Club3D werkelijk een slecht merk?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.083 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 10:21:
Niet als flame bedoeld hoor, maar wie zijn huiswerk over de 2D kwaliteit van Nvidia een beetje gedaan heeft, die weet dat de Geforce 3 en de 4MX een slechte reputatie hebben en dat de 2D kwaliteit van de Geforce 4 Ti-serie gemiddeld een stuk hoger ligt. Nog even afgezien van het gegeven dat sommige kaarten het bij sommige monitoren wel goed doen en bij andere monitoren weer minder.
GF3 ok... maar GF4MX serie hebben dezelfde 2d optimalisaties meegekregen als de GF4ti serie. Daarnaast gebruikt Gainward betere filters (samen met Leadtek) dan de overige kandidaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Raven- schreef op 23 May 2003 @ 13:38:

Aha, het wordt allemaal wat vaag nu. :)
De 'goede' kaart, direct van ATI, moet dus BBA op de doos/cd/etc hebben staan en geen PBA?
PBA -> Powered by ATI (zit ATI chipje op)
BBA -> Build By ATI = originele ATI kaart of gerelabelde originele ATI kaart.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-08 02:06

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Ik heb Club3D een mailtje gezonden. Het antwoord dat ik kreeg was als volgt:

There is no more Build by ATI at this moment due to the partner program. You don't have to worry because we manufacture the card at the same factory so it is exactly the same reference design and you can use the same drivers as well.

Best regards,

Mr. Paul Ma

Dit betekend dus dat de kaarten van Club3D niet BBA, maar PBA zijn. Alleen is het wel dezelfde reference design, wat het dus in feite alsnog een BBA maakt. Ze komen tenslotte nog steeds uit dezelfde fabriek.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:39

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Godjira schreef op 23 May 2003 @ 13:58:

Dit betekend dus dat de kaarten van Club3D niet BBA, maar PBA zijn. Alleen is het wel dezelfde reference design, wat het dus in feite alsnog een BBA maakt. Ze komen tenslotte nog steeds uit dezelfde fabriek.
Dat is niet noodzakelijkerwijs correct. BBA is het alleen als het ook daadwerkelijk door ATI gemaakt wordt. Dat het uit eenzelfde fabriek komt wil nog niet zeggen dat de kaarten 100% identiek zijn en dezelfde onderdelen worden gebruikt. Als je ze naast elkaar legt zal je waarschijnlijk zien dat dat niet het geval is.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Bor_de_Wollef schreef op 23 mei 2003 @ 14:20:
[...]

Dat is niet noodzakelijkerwijs correct. BBA is het alleen als het ook daadwerkelijk door ATI gemaakt wordt. Dat het uit eenzelfde fabriek komt wil nog niet zeggen dat de kaarten 100% identiek zijn en dezelfde onderdelen worden gebruikt. Als je ze naast elkaar legt zal je waarschijnlijk zien dat dat niet het geval is.
Ik had me er niet druk over gemaakt, al werden ze gemaakt in de zuidpool :).

Als ie maar goed doet. (en dat doen ze ;))

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Laatst online: 08-09 14:48
Club3D zijn prima kaarten, en sapphire en Hercules zijn zeker niet beter.
Het prijsverschil daarintegen ligt bij kleine dingen zoals andere memory modules, andere condensators, ander koelsysteem etc.
Hercules is wel de duurste op vlak van grafische kaarten maar waarom is Hercules zo duur ? Omdat zij grafische kaarten maken die een mooi effect geven. Neem nu de Radeon 9800 PRO, mooie blauwe PCB, mooie koperen heatsink (die niet zo goedkoop zijn als je denkt), mooie blue led fan, de over het algemeen betere cooler etc.
De Hercules kaarten zijn allemaal mooi afgewerkt en hebben net dat ietsje meer "coolheids gehalte"

Andere merken zoals Club3D en Sapphire spiegelen zich aan het standard ATI ontwerp op een rode PCB en veranderen enkel het koelsysteem en misschien de memory modules.

Daarom zijn Sapphire en Club3D een pak goedkoper dan Hercules maar daarom niet slechter.

Trouwens, de Hercules 3D Prophet 9800 PRO is niet zo'n goede overclocker. Ik weet niet hoe de Club3D en de sapphire te overclocken zijn, maar je ziet dat je bij duur niet zozeer beter krijgt.

Om even terug te komen op een paar vorige posts:

1. Powercolor is Club3D geworden, verklaar dan eens waarom er PowerColor 9700 PRO etc kaarten te koop zijn...

2. Het Club3D design van de Radeon 9800 PRO vindt ik inderdaad ook nogal onhandig gemaakt. 2 fans = 2 keer meer geluid. De memory cooling kan evengoed gedaan worden met heatsinks dan met een heatsink met een fan erin. Maar dat is ieder zijn keuze. Er bestaat nog altijd iets zoals passieve koeler van zalman.

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:39

Pubbert

random gestoord

PeGys schreef op 23 mei 2003 @ 14:23:
Club3D zijn prima kaarten, en sapphire en Hercules zijn zeker niet beter.
Het prijsverschil daarintegen ligt bij kleine dingen zoals andere memory modules, andere condensators, ander koelsysteem etc.
Hercules is wel de duurste op vlak van grafische kaarten maar waarom is Hercules zo duur ? Omdat zij grafische kaarten maken die een mooi effect geven. Neem nu de Radeon 9800 PRO, mooie blauwe PCB, mooie koperen heatsink (die niet zo goedkoop zijn als je denkt), mooie blue led fan, de over het algemeen betere cooler etc.
De Hercules kaarten zijn allemaal mooi afgewerkt en hebben net dat ietsje meer "coolheids gehalte"

Andere merken zoals Club3D en Sapphire spiegelen zich aan het standard ATI ontwerp op een rode PCB en veranderen enkel het koelsysteem en misschien de memory modules.

Daarom zijn Sapphire en Club3D een pak goedkoper dan Hercules maar daarom niet slechter.

Trouwens, de Hercules 3D Prophet 9800 PRO is niet zo'n goede overclocker. Ik weet niet hoe de Club3D en de sapphire te overclocken zijn, maar je ziet dat je bij duur niet zozeer beter krijgt.

Om even terug te komen op een paar vorige posts:

1. Powercolor is Club3D geworden, verklaar dan eens waarom er PowerColor 9700 PRO etc kaarten te koop zijn...

2. Het Club3D design van de Radeon 9800 PRO vindt ik inderdaad ook nogal onhandig gemaakt. 2 fans = 2 keer meer geluid. De memory cooling kan evengoed gedaan worden met heatsinks dan met een heatsink met een fan erin. Maar dat is ieder zijn keuze. Er bestaat nog altijd iets zoals passieve koeler van zalman.
1) Club3D is gewoon een divisie van Powercolor geworden die goedkope kaarten moest gaan brengen, Powercolor zou zelf de dure/ge-avanceerde kaarten op de markt brengen.
2) Je ziet de voordelen van 2 fans niet in, betere cooling, EN ze hoeven op minder rpm (want kleine fan die veel lucht wil verplaatsen = veel rpm = veel lawaai) en nu kunnen 2 fans dus net zoveel verplaatsen als 1 fan als ze op de helft van het aantal toeren draaien, en dus produceren ze ook de helft minder lawaai.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Antediluvian schreef op 21 May 2003 @ 14:20:
De radeon kaarten van de goedkope retailers zoals Club 3D of Connect zijn meestal 'Build by ATI'

Gevolg hiervan is dat die kaartjes zeer eenvoudig zijn(geen speciale koeling, leds, kleur) maar meestal wel van een goeie kwaliteit.
Dat klopt niet. 'Built by ATI' wil zeggen dat de kaart door ATI is gebouwd. Kaarten als die van Club3D zijn doorgaans 'Powered by ATI', er is een ATI GPU op gebruikt.

Club3D heeft overigens ook kaarten met andere GPU's zoals nVidia en Kyro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

TripleM schreef op 23 May 2003 @ 14:32:
[...]

Dat klopt niet. 'Built by ATI' wil zeggen dat de kaart door ATI is gebouwd. Kaarten als die van Club3D zijn doorgaans 'Powered by ATI', er is een ATI GPU op gebruikt.

Club3D heeft overigens ook kaarten met andere GPU's zoals nVidia en Kyro.
zelfs SiS kaartjes ;)

Ik las ook dat ook in Q1 2003 het meeste kaarten (zowel ati als nvidia) heeft verkocht.. meer als MSI in Q1, wat in 2002 veruit het meeste kaarten verkocht.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

n00bs schreef op 23 May 2003 @ 09:18:
[...]

MAAR als jij je huiswerk goed had gedaan, wist je dat Gainward GF4 kaarten in de meeste gevallen beter 2D beeld hebben dan ATI kaarten...
;)
Geld zeker tot 1024x768 :? :+

[ Voor 8% gewijzigd door Madrox op 23-05-2003 14:44 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Madrox schreef op 23 May 2003 @ 14:42:
[...]

Geld zeker tot 1024x768 :? :+
IDD, het is gewoon algemeen bekend dat Radeons (bron: Tomshardware etc. etc) de beste 3d en 2d beelkwaliteit lezen (hoewel er word gezegd dat de FX5900 ook geen slecht beeld geeft)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Ik heb hier een Gainward GF4 MX440 (64 MB), een Aopen GF4 MX440 (64MB) en een Hercules 3D Prophet 8500 LE (128 MB) liggen.

De Gainward presteert allesinds beter op 2D vlak dan de Aopen, Die Aopen kan je beter gebruiken om je rug mee te krabben want verder valt er niets mee aan te vangen.

Maar die Gainward kan zeker niet bij de 2D prestaties komen van men 8500 LE. Ook geven de Gainward en Aopen maar een raar effect op TFT schermen. De 8500 LE geeft beter beeld op TFT schermen maar durft soms wel eens weird te doen bij vette tekst op witte achtergrond

(natuurlijk niet mooi van me om 64 MB kaarten te testen tegenover een 128 MB) :p

[ Voor 7% gewijzigd door PeGys op 23-05-2003 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Club-3d is toppie! super geil klasse, moet je zeker voor gaan he 9700 pro van club-3d toen ze net uitwaren, damn heeft me bakken met geld gekost... overigens wel laatste x dat ik zo'n dure kaart koop.. andere x ff wat afwachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Denk dat er een foutje staat in de pricewatch:

ConlineS Computer Components
Connect 3D Radeon 9800 PRO: € 60

Waarschijnlijk de 4 ervoor vergeten :p

[ Voor 16% gewijzigd door PeGys op 23-05-2003 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

PeGys schreef op 23 May 2003 @ 14:56:

Als er NIET staat op hun website "Prijzen onder voorbehoud van typfouten " dan moet je um bestellen >:)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
sjah, te mooi om waar te zijn hé

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
PeGys schreef op 23 mei 2003 @ 14:56:

Was het maar zo... ;)

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Godjira schreef op 23 May 2003 @ 18:44:
[...]

Was het maar zo... ;)
De gasten van tweakers.net zouden wel eens een typcursus kunnen gebruiken.

Wie weet, binnen een paar jaar staat hij misschien aan 60 euro, maar dan is die zwaar veroudert. Dan scoort iedereen in 3Dmark03 reeds 20000 met de nieuwere spullen :p

[ Voor 30% gewijzigd door PeGys op 23-05-2003 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Godjira schreef op 23 May 2003 @ 18:44:
[...]

Was het maar zo... ;)
Idd, dan had er reeds zo'n kaart in mijn systeempje gehangen :9

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
MST_Morpheus schreef op 23 May 2003 @ 18:54:
[...]

Idd, dan had er reeds zo'n kaart in mijn systeempje gehangen :9
Zeker weten ja! Bij mij ook...

Damn zeg, die gasten waar ik werk zijn weer eens te laat met overmaken van mijn salaris. Normaal MOET het op de 25ste op mijn rekening staan, maar aangezien dat zondag is hoort het eerder te komen normaal gesproken... nu moet ik dus wachten tot maandag, waarschijnlijk zelfs dinsdag voordat ik mijn Club3D 9700np kan bestellen :(

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Jeuj, ik zal 9 kansen op 10 een _/-\o_ Radeon 9800 PRO 128 MB _/-\o_ kunnen kopen aan een goedkopere prijs (Hercules versie, lekker voor in men modded case dus) :D

Zal me dan goedkoper uitkomen dan een Club3D, dat laat ik niet liggen :*)

[ Voor 19% gewijzigd door PeGys op 23-05-2003 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Yo, ik heb net m'n Club3d 9700 gekregen (kado voor mezelf), i.c.m.

- drivers van de cd die ik er bij kreeg: 13508 3dmarks :)
- catalyst 3.2: 11700 :?
- catalyst 3.4: 13768 O+

3dmark2003 ben ik nu aan het downloaden

heb geen tijd om te OCen, heb een vrijgezellenavond. zal zeker posten als het zover is, al met al een fikse vooruitgang met m'n ouwe trouwe GF2 (2900 3dmarks)
en dat voor slechts €236 incl. verzendkosten, ben er erg blij mee :Y)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

komt er nog geen rook uit :? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
PeGys schreef op 23 May 2003 @ 20:02:
Jeuj, ik zal 9 kansen op 10 een _/-\o_ Radeon 9800 PRO 128 MB _/-\o_ kunnen kopen aan een goedkopere prijs (Hercules versie, lekker voor in men modded case dus) :D

Zal me dan goedkoper uitkomen dan een Club3D, dat laat ik niet liggen :*)
En waar koop je die dan? ;)

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Ik heb ook de 9700 non pro an club3d.

en die kaart heb ik nu al een half jaar en hij doet het perfect, nooit probs mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:04

dreeke

outdated icon

Ik werk in een winkel waar we een aantal Club 3D videokaarten verkopen.
Zoals de Radeon 7000, 9000, 9100, 9500(pro) en 9700(pro), maar ook de GF4MXje en TI's (4280 en 4800).

Nooit gezeik met die kaarten gehad, ze gaan zelden kapot. Ook zelden DOA's.
Ga je er een flinke monitor aanhangen (21 inchje ofzo) dan ga je verschil merken in kwaliteit bij de ATI's en de NVidia's.

Ik verkoop aan mensen die 2D kwaliteit belangrijk vinden altijd een Powered of Built by ATI kaart van Club. En kan me ook niet herinneren dat er iemand mee terug is gekomen.
Wil je een leuke game kaart voor weinig geld, dan neem je een Ti4280 of 4800 van Club3D.

Aan overclocken doen wij niet dus daar kan ik je niks over vertellen. Maar imho is een Club3D videokaart gewoon inbouwen en gaan :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Godjira schreef op 23 mei 2003 @ 20:10:
[...]

En waar koop je die dan? ;)
Via men vader die in Frankrijk woont, de meeste hardware is daar zowieso goedkoper en hij krijgt via de informatica afdeling van het bedrijf waar hij werkt nog eens een korting + hij trekt de BTW terug.

Am I lucky or what ?

[ Voor 4% gewijzigd door PeGys op 23-05-2003 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zyberteq
  • Laatst online: 07-08 14:09

zyberteq

nou, dat dus

Ik heb zelf een Club3D Geforce 4 MX440 64MB DDR en dat is een goed kaartje, nooit problemen mee. Een kennis van mij heeft dezelfde en die heeft er ook nooit problemen mee.

Het is alleen jammer dat het geheugen op 400MHz loopt en niet op 500MHz (ik las ergens op een site dat zo'n MX440 dus een 500MHz geheugen heeft, maar daar begin ik een beetje aan te twijfelen of dat wel klopt) ach, zoveel merk ik er niet van, ik heb maar AGP2x. Voor de rest blijft het een goede kaart.

zo te lezen is iedereen het met mij eens dus kopen die kaart!

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Wie koopt er nu een MX440 als je een AGP 8X slot hebt en echt wil kunnen gamen :?

[ Voor 3% gewijzigd door PeGys op 23-05-2003 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een Geforce 4 TI4200 128MB 4X en vind het echt een superrrrr kaartje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
PeGys schreef op 23 May 2003 @ 20:17:
[...]

Via men vader die in Frankrijk woont, de meeste hardware is daar zowieso goedkoper en hij krijgt via de informatica afdeling van het bedrijf waar hij werkt nog eens een korting + hij trekt de BTW terug.

Am I lucky or what ?
Damn, en of je luckey bent :*)

* Godjira is jaloers ;)

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Godjira schreef op 23 May 2003 @ 20:57:
[...]

Damn, en of je luckey bent :*)

* Godjira is jaloers ;)
Als ik de preciese prijs weet misschien een IA ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb heb al een poos de club3d 9700pro en ben ZEER te vreden. mag absoluut niet klagen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn zussie heeft dat ding ook in de pc zitten! de 9700 pro...Super kaartje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
PeGys schreef op 23 mei 2003 @ 21:10:
[...]

Als ik de preciese prijs weet misschien een IA ? :p
IA? Misschien een domme vraag, maar die afkorting ken ik dus niet ;)

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
IA = inkoopactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Als je de precieze prijs weet wil ik misschien wel meedoen ;)
Wanneer denk je de prijs te kunnen weten?

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Godjira schreef op 23 May 2003 @ 21:43:
[...]

Als je de precieze prijs weet wil ik misschien wel meedoen ;)
Wanneer denk je de prijs te kunnen weten?
Ik wacht op de mail van men vader. Hopelijk zo snel mogelijk dus. Maar de winkel is nogal traag in prijzenlijst terug te sturen.
En aangezien ik een lekker lang lijstje met heel wat hardware (schijven van 200 - 250 GB, grafische kaarten radeon 9700 PRO/9800 PRO van Hercules, ATI en Sapphire, Sound Cards van Hercules, creative en Terratec, .....) heb doorgemaild voor een prijslijst van te krijgen, kan het nog wel ff duren.

Het enige kut aan die winkel is dat het soms nogal lang kan duren eer zij de producten hebben. Één maal men vader die dan heeft, worden die met DHL naar België verzonden (en in geval van mogelijke IA dan naar de deelnemers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 10:06
Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 20:18:
Bij een Radeon 9800 zou ik geen Club3d adviseren.(Geldt niet voor 9700)
[afbeelding]
Dubbele fans.(Onnodig)
Dan maak je ze los KLAAR

Het leven is zo makelijk..

Zalman maakt ook mooi koelers trouwens.
Geen flame alleen advies

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 10:06
KaMiKaZe schreef op 22 May 2003 @ 21:25:
ik heb heel wat club3d kaartjes gezien en ze doen het verder prima behalve dat soms de 2d kwaliteit gewoon bagger is (gare ramdac bij een GF4 Ti4400 en een Ati radeon 7000). Zelf heb ik een Geforce FX 5200 en een ATI Radeon 9700 pro van club3d die zonder problemen werken. vroeger waren ze wel echt een stuk goedkoper dan de bekende merken, dat is nu wel een stukje tegen elkaar aan komen te liggen. echt supercheap zijn ze niet meer.

ze hebben ook zo ongeveer het ruimste assortiment kaarten :)

Club3D ATI Radeon 7000 64DDR DVI
Club3D ATI Radeon 7000 64M TVOut
Club3D ATI Radeon 7500 64M D/T
Club3D ATI Radeon 9000Pro AIW 64M
Club3D ATI Radeon 9100 128DDR
Club3D ATI Radeon 9100 64MB LP
Club3D ATI Radeon 9200 128DDR
Club3D ATI Radeon 9500 128BGA
Club3D ATI Radeon 9600Pro 128DDR
Club3D ATI Radeon 9700 128BGA TVD
Club3D ATI Radeon 9700Pro 128BGA
Club3D ATI Radeon 9700Pro AIW 128
Club3D ATI Radeon 9800Pro 128DDR
Club3D ATI Radeon R7000 32M TV
Club3D GF FX5200 128DDR DVI/TVOut
Club3D GF FX5600 128DDR2 DVI/TVOu
Club3D GF FX5800 128DDR2 DVI/TVOu
Club3D GF4 4280 128DDR/tv/dvi
Club3D GF4 4280 128DDR/tv/dvi Viv
Club3D GF4 4280 64DDR/tv/dvi
Club3D GF4 4600 128DDR DVI/TVO
Club3D GF4 4800SE 128DDR DVI/TVO
Club3D GF4 MX440SE 64DDR TVOut
Club3D GF4 MX440X8 128DDR/tv/dvi
Club3D Kyro ST4000 64M TVOut
Club3D TNT2 M64 32MB TVOut Ret
Club3D XABRE 400 128DDR TVOut DVI
Club3D XABRE 600 64DDR TVOut DVI
En dan heb je nog lang niet alles :*)

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

PeGys schreef op 23 May 2003 @ 20:23:
Wie koopt er nu een MX440 als je een AGP 8X slot hebt en echt wil kunnen gamen :?
Een MX440 is ook verkrijgbaar als 8x AGP versie.

Maar dan nog zal je er niet echt mee kunnen gamen nee.... ik beschouw een MX440 gewoon als huis/tuin/keuken computer kaartje. Wil je gamen, neem dan een Ti4280 op z'n minst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
dreeke schreef op 23 mei 2003 @ 22:51:
[...]

Een MX440 is ook verkrijgbaar als 8x AGP versie.

Maar dan nog zal je er niet echt mee kunnen gamen nee.... ik beschouw een MX440 gewoon als huis/tuin/keuken computer kaartje. Wil je gamen, neem dan een Ti4280 op z'n minst. :)
Als ik wil gamen, koop ik me een ATI Radeon 9800 PRO kaart.
Vooral na het lezen van dit

Heb hier ook een GeForce 4 MX440 64MB DDR SE liggen (van aopen met passieve koeling), man wat een sloom ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

PeGys schreef op 23 May 2003 @ 22:54:
[...]

Als ik wil gamen, koop ik me een ATI Radeon 9800 PRO kaart.
Vooral na het lezen van dit

Heb hier ook een GeForce 4 MX440 64MB DDR SE liggen (van aopen met passieve koeling), man wat een sloom ding.
Niet iedereen heeft zoveel geld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
dreeke schreef op 23 May 2003 @ 22:55:
[...]

Niet iedereen heeft zoveel geld ;)
Wie zegt dat ik veel geld heb ? Je moet het gewoon slim aanpakken, scroll maar eens naar boven en lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Voor de mensen met interesse voor die Club3D 9700 non-pro kaart, hij kost bij digiworld nu €218 ipv €222 , scheelt weer iets ;)

Ik denk toch dat ik die nog steeds aan ga schaffen. Het aanbod van BlueForce gaat me denk ik te lang duren... :|

[ Voor 8% gewijzigd door Godjira op 23-05-2003 23:21 ]

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Godjira schreef op 23 mei 2003 @ 23:20:
Voor de mensen met interesse voor die Club3D 9700 non-pro kaart, hij kost bij digiworld nu €218 ipv €222 , scheelt weer iets ;)

Ik denk toch dat ik die nog steeds aan ga schaffen. Het aanbod van BlueForce gaat me denk ik te lang duren... :|
Sjah, ik laat je wel iets weten zodra ik zelf iets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Ik heb een Club3d Radeon 8500 Pro, prima kaart alleen minder goed over te klokken en de prestaties (als je naar benchmarks kijkt) liggen iets lager dan bijvoorbeeld merken als Hercules etcetera. Volgens mij was PowerColor overigens ook zo'n soort merk, bestond altijd naast Club3d. Die kaarten kwamen denk ik allemaal uit dezelfde fabriek en misschien heet nu alles Club3d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

n00bs schreef op 23 mei 2003 @ 13:46:
[...]

GF3 ok... maar GF4MX serie hebben dezelfde 2d optimalisaties meegekregen als de GF4ti serie. Daarnaast gebruikt Gainward betere filters (samen met Leadtek) dan de overige kandidaten
Volgens mij is die GF4MX meer op de GF2 gebaseerd, maar dit terzijde. Filters die de HF-storingen moeten dempen i.v.m. de CE-norm spelen een belangrijke rol als het gaat om een goede 2D-beeldkwaliteit en om eerlijk te zijn, het is mij nooit opgevallen dat Gainwards filters nou echt beter zijn dan die van de meeste andere fabrikanten. Verschillende Gainward-kaarten bleken in round-ups van Geforce kaarten soms gelijk of iets beter, maar al te vaak ook minder dan gemiddeld te scoren op 2D-gebied. Op het niveau van b.v. Leadtek en de ATI-Radeon kaarten liggen ze m.i. zeker niet!

Nog even afgezien dat bij budget-kaarten als een GF4MX op alles bezuinigd moet worden, dus ook op filters. Zelfs ATI Radeons hebben hier last van, waar een Radeon 8500 tijdens zijn introductie een topmodel was met werkelijk een zeer goede 2D-kwaliteit had, daar zie je dat bij budgetkaarten als de Radeon 9000 de beeldkwaliteit in 2D behoorlijk verminderd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Meneer e, waar haal je die wijsheid vandaan :?
In een bencmark van C"T totaal waren ze juist zeer ze spreken over de Raeon 9000 filters, beter nog dan die van de Gigabyte 8500 Pro. En alle Nvidia's scoorden hetzelfde.... redelijk.
en ja, het waren veel Nvidia kaarten tegeover een paar Radeons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:56
Dond3r schreef op 23 May 2003 @ 15:03:
[...]

Als er NIET staat op hun website "Prijzen onder voorbehoud van typfouten " dan moet je um bestellen >:)
Maar op hun site staat wel €401.68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
nickvd schreef op 24 May 2003 @ 16:25:
[...]

Maar op hun site staat wel €401.68
a man can dream, a man can dream...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
PeGys schreef op 24 May 2003 @ 16:32:
[...]

a man can dream, a man can dream...
thats true,

ik ben een systeempje aan het samenstellen want ik ben mijn asus v7100 pro echt zat. En een nieuwe videokaart is geen optie. Ik zit alleen nog tussen een aantal merken te twijfelen. Ik wil een 9500 non pro.. omdat mijn budget niet zo groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
nickvd schreef op 24 May 2003 @ 16:40:
[...]

thats true,

ik ben een systeempje aan het samenstellen want ik ben mijn asus v7100 pro echt zat. En een nieuwe videokaart is geen optie. Ik zit alleen nog tussen een aantal merken te twijfelen. Ik wil een 9500 non pro.. omdat mijn budget niet zo groot is.
Te zien wat je budget is zou ik toch een Club3D Radeon 9500 PRO kopen. Dan heb je 128 MB en kan je hem flashen naar 9700 PRO (op eigen risico)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkeerde topic 8)7

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2003 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Eindelijk bijgekomen van gisteravond,

M'n Club3d 9700np draait zonder problemen op PRO snelheden (en sneller zelfs) :) ben er superblij mee: 14488 3dmarks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
Jeuj, zit ik hier met men score van 9301 op 3dmark01 met men radeon 8500 LE 128 MB :(
Wordt tijd dat ik een Radeon 9800 PRO heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ik heb tot aan gister toe met maar 2900 3dmarks(2001SE!) moeten doen ;) vandaag jarig, dus een kado voor mezelf die 9700. Al die tijd wilde ik een 9500np, je weet wel waarom..softmodden naar 9700. Toch na al die prijsstijgingen en al die checkerboards gezien te hebben toch maar besloten om een 9700 uit US te halen ($220). Tot m'n grootste verbazing zag ik een week terug de 9700 voor maar €225 ipv €270 in de pricewatch, gelijk besteld bij MaxPC. Dit was zeker 1 van m'n beste aankopen in jaren, netals m'n tbred-b :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:35

BeaM-R

Powerrrrr

Heb ooit een Geforce 2 pro van Club 3D gehad en dat was 3 keer niks.
Kon hem met moeite een paar MHz overklokken.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MegaJurk schreef op 23 mei 2003 @ 23:39:
Ik heb een Club3d Radeon 8500 Pro, prima kaart alleen minder goed over te klokken en de prestaties (als je naar benchmarks kijkt) liggen iets lager dan bijvoorbeeld merken als Hercules etcetera. Volgens mij was PowerColor overigens ook zo'n soort merk, bestond altijd naast Club3d. Die kaarten kwamen denk ik allemaal uit dezelfde fabriek en misschien heet nu alles Club3d.
Ik kwam in een test van grafischekaarten tegen dat de meeste "noname" kaarten door PowerColor geproduceerd worden. PowerColor stampt voor alles en iedereen allerelei grafischekaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03 00:07
Ik heb ook de club3d 9700pro al vanaf ie net uit was ofzo.. en ik moet je zeggen dat het een SUPER kaart is. lekker relaxed alles geen problemen mee :)

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik dit lees heb ik ook zin om een club3d 9700 te gaan bestellen .. nog even een maandje wachten :) +/- 220 euro voor zo'n kaartje is natuurlijk niet veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Ik heb besloten om o.a. de goede ervaringen van mensen in dit topic een Club3D ATI Radeon 9700 Pro te kopen, :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renumeration
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb ook een Club3D9700 (non-pro) maar lekker kaartje hoor..

4996 punten in 3dmark2003 (niet OC)

[ Voor 6% gewijzigd door Renumeration op 25-05-2003 14:57 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kimberly
  • Laatst online: 10-09 14:22
Heb al 2 Club3D kaartjes gehad, en ze waren alles 2 net zo goed als de Hercules en de andere bekende merken.

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 11:28
PeGys schreef op 24 May 2003 @ 16:42:
[...]

Te zien wat je budget is zou ik toch een Club3D Radeon 9500 PRO kopen. Dan heb je 128 MB en kan je hem flashen naar 9700 PRO (op eigen risico)
Om te je kaart naar een 9700 te kunnen flashen moet je een 9500 non Pro hebben, en dan ook nog de juiste versie (er loopt een heel topic over, mag je zelf ff nakijken)
Je hebt een paar opties:
-9500 non Pro met 128 mb en de juiste versie: Te flashen naar 9700 redelijk risico op checker en andere ongein.
-Radeon 9500Pro leuk, veilige optie maar scheelt hooguit 20 E met een 9700
-Radeon 9700: Doen :P tenzij je die 20E echt niet kunt missen :)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
wat is eigenlijk het verschil tussen de Radeon 9600 pro en 9700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nickvd schreef op 25 May 2003 @ 17:12:
wat is eigenlijk het verschil tussen de Radeon 9600 pro en 9700?
9600 is de nieuwe midden klasse, maar de 9700 presteert nog wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

9600 pro draait op 400 mhz echter wel met de helf van de pipelines, is een neiuwere chip op 0,13nm waardoor hij ook geen externe power meer nodig heeft en met een kleinere heatsink / fan geleverd kan worden, is de opvolger van de 9500 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Madrox schreef op 24 May 2003 @ 04:15:
Meneer e, waar haal je die wijsheid vandaan :?
In een bencmark van C"T totaal waren ze juist zeer ze spreken over de Raeon 9000 filters, beter nog dan die van de Gigabyte 8500 Pro. En alle Nvidia's scoorden hetzelfde.... redelijk.
en ja, het waren veel Nvidia kaarten tegeover een paar Radeons.
Kort na de introductie van de Radeon 9000 serie werden deze in enkele Duitse PC-tijdschriften getest op hun 2D-beeldkwaliteiten. De conclusies vielen nogal hard uit. De goedkope radeon 9000 scoorden nogal matig, de iets duurdere Radeon 9000Pro's redelijk tot goed. Aan de prima kwaliteit van de Radeon 8500 serie (waaronder de Gigabyte Radeon 8500) kwamen zij jammer genoeg niet in de buurt.

P.S.

Welke C"T totaal?! Je bedoeld toch hopelijk niet dat blaadje genaamd "Computer Totaal". Het zou m.i. wel de merkwaardige resultaten verklaren.

P.P.S.

Een beetje seachen op het internet levert natuurlijk een hoop op. Of even kijken bij sites die regelmatig videokaarten testen op 2D kwaliteit. Zie hier als één van de vele voorbeelden een test van Sapphire Radeon kaarten, ook wel bekend als ATI's huisleverancier en dus model staande voor de kwaliteit van de 'echte' ATI-Radeon:

2D graphics
Coupled with the ViewSonic P817 monitor and BNC Bargo cable the tested sample performed brilliantly at the following resolutions and frequencies:

Sapphire Atlantis RADEON 7500 64MB DDR 1600x1200x75Hz, 1280x1024x100Hz, 1024x768x120Hz

Sapphire Atlantis RADEON 7500 64MB DDR VIVO 1600x1200x75Hz, 1280x1024x100Hz, 1024x768x120Hz

Sapphire Atlantis RADEON 8500LE 64MB DDR 1600x1200x75Hz, 1280x1024x120Hz, 1024x768x120Hz

Sapphire Atlantis RADEON 8500 64MB DDR 1600x1200x85Hz, 1280x1024x120Hz, 1024x768x120Hz

Sapphire Atlantis RADEON 9000 64MB DDR 1600x1200x75Hz, 1280x1024x120Hz, 1024x768x120Hz

Sapphire Atlantis RADEON 9000 Pro 64MB DDR 1600x1200x85Hz, 1280x1024x120Hz, 1024x768x160Hz

Sapphire Atlantis RADEON 9700 Pro 128MB DDR 1600x1200x85Hz, 1280x1024x120Hz, 1024x768x160Hz

Bron: http://www.digit-life.com...eon/sapphire-radeons.html

Het is niet moeilijk om de tendens te constateren dat de goedkopere kaarten als de 8500LE en de 9000 non pro minder scoren dan hun duurdere broertjes 8500 en 9000 Pro.

Overigens ik heb de afgelopen anderhalf jaar nog veel meer testen gezien waaruit ik de conclusie meende te mogen trekken dat bij de budgetkaarten meer bezuinigd wordt op 2D-filters. Nog even afgezien dat het ook niet onlogisch is dat fabrikanten gedwongen zijn bij de goedkope kaarten meer te bezuinigen dan bij de duurdere kaarten.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Mensen, ik heb nog een leuke aanbieding kunnen vinden. Een Club3D ATI RadeOn 9700 PRO voor €239. Check hier!

Het is een kaart met 3,0ns geheugen :*)

Ik denk dat ik voorlopig misschien toch nog even wacht met aanschaffen, waarom? Omdat in de afgelopen dagen al aardig wat prijsverlagingen zijn geweest op de ATI RadeOn 9700 np en Pro. Wie weet zijn ze over een maand nog goedkoper :*)

[ Voor 48% gewijzigd door Godjira op 26-05-2003 00:37 ]

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat volgens mij toch echt 9700 (dus non pro). Een 9700 pro heeft ook sneller geheugen. Ik vraag mij overigens af wat Alternate met 3 ns bedoeld. Volgens mij heeft de Club 3D 9700 namenlijk geheugen van 3.3 ns. En ik weet dat 3.3 afgerond 3 is, maar aangezien 3 een snelheid van 3.0 suggereerd, vind ik dat niet echt netjes.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Idd vriend, hij staat als PRO in de pricewatch maar het is echt geen pro :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
SebaZ schreef op 26 mei 2003 @ 00:53:
Idd vriend, hij staat als PRO in de pricewatch maar het is echt geen pro :/
Idd, jullie hebben gelijk :'(. Toch jammer ;)

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
schrok al ff ;) net een non-pro gekocht voor wel wat minder. maar als het een echte pro was had ik dat kleine beetje wel extra betaald :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
patryk schreef op 26 mei 2003 @ 08:30:
schrok al ff ;) net een non-pro gekocht voor wel wat minder. maar als het een echte pro was had ik dat kleine beetje wel extra betaald :Y)
Ik ook inderdaad... beetje jammer dat mijn salaris nog niet is gestort :( Moet dus nog eventjes wachten...

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ik heb nu de 5801 3dmarks gehaald met mn Club3D 9700 Non pro :)

zal straks ff kijken of ik die score kan uploaden, geeft nu iets aan ivm mijn cdkey van 3dmark die niet goed is :?

Maar 5800 voor een kaartje van 250 *D (voor mij was het zonder btw) 8)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Whoejjj, ik heb mijn Club3D RadeOn 9700 non-pro net besteld bij MaxPC voor €219 incl. BTW :*). Hopelijk wordt hij snel geleverd, want hij is ook al betaald inmiddels. Bevestiging heb ik via de e-mail ook al binnen, dus hopelijk heb ik hem misschien morgen over woensdag binnen. Ik laat jullie weten wat mijn bevindingen met de kaart zijn zodra ik leuke benchmarks heb gedraait en hem uitvoerig heb getest met GTA: Vice City (want die loopt niet lekker op mijn GeForce4 MXje, DOH!)

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:39

Wildfire

Joy to the world!

Vanmorgen bij MaxPC een Sapphire R9700 Pro All-in-Wonder besteld, bleek onverwachts opeens niet op voorraad, na overleg krijg ik nu dus een Club3D R9700 Pro AIW geleverd.

Komende week horen jullie wel mijn ervaringen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook een 9700 van Club3d en hij si SUPER! beter dan m'n hercules kaart die ik hiervoor had, die wegens brakke koeling is overleden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Godjira schreef op 26 May 2003 @ 10:30:
Whoejjj, ik heb mijn Club3D RadeOn 9700 non-pro net besteld bij MaxPC voor €219 incl. BTW :*). Hopelijk wordt hij snel geleverd, want hij is ook al betaald inmiddels. Bevestiging heb ik via de e-mail ook al binnen, dus hopelijk heb ik hem misschien morgen over woensdag binnen. Ik laat jullie weten wat mijn bevindingen met de kaart zijn zodra ik leuke benchmarks heb gedraait en hem uitvoerig heb getest met GTA: Vice City (want die loopt niet lekker op mijn GeForce4 MXje, DOH!)
Zo doh is het niet, vice city loopt hier super op een geforce 2 gts pro 64mb ... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:39
Godjira schreef op 26 May 2003 @ 10:30:
Dan zit er idd iets fout. Ik heb ook GF4 mx. (nog wel)
En ik draai vice city super zelfs met FSAA op 4x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:20
op 640X480 met 3FPS waarschijnlijk.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:39
dominator schreef op 27 May 2003 @ 09:47:
Nope op 1024x768 en draw distance en alles vol aan.
En zonder FSAA haal ik dan 145 frames. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

dominator schreef op 27 May 2003 @ 09:47:
nopé, 1024x768 , draw distance full.
Verder geen fsaa en af aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Toch snap ik het niet hoe sommige mensen perfect kunnen gamen met zulke low-end kaartjes terwijl ik maar een beetje lig aan te modderen met m'n GF3 Ti500. (en ja, gewoon 9000+ 3dmarks halen) :)

[ Voor 3% gewijzigd door stylezzz op 27-05-2003 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

dominator schreef op 27 May 2003 @ 11:12:
Toch snap ik het niet hoe sommige mensen perfect kunnen gamen met zulke low-end kaartjes terwijl ik maar een beetje lig aan te modderen met m'n GF3 Ti500. (en ja, gewoon 9000+ 3dmarks halen) :)
Vice City is ook geen echt zwaar spel. Ik heb het draaiend gekregen (+15-30 fps) op 640x480 met draw distance 0 op een PIII 450 en GeForce256

Laat die G4mxjes maar eens Unreal2 of iets in die range gaan spelen.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Godjira schreef op 22 mei 2003 @ 16:34:
[...]

Waarom beveel je met dat niet aan dan? Als het een slecht bedrijf is bestel ik hem bij MaxPC, daar kost ie €225, scheelt dus niet veel.

Heb in de ShopSurvey gekeken, maar daar staat verder helemaal niks ingevuld. Daar haal ik dus weinig informatie vandaan. Kun je me vertellen waarom je het me niet aanraad?
beetje laat sorry...

ze hebben zich opnieuw aangemeld ofzo, zie hier
http://www.tweakers.net/shopsurvey/3144?Start=40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Dond3r schreef op 27 May 2003 @ 11:56:
[...]

Vice City is ook geen echt zwaar spel. Ik heb het draaiend gekregen (+15-30 fps) op 640x480 met draw distance 0 op een PIII 450 en GeForce256

Laat die G4mxjes maar eens Unreal2 of iets in die range gaan spelen.
Unreal 2 trekt mijn GF4MXje ook niet. Alles op LOW en dan nog draait het niet vloeiend, zeker niet in de levels die buiten afspelen.

Hopelijk krijg ik mijn nieuwe kaart morgen binnen :*)

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 12:22:
[...]

beetje laat sorry...

ze hebben zich opnieuw aangemeld ofzo, zie hier
http://www.tweakers.net/shopsurvey/3144?Start=40
Ik heb hem al bij MaxPC besteld. Die shop gaf mij een wat betere indruk alsnog.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
OMG!!! MaxPC mailde me net dat de administratie een fout heeft gemaakt en vraagt mij welk bedrag ik heb overgemaakt maar hun rekening. Damn he, gaat lekker daar... straks ben ik nog mijn geld kwijt... :'( Zomaar dag €230,- :'(

Hopelijk komt dit mailtje ook door een fout, want dit vind ik dus niet leuk... misschien dag geld en dag kaart :(

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:31

n00bs

Het is weer Zomer!

Godjira schreef op 27 May 2003 @ 15:28:
OMG!!! MaxPC mailde me net dat de administratie een fout heeft gemaakt en vraagt mij welk bedrag ik heb overgemaakt maar hun rekening. Damn he, gaat lekker daar... straks ben ik nog mijn geld kwijt... :'( Zomaar dag €230,- :'(

Hopelijk komt dit mailtje ook door een fout, want dit vind ik dus niet leuk... misschien dag geld en dag kaart :(
onzin... waarom denken mensen altijd dat ze geld via overboekingen, cheques etc kwijt kunnen raken.... Bij de bank staan alle gegevens gelogged! en die kan jij dus ook weer krijgen en als bewijs gebruiken, daarnaast kan je altijd bij je bank langsgaan en het geld terug laten vorderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

dominator schreef op 27 May 2003 @ 11:12:
Zou het misschien te maken hebben dat jouw kaart DX8 ondersteunt, en die GFmx-jes niet 8)7

Want die DX8 features worden genegeert met de GFmx, terwijl jouw kaart die DX8-features WEL! pakt . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
En dan? Ik ben nog steeds niet tevreden met die GF3, gewoon te weinig snelheid IMHO in de recente games..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Ik ben zelf ook van plan de Club 3d 9700 non pro te gaan kopen, vlak voor campzone dus over een maandje of 2 :) ....
Lijkt mij zelf een prima kaart, en dat van dat budget gedoe geloof ik eigenlijk niet echt, net zoals in de meeste reviews dus is valt dat wel mee....
Maarjah ik ben er wel van overtuigd dat je op een 21" op >1600x1200 gewoon beter beeld heb van een wat duurder merk dan van bijvoorbeeld Club3d...
Dat is namelijk gewoon het punt waarop ze bezuinigen(wat al eerder is gezegd), en ook al duidelijk in de tijd van de GF 2 ti, roen heb ik een Leadtek gekocht die juist goede 2d filters had :) ....

En Godjira, gerbuik eens wat vaker Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif ;)
(of maak gewoon een muti-quote post, dit ziet er ok zo vaag uit :P )

edit:
:>

[ Voor 9% gewijzigd door cooolkast op 27-05-2003 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
cooolkast schreef op 27 May 2003 @ 16:18:
Ik ben zelf ook van plan de Club 3d 9700 non pro te gaan kopen, vlak voor campzone dus over een maandje of 2 :) ....
Lijkt mij zelf een prima kaart, en dat van dat budget gedoe geloof ik eigenlijk niet echt, net zoals in de meeste reviews dus is valt dat wel mee....
Maarjah ik ben er wel van overtuigd dat je op een 21" op >1600x1200 gewoon beter beeld heb van een wat duurder merk dan van bijvoorbeeld Club3d...
Dat is namelijk gewoon het punt waarop ze bezuinigen(wat al eerder is gezegd), en ook al duidelijk in de tijd van de GF 2 ti, roen heb ik een Leadtek gekocht die juist goede 2d filters had :) ....

En Godjira, gerbuik eens wat vaker [afbeelding] ;)
(of maak gewoon een muti-quote post, dit ziet er ok zo vaag uit :P )
Sorry, ging allemaal even in een vluchtje... dus vandaar... mijn excuses!

Het probleem met MaxPC is gelukkig al opgelost. :*) De service is verder echt perfect bij ze, want alles is me heel snel duidelijk gemaakt en ze hebben zelfs nu alvast een videokaart voor me vastgehouden totdat mijn betaling binnen is bij ze :*).

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietslamp398
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-04 23:11

Fietslamp398

punt uit!

Ik heb een Radeon 9100 128mb van Club3D, dat is niet mijn beste kaartje maar voor gaming (op het moment) nog meer dan goed genoeg.... en dat voor 88 euro!

Signatures zijn voor mietjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Fietslamp schreef op 27 May 2003 @ 20:01:
Ik heb een Radeon 9100 128mb van Club3D, dat is niet mijn beste kaartje maar voor gaming (op het moment) nog meer dan goed genoeg.... en dat voor 88 euro!
Maar straks met doom3, half-life2, stalker en far cry is het niet meer genoeg B)

Jaja, ik loop ook wel achter met me geforce2 gts pro :P
Maarja, ik vind het een beetje nutteloos om nu een nieuwe videokaart te halen, omdat ik tog de hele zomer weg ben, dus dat kan ik beter na de vakantie doen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:26

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Fietslamp schreef op 27 mei 2003 @ 20:01:
Ik heb deze kaart ook in mijn systeem hangen, draait prima hoor :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Shit, mijn pa gaat niet blij zijn. Zit ik hem een eizo aan te praten zodat hij lekker hoge refreshes kan draaien, zie ik net dat de Leadtek MX440 maar 75hz in 1024 en 60 in 1280 aankan ... Laat ie nou net die kaart eeen paar mnd. geleden hebben gekocht, op mijn advies. Naja, eigen schuld. Hij kon toen voor een paar euro's meer een 8500 kopen, vond ie toch maar te duur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Dit topic gaat inmiddels nergens meer over (iig niet iets wat te maken heeft met het begin van het topic), en de beginvraag is wel benatwoord. Dicht dus :)
Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.