Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
Verwijderd
bij mij verkleuren die blokjes ook in doom3 demoMokerHamer schreef op 19 May 2003 @ 23:07:
[...]
Fixed
[...]
ik heb dus zelf die stukjes iets vergroot
die blokejs staan wel in rijen van 2 breed alleen in doom 3 (demo) staan ze over het hele scherm verdeeld maar die blokjes verkleuren dus steeds ik denk zelf dat het een zoort misplaatste pixels zijn
Verwijderd
Als ik mijn 9700 NP laat draaien op 411 Mhz krijg ik op gegeven moment ook van die blokjes: probleem is volgens mij warmte of voltage...
maar dat doe ik morgen want iemand is nu iets naar mij aan het uploaden
en dat kan ik niet afbreken
hitte is het denk ik niet want het is er ook als ik de core en mem niet heb opgeschroeft
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd
strax ffies zien wat voor 3d mark score ik haal..
ik kan niks vinden in de regio (ik woon in dezelfde regio)
p.s. je site werkt niet helemaal lekker
[ Voor 18% gewijzigd door MokerHamer op 20-05-2003 04:28 ]
Verwijderd
Die artifacts, komen door de pipelines neem ik aan. Haalt het uit om alleen de 256-bit bus open te gooien en 4 pipelines te houden? MAW levert dat merkabre performancewinst op?
- bij de 3.1 drivers komt het voor dat ie als 'radeon 9500' staat terwijl ie zich gedraagt als een 9700, dit kun je zo zien door de fillrate test te doen. Ik zou overigens gewoon de 3.4 drivers nemen, die werken pfect! gta vice city in 1200x1600 no prob!ReseTTim schreef op 19 mei 2003 @ 00:19:
ik heb dus nu me ati via de software hack op 9700 lopen als het goed is.. alleen in windows is het nog zichtbaar dat het een r9500 is. is het dan ook echt nog de 9500 of loopt ie wel als een 9700.
ik heb vervolgens 9700 Car Paint v1.1 gedraait net. draait die alleen als je een ati r9700 hebt of ook met een 9500?
- de demos werken op alle ati kaarten
lang geleden dat ik hier keek overigens, deel 5 alweer
Verwijderd
Ik moet eerlijk zeggen dat ik even de tijd niet heb gehad om verder te gaan. Zit nu dus nog steeds op 300/300, want ik heb probs met het geluid. Maar om nu maar even antwoord te geven op je vragen.jhead22 schreef op 19 mei 2003 @ 22:26:
[...]
* jhead22 heeft ook een Club3D radeon 9500 64 MB NP...
Heb jij de normale warp bios voor de 9500 NP erop gezet of de Pro versie zodat je de kaart software matig niet meer om hoeft te zetten tot pro ?
Ik heb de kaart op 300/300 lopen met soft mod naar pro. Kaart wil ook 330/315 doen... Hoe hoog draai jij met en zonder dit nieuwe bios ?
Over de vraag of je er ook meteen een pro bios kan opzetten, moet ik helaas nee zeggen, want er is namelijk geen pro versie van de 64 MB of je de ATi Radeon 9500 Pro Beta BIOS kan gebruiken voor dit kaartje weet ik niet. Ik zou zeggen probeer het uit
Volgens mij is mijn kaartje nu al standaard een pro door het 64 MB Hacked bios van Warp erop te zetten.
Misschien zijn er meer mensen die hier iets over weten? (antwoord nu ook eens, andere 64 mb bezitters)
heb deze blokjes ook, hangt af van de resolutie hoeveel blokjes het zijn,MokerHamer schreef op 19 May 2003 @ 00:49:
ik heb ook nog 1 probleempje
[afbeelding]
ik heb deze vorm van checkers nog niet gezien op deze page en ik hoop dat iemand mij kan helpen om ze weg te krijgen
voor de rest werkt de kaart echt top ik haal nu
4863 3dMarks'03 (Core 357,75 / Mem 317,25)
in spellen zie je deze checkers bijna niet maar het liefst hellemaal niet natuurlijk
zonder de oc van de gpu en de mem zijn die blokejs er ook
ze vermeerderen naarmate ik de resolutie omhoog schroef.
In Battlefield 1942 heb ik er geen last van, maar wel in alle spellen die op de Quake engine zijn gebaseerd (MohAA, RTCW, Quake etc) wel. En de ATI demo's, en 3DMARK200*.
maar weer niet in RTCW Enemy Territory.
is hier al een fix voor? (behalve mod ongedaan maken...)
oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-
Verwijderd
voltage helpt bij mij niet en warmte lijkt me stug want dan zou je ze niet vanaf de eerste sec hebben omdat alles nog koud isVerwijderd schreef op 19 mei 2003 @ 23:46:
@MokerHamer
Als ik mijn 9700 NP laat draaien op 411 Mhz krijg ik op gegeven moment ook van die blokjes: probleem is volgens mij warmte of voltage...
heeft iemand anders nog ideeen hier voor

(ik heb zef die inzoemingkjes gemaakt
Heeee, natuurlijk moet er eerste een hw mod worden gedaan..anders klopt de ID niet en zal de bios niet worden geflashed.Verwijderd schreef op 20 mei 2003 @ 03:07:
Even een kleine vraag die ik niet in de openingspost kon vinden.. Als je je Connect 3d radeon 9500 pro wilt voorzien van een andere bios (bijvoorbeeld de hercules 9700 np, is er door een vriend van me succesvol ingeflashed), moet je hem dan eerst hardware modde, of hoeft dat niet?
oh, je hebt trouwens geen PRO kaartje.
C' ya.
Verwijderd
ik krijg ze ook als ik z-compression in rage3dtweak op high heb staan.
dus je kunt proberen
met rtool - zmask disablen
rage3dtweak - z-compression op low.
Verwijderd
Jij hebt een apparte versie de 65 MB Vandaar werkt ie nietVerwijderd schreef op 20 May 2003 @ 09:59:
Stevio4u, kan je mij vertellen hoe je die warp11 bios erop hebt gezet. Ik heb alle benodigde files geloof ik, maar het lukt niet echt. Ook hebben de help files mij niet geholpen. Je kan natuurlijk ook een link geven met info. Btw, ik heb ook de Club3d Radeon9500np 65mb.
Maare ooke ff serieus. Ik heb gewoon een Fat32 Schijf gedeelte gemaakt en daar alle bios files opgezet (dus geen opstart disk) en toen gewoon het bios geflashed
1. backup maken oude bios met atiflash (weet het commando niet uit mn hoofd)
2. nieuwe bios erop zetten met atiflash -f -p 0 bionaam.bin. Deze bios van warp moet je ff downen en editen met radedit. Vindt je ook daar ergens
Verwijderd
maar hoezo moet je die warp bios editen eigenlijk?
[edit]
deze week heb ik nog geen tijd om er ff mee te tweaken vanwege eindexamens..
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 16:08 ]
Verwijderd
Om je kloksnelheden alvast ff op 300 / 300 te zetten. en andere instellingen, je moet dat maar ff zelf bekijkenVerwijderd schreef op 20 May 2003 @ 15:56:
volgens mij kun je met radedit ook backup maken van je bios (toch?)
maar hoezo moet je die warp bios editen eigenlijk?
[edit]
deze week heb ik nog geen tijd om er ff mee te tweaken vanwege eindexamens..... volgende week uitproberen
Het gaat dan om dit model:Bedankt voor je bestelling. Je hebt in de bestelling een videokaart van Club3D opgenomen. Deze is momenteel lastig leverbaar. We hebben op voorraad voor je liggen evt een exemplaar van FIC.
Als je dat een goed alternatief vindt, wil je dat dan even doortgeven? Dan passen wij je bestelling voor je aan.
http://www.fic.com.tw/pro...graphics.aspx?model_id=18
Nu mijn vraag:
Is deze ook modbaar of zouden jullie een Club3d nemen?
Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED
Verwijderd
Idd, op hetzelfde moment als jou onstaan bij mij ook die zwarte blokjes. Volgens mij wordt dan gewoon die core te heet.Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 23:46:
@MokerHamer
Ik heb de radeon 9700pro bios erop geflashed. Loopt perfect. Bij jou 64mb versie kun je er ook rustig een warp bios op flashen.jhead22 schreef op 19 May 2003 @ 22:26:
[...]
* jhead22 heeft ook een Club3D radeon 9500 64 MB NP...
Heb jij de normale warp bios voor de 9500 NP erop gezet of de Pro versie zodat je de kaart software matig niet meer om hoeft te zetten tot pro ?
Ik heb de kaart op 300/300 lopen met soft mod naar pro. Kaart wil ook 330/315 doen... Hoe hoog draai jij met en zonder dit nieuwe bios ?
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2003 21:52 ]
--------------------------------------MokerHamer schreef op 19 May 2003 @ 00:49:
ik heb ook nog 1 probleempje
[afbeelding]
ik heb deze vorm van checkers nog niet gezien op deze page en ik hoop dat iemand mij kan helpen om ze weg te krijgen
voor de rest werkt de kaart echt top ik haal nu
4863 3dMarks'03 (Core 357,75 / Mem 317,25)
in spellen zie je deze checkers bijna niet maar het liefst hellemaal niet natuurlijk
zonder de oc van de gpu en de mem zijn die blokejs er ook
Dit zijn dus geen checkers maar is een warmte / timing probleem van het memory
Zet deze maar eens op 300 Mhz, dan zal je zien dat het weg is.
Verder is het met name een warmte probleem. Als je kaart koud is zal je zien dat het eerst een aantal seconden goed gaat alvorens het optreedt
Samsung S23 Ultra
Verwijderd
Mhhhh, ik vraag me af of het plaatje wel klopt, want er zitten voor zover ik kan zien geen 8 mem-chips op. Het lijkt dus een 64-mb versie te zijn die wordt getoont. Verder ziet de PCB er wel goed uit hoor, hetzelfde als de 9700, maar ja, het is nooit gegarandeerd dat je hem kan hacken he......WJP schreef op 20 May 2003 @ 21:24:
Ik heb net een Club3d 9500 besteld bij Challengecomputers maar ik kreeg dit mailtje:
[...]
Het gaat dan om dit model:
http://www.fic.com.tw/pro...graphics.aspx?model_id=18
Nu mijn vraag:
Is deze ook modbaar of zouden jullie een Club3d nemen?
in het stukje dat je quote staat alTitanium schreef op 20 mei 2003 @ 22:01:
[...]
--------------------------------------
Dit zijn dus geen checkers maar is een warmte / timing probleem van het memory
Zet deze maar eens op 300 Mhz, dan zal je zien dat het weg is.
Verder is het met name een warmte probleem. Als je kaart koud is zal je zien dat het eerst een aantal seconden goed gaat alvorens het optreedt
dat ik ze ook heb als hij zonder oc draait 270/270 geloof ik
als hij "koud" opstart zijn ze er ook al meteen
zou het kunnen dat het koelblok er niet goed opzit of zo ?
maar ik zal ff met rtool gaan knutselen
[ Voor 15% gewijzigd door MokerHamer op 21-05-2003 02:38 ]
Verwijderd
Oow dit is de directe link naar videokaarten@Gistron: http://www.gistron.com/scripts/producten.php?cat=7
Yep... kun je voor kiezen tijdens installatieVerwijderd schreef op 21 May 2003 @ 16:48:
Weet iemand of in de nieuwe omega drivers een 9500->9700 of een 9500->9800 hack zit??
Verwijderd
Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED
Ik denk niet dat je dan betere koeling nodig hebt als je 9500-9800 hack gebruikt ipv 9500-9700.WJP schreef op 21 mei 2003 @ 19:24:
Heb je dan wel betere koeling nodig?
Verwijderd
JOUW MOET IK HEBBENVerwijderd schreef op 16 May 2003 @ 23:54:
Flashen is niet heel moeilijk, maar er kan altijd wel wat fout gaan en ik zou me even een beetje inlezen in een paar topics van mensen die het verkeerd hebben gedaan als je het van plan bent te gaan doen.
Je kunt namelijk als het flashen verkeerd gaat je kaart nogmaals flashen door een pci kaart te gebruiken als primaire vga kaart. Dit moest ik doen omdat ATIFLASH mijn bios niet wou flashen en het dus fout ging. Uiteindelijk FLASHROM gebruikt die het wel wou doen.
Oftwel, moraal van het verhaal, zorgen dat je de goede bios hebt en zorgen dat je goed weet waar je mee bezig bent.
Het is niet zo heel moeilijk om te doen hoor, maar eerst wel even een back-upje maken van je vga-bios zodat je nog altijd terugkan als het niet goed uitpakt.![]()
Verder of het het waard is weet ik niet, ik kon met mijn geheugen wel een stukkie verder komen dan zonder 9700 pro bios.... maar ik weet niet of dat bij jou het geval zal zijn
ik heb me bios ook geflashed nieuw pcb
maar dat flashrom hoe moet ik die aangeven welke command line want ik zie nix maar ik kan wel op floppy booten
dus dan maak ik een flash.bat aan met die command line als je die please ff door wil geven
ik heb al zon kut dag eindelijk na 2 dagen me 9500 binnen blijkt nieuwe pcb te zijn
ik met me lompe harses geflashed
kwam een brief van roc dat ik niet aangenomen ben voor de ict opleiding omdat ik volgens hun niet genoeg gemotiveerd zijn dus 1 van de 2 moet te redden zijn en dan het liefst me connect 3d radeon 9500 non pro 128mb
weet iemand nog oplossing ervoor?
zucht
alvast bedankt
ik
laat me ook gelijk ff weten welke bios ik moet flashen
en daarna gelijk die 9700 pro bios
jaja ik weet het ik ben lomp
Verwijderd
Als je ergens een pci-videokaartje op kan duikelen hoef je niet moeilijk te doen met een .bat bestand enzo.
Dan moet je die radeon eruit halen, pci kaart erin ---> computer opstarten --> bios ingaan --> Primary Display (misschien heet het bij jou iets anders) op PCI zetten.
Vervolgens doe je die radeon er weer in en dan start die op via die PCI kaart maar kun je wel je radeon bios flashen zonder problemen.
Als je klaar bent kun je weer die PCI vga kaart eruit halen en dan start die goed op.
De exacte commando's van flashrom weet ik nu even niet, ik zal ze morgen wel even voor je opzoeken, ben op het moment te druk bezig met mijn Wiskunde B 1,2 examen morgen (ondertussen vandaag trouwens aan de tijd te zien)
Verwijderd
maar nogmaals tnx
en voor die andere kerol
en die zwarte schermen das dat je beeldscherm uit gaat toch?
niet dat ik er heel veel van weet maa rmischien andere drivers?
Verwijderd
Al geprobeerd zonder de 9700 patch, misschien dat die dan wel goed werkt? Als het dan wel werkt lijkt het me waarschijnlijk dat die kaart niet modbaar is.ubermaestro schreef op 22 May 2003 @ 01:11:
Weet iemand of er iets te doen is aan zwarte schermen? Ik heb mn Radeon 9500 Pro geflashed met 3.1 en 3.2 met de hack. Als ik dan in Windows XP kom werkt alles, GLInfo geeft netjes een 9700 aan, maar zodra ik een spel start gaat het beeld uit, weet iemand of andere methodes wel werken? (ik heb dat filetje atimag_sys verwisselt)
Anders is het gewoon inderdaad een driverprobleem en zou ik ook ff catalyst 3.4 uitproberen als ik jou was.
Zonder mod werkt het idd prima, zou het er ook kunnen liggen dat het op een oud Via Kt133a bordje draait?Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 01:24:
[...]
Al geprobeerd zonder de 9700 patch, misschien dat die dan wel goed werkt? Als het dan wel werkt lijkt het me waarschijnlijk dat die kaart niet modbaar is.
Anders is het gewoon inderdaad een driverprobleem en zou ik ook ff catalyst 3.4 uitproberen als ik jou was.
Verwijderd
Verwijderd
Hmm..... dat weet ik niet, alles is mogelijk. Ik zou hem ff op een ander board testen en als die het daar ook niet doet dan gewoon tot de conclusie komen dat die geen zin heeft om omgemod te worden.ubermaestro schreef op 22 May 2003 @ 02:09:
[...]
Zonder mod werkt het idd prima, zou het er ook kunnen liggen dat het op een oud Via Kt133a bordje draait?
Wel eerst alle catalyst drivers proberen, 3.2 / 3.3 en 3.4.
Misschien dat een bios flash effect heeft met een 9700 bios, je weet het maar nooit.
Verwijderd
ik kreeg wel artifacts in windows als ik te ver zat over te klokken
(dan weet je dat je een stapje trug moet doen)
Verwijderd
Echter in opengl en direct3d helpt dit voor geen meter
(heb het al eerder gevraagd
Kwas wel benieuwd of er meer mensen last van hebben van dit stippies probleem..
Ik heb namelijk dit probleem nog niet eerder gezien... in de verschenen topics
ff een plaatje
[ Voor 10% gewijzigd door NOFEAR op 22-05-2003 17:58 ]
ik heb dus de Sapphire Atlantis 9500 128mb Non-Pro
gemod met de Omega 2.4.43 drivers
ik had wel een paar blokjes in beeld maar ik kreeg van Virgil de gouden tip
ik moest de "ZCompressionMode" heel laag zetten
hij draait nu als een 9800 1X8 256Bit Core 357,75 Mem 317,25
3dMark03 = 4863
ik zet allen nog ff op me geheugen wat heatsinkjes want ze woorden heel erg heet
de rest van me systeempje zet ik er ook maar ff bij
AMD XP 1700+
512MB DDR
Soudblaster Live! Platinum 5.1
Maxtor 40GB 7200rpm
de rest doet er niet zo toe denk ik in 3dmark
Verwijderd
glinfo geeft wel 9500 pro aan ff rivatuner erop gooien
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 18:10 ]
Verwijderd
zou je mischien deze kunnen testen?MokerHamer schreef op 22 May 2003 @ 17:57:
nog ff tussen 2 haakjes (ik had nog niet gemeld dat mijn mod gelukt was)
3dMark03 = 4863
ik zet allen nog ff op me geheugen wat heatsinkjes want ze woorden heel erg heet
AMD XP 1700+
512MB DDR
Maxtor 40GB 7200rpm
http://pdownload.mii.inst...atching-Demo-v1.1-RC1.exe
en kijken of je blokjes krijgt?
zoja dan hebben we hetzelfde probleem
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 18:19 ]
die ik had zagen er zo uit

dit plaatje staat nu voor de 3e keer in dit topic
en ze gingen weg door de "ZCompressionMode" heel laag te zetten
Verwijderd
die blokjes die jij daar hebt HAD ik ook totdat ik z-mask disable of zcompression op low zette.MokerHamer schreef op 22 May 2003 @ 18:23:
ik heb dus geen blokjes meer
die ik had zagen er zo uit
[afbeelding]
dit plaatje staat nu voor de 3e keer in dit topic
en ze gingen weg door de "ZCompressionMode" heel laag te zetten
maar die blokjes waren niet overal weg zoals bijvoorbeeld bij deze test:
http://pdownload.mii.inst...atching-Demo-v1.1-RC1.exe
daarom vroeg ik of je die ook even wou testen
had je ook van die blokjes bij opengl spellen?
zoja dan zijn die er nog steeds want de z-compression die je nu op low hebt gezet heeft geen invloed op opengl spellen
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 22:43 ]
Verwijderd
http://www.psycotics.dk/born2diepics/0522_screen010.jpg
http://www.psycotics.dk/born2diepics/0522_screen011.jpg
http://www.psycotics.dk/born2diepics/0522_screen012.jpg
zoals je op die plaatjes misschien kan zien is dat die checkers dus steeds op dezelfde plaats blijfen staan. weirdo. Met nvidia had ik altijd heeeel andere artifacts met overclocke.
maar goed.
Checkers komen toch door een niet goed werkende Z-buffer?
er zijn ook geen blokjes meer in OpenGL games (eerst had ik ze wel)
de instellingen heb ik met een ander progsel gedaan
dan die jij me gaf "raid-on-tweaker" genaamd
mischien dat die het ook veranderd voor OpenGL <- ik heb er voor de rest geen verstand van
Download Raid-On-Tweaker
[ Voor 28% gewijzigd door MokerHamer op 23-05-2003 01:29 . Reden: url toegevoegd ]
hoe kan jij die hoge mem krijgen? je gebruikt lijkt mij toch ook gewoon powerstrip?MokerHamer schreef op 22 May 2003 @ 17:57:
nog ff tussen 2 haakjes (ik had nog niet gemeld dat mijn mod gelukt was)
3dMark03 = 4863
AMD XP 1700+
512MB DDR
Maxtor 40GB 7200rpm
Verwijderd
ik heb dit bij de advansed eigenschapen van me beeldscherm staanReseTTim schreef op 23 mei 2003 @ 05:37:
[...]
hoe kan jij die hoge mem krijgen? je gebruikt lijkt mij toch ook gewoon powerstrip?
en dat heb ik d8 ik tegelijk met de Omega 2.4.43 drivers geinstaleerd
en kan je me ajb ff vertellen waar je heatsinks koopt in onze regio want dan kan ik denk ik nog ietsje verder gaan met het geheugen nu woorden ze al super heet en als ik langer dan 20min of zo game komen de artifacts al om de hoek kijken
ps dat programmatje gaat tot over de 3000 mhz dus je hebt geen beperkingen alleen die van je beeldkaart
[ Voor 11% gewijzigd door MokerHamer op 23-05-2003 10:31 ]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 11:39 ]

ik heb deze een tijd geleden gekocht bij oc shop. heb ik op me oude ati r8500 ooit is opgeplakt.. ge komen nu op me ati r9500
![]() | Coolermaster RAM / VGA blokjes 8 stuks € 7,00 Aluminium RAM (DDR) of VGA blokjes. Incl. tape Maten: 22 x 8 x 5 mm http://www.oc-shop.nl/ |
![]() | Coolermaster RAM / VGA blokjes 8 stuks € 10.00 Koperen RAM (DDR) of VGA blokjes. Incl. tape Maten: 22 x 8 x 5 mm http://www.oc-shop.nl/ |
Ik zoek die geheugen blokjes namenlijk maar ze zijn nergens verkrijgbaar omgeving amsteram zo ver ik weetReseTTim schreef op 23 mei 2003 @ 12:52:
ik heb deze een tijd geleden gekocht bij oc shop. heb ik op me oude ati r8500 ooit is opgeplakt.. ge komen nu op me ati r9500
http://www.oc-shop.nl/
afbeelding][/td][td]Coolermaster RAM / VGA blokjes 8 stuks € 10.00
Koperen RAM (DDR) of VGA blokjes.
Incl. tape
Maten: 22 x 8 x 5 mm
dan raad ik je een electronica zaak aan. daar kan je namelijk ook gewoon heatsinks kopen.. misschien moet je ze nog wel op maat zagen maar het zijn heatsinks..Koeskoes schreef op 23 mei 2003 @ 13:25:
Ik zoek die geheugen blokjes namenlijk maar ze zijn nergens verkrijgbaar omgeving amsteram zo ver ik weetkvind het beetje onnozel om 10 euro verzend kosten te betalen voor die dingen
Of is er een andere kaart rond de 190 euro bij een specifieke winkel waarvan mensen weten dat als je hem nu koopt hij modbaar is?
[ Voor 32% gewijzigd door ralphh op 23-05-2003 14:36 . Reden: toevoeging ]
mail is naar maxpert. daar heb ik hem gehaald en stond op de site van de club 3d dat die een 9700 pcb had. op dit moment zie ik het er niet meer opstaan dus je zal ze moeten mailen..ralphh schreef op 23 mei 2003 @ 14:24:
Misschien een stomme vraag, maar weet iemand of de Sapphire Radeon 9500 (8x) 128 Mb die nu bij MaxPC wordt verkocht modbaar is naar 9700/9800?
Of is er een andere kaart rond de 190 euro bij een specifieke winkel waarvan mensen weten dat als je hem nu koopt hij modbaar is?
Verwijderd
Denk je zelf nou echt dat ATI erop gerekend had dat 2 Russen het zou lukken om zo'n 9500 om te toveren in een 9700?Onderduikkip schreef op 23 mei 2003 @ 15:58:
Het zal vast al eens gevraagd zijn: maar waarom in hemelsnaam verkoopt ati een kaart als een 9500 voor een bepaald bedrag terwijl ze diezelfde kaart voor meer kunnen verkopen onder de naam 9700. Ik bedoel ik geloof echt wel dat je een 9500 kunt omtoveren in een 9700 maar is dit uit commercieel oogpunt niet dom wat ati doet?
Het is voor Ati gewoon goedkoper om zo'n 9500 op 9700 pcb te baseren zodat je niks hoeft aan te passen aan je productieproces. Nu men erachter is gekomen dat het wel kan lijkt het me nog steeds niet lonen om 9500's terug te roepen om aan te passen of iets dergelijks, het aantal mensen dat hier gebruikt van maakt, het ommodden is zeer gering op het totaal aantal. En als mensen zo'n budget ATI kaart kopen om om te bouwen heeft ATI extra omzet, ze zouden anders gewoon voor een NVIDIA kiezen die betere prijs/kwaliteit heeft in de onderste prijs regionen.
Verwijderd
ik heb zo het idee dat die heatsinkjes niet zo goed zullen koellen of vergis ik me ???ReseTTim schreef op 23 May 2003 @ 12:52:
[afbeelding]
Coolermaster RAM / VGA blokjes 8 stuks € 7,00
Aluminium RAM (DDR) of VGA blokjes.
Incl. tape
Coolermaster RAM / VGA blokjes 8 stuks € 10.00
Koperen RAM (DDR) of VGA blokjes.
Incl. tape
ik zal wel ff naar de electroboer gaan van de week

waterkoeling
[edit]
die cooler die eronder ligt gaat er natuurlijk af..
[ Voor 9% gewijzigd door ReseTTim op 24-05-2003 00:17 ]
Verwijderd
Ik wou stemmen op 'Perfect werkende 9700'
Verwijderd
Verder wel erg cool hoor!!! Battle of Proxycon (3DMark03) draait nu op zo'n 20 tot 30 fps! Met de gewone drivers was dit meer in de richting van 3 fps!!!
Grappig, wilde net hetzelfde posten.. want ik had hier ook last vanVerwijderd schreef op 22 May 2003 @ 21:56:
wat ik wel geinig vind om te vermelden. als ik mijn gehuegen te ver overclock krijg ik dus ook checkers effect:
http://www.psycotics.dk/born2diepics/0522_screen010.jpg
http://www.psycotics.dk/born2diepics/0522_screen011.jpg
http://www.psycotics.dk/born2diepics/0522_screen012.jpg
zoals je op die plaatjes misschien kan zien is dat die checkers dus steeds op dezelfde plaats blijfen staan. weirdo. Met nvidia had ik altijd heeeel andere artifacts met overclocke.
maar goed.
Ik had mijn radeon 9700 np geclocked op 357 / 324. Dit leek heel de middag goed te gaan, totdat ineens heel het beeld vol met artifacts kwam te staan en het daarna bevroor/vastliep.
Heb hem daarna 15min uit moeten laten staan omdat ik constant (Bij boot / bios / windows etc) dit kreeg: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/yayayaya.jpg
Ik kneep hem wel ff, maar hij was/leek alleen gelukkig ff oververhit.
[ Voor 5% gewijzigd door Paquito op 24-05-2003 18:11 ]
www.hetbsg.nl
Verwijderd
best welBeelzebub888 schreef op 24 mei 2003 @ 18:17:
Valt dat checker-probleem niet gewonn op te lossen door het geheugen te onderklokken na de 9500->9700? Of misschien wat heatsinkjes op het geheugen? Of is dit nu oerstom wat ik hier zeg
nah dat heb ik natuurlijk al geprobeerd.
Verwijderd
Goede airflow rond je kaart is zoieso een goed idee. Want met oc-en worden alle componentjes heter.
ReseTTim schreef op 24 May 2003 @ 18:02:
MokerHamer welke omega drivers heb jij eigenlijk gebruikt? ik wil namelijk die is checken voor mijn ati dan..
[ Voor 11% gewijzigd door MokerHamer op 25-05-2003 11:51 ]
Verwijderd
Verwijderd
Kan je een 9700 (pro) ook omtunen naar een 9800Pro en zoja: hoeveel boost??
Verwijderd
Weet iemand ook waar dat Z-Format voor dient en of dit nog nadelen heeft om dit uit te zetten?
Als ik probeer probeer over te klokken krijg ik al snel weer blokjes, de core gaat goed maar als ik het geheugen wat hoger zet krijg ik wel weer blokjes en checkers, zou dit verholpen kunnen worden door een bios update?
Verwijderd
misschien een duidelijk linkje en wat info dat t met de omega drivers ook kan? (of heb ik dat nou echt over t hoofd gezien?)
ati demos werken alleen vreemd genoeg niet meer, iemand een idee hoe doet komt?
edit: niks werkt meer, 3dmark, ati demos, games
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 13:26 ]
Verwijderd
http://www.rage3d.com/boa...d=33667164&highlight=Mufu
is een link van N00bs uit een ander topic, veel mensen zijn verder gekomen met een geflashte bios gebaseerd op een 9700 pro i.p.v een 9700.
Ik heb net mijn Club3D geflasht met de bios van die topicstarter MuFu en ik ben 10 mhz verder gekomen met memory clock t.o.v 9700np bios die ik eerst had
Veel mensen zijn ook makkelijk 25 mhz verder gekomen dus het is het zeker wel waard om ff uit te checken.
Edit:
ff een verzoekje van mij... als iemand een Club 3D 9700 PRO heeft zou die dan alsjeblieft de bios ff kunnen posten, ik denk dat veel mensen met een Club3d 9500/9700 dan misschien wel verder zouden kunnen komen met zo'n originele 9700 pro bios (zit nu een Connect3D bios op namelijk bij mij).
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 14:32 ]
Verwijderd
ik ben 100 en 50 mhz verder gekomenVerwijderd schreef op 25 mei 2003 @ 14:28:
Hey jongens kijk eens hier
http://www.rage3d.com/boa...d=33667164&highlight=Mufu
is een link van N00bs uit een ander topic, veel mensen zijn verder gekomen met een geflashte bios gebaseerd op een 9700 pro i.p.v een 9700.
Ik heb net mijn Club3D geflasht met de bios van die topicstarter MuFu en ik ben 10 mhz verder gekomen met memory clock t.o.v 9700np bios die ik eerst had.
Veel mensen zijn ook makkelijk 25 mhz verder gekomen dus het is het zeker wel waard om ff uit te checken.
Edit:
ff een verzoekje van mij... als iemand een Club 3D 9700 PRO heeft zou die dan alsjeblieft de bios ff kunnen posten, ik denk dat veel mensen met een Club3d 9500/9700 dan misschien wel verder zouden kunnen komen met zo'n originele 9700 pro bios (zit nu een Connect3D bios op namelijk bij mij).
Verwijderd
ja met een 9500Cougar schreef op 25 mei 2003 @ 15:01:
met een 9500? die van mij kan de core wel op 360 krijgen ongeveer, alleen het geheugen gaat niet verder dan 310. Zal zo even die bios proberen.
370/320
Verwijderd
Fijn om te horen
Het infineon geheugen (Club3D geheugen) schijnt niet echt goed te overklokken, maar ik weet bijna wel zeker dat dit aan de bios ligt.
Toen ik hem net binnen had mijn Club3D wou die niet eens 6 mhz verder, van 270 naar 276 was al keiharde grafische fouten.
Nadat ik 9700NP bios had geprobeerd ging die van 270 naar 290 zonder problemen.
Nu met die nieuwe bios zit ik op 297 zonder enige problemen. Ik heb dus echt het gevoel dat er iets gelocked is in die kaart, want zodra ik 6 mhz verder ga geeft die weer meteen irritante strepen over het beeld. Daarom denk ik dat een 9700 PRO CLub 3D bios misschien wel uitkomst geeft.
Edit : 9700 PRO bios voor mensen met Infineon geheugen (Club3D)
http://homepage.ntlworld.com/paul.toler/97PinfiN.BIN
Ik ga hem nu uittesten of ik er verder mee kom...
Helaas nog steeds op 297, verder komt die niet goed de mem
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 16:02 ]
tis een sapphire r9500 np gemod met omega drivers naar 9800pro
met een core snelheid van 345 en geheugen van 297.
dus zou ik met de radeon 9700 pro bios hoger kunnen komen met de core...
Iemand met een sapphire 9700 pro of een linkie naar de bios zou op prijs gestelt worden
Verwijderd
edit:
http://homepage.ntlworld.com/paul.toler/97PmufuP.BIN (als je pal tv-out hebt)
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 16:46 ]
Kijk dat klinkt goedVerwijderd schreef op 25 mei 2003 @ 17:24:
je hoeft NIET te hard modden
[UTFS-uitlok modus :P]
Dus kan ik gewoon een bios flash progje downen met de juiste bins (óók een Sapphire) en dan flashen naar 9700 of 9700Pro?
Mijn 9500 geeft 0 checkers, dus het lijkt me wel okee.
Linkjes?
[/UTFS-uitlok modus :P]
En, ja, de smilies waren in de uitverkoop. Kijk:
[ Voor 10% gewijzigd door anandus op 25-05-2003 17:34 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Dit topic is gesloten.
![]()