ATI Radeon 9500 rebuild --> 9700 (PRO) - Deel 5

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.556 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 17:41
ReseTTim schreef op 19 May 2003 @ 11:44:
[...]

offtopic:
Lieverd ik hou met heel m'n hard van je
staat op je site... tis volgensmij m'n harT met een t dus..
Fixed
Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 18:00:
[...]

heb je dat stukje zelf ingezoomd of gaat het om die kleine blokjes?
ik heb dus zelf die stukjes iets vergroot

die blokejs staan wel in rijen van 2 breed alleen in doom 3 (demo) staan ze over het hele scherm verdeeld maar die blokjes verkleuren dus steeds ik denk zelf dat het een zoort misplaatste pixels zijn

[ Voor 26% gewijzigd door MokerHamer op 19-05-2003 23:09 . Reden: ReseTTim :p ]

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MokerHamer schreef op 19 May 2003 @ 23:07:
[...]

Fixed

[...]

ik heb dus zelf die stukjes iets vergroot

die blokejs staan wel in rijen van 2 breed alleen in doom 3 (demo) staan ze over het hele scherm verdeeld maar die blokjes verkleuren dus steeds ik denk zelf dat het een zoort misplaatste pixels zijn
bij mij verkleuren die blokjes ook in doom3 demo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@MokerHamer

Als ik mijn 9700 NP laat draaien op 411 Mhz krijg ik op gegeven moment ook van die blokjes: probleem is volgens mij warmte of voltage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
ik zal eens met de stroom gaan expeerimenteeren
maar dat doe ik morgen want iemand is nu iets naar mij aan het uploaden })
en dat kan ik niet afbreken
hitte is het denk ik niet want het is er ook als ik de core en mem niet heb opgeschroeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-09 09:41

ReseTTim

Chocolate addicted

binnenkort wordt mijn ati r9500 watergekoeld :P en op de mem komt memsinks die ik nog heb liggen waarmee ik met as2 en compound me oude ati r8500 mee heb gesloopt :X dit keer maar is met dat thermaltape plakken :D

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jns1986
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 15:05
Club3D ATi Radeon 9500 128MB DDR BGA DVI/TV-Out -> hierop zou de hack toch ook gewoon moeten werken? zoja, waarom staat hij niet in de faq met een link naar de pricewatch? zonee, waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een kleine vraag die ik niet in de openingspost kon vinden.. Als je je Connect 3d radeon 9500 pro wilt voorzien van een andere bios (bijvoorbeeld de hercules 9700 np, is er door een vriend van me succesvol ingeflashed), moet je hem dan eerst hardware modde, of hoeft dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

als ik jou was zal ik lekker de software hack gebruiken.. gebruik ik ook en werkt perfect mijn ati r9500 @ 9700 met mem @ 300/300

strax ffies zien wat voor 3d mark score ik haal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
ReseTTim waar haal jij je heatsinkjes en zo ?
ik kan niks vinden in de regio (ik woon in dezelfde regio)

p.s. je site werkt niet helemaal lekker :p

[ Voor 18% gewijzigd door MokerHamer op 20-05-2003 04:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dikke artifacts hiero... :(

Die artifacts, komen door de pipelines neem ik aan. Haalt het uit om alleen de 256-bit bus open te gooien en 4 pipelines te houden? MAW levert dat merkabre performancewinst op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Laatst online: 04-10 16:16
ReseTTim schreef op 19 mei 2003 @ 00:19:
ik heb dus nu me ati via de software hack op 9700 lopen als het goed is.. alleen in windows is het nog zichtbaar dat het een r9500 is. is het dan ook echt nog de 9500 of loopt ie wel als een 9700.

ik heb vervolgens 9700 Car Paint v1.1 gedraait net. draait die alleen als je een ati r9700 hebt of ook met een 9500?
- bij de 3.1 drivers komt het voor dat ie als 'radeon 9500' staat terwijl ie zich gedraagt als een 9700, dit kun je zo zien door de fillrate test te doen. Ik zou overigens gewoon de 3.4 drivers nemen, die werken pfect! gta vice city in 1200x1600 no prob!

- de demos werken op alle ati kaarten

offtopic:
lang geleden dat ik hier keek overigens, deel 5 alweer ;) sjeee.. cool dat mensen nog steeds iets aan de FAQ hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jhead22 schreef op 19 mei 2003 @ 22:26:
[...]

* jhead22 heeft ook een Club3D radeon 9500 64 MB NP...

Heb jij de normale warp bios voor de 9500 NP erop gezet of de Pro versie zodat je de kaart software matig niet meer om hoeft te zetten tot pro ?

Ik heb de kaart op 300/300 lopen met soft mod naar pro. Kaart wil ook 330/315 doen... Hoe hoog draai jij met en zonder dit nieuwe bios ?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik even de tijd niet heb gehad om verder te gaan. Zit nu dus nog steeds op 300/300, want ik heb probs met het geluid. Maar om nu maar even antwoord te geven op je vragen.

Over de vraag of je er ook meteen een pro bios kan opzetten, moet ik helaas nee zeggen, want er is namelijk geen pro versie van de 64 MB of je de ATi Radeon 9500 Pro Beta BIOS kan gebruiken voor dit kaartje weet ik niet. Ik zou zeggen probeer het uit :D 8)

Volgens mij is mijn kaartje nu al standaard een pro door het 64 MB Hacked bios van Warp erop te zetten.

Misschien zijn er meer mensen die hier iets over weten? (antwoord nu ook eens, andere 64 mb bezitters) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

MokerHamer schreef op 19 May 2003 @ 00:49:
ik heb ook nog 1 probleempje

[afbeelding]

ik heb deze vorm van checkers nog niet gezien op deze page en ik hoop dat iemand mij kan helpen om ze weg te krijgen

voor de rest werkt de kaart echt top ik haal nu
4863 3dMarks'03 (Core 357,75 / Mem 317,25)
in spellen zie je deze checkers bijna niet maar het liefst hellemaal niet natuurlijk
zonder de oc van de gpu en de mem zijn die blokejs er ook
heb deze blokjes ook, hangt af van de resolutie hoeveel blokjes het zijn,
ze vermeerderen naarmate ik de resolutie omhoog schroef.
In Battlefield 1942 heb ik er geen last van, maar wel in alle spellen die op de Quake engine zijn gebaseerd (MohAA, RTCW, Quake etc) wel. En de ATI demo's, en 3DMARK200*.
maar weer niet in RTCW Enemy Territory.

is hier al een fix voor? (behalve mod ongedaan maken...)

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stevio4u, kan je mij vertellen hoe je die warp11 bios erop hebt gezet. Ik heb alle benodigde files geloof ik, maar het lukt niet echt. Ook hebben de help files mij niet geholpen. Je kan natuurlijk ook een link geven met info. Btw, ik heb ook de Club3d Radeon9500np 65mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
Verwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 23:46:
@MokerHamer

Als ik mijn 9700 NP laat draaien op 411 Mhz krijg ik op gegeven moment ook van die blokjes: probleem is volgens mij warmte of voltage...
voltage helpt bij mij niet en warmte lijkt me stug want dan zou je ze niet vanaf de eerste sec hebben omdat alles nog koud is

heeft iemand anders nog ideeen hier voor
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ja.hogeboomvanbuggenum/Tweakers/blokjes.jpg
(ik heb zef die inzoemingkjes gemaakt :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06 19:08
Verwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 03:07:
Even een kleine vraag die ik niet in de openingspost kon vinden.. Als je je Connect 3d radeon 9500 pro wilt voorzien van een andere bios (bijvoorbeeld de hercules 9700 np, is er door een vriend van me succesvol ingeflashed), moet je hem dan eerst hardware modde, of hoeft dat niet?
Heeee, natuurlijk moet er eerste een hw mod worden gedaan..anders klopt de ID niet en zal de bios niet worden geflashed.

oh, je hebt trouwens geen PRO kaartje. :P ..want dan kan je helemaal geen mod uitvoeren.

C' ya.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die blokjes die heb ik ook als ik z-mask aan heb staan.
ik krijg ze ook als ik z-compression in rage3dtweak op high heb staan.

dus je kunt proberen

met rtool - zmask disablen
rage3dtweak - z-compression op low.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 09:59:
Stevio4u, kan je mij vertellen hoe je die warp11 bios erop hebt gezet. Ik heb alle benodigde files geloof ik, maar het lukt niet echt. Ook hebben de help files mij niet geholpen. Je kan natuurlijk ook een link geven met info. Btw, ik heb ook de Club3d Radeon9500np 65mb.
Jij hebt een apparte versie de 65 MB Vandaar werkt ie niet :P
Maare ooke ff serieus. Ik heb gewoon een Fat32 Schijf gedeelte gemaakt en daar alle bios files opgezet (dus geen opstart disk) en toen gewoon het bios geflashed :)

1. backup maken oude bios met atiflash (weet het commando niet uit mn hoofd)
2. nieuwe bios erop zetten met atiflash -f -p 0 bionaam.bin. Deze bios van warp moet je ff downen en editen met radedit. Vindt je ook daar ergens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij kun je met radedit ook backup maken van je bios (toch?)

maar hoezo moet je die warp bios editen eigenlijk?

[edit]

deze week heb ik nog geen tijd om er ff mee te tweaken vanwege eindexamens.. B) ... volgende week uitproberen :)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 15:56:
volgens mij kun je met radedit ook backup maken van je bios (toch?)

maar hoezo moet je die warp bios editen eigenlijk?

[edit]

deze week heb ik nog geen tijd om er ff mee te tweaken vanwege eindexamens.. B) ... volgende week uitproberen :)
Om je kloksnelheden alvast ff op 300 / 300 te zetten. en andere instellingen, je moet dat maar ff zelf bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

Ik heb net een Club3d 9500 besteld bij Challengecomputers maar ik kreeg dit mailtje:
Bedankt voor je bestelling. Je hebt in de bestelling een videokaart van Club3D opgenomen. Deze is momenteel lastig leverbaar. We hebben op voorraad voor je liggen evt een exemplaar van FIC.
Als je dat een goed alternatief vindt, wil je dat dan even doortgeven? Dan passen wij je bestelling voor je aan.
Het gaat dan om dit model:
http://www.fic.com.tw/pro...graphics.aspx?model_id=18

Nu mijn vraag:
Is deze ook modbaar of zouden jullie een Club3d nemen?

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 23:46:
@MokerHamer

Idd, op hetzelfde moment als jou onstaan bij mij ook die zwarte blokjes. Volgens mij wordt dan gewoon die core te heet.
jhead22 schreef op 19 May 2003 @ 22:26:
[...]

* jhead22 heeft ook een Club3D radeon 9500 64 MB NP...

Heb jij de normale warp bios voor de 9500 NP erop gezet of de Pro versie zodat je de kaart software matig niet meer om hoeft te zetten tot pro ?

Ik heb de kaart op 300/300 lopen met soft mod naar pro. Kaart wil ook 330/315 doen... Hoe hoog draai jij met en zonder dit nieuwe bios ?
Ik heb de radeon 9700pro bios erop geflashed. Loopt perfect. Bij jou 64mb versie kun je er ook rustig een warp bios op flashen.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanium
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-12-2024

Titanium

Android rules

MokerHamer schreef op 19 May 2003 @ 00:49:
ik heb ook nog 1 probleempje

[afbeelding]

ik heb deze vorm van checkers nog niet gezien op deze page en ik hoop dat iemand mij kan helpen om ze weg te krijgen

voor de rest werkt de kaart echt top ik haal nu
4863 3dMarks'03 (Core 357,75 / Mem 317,25)
in spellen zie je deze checkers bijna niet maar het liefst hellemaal niet natuurlijk
zonder de oc van de gpu en de mem zijn die blokejs er ook
--------------------------------------

Dit zijn dus geen checkers maar is een warmte / timing probleem van het memory
Zet deze maar eens op 300 Mhz, dan zal je zien dat het weg is.

Verder is het met name een warmte probleem. Als je kaart koud is zal je zien dat het eerst een aantal seconden goed gaat alvorens het optreedt

Samsung S23 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WJP schreef op 20 May 2003 @ 21:24:
Ik heb net een Club3d 9500 besteld bij Challengecomputers maar ik kreeg dit mailtje:

[...]

Het gaat dan om dit model:
http://www.fic.com.tw/pro...graphics.aspx?model_id=18

Nu mijn vraag:
Is deze ook modbaar of zouden jullie een Club3d nemen?
Mhhhh, ik vraag me af of het plaatje wel klopt, want er zitten voor zover ik kan zien geen 8 mem-chips op. Het lijkt dus een 64-mb versie te zijn die wordt getoont. Verder ziet de PCB er wel goed uit hoor, hetzelfde als de 9700, maar ja, het is nooit gegarandeerd dat je hem kan hacken he...... :9 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
Titanium schreef op 20 mei 2003 @ 22:01:
[...]

--------------------------------------

Dit zijn dus geen checkers maar is een warmte / timing probleem van het memory
Zet deze maar eens op 300 Mhz, dan zal je zien dat het weg is.

Verder is het met name een warmte probleem. Als je kaart koud is zal je zien dat het eerst een aantal seconden goed gaat alvorens het optreedt
in het stukje dat je quote staat al
dat ik ze ook heb als hij zonder oc draait 270/270 geloof ik

als hij "koud" opstart zijn ze er ook al meteen
zou het kunnen dat het koelblok er niet goed opzit of zo ?

maar ik zal ff met rtool gaan knutselen

[ Voor 15% gewijzigd door MokerHamer op 21-05-2003 02:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hmm ik lees in dit topic dat iedereen 't (nu) over de Club3D heeft... In de openingspost staat echter ook dat de Connect3D te modden is. Ik wil zelf nu ook 'n 9500 gaan kopen, maar is er wat mis met de Connect3D ofzo, of is de Club3D kaart nu zoveel succesvoller te modden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tis maar net of ze nog vekrijgbaar zijn. Volgens mij is bijvoorbeeld maxpert door zijn voorraad club3d heen. Maar sommige lui hebben ook suc6 met connect3d. Die lui zijn ook volop in de vorige 4 topics te vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op de site van Gistron staat dat de Connect3D nog op voorraad is (aan 't balkje te zien nog ruim ook...). Daarom vond ik 't juist raar, iedereen hier begint erover dat die kaarten nergens meer te verkrijgen zijn.

Oow dit is de directe link naar videokaarten@Gistron: http://www.gistron.com/scripts/producten.php?cat=7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang hij een radeon 9700 pcb heeft zoals in de openingspost is hij een kanshebber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of in de nieuwe omega drivers een 9500->9700 of een 9500->9800 hack zit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOFEAR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 10:31
Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 16:48:
Weet iemand of in de nieuwe omega drivers een 9500->9700 of een 9500->9800 hack zit??
Yep... kun je voor kiezen tijdens installatie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er nou (veel) verschil in tussen 9500-9700 en 9500-9800 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met de 9500-9800 had ik 100 punten meer dan dan de 9500-9700..maar dat was nog bij Catalyst 3.2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

Heb je dan wel betere koeling nodig?

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is altijd handig, maar een paar casefans voldoen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
WJP schreef op 21 mei 2003 @ 19:24:
Heb je dan wel betere koeling nodig?
Ik denk niet dat je dan betere koeling nodig hebt als je 9500-9800 hack gebruikt ipv 9500-9700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 23:54:
Flashen is niet heel moeilijk, maar er kan altijd wel wat fout gaan en ik zou me even een beetje inlezen in een paar topics van mensen die het verkeerd hebben gedaan als je het van plan bent te gaan doen.

Je kunt namelijk als het flashen verkeerd gaat je kaart nogmaals flashen door een pci kaart te gebruiken als primaire vga kaart. Dit moest ik doen omdat ATIFLASH mijn bios niet wou flashen en het dus fout ging. Uiteindelijk FLASHROM gebruikt die het wel wou doen.

Oftwel, moraal van het verhaal, zorgen dat je de goede bios hebt en zorgen dat je goed weet waar je mee bezig bent.

Het is niet zo heel moeilijk om te doen hoor, maar eerst wel even een back-upje maken van je vga-bios zodat je nog altijd terugkan als het niet goed uitpakt. ;)

Verder of het het waard is weet ik niet, ik kon met mijn geheugen wel een stukkie verder komen dan zonder 9700 pro bios.... maar ik weet niet of dat bij jou het geval zal zijn
JOUW MOET IK HEBBEN :P
ik heb me bios ook geflashed nieuw pcb :S was weer is koppig
maar dat flashrom hoe moet ik die aangeven welke command line want ik zie nix maar ik kan wel op floppy booten :p
dus dan maak ik een flash.bat aan met die command line als je die please ff door wil geven

ik heb al zon kut dag eindelijk na 2 dagen me 9500 binnen blijkt nieuwe pcb te zijn
ik met me lompe harses geflashed
kwam een brief van roc dat ik niet aangenomen ben voor de ict opleiding omdat ik volgens hun niet genoeg gemotiveerd zijn dus 1 van de 2 moet te redden zijn en dan het liefst me connect 3d radeon 9500 non pro 128mb :p heb ik btw van die link gedaan uit de openings post besteld bij challenge computers

weet iemand nog oplossing ervoor?
zucht
alvast bedankt
ik _/-\o_ degene die met het antwoord komt :p atiflash sux trouwens :p
laat me ook gelijk ff weten welke bios ik moet flashen :S want had die 9500non pro 128 gepakt
en daarna gelijk die 9700 pro bios :/
jaja ik weet het ik ben lomp 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krijg btw pieeeeeeeeeep pieeeeeeeeeeeep piep te horen en dan gaat hij booten :p kan trouwens ook niet op me harde schijf komen omdat het een drdos bootfloppy is :p dus zonder hardeschijven sorry voor de dubbele post maar dit is ff heel erg belangrijk voor me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 21:09
Weet iemand of er iets te doen is aan zwarte schermen? Ik heb mn Radeon 9500 Pro geflashed met 3.1 en 3.2 met de hack. Als ik dan in Windows XP kom werkt alles, GLInfo geeft netjes een 9700 aan, maar zodra ik een spel start gaat het beeld uit :( , weet iemand of andere methodes wel werken? (ik heb dat filetje atimag_sys verwisselt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 00:08:
[...]

Had een bios Flash probleempje en een k*tdag
Als je ergens een pci-videokaartje op kan duikelen hoef je niet moeilijk te doen met een .bat bestand enzo.

Dan moet je die radeon eruit halen, pci kaart erin ---> computer opstarten --> bios ingaan --> Primary Display (misschien heet het bij jou iets anders) op PCI zetten.

Vervolgens doe je die radeon er weer in en dan start die op via die PCI kaart maar kun je wel je radeon bios flashen zonder problemen.

Als je klaar bent kun je weer die PCI vga kaart eruit halen en dan start die goed op.

De exacte commando's van flashrom weet ik nu even niet, ik zal ze morgen wel even voor je opzoeken, ben op het moment te druk bezig met mijn Wiskunde B 1,2 examen morgen (ondertussen vandaag trouwens aan de tijd te zien) :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was me zojuist al gelukt een beetje zoeken doet wonderen *schaam* maar toch bedankt :) dus nu heb ik een een radeon9500 bios zeg maar en in windows is het een pro :) ik weer helemaal gelukkig :D maar goed dat ik jou post tegen kwam en gelukkig kan ik blind typen :P haha letterlijk :) naja met beejte hulp van me gf4 mx440 :p
maar nogmaals tnx :) _/-\o_

en voor die andere kerol
en die zwarte schermen das dat je beeldscherm uit gaat toch?
niet dat ik er heel veel van weet maa rmischien andere drivers? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ubermaestro schreef op 22 May 2003 @ 01:11:
Weet iemand of er iets te doen is aan zwarte schermen? Ik heb mn Radeon 9500 Pro geflashed met 3.1 en 3.2 met de hack. Als ik dan in Windows XP kom werkt alles, GLInfo geeft netjes een 9700 aan, maar zodra ik een spel start gaat het beeld uit :( , weet iemand of andere methodes wel werken? (ik heb dat filetje atimag_sys verwisselt)
Al geprobeerd zonder de 9700 patch, misschien dat die dan wel goed werkt? Als het dan wel werkt lijkt het me waarschijnlijk dat die kaart niet modbaar is.

Anders is het gewoon inderdaad een driverprobleem en zou ik ook ff catalyst 3.4 uitproberen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-09 21:09
Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 01:24:
[...]

Al geprobeerd zonder de 9700 patch, misschien dat die dan wel goed werkt? Als het dan wel werkt lijkt het me waarschijnlijk dat die kaart niet modbaar is.

Anders is het gewoon inderdaad een driverprobleem en zou ik ook ff catalyst 3.4 uitproberen als ik jou was.
Zonder mod werkt het idd prima, zou het er ook kunnen liggen dat het op een oud Via Kt133a bordje draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb trouwens gebiosed met een 64mb ram bios dus ik heb nu 64 mb in plaats van me 128 :'( en al patch ik hem met die ward11 128mb dan doet die het niet ,jawel maar al bij het booten vet vage tekens en kleuren :p iemand een goeie 128mb connect3d radeon9500 new pcb bios voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ubermaestro schreef op 22 May 2003 @ 02:09:
[...]

Zonder mod werkt het idd prima, zou het er ook kunnen liggen dat het op een oud Via Kt133a bordje draait?
Hmm..... dat weet ik niet, alles is mogelijk. Ik zou hem ff op een ander board testen en als die het daar ook niet doet dan gewoon tot de conclusie komen dat die geen zin heeft om omgemod te worden.

Wel eerst alle catalyst drivers proberen, 3.2 / 3.3 en 3.4.

Misschien dat een bios flash effect heeft met een 9700 bios, je weet het maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is me ook al gelukt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uuh. ik weet niet of het al langs is geweest maar is er een fix bekend dat zou kunne helpen als je al checkers tegenkomt in windows? OF kan ik mijn kaart echt afschrijfen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
checkers in windows ?

ik kreeg wel artifacts in windows als ik te ver zat over te klokken
(dan weet je dat je een stapje trug moet doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan mijn checkers in windows weghalen door bij troubleshooting van de videocard de hardware acceleration 2 stapjes terug te doen...

Echter in opengl en direct3d helpt dit voor geen meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NOFEAR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-10 10:31
Weet iemand ook een oplossing voor dit probleem>>>?
(heb het al eerder gevraagd ;) )

Kwas wel benieuwd of er meer mensen last van hebben van dit stippies probleem..
Ik heb namelijk dit probleem nog niet eerder gezien... in de verschenen topics :+

ff een plaatje

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dijkstra.e/test.JPG

[ Voor 10% gewijzigd door NOFEAR op 22-05-2003 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je de Ati 9700pro ook omtunen naar een 9800 pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
nog ff tussen 2 haakjes (ik had nog niet gemeld dat mijn mod gelukt was)

ik heb dus de Sapphire Atlantis 9500 128mb Non-Pro
gemod met de Omega 2.4.43 drivers
ik had wel een paar blokjes in beeld maar ik kreeg van Virgil de gouden tip
ik moest de "ZCompressionMode" heel laag zetten
hij draait nu als een 9800 1X8 256Bit Core 357,75 Mem 317,25
3dMark03 = 4863

ik zet allen nog ff op me geheugen wat heatsinkjes want ze woorden heel erg heet

de rest van me systeempje zet ik er ook maar ff bij

AMD XP 1700+
512MB DDR
Soudblaster Live! Platinum 5.1
Maxtor 40GB 7200rpm

de rest doet er niet zo toe denk ik in 3dmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toavallig heb ik net me driverupdate gedaan met de 3.3 beta catylist bladiebla drivers windows geeft hem nu aan als 9800 B) en chipset 9700 duse nieuwe pcb kan wel degeleijk maar met de 3.3 versie en de aangepaste ati mag dus ik ga zo ff benchen :o

glinfo geeft wel 9500 pro aan ff rivatuner erop gooien

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MokerHamer schreef op 22 May 2003 @ 17:57:

3dMark03 = 4863

ik zet allen nog ff op me geheugen wat heatsinkjes want ze woorden heel erg heet

AMD XP 1700+
512MB DDR
Maxtor 40GB 7200rpm

zou je mischien deze kunnen testen?

http://pdownload.mii.inst...atching-Demo-v1.1-RC1.exe

en kijken of je blokjes krijgt?
zoja dan hebben we hetzelfde probleem ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
ik heb dus geen blokjes meer

die ik had zagen er zo uit
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ja.hogeboomvanbuggenum/Tweakers/blokjes.jpg
dit plaatje staat nu voor de 3e keer in dit topic

en ze gingen weg door de "ZCompressionMode" heel laag te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MokerHamer schreef op 22 May 2003 @ 18:23:
ik heb dus geen blokjes meer

die ik had zagen er zo uit
[afbeelding]
dit plaatje staat nu voor de 3e keer in dit topic

en ze gingen weg door de "ZCompressionMode" heel laag te zetten
die blokjes die jij daar hebt HAD ik ook totdat ik z-mask disable of zcompression op low zette.
maar die blokjes waren niet overal weg zoals bijvoorbeeld bij deze test:
http://pdownload.mii.inst...atching-Demo-v1.1-RC1.exe

daarom vroeg ik of je die ook even wou testen :)

had je ook van die blokjes bij opengl spellen?
zoja dan zijn die er nog steeds want de z-compression die je nu op low hebt gezet heeft geen invloed op opengl spellen

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik wel geinig vind om te vermelden. als ik mijn gehuegen te ver overclock krijg ik dus ook checkers effect:

http://www.psycotics.dk/born2diepics/0522_screen010.jpg
http://www.psycotics.dk/born2diepics/0522_screen011.jpg
http://www.psycotics.dk/born2diepics/0522_screen012.jpg

zoals je op die plaatjes misschien kan zien is dat die checkers dus steeds op dezelfde plaats blijfen staan. weirdo. Met nvidia had ik altijd heeeel andere artifacts met overclocke.

maar goed. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commander Zulu
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-09 08:24
ThaGomez: Ik kan me vergissen, maar die screenshots lijken niet op het checkerseffect zoals op andere screenshots te zien zijn, die zijn meestal heel regelmatig en soms transparant. Jouw problemen hebben volgens mij alleen maar te maken met het te ver overgeklokte geheugen.

Checkers komen toch door een niet goed werkende Z-buffer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
Virgil

er zijn ook geen blokjes meer in OpenGL games (eerst had ik ze wel)
de instellingen heb ik met een ander progsel gedaan
dan die jij me gaf "raid-on-tweaker" genaamd
mischien dat die het ook veranderd voor OpenGL <- ik heb er voor de rest geen verstand van

Download Raid-On-Tweaker

[ Voor 28% gewijzigd door MokerHamer op 23-05-2003 01:29 . Reden: url toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

MokerHamer schreef op 22 May 2003 @ 17:57:

3dMark03 = 4863

AMD XP 1700+
512MB DDR
Maxtor 40GB 7200rpm

hoe kan jij die hoge mem krijgen? je gebruikt lijkt mij toch ook gewoon powerstrip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Commander_Zulu: Checkers zijn idd anders. maar ik krijg zoiets dus ook als ik hem mod. Oke de checkers zijn dan duidelijker.... Ach crap. ik heb gewoon on ontmodbare crap video kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn
  • Laatst online: 11:14

Corn

Raar jongetje

Even een pro vraagje: Een out-of-the-box 9500 pro is toch in principe ALTIJD clock-locked? Ik heb een Sapphire 9500 Pro 128 mb, en ik vond een grappig programmatje, radclocker of iets dergelijks. Ik heb nu in mijn control panel een tabblad met clock rate erbij. Ik had zoiets van: och, proberen kan geen kwaad. Dus ik begin eens even met mem. Tot mijn grote verbazing kreeg ik artifacts boven de 330! Gek genoeg omzeilt dat programmatje op een of andere manier de lock van dat ding? Als ik daarna een reboot doe gaat ie weer op de standaardinstelling. Kan iemand dit verklaren? Is dan alleen de core gelocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
ReseTTim schreef op 23 mei 2003 @ 05:37:
[...]

hoe kan jij die hoge mem krijgen? je gebruikt lijkt mij toch ook gewoon powerstrip?
ik heb dit bij de advansed eigenschapen van me beeldscherm staan
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ja.hogeboomvanbuggenum/Tweakers/gpumem
en dat heb ik d8 ik tegelijk met de Omega 2.4.43 drivers geinstaleerd

en kan je me ajb ff vertellen waar je heatsinks koopt in onze regio want dan kan ik denk ik nog ietsje verder gaan met het geheugen nu woorden ze al super heet en als ik langer dan 20min of zo game komen de artifacts al om de hoek kijken

ps dat programmatje gaat tot over de 3000 mhz dus je hebt geen beperkingen alleen die van je beeldkaart B)

[ Voor 11% gewijzigd door MokerHamer op 23-05-2003 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zit idd ingebouwd in de omega drivers

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/heatsink.jpg
ik heb deze een tijd geleden gekocht bij oc shop. heb ik op me oude ati r8500 ooit is opgeplakt.. ge komen nu op me ati r9500 :)

Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/website/pics_products/coolermaster-RMA-Alu.jpgCoolermaster RAM / VGA blokjes 8 stuks € 7,00
Aluminium RAM (DDR) of VGA blokjes.

Incl. tape

Maten: 22 x 8 x 5 mm

http://www.oc-shop.nl/
Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/website/pics_products/coolermaster-RMA-koper.jpgCoolermaster RAM / VGA blokjes 8 stuks € 10.00
Koperen RAM (DDR) of VGA blokjes.

Incl. tape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er in de omega drivers de 9500->9700 hack OF de 9500->9800 hack zit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 07:50
ReseTTim schreef op 23 mei 2003 @ 12:52:
ik heb deze een tijd geleden gekocht bij oc shop. heb ik op me oude ati r8500 ooit is opgeplakt.. ge komen nu op me ati r9500 :)

afbeelding][/td][td]Coolermaster RAM / VGA blokjes 8 stuks € 10.00
Incl. tape
Ik zoek die geheugen blokjes namenlijk maar ze zijn nergens verkrijgbaar omgeving amsteram zo ver ik weet :/ kvind het beetje onnozel om 10 euro verzend kosten te betalen voor die dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Koeskoes schreef op 23 mei 2003 @ 13:25:
Ik zoek die geheugen blokjes namenlijk maar ze zijn nergens verkrijgbaar omgeving amsteram zo ver ik weet :/ kvind het beetje onnozel om 10 euro verzend kosten te betalen voor die dingen
dan raad ik je een electronica zaak aan. daar kan je namelijk ook gewoon heatsinks kopen.. misschien moet je ze nog wel op maat zagen maar het zijn heatsinks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-09 06:57
Misschien een stomme vraag, maar weet iemand of de Sapphire Radeon 9500 (8x) 128 Mb die nu bij MaxPC wordt verkocht modbaar is naar 9700/9800?

Of is er een andere kaart rond de 190 euro bij een specifieke winkel waarvan mensen weten dat als je hem nu koopt hij modbaar is?

[ Voor 32% gewijzigd door ralphh op 23-05-2003 14:36 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijne draait op
324/371 zonder extra koeling ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

ralphh schreef op 23 mei 2003 @ 14:24:
Misschien een stomme vraag, maar weet iemand of de Sapphire Radeon 9500 (8x) 128 Mb die nu bij MaxPC wordt verkocht modbaar is naar 9700/9800?

Of is er een andere kaart rond de 190 euro bij een specifieke winkel waarvan mensen weten dat als je hem nu koopt hij modbaar is?
mail is naar maxpert. daar heb ik hem gehaald en stond op de site van de club 3d dat die een 9700 pcb had. op dit moment zie ik het er niet meer opstaan dus je zal ze moeten mailen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 20:01

Yuco

Womanizer!

Het zal vast al eens gevraagd zijn: maar waarom in hemelsnaam verkoopt ati een kaart als een 9500 voor een bepaald bedrag terwijl ze diezelfde kaart voor meer kunnen verkopen onder de naam 9700. Ik bedoel ik geloof echt wel dat je een 9500 kunt omtoveren in een 9700 maar is dit uit commercieel oogpunt niet dom wat ati doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderduikkip schreef op 23 mei 2003 @ 15:58:
Het zal vast al eens gevraagd zijn: maar waarom in hemelsnaam verkoopt ati een kaart als een 9500 voor een bepaald bedrag terwijl ze diezelfde kaart voor meer kunnen verkopen onder de naam 9700. Ik bedoel ik geloof echt wel dat je een 9500 kunt omtoveren in een 9700 maar is dit uit commercieel oogpunt niet dom wat ati doet?
Denk je zelf nou echt dat ATI erop gerekend had dat 2 Russen het zou lukken om zo'n 9500 om te toveren in een 9700?

Het is voor Ati gewoon goedkoper om zo'n 9500 op 9700 pcb te baseren zodat je niks hoeft aan te passen aan je productieproces. Nu men erachter is gekomen dat het wel kan lijkt het me nog steeds niet lonen om 9500's terug te roepen om aan te passen of iets dergelijks, het aantal mensen dat hier gebruikt van maakt, het ommodden is zeer gering op het totaal aantal. En als mensen zo'n budget ATI kaart kopen om om te bouwen heeft ATI extra omzet, ze zouden anders gewoon voor een NVIDIA kiezen die betere prijs/kwaliteit heeft in de onderste prijs regionen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vet, ik ga duz echt wel een Radeon 9500 kopen, dus een Club 3D is perfect? Want die is snel te krijgen hier in de buurt. Ennuh... heeft iedereen hier nu een software mod, of een hardware mod gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
ReseTTim schreef op 23 May 2003 @ 12:52:
[afbeelding]

Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/website/pics_products/coolermaster-RMA-Alu.jpgCoolermaster RAM / VGA blokjes 8 stuks € 7,00
Aluminium RAM (DDR) of VGA blokjes.

Incl. tape

Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/website/pics_products/coolermaster-RMA-koper.jpgCoolermaster RAM / VGA blokjes 8 stuks € 10.00

Incl. tape

ik heb zo het idee dat die heatsinkjes niet zo goed zullen koellen of vergis ik me ???

ik zal wel ff naar de electroboer gaan van de week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Afbeeldingslocatie: http://kingofdos.com/resettim/got/ati_waterkoelen.jpg

waterkoeling :P zo ga ik het binnenkort doen :) ik heb dus vandaag die 2 zijkant glimmende stukjes ervoor gezaagd van het restant koper dat ik nog had liggen.. dat wordt dus ffies boren en dan solderen :) morgen maar ffies kunststof moertjes en boutjes kopen :P

[edit]
die cooler die eronder ligt gaat er natuurlijk af..

[ Voor 9% gewijzigd door ReseTTim op 24-05-2003 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb HEEL stom op het verkeerde poll-item gedrukt! Ik zweefde met mijn muis boven 'Schaakbord onspeelbaar' en drukte perongelijk op de muisknop |:(

Ik wou stemmen op 'Perfect werkende 9700' >:) want bij mij is het VOLLEDIG GELUKT!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou wat erg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:16
me kaart beetje overgeklokt 350/310

compare url

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is t ook gelukt! Connect3D Radeon 9500np. Draait helemaal zonder artifacts of checkers. Hij is alleen wel een beetje instabiel, na een paar minuutjes lopen sommige spellen vast :? Enig idee waar dat aan zou kunnen liggen?

Verder wel erg cool hoor!!! Battle of Proxycon (3DMark03) draait nu op zo'n 20 tot 30 fps! Met de gewone drivers was dit meer in de richting van 3 fps!!! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

MokerHamer welke omega drivers heb jij eigenlijk gebruikt? ik wil namelijk die is checken voor mijn ati dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 21:56:
wat ik wel geinig vind om te vermelden. als ik mijn gehuegen te ver overclock krijg ik dus ook checkers effect:

http://www.psycotics.dk/born2diepics/0522_screen010.jpg
http://www.psycotics.dk/born2diepics/0522_screen011.jpg
http://www.psycotics.dk/born2diepics/0522_screen012.jpg

zoals je op die plaatjes misschien kan zien is dat die checkers dus steeds op dezelfde plaats blijfen staan. weirdo. Met nvidia had ik altijd heeeel andere artifacts met overclocke.

maar goed. :O
Grappig, wilde net hetzelfde posten.. want ik had hier ook last van :)
Ik had mijn radeon 9700 np geclocked op 357 / 324. Dit leek heel de middag goed te gaan, totdat ineens heel het beeld vol met artifacts kwam te staan en het daarna bevroor/vastliep.
Heb hem daarna 15min uit moeten laten staan omdat ik constant (Bij boot / bios / windows etc) dit kreeg: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/yayayaya.jpg

Ik kneep hem wel ff, maar hij was/leek alleen gelukkig ff oververhit.

[ Voor 5% gewijzigd door Paquito op 24-05-2003 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-10 19:37
Valt dat checker-probleem niet gewonn op te lossen door het geheugen te onderklokken na de 9500->9700? Of misschien wat heatsinkjes op het geheugen? Of is dit nu oerstom wat ik hier zeg

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beelzebub888 schreef op 24 mei 2003 @ 18:17:
Valt dat checker-probleem niet gewonn op te lossen door het geheugen te onderklokken na de 9500->9700? Of misschien wat heatsinkjes op het geheugen? Of is dit nu oerstom wat ik hier zeg
best wel :P

nah dat heb ik natuurlijk al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorg aub allemaal dat je fatsoenlijke koeling hebt op je kaart als je de core flink wilt oc-en. Voel maar eens aan de achterzijde van de core, die wordt echt loeiheet wat de levensduur niet ten goede zal komen.
Goede airflow rond je kaart is zoieso een goed idee. Want met oc-en worden alle componentjes heter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
ReseTTim schreef op 24 May 2003 @ 18:02:
MokerHamer welke omega drivers heb jij eigenlijk gebruikt? ik wil namelijk die is checken voor mijn ati dan..
8)7 Blub ik ben een visje...! 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door MokerHamer op 25-05-2003 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hierboven gepost dat m'n computer een beetje instabiel werd na de softmod. Stom, ik had de FSB nog op 140 staan, dat vind die Connect3D 9500 kennelijk niet zo prettig. Nu weer gewoon op 133 FSB en draait als een zonnetje op 357/303 (core/memory)! Echt een ontzettende performance boost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerder werd ook al deze vraag gesteld door iemand anders, maar toen was er geen antwoord, nu wel?

Kan je een 9700 (pro) ook omtunen naar een 9800Pro en zoja: hoeveel boost??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even ter informatie van de andere forum lezers. 'K heb ook een Club3 ATI 9500np gekocht. De gehackte drivers geinstaleerd onder XP, na herstart had ik helaas wat van die blokjes in beeld, zowel in windows als wanneer ik die demo draaide met die auto. Wat bij mij geholpen heeft om dit weg te krijgen is met Radeonator bij OpenGL Advanced Z-Format 32 uit te zetten en alleen Z-Format 16 bit aan te zetten. Hierna werkte alles perfect zonder blokjes of hoe dat maar mag heten.

Weet iemand ook waar dat Z-Format voor dient en of dit nog nadelen heeft om dit uit te zetten?

Als ik probeer probeer over te klokken krijg ik al snel weer blokjes, de core gaat goed maar als ik het geheugen wat hoger zet krijg ik wel weer blokjes en checkers, zou dit verholpen kunnen worden door een bios update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tis me ook gelukt!! :), maar alleen met de omega drivers, als ik zelf de file moest veranderen of met rivatuner werkte t gewoon NIET
misschien een duidelijk linkje en wat info dat t met de omega drivers ook kan? (of heb ik dat nou echt over t hoofd gezien?)

ati demos werken alleen vreemd genoeg niet meer, iemand een idee hoe doet komt?

edit: niks werkt meer, 3dmark, ati demos, games :?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey jongens kijk eens hier

http://www.rage3d.com/boa...d=33667164&highlight=Mufu

is een link van N00bs uit een ander topic, veel mensen zijn verder gekomen met een geflashte bios gebaseerd op een 9700 pro i.p.v een 9700.

Ik heb net mijn Club3D geflasht met de bios van die topicstarter MuFu en ik ben 10 mhz verder gekomen met memory clock t.o.v 9700np bios die ik eerst had :) .

Veel mensen zijn ook makkelijk 25 mhz verder gekomen dus het is het zeker wel waard om ff uit te checken.

Edit:
ff een verzoekje van mij... als iemand een Club 3D 9700 PRO heeft zou die dan alsjeblieft de bios ff kunnen posten, ik denk dat veel mensen met een Club3d 9500/9700 dan misschien wel verder zouden kunnen komen met zo'n originele 9700 pro bios (zit nu een Connect3D bios op namelijk bij mij).

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 mei 2003 @ 14:28:
Hey jongens kijk eens hier

http://www.rage3d.com/boa...d=33667164&highlight=Mufu

is een link van N00bs uit een ander topic, veel mensen zijn verder gekomen met een geflashte bios gebaseerd op een 9700 pro i.p.v een 9700.

Ik heb net mijn Club3D geflasht met de bios van die topicstarter MuFu en ik ben 10 mhz verder gekomen met memory clock t.o.v 9700np bios die ik eerst had :) .

Veel mensen zijn ook makkelijk 25 mhz verder gekomen dus het is het zeker wel waard om ff uit te checken.

Edit:
ff een verzoekje van mij... als iemand een Club 3D 9700 PRO heeft zou die dan alsjeblieft de bios ff kunnen posten, ik denk dat veel mensen met een Club3d 9500/9700 dan misschien wel verder zouden kunnen komen met zo'n originele 9700 pro bios (zit nu een Connect3D bios op namelijk bij mij).
ik ben 100 en 50 mhz verder gekomen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-09 10:16
met een 9500? die van mij kan de core wel op 360 krijgen ongeveer, alleen het geheugen gaat niet verder dan 310. Zal zo even die bios proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cougar schreef op 25 mei 2003 @ 15:01:
met een 9500? die van mij kan de core wel op 360 krijgen ongeveer, alleen het geheugen gaat niet verder dan 310. Zal zo even die bios proberen.
ja met een 9500

370/320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 mei 2003 @ 14:57:
[...]

ik ben 100 en 50 mhz verder gekomen >:)
Fijn om te horen :) , helaas bij mij wil die nog niet echt.

Het infineon geheugen (Club3D geheugen) schijnt niet echt goed te overklokken, maar ik weet bijna wel zeker dat dit aan de bios ligt.

Toen ik hem net binnen had mijn Club3D wou die niet eens 6 mhz verder, van 270 naar 276 was al keiharde grafische fouten.

Nadat ik 9700NP bios had geprobeerd ging die van 270 naar 290 zonder problemen.

Nu met die nieuwe bios zit ik op 297 zonder enige problemen. Ik heb dus echt het gevoel dat er iets gelocked is in die kaart, want zodra ik 6 mhz verder ga geeft die weer meteen irritante strepen over het beeld. Daarom denk ik dat een 9700 PRO CLub 3D bios misschien wel uitkomst geeft.

Edit : 9700 PRO bios voor mensen met Infineon geheugen (Club3D)

http://homepage.ntlworld.com/paul.toler/97PinfiN.BIN
Ik ga hem nu uittesten of ik er verder mee kom...
Helaas nog steeds op 297, verder komt die niet goed de mem :(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHc5
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09-2024
Mijn kaartje word dus totaal niet gloeiend heet wel een beetje warm maar das normaal denk ik.
tis een sapphire r9500 np gemod met omega drivers naar 9800pro ;)
met een core snelheid van 345 en geheugen van 297.
dus zou ik met de radeon 9700 pro bios hoger kunnen komen met de core...
Iemand met een sapphire 9700 pro of een linkie naar de bios zou op prijs gestelt worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je deze moet hebben, iemand met een Sapphire 9700 non pro had die ook geprobeerd... http://homepage.ntlworld.com/paul.toler/97PmufuN.BIN

edit:
http://homepage.ntlworld.com/paul.toler/97PmufuP.BIN (als je pal tv-out hebt)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MokerHamer
moet je nou wel of niet hardmodden voor dat je kan gaan bios flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hoeft NIET te hard modden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 mei 2003 @ 17:24:
je hoeft NIET te hard modden
Kijk dat klinkt goed :D

[UTFS-uitlok modus :P]
Dus kan ik gewoon een bios flash progje downen met de juiste bins (óók een Sapphire) en dan flashen naar 9700 of 9700Pro?
Mijn 9500 geeft 0 checkers, dus het lijkt me wel okee.
Linkjes? :? :P :o :>
[/UTFS-uitlok modus :P]

En, ja, de smilies waren in de uitverkoop. Kijk: :)

[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 25-05-2003 17:34 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.