DVD's kopieren; de beste manier

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.533 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04 14:25
Ik heb nu sinds een tijdje een NEC 1100A writer. Erg fijn ding, en heb ook best wat dvdtjes gekopieerd (backup uiteraard). Ikzelf doe het op de volgende manier:
-Dvd rippen met DVD decrypter
-DVD-9 passend maken voor DVDr met DVD2one
-DVD schrijven met Nero.

Ikzelf vind dit een best goeie manier. Ik rip ook altijd gewoon de hele dvd in zn geheel, en laat de beeldkwaliteit gewoon zover als nodig downsamplen, zo vind ik de kwaliteit opzich goed genoeg, maar het kan natuurlijk altijd beter.
Welke programma's gebruiken jullie, en hoe gaan jullie precies in zn werk (extra's weg of juist niet, audiotracks, subs, enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ikzelf doe hetzelfde als jou, maar dan alleen de film. Extra's kijk je een keer, daarna niet meer (hier tenminste ;)).

voor de film doe ik alleen de hoofdfilm, een audiostream (de beste dus :P) en dan Nederlandse en Engelse subs...

heb ook een keer Pinnacle Instant Copy geprobeerd maar dat duurt me op deze PC voorlopig nog wat te lang... Het enige wat je dan hebt is wel de menu's, als je het mooi vindt dan kun je het gebruiken maar als je alleen voor de film kopieert is het wat overbodig IMO. Bovendien bevroor mn DVDspeler toen ik bij wijze van test een special feature selecteerde die ik niet had meegekopieerd ;)

Beeldkwaliteit vond ik ongeveer vergelijkbaar, maar dat kan ook aan mijn ogen liggen :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Hm, jij gebruikt dus ook dvd2one? Ik deed eerst ook alleen de film, maar toen viel me op dat als je alle extra's weglaat, hij dan de film nog evenveel compressed als mèt alle extra's. Het komt er op neer dat je dan maar iets van 3.5gb van de dvd gebruikt. Dan kun je dus net zo goed de extra's wel meenemen. Of mis ik ergens een instelling? Ik gebruik dvd2one V1.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 23:04
[beetje offtopic]
Een paar onduidelijkheden maar ik heb het moment afgewacht een op een juist topic :) Misschien weten jullie raad:

1 Zijn er ook films die wel op een 4,7gb schijfje passen? Ik bedoel de DVD's die ik meestal huur zijn allemaal iets van 7gb. Veelste groot en ik vind downsamplen een beetje zonde van de kwaliteit.
2 Is het mogelijk om een DVD te kopieren op 2 dvd's en dan wel op zo'n manier dat alles toch goed werkt en dat hij op het juiste moment aangeeft dat de 2e dvd in de speler gestopt moet worden?
3 Als je bijv. de NEC1300 neemt (ik zit er aan te denken om deze te kopen). Kan deze ook grotere schijfjes beschrijven ? en zijn deze ook vergebrijgbaar cq betaalbaar?
4 Kun je van alle DVD's een 'backup' maken of er zijn er ook beveiligd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 09:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

-DVD schrijven met Nero.
Grappig, ik heb vorig weekend bij m'n ouders wat zitten prutsen met de DVD writer en LOTR, ik heb via www.dvdrhelper.com en doom9.org heel wat tooltjes zitten proberen, deze dire stappen vond ik eigenlijk wel het makkelijkst en meest n00b proof.

Bij dvd decrypter pak ik met "file mode" de set VOB's met bijbehorende files van meerdere GB's, met DVD2one kies ik eigenlijk alleen de video, de Eng ac-3 stream en de NL en EN subs (waarvan je nooit weet welke voor de film en welke voor de extra's is,. iemand daar een tip voor?), die codeer ik dan in 4,5Gbyte en met Nero fik ikmet de wizard een DVD'tje. Da's alles :) Dat kan m'n stiefvader zelfs 8-).

Het Her-encoden gaat trouwens verassend snel moet ik zeggen! (LOTR deed er 20mins over), hij gebruikt volgens mij de keyframes en andere MPEG2 kenmerken zodat hij niet alles overnieuw hoeft te berekenen.

Bij LOTR kreeg ik na het rippen overigens een file van 6,9Gbyte en vond ik de DVD van 4,5Gbyte eigenlijk wel heel erg goed aan te zien op een 82cm breedbeeld. Ik zag bij een snelle check geen duidelijk kwaliteitsverschil, dat er waarschijlijk wel is :) (het geluid is natuurlijk nog steeds prima, das gewoon 100% gekopieerd). Ander feitje dat ik super vind: Als je de DVD erin stopt, begint gelijk de film... en dat zouden meer DVD's moeten doen, menu's zijn vervelend.
Stalkert schreef op 18 May 2003 @ 18:59:
[beetje offtopic]
Een paar onduidelijkheden maar ik heb het moment afgewacht een op een juist topic :) Misschien weten jullie raad:
Ook offtopic: Het is niet de bedoeling om vragen die niet in een los topic mogen, te stellen in een ander topic... De regels blijven de regels en ik vind dit een beetje sneaky erlangs proberen te glippen, laat verder maar zitten want 3 van de 4 vragen zijn ontopic, maar doe 't liever niet.
1 Zijn er ook films die wel op een 4,7gb schijfje passen? Ik bedoel de DVD's die ik meestal huur zijn allemaal iets van 7gb. Veelste groot en ik vind downsamplen een beetje zonde van de kwaliteit.
Tuurlijk zijn die er, maar lang niet alle films zijn ook echt 7Gbyte, let bij het rippen op dat je alleen de film-file ript. Je kan alle extra filmpjes, het menu en veel talen gewoon weglaten. Zie ook de guides alhier, daar staat dat heel duidelijk uitgelegd:
http://www.dvdrhelp.com/dvdripping
Vaak zijn de films dan geen 7gbyte.
Downsamplen is overigens helemaal niet zo heel erg erg, het wordt vast wel iets minder, maar acceptabel.
2 Is het mogelijk om een DVD te kopieren op 2 dvd's en dan wel op zo'n manier dat alles toch goed werkt en dat hij op het juiste moment aangeeft dat de 2e dvd in de speler gestopt moet worden?
Mjah, je had natuurlijk ook eerst eens zelf kunnen zoeken, had je ook niet hoeven wachten op een topic om je vraag in te stellen, die als los topic op slot had gegaan :{. SVP niet doen een volgende keer:
Hier staat jouw antwoord letterlijk (en deze stat in de FAQ van AV) http://www.dvdrhelp.com/dvdripping
3 Als je bijv. de NEC1300 neemt (ik zit er aan te denken om deze te kopen). Kan deze ook grotere schijfjes beschrijven ? en zijn deze ook vergebrijgbaar cq betaalbaar?
Nee, niets over bekend, maar doe dit liever in een apart topic, zoek eens op DVD overburnen of start er een topic over.
4 Kun je van alle DVD's een 'backup' maken of er zijn er ook beveiligd?
Zie weer die site. Bijna alle DVD;s zijn beveiligd, maar decrypter kopieert alsnog de VOB files. Commerciele programma's hebben er soms wel moeite mee, NERO kopieert bijvoorbeeld niet een DVD die beveiligd is 1:1 (ook niet als ze < 4,5Gvyte zijn).

[ Voor 50% gewijzigd door JvS op 18-05-2003 19:08 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grodor
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-04 12:10
Als een film korter is als 120 Minuten gebruik ik meestal DVD-decrypter om te rippen. Vervolgens selecteer ik met IFOedit de hoofdfilm. (Hierbij kun je trouwens ook heel makkelijk selecteren welke ondertitles en audio spoor je wilt houden. IFOedit zorgt dan dat je een VIDEO_TS folder hebt die gewoon compatible is met alle dvd-spelers waar alleen de hoofdfilm in staat. Tenslotte brand ik dit met Nero.

Dus nix downsamplen..alleen de hooofdfilm met jou gewenste audio/subtitle streams. :)

Voor een tutorial over ifoedit zie: www.doom9.net

No coffee, no nothing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85079

Kan je op een stand-alone DVD player ook de subtitles kiezen als er geen menu functie meer is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grodor
  • Laatst online: 23-04 12:10
Voor zover ik weet kun je bij alle dvd-spelers gewoon via het interne menu(van de dvd-speler zelf) subtitles kiezen(en audio sporen). Ben er tot nu toe nog geen tegengekomen die dit niet kunnen.

Correct me if I'm wrong.

No coffee, no nothing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Anoniem: 85079 schreef op 18 May 2003 @ 19:10:
Kan je op een stand-alone DVD player ook de subtitles kiezen als er geen menu functie meer is? :?
Natuurlijk, gewoon via je afstandsbediening ;) Op elke ab zit wel een 'subtitle' knopje ;)

(moet de eerste nog tegenkomen die dat niet heeft :P)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Frickin_Evil
Btw ff offtopic voor Stalker: volgens nieuws: NEC 1100 DVD+R en 1300 DVD+/-R technisch identiek is de NEC 1100A technisch identitiek aan de 1300A. Scheelt je weer een hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29171

Grodor schreef op 18 mei 2003 @ 19:12:
Voor zover ik weet kun je bij alle dvd-spelers gewoon via het interne menu(van de dvd-speler zelf) subtitles kiezen(en audio sporen). Ben er tot nu toe nog geen tegengekomen die dit niet kunnen.

Correct me if I'm wrong.
Ga je maar niet correcten want het is goed hoor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Dr_Frickin_Evil schreef op 18 mei 2003 @ 19:16:
Btw ff offtopic voor Stalker: volgens nieuws: NEC 1100 DVD+R en 1300 DVD+/-R technisch identiek is de NEC 1100A technisch identitiek aan de 1300A. Scheelt je weer een hoop geld.
Mja, das nog niet helemaal zeker... er blijven maar tegengestelde berichten komen, en zelfs al zou het waar zijn, dan is het nog maar de vraag of er firmware uitkomt die het inderdaad mogelijk maakt :)

Overigens volg ik het met veel belangstelling, heb zelf ook die 1100a en lijkt me zeker handig als het kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 24-04 20:57

Royz

Kleurenblind!!

Grodor schreef op 18 mei 2003 @ 19:12:

Correct me if I'm wrong.
Ik wel, ik keek vanmiddag The Holy Grail en daar kon ik dus via de afstandsbediening niet een subtitle kiezen. Best vreemd en het lijkt meer op een bug dan dat het echt niet kon :P. Ikzelf gebruik ook DVD Decrypter, maar daarna Instant Copy, zowel om ervoor te zorgen dat het op 1 dvd past als om te branden. Ik ben eenmaal wel iemand die menu's, speciale features en dingen erbij wil... Ik zorg wel altijd dat mijn beeldkwaliteit niet onder de 70/80% komt! Verder heeft iedereen zo zijn eigen manier, iedereen komt er wel uit ;).

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:48
Heeft iemand al ervaring met het programma DVD 2 One press (o.i.d.)

Deze schijnt dus met 1 druk op de knop:
1) ript naar HD
2) re-encoded de boel
3) burnt het op een DVDtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

een ding doet dvd2one niet: decrypten, dus voor mij is het een nadeel dat je eerst je DVD moet decrypten.

Ik ben meer een gebruiker van shrink dvd die decrypt de boel ook on the fly, bespaart weer diskruimte ook, alleen branden kan het programma (nog) niet.

http://www.dvdshrink.org/what.html

Is gratis, je moet alleen zelf de zooi ff branden met nero of recordmax. Voordeel van shrink dvd is ook dat je een heleboel zelf kan uitkiezen wat je wel en niet wilt. Om compatibiliteit hoog te houden kun je intro's/previews omzetten naar stills zodat ze erg weinig ruimte innemen.

Persoonlijk vind ik shrinkdvd veel beter dan dvd2one, de bediening van het programma is erg duidelijk (er staat ook nog een guide op vcdhelp.com). Als er later ook nog eens een optie komt om direkt DVD te branden ben je klaar!

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 18-05-2003 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Red devil schreef op 18 May 2003 @ 19:42:
Heeft iemand al ervaring met het programma DVD 2 One press (o.i.d.)

Deze schijnt dus met 1 druk op de knop:
1) ript naar HD
2) re-encoded de boel
3) burnt het op een DVDtje
Nog niet, maar het klinkt op zich handig.

Noem het bijgeloof of niet, toch wil ik voor het rippen en branden liever andere tooltjes gebruiken zodat je er meer controle over hebt. DVD2One doet het herencoden allemaal al voor je, eigenlijk is dat al eng genoeg :P (maar het doet zn werk goed, dus dat maakt niet uit).

Tooltjes als DVDdecrypter en Nero (vooral Nero ;)) doen hun werk gewoon goed, ik ben ze gewend en weet precies wat je er aan hebt en zo voelt het alsof je er 'meer' controle over hebt (net zoiets waarom ik nooit mp3s met WMP zal afspelen, of vanuit windows explorer rechtsreeks met XP branden :o).

Naah, ik vind het wel goed zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Grodor schreef op 18 May 2003 @ 19:08:
[...]
Dus nix downsamplen..alleen de hooofdfilm met jou gewenste audio/subtitle streams. :)
Voor een tutorial over ifoedit zie: www.doom9.net
dvd2one re-encode alleen als het nodig is. Dus als het resultaat gewoon binnen de dvd-5 grote past dan doet ie een simpele copy en maakt nieuwe ifo files als je movie only selecteert. Een stuk makkelijker dan met ifoedit.
Splitsen op 2 dvd's kan je overigens redelijk makkelijk met ifoedit.
Bij lange films die echt meer als 6 GB beslaan (en bv maar 1 of 2 talen hebben, dus met name video op de disc) kan ik dvd2one re-encoding niet echt aanraden.

Ik heb 1x de 2 dvd's van LORT:FOTR samen te voegen en daarna weer te re-encoden met dvd2one naar de benodigde 4.7 GB.... resultaat was bar slecht.

[ Voor 21% gewijzigd door Scarp op 18-05-2003 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

goh wat verassend, twee DVD-9's op 1 DVD-R willen proppen is wat veel van het goede he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

whehe :P

tsjah je moet inderdaad niet teveel van het goede willen ;)

gewoon 1 DVD-9 voor 1 DVD-5 aanhouden, dan zit het wel oke :)

OVerigens is het best leuk zown DVD-fikker, binnenkort ga ik me eens verdiepen hoe je meerdere SVCDs op een DVDtje kan proppen.

Ben begonnen met SVCD2DVDMPG, een handig progje, maar daarna moet je nog wat stunts uithalen met authoring software (waar ik nu even geen zin in heb :P)

SVCD2DVDMPG+ kan dat allemaal ineens, wat wil zeggen dat je met 1 druk op de knop (met wat opties ingesteld natuurlijk ;)) je binnen vrij korte tijd DVD-compatible MPG files krijgt ;)

maarja, voor de + versie moet je helaas doneren voordat je die kunt downloaden en reggen, en ook al zou ik er heus wel wat voor over hebben, ik had het toch wel eerst uit willen proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JvS schreef op 18 May 2003 @ 20:35:
goh wat verassend, twee DVD-9's op 1 DVD-R willen proppen is wat veel van het goede he? ;)
/Offtopic: Krijg je hetzelfde effect als vroeger met stacker en doublespace, als je het allebei draait, past er NOG meer op je harde schijf :+

Maar iedereen die dvd2one gebruikt raad ik echt eens aan naar dvd-shrink te kijken.. Iedereen gaat maar door over dat soppige dvd2one terwijl er een veel beter en gratis alternatief is!

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 18-05-2003 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69654

1 smartripper
2 dvdx
3 nero/ harddisk

Ik gebruik al jaren dvdx om mijnn dvds te rippen naar harddisk, ja harddisk ja, naar mijn berekening is een nieuwe harddisk altijd nog goedkoper dan een dvd writer, dus ik heb inmiddels 320 gig (4 keer 80 gig barracudas) movie server in huis met hierop circa 200 films en circa 2 gig aan mp3 alles in high quality geript......daarnaast nog een 10 gig partitie met jatspul (kazaa en napster troep)

[edit]
let wel ik rip naar divx 5.04 maar wel extra fijne instellingen (720x576) zodat een film van circa 7 gig eindigt als een 1,5 gig file, voor mijn ogen even goed als de oorspronkelijke stream

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 69654 op 19-05-2003 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
JvS schreef op 18 May 2003 @ 20:35:
Niet helemaal. Als je alle extra commentaren en ondertiteling weghaald van die 2 dvd's dan zijn ze elk maar een dvd-5. Dus zo'n beetje de helft wordt ingenomen door geluids tracks. Wat overblijft is dan zo'n 8 GB aan video data en dat re-encoden met dvd2one wordt bar slecht. Misschien dat cce ofzo beter kan, maar dan heb je ook wel een dagje nodig.

Uhm, brainless het ging hier over dvd's copieren en volgens mij niet rippen naar divx.

Ik heb overigens een tijd smartripper gebruikt, maar die verkloot m'n systeem. Na een aantal dvd's geript te hebben met smartripper heeft m'n dvd brander geen zin in volledige dvd+r's te schrijven, dus houd er na een poosje me op. Oftewel het heeft me al een aantal dvd+r's gekost. Ook moet je maar zorgen dat je hd ruimte hebt, want als er niets meer is dan blijft smartripper heel vaag hangen en is alleen met een hardware reboot weg te krijgen.

dvddecrypter heeft deze problemen niet en werkt net zo goed.

[ Voor 38% gewijzigd door Scarp op 19-05-2003 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 8504 schreef op 18 mei 2003 @ 20:54:
[...]

/Offtopic: Krijg je hetzelfde effect als vroeger met stacker en doublespace, als je het allebei draait, past er NOG meer op je harde schijf :+

Maar iedereen die dvd2one gebruikt raad ik echt eens aan naar dvd-shrink te kijken.. Iedereen gaat maar door over dat soppige dvd2one terwijl er een veel beter en gratis alternatief is!
dit staat op doom9
Snelheid boven kwaliteit:
- met DVD Shrink - voor het laatst geüpdate op 12/04/03

ik ga toch liever voor kwaliteit dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69654

@ scarp: ik dacht een kopie is een kopie.....lama.....moeilijk meepraten hier op GOT :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James_Watt
  • Laatst online: 07-01-2024
Scarp schreef op 18 May 2003 @ 20:17:
[...]

Ik heb 1x de 2 dvd's van LORT:FOTR samen te voegen en daarna weer te re-encoden met dvd2one naar de benodigde 4.7 GB.... resultaat was bar slecht.
Met DVD Shrink heb ik hetzelfde gedaan LOTR Extended (200 mins), ziet er zelfs nog goed uit alleen met samenvoegen van de VOB's zijn de ondertitles groen ipv wit?

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intert0y
  • Laatst online: 10-03 15:17
ik vind persoonlijk dvd2one weliswaar lekker snel maar vind de kwaliteit toch wat minder dan met dvd95copy. Die doet er langer over maar encrypt VEEL mooier.

Bij dvd2one zie ik het voor mijn gevoel met name bij sneller wisselende beelden of bewegingen.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-03 21:05
Ligt niet aan jouw gevoel, dat is een feit;

De hoge snelheid die Dvd2One haalt met het verkleinen is volgens mij te danken aan het feit dat het progje heel handig een deel van de motionvectors uit de MPEG stream sloopt. Aangezien dit bij 'snelle' scenes zeker weten de kwaliteit zwaar naar beneden haalt is dit niet het beste programma voor mij.
Zoals hierboven al staat is het wel de beste keus als je een snelle rip wilt maken maar niet als je de hoogste kwal. wil behouden.
voor uitleg over motionvectors en motion estimation in MPEG-2 streams verwijs ik jullie naar google of doom9.org. heel interessant!

[ Voor 8% gewijzigd door BuG2FiX op 19-05-2003 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Executor16 schreef op 19 mei 2003 @ 08:23:
[...]

dit staat op doom9
Snelheid boven kwaliteit:
- met DVD Shrink - voor het laatst geüpdate op 12/04/03

ik ga toch liever voor kwaliteit dan :)
Jah, de kwaliteit van dvd shrink shrink is hetzelfde als die van DVD2one... Je moet wel weten wanneer je een transcoder gebruikt, of wanneer je een film opnieuw moet encoden. Als een netto film oorspronkelijk 8Gb is, kun je het met een transcoder wel shaken, dan moet je de hele zooi opnieuw encoden. Maar een film van max 6Gb is nog erg goed te doen met een transcoder, en transcoden gaat wel een factor 20 sneller..

Handige tool om de hele film te rippen en opnieuw te encoden:

www.dvd2dvd-r.de

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 19-05-2003 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12167

Scarp schreef op 18 mei 2003 @ 20:17:
[...]

dvd2one re-encode alleen als het nodig is. Dus als het resultaat gewoon binnen de dvd-5 grote past dan doet ie een simpele copy en maakt nieuwe ifo files als je movie only selecteert. Een stuk makkelijker dan met ifoedit.
Splitsen op 2 dvd's kan je overigens redelijk makkelijk met ifoedit.
Bij lange films die echt meer als 6 GB beslaan (en bv maar 1 of 2 talen hebben, dus met name video op de disc) kan ik dvd2one re-encoding niet echt aanraden.

Dit Klopt niet, in alle versies van dvd2one die ik tot nu toe gebruikt heb, is het me opgevallen dat hij ook in de gevallen dat de main movie op 1dvd-r past, de uitkomst nog wat kleiner is dan het origineel al is het enkel de main movie. Ook al is het verschil in grootte niet aanzienlijk, is het toch duidelijk te zien dat hij het TOCH encode. Dit vind ik het enige minpuntje van dvd2one voor de rest niets dan lof. De beste manier voor mij om een dvd5 te kopiëren is gewoon Iso read iso write met dvd decrypter zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
James_Watt schreef op 19 mei 2003 @ 09:33:
[...]

Met DVD Shrink heb ik hetzelfde gedaan LOTR Extended (200 mins), ziet er zelfs nog goed uit alleen met samenvoegen van de VOB's zijn de ondertitles groen ipv wit?
De kleuren van de ondertitels gaan verloren. Op doom9 heb ik er wel iets over gezien om ze terug te krijgen (copieren van de ifoedit naar de ander).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Hoe dvd2one het doet...weet ik niet maar.. hij komt wel steeds met andere resultaten (lees: hoeveelheid gb).
Laatst Ghandi mooi proberen te backuppen.. maar dan alles (niet alleen de hoofdfilm). Waren stuk of 30 kleine Vobs of zo.. paste gewoon weg niet op een dvd.... balen.. de hoofdfilm ging wel.. maar die was dan weer te klein.
Dvd2one werkt doorgaans wel goed.. maar niet altijd dus.. ik ben nog aan het kijken naar Dvd2DVD..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-04 08:58

xces

To got or not to got..

Decrypten:
- DVD Decrypter

Re-encoden:
- dvd2one
- dvd shrink
- dvd95copy

Fikken:
- AppOfYourChoice.com

interesting; Ik ga ze vanmiddag eens alle 3 (re-encoders) proberen op een dvd (saving private ryan lijkt me een goede kandidaat, die heb ik zelf al gekocht en daar zit zowel actie in als stills) en de tool die de beste kwaliteit heeft pak ik gewoon, sim-pel.

[ Voor 34% gewijzigd door xces op 19-05-2003 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xces schreef op 19 mei 2003 @ 13:48:
Decrypten:
- DVD Decrypter

Re-encoden:
- dvd2one
- dvd shrink
- dvd95copy

Fikken:
- AppOfYourChoice.com

interesting; Ik ga ze vanmiddag eens alle 3 (re-encoders) proberen op een dvd (saving private ryan lijkt me een goede kandidaat, die heb ik zelf al gekocht en daar zit zowel actie in als stills) en de tool die de beste kwaliteit heeft pak ik gewoon, sim-pel.
De beste kwaliteit als een film niet past krijg je alleen met decrypten - re-encoden en weer auditen en da's niet sim-pel. Het meest eenvoudig en snel gaat het met een transcoder met een goede interface maar dan offer je dus wel een beetje kwaliteit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Een beetje guide helpt je een heel eind op weg als het gaat om je dvd te knippen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een beetje guide helpt je een heel eind op weg als het gaat om je dvd te knippen..
De meeste guides houden je wel een paar uurtjes per film van de straat jah ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
Ik heb sinds kort DVD X copy Xpress "aangeschaft" en die decrypt ,re-encode en brand met 1 druk op de knop.

Je kan kiezen welke audio stream je er op zet met welke subtitle's en branden maar.
Met een 7 GB film doet hij over het hele proces 45 minuten !
Wel zonder menu's , maar die mis ik toch niet !

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pr0mpt
  • Laatst online: 18-03 17:54
xces -> al enig resultaat hiervan bekend of niet, want dit trekt me ook wel errug aan...
ik heb er alleen een pest hekel aan als me DVD'tjes niet lukken..... dus ga ze nu als .iso branden, en dan die iso effe emulaten.. kijekn of hij het wel goed doet

pr0mpt - It never hurts to help!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces

xces

To got or not to got..

Nope, nog geen resultaten, want ik wacht op een betalig zodat ik die dvd fikker kan aanschaffen. Dit kan nog wel even duren dus ik post mijn results wel over een maand of 2, maar ze komen eraan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazer
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Bazer

En nou?

Royz schreef op 18 May 2003 @ 19:38:
[...]

Ik wel, ik keek vanmiddag The Holy Grail en daar kon ik dus via de afstandsbediening niet een subtitle kiezen. Best vreemd en het lijkt meer op een bug dan dat het echt niet kon :P. Ikzelf gebruik ook DVD Decrypter, maar daarna Instant Copy, zowel om ervoor te zorgen dat het op 1 dvd past als om te branden. Ik ben eenmaal wel iemand die menu's, speciale features en dingen erbij wil... Ik zorg wel altijd dat mijn beeldkwaliteit niet onder de 70/80% komt! Verder heeft iedereen zo zijn eigen manier, iedereen komt er wel uit ;).
Tsja, dan kies je ook net een foute film uit. Deze film heb ik ook op DVD en is gewoon een digitalisatie van volgens mij een VHS met Nederlandse ondertitel. De ondertitel is gewoon met het beeld meegedigitaliseerd en is dus niet uit of aan te zetten.

Kamperen; alles wat je thuis laat is meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62469

/off-topic maybe maar hier mijn vraag: Bestaat er ook cds(lege DVDs) die groter zijn dan 4,7 bijvoorbeeld 7 GB of 8GB ? Of komen die nog een keer uit ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-01 03:16
@jornep: ik heb al dvd's gezien van 12G ;-) Ga naar ASF in Brussel en you'll see (2-jaarlijks professionele beurs)

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62469

das nog beter! hoef je de dvd helemaal niet meer te rippen... kan je ze gewoon gelijk overbranden :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-04 14:55

icecreamfarmer

en het is

zal ook wel knaken kosten zon 12 gb dvd

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:39
Ik gebruik dvd2one ook super programma heb laatst mijn LOTR geback-upt zonder menu's of extra's wat me niet echt boeit omdat je het toch maar 1 keer ziet... maar de kwaliteit was super ik zag bijna haast geen kwaliteits verschil... alleen als je met je hoofd helemaal tegen de televisie zit maar ja dat doet niemand :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Anoniem: 62469 schreef op 22 May 2003 @ 18:49:
das nog beter! hoef je de dvd helemaal niet meer te rippen... kan je ze gewoon gelijk overbranden :7
rippen zal nog wel moeten vanwege copyright-bescherming enzo ;)

Probeer maar een DVD meteen te kopieren die wel past op een 5-DVD... grote kans dat (BV) Nero zegt : no way jose ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
LuNaTiC schreef op 22 May 2003 @ 19:15:
[...]

rippen zal nog wel moeten vanwege copyright-bescherming enzo ;)

Probeer maar een DVD meteen te kopieren die wel past op een 5-DVD... grote kans dat (BV) Nero zegt : no way jose ;)
ehmz ik d8t dat Instant Copy de beveiliging automatich meebranden zodat je gewoon 1:1 kon kopieren :?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maupie
  • Laatst online: 24-12-2024
Volgens mij moet we geen termen door elkaar heen halen.
Volgens mij encode of re-encode dvd2one niks. Hij compressed de boel.

Programma's zoals Tmpeg en CCE encoden.
Daarom is dvd2one ook zo snel en de andere zo langzaam.
CCE berekend elk beeldje opnieuw. Dat doen de shrinkprogjes niet.

Voor het allerbeste resultaat kan je volgens mij nog steeds beter de langzame manier doen.

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Laatst online: 25-04 21:50
Dr_Frickin_Evil schreef op 18 mei 2003 @ 18:40:
Ik heb nu sinds een tijdje een NEC 1100A writer. Erg fijn ding, en heb ook best wat dvdtjes gekopieerd (backup uiteraard). Ikzelf doe het op de volgende manier:
-DVD schrijven met Nero.

Ikzelf vind dit een best goeie manier. Ik rip ook altijd gewoon de hele dvd in zn geheel, en laat de beeldkwaliteit gewoon zover als nodig downsamplen, zo vind ik de kwaliteit opzich goed genoeg, maar het kan natuurlijk altijd beter.
Welke programma's gebruiken jullie, en hoe gaan jullie precies in zn werk (extra's weg of juist niet, audiotracks, subs, enz).
Ik doe het precies hetzelfde als jou

met dezelfde programma`s alles gaat perfect

ik stop hem in de dvd speler (stand alone) werkt super, en dan ga ik naar de stand alone dvd speler van m`n vriendin en dan doet ie ut niet ..... waar zou dit aan kunnen liggen, ik brand gewoon via nero een dvd

op de volgende manier (ik bedenk nu dat ik het weleens fout doe)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=126784

en dan kies ik "data dvd" maar ik neem aan dat ik "other dvd formats" moet kiezen ?

[ Voor 11% gewijzigd door boswandeling op 22-05-2003 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maupie schreef op 22 May 2003 @ 19:29:

Voor het allerbeste resultaat kan je volgens mij nog steeds beter de langzame manier doen.
dvd2one, dvdshrink en dergelijke programma's transcoden de mpeg stream, dit gaat erg snel.
dvd2dvd-r en tmpgenc en dergelijke (re-)encoden de mpeg stream, dit kan behoorlijk lang duren.

Bij het transcoden gebruik je data welke al een keer berekend is opnieuw, je past alleen de netto bitrate aan, dit kan behoorlijk kwaliteits verlies betekenen als je teveel op een schijfje wilt.

Als je re-encoded bereken je alles helemaal opnieuw, waardoor de stream zo efficient mogelijk gebruikt wordt voor de opgegeven bitrate.

Ow en nog een tip, als je toch met alle geweld met Nero wilt branden, brand dan gewoon een DVD op een UDF filesystem. Deze is het meest compatibel. Overigens staat al deze info gewoon op dvdhelp.com.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 22-05-2003 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
ik heb me scheelgezocht maar waar kan ik UDF filesystem selecteren in Nero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-04 10:41

SambalBij

We're all MAD here

EmBee schreef op 22 May 2003 @ 20:57:
ik heb me scheelgezocht maar waar kan ik UDF filesystem selecteren in Nero
In het 'New Compilation' venster links boven kiezen voor DVD, en dan in de linker balk kiezen voor 'DVD-ROM (UDF)' :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
maupie schreef op 22 mei 2003 @ 19:29:

Ja, 8 uur per dvd doe je er dan over. Duurt me fokking lang en dan kan ik hooguit 2 of 3 dvd's per weekend doen. dvd2one maakt er de juiste grote van in 15 minuten en het ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

In C't magazine stonden in de voorlaatste 2 nummers goeie tests over DVD's kopieren. Als je voor kwaliteit gaat is Pinnacle InstantCopy duidelijk de beste, maar ook flink trager dan bv. DVD2One. Maja, je laat 'm 's nachts draaien en je hebt de rest van je leven een mooie DVD die je vaak kunt bekijken. Is de moeite waard om deze artikelen ff door te nemen (incluis foto's uiteraard), bij de bieb bv?

[ Voor 5% gewijzigd door the-body op 23-05-2003 08:26 ]

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atmoz
  • Laatst online: 25-04 14:08

Atmoz

Techno!!

Als je voor snelheid en toch best aardige video kwaliteit kiest moet je DVD2One in combinatie met Nero en DVDDecrypter gebruiken. Zo maak ik altijd een backup van m'n orginele binnen 1 uur!!

offtopic:
Wat kun je beter rippen: AC3 stream of DTS?
Ik vraag me dit al een tijdje af want soms zit er alleen AC3 bij, maar soms ook beide. En dan twijfel ik dus tussen die 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

atmoz schreef op 23 mei 2003 @ 19:22:
Als je voor snelheid en toch best aardige video kwaliteit kiest moet je DVD2One in combinatie met Nero en DVDDecrypter gebruiken. Zo maak ik altijd een backup van m'n orginele binnen 1 uur!!

offtopic:
Wat kun je beter rippen: AC3 stream of DTS?
Ik vraag me dit al een tijdje af want soms zit er alleen AC3 bij, maar soms ook beide. En dan twijfel ik dus tussen die 2
Als je voor nog meer snelheid gaat moet je het met dvd shrink doen.. Hoef je niet eerst te decrypten... En als je zelf een DTS systeem hebt moet je natuurlijk DTS doen.. DTS is wel beter, maar minder mensen hebben een DTS compliant systeem staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75135

Voor films van rond de 100 minuten is dit prima maar films die een langere speelduur hebben dan is tmpeg (of nog beter) cce de uitkomst...

Crawl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

DTS neemt extreem veel meer ruimte in als het full bitrate ie (1536kbps tegen 448kbps voor AC3) en is alleen bij goede opnames en met uitstekende sets echt beter te noemen. Voor dit soort zaken is het absoluut af te raden. Ten eerste is dolby digital namelijk ook erg goed maar je houd vooral meer bitrate over voor de film (1 megabit / sec dus! Dat is de hele bitrate van een goede divx :o).

Je hebt ook halve bitrat DTS tracks, die zijn 768kbps, die nemen dus minder extreem veel ruimte in, maar die zijn echt niet beter dan een dolby digital signaal. Ook hier dus kiezen voor het AC3 signaal, want de bitrate kan je veel beter gebruiken voor het trans of hercoden van je videosignaal. Dat zal namelijk extreem achteruit gaan als je anderhalf megabit al gebruikt voor het audiosignaal!

Zie ook dit topic voor verdere discussie DTS Vs DD
DTS en Dolby Digital (veel mensen zeggen wel dat dts beter is, maar doen dat vaak zonder het echt blind te vergelijken en omdat het "in spec" beter is. DTS "is nou eenmaal beter" is geen argument om je video signaal van je gekopieerde DVD de mankeren).

[ Voor 18% gewijzigd door JvS op 23-05-2003 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JvS schreef op 23 May 2003 @ 22:28:
DTS neemt extreem veel meer ruimte in als het full bitrate ie (1536kbps tegen 448kbps voor AC3) en is alleen bij goede opnames en met uitstekende sets echt beter te noemen. Voor dit soort zaken is het absoluut af te raden. Ten eerste is dolby digital namelijk ook erg goed maar je houd vooral meer bitrate over voor de film (1 megabit / sec dus! Dat is de hele bitrate van een goede divx :o).

Je hebt ook halve bitrat DTS tracks, die zijn 768kbps, die nemen dus minder extreem veel ruimte in, maar die zijn echt niet beter dan een dolby digital signaal. Ook hier dus kiezen voor het AC3 signaal, want de bitrate kan je veel beter gebruiken voor het trans of hercoden van je videosignaal. Dat zal namelijk extreem achteruit gaan als je anderhalf megabit al gebruikt voor het audiosignaal!

DTS en Dolby Digital (veel mensen zeggen wel dat dts beter is, maar doen dat vaak zonder het echt blind te vergelijken en omdat het "in spec" beter is. DTS "is nou eenmaal beter" is geen argument om je video signaal van je gekopieerde DVD de mankeren).
Helemaal gelijk. Net zoals deze hele discussie moet je wel weten wat je doet. Een film als private ryan DTS past gewoon niet in al zijn glorie op een dvd-5 dvd. Maar er zijn wel films welke heel goede DTS hebben en uitstekend zijn te branden op den DVD-5. Tekefilms bijvoorbeeld kunnen heel goed tegen bitrate verlagingen.

Het is gewoon een kwestie van ervaring en even goed nadenken, welke film je moet encoden of welke film je gaat transcoden. Zo ook welke film je copieerd met DTS of welke met AC-3. Gladiator bijvoorbeeld heb ik zelf opnieuw mpg-encoded met DTS geluid, omdat ik persoonlijk daarbij het geluid ook heel belangrijk vind. En als je opnieuw encoded ipv transcoden, is het beeld ook nog erg goed te noemen.

Trouwens JvS die thread waarnaar jij verwijst gaat he-le-maal nergens over. Iedereen blaat over zaken waar ze blijkbaar niets van weten..

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 24-05-2003 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik neem aan dat AC6 eigenlijk compatible is met alle dvd spelers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JvS schreef op 23 May 2003 @ 22:28:

Hier ben ik het niet helemaal mee eens, ik heb niet echt veel ervaring met instap receivers, maar bij een sr 7200 van marantz of een avr7000 van HK, vind ik de DTS van veel bekendere films superier aan de DD track die eventueel ook aanwezig is.

Je zult nooit een DVD tegen komen die DTS only is, puur omdat niet iedereen een DTS decoder heeft en DTS niet gedownmixed kan worden. Wat bij DD dus wel het geval is. DTS klinkt gewoon Dynamischer en emotioneler dan de meeste DD tracks. De enige Noemenswaardige DD tracks zijn de THX gecertificeerde , zoals die van de STAR WARS reeks. in mijn boekje is DTS nog altijd superieurder als DD en ik zal dan ook de DTS track meenemen naast de DD track als ik een dvd inkrimp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit topic gaat over DVD's kopieren, niet over DTS Vs AC3. Ik benader dat aspect dus ook daarom van de bitrate kant. Beeldkwaliteit gaat namelijk zichtbaar achteruit als je in je bitrate gaat snijden, artifacten en dergelijke dus.

Doe zo'n discussie svp in dat andere topic. De meningen zijn er dus over verdeeld en mensen moeten het zelf maar eens beluisteren. De verschillen zijn niet zo groot als mensen niet zien of weten dat er DTS is (ik denk dat je de uitdaging om het blind te testen niet aandurft) (meestal is DTS wat harder opgenomen). Maar reageer verder maar in dat andere topic, leuke omschrijving overigens hoor, emotioneler geluid enzo :o.

[ Voor 89% gewijzigd door JvS op 24-05-2003 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JvS schreef op 24 May 2003 @ 20:27:
Dit topic gaat over DVD's kopieren, niet over DTS Vs AC3. Ik benader dat aspect dus ook daarom van de bitrate kant. Beeldkwaliteit gaat namelijk zichtbaar achteruit als je in je bitrate gaat snijden, artifacten en dergelijke dus.

Doe zo'n discussie svp in dat andere topic. De meningen zijn er dus over verdeeld en mensen moeten het zelf maar eens beluisteren. De verschillen zijn niet zo groot als mensen niet zien of weten dat er DTS is (ik denk dat je de uitdaging om het blind te testen niet aandurft) (meestal is DTS wat harder opgenomen). Maar reageer verder maar in dat andere topic, leuke omschrijving overigens hoor, emotioneler geluid enzo :o.
Uhm... dan moet niet een van je collega's dat andere topic op slot gooien...

DTS en Dolby Digital

Niet zo handig dus.. Het feit dat het een oud topic is, hoeft toch niet te betekenen dat hij niet meer actueel is... :Z

notabene dichtgegooid door : Door Lampje (HGM Harde Waren)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 24-05-2003 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zoals die van de STAR WARS reeks. in mijn boekje is DTS nog altijd superieurder als DD en ik zal dan ook de DTS track meenemen naast de DD track als ik een dvd inkrimp.
Als je niet kiest voor 1 track maar zelfs 2 tracks meeneemt, waarvan een DTS ben je beeldkwaliteitsgewijs nou niet echt slim bezig... Of je moet een 15" schermpje hebben en zelf een heel scherp gehoor..

Het gaat er in deze thread ook over welke keuze's je het beste kan maken om zodoende overall de beste kwaliteit te behouden. Als je dan 2 audiotracks meecopieerd naar een DVD-5 heb je gewoon gekozen voor de slechtste beeldkwaliteit mijns inziens...
DTS klinkt gewoon Dynamischer en emotioneler dan de meeste DD tracks.
Moet dit niet zijn: DTS kan gewoon Dynamischer en emotioneler dan de meeste DD tracks klinken?

Sommige films presenteren zich heel schreeuwerig dat ze opgenomen zijn in DTS, maar ik garandeer je dat je dit niet blind hoort...

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 24-05-2003 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504 schreef op 24 May 2003 @ 23:16:
[...]

Als je niet kiest voor 1 track maar zelfs 2 tracks meeneemt, waarvan een DTS ben je beeldkwaliteitsgewijs nou niet echt slim bezig... Of je moet een 15" schermpje hebben en zelf een heel scherp gehoor..

Het gaat er in deze thread ook over welke keuze's je het beste kan maken om zodoende overall de beste kwaliteit te behouden. Als je dan 2 audiotracks meecopieerd naar een DVD-5 heb je gewoon gekozen voor de slechtste beeldkwaliteit mijns inziens...

[...]

Moet dit niet zijn: DTS kan gewoon Dynamischer en emotioneler dan de meeste DD tracks klinken?

Sommige films presenteren zich heel schreeuwerig dat ze opgenomen zijn in DTS, maar ik garandeer je dat je dit niet blind hoort...
haha ja ik bedoel DTS kan emotie beter "presenteren dan DD juist vanwege het hogere dynamische bereiK" en als jullie goed hadden gelezen had je ook gezien dat ik het over de BETERE titels heb, de bekendere hoog-budget films. Als jullie dat verschil niet horen is er misschien iets mis :), maar zeker niet aan mijn kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Laatst online: 24-03 22:18
Ik wilde weten waarom niemand het heeft over DVD X COPY XPRESS , dit programma doet alles binnen 50 min (inc branden) !
En pakt alleen de film en verder niks.

Ik ben er echt tevreden mee en heb al meerdere films gebackupd.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tekno
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
Hmm...... Ben ik dan de enige die gewoon 10 uur uittrekt voor een dvd reencoden?
dus eerst met doitfast4u , dan docce4u erover en dan met meastro / scenarist de hele boel weer in elkaar plakken en met app van keuze branden. Meestal nero... Ken iemand trouwens redelijk goedkope 4x media, want princo 4x dvd-r werkt dus niet in een nec 1300a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
tekno schreef op 25 May 2003 @ 11:06:
Hmm...... Ben ik dan de enige die gewoon 10 uur uittrekt voor een dvd reencoden?
dus eerst met doitfast4u , dan docce4u erover en dan met meastro / scenarist de hele boel weer in elkaar plakken en met app van keuze branden. Meestal nero... Ken iemand trouwens redelijk goedkope 4x media, want princo 4x dvd-r werkt dus niet in een nec 1300a
Bij http://www.opus.l heb je : Datawrite DVD+R 4.7Gb 25-pack spindel voor 35 euro mischien wat voor jou ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Laatst online: 25-04 16:35
DVDShrink vind ik beter dan DVD2ONE.

De voordelen:
- Het is gratis
- Het decrypt de dvd zelf, je hebt daar dus geen apart programma voor nodig

Verder je dus zelf kiezen welke audio je wilt houden en welke ondertitels. Ook is het mogelijk om het beeld te comprimeren, mochten de eerste stappen nog niet voldoende zijn.

Nadeel:
- Hij maakt er helaas geen .iso file van, maar losse files. Deze functie komt in de volgende versie.

Handleiding en programma te vinden op http://www.mrbass.org/dvdshrink/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Laatst online: 23-11-2024
ik ben zelf ook een voorstander van dvdshrink, snel en makkelijk en beeldkwaliteit tot level 4 compressie ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63986

Hey,

Waarom gebruikt niemand DVD X COPY XPRESS???

Ik heb net een Nec 1100a gekocht en ik ben volop aan het backuppen.

Ik brand in 36 minuten een Film. BV blade II

DVD X COPy leest eerst de film en burnt hem daarna.

Zowel lezen als schrijven duurt +- 15 minuten.

Ik gebruik wel 4 speed dvd+r >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 12167 schreef op 25 mei 2003 @ 04:40:
[...]

haha ja ik bedoel DTS kan emotie beter "presenteren dan DD juist vanwege het hogere dynamische bereiK" en als jullie goed hadden gelezen had je ook gezien dat ik het over de BETERE titels heb, de bekendere hoog-budget films. Als jullie dat verschil niet horen is er misschien iets mis :), maar zeker niet aan mijn kant
en die betere titels zijn als het goed hoorbaar is vaak met een hoog bitrate opgenomen, dus dan heb je al anderhalve megabit voor het DTS signaal, hou je lekker weinig over voor je videospoortje :o. Heb je schitterend geluid en beeld waar je constant naar kijkt vol met lelijke artifacten. We hebben het in deze discussie over DVD's koperen (maar dat wist je als je zelf ook goed gelezen had, dat daar de essentie lag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 24-04 22:07
henkyyyyyyy schreef op 25 May 2003 @ 10:57:
Ik wilde weten waarom niemand het heeft over DVD X COPY XPRESS , dit programma doet alles binnen 50 min (inc branden) !
En pakt alleen de film en verder niks.

Ik ben er echt tevreden mee en heb al meerdere films gebackupd.
ik ga deze binnenkort als mijn fikkertje binnen is ook ff proberen
final fantasy lijkt me wel een mooie test om te kijken hoe de beeldkwaliteit is

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 10:45
Ik zelf ben voorstander van de langzame manier
voor SVCDs gebruik ik de volgende waslijst aan programmas:

Rip en Vob processing:
-Smartripper
-DVD2AVI

Hakken en Berekeningen

- BBMPEG voor het precies laten fitten op 80 min cd-rs
- Nadat juiste bitrates zijn berekent met FitCD(.exe)

Beeld:
- CCE 2.5
- Avisynth dll file, om zo resize info in te kunnen voeren in CCE 2.5
- Adobe Photoshop for menu stills

Geluid:
- output ac3 van DVD2AVI
- Besweet (bestaat uit 4 andere programmas) (Azui, Lame. 2lame SSRC) voor
dolby Sourround downmix

Menu's & Chapters

- ChapterXtractor voor behoud originele chapter info
- VcdEasy louter voor maken van .cue .bin en goede invoer van XML menu
- VcdComposer voor maken XML menu files
- TSCV voor het goed plakken van de chapter points in vcdcomposer

Burner

- Altijd cdrwin

14 programmas verder (besweet nog als 1 geteld :) ), en 1 dag verder heb je het beste SVCD-tje wat er is. Voor dvd-r (heb nog geen dvd burner) wordt het makkelijker gewoon even de video re-encoden in CCE (na de juiste calculaties) en dan burner. Ikzelf zou altijd de extra's eruit laten voor meer beeld kwaliteit. en menu eventueel zelf maken, kun je makkelijk een klein eigen menu-tje maken.

CCE all the way dus, ook voor dvd-r. Het kost even wat voor de arme student maar dan heb je ook wat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb niet alle replys gelezen, maar persoonlijk maak ik heel veel gebruik van Pinnacle InstantCopy.

Deze tool werkt perfect voor mij.
Eerst rip ik met SmartRipper de hele DVD naar de schijf, en vervolgens door Instantcopy heen.
Andere audio sporen dan Engels laat ik weg, idem voor alles anders dan NL subs.
Extra's compleet met menu laat ik er allemaal op (tenzij de film rond de 50% gecompressed wordt .. dan probeer ik er meer af te gooien).
DTS tracks nemen zoals gezegd letterlijk het dubbele in van een gelijke DD5.1 track.

Verder zie ik dat veel mensen eerst de gehele DVD naar de HD rippen, en dan door DVD2one heenhalen.
Dit is IMHO een beetje overbodig werk, daar DVD2One alleen de main film aan kan (en je dus voor nix al die extra's mee hebt geript).

Over de snelheid van DVD2One, deze werkt op dezelfde manier als InstantCopy, echter wordt er geen check gedaan op het nieuwe materiaal.
InstantCopy is ook een fractie beter als DVD2One op dezelfde film met dezelfde settings.

De laatste 2 of 3 nummers van de C'T zijn deze 2 programma's herhaaldelijk behandeld en uitvoerig getest.
Instantcopy kwam daar met name dankzij de kwaliteit beter uit.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Versie 1.13 van dvd2one kan ook de volledige dvd bewerken. Dus gaat ie alle videotracks re-encoden. Dus dat klopt niet wat je zegt Koffie :)
Je kan nu kiezen tussen movie only of full dvd. Daarnaast kan je opgeven hoe groot ie moet worden (custom size) of gewoon standaard dvd-5 formaat.

Ik denk dat 99% van de mensen het beeld verschil niet zien tussen de verschillende "snelle" re-encoders. Misschien dat CCE wel zichtbaar is, maar dan staat je computer een dag te stampen. Duurt me te lang.

Van smartrippper ben ik afgestapt. Vaak hing het dvd branden nadat ik smartripper had gebruikt. Ik gebruik nu alleen dvddecrypter.

[ Voor 14% gewijzigd door Scarp op 30-05-2003 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

OK, ik wist niet dat er al een versie was van DVD2One die dat kon ;)

Je hebt gelijk dat je zeker boven de 50% compressie van een gemiddelde DVD weinig ziet.
Ze hebben het in de CT ook aan de hand inzoomen laten zien, daar was dan wel duidelijk te zien dat DVD2One toch iets mindere kwaliteit bood (again, misschien dat de nieuwere beter is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Laatst online: 20-04 10:42

pvr

Ik gebruik DVDXcopy :) en het werkt perfect.
Wil je de exacte film(menu,s DTS en de heele kl*rezooi)dan brandt je het op 2 dvd,s (4€)
Alleen de film,(zonder extra,s) 1 dvd(2€)

DVDXcopy

[ Voor 8% gewijzigd door pvr op 30-05-2003 23:33 ]

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat bijvoorbeeld DVDXcopy kan, kunnen shrinkdvd en instantcopy ook. DVDXcopy is een eerste generatie DVD copieerder, welke nog niet de mogelijkheid geeft om een re-transcode te doen.

Bij bijvoorbeeld shrink dvd kan je zaken die je niet wilt (menu's, previews) of niet zo belangrijk vind, een (hele hoge) compressie meegeven, zodat de main movie net past. Je kan er ook voor kiezen om helemaal geen compressie aan te zetten en de film te verdelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
dvdxcopy pleurt er toch een eigen logo voor? Da's irritant. De maker van Ifoedit werkt eraan overigens dacht ik.

dvdshrink is best aardig, gister ff geprobeerd. Nog ff kijken hoe ik kan selecteren dat film weinig en de rest hoge compressie kan geven, zonder dat ik er veel voor hoef te doen :)

dvd2one is lekker simpel en zonder poespas. Kwaliteit is goed genoeg voor tv's. Misschien dat je op dure CRT PJ's echt verschil gaat zien, maar die komt er toch niet bij mij. De 2e hands markt ervan begint al aardig minder te worden en DLP PJ's beginnen dezelfde kwaliteit te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scarp schreef op 31 May 2003 @ 10:46:
dvdxcopy pleurt er toch een eigen logo voor? Da's irritant. De maker van Ifoedit werkt eraan overigens dacht ik.

dvdshrink is best aardig, gister ff geprobeerd. Nog ff kijken hoe ik kan selecteren dat film weinig en de rest hoge compressie kan geven, zonder dat ik er veel voor hoef te doen :)

dvd2one is lekker simpel en zonder poespas. Kwaliteit is goed genoeg voor tv's. Misschien dat je op dure CRT PJ's echt verschil gaat zien, maar die komt er toch niet bij mij. De 2e hands markt ervan begint al aardig minder te worden en DLP PJ's beginnen dezelfde kwaliteit te benaderen.
What the hell zijn CRT PJ's en DLP PJ's? Ik heb wel een vermoeden, maar verder geen idee waar deze afkortingen voor staan..

Bij dvdshrink kan je met customize streams de verschillende streams een verschillende compressie meegeven. Je kan in dit menu previews zien, dus da's lekker makkelijk..

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 31-05-2003 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
PJ = Projector. CRT = Cathode Ray Tube. DLP is "Digital Light Processing".
Verschillende projectoren dus. Omdat die het originele beeld redelijk opblazen zal je eerder compressie problemen zien dan op een tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-04 21:47
LuNaTiC schreef op 18 May 2003 @ 20:53:
whehe :P

tsjah je moet inderdaad niet teveel van het goede willen ;)

gewoon 1 DVD-9 voor 1 DVD-5 aanhouden, dan zit het wel oke :)

OVerigens is het best leuk zown DVD-fikker, binnenkort ga ik me eens verdiepen hoe je meerdere SVCDs op een DVDtje kan proppen.

Ben begonnen met SVCD2DVDMPG, een handig progje, maar daarna moet je nog wat stunts uithalen met authoring software (waar ik nu even geen zin in heb :P)

SVCD2DVDMPG+ kan dat allemaal ineens, wat wil zeggen dat je met 1 druk op de knop (met wat opties ingesteld natuurlijk ;)) je binnen vrij korte tijd DVD-compatible MPG files krijgt ;)

maarja, voor de + versie moet je helaas doneren voordat je die kunt downloaden en reggen, en ook al zou ik er heus wel wat voor over hebben, ik had het toch wel eerst uit willen proberen...
Heb vandaag beide versies uitgeprobeerd. De versie zonder + kan weldegelijk met 1 druk op de knop compatible mpg'jes maken (maar dan moet je nog wel een progje hebben om er de vob en ifo etc bestanden van te maken.
De + versie maakt als laatste de audio_ts en video_ts dirs aan (en natuurlijk in de video_ts behorende bestanden).
Heb zojuist 5 svcd enterprise episodes op 1 dvd gezet en het werkt prima. Het is zeker die 5 (of 10) pond waard. Het enige wat je niet krijgt of kunt maken zijn menus. Je moet met chapter forward door naar de volgende epsisode (of film).

Do as I say, don't do as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Klopt, het enige verschil is dan ook dat je het 'af moet maken' met authoring software. Zelf gebruik ik daar TMPGEnc DVD Author voor. Een erg simpel proggie wat je stap voor stap er doorheen loodst, je kunt simpel de menuutjes laten maken met een duidelijke structuur.

Helaas kan deze geen subtitles aan en (dacht ik) gaat ie niet zo makkelijk om met AC3 om. Aangezien ik experimenteren wel leuk vind, wil ik dus weleens proberen om een divx/xvid met AC3 om te zetten naar MPG2 mét selecteerbare subs, en dan op DVD fikken :)

Heb daarvoor nu DVD Maestro, wat op het 1e gezicht wat onoverzichtelijker lijkt. Deze week als ik wat tijd heb ga ik me een beetje verdiepen, want er zijn op zich zat guides voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

LuNaTiC schreef op 31 May 2003 @ 20:43:
Klopt, het enige verschil is dan ook dat je het 'af moet maken' met authoring software. Zelf gebruik ik daar TMPGEnc DVD Author voor. Een erg simpel proggie wat je stap voor stap er doorheen loodst, je kunt simpel de menuutjes laten maken met een duidelijke structuur.

Helaas kan deze geen subtitles aan en (dacht ik) gaat ie niet zo makkelijk om met AC3 om. Aangezien ik experimenteren wel leuk vind, wil ik dus weleens proberen om een divx/xvid met AC3 om te zetten naar MPG2 mét selecteerbare subs, en dan op DVD fikken :)

Heb daarvoor nu DVD Maestro, wat op het 1e gezicht wat onoverzichtelijker lijkt. Deze week als ik wat tijd heb ga ik me een beetje verdiepen, want er zijn op zich zat guides voor.
Jip.. C't had een jaar geleden alweer een goeie guide.
btw.. vergeet niet het uitgefaseerd authoring software SpruceUp niet.. het waarom van uitfaseren weet ik niet... (genereerde te weinig inkomsten of zo?)

[ Voor 3% gewijzigd door henkleerssen op 01-06-2003 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04 11:12

GaMeOvEr

Is een hork.

Zo, ff een kick. :P

Ik heb nu zelf ook een DVD fikkert (Plextor 504A) en ben dus ook eens aan de slag gegaan, met de info gegeven in dit topic en wat zoeken op het internet.

Stap 1, DVD rippen :

- Smartripper of DVD decrypter, werkt alletwee prima, waarbij ik de interface van DVD decrypter fijner aan vind voelen voor mij, echter resultaten zijn bij beide gelijk. :) Ik rip dan de hele film, zodat ik in de volgende stap een fijnere selectie kan maken van wat ik nu wel of niet wil hebben.

Stap 2, DVD passend maken :

- DVD-shrink. Erg fijne interface, mooie selectie mogelijkheden van wat je wel en niet wil en hoe je dat precies wilt, je kunt kiezen voor verschillende vormen van compressie of niet. Bijvoorbeeld de film geen compressie, maar de extra's wel, waarbij je zelf kunt kiezen voor "still images" waarmee je je gebrande disc fijn compatible houd, als in, alles is aanwezig op de disc.

Hierbij is mijn streven geen compressie op de film te doen, menu te behouden, extra's als het past met compressie (mits leuke extra's offcourse) en anders stills.

Stap 3, DVD fikken :

CloneDVD of Nero.

Waarbij naar mijn idee stap 1 en 3 niet boeiend zijn wat je gebruikt. Rippen is rippen, branden is branden. De belangrijkste stap is stap 2, wel of geen compressie en wat je wel of niet wilt hebben.

Voor de rest heb ik ook nog DVD X Copy express getest, de meest simpele interface die je ooit zult tegenkomen. Source disk erin -> Start , lege disc erin -> Finish. :P

Dit progje doet dus _alles_! Rippen, encoden en fikken.

Dit is het voordeel en gelijk het nadeel, er zijn 0 instelmogelijkheden (afgezien van welke audiotrack en subs) en je kunt dus niet bepalen wat je wel of niet wilt, het is Movie-only. Dus geen menu's en extra's, alleen de film. Als het niet nodig is geen compressie, als het wel nodig is wel. Dit progje schijnt samen met Instant Copy van Pinnacle de beste resultaten in compressie te halen. (Zie ook : http://www.cdfreaks.com/article/114 )

Op zich wel een heel handig pakketje, als dit het enige is wat je wil en menu's en extra's dus niet boeiend zijn.

Waar je voor de rest nog wat dingen zou kunnen aanpassen is in het rippen, als je bijvoorbeeld toch de menu's en zo niet wilt, zou je deze ook niet hoeven rippen om zo tijd te besparen. Echter, in dat geval zou ik gewoon DVDXcopy Express gebruiken.

Eigenlijk doe is dus 2 dingen :

Snelle fik van movie only : DVD X Copy Express
Keuze bepaling : Rippen, DVDShrink voor selectie en compatibiliteit van disc, fikken met CloneDVD.

Qua keuze voor stap 2 (passend maken) vind ik eigenlijk geen alternatief voor Shrink DVD, die mij dusdanige krachtige keuzes geeft, van wat ik wel of niet wil en hoe ik dat dan wil. CloneDVD en DVD2one vind ik daarin veel te beperkt.

Leuke bijkomstigheid : DVDShrink is freeware!

So much voor aanvulling van dit topic. :)

[edit]

Hmmmm... Ik ontdek nu net dat ik met DVDshrink niet eens hoef te rippen? Hmm. Cool! :D

[ Voor 6% gewijzigd door GaMeOvEr op 20-07-2003 15:59 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snelle fik van movie only : DVD X Copy Express
Keuze bepaling : Rippen, DVDShrink voor selectie en compatibiliteit van disc, fikken met CloneDVD.

Qua keuze voor stap 2 (passend maken) vind ik eigenlijk geen alternatief voor Shrink DVD, die mij dusdanige krachtige keuzes geeft, van wat ik wel of niet wil en hoe ik dat dan wil. CloneDVD en DVD2one vind ik daarin veel te beperkt.

Leuke bijkomstigheid : DVDShrink is freeware!

So much voor aanvulling van dit topic. :)

[edit]

Hmmmm... Ik ontdek nu net dat ik met DVDshrink niet eens hoef te rippen? Hmm. Cool! :D
Anoniem: 8504 in "DVD's kopieren; de beste manier"

Daar was ik dus bijna een half jaar geleden al achter, alleen niemand die luisterde :'(

Wel is de interface van DVDShrinkbehoorlijk verbeterd, je ziet nu realtime wat er in welke stream zit.. Ik snap alleen niet waarom ze er geen brand-module hebben ingebouwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Laatst online: 23-04 23:04
Het voordeel van dvd2one t.o.v. dvdshrink is dat dvd2one de 'movie-only' precies op een DVD propt. Ik kan deze optie bij DVDshrink niet vinden. Kan aan mij liggen maar ik kan alleen maar kiezen uit verschillende compressielevels zodat het nooit helemaal precies past (meestal heb ik ruimte over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stalkert schreef op 20 July 2003 @ 16:53:
Het voordeel van dvd2one t.o.v. dvdshrink is dat dvd2one de 'movie-only' precies op een DVD propt. Ik kan deze optie bij DVDshrink niet vinden. Kan aan mij liggen maar ik kan alleen maar kiezen uit verschillende compressielevels zodat het nooit helemaal precies past (meestal heb ik ruimte over).
Je hebt (bij de laatste versie in ieder geval) een re-author mode en een full disk mode. De re-author mode kan je de main film alleen naar de streams window slepen. Als je full disk mode kiest, moet je zelf kiezen welke stream je wilt comprimeren.

Als de main movie niet past krijg je alsnog de optie om deze ook passend te maken natuurlijk. Dan kom je niet onder her-transcoden uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-04 11:12

GaMeOvEr

Is een hork.

Anoniem: 8504 schreef op 20 July 2003 @ 16:50:
Anoniem: 8504 in "DVD's kopieren; de beste manier"

Daar was ik dus bijna een half jaar geleden al achter, alleen niemand die luisterde :'(

Wel is de interface van DVDShrinkbehoorlijk verbeterd, je ziet nu realtime wat er in welke stream zit.. Ik snap alleen niet waarom ze er geen brand-module hebben ingebouwd..
Ja, ik zag nu idd ook dat je het erbij had gezet. Sorry voor het niet luisteren, maar toen had ik nog geen DVD brander. ;)

Als ze nu idd ook nog een brandmodule in DVDshrink bouwen, heb je een erg fijn product. Hoewel ik natuurlijk sowieso wel Nero op mijn systeem heb, maar toch. :)

Ik ken dus alleen de Interface van DVD Shrink 2.3, die vind ik erg prettig informatief _en_ krachtig, met alle mogelijkheden die je daarin hebt. :)
Stalkert schreef op 20 July 2003 @ 16:53:
Daarom gebruik ik dus ook 2 progjes. :) DVDXcopy Express voor movie only, en DVDshrink voor het fine-tune werk. :)

Je kun idd met DVDshrink wel gaan reauthoren, maar dat vind ik dan weer teveel werk, zeker gezien de simpele interface van DVDXcopy express en de hele goede kwaliteit van zijn compressie. (Bijna net zo goed als Instantcopy, die de beste schijnt te zijn.)

Eventueel kan ik dan nog Clone DVD gebruiken voor 1 op 1 kopieën (dus 1X DVD9 op 2X DVD5) maar ik betwijfel of ik dat ooit ga gebruiken. (Discs wisselen, bah...)

[ Voor 43% gewijzigd door GaMeOvEr op 20-07-2003 17:07 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

OK, ik ben bijna klaar met het live testen van een nieuwe methode voor specifieke DVD's :P
Ik heb hier namelijk een flipper DVD liggen.
JHe mag dus fijn halverwege de film opstaan om je schijfe om te draaien :( |:(
En dan zijn de 2 kanten nog eens single layer ook.

Anyway .. ff vlug de volgende methode 'bedacht'

- Kopieer de 2 kanten naar de HD
- Open de main VOB files met VStrip GUI
- Selecteer de main film, en laat wegschrijven als M2V file

Je hebt nu een M2V file met daarin alle Audio streams en de film zelf.

Open het bestand in de MPEG Tools van TMPGEnc, en demultiplex de movie.
DeMultiplex vervolgens de audio stream die je wilt.

Herhaal dit voor de andere zijde.

Je hebt nu 2 losse M2V en AC3 files.

Haal vervolgens SubRip nog ff over de 2 originele kantjes om de subs eruit te trekken, en maak hier 1 lange SRT van.

Daar ben ik dus nu :P

Theorethisch zou het vervolg zo moeten gaan :

Hang de 2 M2V files in Canopus Procoder, en laat ze stitchen en even vlug hercoderen (of los stitchen als Canopus er te lang over doet .. moet ik nog ff uitzoeken).

Vervolgens de 2 AC3 files stitchen (moet ik nog ff een tool voor vinden).

Je hebt dan 1 grote M2V en een AC3 file.
Mikker deze in DVD Maestro en compile de meuk.

Vervolgens de hele DVD nog ff door Instant Copy heenhalen en je bent klaar :Y)

Variant hierop kan ook zijn om NIET te stitchen, en Movie2 bij het einde van Movie1 te laten starten dmv DVD Maestro commands.

Zal het restultaat strax nog wel ff posten

=[EDIT]=
Hmm .. MPEG-2 files joinen is geen probleem .. maar ik kan NERGENS een simpele tool vinden om AC3 files te joinen :(
En converteren naar WAV is uiteraard geen optie, want ik wil die 5.1 stream behouden.

[ Voor 7% gewijzigd door Koffie op 20-07-2003 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88625

Beste mensen (offtopic)

Ik zoek al een tijdje software om een mp3 DVD te maken 8)7
ook zou ik graag menutjes willen maken zodat ik op mn TV door de mp3 DVD
heen kan bladeren

Welk programma kan ik hier het beste voor gebuiken,om dit voor mekaar te toveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajoran
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

Wat mijn inziens wel een voordeel met DVDShrink is, is dat iedereen er mee om kan gaan en dat je toch de volledige DVD en menustructuur mee kunt krijgen.
persoonlijk comprimeer ik de menu's tot het een na hoogste niveau (net geen stills) en ik haal de audiotracks eruit die ik toch niet wil horen, bv fins of zo.

Dan pas een DVD met een redelijk lage comprimering prima op een DVD R en imo redelijk weinig kwaliteitsverlies.

Weegt volgens mij wel op tegen een hoop andere tools waarbij je er toch helemaal in moet duiken om het te snappen
:)

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

hm met dvd shrink krijg ik bij veel films (gladiator, matrix, terminator 2, fightclub) deze foutmelding wanneer hij de dvd scanned na openen:
DVD Shrink encountered an error and cannot continue this operation.

failed to decrypt data: drive region incompatible?

Is daar een work arround voor? Ik hoop van wel want het is verder een heerlijk programma

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dadj schreef op 20 July 2003 @ 19:47:
hm met dvd shrink krijg ik bij veel films (gladiator, matrix, terminator 2, fightclub) deze foutmelding wanneer hij de dvd scanned na openen:
DVD Shrink encountered an error and cannot continue this operation.

failed to decrypt data: drive region incompatible?

Is daar een work arround voor? Ik hoop van wel want het is verder een heerlijk programma
Wat vaak wil helpen (weet niet in dit geval) is om de film eerst even te openen in powerdvd o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Laatst online: 26-02 21:08
snelste manier van dvd9 naar 5 is dvdshrink, eerst naar de hdd met dvd decrypter op file mode. branden kan met nero burning rom of stomb record max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

't Gaat natuurlijk niet alleen om de snelste methode he ;)

Kijk maar eens naar de diverse vergelijkingen tussen DVD2One en InstantCopy.
DVD2One is altijd sneller dan InstantCopy , maar toch komt Instantcopy beter uit de bus dankzij zijn extra checks en routines (wat resulteert in een beter beeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koffie schreef op 20 July 2003 @ 20:16:
't Gaat natuurlijk niet alleen om de snelste methode he ;)

Kijk maar eens naar de diverse vergelijkingen tussen DVD2One en InstantCopy.
DVD2One is altijd sneller dan InstantCopy , maar toch komt Instantcopy beter uit de bus dankzij zijn extra checks en routines (wat resulteert in een beter beeld).
Als je toch tijd zat hebt, zoals jij blijkbaar koffie ;) Kan je net zo goed deze proberen: http://www.dvd2dvd-r.de/

Die maakt gebruik van cce en is heel makkelijk in het gebruik. Maar omdat dit proggie de hele stream opnieuw encodeerd, doet hij er zo'n 4 tot 5 uur over..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Anoniem: 63986 schreef op 30 May 2003 @ 14:40:
Hey,

Waarom gebruikt niemand DVD X COPY XPRESS???

Ik heb net een Nec 1100a gekocht en ik ben volop aan het backuppen.

Ik brand in 36 minuten een Film. BV blade II

DVD X COPy leest eerst de film en burnt hem daarna.

Zowel lezen als schrijven duurt +- 15 minuten.

Ik gebruik wel 4 speed dvd+r >:) >:)
Wou ik nou ook vragen waarom niemand dvdxcopy xpress gebruikt.
Is een mooi simpel progie.
En binnen 1 uur heb je een film op dvd staan met 5.1 geluid en nl sub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Heb `m net binnen gehaald (DVD X COPY XPRESS) en ga `m straks direct uitproberen!

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.