Jaspov schreef op 08 August 2003 @ 22:29:
Hij staat nu weer te draaien. Heeft audiocheck achter de rug, daarna encoding (CCE twee uur over gedaan). CCE is nu bezig met een tweede run. Net stond er nog transcoding geloof ik en hij geeft aan er 4 uur over te gaan doen. Benieuwd wat er morgenochtend staat.
dezelfde film vanmiddag even met clonedvd, pinnacle en shrink gedaan. Als dit nu eindelijk lukt kan ik ze alle 4 eens vergelijken. Desgewenst kan ik wel wat screenies posten ergens. Toch benieuwd of de extra tijd en moeite van CCE ten opzichte van de overige eenvoudige transcoders de moeite waard is, en daar gaat dit topic nu eenmaal over.
Heeft iemand btw elders al eens een dergelijke vergelijking gezien? (MET screenshots)
Hier :
http://www.cdfreaks.com/article/114
Daar worden :
- CloneDVD version 1.1.7.1
- DVD2one version 1.2.0
- DVD Shrink version 2.3
- DVD X Copy Xpress version 2.5.2
- Pinnacle InstantCopy version 7.1.1
met elkaar vergeleken.
Conclusie :
Movie Only : Instant Copy het beste, strak gevolgd door X copy Express.
Full Disk: is het weer als eerste Instant copy, gevolgd door CloneDVD. (Kan X Copy Express niet.)
Echter werken ze daar met erg forse compressie ratio's.
Zelf heb ik nu ook al het nodige gefikt en wat mij opvalt is het volgende:
Als ik een film met soundtrack van niet meer dan 5.5 GB fik met het menu erbij, (max 300MB menu) en geen extra's, dan zie ik geen verschil tussen de copy en het origineel.
Ik heb pas één film waar ik kwaliteitsvermindering zie, en dat is Pearl Harbor (2 uur, 55 minuten) die ik movie only met CloneDVD op 1 DVD 5 heb gezet.
De kwaliteitsvermindering is dat je op sommige plaatsen (in de lucht bijvoorbeeld, met wolken) een soort verschijnsel ziet wat je ook hebt als je in windows van 16.7M kleuren naar 65K terug gaat.
Echter geen blokvorming of dat soort shit.
Conclusie voor mij: Dat gedoe met CCE is voor mij niet nodig.
Owja, voor de info, de spullen die ik gebruik om de film te bekijken: (Wel handig dat jullie mijn referentiekader weten, misschien kijk ik wel op een 37CM Yoko TV.

)
TV: Philips 36PW9575 : 36" Breedbeeld, Digital Natural Motion (100HZ)
DVD : Philips DVD 963 SA (Top of the line philips DVD)
Ik gebruik dus 3 tools:
- Smartripper, voor rips naar schijf, met regiovrij en de-macrovision.
- Shrink DVD, voor rips en customizen van discs met niet al teveel spul. (voor behoud van menu en eventueel extra's met compressie.)
- CloneDVD, voor het fikken van de output van DVDshrink, en films waar gecompressed moet worden. (Shrink DVD heeft het slechste compressiealgoritme en is ook (nog?) niet traploos, maar in stappen van 5%.
Ondertussen ben ik een backup of 40 later, dus ik kan het allemaal wel enigzins onderbouwen.
[edit]
Overigens ben ik van DVD X copy express afgestapt, wegens de volgende redenen:
- De te simpele interface is funest, je kunt wel een sub aangeven, echter zie je niet of die die ook altijd pakt. Ik had 2 copies waarbij ik een engelse ipv een nl sub kreeg, terwijl er wel nl op het origineel stond en die ook geselecteerd was in het menu.
- De irritante "DVD backup" melding op iedere disc die je ermee maakte.
- Het geen verschil zien met een tool zoals CloneDVD, die ik toch ook nodig had.
[
Voor 24% gewijzigd door
GaMeOvEr op 08-08-2003 23:22
]
Aannames zijn fataal.