Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 23:54:
Flashen is niet heel moeilijk, maar er kan altijd wel wat fout gaan en ik zou me even een beetje inlezen in een paar topics van mensen die het verkeerd hebben gedaan als je het van plan bent te gaan doen.
Je kunt namelijk als het flashen verkeerd gaat je kaart nogmaals flashen door een pci kaart te gebruiken als primaire vga kaart. Dit moest ik doen omdat ATIFLASH mijn bios niet wou flashen en het dus fout ging. Uiteindelijk FLASHROM gebruikt die het wel wou doen.
Oftwel, moraal van het verhaal, zorgen dat je de goede bios hebt en zorgen dat je goed weet waar je mee bezig bent.
Het is niet zo heel moeilijk om te doen hoor, maar eerst wel even een back-upje maken van je vga-bios zodat je nog altijd terugkan als het niet goed uitpakt.
Verder of het het waard is weet ik niet, ik kon met mijn geheugen wel een stukkie verder komen dan zonder 9700 pro bios.... maar ik weet niet of dat bij jou het geval zal zijn
JOUW MOET IK HEBBEN

ik heb me bios ook geflashed nieuw pcb

was weer is koppig
maar dat flashrom hoe moet ik die aangeven welke command line want ik zie nix maar ik kan wel op floppy booten

dus dan maak ik een flash.bat aan met die command line als je die please ff door wil geven
ik heb al zon kut dag eindelijk na 2 dagen me 9500 binnen blijkt nieuwe pcb te zijn
ik met me lompe harses geflashed
kwam een brief van roc dat ik niet aangenomen ben voor de ict opleiding omdat ik volgens hun niet genoeg gemotiveerd zijn dus 1 van de 2 moet te redden zijn en dan het liefst me connect 3d radeon 9500 non pro 128mb

heb ik btw van die link gedaan uit de openings post besteld bij challenge computers
weet iemand nog oplossing ervoor?
zucht
alvast bedankt
ik

degene die met het antwoord komt

atiflash sux trouwens

laat me ook gelijk ff weten welke bios ik moet flashen

want had die 9500non pro 128 gepakt
en daarna gelijk die 9700 pro bios

jaja ik weet het ik ben lomp