Inspired by Topstyle Pro 3.
Maarre, snappen je klanten dit ook
Inspired by Topstyle Pro 3.
Dat vind ik ook, maar hoever ga je daarin is de vraag dan....alienfruit schreef op 26 May 2003 @ 22:38:
Verder vin dik zelf een windows programma vriendleijker voor de gebruiker dan een web-site.
Verwijderd
Dat hangt van de programmeur af natuurlijk en zijn interface design. Wel een voordeel is, een giga voordeel zelfs, dat je meer met het systeem van de client zelf kan doen. Je kunt zowiezo tig keer meer doen dan via het web, om over de snelheid nog maar te zwijgen.alienfruit schreef op 26 May 2003 @ 22:38:
Verder vin dik zelf een windows programma vriendleijker voor de gebruiker dan een web-site.
Verwijderd
Ik hoorde van iemand dat dat een leuk cms was. Ik weet dat als je zegt dat je zelf ook een cms hebt en dan vraagt of je hem mag zien dat het niet mag. Dat vind ik zo stom. Dus ik heb gewoon gezegd dat ik bezig was met het analyseren van een stel cms-en. En trouwens.. ik kraakte het niet af. Ik vond het best mooi ding maar ik wilde jullie alleen maar helpen met dingen. Maargoed: mijn cms was toch al af toen dus ik wilde alleen maar ff kijkje nemen.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2008 19:08 ]
Volgens mij heb je die vakjes Content enzo er nog onder?Bosmonster schreef op 26 mei 2003 @ 22:09:
[...]
Hehe.. kword wel erg negatief zo... maar als ik dit zie dan zie ik geen CMS, maar een ontwikkeltoolEen klant heeft toch helemaal geen kaas gegeten van tags, html, stylesheet checkers en weet ik niet wat
http://flickr.com/photos/itommy/
Verwijderd
En laten we deze corporate vete even via de mail uitvechten, dank uVerwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 07:06:
[...]
Ik hoorde van iemand dat dat een leuk cms was. Ik weet dat als je zegt dat je zelf ook een cms hebt en dan vraagt of je hem mag zien dat het niet mag. Dat vind ik zo stom. Dus ik heb gewoon gezegd dat ik bezig was met het analyseren van een stel cms-en. En trouwens.. ik kraakte het niet af. Ik vond het best mooi ding maar ik wilde jullie alleen maar helpen met dingen. Maargoed: mijn cms was toch al af toen dus ik wilde alleen maar ff kijkje nemen.
edit: als mijn cms op me website staat zet ik er een demo bij zodat iedereen hem kan bekijken want dat vind ik zelf ook leuk: loeren.
edit: en als je die mail goed had gelezen had je gezien dat ik niet over een bedrijf lulde. Jij vraagt meteen waarvoor het is en ik zeg dat ik een stel cms-en wil vergelijken.
Vind je? Ik vind het een beetje gepats allemaalVerwijderd schreef op 27 May 2003 @ 09:31:
[...]
En laten we deze corporate vete even via de mail uitvechten, dank uHet optic was net zo leuk
Sorry, hoor maar dat het tig keer sneller via het web; geloof ik niet echt. Op een web-site dien je elke keer de gegevens uit de database op te vragen voor elke pagina. Terwijl je voor een windows programma gewoon de actuele data kunt ophalen; en vervolgens kun je deze data ophalen en gebruiken in het programma; en kun je updates sturen op het moment dat het nodig is.Dat hangt van de programmeur af natuurlijk en zijn interface design. Wel een voordeel is, een giga voordeel zelfs, dat je meer met het systeem van de client zelf kan doen. Je kunt zowiezo tig keer meer doen dan via het web, om over de snelheid nog maar te zwijgen.
Naar mijn mening is de CMS makkelijk in het gebruik; door gebruik te maken van een Windows en/of .NET programma (zou dus in principe ook kun draaien onder MonoCMS moet makkelijk int gebruik zijn of is dit gewoon voor jezelf? dan is het wel ok
Volgens mij bedoeld hij dat ook.alienfruit schreef op 27 May 2003 @ 10:19:
[...]
Sorry, hoor maar dat het tig keer sneller via het web; geloof ik niet echt. Op een web-site dien je elke keer de gegevens uit de database op te vragen voor elke pagina. Terwijl je voor een windows programma gewoon de actuele data kunt ophalen; en vervolgens kun je deze data ophalen en gebruiken in het programma; en kun je updates sturen op het moment dat het nodig is.
“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.
al dat amateuristisch gemeuk allemaal..neem toch een echt cms ( Interwoven Teamsite, Broadvision of ATG Publishing )Bosmonster schreef op 27 mei 2003 @ 09:38:
[...]
Vind je? Ik vind het een betje gepats allemaalIedereen vindt zijn eigen oplossing toch het beste
"You're only as good, as what you did last week."
Verwijderd
Ja inderdaad, ik bedoelde dus dat het web langzamer is en minder flexibel
Verwijderd
Precies, dat is ook wat ik nou aan het implementeren ben op een soort nieuws site, zoiets werk over het algemeen niet alleen makkelijker maar ook vaak sneller.Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 13:16:
Als ik een CMS maak (voor nieuws achtige websites, waar veel crew rond loopt) dan maak ik mijn Admin Panels altijd ONSITE, net als in een forum open je een nieuw topic, daar open je b.v. een nieuwe review op ongeveer de zelfde manier.
Dit is voor de crew veel makkelijker dan een extra CMS die buiten het huidige systeem zit.
Ik bedoel gewoon de explorer style@Rutger: hoe precies bodoel je die office style? wil wel is zienWaarom laat je de gebruiker kleuren kiezen? vaak komen er dan de vreemdste combinaties uit op de website zelf
, maak gewoon een paar css classes met de kleuren erin die ze kunnen selecteren uit een dropdown
Daarnaast denk maar zo: als de gebruiker kleuren wil gaan gebruiken dan ben ik de laatste om hem tegen te houden, daarnaast is zo’n dropdown, voor een pagina layout, onderwegIk heb eigenlijk de windows explorer compleet nagebouwd in dhtml. Ik gebruik dus ook de tree alleen om folders te laten zien. Aan de rechterkant krijg je dan de subfolders, en files te zien.
Klik je rechts op een folder, dan wordt de tree recursief mee uitgeklapt. De tree en de rechterkant wordt dus continue gesynchroniseerd.
Het is wel een teringwerk om te bouwen, en oa de controles op cut & copy & paste, maar daar heb ik een smerig trucje voor toegepast.
[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 27-05-2003 17:00 ]
zonder verder ervaring te hebben met jullie CMS kan ik wel vertellen dat redacteuren dat als een grote ergenis beschouwen. Redacteuren tikken een verhaal en willen daar graag een plaatje bij. Voor hen is het heel onlogisch dat zij dat niet in 1 scherm kunnen doen, maar naar een ander gedeelte moeten gaan om een plaatje up te loaden, weer terug te gaan en een plaatje te selecteren. Vanuit technisch oogpunt is het heel logisch om alles op 1 plek te beheren, vanuit een redactioneel proces niet..Bosmonster schreef op 27 May 2003 @ 16:56:
Images en andere media worden op een centraal punt beheerd, zodat je images makkelijk kunt hergebruiken en kunt categoriseren in mappen.
Verwijderd
Jullie huisstijl is qua kleur echt ideaal voor een interface. Ik zie daar wel enorm veel mogelijkheden in.Bosmonster schreef op 27 mei 2003 @ 16:56:
De vormgeving is wat verouderd, we zijn tussendoor (weinig tijd!) bezig om er een nieuwe look aan te geven.
mee eens, maar het één sluit het ander niet uit. gewoon plaatje bij het artikel up loaden (en laten zien uiteraard), maar wel centraal beheren. Kun je bij het toevoegen plaatje optie aan bieden of ze een bestaand plaatje willen hergebruiken of een nieuwe willen toevoegen. mijn cms gaat dat iig in de toekomst kunnenoh,when? schreef op 27 mei 2003 @ 18:29:
[...]
zonder verder ervaring te hebben met jullie CMS kan ik wel vertellen dat redacteuren dat als een grote ergenis beschouwen. Redacteuren tikken een verhaal en willen daar graag een plaatje bij. Voor hen is het heel onlogisch dat zij dat niet in 1 scherm kunnen doen, maar naar een ander gedeelte moeten gaan om een plaatje up te loaden, weer terug te gaan en een plaatje te selecteren. Vanuit technisch oogpunt is het heel logisch om alles op 1 plek te beheren, vanuit een redactioneel proces niet..
Verwijderd
Precies... in de wizard om een plaatje te selecteren zit ook een tabje waarin je gewoon een image kan selecteren van je schijf. Plaatst die het direct ook in de media-bibliotheek voor later hergebruik. Het kan dus allebeioh,when? schreef op 27 May 2003 @ 18:29:
[...]
zonder verder ervaring te hebben met jullie CMS kan ik wel vertellen dat redacteuren dat als een grote ergenis beschouwen. Redacteuren tikken een verhaal en willen daar graag een plaatje bij. Voor hen is het heel onlogisch dat zij dat niet in 1 scherm kunnen doen, maar naar een ander gedeelte moeten gaan om een plaatje up te loaden, weer terug te gaan en een plaatje te selecteren. Vanuit technisch oogpunt is het heel logisch om alles op 1 plek te beheren, vanuit een redactioneel proces niet..
[ Voor 20% gewijzigd door Bosmonster op 27-05-2003 20:46 ]
Email adres -Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 20:03:
Neem maar contact met mij op, mail adres staat in profile.Blijf niet achter mensen aanmailen
Dat ziet er dan weer heel netjes uit, jammer dat we geen echte online demo's kunnen zien!Bosmonster schreef op 27 May 2003 @ 20:25:
[...]
Precies... in de wizard om een plaatje te selecteren zit ook een tabje waarin je gewoon een image kan selecteren van je schijf. Plaatst die het direct ook in de media-bibliotheek voor later hergebruik. Het kan dus allebei
[afbeelding]
Het CMS is overigens voornamelijk bedoeld voor de middengrootte site. Het ondersteunt bijvoorbeeld momenteel geen dingen als redactie/publishing. Wel meerdere gebruikers met verschillende niveau's, maar er is geen controle op gelijktijdig onderhoud in de vorm locking.
Verwijderd
[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 23:43 ]
[ Voor 45% gewijzigd door oh,when? op 28-05-2003 10:29 ]
Blauw?Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 22:48:
Bosmonster, jullie blauwe kleur bij login is zowat hetzelfde als die van mij. Ik zag die kleurcode voor het eerst op de LostBoys website terugkomen icm met dat diepe roodBlijft vet kleurtje dat pastel blauw, kun je met elke kleur zowat een tof contrast creeren.
Verwijderd
Verwijderd
dat van: ziet er best ok uit sloeg idd op jou postM4RTiN schreef op 02 oktober 2003 @ 14:24:
@ mabit, das bedoel je op mijn post?
zoja euh... wat is dat
de drie topics die daarin geopend zouden worden kunnen ook wel in W&GVerwijderd schreef op 02 oktober 2003 @ 14:42:
[...]
dat van: ziet er best ok uit sloeg idd op jou post
en hardcore interaction design was een forum dat vroeger ook in de devschuur zat maar helaas is opgeheven. Maar aangezien er toch wel een paar mensen in geintresseerd zijn (inclusief ondergetekende) zou ik het wel leuk vinden omdat forum weer voor een paar maandjes in ere te herstellen
Verwijderd
dan ben je ook lekker snel klaar met modererenBosmonster schreef op 02 October 2003 @ 14:50:
[...]
de drie topics die daarin geopend zouden worden kunnen ook wel in W&G
[ Voor 20% gewijzigd door Evos op 04-10-2003 00:33 ]
Verwijderd
Ja man
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door r0bert op 08-10-2003 14:55 ]
Ik heb op http://www.fredck.com/FCKeditor/ een goed WYSIWYG systeem gevonden, misschien kun je er wat mee. Ik in ieder geval welfastbal schreef op 03 October 2003 @ 23:23:
Wat voor WYSIWYG systemen gebruik zelf htmlarea maar werkt niet helemaal perfect...
verder (hele) goeie dingen hier gezien!
En niet als script request maar een hoe is het opgebouwd?
Verwijderd
De meeste (MS)HTML editors werken niet onder Mozilla (helaas)rollebol schreef op 24 October 2003 @ 20:11:
Wellicht interessant om erbij te zeggen dat die FCKeditor onder Mozilla (Firebird 0.7+) niet werkt.
[ Voor 61% gewijzigd door djluc op 20-09-2005 20:01 ]
Waarover
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Ik ben blij dat je klant het snapt.. want ik snap er geen bal van
Verwijderd
[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 23:55 ]
Ach je hebt nog tot 31 december 2004 de tijd voor je een release moet uitbrengen dus tijd zatIk ben zelf alweer wat verder gevorderd met versie 2004, maar het kost nog veel tijd voor er uberhaupt een toonbare versie is
Ik kan je helaas geen demo laten zien, want het werkt erg logisch en overzichtelijk. Je hebt geen apart beheer gedeelte wat je weleens ziet, alles wordt binnen de pagina's bewerkt.Ik ben blij dat je klant het snapt.. want ik snap er geen bal van
Hoe bedoel je precies weten waar een pagina zich bevind? Het systeem is echt gericht op eenvoudig website content beheer. Een pagina is gewoon een simpel object waar je een of meerdere tekstvelden en afbeeldingen aan kunt hangen. Meer is het niet, je kunt er verder ook niets speciaals mee doen.Ik mis alleen in jouw systeem een beetje overzicht.
Hoe weet je nu waar een pagina zich bevindt?
[ Voor 13% gewijzigd door djluc op 04-07-2004 14:10 ]
[ Voor 13% gewijzigd door Bosmonster op 09-11-2003 13:57 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Email is geen probleem aangezien deze gewoon de browser dll's gebruiken, SMS berichten zijn over het algemeen ook niet compatible met reeds aanwezige content op de site daar SMS gelimiteerd is op de hoeveelheid karakters.Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 11:30:
Wat ik trouwens bij mezelf steeds vaker merk is dat ik xhtml ediiting alleen gebruik voor het opmaken van xsl stylesheets maar dat ik de content weer gewoon met ubb laat opmaken.
Als ik de gebruikers hun texten met een xhtml editor laat opmaken is er geen goede scheiding tussen content en opmaak waardoor de data minder goed toegankelijk is voor andere mediatypen: sms, email
Verwijderd
Maar er zijn nog bergen mensen die geen HTML mails willen of kunnen ontvangen (heel veel mensen hebben dit ivm veiligheid uitstaan...)Email is geen probleem aangezien deze gewoon de browser dll's gebruiken,
Dat ligt maar net aan de soort content. Er zijn genoeg voorbeelden te bedenken waarbij het wel in 450 tekens verzonden kan worden. En anders kort je het in.SMS berichten zijn over het algemeen ook niet compatible met reeds aanwezige content op de site daar SMS gelimiteerd is op de hoeveelheid karakters.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq