DVD's kopieren; de beste manier

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.728 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
idd met cce kun je veel en veel mooier omzetten,
als met bv. shrink.
en qua tijdshuur scheelt het niet veel met een goede p4, amd doet er veel langer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-01-2023
en die tijd valt ook wel mee hoor.. ik doe het 's nachts, eerst 15 min rippen, dan DVD2DVD-R (3 passes)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
23:49:40 Checking Filesystem...
23:49:40 Checking free Diskspace for Ripping...
23:49:40 Checking free Diskspace for Encoding...
23:49:40 Checking free Diskspace for Authoring...
23:49:40 Checking Outputfolder...
23:49:40 Checking Outputfile...
23:49:40 Updating PTS-Values...

23:49:40 ----   IfoEdit-Mode   ----

23:49:40 Starting Rip
0:07:55 Finished Rip
0:07:57 Starting Audiocheck
0:09:46 Finished Audiocheck
0:09:46 Starting DVD2AVI...
0:13:44 Creating Avisynth-Script...
0:13:44 Counting Frames...
0:13:45 Creating IfoEdit-Chapterlist...
0:13:45 Writing Protocol...
0:13:45 Creating Encoder-Script...
0:13:45 Starting MPEG-Encoder...
5:42:55 Starting IfoEdit...
6:00:54 Copying subtitlecolors...
6:00:56 Adding PreCommands...
6:00:57 Setting Audio to present...
6:00:58 Setting Subtitle to present...
6:00:59 Setting Provider-ID...
6:01:00 Updating VTS sectors...
6:01:02 FINISHED!

gaat prima dus, en hij staat toch wel aan om te downloaden ofzo dus maakt verder niet uit

(dit is wel op een amd 2800+ met 512 DDR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:52
Ik heb ondertussen veel goeds gehoord over CCE en wil het ook gaan gebruiken.
Probleem is alleen dat ik een goede guide zoek (aan die van doom9 heb ik niks, want daar gaat het over avi>dvd). Iemand dus enige idee waar je een goede kan vinden?
Heb de dvd al geript met dvddecrypter en nu wil ik graag verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand geprobeert om de DVD I witness te "backuppen" ?. Ik maak reeds enige tijd gebruik van DVDdecrypter/DVDshrink/Nero, nog nooit problemen mee gehad. Alleen met bovenstaande film werden er groene balken door het beeld vertoont en kreeg ik een extra videobestand met een GIF'je: DUMMY.

Nieuwe beveiliging? ;)

Gr. Cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik meestal DVDshrink zolang de film, met engels en nl subs niet groter is dan een lege dvd-r.
Compressie gebruik ik dan niet dus.

Als de film groter is dan gebruik ik dvd2dvd-r met de CCE encoding software.

Ik copieer trouwens ook alleen maar de hoofdfilm :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snok
patryk schreef op 23 October 2003 @ 00:16:
Ik heb ondertussen veel goeds gehoord over CCE en wil het ook gaan gebruiken.
Probleem is alleen dat ik een goede guide zoek (aan die van doom9 heb ik niks, want daar gaat het over avi>dvd). Iemand dus enige idee waar je een goede kan vinden?
Heb de dvd al geript met dvddecrypter en nu wil ik graag verder.
www.dvd2dvd-r.be :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke ik heb dit topic vrijwel helemaal doorgelezen voor ik mijn NEC 1300A besteld had, heb al 3 backups gemaakt. zowel met pinnacle instant copy 8 als DVD shrink 2.3 en kan de subtitles op geen enkele film uitzetten op mijn Cyberhome 302 kan echter wel switchen van nederlandse naar engelse subs en andersom

verder zien de films er prima uit ik rip dan ook alleen de film menu en extras neem ik niet mee dit om hogere kwaliteit te waarborgen, heb ook veel goeds over CCE gelezen maar dat duurt me te lang..

iemand die me kan helpen om de subs uit te kunnen zetten ???

Ook heb ik nu National Security liggen en die wil ik ook backuppen en die heeft een alternatief einde hoe werkt dat precies??? en met welk progg kan ik dat wel of niet doen ??? en vooral hoe ???

ps. ik heb alleen Nashua DVD +R (versie 1.0) en Nashua DVD +RW (versie 1.1) en deze werken prima op mijn lite-on DVD-ROM en ook op mijn Cyberhome 302 en nog niet 1 mislukte DVD op mijn Nec 1300A

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en wie kan mij vertellen hoe het gaat met multiple angels ??? is dat hetzelfde als National Security met alternatief einde ? want Hannibal wil ik ook nog backuppen en die heeft multiple angels, kan iemand licht in de duisternis werpen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 12:17:
Ik gebruik meestal DVDshrink zolang de film, met engels en nl subs niet groter is dan een lege dvd-r.
Compressie gebruik ik dan niet dus.

Als de film groter is dan gebruik ik dvd2dvd-r met de CCE encoding software.

Ik copieer trouwens ook alleen maar de hoofdfilm :).
Ha, ik doe precies hetzelfde. Geeft de beste resultaten! En met DVD2DVD-R is het ook heel makkelijk. (gebruik wel DVD2DVD-R versie 1.5.1 omdat versie 1.5.3 een bug bevat die het script van het authoringproces niet goed laat verlopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, wat is nu een goed programma om files te encoden naar een dvd formaat (. iso of iets dergelijks) vanuit een .avi of .mpeg file. Heb er al verscheidene geprobeert maar werkt niet echt goed. (nero vision doet het jammer genoeg niet met branden :-( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 11:02:
Vraagje, wat is nu een goed programma om files te encoden naar een dvd formaat (. iso of iets dergelijks) vanuit een .avi of .mpeg file. Heb er al verscheidene geprobeert maar werkt niet echt goed. (nero vision doet het jammer genoeg niet met branden :-( )
Ehz .iso is geen dvd formaat ofzo hoor :?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn fout 8)7, maar ik ben dus alleen maar op zoek naar een programmatje om avi/mpeg om te zetten naar een dvd leesbaar formaat. Helaas is alles wat ik kan vinden op google dvd decoders e.d. en de search is hier helaas niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 11:19:
Mijn fout 8)7, maar ik ben dus alleen maar op zoek naar een programmatje om avi/mpeg om te zetten naar een dvd leesbaar formaat. Helaas is alles wat ik kan vinden op google dvd decoders e.d. en de search is hier helaas niet werkend.
je wilt dus .avi files omzetten naar .vob bestanden ? voor dat zou je www.sectie.be kunnen bekijken en dan de tuturial Divx -> DVD

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:17

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 11:19:
http://www.doom9.org/index.html?/mpg/avi2dvdr.htm

En hier: http://www.google.com/sea...F-8&oe=UTF-8&q=avi+to+dvd

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 14:29:
Oke ik heb dit topic vrijwel helemaal doorgelezen voor ik mijn NEC 1300A besteld had, heb al 3 backups gemaakt. zowel met pinnacle instant copy 8 als DVD shrink 2.3 en kan de subtitles op geen enkele film uitzetten op mijn Cyberhome 302 kan echter wel switchen van nederlandse naar engelse subs en andersom

verder zien de films er prima uit ik rip dan ook alleen de film menu en extras neem ik niet mee dit om hogere kwaliteit te waarborgen, heb ook veel goeds over CCE gelezen maar dat duurt me te lang..

iemand die me kan helpen om de subs uit te kunnen zetten ???

Ook heb ik nu National Security liggen en die wil ik ook backuppen en die heeft een alternatief einde hoe werkt dat precies??? en met welk progg kan ik dat wel of niet doen ??? en vooral hoe ???

ps. ik heb alleen Nashua DVD +R (versie 1.0) en Nashua DVD +RW (versie 1.1) en deze werken prima op mijn lite-on DVD-ROM en ook op mijn Cyberhome 302 en nog niet 1 mislukte DVD op mijn Nec 1300A
kan nou niemand mij helpen ??? ik heb deze DVD`s op de harddiskstaan en ze vreten behoorlijk wat ruimte zodoende dat ik er wel een oplossing voor wil, kom er echt niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Wat bedoel je met alternatief einde ......... ik snap niet wat je bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 13:06:
kan nou niemand mij helpen ??? ik heb deze DVD`s op de harddiskstaan en ze vreten behoorlijk wat ruimte zodoende dat ik er wel een oplossing voor wil, kom er echt niet uit
Haal je alle overige subs eruit behalve die van NL en ENG ? Probeer het eens door alle subs te laten zitten. Wellicht zit daar iets tussen wat een no-sub is. Heel vreemd, maar het kan wel.

Ik kan overigens gewoon op mijn DVD-speler kiezen welke sub ik wil, daarna kiezen op on of off. Het kan natuurlijk dus ook aan je speler zelf liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 26 October 2003 @ 13:10:
[...]
Haal je alle overige subs eruit behalve die van NL en ENG ? Probeer het eens door alle subs te laten zitten. Wellicht zit daar iets tussen wat een no-sub is. Heel vreemd, maar het kan wel.

Ik kan overigens gewoon op mijn DVD-speler kiezen welke sub ik wil, daarna kiezen op on of off. Het kan natuurlijk dus ook aan je speler zelf liggen.
Ik heb de DVD`s inderdaad nu ook bij anderen testen en daar kan het wel uit mijn DVD speler niet kan met remote alleen kiezen welke sub ik wil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Possible schreef op 26 October 2003 @ 13:08:
Wat bedoel je met alternatief einde ......... ik snap niet wat je bedoeld
National Security heeft 2 eindes die je kan kiezen nu wil ik weten hoe ik ze allebei meeneem op de DVD en ook kan kiezen zonder dat ik het menu meeneem heb geen flauw idee namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-07 12:56
Tis mij nog niet gelukt om een film te backuppen :(

Ik gebruik dvdshrink en zet 'm ff op level 10 compressie (gewoon om ff te testen). Dan past ie op een dvd-rw.

Vervolgens plaats ik de hele map in de video_ts map via Nero 60019 en brand de dvd-rw

Als ie klaar is stop ik 'm in de standalone (of via de pc met powerdvd) en krijg alleen maar het eerste scherm waar je de taal kunt kiezen. Zodra ik een willekeurige taal kies hangt ie vast.
Vanaf de hardeschrijf werkt de opnieuw gecomprimeerde film wel gewoon.

Wat doe ik fout?

Edit:
Dit scherm dus

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=438903

[ Voor 10% gewijzigd door Flint op 26-10-2003 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flint123 schreef op 26 oktober 2003 @ 19:38:

Ik gebruik dvdshrink en zet 'm ff op level 10 compressie (gewoon om ff te testen). Dan past ie op een dvd-rw.

Vervolgens plaats ik de hele map in de video_ts map via Nero 60019 en brand de dvd-rw

Als ie klaar is stop ik 'm in de standalone (of via de pc met powerdvd) en krijg alleen maar het eerste scherm waar je de taal kunt kiezen. Zodra ik een willekeurige taal kies hangt ie vast.

Wat doe ik fout?

Edit:
Dit scherm dus

[afbeelding]
Je moet alle bestanden in de video map zetten maar NIET in folder dus de losse bestanden IN de video map (rood gekleurd in nero) verder zou ik de DVD eens in de stand alone proberen van een ander eventueel opnieuw branden op ander merk DVD en op lagere snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Flint123 schreef op 26 oktober 2003 @ 19:38:

Wat doe ik fout?

Edit:
Dit scherm dus

[afbeelding]
LOL :D level 10 :D

Als ik jou was zou ik beginnen met al het overbodige uit te vinken... en als je de hele film structuur wilt blijven behouden, alleen op de extra's compressie toe te passen en niet op de mainfilm zelf... en zeker geen level 10

En voor het fikken: http://www.vso-software.fr/ Copy to DVD geen gekut met Nero dus ;)

[ Voor 6% gewijzigd door n00bs op 27-10-2003 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik heb vannacht mijn 1e film ge-encodeerd met CCE-encoding via DVD2DVD-R. Nu aan het branden. Ben benieuwd of hij goed is gelukt!

Alles ging goed, alleen IFO-edit wilde niet goed starten, heb dus alles handmatig toegevoegd (video, geluid, subs en nog wat). Ben benieuwd of ik het goed heb gedaan. Wat deed ik precies verkeerd waardoor IFO-edit niet op wilde starten? Ik gebruik DVD2DVD-R 1.52 en IFO-edit 0.96. Als guide heb ik die op http://www.dvd2dvd-r.be/ gebruikt.

Tevens zeggen ze daar dat 2-pass voldoende is, waarom zie ik hier sommigen dan 3-pass of zelfs 9-pass encoding uitvoeren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op www.dvd2dvd-r.de is nu 1.6.0 te downloaden. probeer die eens.
2 passes is echt voldoende. ik heb laatst 9 passes gedaan (tiesto in concert) en het verschil was niet te zien vergeleken met 2 passes.
wat betreft dat handmatig ifoedit; ik hoop voor jou dat je niet vergeten bent de subtitlecolors te kopieren uit de original.ifo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
Verwijderd schreef op 26 October 2003 @ 22:42:
[...]

Je moet alle bestanden in de video map zetten maar NIET in folder dus de losse bestanden IN de video map (rood gekleurd in nero) verder zou ik de DVD eens in de stand alone proberen van een ander eventueel opnieuw branden op ander merk DVD en op lagere snelheid
Sorry, dat stond idd niet echt duidelijk in mn post, maar ik snap dat je de losse files in de video map moet zetten.

Maar hij moet toch wel werken in de dvd-brander zelf? Dat ie misschien niet werkt in een andere dvd-speler zou ik me nog wel kunnen voorstellen.
Brandsnelheid is 2.4 RW, dat moet toch niet nóg trager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:35

n00bs

Het is weer Zomer!

Flint lees ff mn voorgaande post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 27 oktober 2003 @ 11:31:
op www.dvd2dvd-r.de is nu 1.6.0 te downloaden. probeer die eens.
2 passes is echt voldoende. ik heb laatst 9 passes gedaan (tiesto in concert) en het verschil was niet te zien vergeleken met 2 passes.
wat betreft dat handmatig ifoedit; ik hoop voor jou dat je niet vergeten bent de subtitlecolors te kopieren uit de original.ifo.
Ga ik hem ff downloaden als het lukt. Volgens mij ging dat gisteren totaal mis. Ik kreeg elke keer het registratiescherm te zien, terwijl ik al een accountje had.

Dan hou ik het ook gewoon op 2 passes. Ik vond de kwaliteit erg goed! Enne .. ik had alles goed handmatig toegevoegd, alleen je zei het al .. De kleur van de subs waren groen 8)7. Ben het nu ff handmatig aan het veranderen, dus dat komt wel goed.

Voor movie-only ga ik voortaan zeker DVD2DVD-R met CCE-encoding gebruiken. Nu nog ff een duidelijke manual voor complete DVD's, want dat is toch iets meer werk. Die manual van een paar pagina's terug is er helaas niet meer.

Deze: http://dadude.eternalnintendo.nl/forum/viewtopic.php?t=315
Weet iemand waar deze naartoe is verplaatst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flint123 schreef op 27 October 2003 @ 13:08:
[...]

Sorry, dat stond idd niet echt duidelijk in mn post, maar ik snap dat je de losse files in de video map moet zetten.

Maar hij moet toch wel werken in de dvd-brander zelf? Dat ie misschien niet werkt in een andere dvd-speler zou ik me nog wel kunnen voorstellen.
Brandsnelheid is 2.4 RW, dat moet toch niet nóg trager?
Sommige stand alone`s lezen alleen +R en sommige -R uiteraard bestaan er ook die zowel + als - kunnen lezen en de +/-RW is bij sommige ook een probleem kijk anders eens op www.vcdhelp.com en kijk wat ze over jou speler zeggen ik heb er al heel wat gebackupped en ze werken allemaal op +R en op +RW - schijfjes nog niet geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ook een leuke mogelijkheid is om te noemen... heb het getest met 8 mile is een deel van de extras omzetten naar SVCD en dan op CD erbij doen is niet zo mooi als op DVD maar leuke optie voor sommige films (ps ik deed het met instant copy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedBart
  • Laatst online: 24-06 07:52

SpeedBart

Futurama 0wnage

Ik heb vandaag terminator 3 omgezet in dvd formaat. Ik heb hem omgezet naar deze tutorial: http://www.sectie.be/divx2dvdr/divx2dvdr.htm

Nu merk ik kleine schokjes op tijdens het afspelen. Wat zou ik fout gedaan hebben? Bij TEMPGenc stond de audio bitrate op max 386 ofzo terwijl mijn ac3 stream 448 was. Zou het daarmee te maken hebben?

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flint
Verwijderd schreef op 27 October 2003 @ 15:55:
[...]

Sommige stand alone`s lezen alleen +R en sommige -R uiteraard bestaan er ook die zowel + als - kunnen lezen en de +/-RW is bij sommige ook een probleem kijk anders eens op www.vcdhelp.com en kijk wat ze over jou speler zeggen ik heb er al heel wat gebackupped en ze werken allemaal op +R en op +RW - schijfjes nog niet geprobeerd
Ja, da's allemaal duidelijk, maar volgens mij is dat niet het probleem want de dvd-brander kan 'm altijd lezen en ook via Powerdvd werkt ie dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Even een tip. DVD2DVD-R 1.60 is te downloaden van http://www.dvd2dvd-r.de/

Deze doet het echt in 1 keer goed bij mij! Dus film inladen, encodingdrivers selecteren, zelfs subtitlecolors worden goed gekopieerd! Het werkt allemaal echt simpel en het resultaat is _/-\o_ . Allemaal automatisch!

Ik heb A.I. omgezet. Rip is om 22.08u begonnen en was helemaal klaar om 03.02u. Het leuke is dat DVD2DVD-R er ook een ISO bij heeft gemaakt! Dat vind ik nog makkelijker branden dan een losse VIDEO_TS map (werkt beter op standalones). Branden doe ik dan met DVD-decrypter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 09:35
Even een DVDshrink vraag:

Is het mogelijk om, in Re-author mode mappen aan te maken (extra's, menu etc) ?
Lukt me iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib
  • Laatst online: 14-08 15:07

notgib

ach, wat zal ik zeggen

SpeedBart schreef op 27 oktober 2003 @ 16:19:
Ik heb vandaag terminator 3 omgezet in dvd formaat. Ik heb hem omgezet naar deze tutorial: http://www.sectie.be/divx2dvdr/divx2dvdr.htm
divx naar een DVD? Argh!! :X :? Dus zit je naar een DVD te kijken met Divx beeld (ruk) en geluidskwaliteit (stereo?)

Why?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

notgib schreef op 28 October 2003 @ 13:38:
[...]

divx naar een DVD? Argh!! :X :? Dus zit je naar een DVD te kijken met Divx beeld (ruk) en geluidskwaliteit (stereo?)

Why?
beats me... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 17:27
Heeft iemand DVDEO al geprobeerd. Ik las in de computertotaal dat dit pakket ript, comprimeerd en brand. Ik heb alleen nog geen recensies kunnen vinden. Het gaat trouwens wel om versie 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

tastingw schreef op 29 oktober 2003 @ 20:20:
Heeft iemand DVDEO al geprobeerd. Ik las in de computertotaal dat dit pakket ript, comprimeerd en brand. Ik heb alleen nog geen recensies kunnen vinden. Het gaat trouwens wel om versie 3
Is dat niet van DVD -> DivX :?

Zo ja, dan zit je in het verkeerde topic.
Zo nee, dan zijn er tig tools die veel makkelijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedBart
  • Laatst online: 24-06 07:52

SpeedBart

Futurama 0wnage

notgib schreef op 28 oktober 2003 @ 13:38:
[...]

Why?
xvid en ac3, maargoed mijn dvd speler ondersteunt geen xvid of divx en dit leek me wel handig, de kwaliteit word inderdaad factor 2 minder maar dat maakt me niet echt uit als ik mijn films maar mooi kan backuppen zo.

Bite my shiny metal ass!! 6000wp platdak z, zo brabant 14x longi Solar 365 icm 5000XE growatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Ik gebruik Clone DVD. daarin kan je precies aangeven wat je wilt (film+audiostreams dus) ript alles netjes, en plakt het keurig op een nieuwe DVD. Ik heb eigenlijk nog niet onderzocht of downsampelen gaat met cloneDVD, ff keertje uitproberen.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
Smarron schreef op 30 oktober 2003 @ 00:04:
[...]
Is dat niet van DVD -> DivX :?

Zo ja, dan zit je in het verkeerde topic.
Zo nee, dan zijn er tig tools die veel makkelijker zijn.
Nee dit is echt een 1 op 1 kopie, volgens de advertentie. Ik gebruik nu zelf, smartripper, dvdshrink, dvd2one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tastingw schreef op 29 oktober 2003 @ 20:20:
Gebruik hem al een hele tijd tís zo'n simpel programma elke oen kan het.
Dvd erin, dvdeodvd opstarten kiezen wat je erop wilt hebben (dus bijv geen menu engelse spraak en nl ondertiteling) daarna ript ie em naar de hd en re-encode ie hem voor dvd formaat en brand het zooitje daarna met de ingebouwde brander software 5-6 uurtjes werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 16:39:
Gebruik hem al een hele tijd tís zo'n simpel programma elke oen kan het.
Dvd erin, dvdeodvd opstarten kiezen wat je erop wilt hebben (dus bijv geen menu engelse spraak en nl ondertiteling) daarna ript ie em naar de hd en re-encode ie hem voor dvd formaat en brand het zooitje daarna met de ingebouwde brander software 5-6 uurtjes werk.
Hmm, gezien de lange totaaltijd lijkt het erop dat DVDeo ook encodeert ? Of heb je een übertrage PC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo ik ben nieuw hier dus ik weet niet of mijn vraag hier het beste past, zo niet hoor ik het graag en plaats ik hem ergens anders.

de vraag:
Is er een programma waarmee je audiostreams van de DVD kunt bewerken? ik wil namelijk een dvd rippen en die heeft een 6-channel audiostream en om ruimte te besparen (en de kwaliteit van de film dus beter te laten worden) wil ik hem omzetten naar een 2-channel audio stream.
is dit uberhaupt mogelijk en ontstaan er dan geen fouten in de audiostream?

alvast bedankt voor jullie reactie:)

m.v.g. Sten Cornelissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib
  • Laatst online: 14-08 15:07

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Iemand dit wel eens gehad?

- decrypter
- DVDshrink, strippen van alle extra's
- film hoeft niet gecompressed te worden, 100% kopie dus
- branden

MAAR, en dit heb ik al met 3 films gehad, toch zitten er kleine pauzes in de film. Hij stopt dan heeeel even (soort layerchange) en gaat dan weer verder, dit heb ik b.v. bij RONIN in het laatste chapter. Dit heb ik ook gezien bij andere films die ik "100%" gecopieerd heb.

Dit is toch raar aangezien ik niks compress of re-encode of wat dan ook?

oh ja, ik heb ze allemaal gebrand op die goedkoope Princo's. Zou dat invloed kunnen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 10:24:
hallo ik ben nieuw hier dus ik weet niet of mijn vraag hier het beste past, zo niet hoor ik het graag en plaats ik hem ergens anders.

de vraag:
Is er een programma waarmee je audiostreams van de DVD kunt bewerken? ik wil namelijk een dvd rippen en die heeft een 6-channel audiostream en om ruimte te besparen (en de kwaliteit van de film dus beter te laten worden) wil ik hem omzetten naar een 2-channel audio stream.
is dit uberhaupt mogelijk en ontstaan er dan geen fouten in de audiostream?

alvast bedankt voor jullie reactie:)

m.v.g. Sten Cornelissen
Hmmm beetje raar dat je dat wilt in mijn ogen maar het is wel mogelijk (ik heb het zelf gedaan toen ik nog films op SVCD maakte (backup uiteraard) maar als je een DVD maakt dan is er voldoende ruimte voor een flinke film.

Mijn methode:
extract DVD met DVD Shrink naar HDD met compressed menu (maximaal menu niet zo belangrijk) dan de extra talen streams weghalen en de ondertitels op engels en nederlands na

pinnacle instant copy 8 pak ik de hele DVD klik de DVD-ROM features uit en zet alle extras op 30% en dan de film alle resterende ruimte geven dan kan je behoorlijke films op goede kwaliteit backuppen

de winst die je pakt op 6ch omzetten naar stereo geluid is niet zo verschrikkelijk veel 200 a 250 Mb op een DVD van 4,7 Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

notgib schreef op 31 oktober 2003 @ 11:14:
Iemand dit wel eens gehad?

- decrypter
- DVDshrink, strippen van alle extra's
- film hoeft niet gecompressed te worden, 100% kopie dus
- branden

MAAR, en dit heb ik al met 3 films gehad, toch zitten er kleine pauzes in de film. Hij stopt dan heeeel even (soort layerchange) en gaat dan weer verder, dit heb ik b.v. bij RONIN in het laatste chapter. Dit heb ik ook gezien bij andere films die ik "100%" gecopieerd heb.

Dit is toch raar aangezien ik niks compress of re-encode of wat dan ook?

oh ja, ik heb ze allemaal gebrand op die goedkoope Princo's. Zou dat invloed kunnen hebben?
Ja ik heb ook films gehad die in 1 keer pasten en nee die happerden niet, heb het gehad met That`s write DVD`s daar gaat mijn stand alone (Cyberhome 302) van over zijn nek... het zal dus eerder aan de lege DVD liggen, copieer hem op een ander merk en test het opnieuw, of test hem op een andere speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen1001 schreef op 30 oktober 2003 @ 13:48:
Ik gebruik Clone DVD. daarin kan je precies aangeven wat je wilt (film+audiostreams dus) ript alles netjes, en plakt het keurig op een nieuwe DVD. Ik heb eigenlijk nog niet onderzocht of downsampelen gaat met cloneDVD, ff keertje uitproberen.
Ik gebruik ook CloneDvd in combinatie met AnyDvd. Bij 'Kopieer Dvd Titels' downsampled hij automatisch al naar Dvd-r formaat. Hij laat d.m.v. een balk zien (0-100%) hoe ver er gedownsampled dient te worden. Zolang je nog in het groene gebied zit, zit je altijd goed.

Voor gewoon klonen heb gebruik je gewoon 'Kloon Dvd'. Die kopieert zonder wat aan de dvd te veranderen.

Dit is echt een (ook voor de n00b) top programma combinatie!

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 11:42 . Reden: 'd' in een 't' veranderd :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 11:38:
[...]

Ik gebruik ook CloneDvd in combinatie met AnyDvd. Bij 'Kopieer Dvd Titels' downsampled hij automatisch al naar Dvd-r formaat. Hij laat d.m.v. een balk zien (0-100%) hoe ver er gedownsampled dient te worden. Zolang je nog in het groene gebied zit, zit je altijd goed.

Voor gewoon klonen heb gebruik je gewoon 'Kloon Dvd'. Die kopieert zonder wat aan de dvd te veranderen.

Dit is echt een (ook voor de n00b) top programma combinatie!
ik gebruik pinnacle instant copy 8 in combinatie met DVD shrink 2.3 is dat niet beter? en sosm DVD decryptor 3.1.7 maar meestal zonder downsample met DVD shrink en dan pinnacle tenzei het meteen past of met 5 tot 10% downsample dan doe ik het met DVD shrink. bevalt me prima maar als er betere combi`s zijn hoor ik het graag (op CCE na dan dat duurt me te lang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 11:21:
[...]

Hmmm beetje raar dat je dat wilt in mijn ogen maar het is wel mogelijk (ik heb het zelf gedaan toen ik nog films op SVCD maakte (backup uiteraard) maar als je een DVD maakt dan is er voldoende ruimte voor een flinke film.

Mijn methode:
extract DVD met DVD Shrink naar HDD met compressed menu (maximaal menu niet zo belangrijk) dan de extra talen streams weghalen en de ondertitels op engels en nederlands na

pinnacle instant copy 8 pak ik de hele DVD klik de DVD-ROM features uit en zet alle extras op 30% en dan de film alle resterende ruimte geven dan kan je behoorlijke films op goede kwaliteit backuppen

de winst die je pakt op 6ch omzetten naar stereo geluid is niet zo verschrikkelijk veel 200 a 250 Mb op een DVD van 4,7 Gb
ik dacht dat het veel meer MB's zou schelen ;( dan heeft het inderdaad weinig zin
in ieder geval bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
Smarron schreef op 30 oktober 2003 @ 16:47:
[...]
Hmm, gezien de lange totaaltijd lijkt het erop dat DVDeo ook encodeert ? Of heb je een übertrage PC ?
idd daar ben ik benieuwd naar want met bv smartripper, dvd2one en nero ben je binnen 1,5 uur klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joach1m
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Sorry dubbele post 8)7

[ Voor 95% gewijzigd door Joach1m op 01-11-2003 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joach1m
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb hier gelezen dat DVD2DVD-R een goed programma is in combinatie met CCE. Ik wil alleen graag weten hoelang het duurt, want ik wil er geen uuuuuren aan besteden , maar toch een goed resultaat. Een handleiding heb ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
De combinatie CloneDVD + AnyDVD werkt hier goed. Ik heb overigens nog geen DVD brander, maar met deze programma's lukt het wel om van een DVD een image te maken die later op DVD gebrand kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snok
LowLife schreef op 01 november 2003 @ 15:53:
Ik heb hier gelezen dat DVD2DVD-R een goed programma is in combinatie met CCE. Ik wil alleen graag weten hoelang het duurt, want ik wil er geen uuuuuren aan besteden , maar toch een goed resultaat. Een handleiding heb ik wel.
Dat ligt eraan hoeveel passes je gebruikt en aan je pc specs... hier op een amd 2800+ met 512 ddr, 3 passes duurt het zo'n 6 uurtjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pas de NEC ND-1300A brander gekocht samen met een spindel goedkope
Princo DVD-R's.

Ik heb verschillende programma's geprobeerd om backups te maken van DVD films (oa. Clone DVD / DVD X Copy / DVDShrink / Nero 6).

Het branden lijkt goed te gaan, maar wanneer ik de film afspeel in een stand-alone
DVD speler krijgt'ie het moelijk met de laatste 2 tot 5 scenes van de film. Hij begint te haperen en soms kom je ineens weer in het hoofdmenu uit.

Ik heb geen idee waar dit aan zou kunnen liggen?
De goedkope DVD-R's, De software of m'n nieuwe brander.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:29
Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 18:22:
Ik heb pas de NEC ND-1300A brander gekocht samen met een spindel goedkope
Princo DVD-R's.

Ik heb verschillende programma's geprobeerd om backups te maken van DVD films (oa. Clone DVD / DVD X Copy / DVDShrink / Nero 6).

Het branden lijkt goed te gaan, maar wanneer ik de film afspeel in een stand-alone
DVD speler krijgt'ie het moelijk met de laatste 2 tot 5 scenes van de film. Hij begint te haperen en soms kom je ineens weer in het hoofdmenu uit.

Ik heb geen idee waar dit aan zou kunnen liggen?
De goedkope DVD-R's, De software of m'n nieuwe brander.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
Mijn ervaring met Princo's is dat de laatste 100 - 200 MB minder goed leesbaar is.
Probeer 'm dus tot ongeveer 4 GB vol te zetten.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Laatst online: 08-09 17:41

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Snok schreef (mbt dvd2dvd-r met CCE): "Dat ligt eraan hoeveel passes je gebruikt en aan je pc specs... hier op een amd 2800+ met 512 ddr, 3 passes duurt het zo'n 6 uurtjes.."

Dat is appart, ik heb een 1800+ en daarbij duurt het met 3 passes precies even lang? (ook ongeveer 6 uur in totaal)

en ik wilde nog wel een 2800+ kopen in de hoop dat het dan een flink stuk sneller zou gaan

hebben meer mensen dit?

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

FUBAR schreef op 04 november 2003 @ 16:25:
Snok schreef (mbt dvd2dvd-r met CCE): "Dat ligt eraan hoeveel passes je gebruikt en aan je pc specs... hier op een amd 2800+ met 512 ddr, 3 passes duurt het zo'n 6 uurtjes.."

Dat is appart, ik heb een 1800+ en daarbij duurt het met 3 passes precies even lang? (ook ongeveer 6 uur in totaal)

en ik wilde nog wel een 2800+ kopen in de hoop dat het dan een flink stuk sneller zou gaan

hebben meer mensen dit?
Bij mij duurt 2 passes exact 4 uur. Ik heb een XP1700+ @ 2,1Ghz (Ongeveer XP2600+/2700+). Ik zit dus ongeveer op dezelfde snelheid als Snok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snok
ik heb geen idee waarom het even snel zou gaan.. mss ligt het meer aan het geheugen dan aan de kloksnelheid? het is inc. rippen trouwens, voor log zie 2 pags terug.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook een zootje dvd's aan het fikken, maar het gaat steeds mis.
Heb eerst DVD decrypter gebruikt, gevolgd door dvd2one. Fikken met nero 6 ultra edition. was niet zo'n succes. Dvd's krijgen vaak foutcodes en blokkerig beeld, vaak pas in de laatste scenes.
Daarna heb ik dvd shrink geprobeerd, ook gevolgd door nero 6 ultra. Zelfde probleem.
Iemand een tip?

heb trouwens een NEC1300A OEM, AMD 2000+, 512 mb DDRAM, Nashua -R dvd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snok schreef op 02 november 2003 @ 10:53:
[...]
Dat ligt eraan hoeveel passes je gebruikt en aan je pc specs... hier op een amd 2800+ met 512 ddr, 3 passes duurt het zo'n 6 uurtjes..
en het ligt er ook aan hoelang de film duurt. cce moet elk frame re-encoderen, dus hoe meer frames hoe langer het duurt.

ik zit op een gemiddelde snelheid van 1,70 frames per seconde met een Pentium 4 2,4GHz en 512MB PC2700.

klopt deze snelheid een beetje of zijn er hier mensen bij wie dat veel sneller gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Contant Bitrate nagenoeg realtime, 2 pass het dubbele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 23:33:
Heb eerst DVD decrypter gebruikt, gevolgd door dvd2one. Fikken met nero 6 ultra edition. was niet zo'n succes. Dvd's krijgen vaak foutcodes en blokkerig beeld, vaak pas in de laatste scenes.
Daarna heb ik dvd shrink geprobeerd, ook gevolgd door nero 6 ultra. Zelfde probleem.
Iemand een tip?

Andere media gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere media gebruiken?
Zoals? Wat raad je aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biafra
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 11:10
ik kan 2 keer film uitkijken en de 3de keer blijft hij ook hangen op het einde.
nec 1300 1.08
nero 6
clone dvd
princo-r
mam-r
blijft allemaal het zelfde.nu heb ik commodore -r 2speed. afwachten wat dat geeft.

nog suggesties? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 10:57
Probeer eens +R schijfjes. Het is iets duurder, maar mijn ervaring is beter. -R wil idd vaak aan het eind van een dvd artifacts e.d. geven

Terugkomend op CCE verhaal. Ik heb een xp2100+ en een p4 2,4. Op die p4 kan ik een 3 pass doen in dezelfde tijd als die amd een 2 pass doet.

[ Voor 35% gewijzigd door Fakir op 05-11-2003 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

biafra schreef op 05 november 2003 @ 00:55:
ik kan 2 keer film uitkijken en de 3de keer blijft hij ook hangen op het einde.
nec 1300 1.08
nero 6
clone dvd
princo-r
mam-r
blijft allemaal het zelfde.nu heb ik commodore -r 2speed. afwachten wat dat geeft.

nog suggesties? |:(
Die goedkope zooi niet meer kopen. MAM-R zijn wel goed, alleen zat er een foute batch tussen wat wellicht toch het probleem kon zijn. Stap in ieder geval over op DVD's die minstens een Ricoh of CMC media-code hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb nou al een paar films gekopieerd met de volgende combinatie:
- Rippen: CladDVD 1.64 (ja die versie is oud, maar werkt wel goed)
- Transcoderen: DVD2One v1.3.0
- Bakken: Nero v6.0.0.19

Hardware: NEC 1300A

Als ik het resultaat in mijn Philips DVD963SA bekijk dan word ik daar toch wel vrolijk van, en ik weet bij god niet wat jullie bedoelen met mindere beeldkwaliteit...
Ik vind 't goed (genoeg) zo :Y)
En Rippen + transcoderen + bakken duurt ongeveer 1,5 à 2 uur op een P3 750 Mhz

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biafra
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 11:10
ik heb ook al verschillende progies gebruikt.

any dvd+clonedvd werkt voor de meeste gevallen best.
dvd2one vindt ik persoonlijk iets minder van kwaliteit.
instant copy8 is voor langere films met apparte kwaliteitsinstellingen voor
extra's ook goed.alleen in beste kwaliteit;duurt wel langer.

er zijn momenteel zoveel programma's met waarschijnlijk elk zijn sterke en
zwakke punten.

proberen -niet goed :weg ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 23:33:
Iemand een tip?

kijk ff hier http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/770392/0

en zijn website met firmware = herrie.rpc1.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 november 2003 @ 00:53:
Andere media gebruiken?
Zoals? Wat raad je aan?
Ik heb goede ervaringen met That's Write, Data Safe, Fijutsi. SLECHTE ERVARING MET Princo & Bulkpaq.

Nog slechtere ervaringen met het plakken van labels op DVD's. In eerste instantie werkt het meestal prima. Na verloop van tijd komt er lucht onder de labels en zal de DVD uit balans raken. Resultaat, slechte afspeelkwaliteit en haperingen. Label eraf, klacht over.

Met de genoemde merken nooit problemen, maar dit kan verschillen per huiskamer DVD speler. That's Write doet het weer niet lekker in een Philips speler. Probeer er gewoon een aantal (zonder labels).

Ik schrijf overigens -R met een Pioneer A04.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En welk bestand zou ik dan moeten downloaden en vervolgens flashen?
Er komt nogal wat op me af op die site waarvan ik de link kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben weer ergens achter gekomen: Een al gebrande DVD wordt zo ongeveer "vlekkeloos"overgefikt door het simpelweg bestanden copieren naar me HD en vervolgens met copy2dvd te bakken.

Wat doe ik fout???

We krijgen originele films maar niet gefikt hier.

We rippen inmiddels met dvd-shrink (de originele DVD's dan)
(bakken ook hier met copy2dvd, nero 6 ultra werkte niet echt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu bezig de guide op http://www.doom9.org/index.html?/mpg/doitfast-guide.htm stap voor stap te volgen, maar ze hebben het daar over DC4U, waar vervolgens helemaal geen setup bij zit en ik kan het "programma", want dat schijnt het te zijn, verder ook nergens vinden.
grr... wordt er nou een beetje pisnijdig van ondertussen :(
Help...... aub.....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk eens op www.dvd2dvd-r.be
daar staan verschillende manieren om te backuppen en zeker makkelijker dan die doom9 manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4p0c
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 01:45:
[...]

En welk bestand zou ik dan moeten downloaden en vervolgens flashen?
Er komt nogal wat op me af op die site waarvan ik de link kreeg.
http://herrie.rpc1.org/up...file&filename=nec108n.exe
dit is de nieuwste. Maar als je in die thread kijkt kan je het ook vragen aan HermanV degene die dit allemaal heeft gemaakt. Ook kan hij media toevoegen aan de firmeware als die er nog niet in staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Laatst online: 11-09 13:10
Ik gebruik dvd decrypter om eerst de dvd naar m'n hd te kopieren. Vervolgens wil ik met pinnacle instant copy 8 de dvd maken en branden.

Ik krijg echter een foutmelding als ik het IFO bestand selecteer in pinnacle. Ik snap niet waarom deze komt, ook op pinnacle site staat niet.

De dvd is dus goed gekopierd naar hd bestaat uit meerdere vob files en 1 ifo file.

De foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sanoerdo/fout.JPG

Heb het al met meerdere dvd geprobeerd. Als ik de dvd 1 op 1 wil kopieren met instant copy dan krijg ik wel een foutmelding dat het om een css gecodeerde dvd gaat. Dat klopt dus wel.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

C00KW4US schreef op 06 november 2003 @ 19:21:
Ik gebruik dvd decrypter om eerst de dvd naar m'n hd te kopieren. Vervolgens wil ik met pinnacle instant copy 8 de dvd maken en branden.

Ik krijg echter een foutmelding als ik het IFO bestand selecteer in pinnacle. Ik snap niet waarom deze komt, ook op pinnacle site staat niet.

De dvd is dus goed gekopierd naar hd bestaat uit meerdere vob files en 1 ifo file.

De foutmelding:
[afbeelding]

Heb het al met meerdere dvd geprobeerd. Als ik de dvd 1 op 1 wil kopieren met instant copy dan krijg ik wel een foutmelding dat het om een css gecodeerde dvd gaat. Dat klopt dus wel.

Iemand tips?
Volgens mij rip je de complete film niet met DVDdecrypter. Probeer dat eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Laatst online: 11-09 13:10
Smarron schreef op 06 november 2003 @ 19:42:
[...]
Volgens mij rip je de complete film niet met DVDdecrypter. Probeer dat eens.
Jawel, zie screenshot.
Ik rip gewoon alles wat er te rippe valt van die dvd.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~sanoerdo/dvd.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fakir
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 10:57
Je ript nu alleen de desbetreffende program channel van die vts. Voor een complete dvd (waar IC iets mee kan), heb je ook de video_ts nodig (de autorun functie van een dvd zeg maar). Je kan in file mode rippen en alle bestanden selecteren of een iso maken en die met bijv daemon koppelen. Wat je nu doet is gewoon omslachtige manier van pgc rippen. Het je alleen wat aan bij multipgc en daar zijn weer makkelijkere methodes voor als doitfast4u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Fakir schreef op 06 november 2003 @ 21:10:
Je ript nu alleen de desbetreffende program channel van die vts. Voor een complete dvd (waar IC iets mee kan), heb je ook de video_ts nodig (de autorun functie van een dvd zeg maar). Je kan in file mode rippen en alle bestanden selecteren of een iso maken en die met bijv daemon koppelen. Wat je nu doet is gewoon omslachtige manier van pgc rippen. Het je alleen wat aan bij multipgc en daar zijn weer makkelijkere methodes voor als doitfast4u
Idd, kies bij mode voor file, anders rip je geen complete DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C00KW4US schreef op 06 november 2003 @ 19:21:

De foutmelding:
[afbeelding]

Iemand tips?
deze film en vele andere heb ik met suc6 kunnen kopieeren (uiteraard backup)
ik gebruik DVD decryptor overigens niet meer maar ook daar heb ik er meerdere mee gekopieerd... gebruik nu altijd DVD shrink 2.3 en instantcopy 8

ps. ik gebruikte DVD decryptor 3.1.7 let wel op dat het encoden wat minder gaat met DVD shrink tot 15% gaat het goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Laatst online: 08-09 17:41

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Snok schreef op 04 november 2003 @ 23:19:
ik heb geen idee waarom het even snel zou gaan.. mss ligt het meer aan het geheugen dan aan de kloksnelheid? het is inc. rippen trouwens, voor log zie 2 pags terug.. :)
ahh, maak je geen zorgen, was een vergissing van mijn kant |:(
3 passes doe ik in ongeveer 7 uur met mijn XP1800+

(dus niet 6 uur zoals eerder gezegt)

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snok
FUBAR schreef op 07 november 2003 @ 14:38:
[...]

ahh, maak je geen zorgen, was een vergissing van mijn kant |:(
3 passes doe ik in ongeveer 7 uur met mijn XP1800+

(dus niet 6 uur zoals eerder gezegt)
hehe oke :) suc6 ermee! maar of het nou 6 of 7 uur duurt, maakt voor mij niet zoveel uit.. ik laat hem toch 's nachts draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Hoe kan ik eigenlijk audio DVD's branden? Mijn Nero kan het niet standaard volgens mij. (5.0)

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Laatst online: 10-09 20:46
Ik heb de laatste tijd groot probleem met Clone DVD...

Ik heb een DVD die ik aan het rippen ben. Dan opeens plotseling deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://www.gforze.nl/gs2k1/vaag.gif

en *poef* van 120GB SATA 7200rpm Wester Digital schijf is foetsie..

pc rebooten en hij is er weer...

iemand die ook gehad? en wat doe ik eraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightForce
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-09 23:24
Ik rip met DVD decryptor en het encoden DVD2one.
Alleen ik zoek een programma wat beter encode maakt me niet echt uit hoe lang het duurt, heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

NightForce schreef op 09 november 2003 @ 02:22:
Ik rip met DVD decryptor en het encoden DVD2one.
Alleen ik zoek een programma wat beter encode maakt me niet echt uit hoe lang het duurt, heeft iemand tips?
Ik zou het topic eens doorlezen, want volgens mij is dit topic gebaseerd op jouw vraag. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:39
G-Spotter schreef op 09 november 2003 @ 02:14:

[afbeelding]

Misschien is dit wat: http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=321733. Mijn Engelse vertaler B) zegt dat dit jou foutmelding is, alleen werk je geloof ik niet over een netwerkschijf :/

Misschien kun je ff kijken op Technet van Microsoft, en zoeken op "Delayed-Write failed" o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

G-Spotter schreef op 09 november 2003 @ 02:14:

[afbeelding]

heb je ook de mogenlijkheid om je dvd img op een andere schijf te zetten? Zoja, dan moet je dat eens testen, want misschien is het wel een hardware fout in je wd schijf?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnold
  • Laatst online: 10-09 20:46
BaRF schreef op 09 november 2003 @ 09:20:
[...]

heb je ook de mogenlijkheid om je dvd img op een andere schijf te zetten? Zoja, dan moet je dat eens testen, want misschien is het wel een hardware fout in je wd schijf?
hm..kut dat werkt dus wel...
maar voor de rest werkt de schijf perfect..
gooi er nu troep discchecks overheen, en ga dat weer wat testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, ik weet dat het niet helemaal ontopic is, maar ik hoop dat het wel toegelaten wordt, want ik had een vraagje :)

Ik ben van plan om ook een dvd-brander te kopen en volg dit topic al een tijdje.
Ik zie dat jullie (tenminste veel van jullie :) ) deze: (NEC)
http://www.funprice.nl/in...=12597&list=7&subgroep=49
Hebben.

Maar ik heb ook deze zien staan.
http://silverapp1.mycom.n...uctType=1&productID=48354

Welek is beter denken jullie? Of hebben jullie mischien andere suggesties. Prijs het liefst onder €200.

Ik heb de search gebruikt en gegoogled, maar dan krijg je zo'n bult info over je heen dat het lastig te overzien is. Persoonlijke ervaringen zijn nog altijd het best :)

tnx

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 17:37:
Hoi, ik weet dat het niet helemaal ontopic is, maar ik hoop dat het wel toegelaten wordt, want ik had een vraagje :)

Ik ben van plan om ook een dvd-brander te kopen en volg dit topic al een tijdje.
Ik zie dat jullie (tenminste veel van jullie :) ) deze: (NEC)
http://www.funprice.nl/in...=12597&list=7&subgroep=49
Hebben.

Maar ik heb ook deze zien staan.
http://silverapp1.mycom.n...uctType=1&productID=48354

Welek is beter denken jullie? Of hebben jullie mischien andere suggesties. Prijs het liefst onder €200.

Ik heb de search gebruikt en gegoogled, maar dan krijg je zo'n bult info over je heen dat het lastig te overzien is. Persoonlijke ervaringen zijn nog altijd het best :)

tnx
Ik weet dat de NEC-1300A erg goed bevalt bij de meesten. Zie ook dit topic voor ervaringen:
[rml][ NEC ND-1x00] DVD Media compatibiliteit[/rml]/

Ik zou zeker weten de NEC nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op 09 november 2003 @ 17:48:
[...]
Ik weet dat de NEC-1300A erg goed bevalt bij de meesten. Zie ook dit topic voor ervaringen:
[rml][ NEC ND-1x00] DVD Media compatibiliteit[/rml]/

Ik zou zeker weten de NEC nemen.
Tnx, maar diegene die ik kan vinden is een OEM versie, kan dit kwaad? want ik zie ook wel eens dingen zoals Bulk ofzo staan... what's the difference? En maakt het veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik weet niet of ik hier goed zit B) :P

Maar ik heb een vraagje. Ik moet het een en ander aan data vervoeren.
En diegene waar de data heenmoet heeft alléén een CD-Rom.
En ik heb hier een DVD-brander en alléén DVD-Retjes...

Ergo: Kan ik die lege DVDtjes branden alsof het cd's zijn, en dat de CD-Rom er ook nog intrapt? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Modus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 15:08
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 02:35:
Ben nu bezig de guide op http://www.doom9.org/index.html?/mpg/doitfast-guide.htm stap voor stap te volgen, maar ze hebben het daar over DC4U, waar vervolgens helemaal geen setup bij zit en ik kan het "programma", want dat schijnt het te zijn, verder ook nergens vinden.
grr... wordt er nou een beetje pisnijdig van ondertussen :(
Help...... aub.....
Je kan op de pagina van woofsoft dit programma downloaden, installeer dit gewoon, en kopieer daarna de bestanden van BatchCCEWS (de opvolger van dc4u) naar de installatie dir van DC4U en rename de execute en eventueel de helpfile naar de goede (dc4u) naam, werkt perfect hier. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
anandus schreef op 09 november 2003 @ 18:21:

Ergo: Kan ik die lege DVDtjes branden alsof het cd's zijn, en dat de CD-Rom er ook nog intrapt? :)
nee kan niet.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 15:19
anandus schreef op 09 november 2003 @ 18:21:

Dvd brander kan je toch ook cd's mee branden lijkt me.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
QSYS schreef op 09 november 2003 @ 18:45:
[...]
Dvd brander kan je toch ook cd's mee branden lijkt me.....
Ik weet niet of ik hier goed zit

Ergo: Kan ik die lege DVDtjes branden alsof het cd's zijn, en dat de CD-Rom er ook nog intrapt?

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 17:59:
Tnx, maar diegene die ik kan vinden is een OEM versie, kan dit kwaad? want ik zie ook wel eens dingen zoals Bulk ofzo staan... what's the difference? En maakt het veel uit?
Nee, maakt niks uit.

Enige verschil zal een doos zijn en/of wat extra software.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.