ATI Radeon 9500 rebuild --> 9700 (PRO) - Deel 5

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.535 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor die Sapphire kun je geloof ik gewoon deze gebruiken http://homepage.ntlworld.com/paul.toler/97PmufuN.BIN ,
wel OC resultaten posten als je klaar bent ! :)

Niet vergeten een backup te maken van je originele bios, er kunnen altijd dingen fout gaan en zo kun je altijd nog terugschakelen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 15:02:
[...]

Nadat ik 9700NP bios had geprobeerd ging die van 270 naar 290 zonder problemen.

Nu met die nieuwe bios zit ik op 297 zonder enige problemen. Ik heb dus echt het gevoel dat er iets gelocked is in die kaart, want zodra ik 6 mhz verder ga geeft die weer meteen irritante strepen over het beeld. Daarom denk ik dat een 9700 PRO CLub 3D bios misschien wel uitkomst geeft.:(
Gebruik jij nog extra cooling ThijsD? Ik ben een beetje bang dat mijn kaart te warm wordt als ik hem ook nog overclock, je maakt er tenslotte al een 9700 Pro van. Geen problemen bij lang gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik gebruik geen extra cooling, de Core kan het makkelijk aan. Heb zelfs al een hele lange tijd op 360 mhz core zitten gamen zonder problemen (UT 2003).

Het geheugen wordt ook niet erg heet, eerder een beetje lauw en heeft er dus totaal geen problemen mee. Het is ook maar een 20 mhz overclock van 270 naar 290 en daar heb je ook echt geen extra cooling voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niks :D Sorry

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 17:41
ik wil voordat ik flash zeker weten dat ik een goeie bios heb
maar bij alle biosen die ik open zie ik dit

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ja.hogeboomvanbuggenum/Tweakers/128256.gif

het was toch 256 bit of moet ik dit ook verdubbeld zien door de DDR ???

en nog een vraag hoe weet je of je geheugen CAS1 aan kan want als het mislukt lijkt me de terugweg een beetje onmogelijk

[ Voor 20% gewijzigd door MokerHamer op 26-05-2003 00:24 ]

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 19:41

Blord

Hello Kitty !

Als je nog een Connect3D 9500 kan vinden, direkt kopen :). Mijne geeft :

18158 3Dmarks2001se

5880 3DMark03, build330 ( jaja de "cheatfree" versie :), de vorige build gaf 5941 score)

GPU is watergekoeld met voltmod ( 2k7 Ohm weerstand ), perfect 9500-->9700mod, zelfs geen artifact op 439Mhz core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MokerHamer schreef op 26 May 2003 @ 00:21:
ik wil voordat ik flash zeker weten dat ik een goeie bios heb
maar bij alle biosen die ik open zie ik dit

[afbeelding]

het was toch 256 bit of moet ik dit ook verdubbeld zien door de DDR ???

en nog een vraag hoe weet je of je geheugen CAS1 aan kan want als het mislukt lijkt me de terugweg een beetje onmogelijk
Die 128-bit klopt wel, is volgens mij iets anders op die kaart dat 256-bit is (pixel-pipelins ofzo). Heb net mijn bios bekeken en die geeft ook 128-bit geheugen aan.

Edit:
Terugweg is goed mogelijk (gewoon opnieuw flashen), heb ook al op cas 1 geprobeerd maar toen kon ik iets minder ver overclocken, maar als je je memory clock gewoon op 275 instelt en vanaf daar overklokt kun je makkelijk cas 1 instellen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:07
Mensen, ik word even helemaal wappie ik lees nu al wat pagina's door maar snap er niet veel meer van, zou iemand misschien even een korte info lijst kunnen geven van het volgende:
Ik heb dus een Connect3d 9500NP gekocht :D 128mb en vraag me het volgende af

Welke drivers zijn nou beter en waarom? Omega/Catalyst ?
Ik lees dat het met beide drivers te modden is?
Ik zag ook al ergens nieuwe drivers 3,4 ofzo staan doen die het al?
Ik zie ook veel mensen het nu hebben over het BIOS van hun kaart flasehn, werkt dit nu of is het voor gewoon gebruik niet nodig?
Is het niet makkelijk een poll te maken met welk merk het meest succesvolle 9700/Pro kaarten gemod worden?
Ik heb mijnes gister besteld dus zal wel iets van woensdag aankomen hoop ik?

Het spijt me als ik de indruk wek dat ik niet gezocht heb, ik heb dat wel degelijk ik heb het vorige topic compleet uitgemest maar met die drivers snap ik er even niets meer van sorry :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
The_Dart schreef op 26 May 2003 @ 14:08:
Ik zie ook veel mensen het nu hebben over het BIOS van hun kaart flasehn, werkt dit nu of is het voor gewoon gebruik niet nodig?
Ja, dat wil ik ook zeker weten.

Jip & Janneke taal:
Kan ik mijn Sapphire 9500 non-pro nu flashen naar 9700 (pro)?
En moet ik dan 9700 non-pro of pro bios nemen?
Moet ik een aangepaste of een gewone bios nemen?
Moet ik nog iets aan de hardware veranderen?
:? :) :>

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-12-2022
anadus & The_Dart > Als je de biosjes niet vertrouwd die op internet staan, zou ik het gewoon op safe spelen als ik jullie was.> Dus gewoon zelf je bios modden, dan weet je teminste dat je de goeie hebt.
1 maak een image van je orginele bios.(atiflash)
2 edit deze image. >prog.>
http://www.expertcomsoft.com/download.htm
2.1 verander in regel 0070 > de 91 in 90. (ID-kaart)
2.2 verander in regel CFF0 (laaste getal van besand) > de checksum >deze verhoog je
met 1> BV 99 wordt 9A (hex). Zie hier ook de een voorbeeld>
http://www.ati-news.de/HT...Bios/R9x00-Overbios.shtml
http://mcturok.com/ati/
3 Flash je bios met de image die je zojuis gemaakt heb.
4 Hopen dat je kaartje de goeie layout heeft.

Als je slim bent maak je ook een opstart diskete met daarop je orginele bios en een autoexec.bat die automatisch je bios terug zet.(als je het echt safe wilt spelen).

Er = inderdaad ook een hardware mod> deze mod doet het zelfde als de bios mod(ID-verandere)

Thanks to warp11
Al voor gekauwde biosse http://www.3dchipset.com/bios/ati/warp11/index.php

[ Voor 23% gewijzigd door datkanveelbeter op 27-05-2003 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
datkanveelbeter schreef op 26 May 2003 @ 15:16:
anadus & The_Dart > Als je de biosjes niet vertrouwd die op internet staan, zou ik het gewoon op safe spelen als ik jullie was.> Dus gewoon zelf je bios modden, dan weet je teminste dat je de goeie hebt.
1 maak een image van je orginele bios.(atiflash)
2 edit deze image. >prog.> http://www.expertcomsoft.com/download.htm
2.1 verander in regel 0070 > de 91 in 90. (ID-kaart)
2.2 verander in regel CFF0 (laaste getal van besand) > de checksum >deze verhoog je
met 1> BV 99 wordt 9A. Zie hier ook de een voorbeeld>
http://www.ati-news.de/HT...Bios/R9x00-Overbios.shtml
3 Flash je bios met de image die je zojuis gemaakt heb.
4 Hopen dat je kaartje de goeie layout heeft.

Als je slim bent maak je ook een opstart diskete met daarop je orginele bios en een autoexec.bat die automatisch je bios terug zet.(als je het echt safe wilt spelen).

Er = inderdaad ook een hardware mod> deze mod doet het zelfde als de bios mod(ID-verandere)
Thanks to warp11
_/-\o_
Onwijs bedankt, vanavond als ik uit mijn werk ben, gelijk aan de slag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een tip voor iemand die nog op zoek is naar een 9500 np? Mycom heeft (Zomeractie) de Sapphire ATLANTIS RADEON 9500 in de aanbieding voor 139 €.
Ik heb er deze middag in Utrecht één gekocht en heb het geluk gehad dat ik deze correct heb kunnen softmodden.

http://silverapp1.mycom.n...ductType=&productID=38359

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 11:33
Heb hier een gloedje nieuw systeem:
AMD XP2000+, 2x 256mb Samsung 3200, Abit NF7-S, 120gb Maxtor.
Videokaart is een Radeon 9500 non-pro, met 128mb ram, goede rode pcb, 3.3ns Infenion geheugen. Het hele gebeuren is nog niet overklokt.

Ik heb eerst geprobeerd de driver te pachen via RivaTuner, zoals beschreven in de openings post, benchen ging daarna niet helemaal lekker. Daarna geprobeerd via http://www.maxdownloads.com/~ian/wizzard/ de laatste catalist te gebruiken met patch. Ik krijg echter vaak hangups bij het draaien van de Ati-demo's. Ook met 3dMark03 hangt hij vaak of reboot ie spontaan.
Ik krijg ook checkers bij gametest2 met 3dMark03 (Trolls lair) op sommige oppervlakten in de grot. Knipperende checkers op kleine oppervlakten en vaak een paar frames verder weer weg. Ook heb zeer kleine oppervlakten met Mother Nature, zoals de kop van de schildpad, weer af en toe maar, en dan knipperd. De rest functioneerd wel goed.

Iemand een oplossing of advies??

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blord schreef op 26 May 2003 @ 01:14:

18158 3Dmarks2001se

5880 3DMark03, build330 ( jaja de "cheatfree" versie :), de vorige build gaf 5941 score)

GPU is watergekoeld met voltmod ( 2k7 Ohm weerstand ), perfect 9500-->9700mod, zelfs geen artifact op 439Mhz core.
kan je me vertellen waar je die info van die volt mod vandaan hebt? Geef ik die van mij ook ff wat voltages meeer. Heb nu mijn core watergecoolt op 370 draaien.. Ofcourse. Dat is geen limit voor een overclocker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blord schreef op 26 mei 2003 @ 01:14:

18158 3Dmarks2001se

Jij hebt toch een 330 mhz memory clock?

Heb je dan nog echt veel prestatieverschil tussen een 360 mhz Core clock en een 430 mhz core clock, aangezien het geheugen je terug zou kunnen houden?

Of is dit niet het geval en wordt de kaart ook echt significant sneller na zo'ngrote VPU overclock?

Edit: Gpu ff veranderd in vpu, we hebben het immers over een ati kaart ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er dan ook iemand of het met de connect 3d radeon9500 non pro 128 mb nieuwe pcb layout dan maa rook iets te redden is? of moet ik hem maar gewoon laten staan op de standaard settings aangezien er niet veel te overclocken valt (gebruik btw rivatuner met catalyst drivers) is omega dan beter? kga nog is wat kloten met biosjes hier en daar :p maak wel ff bootdisk dan hehe :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net na het lezen van de post over de aanbieding van MyCom ook maar een 9500 gekocht. Ik wil even zeggen voor de anderen die misschien geïnteresseerd zijn dat het (in mijn geval) gaat om de RODE pcb. Ik heb die van mij gekocht in Amsterdam, filiaal Kinkerstraat. 139 Euro. Er waren er nog meer.
Ik laat later vanavond wel even weten of de mod gelukt is.

[edit] het is de versie met twee geheugenchips boven en twee naast de GPU

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 18:16:
heb net na het lezen van de post over de aanbieding van MyCom ook maar een 9500 gekocht. Ik wil even zeggen voor de anderen die misschien geïnteresseerd zijn dat het (in mijn geval) gaat om de RODE pcb. Ik heb die van mij gekocht in Amsterdam, filiaal Kinkerstraat. 139 Euro. Er waren er nog meer.
Ik laat later vanavond wel even weten of de mod gelukt is.
let er dan op dat er 2 geheugen chips boven en 2 naast zitten niet dat je zo zelfde ding als mij krijgt dus nieuwe pcb :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
ik hing er net een hardeschijf bij in me kast en ik kon het niet laten om te kijken wat er gebeurd als je het stroom stekkertje van je radeon 9500 niet vast maakt en ik zag dit

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ja.hogeboomvanbuggenum/Tweakers/voorteken.jpg

ik denk dat het een voorteken is dat als ik straks ff goed ga klooien met de bios want ik heb nu nog niks gedaan dat het allemaal heel goed gaat lopen })

dat wilde ik ff delen met jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
MokerHamer schreef op 26 May 2003 @ 19:55:
ik hing er net een hardeschijf bij in me kast en ik kon het niet laten om te kijken wat er gebeurd als je het stroom stekkertje van je radeon 9500 niet vast maakt en ik zag dit

[afbeelding]

ik denk dat het een voorteken is dat als ik straks ff goed ga klooien met de bios want ik heb nu nog niks gedaan dat het allemaal heel goed gaat lopen })

dat wilde ik ff delen met jullie
Erm... Wat wil je hiermee zeggen?
Dat doen ze toch altijd als je de voeding er niet insteekt?

Nofi, maar ik snap je post niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op 26 May 2003 @ 20:25:
[...]
Erm... Wat wil je hiermee zeggen?
Dat doen ze toch altijd als je de voeding er niet insteekt?

Nofi, maar ik snap je post niet?
Lees de text op de foto eens goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, mijn zojuist bij MyCom A'dam Kinkerstraat aangeschafte Saphire 9500 np voor 139 Pleuro's liet zich PERFECT modden naar een 9700! Geen artifacts in 3dMark03 of de ATI demo's (Natural Lightning&Pipe Dream)! Ik kan het haast niet geloven! Ik heb gekeken met het progje GLinfo2 en daar staat op het beginscherm "Radeon 9700x86/MMX/3DNow!/SSE" dus het zal nu wel een 9700 zijn!! Zal in de loop van de week eens kijken of er nog iets te overclocken valt met deze kaart. I'm a happy man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Laatst online: 26-08 13:22

White Dust

PlaneScape: Torment

Hmm, toch vreemd dat bij mij het bios flashen in z'n geheel niet lukt, als ik het op de manier dat hierboven wordt aan gegeven is het helemaal vreemd, bij 0070 staat de hexadecimale al op 90 en bij CFF0 is de laatste hexadecimale ff (wat bij mijn weten niet hoger kan ;)).

Dit is bij het orginele bios van m'n Club3D 9500 np 128MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 22:20:
Ok, mijn zojuist bij MyCom A'dam Kinkerstraat aangeschafte Saphire 9500 np voor 139 Pleuro's liet zich PERFECT modden naar een 9700! Geen artifacts in 3dMark03 of de ATI demo's (Natural Lightning&Pipe Dream)! Ik kan het haast niet geloven! Ik heb gekeken met het progje GLinfo2 en daar staat op het beginscherm "Radeon 9700x86/MMX/3DNow!/SSE" dus het zal nu wel een 9700 zijn!! Zal in de loop van de week eens kijken of er nog iets te overclocken valt met deze kaart. I'm a happy man!
Die schijnt heel goed te overklokken, veel mensen zijn met die Sapphire al op de 350 mem gekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 20:28:
[...]

Lees de text op de foto eens goed!
Geniaal!!! Deze is echt om in te lijsten! :+

" You have not connected the power extension cable to your radeon 9700 video card. Please refer to the 'getting started guide*' for proper hardware installation !!!"

vrij vertaald:

Sluit $#@%# de stroom voor de videokaart aan met een kleine molex! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

White Dust schreef op 26 May 2003 @ 22:34:
Hmm, toch vreemd dat bij mij het bios flashen in z'n geheel niet lukt, als ik het op de manier dat hierboven wordt aan gegeven is het helemaal vreemd, bij 0070 staat de hexadecimale al op 90 en bij CFF0 is de laatste hexadecimale ff (wat bij mijn weten niet hoger kan ;)).

Dit is bij het orginele bios van m'n Club3D 9500 np 128MB.
ik kan hem ook niet flashen hoor beetje jammer dat ik niet eerst me bios heb opgeslagen :/ nu moet ikw eer een goeie bios gaan zoeken omdat maar 64 mb werkt lolz heb je 2 geheugen chips boven en 2 naast je core zitten? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 22:44:
[...]

ik kan hem ook niet flashen hoor beetje jammer dat ik niet eerst me bios heb opgeslagen :/ nu moet ikw eer een goeie bios gaan zoeken omdat maar 64 mb werkt lolz heb je 2 geheugen chips boven en 2 naast je core zitten? 8)7
Dat wel, ja, de gewone sofwarematige mod is dan ook gelukt, maar ik wil eigenlijk niet steeds weer die softmod uit voeren als er nieuwe drivers uit zijn ;) (en als het op solderen aan komt :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmz doet ati flash het? ik gebruik namelijk flashrom omdat ati flash bij mij niet werkt :P

maar ik heb nog geen geschikte bios gevonden :/ behalve die 64 mb kneus zooitje :P

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2003 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 22:59:
hmz doet ati flash het? ik gebruik namelijk flashrom omdat ati flash bij mij niet werkt :P

maar ik heb nog geen geschikte bios gevonden :/ behalve die 64 mb kneus zooitje :P
Ik heb ATIFlash gebruikt, bij mij werkte flashrom juist niet :+ Als je het interesseert, ik heb even m'n bios geupload, 't is dus een orgineel bios van de Club3D 9500 np 128MB: old_bios.bin (ja, ik weet 't, orginele naam :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

ben ik nou scheel of kan ik dat bios van mufu niet vinden. die wil ik ook wel eens even uit proberen. kan iemand mij die even mailen of ff dat ik het ergens van kan downloaden. alvast bedankt

excuus ik heb het al gevonden

[ Voor 8% gewijzigd door Sayko op 26-05-2003 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er zijn Club3D 9500np voorzien van een goede nieuwe bios? Ik kreeg het niet voor elkaar.
Ik heb de Omega drivers geinstalleerd, werkt perfect alleen mijn 3Dmark 2003 score is maar 4240 (AMD 2400+ en dus Club3D 9500NP@9700Pro). Als ik met dat clock rate tooltje wat ingebouwd zit in die Omega drivers de core snelheid hoger zet houd hij dit niet vast nadat ik reboot. Is het mogelijk met een of ander tooltje te overklokken zonder de bios te hoeven flashen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik ben er dus mee gekapt heb nu dus een gehackte bios gevonden voor 9500 naar pro of 9700 is dus 9500 pro geworden tja kan er niet meer mee :p
kvind wel fijn zo hoor daar niet van
had hogere score verw8 eigenlijk maar ik vind het een beste overclock om eerlijk te zijn
heb tot nu toe alleen 2001 gedaan 10984 was me score http://service.futuremark.com/compare?2k1=6544610 al wil je comparen :P kheb dan ook niet de snelste computer :/ maar goed:+

core = 374
ddr = 277 hoger kreeg ik dan artifacts maar goed

heb 2003 nog niet getest heb ook nog geen direct x maar ik edit deze post wel al heb ik het allemaal mischien me cpu nog omhoog :p dan haal ik wel de 11000 cker weten :D anywayz jullie horen het nog wel

tis btw een connect 3d 9500 non pro 128 8x agp met omega drivers de nieuwste die op lilomegacorner ofzo stonden overclocked met radclock of hoe dat ook mag heten cheers :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het tooltje al gevonden om mee over te klokken zonder de bios te hoeven flashen. Namelijk Rage3D tweak. Heb nu core op 340 en memory op 290, in 3dmark 2003 haal ik nu 4846, (Club3D ATI 9500np 128MB @ 9700 Pro, AMD 2400+) dit is een redelijke score dacht ik toch? Hier laat ik het voorlopig bij, komende dagen zal ik eens goed testen met diverse games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd netjes wou dat ik me mem zo hoog kon krijgen :p heb nu ook een 2400+ lolz tenminste dat geeft me bootup screen aan is wel maar 1860 mhz maar voor een 2000+ tbred a vind ik wel redelijk maarja me core word erUG warm als ik die nou koel kan ik er wel het een en ander meer uittrekken zonder artifacts te krijgen denk maar goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 22:42:
[...]

Geniaal!!! Deze is echt om in te lijsten! :+

" You have not connected the power extension cable to your radeon 9700 video card. Please refer to the 'getting started guide*' for proper hardware installation !!!"

vrij vertaald:

Sluit $#@%# de stroom voor de videokaart aan met een kleine molex! 8)7
ik zal het voor je spellen goed

I.K…H.E.B…E.E.N...R.A.D.E.O.N…9.5.0.0…E.N...H.I.J…Z.E.C.H.T…D.A.A.R…A.L…D.A.T…I.K…E.E.N…9.7.0.0…H.E.B…T.E.R.W.I.J.L…I.K…N.O.G…N.I.K.S…H.E.B…G.E.D.A.A.N...A.A.N…D.E…B.I.O.S…V.A.N…M.E…B.E.E.L.D.K.A.A.R.T…D.U.S…D.A.A.R…Z.O.U…E.I.G.E.N.L.I.J.K…M.O.E.T.T.E.N…S.T.A.A.N…D.A.T…D.E…P.O.W.E.R.C.O.N.E.C.T.O.O.R…V.A.N…D.E…R.A.D.E.O.N…9.5.0.0…N.I.E.T…V.E.R.B.O.N.D.E.N…I.S

nog 1 maal het plaatje als geheugensteuntje
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ja.hogeboomvanbuggenum/Tweakers/voorteken.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S I M P O L betekent dus gewoon dat je een 9700 pcb heb ;) dat wist me vriendin nog wel :P dies a computoriaal of hoe je dat ook zegt :P

kga het btw ook is proberen
ik had hetzelfde maar ik heb toch geen ouwe pcb 9500 maar een nieuwe vaagheid dus er zit dus blijkbaar wel IETS in van een 9700 maar wat weet iemand dat toevallig?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2003 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39
Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 16:12:
Misschien een tip voor iemand die nog op zoek is naar een 9500 np? Mycom heeft (Zomeractie) de Sapphire ATLANTIS RADEON 9500 in de aanbieding voor 139 €.
Ik heb er deze middag in Utrecht één gekocht en heb het geluk gehad dat ik deze correct heb kunnen softmodden.

http://silverapp1.mycom.n...ductType=&productID=38359
Ik heb t gezien ja.
Maar als ik het nou over internet bestel.
Krijg ik dan wel zeker wete een goede versie?
Dadelijk zit ik namelijk opgescheept met een 9500 die niet te modden is.
en dat willen we natuurlijk niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
Ze hebben ze alle 2 bij mycom, ik heb ook 10 dozen open gehad voordat de goede pcb er uit kwam zetten.
Dus je zal ff langs moeten gaan of je bestelling telefonische door geven en zeggen dat je alleen die wil en anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siluro
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39
Helaas werkt de afebeelding in de openingspost niet meer.
Zou je misschien ff een fotootje kunnen uploaden van jou sapphire.
(Als t te lastig is hoef je t niet te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plux
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:26

Plux

Team KVM

Ik heb er ook 1 gehaald bij MyCom.. heeft alle vier de chippies boven de GPU zitten, die is niet te softmodden, toch? Geldt ook voor de Sapphires dat er twee chips naast, en twee boven moeten zitten???

Maak er geen probleem van, of een oplossing!—- je moet niet zo moeilijk doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:15

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Heb jij die zwarte kaart of een rode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
met veel pijn en moeite zijn hier wat fototjes

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ja.hogeboomvanbuggenum/Tweakers/radeon1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ja.hogeboomvanbuggenum/Tweakers/radeon2.jpg

en een stuk groter fototje van de kaart

van de sapphire kaarten moet je die hebben zoals hier boven staat alle anderen zijn de verkeerde

er is zijn ook in omloop met de pcb van een 9700 maar met dezwarte kleur en daarvan weet ik niet van of die het ook te modden zijn...!!!
ik bedoel dus niet die met de geheugenchips op een rij

[ Voor 38% gewijzigd door MokerHamer op 27-05-2003 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plux

Plux

Team KVM

Ok, ik heb de verkeerde dus.. op naar MyCom :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Kon er maar iemand langsgaan bij die zaak waar MokerHamer is geweest en er een paar inkopen (uitzoeken met de goeie layout) zodat ik ook de goeie kaart kan bemachtigen.

* EXCalibur_EeK woont in Zuid Limburg :(

Heb Mycom gebeld, maar die helpdesk-medewerker keek naar afbeelding van aanbieding en op die afbeelding staan ze met 'vier-op-een-rij'. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
ja dat weet ik ik had ook eerst gebeld en zo naar haarlem en hoofddorp en toen zijden ze dat ook

ik tog naarbinnen gelopen bij haarlem en na wat speurwerk met een verkoper vonden we een doos die er ook net ff anders uit zag en ook het heele binnenwerk van de doos was anders en daar zat i in

was ik toen ff blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jullie hebben gewoon meer geluk dan mij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plux

Plux

Team KVM

Ik heb m net weer ingeruild bij MyCom Utrecht.. zei dat ik een zwarte had en rode wilde, en na vijf minuten ging ik weg met één zoals hierboven op de foto staat. * Plux blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djivo
  • Laatst online: 17-04-2023
Damn, ik heb net Mycom arnhem gebeld, en daar hadden ze er nog 1: Alleen een zwarte!!! :(
Nou morgen ff nog een x bellen, want smiddags kregen ze weer levering... Ik wil natuurlijk wel een rooie, en aangezien arnhem nog een dik uur rijden is voor mij.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Kan niemand er een voor mij regelen? Ik maak het geld wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
offtopic:
Situatie:
* Géén floppydrive
* Win98 bootflop image op cd
* WinXP met NTFS
:/

Jullie raden het al: ik kan in DOS nergens naar schrijven als ik een image van mijn bios wil maken :(
Nu wil ik NTFSDOS ook op de cd zetten, maar hij wil eerst naar een floppy gezet worden...

Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:37
Plux schreef op 27 May 2003 @ 13:10:
Ik heb m net weer ingeruild bij MyCom Utrecht.. zei dat ik een zwarte had en rode wilde, en na vijf minuten ging ik weg met één zoals hierboven op de foto staat. * Plux blij :)
weet Plux misschien of ze er nog meer hadden in Utrecht???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plux

Plux

Team KVM

LaborGardens schreef op 27 mei 2003 @ 16:11:
[...]

weet Plux misschien of ze er nog meer hadden in Utrecht???
Geen idee. volgens mij hadden ze iig nog wel wat dozen, maar hij werd van achter gehaald, dus ik weet t niet pcies. Ga zelf even langs of bel ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 May 2003 @ 17:45:
Voor die Sapphire kun je geloof ik gewoon deze gebruiken http://homepage.ntlworld.com/paul.toler/97PmufuN.BIN ,
wel OC resultaten posten als je klaar bent ! :)

Niet vergeten een backup te maken van je originele bios, er kunnen altijd dingen fout gaan en zo kun je altijd nog terugschakelen. ;)
Hmmzz...
Ik heb hem net geforced gelashed (geloof ik), maar hij ziet hem nu als een 9500 nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een in rotterdam gehaald bij MyCom en succes! :) Alle 9700/9800 demo's draaien perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 22:12
Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 16:51:
Net een in rotterdam gehaald bij MyCom en succes! :) Alle 9700/9800 demo's draaien perfect!
moest je hem uitzoeken of kreeg je meteen de goede mee.
ik heb hem via de post besteld maar ik weet niet of ik de goede krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg gelijk de goede mee, althans dat zag ik thuis. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plux

Plux

Team KVM

Heeft CPU-snelheid er nog iets mee te maken?? Ik heb flinke schaakborden, niet alleen in de demo's maar bv ook in het XP logon-scherm.. Z-buffer aanpassen lijkt niets uit te maken :{ Huidige cpu is echter slechts een Athlon 600MHz met 256 MB geheugen.

Krijg binnen paar dagen Barton 2500+ met 512MB, misschien helpt dat wat toevallig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me niet, cpu word niks aan veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Hmmmz....
Had eerst softmod gedaan -> 9700
Toen lopen kloten (weetnietwat) -> 9500
Ik heb eerst geprobeerd bios te flashen -> gaf nog steeds 9500 aan (ook in GLinfo)
Daarna softmod -> nog steeds 9500
Daarna probeer ik de Reef-demo van Matrox te draaien, gaat prima en opeens BOEM, overal checkers, moest rebooten om ze weg te krijgen.. :/

Wat is er nu met mijn kaart? Issie 9500 of 9700? Of komen die checkers door warmte? Hij is niet ge'oced... :?

[ Voor 11% gewijzigd door anandus op 28-05-2003 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

glinfo geeft die bij mij nu een 9500 pro aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savages
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 11:33
iemand nog ideeen om spontane hangups eronder te krijgen?
Het systeem is inmiddels overklokt (een XP 1700+ op 2230Mhz :9), maar de problemen waren daarvoor al. Ik heb de goede pcb, goede mems (infenion 3.3ns), enzovoort. Ati demo's blijven vaak spontaan hangen bij het inladen en dergelijke... :'(

[update]

Heb nu net de Omega drivers geinstalleerd.. alles leek wat soepeler te lopen... Hij crasth echter nog steeds af en toe bij 3dmark03.. 3dMark 01se draait wel perfect... :?

Bij die trollen in 3d Mark 03 heb ik checkers, en een van de laatste testne hangt het systeem spontaan.. ;(

[ Voor 35% gewijzigd door Savages op 27-05-2003 21:13 . Reden: nieuwe info ]

| Unox = The Worst Operating System | How can you respect a computer controlled by a mouse? | Wie het laatst lacht, is het langzaamst van begrip. |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 18:59:
glinfo geeft die bij mij nu een 9500 pro aan
En orgineel is dit een standaard radeon 9500 nonpro 128MB? Zou dat dan ook iets zijn voor de 9500pro bezitters? een bios van een 9500 nonpro er in flashen en vervolgens de softmod gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
EXCalibur_EeK schreef op 27 mei 2003 @ 12:20:
Kon er maar iemand langsgaan bij die zaak waar MokerHamer is geweest en er een paar inkopen (uitzoeken met de goeie layout) zodat ik ook de goeie kaart kan bemachtigen.

* EXCalibur_EeK woont in Zuid Limburg :(

Heb Mycom gebeld, maar die helpdesk-medewerker keek naar afbeelding van aanbieding en op die afbeelding staan ze met 'vier-op-een-rij'. :(
Hop, pak de intercity naar Eindhoven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo daar ben ik weer. Heb nu weer even wat meer tijd gehad om mijn kaartje te OC-en. :)

De Ati Radeon 9500 64 MB.

Wat resulataten:

Mijn Ati Radeon 9500 NP 64 MB @ PRO loopt nu op 4015 3dmarks 2003. (369 MHz / 302 MHz). Het geheugen kan nog wel met 8 omhoog denk, maar dat test ik morgen wel weer :)

Mijn cpu draait nu op 2172 mhz, wat ook wel hoger kan :)

/me is happy en vraagt zich af hoe de andere 64 mb bezitters het doen? :)

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHc5
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09-2024
hoe kan ik checken of mijn bios flash goed is gegaan.. als het zo is ben ik geen ruk vooruit gegaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 00:44:
Zo daar ben ik weer. Heb nu weer even wat meer tijd gehad om mijn kaartje te OC-en. :)

Wat resulataten:

Mijn Ati Radeon 9500 NP 64 MB @ PRO loopt nu op 4015 3dmarks 2003. (369 MHz / 302 MHz). Het geheugen kan nog wel met 8 omhoog denk, maar dat test ik morgen wel weer :)

relaxe score met zo een kaartje _/-\o_
waar heb je de 9500pro drivers vandaan?
....................................................................

Weet iemand of er kwaliteits/performance verschil zit tussen
16bit zbuffer en 24bit zbuffer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 07:46:
[...]

Zullen wel gewoon catalyst drivers zijn.

En 16 bit lijkt me sneller maar mindere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 07:46:
[...]

Dit zijn de laatste Omega drivers en die maakt er zelf een 9500 pro van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens met Club3D 9500np 128mb (met 9700 pro MuFu bios).......

hoeveel halen jullie qua overclocken van core/mem ?

zijn deze Club3D kaarten beter of slechter over te clocken dan de Sapphire's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 19:41

Blord

Hello Kitty !

Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 17:24:

Heb je dan nog echt veel prestatieverschil tussen een 360 mhz Core clock en een 430 mhz core clock, aangezien het geheugen je terug zou kunnen houden?

Edit: Gpu ff veranderd in vpu, we hebben het immers over een ati kaart ;)
Meer is altijd beter :)
core/mem
378/330 : 5600 3DMark03
432/330 : 5986 3DMark03
439/330 : 6026 3DMark03

voor voltmod zie andere thread : [rml][ OC] Radeon 9700 Pro Volt MOD[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GVD :( ik heb vandaag geprobeerd de bestelling bij DigiWorld te cancelen om die Sapphire 9500 bij mycom te halen maar was al verstuurd... sh*t
dat scheelt toch weer €177 - €139 = 38 euros...

mja, misschien heb ik meer succes met de Club3D :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kga de 9500 non-pro bestellen op internet. Moet ik alleen ff weten welke fabrikant de beste is. En of iemand me daarvan dan een link wil geven naar een goeie en betrouwbare site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Laatst online: 04-09 09:45
www.maxpert.nl levert deze dingen al vanaf het begin, betrouwbaar en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 11:05:
Jongens met Club3D 9500np 128mb (met 9700 pro MuFu bios).......

hoeveel halen jullie qua overclocken van core/mem ?

zijn deze Club3D kaarten beter of slechter over te clocken dan de Sapphire's?
De core komt heeeeel ver bij Club3D.

Qua memory zou je ff moeten kijken op de ramchips op je kaart, als je Infineon 3.3 of 3.6 memory hebt kom je max op 315 mhz uit met je memory als je geluk hebt, maar ik zou rekenen op 300 mhz.

Als je zo gelukkig bent dat er geen Infineon opzit maar een ander merk kun je vaak tot de 325 memory wel komen.

Als je 2.8 ns geheugen hebt is in sommige gevallen bij zo'n non-pro zelfs 350 mhz haalbaar.

Over het algemeen is bij Club3D qua memory 300 mhz maximaal normaal, zonder voltmod ofzo, en de core kun je wel richting de 370 mhz doen.... ik heb nog geen waterkoeling op mijn kaart maar zodra die geinstalleerd is zal ik eens kijken hoever de core gaat zonder voltmod.

De Sapphire is over het algemeen beter te overklokken omdat die geen gebruik maakt van die Infineon memory chips. Met de Sapphire haal je zoiezo wel pro snelheden (310 mhz memory), waarschijnlijk sneller.

Voor meer informatie over Club3D overklokresultaten moet je maar ff hier kijken:

http://www.rage3d.com/boa...6&perpage=20&pagenumber=1

9700NP Powercolor owners thread.... Powercolor en Club3d zijn dezelfde kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het nou zo dat je met een andere bios op een Saphire 9500np@9700 128Mb hogere snelheden kunt halen met oc'en? ik heb nu 300/300 draaien maar geheugen hoger geeft artifacts. core kan hoger, moet ik nog proberen, heb de kaart pas sinds maandag. welk bios zou ik dan moetren flashen, die warp11 bios bijv.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je ff hier kijken:

http://www.rage3d.com/boa...ghlight=Mufu&pagenumber=1

Daar zijn verschillende biossen getest en de overklokresultaten vermeldt, die biossen kun je wel ff proberen. Met die van de Topicstarter van die thread op rage3D (Mufu) kom je waarschijnlijk het verst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MokerHamer schreef op 27 May 2003 @ 12:06:
met veel pijn en moeite zijn hier wat fototjes

[afbeelding]

[afbeelding]

en een stuk groter fototje van de kaart

van de sapphire kaarten moet je die hebben zoals hier boven staat alle anderen zijn de verkeerde

er is zijn ook in omloop met de pcb van een 9700 maar met dezwarte kleur en daarvan weet ik niet van of die het ook te modden zijn...!!!
ik bedoel dus niet die met de geheugenchips op een rij
ik heb dus gewoon precies de zelfde kaart (ook bij mycom gekocht),
maar de softmod werkt niet, met omega drivers geeft glinfo wel aan dat t een 9700 is maar crasht alles (games, 3dmark, ati demos)

hoe hebben jullie deze r9500 gemod dan?

en zou t uitmaken of ik m flash?

en ik had mijn vraag al een keer eerder gepost, een reactie zou fijn zijn, danku _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plux

Plux

Team KVM

Verwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 13:37:
[...]

De Sapphire is over het algemeen beter te overklokken omdat die geen gebruik maakt van die Infineon memory chips. Met de Sapphire haal je zoiezo wel pro snelheden (310 mhz memory), waarschijnlijk sneller.
Ik heb n Sapphire van MyCom en daar zit gewoon Infineon 3.3ns op. Gaat niet hoger dan 300MHz.. (met gratis checkers bij de softmod :+). Maar goed dat ie zo goedkoop was :)

@zenfox: Ik heb dus ook die kaart. Softmod lukte wel met Catalyst driver (GLinfo gaf 9700 aan), maar incl. schaakpatroon dus

[ Voor 12% gewijzigd door Plux op 28-05-2003 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 13:37:
[...]

De core komt heeeeel ver bij Club3D.

Qua memory zou je ff moeten kijken op de ramchips op je kaart, als je Infineon 3.3 of 3.6 memory hebt kom je max op 315 mhz uit met je memory als je geluk hebt, maar ik zou rekenen op 300 mhz.

Als je zo gelukkig bent dat er geen Infineon opzit maar een ander merk kun je vaak tot de 325 memory wel komen.

Als je 2.8 ns geheugen hebt is in sommige gevallen bij zo'n non-pro zelfs 350 mhz haalbaar.

Over het algemeen is bij Club3D qua memory 300 mhz maximaal normaal, zonder voltmod ofzo, en de core kun je wel richting de 370 mhz doen.... ik heb nog geen waterkoeling op mijn kaart maar zodra die geinstalleerd is zal ik eens kijken hoever de core gaat zonder voltmod.

Voor meer informatie over Club3D overklokresultaten moet je maar ff hier kijken:

http://www.rage3d.com/boa...6&perpage=20&pagenumber=1

9700NP Powercolor owners thread.... Powercolor en Club3d zijn dezelfde kaarten
oh dus had beter aan gedaan om die goedkopere Sapphire te kopen bij Mycom
maja, niks aan te doen, telaat nu, ze hebben die Club3D al opgestuurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 00:44:

Wat resulataten:

Ik heb die kaart ook. Het is me alleen nog niet gelukt hem te flashen.
Heb je btw extra cooling op je vid kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 14:04:
[...]

ik heb dus gewoon precies de zelfde kaart (ook bij mycom gekocht),
maar de softmod werkt niet, met omega drivers geeft glinfo wel aan dat t een 9700 is maar crasht alles (games, 3dmark, ati demos)

hoe hebben jullie deze r9500 gemod dan?

en zou t uitmaken of ik m flash?

en ik had mijn vraag al een keer eerder gepost, een reactie zou fijn zijn, danku _/-\o_
Wat bedoel je met de softmod werkt niet?? Als die in windows zegt dat het een 9500 is betekent dat niet dat die niet werkt, bij mij zegt windows ook dat het een 9500 is maar hij is wel goed gemod. Je moet gewoon afgaan op wat GLINFO zegt en als die zegt 9700 dan is die dus goed gemod.

Verder is het dus geen juiste conclusie dat de softmod niet werkt omdat alles crasht, dit lijkt mij eerder een niet modbare kaart dan iets anders, hoewel het altijd natuurlijk een softwareprobleempje kan zijn. Als die het met 9500 drivers wel doet dan is die denk ik gewoon niet modbaar.

Verder zou ik nog ff wat willen zeggen voor andere mensen, ik heb de indruk na het lezen van sommige posts dat mensen denken dat als je zo'n bios flash doet dat windows hem dan ook herkent als 9700 zonder softmod gezeur, dit is dus NIET zo en de enige manier om dit te bewerkstelligen is door te gaan solderen aan je kaart. De enige reden om te flashen is overklokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 14:49:
[...]

Wat bedoel je met de softmod werkt niet?? Als die in windows zegt dat het een 9500 is betekent dat niet dat die niet werkt, bij mij zegt windows ook dat het een 9500 is maar hij is wel goed gemod. Je moet gewoon afgaan op wat GLINFO zegt en als die zegt 9700 dan is die dus goed gemod.

Verder is het dus geen juiste conclusie dat de softmod niet werkt omdat alles crasht, dit lijkt mij eerder een niet modbare kaart dan iets anders, hoewel het altijd natuurlijk een softwareprobleempje kan zijn. Als die het met 9500 drivers wel doet dan is die denk ik gewoon niet modbaar.

Verder zou ik nog ff wat willen zeggen voor andere mensen, ik heb de indruk na het lezen van sommige posts dat mensen denken dat als je zo'n bios flash doet dat windows hem dan ook herkent als 9700 zonder softmod gezeur, dit is dus NIET zo en de enige manier om dit te bewerkstelligen is door te gaan solderen aan je kaart. De enige reden om te flashen is overklokken
nou de softmod als in wat op de frontpage staat dus door t filetje te verwisselen en dan drivers updaten werkt niet, gl info geeft nix aan en ik haal geen hogere benchmarks

en met de omega drivers doet ie dit dus automatisch ofz? maar daar werkt t dus wel bij, geeft gl info wel aan 9700 ..maar werkt dus nix

en als dit een on-modbare kaart is isser dan nog iets wat ik hier aan kan doen?
zouden dr in de toekomst bv betere hacks uitkomen waardoor de kans van slagen groter word?

naja thx iig voor je info :) cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 14:56:
[...]

nou de softmod als in wat op de frontpage staat dus door t filetje te verwisselen en dan drivers updaten werkt niet, gl info geeft nix aan en ik haal geen hogere benchmarks

en met de omega drivers doet ie dit dus automatisch ofz? maar daar werkt t dus wel bij, geeft gl info wel aan 9700 ..maar werkt dus nix

en als dit een on-modbare kaart is isser dan nog iets wat ik hier aan kan doen?
zouden dr in de toekomst bv betere hacks uitkomen waardoor de kans van slagen groter word?

naja thx iig voor je info :) cheers
Je kans van slagen zal nooit beter worden, maar ik denk dat je iets verkeerd doet bij het file'tje verwisselen dan....

Ik zou wel eerst ff proberen om het te modden zonder die omega drivers, als spellen vastlopen kun je altijd nog ff windows opnieuw installeren zodat je zeker weet dat je geen software problemen hebt.

Ik zou dus als ik jou was nog ff verder pielen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djivo
Ik heb ook zonet de sapphire radeon 9500 kaart (De rode) gehaald, en hij doet het perfect.
Alleen nou heb ik em gepacht, en toch blijft er in me device manager radeon 9500 en radeon 9500 series staan. Ook 3dmark03 ziet em als een radeon 9500...

is er toch iets verkeerd gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Even mijn eigen probleempje kicken. Iemand een idee?
anandus schreef op 27 May 2003 @ 17:56:
Hmmmz....
Had eerst softmod gedaan -> 9700
Toen lopen kloten (weetnietwat) -> 9500
Ik heb eerst geprobeerd bios te flashen -> gaf nog steeds 9500 aan (ook in GLinfo)
Daarna softmod -> nog steeds 9500
Daarna probeer ik de Reef-demo van Matrox te draaien, gaat prima en opeens BOEM, overal checkers, moest rebooten om ze weg te krijgen.. :/

Wat is er nu met mijn kaart? Issie 9500 of 9700? Of komen die checkers door warmte? Hij is niet ge'oced... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Een vraagje voor degene die een Sapphire hebben gekocht bij Mycom met de verkeerde layout: Wat is de kleur van jullie videokaart?

Ik vraag het maar effe zodat ik zeker weet dat ik wel de goeie ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anandus schreef op 28 May 2003 @ 15:34:
Even mijn eigen probleempje kicken. Iemand een idee?

[...]
Hmm........ 9700 pro bios geflashed ---> hogere core clock en mem clock ---> als je een demo draait staat de mem clock op 315 ---> hij trekt het niet en checkers

Als je de bios flasht en hij geeft nog steeds 9500 aan is dat echt niet raar.... dan is de flash gewoon gelukt hoor. Als je ECHT een 9700 wilt moet je gewoon Hardmodden omdat die herkenning van de videokaart in windows niet via de vga bios gaat maar op een andere manier.

Ik zou even via Rivatuner kijken hoe hoog alles staat, waarschijnlijk te hoog voor je 3d kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOFEAR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 13:36
Iemand nog een id voor dit probleem????
NOFEAR schreef op 22 May 2003 @ 17:50:
Weet iemand ook een oplossing voor dit probleem>>>?
(heb het al eerder gevraagd ;) )

Kwas wel benieuwd of er meer mensen last van hebben van dit stippies probleem..
Ik heb namelijk dit probleem nog niet eerder gezien... in de verschenen topics :+

ff een plaatje

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djivo
EXCalibur_EeK schreef op 28 mei 2003 @ 15:42:
Een vraagje voor degene die een Sapphire hebben gekocht bij Mycom met de verkeerde layout: Wat is de kleur van jullie videokaart?

Ik vraag het maar effe zodat ik zeker weet dat ik wel de goeie ga kopen.
kleur is rood....

Maar nu mijn probleem!!! Ik zie in 3dmark03 nog radeon 9500...is ie dan goed gepatcht ofniet?

[ Voor 93% gewijzigd door Djivo op 28-05-2003 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOFEAR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-08 13:36
Ivos schreef op 28 mei 2003 @ 15:47:
[...]

kleur is rood....

Maar nu mijn probleem!!! Ik zie in 3dmark03 nog radeon 9500...is ie dan goed gepatcht ofniet?
Moet je ff kijken hoe die in glinfo staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djivo
In GLInfo:

Radeon 9700 Prototype x36/MMX/3DNOW!/SSE

Daar wel 9700 dus, alleen geen PRO!
Wat staat er bij jullie dan in 3dmark03?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die 9700 is gewoon goed.

Radeon 9700 en 9700 pro hebben precies dezelfde drivers dus of er nou 9700 of 9700 pro staat, het maakt totaal niet uit.

Edit: In 3Dmark zegt die bij mij gewoon 9500

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2003 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djivo
Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 15:57:
Die 9700 is gewoon goed.

Radeon 9700 en 9700 pro hebben precies dezelfde drivers dus of er nou 9700 of 9700 pro staat, het maakt totaal niet uit.
Okj, dankje...
Wel heel vaal dat er voor de rest nergens 9700 staat, overal 9500(benchmarkprogs, configuratiescherm, device manager etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Ivos schreef op 28 mei 2003 @ 15:47:

kleur is rood....

Dus als ik het goed begrijp is er ook een rode kaart met de ´verkeerde´ layout (dus 4 op een rij) en dus geen zwarte zoals ik dacht?

[ Voor 7% gewijzigd door EXCalibur_EeK op 28-05-2003 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djivo
neenee, de rode kaart is de GOEIE!!! :)
Sorry, ik las je post verkeerd....de zwarte is fout!!!

Staat btw ook op de 1e pagina van de thread en is al heel vaak genoemd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXCalibur_EeK

EXCalibur_EeK

[EXC]EeK

Ja dat dacht ik al, maar nadat jij dat zei begon ik te twijfelen.

Oke bedankt dan ga ik nu mijn bestelling plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djivo
hmm ik zou maar naar de winkel toegaan als ik jou was....want als je een bestelling plaatst heb je best grote kans dat je een zwarte geleverd krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand toevallig of Moto gp 2 opengl of direct3d gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leest men tegenwoordig nooit meer de openings post :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 22:12
heeft iemand hier de Sapphire kaart van Mycom al via de post binnen gehad ? en zoja was het de goede layout.

[ Voor 54% gewijzigd door dirk38 op 31-05-2003 13:45 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.