PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Verwijderd
Net even gecheckt op mijn standalone + 72 cm beeldbuis en het ziet er gewoon top uit. Dit is vergelijkbaar met de CCE en goed tebekijken.
DVD Shrink ga ik ff de nieuwe versie op de pc zetten
Heb je beide DVD's geshrinkt en naar DVD-r gebrand, of heb je er 1 DVD-R van gemaakt. Want zelf ga ik binnenkort wat expirementeren met Fellowship of the Ring ( heb de 4 DVD versie ( waarvan 2 dus extra's )Verwijderd schreef op 11 augustus 2003 @ 00:37:
Nog even een update over Nero. Ik heb net even Lotr: Fellowship of the Ring op een schijfje gezet. (de 2 disc special edition). Waarvan 1 de hoofdfilm is. De intro's heb ik behouden, die waren toch maar 200 mb en 1 x geluidsstream en de hoofdfilm was dus op 65% van de werkelijke grootte.
Net even gecheckt op mijn standalone + 72 cm beeldbuis en het ziet er gewoon top uit. Dit is vergelijkbaar met de CCE en goed tebekijken.
DVD Shrink ga ik ff de nieuwe versie op de pc zettenOok eens goed testen
There is no place like ::1
Verwijderd
Wow 4 DVD versie wist niet dat die er was. (offtopic: wat staat erop die 2 extra)swampy schreef op 11 August 2003 @ 00:40:
[...]
Heb je beide DVD's geshrinkt en naar DVD-r gebrand, of heb je er 1 DVD-R van gemaakt. Want zelf ga ik binnenkort wat expirementeren met Fellowship of the Ring ( heb de 4 DVD versie ( waarvan 2 dus extra's )
Ik heb alleen de dvd geshrinkt waar de film opstond. De film stond op 1 dvd en die heb ik gewoon gecomprimeert met nero recode. Twee dvd's op 1 schijfje is niet aanteraden, maar dat was je denk ik ook niet van plan
Gewoon ff alle 4 comprimeren met behulp van nero recode of de nieuwe dvdshrink 3.0 die het overigens ook erg goed doet (daar ben ik nog bezig met testen en vergelijken met nero recode)
Tja, ik dacht zo al....de 4 DVD versie heeft dus 2 DVD's voor de film ( extended ) en 2 voor extra,s hieronder vallen dus interviews, beetje geschiedenis, en heel veel filmpjes. Het coolste zijn de filmpjes van WETA, de workshop waar alles wordt gemaakt. Ze hebben zelf een smidt gedetacheerd om de zwaarden en andere wapens te maken.Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 03:19:
[...]
Wow 4 DVD versie wist niet dat die er was. (offtopic: wat staat erop die 2 extra)
Ik heb alleen de dvd geshrinkt waar de film opstond. De film stond op 1 dvd en die heb ik gewoon gecomprimeert met nero recode. Twee dvd's op 1 schijfje is niet aanteraden, maar dat was je denk ik ook niet van plan
Maar ook zie je dus hoe ze een ORC maken en nog leuker...de ringgeesten....natuurlijk nog wat over hoe CGI en andere computer effecten gebruikt zijn om bepaalde scene's mogelijk te maken.
Oftewel een set vol met informatie en plezier...en de extended versie van de film is relaxt!
Heb er maar 2 nodig, dus het worden 2 DVD-r'tjes...maar dat is ook niet zo gek, die extended versie is LANG...er zit zo'n 20 tot 30 minuten extra materiaal bij. Heerlijk....was wel heel erg duur...yuck..zo'n 70 Euro...Gewoon ff alle 4 comprimeren met behulp van nero recode of de nieuwe dvdshrink 3.0 die het overigens ook erg goed doet (daar ben ik nog bezig met testen en vergelijken met nero recode)
De twee extra DVD's...tja..hoef ik niet te rippen....het is echt iets om een keer te kijken en tja...misschien kijk je het 3 keer per jaar. De film zelf kijk je natuurlijk vaker.
Hoop dat The Two Towers een extended versie krijgt......
WheheTonton schreef op 11 augustus 2003 @ 00:19:
DVD-SHRINK 3.0 werkt goed!
Hij bepaalt nu automagisch de benodigde compressie en hij past dat realtime aan als je bijvoorbeeld audiostreams delete en handmatig kun je nu ook de compressie traploos forceren
nero klinkt ook interessant, ook maar eens proberen
MAar dat maakt weinig uit, hoe meer software met veelzijdige functies hoe beter
Overigens, over die 4.23 Gb die IC default aanhoud, wat voor problemen zou dat dan gaan opleveren
Als je een DVDr image download van inet, is deze altijd tot de rand toe gevuld. Nog nooit problemen mee gehad op mijn standalone speler ?
Zou het nu weer Ontopic kunnen gaan, ipv te babbelen over dde extra's van de LOTR DVD's ?
Daar zijn IMHO genoeg topics over geweest, welke allemaal met de search te vinden zijn.
Tijd voor een nieuwe sig..
Joh, we weten nu wel hoe fijn jij IC vind, ShrinkDVD is freeware en daar heb je geen vage hidden settings editor voor nodig.Koffie schreef op 11 August 2003 @ 11:07:
Wheheallemaal opties die in IC al defaulty zitten hoor
MAar dat maakt weinig uit, hoe meer software met veelzijdige functies hoe beter
Mwoah, kleiner lijkt mij minder problemen geven dan te groot.Overigens, over die 4.23 Gb die IC default aanhoud, wat voor problemen zou dat dan gaan opleveren
Als je een DVDr image download van inet, is deze altijd tot de rand toe gevuld. Nog nooit problemen mee gehad op mijn standalone speler ?
Wel fijn natuurlijk dat IC het nog kleiner maakt, dan kan hij _nog_ langer compressen!
Aannames zijn fataal.
Zoals ik al zei, de .IMG files die je download zijn ook altjd tot de nok toe gevuld.
Probleem is, wat is de exacte waarde die je een DVD kunt geven ?
Als je zo vluchtig naar Nero kijkt, zie je dat er op een -R 4500 Mb past.
Als je dan IC de procentuele waarde omhoog gooit, gaat de balk mee met waardes in volle Gb's.
Oftewel .. is 4.50 Gb nou net teveel of te weinig
* Koffie is nu een authord DVD door IC aan het halen, heb de grootte op iets van 4.49 gezet ofzo. Eens even kijken hoe groot dat is wat eruit komt, en of dat nog gaat passen.
Wat wel vreemd is, de balk word ROOD als je de slider teveel verplaatst, met een waarschuwing dat het niet gaat passen.
Echter, als je de .PDI daarna met dezelfde proggel fikt, is er geen enkel warning (tenzij het daadwerkelijk fysiek niet past, dan weigerd 'ie te branden).
Heb trouwens eens rondgeneust naar CCE methodes enzo, maar ect een relatief simpel n00b proggel/guide is er nog niet.
Hardstikke leuk dat CCE en sommige andere methodes, maar ik ga niet met dat onoverzichtelijke IfoEdit aanrommelen.
Verder zoeken naar een meer hufterproof methode
Dat heeft er nix mee te maken, ik gaf alleen aan dat het niet nieuw en uniek is in deze markt.Joh, we weten nu wel hoe fijn jij IC vind, ShrinkDVD is freeware en daar heb je geen vage hidden settings editor voor nodig.
Zie ook de laatste zin van het stukje wat je quote
Dat wordt dan ook niet beweerd dat dat zo is.Dat heeft er nix mee te maken, ik gaf alleen aan dat het niet nieuw en uniek is in deze markt.
Zie ook de laatste zin van het stukje wat je quote![]()
wat betreft filesizes :
Shrink DVD vind dat het 4459 ofzoiets mag zijn, voordat hij zeurt dat de file te groot is.
[ Voor 91% gewijzigd door GaMeOvEr op 11-08-2003 12:25 ]
Aannames zijn fataal.
The Green Mile net van DVD9->DVD5 gegooit, film is 188 minuten, de kwaliteit is superscherp (3-pass CCE gedaan, duurt lang) Liever geen menu's e.d bij dit soort films, hoofdfilm heeft alle ruimte nodig. Bovendien, DVD2DVD-R pakt ie max 4.5GB, IC 4.32..ik snap dat niet. 4.32+ zou problemen opleveren ivm de standaard maar t werkt overal...
[ Voor 16% gewijzigd door Max|Burn op 11-08-2003 12:32 ]
Hmm , 4.4 / 4.5 Gb dus.Shrink DVD vind dat het 4459 ofzoiets mag zijn
Ben heel benieuwd hoe het met mijn oversized DVD gaat aflopen, zo eens ff kijken
euh ja en het probleem is? probeer maar.. DVD2DVD-r, geeft zelf toetsaanslagen als input in ifoedit, net of je gehackt bentKoffie schreef op 11 August 2003 @ 12:45:
Hmm, ik had naar DVD2DVD-R gekeken, maar daarbij moet je toch nog steeds met IfoEdit aan de slag, of ben ik abuis
[ Voor 8% gewijzigd door Max|Burn op 11-08-2003 12:51 ]
Hmm .. 3.89Gb aan output filesKoffie schreef op 11 augustus 2003 @ 12:45:
Hmm , 4.4 / 4.5 Gb dus.
Ben heel benieuwd hoe het met mijn oversized DVD gaat aflopen, zo eens ff kijken

Vanavond eens even kijken als ik thuis ben. Kan nooit slechte kwaliteit zijn trouwens, want het is een home made authord DVD, welke als source 6Gb was ofzo.
Ik was het spuugzat.. heb Shrink gepakt en handmatig gedaan en wel op de volle 4.3 giga gekregen.. Hoe kreeg ik het met IC wel dat die de volle 4,3 gigabyte gaat pakken...
En klopt het dat dvd2dvd-r niet met alle versies van cce werken ?`
Ik zal vanavond als het wat koeler buiten wordt even met shrink 3.0 aan de gang .. Nu is het veels te warm om mijn reken-werkstation aan te slingeren.
PS
toevoeging..
Kan Nero ook DVD overburner.. Ik had een film gemaakt en ik had net 5 MB te weinig ruimte op de DVD.. Moest ik weer de hele film opnieuw transcalen om 1 sub van 8MB eruit te halen .. Grrrr
[ Voor 14% gewijzigd door 4POX op 11-08-2003 15:23 ]
Ik heb er nog nooit last van gehad..... Er is ook een hidden settings editor te vinden voor instantcopy, daarmee kun je nog wat instellen over de marge die instantcopy mag hebben voor de grootte. Ik weet alleen niet of het helemaal legaal is dus ik zo zeggen: Google!4POX schreef op 11 August 2003 @ 15:21:
Ik was het spuugzat.. heb Shrink gepakt en handmatig gedaan en wel op de volle 4.3 giga gekregen.. Hoe kreeg ik het met IC wel dat die de volle 4,3 gigabyte gaat pakken...
Zelf heb ik een probleem waar ik geen oplossing voor heb. Ik heb een Dvd-5 waar ergens een onleesbaar stukje op zit. In m'n standalone kan ik hem gewoon lezen, en geeft hij een klein tikje, maar dvddecrypter, clonedvd, dvd workshop geven allemaal problemen en weigeren verder te lezen dan 86%.
Hoe kan ik toch mijn image maken?
4POX; welke film is het, dat je met 2 Audio streams en 1 Movie al zo'n slechte kwalitait overhoud ?
Princess mononokeKoffie schreef op 11 August 2003 @ 16:14:
Is wel legaal hoor, zijn gewoon registry settings.
4POX; welke film is het, dat je met 2 Audio streams en 1 Movie al zo'n slechte kwalitait overhoud ?
is een tekenfilm.. Dus veel vlakken van dezelfde kleur.. Je kunt dan in de vlakken kleur allemaal compressie fouten zien die je op de origenele DVD niet ziet.. Met Shrink heb ik het een beetje goed gekregen.. Maar helemaal weg halen zou misschien alleen mogelijk zijn bij een recompress.
Verwijderd
Nooit problemen mee gehad. En ik zie het verschil met CCE en RECODE nauwelijks.
Je moet echt inzoomen op een stilstaande frame om te zien dat er minder blokjes zijn. In dit geval is cce dus wel mooier maar om nou te zeggen dat het veel scheelt nee. Tijdens afspelen op tv zie ik het al helemaal niet. Ik zal een volgende keer een langere film proberen want dat zal ongetwijfeld nog uitmaken. Toch is ook deze film van 6.37GB naar 4.34GB teruggebracht, een aardige reductie. (Met DVD shrink eerst zonder compressie overbodige onzin gestript tot 6.37GB dus daar is niets meer van weggelaten)
info:
movie only met 5.1 audio (1 spoor)
dvd shrink2.3 compressie level 7 (35%)
pinnacle 7 (65,97)
dvd2dvdr cce
Aan de andere kant is dvd2dvdr als je er eenmaal mee kan werken (dankzij de guide van onze zuiderburen) niet zo lastig. Als je het snachts doet kan je toch net wat extra kwaliteit meepikken.
Tussen de overige drie zag ik geen verschil
[ Voor 3% gewijzigd door jaspov op 12-08-2003 18:39 ]
Ik zie op mijn normale breedbeeld TV ook geen verschil, echter bij sommige DVD's (waar ik het thuis niet bij zie) , zie ik het veel sneller op de breedbeeld bij mijn ouders thuis.
De breedbeeld van hun is namelijk een stuk groter dan bij breedbeeld (32cm ofzo geloof ik
Misschien is het handig dat je in inches praat? Jij zult wel een 28" (72Cm) hebben en je ouders een grotere, dus dat zal dan wel een 32" (82Cm) zijn.
Zelf heb ik een 36" (92Cm) en zie vaak geen verschil, bij films tot een uur of 2.
[ Voor 20% gewijzigd door GaMeOvEr op 12-08-2003 19:53 ]
Aannames zijn fataal.
Afhankelijk van de lengte van de film neem ik het menu mee, en als het een hele lange film is en een fors menu, dan doe ik _alleen_ de film en een sub.
[ Voor 15% gewijzigd door GaMeOvEr op 12-08-2003 20:07 ]
Aannames zijn fataal.
Staat niet voor niets zo'n smiley heGaMeOvEr schreef op 12 August 2003 @ 19:53:
Dus hun breedbeeld is een stuk breder dan breedbeeld?
Misschien is het handig dat je in inches praat? Jij zult wel een 28" (72Cm) hebben en je ouders een grotere, dus dat zal dan wel een 32" (82Cm) zijn.
Zelf heb ik een 36" (92Cm) en zie vaak geen verschil, bij films tot een uur of 2.
Maar je zou wel eens gelijk kunnen hebben.
Dat 28" komt wel bekend voor over mijn TV ja
Anyway , anders gezegd : mijn Pa en ik hebben beide een breedbeeld TV, echter is die van hem groter.
Op de grote TV zie ik eerder compressievormen met een DVD-r dan op mijn kleinere TV.
Om door te gaan op dit mannelijke onder werp; die van GaMeOvEr is veel groter dan die van mij
Verwijderd
Kna je met dit programma (SHRINK) de hoodfilm met 1 subtitel op één DVD krijgen ?
Thanks
jean
Lees alsjeblieft dit topic even door, deze vragen zijn allemaal al behandeld.Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 16:30:
Hoy
Kna je met dit programma (SHRINK) de hoodfilm met 1 subtitel op één DVD krijgen ?
Thanks
jean
Aannames zijn fataal.
Dit topic 'loopt' aardig goed, en er zijn dus aadig wat DVD liefhebbers, naar blijkt.
Ik zit al een tijd na te denken over een soortgelijk topic, maar dan gericht op het authoren van DVD's (en dan eigenlijk nog specifieker op menu design, ontwerp, programmering whatever).
Zijn er veel mensen die zich daar mee bezig houden, of zal het topic weinig nut hebben hier ?
Maar misschien zijn er hier nog hele andere meningen over?
goeie film btw ;p4POX schreef op 11 August 2003 @ 17:27:
[...]
Princess mononoke
is een tekenfilm.. Dus veel vlakken van dezelfde kleur.. Je kunt dan in de vlakken kleur allemaal compressie fouten zien die je op de origenele DVD niet ziet.. Met Shrink heb ik het een beetje goed gekregen.. Maar helemaal weg halen zou misschien alleen mogelijk zijn bij een recompress.
moet trouwens juist goed onder compressie werken.. (grote vlakken e.d)
Lijkt mij wel wat..Koffie schreef op 14 August 2003 @ 20:13:
Even klein vraagje tussendoor;
Dit topic 'loopt' aardig goed, en er zijn dus aadig wat DVD liefhebbers, naar blijkt.
Ik zit al een tijd na te denken over een soortgelijk topic, maar dan gericht op het authoren van DVD's (en dan eigenlijk nog specifieker op menu design, ontwerp, programmering whatever).
Zijn er veel mensen die zich daar mee bezig houden, of zal het topic weinig nut hebben hier ?
en dan met name het toevoegen van NL subs aan DVD's, te denken aan regio1 of gedownloade releases

Op www.ondertitels.nl staan enkele guides hiervoor, en ook op http://www.dvd2dvd-r.be
Ik ga het binnenkort proberen bij Matrix Reloaded...
Ook 't maken van menu's en chapter-menu's lijkt me wel phat...
[ Voor 6% gewijzigd door DJSmiley op 15-08-2003 00:08 ]
Menu's , das een aardig rampje.
Ben afgelopen weekend anderhalve dag beig geweest met Johnny English:

Menu is zo gemaakt dat de pijltjes lichtgekleurd zijn, ga je met de cursus van de AB naar een optie, wordt de pijl zwart.
Volgende stap voor mij ,wordt animated menu's , met bewegende mini filmpjes in kaders enzo
Ha, Akira valt ook heel erg goed te rippen, tussen het origineel 6Gb en de Rip 4,3 Gb heb ik geen verschil gezien.MaxBurn schreef op 14 August 2003 @ 23:53:
[...]
goeie film btw ;p
moet trouwens juist goed onder compressie werken.. (grote vlakken e.d)
Heerlijk dat manga zo lekker te rippen valt, ik heb ook nog een bepaalde speelfilm..lange..van 6 uur...en...vrees dat compressie daarop erger wordt. Ah well!
Daar ben ik een tijdje mee aan het klooien geweest, synchroon, spelfouten enz enz.Lijkt mij wel wat..
en dan met name het toevoegen van NL subs aan DVD's, te denken aan regio1 of gedownloade releases![]()
Op www.ondertitels.nl staan enkele guides hiervoor, en ook op http://www.dvd2dvd-r.be
Ik ga het binnenkort proberen bij Matrix Reloaded...
Ook 't maken van menu's en chapter-menu's lijkt me wel phat...
Nu had ik een nieuwe uitdaging dat bij Johnny English meteen is gelukt. Deze had namelijk alleen Engelse-subs, daar heb ik NL-subs ingevoegd en vervolgens de originele menu's en extra's behouden.
Dit dmv ifo updaten enz enz.
Hier probeer ik een site van te maken, want op andere forums (en misschien ook hier) is er veel vraag naar.
Heb ik voor niks met IfoEdit allemaal zooi geript..de ruimte is niet benut
[ Voor 21% gewijzigd door Max|Burn op 15-08-2003 10:34 ]
Ik maak ook van mpeg en divx files ook dvd films.. Maar soms ben ik genoodzaak om bepaalde formaten omtezetten omdat ik anders het niet aan elkaar kan plakken..
Nu wil ik graag weten welke .avi compressie ik het beste kan pakken in virtualdub. Liever niet raw omdat ik dan 60 MB per seconde films nodig heb. Maar een andere compressie die snel is, Maar belangrijk 0 % verlies heeft. Een films mag best een paar gigabyte groot worden. Maar niet 50 gigabyte per episode van 22 minuten
[ Voor 6% gewijzigd door Max|Burn op 15-08-2003 12:37 ]
Artifacts, lage bitrate, geen 5.1, enzMaxBurn schreef op 15 augustus 2003 @ 12:36:
is het niet handiger svcd's te maken van mpeg/divx films, DVD is nogal overkill..mooier wordt het toch nietDiVX->Mpeg2(SVCD) gaat heel mooi met tmpg-enc ?
lege dvd kost 2 euro..MaxBurn schreef op 15 August 2003 @ 12:36:
is het niet handiger svcd's te maken van mpeg/divx films, DVD is nogal overkill..mooier wordt het toch nietDiVX->Mpeg2(SVCD) gaat heel mooi met tmpg-enc ?
Ik pak 6 a 7 episodes.. Plakt die aan elkaar vast met virtualdub.. Rip de soundstream eruit. Maak van die videostream PAL. De hele file gaat tmpg in met 2 pass VBR. AMD bakje staat 15 uren te stampen.. Van de losse audiostream heb ik ondertussen een ac3 file gemaakt.. van die losse mpeg2 file en ac3 laat ik .vob files maken.. Fikken en voila.. 7 episodes op 1 dvd.
7 x 0,50 = 3,5 euro... En dan heb ik ook nog eens de ruimte van 7 doosjes nodig.. nee, Ik doe het lekker op dvd...
Dat durf ik echt geen DVD kwaliteit te noemen.
Idd veel artifacts, maar ook gewoon elke 2 seconden schokken enzo.
Geef mij maar Procoder, die slikt vrijwel alles, en doet dat zeer goed
4Pox: Welke sources heb jij problemen mee ?
Als ik voor iets ff snel moet converteren naar AVI (bij DVD authroing enzo) gebruik ik of RAW AVI (kleine korte stukjes) of Xvid , met een loei hoge bitrate.
Je kan hiervoor de HuffYuff codec nemen. Dit is een lossless codec waarmee je ongeveer 50% compressie krijgt zonder kwaliteitsverlies en is redelijk snel.4POX schreef op 15 augustus 2003 @ 12:27:
Nu wil ik graag weten welke .avi compressie ik het beste kan pakken in virtualdub. Liever niet raw omdat ik dan 60 MB per seconde films nodig heb. Maar een andere compressie die snel is, Maar belangrijk 0 % verlies heeft. Een films mag best een paar gigabyte groot worden. Maar niet 50 gigabyte per episode van 22 minuten
Ik gebruik deze codec voornamelijk bij video's die ik gebruik voor speciale video FX waarbij ik zo min mogelijk geen kwaliteitsverlies wil hebben.
Hier kan je de codec downloaden (freeware) :
http://neuron2.net/www.math.berkeley.edu/benrg/huffyuv.html
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Hij had t over mpeg1 en divx? dat kan je zowiezo niet DVD kwaliteit noemen.Koffie schreef op 15 August 2003 @ 13:03:
Sorry hoor, maar TMPGEnc maakt een potje bagger.
t was maar een voorbeeldje omdat ik nie snapte wrom je een divx bv naar dvd zet mja.. (svcd is ook ong 2mbit bitrate ..genoeg voor mpeg en divx dacht ik zo..)
maar goed hij plakt er 7 achter mekaar dus dan gaat mn verhaal zowiezo niet op..
Ik heb 1x een divx naar svcd omgezet met o.a tmpg-enc en t zag dr nog best strak uit en 0,0 schokken. Raar dat t bij jullie anders ging dan
[ Voor 13% gewijzigd door Max|Burn op 15-08-2003 13:23 ]
1) Select formatKoffie schreef op 15 augustus 2003 @ 13:03:
Sorry hoor, maar TMPGEnc maakt een potje bagger.
Idd veel artifacts, maar ook gewoon elke 2 seconden schokken enzo.
Geef mij maar Procoder, die slikt vrijwel alles, en doet dat zeer goed
selecteer "DVD PAL" als bron
rechts onderaan selecteer je "VBR MPEG-1 Layer II Audio (MP2)"
Next
2) Select source file
Video File: open de Video-file: als je ondertitels wil toevoegen kies je hier het VDR-bestand en anders de AVI-file
video type = non-interlace
aspect ratio = 1:1 (VGA)
Next
3) Filter Setting: hier moet je niets ingeven
Next (mogelijk krijg je nu een informatievenster over de Bitrate Setting -> niet belangrijk)
4) Bitrate setting
klik eerst op de knop "Expert"
tab Video:
- Rate Control Mode = 2-pass VBR (VBR)
- Motion Search Precision = High Quality (slow)
- DC component precision = 9
- andere settings laat je op standaard staan
tab Advanced:
- Video arrange Method = Full screen (keep aspect ratio)
OK
Selecteer "DVD-R 4,7 GB (UDF)"
Video resolution = "720x576 (PAL)"
Audio bitrate = 224 kbits/sec als het origineel audiospoor mp3 was of de bitrate die Gspot je heeft aangegeven als het AC3 was
Plaats het percentage bij 'Makes file size' op 100%
Kijk nu even naar de "Average video bitrate": zorg dat deze niet hoger is dan 5.000 kbits/sec
(en deze is best niet lager dan 3.000 kbits/sec)
Next (een mogelijke waarschuwing over te grote mpeg-file mag je negeren)
5) Specifying output file name
Output file: kies locatie en naam voor het aan te maken video-bestand
Belangrijk: zet zeker een vinkje bij 'output video and audio as individual elementary streams'
Druk op de knop OK en TMPGEnc vraagt 2 maal om de naam van de streams (m2v en mp2) te bevestigen en begint dan met de encodering
Waarschuwing: dit neemt verscheidene uren en zo'n 4 GB in beslag!
Je laat hierbij best de pc met rust om de encodering niet nodeloos te verlengen
Aan de hand van de preview kan je controleren of het er zowat goed uitziet.
Door bovenaan een vinkje te plaatsen bij 'Shut down after finish encoding' kan je de pc automatisch laten afsluiten als de encodering afgewerkt is (= ideaal om de pc 's nachts deze encodering te laten verwerken)
Resultaat = een M2V en een MP2-file. De MP2-file mag je onmiddellijk wissen want deze hebben we niet nodig.
[/quote]4Pox: Welke sources heb jij problemen mee ?
Als ik voor iets ff snel moet converteren naar AVI (bij DVD authroing enzo) gebruik ik of RAW AVI (kleine korte stukjes) of Xvid , met een loei hoge bitrate.
Als voorbeeld, Als ik bijvoorbeeld een mpeg2 file aan het bewerken ben. Dan ben ik in virtualdub verplicht om deze als .avi opteslaan.. Nu is dat niet zo'n probleem. Als het maar snel kunt opslaan.. raw is snel.. Maar dan moet je gewoon rekening houden met 100 gigabyte vrije ruimte..
xvid hoge bitrate zou misschien kunnen ? Is dat een beetje snel ?
[quote]
Hij had t over mpeg1 en divx? dat kan je zowiezo niet DVD kwaliteit noemen.
t was maar een voorbeeldje omdat ik nie snapte wrom je een divx bv naar dvd zet mja.. (svcd is ook ong 2mbit bitrate ..genoeg voor mpeg en divx dacht ik zo..)
maar goed hij plakt er 7 achter mekaar dus dan gaat mn verhaal zowiezo niet op..
Ik heb 1x een divx naar svcd omgezet met o.a tmpg-enc en t zag dr nog best strak uit en 0,0 schokken. Raar dat t bij jullie anders ging dan
[/qoute]
Het zal nooit supergoeie kwaliteit worden.. Daar ben ik het mee eens. Maar ik doe alleen tekenfilms naar dvd. Deze hebben vaak het voordeel dat je veel vlakken kleuren hebben en daar kan de jpeg/mpeg compressie heel goed mee omgaan..
Nu ben ik bezig met episodes van 22 minuten lang.. 350 MB per episode. Die zijn denk ik prima omtezetten naar dvd.
Thanx,Je kan hiervoor de HuffYuff codec nemen. Dit is een lossless codec waarmee je ongeveer 50% compressie krijgt zonder kwaliteitsverlies en is redelijk snel.
Ik gebruik deze codec voornamelijk bij video's die ik gebruik voor speciale video FX waarbij ik zo min mogelijk geen kwaliteitsverlies wil hebben.
Hier kan je de codec downloaden (freeware) :
http://neuron2.net/www.math.berkeley.edu/benrg/huffyuv.html
Ik zal even met deze compressie spelen...
Het probleem waar ik nu erg veel tegenaan loop is dat ik veel framesync problemen krijg bij het maken van dvd's vanuit divx bestanden..
De bron van het probleem is al gevonden.. Sommige films gebruiken een audiocompressie in VBR vorm.. Nu wordt audio bij veel films gebruik om het beeld te syncen.. Alleen bij het omzetten gaat die wel eens fout.. Ik word er helemaal gek van. En de audio stream omzetten naar pcm gaat soms goed en soms fout..
Het gaat soms om een verschil van 0.005 frames per seconde.. Dit is misschien niet veel. maar in een films van 120 minuten gaat het op het einde storen...
Ik ben nog op zoek naar een oplossing.. Hoop binnenkort hem te vinden.
Waarschijnlijk pas na het weekend, heb eventjes andere dingen aan m'n kop
Wat niet wegneemt dat iemand anders ook zo'n topic kan starten natuurlijk
Verwijderd
De"ze fout krijg ik nu bij het het (rip) proces ,met het programma DVD-SHRINK 2.1
ik heb wel zelf extra's verwijdert met Dvdshrink , maar dit lijkt me niet de reden -)
heb ook al eens de 3.0 beta geprobeerd .
zou het kunnen liggen aan mijn DVd WRITER plextor PX-504A ?
DIT IS DE FOUT DAT TELKENS DVD SHRINK GEEFT
cdvd read failed
The reason is gevensfout clycische redunantie contratie dvdShrink
Kan er iemand helpen , of wat dit juist betekent?
Die melding krijg ik altijd als er een dikke vinger afdruk of kras op een cd zit. Maar dat hoeft het probleem niet te zijn.Verwijderd schreef op 18 augustus 2003 @ 13:20:
hOY Hier nog eens jean
De"ze fout krijg ik nu bij het het (rip) proces ,met het programma DVD-SHRINK 2.1
ik heb wel zelf extra's verwijdert met Dvdshrink , maar dit lijkt me niet de reden -)
![]()
cdvd read failed
He...probeer je -rw of +rw te branden. En welk merk...want ja...helaas is de dvd media nog in de situatie als de cd eerst ook was, niet elke media wordt goed herkend/gebrand.Verwijderd schreef op 18 augustus 2003 @ 13:20:
hOY Hier nog eens jean
![]()
cdvd read failed
Princo media? .....erg slecht...ERG slecht!
Verwijderd
HoyDr_Frickin_Evil schreef op 18 May 2003 @ 18:40:
Ik heb nu sinds een tijdje een NEC 1100A writer. Erg fijn ding, en heb ook best wat dvdtjes gekopieerd (backup uiteraard). Ikzelf doe het op de volgende manier:
-Dvd rippen met DVD decrypter
-DVD-9 passend maken voor DVDr met DVD2one
-DVD schrijven met Nero.
Ikzelf vind dit een best goeie manier. Ik rip ook altijd gewoon de hele dvd in zn geheel, en laat de beeldkwaliteit gewoon zover als nodig downsamplen, zo vind ik de kwaliteit opzich goed genoeg, maar het kan natuurlijk altijd beter.
Welke programma's gebruiken jullie, en hoe gaan jullie precies in zn werk (extra's weg of juist niet, audiotracks, subs, enz).
kan jij me hierover wat meer vertellen ? pleas"e
ik krijg deze foutmelding van DVd Shrink
cdvdcss:read failed
the reason is gegevensfout clysiche redunantie contratie dvd shrink
Bedankt alvast !!
groeten
jean
Met welk programma maak jij de dvd menu's ik probeer het nu met DVD-lab maar vind het een vreemd programma.Koffie schreef op 15 August 2003 @ 00:54:
Chapter's is piece of cakeDas het meest simpele. Oh , je bedoelt chapter menus
Menu's , das een aardig rampje.
Ben afgelopen weekend anderhalve dag beig geweest met Johnny English:
[afbeelding]
Menu is zo gemaakt dat de pijltjes lichtgekleurd zijn, ga je met de cursus van de AB naar een optie, wordt de pijl zwart.
Volgende stap voor mij ,wordt animated menu's , met bewegende mini filmpjes in kaders enzo
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Verwijderd
Bedankt voor je antwoord !!swampy schreef op 18 August 2003 @ 13:27:
[...]
He...probeer je -rw of +rw te branden. En welk merk...want ja...helaas is de dvd media nog in de situatie als de cd eerst ook was, niet elke media wordt goed herkend/gebrand.
Princo media? .....erg slecht...ERG slecht!
ik gebruik alleen maar DVd +rw of +r omdat mijn dvd writer alleen deze ondersteund (natuurlijk) merk DVdWRITES is PLEXTOR504a ,merk schijfjes (SONY)
welke merken zou ik moeten kopen ?
groetjes
Ik rip een DVD met DVD Decrypter in de file modus. Dan rip ik alle files. Dan maak ik die tot 4,36GB met DVD2One v. 1.02 Uiteraard klik ik aan dat ik Nederlandse ondertiteling wil en dat ik geluid wil.
Als ik dan het resultaat bekijk in PowerDVD door gewoon de outputbestanden van DVD2one te openen, dan krijg ik geen subtitles terwijl ik die echt wel wil! Als ik het origineel van de DVD bekijk in PowerDVD, dan heb ik wel subtitles.
Waar komt dit door?
Ja jongens, ik ben ook maar een beginner en heb die Sony brander pas een week, dus let niet op mij.
(Je moet in PowerDVD open DVD on harddisk aanklikken
[ Voor 14% gewijzigd door -DarkShadow- op 22-08-2003 17:36 ]
Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop
Voor zover ik heb begrepen doet PowerDVD niet aan subs als je vanaf HD speelt.-DarkShadow- schreef op 22 August 2003 @ 17:30:
Ik heb ff een vraagje wat mooi in dit topic past:
Ik rip een DVD met DVD Decrypter in de file modus. Dan rip ik alle files. Dan maak ik die tot 4,36GB met DVD2One v. 1.02 Uiteraard klik ik aan dat ik Nederlandse ondertiteling wil en dat ik geluid wil.
Als ik dan het resultaat bekijk in PowerDVD door gewoon de outputbestanden van DVD2one te openen, dan krijg ik geen subtitles terwijl ik die echt wel wil! Als ik het origineel van de DVD bekijk in PowerDVD, dan heb ik wel subtitles.
Waar komt dit door?
Ja jongens, ik ben ook maar een beginner en heb die Sony brander pas een week, dus let niet op mij.
(Je moet in PowerDVD open DVD on harddisk aanklikken)
Dat is niet waar, zou gewoon moeten werken. Op de manier dat hij ript gaan de subs verloren blijkbaar.Wildfire schreef op 22 August 2003 @ 21:08:
[...]
Voor zover ik heb begrepen doet PowerDVD niet aan subs als je vanaf HD speelt.
Ik heb al vaak zat DVD's naar HD gedecrypt met DVD Decrypter, maar nog nooit heeft PowerDVD de subs getoond vanaf HD.MaxBurn schreef op 23 augustus 2003 @ 07:43:
[...]
Dat is niet waar, zou gewoon moeten werken. Op de manier dat hij ript gaan de subs verloren blijkbaar.
Verwijderd
Iemand een idee waar je ze al kunt krijgen in de Benelux (of Europa)?
Als ik hetzelfde doe heb ik toch ECHT subtitles. ik open de video_ts.ifo trouwens..Wildfire schreef op 23 August 2003 @ 08:19:
[...]
Ik heb al vaak zat DVD's naar HD gedecrypt met DVD Decrypter, maar nog nooit heeft PowerDVD de subs getoond vanaf HD.
Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop
Ik zou zo'n topic zeer interessant vinden omdat ik net deze week mijn dvdbrandertje heb aangeschaftKoffie schreef op 14 August 2003 @ 20:13:
Even klein vraagje tussendoor;
IK heb samen met een vriend een gecopieerde dvd aangeschaft.
die wij vervolgens ook zelf weer wilde copieren zodat we allebij en exemplaar hebben. dit ging dus niet de copi is beveiligd iet met audio denk ik.
hoe lossen wij dit op of wat te doen met deze beveiliging.
thnx .
lekker duidelijkrappejap schreef op 24 August 2003 @ 00:59:
Hoi.
die wij vervolgens ook zelf weer wilde copieren zodat we allebij en exemplaar hebben. dit ging dus niet de copi is beveiligd iet met audio denk ik.
thnx .
ja weet ik maar heb er ook geen ervaring mee
ik heb de copy door dvd decripter gedaan dan dvd2one dan copy2dvd
bij copy2vd geen file (video-ts-ifo)die ik anders wel heb, dus ervalt niks te branden
1 op 1 lukt wel maar ik wil de film even ondehanden nemen omdat de ondertiteling te laag staat.
Ik neem aan dat je bedoelt dat de DVD al een kopie is. Zo ja dan gebruikje DVD decrypt in een andere mode. Ga naar menu optie "Mode" en kies voor "ISO Mode (Read)". Met deze mode maak je een iso file aan die je met b.v. Nero kan branden op DVD.rappejap schreef op 24 August 2003 @ 00:59:
Hoi.
thnx .
Is de DVD geen kopie gebruik dan DVDSrhink die hier boven vermeld staat hiermee kan je zien wat je doet met de DVD.
You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.
Verwijderd
Of je moet goede vermoedens hebben dat de kwaliteit van je backup achteruit gaat en je voor de zekerheid alvast een nieuwe maakt. Dan hoef je natuurlijk niet helemaal opnieuw te rippen en te converteren e.d. Als je dan maar wel beloofd dat je de 'oude' copie weggooidMaxBurn schreef op 24 augustus 2003 @ 08:28:
Mag ik er op wijzen dat we zeg maar DVD's kopieren voor backup, niet voor de de piraterij, dank uHelpen bij het kopieren van kopietjes valt een beetje buiten de policy denk ik...
Bovendien is piraterij in Nederland een wazig begrip. Je mag voor persoonlijk gebruik muziek en films kopieeren waarvan je zelf niet het orgineel hebt. Het wordt pas strafbaar als je dit voor commerciele doeleinden gaat doen, of als je het aanbied (kazaa ed) te download.
Verwijderd
Hoe pas je trouwens de hoogte van de ondertiteling aan?rappejap schreef op 24 August 2003 @ 01:11:
[...]
ja weet ik maar heb er ook geen ervaring mee
ik heb de copy door dvd decripter gedaan dan dvd2one dan copy2dvd
bij copy2vd geen file (video-ts-ifo)die ik anders wel heb, dus ervalt niks te branden
1 op 1 lukt wel maar ik wil de film even ondehanden nemen omdat de ondertiteling te laag staat.
Waar staat er dat het een kopie van een orgineel is. Ik zeg alleen maar en let op is het een kopie, ik ga er van uit dat het opnames zijn gemaakt met een eigen camera.MaxBurn schreef op 24 August 2003 @ 08:28:
Mag ik er op wijzen dat we zeg maar DVD's kopieren voor backup, niet voor de de piraterij, dank uHelpen bij het kopieren van kopietjes valt een beetje buiten de policy denk ik...
En het tweede gedeelte kan slaan op een backup kopie voor eigen gebruik.
Das dus niet waar(je mag uitzendingen e.d op tape etc zetten maar geen films, audio etc kopieren zonder origineel), maar ok, ik ga ervan uit wat die andere poster zei, een kopie van een eigen opnameDomino schreef op 24 August 2003 @ 10:54:
Bovendien is piraterij in Nederland een wazig begrip. Je mag voor persoonlijk gebruik muziek en films kopieeren waarvan je zelf niet het orgineel hebt.
ik zeg al niks meer...
[ Voor 20% gewijzigd door Max|Burn op 24-08-2003 11:41 ]
Verwijderd
Zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten...MaxBurn schreef op 24 August 2003 @ 11:36:
[...]
Das dus niet waar(je mag uitzendingen e.d op tape etc zetten maar geen films, audio etc kopieren zonder origineel), maar ok, ik ga ervan uit wat die andere poster zei, een kopie van een eigen opnameof een kopie van en backup voor backup
ik zeg al niks meer...
Ik wil een origenele dvd backuppen.
kan ik deze zelf ook beveiligen tegen copieren. (ivm dat ik ze wel eens uitleen)
en zoja hoe doe ik dat. (ben wel een leek in branden van dvd)
Verwijderd
Ik ben vorige week een progje tegengekomen dat dit kan en wonderbaarlijk genoeg nog niet in dit forum is behandeld: DVDFabrappejap schreef op 24 August 2003 @ 01:11:
[...]
Link: http://www.dvdfab.com/index_e.html
Tutorials:
http://www.mrbass.org/dvdfab/
http://www.doom9.org/index.html?/mpg/dvdfab-fullsplit.htm
Leuk progje, kan overbodige zut eruit halen om te proberen of het op 1 DVD past of je 'fikt' gewoon 2 DVD's met behoud van menu's.
Je kunt alleen niet comprimeren maar dat vind ik geen enkel probleem.
Verwijderd
Hoeveel films die jij copieerd passen zonder copieren op een dvd-r? Dat is dus de reden dat deze misschien nog niet besproken is?Verwijderd schreef op 24 August 2003 @ 14:37:
[...]
Ik ben vorige week een progje tegengekomen dat dit kan en wonderbaarlijk genoeg nog niet in dit forum is behandeld: DVDFab
Link: http://www.dvdfab.com/index_e.html
Tutorials:
http://www.mrbass.org/dvdfab/
http://www.doom9.org/index.html?/mpg/dvdfab-fullsplit.htm
Leuk progje, kan overbodige zut eruit halen om te proberen of het op 1 DVD past of je 'fikt' gewoon 2 DVD's met behoud van menu's.
Je kunt alleen niet comprimeren maar dat vind ik geen enkel probleem.
Edit: Wel een toffe optie trouwens dat je naar 2 DVD's kan kopieren. Dat had ik nog niet gezien...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2003 16:48 ]
Zal zeer moeilijk zijn je kan de orginele gewoon kopieeren en als jij een kopie wil beveiligen dat zal erg moeilijk gaan. Wat ik wel eens zie is dat sommige een track buiten de film aanmaken (weet niet hoe ze het doen) en daar gaan de meeste programma's van over de nek. Alleen de betere programma's kopieeren die netjes, denk aan Pinacle, DVDscrink enz.rappejap schreef op 24 August 2003 @ 12:30:
Nieuwe vraag dan maar.
kan ik deze zelf ook beveiligen tegen copieren. (ivm dat ik ze wel eens uitleen)
Maar elke beveiliging is te door breken.
Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop
Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop
http://www.dvd2dvd-r.be (momenteel down)
http://www.fukrulez.com (onbekend, maar wel goed imho)
http://www.doom9.org (zoals al genoemd)
DVD's authoren moet met speciale software: Scenarist NT of DVD Maestro.
Info over het maken van menu's:
http://www.pbm.nl/~ondert...465139968a880e002b9422641
Simpel menu-maak programma
http://www.mediachance.com/dvdmenu/index.html (site lijkt momenteel down)
Download link @ http://www.simtel.iif.hu/pub/pd/62196.html
Tenslotte, op http://www.mrbass.org/instantcopy/ een heel verhaal over Pinnacle Instantcopy 7.
Deze transcoded in de beste kwaliteit, beter dan bv DVD2One. Doet er ook een stuk langer over: Video wordt eerst geanalyzed voordat er in gehakt wordt.
Inmiddels is Instantcopy 8 uit. Deze kan iets meer dan 7, oa sneller transcoden (net als dvd2one, kwaliteit gaat alleen wel mee omlaag)
Hoe ik het rip?
Eerst DVD -> harddisk, dan met IFOedit alle onnodige shit eruit slopen. Je houd dan een movie-only DVD over. En die fik ik op DVD, zo geen verlies door transcoding.
Als dat >4.7Gb is, dan ga ik met Instantcopy eroverheen, over de op de hdd gemaakte DVD image.
Re-encode (CCE/DVD2DVDR) heb ik nog niet gedaan. 85% van de films die ik gekopieerd heb pasten na het verwijderen van extra's/onnodige talen gewoon op 1 DVDtje.
Daarnaast slurp ik lomp veel uit newsgroepen: news.demon.nl 0wnZ
Om alles te testen gebruik ik WinDVD.
Gewoon alle files in een map (video_ts) en deze in windvd gebruiken (DVD van map). WinDVD gedraagd zich dan exact of ie een echte DVD leest. Perfect voor testwerk.
[ Voor 12% gewijzigd door DJSmiley op 25-08-2003 12:41 ]
Kijk eens naar dvd-lab als je goed kijk kan je heel ver komen Scenartist en Maestro zijn in het begin overkill begin eerst met een simple menu en submenu's.DJSmiley schreef op 25 augustus 2003 @ 12:39:
Goede sites zijn oa
http://www.fukrulez.com (onbekend, maar wel goed imho)
http://www.doom9.org (zoals al genoemd)
DVD's authoren moet met speciale software: Scenarist NT of DVD Maestro.
Je ka zelfs bewegend beeld gebruiken in je menu's.
[ Voor 75% gewijzigd door we_are_borg op 28-08-2003 23:06 ]
Verwijderd
kun jij me vertellen waarom die down is. ik kan er ook al een week niet op komen. maar ik vind die site een super forum hebbenDJSmiley schreef op 25 augustus 2003 @ 12:39:
Goede sites zijn oa
Verwijderd
op een originele dvd zit encryptie. die kun jij niet branden want wij hebben allemaal general use dvdr's/branders. als je encryptie wil branden zul je authoring dvdr's en brander moeten hebben, maar beide zijn onbetaalbaar.rappejap schreef op 24 August 2003 @ 12:30:
Nieuwe vraag dan maar.
de enige beveiligingen die jij kunt aanbrengen zijn:
regio code
macrovision (analoge beveiliging tegen kopieren naar vhs)
prohibited user operations (bijv. dat je naar de voorfilmpjes MOET kijken en ze dus niet kunt door zappen)
als je een kopie wilt kopieren doe je dat met dvddecrypter
je kiest eerst voor iso-read en dan voor iso-write. een betere en simpelere manier is er niet.
Nu wil ik dus twee dvd's op één dvd zetten. HOE KAN DIT?
Het liefste zou ik dit doen met dvd decrypter en DVD2One.
Ik snap dat de kwaliteit zal afnemen.
[ Voor 7% gewijzigd door -DarkShadow- op 29-08-2003 14:06 . Reden: kwaliteit ]
Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop
Ik heb een oplossing gevonden.. maar ik ben nu op stage en thuis zal ik het even checken.. Als het werkt post ik het hier.-DarkShadow- schreef op 29 August 2003 @ 14:06:
Ik heb nu een Special Editie DVD en deze bestaat uit 2 schijfjes. De film loopt van het eerste schijfje een stukje door op het tweede schijfje. Nu wil ik deze film backuppen voor eigen gebruik. Ik vind het een beetje zonde om hier 2 DVD's aan te verspillen als het in principe ook op één dvd past.
Nu wil ik dus twee dvd's op één dvd zetten. HOE KAN DIT?
Het liefste zou ik dit doen met dvd decrypter en DVD2One.
Ik snap dat de kwaliteit zal afnemen.
Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop
Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop
Eerst alles dumuxen de mpa en mpv aan elkaar lassen zodat het één file wordt. Hoe je verder moet moet je even opzoeken in een handleiding.
kijk... dat is precies wat ik zocht4POX schreef op 29 augustus 2003 @ 20:22:
http://www.dvd2dvdr.com/Non-Strand_DVD.htm
Om meerdere dvdfiles achter elkaar te plaatsen..
Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop
1. Rip de boel met smartripper naar HDD
2. Instantcopy er overheen
3. Dan met Instantcopy branden
Ik heb laatst een copy gedraaid van mijn Star Wars 2 DVD. Maar hij werkt niet goed. In chapter 38 loopt ie vast. Ik heb al gekeken of ie het op mijn pc wel doet, maar dan loopt ie ook vast.
Andere mensen hier ook problemen mee gehad of is dit gewoon een toevalligheid?
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
Verwijderd
Uhm misschien hierom? Krijg je als je de URL opend:Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 00:16:
[...]
kun jij me vertellen waarom die down is. ik kan er ook al een week niet op komen. maar ik vind die site een super forum hebben
Bandwidth Limit Exceeded
The server is temporarily unable to service your request due to the site owner reaching his/her bandwidth limit. Please try again later.
Verwijderd
ja, dat had ik gezien en ik weet wat het betekend. maar dat is volgens mij niet de echte reden, anders was hij al lang weer online. hij ligt al bijna 2 weken plat.Verwijderd schreef op 30 augustus 2003 @ 12:51:
[...]
Uhm misschien hierom? Krijg je als je de URL opend:
[...]
Dit topic is gesloten.