DVD's kopieren; de beste manier

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.727 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 19:26
Kwaliteit van dvdshrink kan je zelf bepalen, compressielevels 0 tot 8 oid. Op 0 wordt er niks aan het beeld gecomprimeert, dus kwaliteit blijft perfect. Bovendien freeware, én heeft geen externe software nodig om de dvd te rippen. Super progje :)

Incl stap voor stap flash handleiding te vinden op http://www.mrbass.org/dvdshrink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --HYPER--392
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:05

--HYPER--392

Powered by Fiat

ik doe het op de volgende manier.

1) Eerst ff stukkie film kijken met PowerDVD (of alles ok is)
2) Dan met DVD Decrypter de film naar me Harddisk halen
3) Dan met Pinnacle Instant Copy de vob-file inladen en fikken

Het grootste voordeel van deze methode vind ik dat je volledige controle hebt over de film.

Je zet hem namelijk eerst naar je Harddisk, dus je kan hem branden wanneer je wilt. En met pinnacle is de kwaliteit subliem. 1 vet minpunt is dat pinnacle zo rete traag is, zelf op me PIV 2,6 HTT duurt het nog steed 1,5 uur voordat de film klaar is.

maar ach, dan haal je weer je voordeel uit je nachtstroom ;)

Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

--HYPER-- schreef op 20 July 2003 @ 21:36:
ik doe het op de volgende manier.

1) Eerst ff stukkie film kijken met PowerDVD (of alles ok is)
2) Dan met DVD Decrypter de film naar me Harddisk halen
3) Dan met Pinnacle Instant Copy de vob-file inladen en fikken

Het grootste voordeel van deze methode vind ik dat je volledige controle hebt over de film.

Je zet hem namelijk eerst naar je Harddisk, dus je kan hem branden wanneer je wilt. En met pinnacle is de kwaliteit subliem. 1 vet minpunt is dat pinnacle zo rete traag is, zelf op me PIV 2,6 HTT duurt het nog steed 1,5 uur voordat de film klaar is.

maar ach, dan haal je weer je voordeel uit je nachtstroom ;)
1) Preview met dvdshrink
2) rippen/converteren met dvdshrink duurt op mijn 2400+ zo'n 30 minuten
3) Branden met NERO duurt zo'n 15 minuten

Totaal zo'n 45 minuten per film zonder dat je eerst een HD rip nodig bent :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn set-up:

1) Rippen met smartripper
2) Processen met Clonedvd
3) Fikken met clonedvd

Film die +- 4,7 of minder zijn --> Iso'tje maken en fikken met Nero :)

In het verleden gebruikte ik het welbekende Instantcopy, maar da's toch een partij traag..... :(

Een vraag rest mij nog: Hoe haal ik nou het beste een copy-beveiliging van een dvd af? Instantcopy gaf bijv toen bij mij bij Shrek "Css wordt niet ondersteunt tijdens het lezen of copyen naar de harde schijf"

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:54

GaMeOvEr

Is een hork.

meat106 schreef op 20 juli 2003 @ 20:30:
[...]

Wou ik nou ook vragen waarom niemand dvdxcopy xpress gebruikt.
Is een mooi simpel progie.
En binnen 1 uur heb je een film op dvd staan met 5.1 geluid en nl sub.
Als je nu mijn reply had gelezen. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Om de beste kwaliteit te behouden bij het backuppen van een DVD gebruik ik het liefst Instant Copy omdat die vooralsnog de beste compressiekwaliteit levert. Hij doet er ook een stuk langer over dan DVD2One, DVD-Shrink, e.d. Nadeel van Instant Copy is dat je geen "movie-only" kunt doen. Ook het weghalen van ongewenste zaken zoals waarschuwingen, kijkwijzer, Brain ongein e.d. gaat vaak niet goed met Instant Copy.

Om te "re-authoren" gebruik ik DVD-Shrink zodat ik een "movie-only" rip op de harde schijf krijg die ik dan vervolgens comprimeer naar DVD5 met Instant Copy. Zo heb ik toch een movie-only rip met de beste kwaliteit. Vooral bij de wat langere films van twee uur en langer is het betere encoderingsalgoritme van Instant Copy duidelijk te zien en te verkiezen boven "snelheidsmonsters" zoals DVD2One. Goed comprimeren kost nu eenmaal tijd en snelheid en kwaliteit gaan niet zo goed samen, teminste in het geval van videocompressie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JazzySOB schreef op 21 July 2003 @ 01:53:
Om de beste kwaliteit te behouden bij het backuppen van een DVD gebruik ik het liefst Instant Copy omdat die vooralsnog de beste compressiekwaliteit levert. Hij doet er ook een stuk langer over dan DVD2One, DVD-Shrink, e.d. Nadeel van Instant Copy is dat je geen "movie-only" kunt doen. Ook het weghalen van ongewenste zaken zoals waarschuwingen, kijkwijzer, Brain ongein e.d. gaat vaak niet goed met Instant Copy.

Om te "re-authoren" gebruik ik DVD-Shrink zodat ik een "movie-only" rip op de harde schijf krijg die ik dan vervolgens comprimeer naar DVD5 met Instant Copy. Zo heb ik toch een movie-only rip met de beste kwaliteit. Vooral bij de wat langere films van twee uur en langer is het betere encoderingsalgoritme van Instant Copy duidelijk te zien en te verkiezen boven "snelheidsmonsters" zoals DVD2One. Goed comprimeren kost nu eenmaal tijd en snelheid en kwaliteit gaan niet zo goed samen, teminste in het geval van videocompressie.
Lezen blijft een beetje moeilijk voor veel mensen... De beste kwaliteit zul je nooit met een transcoder behalen. Instantcopy, dvdshrink en dergelijke zijn allemaal transcoders, welke puur de bitrate van de stream verlagen.

Als je de beste kwaliteit wilt, wil dit alleen met cce of tmpgenc o.i.d. Alleen zit je dan wel een nachtje op je film te wachten. Zie een eerdere reply van mij voor een tooltje dat alles automatiseert (dvd2dvd-r).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd cce is een fantastisch programma alleen erg duur, goede cce guides kun je hier vinden. 8). En natuurlijk met een ifo parse ripper zoals dvd decrypter kun je al een hoop onnodige talen enzo eruit halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:23
Verwijderd schreef op 20 July 2003 @ 16:56:
[...]

Als de main movie niet past krijg je alsnog de optie om deze ook passend te maken natuurlijk. Dan kom je niet onder her-transcoden uit...
krijg ik dan de mogelijkheid om hem precies passend te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 08:55:
[...]
Lezen blijft een beetje moeilijk voor veel mensen... De beste kwaliteit zul je nooit met een transcoder behalen. Instantcopy, dvdshrink en dergelijke zijn allemaal transcoders, welke puur de bitrate van de stream verlagen.
Verlagen van een bitrate heet volgens mij nog steeds compressie. Je maakt iets kleiner door het immers te comprimeren.
Als je de beste kwaliteit wilt, wil dit alleen met cce of tmpgenc o.i.d. Alleen zit je dan wel een nachtje op je film te wachten. Zie een eerdere reply van mij voor een tooltje dat alles automatiseert (dvd2dvd-r).
Dit heeft helemaal niets met "moeilijk lezen" te maken. Natuurlijk weet ik dat Cinema Craft Encoder de beste encoder is (heb het voorheen veel gebruikt om S-VCD's mee te maken) Maar het ging hier duidelijk over de "eenvoudige "one-click" programmaatjes, zoals DVD2one, DVD-shrink, DVDXCopy, Instant Copy, etc. waarmee men relatief makkelijk een DVD kan backuppen. En daarvan geeft Instant Copy gewoon de beste resultaten. Met CCE en DVD2SVCD (of 2DVD-R) gaat het trouwens allemaal een stuk gecompliceerder.

[ Voor 4% gewijzigd door Tranquility op 22-07-2003 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

JazzySOB schreef op 21 July 2003 @ 01:53:
Dan zul je toch eerst eens beter moet zoeken voordat je zulke beweringen doet.
Dit kan namelijk allemaal WEL met Instantcopy ;)
Dat is dus dubbel op ;)
Ik adviseer je eens om de PinnacleInstantcopy settings te gebruiken ;)
http://www.cdrbase.com/showthread.php?threadid=31174
Vooral bij de wat langere films van twee uur en langer is het betere encoderingsalgoritme van Instant Copy duidelijk te zien en te verkiezen boven "snelheidsmonsters" zoals DVD2One.
Eindelijk iemand die het eens snapt ;)
Ik wil toch wel heel graag de DVDtjes zien, van de lui die ff een raffel raffel compressie zonder na controle doen.
En dan met name op een iets grote breedbeeld dan gemiddeld.

[ Voor 14% gewijzigd door Koffie op 22-07-2003 08:54 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb zaterdag "Gladiator" gebackupped met DVDXcopy Xpress, die doet alleen movie-only.

De filmtrack daarvan alleen al is iets van 5.8 GB, dus die moet dan gecompressed worden naar 4.4.

Ik zag op mijn Philips 36PW9575 geen verschil. (En ja, ik ben kritisch... ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door GaMeOvEr op 22-07-2003 09:37 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Koffie schreef op 22 July 2003 @ 08:52:
bla bla

Dat is dus dubbel op ;)

bla
Nou nou.. hoe makkelijk kun je het maken..thanx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 July 2003 @ 21:59:
Mijn set-up:

1) Rippen met smartripper
2) Processen met Clonedvd
3) Fikken met clonedvd

Film die +- 4,7 of minder zijn --> Iso'tje maken en fikken met Nero :)

In het verleden gebruikte ik het welbekende Instantcopy, maar da's toch een partij traag..... :(

Een vraag rest mij nog: Hoe haal ik nou het beste een copy-beveiliging van een dvd af? Instantcopy gaf bijv toen bij mij bij Shrek "Css wordt niet ondersteunt tijdens het lezen of copyen naar de harde schijf"

Iemand een idee?
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Als je ript wordt de copy-beveiliging eraf gehaald hoor, met DVD decrypter of Smartripper.

Jij gebruikt Smartripper, dus waarom die dan nog encrypted is snap ik niet? :?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CCE de beste encoder?? Jeeetje die kwaliteit haalt et dus echt niet bij Canopus Procoder. Mastering quality is werkelijk erg ongelooflijk aan deze encoder en heeft 2 pass vbr. :)

Verder is dvd copy x press wel een leuk proggie om snel een dvdtje te kopieren maar ook hier zit dus wel kwaliteits verlies in. Denk dat sommigen hier niet kritisch genoeg zijn of wel iets mankeren aan hun ogen, Hier en daar blokjes in het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik ken CCE niet , maar als het net zo'n codec als Procoder is, kan je dat niet vergelijken vindt ik.
Maar Procoder is idd wel een van de veel betere :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JazzySOB schreef op 21 July 2003 @ 23:48:
[...]

Verlagen van een bitrate heet volgens mij nog steeds compressie. Je maakt iets kleiner door het immers te comprimeren.
Nee hoor, je kan ook eenvoudigweg gegevens weglaten. Of dat nog steeds compressie heet, valt te betwisten.
[...]

Dit heeft helemaal niets met "moeilijk lezen" te maken. Natuurlijk weet ik dat Cinema Craft Encoder de beste encoder is (heb het voorheen veel gebruikt om S-VCD's mee te maken) Maar het ging hier duidelijk over de "eenvoudige "one-click" programmaatjes, zoals DVD2one, DVD-shrink, DVDXCopy, Instant Copy, etc. waarmee men relatief makkelijk een DVD kan backuppen. En daarvan geeft Instant Copy gewoon de beste resultaten. Met CCE en DVD2SVCD (of 2DVD-R) gaat het trouwens allemaal een stuk gecompliceerder.
dvd2dvd-r is een bijna 1 click programma. Als je de moeite neemt om het uit te proberen, zul je zien dat het net zo eenvoudig werkt als instantcopy of een dergelijk programma. Alleen maakt dvd2dvd-r gebruik van cce inplaats van een transcoder. Blijkbaar blijft lezen toch wel een heel klein beetje moeilijk ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
Koffie schreef op 22 July 2003 @ 08:52:
[...]

Dan zul je toch eerst eens beter moet zoeken voordat je zulke beweringen doet.
Dit kan namelijk allemaal WEL met Instantcopy ;)
Uiteraard kan dat met Instant Copy ook, maar ik heb al heel wat keren gehad dat de betreffende DVD het in veel spelers dan gewoon domweg niet doet. Het is een feit dat re-authoring met Instant Copy gewoon niet vlekkeloos werkt. En dan heb je ook nog eens de bekende "List out of bounds +1" error bij veel DVD's. met DVD-Shrink werkt het allemaal wél goed, alleen is de compressiekwaliteit daarvan minder, vandaar dat ik dan Instant Copy daarvoor gebruik. "best of both worlds" zeg maar.
[...]

Dat is dus dubbel op ;)
Hmm, dat dubbelop valt wel mee hoor. Ik bedoelde dat ik met DVD-Shrink uiteraard in uncompressed mode naar de HDD rip alvorens de hele zaak met Instant Copy te comprimeren.

Maar het klinkt wel interresant dat "hidden settings" tooltje. ga het binnenkort eens proberen.
[...]

Eindelijk iemand die het eens snapt ;)
Ik wil toch wel heel graag de DVDtjes zien, van de lui die ff een raffel raffel compressie zonder na controle doen.
En dan met name op een iets grote breedbeeld dan gemiddeld.
Dat bedoel ik... :) Met Instant Copy heb ik gewoon de beste resultaten (onder de one-click progjes), maar als er een makkelijke manier is om met CCE te werken (maar wel net zo flexibel als IC) dan geniet dat natuurlijk mijn voorkeur en zal ik dat zeker ook eens gaan proberen (DVD2DVD-R). Met DVD2SVCD was het ook al mogelijk om met CCE een DVD te backuppen, alleen was dat me veel te gecompliceerd.. En of CCE er nou langer over doet vind ik niet erg. 's nachts heeft mijn PC alle tijd :)

[ Voor 21% gewijzigd door Tranquility op 22-07-2003 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:23

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Ik heb even een kleine vraag. Ik heb sinds vandaag een NEC 1100a en ben aan de hand van dit topic eens een beetje gaan spelen met het kopiëren van een DVD.

Nu heb ik eerst met DVD-decrypter de gehele DVD geript en vervolgens met DVD-shrink alles zo gezet als ik het wilde hebben.

Het probleem kwam echter toen ik de boel met Nero eenmaal gebrand had. Eerder in dit topic werd vermeld dat het branden van een UDF-DVD de beste compatibiliteit opleverd. Echter kan zowel mijn DVD-rom uit de computer als de stand-alone van de buren (geen idee welke) de DVD niet lezen. Komt dit omdat ik een DVD+RW gebruikt heb? Normaal gesproken moet dit toch iig in de computer kunnen? Windows geeft de melding dat de schijf niet geformatteerd is.

Kan iemand deze zaak verhelderen voordat ik dadelijk een niet Rewritable gebruik en die dus kan weggooien?

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Hm. Probeer eens te branden met CloneDVD, dat ging bij mij goed met een DVD+RW. (Inderdaad, ook een RW gebruikt om te testen.)

Als het dan nog niet werkt, zou het idd zo kunnen zijn dat de standalones geen RW ondersteunen. Ik neem aan dat je PC hem wel snapt?

Overigens, als je ShrinkDVD gebruikt, hoef je niet eerst te rippen, ShrinkDVD kan zelf rippen. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 22:02

vehpol

Go Go Gadget!

GaMeOvEr schreef op 23 July 2003 @ 00:40:
Hm. Probeer eens te branden met CloneDVD, dat ging bij mij goed met een DVD+RW. (Inderdaad, ook een RW gebruikt om te testen.)

Als het dan nog niet werkt, zou het idd zo kunnen zijn dat de standalones geen RW ondersteunen. Ik neem aan dat je PC hem wel snapt?

Overigens, als je ShrinkDVD gebruikt, hoef je niet eerst te rippen, ShrinkDVD kan zelf rippen. :)
DVDShrink ruleert dan ook de wereld. ;)

Snel, betrouwbaar, goed, effectief, duidelijk, makkelijk, etc.
Eigenlijk vind ik het het leukste aan het programma de knop "Back-up" _/-\o_

Onze standalones, een samsung en een philips, ondersteunen beide gewoon +RW's. (-RW's nog niet geprobeerd). Je zou altijd een klein film bestandje kunnen proberen, maar ik neem aan dat je dat al gedaan hebt.

Heb je trouwens met Nero wel ingesteld dat je een video DVD wilt maken en vervolgens de files die door Nero gemaakt zijn in de map Video_TS geplaatst? Als je dat doet zou het moeten werken. Verder kan je alles gewoon op de standaard instellingen laten staan.

[ Voor 15% gewijzigd door vehpol op 23-07-2003 15:27 ]

Ceci n'est pas une signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazzi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:23

Pazzi

Koffiemokken en bierglazen

Mijn pc slikt de DVD helaas ook niet. Als ik hem probeer in mijn DVD-rom (Matshita SR-8586) geeft Windows de melding dat het medium niet geformatteerd is; in de NEC krijg ik weliswaar geen foutmelding, maar ook geen bestanden te zien. Direct proberen te openen met WinDVD lukt ook niet.

In Nero heb ik aangegeven dat ik een DVD-rom (UDF) wil maken. Dit omdat dit volgens us1111 de meeste compatibiliteit opleverd. Ik heb aangegeven dat Nero moet branden met UDF 1.02 en verder heb ik niets veranderd. Zou ik toch DVD-video moeten kiezen?

Ik zal het iig eens gaan proberen met CloneDVD.

Btw: de reden dat ik DVD-decrypter gebruik is dat ik in DVD-shrink de optie mis om bepaalde extra's compleet weg te laten. De DVD in kwestie (13 ghosts) bevat 1 extra die ik wel wil hebben, maar de anderen niet, ook niet als Still picture. Met DVD-decrypter kan ik precies aangeven welke stukjes ik wel wil rippen en welke niet :)

"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Mja, als je PC hem ook al niet slikt, dan is het goed mis. ;)

Idd andere brandoptie proberen. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalkert
  • Laatst online: 06-08 15:23
Pazzi schreef op 23 July 2003 @ 17:41:

Btw: de reden dat ik DVD-decrypter gebruik is dat ik in DVD-shrink de optie mis om bepaalde extra's compleet weg te laten. De DVD in kwestie (13 ghosts) bevat 1 extra die ik wel wil hebben, maar de anderen niet, ook niet als Still picture. Met DVD-decrypter kan ik precies aangeven welke stukjes ik wel wil rippen en welke niet :)
Je kan bij dvdshrink toch kiezen voor re-author en daar alles naar toeslepen wat je wil op de dvd. De rest laat je gewoon weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pazzi schreef op 23 July 2003 @ 17:41:
Mijn pc slikt de DVD helaas ook niet. Als ik hem probeer in mijn DVD-rom (Matshita SR-8586) geeft Windows de melding dat het medium niet geformatteerd is; in de NEC krijg ik weliswaar geen foutmelding, maar ook geen bestanden te zien. Direct proberen te openen met WinDVD lukt ook niet.

In Nero heb ik aangegeven dat ik een DVD-rom (UDF) wil maken. Dit omdat dit volgens us1111 de meeste compatibiliteit opleverd. Ik heb aangegeven dat Nero moet branden met UDF 1.02 en verder heb ik niets veranderd. Zou ik toch DVD-video moeten kiezen?

Ik zal het iig eens gaan proberen met CloneDVD.

Als je al niet eens bestanden ziet, is er wel wat anders aan de hand. Vooral ook als je ze al niet eens op je NEC zelf ziet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe doen jullie dat met backup van niet film dvd's? Bijvoorbeeld muziek dvds of dvds met afleveringen van een serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Die heb ik zelf niet, maar ik denk dat je dan niet aan compressie ontkomt, of als het dan te slecht wordt: 1X DVD9 -> 2X DVD5

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

dvds met afleveringen van een serie?
Die zijn over het algmeen wat minder hoog van kwaliteit als Movies :)
Ik bedoel, niet elke Serie wordt ni 16:9 opgenomen, laat staan DTS.

Verder werp je al een hele zooi weg door evt. extra's , anders talige AC# streams en subs weg te knallen.

Sterker nog, er zijn gewone film DVD's die 1op1 op een DVD-R passen als je alleen NL subs en engelse geluidsstream overlaat.
Dan is je PC alleen maar bezig met slopen, niet met compressen.

Keerzijde van zulke series is wel dat de autoring company dat ook weet, en de ruimte gebruikt om meer afleveringen op 1 schijfje te persen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
@ us1111

Nou, ik heb dvd2dvd-r geprobeerd met CCE 2.5 en moet zeggen dat het perfect gaat! Heb gisteravond Terminator 2 met DD5.1 en de DTS tracks gedaan en overdag (ben toch niet thuis, werk) heb ik Star Wars I The Phantom Menace gebackupt. Het verschil is nagenoeg niet te zien! Het gekke is dat ik niet eens op de hoogte was van het bestaan van dvd2dvd-r. Ik wist dat je met dvd2svcd ook DVD's kon backuppen met CCE, maar dat vond ik veel te gecompliceerd en zag er om die reden vanaf. Ook is daarvan een guide te lezen met een nogal misleidende naam: Simple DVD2DVDR Guide. Het gaat hier dus helemaal niet om een dvd2dvd-r guide, maar om een dvd2svcd guide. Een heel groot verschil dus.

Ik dacht dus in eerste instantie dat de tip van us1111 hier betrekking op had, maar dat was bij nader inzien dus niet zo. Inderdaad heb ik nu met dvd2dvd-r eindelijk een makkelijk programma waarmee je met CCE perfecte DVD's kunt maken. Vreemd dat dit programma niet bekender is. Dus alsnog bedankt voor de tip! kan het nu iedereen aanraden die voor kwaliteit kiest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Laatst online: 12-09 13:32
Ik zelf gebruik dvd2one omdat het lekker snel is
Als een film 7gig > is dat gebruik ik de movie only optie... en behoud ik alleen de film + DD 5.1 eng en nl subs...

Als de film kleinder is als 7 gig gebruik ik altijd de full movie disk.. hierbij kan je namelijk ook nog eens kiezen welke audio streams je wilt gaan gebruiken... meestal staat er wel 3/4 bij terwijl je maar 1 gebruikt , en dat scheeld ook weer in de kwaliteit....

Maar even een vraagje , is het mogelijk met met dvd2dvdr + CCE de full dvd te backuppen , met menu en extras etc ?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

possibe schreef op 30 July 2003 @ 20:47:
Ik zelf gebruik dvd2one omdat het lekker snel is
Als een film 7gig > is dat gebruik ik de movie only optie... en behoud ik alleen de film + DD 5.1 eng en nl subs...

Als de film kleinder is als 7 gig gebruik ik altijd de full movie disk.. hierbij kan je namelijk ook nog eens kiezen welke audio streams je wilt gaan gebruiken... meestal staat er wel 3/4 bij terwijl je maar 1 gebruikt , en dat scheeld ook weer in de kwaliteit....

Maar even een vraagje , is het mogelijk met met dvd2dvdr + CCE de full dvd te backuppen , met menu en extras etc ?
Erg lastig, kan (nog) niet met een paar clicks.. Op het forum van dvd2dvd-r wordt volgens mij wel uitgelegd hoe het wel kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 21:14:
[...]

Erg lastig, kan (nog) niet met een paar clicks.. Op het forum van dvd2dvd-r wordt volgens mij wel uitgelegd hoe het wel kan...
argg das nou jammer ja... ik had al zon vermoede dat het moeilijk zou gaan omdat je elk appart stukje van de film appart moet re-encoden....

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

als daar op de bekende sites niets over te vinden is, kan je er beter een los topic over openen. "DVD's kopieren met behoud van menustructuur en extra's" is een onderwerp wat niet veel besproken is en lijkt me wel een los topic waard :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Laatst online: 13-09 12:22
ik heb de NEC 1300a en ben wat aan het klooien. Jullie hebben het wel over dat het mogelijk is, maar WAAR vind ik exaxt hoe je stap voor stap een DVD brand er een backup van maakt etc. Ik zit nu een homevideo klaar te maken voor dvd, maar die klerezooi is al 2 uur aan het berekenen (Studio8) kan het nie sneller!?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
ik ben een newbie hier op dit gebied, maar hoe kan ik zien hoe groot een dvd is? want je schijnt sommige films boven de 4,5gb niet te kunnen branden?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik altijd dvd decrypter om de film naar de hdd te kopieren. Daarna gebruik ik altijd dvd2one soms dvdshrink maar ik ben toch meer tevreden over dvd2one omdat de nieuwere versies (vanaf 1.2.1) nu ook constant compression ondersteunen, de oude compression engine van dvd2one was variable compression. Dat werkte niet goed met langere films. Na het encoden brand ik altijd met CopyToDVD die gebruik ik sinds kort wegens de goede reviews op www.dvdrhelp.com, eerder liet ik het branden doen met Nero. Het mooie aan dvd2one is dat je bij de nieuwere versies nu ook kan aanvinken dat CopyToDVD na het proces van dvd2one gaat branden. Maar meestal check ik het altijd even of de film goed gelukt is.
Greetz
A.I.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan zien hoe groot een dvd is door een dvd in je dvdrom te doen en daarna naar deze computer te gaan en op je dvdrom te klikken. Je kan ook met dvd decrypter kijken hoe groot die film is. Films die boven 4.5gb zijn kan je stukken weglaten zoals de extra's en verschillende audio languages. Dan past een film meestal wel op een dvdr indien die nog te groot is kan je de boel gaan down-sample'en. Dit kan je allemaal met dvd2one of dvdshrink of andere tools doen.
Greetz
A.I.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staat alles wat jullie willen weten http://www.vcdhelp.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

cypress3d schreef op 01 August 2003 @ 23:15:
ik ben een newbie hier op dit gebied, maar hoe kan ik zien hoe groot een dvd is? want je schijnt sommige films boven de 4,5gb niet te kunnen branden?!
Als je nu gewoon het hele topic had gelezen, had je het geweten. Want laat dit topic daar nu net over gaan.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ik rip met dvdecrypter,
dan de extra's en overbodige subs/audiostreams wegstrippen,
dan nog ff menu'tje aanpassen (menuedit), (zodat de extra's niet eens aangeklikt kunnen worden)
en als ik zin heb, strip ik nog ff die lompe kijkwijzer rotzooi en andere reclame/spam shit er ff uit...
en dan fikken met nero.. :)

netjes een dvd, originele kwaliteit, en een menu waar je geen verkeerde opties kan kiezen.. :)

nu alleen nog wachten op betaalbare 4x schijfjes.. :P

[ Voor 24% gewijzigd door GeleFles op 03-08-2003 04:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Ik heb nu Dogma door CloneDVD ( heerlijk programma ) heen gehaald en zodra mijn PX708 binnen is ga ik uittesten hoe lekker dat is.

Heb al de kwaliteit gezien....damn...net zoals de originele versie....CloneDVD haalt dus alleen maar de pieken van de videostream af...niet slecht.......

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
Grodor schreef op 18 May 2003 @ 19:08:
Als een film korter is als 120 Minuten gebruik ik meestal DVD-decrypter om te rippen. Vervolgens selecteer ik met IFOedit de hoofdfilm. (Hierbij kun je trouwens ook heel makkelijk selecteren welke ondertitles en audio spoor je wilt houden. IFOedit zorgt dan dat je een VIDEO_TS folder hebt die gewoon compatible is met alle dvd-spelers waar alleen de hoofdfilm in staat. Tenslotte brand ik dit met Nero.

Dus nix downsamplen..alleen de hooofdfilm met jou gewenste audio/subtitle streams. :)

Voor een tutorial over ifoedit zie: www.doom9.net
Ik ben net bezig met DVD Decryptor en zet nu de Eric Clapton DVD naar mijn HD. Wat is nou zometteen de bedoeling, kan ik de files direct via nero wegfikken naar mijn DVD-R+ of moet ik nog een ander proggie gebruiken... ik weet er allemaal nog niet zo heelveel van.

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
Als de hoofdfilm klein genoeg is dan is DVD-Shrink gewoon veel makkelijker. Dan hoef je ook niet met IFOEdit enz. te gaan klooien e.d. Met DVD-Shrink kun je ook alleen de film selecteren (Re-author) en de gewenste audiostream en subtitles selecteren en de rest weglaten. Als je dit vervolgens met "No Compression" naar de HDD laat rippen, kun je het vervolgens branden met Nero. Doe dit wel in het UDF-formaat voor de beste compatibiliteit met alle DVD-spelers. Je moet dan wel zelf twee mappen aanmaken, genaamd AUDIO_TS en VIDEO_TS (waar de filmbestanden in gaan, AUDIO_TS blijft leeg). Mocht de film toch nog te groot zijn, kun je bijv. met Instant Copy of DVD2DVD-R en CCE de boel comprimeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
Ben ik weer...

Eric Clapton is een briljante copy geworden :) Maar nu vraag ik me af, DVD van Clapton duurd 60 mins, ongeveer 4 gig. Ik heb ook muziek dvd's die tegen de 120 mins lopen. Kan ik deze dan ook net zo gemakkelijk copyen met Decryptor? Mocht dit niet kunnen hoe kan ik dan de dvd "splitsen" ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

nu alleen nog wachten op betaalbare 4x schijfjes
Ben bang dat een hoop standalone DVD spelers zich daar aardig in gaan verslikken.
Tot nu toe al 2 totaal verschillende standalone spelers gezien (en dat waren geen goedkope blokker prullen) die er weinig tot niets van konden brouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

cypress3d schreef op 04 August 2003 @ 17:00:
Ben ik weer...

Eric Clapton is een briljante copy geworden :) Maar nu vraag ik me af, DVD van Clapton duurd 60 mins, ongeveer 4 gig. Ik heb ook muziek dvd's die tegen de 120 mins lopen. Kan ik deze dan ook net zo gemakkelijk copyen met Decryptor? Mocht dit niet kunnen hoe kan ik dan de dvd "splitsen" ?!
Je moet die DVD's eerst rippen met Decrypter

Dan kun je met een programma als DVD2One of CloneDvd de vob files omzetten naar een grote van 4,3 Gb

Of je kan met andere programma's hierboven beschreven inderdaad de DVD door 2-en hakken en branden als 2 dvd's.

Ik moet zeggen.....als de media rond de 6-6,5Gb is en dat haal je door CloneDVD dan merk je het verschil niet met het origineel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
swampy schreef op 04 August 2003 @ 17:04:
[...]

Dan kun je met een programma als DVD2One of CloneDvd de vob files omzetten naar een grote van 4,3 Gb

Of je kan met andere programma's hierboven beschreven inderdaad de DVD door 2-en hakken en branden als 2 dvd's.

Ik moet zeggen.....als de media rond de 6-6,5Gb is en dat haal je door CloneDVD dan merk je het verschil niet met het origineel!
wat is het verschil dan met dvd2one en Clone dvd ?? Als ik een film van 6.5 gig door dvd2one haal (full disk) dan zie ik dus wel een kwaliteits verlies... kep 1 gebackupt waar je zelfs blokjes ziet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
swampy schreef op 04 augustus 2003 @ 17:04:
[...]

Hmmm... ik heb nu een dvd die is dus DUAL layered en dus tegen de 8Gig. Nu ben ik hem aan het inlezen met DVD X Copy XPress en dan zou hij dus daar automatisch 2 DVD-R + van maken... ben benieuwd hoe dat zal gaan.. er is toch geen risico dat ik 2 dvd's verknal hiermee?? kortom.. zijn er nog bijzonderheden waarop ik moet letten bij deze optie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehehe ik heb lotr extended edition door cce gehaald en van 11gb naar 4,7 gekregen.. ziet er perfect uit. heb het wel handmatig gedaan en de 2 discs appart hercodeerd, waarnaa ik ze aan elkaar heb geplakt en geauthored met ifoedit..
@mensen die klagen over de kwaliteit van dvdshrink/dvd2one .. wat had je verwacht van een transcoder die in 15 minuten een dvd transcode? voor films onder de 1 1/2 uur met 1 audiotrack is het goed genoeg.. langere films kun je beter opnieuw encoden simpelste is dan instantcopy, maar ik ga toch voor CCE kwaliteit. een beetje kennis van programma's als dvd2avi , avisynth en ifoedit zijn dan wel vereist.. kijk eens op doom9.nl voor wat tutorials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crvdwoestijne
  • Laatst online: 17-03-2020
Waarom wil niemand een film op 2 dvd's. Gebruik namelijk altijd dvdfab die gewoon de film na 4 GB in tweeën splitst. Op de eerste dvd staan gewoon alle extra's en een stuk hoofdfilm. Als je moet wisselen van dvd komt er gewoon te staan: please insert disc 2. Op de 2e dvd staan dan geen menu's etc.

Splitten van de dvd duurt ongeveer 5 a 10 minuten. De kwaliteit is in ieder geval exact hetzelfde als de orginele dvd. Hierna gewoon met nero of instantcopy branden met mijn NEC 1300 A.

Hoofdsysteem , Usenetdownbak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Crvdwoestijne schreef op 04 August 2003 @ 19:05:
Waarom wil niemand een film op 2 dvd's. Gebruik namelijk altijd dvdfab die gewoon de film na 4 GB in tweeën splitst. Op de eerste dvd staan gewoon alle extra's en een stuk hoofdfilm. Als je moet wisselen van dvd komt er gewoon te staan: please insert disc 2. Op de 2e dvd staan dan geen menu's etc.

Splitten van de dvd duurt ongeveer 5 a 10 minuten. De kwaliteit is in ieder geval exact hetzelfde als de orginele dvd. Hierna gewoon met nero of instantcopy branden met mijn NEC 1300 A.
Het hangt eraf, ik heb nog LOTR liggen en die is rond de 8GB per DVD, en tja...om daar nou 4,3 GB van te maken....dat gaat wat kwaliteit kosten!

Dus ik zal zeker die overzetten naar 2 DVD's

Maar films tot de 6Gb....daar doe ik niet moeilijk over..gewoon naar 4,3Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybered
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
(overleden)
Ik gebruik dvd shrink voor mijn backuppjes en brand die met nero 6.0.0.9 of clonedvd gaat altijd wel goed shrink is lekker makelijk re-author als je alleen de film wilt of gewoon full dvd en dan maar kiezen wat je wilt hebben wat ook erg makelijk is jekan PER onderdeel kiezen hoeveel je wilt compressen als je dat al zou willen en het is gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
beetje ERG vreemd dit. ik heb een DVD voor me pa gebrand net The Last Waltz een muziek DVD. DIe is DUAL layered en tegen de 8 gig. Ik heb alles gedaan via Decryptor maar hij heeft NOOIT om een 2e DVD-R gevraagd ! :S Toch staat alles erop, menu/extra;s alles! ik snap er de ballen van! Hoe kan nou een dvd van 8 gig passen op een van 4,3gb ?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Laatst online: 11-09 22:28
compressie
cypress3d schreef op 04 augustus 2003 @ 20:04:
beetje ERG vreemd dit. ik heb een DVD voor me pa gebrand net The Last Waltz een muziek DVD. DIe is DUAL layered en tegen de 8 gig. Ik heb alles gedaan via Decryptor maar hij heeft NOOIT om een 2e DVD-R gevraagd ! :S Toch staat alles erop, menu/extra;s alles! ik snap er de ballen van! Hoe kan nou een dvd van 8 gig passen op een van 4,3gb ?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
jij verdient toch echt de prijs van "meest-onduidelijke-reply ooit"

Als je het zo goed weet, verklaar je dan even nader aub :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

cypress3d schreef op 04 augustus 2003 @ 20:04:
Simple, de bitrate van de video wordt verlaagt, waardoor de beeldkwaliteit iets achteruit gaat. Maar over het algemeen niet echt merkbaar. Vergelijk een screenshot van je DVD-+R maar eens met een screenshot van de echte DVD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
ik snap nog steeds niet waarom DVD X Copy Xpress niet om een 2e DVD-R vroeg... Ik vinkte ENTIRE disc aan dus dan neem ik aan dat ALLES erop komt. Ik kan nergens in dat programma vinden dat hij "2 dvd-r's" ervan kan maken. Ik wil nu Ice Age branden, maar die is ook Dual layered en tegen de 7 gig.... hoe kan ik het nou het beste doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Ik weet het niet "zo goed" maar er is gewoon geen andere optie.

Het was 8Gb.
Het is nu 4.3 op 1 schijf
Je mist niets.
Dan is er toch maar 1 optie? compressie.
cypress3d schreef op 04 August 2003 @ 20:22:
[...]
jij verdient toch echt de prijs van "meest-onduidelijke-reply ooit"

Als je het zo goed weet, verklaar je dan even nader aub :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
http://support.321studios.../KBSearch.asp?s=ID&i=1263

"DVD X Copy XPRESS Writes only to one DVD"

"DVD X Copy™ XPRESS - Will backup your entire DVD movie including all special features and will ALWAYS fit onto 1 DVD."

verkeerde versie heb je 8)7 . Zal dus nooit gaan lukken.

[ Voor 54% gewijzigd door jaspov op 04-08-2003 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 17:08
Cypress3d.. compressie is het kleiner maken van gegevens door dingen weg te laten... dingetjes die je niet gaat zien... zo worden plaatjes op internet klein gemaakt, zo zijn mp3's tien keer kleiner dan rauwe audio en zo is DivX veel kleiner dan DVD... ook DVD kun je een stuk verder compressen zonder dat je dr veel van merkt.. dat doen die programma's en zo kun je dus 8GB tot 4GB terugbrengen zodat het op 1DVD gaat...

Volgens mij zijn er geen programma's om het op 2DVD's te laten zetten.. dat is best hectisch namenlijk!

Lees verder de REST van het topic, het begin... daar staan de antwoorden op al jou vragen ook al in!!!

[ Voor 12% gewijzigd door Makkelijk op 04-08-2003 22:20 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:02
Mensen, weer ontopic graag.
En dat is dus de discussie hoe je DVD's goed kan kopiëren.
Als je geen kaas hebt gegeten van dvd's kopiëren, lees dan dit topic door ter info, maar ga geen basic vraagjes lopen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
  • Laatst online: 22-08-2020
modbreak: Ik post verdorie net dat ik dit geneuzel niet wil in dit topic!

[ Voor 90% gewijzigd door Raymond op 07-08-2003 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb je -en- het topic nog niet doorgelezen -en- bovenstaande programma´s nog niet (goed) bekeken. Wat jij wilt is al tig keer voorbij gekomen.. Hiervoor kan je bijvoorbeeld makkelijk dvd-shrink gebruiken in author mode...

[ Voor 58% gewijzigd door Raymond op 07-08-2003 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
DVD-Shrink gebruik ik om te re-authoren en te rippen naar HDD zonder compressie en laat de boel comprimeren met DVD2DVD-R in combinatie met CCE. Dit geeft de allerbeste kwaliteit, maar het kost wel wat tijd (uurtje of 5 met een lange film). Wil je sneller, en toch een goede kwaliteit behouden, gebruik dan Instant Copy na het rippen met DVD-Shrink. Wil je de hele DVD incl. menu's en extra's backuppen, dan is DVD-Decrypter met Instant Copy sowieso de beste keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie gisteren de verleiding weer eens niet kunnen weerstaan om DVD2One te gebruiken :X
Wat een bagger komt daar uit zeg :r

Gewoon een simpele, niet al te moelijke DVD; Pulp Fiction.
De main movie gepakt, 2 engelse audio tracks + NL subs laten staan.

Tja .. hij was idd weer eens in 30 minuten klaar, maar de kwaliteit was ruk.

Op mijn 19" TFT kon ik de blokken op gezichten gewoon zien. Nee .. het is weer bewezen, ik blijf lekker bij IC hangen.
Misschien dat ik eens ff ga kijken naar CCE (is die kwalitatief te vergelijken met IC en Canopus Procoder ?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Volg je daarbij deze guide? http://www.mrbass.org/dvd2dvdr/ Of zijn er nog andere guides.

Ik zou wel eens een vergelijking willen zien met dvd shrink bij een lange film. Iedereen zegt inderdaad dat CCE mooier is, maar hoeveel mooier. Heeft iemand wat screenshots van een CCE en een dvd shrink versie van een lange film?
JazzySOB schreef op 07 August 2003 @ 02:04:
DVD-Shrink gebruik ik om te re-authoren en te rippen naar HDD zonder compressie en laat de boel comprimeren met DVD2DVD-R in combinatie met CCE. Dit geeft de allerbeste kwaliteit, maar het kost wel wat tijd (uurtje of 5 met een lange film). Wil je sneller, en toch een goede kwaliteit behouden, gebruik dan Instant Copy na het rippen met DVD-Shrink. Wil je de hele DVD incl. menu's en extra's backuppen, dan is DVD-Decrypter met Instant Copy sowieso de beste keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
bekijk de site http://www.dvd2dvd-r.be daar wordt mooi uitgelegd hoe je het programma DVD2DVD-R met CCE gebruikt in het nederlands...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
top ga ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
Op zich best leuk die guide, maar als je de film ript met DVD-shrink (zonder compressie!) i.p.v. DVD Decrypter, dan kun je meteen heel eenvoudig dingen weglaten zoals ongewenste buitenlandse audiostreams en subs e.d. (re-authoring) en kun je daarna DVD2DVD-R met CCE het compressiewerk laten doen. Lijkt me eenvoudiger dan de methode beschreven in de guide dat je met IFO-edit en Chatwalker en zo in de weer moet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAVA-Doctor
  • Laatst online: 04-09 22:51
Koffie schreef op 07 August 2003 @ 08:49:
* Koffie gisteren de verleiding weer eens niet kunnen weerstaan om DVD2One te gebruiken :X
Wat een bagger komt daar uit zeg :r

Gewoon een simpele, niet al te moelijke DVD; Pulp Fiction.
De main movie gepakt, 2 engelse audio tracks + NL subs laten staan.

Tja .. hij was idd weer eens in 30 minuten klaar, maar de kwaliteit was ruk.

Op mijn 19" TFT kon ik de blokken op gezichten gewoon zien. Nee .. het is weer bewezen, ik blijf lekker bij IC hangen.
Misschien dat ik eens ff ga kijken naar CCE (is die kwalitatief te vergelijken met IC en Canopus Procoder ?).
Die baggerkwaliteit is nogal wiedus op deze manier Koffie. Je gaat een film van 154 minuten met een DTS soundtrack en 5.1 track die bij elkaar dik 8 GB innemen in een DVD+R'etje proppen, waarvan de helft zal worden ingenomen door geluid (de DTS soundtrack was alleen al > 1 GB meen ik me te herinneren).

Nu wil je dingen dat geeneen programma kan. Ik heb em ook gedaan met decrypter en dvd2one, zonder DTS, geen blokjes hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
JAVA-Doctor schreef op 07 August 2003 @ 22:54:
[...]

Die baggerkwaliteit is nogal wiedus op deze manier Koffie. Je gaat een film van 154 minuten met een DTS soundtrack en 5.1 track die bij elkaar dik 8 GB innemen in een DVD+R'etje proppen, waarvan de helft zal worden ingenomen door geluid (de DTS soundtrack was alleen al > 1 GB meen ik me te herinneren).

Nu wil je dingen dat geeneen programma kan. Ik heb em ook gedaan met decrypter en dvd2one, zonder DTS, geen blokjes hier.
zoiets heb ik hier ook gedaan....bij catch me if you can daarbij had ik ook FULL Mode copy gedaan met NL subs + alleen DTS geluid maar je zag gigatisch veel blokjes.. dadat ik de dts track weg liet ( was wel 1.3 gb) was het beeld perfect,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
ik gebruik dvd shrink(freeware) daarna branden met clone dvd.
Het mooie van dvd shrink is dat als je alle extra's hebt weggehaald(en het is nog steeds te groot)je de film van voren en van achteren kunt inkorten.
Dat scheelde bv bij "lord of the rings"600 mb aan begin onzin en aftiteling :)
het enige nadeel van dvd shrink is dat je de comprssie niet traploos kunt instellen,maar met 5% stappen :/

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Helemaal eens, dat heb ik ook gedaan. Eerst niet. Het viel me op dat dvd2dvd-r dan toch ook alle audio streams gaat checken die je niet wilt. Helaas crashte hij toen dus toen gelijk met dvdshrink overbodige streams verwijderd. Hierdoor begon hij een half uur eerder met mpeg encoding.

Na 8 uur gaf hij echter aan dat er nog 25 uur te gaan was en heb ik hem afgekapt. Ik heb een 2000+ met 512MB en dat is toch echt te veel van het goede. Was een 2-pass VBR. Geen idee wat ik fout heb gedaan....iemand een idee?
JazzySOB schreef op 07 augustus 2003 @ 22:02:
Op zich best leuk die guide, maar als je de film ript met DVD-shrink (zonder compressie!) i.p.v. DVD Decrypter, dan kun je meteen heel eenvoudig dingen weglaten zoals ongewenste buitenlandse audiostreams en subs e.d. (re-authoring) en kun je daarna DVD2DVD-R met CCE het compressiewerk laten doen. Lijkt me eenvoudiger dan de methode beschreven in de guide dat je met IFO-edit en Chatwalker en zo in de weer moet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

JAVA-Doctor schreef op 07 August 2003 @ 22:54:
[...]

Als je goed leest, en mijn post in dit topic opzoekt, zie je dat ik sowieso geen fan ben van dit proggel.
Verder zul je zien, dat ik menig DVD's al gekopieert heb (Huidige status 142 gecopieerde DVD's).
Ben dus geen n00bje ofzo hoor ;)

Waar het mij om ging, is dat IC een beter product weet af te leveren MET behoud van Menus en andere extra's en DVD2One die veel meer ruimte tot zijn beschikking krijgt ;)

En een full movie met een DD5.1 en DTS track past makkelijk op een -R zonder echt grove zichtbare verliezen.

Overigens, even een andere vraag;
Ik heb thuis X-Men 1.5 tot mijn beschikking. Probleem is, die is zo gruwelijk groot dat volgens mij niet normaal te backuppen valt.
Toch wil ik netjes alle extras behouden enzo.

Nu las ik dat iemand zulke DVD's altijd 1op1 naar 2 DVDr's kopieert.
Volgens mij gaat dat met X-Men best wel problemen opleveren, omdat heel veel extras verweven zijn met de main movie.

Iemand enig idee hoe deze goed te backuppen valt, met behoud van letterlijk alles ?

Ondertussen ga ik me eens inlezen op de CCE methode. Ik weet daar nog helemaal niets van, hoop dat hij net als IC alles kan behouden.

BTW : Over die X-Men; tijd van coden maakt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
Ik heb sinds een paar dagen een nec 1300. Diverse rip en encode progjes gebruikt, maar wat mij betreft is de absolute top-combi: rippen met dvd decrypter en daarna encoden/branden met clone dvd. Met name laatst genoemde vindt ik echt erg goed..
Dik een half uur en dvd is klaar. Lekker snel dus. Gisteren de film "Happiness" gedaan. Orgineel is ruim 7 gb, en bevatte uitsluitend de film en ned. subs dus er viel weinig te strippen. De backup is dus aanzienlijk gecomprimeerd, maar er is echt nauwelijks waarneembaar verschil met het orgineel. En je kunt erg makkelijk overtollige zooi zoals buitenlandse audiostreams en sub-titles verwijderen, zonder verlies van menu structuur. :)

[ Voor 7% gewijzigd door benedictuz op 08-08-2003 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:59

Royz

Kleurenblind!!

benedictuz schreef op 08 augustus 2003 @ 12:19:
Ik heb sinds een paar dagen een nec 1300. Diverse rip en encode progjes gebruikt, maar wat mij betreft is de absolute top-combi: rippen met dvd decrypter en daarna encoden/branden met clone dvd. Met name laatst genoemde vindt ik echt erg goed..
Ik ben normaal fan van IC (of course) maar de laatste tijd doe ik ook wel genoeg met CloneDVD en het heeft mij aardig verrast! Alleen vind ik het uiterst irritant dat hij nadat hij klaar is met branden automatisch de dvd-lade opengooit. Behalve een about heeft CloneDVD volgens mij geen opties verder om dat uit te zetten.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Er zijn twee clonedvds. Ik neem aan dat het hier clonedvd van elby betreft? de eerste hit op google geeft http://www.clonedvd.net/ en die ondersteund DVD-9 niet.

How many discs are required to backup one DVD movie?
One Disc for DVD-5(many DVD is DVD-5 format) but two for DVD-9(currently does not support DVD-9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
[quote]Jaspov schreef op 08 augustus 2003 @ 15:14:
Er zijn twee clonedvds. Ik neem aan dat het hier clonedvd van elby betreft?

Zekers

hier te verkrijgen: http://www.elby.ch/fr/products/clone_dvd/

reviewtje:

http://www.cdr-zone.com/n...n=news&action=show&id=790

[ Voor 38% gewijzigd door benedictuz op 09-08-2003 00:13 . Reden: linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
Jaspov schreef op 08 August 2003 @ 12:05:
Helemaal eens, dat heb ik ook gedaan. Eerst niet. Het viel me op dat dvd2dvd-r dan toch ook alle audio streams gaat checken die je niet wilt. Helaas crashte hij toen dus toen gelijk met dvdshrink overbodige streams verwijderd. Hierdoor begon hij een half uur eerder met mpeg encoding.

Na 8 uur gaf hij echter aan dat er nog 25 uur te gaan was en heb ik hem afgekapt. Ik heb een 2000+ met 512MB en dat is toch echt te veel van het goede. Was een 2-pass VBR. Geen idee wat ik fout heb gedaan....iemand een idee?
[...]
Daarom moet je ook eerst met DVD-Shrink alle ongewenste zaken weghalen (in feite movie-only met één audiostream en sub) en dan naar HDD rippen. Met DVD2DVD-R comprimeer je dan het restant. Daarna brand ik het met Nero in UDF-formaat naar DVD+R. Maar 25 uur op een 2000+ lijkt me wel heel erg veel... Mijn Pentium 4 2.26GHz doet met DVD2DVD-R en CCE over een film van twee uur gemiddeld 4 á 5 uur. Ik heb van de week voor de gein eens Titanic gedaan op één DVD+R omdat dat een film is van 189 minuten, dus meer dan drie uur. Zo kon ik de CCE kwaliteit eens goed testen. Tot mijn stomme verbazing zag de kwaliteit er heel behoorlijk uit! Geen noemenswaardige blokvorming. Petje af! Maar sowieso gebruik ik voor films langer dan 170 minuten liever DVDxCopy om de film zonder compressie te verdelen over twee DVD's. Relatief korte films van zo'n 100 minuten doe ik met Instant Copy en wanneer ze langer zijn gebruik ik DVD2DVD-R met CCE om te comprimeren. In alle gevallen gebruik ik DVD-Shrink als ripper en re-authorer. Het is zelfs zo dat ik veel films kan backuppen zonder compressie wanneer ik alle overbodige meuk er uit laat en alleen een DD5.1 audiostream en NL-subs behoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Ik gebruik eerst DVD Decrypter, open de boel met DVD2DVD-R(CCE-basic+IfoEdit95), selecteer alleen de belangijkste audio source(dan pakt hij bij mij alleen de gekozen source hoor..in tegenstelling tot wat ik hier lees, alle streams? crashen??), en ENG/NL subs. t Duurt vrij lang maar DVD9->DVD5 behoud erg strakke kwaliteit op deze manier. Menu's behouden doe ik alleen als het origineel een DVD5 is :) Of soms als de film het waard is DVD9-> 2x DVD5 met alle menu's ed intact. (Maar zoiets koop ik meestal..LOTR enz..)

ps: ik brand de boel netjes af met Nero6.
pps: extra's interreseren me niet bepaald :) liever hogere bitrate naar de film

[ Voor 64% gewijzigd door Max|Burn op 08-08-2003 22:22 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Hij staat nu weer te draaien. Heeft audiocheck achter de rug, daarna encoding (CCE twee uur over gedaan). CCE is nu bezig met een tweede run. Net stond er nog transcoding geloof ik en hij geeft aan er 4 uur over te gaan doen. Benieuwd wat er morgenochtend staat.

dezelfde film vanmiddag even met clonedvd, pinnacle en shrink gedaan. Als dit nu eindelijk lukt kan ik ze alle 4 eens vergelijken. Desgewenst kan ik wel wat screenies posten ergens. Toch benieuwd of de extra tijd en moeite van CCE ten opzichte van de overige eenvoudige transcoders de moeite waard is, en daar gaat dit topic nu eenmaal over.

Heeft iemand btw elders al eens een dergelijke vergelijking gezien? (MET screenshots)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Jaspov schreef op 08 August 2003 @ 22:29:
Hij staat nu weer te draaien. Heeft audiocheck achter de rug, daarna encoding (CCE twee uur over gedaan). CCE is nu bezig met een tweede run. Net stond er nog transcoding geloof ik en hij geeft aan er 4 uur over te gaan doen. Benieuwd wat er morgenochtend staat.

dezelfde film vanmiddag even met clonedvd, pinnacle en shrink gedaan. Als dit nu eindelijk lukt kan ik ze alle 4 eens vergelijken. Desgewenst kan ik wel wat screenies posten ergens. Toch benieuwd of de extra tijd en moeite van CCE ten opzichte van de overige eenvoudige transcoders de moeite waard is, en daar gaat dit topic nu eenmaal over.

Heeft iemand btw elders al eens een dergelijke vergelijking gezien? (MET screenshots)
Hier : http://www.cdfreaks.com/article/114

Daar worden :

- CloneDVD version 1.1.7.1
- DVD2one version 1.2.0
- DVD Shrink version 2.3
- DVD X Copy Xpress version 2.5.2
- Pinnacle InstantCopy version 7.1.1

met elkaar vergeleken.

Conclusie :

Movie Only : Instant Copy het beste, strak gevolgd door X copy Express.

Full Disk: is het weer als eerste Instant copy, gevolgd door CloneDVD. (Kan X Copy Express niet.)

Echter werken ze daar met erg forse compressie ratio's.

Zelf heb ik nu ook al het nodige gefikt en wat mij opvalt is het volgende:

Als ik een film met soundtrack van niet meer dan 5.5 GB fik met het menu erbij, (max 300MB menu) en geen extra's, dan zie ik geen verschil tussen de copy en het origineel.

Ik heb pas één film waar ik kwaliteitsvermindering zie, en dat is Pearl Harbor (2 uur, 55 minuten) die ik movie only met CloneDVD op 1 DVD 5 heb gezet.

De kwaliteitsvermindering is dat je op sommige plaatsen (in de lucht bijvoorbeeld, met wolken) een soort verschijnsel ziet wat je ook hebt als je in windows van 16.7M kleuren naar 65K terug gaat.

Echter geen blokvorming of dat soort shit.

Conclusie voor mij: Dat gedoe met CCE is voor mij niet nodig.

Owja, voor de info, de spullen die ik gebruik om de film te bekijken: (Wel handig dat jullie mijn referentiekader weten, misschien kijk ik wel op een 37CM Yoko TV. :P )

TV: Philips 36PW9575 : 36" Breedbeeld, Digital Natural Motion (100HZ)
DVD : Philips DVD 963 SA (Top of the line philips DVD)

Ik gebruik dus 3 tools:

- Smartripper, voor rips naar schijf, met regiovrij en de-macrovision.
- Shrink DVD, voor rips en customizen van discs met niet al teveel spul. (voor behoud van menu en eventueel extra's met compressie.)
- CloneDVD, voor het fikken van de output van DVDshrink, en films waar gecompressed moet worden. (Shrink DVD heeft het slechste compressiealgoritme en is ook (nog?) niet traploos, maar in stappen van 5%.

Ondertussen ben ik een backup of 40 later, dus ik kan het allemaal wel enigzins onderbouwen. :P

[edit]

Overigens ben ik van DVD X copy express afgestapt, wegens de volgende redenen:

- De te simpele interface is funest, je kunt wel een sub aangeven, echter zie je niet of die die ook altijd pakt. Ik had 2 copies waarbij ik een engelse ipv een nl sub kreeg, terwijl er wel nl op het origineel stond en die ook geselecteerd was in het menu.

- De irritante "DVD backup" melding op iedere disc die je ermee maakte.

- Het geen verschil zien met een tool zoals CloneDVD, die ik toch ook nodig had.

[ Voor 24% gewijzigd door GaMeOvEr op 08-08-2003 23:22 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Nu online
Jaspov schreef op 08 August 2003 @ 22:29:

Op dit Doom9's forum zijn vergelijkingen en andere zeer interessante informatie te lezen. Hier eentje tussen het origineel, IC en (2 pass) CCE en hier tussen het origineel, Instant Copy, DVD-Shrink, Clone-DVD en DVD2One.

Mijn ervaringen zijn dat de resultaten met CCE het beste zijn, op de voet gevolgd door Instant Copy en bij de "snel kant-en-klaar" oplossingen zoals DVD2One vind ik dat de details te veel worden uitgesmeerd en er snel onscherpte en blokvorming optreedt. Ik gebruik dat soort shit-transcoders dan ook niet meer. Alleen DVD-Shrink, maar zoals eerder gezegd, gebruik ik die alleen om te rippen en te re-authoren.

[ Voor 15% gewijzigd door Tranquility op 08-08-2003 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

JazzySOB schreef op 08 August 2003 @ 23:22:
[...]
Op dit Doom9's forum zijn vergelijkingen en andere zeer interessante informatie te lezen. Hier eentje tussen het origineel, IC en (2 pass) CCE en hier tussen het origineel, Instant Copy, DVD-Shrink, Clone-DVD en DVD2One.
Wat ik me dan weer afvraag, hoeveel compressie gebruiken ze? Ik kan me namelijk voorstellen dat je het bij een lange film (LOTR, Pearl Harbor, dat soort werk) namelijk ziet en dat je dan beter met CCE aan de slag kunt.

Mijn conclusie is dat alles tot een lengte van een uur of 2 wel goed gaat, zonder dat je een verschil ziet.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik tegenwoordig Nero Recode (zit in Nero 6).
Rippen in ongeveer 40 min en vlak in de buurt van de kwaliteit van CCE.
Het menu is vergelijkbaar met die van Dvdshrink echter nero recode en dat doet shring niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

GaMeOvEr schreef op 08 August 2003 @ 23:25:
[...]

Wat ik me dan weer afvraag, hoeveel compressie gebruiken ze? Ik kan me namelijk voorstellen dat je het bij een lange film (LOTR, Pearl Harbor, dat soort werk) namelijk ziet en dat je dan beter met CCE aan de slag kunt.

Mijn conclusie is dat alles tot een lengte van een uur of 2 wel goed gaat, zonder dat je een verschil ziet.
LOTR films zijn zo'n 8Gb per DVD, dus je zal het merken dat de kwaliteit naar beneden gaat met CloneDVD, maar...net zoals DivX...er is storend...en er is nietstorend!

Van horen zeggen ( blader wat omhoog ) is dat je niet zoals bij DivX rare blokkerig beeld krijgt. Nee zo'n "zwaar" gecompreste DVD..is gewoon van wat mindere kwaliteit...goed om te zien en zeker beter als DivX...maar...tja..het is minder als het origineel!

Voor korte films is CloneDVD een hemels programma hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 23:48:
Het menu is vergelijkbaar met die van Dvdshrink echter nero recode en dat doet shring niet.
Dus Nero kan tegenwoordig ook alles? Als in, Rippen, recoden, branden?

Dat je zeg maar Nero kunt gebruiken voor alle benodigde activiteiten?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op 08 augustus 2003 @ 23:48:
Hij shrinkt niet? Dan kun je de hele dvd net zo goed geheel backuppen. Hoe krijg je anders een 2 uur durende film op 1 dvd?

[ Voor 8% gewijzigd door Bor op 09-08-2003 01:40 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GaMeOvEr schreef op 09 August 2003 @ 01:29:
[...]

Dus Nero kan tegenwoordig ook alles? Als in, Rippen, recoden, branden?

Dat je zeg maar Nero kunt gebruiken voor alle benodigde activiteiten?
Yup vanaf versie 6 zit er nog veel meer ingebakken (het lijkt MS wel :D)
Bor_de_Wollef schreef op 09 August 2003 @ 01:38:
[...]

Hij shrinkt niet? Dan kun je de hele dvd net zo goed geheel backuppen. Hoe krijg je anders een 2 uur durende film op 1 dvd?
Hij transcode niet, hij re-encode net zoals CCE doet.
Ik heb net even the 13th Warriors gecheckt en die werkt goed (gemaakt met recode van nero)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op 09 August 2003 @ 02:05:
[...]

Yup vanaf versie 6 zit er nog veel meer ingebakken (het lijkt MS wel :D)

[...]

Hij transcode niet, hij re-encode net zoals CCE doet.
Wat is het verschil? Transcode is van de ene codec direct in de andere? Recoden is van de ene codec in een tussenvorm en die weer encoden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Bedankt ik zal ze bekijken. Die test van cdfreaks kende ik maar daar zit cce niet bij. Inmiddels is hij klaar hier (nu wel) dus na bakken zal ik ze vergelijken. Wordt maandag voor ik daar tijd voor heb.
JazzySOB schreef op 08 August 2003 @ 23:22:
[...]

Mijn ervaringen zijn dat de resultaten met CCE het beste zijn, op de voet gevolgd door Instant Copy en bij de "snel kant-en-klaar" oplossingen zoals DVD2One vind ik dat de details te veel worden uitgesmeerd en er snel onscherpte en blokvorming optreedt. Ik gebruik dat soort shit-transcoders dan ook niet meer. Alleen DVD-Shrink, maar zoals eerder gezegd, gebruik ik die alleen om te rippen en te re-authoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Volgens mij is Nero een transcoder. Hij doet de hele dvd in 45 minuten hier en dat is voor re-encoden wel erg snel. http://forum.doom9.org/showthread.php?s=&threadid=58298.

Staat ook bij Ahead aangegeven: Import, transcode and burn DVD-Video discs at incredible speed with maximum quality. http://www.ahead.de/us/info_recode.html

Maar zal hem meenemen in de vergelijking. Voor zover ik heb geleken is het een soort dvd shrink, alleen hier kan je wel exact de dvd vol krijgen en hij heeft minder moeite met multi angles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

nu is dit geen help topic, ik hoop dat men het niet erg vind, het is een kort vraagje.
Ik heb nu instantcopy geprobeerd, de kwaliteit is imo wel minder dan CCE(niet veel), maar je behoud wel je menu's e.d :) Nu heb ik 1 probleem, de door mij in IC geselecteerde subs waren Engels / Nederlands, in mn dvd zijn ze na burnen ook nog selecteerbaar e.d, maar je ZIET ze niet(selecteerbaar in die zin dat er ook op mn scherm staat Dutch selected, English Selected, Subtitles off)..erg vreemd..weet iemand hier van ? of een oplossing ofzo ? :)

[ Voor 6% gewijzigd door Max|Burn op 10-08-2003 09:46 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik gebruik nu ook DVDdecrypter icm CloneDVD en vind dit prima werken (voor DVD's waar ik ook de menu's & extra's van wil hebben). Echter... waarom wordt de output altijd rond de 4,37GB ipv de 4,7GB die (volgens mij) m'n brander en schijfjes aankunnen?

[ Voor 9% gewijzigd door Flipmo2K op 10-08-2003 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Is dat niet de "unformatted" capaciteit?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GaMeOvEr schreef op 10 August 2003 @ 13:19:
Is dat niet de "unformatted" capaciteit?
voor de beste compatibiliteit is het beter om niet hoger dan 4,3 gig op een schijfje te zetten.

O ja ik heb nu meerdere met nero recode geburned en ik moet zeggen: Supper proggie! Je kan trouwens ook alleen recode downloaden als je nero 5.5 en hoger hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Verwijderd schreef op 10 augustus 2003 @ 14:32:
[...]

O ja ik heb nu meerdere met nero recode geburned en ik moet zeggen: Supper proggie! Je kan trouwens ook alleen recode downloaden als je nero 5.5 en hoger hebt.
Waar dan? Ik kan geen linkje vinden. Heb een officiele 5.5 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen??!!

Heb net een DVD gebrand met Nero. Er met DVD Shrink de bestanden eraf gehaald. Nu de DVD gebrand is, blijft hij echter na 5 sec hangen, dus nog in de intro!!!! Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is ook een nieuwe DVD-SHRINK 3.0 uit (beta overigens) DVD SHRINK 3.0 Beta 3

Zie ook voor doom9.org waar de maker zelf post

Voor de mensen die nero 5.5 hebben en RECODE willen checken? Moet je ff naar deze pagina op de Nero site gaan. Je moet daar dan package 2 hebben.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.