kidorain schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 22:05:
[...]
Ik ben erg geinteresseert in dit apparaatje.. Vooral om als een soort digitaal notitieblok te gebruiken bij verschillende projecten waar ik aan werk.
Jammer dat ik hem nergens in een winkel kan vinden.. Kun je me misschien wat informatie over jouw ervaring geven?
Over dat glossy scherm (ik lees daar meer opmerkingen over),.. Geeft dat problemen als je hem als tablet (op het werk) op tafel hebt om notities tijdens een bespreking oid te maken? Omdat je dan toch een redelijk scheve kijkhoek hebt.
Werkt dat aantekeningen maken sowieso een beetje goed, en hoeveel lawaai maakt het met die pen op het scherm? Is dat irritant (tijdens een meeting)?
Ik had begrepen dat heb apparaat redelijk dik is, en dichtgevouwen niet vlak is, maar afloopt. Is dat nog een probleem als je het gebruikt als tablet om aantekeningen te maken?
Wat vind je van de draagbaarheid (omvang/gewicht)? Valt er een beetje mee rond te slepen?
Alvast bedankt!
Het glossy scherm kan wat problemen met zich meebrengen vooral als je een paar TL balken boven je hebt hangen, ik denk dat je er snel genoeg overheen kan kijken, vandaag heb ik nog een beetje zitten knoeien met het ding, terwijl de zon achter me zat met een open raam, je zult het merken, maar echt heel storend is het niet.
Het apparaat is niet echt heel dik, neem een beetje de dikte van een standaard netbook en je krijgt een idee, het apparaat loopt niet egaal, hij loopt van boven naar beneden, als je hem in tablet mode gebruikt
kan dit voordelen hebben aangezien je dan niet op een plat ding kijkt, en er niet zo boven hoeft te hangen.
Voor langere sessie (lees 2 uur) zullen je vingers en je handen waarschijnlijk gevoel krijgen, het is inderdaad geen licht ding, maar zeker niet zwaar, je kan hem prima in je armen dragen, zonder dat je er veel las van zal hebben.
De fans hoor je amper, ik denk dat het omslaan van een bladzijde nog meer herrie veroorzaakt dan de HP mits je hem op de Intel kaart zet, met de ATI wordt het vanzelfsprekend wat luidruchtiger.
Probeer eens met een pen op een plastic oppervlakt te tekenen en je zal een beetje de indruk krijgen hoe het klinkt, zolang je er niet op gaat drummen zal niemand last hebben van enige aantekeningen die je maakt op je Tablet.
De omvang van het apparaat is kortgezegd, perfect, het scherm is ruim genoeg, en hij is portable genoeg om hem altijd bij je te hebben, dus daarover absoluut geen klachten.
Al sowieso zou ik aanraden om hem in je handen of in je arm te nemen als je aantekeningen maakt, het is een wat natuurlijkere houding, en misschien train je zelfs je hand spieren ermee (hehe).
Het scherm reageert voortreffelijk, snel, accuraat en vloeiend, ook de handschriften herkenning is prima, zeker als je het meerendeel van de zinnetjes hebt ingevuld (handschrift herkenning) soms herkent dat ding mijn handschrift beter als ikzelf.
Ik raad je wel aan om bijvoorbeeld een programma als Microsoft One Note aan te schaffen, programma's als kladblok en Word zetten je handschrift om in digitale fonts, en dat kan soms leiden tot spaties waar ze niet horen, automatisch aanpassen van woorden - al komt dit omdat dit het Brits model is, die niet zo fijn met NL omgaat - One note daarentegen is gewoon een stuk papier die alles wat jij tekent een-op-een overneemt zonder dit te ' digitaliseren' naar een-of-andere font -- voortreffelijk.
Het is een lap tekst, ik weet het, maar ik ben er extreem blij mee, en meerdere mensen willen er nu een aanschaffen, voor een goede 804 euro die ik ervoor kwijt ben, is dit - naast mijn Macs en camera's - nog de beste aankoop voor het geld.
Ik had er stiekem wat minder van verwacht aangezien de meeste tablets zo'n 1600 euro kosten, maar het valt me reuze mee, sterker nog, ik ben er van onder de indruk.
ed'tje; Ook de accu duur stelt niet teleur hij gaat heel lang mee, ik heb hem nu al 4 uur aan staan op een volle accu heb nog 39% te gaan, en ik dat alles op de hoogste helderheid, als je wilt dan ben ik er wel van overtuigd dat je de 7 - 9 uur gaat halen op een accu, kortom je hoeft je oplader niet mee te nemen naar het kantoor

.
[
Voor 4% gewijzigd door
SacreBleu op 11-06-2010 22:51
. Reden: Extra toevoeging omtrent de accu duur. ]
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x