Het grote Tablet PC topic

Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste
Acties:
  • 140.882 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Elementz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik wist niet dat de HP TM2 200ed onderweg is. Hierin zit een Intel core i3 330M, maar ik kon 1,2,3 geen uitgebreide specificatielijst vinden.

Bron (zeer beknopte) speclijst
http://www.hardware.info/...duct/HP_tm2200ed_WN872EA/

Ik vraag me wel af waarom je bij HP Nederland de laptop niet kan configureren zoals in Amerika.

Als Asus een tabletpc maakt van de Asus Eee PC 1201N, dan weet ik zeker dat hier veel interesse zou zijn.

GreetZ

[ Voor 0% gewijzigd door The Elementz op 12-05-2010 16:29 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maroei
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08 15:07
Plantje1978 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:30:
Bij Mediamarkt in Zwolle hadden ze laatst een HP reclame hoekje met daarbij ook gewoon reclame voor de TM2. Het apparaat zelf was in geen velden of wegen te bekennen helaas!

Maroei o Maroei? Waar ben je? Hoe bevalt de Acer?

Vandaag weer via één of andere Chinese site begrepen, dat de Hanvon B10 op 18 mei in China verkrijgbaar gaat zijn. Dat is dus net iets eerder dan de laatste week van mei. Hopen dat ie dan ook snel in Europa leverbaar wordt!
Alleen hopen, dat ie niet alleen in Duitsland verkrijgbaar wordt, want volgens mij is er dan nog behoorlijk veel Duits aan het apparaat! Zie daarvoor bijvoorbeeld: http://hanvon-deutschland.de/html/touchpad.html
OK heb even weinig tijd en heb nog niet veel werkuren gedraaid met de acer 1825 PTZ (vakantie en dat betekent geen computer mee :-( , mag niet van de vrouw)

Eerste indruk:

SUPER!

- Beginnend met de tijd van gebruik. Met gemak met alles aan meer dan 4 uur achter elkaar en de batterij is nog niet eens voor 2/3e leeg. Eindelijk niet meer met adapter en extra accu op stap!
- Toetsenbord is goed en notebook gebruik is net zo goed als een normale notebook.

En...

Het touchscreen is fantastisch! Daar ga ik heel snel aan wennen en denk dat ik nooit meer anders wil. In vergelijking met mijn oude HP tablet met pen (heb ik ook nog gehad bedacht ik me) was ik vaak te lui om de pen eruit te halen en was dat ook erg onhandig omdat je steeds moest wisselen tussen pen en toetsenbord. Nu kan dat gewoon met je vingers.Het schermtoetsenbord is nl. alleszins goed te doen, alhoewel de spatiebalk te klein uitgevoerd is. Handschriftherkenning was met mijn handschrift toch al een verloren zaak, dus dat gebruikte ik nooit.

Omdat ik het nu even kort hou: De SU4100 processor is geen enkel probleem voor werkgebruik. Geen vergelijking met een Atom processor. Windows 7 home premium gaat zonder enig probleem. Video heb ik nog niet echt geprobeerd, aangezien ik nog geen films heb kunnen overzetten (geen DVD).

Ik merk dat voor presentaties dit touchscreen ideaal is. Met de vingers kan je dingen heel makkelijk verschuiven en vergroten en verkleinen. Gaat heel natuurlijk, net als het touchscreen van je smartphone.
Applicatie surface globe ziet er gelikt uit. Ook foto's laten zien is mooi. In tablet mode is alles goed te bedienen. Het screentoetsenbord is adequaat voor browsen (waar ik me eerst wat zorgen over maakte).

Enig forse kritiekpunten zijn het weerspiegelen van het scherm. Stond ook al in alle reviews, maar is echt irritant. Mijn vorige notebook had een mat scherm en dat werkt buiten en in het licht wel een heel stuk prettiger. Verder is tekenen en schrijven met de vingers niet heel zinvol door het gebrek aan een pen. Staat op verschillende plaatjes bij winkels er wel bij, maar dat is van het resistive scherm. Bij deze en denk ik ook bij de PB 351NL zit dat er niet bij. Een capacitive pen is wrs wat duurder en dikker.

Conclusie na 10 uur gebruik: Topper en samen met mijn smartphone en desktop denk ik dat ik nagenoeg al mijn computerbehoeftes thuis en mobiel hiermee cover.

Ben alleen bang dat ik weer net enkele dagen te vroeg was met kopen. De PB 351nl is nu na al het uitstel ook echt leverbaar zag ik en die is enkele tientjes goedkoper en ik heb nog steeds het verschil niet kunnen ontdekken.

Als er specifieke vragen zijn, stel ze maar.

later op de avond: Aan het surfen geweest met de tablet stand. nu ook nog. Echt heerlijk. Veel beter dan de oude Hp tablet. iPad mijns insziens niet meer nodig als tussenweg russen phone en notebook. Dit is het. Veelzijdiger, sneller, flash, webcam en skype etc. Mag alleen nog wat lichter worden en de ventilator geluidsloos.Video was geen probleem met dvd van harddisk.

Was het scherm echter maar mat geweest...

[ Voor 5% gewijzigd door Maroei op 12-05-2010 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 21:14
Maroei,

THNX voor je review!!
zo te horen een prima apparaat dus. hopelijk is hij ook duurzaam.
ik ben hem ook van plan te kopen echter heb ik nog 1 vraag. ik wil hem wel gebruike met stylus.
nou zijn er idd stylussen te koop echter nog aardig duur en slecht te verkrijgen. op internet staan een aantal gebruiksaanwijzingen om er zelf 1 te maken.
http://www.youtube.com/watch?v=4YE8rGuLCtU
hiervoor gebruiken ze een metalen standaart pen. mat daar iets op vast gemaakt (conductive foam of een knoop). echter werkt dit niet op allen resistive schermen, iphone werkt het wel, htc android toestellen niet.
zou jij kunnen testen of dit wel voor dit scherm werkt. heb je tuis een metalen (afgeronde) knoop of beter nog geleidend schuim (waar printplaatjes op geleverd worden) zou je kunnen testen of dit geleidings materiaal een input geeft op je scherm zonder met je vingers het scherm aan te raken??

many THNX!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantje1978
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 17:11
Inderdaad, bedankt voor de review!

Ik zit steeds te denken: had ik het apparaat maar even in de auto meegenomen. Puur om te kijken of hij niet te groot is! Maar ik vreesde dat te zeer zichtbaar zou zijn dat ik hem uitgepakt had en ik mijn geld niet meer terug zou krijgen.

Ik heb het ding toen wel vast gehad en ik vond hem net wat aan de zware kant. Op zich ideaal als vervanging van de netbook, want je hebt een ZEER krachtige machine, maar dan met de omvang van een netbook.

Zou je eens kunnen testen hoe het jou bevalt als je het apparaat in tablet vorm gebruikt en er dan op de bank een stuk tekst op wil lezen? Is dat een beetje te doen? Of krijg je toch al snel een vervelend gevoel in je handen?

De PD butterfly schijnt 1,65 kg te wegen. Dat is toch nog altijd bijna het dubbele van de Hanvon die ik op het oog heb.

Heb je trouwens eventueel ook een virtual pc ter beschikking? Wil de processor en het geheugen dat een beetje draaien?

Bovendien ben ik benieuwd of je een indruk kunt geven van of het ding te gebruiken is in de auto. Ik weet dat jij hem niet echt gaat inbouwen, maar je kunt er wellicht wel een beeld van vormen.

Wel grappig trouwens, dat je de laptop niet mee mag nemen op vakantie. Daar zie ik dus wel een verschil in gebruik. Voor mij is zo'n tablet/convertible vooral om in de auto muziek te kunnen afspelen, te kunnen navigeren enz.. Dus daar is mijn vriendin ook bij gebaat. Zo hebben we al verschillende keren onderweg naar het vliegveld of een vakantie bestemming nog even snel een reisverzekering afgesloten. (Inmiddels maar een doorlopende reisverzekering genomen om dat soort laatste moment acties te voorkomen, maar dat is een andere discussie ;))
Verder gebruiken we de tablet/convertible vaak juist om aan het einde van een vakantiedagje even de foto's op te zetten en die alvast even te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 10:32
@ maroei Bedankt voor de review. Klinkt erg goed allemaal. Zeker nu hij bij informatique/notebookshop in de aanbieding is (635,-). Zou je me kunnen zeggen wat er naast de laptop nog meer in de doos zit. ? Zit er bijvoorbeeld een sleeve in? (De duitse variant heeft dat wel.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantje1978
Die sleeve moet je je overigens niet al te veel van voorstellen. Het is zo'n übersynthetisch hoesje waar het apparaat inderdaad in kan. Bescherming moet je er echter niet veel van verwachten!
Aan de andere kant kun je het touch scherm natuurlijk al beschermen door het apparaat gewoon als laptop dicht te klappen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maroei
Even korte antwoorden:

Helaas, geen Sleeve in de NL versie. In Duitsland had de vorige versie ook nog 4 ipv 3 geheugen. We worden wat achtergesteld hier denk ik. Iemand nog een voorstel voor een lichte goedkope makkelijke sleeve? Zou eigenlijk wel graag een screen protector willen, maar weet niet of dat kan/mag met een capcitive scherm en waar ik dat zou kunnen krijgen.

Teksten lezen is geen enkel probleem. Op de bank gezeten of aan tafel geen probleem. En het groter en kleiner maken van tekst werkt uitstekend. Wat ik wel wat jammer vind is dat in tablet vorm de hoek van het scherm traploos is. Er zit geen vergrendeling/rem op bij bv 30 of 45 graden. Dit is wat lastig als je steeds op het scherm tikt bv aan tafel. Langzaam druk je het scherm wat naar achter en vervolgens klapt het naar beneden. En je scherm horizontaal op tafel is niet prettig door de weerspiegeling (ja ik blijf zeuren over het glansscherm). Maakt ook de kijkhoek van video beperkt.

Ik gebruik overigens geen virtual PC, maar remotecontrol via Logmein. Is niet hetzelfde omdat het bureuablad thuis veel grote is, maar werkt goed. Helaas werken de touchscreen functies dan wat minder omdat de verbinding dan wat beperkingen geeft.
Schermbediening met Windows 7 is dermate prettig dat ik nu al een bureaublad touchscreen overweeg. Bedenk me nu dat dat eigenlijk het grootste verschil maakt. de HP met XP van enkele jaren gelden ws gewoon te vroeg.

Tsja, en over die prijs. Mooi dat die weer daalt voor anderen, maar voor mij dus weer eens te laat. Ach, gaat zo altijd met computers.

Zal eens kijken of ik de komende tijd wat up to date info kan geven via mijn twitter account markusoei

[ Voor 3% gewijzigd door Maroei op 13-05-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netman
Ok, ik heb de 1825ptz besteld. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maroei
netman schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 15:39:
Veel plezier ermee. Zit nu op de bank te typen. Heb bij eBay een no-glare screen protector in Hong kong besteld. Hoop dat een deel van het weerspiegelen er mee opgelost wordt. Kost ook maar een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantje1978
Maroei schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:25:
Even korte antwoorden:

Helaas, geen Sleeve in de NL versie. In Duitsland had de vorige versie ook nog 4 ipv 3 geheugen. We worden wat achtergesteld hier denk ik. Iemand nog een voorstel voor een lichte goedkope makkelijke sleeve? Zou eigenlijk wel graag een screen protector willen, maar weet niet of dat kan/mag met een capcitive scherm en waar ik dat zou kunnen krijgen.
Waar ik hem in Duitsland had besteld werd ie ook geadverteerd als met 3GB geheugen en werd er 4 geleverd. Ik denk wel, dat je aan 3 genoeg hebt.
Die sleeves kun je gemakkelijk bij Mediamarkt, Dixons of wat dan ook krijgen. Vaak hebben we ze wel een beetje mooie tasjes op voorraad.
Die screen protector had je inmiddels al gevonden zag ik. Het glanzende is wel mooi, maar ja...kan wel onhandig zijn ja! Ik heb op mijn R2H juist een extreem heldere screen protector zitten :)
Teksten lezen is geen enkel probleem. Op de bank gezeten of aan tafel geen probleem. En het groter en kleiner maken van tekst werkt uitstekend. Wat ik wel wat jammer vind is dat in tablet vorm de hoek van het scherm traploos is. Er zit geen vergrendeling/rem op bij bv 30 of 45 graden. Dit is wat lastig als je steeds op het scherm tikt bv aan tafel. Langzaam druk je het scherm wat naar achter en vervolgens klapt het naar beneden. En je scherm horizontaal op tafel is niet prettig door de weerspiegeling (ja ik blijf zeuren over het glansscherm). Maakt ook de kijkhoek van video beperkt.
Maar werkt het ook prettig als je het scherm dus helemaal naar beneden geklapt hebt en hem op die manier als tablet gebruikt om wat te lezen? Of wordt het dan toch wat zwaar? Ik moet zeggen, dat ik nu de 870 gram van mijn R2H al wat zwaar vind af en toe. Maar dat kan ook met de grootte te maken hebben. In verhouding is ie namelijk wat lomper.
Ik gebruik overigens geen virtual PC, maar remotecontrol via Logmein. Is niet hetzelfde omdat het bureuablad thuis veel grote is, maar werkt goed. Helaas werken de touchscreen functies dan wat minder omdat de verbinding dan wat beperkingen geeft.
Logmein gebruik ik ook. (Superhandig by the way!) Maar waar het me om ging is de vraag of de performance van het apparaat een beetje goed is. Maar als je nooit Virtual PCs draait moet ik dat zelf maar even lekker uitvogelen :)
Schermbediening met Windows 7 is dermate prettig dat ik nu al een bureaublad touchscreen overweeg. Bedenk me nu dat dat eigenlijk het grootste verschil maakt. de HP met XP van enkele jaren gelden ws gewoon te vroeg.
Ik moet zeggen, dat ik Windows 7 ook prima vind om met een touch screen te bedienen. De Apple fans zeuren een beetje, dat Windows 7 niet geschikt zou zijn voor scherm bediening, maar ik heb er nooit moeite mee gehad! Over zo'n mooie all-in-one met een touch screen heb ik ook wel eens gedacht. Is sowieso wel fancy :)

Tsja, en over die prijs. Mooi dat die weer daalt voor anderen, maar voor mij dus weer eens te laat. Ach, gaat zo altijd met computers.

Zal eens kijken of ik de komende tijd wat up to date info kan geven via mijn twitter account markusoei
Dank voor de moeite in ieder geval!

Zou je nog iets voor me kunnen testen? Als je de brightness van het scherm helemaal omlaag schroeft...hoe donker is het apparaat dan? Dat je met normaal daglicht bijna niets meer ziet? Als ik hem in de auto wil gebruiken moet het scherm namelijk wel goed te dimmen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantje1978
Zo, dat is wel even balen zeg! Net even met de inlichtingenlijn van mijn Rabocard gebeld. Ik had via Amazon.co.uk de Acer 1825 PTZ besteld. Shipping kosten ook betaald vanuit Engeland. Blijkt het apparaat uit Duitsland te komen...uiteraard met een QWERTZ toetsenbord! Geen probleem...apparaat kan weer terug. Maar nu draai ik wel op voor alle shipping! Maar liefst € 62,19! Ik had dus € 750,25 betaald en krijg er nu maar € 688,06 voor terug.

Dat heeft de infolijn van de Rabocard zojuist ook bevestigd. En dat terwijl het bedrijf in beginsel aangaf de betaling te zullen storneren op het moment dat zij het apparaat weer in ontvangst hadden. Dat hebben ze dus niet gedaan!

Ik heb ze zojuist nog via Amazon.co.uk een mail gestuurd met het bericht dat ik mijn € 62,19 terug wil! Op de website staat namelijk nergens dat het een QWERTZ toetsenbord is. Ook de plaatjes bij de advertentie geven enkel een QWERTY aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netman
Wat je wellicht ook kunt doen is op ebay een vervangend toetsenbord kopen. Kost zo'n 10 euro. Schijnt hetzelfde toetsenbord te zijn als de 1810 en is volgens de youtube instructie eenvoudig te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantje1978
Het apparaat is al terug. Bovendien gaf Acer aan, dat elke vorm van garantie zou komen te vervallen wanneer het toetsenbord niet bij hen vervangen zou worden. De winkel zelf gaf aan, dat zij adviseerden stickertjes op het toetsenbord te plakken om te voorkomen dat de garantie zou vervallen. Ja daaaag!

Ze waren alleszins netjes en begripvol hoor! Alleen het is gewoon erg zuur, dat ik straks dik 60 euro kwijt ben voor het versturen en weer ophalen van een apparaat waarvan ik op voorhand niet had kunnen zien dat het niet was wat ik moest hebben!
Enige verweer waar ze nog mee kunnen komen is, dat ik ze eerst had moeten mailen. Dat heb ik destijds ook gedaan bij een Duits bedrijf die de Asus T101MT al hadden. Daar heb ik toen onder andere door het QWERTZ toetsenbord van afgezien. In dit geval heb ik niet door gehad dat ik met een Duits bedrijf van doen had. (Dat is dan wel mijn fout geweest.) Maar voor een beetje Duits bedrijf moet het toch zo onderhand gesneden koek zijn, dat alles wat naar het buitenland gaat een belletje doet rinkelen als er een QWERTZ toetsenbord op zit? Overigens hebben ze op hun eigen website de laptop niet eens staan. Ze bieden hem alleen aan via Amazon.

Edit: ZEEEEER netjes van www.technik-profis.net! Ik heb een mail gestuurd en krijg netjes de shipping terug! Zelfs nog 1 cent meer! Nu ze zich zo netjes gedragen vind ik het wel gepast de naam te noemen.

[ Voor 7% gewijzigd door Plantje1978 op 14-05-2010 21:34 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maroei
[...]
Maar werkt het ook prettig als je het scherm dus helemaal naar beneden geklapt hebt en hem op die manier als tablet gebruikt om wat te lezen? Of wordt het dan toch wat zwaar? Ik moet zeggen, dat ik nu de 870 gram van mijn R2H al wat zwaar vind af en toe. Maar dat kan ook met de grootte te maken hebben. In verhouding is ie namelijk wat lomper.
[...]
Het afgelopen jaar heb ik een tiental boeken gelezen op mijn touch HD., waar ik zeer tevreden over ben. Ga dat denk ik niet veranderen met dit tablet. De R2H had nl. exact hetzelfde probleem als elk tablet; het past niet in mijn broekzak. Daarom geloof ik niet meer in een alles in een apparaat.
Zou je nog iets voor me kunnen testen? Als je de brightness van het scherm helemaal omlaag schroeft...hoe donker is het apparaat dan? Dat je met normaal daglicht bijna niets meer ziet? Als ik hem in de auto wil gebruiken moet het scherm namelijk wel goed te dimmen zijn!
Het is nu avond en als ik hem dim is het reddlijk donker. Denk dat je overdaf njets meer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantje1978
Maroei schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 22:04:
Het afgelopen jaar heb ik een tiental boeken gelezen op mijn touch HD., waar ik zeer tevreden over ben. Ga dat denk ik niet veranderen met dit tablet. De R2H had nl. exact hetzelfde probleem als elk tablet; het past niet in mijn broekzak. Daarom geloof ik niet meer in een alles in een apparaat.

Het is nu avond en als ik hem dim is het reddlijk donker. Denk dat je overdaf njets meer ziet.
Jee... zo'n Touch HD zou ik echt veel te klein vinden om relaxed een boek op te lezen. Maar ja... ieder zijn ding natuurlijk!
Mijn tablet/convertible voor in de auto hoeft ook niet in mijn broekzak te passen, maar het moet ook niet dermate lomp zijn, dat je allerlei vreemde stellages in de auto krijgt. Het moet een beetje mooi op te lossen zijn.
Bedankt dat je die brightness even hebt getest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantje1978
netman schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 15:39:
Jij krijgt hem waarschijnlijk maandag dan binnen. Waarom heb je trouwens gekozen voor de 1825PTZ en niet de PB Butterfly Touch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netman
Ik heb hem nu al binnen! :)

Ik heb voor de Acer gekozen ipv de PB omdat het verschil vrij klein was (20,- euro) en ik bij de Acer wist wat ik kreeg en bij de PB was dat nog onduidelijk. Ik wist dus niet wat ik misliep door voor PB te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantje1978
Ah okie!

Laat je nog even weten hoe het apparaat je bevalt? Ik ga zometeen even naar de Seat dealer om te kijken of de Hanvon of de PB/Acer net wat beter of net wat slechter in de nieuwe Leon uitkomt. Maar waarschijnlijk ga ik de PB bestellen.

Deel je de mening van Maroei dat het terugdraaien van de brightness behoorlijk effect heeft?

Edit: Nou, toevallig hadden ze bij de Seat dealer ook een 105 pK 1.6 diesel Leon staan. Kon ik in een proefrit direct even testen hoe die bevalt in verhouding tot mijn huidige FR (met 170 pK) en ik moet zeggen, dat dat me alleszins meeviel! Maar goed...dat is off topic geleuter.

Ik heb twee blaadjes gemaakt: 1 met de afmetingen van de Acer 1825 PTZ (28,5 cm bij 20,9 cm) en de ander met de afmetingen van de Hanvon B10 (25,3 cm bij 16,8 cm). Toen ik dat gedaan had schrok ik al van de afmetingen van de Acer!
Eenmaal bij de Seat dealer was het snel bekeken: de Acer zou voor de climate control én de radio komen. De Hanvon zou ik alleen voor de radio of alleen voor de climate control kunnen doen. Qua hoogte is het het handigste om hem voor de climate control bediening te hebben zitten, qua bediening is het het handigste om hem voor de radio te hebben zitten. Immers: als je de muziek enz van de laptop hebt hoef je de radio toch niet meer te kunnen bedienen. Bovendien zit er op het stuurwiel genoeg knoppenwerk om de hele radio te bedienen. Nu moet ik even goed opletten hoe vaak ik de climate control eigenlijk bedien.
De Hanvon zou eventueel ook nog op de plek kunnen waar ik nu mijn Asus R2H ook heb zitten. Maar dat is aan de hoge kant en ik heb het idee dat een agent me daar nog een keer voor van de weg gaat plukken.

Met de Hanvon in de auto ben je gewoon een kerel die houdt van techniek en een compleet media apparaat op een (naar mijn idee) mooie manier in zijn auto heeft zitten. Met de Acer ben je een idioot die ergens een laptop in een stellage in zijn auto heeft gehangen ;) (Uiteraard geldt dat niet voor iedereen die een Acer koopt, maar alleen als je hem ook in de auto wil gebruiken.)
Dan krijg je een beetje dit idee:
Afbeeldingslocatie: http://www.laptopgpsworld.com/members/bredo-albums-different-pictures-picture251-most-safe-free-outlook-laptop-gps-line-instruments.jpg

Nu maar hopen dat de Hanvon snel uitkomt en beschikbaar is en dat er voor de Hanvon ook zo'n clamcase ding komt.

[ Voor 75% gewijzigd door Plantje1978 op 15-05-2010 17:15 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-12-2024
Afmetingen kun je ook snel vergelijken via de site Sizeasy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantje1978
ronh schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:05:
Afmetingen kun je ook snel vergelijken via de site Sizeasy.
Maar dan weet je nog niet echt hoe het er in de auto uitziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jahaa!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 21:14
zelf heb ik nu ook een touch tablet en overweg hem in mijn auto te bouwen.

heeft iemand tips/tricks om een 2kg laptop in je auto op te hangen??
daarnaast wil ik ook navigatie software gebruike. van Garmin is er auto navigatie voor op je laptop te koop. weet iemand nog andere navigatie pakketen voor in de auto???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantje1978
jahaa schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:30:
zelf heb ik nu ook een touch tablet en overweg hem in mijn auto te bouwen.

heeft iemand tips/tricks om een 2kg laptop in je auto op te hangen??
daarnaast wil ik ook navigatie software gebruike. van Garmin is er auto navigatie voor op je laptop te koop. weet iemand nog andere navigatie pakketen voor in de auto???
Voor mijn nieuwe tablet overweeg ik zelf een auto standaard te maken. Ik ben van plan om van hout een mal te maken en dan met plastic en een gasbrandertje een houder om de mal heen te buigen.

Voor bevestiging in de auto zelf ben ik voor mijn Touch Pro 2 wel erg te spreken over powerstrips. (Tesa, 3M, Bison enz hebben daar varianten van) Ik meen dat ik nu de Bison variant heb. Die heeft geen uitstekende stukjes. Dit scheelt een heleboel boren en schroeven!

Op http://www.laptopgpsworld.com/ vind je veel informatie over navigatiesoftware voor een pc. Wat voor iets zoek je? Als je een TomTom-achtig iets zoekt zou je het beste kunnen werken met Mapfactor PC Navigator. Of (beter nog) Map&Guide Truck navigator. Maar Map&Guide is pokke duur!
Als het je meer gaat om te kunnen zien waar je rijdt op een kaart en je vindt turn-by-turn navigatie van minder belang dan kan Microsoft Autoroute een leuke zijn.

Welke tablet heb je eigenlijk?

Ben je ook van plan de tablet te gebruiken om muziek te luisteren? Dan is deze skin voor media player wellicht interessant:
Afbeeldingslocatie: http://www.microsoft.com/netherlands/artikelen/Techniek/_images_ultramobilepc_/a9cc95ca52684cec.jpg
Het ding heet "Briliant black"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy_cool
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-09 13:53
Dag, ik ben op zoek naar een mooie tablet, weet nog precies niet wat ik wil, wel wat ik niet wil ;-)

Kwam dit tegen, kent iemand dit? The JooJoo heet ie... en voor 360 euro ligt ie op je deurmat (past net door de brievenbus...)

https://thejoojoo.com/sites/
Afbeeldingslocatie: https://thejoojoo.com/images/for_home_page_use.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantje1978
Jazzy_cool schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:17:
Dag, ik ben op zoek naar een mooie tablet, weet nog precies niet wat ik wil, wel wat ik niet wil ;-)

Kwam dit tegen, kent iemand dit? The JooJoo heet ie... en voor 360 euro ligt ie op je deurmat (past net door de brievenbus...)

https://thejoojoo.com/sites/
[afbeelding]
De Joojoo is zeker wel aardig!

Maar wat wil je NIET in een tablet dan? (En het is vast ook wel te doen om te beschrijven wat je wel wil...)

Wil je een tablet of een convertible?
Hoeveel mag het wegen?
Hoe groot moet het scherm zijn?
Hoe groot moet de harde schijf zijn?
Wil je er HD content op af kunnen spelen?
Enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

Ik ben even in de war... heeft de Acer 1825 nu wel of geen pen voor invoer? Ik meen op een aantal sites gelezen te hebben van niet en volgens mij heb ik ook een keer filmpje gezien waarin het ding wordt uitgepakt, waar ook geen pen werd genoemd. Echter, lees ik in het artikel op de frontpage van vandaag dat ie wel weer pen input zou hebben en in de specs op de Acer site zie ik ook staan:
LED-backlit capacitive touchscreen with pen input
.
Dus hoe zit het nou...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
Gezien dat:

- Niemand tot nu toe het ding met pen/stylus heeft gehad
- Er geen enkele vermelding staat van "Active digitizer" o.i.d. en het een capacitief scherm is
- Er geen pen garage is
- Je geen pennen kan bijkopen

Kun je er IMHO redelijk zeker van uitgaan dat er een foutje op de site van Acer staat en Tweakers dit klakkeloos heeft overgenomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netman
Even bevestiging van een 1825ptz eigenaar.

De Acer 1825ptz heeft GEEN stylus.

Sommige foto's met van de laptop met stylus zijn nog van het nooit verschenen model 1820. Die had wel een stylus (en een resistief scherm).

Was gisteren in de MM en zag daar de Packard Bell variant staan. Verschil zit hem volgens mij uitsluitend in styling . Ik vind de Acer mooier strakker maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 11:12
netman schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:24:
Even bevestiging van een 1825ptz eigenaar.

De Acer 1825ptz heeft GEEN stylus.

Sommige foto's met van de laptop met stylus zijn nog van het nooit verschenen model 1820. Die had wel een stylus (en een resistief scherm).

Was gisteren in de MM en zag daar de Packard Bell variant staan. Verschil zit hem volgens mij uitsluitend in styling . Ik vind de Acer mooier strakker maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak .
Welke MM? Was gisteravond bij Rdam centrum en daar stonden de acer, PB en de HP tablets niet eens in het systeem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Dan heb je scheef gekeken, de PB 351NL staat zelfs op het schap (rechter kant naast de netbooks). Heb er zelf ook eentje meegenomen als vervanger voor m'n T91. Kan je inderdaad niet echt op schrijven met een pen, ook niet met z'n iphone/ipod capacative pen geval (schuimpje). Browsen gaat echter heerlijk soepel, heb de harde schijf vervangen voor een intel X25V ssd en hij is nu tenminste ook stil. Die WD Scorpio blue die er standaard in zit trilt behoorlijk en maakt behoorlijk wat geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy_cool
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-09 13:53
Plantje1978 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 00:03:
[...]

De Joojoo is zeker wel aardig!

Maar wat wil je NIET in een tablet dan? (En het is vast ook wel te doen om te beschrijven wat je wel wil...)

Wil je een tablet of een convertible?
Hoeveel mag het wegen?
Hoe groot moet het scherm zijn?
Hoe groot moet de harde schijf zijn?
Wil je er HD content op af kunnen spelen?
Enz enz.
Correct. Wil geen Apple: te beperkt en beperkend, dus das duidelijk. Wat ik wel wil:

Heb de PB Butterfly Touch in m'n handen gehad in de MM rdam centrum, was verbaasd door het lichtgewicht, maar het feit dat er geen accu in zat kan daar mee te maken hebben.

Het idee van de convertible staat me wel aan, maar niet als dat betekent dat ik altijd een dik/zwaar apparaat mee moet nemen. Fysiek toestenbord is geen must, wel handig als het nodig mocht zijn, maar dan met een goeie combi van laptop en tablet.

Ben erg gecharmeerd van de Lenovo Ideapad U1, Windows 7 in laptop stand en een Linux variant in tablet mode. Ook benieuwd naar de tweakbaarheid van zo'n apparaat.

Tweakbaarheid: Is pre voor mij, wil Android, WebOs. Chromium, LightBuntu etc allemaal aan de praat krijgen natuurlijk, wat vooral processor afhankelijk is, en wil dan ook bij voorkeur multi-os-boot mogelijkheid hebben...

Formaat: wil voornamelijk kunnen browsen,e books/magazines, apps, tweaken, wellicht een filmpje maar 1080p is geen must, daarvoor ga ik niet naar een tablet zitten koekeloeren. Hoeft niet in de binnenzak te kunnen passen, daar hebben we de telefoon voor.

Connectable: Er moeten voldoende mogelijkheden zijn om wireless maar ook zeker wired of bus-wise te connecten maar ook om headphones etc aan te koppelen. (U1 wellicht minder oke wat dit betreft )

Opslag: SSD is lekker stil en dus voor de tablet fijn, voor de laptop minder van belang, dus ook de combi van de U1 is hier een pre. De tablet op zichzelf moet wel mass storage aankunnen (USB of -micro-SD) U1 ook hier onzeker...

De gangbaarheid / openheid van het os is van belang, aangezien er vrij mee omgegaan dient te kunnen worden, en voldoende apps en tweaks voor moeten zijn/kunnen komen. Apple valt hierbij puur af. De rest is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google I/O geeft nieuws:
nVidia toont nVidia Tegra2 Soc reference design tablet:
http://www.fudzilla.com/content/view/18874/1/
met link naar foto's en video:
http://gizmodo.com/554302...et-okay-i-could-want-this

En hier: http://www.theinquirer.ne...-tegra-spotted-google-i-o

The GPU manufacturer told The INQUIRER that tablets using its 1Ghz Tegra 2 processor will be launched at Computex, the Taiwanese trade show that's being held at the beginning of June. But it could not name its customers that will be launching tablets. Nvidia said that more Tegra 2 products will be launched in the latter half of this year.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maroei
Plantje1978 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 15:07:
Ah okie!

Laat je nog even weten hoe het apparaat je bevalt? Ik ga zometeen even naar de Seat dealer om te kijken of de Hanvon of de PB/Acer net wat beter of net wat slechter in de nieuwe Leon uitkomt. Maar waarschijnlijk ga ik de PB bestellen.

Deel je de mening van Maroei dat het terugdraaien van de brightness behoorlijk effect heeft?
Nog even een ervaringsfeitje. Gisteren in de auto gewerkt op een parkeerplaats met dongel. Computer in tablet stand gebruikt op het stuur. Ging redelijk goed. Wel soms spiegeling, maar na even draaien in een goede positie viel dat mee. Werkte eigenlijk prima en heb een standaard niet gemist. Natuurlijk geen lappen tekst getypt, want dan heb je het echte toetsenbord wel nodig

Ervan uit gaande dat je niet werkt tijdens het rijden (dat is echt niet slim ;) mijns insziens, maar ik ben een beetje safe) ging het dus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantje1978
Jazzy_cool schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 21:37:
[...]

Correct. Wil geen Apple: te beperkt en beperkend, dus das duidelijk. Wat ik wel wil:

Heb de PB Butterfly Touch in m'n handen gehad in de MM rdam centrum, was verbaasd door het lichtgewicht, maar het feit dat er geen accu in zat kan daar mee te maken hebben.
Dat lijkt me wel. Ik vond persoonlijk de accu net wat aan de dikke kant, maar hij gaat dan ook wel behoorlijk lang mee! Het is dat de PB butterfly te groot is voor in de auto, maar anders is het echt een mooi apparaatje!
Het idee van de convertible staat me wel aan, maar niet als dat betekent dat ik altijd een dik/zwaar apparaat mee moet nemen. Fysiek toestenbord is geen must, wel handig als het nodig mocht zijn, maar dan met een goeie combi van laptop en tablet.

Ben erg gecharmeerd van de Lenovo Ideapad U1, Windows 7 in laptop stand en een Linux variant in tablet mode. Ook benieuwd naar de tweakbaarheid van zo'n apparaat.
Heb je helemaal gelijk in! Dat is ook de reden dat ik hoop op zo'n clamcase (zoals er voor de iPad waarschijnlijk komt) voor de Hanvon die ik wil gaan aanschaffen!
De U1 is een schitterend concept! Alleen waar ze denk ik de mist in gaan is inderdaad bij het ontbreken van aansluitingen op de tablet zelf. Bovendien vind ik het prima als het hele computergebeuren in de tablet zit.
Een fysiek toetsenbord heb je echt wel af en toe nodig! Ik heb op het werk een bluetooth wireless desktop van Logitech liggen voor bij mijn R2H.
Bij de Hanvon hoop ik een iets compacter keyboard te krijgen wat ook nog redelijk fatsoenlijk mee te nemen is. (Nu is min keyboard 2x zo groot als mijn laptop :))
Tweakbaarheid: Is pre voor mij, wil Android, WebOs. Chromium, LightBuntu etc allemaal aan de praat krijgen natuurlijk, wat vooral processor afhankelijk is, en wil dan ook bij voorkeur multi-os-boot mogelijkheid hebben...

Formaat: wil voornamelijk kunnen browsen,e books/magazines, apps, tweaken, wellicht een filmpje maar 1080p is geen must, daarvoor ga ik niet naar een tablet zitten koekeloeren. Hoeft niet in de binnenzak te kunnen passen, daar hebben we de telefoon voor.

Connectable: Er moeten voldoende mogelijkheden zijn om wireless maar ook zeker wired of bus-wise te connecten maar ook om headphones etc aan te koppelen. (U1 wellicht minder oke wat dit betreft )

Opslag: SSD is lekker stil en dus voor de tablet fijn, voor de laptop minder van belang, dus ook de combi van de U1 is hier een pre. De tablet op zichzelf moet wel mass storage aankunnen (USB of -micro-SD) U1 ook hier onzeker...
Zoals ik het zo zie zou je ook voldoende hebben aan een apparaat met een Atom processor. Ik ben er niet helemaal zeker van, omdat ik zelf nog niet echt met een Atom apparaat gewerkt heb. Maar volgens mij heb je daar wel genoeg aan.
Dan zijn er best wel veel apparaten te krijgen!
Ik denk dat een Asus T101MT nog wel eens een goede optie voor je zou kunnen zijn.

De gangbaarheid / openheid van het os is van belang, aangezien er vrij mee omgegaan dient te kunnen worden, en voldoende apps en tweaks voor moeten zijn/kunnen komen. Apple valt hierbij puur af. De rest is welkom.
Persoonlijk zie ik de apple als een veredelde eReader :)
Maroei schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 07:35:
[...]

Nog even een ervaringsfeitje. Gisteren in de auto gewerkt op een parkeerplaats met dongel. Computer in tablet stand gebruikt op het stuur. Ging redelijk goed. Wel soms spiegeling, maar na even draaien in een goede positie viel dat mee. Werkte eigenlijk prima en heb een standaard niet gemist. Natuurlijk geen lappen tekst getypt, want dan heb je het echte toetsenbord wel nodig

Ervan uit gaande dat je niet werkt tijdens het rijden (dat is echt niet slim ;) mijns insziens, maar ik ben een beetje safe) ging het dus prima.
Dank voor de toevoeging!

Ik moet alleen zeggen, dat ik de tablet juist wel wil voor tijdens het rijden. Reden om een convertible te overwegen was, omdat je dan eventueel als je stil staat nog echt kunt werken in laptop mode.

Vandaag nog eens een keer goed gekeken naar de Asus T101MT, maar de video playback is ECHT dieptriest! Nu heb ik hier en daar opgevangen, dat het mogelijk is om in sommige netbooks een Broadcom Crystal HD te plaatsen. Is dat wellicht hiervoor ook mogelijk? Ik kan zo snel niet vinden of dit uitbreidingsslot beschikbaar is.

[ Voor 3% gewijzigd door Plantje1978 op 21-05-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesren
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 22:29
Nou ben sinds net ook eindelijk in het bezit van HP tm2, moet zeggen echt heerlijk deze tablet wat fantastisch de besturing met touch in windows 7. Vind wel dat hp veel junk op de standaard installatie heeft staan, dus moet iig nog even een reinstall doen. Iemand toevallig een idee hoe makkelijk alle touch software weer is te herinstalleren?

Stay hungry, Stay foolish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maroei
net een screenprotector op de asus 1825 ptz gezet. Sensitiviteit is nagenoeg onveranderd. Glare blijft echter en het scherm is minder mooi qua kleur.

mm, moet nog even denken of ik hem erop laat zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

vriesren schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 21:45:
Nou ben sinds net ook eindelijk in het bezit van HP tm2, moet zeggen echt heerlijk deze tablet wat fantastisch de besturing met touch in windows 7. Vind wel dat hp veel junk op de standaard installatie heeft staan, dus moet iig nog even een reinstall doen. Iemand toevallig een idee hoe makkelijk alle touch software weer is te herinstalleren?
Volgens mij ben je dan één van de eersten die deze HP heeft. Waar ik voornamelijk benieuwd naar ben: hoe goed werkt bij deze de pen input en kun je tijdens pen input de vinger touch input uitschakelen, zodat je geen last hebt van een hand die eventueel op het scherm rust tijdens het schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesren
jasjenl schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 22:27:
[...]
Volgens mij ben je dan één van de eersten die deze HP heeft. Waar ik voornamelijk benieuwd naar ben: hoe goed werkt bij deze de pen input en kun je tijdens pen input de vinger touch input uitschakelen, zodat je geen last hebt van een hand die eventueel op het scherm rust tijdens het schrijven?
Je kan de vinger touch input los uitzetten van de pen tablet input, moet je wel even de volgende utility installeren http://sites.google.com/site/tm2control/ Handige tool voor elke tm2 eigenaar, kan je allerlei functies in de tablet mode mee aanpassen.

Enige wat ik nu nog even niet snap is dat windows 7 geen battery time indicatie geeft. Ik zit nu al bijna 3 uur te werken en zit nu op 50% remaining, echter normaal staat in windows 7 nog iets als 3 uur remaining :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie op tweakers.net dat HP met en update komt voor de tm2. Waarschijnlijk een I3/I5 er in. Ik meen in Juni. Hopelijk komt deze snel. Heeft iemand hierover meer nieuws/ervaringen over te vertellen ? Gr. Jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantje1978
Voor geïnteresseerden staat er hier een review van de Asus T101MT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Plantje1978 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 11:09:
Voor geïnteresseerden staat er hier een review van de Asus T101MT
Mja, dat gaat 'm dus ook niet worden, als ik dat zo lees...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hp komt ook met de 2740. heeft i3/5/7 cpu en multitouch scherm en pen mogelijkheden. dus beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netman
@maroei Wat voor folie heb je besteld/getest? Gewone bescherm folie of non-glare folie zoals deze:

http://cgi.ebay.nl/11-6-A...ain_0&hash=item3cacff20e7

[ Voor 7% gewijzigd door netman op 22-05-2010 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 18:50:
hp komt ook met de 2740. heeft i3/5/7 cpu en multitouch scherm en pen mogelijkheden. dus beide.
Even wat gegoogled, ziet er erg fraai uit die HP 2740p maar met een prijs vanaf zo'n $1600 niet echt een koopje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jasjenl schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 20:58:
[...]

Even wat gegoogled, ziet er erg fraai uit die HP 2740p maar met een prijs vanaf zo'n $1600 niet echt een koopje..
Hij staat ook in de pricewatch. Goedkoopste model is momenteel € 1650 en dat is inderdaad een flink bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 19:40
Het is alleen wel de ultieme tablet op het moment (de hp 2740p), binnen 30 seconden aan het surfen, en binnen 3 (?) seconden aan het mailen... Met 1,5 kg ook niet de zwaarste... Alleen de batterij... 4-5 uur is niet teveel, hoewel het met de platte uitbreidingbatterij weer op 11 uur uitkomt... maakt het totaal gewicht allleen weer 2,2 kg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SkyFlyer schreef op zondag 23 mei 2010 @ 10:56:
Het is alleen wel de ultieme tablet op het moment (de hp 2740p), binnen 30 seconden aan het surfen, en binnen 3 (?) seconden aan het mailen... Met 1,5 kg ook niet de zwaarste... Alleen de batterij... 4-5 uur is niet teveel, hoewel het met de platte uitbreidingbatterij weer op 11 uur uitkomt... maakt het totaal gewicht allleen weer 2,2 kg...
Ik al zeker niet ontkennen dat het een zeer goede tablet PC is, maar het zou eerder gek zijn als hij dat niet is voor zo'n bedrag. De prijs is echter wel op een dergelijk niveau dat de meeste consumenten het niet kunnen betalen en/of het er niet voor over hebben. Maar voor de geïnteresseerde zijn er dus al verschillende modellen met winkelprijzen in de pricewatch verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaas-schaaf
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-06 18:14

kaas-schaaf

Beunhaas

Ik heb even rondgevraagt naar de levertijd van de hp tm2, en heb te horen gekregen dat hij de 28e binnen zou moeten zijn bij de winkels (niet duidelijk of het de distributeur of de winkels zelf waren). Er is dus nog hoop dat hij voor de vakantie er is.

Volgens mij komt dit redelijk overeen met wat al eerder gepost is over het uitstel van de levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaas-schaaf schreef op zondag 23 mei 2010 @ 18:22:
Ik heb even rondgevraagt naar de levertijd van de hp tm2, en heb te horen gekregen dat hij de 28e binnen zou moeten zijn bij de winkels (niet duidelijk of het de distributeur of de winkels zelf waren). Er is dus nog hoop dat hij voor de vakantie er is.

Volgens mij komt dit redelijk overeen met wat al eerder gepost is over het uitstel van de levering.
tja ik heb de 2730p en dat is ook super. heb er 2 zakelijk met x18-m ssd en dat is echt bizar super snel.
voor prive heb ik er ook een maar die gaat de deur uit. hoop potentiele nieuwkomers met multi touch onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hoe de levering is / word van de update de tm2-1090 naar oa tm2-2050 ?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2010 11:25 . Reden: tikfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chienboy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-07 17:39
Na het lezen van dit topic en ik al een tijd op zoek ben naar een goede tablet voor een goede prijs die mijn laptop kan vervangen.
Is mijn keuze gevallen op 1 van deze 3.

Acer 1825PTZ
Packard Bell Butterfly Touch
en de HP touchsmart tm2

nu had ik de vraag is er echt een verschil tussen de acer en packard bell naast de uitstraling en het bedrag dat je ervoor betaald? Ook had ik de vraag is de HP die ruim 200 euro extra waard tenopzichte van de andere 2 modellen.

Welke raden jullie aan? en waar kan ik hem het beste kopen?
Ben een student;):P

Alvast bedankt

p.s. ik speel graag flash games:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaas-schaaf

kaas-schaaf

Beunhaas

Voor zover ik het heb kunnen zien heeft de hp tm2 standaard een wacom pen erbij, en heeft hij een andere resolutie (1280x800) dan de andere twee. De tm2 heeft ook een aluminium behuizing wat in mijn ogen een stuk meer robuust is dan plastic, zeker handig voor een student (ben er zelf ook een en ben van plan de tm2 te kopen zodra hij leverbaar is).

Als ik gebruikerservaringen wil zien dan kijk ik altijd even op youtube. Voor de tm2 is daar in ieder geval voldoende te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Als je wilt schrijven vallen de acer/pb af, geen pen-optie. Ook een aparte pen voor op iphones etc werkt niet goed. Heb hier de pb variant (de enige direct beschikbaar, hou niet van wachten) en die bevalt eigenlijk heel erg goed. Hiervoor had ik de asus t91mt, was op zich prima maar scherm net te klein en te stroef. Deze is heerlijk met scrollen, waar ik hem hoofdzakelijk voor heb. Dit is dan ook vanaf het balkon in tablet mode getypt :p De accu is ook top, met helderheid op 100%, muziek afspelend en browsend haalt ie nog dik 7 uur. Ga je de helderheid lager zetten en geen muziek dan is 9 uur geen probleem.

De tm2 is ook een slag groter, net zo groot als mn macbook pro en iets zwaarder. Dat is naar mijn mening teveel voor een tablet. Ook is hij fors dikker aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Afgaande op o.a. de review op de frontpage van de HP TM2 en een aantal andere ervaringen die ik her en der heb gelezen heeft de TM2 op dit moment wel mijn grootste interesse. Echter zou ik zo'n ding nooit willen aanschaffen zonder 'm eerst zelf te hebben geprobeerd, dus ik hoop dat ie binnenkort ergens in een echte winkel te proberen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 13:50
Ik zat eerst te kijken voor een TM2-1090, maar nu zie ik de TM2-200 al in de pricewatch staan :)
Dus ik wacht even af en tot deze leverbaar is en de specs duidelijk zijn, want 802.11b klinkt niet echt aannemelijk O.o

Ben wel benieuwd naar de batterij-tijd van deze tm2-200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

he vriesren

Waar heb jij hem eigenlijk besteld dat je hem nu al hebt??
vriesren schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 23:19:
[...]

Je kan de vinger touch input los uitzetten van de pen tablet input, moet je wel even de volgende utility installeren http://sites.google.com/site/tm2control/ Handige tool voor elke tm2 eigenaar, kan je allerlei functies in de tablet mode mee aanpassen.

Enige wat ik nu nog even niet snap is dat windows 7 geen battery time indicatie geeft. Ik zit nu al bijna 3 uur te werken en zit nu op 50% remaining, echter normaal staat in windows 7 nog iets als 3 uur remaining :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesren
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:11:
he vriesren

Waar heb jij hem eigenlijk besteld dat je hem nu al hebt??

[...]
Ik heb de tablet bij takeitnow.nl besteld, maar ben naar het nu lijkt zo een beetje 1 van de weinigen die hem echt heeft. Echter als ik nu op de website kijk staat er nu levertijd onbekend, lijkt erop dat ze echt maar 1 exemplaar ofzo hebben binnengekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke??

ik heb van take it now een mail gekregen dat ze deze zelfs nog nooit hebben uitgeleverd......raar?
maar oke geduldig wachten dan maar wanneer ie komt.
vriesren schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:49:
[...]

Ik heb de tablet bij takeitnow.nl besteld, maar ben naar het nu lijkt zo een beetje 1 van de weinigen die hem echt heeft. Echter als ik nu op de website kijk staat er nu levertijd onbekend, lijkt erop dat ze echt maar 1 exemplaar ofzo hebben binnengekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maroei
chienboy schreef op maandag 24 mei 2010 @ 12:04:
Na het lezen van dit topic en ik al een tijd op zoek ben naar een goede tablet voor een goede prijs die mijn laptop kan vervangen.
Is mijn keuze gevallen op 1 van deze 3.

Acer 1825PTZ
Packard Bell Butterfly Touch
en de HP touchsmart tm2

nu had ik de vraag is er echt een verschil tussen de acer en packard bell naast de uitstraling en het bedrag dat je ervoor betaald? Ook had ik de vraag is de HP die ruim 200 euro extra waard tenopzichte van de andere 2 modellen.

Welke raden jullie aan? en waar kan ik hem het beste kopen?
Ben een student;):P

Alvast bedankt

p.s. ik speel graag flash games:P
Hangt er vanaf wat je wil. Heb vroeger een hp tablet gehad met pen, maar vond dat onhandig. Destijds echter geen Windows7. Als je echter wil tekenen is een pen noodzakelijk en heb je weinig aan de Acer en PB. Ook met een pen niet goed. Als je wil internetten, lezen en wat typen is de Acer/Pb super.
Heb de Acer gekocht omdat hij leverbaar was en de Pb niet. Volgens mij is er verder geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tHe_BiNk
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Zag dat niemand het nog over de Gigabyte T1000X heeft gehad. 470 euro op ebay. Specs zien er leuk uit, behalve de GPU en de afmeting. De TabletPC is erg groot voor een 10".

Afbeeldingslocatie: http://www.gigabyte.com/fileupload/product/5/3349/2268.jpg

CPU Intel® Atom™ Processor N450(1.66GHz) / N470(1.83GHz)
OS Genuine Windows® 7 Starter
Display 10.1" Single Touch Panel, WXGA HD(1366x768) LED backlight
System Memory DDRII SO-DIMM*1 (Max 2GB)
Chipset Mobile Intel® NM10 Express Chipsets
Video Graphics Intel® GMA3150
Hard Disk Drive 250/320GB 2.5" SATA HDD 5400rpm
Optical Disk Drive N/A
I/O Port USB(2.0)*3(eSATA/USB Combo*1), Mic-in, Earphone-out, D-Sub, RJ45, 4-in-1 card reader(SD/MMC/MS/MS Pro), Express card Slot, DC-in Jack
Audio 1.5 Watt Speakers*2, Internal Mic-in
Communications LAN: 10/100/1000Mbps Ethernet Base-T
Wireless LAN: 802.11b/g/n Wireless
Bluetooth: Build-in V2.1 + EDR
3.5G Module: 3.5G Antenna build-in, 3.5G Module supported(Optional)
Webcam 1.3 Mega Pixel
Security Kensington Lock
Battery Li-ion 4-cell, 4500mAh Li-ion 6-cell, 7650mAh
Dimension (4-cell)265(W) x 195(D) x 38.5(H) mm (6-cell)265(W) x 214(D) x 41.4(H) mm
Weight ~1.3kg (w/ 4-cell battery) ~1.48kg (w/ 6-cell battery)

http://www.gigabyte.com/p...uct-page.aspx?pid=3349#sp

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit kan nog wel een interessante concurrent worden voor de pricewatch: Packard Bell Butterfly Touch EU 351 en de pricewatch: Acer Aspire Timeline 1825PTZ-413G32N. Hij heeft ook 11.6" scherm met 1366 x 768 resolutie en een optische station. De rest is nog niet echt bekend, maar hij schijnt ook te worden uitgerust met een Core i low voltage cpu's te worden uitgerust. De vraag is alleen nog wel of deze überhaupt in Nederland verkrijgbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Laatst online: 12-09 12:09
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:05:
oke??

ik heb van take it now een mail gekregen dat ze deze zelfs nog nooit hebben uitgeleverd......raar?
maar oke geduldig wachten dan maar wanneer ie komt.

[...]
Ik voel je pijn, ik wil er zelf ook één, maar nergens nog te krijgen - of misschien nergens meer te krijgen -
gisteren stond ik nog bij de Saturn te twijfelen om de Packard Bell Butterfly aan te schaffen, echter wordt daar geen stylus bij geleverd.
En dat wil ik wel, vooral voor een beetje 'pshoppen' en schrijven.

Toch nog maar even wachten totdat ze hem gaan leveren, kan nu niet meer lang duren - famous last words -

EDIT:

Ik vraag me eigenlijk nog één ding af, is een tablet zoals de HP tm2 nu een beetje degelijk als ik hier grote foto's op wilt bewerken (geen filters of dergelijke, maar RAW foto bewerking).
En hoe bevalt het scherm t.o.v de reactie, kan ik hier een beetje op tekenen in fotoshop bijvoorbeeld of moet ik me echt gaan wenden naar apparaten van €1200+ voor een beetje degelijke teken-tablet?

Ik ben nog een beginner wat betreft tekenen, dus ik dacht dat ik beter eerst simpel kon beginnen in plaats van een product kopen wat bijna 2 maal zoveel kost - om even te proberen -.

Iemand suggesties?

[ Voor 30% gewijzigd door SacreBleu op 30-05-2010 13:44 ]

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wankel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-07 23:08
SacreBleu schreef op zondag 30 mei 2010 @ 13:01:
[...]

Ik ben nog een beginner wat betreft tekenen, dus ik dacht dat ik beter eerst simpel kon beginnen in plaats van een product kopen wat bijna 2 maal zoveel kost - om even te proberen -.

Iemand suggesties?
Als je twijfelt tussen de PB Butterfly, de Acer 1825 ptz of de HP TM2, dan moet je voor tekenen haast wel met de HP gaan, of er een externe (teken-)tablet op aansluiten. Ze gebruiken alledrie een capacitief touchscreen en zijn dus met (worste-)vingers of een (worste-)pen te bedienen, maar niet geschikt voor detailwerk.

De HP combineert het touchscreen met een Wacom tablet achter het scherm. Als je inderdaad een paar keer zoveel uit wil/kan geven, en graag en veel tekent, dan zou ik voor de Cintiq gaan; daar moet je dan nog wel een losse laptop/pc bij hebben (nee, niet bedoeld voor mobiel gebruik).

Met de HP heb je een laptop die wat zwaarder (en alu-body - mogelijk robuuster) en duurder (200 euro) is, maar wel heel mooi tekenen kan. Voor wat ik er van op heb kunnen steken, is de techniek vergelijkbaar met de Bamboo-tablets van Wacom - minder niveaus drukgevoeligheid en geen besef van hoek waaronder je de pen houdt tov Cintiq/Intuos.

edit: NB: let er op dat er best pennetjes te krijgen zijn voor capacitieve schermen, maar dat de techniek niet toestaat dat je daarmee nauwkeuriger werkt. De foto's van de Acer met 'n pennetje zijn dan ook van 't 1820-model, met een resistief scherm. De pen voorkomt wel vieze vingers ;-)

[ Voor 10% gewijzigd door wankel op 30-05-2010 21:14 . Reden: verduidelijken capa-pen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidorain
  • Laatst online: 10-01 07:38
SacreBleu schreef op zondag 30 mei 2010 @ 13:01:
[...]

En hoe bevalt het scherm t.o.v de reactie, kan ik hier een beetje op tekenen in fotoshop bijvoorbeeld of moet ik me echt gaan wenden naar apparaten van €1200+ voor een beetje degelijke teken-tablet?

Iemand suggesties?
Ik heb zelf absoluut geen verstand van tekenen op een tablet, maar ik vond (daarom misschien?) dit filmpje over tekenen op de tm2 wel indrukwekkend..

http://www.youtube.com/watch?v=gAOCXu8CZfY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantje1978
wankel schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:12:
edit: NB: let er op dat er best pennetjes te krijgen zijn voor capacitieve schermen, maar dat de techniek niet toestaat dat je daarmee nauwkeuriger werkt.
Dat vind ik wel een hele interessante toevoeging!

Hoe kom je daar zo bij? Als je een capacitieve pen met een klein puntje hebt zet je dus nog steeds een dikke stip neer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
kidorain schreef op zondag 30 mei 2010 @ 23:21:
[...]

Ik heb zelf absoluut geen verstand van tekenen op een tablet, maar ik vond (daarom misschien?) dit filmpje over tekenen op de tm2 wel indrukwekkend..

http://www.youtube.com/watch?v=gAOCXu8CZfY
Whoah, dat is nog een top filmpje, als dat het is wat ik ervan mag verwachten dan neem ik met de HP genoegen!
Harstikke bedankt!
Plantje1978 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:25:
[...]

Dat vind ik wel een hele interessante toevoeging!

Hoe kom je daar zo bij? Als je een capacitieve pen met een klein puntje hebt zet je dus nog steeds een dikke stip neer?
Dat is één van de dingen die kan gebeuren, het scherm is vooral gemaakt voor aanraken met vingers en niet zozeer een pen, het kan voorkomen dat het scherm het pennetje helemaal niet kan registeren omdat deze simpelweg te klein is.

Het kan ook voorkomen dat je geen mooie ondoorbroken rechte lijnen kan tekenen.

Capacitatieve pennen zijn al op de markt, echter verschillen de meningen per persoon en per product verschrikkelijk erg.

[ Voor 2% gewijzigd door SacreBleu op 31-05-2010 14:25 . Reden: Spelling en Grammatica ]

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maroei
netman schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 19:47:
@maroei Wat voor folie heb je besteld/getest? Gewone bescherm folie of non-glare folie zoals deze:

http://cgi.ebay.nl/11-6-A...ain_0&hash=item3cacff20e7
Anti Glare folie, inderdaad via e-bay. Gaat wel goed in de zon, maar wordt er in het algemeen stuk minder mooie kleuren en helder van.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maroei
Ik heb verder ook zo'n capacitive pennetje besteld via internet. Had het geld net zo goed weg kunnen gooien, want werkt voor geen meter. Maar kostte ook haast niks. Als iemand een goede capacitive pen vindt, hoor ik het graag.

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&ssPageName=STRK:MEWNX:IT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantje1978
Voor dat geld kun je inderdaad niet heel veel bijzonders verwachten :)

Overigens is op het moment de Computex in Taiwan gaande. Als het gaat om tablets (dus niet zozeer de convertibles) is daar ERG veel te beleven!
Onder andere een ontzettend mooi apparaat van Asus met een docking station waardoor het weer een gewone laptop is (zoiets als de clamcase dus). Helaas is deze met zijn 12" iets te groot voor mij, maar het concept is geweldig!

Persoonlijk ben ik erg fan van Windows 7 voor mijn tablet; met name in verband met gebruiksgemak, integratie, beschikbare applicaties. Maar ik ben het er wel mee eens, dat het OS an sich niet optimaal is voor touch bediening. Nu komt men met de ExoPC met een mooie UI. Maar ook Asus, MSI en vele anderen komen met Windows 7 tablets met een UI die wel optimaal is voor touch bediening.

Ik kan niet wachten tot ze al deze apparaten in massa productie gaan nemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12-09 20:03
En weet iemand hoe lang dat nog gaat duren (het in NL verkopen van goedkope tablets)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Aristos schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 17:27:
En weet iemand hoe lang dat nog gaat duren (het in NL verkopen van goedkope tablets)??
Dat ligt eraan wat jouw definitie is van goedkoop, voor veel mensen zijn de meest simpele tablets al
veel geld.

Vooralsnog wacht ik zelf heel ongeduldig op de Hewlett-Packard Touchsmart tm2-1090
welke nog helemaal nergens leverbaar is.
Deze zal voor 820 - 900 euro over de toonbank gaan, maar is nog nergens verkrijgbaar, één winkel wist mij te
vertellen dat ze hem pas op 22 Juni verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vezel
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-05 14:41
Gisteren mijn Acer 1825 PTZ binnengekregen en nu al verslaafd. Prachtig!!
Moet alles nog een beetje naar m'n hand zetten maar denk dat ik er veel plezier aan ga beleven.
Mocht iemand iets willen weten, hoor ik het wel.

[ Voor 12% gewijzigd door vezel op 02-06-2010 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
SacreBleu schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:05:
[...]

Dat ligt eraan wat jouw definitie is van goedkoop, voor veel mensen zijn de meest simpele tablets al
veel geld.

Vooralsnog wacht ik zelf heel ongeduldig op de Hewlett-Packard Touchsmart tm2-1090
welke nog helemaal nergens leverbaar is.
Deze zal voor 820 - 900 euro over de toonbank gaan, maar is nog nergens verkrijgbaar, één winkel wist mij te
vertellen dat ze hem pas op 22 Juni verwachten.
hmmm, is de kans dan niet groot dat de tm2-20** serie er sneller is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaas-schaaf

kaas-schaaf

Beunhaas

De laatste berichten die ik heb gezien was dat de 20xx serie nog niet in de vs e.d. te verkrijgen was. De kans lijkt me klein dat die er sneller is dan de tm2-10xx die al een tijdje in productie is.

Hopelijk althans aangezien ik vorige week de tm2-1090 besteld heb 8)7 Het bericht van 22 Juni baart mij dan ook een beetje zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Gigabyte M1125 staat inmiddels op de site. Enkele nieuwe informatie: er zit géén optische station in, zoals later is bijgewerkt in nieuws: Computex: Gigabyte brengt 'netvertible' en netbooks uit, in tegenstelling tot de concurrenten pricewatch: Packard Bell Butterfly Touch EU 351 en de pricewatch: Acer Aspire Timeline 1825PTZ-413G32N die wel een optische station hebben. De optische station zit wel in de optionele verkrijgbare dockingstation. HDMI zit wel op de convertible. De batterij van Li-Polymer 6-cell 7800mAh klinkt op zich goed, terwijl de dikte van 39,3 een stuk minder positief is. Het zal wellicht de achterkant betreffen zoals op de volgende afbeelding te zien is:

Afbeeldingslocatie: http://www.gigabyte.com/fileupload/product/5/3472/3080.jpg

Zelf denk ik dan of ze niet beter het over de volledige lengte en breedte 3 cm dik kunnen maken dan dat ze hem bij wijze van spreken van 2 cm aan de voorkant naar 4 cm achterkant laten oplopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ook ik heb sinds een week een Acer 1825PTZ en ben daar dik tevreden over.
Werkt prima met ultimate en heeft, volgens mij, meer voordelen dan een ipad zal hebben.
Zelf had ik al een ipod, maar qua mogelijkheden en grootte is dit een verademing.

Gekocht in Spanje voor 545 euro en zelf een hollandse Ultimate erop gezet.

Alles zit erop wat je nodig hebt zelfs G3 behoord tot de mogelijkheden.

Enige vraag is, wellicht kan iemand mij dit zeggen, hoe ik via HDMI een full HD kan verkrijgen op mijn TV.

De resolutie van het scherm is 1366x768 (WXGA Wide) maar ik krijg geen 1080P op mijn TV.

Het touch portal van Acer vind ik niet sterk, erg beperkt, maar wellicht dat dit zich nog verder moet ontwikkelen.

Groetjes,

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chienboy
Guys,
Ik ben van de week bijna heel NoordHolland afgeweest maar weet jullie te melden dat Media Markt de HP TM2 kan leveren voor een prijs van €999.
Ik zelf heb de acer 1825PTZ gekocht omdat die ook op voorraad was voor €699 en ik daar een dikke korting bij kreeg dus heb hem voor €650. Maar ik kan jullie vertellen dat MM Arena de TM2-1090ED heeft voor €999
Ook de Acer hebben zij en een Asus weet typnummer niet meer.
Andere MM kunnen de HP nu ook leveren. Maar de verkoper van Arena zei dat ze net 2 dagen oud zijn en dat het nu al is op=op.

BTW De acer bevalt me echt goed, na dit wil ik nooit meer iets anders!
Alleen Full HD Youtube heeft hij soms moeite mee hangt van je energiebeheer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
5V1NA70G schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 11:01:
[...]

hmmm, is de kans dan niet groot dat de tm2-20** serie er sneller is?
Dat is een mogelijkheid, echter betaal je dan gemiddeld 300 - 400 euro meer voor een processor en GPU upgrade, nu is de CPU mooi meegenomen maar de GPU vind ik niet echt interessant.
kaas-schaaf schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:17:
De laatste berichten die ik heb gezien was dat de 20xx serie nog niet in de vs e.d. te verkrijgen was. De kans lijkt me klein dat die er sneller is dan de tm2-10xx die al een tijdje in productie is.

Hopelijk althans aangezien ik vorige week de tm2-1090 besteld heb 8)7 Het bericht van 22 Juni baart mij dan ook een beetje zorgen.
Ik deel je pijn, had ook liever gehad dat het artikel nu gewoon normaal voldoende leverbaar was, zeker gezien het apparaat als sinds februari (denk ik?) verkrijgbaar is in Amerika, en als sinds maart in Groot-Brittannië
dit zijn dan wel andere versies dan wij krijgen, maar voor een apparaat wat in maart al beschikbaar had moeten zijn, vind ik het een beetje jammer :(.

Ik heb me aangemeld op een tweetal websites voor een bericht als de HP wordt gelevert, dus het is even aanzien.
chienboy schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 09:47:
Guys,
Ik ben van de week bijna heel NoordHolland afgeweest maar weet jullie te melden dat Media Markt de HP TM2 kan leveren voor een prijs van €999.
Ik zelf heb de acer 1825PTZ gekocht omdat die ook op voorraad was voor €699 en ik daar een dikke korting bij kreeg dus heb hem voor €650. Maar ik kan jullie vertellen dat MM Arena de TM2-1090ED heeft voor €999
Ook de Acer hebben zij en een Asus weet typnummer niet meer.
Andere MM kunnen de HP nu ook leveren. Maar de verkoper van Arena zei dat ze net 2 dagen oud zijn en dat het nu al is op=op.

BTW De acer bevalt me echt goed, na dit wil ik nooit meer iets anders!
Alleen Full HD Youtube heeft hij soms moeite mee hangt van je energiebeheer af.
Hey harstikke tof dat je aan ons hebt gedacht, vind alleen persoonlijk de prijs te hoog, volgens de price-watch ligt de prijs €150 hoger dan het gemiddelde dat heb ik er net niet voor over.

Hoe reageert het tablet gedeelte van de Acer is het naar wens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chienboy
SacreBleu schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 17:09:

Hey harstikke tof dat je aan ons hebt gedacht, vind alleen persoonlijk de prijs te hoog, volgens de price-watch ligt de prijs €150 hoger dan het gemiddelde dat heb ik er net niet voor over.

Hoe reageert het tablet gedeelte van de Acer is het naar wens?
Ja hij reageert zeker goed, beter dan verwacht :P ik zoek alleen nog een speciale website met applicaties en games voor tablet pc´s. Oja ik gebruik hem ook als Ereader ideaal, vanacht tot 2 uur gelezen had het niet door haha. Ook wil ik ooit nog gaan tekenen maar dan moet ik echt een goede capative pen hebben.

En dat van die prijs ben ik met je eens van de MM, beste is gewoon even wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Geinteresseerden; Redcoon Spanje 545 euro voor de 1825PTZ.
Waarom zo goedkoop?????

Nog geen reaktie of iemand weet om de hoogste resolutie hiermee op een full HD te krijgen.

Suggesties?

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 18:39:
Hoi,

Geinteresseerden; Redcoon Spanje 545 euro voor de 1825PTZ.
Waarom zo goedkoop?????

Nog geen reaktie of iemand weet om de hoogste resolutie hiermee op een full HD te krijgen.

Suggesties?

John
In het buitenland kun je vaak apparatuur goedkoper krijgen, BTW soms, of soms gewoon omdat het loon lager ligt.
Let er alleen wel op dat er soms kleine dingen zijn die niet overeenkomen met de Nederlandse versie, zo krijgt Nederland een 500GB HDD bij de HP tm2 1090, en GB had een 320GB HDD, maar wel weer een ingebouwde Optiche drive.

Over de FullHD resolutie durf ik me niet te uiten, hoe sluit je hem aan?
Via een HDMI of VGA port?
Staat er iets in de handleiding hierover?

Als laatste kan je altijd nog proberen om de fabrikant hierover te benaderen, misschien kan het apparaat die resolutie niet weergeven.
chienboy schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 18:15:
[...]

Ja hij reageert zeker goed, beter dan verwacht :P ik zoek alleen nog een speciale website met applicaties en games voor tablet pc´s. Oja ik gebruik hem ook als Ereader ideaal, vanacht tot 2 uur gelezen had het niet door haha. Ook wil ik ooit nog gaan tekenen maar dan moet ik echt een goede capative pen hebben.

En dat van die prijs ben ik met je eens van de MM, beste is gewoon even wachten :)
Heel gaaf, sinds de review van de HP wil ik hem héél graag, gewoon als experiment, en voor fotobewerking, gewoon heel zonde dat hij zo slecht leverbaar is nog, ach geduldig wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb dezelfde configuratie als in Tweakers.net was aangegeven.
Ik heb het aangesloten via HDMI op een full HD 1820:1080 echter krijg melding dat 1366 de beste resolutie is om weer te geven op de TV. Dit moet toch aangepast kunnen worden, suggesties graag.

Gr.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vezel
[/quote]
Alles zit erop wat je nodig hebt zelfs G3 behoord tot de mogelijkheden
[quote].

Hoe doe je dat dan zonder extra hardware ?

[ Voor 8% gewijzigd door vezel op 03-06-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vezel
Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 05:58:
Hoi,

Alles zit erop wat je nodig hebt zelfs G3 behoord tot de mogelijkheden.
Hoe doe je dat dan zonder extra hardware ?
Onder de batterij lijkt wel iets van een open ing voor een sim kaart te zitten.

Sorry voor dat onhandige posten.

[ Voor 20% gewijzigd door vezel op 03-06-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BorgMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 13:13
IIIIIIIIIIIEEEEEEEEEEEEE!!!!!!1111oneonezomg! Ik heb de how-to's online gevolgd over hoe je je HP TX1xxx weer aan de praat kan krijgen na het zwarte scherm... en het werkt! Blijf het nog steeds ruk vinden dat ik zelf aan de bak moet om het gekloot van HP op te lossen maar het is beter dan je moederbord laten vervangen á €300 en dan nog steeds die kapotte nVidia chip er op hebben zitten. Wat een vijf eurocent muntstuk allemaal al niet kan doen ;)

[EDIT] Bah, te vroeg gejuigd. Hij doet nu weer niks, ik ga maar nog een keer fryen en als dat niet werkt ga ik een nieuw moederbord regelen...

[ Voor 12% gewijzigd door BorgMan op 04-06-2010 21:11 ]

Bunny scientific facts: Bunnies can't assimilate. BUT THEY CAN DANCE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mede Tweakers,

wat informatie omtrent de HP TM2. In eerdere posts wordt aangegeven (chienboy), dat er bij de MM vertelt wordt dat deze pas een aantal dagen leverbaar is. Daaruit blijkt maar weer dat de interne communicatie binnen de MM niet erg hoog is. Ik bezit de TM2 al ongeveer 1 1/2 maand. Gekocht bij de MM Amsterdam Noord. Ja, hij was iets duurder dan bij de meeste webshops (950), maar hij is al wel binnen.

Daarnaast vond ik in een post, dat er in het Britse model een ingebouwd cd/dvd station zou zitten. Dit klopt niet helemaal. De Europese modellen krijgen er een externe cd/dvd writer bij. Deze is aan te sluiten via de enkele USB kabel die uit dit station komt.

Verder nog wat info over de HDMI poort van de HP Tm2. Wanneer deze wordt aangesloten op een FullHD tv, dan zal de TM2 1920x1080 kiezen als externe output. Ook zal het geluid (via de ATI) via de HDMI kabel lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 15:19:
Beste mede Tweakers,

wat informatie omtrent de HP TM2. In eerdere posts wordt aangegeven (chienboy), dat er bij de MM vertelt wordt dat deze pas een aantal dagen leverbaar is. Daaruit blijkt maar weer dat de interne communicatie binnen de MM niet erg hoog is. Ik bezit de TM2 al ongeveer 1 1/2 maand. Gekocht bij de MM Amsterdam Noord. Ja, hij was iets duurder dan bij de meeste webshops (950), maar hij is al wel binnen.

Daarnaast vond ik in een post, dat er in het Britse model een ingebouwd cd/dvd station zou zitten. Dit klopt niet helemaal. De Europese modellen krijgen er een externe cd/dvd writer bij. Deze is aan te sluiten via de enkele USB kabel die uit dit station komt.

Verder nog wat info over de HDMI poort van de HP Tm2. Wanneer deze wordt aangesloten op een FullHD tv, dan zal de TM2 1920x1080 kiezen als externe output. Ook zal het geluid (via de ATI) via de HDMI kabel lopen.
Het Britse model "1010ea" heeft wel degelijk een DVD brander, of deze ingebouwd is of los wordt meegeleverd weet ik niet, daar kom ik in de loop van volgende week achter, want ik heb de Britse versie besteld bij Pixmania.

Het scheelt wel in HDD ruimte (320GB i.p.v 500GB) maargoed, het bespaard me het wachten en gemiddeld €50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Laatst online: 12-09 11:12
Kan iemand mij vertellen wat nu de verschillen zijn tussen de PB Butterfly en de Acer 1825? Ik kan zelf niets ontdekken maar het lijkt mij vreemd dat de Acer duurder is voor hetzelfde product.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-07 16:31
LordLynx schreef op maandag 07 juni 2010 @ 17:05:
Kan iemand mij vertellen wat nu de verschillen zijn tussen de PB Butterfly en de Acer 1825? Ik kan zelf niets ontdekken maar het lijkt mij vreemd dat de Acer duurder is voor hetzelfde product.....
Misschien is het handig de pricewatch linkjes erbij te zetten? Maar gaat het om deze twee?
Acer en PB?
Qua specs lijkt het inderdaad gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netman
Ik heb zelf een ACER 1825 en heb in de MM een PB gezien . Het verschil zit hem volgens mij in de styling van de laptops. De Acer ziet er iets strakker/luxer uit. Of je daar het extra geld voor over hebt is natuurlijk persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Nou kennelijk is de koerrier wel geweest, maar heeft hij volgens het huishouden niet
aangebeld en is hij vertrokken.

Hopen dat hij morgen langskomt en wel aanbeld, anders zal het hele pakket waarschijnlijk retour worden verzonden naar Pixmania.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Slimme mensen,

Ik wil graag een tablet-pc kopen.

Ik zou hem voornamelijk gebruiken op de universiteit, dus lichtgewicht is een +
Meestal zal ik hem gebruiken voor internet / tekstverwerking.
Ik zal echter ook zo nu en dan foto's moeten bewerken met photoshop en / of filmpjes in flash maken.

Voldoen de specs van de tm2 hiervoor, of zal ik naar een duurdere prijsklasse moeten kijken. En welke tablets zijn in die prijsklasse aan te raden?

(sorry als het een noob-vraag is, heb de hele thread gelezen maar geen duidelijk antwoord gevonden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Ik heb zojuist mijn HP Touchsmart TM2 binnen gekregen, en ik kan je vertellen
dat het apparaat zalig werkt!

Ik ben wel degelijk van mening dat het apparaat goed is voor tekstverwerken en een beetje"
fotobewerking, wat een machtig apparaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SacreBleu schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 19:57:

Ik ben wel degelijk van mening dat het apparaat goed is voor tekstverwerken en een beetje"
Is OS 64 bits ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SacreBleu schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 19:57:

Mag ik vragen waar je deze besteld hebt? Ik kan nog niet een winkel vinden die deze op voorraad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 16:48:
[...]

Mag ik vragen waar je deze besteld hebt? Ik kan nog niet een winkel vinden die deze op voorraad heeft.
Ik heb hem besteld bij Pixmania, echter is dit de Britse (UK) versie, kortom een kleinere HDD maar het scheelt dan ook wel in de prijs.
Voor de rest krijg je er een UK toetsenbord bij ( andere miniscule indeling ) opzich geen probleem als je blindtypt
of gewoon de indeling kent.

Wel krijg je ook bij de UK versie een externe USB brander, stylus en een poly-(nogwattes) hoesje zodat
je hem kan beschermen tegen lichte krasjes en dergelijke.

Bij Pixmania werd OOK een gratis omvormer geleverd zodat de Britse aansluiting past op een NL stopcontact.

Kortom als je niet kan wachten, en je het toetsenbord, OS en 180Gb voor lief kan nemen, zou ik hem gewoon bestellen.
Yup, OS is een 64bit Home Premium licentie (mag ook wel met 4Gb intern geheugen) de GPU heeft 512Mb aan eigen geheugen wat je eventueel kan uitbreiden tot maximaal 2Gb (mocht je dat willen).

Fingerprintreader ziet er anders uit dan verwacht en lijkt net op een klein uitsparingtje in de zijkant, alsof er iets in gezet kan worden maar niet op deze versie zit, je weet wel alsof het afgedekt is.
Hierdoor was ik eerste teleurgesteld gewoonweg omdat ik het wou proberen, todat ik erachter kwam dat het wel degelijk de fingerprint reader was :S.

Het scherm is degelijk, maar wel ERG Glossy dus soms zou je hier eventueel wel last van kunnen hebben, maar los daarvan is het scherm en het apparaat zelf, heel verslavend.
Alles werkt netjes, en Windows 7 geeft geen problemen met prestaties, tuurlijk is het geen i7, maar door sommige verhalen dacht ik toch een sloom $%@( apparaat in huis te hebben genomen, maar dit valt in alle kaders heel erg mee.

Het scherm werkt overigens fantastisch met zowel de stylus als met de vingers en je krijgt er een paar leuke apps bij voor zowel jezelf als voor je kinderen (een of andere kinderdesktop).

Dit is m'n eerste tablet maar ben er heel erg blij mee, en hij valt toch erg op, zowel op de zaak als thuis, want moeders heeft er ook gelijk een besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidorain
  • Laatst online: 10-01 07:38
SacreBleu schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 17:17:

Het scherm is degelijk, maar wel ERG Glossy dus soms zou je hier eventueel wel last van kunnen hebben, maar los daarvan is het scherm en het apparaat zelf, heel verslavend.
[...]
Dit is m'n eerste tablet maar ben er heel erg blij mee, en hij valt toch erg op, zowel op de zaak als thuis, want moeders heeft er ook gelijk een besteld.
Ik ben erg geinteresseert in dit apparaatje.. Vooral om als een soort digitaal notitieblok te gebruiken bij verschillende projecten waar ik aan werk.

Jammer dat ik hem nergens in een winkel kan vinden.. Kun je me misschien wat informatie over jouw ervaring geven?

Over dat glossy scherm (ik lees daar meer opmerkingen over),.. Geeft dat problemen als je hem als tablet (op het werk) op tafel hebt om notities tijdens een bespreking oid te maken? Omdat je dan toch een redelijk scheve kijkhoek hebt.

Werkt dat aantekeningen maken sowieso een beetje goed, en hoeveel lawaai maakt het met die pen op het scherm? Is dat irritant (tijdens een meeting)?

Ik had begrepen dat heb apparaat redelijk dik is, en dichtgevouwen niet vlak is, maar afloopt. Is dat nog een probleem als je het gebruikt als tablet om aantekeningen te maken?

Wat vind je van de draagbaarheid (omvang/gewicht)? Valt er een beetje mee rond te slepen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
kidorain schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 22:05:
[...]

Ik ben erg geinteresseert in dit apparaatje.. Vooral om als een soort digitaal notitieblok te gebruiken bij verschillende projecten waar ik aan werk.

Jammer dat ik hem nergens in een winkel kan vinden.. Kun je me misschien wat informatie over jouw ervaring geven?

Over dat glossy scherm (ik lees daar meer opmerkingen over),.. Geeft dat problemen als je hem als tablet (op het werk) op tafel hebt om notities tijdens een bespreking oid te maken? Omdat je dan toch een redelijk scheve kijkhoek hebt.

Werkt dat aantekeningen maken sowieso een beetje goed, en hoeveel lawaai maakt het met die pen op het scherm? Is dat irritant (tijdens een meeting)?

Ik had begrepen dat heb apparaat redelijk dik is, en dichtgevouwen niet vlak is, maar afloopt. Is dat nog een probleem als je het gebruikt als tablet om aantekeningen te maken?

Wat vind je van de draagbaarheid (omvang/gewicht)? Valt er een beetje mee rond te slepen?

Alvast bedankt!
Het glossy scherm kan wat problemen met zich meebrengen vooral als je een paar TL balken boven je hebt hangen, ik denk dat je er snel genoeg overheen kan kijken, vandaag heb ik nog een beetje zitten knoeien met het ding, terwijl de zon achter me zat met een open raam, je zult het merken, maar echt heel storend is het niet.

Het apparaat is niet echt heel dik, neem een beetje de dikte van een standaard netbook en je krijgt een idee, het apparaat loopt niet egaal, hij loopt van boven naar beneden, als je hem in tablet mode gebruikt
kan dit voordelen hebben aangezien je dan niet op een plat ding kijkt, en er niet zo boven hoeft te hangen.
Voor langere sessie (lees 2 uur) zullen je vingers en je handen waarschijnlijk gevoel krijgen, het is inderdaad geen licht ding, maar zeker niet zwaar, je kan hem prima in je armen dragen, zonder dat je er veel las van zal hebben.

De fans hoor je amper, ik denk dat het omslaan van een bladzijde nog meer herrie veroorzaakt dan de HP mits je hem op de Intel kaart zet, met de ATI wordt het vanzelfsprekend wat luidruchtiger.
Probeer eens met een pen op een plastic oppervlakt te tekenen en je zal een beetje de indruk krijgen hoe het klinkt, zolang je er niet op gaat drummen zal niemand last hebben van enige aantekeningen die je maakt op je Tablet.

De omvang van het apparaat is kortgezegd, perfect, het scherm is ruim genoeg, en hij is portable genoeg om hem altijd bij je te hebben, dus daarover absoluut geen klachten.
Al sowieso zou ik aanraden om hem in je handen of in je arm te nemen als je aantekeningen maakt, het is een wat natuurlijkere houding, en misschien train je zelfs je hand spieren ermee (hehe).

Het scherm reageert voortreffelijk, snel, accuraat en vloeiend, ook de handschriften herkenning is prima, zeker als je het meerendeel van de zinnetjes hebt ingevuld (handschrift herkenning) soms herkent dat ding mijn handschrift beter als ikzelf.

Ik raad je wel aan om bijvoorbeeld een programma als Microsoft One Note aan te schaffen, programma's als kladblok en Word zetten je handschrift om in digitale fonts, en dat kan soms leiden tot spaties waar ze niet horen, automatisch aanpassen van woorden - al komt dit omdat dit het Brits model is, die niet zo fijn met NL omgaat - One note daarentegen is gewoon een stuk papier die alles wat jij tekent een-op-een overneemt zonder dit te ' digitaliseren' naar een-of-andere font -- voortreffelijk.

Het is een lap tekst, ik weet het, maar ik ben er extreem blij mee, en meerdere mensen willen er nu een aanschaffen, voor een goede 804 euro die ik ervoor kwijt ben, is dit - naast mijn Macs en camera's - nog de beste aankoop voor het geld.
Ik had er stiekem wat minder van verwacht aangezien de meeste tablets zo'n 1600 euro kosten, maar het valt me reuze mee, sterker nog, ik ben er van onder de indruk.

ed'tje; Ook de accu duur stelt niet teleur hij gaat heel lang mee, ik heb hem nu al 4 uur aan staan op een volle accu heb nog 39% te gaan, en ik dat alles op de hoogste helderheid, als je wilt dan ben ik er wel van overtuigd dat je de 7 - 9 uur gaat halen op een accu, kortom je hoeft je oplader niet mee te nemen naar het kantoor :).

[ Voor 4% gewijzigd door SacreBleu op 11-06-2010 22:51 . Reden: Extra toevoeging omtrent de accu duur. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetRipper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:29
Ik zit me helemaal te verheugen tot de tm2-2050us naar Nederland komt en zat te wachten tot hij op pricewatch zou verschijnen of dat er berichten zouden zijn dat hij naar Nederland komt. Eventueel wil ik 'em zelfs importeren.

Nu viel me opeens op dat de tm2-200ed op pricewatch staat. Als ik de specificaties zo bekijk, is hij helemaal identiek aan de tm2-2050us, met 1 verschil: de tm2-200ed heeft schijnbaar een ATI HD5450, terwijl de tm2-2050us het moet doen met de intel ingebouwde grafische kaart.

Iemand enig idee of er andere verschillen zijn voor ik een miskoop doe? ;)

Github - Tikkie! - NED-Clan - Volvo EX30 SMSR Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
NetRipper schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 10:29:
Ik zit me helemaal te verheugen tot de tm2-2050us naar Nederland komt en zat te wachten tot hij op pricewatch zou verschijnen of dat er berichten zouden zijn dat hij naar Nederland komt. Eventueel wil ik 'em zelfs importeren.

Nu viel me opeens op dat de tm2-200ed op pricewatch staat. Als ik de specificaties zo bekijk, is hij helemaal identiek aan de tm2-2050us, met 1 verschil: de tm2-200ed heeft schijnbaar een ATI HD5450, terwijl de tm2-2050us het moet doen met de intel ingebouwde grafische kaart.

Iemand enig idee of er andere verschillen zijn voor ik een miskoop doe? ;)
Mja de specs zijn nog niet helemaal correct geloof ik:
Verbinding (wlan) 802.11b
Pagina: 1 ... 12 ... 14 Laatste