Uhm menu's zijn alleen handig als er ook wat aanhangt heh? Als je geen extra's hebt zie ik helemaal geen reden meer om menu's mee te nemen. En extra's nemen over het algemeen wel meer als 200Mb in beslag..Koffie schreef op 16 september 2003 @ 09:00:
Alsof die menus zo veel innemen
Een hanbdjevol menu screens nemen misschien 200Mb aan ruimte in beslag, dus dat is absoluut verwaarloosbaar.
Misschien dat de extra's te klein zijn? Heb je misschien de extra's aangevinkt in het eerste scherm? Deze staan standaard uit, als ze kleiner zijn dan 200 MB. Je moet ze dan ook niet aanvinken.Possible schreef op 15 September 2003 @ 21:33:
[...]
Ok zoals ik al eerder zei gaf ie bij mij de foutmelding bij het encoden van het 3e bestand ( de extras) :
[afbeelding]
Weet iemand wat ik hier aan kan doen
Hmm nee heb ik niet gedaan ik heb die handleiding gevogd en daar stond in dat CCE niet goed overweg kan met kleine bestanden , maar die bestanden zijn groter dan 200 mbNicap schreef op 16 September 2003 @ 09:45:
[...]
Misschien dat de extra's te klein zijn? Heb je misschien de extra's aangevinkt in het eerste scherm? Deze staan standaard uit, als ze kleiner zijn dan 200 MB. Je moet ze dan ook niet aanvinken.
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Volgens mij zijn die screener-DVDs vaak zonder menu.Possible schreef op 16 September 2003 @ 09:39:
[...]
ik neem aan dat echte "groepen" ook hun dvds zo uitbrengen hoor , je ziet amper een dvd meer zonder menu...
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Ik vind het er ook een stuk mooier uitzien , de extras hoef je niet eens mee te nemen als je het menu re-autherod waardoor het menu wel werkt en dat je de extras niet kan aaklikkenVerwijderd schreef op 16 September 2003 @ 09:44:
[...]
Uhm menu's zijn alleen handig als er ook wat aanhangt heh? Als je geen extra's hebt zie ik helemaal geen reden meer om menu's mee te nemen. En extra's nemen over het algemeen wel meer als 200Mb in beslag..
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Verwijderd
Hmmduh? Jij gaat dus helemaal een menu re-authoren om zodoende alleen de film aan te kunnen klikken zodat die begint?Possible schreef op 16 September 2003 @ 10:04:
[...]
Ik vind het er ook een stuk mooier uitzien , de extras hoef je niet eens mee te nemen als je het menu re-autherod waardoor het menu wel werkt en dat je de extras niet kan aaklikken
Ik lees hier regelmatig over re-encoding met CCE of een ander progsel.
Maar naar wat voor formaat rip je de dvd dan eerst ??
Maar naar wat voor formaat rip je de dvd dan eerst ??
Nee dat niet ik heb het verkeerd gezegdVerwijderd schreef op 16 September 2003 @ 10:31:
[...]
Hmmduh? Jij gaat dus helemaal een menu re-authoren om zodoende alleen de film aan te kunnen klikken zodat die begint?
Klopt. Maar ze knippen wel.. Talen eruit. Bepaalde extra's eruit... Misschien heeft iemand de dvd van "finding nemo" gezien.. Dit is echt top gedaan. En ze hebben de menu's ook zo bewerkt dat dingen die niet in de rip zitten ook niet kunt kiezen.Possible schreef op 16 September 2003 @ 09:39:
[...]
ik neem aan dat echte "groepen" ook hun dvds zo uitbrengen hoor , je ziet amper een dvd meer zonder menu...
Ik heb ook rips gedownload waar bepaalde entree's in de menu's nog steeds aanwezig zijn maar dat de dvd dan crashed omdat dat onderdeel niet aanwezig is.
Ah! ik heb deze dvd gezien ja het zag iid wel mooi uit met dat menu dat je bepaalde extras niet kon kiezen en andere wel weet alleen niet hoe ze dit voorlekaar krijgen4POX schreef op 16 september 2003 @ 10:57:
[...]
Klopt. Maar ze knippen wel.. Talen eruit. Bepaalde extra's eruit... Misschien heeft iemand de dvd van "finding nemo" gezien.. Dit is echt top gedaan. En ze hebben de menu's ook zo bewerkt dat dingen die niet in de rip zitten ook niet kunt kiezen.
Ik heb ook rips gedownload waar bepaalde entree's in de menu's nog steeds aanwezig zijn maar dat de dvd dan crashed omdat dat onderdeel niet aanwezig is.

Ik heb nu uitgebreid Pinnacle Instant Copy 8 aan de tand gevoeld en ik vind dit echt het beste proggie tot nu toe om DVD's om te zetten.
In het begin speelde de omgezette film helemaal niet af op mijn DVD-speler, maar nu gelukkig wel (weet alleen niet wat ik precies veranderd heb). De kwaliteit is echt perfect te noemen!
Getest de film Lotr I, met DVD2One, DVDShrink en IC8. DVD2One vond ik de slechtste kwaliteit hebben, daarna DVDShrink (ook wel logisch, aangezien zij transcoden, maar DVDShrink het iets beter doet door eerst een analyse te maken van de hele film) en de beste IC8. Ik doe nog wel steeds movie-only, want dan heb je de kleinste compressie. Ik kan geen verschil zien met normaal afspelen.
Ik ben op dit moment bezig met The Gladiator en de totale encoderingstijd is slechts 103 mins!
Wat ik wel weer vreemd vind is dat je de films maximaal 4,32gb kan maken. Op een DVD past toch echt 4,36gb. Als ik de balk wat schuif zodat hij 4,35gb is, kan ik hem al niet eens meer omzetten. Is daar wat aan te doen ?
In het begin speelde de omgezette film helemaal niet af op mijn DVD-speler, maar nu gelukkig wel (weet alleen niet wat ik precies veranderd heb). De kwaliteit is echt perfect te noemen!
Getest de film Lotr I, met DVD2One, DVDShrink en IC8. DVD2One vond ik de slechtste kwaliteit hebben, daarna DVDShrink (ook wel logisch, aangezien zij transcoden, maar DVDShrink het iets beter doet door eerst een analyse te maken van de hele film) en de beste IC8. Ik doe nog wel steeds movie-only, want dan heb je de kleinste compressie. Ik kan geen verschil zien met normaal afspelen.
Ik ben op dit moment bezig met The Gladiator en de totale encoderingstijd is slechts 103 mins!
Wat ik wel weer vreemd vind is dat je de films maximaal 4,32gb kan maken. Op een DVD past toch echt 4,36gb. Als ik de balk wat schuif zodat hij 4,35gb is, kan ik hem al niet eens meer omzetten. Is daar wat aan te doen ?
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
@Smarron. Ik ben het met je eens dat het het beste programma is voor het omzetten. Wat betreft die grootte op je DVD: ik weet niet of je 40mb echt zal merken qua kwaliteit. Misschien is hiervoor gekozen om de compatibiliteit hoog te houden met diverse DVD spelers/ROM. Voor IC7 was er een tweak programmaatje ("hidden settings") om die max groote aan te passen en die komt vast ook wel voor die nieuwe (hadden ze aangekondigd geloof ik, zodra ie OFFICIEEL uit is. hoe kom jij eraan dan, he
)
[ Voor 18% gewijzigd door Dr C op 18-09-2003 17:06 ]
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
Even een vraag nog over IC8. Het komt af en toe voor dat mijn backups niet te lezen zijn in mijn DVD-spelers. Ook in de brander zelf doet hij niks. Als ik hem dan nogmaals met IC8 brand, doet hij het wel 
Kan iemand de juiste instellingen posten hoe de DVD precies gebrand moet worden? Naar mijn weten had ik namelijks niks veranderd in de standaardinstellingen.
Kan iemand de juiste instellingen posten hoe de DVD precies gebrand moet worden? Naar mijn weten had ik namelijks niks veranderd in de standaardinstellingen.
@smarron: schrijf jij de backups direct naar de DVD? ik heb dat zelf ook geprobeerd. Hij gaat dan namelijk trnascoden en terwijl ie bezig is gelijk naar de DVD schrijven. Oftewel, de burn-proof staat de hele tijd aan. Ik heb dat zelf ook geprobeerd en de DVD was idd copleet onleesbaar. Er zullen op die DVD waars. ook 1000en miniscule gaps zitten (toch?). Ik maak iig een image en brand die met DVDdecrypter. Nergens last van.
Ik encode ze gewoon. IC8 maakt er dan *.pdi-files van. Zijn die gewoon te burnen met andere programma's ?cramwinckel schreef op 19 september 2003 @ 10:02:
@smarron: schrijf jij de backups direct naar de DVD? ik heb dat zelf ook geprobeerd. Hij gaat dan namelijk trnascoden en terwijl ie bezig is gelijk naar de DVD schrijven. Oftewel, de burn-proof staat de hele tijd aan. Ik heb dat zelf ook geprobeerd en de DVD was idd copleet onleesbaar. Er zullen op die DVD waars. ook 1000en miniscule gaps zitten (toch?). Ik maak iig een image en brand die met DVDdecrypter. Nergens last van.
Ik brand ze dus niet direct met IC. Encoden (duurt met mijn cpu'tje ongeveer 2 uur), daarna start ik het programma opnieuw, mount de image en dan burnen.
Je kunt ook eventueel .pdi converten naar .iso (pditool)
Ik ga nu een poging wagen met DVDdecrypter. Ik laat even weten of dat meteen goed gaat, ben benieuwd! Dan zou die brandoptie in IC8 toch een beetje brak zijn.
Nou, DVDdecrypter heeft ook geen succes lijkt het. Hij wordt niet afgespeeld op mijn DVD-speler.
Ik denk dat er een probleem met mijn RW's is (HP DVD+RW) of met mijn brander (NEC 1100A)
Nou, DVDdecrypter heeft ook geen succes lijkt het. Hij wordt niet afgespeeld op mijn DVD-speler.
Ik denk dat er een probleem met mijn RW's is (HP DVD+RW) of met mijn brander (NEC 1100A)
[ Voor 38% gewijzigd door Smarron op 19-09-2003 15:03 ]
Wij hebben op de zaak een NEC 1300 en die doet ook niets met HP DVD+RW, dus dat kon wel eens kloppenIk denk dat er een probleem met mijn RW's is (HP DVD+RW) of met mijn brander (NEC 1100A)
[ Voor 9% gewijzigd door wizzzzzz op 19-09-2003 18:32 ]
Ik gebruik (sinds kort) de combinatie AnyDVD/CloneDVD. Hierdoor wordt de stap om eerst de DVD te decrypten en naar harde schijf op te slaan compleet overgeslagen. Je kunt (door AnyDVD) in CloneDVD gewoon een DVDschijf gebruiken, en daar alles vanaf halen. Scheelt toch veel tijd...
BTW: Pioneer DVDspeler, Philips DVD+R/W writer
[ Voor 9% gewijzigd door Poltergeist op 19-09-2003 18:36 ]
Ik had laatst LOR-II met dvd-shrink 2.3 gedaan, opnieuw ge-authored zonder extra's. Lekker snel klaar dacht ik. Maar op mij Philips 32PW9616 (82 cm) tv zag het er toch wel erg slecht uit.
Om de paar tellen blokkerig en wazig beeld.
Ik heb nu de guide gevolgd op http://dadude.eternalnintendo.nl/forum/viewtopic.php?t=315.
Is wel veel werk maar het resultaat is perfect.
Wat ik wel doe is alleen de film, 1 soundstream en 1 ondertiteling nemen. Bij scenarist eventuele dummy streams eruit halen. Ik hoef al die extra's en menu's niet. (scheelt toch ongeveer 450 Mb).
Het proces duurt al met al tussen de 6 a 7 uur (bij deze film tenminste) maar de kwaliteit is dan ook echt veel en veel beter.
Om de paar tellen blokkerig en wazig beeld.
Ik heb nu de guide gevolgd op http://dadude.eternalnintendo.nl/forum/viewtopic.php?t=315.
Is wel veel werk maar het resultaat is perfect.
Wat ik wel doe is alleen de film, 1 soundstream en 1 ondertiteling nemen. Bij scenarist eventuele dummy streams eruit halen. Ik hoef al die extra's en menu's niet. (scheelt toch ongeveer 450 Mb).
Het proces duurt al met al tussen de 6 a 7 uur (bij deze film tenminste) maar de kwaliteit is dan ook echt veel en veel beter.
Toch zou het daar niet aan mogen liggen!wizzzzzz schreef op 19 September 2003 @ 18:31:
Wij hebben op de zaak een NEC 1300 en die doet ook niets met HP DVD+RW, dus dat kon wel eens kloppen
Ik heb nogmaals dezelfde film omgezet, maar nu getranscode via DVDShrink. Daarna gebrand met Nero op dezelfde RW van HP en de film speelt meteen af!
Er zit dus een fout in IC8 (Door die stomme *.pdi-files) met het encoden en/of branden.
Wellicht toch maar CCE een keer proberen, misschien werkt die wel naar behoren. Of iemand moet een oplossing weten of de exacte settings voor het branden met IC8.
AnyDVD transcode toch? Ik wil juist encoden. Valt voor mij dus af.Poltergeist schreef op 19 September 2003 @ 18:36:
Ik gebruik (sinds kort) de combinatie AnyDVD/CloneDVD. Hierdoor wordt de stap om eerst de DVD te decrypten en naar harde schijf op te slaan compleet overgeslagen. Je kunt (door AnyDVD) in CloneDVD gewoon een DVDschijf gebruiken, en daar alles vanaf halen. Scheelt toch veel tijd...
AnyDVD is toch alleen om de beveiliging te omzeilen ??
Klopt, maar omdat ie dat in de achtergrond doet, hoef je er zelf niet meer iets voor te doen. Ik heb nu een aantal films geprobeerd (LOTR-TTT, ST:First Contact) en daar werkt het uitstekend mee.wizzzzzz schreef op 19 September 2003 @ 19:02:
AnyDVD is toch alleen om de beveiliging te omzeilen ??
Ik backup films alleen nog maar movie-only met DVD2DVD-R en CCE, dan ben ik altijd verzekerd van de beste kwaliteit. En bij films die langer duren dan 160 á 170 minuten gebruik ik DVDXCopy voor een 1-op-1 backup op twee DVD's.
[ Voor 4% gewijzigd door Tranquility op 22-09-2003 20:33 ]
Hoe gaat het backuppen van live concerten bij jullie ?
Ik heb veel problemen met Marco Borsato - Live in de Kuip. Ik had gekozen voor movie-only en dat zou een verkleining van ongeveer 20% worden. Ik zag jammer genoeg veel artifacts en vooral bij de rook is een goede dia-serie te herkennen.
Ik heb nu Kane - Live in Ahoy geprobeerd via IC8. Het is slechts een verkleining van 11,2% in movie-only mode. Ik vind het resultaat echter bagger!
Ook al is de complete DVD opnieuw ge-encodeerd. Met DVD-Shrink of DVD2One hoef ik het al helemaal niet te proberen.
De bekende 'rook' gooit echt roet in het eten
en ik zie zelfs zwarte punten verschijnen aan de broek van Dinand 
Er zijn een aantal overeenkomsten:
- concert (veel rook, lampen en een goede weespiegeling tussen licht en donker)
- DVD met zo'n InterActual Player ingebouwd in de DVD.
Zouden bovenstaande kenmerken effect kunnen hebben op de backup ? Typisch weer een Nederlandse productie. Ik heb met IC8 LotR gebackupped, waar een verkleining van 30% niet zichtbaar was in de film. Waarom mislukken deze concerten dan?
Ik heb veel problemen met Marco Borsato - Live in de Kuip. Ik had gekozen voor movie-only en dat zou een verkleining van ongeveer 20% worden. Ik zag jammer genoeg veel artifacts en vooral bij de rook is een goede dia-serie te herkennen.
Ik heb nu Kane - Live in Ahoy geprobeerd via IC8. Het is slechts een verkleining van 11,2% in movie-only mode. Ik vind het resultaat echter bagger!
De bekende 'rook' gooit echt roet in het eten

Er zijn een aantal overeenkomsten:
- concert (veel rook, lampen en een goede weespiegeling tussen licht en donker)
- DVD met zo'n InterActual Player ingebouwd in de DVD.
Zouden bovenstaande kenmerken effect kunnen hebben op de backup ? Typisch weer een Nederlandse productie. Ik heb met IC8 LotR gebackupped, waar een verkleining van 30% niet zichtbaar was in de film. Waarom mislukken deze concerten dan?
Verwijderd
Klopt, ik ben pas begonnen met backuppen en ben ook tegen dat probleem aangelopen. De combinatie rook en belichting blijkt rampzalig te zijn. Ik gebruik nu dvdshrink icm met clonedvd.
Ik ga de dvd die het meest problemen geeft morgen opnieuw branden met dvd2dvd-r, kijken of dat scheelt.
Ik ga de dvd die het meest problemen geeft morgen opnieuw branden met dvd2dvd-r, kijken of dat scheelt.
sinds vandaag gebruik ik DVD decryptor om de beveiligingen te verwijderen, vervolgens DVD20NE om van DVD-9 --> DVD-5 te gaan en dan tenslotte COPYtoDVD om te branden. Net even een test gemaakt een dvd9 naar dvd5 en dan branden op dvd-rw en in de dvd speler bekeken. ziet er goed uit! Nu ben ik een backup aan t maken van LOTR: TT. Later meer...
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Kun je dan ff strax het resultaat posten van chapter 45-46 ? Ik heb deze ook met DVD2One (v 1.2.3) gedaan en het beeld is daar compleet grijs, met een heel klein beetje groen. Ben benieuwd of anderen dat ook hebben.cypress3d schreef op 22 September 2003 @ 20:00:
sinds vandaag gebruik ik DVD decryptor om de beveiligingen te verwijderen, vervolgens DVD20NE om van DVD-9 --> DVD-5 te gaan en dan tenslotte COPYtoDVD om te branden. Net even een test gemaakt een dvd9 naar dvd5 en dan branden op dvd-rw en in de dvd speler bekeken. ziet er goed uit! Nu ben ik een backup aan t maken van LOTR: TT. Later meer...
Komt voor elkaar, decryptor is nu op 85%.. dan komt DVD2ONE in actieSmarron schreef op 22 September 2003 @ 20:10:
[...]
Kun je dan ff strax het resultaat posten van chapter 45-46 ? Ik heb deze ook met DVD2One (v 1.2.3) gedaan en het beeld is daar compleet grijs, met een heel klein beetje groen. Ben benieuwd of anderen dat ook hebben.
Wat ik me nu afvraag.. is er nu ECHT ZICHTBAAR kwaliteitsverschil tussen bovenstaande tijdrovende methode en de snelle DVDShrink3b5 met deep analysis? Is het de moeite waard om alle DVD's met bovenstaande methode te gaan backuppen?Nicap schreef op 15 september 2003 @ 13:45:
En dan nu de echte beste manier. Tis wel wat werk, maar dan heb je ook wat. En tevens een guide.
http://dadude.eternalnintendo.nl/forum/viewtopic.php?t=315
Groetjes, FaceDown.
Die had ik wel over het hoofd gezien.FaceDown schreef op 22 September 2003 @ 22:39:
[...]
Wat ik me nu afvraag.. is er nu ECHT ZICHTBAAR kwaliteitsverschil tussen bovenstaande tijdrovende methode en de snelle DVDShrink3b5 met deep analysis? Is het de moeite waard om alle DVD's met bovenstaande methode te gaan backuppen?
* Smarron
DVDShrink blijft transcoden, terwijl CCE gewoon encode. Vooral met een complete DVD van 7-9Gb ga je echt zeker weten het verschil zien.
Zoals ik eerder opmerkte, gewoon lekker movie-only backups maken met DVD2DVD-R en CCE. Is simpel en kwalitatief onovertroffen. Een echte filmliefhebber zit toch niet te springen om die paar extra's en schaarse ruimte opslokkende menu's terwijl er op de afstandsbediening van je DVD-speler ook een knop zit om het gewenste audiospoor en ondertitels te selecteren. Het gaat toch uiteindelijk om de film, nietwaar?
Ik had die guide nog ff gelezen en ik moet zeggen dat het toch een beetje overbodig is. Veel teveel werkJazzySOB schreef op 22 september 2003 @ 23:36:
Zoals ik eerder opmerkte, gewoon lekker movie-only backups maken met DVD2DVD-R en CCE. Is simpel en kwalitatief onovertroffen. Een echte filmliefhebber zit toch niet te springen om die paar extra's en schaarse ruimte opslokkende menu's terwijl er op de afstandsbediening van je DVD-speler ook een knop zit om het gewenste audiospoor en ondertitels te selecteren. Het gaat toch uiteindelijk om de film, nietwaar?

Wat meteen mijn volgende vraag wordt:
Wat zijn de precieze verschillen tussen IC7 en IC8?
Zit daar een kwaliteitsverschil in met encoden? Ik heb nu even IC7 geprobeerd en vind deze iets fijner werken, voornamelijk door de hidden settings editor (Wat o.a. voordelen zou moeten hebben op kwaliteitsanalyzing en de keuze om DVD's groter dan 4,32Gb te maken, scheelt toch weer 40mb

Op het eerste gezicht lijkt IC8 alleen wat overzichtelijker met een vriendelijker jasje eromheen. Mochten dit de enige verschillen zijn, hou ik het voorlopig bij IC7. Ik kan het niet echt vinden bij de Pinnacle site.
Speaking over IC8, ik heb 'm d'r weer afgedonderd 
Letterlijk ELKE DVD-R die ik probeerde te branden na installatie van IC8 mislukte (zowel met IC, DVD Decrypter als Nero).
DVD+RW gingn wel goed.
Een simpele Deinstallatie van IC8 zorgde ervoor dat exacte dezelfde simulatie met dezelfde files op dezelfde schijf wel in 1 keer werkte.
Een tipje om even in het achterhoofd te houden dus
Letterlijk ELKE DVD-R die ik probeerde te branden na installatie van IC8 mislukte (zowel met IC, DVD Decrypter als Nero).
DVD+RW gingn wel goed.
Een simpele Deinstallatie van IC8 zorgde ervoor dat exacte dezelfde simulatie met dezelfde files op dezelfde schijf wel in 1 keer werkte.
Tijd voor een nieuwe sig..
Yep, ik heb exact dezelfde syptomen gehad als jij Koffie. Maar heel soms ging het branden wel goed. Ik weet niet waarom. Het is een bug, dat kan niet anders.Koffie schreef op 23 September 2003 @ 14:03:
Speaking over IC8, ik heb 'm d'r weer afgedonderd
DVD+RW gingn wel goed.
Wat ik heb gedaan: PDI2Iso convertor (duurt 5mins ofzo) en dan branden met DVDDecrypter vanuit de image. Dit is nog geen enkele keer mislukt op zowel RW's al R's niet.
Da's vreemd, want zoals je ziet, ging ELKE -R bij mij mis, ongeacht of het nou een simulatie was, type files (DVD-ROM UDF, vanuit een ISO of een Data DVD) of vanuit welk programma.
Bij mij brandde IC8 wel gewoon, ook netjes brandproces voltooid, maar hij was niet af te spelen in mijn DVD-speler. Daarom zet ik de pdi-files even om naar iso en dat gaat wel goed.Koffie schreef op 23 September 2003 @ 14:21:
Da's vreemd, want zoals je ziet, ging ELKE -R bij mij mis, ongeacht of het nou een simulatie was, type files (DVD-ROM UDF, vanuit een ISO of een Data DVD) of vanuit welk programma.
Is het bij jullie opgevallen dat IC7 heeel slecht omzet wat betreft de ingestelde grootte? Ik heb gekozen voor 4,36GB en het resultaat is 4,08GB
Ik heb zojuist getest om de film 4,7GB te laten worden en nu is hij 4,30GB. Nog even wat meer testen dus. Overigens wel elke keer dezelfde film, ik zal kijken of dit ook bij andere films het geval is.
Doe dit topic maar eens doorlezen, IC7 zal altijd rond die grootte uitkomen, zelfs als je 'm groter zet.
Echter hebben ze in de C'T laatst wel de volle mep weten te pakken met een registry setting, en hun conclusie was dat je die 300 Mb verschil niet ziet (je krijgt maar 4.3 Gb op je schijfje
)
Echter hebben ze in de C'T laatst wel de volle mep weten te pakken met een registry setting, en hun conclusie was dat je die 300 Mb verschil niet ziet (je krijgt maar 4.3 Gb op je schijfje
Ik begrijp niet waarom men zo zit te kloten om een DVD op 1 DVDR(W) te proppen met evt kwaliteitsverlies en het verwijderen van de extra's etc etc als je voor slechts 1 DVDR(W) extra de complete DVD 1:1 zonder kwaliteitsverlies met behoud van alles kan kopieren met DVDXCopy.
Zijn het de extra kosten of vanwege plaatsgebrek ?
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
- Soms zijn de extra's niet interessant, wat als gevolg heeft dat slechts een kleine compressie nodig is.Xymox schreef op 25 September 2003 @ 09:06:
Ik begrijp niet waarom men zo zit te kloten om een DVD op 1 DVDR(W) te proppen met evt kwaliteitsverlies en het verwijderen van de extra's etc etc als je voor slechts 1 DVDR(W) extra de complete DVD 1:1 zonder kwaliteitsverlies met behoud van alles kan kopieren met DVDXCopy.
- Het switchen tussen DVD's wordt niet altijd gewaardeerd.
net ff een dvd geript met DVDshrink en gebrand met CloneDVD maar hij wil em niet spelen met mn cyberhome 402 
Als ik em op een DVD+RW brand doet ie het perfect!
maar een gewone DVD+R wil ie gewoon niet pakken.
maakt CloneDVD geen gebruik van de finalize functie ofzo?
Ik heb al 3 verschillende DVD+R schijfies gebruikt maar hij wil ze geen van allen.
De fikker is een LiteOn 401 en de Cyberhome heeft een Standaard firmware D1DD.
Natuurlijk heeft de DVD wel een de normale regiocode dus dat is het niet.
Ik heb al 3 verschillende DVD+R schijfies gebruikt maar hij wil ze geen van allen.
Ik heb zonet een copytje gemaakt van Final Fantasy DVD met DVD X Copy XPress, en dat is een fluitje van een cent.
Heb hem geschreven naar een DVD+RW van Imation.
De DVD werkt in de DVD brander, en in een gewone DVD speler op een andere PC ( wel eigenaardig vind ik want dacht dat gewone DVD lezers in de PC enkel DVD-R/RW konden lezen en niet de + )
Wel draait hij niet in men Loewe DVD speler op de TV. Hij geeft wel even zijn begin scherm, maar dan enkel groen beeld.
Iemand enig id wat het probleem zou kunnen zijn ?
De DVD werkt in de DVD brander, en in een gewone DVD speler op een andere PC ( wel eigenaardig vind ik want dacht dat gewone DVD lezers in de PC enkel DVD-R/RW konden lezen en niet de + )
Wel draait hij niet in men Loewe DVD speler op de TV. Hij geeft wel even zijn begin scherm, maar dan enkel groen beeld.
-| Hit it i would ! |-
Ik ken het antwoord op je probleem ....Falcon10 schreef op 26 september 2003 @ 17:28:
Ik heb zonet een copytje gemaakt van Final Fantasy DVD met DVD X Copy XPress, en dat is een fluitje van een cent.
Imation...gebruik een ECHT merk graag!
Next!
There is no place like ::1
ehmmm, welk merk is dan aan te raden ?swampy schreef op 26 September 2003 @ 17:45:
[...]
Ik ken het antwoord op je probleem ....
Next!
-| Hit it i would ! |-
Imation is volgens best wel een A-merk (is het geen afsplitsing van vErbatim of 3M of zo). Verder is het misschien verstandig om eens een ander programma te proberen. Sommige maken een beetje een zooitje van de structuur heb ik het idee. Je kan ook eerst een andere film uit porberen.
Verwijderd
Heb hier nooit een probleem, DIVX, DVD normale AVI, gaan allemaal goed met toevoeging van ondertiteling (www.ondertitels.nl)
Bij een kopie op één DVD langer dan 2 uur moet je rekening houden met zichtbaar kwaliteits verlies. Gewoon splitsen dus op 2 DVD's wanneer je dat niet wilt.
Gebruikte tools;
VirtualDub
Vobsub
Bsweet
TMPGenc
DVD2One
Goldwave
DVD2AVI
Adobe Premiere
IFOedit
Gebruikte tools afhankelijk van de film en framerate.
Voor de juiste codecs installeer je NimoCodePack
Voor het aanpassen van de ondertiteling Subtitle workshop
Authoring met DVD Workshop
Je moet weten waar je mee bezig bent. Kennis van DVD2One is niet genoeg
Bij een kopie op één DVD langer dan 2 uur moet je rekening houden met zichtbaar kwaliteits verlies. Gewoon splitsen dus op 2 DVD's wanneer je dat niet wilt.
Gebruikte tools;
VirtualDub
Vobsub
Bsweet
TMPGenc
DVD2One
Goldwave
DVD2AVI
Adobe Premiere
IFOedit
Gebruikte tools afhankelijk van de film en framerate.
Voor de juiste codecs installeer je NimoCodePack
Voor het aanpassen van de ondertiteling Subtitle workshop
Authoring met DVD Workshop
Je moet weten waar je mee bezig bent. Kennis van DVD2One is niet genoeg
Falocn10: check dvdrhelp, daar staat van een groot aantal dvd spelers welke dvd schijfjes het wel of niet doen.
Met behulp van dvdinfo kan je de mediacode van je schijf achterhalen. Dat geeft aan uit welke fabriek het komt. Het label dat er op staat (Imation, Nashua) zegt weinig aangezien deze merken vaak bij meerdere fabrieken inkopen. De ene Nashua doet het wel en de andere niet. Zorg dus dat je zo via de mediacode vindt welke schijf het is en check dan op dvdrhelp.com. Googlen op mediacode wil ook nog wel eens helpen.
Met behulp van dvdinfo kan je de mediacode van je schijf achterhalen. Dat geeft aan uit welke fabriek het komt. Het label dat er op staat (Imation, Nashua) zegt weinig aangezien deze merken vaak bij meerdere fabrieken inkopen. De ene Nashua doet het wel en de andere niet. Zorg dus dat je zo via de mediacode vindt welke schijf het is en check dan op dvdrhelp.com. Googlen op mediacode wil ook nog wel eens helpen.
Ook ff geprobeerd met Nero maar daar geeft ie dus een fout bij het finalizensjuk schreef op 26 September 2003 @ 16:58:
net ff een dvd geript met DVDshrink en gebrand met CloneDVD maar hij wil em niet spelen met mn cyberhome 402
terwijl ie met clonedvd netjes "gefeliciteerd" zegt maar dus ook niet werkt.
de writer gooit de dvd eruit en gaat dan weer dicht voor het finalizen maar dan zegt ie dat ie de dvd niet kan vinden.
Dus als ik em uitlees met de zelfde brander waar de dvd mee is gemaakt kan ie niks lezen, ook niet met andere.
De writer zit trouwens alleen op een IDE poort, ook niet samen met een ander device dus.
heel weird allemaal
Ik lees hier iets over de backups van live concerten. Deze zijn meestal inderdaad vrij slecht te backuppen. De dvd van kane is zelf al niet van zo'n al te hoge kwaliteit, maar verkleinen zonder hem echt te reencoden en de dts / ac3 soundtrack eruit te slopen zit er niet echt in.
Ik heb de dts soundtrack eruit gegooid, hoor het verschil tussen dts en ac3 niet en dts is echt veel data, en daarna via de big 3 methode van doom9 omgezet naar een enkele dvd als backup. Dit geeft een goed resultaat vind ik zelf. Zelfs bij de rook. Ik heb ook met dvd shrink en dat soort proggie's geprobeerd. Maar dan krijg je inderdaad hele blokkerige toestanden en dia-shows in sommige onderdelen van het concert
Ik heb de dts soundtrack eruit gegooid, hoor het verschil tussen dts en ac3 niet en dts is echt veel data, en daarna via de big 3 methode van doom9 omgezet naar een enkele dvd als backup. Dit geeft een goed resultaat vind ik zelf. Zelfs bij de rook. Ik heb ook met dvd shrink en dat soort proggie's geprobeerd. Maar dan krijg je inderdaad hele blokkerige toestanden en dia-shows in sommige onderdelen van het concert
Verwijderd
Ik gebruik DVD shrink werkt perfect ,als de film dan nog te groot is na re-author
gebruik ik dvdx copy express.
Ik gebruik sinds een paar dagen Intervideo WinDVD Copy + AnyDVD, en zag dat het beeld veel scherper was op de kopieen.
Normaal kon ik het verschil nog wel onderscheiden als ik aan het kijken was maar met dit programma is dat voor mij in ieder geval niet meer mogenlijk omdat alles nog van hoge kwaliteit is.
Dit programma kan trouwens ook goeie kopieen maken van je DVD's op een VCD SVCD en een DivX cd, ook kan het programma de bestanden op de harde schijf opslaan.
En net zoals de sommige programma's kopieert ie geen beveiligde DVD's, maar daar hebben we gelukkig AnyDVD voor he
In ieder geval een aanrader!
Link:
http://www.intervideo.com...DCopyPlatinum_Profile.jsp
Normaal kon ik het verschil nog wel onderscheiden als ik aan het kijken was maar met dit programma is dat voor mij in ieder geval niet meer mogenlijk omdat alles nog van hoge kwaliteit is.
Dit programma kan trouwens ook goeie kopieen maken van je DVD's op een VCD SVCD en een DivX cd, ook kan het programma de bestanden op de harde schijf opslaan.
En net zoals de sommige programma's kopieert ie geen beveiligde DVD's, maar daar hebben we gelukkig AnyDVD voor he
In ieder geval een aanrader!
Link:
http://www.intervideo.com...DCopyPlatinum_Profile.jsp
[IMG]http://www.danasoft.com/sig/dannyversluis.jpg[/IMG]
Veel scherper dan wat?
DannyVersluis schreef op 28 September 2003 @ 10:43:
Ik gebruik sinds een paar dagen Intervideo WinDVD Copy + AnyDVD, en zag dat het beeld veel scherper was op de kopieen.
hmm, ik was bezig mijn eerste dvd te backuppen the ring, maar ik kan met geen enkel programma de dvd rippen. Dvd decryptor geefdt een fout. Dvd shrink kan de disk niet openen, dvd decrypter zegt media region code is mismatched to logical unit region en failed to get disk key. Dvd2one kan niet leen van een beveiligde dvd. Wat doe ik nu fout? Hetzelfde heb ik met mijn matrx dvd
CloneDVD, DVD2One, DVD Shrink, Nero recode....
Ik heb movie-only geprobeerd met de DVD van Kane met alleen 5.1 geluid. Kun je misschien even letten op de benen van Winand? Bij mij komen er dan alsnog allemaal artifacts aan z'n broek te zitten. Ik gebruik InstantCopy 8.tekno schreef op 28 September 2003 @ 10:31:
Ik lees hier iets over de backups van live concerten. Deze zijn meestal inderdaad vrij slecht te backuppen. De dvd van kane is zelf al niet van zo'n al te hoge kwaliteit, maar verkleinen zonder hem echt te reencoden en de dts / ac3 soundtrack eruit te slopen zit er niet echt in.
Transcode DVDXCopy Express of encode?Verwijderd schreef op 28 September 2003 @ 10:33:
Ik gebruik DVD shrink werkt perfect ,als de film dan nog te groot is na re-author
hoe heb je dit geverifieerd (kan je misschien screens posten van de resultatenDannyVersluis schreef op 28 September 2003 @ 18:32:
[...]
CloneDVD, DVD2One, DVD Shrink, Nero recode....
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Onzin. Imation moet gewoon goed werken, ik denk dat hij de oplossing moet zoeken bij de Loewe of bij de brand methode.swampy schreef op 26 September 2003 @ 17:45:
[...]
Ik ken het antwoord op je probleem ....
Next!
Overigs kun je Final Fantasy gewoon strippen van de extra's en zonder re-encode/compress branden op een DVD. Kortom: nul komma nul kwaliteitsverlies. Dat hebben wel meer animatiefilms, Ice Age bijvoorbeeld is maar 2,7 gig
Verwijderd
DVD5 -> DVD Decryptor -> DVD-RW
Werkt perfect in WINDVD EN perfect op een Sony 305.
DVD9 -> DVD Decryptor -> DVD2One movie only -> DVD-RW
DVD9 -> DVD Decryptor -> DVD2One totaal -> DVD-RW
DVD9 -> DVD Decryptor -> DVD Shrink movie only -> DVD-RW
Werkt perfect in WINDVD, doet NIETS op een Sony NS305.
Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe?
Werkt perfect in WINDVD EN perfect op een Sony 305.
DVD9 -> DVD Decryptor -> DVD2One movie only -> DVD-RW
DVD9 -> DVD Decryptor -> DVD2One totaal -> DVD-RW
DVD9 -> DVD Decryptor -> DVD Shrink movie only -> DVD-RW
Werkt perfect in WINDVD, doet NIETS op een Sony NS305.
Heeft iemand een idee wat ik verkeerd doe?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2003 21:21 ]
Verwijderd
Voor -R leesproblemen met Loewe: een vriend van me heeft zo'n speler, ik moet zijn -R schijfjes voor 95% volzetten dan kan ie ze afspelen, met minder niet!
Zichtbare "rand" (niet helemaal volgeschreven dvd) bij een -R schijf betekent voor hem dat ie hem niet kan lezen.
Dus vul ik de schijfjes voor hem (die niet al volstaan met fillum), door wat extra files in de root te zetten :6 .
De +R en de R/W schijfjes hoeven NIET vol te staan, die worden WEL gewoon herkend...
Loewe weet natuurlijk van niets en zijn dus ook te beroerd om een nieuwe firmware te geven
Nu weer even on-topic:
- Rippen met claddvd 2.5.0 (NIET de .net versie!), "no ifo parsing" / "rip full dvd", klein maar fijn, i.c.m. met force-aspi om hem onder WXP lekker te laten draaien. Simpeler kan niet.
- Splitsen audio/video/subtitles met dVD2DVD-R.
- Re-encoden UITERAARD met tmpgenc, met 2-pass en scene-detectie voor optimale plaatsing van I-frames, duurt wel ff en kost ff wat moeite voor je alle settings doorhebt, maar het resultaat is er dan ook naar, beter kan gewoon niet (en daar hebben we dan ook DVD's voor, anders kun je net zo goed weer divx gaan doen).
- Ifo-Edit om de originele audio-stream en subtitles weer te mergen met de re-encoded video-stream, met de author-functie, subtitle-kleurtjes kopieren, klaar!
Voor vreemde dvd's waar bovenstaande procedure niet werkt: DVDShrink, de re-encoding van dit soort tooltjes is natuurlijk enorm BAGGER als je tmpgenc gewend bent, maar is beter dan niets...
Om verschillende delen van NIET-identieke formaten film aan elkaar te lassen: dvd2one 1.3.0, join-optie.
Zichtbare "rand" (niet helemaal volgeschreven dvd) bij een -R schijf betekent voor hem dat ie hem niet kan lezen.
Dus vul ik de schijfjes voor hem (die niet al volstaan met fillum), door wat extra files in de root te zetten :6 .
De +R en de R/W schijfjes hoeven NIET vol te staan, die worden WEL gewoon herkend...
Loewe weet natuurlijk van niets en zijn dus ook te beroerd om een nieuwe firmware te geven
Nu weer even on-topic:
- Rippen met claddvd 2.5.0 (NIET de .net versie!), "no ifo parsing" / "rip full dvd", klein maar fijn, i.c.m. met force-aspi om hem onder WXP lekker te laten draaien. Simpeler kan niet.
- Splitsen audio/video/subtitles met dVD2DVD-R.
- Re-encoden UITERAARD met tmpgenc, met 2-pass en scene-detectie voor optimale plaatsing van I-frames, duurt wel ff en kost ff wat moeite voor je alle settings doorhebt, maar het resultaat is er dan ook naar, beter kan gewoon niet (en daar hebben we dan ook DVD's voor, anders kun je net zo goed weer divx gaan doen).
- Ifo-Edit om de originele audio-stream en subtitles weer te mergen met de re-encoded video-stream, met de author-functie, subtitle-kleurtjes kopieren, klaar!
Voor vreemde dvd's waar bovenstaande procedure niet werkt: DVDShrink, de re-encoding van dit soort tooltjes is natuurlijk enorm BAGGER als je tmpgenc gewend bent, maar is beter dan niets...
Om verschillende delen van NIET-identieke formaten film aan elkaar te lassen: dvd2one 1.3.0, join-optie.
Hetzelfde probleem hebben veel philips standalone's. Mijn 755 wil ook alleen maar -R afspelen als ze voor minimaal 4Gb 'gevuld' zijn. Met +R speelt doet dat fenomeen zich niet voor. Op zich is het niet zo'n probleem, gewoon in je compilatie zorgen dat je wat dummy bestanden in de root mikt of in de AUDIO_TS folder....
ik wil graag het volgende weten. Ik ga met mijn Panasonic digi video cam een opname maken van een concert. Dit concert wordt dus met een PAL cam gemaakt. Als ik er dan een dvd van wil maken met de regio voor USA (volgens mij 1) hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?!
ik vraag dat omdat diegene die optreed graag een copy van de show wil die ik maak met mijn cam, en je voeld hem al aankomen... hij woont in de states... kan dit en zo ja hoe..
ik vraag dat omdat diegene die optreed graag een copy van de show wil die ik maak met mijn cam, en je voeld hem al aankomen... hij woont in de states... kan dit en zo ja hoe..
Je hebt het over regio's en over PAL. Ik denk dat je je meer druk moet maken over PAL dan over regio's. Ik weet niet veel van DVD brandprogramma's maar ik ga ervan uit dat als ik een DVD ga maken, ik kan kiezen welke regio het moet zijn. Doe jezelf dan een plezier en kies dan regio-0 ofwel: geen regiobeperking. Zou moeten kunnen. Als het niet anders kan, dan pak je r1.cypress3d schreef op 02 October 2003 @ 20:10:
ik wil graag het volgende weten. Ik ga met mijn Panasonic digi video cam een opname maken van een concert. Dit concert wordt dus met een PAL cam gemaakt. Als ik er dan een dvd van wil maken met de regio voor USA (volgens mij 1) hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?!
Maar de regio zegt niets over het televisiesysteem, dus je moet zelf iets doen om een NTSC verhaal van je filmpje te maken. Dat kan met TMPGENC. Je maakt dus gewoon je film (automatisch op PAL denk ik dan) en rost de files door TMGENC. Je moet daar namelijk als een van de eerste dingen kiezen wat je wilt gaan doen. Kies dan voor DVD->NTSC en volgens mij moet de rest 'vanzelf' gaan. Kijk anders ook even op dvdhelp.com voor hulp mbt TMPGENC.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Screens zeggen weinig, dat 1 beeldje scherper is als bij een ander programma wil niet veel zeggen, het gaan namelijk om de gehele film, dus of hij bij veel beweging netjes blijft ed.Maestro.mosjuh schreef op 30 September 2003 @ 00:02:
[...]
hoe heb je dit geverifieerd (kan je misschien screens posten van de resultaten)
Dus de enige manier om erachter te komen of ik (on)gelijk heb is om het zelf te proberen.
Verwijderd
Screens gebruiken ze overal om het qualiteitsverschil duidelijk te maken, als jij netjes op hetzelfde moment een screen maakt zie je duidelijk (of niet) verschillen...DannyVersluis schreef op 02 October 2003 @ 20:46:
[...]
Screens zeggen weinig, dat 1 beeldje scherper is als bij een ander programma wil niet veel zeggen, het gaan namelijk om de gehele film, dus of hij bij veel beweging netjes blijft ed.
Dus de enige manier om erachter te komen of ik (on)gelijk heb is om het zelf te proberen.
MPEG-2 bestanden werken met I B en P frames, die bepalen hoe je film word, dus 1 frame zegt bar weinig!
Heb net een kopie gemaakt van de "lock stock..." deze is, blijkbaar, single layer aangezien hij 4,3 gig is. Kortom; ik hoefte alleen de CCS/macrovision er af te halen en te branden.
Nu kijk ik hem en zie na 10 min. een korte stagnatie in het beeld, dit is toch vreemd? het is een 1-1 kopie, geen compresse: niks!
Heeft iemand dit wel eens gehad?
Nu kijk ik hem en zie na 10 min. een korte stagnatie in het beeld, dit is toch vreemd? het is een 1-1 kopie, geen compresse: niks!
Heeft iemand dit wel eens gehad?
Ik was het alweer een tijdje geleden tegengekomen, maar moest er toch weer eens aan denken.
Zou hier een punt van waarheid inzitten
Bron: SR Forumfound this:
Studio 321's DVD X Copy software contains four anti-piracy measures that are explicitly designed to stop people using it for producing pirate movies.
Before the copy process begins, users are asked if the source DVD is a
rental or borrowed copy. If the user answers yes, the software will
shut down. Although this is easily bypassed -- by lying -- the second
anti-piracy measure ensures that all copies produced with the software
contain a disclaimer -- similar to the FBI warning at the beginning of
DVDs -- that inform the viewer that they are watching a back-up copy.
The disclaimer lasts for eight seconds and cannot be fast forwarded or
deleted, according to Semaan.
Another deterrent is that DVD X Copy will not allow a copy to be made
from a copy. Only original DVDs can be copied. But Semaan believes the
most interesting deterrent is the unique 'watermark' that is embedded
into each copied disk. The watermark, or fingerprint, is created from
encrypting user information such as IP address and email address (both
are required to activate the software and acquire the fingerprint),
which means that all copied disks can be traced back to their original owner.
so, if u purchased the original and gave your ip add & email id forget it, looks like the copy can be traced back to you....
moeilijk te zeggen of het waar is; immers wij weten niet hoe wat en waar het watermerk zit...... dus niemand kan het verifieren.Koffie schreef op 03 October 2003 @ 09:53:
Ik was het alweer een tijdje geleden tegengekomen, maar moest er toch weer eens aan denken.
[...]
Bron: SR Forum
en daarnaast (en dat zeg ik niet vaak of graag) ik geloof niet dat veel mensen hem legaal in bezit hebben.
volgende punt is: wie gaat controleren of de kopietjes die jij verkocht hebt gekopieerd zijn oid. Ik verkoop alleen backups aan vrienden en kennisen, ik maak er geen massaproductie van (heb mijn brander ook pas 2 dagen

als laatste vraag ik mij af waarom het bedrijf het zou doen? Ik bedoel, als het uitkomt (zoals nu) bevorderd het de verkoop van je software niet echt, en gaan juist meer mensen hem illegaal downloaden (immers; dan sta je niet geregistreerd als ik het goed lees). De enige reden waarom ze het er wel in zouden kunnen bakken is om rechtzaken voor te zijn. Ook is het natuurlijk zo; wil -vul hier een anti-piraterijstichting zoals brein in- moet het bedrijf ook weer extra support geven om eventuele gevonden illegale kopietjes te checken waar ze vandaankomen.
[hersengolf] en het vrijgeven van de informatie van de gebruiker kan weer tegengehouden worden door de privacywetgeving; immers de makers van het programma mogen niet zomaar jouw gegevens afgeven (zie isp's die daar ook heel stug in zijn)[/hersengolf]
Ik kan dus niet met zekerheid zeggen dat het niet zo is, vind het alleen onwaarschijnlijk.
offtopic:
zo dat was toch nog een flink lapje text.... maargoed, ben blij dat ik ook nog iets nuttigs (?) aan dit topic kan toevoegen, want alle tips en adviesen hebben mij een heel eind op weg geholpen (oa welke software er allemaal is enzo)
zo dat was toch nog een flink lapje text.... maargoed, ben blij dat ik ook nog iets nuttigs (?) aan dit topic kan toevoegen, want alle tips en adviesen hebben mij een heel eind op weg geholpen (oa welke software er allemaal is enzo)
Je zou het heel makkelijk kunnen verifieren, door 2 verschillende personen (met verschillend IP-adres en ingevuld e-mail-adres), maar wel vergelijkbare computers (bijv P4) dezelfde DVD te laten backuppen.
Als beide resultaten verschillen, zou het kunnen zijn dat die informatie erin verwerkt zit.
Als beide resultaten verschillen, zou het kunnen zijn dat die informatie erin verwerkt zit.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
ik geef het op: wie wil mn pioneer 106 hebben? 
ik heb nu al 2 dvd's verneukt (kep geen rw momenteel
) en ik krijg het niet voor elkaar:
1) Film compleet geript met decrypter. Alle bestanden dus.
2) Complete zooi met dvd2one gereduceert tot dvd-5. Incl. menus e.d.
3) met Nero een image gemaakt om te testen: Speelt niet af in virtuele dvd drive. Wat ik ook doe!
Ook dus al 2 keer tóch gebrand op cd, zowel met nero als decryptor, maar niks doet het.
Welk belangrijk detail zie ik over het hoofd? Ik word er niet vrolijk van in elk geval.

ik heb nu al 2 dvd's verneukt (kep geen rw momenteel

1) Film compleet geript met decrypter. Alle bestanden dus.
2) Complete zooi met dvd2one gereduceert tot dvd-5. Incl. menus e.d.
3) met Nero een image gemaakt om te testen: Speelt niet af in virtuele dvd drive. Wat ik ook doe!
Ook dus al 2 keer tóch gebrand op cd, zowel met nero als decryptor, maar niks doet het.
Welk belangrijk detail zie ik over het hoofd? Ik word er niet vrolijk van in elk geval.
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Verwijderd
Ik heb dat probleem ook gehad, nu gebruik ik NERO 6.0 en kies voor de optie DVD-video en nu lukken alle dvd's . Misschien heb je er iets aan
mmm, das wel het proberen waard, ik heb momenteel nl alleen die nare express die bij mn brander zatVerwijderd schreef op 05 oktober 2003 @ 20:57:
Ik heb dat probleem ook gehad, nu gebruik ik NERO 6.0 en kies voor de optie DVD-video en nu lukken alle dvd's . Misschien heb je er iets aan
edit: nero 6 geprobeerd, maar doet nog niks...
[ Voor 22% gewijzigd door BaRF op 05-10-2003 22:17 ]
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Verwijderd
Ik ook, en het werkt hier prima....Verder heb ik nog een vraagje...Ik wilde graag de DVD van Friends serie 8 afl: 17-24 (in eigen bezit ofcourse) kopieren naar een DVD+R. Aangezien de DVD's van Friends dubbelzijdig zijn vroeg ik me af hoe ik dit kan oplossen. Ik gebruik normaal DVD-shrink, en dan fik ik het met Nero 6 zoals hierboven. Dit werkt prima, maar nu wil ik dit dus doen met Friends, en vroeg ik me af hoe dit werkt...Wie kan me helpen. Alvast bedanktVerwijderd schreef op 05 October 2003 @ 20:57:
kan je niet gewoon beide kanten naar HDD rippen....en dan 2 dvd's fikken ofzo?
(ik gebruik trouwez zelf ook DVDshrink, maar dan in combinatie met Copy2dvd...nog nooit problemen mee gehad ^_^)
(ik gebruik trouwez zelf ook DVDshrink, maar dan in combinatie met Copy2dvd...nog nooit problemen mee gehad ^_^)
Steam: CatBearCow
Ikzelf werk met : (via die tuturial die hier ergens in het topic is geplaatst is)
DoItFast4U
DoCCE4u
ReAuthorist
Scenarist
DVDdecrypter
Avisynth
CCE
IfoUpdate
Als ik bijvb een USA dvd heb die ik NL wil gaan ondertitelen gebruik ik nog:
DVD maestro
DoItFast4U
DoCCE4u
ReAuthorist
Scenarist
DVDdecrypter
Avisynth
CCE
IfoUpdate
Als ik bijvb een USA dvd heb die ik NL wil gaan ondertitelen gebruik ik nog:
DVD maestro
De laatste verdie van DVD2One kan geloof ik een dubbelzijdige DVD op 1 DVD plakken. Voor als je het snel wilt doen.Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 10:41:
Kan wel, kost me alleen een extra DVD, en dat wilde ik dus voorkomen !!!
Verwijderd
De beste manier is nog steeds..
DVDDecryptor Select all files, deze copieren naar je harddisk en dan met INSTANTCOPY de film omzetten zodat deze past op een dvd schijfje..
Voor meer info over DVDDecryptor kijk dan even op www.sectie.be
Succes
DVDDecryptor Select all files, deze copieren naar je harddisk en dan met INSTANTCOPY de film omzetten zodat deze past op een dvd schijfje..
Succes
De Beste KWALITEIT is nog altijd CCEVerwijderd schreef op 06 oktober 2003 @ 11:30:
De beste manier is nog steeds..
Succes

Verwijderd
volgens mij is het echter zo dat er op de DVD van Friends twee menu's staan..Voor zowel de A als de B kant. Wie weet hoe ik dit dan moet oplossen?
Dat is inderdaad een lastig punt. Heb zo ook even geen oplossing.Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 12:26:
volgens mij is het echter zo dat er op de DVD van Friends twee menu's staan..Voor zowel de A als de B kant. Wie weet hoe ik dit dan moet oplossen?
Wellicht kun je zelf een menu maken, waar je kan kiezen tussen de 2 kanten zeg maar.
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. IC8 staat geloof ik netjes op een 2e plek
Ik moet me ook maar eens verdiepen in CCE-encoding. Ik gebruik nu IC8 overigens.
Raad ik je echt aan , ik snapte eerst ook nooit wat van CCE en dat re-encoden van de films op 5 passes ofzoSmarron schreef op 06 October 2003 @ 13:21:
[...]
[...]
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. IC8 staat geloof ik netjes op een 2e plek
Ik moet me ook maar eens verdiepen in CCE-encoding. Ik gebruik nu IC8 overigens.

ben ik nu wel op de hoogte hoe het moet
Een echte aanrader dus!
Thanx!Possible schreef op 06 October 2003 @ 13:26:
Raad ik je echt aan , ik snapte eerst ook nooit wat van CCE en dat re-encoden van de films op 5 passes ofzomaar nadat ik deze tuturial had gelezen: http://dadude.eternalnintendo.nl/forum/viewtopic.php?t=315
ben ik nu wel op de hoogte hoe het moet
Een echte aanrader dus!
Ik ga het vandaag proberen! Ik was al op zoek naar de tutorial, maar zo kan het ook

hersengolf:
ik gebruik veel dvd-shrink voor het backuppen van mijn dvd's. wat ik mij nu afvraag; als compressie = 100% (geen comressie dus) zou dit programma de film dan gewoon kopieren (en de beveiliging eraf halen) of zal hij toch nog iets eraan veranderen ?
ik gebruik veel dvd-shrink voor het backuppen van mijn dvd's. wat ik mij nu afvraag; als compressie = 100% (geen comressie dus) zou dit programma de film dan gewoon kopieren (en de beveiliging eraf halen) of zal hij toch nog iets eraan veranderen ?
Dan wordt er idd geen compressie toegepast.Maestro.mosjuh schreef op 06 oktober 2003 @ 16:24:
hersengolf:
Je kunt het ook testen. Transcode hem met DVDShrink en met DVD2One. Bestandsgrootte zal hetzelfde zijn.
Ik heb zelf nog geen DVD Writer, maar binnenkort waarschijnlijk wel dus ik heb al ff zitten puzzelen welke manier nou het beste is om DVD'tjes te kopieren.. Ik dacht zelf aan CloneDVD, lekker snel en makkelijk maar toen begon iedereen opeens over IC8 en CCE ed, dus ik heb ook maar ff CCE geprobeerd, maar ik vraag me nou af wat nou beter is, en nog belangrijker: of je het verschil daadwerkelijk merkt.. Want het tijdsverschil is natuurlijk aanzienlijk, klein uurtje voor CloneDVD tegen zo'n 5 uur voor DVD2DVD-R icm CCE..
Hier 2 screens van dezelfde scene, de bovenste is met CloneDVD, de onderste met CCE..

ik persoonlijk hoef zelf alleen maar de hoofdfilm met Engels geluid en Engelse en Dutch subs.. welke manier is dan het beste? Want ik zie niet echt verschil tussen deze 2 shots..
-Snok
Hier 2 screens van dezelfde scene, de bovenste is met CloneDVD, de onderste met CCE..

ik persoonlijk hoef zelf alleen maar de hoofdfilm met Engels geluid en Engelse en Dutch subs.. welke manier is dan het beste? Want ik zie niet echt verschil tussen deze 2 shots..
-Snok
Verwijderd
dit is the matrix of niet? geen goed voorbeeld.
deze film was niet heel groot origineel, waardoor er amper gecomprimeerd moet worden. als je nou eens de pas uitgebrachte film "dances with wolves" neemt, dan zie je het verschil wel. deze film is verspreid over 2 dual-layer dvd's, en een 3e voor de extra's. deze film was kaal (beeld, engels ac3 en nl subs) 10 Gigabyte (samengevoegd met dvd2one 1.3.0).
het beeld moest daarom 40% van het origineel worden. ik heb deze door cce heen gehaald en het resultaat is verbluffend goed te noemen, niet zo goed als het origineel maar wel bijna.
ik heb hem voor de grap ook nog even door dvd2one (constant) en dvdshrink (3.0 beta 5) heen gehaald. dan zie je pas echt het verschil. clonedvd is namelijk een zelfde soort programma.
deze film was niet heel groot origineel, waardoor er amper gecomprimeerd moet worden. als je nou eens de pas uitgebrachte film "dances with wolves" neemt, dan zie je het verschil wel. deze film is verspreid over 2 dual-layer dvd's, en een 3e voor de extra's. deze film was kaal (beeld, engels ac3 en nl subs) 10 Gigabyte (samengevoegd met dvd2one 1.3.0).
het beeld moest daarom 40% van het origineel worden. ik heb deze door cce heen gehaald en het resultaat is verbluffend goed te noemen, niet zo goed als het origineel maar wel bijna.
ik heb hem voor de grap ook nog even door dvd2one (constant) en dvdshrink (3.0 beta 5) heen gehaald. dan zie je pas echt het verschil. clonedvd is namelijk een zelfde soort programma.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 19:05 ]
Snok, het ligt er aan hoe groot het origineel is. Als we even uitgaan van de movie-only mode, die jij wilt, is een compressie d.m.v. CloneDVD, DVDShrink, DVD2One etc. van 0-15% echt niet te merken en vind ik het de moeite ook niet echt waard om volledig te encoderen.
Hoger dan 15% zou ik het zeker overwegen. Ik wil niet zeggen dat je het verschil meteen ziet, maar het zit er wel degelijk in. Vooral met erg grote films waar een compressie van 40% nodig is, durf ik niet eens meer te transcoden! Dan ga je de blokjes echt zien! Ik wel althans.
Hoger dan 15% zou ik het zeker overwegen. Ik wil niet zeggen dat je het verschil meteen ziet, maar het zit er wel degelijk in. Vooral met erg grote films waar een compressie van 40% nodig is, durf ik niet eens meer te transcoden! Dan ga je de blokjes echt zien! Ik wel althans.
Verwijderd
Volgens mij is de bovenste meer contrastrijk en de onderste fletser, ik heb niet gekeken welke screen van welke encoder was. Ik ben wel verbaasd nu dat degene met CCE (in mijn ogen) mindere beeldkwaliteit heeft als die met clonedvd..Snok schreef op 07 oktober 2003 @ 16:44:
Ik heb zelf nog geen DVD Writer, maar binnenkort waarschijnlijk wel dus ik heb al ff zitten puzzelen welke manier nou het beste is om DVD'tjes te kopieren.. Ik dacht zelf aan CloneDVD, lekker snel en makkelijk maar toen begon iedereen opeens over IC8 en CCE ed, dus ik heb ook maar ff CCE geprobeerd, maar ik vraag me nou af wat nou beter is, en nog belangrijker: of je het verschil daadwerkelijk merkt.. Want het tijdsverschil is natuurlijk aanzienlijk, klein uurtje voor CloneDVD tegen zo'n 5 uur voor DVD2DVD-R icm CCE..
[afbeelding]
[afbeelding]
-Snok
iig bedankt voor jullie reacties
Ikzelf zag het verschil met het origineel niet, dus ik zou in dit geval voor CloneDVD kiezen.. maar bij hoeveel compressie kan ik beter gaan beginnen met CCE? En daar snap ik ook nog niet alles van, iemand mss een goede handleiding?
Ikzelf zag het verschil met het origineel niet, dus ik zou in dit geval voor CloneDVD kiezen.. maar bij hoeveel compressie kan ik beter gaan beginnen met CCE? En daar snap ik ook nog niet alles van, iemand mss een goede handleiding?
Verwijderd
Ik gebruik altijd Dvd shrink,... Bij Kleine films kan je alles zo 1 op 1 zetten, Middelgrote films kan je comprimeren, en als het origineel nou echt Te groot is , dan zet ik hem gewoon op 2 Dvdrs. Met dvd Shrink dus...
ik heb vandaag ff Scarface gedaan (lange film) als movie only met CloneDVD, en vanacht doe ik hem met DVD2DVD-R/CCE, ik zal morgen screens posten!
zoals ik al eerder zei; hier een vergelijking tussen CloneDVD en CCE met de film Scarface (170 Min.)
CCE maakt er 4.685.082.624 bytes van
CloneDVD 4.671.176.704 bytes
ik heb movie only met Engels audio en Dutch en Engelse subs..
Voor die gene die het niet gelijk willen weten, je kan aan de filename zien welke pic bij welke methode hoort..

CCE maakt er 4.685.082.624 bytes van
CloneDVD 4.671.176.704 bytes
ik heb movie only met Engels audio en Dutch en Engelse subs..
Voor die gene die het niet gelijk willen weten, je kan aan de filename zien welke pic bij welke methode hoort..

Mag ik vragen wat de compressie in % is?
Dit topic is gesloten.