[cms - interface] wat is gebruikersvriendelijk ?

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09-2019
ik ben bezig met het uitdenken van een opzet voor de bouw van een CMS ..

nu heb ik een vraag wat betrekking heeft op de edit-mode van een CMS ..

stel, je hebt het volgende overzicht aan rijen :
1. [agenda-punt][meer][datum][tijd] - [edit][delete]
2. [agenda-punt][meer][datum][tijd] - [edit][delete]
3. [agenda-punt][meer][datum][tijd] - [edit][delete]
enz..

Is het fijner om de edit-status (als je op een edit klikt) in hetzelfde schema neer te zetten :

1. [input box :Edit deze info][input box : meer] input box :edit deze datum][edit deze tijd] - [Save][delete]

of dat je de edit-status van een row afhandelt in een aparte form :

Agenda-punt : [input box : edit deze info]
Meer : [input textarea : edit deze info]
datum : [kalender object]
tijd : [input box : edit deze tijd]

(lastig deze vraag goed te forumleren.. hoop dat jullie hier wat mee kunnen )
Er is, vind ik, weinig info te vinden over gebruiksvriendelijkheid & CMS'sen ..

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 09:15
SImpel, maak het zo dat ze datum zelf in kunnen stellen..
DAT is pas gebruksvriendelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Ik heb het niet over de datum.. maar over de stijl van de edit-mode
en mijn kalender object is een js-script dat een kalender genereert waar je zelf de datum kunt kiezen :7

[ Voor 45% gewijzigd door whitehouse op 18-05-2003 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:43

Pelle

🚴‍♂️

Ik doe het op een aparte pagina; is veel duidelijker voor de gebruiker, en zeker als je een lange lijst hebt. Daarnaast voorkom je onbedoelde wijzigingen die per ongeluk in een van de overige velden gemaakt zijn bij het opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf vind ik dit een hele goede

1. [input box :Edit deze info][input box : meer] input box :edit deze datum][edit deze tijd] - [Save][delete]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
Pelle schreef op 18 mei 2003 @ 21:55:
Ik doe het op een aparte pagina; is veel duidelijker voor de gebruiker, en zeker als je een lange lijst hebt. Daarnaast voorkom je onbedoelde wijzigingen die per ongeluk in een van de overige velden gemaakt zijn bij het opslaan.
alleen de row waar jij edit klikt is te 'editten' ..

daarnaast heb je dus de meer-variabele, wat bijvoorbeeld een omschrijving van het agenda-punt is.. Hier zul je dan in de bovenstaande optie (alle rijen in edit-mode zichtbaar en alleen de te editten row in horizontale edit-mode) een soort pop-up oid moeten zetten waar dan meer info is te plaatsen ..

voortaan hebben we het dan ook over de horizontale edit-mode en de verticale edit-mode :D
de verticale edit-mode showt dan ook niet de overige rows :+

[ Voor 12% gewijzigd door whitehouse op 18-05-2003 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:28

Bosmonster

*zucht*

Geinig dat je die termen verzint, maar ik zie het nut niet in van van dat horizontale gedoe.. en gebruikersvriendelijk wil k het al helemaal niet noemen. Zet dan direct de invulvelden onder elkaar, dat scheelt de gebruiker een klik en een hoop verwarring.

Bovendien moet je dan weer een popup openen voor grotere teksten? Dat schiet natuurlijk niet op.. en aangezien je ook niet wilt dat de ene keer dit en de andere keer weer dat gebeurt als een gebruiker op 'edit' klikt, zou ik aanraden gewoon voor alles een nieuw document met formulier te openen. Is je systeem consistent en een stuk flexibeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Ik geef de voorkeur aan het volgende: (volgens mij wat jij bedoelde ja)
Dit vind ik overzichtelijk, handig en snel bij te werken.
En hij slaat alleen de dingen op die gewijzigd zijn, de anderen komt ie niet aan (in de DB).
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/tegroen/comf.jpg

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
maar dit zijn vooral cijfers he ?! dit scheelt wel, maar als je meer richting NAW e.d. gaat ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de edit-mode? :) Is dat zo'n idee alla Globalscape CMS? Op elke pagina een knoppenbalk met functies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
met edit-mode bedoel ik eigenlijk dat de regel die je edit, bestaat uit input boxes met daarin de te editten variabelen , en de rows die je dus niet edit, blijven gewoon zoals ze zijn ..
in het plaatje hierboven is dus elke regel in edit-mode (dat bedoel ik dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het gebruiksvriendelijker is om de data in een hierarchische tree te laten zien, om vervolgens te editten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

XLerator schreef op 18 May 2003 @ 23:07:
Ik geef de voorkeur aan het volgende: (volgens mij wat jij bedoelde ja)
Dit vind ik overzichtelijk, handig en snel bij te werken.
En hij slaat alleen de dingen op die gewijzigd zijn, de anderen komt ie niet aan (in de DB).
[afbeelding]
Problemen met deze layout:

- Je ziet niet wat je geupload hebt of wat er al stond
- Je kunt zo geen grotere teksten kwijt
- Je kunt geen additionele uitleg kwijt per veld
- Je bent verplicht alle wijzigbare velden in je overzicht op te nemen, wat de overzichtelijkheid niet ten goede komt
- Als je veel items per keer wilt toevoegen ben je in jouw geval lang aan het uploaden en ga je misschien wel over je max upload heen... wat resulteert in dat je als gebruiker maar omwegen voor het systeem moet gaan bedenken

Als je echter veel dingen in 1 keer wilt toevoegen is een dergelijk systeem wel een stuk sneller met invoeren uiteraard. Voor grotere hoeveelheiden kleine data is zoiets dus wel werkbaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 19-05-2003 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-09 09:49

Skef

Ik scheer.me

Wij gebruiken in ons CMS de volgende lay-out:

Afbeeldingslocatie: http://www.qontroller.com/skef/ezpage.gif
Klik voor groter...

Als de gebruiker vervolgens op een van de items rechts klikt, krijgt ie dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.qontroller.com/skef/dbm.gif
Klik voor groter...

Deze moet Bosmonster ook wel bekend voorkomen, hij heeft deze al eens live gezien d8 ik (of was het nou Nozz?)...

[ Voor 26% gewijzigd door Skef op 19-05-2003 14:28 ]

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Die kwam me al bekend voor ja ;)

Kan me herinneren dat ik er weinig van snapte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Hmmm... Over het algemeen hebben de meeste gebruikers het binnen 10 minuten wel door, zelfs de meest onhandige computer-n00bs...

Het wordt gebruikt voor toch een aantal grote sites (oa De Graafschap), waarbij 99% van de gebruikers alles wel snapt...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitehouse
die bovenste afbeelding van Skef vind ik niet okay .. erg onduidelijk voor mij.
Ik ben van mening dat als een n00b voor het 1st met de UI te maken krijgt deze gelijk natuurlijk moet aanvoelen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja Skef, nu ben ik ook wel benieuwd. Waarom is die subtree herhaald (duidelijker?), maar vooral: waar zijn die checkboxes voor (beide in bovenste afbeelding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skef gaat in ieder geval de goede richting op :)
Ik laat niet al teveel zien, want ik weet niet of de baas er zo blij mee is :) Product staat bijna klaar voor release. Zijn nog wat minor bugs.

Afbeeldingslocatie: http://213.93.1.199/cms.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Een boom voor je navigatie is een prima oplossing. Daar kom je ook niet onderuit met een hierarchisch menu (wat elk menu in feite is).

Verder ziet dat van jou Gordijnstok er niet uit als HTML.. Als dat wel zo is: petje af ;) Zal een hoop tijd gekost hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op 19 mei 2003 @ 22:31:
Een boom voor je navigatie is een prima oplossing. Daar kom je ook niet onderuit met een hierarchisch menu (wat elk menu in feite is).

Verder ziet dat van jou Gordijnstok er niet uit als HTML.. Als dat wel zo is: petje af ;) Zal een hoop tijd gekost hebben!
Ja is html :) En dat heeft inderdaad een hoop werk gekost. Een website voorzien van dit Cms is nu een dagje werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Afhankelijk van de hoeveelheid maatwerk neem ik aan ;)

De basis van ons CMS is ook in een dagje in te voeren.. dan is content manageable en zitten er standaard functionaliteiten in als zoeken, sitemap, spotlights, contactformulieren, nieuws, vacatures, etc.. maatwerk levert soms nog wel wat extra werk op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op 19 May 2003 @ 22:45:
Afhankelijk van de hoeveelheid maatwerk neem ik aan ;)

De basis van ons CMS is ook in een dagje in te voeren.. dan is content manageable en zitten er standaard functionaliteiten in als zoeken, sitemap, spotlights, contactformulieren, nieuws, vacatures, etc.. maatwerk levert soms nog wel wat extra werk op :P
De hoeveelheid maatwerk is er in principe niet, op het bouwen van templates voor de voorkant na. Alle data is op 1 principe gebaseerd en komt ook uit 1 centrale db.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2023

Nozzman

The bastards have landed.

Bij "wat is gebruiksvriendelijk" moet je je goed inleven in degene die het systeem gaat gebruiken. En die hebben vaak kaas gegeten van alles waar meer dan 1 klik voor nodig is. Je zal ze dus door het proces moeten loodsen en het gebruik zo laagdrempelig en Nijntje mogelijk moeten houden. Ons systeem gaat bijvoorbeeld nog teveel uit van kennis-aanname. Voorbeeld: een klant moet voor een navigatieitem een volgnummer opgeven, om de volgorde te bepalen. No way dat ze dat snappen.

Zo'n windows achtige interface is prima. Herkenbaar en dus gebruiksvriendelijk. De uitdaging is om visuele elementen zo in te zetten dat een gebruiker intuitief aan de slag kan met zijn CMS. En daar slaat men de plank nogal eens mis.

Leuk trouwens om voorbeelden te zien: meer!

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 23:02:
[...]

De hoeveelheid maatwerk is er in principe niet, op het bouwen van templates voor de voorkant na. Alle data is op 1 principe gebaseerd en komt ook uit 1 centrale db.
Jawel, maar niet iedere productdatabase is hetzelfde ;) En dan heb ik het niet over een paar kolomnamen, maar complete systemen.

Mijn ervaring is inmiddels dat klanten met de meest wazige ideeen en wensen komen... altijd net dat waar je CMS niet op gemaakt is ;) Hoe flexibel en goed je CMs ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nozzman schreef op 19 May 2003 @ 23:03:
Leuk trouwens om voorbeelden te zien: meer!
Waar veel CMS systemen moeilijk gaan doen, is gebruik van een centrale verzamelbak, genaamd de Content Repository. Vervolgens ook nog eens Containers aanbrengen, met exotische namen. En vervolgens moet de gebruiker uit de vergaarbak van content zijn stukje plukken.

Wij hebben er juist voor gekozen om de structuur van de website visueel uit te beelden in een tree. De pagina's staan in de tree, en aan de rechterkant alles wat op een pagina staat.

Dit heeft veel voordelen. Je kunt namelijk de menustructuur heel makkelijk uitlezen omdat je volgens het child-childnodes principe werkt. Tevens kun je indexen heel precies aanleggen. Tevens kun je alles wat aan een pagina hangt, een artikel, een inlogscherm, een formulier, of bijv. een flash animatie als parentid de pagina geven.

Dit principe kun je ook weer doorvoeren op alle modules. Nieuwsbrieven, met als childnodes de artikelen in een brief. Abonnees, met als childnodes alle aanmeldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op 19 May 2003 @ 23:17:
[...]

Jawel, maar niet iedere productdatabase is hetzelfde ;) En dan heb ik het niet over een paar kolomnamen, maar complete systemen.

Mijn ervaring is inmiddels dat klanten met de meest wazige ideeen en wensen komen... altijd net dat waar je CMS niet op gemaakt is ;) Hoe flexibel en goed je CMs ook is.
Dat maakt toch niet uit? Je maakt een table objects aan, en een table properties. object=product en voor elke property van een product maak je een nieuwe record aan. Dit tezamen is je blueprint. Vervolgens sla je objectid, propertyid en de ingevuld data op in een table content. Dat is alles. Er is niets wat je op deze manier niet kunt opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:51
Mijn ervaring is inmiddels dat klanten met de meest wazige ideeen en wensen komen... altijd net dat waar je CMS niet op gemaakt is Hoe flexibel en goed je CMs ook is.
De ideale CMS bestaat inderdaad niet maar als je alles variabel houdt dan kun je sowieso alles toepassen, soms kom je dan echter wel tot de conclusie dat je omwegen aan het maken bent om dingen op je CMS af te stemmen, en dan pas moet je gaan denken aan een *verbetering* van je CMS.

Overigens maak je de CMS toch vrijwel geheel database-onafhankelijk neem ik aan? Dus zowel de database software(MySQL/Oracle) als de database en kolomnamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

djluc schreef op 19 May 2003 @ 23:25:
Overigens maak je de CMS toch vrijwel geheel database-onafhankelijk neem ik aan? Dus zowel de database software(MySQL/Oracle) als de database en kolomnamen?
Nee, stored procedures zijn niet altijd uitwisselbaar :) Tenzij je overal in je code dezelfde sql code wilt terugzien, die je ook op 10 diverse plekken weer moet aanpassen als het nodig is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik ga geen screenshot laten zien (lijkt me niet handig) maar het mooiste voorbeeld van een CMS wat ik heb gezien was een CMS voor dealers van een bepaald automerk. Van de site werden thumbnails gegenereerd, vervolgens kan de dealer op desbetreffende thumbnail klikken waardoor de betreffende pagina 100% op het scherm kwam. Daarna werd elk object binnen de pagina een link en bij klikken kreeg je een layer te zien waarmee je desbetreffende object kan editten. Intuitief het beste CMS wat ik ooit onder ogen heb gehad en wat dat betreft zijn autoverkopers een goede testcase ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 23:19:
[...]

Dat maakt toch niet uit? Je maakt een table objects aan, en een table properties. object=product en voor elke property van een product maak je een nieuwe record aan. Dit tezamen is je blueprint. Vervolgens sla je objectid, propertyid en de ingevuld data op in een table content. Dat is alles. Er is niets wat je op deze manier niet kunt opslaan.
Dan ben ik benieuwd hoe je in hemelsnaam nog je gegevens terugvind als je productcatalogus een verzameling is van een stuk of tien tabellen allemaal onderling gerelateerd op een bepaalde manier.

Niet alleen als je dat in de site wilt verwerken, maar vooral hoe je dat overzichtelijk aan een gebruiker gaat laten zien..

Want het laatste wat je een gebruiker voor wilt schotelen is een veredeld phpMyAdmin.. tabelbeheer. Dit zul je toch custom moeten ontwikkelen vaak, of heb je voor beheer ook weer een slim systeem bedacht waarin je in een paar muisklikken kan bepalen wat en hoe een gebruiker data moet beheren? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:41
Wat een prachtige CMS lay-out, Gordijnstok (dit moet me toch even van het hart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:51
Wat je kunt doen is voor jezelf 1 tabel of meerdere tabellen maken waarmee je de juiste opzet aan kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Als stokkie net zo goed cms'en maakt als dat zijn servers online zijn dan vrees ik het ergste :P zowel http://213.93.1.199/cms.gif als zijn icoon doen het niet? :|

wij hebben hier verschillende CMS systemen draaien eigenlijk, kzal eens kijken of ik wat screenies mag posten :)

"You're only as good, as what you did last week."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

CMS = control management system??

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

CMS = control management system??
Bijna ;) , Content Management Systeem

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ja was een wilde gok dat CMS, maar 't is toch de 'admin'-functie achter een pagina?
Wat dat betreft is gebruiksvriendelijkheid (vaak) == windows-layout en style: javapopup boxjes waarin wordt gevraagd weet je het zeker? en van dat soort dingen.
Makkelijkste is ook nog een [?] (help) waarop de gebruiker kan klikken om specifiek help te krijgen voor het onderwerp/functie waar de helpfunctie betrekking tot heeft.(wazige zin)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Waar ikzelf ook gecharmeerd van ben is Reddot, zie oa www.reddot.de ...

Ook compleet template-based, en voor de end-user erg makkelijk. Alles wat te bewerken is, staat een leuk rood stipje bij (Red Dot)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het screenshotje moet nu weer te zien zijn. Ik was aan het prutsen met de webserver :P En dat icoon zal me een zorg wezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OzBoz schreef op 19 mei 2003 @ 23:43:
Ik ga geen screenshot laten zien (lijkt me niet handig) maar het mooiste voorbeeld van een CMS wat ik heb gezien was een CMS voor dealers van een bepaald automerk. Van de site werden thumbnails gegenereerd, vervolgens kan de dealer op desbetreffende thumbnail klikken waardoor de betreffende pagina 100% op het scherm kwam. Daarna werd elk object binnen de pagina een link en bij klikken kreeg je een layer te zien waarmee je desbetreffende object kan editten. Intuitief het beste CMS wat ik ooit onder ogen heb gehad en wat dat betreft zijn autoverkopers een goede testcase ;)
En als je een grote website hebt, moet je dus eerst 100+ thumbnails ophalen om vervolgens je pagina aan te klikken, die vervolgens een grote afbeelding aanroept, waarna je vervolgens wederom naar het artikel moet toegaan :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 21:34:
[...]

En als je een grote website hebt, moet je dus eerst 100+ thumbnails ophalen om vervolgens je pagina aan te klikken, die vervolgens een grote afbeelding aanroept, waarna je vervolgens wederom naar het artikel moet toegaan :? :)
Wellicht dat je nog even kan kijken naar het subject van het topic.

Volgens mij gaat het de topicstarter er namelijk niet om een CMS te bouwen wat zovaak mogelijk en voor elke klant kan worden aangepast zonder al teveel moeite. Ik haal er namelijk niet uit dat de topicstarter op zoek is naar een CMS, wat na eenmalige investering met zo min mogelijk meerwerk kan worden aangepast voor elke willekeurige klant.

Het gaat om gebruikersvriendelijk. Voor veel programmeurs een moeilijk woord want die hebben statistisch gezien vaak veel moeite zich in te leven in de eindgebruiker (...ja-als-je-dat-al-niet-begrijpt). Het gaat er dus niet om of het voorbeeld wat door mij aangehaald werd geschikt is voor alle sites, dat is immers niet nodig. Het moet geschikt zijn voor de mensen die het gebruiken.

En zo zijn 120+ autodealers met ieder een eigen site een ander soort eindgebruikers dan wanneer je iets maakt voor bijvoorbeeld het onderwijs waarbij de eindgebruikers daar weer hele andere opvattingen hebben over gebruiksgemak en men weer meer in het lijstjes-werk zit.

Niet elke site heeft 100+ pagina's en dan is het ook weinig zinvol een CMS aan te bieden die dat allemaal super kan handelen, met nog 18000 opties want dat verkoopt zo leuk... maar waar vervolgens de gebruiker compleet niets aan heeft omdat het alleen ten koste gaat van de overzichtelijkheid. Zeker bij groepen eindgebruikers waarbij de kennis nihil is.

Maar begrijp het wel hoor.. dan stuur je er een paar consultants langs voor een paar weken training.. ook dat geld is weer welkom.

Waarschijnlijk begrijp je mijn punt wel.. ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik bedoel, is dat er ook andere manieren zijn op gebruiksvriendelijkheid te bereiken. Gebruiksvriendelijkheid is onder andere de snelheid van het CMS an sich.

Nu is dat systeem met thumbnails gefocussed op pagina's. Maar wat moet je doen, als je iets anders beheersbaar wilt maken wat niet visueel is aan te duiden? Zoals abonnees van een nieuwsbrief module.

En wellicht is het idee met thumbnails wel heel snel, ik ken het systeem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op 19 mei 2003 @ 23:55:
Dit zul je toch custom moeten ontwikkelen vaak, of heb je voor beheer ook weer een slim systeem bedacht waarin je in een paar muisklikken kan bepalen wat en hoe een gebruiker data moet beheren? ;)
Erm... ja :p Daarom is de implementatietijd van ons systeem zo laag. Als het geen geld oplevert heeft iedereen een hekel aan het maken van instellingen, en het verzinnen van workarounds voor niet bestaande functionaliteit, of functionaliteit die wel mogelijk is maar waarvoor een heel systeem moet worden omgegooid.

Het datamodel is denk ik ook het belangrijkste van dit systeem. Het is namelijk extreem flexibel, zelfs af en toe te snel (ja het bestaat..) en heeft door zijn opbouw een ideale "vorm" om indices aan te leggen.

Elke klant die van dit systeem gebruik maakt, maakt ook gebruik van hetzelfde CMS. Wijzigingen in de core, zijn direct voor iedereen geldig ( het CMS systeem is ook een ASP product ).

Desondanks heeft wel iedere klant zijn eigen functionaliteit, die we aan of uit kunnen zetten. Dit zijn standaard componenten welke ook nog individueel kunnen worden "overrided" (nl woord kwam ik zo even niet op).

Als een klant een andere nieuwsbrief module wil gebruiken, geen probleem je maakt er eentje aan, en het systeem ziet vanzelf welke hij moet gebruiken. Zo kan het voorkomen dat je 5 verschillende poll modules hebt. Het systeem ziet zelf welke van de polls er gebruikt moet worden zonder een entry in de database.

Er zitten ook wat nifty features in zodat we binnen het systeem kunnen schakelen naar verschillende licentievormen.
oh,when? schreef op 20 May 2003 @ 12:56:
wij hebben hier verschillende CMS systemen draaien eigenlijk, kzal eens kijken of ik wat screenies mag posten :)
Waar blijven jou screenies. Dat is het minste wat je kunt doen als internet je leven heeft gered (ja sorry, koeien en sloot verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kick dit topic éénmaal omhoog. Ik ben zelf ook wel benieuwd naar de oplossingen van andere developers en hun CMS interfaces. Ook ben ik benieuwd naar de benadering van het CMS bij het onderhoud van een website. Gebruik van containers, of iets anders. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beetje offtopic maar toch ook in het kader van gebruiksvriendelijkheid:

bij een cms waar veel bestanden upgeload moeten worden is het input type=file veld niet echt ideaal... vooral bij het uploaden van grotere bestanden (denk aan een pdf van 4MB) is het vervelend dat de gebruiker geen feedback krijgt over hoe ver hij al is met het uploaden, als dit al goed gaat.

zijn hier al ontwikkelingen voor? een wat uitgebreidere upload tool mbv een java-applet of flash... of is het misschien nuttig om hier een basic ftp programmatje voor te schrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Er zijn volgens mij wel upload Java-applets, moet je ff zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 15:13
Gordijnstok:
Waar blijven jou screenies. Dat is het minste wat je kunt doen als internet je leven heeft gered (ja sorry, koeien en sloot verhaal)
:D

Voor de mensen die de net pro niet ontvagen: meer kip en ei? ;)

Voorbeelden van simpele CMS die wij hebben ontwikkeld

Afbeeldingslocatie: http://willem.yoursite.nl/got/cms-01.gif

en een al hele oude

Afbeeldingslocatie: http://willem.yoursite.nl/got/cms-02.gif

Beetje fokked op resize, maar 't behoudt de layout :P
Vooral CMS 1 wordt bij de klanten als plezierig en makkelijk ervaren...

[ Voor 20% gewijzigd door Willem op 22-05-2003 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Nou, goed dan ;)

Intershop 4.1:
Afbeeldingslocatie: http://www.qontroller.com/skef/intershop.gif

Niet echt een gebruiksvriendelijke interface, en niet echt doordachte structuur...

Het is erg logisch dat hier een manual van dik 400 pagina's bij zit, want anders kom je er niet uit...

Het is wel heel uitgebreid, dat wel, maar je kan niet even makkelijk door je producten heen bladeren, je hebt altijd die achterlijk zoek-functie nodig, welke niet eens met een <ENTER> werkt (je moet altijd dus op zoeken klikken, erg irri)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 11:21:
zijn hier al ontwikkelingen voor? een wat uitgebreidere upload tool mbv een java-applet of flash... of is het misschien nuttig om hier een basic ftp programmatje voor te schrijven?
Ik zet altijd wel duidelijk neer dat de browser bezig is met uploaden, dus bijvoorbeeld het hele scherm met semi transparante layer bedekken met daar in een duidelijke tekst. Als je Mozilla gebruikt krijg je in je statusbar een redelijk goede indicatie hoe ver de browser is met uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een CMS maak (voor nieuws achtige websites, waar veel crew rond loopt) dan maak ik mijn Admin Panels altijd ONSITE, net als in een forum open je een nieuw topic, daar open je b.v. een nieuwe review op ongeveer de zelfde manier.
Dit is voor de crew veel makkelijker dan een extra CMS die buiten het huidige systeem zit.
sheeponfire schreef:
Ik zet altijd wel duidelijk neer dat de browser bezig is met uploaden, dus bijvoorbeeld het hele scherm met semi transparante layer bedekken met daar in een duidelijke tekst.
Ik vind dit wel erg op mijn CMS Style lijken.
Bij het invoegen van een url krijg je een popup te zien, deze popup heeft ongeveer deze inhoud:
code:
1
2
3
INPUT-URL
INPUT-NAAM
SUBMIT-ADD

Zodra je dan op ADD klikt voegt hij de goeie UBB Code toe aan mijn TEXTAREA.

Zodra je een plaatje gaat toevoegen krijg je ongeveer deze layout(in een popup):
code:
1
2
3
INPUT-FILE
RADIO-LOCATION
ADD

Ook dit post weer naar de TEXTAREA zodat je alles makkelijk gaat.
Als dat iemand gaat editen dan editen ze per pagina en zodra ze een pagina veranderen dan zien ze de rest niet totdat ze weer posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

willem169 schreef op 22 May 2003 @ 11:26:
[...]
Voorbeelden van simpele CMS die wij hebben ontwikkeld
Ik snap niet direct hoe de content nou wordt beheerd. Op welke manier tonen jullie de structuur van een website bijvoorbeeld?

Ik vind het er wel weer netjes uitzien.

Wat betreft uploaden, multiple uploads kunnen zowiezo met een trucje, maar wat betreft de uploadstatus. Het enige wat je kunt doen is serverside een flush command sturen, per zoveel bytes die je binnen krijgt (als je dat al kunt uitlezen).

Helaas zijn er geen mogelijkheden om bijv. dmv een progress bar dit aan de gebruiker te tonen. Mbv van ActiveX kun je wel filesize uitlezen (maar dan krijg je telkens een confirmation venster voor het activx component), maar je krijgt niet terug hoeveel er al is ontvangen op de server.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-07 12:07
Voor onze CMS doen we alles via een Swing Application (Webstart), omdat we vonden dat het geklooi met html echt niet voldeed, zeker als het aankomt met grote datasets. Java kozen we omdat het 100% gratis was en 'relatief' eenvoudig om werken.

We werken met 60 RDB tables (echte RDB die we implementeren via OJB) dus maakt het erg eenvoudig voor de BusinessLogic. Overigens is alles beschreven in XML (inclusief de layout) van de app / website. We gebruiken hiervoor eerst Xindice maar nu heb ik zelf een XML-Serverke geschreven die veel beter presteert. De site zelf is een Cocoon (XSP) ding, waar ik niets voor heb gedesigned.

Een goede CMS hangt erg af van waarvoor ie gebruikt moet worden vind ik. Zo'n RED DOt is leuk en goed voor kleinere sites maar voor echte Data-Pushers lijkt me toch veel geklungel. We hebben inzo approach een quasi 100% abstractie tussen data en de vormgeving.

Onze CMS moest echt zoveel kunnen dat een browser approach echt niet meer kon (ie HTML editor met images upload, context senstive enzovoorts), Dynamic Tables (20000 records + ), 20 forms met daarna nog minstens 5 acties die erop volgen. Newsletters, en zoveel eigenlijke pagina content dat je met een browser approach veel meer tijd kwijt zou zijn. Ook kunnen we client side aan real-time validation doen en push technologie.

Een leuke UI is leuk maar gebruiksvriendelijkheid (of Gameplay) is vele malen belangrijker voor Data-Input...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

60 RDB Tables :? Jullie slaan toch niet alles dubbel op he? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 14:14:
60 RDB Tables :? Jullie slaan toch niet alles dubbel op he? :)
Hehe, helaas niet. Misschien hebben we alles wat te proper gedaan maar tja das het leuke aan OJB he - maakt de tables voor jouw gebaseerd op je objects. Dus niets dubbel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Wij gebruiken momenteel met een Windows beheerprogramma, werkt prima. Geen last van dat trage Java. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.849pm.com/images/screenshots/happiness.htmledit.large.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.849pm.com/images/screenshots/happiness.preview.large.gif

Volgende keer zelf even resizen graag :)

[ Voor 30% gewijzigd door Willem op 22-05-2003 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*ziet leuk icoontje ... " >:)

De screenies gaan weer komen zie ik weer. Altijd leuk om te zien hoe anderen iets oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

willem169, hoe?
Kon natuurlijk ook in de edit functie kijken :D

Wat bedoel je met een nieuw icoon?

[ Voor 91% gewijzigd door alienfruit op 22-05-2003 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbit_be
alienfruit: lekker: een beetje als een onderdeel van onze CMS (ie de site structuur, onze heeft nog een heleboel businesslogic erbij zitten) maar als ik zo'n shots zie krijg ik spijt dat we geen geld hadden om legaal met VB.NET (yeah it rocks voor zo'n spul) of C#. En nu ga je zeggen dat het in Delphi is gemaakt :).

edit:

wat screenshots:

http://www.onnos.com/dkit1.jpg
http://www.onnos.com/dkit2.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door hobbit_be op 22-05-2003 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een paar om het ijs te breken:

Afbeeldingslocatie: http://213.93.1.199/cms.gif
Afbeeldingslocatie: http://213.93.1.199/cms1.gif
Afbeeldingslocatie: http://213.93.1.199/cms2.gif
Afbeeldingslocatie: http://213.93.1.199/cms3.gif
Afbeeldingslocatie: http://213.93.1.199/cms4.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Geweldig Gordijnstok!!
Hoe lang ben je hier mee bezig geweest ?

En een vraagje: is dit met frames of niet :?

[ Voor 28% gewijzigd door Dennis op 22-05-2003 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ddc schreef op 22 mei 2003 @ 19:08:
Geweldig Gordijnstok!!
Hoe lang ben je hier mee bezig geweest ?

En een vraagje: is dit met frames of niet :?
Ja, ik ben een van de weinigen die ze nog wel tof vind :p

Het is een combinatie van frames, iframes, en src misbruik van javascripts (en oa daardoor snelheid behalen).

Ik ben nog steeds bezig met het inbouwen van nieuwe features die het voornamelijk mij gemakkelijk maken. Verder is het geheel skinnable, en multilingual.

Ik ben persoonlijk nog niet zo tevreden over de layout en kleurstelling, maar daar komt wel een skin voor en wat aanpassingen. Dat wordt dan een nieuwe versie.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 19:10:
Ja, ik ben een van de weinigen die ze nog wel tof vind :p
Meestal zie je wel of iets frames is of niet, en ik vermoedde hier ook van wel, alleen sommige dingen zijn qua interactiviteit (tussen frames) hier toch wel moeilijker te realiseren, al is het niet onmogelijk.
Het is een combinatie van frames, iframes, en src misbruik van javascripts (en oa daardoor snelheid behalen).
Ik vraag me af of snelheid nog wel een issue is bij een dergelijk uitgebreid CMS :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ddc schreef op 22 May 2003 @ 19:14:
[...]

Meestal zie je wel of iets frames is of niet, en ik vermoedde hier ook van wel, alleen sommige dingen zijn qua interactiviteit (tussen frames) hier toch wel moeilijker te realiseren, al is het niet onmogelijk.

[...]

Ik vraag me af of snelheid nog wel een issue is bij een dergelijk uitgebreid CMS :?
Best wel hoor. De layout is redelijk grafisch, en elke keer iconen afbeeldingen backgrounds etc ophalen is wel te doen, maar niet echt nodig tegenwoordig. Je kunt bijvoorbeeld de src attributes van een <script> tag wijzigen. Zo haal je alleen de code op die nodig is voor het uitvoeren van UI wijzigingen, en dit in combi met createElement etc.

Aan de databasekant is het erg snel. Komt vooral door het dbmodel. Queries die joinen op meer als 6 tables komen zelfs nog binnen de 5ms binnen. Alleen de stored procedure voor het zoeken in content is niet zo snel, maar dat is normaal.

Aan de voorkant zit ik zo tussen de 20-40ms in, qua processtime. Erg snel dus, en gelukkig maar.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 19:17:
Je kunt bijvoorbeeld de src attributes van een <script> tag wijzigen.
:o ... dat je daar over nadenkt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

offtopic:

_O_ Gordijnstok, echt petje af.

Even om in te haken op de vraag die je willem169 stelde; Het systeem zit als volgt in elkaar:

Er is een xml bestand wat uit 2 delen bestaat:
Een ERD waarin de entiteiten en de relaties uit de database worden aangegeven
Een template onderdeel waarin wordt aangegeven op welke manier de gegevens uit de database aan de gebruiker worden gepresenteerd.

Hierbij correspondeert elke setting uit de XML met een object in de source van het systeem en is het dus erg eenvoudig uit te breiden voor klanten met specifieke wensen (Waar hebben ze anders OO voor uitgevonden?), bijvoorbeeld van het genereren van "views" op tabellen (overzichten) die dan vervolgens ook joins kunnen bevatten ("tree"-view op verschillende entiteiten) en recursief kunnen zijn (parent-child relatie, tree-view op 1 entiteit).

Maar ook attributen in een entiteit corresponderen met objecten die aan een bepaalde 'interface' moeten voldoen. Zo moet het object zelf een formfield kunnen genereren en de data "preppen" voor de database. Dit laatste is vooral interessant als je relaties invoert in een formulier of wanneer er bestanden geupload worden.

Verder is de gebruikersinterface vrij aan te passen omdat alles zo gebouwd is dat je met CSS alle kanten op kan. l33t rechtermuisknop menuutjes heb ik het dan niet over, natuurlijk :X

Dat is even in het kort hoe het in elkaar zit. Er zijn nog een hoop verbeteringen te doen en uitbreidingen, maar gelukkig hebben we na v1 van het ding toch besloten hem helemaal om te gooien naar een goed onderhoudbaar en vooral uitbreidbaar OO systeem.

Helaas is hij qua intuitiviteit niet zo erg sterk, maar je moet wat als het vooral weinig tijd moet kosten ;) Gelukkig zit dat dan ook meer in de template van het systeem dan in de core :)

ontopic:
de interface van een datasheet (wat jij volgens mij bedoelt (een excel achtige toestand)) vind ik helemaal niets, maar als dat is wat de klant wil, dan moet je dat vooral niet laten. Tenslotte is het alleen maar handig als de klant zelf kan vertellen wat hij/zij gebruikersvriendelijk vindt :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ddc schreef op 22 mei 2003 @ 19:19:
[...]

:o ... dat je daar over nadenkt !
Wist je dat niet? je kunt gewoon document.getElementById('doAction').src = 'doeiets.cfm'; uitvoeren.

Als je vervolgens je pagina opbouwt in lagen, kun je persistence creeren, door bijvoorbeeld in de pagina die de iframe bevat variabelen te zetten. In het iframe kun je deze vervolgens uitlezen ondanks dat het iframe zelf van locatie is gewijzigd.

Zo kan ik bijvoorbeeld in het geval van bestandsbeheer een directory knippen. Vervolgens in de pagina browsen naar een andere directory, en alsnog plakken omdat de onderliggende pagina het te knippen bestand heeft opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Wel leuk om te zien trouwens welke echte website erachter hangt (kwam ik achter), die is ook flink uitgebreid! Dan is zo'n groot CMS wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb helaas alleen nog zoveel ideeen over. Als ik dat allemaal bij elkaar optel ben ik nog maanden bezig :) Dat is af en toe irritant, dat je jezelf even in bedwang moet houden om het niet direct te doen, anders ben je straks met 100 dingen bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Gordijnstok: Ziet er echt lekker uit, nog lekkerder dan de onze ;)

Hier dan nog eentje van ons:
Afbeeldingslocatie: http://www.qontroller.com/skef/desktop.gif

Dit is wat de gebruiker ziet als hij/zij inlogt. Van hieruit worden de diverse apps gestart, alles in popups. Het systeem is compleet modulair, dwz dat wij als administrator zijnde gemakkelijk desktop-items aan kunnen maken voor de klant...

Voorbeeldje van zo'n popup:
Afbeeldingslocatie: http://www.qontroller.com/skef/ezpage.gif

Of deze kan ook:
Afbeeldingslocatie: http://www.qontroller.com/skef/dbm.gif
Bij bovenstaande wordt het formulier zoals rechts staat, gecreeerd aan de hand van de db-structuur. Het is een universeel inzetbaar tooltje, waarmee je werkelijk alles kunt beheren wat je maar kan bedenken. Hij werkt automagisch met foreign-keys e.d., ook kun je voor een foreign-tabel een aangepaste open-query bedenken. Als deze niet in de setup-db staat, wordt de eerste string-value in de tabel gekozen.

Maar ja, deze wordt binnenkort al weer vervangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ddc schreef op 22 May 2003 @ 19:32:
Wel leuk om te zien trouwens welke echte website erachter hangt (kwam ik achter), die is ook flink uitgebreid! Dan is zo'n groot CMS wel handig.
Huh? Dit product is nog niet eens ge-released :) Er hangt alleen op de staging server een website achter :)

Ik weet ook niet welke site je hebt gezien, maar er is ook nog een oudere versie van dit product.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 16:30

MAZZA

Barbie is er weer!

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 20:13:
[...]

Huh? Dit product is nog niet eens ge-released :) Er hangt alleen op de staging server een website achter :)

Ik weet ook niet welke site je hebt gezien, maar er is ook nog een oudere versie van dit product.
Ik gok van een catering iets? :) (of is het iets van een fabrikant die met ideeen de wereld verandert? :P

Maar mijn complimenten. Ik moest uit een andere post opmaken dat het geen windows app was maar een webinterface. Het oogt 'fris' en overzichtelijk. Het zal dan ook fijn werken :)

I'm impressed :)

[ Voor 8% gewijzigd door MAZZA op 22-05-2003 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drm schreef op 22 mei 2003 @ 19:22:
maar je moet wat als het vooral weinig tijd moet kosten ;)
Dat komt me bekend voor. In dit systeem zitten heel wat dagen, weken werk. Maar het is wel leuk werk. Zo leuk dat je op een bepaald moment op je windows klokje kijkt en ziet dat het al wel erg laat is (don't ask).

Ik had helaas niet zo heel veel tijd beschikbaar, maar kan met de basis die nu staat uitbreidingen heel makkelijk maken in mijn hobby uurtjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAZZA schreef op 22 May 2003 @ 20:20:
[...]

Ik gok van een catering iets? :) (of is het iets van een fabrikant die met ideeen de wereld verandert? :P

Maar mijn complimenten. Ik moest uit een andere post opmaken dat het geen windows app was maar een webinterface. Het oogt 'fris' en overzichtelijk. Het zal dan ook fijn werken :)

Ik weet wat je bedoelt, maar die sites draaien op een stokoud cms, al 3 versie voor deze :) Dat cms is nog op een slecht principe en dbmodel gebaseerd, en ook niet door mij ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MAZZA schreef op 22 May 2003 @ 20:20:
[...]

Nou... Ik zat een beetje op gordijnstoks server te surfen en kwam een map /rabobank/ tegen met de beginsellen van die layout... Het werkt TRAAG.. die plaatjes worden allemaal traag geladen, ik zou zorgen dat ze bij het begin in de TMP worden geladen, en hij liep een paar keer vast mbt het menu... verder ziet het er wel heeeel mooi uit jah... zeer netjes..

ik zal mijn cms ook nog wel laten zien, eerst de nieuwe layout er maar in verwerken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 07:41:
[...]

Nou... Ik zat een beetje op gordijnstoks server te surfen en kwam een map /rabobank/ tegen met de beginsellen van die layout... Het werkt TRAAG.. die plaatjes worden allemaal traag geladen, ik zou zorgen dat ze bij het begin in de TMP worden geladen, en hij liep een paar keer vast mbt het menu... verder ziet het er wel heeeel mooi uit jah... zeer netjes..

ik zal mijn cms ook nog wel laten zien, eerst de nieuwe layout er maar in verwerken...
Dat klopt, dat is nog een hele oude layout met 90% overbodige code (die layout lijkt trouwens in geen meter op die van het cms), maar hij is niet echt langzaam, dat ligt aan de zeer lage chello upstream. Ik host die plaatjes nl. gewoon vanaf een werkstation ipv een ultraleet dedicated quad procesor server op de backbone van Telia. Dat is ook waarom je ze af en toe gewoon niet ziet.

Ik was ooit eens bezig gegaan met een persoonlijk systeem voor het importeren en verwerken van rabobank internetbankieren data, en door tijdsgebrek en rabobanks missende functionaliteit voor het correct exporteren van data (Een CSV bestand waarin de columns worden gescheiden met comma's, humz, wat gebeurd er dan met een omschrijving met comma's, juist incorrecte column indexes) heb ik dit even moeten laten liggen.

Binnen niet afzienbare tijd gaat Rabobank het exporteren van de rekeningen ook opnemen in de internetbankieren versie, en dan zal ik er weer is aan gaan knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Skef schreef op 22 mei 2003 @ 20:03:

[afbeelding]
is connection niet met 1 t :? :X

offtopic:
mods, willen jullie de 2 replys van mij hieronder weghalen om het topic netjes te houden? :)

[ Voor 19% gewijzigd door SchizoDuckie op 23-05-2003 09:30 ]

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef

Skef

Ik scheer.me

[quote]Papa Eend schreef op 23 mei 2003 @ 08:58:
[quote]Skef schreef op 22 mei 2003 @ 20:03:

[afbeelding]
is connection niet met 1 t :? :X
Hmmmz.... Die was me eigenlijk nog nooit opgevallen... :z :z

Toch maar eens ff fixen...

Wanneer komt Gordijnstok weer online? Wil die screens van hun cms toch nog wel even bekijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Skef schreef op 23 mei 2003 @ 09:03:
[quote]Papa Eend schreef op 23 mei 2003 @ 08:58:
Skef schreef op 22 mei 2003 @ 20:03:

[afbeelding]

[...]

Hmmmz.... Die was me eigenlijk nog nooit opgevallen... :z :z

Toch maar eens ff fixen...

Wanneer komt Gordijnstok weer online? Wil die screens van hun cms toch nog wel even bekijken ;)
Ik ben de hele dag online :) Alleen me thuispc niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skef

Skef

Ik scheer.me

offtopic:
Aha, ok... (zou je me ze anders willen mailen? ben toch wel benieuwd...)
Mail staat wel in m'n profile...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skef schreef op 23 May 2003 @ 09:41:
offtopic:
Aha, ok... (zou je me ze anders willen mailen? ben toch wel benieuwd...)
Mail staat wel in m'n profile...
Nee, want ik heb ze niet bij de ha(n)(r)d(deschijf) :p. Als de pc uitstaat kom ik er vanaf mijn werk ook niet bij. Pas als mijn vriendin gaan mahjonggen kan ik erbij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na al die lovende woorden over gordijnstoks cms wordt ik wel nieuwsgierig... heb je de afbeeldingen alweer verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:39

Puck

W32.Deadcode.A

Nee z'n server van thuis staat uit :D Ik gok dat ze vanavond weer te zien zijn

* Puck is ook nieuwsgierig

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PuCK schreef op 23 May 2003 @ 09:56:
Nee z'n server van thuis staat uit :D Ik gok dat ze vanavond weer te zien zijn

* Puck is ook nieuwsgierig
Ik ben nu ook wel heel erg nieuwsgierig aan het worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie biedt? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Ik bied een ban als je niet gauw die rommel online zet :(

:+

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Uum. Ja. Die cms is gewoon geschreven met Delphi (d0h!) en Toolbar2000 en TSyntaxMemo en de html editor component voor Delphi.

Ik wil ze wel hosten hoor Gordijnstok :p

[ Voor 15% gewijzigd door alienfruit op 23-05-2003 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drm schreef op 23 May 2003 @ 10:53:

Kijk... dat is pas een bod... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alienfruit schreef op 23 May 2003 @ 10:56:
Uum. Ja. Die cms is gewoon geschreven met Delphi (d0h!) en Toolbar2000 en TSyntaxMemo en de html editor component voor Delphi.

Ik wil ze wel hosten hoor Gordijnstok :p
Wist niet dat Delphi ook handig is voor web applicaties. En hoe durf je met Delphi aan te komen als er ColdFusion bestaat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

drm schreef op 23 May 2003 @ 10:53:
Maar in plaats van op die verzameling pixels van mij te focussen, hoe staat het met screenshots van de anderen :) Bijna elk internetboer of internetboertje heeft tegenwoordig zijn eigen cms geschreven, hoe komt het dat ik dan zo weinig screenshots zie van anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Uuh. Omdat men het niet nodig achtte om een online beheerfunctie aan te bieden :)
Overigens kun je met Delphi prima web applicaties bouwen hoor, zie ook DevExpress Webgrids en IntraWeb 5.1 :)

Gordijn, meel je me fotos eens :)

[ Voor 50% gewijzigd door alienfruit op 23-05-2003 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Laatst online: 12-11-2023
Beetje offtopic, maareh Gordijnstok, werk jij bij Smash?
/me Genoil mompelt iets over curatele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 11:44:
[...]

Maar in plaats van op die verzameling pixels van mij te focussen, hoe staat het met screenshots van de anderen :) Bijna elk internetboer of internetboertje heeft tegenwoordig zijn eigen cms geschreven, hoe komt het dat ik dan zo weinig screenshots zie van anderen?
Staan op mn thuispc en daar kan ik nu niet bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op 23 May 2003 @ 11:55:
Staan op mn thuispc en daar kan ik nu niet bij ;)
Groot gelijk... die idiote stroomverspilling omdat bepaalde mensen een server zien als een verlengstuk van hun geslachtsdeel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Gelukkig had ik alle screenshots van Gordijn gisteravond al gesaved *D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genoil schreef op 23 mei 2003 @ 11:54:
Beetje offtopic, maareh Gordijnstok, werk jij bij Smash?
/me Genoil mompelt iets over curatele
Niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Laatst online: 12-11-2023
Ah oke :)

zou et namelijk "niet eerlijk :+ " vinden als je jou wel konden betalen, terwijl ze bij ons op de 'stoute klanten' lijst stonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ddc schreef op 23 May 2003 @ 11:59:
Wat moet je ermee :? :) Zonder een goede backend en veel beschikbare tijd kun je er niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ddc schreef op 23 mei 2003 @ 11:59:
Zou je ze dan ook even met ons kunnen delen??? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 12:33:
[...]

Zou je ze dan ook even met ons kunnen delen??? O-)
Lees de draad voor je blaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm

drm

f0pc0dert

Mijn screenshots heb je al gezien. Ik heb er nog veel meer gemaakt, maar die zijn te lelijk om je kont mee af te vegen.

~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1 2 3 Laatste