Club3D werkelijk een slecht merk?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.067 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 17:37

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Bij Digiworld hebben ze op het moment een Club3D ATi RadeOn 9700 non-pro te koop voor €222,- . Zelf ben ik niet bekend met dit merk, dus ik wil graag eens weten wie er ervaringen heeft met Club3D kaarten. Op een site las ik namelijk dat Club3D brak kaarten levert. Is dit zo? Anders ga ik die kaart dus niet kopen. Wil wel waar voor mijn geld uiteraard.

Ik heb naar reviews gezocht van de kaart, maar ik vind ze alleen in het Duits of andere talen :(.

En is Club3D BBA gecertifiseerd?

Hij staat trouwens ook in de Pricewatch.

[ Voor 13% gewijzigd door Godjira op 21-05-2003 14:10 ]

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem ook gewoon een super kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 16:12

amd187

Ondertitel

ik heb een 9700 pro van club3d.
ben er zeer blij mee, hij geeft veel beter beeld dan m'n Aopen geforce 4 ti4200.
en hij is lekker snel :)
ik kan je club3d aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Is voor het eerst dat ik hoor dat Club3D klote zou zijn... Ik heb er eigenlijka alleen nog maar positieve dingen over gehoord (lage prijs, maar geen mindere kwaliteit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

offtopic:
Club3d is toch nederlands?

Ik heb er geen slechte dingen over gehoord. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antediluvian
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-06 17:42
De radeon kaarten van de goedkope retailers zoals Club 3D of Connect zijn meestal 'Build by ATI'

Gevolg hiervan is dat die kaartjes zeer eenvoudig zijn(geen speciale koeling, leds, kleur) maar meestal wel van een goeie kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

perfect ding, wel ff ckecken of ie 3.6 of 3.3 ns infineon geheugen heeft (zijn minstens 2 versies in omloop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-07 20:31

Pubbert

random gestoord

Ik kan je ook Club3D aanraden, deze kaarten zijn zeer populair, als je al ziet dat in de top6 van meeste bezochte producten van videokaarten altijd wel 3 of meer Club3d kaarten staan :)

Ze zijn goedkoop, zit nog redelijk veel bij (meestal 1 of 2 FULL games, een hoop demo's, dvd viewproggel, kabels etc. ontbreken ook niet)

De stabilieit is ook goed, ik heb nu al 3 club3d kaarten achter elkaar gehad (GeForce2 Ti Radeon 8500, Radeon 9700- steeds vervangen wegens up to date willen blijven gamen :P)

En ik ben er gewoon zeer tevreden over, goed te overclocken, geen luidruchtige cooling, goede beeldkwaliteit.

Nou zal misschien een hercules kaartje verder kunnen OC'n, maar daar betaald je dan ook voor.

De 9700 serie is trouwens BBA. Alles daarvoor niet.

Mijn Club3d 9700 Non pro @ pro geflashed krijg ik icm zalman hp80a op 390(core) bij 320(mem). En dat zonder mods dan.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:24
de oude Club3d (zegmaar GF2 generatie) waren niet echt goed. De huidige kaarten zijn echter van hoogstaand nivo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:25

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Over het algemeen zijn de club3d kaarten veel goedkoper dan de kaarten van de concurrentie. Helaas is bij mij elke keer gebleken dat de kwaliteit ook beduidend minder is. Veel mensen zijn er echter heel erg blij mee. Wat wil je er mee gaan doen en wat verwacht je ervan?

Garantie heb ik geen ervaring mee maar hier heb ik over horen klagen. Kapotte kaarten wel vaak meegemaakt bij kennisen.

Check eens de reviews (duits is niet zo moeilijk hoor ;) ) Over het algemeen zijn de club3d kaarten daar in het midden segment of net iets eronder en leggen ze het vaak af tegen de (vaak veel duurdere) A-merk kaarten.

[ Voor 37% gewijzigd door Bor op 21-05-2003 14:36 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Dond3r
Komen er nog pics van die zelfgemaakte heatsinks?
Ik geloof dat wij identieke kaarten hebben alleen wil mijn core hoger en jouw mem
(bij mij 411-311 max) (zonder mods) (met HP-80A op gpu, 120mm cooled)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-05 17:03
Volgens een test van videokaarten in c't van een paar maanden terug zou de beeldkwaliteit van de club3d radeon 9000 bedroevend slecht zijn, dit in tegenstelling tot de duurdere merken. Blijkbaar worden dan toch niet alle kaarten bij ATI gemaakt.
Hoe het met de 9700-reeks zit weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor_de_Wollef schreef op 21 mei 2003 @ 14:31:
Over het algemeen zijn de club3d kaarten veel goedkoper dan de kaarten van de concurrentie. Helaas is bij mij elke keer gebleken dat de kwaliteit ook beduidend minder is.

De reden dat ze zo populair zijn wordt compleet veroorzaakt door de lage prijs imho. Zeker vergeleken met de concurrentie..
Een vriend van mij heeft een club3D TNT2 M64 en doet het prima. Ook goed te klokken (195/185) hij is niet kapot te krijgen :9 ;) . Dus wat is de slechte kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 14:33:
@ Dond3r
Komen er nog pics van die zelfgemaakte heatsinks?
Ik geloof dat wij identieke kaarten hebben alleen wil mijn core hoger en jouw mem
(bij mij 411-311 max) (zonder mods) (met HP-80A op gpu, 120mm cooled)
Mijn core komt ook boven de 400, alleen kan het mem dan niet mee..

zal vanavond ff pics schieten, maar mn camera doet beetje raar (cheap-ass digicam :D) met PCB foto's (reflectie)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook een TI4200 club 3d, geweldige kaart, overklokken gaat ook wel goed:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een gezwets, club3d maakt uitstekende kaarten, ik heb er al meerdere gehad. Die gasten mikken op de klant die een superkaartje wil kopen voor een betaalbare prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuses dat dond3r en ik offtopic raken,
laatste vraag aan dond3r:
Als ik mijn core op 411 zet ga ik na een tijdje witte pixeltjes zien (niet veel) op randen waar grote polygonen in elkaar over gaan (bv tussen het dak en de muren in Trolls Lair van 3DMark03).
Ken jij dit verschijnsel? Het is geen warmte-topic (volgens mij) omdat ik de core dan op zo?n 40 graden heb)(heb temp.sensor)..

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 14:46:
Excuses dat dond3r en ik offtopic raken,
laatste vraag aan dond3r:
Als ik mijn core op 411 zet ga ik na een tijdje witte pixeltjes zien (niet veel) op randen waar grote polygonen in elkaar over gaan (bv tussen het dak en de muren in Trolls Lair van 3DMark03).
Ken jij dit verschijnsel? Het is geen warmte-topic (volgens mij) omdat ik de core dan op zo?n 40 graden heb)(heb temp.sensor)..
Dat heb ik ook vlak voordat mn kaart vasthangt als ik mn core te hoog gooi :'(

Zal die HP80 eens gaan coolen, scheelt misschien ook wel.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Laatst online: 17-07 12:59
Club3D maakt prima kaarten, ze zijn gewoon niet zo groot van naam zoals ATI zelf, Hercules en Sapphire.

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Polygonen verlies en zwarte pixels (die soms ook in checkers kunnen overgaan) komen meestal door een hoge core, witte vlekjes komen door te hoog geoced mem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VisionMaster
  • Laatst online: 26-06 23:02

VisionMaster

Security!

Ik weet alleen van de Geforce 4 Ti 4200? dat deze lager geclocked is dan andere kaarten. Verder hoor ik alleen maar lof over die 3dClub

I've visited the Mothership @ Cupertino

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-07 14:01
Mijn eerste Club3D R8500 was niet goed. Teruggestuurd naar de online-shop en een andere gekregen met ander geheugen en die doet het wel al een jaar goed.
De probleempjes/compatibiliteits-issues die ik met deze kaart heb komen bij alle merken videokaarten met Ati-chips voor. Mijn kaart is overigens "Powered by Ati".

Dus als je een Ati-chipset wilt kan je best wel een Club3D nemen, ze zijn relatief goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Laatst online: 17-07 12:59
Had men Hercules 8500LE 128 MB niet in promo gestaan had ik een Club3D gekocht dusjah, hardwarematig zijn al die kaarten grotendeels hetzelfde.

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik zie wel dat de meningen in toch wel een vrij korte periode hier erg zijn veranderd, iets wat erg positief is voor Club3D :)
Wat bazel ik nou? Club3D heette voorheen Powercolor en 9 van de 10 mensen hier raadde eigenlijk altijd dat merk af, ook al was het een goedkoop merk. In het begin waren er wat probleempjes met dit merk, maar blijkbaar heeft Club3D geleerd van z'n fouten, want eigenlijk al sinds de hernoeming van Powercolor naar Club3D hoor ik alleen nog maar positieve dingen over Club3D.
Ze zijn misschien kwalitatief niet (veel) beter dan andere merken, maar ook niet veel slechter. En daarbij komt dat Club3D één van de beste prijs/kwaliteit verhoudingen heeft vanwege de lage prijzen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een ATI Radeon 9700 nonpro van Club3d
en ik vind hem _/-\o_ _/-\o_ super gewoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:08
Club 3d is gewoon een goed merk. De Ati kaarten bakken ze volgens het reference design van Ati, dus dat is gewoon oke. Ze zijn zo geodkoop omdat ze niet hun eigen kaarten ontwerpen en er weinig extra's bij doen, that's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier sinds een paar weken een radeon 9500nonpro en ik heb er nog geen problemen mee gehad. Ook nooit iets slechts over gehoord. Zijn vaak nog goedkoop ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:16

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misschien zou het handig zijn om specifieker te zijn over waarom deze kaarten zuigen/super zijn. Bij gelijke clock zullen 3D prestaties op alle kaarten met dezelfde core gelijk zijn. Wel zijn er twee vlakken waarop kaarten duidelijk zullen verschillen:

- underpass filters: beeldkwaliteit op hogere resoluties dus
- overclockbaarheid: zowel core als memory

Het zou dus handig zijn als mensen met grote, goede monitoren hun ervaringen qua beeldscherpte geven, alsook hoe ver mensen qua OC komen.

Dan kunnen we echt ervaringen gaan vergelijken :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kaarten kunnen ook met minder moederborden compatible zijn. Zelf heb ik nog geen ervaringen met Club3d. Maar ik zie in VB en SPV even vaak problemen met andere merken als met Club3d, dus ik zou het zeker niet slecht willen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuncanVR6
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-07 20:35
Ik heb een club 3d 9700 non-pro. Het nadeel wat hieraan zit, is de minder goede overclockbaarheid van het infineon 3,3 ns geheugen. Nu valt dat bij de mijne erg mee, omdat ik makkelijk over kan klokken naar 324+ mhz, maar in het forum van rage3d wordt over dit geheugen geklaagd. Het zou vaak niet hoger komen als +/- 300 mhz. Niet omdat het geheugen slecht is, maar omdat het niet goed overklokt.

Op rage3d worden de kaarten van sapphire tech aanbevolen.

Overigens, ik ben er erg blij mee, maar ik kom dan ook van een geforce2mx. Incompatibiliteit komt (volgens mij) door de drivers van ATI. En het beeld? Tsja, is wel goed hoor.

Elk verhaal heeft 3 kanten, het jouwe, de mijne en de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-07 22:58

Madrox

Oh, Pharaoh!

Heb 2 Radeon's 8500 mogen aanschouwen, eentje van gigabyte en een van Club 3D (voor een kennis). Heb geen enkel verschil kunnen ontdekken in snelheid of kwailteit. Wel heeft de gigabyte een megavet koelblok met helaas een brakke fan (kapte er na 3 weken mee) en bij nader inzien ook nog eens een zielige afwerking (zeer slecht verdeelde pasta). Na een kleine mod met AS3 en een 8cm casefan zijn de temps 6 a 10c omlaag gegaan.

De Club3D was/is gewoon standaard, sterker nog overal stond nog Ati op, zelfs het boekje !
Kwaliteit beeld > beide even goed of slecht
Snelheid > kan geen verschil waarnemen

Het enige wat de Gigabyte uiteidenlijk zijn duurdere prijs rechtvaardigde, is het pakket spellen wat erbij geleverd word....

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Owwww, als Club3D gewoon uit de ATi fabriek komt rollen, dan is die kaart mooi van mij. €222,- vind ik niet duur. Ga dus mooi voor die kaart.

De drivers van ATi werken er dan ook gewoon op, dat is ook wel relaxed :*)

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 09:06

Hu9o

Schokkend

Ik lees in deze draad dat iedereen de kaart "gewoon" goed vindt. Maar ik wil ook graag even weten in welke resolutie deze mensen de kaart gebruiken.

Ben namelijk benieuwd wat de 2d kwaliteit is in 1600x1200.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn club3d 9700 non-pro draait lekker hoor, zeker een aanrader, goede prijs kwaliteitsverhouding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Hu9o schreef op 21 May 2003 @ 17:53:
Ik lees in deze draad dat iedereen de kaart "gewoon" goed vindt. Maar ik wil ook graag even weten in welke resolutie deze mensen de kaart gebruiken.

Daar ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar. Hoewel ik altijd in 1280x1024 draai, omdat mijn huidige kaart 1600x1200 2d niet scherp weergeeft. Als de Club3D dat wel kan, dan ben ik helemaal tevreden :*).

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 14:13
MaRc0 schreef op 21 May 2003 @ 15:04:
Ik zie wel dat de meningen in toch wel een vrij korte periode hier erg zijn veranderd, iets wat erg positief is voor Club3D :)
Wat bazel ik nou? Club3D heette voorheen Powercolor en 9 van de 10 mensen hier raadde eigenlijk altijd dat merk af, ook al was het een goedkoop merk. In het begin waren er wat probleempjes met dit merk, maar blijkbaar heeft Club3D geleerd van z'n fouten, want eigenlijk al sinds de hernoeming van Powercolor naar Club3D hoor ik alleen nog maar positieve dingen over Club3D.
Ze zijn misschien kwalitatief niet (veel) beter dan andere merken, maar ook niet veel slechter. En daarbij komt dat Club3D één van de beste prijs/kwaliteit verhoudingen heeft vanwege de lage prijzen.
Heb je hier een bron van toevallig? Wist dit namelijk nog niet. (niet dat ik spontaan m'n mening over club3d ga veranderen... :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
Kheb een Club3D 8500, erg tevreden over. Draai op 1280x1024 en vind het goed beeld.
Hij klokt ook aardig over zonder mods: 250/250@285/285.

Enige 'nadeel' is het ontbreken van gaten naast de GPU, zodat het bevestigen van een waterblokje erg moeilijk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Laatst online: 06-06 17:57
heb een Club3D Ti4200 en heb een Club3D GF2MX gehad, verder hebben aantal vrienden van mij ook Club3D kaarten en heb er eigenlijk alleen maar positieve ervaringen over.

Bovendien heb ik deze week een Club3D ATi Radeon9700 NP besteld :) verwacht ook dat die gewoon goed is.

[ Voor 25% gewijzigd door ViolatoR op 21-05-2003 19:52 ]

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 13:01

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Ik heb hier een Club3D Radeon 9100 in mijn systeempje hangen. Perfect kaartje. Scherp en rustig beeld, en met 3D games heeft hij ook geen moeite mee :D

Ik draai op een res van 1280x1024 @ 85 Hz op mijn 19 inchje. 1600x1200 vind ik veel te klein lezen.

[ Voor 27% gewijzigd door SandsOfArrakis op 21-05-2003 19:56 ]

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ATi Radeon 9700 non-pro van Club 3D en ben er niet blij mee!

Mijne stond standaard geklokt op 320/290 (?????) dus denk dat ie in de fabriek geflasht is met een pro chipset ofzo... Erg klote, want als ik ga gamen krijg ik erg veel/vaak last van Artifacts. Nooit meer Club 3D voor mij dus... bah.

BTW, heb 'em undergeclocked en dat hielp niks... Artifacts bleven komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een ati 9700 pro ook van club 3d ben er erg blij mee!!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scribble
  • Laatst online: 11-05 11:54
Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 14:41:
Ik heb zelf ook een TI4200 club 3d, geweldige kaart, overklokken gaat ook wel goed:)
Die heb ik ook! Perfect kaartje, ik ben er heel blij mee, heeft me nog nooit in de steek gelaten..
alleen overklokken moek maar niet doen! Ik heb de koeling namelijk vervangen voor een Zalman ZM80A-HP passive koeling, en dat wil nog wel eens warm worden...
Hij was niet blij met mijn laatste lan, het werd nogal warm.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
Hu9o schreef op 21 May 2003 @ 17:53:

Club3D kaarten zijn gewoon ATI kaarten die zo uit de fabriek zijn gerold, ze verschillen vrijwel niet met andere merken. Alleen hebben sommige merken wat extra filters erop gezet zodat je misschien ietwat beter beeld hebt, maar daardoor kosten die merken ook weer meer.
Maar de 2D/3D kwaliteit van ATI is sowieso altijd van een goed niveau, daar hoef je je heus geen zorgen over te maken :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
De eerste 9700 waren een BBA kaart. En als Club3D ze zelf bouwt dan is het volgens de reference design van Ati en is het verschil met een BBA kaart nihil.

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SGIaddict
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-06-2023
MaRc0 schreef op 21 May 2003 @ 20:58:
[...]

Alleen hebben sommige merken wat extra filters erop gezet zodat je misschien ietwat beter beeld hebt, maar daardoor kosten die merken ook weer meer.
Wat je bedoeld zijn zeker betere kwaliteit filters. Het beste signaal krijg je nog altijd rechtsreeks uit de RAMDAC. GeForce kaartjes zijn meestal berucht om de slechte beeldkwaliteit, maar dat komt vooral door de RFI filter die wordt gebruikt. Dus gewoon strippen die filter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 14:13
Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 20:05:
Ik heb een ATi Radeon 9700 non-pro van Club 3D en ben er niet blij mee!

Mijne stond standaard geklokt op 320/290 (?????) dus denk dat ie in de fabriek geflasht is met een pro chipset ofzo... Erg klote, want als ik ga gamen krijg ik erg veel/vaak last van Artifacts. Nooit meer Club 3D voor mij dus... bah.

BTW, heb 'em undergeclocked en dat hielp niks... Artifacts bleven komen.
Waarom ga je er dan niet mee terug? Als je brood in de winkel haalt en er zit schimmel op dan eet je het toch ook niet op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze kaart nu ook al een aantal weken en loopt stukken dan mijn vorige videokaart (Riva TNT 2), eigenlijk logisch maar toch.

Tot zover geen problemen mee gehad .

Kopen die videokaart :9 , alleen niet bij Digiworld kopen dat is vragen om problemen :r .

Ik heb er genoeg ervaring mee. :(

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Laatst online: 25-07 20:47
Club3D is goed merk hoor, geen probs mee gehad.. en alles werkt zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Laatst online: 16-06 16:33
Nog maar even een gebruikerservaring:
Een vriend van mij heeft nu alweer een paar maanden een Radeon 9700 Pro van Club3D... en ik verzeker je dat het een superding is.
Nog nooit gekke dingen meegehad en op zijn 19" scherm is het beeld ook nog haarscherp (1280x1024x32 dus)...
Ik kan hem je gerust aanraden hoor..
Niks mis mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-04 21:40
Ik heb al twee videokaarten gehad van dit merk en ben er ook zeer tevreden over. Geen enkel probleem mee gehad, tot nu toe dan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Trailseaker-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik heb ook een ATI Radeon 9700 nonpro van Club3d
en ik vind hem ook SUPER. No Problemo gehad.

Trailseaker @ GOT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had eerst een Gforce 2 MX van Powercolor en dat was een top kaartje, nooit problemen mee gehad.. Had laatst een Club-3d 9000 pro gekocht en dat was echt een kutkaart, met officiele drivers kon ik niet in opengl spelen, alleen direct36. En mijn 2d kwaliteit was om te janken, allemaal vagen etc. in beeld. Jammer genoeg kon ik die kaart niet omruilen omdat de zaak waar ik hem gehaald was failliet was gegaan :( Heb nu weer mijn Gforce erin gedaan en alles werkt weer prima :)

Ga trouwens wel over een paar weken een nieuwe pc samen stellen en daar komt dan waarschijnlijk wel een Club3d Radeon 9700 pro in, ik had gewoon net pech met die kaart maar heb er alle vertrouwen in dat deze wel goed zal zijn gezien de reacties op dit topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Ik heb er ook de volle vertrouwen in dat ik een goede koop zal doen met de Club3D 9700np. Ga hem ook zeker aanschaffen a.s. vrijdag. :*)

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

PeGys schreef op 21 May 2003 @ 14:48:
Club3D maakt prima kaarten, ze zijn gewoon niet zo groot van naam zoals ATI zelf, Hercules en Sapphire.
Ik kan geen review vinden bijna waarin een club3d kaart er net zo goed uit komt als een ATI oid anders. Tijdje terug stond er ook een review in de computer totaal waar ze ook niet zo best uit kwamen.

De club 3d kaarten kun je imho het beste zien als goede kaarten voor de prijsklasse waar ze in zitten.

Het is in het verleden vaak voorgekomen dat minder goede onderdelen werden gebruikt. Vaak in revieuws te horen die opmerking wat zich snel uit in instabiliteit (alhoewel dat nu beter is) en matige tot slechte beeldkwaliteit.

Just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

De club3D kaarten komen niet uit de Ati-fabriek. Sterker nog, Ati schijnt ze helemaal niet meer te produceren, volgens berichten. Wat de meeste Ati-kaartenbakkers wel doen, is zich strikt aan het Ati-referentie-ontwerp houden. Zodat je dus eigelijk een 100% ati-kaart krijgt uit een 100% niet-Ati fabriek.

Ow, als je niet een 100% ati-kaart hebt zou ik toch voor de "powered by Ati" drivers gaan.
zowieso zal er weinig tot geen verschil tussen zitten en heb al van mensen gehoord die een non-Ati kaart hebben en toch die "Build by Ati" drivers installeerden met problemen kampten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn 8500-dertje werkt hiero nog steeds als een ... goede videokaart
ook club3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Ik zat net eens te kijken op de downloads page van Club3D en ze hebben daar gewoon de Catalyst 3.1 drivers van ATi staan om te downloaden. Lijkt mij dus dat hun kaarten gewoon met de drivers van ATi werken zonder probleem. Morgen of overmorgen ga ik de kaart kopen en hem de week erop volledig testen. Ik zal mijn bevindingen hier dan even posten voor de mensen die misschien nu ook overwegen die kaart te kopen.

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuncanVR6
  • Laatst online: 23-07 20:35
Is er verschil tussen build-by-ati en powered-by-ati drivers dan? (waarom is dat dan als iedereen het reference design maakt??)

Elk verhaal heeft 3 kanten, het jouwe, de mijne en de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 25-07 15:49

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Heb een Club3D Radeon 9700 nonpro gehad (voor 1 week) en em daarna geruild voor een Club3D Radeon 9700 Pro All-In-Wonder en over beide kaarten ben ik zeer te spreken in tegenstelling tot wat ik vroeger van ze vond.
Je krijgt er ook nog best wat leuke software bij, dus met Club3D zit het cker goed :)

[Edit]
Elke videokaart met een ATI Radeon chip gebruikt trouwens de standaard Catalyst drivers. Ook die van Sapphire, Connect3D, enz en dus ook die van Club3D.
Er is dus geen verschil in drivers.

[ Voor 26% gewijzigd door --MeAngry-- op 22-05-2003 10:28 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het begin dacht ik van eh.... "wat is dat nou weer voor een merk??? CLUB3D dat klinkt toch niet???"

Tijdje later na veel systemen gebouwd te hebben met Club3D kaarten wisselde ik van gedachten. Ze doen gewoon echt niks onder voor de andere merken. Wat me ook opviel is dat er zeer weinig uitval van de kaarten is. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een defecte club3d-kaart heb moeten vervangen.

Kortom:

De naam vindt ik nog steeds een beetje flut overkomen, maar ik zou er gerust 1 kopen! Perfecte kaartjes voor niet al te veel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Ik werk met 1600x1200 (wel grote icoontjes etc) grote reso vind ik handig met dreamweaver etc.

Superb kwaliteit _O_

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Niet online
Ik heb een Club3D 8500 Pro (275/275) gehad die vreselijk vaak vastliep en niet te overclocken viel. Niet zo best dus.....

Nu heb ik echter een Club3D 9700 non-pro (moet hem nog naar Pro flashen) en die draait al weken super!! Geen enkel probleem nog gehad en bloedje snel!

Tip: Omega 3.4; heerlijke drivers!

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
nu er toch veel mensen zijn met de club gf4 ti4200. is er nieuwer bios dan de M2?
Goed kaartje voor weinig die club3d , ze gebruiken het ref design en de print is netjes opgebouwd.

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb een Club3d Xabre 400 128 Mb, die het probleemloos doet. De naam mag dan speelgoed vermoeden, de hardware doet het zo te zien prima :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Undeclinable schreef op 22 mei 2003 @ 12:25:
Ik heb een Club3D 8500 Pro (275/275) gehad die vreselijk vaak vastliep en niet te overclocken viel. Niet zo best dus.....

Nu heb ik echter een Club3D 9700 non-pro (moet hem nog naar Pro flashen) en die draait al weken super!! Geen enkel probleem nog gehad en bloedje snel!

Tip: Omega 3.4; heerlijke drivers!
Dat flashen naar een pro toe... krijg je dan ook echt prestaties van de Pro versie? (sorry, heb nog nooit een beeldplank overgeclockt of geflasht)

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Laatst online: 09:41

Lightah

Strikes Again

Fantastische kaarten van Club3D heb er nu 3 gehad en allemaal echt goed. 8500 / 8500 pro / 9500 pro nu

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:37

n00bs

Het is weer Zomer!

Het merk is idd een BUTTget merk ;)

Ik zelf zou voor een Sapphire gaan. Daar is het 2D en 3D beeldkwaliteit een stuk beter van en bovendien hebben deze non pro kaartjes de beschikking over snel Samsung geheugen wat dik overclockbaar is

Maarja als je weinig geld wilt uitgeven... dan kan je beter voor een BUTT merk gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera
  • Laatst online: 30-06 17:21

Scighera

swim-bike-run

-club3d is niet powercolor maar een dochterbedrijf van powercolor.
-club3d is niet van goede kwaliteit. maar net als bij andere herstellers koopt Club3D kant en klare OEM kaarten bij ATI om ze onder eigen label te verkopen. Dit is alleen het geval bij een groot deel van 9500-9700Pro kaarten.
-een ander dochterbedrijf van PowerColor is/was Jupiter888....(hint: 7500 op HCC dagen...)
-de minder kwaliteit is vooral goed te merek in beeldkwaliteit (contrast, scherpte, rustig of wazig beeld) en overklokbaarheid. dit is bij club3D zelfbouw kaarten beduidend slechter (komt oa uit verschillende tests naar voren, ivm BBA Kaarten)

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Godjira schreef op 22 May 2003 @ 12:33:
[...]

Dat flashen naar een pro toe... krijg je dan ook echt prestaties van de Pro versie? (sorry, heb nog nooit een beeldplank overgeclockt of geflasht)
Technisch is de 9700 en 9700pro gelijk. alleen er wordt goedkopere RAm gebruikt, en de Core kan meestal minder ver overgeklokt worden. maar ze hebben evenveel Pipelines en geheugen datalijnen

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Scighera schreef op 22 May 2003 @ 13:12:
[...]

Technisch is de 9700 en 9700pro gelijk. alleen er wordt goedkopere RAm gebruikt, en de Core kan meestal minder ver overgeklokt worden. maar ze hebben evenveel Pipelines en geheugen datalijnen
Maar dus niet bij Sapphire ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Scighera schreef op 22 May 2003 @ 13:10:
-club3d is niet powercolor maar een dochterbedrijf van powercolor.
-club3d is niet van goede kwaliteit. maar net als bij andere herstellers koopt Club3D kant en klare OEM kaarten bij ATI om ze onder eigen label te verkopen. Dit is alleen het geval bij een groot deel van 9500-9700Pro kaarten.
-een ander dochterbedrijf van PowerColor is/was Jupiter888....(hint: 7500 op HCC dagen...)
-de minder kwaliteit is vooral goed te merek in beeldkwaliteit (contrast, scherpte, rustig of wazig beeld) en overklokbaarheid. dit is bij club3D zelfbouw kaarten beduidend slechter (komt oa uit verschillende tests naar voren, ivm BBA Kaarten)
Ik heb een Hercules 9700 np naast een 9700 van Club3d vergeleken op dezelfde monitor, zelfde kleurwamte, zelfde reso, zelfde hz etc.

(x zo'n iiyama 19" flat met zo'n usb voet etc. eronder)

Geen enkel verschil, echt niet, dat over dat beeldkwaliteit is b*llshit.
mijn club3d presteerde beter (scheelde paar 100 3dmarks) maar ik had wel een snellere cpu (2500+ tegen over 1800+) dus dat is een scheve vergelijking dan.
n00bs schreef op 22 mei 2003 @ 13:07:
Het merk is idd een BUTTget merk ;)

Ik zelf zou voor een Sapphire gaan. Daar is het 2D en 3D beeldkwaliteit een stuk beter van en bovendien hebben deze non pro kaartjes de beschikking over snel Samsung geheugen wat dik overclockbaar is

Maarja als je weinig geld wilt uitgeven... dan kan je beter voor een BUTT merk gaan ;)
Ik heb de 2d/3d kwaliteit van een sapphire nog nooit gezien, dus kan ik niet over oordelen, maar als ik het 3dmark resultaten topic bekijk valt het me niet op dat sapphire's NIET beter overclocken dan club3d's of andere merken. Ik haal nu zelfs 320/390 met mijn club3d.

[ Voor 27% gewijzigd door Pubbert op 22-05-2003 13:28 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominator schreef op 21 May 2003 @ 21:21:
[...]

Waarom ga je er dan niet mee terug? Als je brood in de winkel haalt en er zit schimmel op dan eet je het toch ook niet op?
Omdat ik hem heb zitten clocken en de garantie dan vervalt.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dond3r schreef op 22 May 2003 @ 13:25:
[...]

Ik heb een Hercules 9700 np naast een 9700 van Club3d vergeleken op dezelfde monitor, zelfde kleurwamte, zelfde reso, zelfde hz etc.

mijn club3d presteerde beter (scheelde paar 100 3dmarks) maar ik had wel een snellere cpu (2500+ tegen over 1800+) dus dat is een scheve vergelijking dan.

[...]

Ik heb de 2d/3d kwaliteit van een sapphire nog nooit gezien, dus kan ik niet over oordelen, maar als ik het 3dmark resultaten topic bekijk valt het me niet op dat sapphire's NIET beter overclocken dan club3d's of andere merken. Ik haal nu zelfs 320/390 met mijn club3d.
Wie zegt dat Hercules goed is :?
Het is alleen maar zo dat ze bekend zijn. Algemeen bekend dat Hercules helemaal niet zo goed is met die ATI kaarten... Ik blijf erbij Sapphire HEEFT (LEES: FEIT) het beste beeld...

Met Sapphire ga je wel over die 320/390 heen hoor ;) die 390 zal beetje moeilijk zijn... kwestie van geluk.

De meeste Club3D halen bij LANG EN NA NIET die 390. Dus weet niet welke reviews jij gezien hebt van Sapphire en Club3D. Maar Sapphire NP heeft het voordeel van extreem snel Samsung chippies

[ Voor 7% gewijzigd door n00bs op 22-05-2003 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 13:28:
[...]

Omdat ik hem heb zitten clocken en de garantie dan vervalt.. :'(
Daar kunnen ze toch niet (of anders moeilijk) achter komen, jouw kaart functioneerd bij aankomst niet naar behoren (eigenlijk DOA dus) en dan heb je gewoon recht op een nieuwe kaart, simpel zat..

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

n00bs schreef op 22 May 2003 @ 13:32:
[...]

Wie zegt dat Hercules goed is :?
Het is alleen maar zo dat ze bekend zijn. Algemeen bekend dat Hercules helemaal niet zo goed is met die ATI kaarten... Ik blijf erbij Sapphire HEEFT (LEES: FEIT) het beste beeld...

Met Sapphire ga je wel over die 320/390 heen hoor ;) die 390 zal beetje moeilijk zijn... kwestie van geluk.

De meeste Club3D halen bij LANG EN NA NIET die 390. Dus weet niet welke reviews jij gezien hebt van Sapphire en Club3D. Maar Sapphire NP heeft het voordeel van extreem snel Samsung chippies
Laat mij het bewijs eens zien dat Sapphire zo'n betere 2d heeft, is er een test voor geweest (op tomshardware ofzo??) Heb je die niet, dan mag je het GEEN feit noemen.

De enige results die ik in het 3dmark topic vind zijn: 370/303 (9700 non pro)

Ik flame niet op sapphire :+ maar vind de bewering gewoon onterecht dat Club3D een slecht merk is. Daarbij kan sapphire gerust beter zijn, maar dat wil ik wat wel zien (iemand maak eens een 3dmark03 nature screenshot 1600x1200 6xaa 16x aniso) :)

En dan komt er nog bij dat de kaarten soms wel 60 euro duurder zijn (9700 np bijv.)

[ Voor 18% gewijzigd door Pubbert op 22-05-2003 13:40 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trefwoord
  • Laatst online: 12:46

Trefwoord

blader, blader...

Ik blijf erbij Sapphire HEEFT (LEES: FEIT) het beste beeld...
zou je eens kunnen aangeven waar je deze feiten vandaan hebt? links?

...gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-07 16:23
Een beetje reseller met verstand van harde waren ziet aan de hand van het booten van de kaart wel of er geflashed is of niet hoor. Tenminste, bijna allemaal wel.
Had er van de week eentje hier in de zaak: Me moederbord is er zo ineens mee opgehouden. Heb er niets mee gedaan. Ik kijken, MSI K7TPro2, mooi bord, maar het systeem boot als een K7T non Pro, en blijft hangen. Die had dus gewoon een verkeerd bios geflashed. Het valt vaak wel op, tenzij het apparaat echt dood is.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Trefwoord schreef op 22 May 2003 @ 13:38:
[...]

zou je eens kunnen aangeven waar je deze feiten vandaan hebt? links?
klopt ook niet.. Hercules en BBA Kaarten hebben de beste filters. ATi komt binnenkort met een keurmerk voor 3rdparty kaarten

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

[...]

[...]

-lees nou eens. ik zeg net dat veel 9500-9700Pro kaarten van Club3D BBA zijn.
-Hercules heeft de BBA licentie voor europa als enige andere hersteller, en maakt gebruik van 1e klas chips, condensatoren en filter

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

[...]

[...]

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dond3r schreef op 22 May 2003 @ 13:37:
[...]

Laat mij het bewijs eens zien dat Sapphire zo'n betere 2d heeft, is er een test voor geweest (op tomshardware ofzo??) Heb je die niet, dan mag je het GEEN feit noemen.

De enige results die ik in het 3dmark topic vind zijn: 370/303 (9700 non pro)

Ik flame niet op sapphire :+ maar vind de bewering gewoon onterecht dat Club3D een slecht merk is. Daarbij kan sapphire gerust beter zijn, maar dat wil ik wat wel zien (iemand maak eens een 3dmark03 nature screenshot 1600x1200 6xaa 16x aniso) :)

En dan komt er nog bij dat de kaarten soms wel 60 euro duurder zijn (9700 np bijv.)
Van Sapphire zijn meerdere reviews geweest... Dit is onder andere op THG terug te vinden waarbij van vele merken voor ATI kaarten beeldkwaliteit en overclockbaarheid werd getest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik blijf erbij Sapphire HEEFT (LEES: FEIT) het beste beeld...
Aardig sterke opmerking maar je komt niet met bewijs. Volgens mij ben je totaal in de war met Matrox die daar algemeen bekend om staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Nope... ben ff bezig met werk ;) zal straks ff zoeken op THG, maar aangezien jullie waarschijnlijk wat meer tijd hebben ;) zoek maar bij THG op sapphire 9700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb zelf een club 3d ti4200 8x en dan eentje met mem sink's en een mooie koperen koeler, ik heb hiervoor asus, creative, elss en abit geforce series kaartjes gehad en ik kan niet zeggen dat de club minder is, het zijn gewoon compleet uitgevoerde kaartjes voor een goede prijs, uiteraard kun je kaartjes treffen die beter te overclocken zijn, maar daarmee moet je net als bij club-3d mazzel hebben dat je core en mem het toestaan, garanties krijg je daar van geen een merk voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

http://www6.tomshardware....04/r9700pro-cards-02.html hier vind je ONDER ANDERE iets over beeldkwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en waar staat club-3d dan ? Je kunt wel zeggen dat dit het zelfde als powercolor is maar dit zou je dan ook moeten aantonen. en dat is imho nog niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoodlum77
  • Laatst online: 02-07 10:18
Ik heb sinds 2 weken een Ati Radeon 9700 Non Pro PBA. Nog niet overgeclocked of iets dergelijk. Maar ben uiterst tevereden draait stabiel beeld is perfect.

Ik ga, zodra me nieuwe moederboard, CPU en moederboard binnen is, beginnen met oc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 14:25:
en waar staat club-3d dan ? Je kunt wel zeggen dat dit het zelfde als powercolor is maar dit zou je dan ook moeten aantonen. en dat is imho nog niet gebeurd.
Ik zei daarom ook ONDER ANDERE ;)

ik bedoel je kan zelf ook toch ff googelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 14:25:
om weer in herhaling te vallen:

Zowel Club3D en Jupiter 888 (7500-gevallen van de HCC.....) zijn beide dochterbedrijven van PowerColor

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Godjira schreef op 21 May 2003 @ 23:54:
Ik heb er ook de volle vertrouwen in dat ik een goede koop zal doen met de Club3D 9700np. Ga hem ook zeker aanschaffen a.s. vrijdag. :*)
ga je hem dan echt in de winkel halen?
want ik kan bestellen bij digiworld je niet aanbevelen. (zie ook de shopsurvey)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een quote dan :

Je geeft hier zelf in aan dat club-3d ati plankjes gebruikt die niet van goede kwaliteit zijn net zoals de andere herstellers, dit zou vervolgens dan niet voor alle kaarten gelden maar een goede vergelijking is daarintegen weer wel mogenlijk ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-07 15:15

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

De nieuwere kaarten van Club3d zijn goed, maar de oudere niet

Ik heb hier een systeem staan met een Club3d radeon 9000 64mb, maar dat beeld is echt om te huilen zo wazig :'(

Meeltje naar Club3d gestuurd, maar hun reaktie was: Installeer de nieuwste drivers...

Dus heb ik zelf maar eens wat lopen meten en ALLE spoelen in de signaalweg maar vervangen door draadbruggen

Nu komt er een redelijk beeld uit op 1024x768 85Hz.

Hoger gaat niet, zonder weer een wazig beeld te krijgen

[ Voor 2% gewijzigd door fordrwd4ever op 22-05-2003 15:56 . Reden: teipvoudten ]

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 15:14:
[...]

ga je hem dan echt in de winkel halen?
want ik kan bestellen bij digiworld je niet aanbevelen. (zie ook de shopsurvey)
Waarom beveel je met dat niet aan dan? Als het een slecht bedrijf is bestel ik hem bij MaxPC, daar kost ie €225, scheelt dus niet veel.

Heb in de ShopSurvey gekeken, maar daar staat verder helemaal niks ingevuld. Daar haal ik dus weinig informatie vandaan. Kun je me vertellen waarom je het me niet aanraad?

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Voor 45 Euro meer heb je een Sapphire... waarom zo moeilijk doen??? als je toch gaat voor een relatief goed onderdeel voor je PC, ga dan ook gelijk voor een kwalitatief goed merk... waarom dan nog bezuinigen daarop :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scighera

Scighera

swim-bike-run

vraag gewoon even of ze kunnen kijken of die Club3d een bba is of niet

www.triathlete.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

tja, over kwaliteit valt niet te twisten. Maar wat we ook niet moeten vergeten is dat als je 1000 kaarten van Sapphire naast elkaar test, je ook verschillen zult tegenkomen. Kortom, alles is maar relatief. Maar de meeste die ik hoor klagen over club3D of Sapphire de hemel in prijzen, hebben het uit tweede hand (reviews).

Nogmaal, zit nu met een Gigabyte 8500 Pro en daarvoor had ik ff een Club-3D 8500 Pro. Kon die Club goed verkopen en die Gigabyte was net afgeprijsd, vandaar.

Kwaliteitsverschil = 0,0
Netjes afgwerkte PCB, gewoon goede koeling met een fan die tenminste bleef werken in tegenstellig tot de "duurdere" (betere?) fancy koeling van de Gigabyte. die ging na 3 weken al stuk. Nou kan je gillen ja maar Sapphire is beter blabla. Je mag ook verwachten dat Gigabyte beter is dan Club, of niet? Niet echt dus....

Reden dat de Club vooral goedkoper is komt omdat ie nogal kaal gelevert word; zonder veel extra's en zonder fancy gekleurde troep op je kaart.

Nogmaals:
GEEN SNELHEIDSVERSCHIL
GEEN beeldkwaliteits verschil (althans niet voor het blote oog)

Nogmaals, zeg dus niet dat sapphire net zo goed is. Misschien zijn ze over het algemeen iets beter, maar alles is relatief. Je kan ook pech hebben en een brakke kaart krijgen van Sapphire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

n00bs schreef op 22 May 2003 @ 16:42:
Voor 45 Euro meer heb je een Sapphire... waarom zo moeilijk doen??? als je toch gaat voor een relatief goed onderdeel voor je PC, ga dan ook gelijk voor een kwalitatief goed merk... waarom dan nog bezuinigen daarop :?
45 euro is nog altijd 100 piek . Mag voor jou een schijntje zijn, anderen zien dat wellicht anders. ik kan niet in zijn knip kijken , jij wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de 9700 Pro van Club3D ook niets anders als lof, super stabiel, en super snel, en ze klokken nog best leuk over ook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Madrox schreef op 22 mei 2003 @ 17:05:
[...]

45 euro is nog altijd 100 piek . Mag voor jou een schijntje zijn, anderen zien dat wellicht anders. ik kan niet in zijn knip kijken , jij wel :?
Ik wel ja >:)

Nee ok, tja wat zal ik zeggen...

Maar wat ik gewoon zonde vind is dat veel mensen op van alles en nog wat willen bezuinigen en vroeg of laat komen ze erachter dat goedkoop bijna altijd duurkoop is (en dit ook uit eigen ervaring).

En die Sapphire (voor die andere poster) heb ik dus zelf ook... scherp beeld veel scherper dan mijn vorge Gainward GF4MX440. (Gainward is samen met Leadtek de top 2 van NVidia kaarten op gebied van kwaliteit). En ook is deze Sapphire dik te klokken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
n00bs schreef op 22 mei 2003 @ 16:42:
Niet iedereen heeft een bende geld uit te geven. Voor €45 kan ik 3x naar mijn vriendin heen en weer. Dat is behoorlijk wat geld, hoor. Sapphire is naar mijn idee helemaal niet veel beter dan Club3D. Je kunt altijd een keer pech hebben met een kaart, maar dat wil niet meteen zeggen dat het merk van die kaart dan ook meteen bagger is.

Er staan in deze topic meer positieve dan negatieve reacties, dus de meesten hier hebben een goede ervaring met kaarten van Club3D. Goed, de naam is echt heel vaag, ook niet meteen een naam die ik zou kiezen als bedrijf, maar goed.

Ik koop gewoon die Club3D. Denk dat ik daarmee een goede koop doe. Waarschijnlijk is de Sapphire alleen maar duurder omdat er meer software bij gebundeld zit en omdat ze hun eigen 'betere?' cooler erop hebben gezet. De lay-out van de kaart (kijk naar de plaatjes hieronder) is verder exact hetzelfde als die van Club3D.

Dit is de kaart van Sapphire:
Afbeeldingslocatie: http://www.ask-corp.jp/pic/sapphire/sapphire9700-1.jpg

En deze is van Club3D:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.no/tester/skjermkort/club3d_radeon_9700_pro/artikkel-ingress.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Godjira op 22-05-2003 18:20 . Reden: Duidelijker plaatje van de Club3D kaart gezocht... ]

Profile

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.