DVD's kopieren; de beste manier

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.734 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 19:18

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 30 August 2003 @ 20:40:
[...]

ja, dat had ik gezien en ik weet wat het betekend. maar dat is volgens mij niet de echte reden, anders was hij al lang weer online. hij ligt al bijna 2 weken plat.
De site zal wel de eerste van september weer online komen.
Weet je trouwens wel wat bandbreete kost hier in europa, het is niet te betalen als je buiten je eigen dataverkeer gaat.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Euh t zal wel aan mij liggen..ik zie hier iedereen constant naar www.dvd2dvdr.be verwijzen terwijl de officiele site gewoon up is? www.dvd2dvd-r.de

edit: verdorie..post ik nog de verkeerde link ook :)

[ Voor 17% gewijzigd door Max|Burn op 31-08-2003 09:20 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Misschien omdat de be site nederlands is.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan nu de enige echte goede link: http://www.dvd2dvd-r.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

DOH..die bedoelde ik ja.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eindelijk kan ik op een makkelijke en goeie manier episode disks backuppen.

1. met dvd2dvd-r elke gewenste pgc alleen demuxen.

2. vervolgens met ifoedit 0.96 beta 1 (beta 2 is er ook alleen kan ik die nergens downloaden) voor author new dvd kiezen. daar is de optie voor een 2e title set in voegen ge-enabled. daar moet je dus voor elke titleset de gewenste *.m2v *.ac3/*.dts en *.sup files selecteren en de gewenste taal instellen.

3. nu heeft ifoedit er 1 titleset van gemaakt en kun je hem door dvd2dvd-r heengooien i.c.m. cce sp.

p.s. heeft iemand ifoedit 0.96 beta 2 al? en waar is die te downloaden (zonder kosten)?

hij is te downloaden op www.mpucoder.com/dvd/ maar dan moet je dokken. ik hou niet van betalen via internet met creditcard.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Ik heb ooit geprobeerd een dubbelzijdige "flipper" DVD (Starship Troopers) op één DVD+R te zetten en overal naar info gezocht en ook de handleiding van doom9 e.d geprobeerd. Uiteindelijk lukte het wel, maar halverwege de DVD (op de "lasnaad" zeg maar ;)) kwamen er toch problemen zoals het niet verder kunnen zoeken of skippen en vastlopen van de DVD-speler. Ben er uiteindelijk maar mee gestopt en heb de flipper op twee DVD's gezet.
Is beter voor je gemoedrust ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Tranquility op 31-08-2003 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 31 August 2003 @ 19:08:
eindelijk kan ik op een makkelijke en goeie manier episode disks backuppen.

1. met dvd2dvd-r elke gewenste pgc alleen demuxen.

2. vervolgens met ifoedit 0.96 beta 1 (beta 2 is er ook alleen kan ik die nergens downloaden) voor author new dvd kiezen. daar is de optie voor een 2e title set in voegen ge-enabled. daar moet je dus voor elke titleset de gewenste *.m2v *.ac3/*.dts en *.sup files selecteren en de gewenste taal instellen.

3. nu heeft ifoedit er 1 titleset van gemaakt en kun je hem door dvd2dvd-r heengooien i.c.m. cce sp.

p.s. heeft iemand ifoedit 0.96 beta 2 al? en waar is die te downloaden (zonder kosten)?

hij is te downloaden op www.mpucoder.com/dvd/ maar dan moet je dokken. ik hou niet van betalen via internet met creditcard.
DVDschrink kan gewoon een episode behandelen zodat alles werkt inc. menu. Heb zelf geprobeerd met StarGate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

we_are_borg schreef op 31 August 2003 @ 21:56:
[...]

DVDschrink kan gewoon een episode behandelen zodat alles werkt inc. menu. Heb zelf geprobeerd met StarGate.
weet ik wel, maar dvdshrink is niet vergelijkbaar met cce. en als je het over een episode disc van 3 uur totaal hebt dan wil je geen dvdshrink meer. dat ziet er niet uit.
overigens maakt dvdshrink niet 1 maar meerdere titlesets aan (voor elke pgc één), ifoedit maakt 1 titleset aan.
door die extra titleset komen er schokken tussen de titlesets.

neem als goed voorbeeld u-571. deze dvd bestaat (qua hoofdfilm) uit 2 vob sets. ik heb deze film toen met dvdshrink gedaan omdat andere manieren niet perfect werkten. als je met ifoedit nieuwe ifo's aanmaakt voor de twee vobsets samen, dan missen er een heel aantal frames en schokt de film op veel plekken. bij dvd shrink bleef de layerbreak tussen de 2 vobsets, die verwijderd dvdshrink niet eens.

zeker als je bij deze film dts en ac3 wilt (samen 1,5 GB) dan moet je de film wel met cce doen om kwaliteit te behouden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2003 22:22 ]

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 14:21

Dr C

met C en CK

ik volg deze topic al een tijdje, maar waar ik nou niet uitkom is hoe ik de BREIN waarschuwingen e.d. kan weghalen met Instant copt icm. hidden settings. ik kan dan wel met DVDmagic de extra's apart vewrwijderen. Als ik dit probeer met DV shrink, krijg ik in de dir. op mijn HD 100en bestandjes waar ik vrij weinig mee kan. Is dit anders op een andere manier mogelijk zonder dat ik de backup zelf in mekaar moet knutselen met bv. IFOedit? tnx

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Verwijderd

Kan de nieuwste DVD2DVD-R eigenlijk wel encrypted CD's aan? Ik probeer LOTR te backupen met de nieuwste versie en ik kan niets selecteren. Met de oudere versie (1.3.5) werkt dit wel goed?

• Nicap
  • Laatst online: 22:28

Nicap

Tsssk....

Volgens mij hebben ze dat eruit gehaald in de nieuwere versies.

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

nog nooit van gehoord...ik zie niet in hoe er BREIN waarschuwingen moeten komen in een produkt van pinnacle (?) of heb je het over normale schermen...die kan je toch gewoon op 30% zetten in IC?..

[ Voor 15% gewijzigd door Max|Burn op 04-09-2003 21:54 ]

Verwijderd

MaxBurn schreef op 04 September 2003 @ 21:50:
[...]

nog nooit van gehoord...ik zie niet in hoe er BREIN waarschuwingen moeten komen in een produkt van pinnacle (?) of heb je het over normale schermen...die kan je toch gewoon op 30% zetten in IC?..
Uhm :? Volgens mij bedoelt hij niet dat instantcopy die waarschuwingen genereerd ofzow. Zo machtig is brein nou ook weer niet.. Hij bedoeld waarschijnlijk die warnings e.d. die je op veel DVD's aan het begin ziet.

Warning, thou shalt not copy this tape or thy life will not be safe from than on!

Dat soort meldingen en die vind ik inderdaad ook bloody irritant. Vandaag lord of the rings gekeken, nadat ik me eerst door 3 van deze warnings a 30 seconden per stuk heb geworsteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Naja een schermpje met wat wel en niet mag ..och ..zoveel ruimte neemt dat niet in? ..3 waarschuwingen heb ik nog nooit gezien..
Ik gebruik zelf ifoedit alleen om audio en subs te rippen (IC is niet echt bugvrij met subtitles..) Dit zal ook wel met de tussenfilmpjes werken :)

http://www.doom9.org/mpg/ifoedit-advanced.htm

en dan vooral

http://www.doom9.org/mpg/ifoedit-advanced.htm#strip (=Step 3: Strip the FBI warnings and aspect ratio selection menu)

Maar ja dat wou je niet dus, dan weet ik t ook niet meer :)

[ Voor 35% gewijzigd door Max|Burn op 05-09-2003 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

@MaxBurn: het lijkt me idd nogal omslachtig om eerst de IFO helemaal te editten. Iemand had het er namelijk eerder in dit topic erover dat dat gewoon kan met IC. Lijkt me dus wel makkelijk om dat dan te kunnen. maar hoe :? ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Met hidden settings editor kan het wel maar ik heb vaker gelezen dat het afgeraden wordt. Je kan beter DVDtoolbox of DVDshrink gebruiken en dan de overbodige extra's door "stills" vervangen. :)

[ Voor 156% gewijzigd door Max|Burn op 06-09-2003 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DVD SHRINK:

Weet iemand op hoeveel % compressie je het gaat merken dat het beeld slechter wordt bij DVD shrink?
Sommige films zijn zo groot dat ik hem re-author, dan alleen de main movie erop, en dan moet ik hem nog op level 7 comrpessie zetten...

Wat is dus een beetje de max. compressie zonder echt (Zichtbaar) beeldverlies?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Verwijderd schreef op 06 september 2003 @ 10:44:
DVD SHRINK:

Weet iemand op hoeveel % compressie je het gaat merken dat het beeld slechter wordt bij DVD shrink?
Sommige films zijn zo groot dat ik hem re-author, dan alleen de main movie erop, en dan moet ik hem nog op level 7 comrpessie zetten...

Hoge compressie? GEEN dvdshrink gebruiken, transcoding wordt duidelijk slechter. Je zult dan over moeten gaan op re-encoding (CCE), anders kun je de kwaliteit wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJSmiley schreef op 06 september 2003 @ 10:46:
[...]

Hoge compressie? GEEN dvdshrink gebruiken, transcoding wordt duidelijk slechter. Je zult dan over moeten gaan op re-encoding (CCE), anders kun je de kwaliteit wel vergeten.
dit snap ik even niet,welk programma raad je mij aan dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 13:32
Je moet CCE gaan gebruiken (Cineme Craft Encoder) dit programma zorgt er voor dat frame voor frame opnieuw worden ge-encodeerd van de film zelf

Maag omdat je nog niet eens wist wat CCE was raad ik je af om eerst maar eens handleidingen te gaan schrijven :D

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Dat ligt ook aan het origineel. Hoe is het beeld daarvan? Zijn het veel snelle beelden? Een donkere film? Het is dus niet echt te zeggen. Vaak lees je dat je 25% kan compressen met Shrink. In Shrink 3 kan je dan dus tot 75% overhouden. Daaronden kiezen veel mensen voor CCE.

Maar er zijn ook mensen die altijd shrink pakken ( zo makkelijk) of altijd cce dus oordeel zelf.
Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 10:44:
DVD SHRINK:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar wat is voor jullie nou ongeveer de max. % compressie in dvd shrink 2.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat ligt aan de lengte van de film die maakt uit hoeveel compressie er nodig is.
en zoals gezegd maakt het ook uit hoeveel snelle stukken enzo er in een film zitten,daar is het vaak het snelst zichtbaar als de compressie hoog is.
maar boven de 25/30 %begin ik er vaak niet meer aan met shrink

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2003 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aha dus je gaat meestal niet verder dan level 5 a 6....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

ik heb nog een handige manier gevonden voor het rippen. Ik gebruik nu IC + hidden settings icm. DVD xghost. Dit is een progje om de CSS code te omzeilen (zoals AnyDVD). Je kan dan direct vanaf de DVD rippen, zonder dat je het moet kopieren met dvdDecrypter.

p.s. mijn battle met de BREIN waarschuwingen heb ik maar ff opgegeven.:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 10:57
(uhm, ben nog een complete n00b op dit gebied.. dus vergeef me vast)

ik heb friends op dvd (3 dubbelzijdige dvd's video_ts folder is 3.22 gb).
nou leek het mij leuk om 1 seizoen op 1 dvd te krijgen. maar dat moet alles een factor 4 verkleinen. ( 3 (dvds) * 2 (dubbelzijdig) * 3.22 = 19.32Gb) aangezien een dvd-r 4.7 gb is.

is dit haalbaar?
zo ja, hoe kan ik het beste beginnen?
de kwaliteit moet wel redelijk blijven. zeg normale tv kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

je moet naar mijn mening niet lager gaan dan 70% van het origineel (alhoewel een hoop mensen ook genoegen nemen met 60%) 20% van het origineel is gekkenwerk...

[ Voor 3% gewijzigd door Max|Burn op 07-09-2003 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 12-09 10:57
daar was ik al bang voor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 12:22
Ik ben al ettelijke keren deze error tegen gekomen en ik baal als een stekker dat ik steeds hierdoor lege dvd-r's verknal.

ik heb een NEC 1300a brander, net geflashed en ik gebruik Verbatim DVD-R+

Hieronder de foutmelding die ik geregeld krijg....

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/Artz3D/hpbimg/test.JPG

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

cypress3d schreef op 07 September 2003 @ 18:05:
Hieronder de foutmelding die ik geregeld krijg....
Je Probeer meer dan 8GB op een 4.5GB(4700MB) disc te fikken ...

[ Voor 24% gewijzigd door Max|Burn op 07-09-2003 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MaxBurn schreef op 07 September 2003 @ 18:30:
[...]

Je Probeer meer dan 8GB op een 4.5GB(4700MB) disc te fikken ...
Knap met dvd-decrypter

Hmmm als ik naar die log kijk is hij indeed aan het branden.. Ben zelf dus dom aan het blaten...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 18:35:
[...]
Hmmm als ik naar die log kijk is hij indeed aan het branden.. Ben zelf dus dom aan het blaten...
je kan burnen hoor met dvd decrypter.. .img .iso .bin .pdi (instant copy) etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:59

Royz

Kleurenblind!!

In principe is het raar dat DVD-Decrypter geen speciale stop of waarschuwing heeft, dit zou nooit lukken. Rare zaak!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Royz schreef op 07 September 2003 @ 18:43:
In principe is het raar dat DVD-Decrypter geen speciale stop of waarschuwing heeft, dit zou nooit lukken. Rare zaak!
Jawel hoor, doet ie wel..alleen heel intelligent zegt ie dat zo te zien als je al aan het burnen bent :D (naja ik heb t zelf nooit getest..ik let altijd op de grootte :) )

[ Voor 12% gewijzigd door Max|Burn op 07-09-2003 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:59

Royz

Kleurenblind!!

MaxBurn schreef op 07 september 2003 @ 18:44:
[...]

Jawel hoor, doet ie wel..alleen heel intelligent zegt ie dat als je al aan het burnen bent :D (naja ik heb t zelf nooit getest..ik let altijd op de grootte :) )
Lol, hij zegt dat de disc vol is, dat is inderdaad een waarschuwing. Zo bedoel ik het dus niet ;).

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Digitale video branden:

Okay het is me gelukt om video te branden van m'n digi cam (mini dv). Eerst in via mpeg naar DVD maar zoals verwacht viel de kwaliteit tegen. Nu grpobeerd met wmv maar ook nu valt het tegen. Ja ik weet dat avi het beste is maar wat doe ik met m'n bestandsgrootte ????? (5 min. film = +/- 1.0Gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:31

4POX

Everybody is wired

Wat is transcalen nu precies.. Ik snap het niet helemaal. Je verlaagt de bitstream van een film. Maar waarom gaat dat dan zo snel ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 19:20:
Okay het is me gelukt om video te branden van m'n digi cam (mini dv). Eerst in via mpeg naar DVD maar zoals verwacht viel de kwaliteit tegen. Nu grpobeerd met wmv maar ook nu valt het tegen. Ja ik weet dat avi het beste is maar wat doe ik met m'n bestandsgrootte ????? (5 min. film = +/- 1.0Gb)
ehm ..mpeg2? .... het via mpeg naar dvd deel snap ik niet..zet je het nou om van avi->mpeg-> dvd of mpeg2->Dvd ?
misschien moet je even wat guides lezen , kan zijn dat de methode die je nu gebruikt gewoon voor brakke kwaliteit zorgt.

www.doom9.org heeft bv. erg veel nuttige info :)

[ Voor 29% gewijzigd door Max|Burn op 07-09-2003 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

4POX schreef op 07 September 2003 @ 19:46:
Wat is transcalen nu precies.. Ik snap het niet helemaal. Je verlaagt de bitstream van een film. Maar waarom gaat dat dan zo snel ?
transcoden, het is snel, met het nadeel dat er niet echt naar de inhoud van de frames in een film wordt gekeken, de bitrate wordt dus omlaag geknikkert op zon manier dat het best kan zijn dat toch iets te belangrijke dingen op t scherm kwaliteit verliezen .e.d :)

encoden "berekent" elke frame opnieuw, en kiest zo de meest optimale compressie etc, kijkt naar bewegingen (motion)...enzovoorts

Dit is zo erg simpel gesteld, maar hopelijk klopt t wel aardig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 20:54

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op 07 September 2003 @ 19:20:
Digitale video branden:

Hum. Je moet RAW capturen, (RAW Avi dus, dan is één uur iets van 13GB) vervolgens in een pakketje (Abobe Premiere, of makkelijker, Pinnacle Studio 8 ofzo) de film in elkaar draaien en dan saven als MPEG2, dan hou je prima kwaliteit over.

Pinnacle Studio 8 kan het ook gelijk voor je naar een DVD fikken, met menu'tje en zo erbij, in compatible DVD formaat, zodat iedere stand-alone het formaat juist herkent. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:17

Smarron

The bend

Ok, ik heb eindelijk de oplossing gevonden voor mijn Marco Borsato - Live @ de Kuip (van mijn moeder ofcourse :P) probleem.

Ik heb lopen stoeien met DVD2One om een goede backup te maken. De DVD is bijna 8GB met alle extra's. Toch geprobeerd om te compressen en maar 1 audiosignaal. Was opzich goed gelukt, alleen tijdens het afspelen van het concert zelf hapert het beeld af en toe. Het blijft heel even hangen, dan weer verder. Ook is het duidelijk te zien aan de rook. En wat artifacts zijn zichtbaar. De extra's waren wel goed gelukt. :?

Dan maar movie-only geprobeerd. Wederom geen succes. Mogelijke oplossing: Upgrade van DVD2One 1.2.3 die een variabele bitrate ondersteunt. Ik blij. Nogmaals movie-only geprobeerd. Niks hoor! Nog steeds dat lelijke gehaper! :(

Ik had het maar opgegeven, tot ik vandaag maar ff dit topic door ging lezen. (Ik heb toch vrij ;).) Toen zag ik positieve reacties over DVDShrink en mindere over DVD2One. Deze dus maar eens geprobeerd. Ik had maar 5% compressie nodig en het resultaat is perfect! Hulde aan dat progseltje! (Ik voel er voorlopig weinig voor om DVD's re re-encoden, dus dit is 1 van de beste oplossingen!)

Ondanks de totale disk maar 4,12Gb is geworden, presteert DVDShrink het wel om een perfecte kopie te maken itt DVD2One die 4,3Gb is.

Voor mij geen DVD2One meer, maar DVDShrink! _/-\o_

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Smarron schreef op 09 September 2003 @ 15:37:

Voor mij geen DVD2One meer, maar DVDShrink! _/-\o_
DVDShrink analyzed de video eerst voor het transcoden. Daardoor betere kwaliteit dan het simpel-hakken van DVD2One.

Pinnacle instantcopy doet het nog iets beter. Nog betere kwaliteit? -> re-encoding.

Overigens, die marco DVD heb ik gewoon in een nieuwsgroep geleeched, net zo snel en simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

DJSmiley schreef op 09 September 2003 @ 18:18:
DVDShrink analyzed de video eerst voor het transcoden. Daardoor betere kwaliteit dan het simpel-hakken van DVD2One.

Pinnacle instantcopy doet het nog iets beter. Nog betere kwaliteit? -> re-encoding.

Overigens, die marco DVD heb ik gewoon in een nieuwsgroep geleeched, net zo snel en simpel.
Pinnacle probeer ik nog wel een keertje ooit, ben nu tevreden. Elke DVD is tot nu toe goed gelukt.

Ik heb Cistron, amper nieuwsgroepen beschikbaar ... |:(

• notgib
  • Laatst online: 14-08 15:07

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Heb net Two Towers door DVD2ONE gehaald en gebrand, alles zag er zeer acceptabel uit total ik ergens op 3/4 van de film , 3 chapters ontzettend gingen schokken en zelfs het beeld op zwart ging.

Heeft iemand dit wel eens gehad, en zo ja: hoe kun je dit voorkomen?

Mijn specs:
G4 Apple Macintosh
DVD2OneX (nieuwste versie)
Two Towers, regio 2

• Smarron

Smarron

The bend

notgib schreef op 10 September 2003 @ 11:39:
Heb net Two Towers door DVD2ONE gehaald en gebrand, alles zag er zeer acceptabel uit total ik ergens op 3/4 van de film , 3 chapters ontzettend gingen schokken en zelfs het beeld op zwart ging.

Mijn specs:
G4 Apple Macintosh
Two Towers, regio 2
Deze heb ik ook nog op DVD2One omgezet. Ik ga het nu direct controleren!

edit:
Shit, de DVD ligt nog bij mijn vriendin.
|:(

Verwijderd

is is al een tijdje geen nieuwe beta van dvdshrink 3.0 uitgekomen. beta 5 is de laatste. heeft iemand problemen met beta 5?

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
notgib schreef op 10 september 2003 @ 11:39:

Mijn specs:
G4 Apple Macintosh
Two Towers, regio 2
ik heb 2towers ook door dvd2one gehaald. Niemand over horen klagen. Werkt prima dus. Heb WinXP

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

. hier stond iets

[ Voor 103% gewijzigd door Max|Burn op 10-09-2003 19:21 ]

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Bied DTS meerwaarde ?

Queen - live at wembley

Dit live concert heeft 2 audio streams.. Een PCM stream en een DTS stream. Beide zijn 1,2 gigabyte groot. Dus samen is er 2,4 gigabyte aan audio

Je houdt dan veels te weinig ruimte over voor het beeld, Dus er moet een stream verdwijnen. Alleen ik weet niet welke ik moet deleted. Ik zit een beetje te twijvelen. Het concert is 15 jaar oud. Werd er toen al in multichannel gerecord ? Of is die DTS track gewoon een pcm track met een galm er door heen. Ik kan eerlijk gezegt niet de meerwaarde van de 5.1 track horen. Ik hoor nu de dvd met alleen de rear speakers aan. Maar het klinkt alsof er zo'n trust 3D knopje is aangezet ....

AKA Rinkel weblog

• DJSmiley
4POX schreef op 10 September 2003 @ 23:50:
Bied DTS meerwaarde ?

Queen - live at wembley

Dit live concert heeft 2 audio streams.. Een PCM stream en een DTS stream. Beide zijn 1,2 gigabyte groot. Dus samen is er 2,4 gigabyte aan audio

Je houdt dan veels te weinig ruimte over voor het beeld, Dus er moet een stream verdwijnen. Alleen ik weet niet welke ik moet deleted. Ik zit een beetje te twijvelen. Het concert is 15 jaar oud. Werd er toen al in multichannel gerecord ? Of is die DTS track gewoon een pcm track met een galm er door heen. Ik kan eerlijk gezegt niet de meerwaarde van de 5.1 track horen. Ik hoor nu de dvd met alleen de rear speakers aan. Maar het klinkt alsof er zo'n trust 3D knopje is aangezet ....
Originele opname is idd stereo, hoogstens quadrafonisch. Maar via diverse digitale technieken hebben ze 'm geremasterd naar 5.1.

als JIJ stereo genoeg vind, en je hoort de meerwaarde niet van de DTS stream, waarom zou je 'm dan behouden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 September 2003 @ 16:26:
is is al een tijdje geen nieuwe beta van dvdshrink 3.0 uitgekomen. beta 5 is de laatste. heeft iemand problemen met beta 5?
Ik gebruik 'm regelmatig en kan niks anders zeggen dan dat het prima werkt!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

DJSmiley schreef op 10 september 2003 @ 23:55:
als JIJ stereo genoeg vind, en je hoort de meerwaarde niet van de DTS stream, waarom zou je 'm dan behouden?
Omdat veel mensen DTS "mooier" vinden klinken als PCM.. Dat zijn van dat soort mensen die altijd de 3D mode op hun radio hebben aanstaan.

De waarheid is : DTS verkoopt

AKA Rinkel weblog

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Het ligt er aan ik heb wel es oude concerten/films etc gehoord waar de boel zo goed was geremastered dat de center ook idd alleen voice had e.d..en strak..
Meestal wordt er brak geremastered :)

[ Voor 12% gewijzigd door Max|Burn op 11-09-2003 00:14 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 00:06:
[...]

Ik gebruik 'm regelmatig en kan niks anders zeggen dan dat het prima werkt!
is de layerbreak dan ook verwijderd?
als ik namelijk in ifoedit in de vts_01_0.ifo kijk dan zie ik hem nog zitten. misschien is hij optisch wel weg, maar zit hij er technisch nog wel in.

• jaspov
  • Laatst online: 11-09 22:28
Ik vindt bij muziek juist stereo vaak mooier. Daarnaast kan de versterker het met prologic 2 altijd nog een beetje surround maken als je dat wilt. Stereo is toch zoals die opname destijds is gemaakt. DTS is leuk maar met name voor films. Muziek vind ik puur stereo vaak toch het beste klinken. Aan de andere kant zeg ik, luister zelf en bepaal wat jij mooi vindt en dump dan de andere track.

Surround bij muziek snap ik zowiezo niet heel erg. Live hoor je wel eens wat publiek achter je maar zelden een instrument. Maar dat kan ook aan mijn audio dvds liggen.
4POX schreef op 11 September 2003 @ 00:09:
[...]

Omdat veel mensen DTS "mooier" vinden klinken als PCM.. Dat zijn van dat soort mensen die altijd de 3D mode op hun radio hebben aanstaan.

De waarheid is : DTS verkoopt

Verwijderd

notgib schreef op 10 September 2003 @ 11:39:

Mijn specs:
G4 Apple Macintosh
Two Towers, regio 2
Ik heb hem helemaal opnieuw encoded met dvd2dvd-r deze film is veeeels te groot om te kunnen transcoden en nog een beetje kwaliteit te houden...

• -DarkShadow-
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 21:35:
[...]

Ik heb hem helemaal opnieuw encoded met dvd2dvd-r deze film is veeeels te groot om te kunnen transcoden en nog een beetje kwaliteit te houden...
Bij mij is de kopie subliem hoor

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Verwijderd

-DarkShadow- schreef op 11 September 2003 @ 21:43:
[...]

Subliem nog wel... Sure honey! Het origineel is bijna 7Gb Jij gaat dat tot 2/3e terugbrengen door transcoding en het resultaat is subliem? Kan het bijna niet geloven. Maar jij zegt het, dan zal het wel zo zijn... O-)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2003 21:50 ]

Verwijderd

-DarkShadow- schreef op 11 September 2003 @ 21:43:
[...]

natuurlijk is die subliem bij jou :+ . of jij bekijkt hem op een 37 cm tv of je ogen zijn belabberd

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 15:19
zo had ik probs met die van Marco Borsato te backuppen. Resultaat blokken in beeld op 82 cm breedbeeld. Vond het wel klote. tijd voor ontwikkeling grotere opslag capaciteiten. Is toch we l nodig vind ik. Ook voor data. Trouwens ik heb het met dvd2one en dvdshrink geprobeert. De rest ging allemaal goed vond ik. Behalve deze van die borsato.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

Verwijderd schreef op 11 september 2003 @ 22:11:
[...]

natuurlijk is die subliem bij jou :+ . of jij bekijkt hem op een 37 cm tv of je ogen zijn belabberd
Tsja, natuurlijk heb je kwaliteitsverlies... ik zie het ook wel als ik met mijn neus voor mijn TV (72cm) ga zitten, maar vanaf de bank... geen probleem.

Heb ook een kopie van LOTR I (gemaakt met DVD2one) ziet er gewoon super uit. no problemo.

Als je een dergelijk geencode film op een projector zet, dan ben je pas onnozel bezig. Maar op TV... gewoon goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Nog even voor de duidelijkheid aan de mensen hier, beauty is in the eye of the beholder.. :)
Wat sommigen subliem noemen, noem ik videoband, een film als LOTR zou ik minimaal door Instant Copy halen (naar mijn mening stuk beter dan dvd2one en dvdshrink) en anders Re-encoden met CCE. Ik vind persoonlijk films als LOTR, Saving Private Ryan etc er echt ongelooflijk slecht uitzien met transcoders.. (dus ja met Instant Copy vind ik t eigenlijk ook niet goed genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notgib

notgib

ach, wat zal ik zeggen

MaxBurn schreef op 12 September 2003 @ 12:34:
Nog even voor de duidelijkheid aan de mensen hier, beauty is in the eye of the beholder.. :)
klopt, zit absoluut wat in. Je moet dan ook altijd zelf kijken of je het acceptabel vind of niet. Toch krijg ik de indruk dat veel mensen klakkeloos meningen van ander overnemen door te zeggen dat DVD2one of DVD shrink er een soepzooi van maakt. Kijk en ervaar zelf zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Ik heb deze dus ge-probeerd de 1e files zijn goed gelukt alleen als ie de extras gaat re-encoden op 1850 bitrate geeft ie een melding : "Bad Video data"
endig idee hoe dit kan :X

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

notgib schreef op 12 September 2003 @ 13:35:
[...]
Toch krijg ik de indruk dat veel mensen klakkeloos meningen van ander overnemen door te zeggen dat DVD2one of DVD shrink er een soepzooi van maakt. Kijk en ervaar zelf zou ik zeggen.
Met grote films zeker :D ik weet uit ervaring dat instant copy al niet echt super is met films van 2.5uur+, laat staan dvd2one :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euhm...
Kweet niet of dit legaal is, denk het eigenlijk wel maar goed.
Ik zoek menu's van originele DVD's, dus zoals die op de DVD staan. Ik weet dat er enkele sites zijn die dit voor een paar films hebben, maar ik kan er geen een vinden die het voor een groot aantal films heeft.
IGN DVD heeft bv. wel alle menu's van LotR 1 erop staan, maar van andere DVD's weer niet.
Is dit omdat die niet zijn vrijgegeven door de makers ofzo :?
Nogmaals als het is omdat het copyrights schendt als ze niet door de makers zijn vrijgegeven, haal dit dan maar per direct weg.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2003 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Verwijderd schreef op 12 September 2003 @ 14:12:
Euhm...
Kweet niet of dit legaal is, denk het eigenlijk wel maar goed.
Ik zoek menu's van originele DVD's, dus zoals die op de DVD staan. Ik weet dat er enkele sites zijn die dit voor een paar films hebben, maar ik kan er geen een vinden die het voor een groot aantal films heeft.
IGN DVD heeft bv. wel alle menu's van LotR 1 erop staan, maar van andere DVD's weer niet.
Is dit omdat die niet zijn vrijgegeven door de makers ofzo :?
Nogmaals als het is omdat het copyrights schendt als ze niet door de makers zijn vrijgegeven, haal dit dan maar per direct weg.
Ehmz volgens mij mag je sowieso geen menus om intenet plaatsen das ook illigaal en wat betreft die dvds zonder menu.. kan zijn dat het een DVDSCREENER is ofzo daarbij zit meestal geen menu bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Possible schreef op 12 September 2003 @ 14:19:
[...]

Ehmz volgens mij mag je sowieso geen menus om intenet plaatsen das ook illigaal en wat betreft die dvds zonder menu.. kan zijn dat het een DVDSCREENER is ofzo daarbij zit meestal geen menu bij
Screener :? Waar heb je het over, ik heb het over plaatjes van de menu's, en dat IGN die van een paar DVD's online heeft staan, en van andere niet :) Maar goed, als het dus niet mag, dan edit ik het ff weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste ervaringen zijn tot heden: Rippen met smartripper- de hele film-(20min. op een P3/600Mhz-384Mb RAM)- dan met clone DVD alleen de film met het geluid en 1 ondertiteling.
(20 Min. (P4/2,8Ghz(800)-1Gb RAM 400Mhz).
Ben echter nog in een uitprobeer fase met een Pioneer DVR-A06 om de diverse media uit te proberen.(LOTR-2T, steeds dezelfde) Wat is jullie ervaring met PLATINUM +R ? Ik 1 coaster en 2x OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:15
is er nergens een simpel overzichtje te maken ergens over Wie Wat gebruikt en wrom ?
ik heb dit topic een paar keer gelezen maar weet alsnog niet een goede manier om te (backuppen) ( rippen :P ) Ik had het tooltje dvdshrink 2.3 maargoed ik zag opeens vakken beeld bovenin beeld :/ ik ga morgen DVDFab proberen of wat raden jullie mij aan :s misa = B)

Verwijderd

ik raad je aan om de search eens te gebruiken. daar zijn we allemaal wijs uitgeworden. het blijft een kwestie van zelf proberen. neem een dvd+/-rw en je kunt 1000 keer testen voor 3 euro.
er zijn op het net zat sites te vinden waar complete guides staan over hoe je moet backuppen.

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Jakkie...

DVD2DVD-R kan helemaal niet omgaan met NTSC dvd's... Kreeg je een film met normaal geluid en hele snelle filmbeelden. En nergens in dvd2dvd-r een functie daarvoor :(

Anders moet ik maar weer op de die hard! methode.. Alles apart demuxen. En elke stream apart opzetten en weer inelkaar zetten met ifoedit..

AKA Rinkel weblog

• -DarkShadow-
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 22:11:
[...]

Ik heb 'm op een enorme bigscreen in breedbeeldmodus gezien en op een enorme breedbeeld. De één van Sony en de ander van Philips. En de kwaliteit is goed. Ik heb alles erafgegooid, behalve de film dus met engels 5.1 geluid met ondertiteling. Je kunt dan ook nog de aftiteling weggooien geloof ik.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Verwijderd

-DarkShadow- schreef op 13 September 2003 @ 18:53:
[...]

Ik heb 'm op een enorme bigscreen in breedbeeldmodus gezien en op een enorme breedbeeld. De één van Sony en de ander van Philips. En de kwaliteit is goed. Ik heb alles erafgegooid, behalve de film dus met engels 5.1 geluid met ondertiteling. Je kunt dan ook nog de aftiteling weggooien geloof ik.
ik heb hier een 82cm sony breedbeeld en ik zie het bij lotr2 sowieso. zelf bij kleinere films valt het me snel op. cce is echt duidelijk beter.

om te testen moet je lotr2 eens met dvd2dvd-r doen en die vergelijken met die van dvd2one. waarschijnlijk veranderd je mening dan wel.

en je zegt dat de kwaliteit goed is, maar wat is goed. bij VHS vergeleken zal het goed zijn, maart vergelijk dan met het origineel. daar heb ik je nog niet over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 September 2003 @ 21:48:
[...]

Subliem nog wel... Sure honey! Het origineel is bijna 7Gb Jij gaat dat tot 2/3e terugbrengen door transcoding en het resultaat is subliem? Kan het bijna niet geloven. Maar jij zegt het, dan zal het wel zo zijn... O-)
Als je het goed wilt doen, rippen naar MPG file, en met TMPGEnc re-encoden, en gewoon MP2 audio gebruiken, scheelt ook een hoop.
Ik heb ook een kopie van TTT, en die is goed hoor. Afgezien van het feit dat de home-made ondertitels van de 3 billie's ontzettend slecht is dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 September 2003 @ 09:43:
[...]
Als je het goed wilt doen, rippen naar MPG file, en met TMPGEnc re-encoden, en gewoon MP2 audio gebruiken, scheelt ook een hoop.
Ik heb ook een kopie van TTT, en die is goed hoor. Afgezien van het feit dat de home-made ondertitels van de 3 billie's ontzettend slecht is dan :+
Maar als je het écht goed wilt doen, gebruik je CCE ipv TMPGEnc. Ik heb 2towers ook met dvd2dvd-r gecopieerd en de kwaliteit is nog steeds goed.. Alleen bij scenes waar heel veel beweging, of vuur of water voorkomen, zie je een beetje blokken.

Geeft niet, ik heb net de extended edition van fellowship gekocht en ga, zodra tie uit is, extenden edition two towers ook kopen.. Deze film is zo goed, geen enkel probleem om daar eurootjes voor neer te tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 22:29
4POX schreef op 13 September 2003 @ 13:00:
Jakkie...

DVD2DVD-R kan helemaal niet omgaan met NTSC dvd's... Kreeg je een film met normaal geluid en hele snelle filmbeelden. En nergens in dvd2dvd-r een functie daarvoor :(

Anders moet ik maar weer op de die hard! methode.. Alles apart demuxen. En elke stream apart opzetten en weer inelkaar zetten met ifoedit..
Je kunt de streams (beeld en geluid neem ik aan dat je bedoelde) ook in TMPGenc_dvd weer samenvoegen en er gelijk een menutje aan knopen en chapterpoints aanmaken. Gaat ff iets makkelijker dan het spartaanse ifoedit.

Heft er iemand trouwens al ervaring met dat cloneDVD (van de makers van cloneCD, stond in de laatste C'T)

edit:
Nog ff vergeten...
Hierboven wordt aangeraden om MP2 geluid te gebruiken. Maar is dat wel volgens de standaard?
Mijn el-cheapo Cat 922 kan dat perfect aan, maar wat nou als ik een DVDtje maak voor mensen die een peperdure Philips ofzo hebben, die zich wel strikt aan de standaarden houd.

[ Voor 18% gewijzigd door TD-er op 14-09-2003 11:39 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyVersluis
  • Niet online
De makkelijkste manier om te kopieren is door AnyDVD te gebruiken (haalt alle beveiligingen van een DVD af zodat je de bestanden zelfs via een verkenner venstertje kan kopieren), en vervogens te kopieren met CloneDVD.
Je hoeft dus niet meer naar beveiligingen om te kijken, en met 1 handeling heb je dus een kopie van je favoriete DVD :)

[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik gebruik hier DVDshrink 3 beta 5 en als ik dus Perform deep analysis gebruik dan zien je films er echt perfekt uit, geen blokken niks, als je dat niet doet dan zie je wel gauw blokken etc. Ik doe DVDshrink omdat ik graag het menu wil behouden, als ik DVD2one gebruik dan is het beter om dus alleen de hoofdfilm te pakken omdat je anders zeker blokken hebt, omdat ze daar dus niet net zo'n optie hebben zoals in DVDshrink voor Perform deep analysis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DannyVersluis schreef op 14 September 2003 @ 11:56:
De makkelijkste manier om te kopieren is door AnyDVD te gebruiken (haalt alle beveiligingen van een DVD af zodat je de bestanden zelfs via een verkenner venstertje kan kopieren), en vervogens te kopieren met CloneDVD.
Je hoeft dus niet meer naar beveiligingen om te kijken, en met 1 handeling heb je dus een kopie van je favoriete DVD :)
met anydvd hoef je niet eens meer je dvd eerst op je hdd te zetten, maar kun je "on the fly" transcoderen en laten branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

ik heb nu IC8. dit is echt een magnifieke versie. Met deze kan je namelijk alles los selecteren, zonder die hack en nu ook op een goede manier. Maar ik voreg me af: ik transcode hem nu direct naar DVD, dus hij schrijft steeds stukjes (met BURN proof dus), maar gaat dat ten koste van de kwaliteit van de DVD, dus kan ik hierdoor misschien leesproblemen krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p-de-geus
  • Laatst online: 07-09 15:19
ik heb geen DVD brander maar ik heb wel een keertje met "DVD shrink" gespeeld, is wel een leuk programma. kan de hele dvd pakken en dan audio en subtitles verwijderen en eventueel beeld compressen en je kan titles appart pakken met de audio en subtitles.

dSLR: Nikon D5300;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Goeie vraag , Hoe zit het nu precies met mp2 geluid.. Het is een stuk kleiner als pcm en ac3 geluid.. Maar Wordt het door alles ondersteund...

Wat is de laagste ac3 2.0 bitrate die je kunt gebruiken ? Ik wil wat spokenword dingen omzetten en daar heb je helemaal geen 192 ac3 2.0 voor nodig..

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Gaat dit nog eens een mooie HOWTO worden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 22:29
sjuk schreef op 14 september 2003 @ 21:53:
Gaat dit nog eens een mooie HOWTO worden ofzo?
Ik ben bang dat er zoveel verandering is met elke nieuwe versie van de software dat het een beetje onbegonnen werk is.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:15
TD-er schreef op 14 September 2003 @ 23:10:
[...]Ik ben bang dat er zoveel verandering is met elke nieuwe versie van de software dat het een beetje onbegonnen werk is.
een redelijk mooie richtlijn dan ? met wat momenteel de beste stappen zijn enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benedictuz
  • Laatst online: 07:33
cramwinckel schreef op 14 September 2003 @ 17:06:
ik heb nu IC8. dit is echt een magnifieke versie. Met deze kan je namelijk alles los selecteren, zonder die hack en nu ook op een goede manier. Maar ik voreg me af: ik transcode hem nu direct naar DVD, dus hij schrijft steeds stukjes (met BURN proof dus), maar gaat dat ten koste van de kwaliteit van de DVD, dus kan ik hierdoor misschien leesproblemen krijgen?
Hoeveel sneller is IC8 nu eigenlijk dan IC7? Het encoden dan vooral?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

Hoeveel sneller is IC8 nu eigenlijk dan IC7? Het encoden dan vooral?
scheelt erg weinig hier. Maar hij heeft wel de opties "high speed" "high quality" en "automatic" erbij gekregen. Bij automatic kiest hij denk ik op basis van de lengte van de film (en dus mate van compressie) de wijze van compressie. Maar high speed is dus bij mij niet veel sneller.

[ Voor 6% gewijzigd door Dr C op 15-09-2003 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C

Dr C

met C en CK

een redelijk mooie richtlijn dan ? met wat momenteel de beste stappen zijn enz
Dit zijn mijn stappen:
- voor een film die niet te lang is: 90 - MAX 120 min gebruik ik Clone DVD icm. AnyDVD. Voordeel is dat je direct van DVD kan rippen en hem daarna op een DVDtje kan laten branden zonder tussenkomst. Nadeel van het progje is, is dat de kwaliteit bij langere films te wensen over laat en dat als je extra's weglaat hij daar gedurende die lengte grijs neerzet. (geen ramp, maar staat wel slordig).
- Bij langere films of wellicht ook films die je mooi wilt houden: DVD Decrypter om te rippen, Instant Copy 8, die transcode en dan weer met DVD Decrypter de *.PQI branden. Hierbij krijg je, afgezien van CCE, het beste resultaat (ook de menu's en extra's worden goed "verwerkt". Nadeel is dat er meer interventie nodig is en dat het erg traaaaag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 22:28

Nicap

Tsssk....

En dan nu de echte beste manier. Tis wel wat werk, maar dan heb je ook wat. En tevens een guide.

http://dadude.eternalnintendo.nl/forum/viewtopic.php?t=315

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Nicap schreef op 15 September 2003 @ 13:45:
En dan nu de echte beste manier. Tis wel wat werk, maar dan heb je ook wat. En tevens een guide.

met die guide heb ik het ook al geprobeerd alleen krijg ik een foutmelding bij het 3e m2v bestand ,de extras die re-encode worden met een bitrate van 1850 geeft ie de foutmelding: Bad Video Data heb jij dat probleem wel gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Border|IA
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-06-2004
Mijn methode:

DVD decrypter hele dvd rippen in iso mode.
deamon tools iso mounten als virtual dvd speler met movie
dvd shrink gebruiken (probeer de beta eens) subtitles deslecten die niet nodig zijn zo ook met de andere zaken. DVD menu en extra's zoveel mogelijk verkleinen, ik laat de structuur van de dvd altijd intact en zet de extra's op een hele lage kwaliteit en de movie verkleinen tot max 75 proc (afhabkelijk van de grote van de extra's en de main movie, maar kwaliteit van de main movie gaat voor dan een met nero de dvd als dvdrom volgens 1.02 udf standaard burnen.

dit heeft bij mij het meeste suc6 en kost de minste tij en geeft een goede kwaliteit film.

in 2 uur een gekopieerde dvd van goede kwaliteit wil je top kwaliteit dan dus gewoon naar 2 dvd's indien de dvd te groot is voor 1 dvd.
2 dvdtjes vind ik geen probleem wanneer je het op goede kwaliteit wilt (en waarom al die moeite? dvdtjes zijn ook niet zo duur meer tegenwoordig)

Transcoderen is altijd kwaliteits verlies of je nu tmpgenc of CCE gebruikt.

[ Voor 23% gewijzigd door Border|IA op 15-09-2003 14:06 ]

novell..........eDir........Bordermanager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Border|IA schreef op 15 September 2003 @ 14:01:
Transcoderen is altijd kwaliteits verlies of je nu tmpgenc of CCE gebruikt.
transcoderen: dvd2one, dvdshrink, instantcopy, dvd95copy enz.

re-encoderen: CCE (is en blijft het beste), tmpgenc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 14:32:
[...]

transcoderen: dvd2one, dvdshrink, instantcopy, dvd95copy enz.

re-encoderen: CCE (is en blijft het beste), tmpgenc
Dit wordt wel een beetje een zichzelf herhalend topic zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible

Ok zoals ik al eerder zei gaf ie bij mij de foutmelding bij het encoden van het 3e bestand ( de extras) :
Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~g.terpstra01/error.jpg

Weet iemand wat ik hier aan kan doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik niet snap aan deze guide is dat er wordt gegaan voor de beste kwaliteit. En vervolgens krijg je uitleg hoe je menu's e.d. meeneemt (wat een peut werk is dat trouwens).

Als je de beste kwaliteit van een film wilt, neem je toch geen menu's mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 19:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Alsof die menus zo veel innemen :?
Een hanbdjevol menu screens nemen misschien 200Mb aan ruimte in beslag, dus dat is absoluut verwaarloosbaar.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 08:31:
[...]

Wat ik niet snap aan deze guide is dat er wordt gegaan voor de beste kwaliteit. En vervolgens krijg je uitleg hoe je menu's e.d. meeneemt (wat een peut werk is dat trouwens).

Als je de beste kwaliteit van een film wilt, neem je toch geen menu's mee?
ik neem aan dat echte "groepen" ook hun dvds zo uitbrengen hoor , je ziet amper een dvd meer zonder menu...

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.