DVD's kopieren; de beste manier

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.735 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is inderdaad een slecht voorbeeld.
je moet een film van 3 uur of meer nemen en dan een actie scene uit die film.

in de frames die jij laat zien zit amper aan beweging. om die frames gaat het niet. zoek iets met vuur of rook op dan zal je het pas goed zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-01-2023
@Smarron: Bij CloneDVD stond de kwaliteit op 73 % van het origineel en bij CCE heb ik 3 passes gebruikt

@Possible: Ik heb helaas geen andere DVD's, dus ik kan het ook niet uittesten maar ik dacht dat Scarface wel geschikt was, hij duurt toch redelijk lang..

@Wussy: Is The Matrix geen goed voorbeeld? Die duurt toch redelijk lang en dit was een actiescene..

is het eigenlijk wel nodig als je movie only backups maakt om CCE te gebruiken?

[ Voor 14% gewijzigd door Snok op 08-10-2003 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een film (the matrix) van 2 uur is niet lang genoeg. het gaat ook niet altijd om de tijdsduur van een film. het gaat erom hoeveel MB's het originele beeldmateriaal teruggebracht moet worden, beter nog is het om dat relatief te zien dus in procenten. 73% bij een film zonder rook vuur e.d. kan nog best. the matrix heb ik gedaan met dvd2one om dat er toen die film uit kwam problemen waren met dvd2dvd-r.

je moet dus eens een film nemen die redelijk veel gecomprimeerd moet worden en met rook en vuur. dan gaat het mooi fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snok
hmm.. maar zie jij nu verschil? en vanaf hoeveel mb (movie only) kan ik beter met CCE gaan beginnen? heb je daar een goede guide voor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

als het zo moeilijk is goede voorbeelden te vinden om CCE te gebruiken, dan vind ik het hele programma niet eens nodig ;)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 16:36
Ik denk dat je CCE niet hoeft te gebruiken als de compressie minimaal is.
Maar bij een film zoals Lord of the Rings - Two Towers is het verschil tussen CCE en bv dvd-shrink toch wel heel erg groot.
Zeker als je een breedbeeld tv hebt zul je dat zekers zien.

Voor degene die problemen hebben met branden via Nero, probeer CopytoDVD eens.
Ik had met Nero ook steeds problemen, met CopytoDVD niet 1 keer fout gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Snok schreef op 08 October 2003 @ 20:32:
hmm.. maar zie jij nu verschil? en vanaf hoeveel mb (movie only) kan ik beter met CCE gaan beginnen? heb je daar een goede guide voor? :)
http://www.dvd2dvd-r.be/ Op deze site kan je een hele handleiding vinden om met CCE te werken en ik kan je vertellen het stelt niks voor. Ik ben er nu ook mee bezig... je horen nog wat mijn resultaten zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Snok schreef op 08 October 2003 @ 20:32:
http://www.dvd2dvd-r.be/ Op deze site kan je een hele handleiding vinden om met CCE te werken en ik kan je vertellen het stelt niks voor. Ik ben er nu ook mee bezig... jullie horen nog wat mijn resultaten zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf volop problemen met DVD2DVD-R. Negen van de tien keer geeft hij de melding Insufficient Disk Space en als hij het wel doet loopt hij halvewege vast. Iemand een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

woohoow! Net mn eerste succesvolle backup gemaakt! :D Ik had eerst alleen maar problemen, maar het bleek dat mn softwarematige speler ingesteld stond op de verkeerde drive :X

Pioneer 106 op een emtec dvd+rw afgespeeld op een samsung 3100 (emtec was ff enige rw die we op de zaak hadden)

[ Voor 26% gewijzigd door BaRF op 08-10-2003 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snok
wizzzzzz schreef op 08 oktober 2003 @ 21:14:
Ik denk dat je CCE niet hoeft te gebruiken als de compressie minimaal is.
Maar bij een film zoals Lord of the Rings - Two Towers is het verschil tussen CCE en bv dvd-shrink toch wel heel erg groot.
Zeker als je een breedbeeld tv hebt zul je dat zekers zien.
ja, dat snap ik wel, maar wat bedoel je met compressie minimaal? vanaf hoeveel GB is het verstandig CCE te gebruiken, want ik wil opzich wel optimale backups natuurlijk :P Of kan ik net zo goed altijd CCE gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Verwijderd schreef op 08 October 2003 @ 22:18:
Ik heb zelf volop problemen met DVD2DVD-R. Negen van de tien keer geeft hij de melding Insufficient Disk Space en als hij het wel doet loopt hij halvewege vast. Iemand een suggestie?
Zorg ervoor dat je veel ruimte op je hardeschijf hebt. Ik had 12 GB ruimte en hij begon te zeuren, toen heb ik daar 18 GB van gemaakt en toen deed hij het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Snok schreef op 08 oktober 2003 @ 23:22:
[...]

ja, dat snap ik wel, maar wat bedoel je met compressie minimaal? vanaf hoeveel GB is het verstandig CCE te gebruiken, want ik wil opzich wel optimale backups natuurlijk :P Of kan ik net zo goed altijd CCE gebruiken?
Ik heb net besloten dat ik altijd CCE wil gaan gebruiken. Ik had net voor het eerst een film gebakken en het beeld was heel mooi. Alleen had ik groene ondertiteling, maar goed ik deed alles ff snel. Dus ik raad je zeker aan om CCE te gebruiken, het duurd wat langer, maar dan heb je ook wat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Owkee nu heb ik een probleempje. Ik heb de hele handleiding gevolgd van dvd2dvd-r.be maar op een gegeven moment krijg ik dit schermpje:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/binjoachim/foutmelding.jpg

Hierbij wordt IfoEdit geopend en moet ik allerlei files kiezen, maar wanneer ik die doe dan klopt de ondertiteling niet meer. De film is goed alleen heb ik groene ondertiteling.

Weet iemand de oplossing? Ik gebruik Ifoedit 0.95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoek even op het forum van www.dvd2dvd-r.be daar staat het antwoord wel goed uitgelegd. het gaat erom dat je de subtitlecolors uit de original.ifo kopieert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Possible schreef op 08 October 2003 @ 16:33:
heb je geen film zoals Lord of the rings ofzo ? waarmee je het wel duidelijk ziet....
Ik heb vorige week met DVDShrink, DVD2One en CCE een backup gemaakt van mijn LOTR. Ik heb het al aan 4 mensen laten zien. Niemand ziet een verschil. Ik ben van mening dat je het verschil alleen ziet als het origineel al van mindere kwaliteit is zoals menig live concert op DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je dit bekeken op je pc of op een 37cm tv ofzo. ik zie het hier op mij 82cm wega toch echt wel duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 15:07

notgib

ach, wat zal ik zeggen

ja, idd. En zoek vooral een scene op met rook e.d., als je dan geen artifacts in de rook ziet dan weet ik het ook niet meer... Ik heb namelijk ook met DVDshrink die film geript en het was op sommige punten echt niet om aan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

notgib schreef op 09 October 2003 @ 11:31:
ja, idd. En zoek vooral een scene op met rook e.d., als je dan geen artifacts in de rook ziet dan weet ik het ook niet meer... Ik heb namelijk ook met DVDshrink die film geript en het was op sommige punten echt niet om aan te zien.
Ik heb inderdaad ook gelet op de rook en daar zie ik artifacten. Maar, wat blijkt. In het origineel zie ik dat ook. Iets minder, maar zeker zichtbaar. De rook is inderdaad de enige plek waar enig verschil zichtbaar is. Ik heb het bekeken op de monitor van mijn comp (veel hogere resolutie dan een TV) en op een breedbeeld TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, gisteren eerste dvd-tje bij wijze van test gekopieerd .(met DVD-Shrink)Met succes overigens.Het resultaat mag er best zijn .MAAR....
Nu had ik wel een ander probleem.
Na het bekijken van de kopie(zonder problemen) plaatste ik de orginele dvd in de pc terug om een beetje te vergelijken en toen kreeg ik de melding dat de regio-code ingesteld stond op"7"(?) en hij vroeg mij of die moest ingesteld worden op "2".Hetgeen ik ook heb moeten doen om mijn dvd-schrijver nog te kunnen gebruiken aangezien onze regiocode namelijk"2" is .Volgens de Windows-help kan men dat maar 5x wijzigen en word je schrijver daarna onbruikbaar .
Mijn vraag: Wat kan de oorzaak zijn dat die code plotseling verandert was en is er nog iets aan te doen als je meer dan 5x die code zou veranderen.
Thanks . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 23:34:
Hoi, gisteren eerste dvd-tje bij wijze van test gekopieerd .(met DVD-Shrink)Met succes overigens.Het resultaat mag er best zijn .MAAR....
Nu had ik wel een ander probleem.
Na het bekijken van de kopie(zonder problemen) plaatste ik de orginele dvd in de pc terug om een beetje te vergelijken en toen kreeg ik de melding dat de regio-code ingesteld stond op"7"(?) en hij vroeg mij of die moest ingesteld worden op "2".Hetgeen ik ook heb moeten doen om mijn dvd-schrijver nog te kunnen gebruiken aangezien onze regiocode namelijk"2" is .Volgens de Windows-help kan men dat maar 5x wijzigen en word je schrijver daarna onbruikbaar .
Mijn vraag: Wat kan de oorzaak zijn dat die code plotseling verandert was en is er nog iets aan te doen als je meer dan 5x die code zou veranderen.
Thanks . :)
http://gathering.tweakers...age/16985208#dvdregiovrij

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even dit :Ik heb een pioneer-dvr105 brander en een sony dvd-romDDU1612 en beiden stonden na het kopieeren plotseling op nog 4x te wijzigen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
Vandaag ben ik aan het proberen geweest met de handleiding die hier staat:
http://dadude.eternalnintendo.nl/forum/viewtopic.php?t=315

Het beeld is echt van super kwaliteit en ik heb een complete dvd van 8.4 Gb naar een 4.7 Gb schijfje gekopieerd. Het ziet er gewoon perfect uit. Het kost wat tijd maar dan heb je zeker wat.

Nu mijn probleem:
Wanneer ik de hoofdfilm kijk dan heb ik een ondertiteling die doorzichtig is. Je ziet de randen van de letter maar de vulling is weg. Bij de extra's heb ik dat niet. Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk dat hier toch vele ervaren mensen zijn op gebied van DVD's kopieeren.
Zijn er nog mensen die al meegemaakt hebben dat hun regicode zomaar veranderde na het kopieeren van een DVD (met regiocde 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 01:22:
Ik merk dat hier toch vele ervaren mensen zijn op gebied van DVD's kopieeren.
Zijn er nog mensen die al meegemaakt hebben dat hun regicode zomaar veranderde na het kopieeren van een DVD (met regiocde 2)
ik heb nu een paar dvd gebackupped met regio 2 (die heb ik alleen maar ;)) en ik heb geen problemen gehad met veranderde codes hoor :?

Je gebruikt dvd-shrink he? Heb je al die regio-vrij dingen in de faq geprobeerd zoals Maestro.mosjuh aangaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 23:31
Binnetie schreef op 08 oktober 2003 @ 23:35:
Owkee nu heb ik een probleempje. Ik heb de hele handleiding gevolgd van dvd2dvd-r.be maar op een gegeven moment krijg ik dit schermpje:

[afbeelding]

Hierbij wordt IfoEdit geopend en moet ik allerlei files kiezen, maar wanneer ik die doe dan klopt de ondertiteling niet meer. De film is goed alleen heb ik groene ondertiteling.

Weet iemand de oplossing? Ik gebruik Ifoedit 0.95
Nadat ik versie 1.5.3 had gedownload, kreeg ik precies dezelfde foutmelding dat het authoren was mislukt. Na drie keer proberen (met hetzelfde resultaat) weer terug gegaan naar versie 1.5.1 en alles werkte weer perfect.

Mijn conclusie: versie 1.5.3 is niet goed.

Dus gewoon weer ff 1.5.1. installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:17

Smarron

The bend

Ik heb de Trilogie van Back to the Future en ben maar eens begonnen om de kwaliteit te testen met IC8 met een full disk copy. De DVD is 7,7Gb groot.

Ik had jammer genoeg net een foutje gemaakt, waardoor ik de menustructuur was vergeten, maar verder stonden alle extra's er wel ergens verborgen op. De film had ik op 65% gezet, de extra's rond de 50%. Een redelijk grote compressie dus!

Ik heb de DVD even bekeken en ik moet zeggen dat de kwaliteit van de hoofdfilm echt uitstekend is! Totale verwerkingstijd incl. rippen en branden was 2,5 - 3uur.

Ik zit nog een beetje te te twijfelen of ik wel aan CCE-encoding ga doen, aangezien ik tot nu toe erg tevreden ben over de kwaliteit van IC8 en het scheelt me erg veel tijd.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snok
Binnetie schreef op 10 October 2003 @ 22:17:
Vandaag ben ik aan het proberen geweest met de handleiding die hier staat:

Het beeld is echt van super kwaliteit en ik heb een complete dvd van 8.4 Gb naar een 4.7 Gb schijfje gekopieerd. Het ziet er gewoon perfect uit. Het kost wat tijd maar dan heb je zeker wat.
wat ik me afvraag, waarom doe je het op deze manier en niet gewoon met dvd2dvd-r en cce? dan hoef je zelf niks te authoren enzo.. zit er kwaliteitsverschil tussen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snok schreef op 11 oktober 2003 @ 15:46:
[...]

wat ik me afvraag, waarom doe je het op deze manier en niet gewoon met dvd2dvd-r en cce? dan hoef je zelf niks te authoren enzo.. zit er kwaliteitsverschil tussen ofzo?
dvd2dvd-r doet alleen de hoofdfilm, hier gaat het om de gehele dvd (incl. menú's en extra's) te backuppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snok
ah oke, maar de kwaliteit is wel hetzelfde?

anyway, ik ga slapen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zal iets minder zijn, omdat er meer dan alleen de hoofdfilm op moet. maar aangezien het met cce wordt gedaan zal het wel goed wezen. beter dan alle andere progjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
ik ben nu een beetje met cce aan het kloten (door dvd2dvd-r aangestuurd). maar heb daarvoor ook ff met IC7 geprobeerd een fim van 7.5 te backuppen. maar hij maakte elke keer weer een image van 7.5 gig. dus schoot niet echt op. mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Dit weekend ook de verschillende applicaties geprobeerd en zelf ben ik van plan DVDShrink het meest te gebruiken (vooral als ik wat extra's wil of meer talen), DVD Copy XPress als ik echt puur de film wil (alhoewel dat schermpje aan het begin irritant is) en Instantcopy als ik de hele dvd wil.

Had wel problemen met het branden van de files die instancopy had gemaakt....kreeg een error bij het branden, maar zover als de dvd het deed vond ik het wel knap (alhoewel de extra's heel blokkerig waren, maar de film niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Zit er nog kwaliteitsverschil tussen al deze apps wanneer je een film naar 4.7GB comprimeerd?

Ik heb namelijk vandaag een Lite On DVD fikker gekocht, en heb mij nog helemaal niet verdiept in alle fikmethoden etc. Ik wil zo makkelijk mogelijk een DVD rippen en weer naar 1 DVD wegschrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

n00bs schreef op 14 October 2003 @ 20:14:
Zit er nog kwaliteitsverschil tussen al deze apps wanneer je een film naar 4.7GB comprimeerd?
ik zou zeggen neem het topic eens door dan wordt je al vast wat wijzer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Dat zal best Barf maar das wel veel lezen ;) (enne ik wil het gewoon ff uittesten) ik heb nu DVD shrink gebruikt... maar kan de extras niet eruit halen maar wel comprimeren... maar ik wil gewoon bepaalde items verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Nu online
n00bs volg deze link maar eens je maakt de perfecte kopie van je dvd films. Ook kan je kiezen wat je eruit iwl hebben, het resultaat is gewoon geweldig. Kost alleen wel wat tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Binnetie schreef op 14 October 2003 @ 21:07:
n00bs volg deze link maar eens je maakt de perfecte kopie van je dvd films. Ook kan je kiezen wat je eruit iwl hebben, het resultaat is gewoon geweldig. Kost alleen wel wat tijd!
welke link :P Wie is er nou de n00b :+
hehe anyways, om bv de film te strippen van onnodige extra's kun je bv DVD2One gebruiken. Zoek maar eens op dvdrhelp.com naar artikels over het kopieren van DVD-9 (dual layer, veel films dus) naar DVD-5, oftewel bv een dvd-/+r :)

ikzelf rip altijd met dvd decryptor, run dan dvd2one om hem passen te maken voor 1 dvd, en brand het met nero.

[ Voor 35% gewijzigd door BaRF op 14-10-2003 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

LOL :D
Hey Barf ga jij nou maar leren TO spelen :+ (tenminste als jij die Barf bent dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59
BaRF schreef op 14 October 2003 @ 21:12:
[...]

welke link :P Wie is er nou de n00b :+
hehe anyways, om bv de film te strippen van onnodige extra's kun je bv DVD2One gebruiken. Zoek maar eens op dvdrhelp.com naar artikels over het kopieren van DVD-9 (dual layer, veel films dus) naar DVD-5, oftewel bv een dvd-/+r :)

ikzelf rip altijd met dvd decryptor, run dan dvd2one om hem passen te maken voor 1 dvd, en brand het met nero.

die bedoelt ie :)

Ik zelf rip bijna alles met IFOedit, direct vanaf DVD (AnyDVD voor CSS decryptie, bespaart me 6-8Gb en gekloot met dvddecryptor/smartripper)

Meeste films passen dan al op een DVD-Rretje (wel onnodige streams/talen weghalen).

Als dat te groot is, gooi ik DVDShrink erover, om het net iets kleiner te maken.

Echt lange films heb ik nog niet gedaan, dus CCE heb ik ook nog nooit geprobeerd.

Verschil zit er wel, ik heb bv 2 versies van Tiesto in Concert gedownload. De eerste was een rip met DVDXCOPY, transcoded dus. De andere versie was van mndnldvdr, en die is ook aardig ge-CCE-ed. Kwaliteit was een STUK beter, terwijl ook het geluid nu 5.1 is, tov stereo bij de dvdxcopy versie.

Tot nu toe heb ik niet de behoefte aan CCE: Downen van een dvdtje gaat sneller dan mn pctje het laten re-encoden: Al die zut gebruikt maar 1 CPU, dus heb ik maar een schamele 1000Mhzje :(

Het enige wat me WEL opviel aan die tiesto DVD: dvdxcopy liet de multi-angel delen van de DVD intact, terwijl die in de CCE release wel aangegeven waren, maar niet werkten (angle-knop op AB gaf "onmogelijk") Niet belangrijk, kwaliteit boven een stomme camerahoek, maar toch.

[ Voor 9% gewijzigd door DJSmiley op 14-10-2003 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Hmz ik zoek gewoon de perfecte oplossing ;) met gebruik van 2 progjes @ max. 1 voor fikken en 1 voor rip en shrinken

Heb net ff dat artikel gelezen... tjah wat moet ik zeggen. Die gast is een echte freak op dit gebied. Ik heb geen zin om 10 uur oid bezig te zijn voor een dvd copy... dan neem ik wel genoegen met iets mindere kwaliteit ;)

Heb net met DVD decryptor dus Monsters Inc. naar HDD gezet, daarna met DVD Shrink de nodige audio eruit gegooid. En daarna met CopytoDVD weggefikt.
Alleen het slechte van DVD Shrink is dat ik niet de mogelijkheid had om meerdere titles van de extra's te verwijderen (of desnoods alle). Ik heb hierop dus maar max compressie gedaan en de film op factor 2. De main film ziet er gewoon goed uit op breedbeeld en standalone dvd speler. De extra's gewoon slecht :D

Ik hoorde dat je met Pinnacle InstantCD/DVD of InstantCopy wel de nodige extra's kon verwijderen (maar natuurlijk is dit progje niet gratis) en daarna ook direct fikken

[ Voor 79% gewijzigd door n00bs op 15-10-2003 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Met Instantcopy heb ik niet gezien waar je de extra's kan weghalen, maar je hebt gelijk met dvd shrink....nu kan je natuurlijk wel re-author doen en de film en alleen de extra's erop zetten die je leuk vindt, maar dan mis je de menu's (mij boeit dat niet echt, maar jou misschien wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

n00bs schreef op 14 October 2003 @ 21:15:
LOL :D
Hey Barf ga jij nou maar leren TO spelen [afbeelding] (tenminste als jij die Barf bent dan)
nee sorry ik ben blijkbaar een andere BaRF :+ (tenminste, als ik die Barf was zou ik vast weten wat TO betekend ;))

Maar idd die hele lange lijst om een 'betere' copy te krijgen vind ik maar onzinnig hoor. Ik heb toch maar een gewone tv met een gewone dvd speler, dus een simpele rip met gewoon goed beeld is goed :)

edit: ohja, probeer DVD2One nou eens, dan kun je kiezen wat je wel en niet wilt :)

[ Voor 8% gewijzigd door BaRF op 15-10-2003 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is en blijft volgens mij nog steeds de beste manier om een film te rippen.

DVDDecryptor
Instantcopy 8.0

Mocht je het snel willen doen en niet zo naar de kwaliteit van het beeld kijken gebruik dan
DVD2One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

ik heb trouwens IC8 geprobeerd, en ik weet dat het lang duurt, maar bij mij slaat ie gewoon vast, want het kan nooit 2 uur duren voor ie de 3% heeft gehaald ofwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op 14 October 2003 @ 21:20:
[...]
Verschil zit er wel, ik heb bv 2 versies van Tiesto in Concert gedownload. De eerste was een rip met DVDXCOPY, transcoded dus. De andere versie was van mndnldvdr, en die is ook aardig ge-CCE-ed. Kwaliteit was een STUK beter, terwijl ook het geluid nu 5.1 is, tov stereo bij de dvdxcopy versie.
ik heb hier ook tiësto in concert, maar ik heb hem zelf gebackupt met cce 2 passes. maar wel met blokjes. dat is dus mooi klote. heb jij dat ook?

het is natuurlijk allemaal rook wat er gere-encodeerd moet worden, vandaar waarschijnlijk de slechte kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib
  • Laatst online: 14-08 15:07

notgib

ach, wat zal ik zeggen

ze moesten gewoon DVD's maken zonder rook. Zou een stuk schelen. ;)

j/k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Walkman schreef op 15 oktober 2003 @ 09:04:
Met Instantcopy heb ik niet gezien waar je de extra's kan weghalen, maar je hebt gelijk met dvd shrink....nu kan je natuurlijk wel re-author doen en de film en alleen de extra's erop zetten die je leuk vindt, maar dan mis je de menu's (mij boeit dat niet echt, maar jou misschien wel)
Je kunt gewoon bepaalde extra's weglaten en wel het menu behouden, kies dan voor instelbaar (bij de keuze tussen alleen hoofdfilm of complete DVD, instelbaar staat er ook tussen). Zorg er dan wel voor dat je de DVD's inclusief menu's houdt, that's all.
Verwijderd schreef op 15 oktober 2003 @ 09:32:
Dit is en blijft volgens mij nog steeds de beste manier om een film te rippen.

DVDDecryptor
Instantcopy 8.0

Mocht je het snel willen doen en niet zo naar de kwaliteit van het beeld kijken gebruik dan
DVD2One
Deze manier gebruik ik ook en ben er tevreden over. Echter is de CCE-encoding methode wel beter, alleen kost deze met een volledige DVD-backup vele malen meer tijd.
BaRF schreef op 15 oktober 2003 @ 10:01:
ik heb trouwens IC8 geprobeerd, en ik weet dat het lang duurt, maar bij mij slaat ie gewoon vast, want het kan nooit 2 uur duren voor ie de 3% heeft gehaald ofwel?
Dat hoort inderdaad niet nee. Mijn rips duren net iets korter dan de totale speeltijd van de film. Ligt er wel aan wat voor cpu je hebt. Staat je screensaver wellicht aan? Een vriend van mij had daardoor vastlopers met IC8. Nu dus niet meer.
notgib schreef op 15 oktober 2003 @ 11:45:
ze moesten gewoon DVD's maken zonder rook. Zou een stuk schelen. ;)

j/k
Inderdaad, zou een hoop ergernis schelen! Ik had een concert van Volumia! geprobeerd en het beeld op ongeveer 95% gezet (5% compressie maar) en zelfs daar zag ik heel licht die stomme rook/spotlights schokkend over het beeld gaan! Das toch niet normaal!? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Smarron schreef op 15 October 2003 @ 11:59:
[...]
Je kunt gewoon bepaalde extra's weglaten en wel het menu behouden, kies dan voor instelbaar (bij de keuze tussen alleen hoofdfilm of complete DVD, instelbaar staat er ook tussen). Zorg er dan wel voor dat je de DVD's inclusief menu's houdt, that's all.
Dat met de menu's bedoelde ik bij DVDShrink, Instantcopy zag ik laatst pas dat je alles aan het begin kon instellen, beetje ongemakkelijke opzet vindt ik zelf. En wat is trouwens de makkelijkste manier om die files die Instantcopy maakt vervolgens te branden? Ik had een programma gevonden waarmee dat kon maar dat liep bij 97% vast....vindt het jammer dat instantcopy niet gewoon de files eruit gooit als DVDShrink....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem met instantcopy. Rippen duurt een eeuwigheid. Soms lijkt het wel of ie hangt. Kortom: exit IC. Tot nu toe werkt bij mij goed en makkelijk:

Rippen met DVDencrypter
Encoden/indelen met DVD2one (indien het zo niet op een DVD +r past...)
Branden met Nero 6.0.0.19

Een beetje DVD staat met Encrypter binnen een minuut of 20 op de HD vandaar dat ik Instantcopy te traag vond. (heb btw een Lite On LDW401 (ongeflashed))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 11:42:
[...]

ik heb hier ook tiësto in concert, maar ik heb hem zelf gebackupt met cce 2 passes. maar wel met blokjes. dat is dus mooi klote. heb jij dat ook?

het is natuurlijk allemaal rook wat er gere-encodeerd moet worden, vandaar waarschijnlijk de slechte kwaliteit.
Waarschijnlijk heeft die DVD release van internet 9 passes gebruikt ofzo. iemand enig idee wat 9 passes doen :?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Possible schreef op 15 October 2003 @ 14:29:
[...]

Waarschijnlijk heeft die DVD release van internet 9 passes gebruikt ofzo. iemand enig idee wat 9 passes doen :?
ik krijg zowat de neiging om het te proberen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Walkman schreef op 15 October 2003 @ 14:14:
Dat met de menu's bedoelde ik bij DVDShrink, Instantcopy zag ik laatst pas dat je alles aan het begin kon instellen, beetje ongemakkelijke opzet vindt ik zelf. En wat is trouwens de makkelijkste manier om die files die Instantcopy maakt vervolgens te branden? Ik had een programma gevonden waarmee dat kon maar dat liep bij 97% vast....vindt het jammer dat instantcopy niet gewoon de files eruit gooit als DVDShrink....
De brandoptie is idd erg brak van IC8.

Wat ik doe: Inpakken met PDI2ISO. Dan krijg je 1 groot ISO-bestand. Deze kun je simpel branden met DVDdecryptor, wat toch iedereen wel gebruikt. Dit is naar mijn mening de beste methode als je IC8 gebruikt. Het inpakken neemt ongeveer 5 mins. in beslag.
Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 14:26:
Ik heb hetzelfde probleem met instantcopy. Rippen duurt een eeuwigheid. Soms lijkt het wel of ie hangt. Kortom: exit IC. Tot nu toe werkt bij mij goed en makkelijk:

Rippen met DVDencrypter
Encoden/indelen met DVD2one (indien het zo niet op een DVD +r past...)
Branden met Nero 6.0.0.19

Een beetje DVD staat met Encrypter binnen een minuut of 20 op de HD vandaar dat ik Instantcopy te traag vond. (heb btw een Lite On LDW401 (ongeflashed))
Vergeet niet dat DVD2One niet encode, maar transcode. Met kleine films heb ik daar ook geen moeite mee, maar met films van 7gb begin ik er liever niet aan. Tuurlijk is het veel sneller, alleen je hebt meer kwaliteitsverlies.

Als brandprogramma gebruik ik CloneDVD, mits ik IC8 niet hoef te gebruiken met kleine films. Nero wilt af en toe nog wel eens kuren geven met het branden van DVD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 15 October 2003 @ 16:28:
Vergeet niet dat DVD2One niet encode, maar transcode.
Instant Copy doet ook aan transcoderen, dus dat is niet de reden waarom jij voor IC8 gaat ipv DVD2one. De kwaliteit van IC8 zal wat beter zijn dan die van DVD2one en DVDShrink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
De kwaliteit van Instantcopy is volgens dit artikel stukken beter (duidelijk te zien) als je een hele dvd doet....

http://www.cdfreaks.com/article/114/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ziet er soms beter uit en soms is het verschil bijna niet te zien (stukje over The Goonies), maar ik transcode met DVD2one 6 films in de zelfde tijd als IC er 1 doet. Dat vind ik niet onbelangrijk.

"On topic": mijn beste resultaten zijn toch weer met Verbatim 4 speeds. Vandaag weer een Sony onderzetter en een Verbatim juweeltje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 14:54:
[...]
ik krijg zowat de neiging om het te proberen })
morgen ochtend vroeg zet ik mijn pctje aan het werk. toch eens kijken of 9 passes echt zijn nut heeft. dit doe ik dus bij tiësto in concert (3:28uur).
2uur per pass * 9 passes = 18uur
18uur + 2uur voor de *.vaf file = 20uur :O

edit: ik zie net dat 10 passes ook mogelijk is.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2003 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 15 October 2003 @ 23:38:
Het ziet er soms beter uit en soms is het verschil bijna niet te zien (stukje over The Goonies), maar ik transcode met DVD2one 6 films in de zelfde tijd als IC er 1 doet. Dat vind ik niet onbelangrijk.

"On topic": mijn beste resultaten zijn toch weer met Verbatim 4 speeds. Vandaag weer een Sony onderzetter en een Verbatim juweeltje!
En ik vind het niet onbelangrijk om artifacts te omzeilen. Daar had ik veel last van met DVD2One. Ik offer liever 2 uurtjes op aan een goede rip (ben in ieder geval niet afhankelijk van 1 PC hierzo) dan aan een rip waar blokjes in voorkomen. Het is niet bij elke film het geval natuurlijk, maar met films van 7gb ga ik echt niet aan DVD2One beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net Green Mile gedaan met DVD2One (3 uur), welke blokjes? ziet er perfect uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 00:32:
[...]

morgen ochtend vroeg zet ik mijn pctje aan het werk. toch eens kijken of 9 passes echt zijn nut heeft. dit doe ik dus bij tiësto in concert (3:28uur).
2uur per pass * 9 passes = 18uur
18uur + 2uur voor de *.vaf file = 20uur :O

edit: ik zie net dat 10 passes ook mogelijk is.
Ach ja je moet het er maar voor over hebben he :Y) ik zelf gebruik gewoon 5 passes voor een film van 2 uur en voor 2.5 uur of 3 uur films 8/9 passes
extres doe ik 7 passes op een bitrate van 2000 ( High SVCD kwaliteit)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 09:35
Ik wil meestal alleen de volgende dingen kopieren:

-Hoofdfilm
-Primaire audiostream
-Menu
-NL of EN subs

Dit alles zonder compressie, mits de lengte v/d film dit toelaat.
Echter, met DVDshrink bijvoobeeld, kan ik extra's e.d. niet weglaten, alleen comprimeren, of stills van maken. Overbodige audio kan ik wel weglaten, maar vanwege de extra's komt er voor het menu of de hoofdfilm vaak toch compressie bij kijken.

Wat is nu de beste manier om alleen deze dingen te branden?

overige programma's gebruikt:

-moviejack (alleen hoofdfilm optie, alleen sommige dvd's worden dan toch nog te groot omdat exra audio/subs niet weggelaten worden, en ik mis dan het menu.)
-CloneDVD: hiermee kan ik ook geen items weglaten vlgns mij

[ Voor 2% gewijzigd door DasHMauL op 16-10-2003 12:10 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Je zou denk ik alles opnieuw moeten re-autheren maar das best moeilijk volgens mij , je ziet het wel eens bij de releases op internet dat je in het menu bepaalde extras niet eens kan selecteren en sommige weer wel , das wel vet gedaan opzich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasHMauL
Re-authoren, ok.
Maar met welk progje? Ik heb Adobe DVD creator en TMPGEnc DVD Author.
Kan ik daar iets mee?

Iemand anders ervaring met re-authoring?

[ Voor 1% gewijzigd door DasHMauL op 16-10-2003 12:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Nope heb echt 0.0 % verstand van hoe dit nou eigenlijks moet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snok
ik gebruik nu DVDDecrypter voor het rippen, dan DVD2DVD-R en CCE voor het encoderen (3 passes) en voor het branden nog niks, want ik heb nog geen brander maar ik ben vast aan het uitproberen :)

Ik doe overigens alleen main movie + prim. audio + dutch subs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:11
Tip, als je AnyDVD of DVD Regionfree gebruikt hoef je niet eerst te rippen maar wordt de DVD beveiliging er realtime uitgesleuteld. Scheelt weer 20 minuten rippen met Decrypter.

Ik denk aleen dat je dit moet gebruiken als je een transcoder gebruikt want als je meerdere passes via bijvoorbeeld DVD2DVD-R gebruikt staat je DVD drive wel erg lang te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de topic nu ff snel doorgelezen en ben maar een paar opmerkingen tegengekomen over DVDXCopy.
hiermee douw ik een te branden dvd in de speler en een lege dvd in de brander geef aan wat ik wil hebben (aan talen ondertitels etc.) en het progje verteld hoeveel discs ik nodig heb en wat ik kan selecteren om het op één dvdtje te gooien.
Aangezien de film zelf (bij mijn deeveedees) altijd op één disc staat kan je de film zo toch gewoon lossless copieren?
ik heb er iig geen problemen mee ondervonden. Waarom word het dan toch zo weinig gebruikt?; door de kosten?
Of mis ik een nadeel van het programma :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar leuke DVDs gebrand met Xcopy maar opeens liep ik tegen een probleem. Wat ik ook deed, ik kreeg bij de film LEON alleen maar een trailer van The 5th element" te zien. Ik kreeg het niet voor elkaar om de hoofdfilm te branden.... Dat was voor mij de reden om een progje te zoeken met iets meer opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Werkt dat AnyDVD programma op elke PC? M'n lezer is nl regiolocked, maar vindt het wel interessant voor de paar import dvd's die ik heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59
Walkman schreef op 16 October 2003 @ 17:50:
Werkt dat AnyDVD programma op elke PC? M'n lezer is nl regiolocked, maar vindt het wel interessant voor de paar import dvd's die ik heb...
Ik gebruik het nu een week ofzo, en werkt tot nu toe prima. Maar wat let je om te proberen :?
Trial is te downen en werkt voor een tijdje (30 dagen geloof ik) dus who carezz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik:
- DVDDecrypter
- DVD2One
- Nero Burning Rom

Ik vind dit harstikke lekker werken. Ben met een DVD ongeveer 1u15 mee bezig om hem te kopieren. Dus dat valt reuze mee. Daarom houd ik het ook bij deze combinatie. Trouwens de kwaliteit valt ook reuze mee hoor, ik vind het best goed.

Heb ook nog effe met DVDShrink gewerkt, maar vind het toch minder dat je niet kan instellen hoe groot de film mag worden. Je kan alleen tussen 10 standen kiezen, voor de compressie. Dit is niet bij DVD2One, hierbij kun je gewoon aangeven hoe groot het moet zijn.

En problemen met Nero tijdens het branden van een DVD heb ik nog nooit last van gehad. Mogelijk mensen met een langzamere pc, zouden hier wel problemen mee kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mijn weten kun je met dvdshrink 3.0 beta 5 alles instellen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) :) Dvdshrink :) :) is voor mij de beste optie na talloze pogingen met dvdxcopy/express ect.

ben helemaal eens met us1111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
ok; nu heb ik ook een keertje jullie hulp nodig;

mijn probleem:
ik wil een backup maken van lethal weapon 4... nu hebben ze de film op de ene kant gezet, en de extras op. hoe kan ik het het beste aanpakken dat ik het toch samen op 1 dvd-r kan zetten?

info:
de videofiles hebben allemaal een andere naam; dus die kunnen allemaal wel op 1 cd... echter de 'VIDEO_TS.IFO' en 'VIDEO_TS.BUP' heb ik dubbel...

dit zijn dus de files die ik heb:
Afbeeldingslocatie: http://got.korthuis.com/a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://got.korthuis.com/b.jpg

zou hier wat van te bakken zijn? Bijvoorbeeld 'VIDEO_TS.IFO' en 'VIDEO_TS.BUP' negeren en de rest van de dvd-files via nero (ik weet het; brak) branden? of gaat dit niet werken.
ik weet dat het proggel ifoedit bestaad (heb ik ook geinstalleerd staan) ik zou alleen niet weten wat ik moet doen. en waarvoor is de 'VIDEO_TS.BUP' file?

kan iemand mij helpen?

edit: damn; er zitten toch 'dubbele files' in... maar die van kant b zijn erg klein(4,78 mb) dus die kan ik misschien ook weglaten (of is hernoemen ook een optie?)

[ Voor 12% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 16-10-2003 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barazinbar
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08 11:46
Ik gebruik het programma DVD2DVD-R en encode de hele boel opnieuw met CCE.
Dit is een geval van kwaliteit boven snelheid - het kost een uur of 2,5 op mijn p4 2.4. Wat ik overhoud is de hoofdfilm met stereo en/of 5.1 geluid en de gewenste subtitles.

Het is wel meer werk dan met die progsels van Pinnacle of dvdshrink/dvd2one maar het eindresultaat is wel een stuk beter, althans dat vind ik . :7

Failure is nothing compared to regret

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07-2023
1 - DVD Shrink 1.03
2 - Dvd2One
3 - Nero

Dit is bij mij tot nu toe beste manier gebleken om dvd's te rippen en te branden(back-up).
Ik heb tot nu toe nog maar 1 dvd verkloot en dat was omdat ik tijdens branden van dvd zo
slim was om firmware te flashen tijdens het branden. Was nero nie echt blij mee dus brak brandproces af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Walkman schreef op 15 October 2003 @ 23:28:
De kwaliteit van Instantcopy is volgens dit artikel stukken beter (duidelijk te zien) als je een hele dvd doet....

http://www.cdfreaks.com/article/114/
Blijkbaar wilt niemand dat geloven en beweren er hier veel dat DVD2One niet slechter is. Maar goed .. Ieder z'n voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrazyRooster schreef op 16 October 2003 @ 23:23:
1 - DVD Shrink 1.03
2 - Dvd2One
3 - Nero

Dit is bij mij tot nu toe beste manier gebleken om dvd's te rippen en te branden(back-up).
Ik heb tot nu toe nog maar 1 dvd verkloot en dat was omdat ik tijdens branden van dvd zo
slim was om firmware te flashen tijdens het branden. Was nero nie echt blij mee dus brak brandproces af.
Waarom gebruik jij DVD Shrink en DVD2One? Terwijl je met DVDShrink gelijk je dvd kleiner kan maken. Wanneer je dit niet wilt kun je naar mijn inziens toch beter DVDDecrypter gebruiken. Deze maakt het ook gelijk regio-vrij. Bij DVD Shrink kun je alleen kiezen tussen PAL en NTSC.

Even voor de mensen die met CCE werken. Welke versie kan ik het beste pakken en welke programma's moet ik nog gebruiken. Liefst ook de volgorde noteren van gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasHMauL
CrazyRooster schreef op 16 oktober 2003 @ 23:23:
"..."
Sorry, maar dat is echt dom :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasHMauL
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 00:40:
[...]
Terwijl je met DVDShrink gelijk je dvd kleiner kan maken. Wanneer je dit niet wilt kun je naar mijn inziens toch beter DVDDecrypter gebruiken. Deze maakt het ook gelijk regio-vrij. Bij DVD Shrink kun je alleen kiezen tussen PAL en NTSC.
"..."
DVDshrink maakt 'm ook gewoon regiovrij hoor :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
Verwijderd schreef op 17 October 2003 @ 00:40:
[...]

Waarom gebruik jij DVD Shrink en DVD2One? Terwijl je met DVDShrink gelijk je dvd kleiner kan maken. Wanneer je dit niet wilt kun je naar mijn inziens toch beter DVDDecrypter gebruiken. Deze maakt het ook gelijk regio-vrij. Bij DVD Shrink kun je alleen kiezen tussen PAL en NTSC.

Even voor de mensen die met CCE werken. Welke versie kan ik het beste pakken en welke programma's moet ik nog gebruiken. Liefst ook de volgorde noteren van gebruik.
Ik gebruik DVD Shrink omdat ik dat het makkelijkste vindt. En net zoals DasHMaul zegt DVD Shrink maakt hem idd ook regiovrij maar dan moet je zelf alle regio's ff aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyRooster
DasHMauL schreef op 17 October 2003 @ 11:10:
[...]

Sorry, maar dat is echt dom :o
Is ook dom 8)7 ja maar ben nog niet echt bekend met flashen en wist nog nie
dat als je flash programma start dat ie dan brandproces afbreekt Maar heb hier nu
wel mijn lesje uitgeleerd want was wel weer € 2,50 wat ik naar de kloten heb geholpen. Ik had me nog zo voor genomen geen dvd's te verbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snok
Ik heb ook ff een vraagje, ik heb de film Road To Perdition liggen, en als je alleen de main movie+subs+prim. audio neemt past ie precies op 1 dvd, maar hoe kan ik dat doen? Ik bedoel, normaal gebruik ik altijd DVD2DVD-R, maar als ik dat nu gebruik lukt het niet om hem te authoren met IfoEdit..ik moet dus de overige audio streams en subs weghalen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Snok schreef op 17 October 2003 @ 13:35:
Ik heb ook ff een vraagje, ik heb de film Road To Perdition liggen, en als je alleen de main movie+subs+prim. audio neemt past ie precies op 1 dvd, maar hoe kan ik dat doen? Ik bedoel, normaal gebruik ik altijd DVD2DVD-R, maar als ik dat nu gebruik lukt het niet om hem te authoren met IfoEdit..ik moet dus de overige audio streams en subs weghalen..
ff door DVDShrink halen. Film inladen, kiezen voor re-author en alleen het grootste bestand slepen. Dan de overbodige audio weghalen en een paar subs die je niet nodig hebt en klaar ...

Als je dan op backup klikt zul je ook zien dat er geen compressie wordt toegepast. Simpel :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Maestro.mosjuh schreef op 16 October 2003 @ 22:54:
ok; nu heb ik ook een keertje jullie hulp nodig;

mijn probleem:
ik wil een backup maken van lethal weapon 4... nu hebben ze de film op de ene kant gezet, en de extras op. hoe kan ik het het beste aanpakken dat ik het toch samen op 1 dvd-r kan zetten?

info:
de videofiles hebben allemaal een andere naam; dus die kunnen allemaal wel op 1 cd... echter de 'VIDEO_TS.IFO' en 'VIDEO_TS.BUP' heb ik dubbel...

dit zijn dus de files die ik heb:
[afbeelding]
[afbeelding]

zou hier wat van te bakken zijn? Bijvoorbeeld 'VIDEO_TS.IFO' en 'VIDEO_TS.BUP' negeren en de rest van de dvd-files via nero (ik weet het; brak) branden? of gaat dit niet werken.
ik weet dat het proggel ifoedit bestaad (heb ik ook geinstalleerd staan) ik zou alleen niet weten wat ik moet doen. en waarvoor is de 'VIDEO_TS.BUP' file?

kan iemand mij helpen?

edit: damn; er zitten toch 'dubbele files' in... maar die van kant b zijn erg klein(4,78 mb) dus die kan ik misschien ook weglaten (of is hernoemen ook een optie?)
NIET doen je moet altijd je IFO bestanden bewaren ook de .bup bestanden dit zijn reserve bestaden van de VIDEO_TS.IFO dus niet verwijderen anders gaat je dvd speler flippen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje. Mn gitaardocent heeft nu ook een dvd brander om wat dvd's te backuppen. De bijgeleverde software weigert sommige dvd's te kopiëren vanwege beveiliging. Hij is niet zo handig met de computer, dus had ik hem dvd x copy aangeraden. Ik had namelijk gelezen, dat deze software beveiligde dvd's kopieert en dat dit met een klik op de knop kan gebeuren. Heel makkelijk in gebruik dus. Nu lees ik veel positiefs over dvdshrink+bv nero. Is dit beter? Ik heb zelf geen DVD brander dus k kan het ook niet echt zelf uit gaan testen. Wat is volgens jullie de meest simpele oplossing voor dit "probleem"?? Dus weinig ingewikkelde menu's etc, maar wel een kwalitatief goede backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 23:31
DVD-Decrypter in combinatie met Instant Copy 7.11 die zelf het resultaat naar DVDR brandt of wanneer je met iets mindere kwaliteit genoegen neemt DVD-Shrink met een apart brandprogramma zoals Nero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
JazzySOB schreef op 19 oktober 2003 @ 17:02:
DVD-Decrypter in combinatie met Instant Copy 7.11 die zelf het resultaat naar DVDR brandt of wanneer je met iets mindere kwaliteit genoegen neemt DVD-Shrink met een apart brandprogramma zoals Nero.
Voor een professioneel resultaat, zonder al teveel handelingen kun je het beste gebruik maken van de volgende programma's:

-Do it fast 4 u : maakt gebruik van decrypter, en dvd2avi om de dvd te demuxen naar de hdd en om te zetten naar avi.
-Re authorist: maakt gebruik van docce4u (icm. met cinemacraft).
-scenist: zet door middel van een batch bestandjes (gemaakt door reauthorist) de boel netjes in elkaar.

met deze guide kom je er wel uit.
http://www.doom9.org/index.html?/mpg/ra-guide.htm

dit proces duurt langer maar het resultaat is erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Possible schreef op 17 October 2003 @ 16:54:
[...]

NIET doen je moet altijd je IFO bestanden bewaren ook de .bup bestanden dit zijn reserve bestaden van de VIDEO_TS.IFO dus niet verwijderen anders gaat je dvd speler flippen
ok; dank....
ik zal wel een paar testjes doen (op rw's) ...

mijn id nu is:
zwengel dvdshrink aan; backup main movie + gewenste subs + gewenste audio en van dvd 2(extra's) kijk welke extra's ik wil hebben (bioscooptrailers :O hoef ik bijv niet)

en dan kijken of ik met nero (weet ik; kan brak zijn) het hele zaakje op 1 dvd kan branden (eerst iso'tje van bouwen).

maar dat komt morgen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Laatst online: 21:55
Waarom moeilijk dan als het ook heel erg makkelijk kan.
Gebruik gewoon zoals de meesten DVD Shrink.
Met dit progje (geheel gratis btw.) kan je alles doen wat je maar wilt om je dvd op een goede manier te back-uppen.

Heb het progje v.d. week aan een vriend gegeven die een dvd brander had gekocht en ff uitgelegd hoe het werkte, dit koste mij 5 minuten, daarna kon hij ook zonder problemen een dvd branden zonder problemen. Die is geen echte tweaker of computernerd, maar hij snapte gauw hoe het werkte, een videorecorder programmeren is moeilijker :)

DVD Shrink is gewoon het programma voor iedereen, het kost je gem. 30 minuten op een dvd te rippen, je hebt natturlijk uitzonderingen zoals b.v.: Gladitator, die is "kaal"al meer dan 6 gig dus die moet je ook nog door DVD Shrink laten comprimeren, maar verders is het een fluitje van een cent... (8>

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, dan ga ik denk ik DVD shrink, maar aan mn gitaardocent aanbevelen Wel super dat het gratis is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

apollo13 schreef op 19 October 2003 @ 23:52:
DVD Shrink is gewoon het programma voor iedereen, het kost je gem. 30 minuten op een dvd te rippen, je hebt natturlijk uitzonderingen zoals b.v.: Gladitator, die is "kaal"al meer dan 6 gig dus die moet je ook nog door DVD Shrink laten comprimeren, maar verders is het een fluitje van een cent... (8>
Films die wat langer zijn dan de normale films zoals gladiator of lord of the rings wil je dus echt niet met DVDshrink doen he?
Daar blijft kwalitatief niks van over, maar dan moet je het draadje maar even beter lezen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
apollo13 schreef op 19 oktober 2003 @ 23:52:

je hebt natturlijk uitzonderingen zoals b.v.: Gladitator, die is "kaal"al meer dan 6 gig dus die moet je ook nog door DVD Shrink laten comprimeren, maar verders is het een fluitje van een cent... (8>
En daarom hebben ze het fijne programma CCE bedacht O-) :z
overigens zeg je ook: Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan , nou ik ga liever voor top kwaliteit dan een mindere/brakke kwaliteit met name dus transcoden.
kwaliteit boven snelheid dus :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Tja, met veel films zal je echt dat kwaliteitsverschil niet opmerken... zeker niet de op hedendaagse tv's met de gemiddele dvd spelertjes die jullie hebben.
Wat ik zo begrijp is dat sommigen 10~20 uur bezig met het maken van een copy. Dan zeg ik je... dan kan je beter de originele kopen :)
stel dat je een dag bezig ermee bent, kost dus:
- Jouw tijd
- 20 uur stroom (>150 Watt)
- Afschrijvingskosten ;)
- En je kan je pc verder niet gebruiken.

Laat mij maar een rip binnen 1 uur klaar hebben vind ik het allemaal al best. En die paar kleine glitches agh... dat valt niet eens op bij movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
n00bs schreef op 20 October 2003 @ 12:01:
Tja, met veel films zal je echt dat kwaliteitsverschil niet opmerken... zeker niet de op hedendaagse tv's met de gemiddele dvd spelertjes die jullie hebben.
Wat ik zo begrijp is dat sommigen 10~20 uur bezig met het maken van een copy. Dan zeg ik je... dan kan je beter de originele kopen :)
- Jouw tijd
- Afschrijvingskosten ;)

Laat mij maar een rip binnen 1 uur klaar hebben vind ik het allemaal al best. En die paar kleine glitches agh... dat valt niet eens op bij movies
- Het is mijn hobby
- Valt wel wat mee
- ? wat bedoel je daarmee :?
- Ik doe het snachts dus nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
n00bs schreef op 20 October 2003 @ 12:01:
- Jouw tijd
- Afschrijvingskosten ;)

het duurt in totaal (met instantcopy) ongeveer 3 uur

- 'mijn tijd' ? ik kan best doorwerken hoor als mijn compu bezig is (daarnaast zet ik meestal de compu van mijn vriendin aan wanneer die op school zit)
- stroom : slechts 3 uur dus, en mijn computer zou toch aanstaan
- afschrijvingskosten; ik upgrade toch zo vaak dat ik daar niets van merk (en afschrijvingskosten heb jij ook gewoon). daarnaast heb ik die 'kosten' ook als ik niet kopieer
- zie 'mijn tijd'

erg overdreven dus. en zeker als je redelijk wat dvd's heb gebackupped dan gaat het op een gegeven moment het aanzetten zo snel dat ik er bijna geen last van heb.

maargoed; ieder zijn voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

3 uur is nog wel te doen... maar na het lezen van dit topic zijn er ook mensen die die ene % beter beeld willen (en wat toch niet merkbaar is, tenzij je frame per frame kijkt) en dan in totaal met rippen, strippen, coden en fikken rond de 20 uur bezig zijn... dat gaat toch wel redelijk ver naar mijn id ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Die ene procent ? nou dat is dus niet zo , ga jij aar eens Lord of the rings met dvdshrink doen met menu en al , en vervolgens opnieuw encoden met CCE en menu's dan praten we niet meer over die "ene" procent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ok, maar dan noem je ook wel een tool ;)
Maar gewoon DVD Decryptor en dan Pinnacle Instant CD/DVD vs. sommige andere methodes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Ach ja als je er veel verstand van hebt dan is het zeker wel merkbaar. ALs je ziet hoe die warez groepen die dvds uitbrengen sta je tog wel verstelt van de kwaliteit...

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.