toch wel, maar wat heb je aan kracht als het in bepaalde environments meer tijd kost dan wat ook. Hieruit blijkt dat in mijn projecten het gewoon moet werken en dat is altijd Lowest Common ... (Porsche vs Polo

)
gelukkig, want zonder javascript lever je vaak een hoop snelheid in

Tja maar dat wil niet zeggenb dat ik dat ga gebruiken voor DOM stoten (nou echt 'programming' dan) : ik krijg de pest van 'script' errors. Voor de rest allemaal netjes met een request string. Again: omdat dit overal werkt, no redundancy etc etc...
Ik bedoel maar aan te geven dat als je je systeem op standaarden wilt baseren dat het je steeds makkelijker gemaakt wordt, zeker als je met DOM aan de slag gaat.
als je hiermee doelt op XPath/XSLT dan idd, maar toch alleen maar server-side. en dan maakt het imho ook niet echt uit.
Same here. Maar dat is precies mijn punt: daar moeten we naar toe. Feitelijk zou je CMS gewoon een XML boom moeten genereren die je vervolgens kunt presenteren door middel van XSL(T) -> xhtml. Bij de client beschik je dan dus ook over een XML boom (x(ht)ml) die je dmv. DOM kunt aanspreken en daarmee dynamische (clientside) toestanden kunt bouwen.
Waarom is XML zo heilig? persoonlijk vind het ik het nog erug gelimiteerd (ie 'Rect' data, non-hierarchical info). Gebruik het gewoon waarvoor het goed is, voor ander dingen zijn er beter oplossingen. (of ben jij ook zo een die in XML wil proggen?

)
Als de 'DOM' van het (x)html documents op iedereens PC werkt en consistent is is dat idd leuk, maar dan komt DOM2 en ben je weer van af. Ik gebruik dus alleen tech die af is. Heeft me al erg veel tijd bespaart. Overigens alleen voor prof toestanden he

.
Ik heb bijvoorbeeld ook wel eens een discussie gehad met Cheatah over de vraag waarom het selecten van nodes in CSS niet door middel van XPath gedaan wordt.
omdat er a) geen ideale solution is b) de mensen van w3c meestal maar aanmodderen en zichzelf heilig hebben verklaard.
HTML als standaard wordt op den duur overbodig gemaakt
dit geloof je zelf toch niet? We zitten met HTML nog heel wat jaren opgescheept totdat MM of M$ een cross platform 'plugin' maakt voor elke browser die 100% overal hetzelfde doet. In feite kan Flash nu al HTML volledig redundant maken mocht men daar een beetje meer nadenken over snelheid. (ie stop een wat ruwere Window Toolkit erin). Of kun je in HTML push/pull/ en zowat alles wat je er maar tegen aan kunt gooien. ? XML blijft nog veel langer (al een geluk) en wordt gewoon de backbone daarvan.
Ik bedoel maar aan te geven dat door die ontwikkeling in standaarden de verschillende technieken steeds dichter bij elkaar komen te liggen: xml, xslt, dom, css en last but not least dus het gebruik van JS om je DOM-tree te benaderen en te manipulen (wat dus dhtml genoemd wordt).
CSS valt wel mooi uit het lijstje, maar ik snap wel wat je bedoelt: Maar tergelijkertijd is het ook weer aan het open breken: XPointer/XLink/XSLT2/XQuery/XUpdate. Voor grote bedrijven van software zijn standaard ook niet echt 'profijtig' hoor...
En dat vind ik dus zonde

Net als Gordijnstok eigenlijk ook al zegt:
Je hebt altijd meerdere typische personen he: degene die werken met spul dat werkt maar mischien niet het effecient is, en de andere die wat meer speelt. Een prof zou altijd deel 1 moeten gebruiken. Thuis doe je maar 2

. Maar toch als ik moet developpen thuis met 6 browsers (Netscape 4.0 (yeah), IE 4.0, 5.0, 6.0, Mozilla (like I care , sorry maar die aandeel is nog steeds geeks only

), en Opera) en dan nog effe de Mac afgaan (gaat altijd fout) dan denk ik toch: laat ik echt maar het aller-aller simpelste gebruiken. Dat was 4 jaar terug zo en is het nu nog steeds (Helaas he,

)
Als iedereen zou blijven bij de oudere standaarden en uit zou wijken naar Flash krijgen de genoemde technieken nooit de draagkracht om ook standaarden te worden en zullen standaarden voor die nieuwe technieken altijd achter blijven, hence => de nieuwere (betere) technieken worden voor niets bedacht.
Dus jij vind CSS+DHTML wel leuk voor UI design ofzo? Sorry maar dat is absurd: Flash is daar voor gebouwd van de 'ground' up. en doet het zoveel beter dat ik er geen woorden aan vuil ga maken. Flash is ook een standaard net als een ander (je kan gerust een eigen packetje samen stellen). Beter Ouder al die termen doen er niet toe: wat werkt en wat gebruikt word wel. (Small thing called evolutionary process

). Waarom worden de standaarden niet gebruikt: a) te moeilijk om deftig te doen werken b) geen echt voordeel voor companys c) standaarden zijn niet standaard.
Wanneer je de (nieuwe) standaarden terzijde laat liggen als webdeveloper krijgen ze nooit de kans
echt iets te worden. Als je dan zegt dat de nieuwe technieken niets zijn omdat ze niet werken/niet geimplementeerd worden ben je dus bezig een kip-ei probleem te vormen wat er volgens mij niet hoeft te zijn.

Nou jij bent idealist dan , ik realist

Het feit dat jij niet de moeite hebt genomen om CSS2 te verkennen geeft al aan dat je eigenlijk gewoon bevooroordeeld bent met "Het zal toch wel niet werken" o.i.d.

Toegegeven: het werkt (in IE) nog niet helemaal zoals het hoort, maar als je daar niet mee aan de slag gaat, waarom zouden we dan uberhaupt met nieuwe dingen aan de slag gaan?
op client side ben ik niet echt 'verkennend' nee

omdat zoals je zei het nog niet allemaal werkt (ie dus niet goed genoeg) ik doe dus meer op serverside (ie Cocoon/XSP(wel Puur XML geklooi

), Xindice, etc) om zo alsnog projecten aan te bieden met maximale flexibility voor mezelf aan anderen. Server-side is leuk omdat standaarden dan geen bal uitmaken. De meeste profs die ik ken doen net hetzelfde. Voor Intranets zoals iemand aanhaalde is het een different story natuurlijk.
imho is dat de essentie van de explosieve ontwikkeling in alles wat met techniek te maken heeft: de nieuwe ideeen moeten gebruikt worden om ze volwassen te laten worden en op den duur overbodig omdat er weer nieuwe (betere) ideeen zijn gekomen. Anders hadden we nu nog steeds in een hutje op de hei zonder stroom gezeten (bij wijze van spreken). Potje Monopolie? Nee dus, je gaat UT of Warcraft of wat dan ook doen...
Ook weer een tikkeltje naief hoor: nergens zie ik het woord macht en geld in jouw tekst

. Technology is niet voor ons te dienen - het is voor een deel van ons te dienen om anderen(niet per se mensen) te onderdrukken. De snelheid van adoptie is hoe effecient dat gebeurt (en dan nog met een heel hoop nuances).
offtopic:
Overigens is mijn computerke te traag om UT of Warcraft te spelen en ook voor de meeste mensen te wereld, dus ik hou het nog of StarCraft

. En ja ik zit nog op een TNT2 kaartje.
HTML 1 is dus van den gekke en ik hoop van harte dat je dat begrijpt

HTML is momenteel nog een noodzakelijk kwaad omdat de uitrangering van HTML uitblijft doordat het nog te veel gebruikt wordt.
Wat anders zou jij dan gebruiken?

.
Als voetnoot daarbij vraag ik me af wanneer de DTD's nou eens echt draagkracht krijgen. Dat is feitelijk hetzelfde verhaal
Wanneer: DTD leesbaar worden (ie NOOIT), ze ook wel degelijk echt alles kunnen validaren (welcome XMLSchema), ze niet in veel gevallen even hinderlijk zijn als handig.
Nou word ik zelf depri van de post

Neem het dus niet als persoonlijk commentaar maar als 'statement'