ATI Radeon 9500 rebuild --> 9700 (PRO) - Deel 5

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 2.455 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76984

als je slim bent zet je even ergens een klein kruisje op die kaart voor je hem terug brengt.
ik heb een klein zwart kruisje gezet op de kaarten die ik weer ingeleverd heb in een hoekje op de pcb
dus ... maak de doos ff open voor je hem meeneemt om dit te checkeren uhh checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48613 schreef op 04 July 2003 @ 16:11:
[...]

Klopt, de core ligt iets lager dan de ring (shim in vaktermen ;)). Dit kun je oplossen door de shim eraf te slopen maar dan is wel je garantie weg helaas. Ik heb gelukkig een mooie koelblokje van een inkoopactie op laupro, waar de zijkanten van het koelblokje al lager gemaakt waren :). Je kunt ook eventueel een heleboel koelpasta er tussen gooien maar dan zijn je temperaturen niet optimaal.
kun je die shim er verder zonder probs aftrekken? of moet ik dan nog ergens op letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-11-2022
vanmiddag een saphire 9500 bij mycom gehaald op de kinkerstraat in adam en ingeplugged in mijn athlon XP1700@2000Mhz met 512MB
soft modje gedaan en voila, een 9700 volgens glinfo.
mooi!
meteen gta3 opgestart en op 1600x1200 gezet met alles vol aan en het loopt allemaal perfect waar mijn oude gf2MX al moeite had met 640x480

vervolgens een paar demo's bekeken, oa dronezmark, codecreatures, 3dmark2003 en die hele geile animusic en carpaint e.a. demo's van ati zelf.
ziet er allemaal prachtig en snel uit en geen artifacts of checkerboards te bekennen.

vervolgens de demo game motogp gedownload en ff gespeeld en wat ziet ik daar als je richting de zon rijd.... checkerboards!! :(
heel licht maar goed, het is er wel...

hangt het nou per spel af of je checkerboards ziet of is het random?

ook maar eens 3dmark2001 330 gedraait en maar 7100 punten...
raar, volgens tomshardware zou een radeon 9500 al rond de 11000 puntjes moeten halen met een verglijkbaar systeem als het mijne...

zal wel even de orginele drivers installen om te kijken of dat uitmaakt want het zou wel balen zijn de die softwaremod juist je kaart lager laat presteren.

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81449

GiLuX schreef op 04 July 2003 @ 22:20:
hangt het nou per spel af of je checkerboards ziet of is het random?
ik krijg lichte checkers bij alle spellen met de Quake engine dus het is niet random.
Heb al gezocht naar schaakborden, maar zie alleen deze topic en om nu alle 40 blz door telezen..,.,,.,.
mooie omschrijving voor: "ik ben lui dus geef me snel de oplossing"
Anoniem: 69455 schreef op 04 July 2003 @ 15:07:
Betekent dit dat de andere pipelines gewoon kapot zijn of dat de kaart niet te (soft)modden is?
Wie heeft het wel voor elkaar dat het Radeon 9700 aangeeft ipv 9500.(en met welk bios)
Hoe heb je de softmod precies uitgevoerd want volgens mij doe je daar iets fout. Ookal zijn de pipelines kaduuk, hij moet altijd 9700 aangeven (als je de goede driver gebruikt). Je krijgt alleen wel dikke checkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76984 schreef op 04 July 2003 @ 20:48:
[...]

kun je die shim er verder zonder probs aftrekken? of moet ik dan nog ergens op letten?
ik heb hier al iets gevonden... scheelt weer een zoekactie voor mensen met zelfde probleem

Verwijderen Aluminium Ring Radeon 9700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84160

Anoniem: 69455 schreef op 04 July 2003 @ 15:07:
Vandaag bij Mycom een Sapphire9500 gehaald en geen succes met softmod naar 9700. :'(
Verschillende bios geprobeerd die op mijn Club9700 wel werken zoals van warp11.

Betekent dit dat de andere pipelines gewoon kapot zijn of dat de kaart niet te (soft)modden is?
Wie heeft het wel voor elkaar dat het Radeon 9700 aangeeft ipv 9500.(en met welk bios)
Enuh.... heeft iemand toevallig nog de orginele bios van de Sapphire 9500 np. :P Vergeten backup van te maken.
Geef me je mail adres , ik heb hem hier wel voor je.

Bij mij geeft ie nu in glinfo aan als een 9700pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-06 13:24
Klopt het dat catalyst 3.5 voor win98 niet meer gehacked kan worden met rivatuner? Mij lukt het alleen nog met de WinXP drivers :(

edit: nOOb vraag:
Verder lukt het me niet om de advanced options van de Radeon kaart te installeren :? TV-out en dergelijke krijg ik niet te zien :'(
of je installeert control panel ff |:(

[ Voor 14% gewijzigd door quazar op 05-07-2003 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

OK, ik ben nu dus ook bezig met het zoeken naar zo'n Radeon. Ik dacht laat ik de laatste 10 pagina's ff doorlezen, maar ik kon er niet zo snel een winkel vinden, behalve mycom.
Nou heb ik zel netr even een mailtje naar Yorcom gestuurd over de pcb van de kaart, die konden me alleen maar vertellen, dat het over de BGA versie gaat en 'm dinsdag weer binnen krijgen.
Mijn vraag dus fftjes in het kort, weten jullie nog een winkel die recent de Radeons met de goede pcb leveren? Ik wil het liefste bij Yorcom, of een andere webshop de kaart gaan bestellen...

Bestelling geplaatst :) , en een WD 80GB 8mb cache er gelijk maar bij :*) ...

[ Voor 9% gewijzigd door cooolkast op 05-07-2003 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cooolkast schreef op 05 July 2003 @ 10:20:
OK, ik ben nu dus ook bezig met het zoeken naar zo'n Radeon. Ik dacht laat ik de laatste 10 pagina's ff doorlezen, maar ik kon er niet zo snel een winkel vinden, behalve mycom.
Nou heb ik zel netr even een mailtje naar Yorcom gestuurd over de pcb van de kaart, die konden me alleen maar vertellen, dat het over de BGA versie gaat en 'm dinsdag weer binnen krijgen.
Mijn vraag dus fftjes in het kort, weten jullie nog een winkel die recent de Radeons met de goede pcb leveren? Ik wil het liefste bij Yorcom, of een andere webshop de kaart gaan bestellen...
koop een club3d, is altijd goed... (PCB dan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72943

Wat lullen jullie toch over de 9800 optimizations :? Die zitten al standaard in de catalyst vanaf versie 3.4.........
Catalyst 3.4 includes the 9800 optimizations (which were present in Catalyst 3.2) for all cards now - so no need for a 9800 mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72943 schreef op 05 July 2003 @ 13:51:
Wat lullen jullie toch over de 9800 optimizations :? Die zitten al standaard in de catalyst vanaf versie 3.4.........
Catalyst 3.4 includes the 9800 optimizations (which were present in Catalyst 3.2) for all cards now - so no need for a 9800 mod.
bronnetje svp...

En die 9800-softmod is in dit geval dus alleen voor de 3.2 en eerdere drivers (die ik gebruik...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:42
Is er hier iemand die een Sapphire 9500 NP met de nieuwe PCB (dus met 4 memorychips naast elkaar) heeft gemod zodat je een 9500 PRO krijgt?
En is de kans op succes bij deze ook ongeveer 50%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dimitio schreef op 05 July 2003 @ 14:12:
Is er hier iemand die een Sapphire 9500 NP met de nieuwe PCB (dus met 4 memorychips naast elkaar) heeft gemod zodat je een 9500 PRO krijgt?
waarom wil je dat weten? Heb je die kaart zelf? Dan zou ik het gewoon proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69455

Bellopheron, verkeerd geflashed ofzo kan namelijk niet, want ik heb verschillende bios van 9500/9700np en 9700pro en allemaal werken ze op mijn Club9700. Precies zo geflashed zoals met de Club alleen geen resultaat onder windows. Om zeker te zijn of het flashen goed is gebeurd schrijf ik de bios weg en met de editor gechecked. Zit wel een ander bios(9700) op de kaart maar onder windows nog altijd 9500. 8)7

Flashen is gebeurd onder ms-dos met opstartdisk. atiflash -f -p 0 (bios)

Beste tot nu toe is de bios van de 9700pro van Mufun met geheugentiming van Samsung geheugen waardoor het veel beter overclockbaar is. :9

Rayg1974, mijn e-mail is oops_mad@hotmail.com alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48613

Anoniem: 72943 schreef op 05 July 2003 @ 13:51:
Das dus niet helemaal waar.... kijk maar eens hier http://sunrise.stolemy.tv/ati.shtml

Als je de 9800 drivers installeert van Catalyst 3.5 is er nog steeds een prestatieverschil in FSAA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Anoniem: 81449 schreef op 05 juli 2003 @ 14:13:
[...]

waarom wil je dat weten? Heb je die kaart zelf? Dan zou ik het gewoon proberen...
Ik heb um nog niet maar als de succesrate hoger is dan wil ik um waarschijnlijk wel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
Anoniem: 81449 schreef op 04 July 2003 @ 23:34:
[...]

ik krijg lichte checkers bij alle spellen met de Quake engine dus het is niet random.
ik heb nu ook quake3, ut2003, max paine en counterstrike getest maar geen checkerboards wahtsoever....

dus dat klopt dus niet...

welke spellen geven wel gegarandeert checkers als de mod niet 100% goed is gegaan?

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
ben eigenlijk wel benieuwd of de diegene die 'ogenschijnlijk' geen last van checkers heben dat wellicht toch wel ook met motogp2 demo hebben...
maarja, als je nergens last van hebt wil je natuurlijk niet uit de droom worden geholpen door een lullig spelletje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60197

GiLuX schreef op 05 July 2003 @ 16:31:
ben eigenlijk wel benieuwd of de diegene die 'ogenschijnlijk' geen last van checkers heben dat wellicht toch wel ook met motogp2 demo hebben...
maarja, als je nergens last van hebt wil je natuurlijk niet uit de droom worden geholpen door een lullig spelletje ;)
motogp 2 heb ik ook lichte checkers bij.
probeer doom3 alpha demo eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26543

ik ben reeds enige tijd in het bezit van een Club3d-9700. Na een nieuwe bios draaid hij perfect op 9700Pro speeds. (al vanaf dag 1).

Nu hoorde ik dat ik er ook een FireGL X1 van kon maken. Moet ik dan nog solderen of is de bios flashen afdoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:55
dimitio schreef op 05 July 2003 @ 14:12:
edit:
verkeerd gelezen... oops

[ Voor 8% gewijzigd door LaborGardens op 05-07-2003 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dude86
Ohnee? kijk dan eens op [url=http://www.maxdownloads.com/~ian/wizzard]

Q: I have a Radeon 9500 Non-pro 128MB with the new pcb layout.
A: You will get a Radeon 9500 Pro 128MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69455 schreef op 05 juli 2003 @ 14:16:
Bellopheron, verkeerd geflashed ofzo kan namelijk niet, want ik heb verschillende bios van 9500/9700np en 9700pro en allemaal werken ze op mijn Club9700. Precies zo geflashed zoals met de Club alleen geen resultaat onder windows. Om zeker te zijn of het flashen goed is gebeurd schrijf ik de bios weg en met de editor gechecked. Zit wel een ander bios(9700) op de kaart maar onder windows nog altijd 9500. 8)7
en als je niet flashed maar de softmod van Rivatuner gebruikt?
dimitio schreef op 05 July 2003 @ 14:24:
[...]
Ik heb um nog niet maar als de succesrate hoger is dan wil ik um waarschijnlijk wel kopen.
ze zijn nieuwer dus je zou zeggen dat de kans groter is (hogere yields). Maar je kunt de 128mb versie toch gewoon terugbrengen als ie het niet doet?
GiLuX schreef op 05 July 2003 @ 15:02:
[...]

ik heb nu ook quake3, ut2003, max paine en counterstrike getest maar geen checkerboards wahtsoever....

dus dat klopt dus niet...

welke spellen geven wel gegarandeert checkers als de mod niet 100% goed is gegaan?
het klopt _WEL_ dat ik ze krijg bij alle spellen met de quake engine. Dat wil alleen niet zeggen dat dat bij iedereen zo is. Download alle demo's van ATi en dan weet je het zeker.
Anoniem: 26543 schreef op 05 July 2003 @ 16:48:
ik ben reeds enige tijd in het bezit van een Club3d-9700. Na een nieuwe bios draaid hij perfect op 9700Pro speeds. (al vanaf dag 1).

Nu hoorde ik dat ik er ook een FireGL X1 van kon maken. Moet ik dan nog solderen of is de bios flashen afdoende?
en wat is precies het nut van die actie (kan trouwens gewoon met softmod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76984 schreef op 04 July 2003 @ 23:44:
[...]

ik heb hier al iets gevonden... scheelt weer een zoekactie voor mensen met zelfde probleem

Verwijderen Aluminium Ring Radeon 9700
die ring wipte ik er zo af.. koelt een stuk beter zo.
is nu aan de achterkant gemeten na 3x 3dmark 2003 draaien 45 graden

325/310 core/mem

hoe heet mag die core worden? of kun je gewoon doorgaat tot je artifarcts krijgt en dan een tikkie terug?
340/310 :0

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 76984 op 05-07-2003 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online
Wat geeft een Rad 9500 standaard aan als je vergeet een powerconnecter aan te sluiten op de kaart? Ik kreeg te zien dat ik de connector was vergeten naar m'n rad 9700! Is dat normaal ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:04

Tazzios

..

die van mijn is succesvol omgemod maar daarna wel minder overklokbaar blijkbaar zijn de extra pijp lijnen dit al te best gebakken, daardoor zullen sommigew het wel doen en andere niet denk

P.s. club3d 9500 128Mb @ yorcom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Ik dacht dat ik mazzel had, maar ik heb nu toch lichte artefacts en checkers...

Zijn er al manieren die dit weghalen of zal ik hem maar weer gewoon terugmodden? Het is niet bij alle spellen/benchmarks zo....

Hoe zit dat met dat flashen?? Is dat beter of helpt dat tegen checker/artefacts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hoi, ik gebruik nu het account van mijne broer.
ik heb een 9500 np, mijne broer een 9700.
ik wil het heel graag een 9700 van maken, en mijn broer heeft het geprobeerd zonder succes. en ik heb geen hol verstand van aldat tuner gedoe.
ik probeer nu te zoeken of er ergens stap voor stap in staat hoe het gedaan moet worden, maar geen resultaat.
kan iemand een link hier voor me opzetten? ik stel het heel op prijs.
want om alle 500 post van dit topic te gaan lezen ben ik nog wel dagen bezig denk ik en staat niet op hoe het wordt gedaan.
en hoe het met rivatuner moet weten we ook niet. staat gewoon 4x1 aangegeven, ik denk dat dit over de pipelines gaat.

waar ik wel blij mee ben is dat mijne de geheugen op 309 en de core 0p 325 kan net als 9700pro. maar nu nog de piplines open maken.

al vast bedankt iedereen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 69455 op 05-07-2003 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zit nu al op 383 core en 310 mem.
mem is infineon 3.3 dag gaat niet hoger, maar die core overklok lijkt me best stevig, en nog steeds zonder probs. ik ga nog even door.
nog meer mensen met deze score of hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61853

Anoniem: 69455 schreef op 05 July 2003 @ 22:52:
hoi, ik gebruik nu het account van mijne broer.
ik heb een 9500 np, mijne broer een 9700.
ik wil het heel graag een 9700 van maken, en mijn broer heeft het geprobeerd zonder succes. en ik heb geen hol verstand van aldat tuner gedoe.
ik probeer nu te zoeken of er ergens stap voor stap in staat hoe het gedaan moet worden, maar geen resultaat.
want om alle 500 post van dit topic te gaan lezen ben ik nog wel dagen bezig denk ik en staat niet op hoe het wordt gedaan.
en hoe het met rivatuner moet weten we ook niet. staat gewoon 4x1 aangegeven, ik denk dat dit over de pipelines gaat.

waar ik wel blij mee ben is dat mijne de geheugen op 309 en de core 0p 325 kan net als 9700pro. maar nu nog de piplines open maken.

al vast bedankt iedereen.
Maak even een eigen account aan. Het is niet de bedoeling dat je accounts shared.

Heb je trouwens de begin post al gelezen? Daar staat precies in hoe je het kunt modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Tazzios schreef op 05 juli 2003 @ 19:37:
die van mijn is succesvol omgemod maar daarna wel minder overklokbaar blijkbaar zijn de extra pijp lijnen dit al te best gebakken, daardoor zullen sommigew het wel doen en andere niet denk

P.s. club3d 9500 128Mb @ yorcom
Fiiijjjjnnn , goed nieuws :) ...

Heb de mijne gister ook bij Yorcom besteld, ik verwacht hem eind volgende week...
Nou jah, ik ben altijd wel een doorzetter kwa Overclocken en Modden, dus er moet wel iets goeds uitkomen }) :D ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
Anoniem: 81449 schreef op 05 July 2003 @ 19:00:
het klopt _WEL_ dat ik ze krijg bij alle spellen met de quake engine. Dat wil alleen niet zeggen dat dat bij iedereen zo is. Download alle demo's van ATi en dan weet je het zeker.
aha, i see...

ik heb de volgende ati demo's bekeken:
chimp 9800
car paint
rendering with light
pipedream (animusic)

zien er allemaal perfect uit.

helaas klapt doom 3 demo er uit als je een "new game" start...
hij starte overigens wel nog met mijn gf2MX kaartje onder win2000 maar ik draai tegenwoordig XP

viel me net op dat er in gta3 toch checkers zijn, nl als je snachts langs de vuurtoren vliegt, dan zie je hele lichte checkers in het licht van de toren,
je ziet het nauwelijks dus ik kan er mee leven maar het kan zijn dat toekomstige spellen vaker gaat zien..?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GiLuX schreef op 06 July 2003 @ 14:30:
[...]

aha, i see...

ik heb de volgende ati demo's bekeken:
chimp 9800
car paint
rendering with light
pipedream (animusic)

zien er allemaal perfect uit.

helaas klapt doom 3 demo er uit als je een "new game" start...
hij starte overigens wel nog met mijn gf2MX kaartje onder win2000 maar ik draai tegenwoordig XP

viel me net op dat er in gta3 toch checkers zijn, nl als je snachts langs de vuurtoren vliegt, dan zie je hele lichte checkers in het licht van de toren,
je ziet het nauwelijks dus ik kan er mee leven maar het kan zijn dat toekomstige spellen vaker gaat zien..?!
idioot :P je moet op ~ drukken en dan "map e3/e3_1 typen en dan enter :)
of "map e3/e3_2" of "map e3/e3_3" of "map empty"

new game werkt niet

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 60197 op 06-07-2003 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51706

Na even zoeken/rondbellen/mailen heb ik sinds drie dagen een Club3D Radeon 9500 non-pro 128MB (9700 layout) weten te bemachtigen, die nu in mijn systeem hangt succesvol soft gemod naar een Radeon 9700 zonder artifacts, Beter!!!

Nu heb ik vervolgens de standaard koeler vervangen naar de Zalman ZM80A-HP om zo beter in mijn silent systeem te passen, nu ben ik wel benieuwd naar de temps? Standaard zit er geen monitor tool bij, kan ik de temp wel uitlezen of zit er gewoon geen temp meter op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
Anoniem: 60197 schreef op 06 July 2003 @ 15:50:
[...]

idioot :P je moet op ~ drukken en dan "map e3/e3_1 typen en dan enter :)
of "map e3/e3_2" of "map e3/e3_3" of "map empty"

new game werkt niet
* GiLuX slaps himself
was alweer een tijdje geleden :o

maargoed,
krijg dus voornamelijk zwarte en bruine vlakken te zien als ik rond loop, dus de meeste textures zijn zwart maar het lijkt niet maar niet checkers of rare dots,
heb dus geen idee of dit iets met de mod te maken heeft.
op mijn gf2MX liep het met 1 frame per minuut maar het zag er wel allemaal mooi uit.

heeft dat iets met de mod te maken of moet je voor de doom3 alpha nog iets aanpassen om het te laten draaien op een radeon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Razkin schreef op 05 July 2003 @ 19:18:
Wat geeft een Rad 9500 standaard aan als je vergeet een powerconnecter aan te sluiten op de kaart? Ik kreeg te zien dat ik de connector was vergeten naar m'n rad 9700! Is dat normaal ?
nee, dat doet ie speciaal voor jou ;)
Tazzios schreef op 05 July 2003 @ 19:37:
er zijn dan vier extra pipelines die hitte produceren. Dus lagere OC lijkt me logisch
Getah schreef op 05 July 2003 @ 22:39:
Zijn er al manieren die dit weghalen of zal ik hem maar weer gewoon terugmodden? Het is niet bij alle spellen/benchmarks zo....

Hoe zit dat met dat flashen?? Is dat beter of helpt dat tegen checker/artefacts?
draadje doorlezen...
Anoniem: 69455 schreef op 05 July 2003 @ 22:52:

.
je zou kunnen proberen om de startpost te lezen. Of doe het zo:
-Download Rivatuner.
-Download ATI drivers
-Unzip ATI drivers
-Pas softmod van Rivatuner toe
-Verwijder 9500 uit apparaatbeheer
-geef na reboot de gemodde drivers op als 'de' drivers
-voila en veel plezier ermee...
Anoniem: 76984 schreef op 06 July 2003 @ 09:59:
ik zit nu al op 383 core en 310 mem.
mem is infineon 3.3 dag gaat niet hoger, maar die core overklok lijkt me best stevig, en nog steeds zonder probs. ik ga nog even door.
nog meer mensen met deze score of hoger?
had met mijn oude 9500 405/310 stabiel. Maar die modde voor geen meter. Ben nog niet echt toegekomen aan het serieus overclocken van mijn nieuwe 9500 @ 9700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GiLuX schreef op 06 July 2003 @ 18:20:
[...]

* GiLuX slaps himself
was alweer een tijdje geleden :o

maargoed,
krijg dus voornamelijk zwarte en bruine vlakken te zien als ik rond loop, dus de meeste textures zijn zwart maar het lijkt niet maar niet checkers of rare dots,
heb dus geen idee of dit iets met de mod te maken heeft.
op mijn gf2MX liep het met 1 frame per minuut maar het zag er wel allemaal mooi uit.

heeft dat iets met de mod te maken of moet je voor de doom3 alpha nog iets aanpassen om het te laten draaien op een radeon?
het is mischien handig als je even een screenshot maakt ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72943

Anoniem: 81449 schreef op 05 July 2003 @ 14:08:
[...]

bronnetje svp...

En die 9800-softmod is in dit geval dus alleen voor de 3.2 en eerdere drivers (die ik gebruik...)
http://www.maxdownloads.com/~ian/wizzard/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
Anoniem: 60197 schreef op 06 July 2003 @ 22:56:
[...]

het is mischien handig als je even een screenshot maakt ofzo :)
here ya go:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gilux/doom3_1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gilux/doom3_2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mischien moet je ff een van deze commands gebruiken?
r_usestandardgl 1 of 2
r_shadows 1 of 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
Anoniem: 60197 schreef op 07 July 2003 @ 09:55:
[...]

mischien moet je ff een van deze commands gebruiken?
r_usestandardgl 1 of 2
r_shadows 1 of 2
useStandardgl werkt al een stuk beter maar nog steeds mis ik de textures:
http://www.xs4all.nl/~gilux/doom3_3.JPG
en
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~gilux/doom3_4.JPG

heb de orginele driver eens terug gezet en krijg hetzelfde resultaat,
dit heeft dus nix met de mod te maken.

iemand het zelfde probleem op zijn ongemodde radeon?

edit:
moet zeggen dat je wel meteen het verschil in framerate merkt met de orginele drivers!!

[ Voor 9% gewijzigd door GiLuX op 07-07-2003 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GiLuX schreef op 07 July 2003 @ 11:06:
[...]

useStandardgl werkt al een stuk beter maar nog steeds mis ik de textures:
http://www.xs4all.nl/~gilux/doom3_3.JPG
en
[afbeelding]

heb de orginele driver eens terug gezet en krijg hetzelfde resultaat,
dit heeft dus nix met de mod te maken.

iemand het zelfde probleem op zijn ongemodde radeon?

edit:
moet zeggen dat je wel meteen het verschil in framerate merkt met de orginele drivers!!
haal de doomconfig.cfg eens weg
en start doom3 nog eens kijken of het dan wel weg is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
Anoniem: 60197 schreef op 07 juli 2003 @ 12:26:
[...]

haal de doomconfig.cfg eens weg
en start doom3 nog eens kijken of het dan wel weg is
had ik ook al gedaan,
hielp niets, gaf weer dat zwart witte gedoe, dus maar weer defaultgl gezet...

kan er ook nergens iets over terug vinden van mensen die het zelfde probleem hebben...

kan aan de catalist 3.5 drivers liggen?
zal vanavond eens die omega drivers proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze Sapphire is gewoon niet te modden :( Hard- of softmod werkt beiden niet.
Aan mij zal het niet liggen want mijn Club kaart doet precies wat ik wil met modden. Helaas zijn de geheugen bagger want die willen niet hoger dan 297MHz. Bijna 5000 punten onder 3DMark03:) eh... ik dwaal af...
Zijn er meer mensen met een Sapphire9500np die geen succes hebben met modden? In deze draadje was iemand die een paar keer moest ruilen voor een goeie exemplaar. Waarschijnlijk zijn er kaarten die gewoonweg niet gemod willen worden.

Ter informatie met softmod: na uitpakken van de drivers en patch op de drivers te hebben uitgevoerd, handmatig de drivers toegewezen. Ik zie alleen 9500 bij staan en of ik nou handmatig de 9700 of gewoon de 9500 aanklik, krijg ik een waarschuwing van windows. Natuurlijk verder gegaan en na reboot krijg ik fout met apparaatbeheer. Uitroepteken bij de videocontroller. Uiteraard heb ik alle oudere drivers verwijderd.
Bij bios flashen blijft dat kaart 9500 aangeven of ik nou van 9700 of 9700pro gebruik.:(
Enige wat kan na flashen is overclocken, maar ik wil die 8 pipelines van 256bit! :'(
(of mijn broertje in dit geval. Mijn Club3D werkt perfect.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Weet iemand of deze mod ook te realiseren is onder Linux? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88124

Right,

Nadat ik de afgelopen anderhalve maand bezig ben geweest dit topicje door te nemen ( ;) ) vandaag eindelijk maar de stap gewaagd. Bij MyCom (Utrecht) een Sapphire Radeon9500 nonpro 128MB (rood PCB, chips in L-vorm, Infineon 3.3ns mem, bla bla bla yadda yadda yadda) gehaald (die krijgen ze nog steeds nieuw binnen, en nee dit was niet een model dat al eerder teruggebracht was) .... heb 'm in mijn mobootje geprikt, mod eroverheen, en ....

Jottem! Grote klasse, ik kan niet anders zeggen. Wie dit oorspronkelijk ook uitgevogeld heeft (W1zzard o.i.d.), you're the man _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Geen checkers, geen stippen, geen problemen! Helemaal Top.

Nu alleen alles weer ff terugzetten in oorspronkelijke staat, omdat ik vergeten ben mijn 3DMark-scores van voor de mod te noteren |:(
En dan maar eens kijken wat de results van de Dutch Jury zijn voor de mod, na de mod, en na mod + OC-en (Sapphire is standaard unlocked!). En dat voor iemand die vanochtend nog tegen een Geforce2 GTS 32MB aan zat te kijken. Zal voor de gein de 3DMark scores met dat oudje er ook nog ff bijzetten (iets van 4500 in 3DMark2001se geloof ik).

Life can be such a treat!

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 88124 op 07-07-2003 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog ff vraagje trouwens: als je je kaartje gemod hebt naar 9700 en je wilt OC-en naar 9700pro, moet je dan je bios nog flashen met een gekraakte 9700pro bios? Ook als de stockbios (dus van 9500np 128MB) alwel unlocked is voor OC-en?

th@nx a million!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51706

Anoniem: 51706 schreef op 06 July 2003 @ 17:27:
Na even zoeken/rondbellen/mailen heb ik sinds drie dagen een Club3D Radeon 9500 non-pro 128MB (9700 layout) weten te bemachtigen, die nu in mijn systeem hangt succesvol soft gemod naar een Radeon 9700 zonder artifacts, Beter!!!

Nu heb ik vervolgens de standaard koeler vervangen naar de Zalman ZM80A-HP om zo beter in mijn silent systeem te passen, nu ben ik wel benieuwd naar de temps? Standaard zit er geen monitor tool bij, kan ik de temp wel uitlezen of zit er gewoon geen temp meter op?
Kan ik de temperatuur uitlezen van een Club3D Radeon 9500 128MB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
good 4 you!

heb je ook al de doom3 alpha getest??

[ Voor 79% gewijzigd door GiLuX op 07-07-2003 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51706 schreef op 07 July 2003 @ 16:08:
[...]

Kan ik de temperatuur uitlezen van een Club3D Radeon 9500 128MB?
nee. Er zijn maar héél weinig graka's waarbij dit kan.
Anoniem: 69455 schreef op 07 juli 2003 @ 14:05:
Ter informatie met softmod: na uitpakken van de drivers en patch op de drivers te hebben uitgevoerd, handmatig de drivers toegewezen. Ik zie alleen 9500 bij staan en of ik nou handmatig de 9700 of gewoon de 9500 aanklik, krijg ik een waarschuwing van windows. Natuurlijk verder gegaan en na reboot krijg ik fout met apparaatbeheer. Uitroepteken bij de videocontroller. Uiteraard heb ik alle oudere drivers verwijderd.
Bij bios flashen blijft dat kaart 9500 aangeven of ik nou van 9700 of 9700pro gebruik.:(
Enige wat kan na flashen is overclocken, maar ik wil die 8 pipelines van 256bit! :'(
(of mijn broertje in dit geval. Mijn Club3D werkt perfect.)
de pipelines zijn niet 256 bit. Dat is de geheugentoegang...
Maar wat geeft GLinfo precies aan?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 81449 op 07-07-2003 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem opgelost!
Kaart omgeruild en voila.... 5225 punten met 3DMark03. >:)

Dus, mocht het niet lukken met modden. Ligt niet aan de user maar aan de kaart!
Er zijn dus kaarten die niet gemod willen worden. Waarom? Al sla je me dood.

Mijn broertje is nu zo blij 8)7 dat zijn gemodde 9500 sneller is dan mijn 9700. :|

Trouwens, je ziet de kaart nog steeds als een 9500 onder windows en Rivatuner.
Alleen zie je 256-bit R300 (8x1) with 128MB DDR memory onder Rivatuner.
Dus mensen opgelet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69455 schreef op 07 juli 2003 @ 23:16:
Trouwens, je ziet de kaart nog steeds als een 9500 onder windows en Rivatuner.
Alleen zie je 256-bit R300 (8x1) with 128MB DDR memory onder Rivatuner.
Dus mensen opgelet!
daarom: GLinfo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
heb net mijn winXP half om zeep geholpen met een mix van orginele, gehackte en omega drivers... start op en scherm blijft zwart, ook in safe mode.
die omega drivers weigeren goed te installen,
knallen er altijd uit aan het eind van de install uit met de melding : "instalation could not be completed beacause something went wrong(heerlijke melding, niet?)
krijg de orginele drivers met de hacked atimagsys ook nu niet meer instaled...

krijg ook vaak de melding dattie de atimagsys niet kan vinden en blijkt datie die probeert te zoeken in de map waar ik ooit de orginele drivers had uitgepakt.. terwijl ik toch duidelijk met de hand de inf file van de omega drivers aangeef die notabene op een hele andere partitie staan.. grmbll :(

ook gaatie voor elke 'head' 2 maal de drivers kopieeren, dus 4 maal in totaal, en zet dan de 'secondary' adapter op de eerste plaats en de normale op de 2e waardoor xp weer volhoud dat de devices niet werken met als gevolg dat er om de 5 seconden een melding komt dat er nieuwe hardware is gedetecteerd...

het is dat mijn haar grens al aan het optrekken is anders had ik zeker zelf al de helft uitgetrokken :(

is er een manier om winXP te dwingen om ook daadwerkelijk de drivers te kopieeren die je met de hand aanwijst (via 'have disk')????
maw, dat als je de inf file selecteerd in E:\Radeon Omega Drivers v2.4.60\2KXP_INF\C2_RAD_OMEGA.inf dattie dan ook de driver files uit die map naar system32 kopieert en dattie dus niet weer naar een map op c: gaat zoeken???

en wat is trouwens het verschil tussen:
"C2_RAD_OMEGA.inf" en "CX_RAD_OMEGA.inf"

een positief ding na al deze misere,
heb ergens een doom config file gevonden waardoor alles er weer uit ziet hoe het hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06 19:18
c2 = windows 2000, cx = XP

voorderest raad ik je sterk aan over een schone windows install na te denken

[ Voor 61% gewijzigd door NightOwlNL op 08-07-2003 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GiLuX schreef op 07 July 2003 @ 16:38:
[...]

good 4 you!

heb je ook al de doom3 alpha getest??
Nope, zal daar inderdaad ook eens achterheen gaan, ben erg benieuwd hoe dat er uit gaat zien (en of dat uberhaupt een beetje draait op mijn systeempje zonder dat er rook uit de kast komt :9 )

Ben overigens nu enthousiast aan de slag voor een aantal vrienden en collega's, maar de 2e kaart die ik bij MyCom ophaalde werkte niet :( Nou ja, vandaag maar ff omruilen voor een andere (doen ze hopelijk niet moeilijk over). Verkeerde kaart uiteraard ff 'gemarkt' O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69455 schreef op 07 July 2003 @ 14:05:
... zijn er meer mensen met een Sapphire9500np die geen succes hebben met modden? In deze draadje was iemand die een paar keer moest ruilen voor een goeie exemplaar. Waarschijnlijk zijn er kaarten die gewoonweg niet gemod willen worden...
Yep, ik heb er nu in het totaal 3 gekocht (ben ook voor een aantal vrienden bezig) en daarvan werkte er 1 zonder problemen :( . De 2 anderen heb ik weer terug om moeten ruilen, en daarvan deed er weer 1 het goed. Nu dus nog 1 checker-kaart over die ik weer om wil gaan ruilen. Alles overigens bij MyCom Utrecht.

Weet iemand of de Club3D kaarten betere resultaten geven? Bij Diamondcomputers gaven ze aan dat ze er tot nu toe 200 hebben verkocht waarvan er maar 2 niet werkten! Maar ja .... verkopers >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75700

Mijn Club3d kaart geeft geen enkel probleem @ 9700 tot nu toe (3dmark 2k1, unreal II, ut2k3, ATI demos) !
Deze kwam van Alternate BTW .. maar ik begreep van een klasgenoot die 'm ook wilde bestellen dat ze daar inmiddels op zijn (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KinG PopLa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 08:13
Mijn Sapphire (afgelopen vrijdag bij mycom kinkerstraat gekocht) gaf ook geen problemen. Geen checkers/artifacts. Nog niet begonnen naar het klokken naar 9700-pro.

3dmark '01: 10.336 -> 12.650
3dmark '03: 2833 -> 4200

Whoopdiedoo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
oops

[ Voor 99% gewijzigd door GiLuX op 08-07-2003 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
trouwens, mijn saphire was default unlocked voor zover ik het heb kunnen zien, als ik de mem en core namelijk belachelijk hoog clockte dan kreeg ik allemaal groovy vierkantjes en streepjes over mijn scherm voorbij vliegen.
heb dus nog niet degelijk kunnen overclocken omdat ik dus weer tegen mijn ouwe gf2MX aan zit te kijken

edit:
waarom klik ik toch altijd op de quote knop als ik wil editten :o

[ Voor 20% gewijzigd door GiLuX op 08-07-2003 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-05 16:22
Anoniem: 88124 schreef op 08 July 2003 @ 09:00:
[...]

Weet iemand of de Club3D kaarten betere resultaten geven? Bij Diamondcomputers gaven ze aan dat ze er tot nu toe 200 hebben verkocht waarvan er maar 2 niet werkten! Maar ja .... verkopers >:)
Ik had er twee gekocht waarvan er al 1 niet goed werkte als 9700. Ik denk dat ze bij Diamond computers 2 kaarten die gewoon totaal niet werkten hebben teruggekregen van de 200 die zij verkocht hebben.

Ik hoor wel over mensen die Sapphire kaarten hebben die hoe dan ook niet te modden zijn? Volgens mij zijn club3d's altijd te modden, zij het met of zonder artifacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KinG PopLa schreef op 08 July 2003 @ 09:19:
Mijn Sapphire (afgelopen vrijdag bij mycom kinkerstraat gekocht) gaf ook geen problemen. Geen checkers/artifacts. Nog niet begonnen naar het klokken naar 9700-pro.

3dmark '01: 10.336 -> 12.650
3dmark '03: 2833 -> 4200

Whoopdiedoo!
Hmm... kan je zeggen wat exact de details van de kaart waren? Welk geheugen (3.3 Infineon?) en welke kleur fan? :? (Van een engelse site haalde ik een opmerking dat bij Sapphire vooral de kaarten met 3.3ns Infineon geheugen en een goudkleurige fan goed te modden zijn, for what it's worth...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou,

zonet weer een Sapphire kaart bij MyCom omgeruild omdat 'ie het niet deed, krijg ik een nieuwe mee die er toch echt anders uit ziet!

1) Op de doos staat nu ook iets over een "Redline Tweakutility" (wordt bij nieuwe modellen meegeleverd voor het overclocken, oftewel bios is standaard unlocked).

2) de kaart is veel 'roder' dan de vorige exemplaren die ik had. Deze is nu echt diep, bloedrood

De mem-chips zijn nog wel hetzelfde en de fan is nog steeds zwart. Maar verder ben ik benieuwd. Vanavond gelijk uitproberen of deze wel werkt. Hebben jullie al ervaringen met deze versie (dus waar redline bij zit en op de doos staat), of ben ik weer een }:O en weet iedereen hier al maanden vanaf 8)7

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 88124 op 09-07-2003 07:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88124 schreef op 08 July 2003 @ 09:00:
[...]

ze gaan natuurlijk ook al hun klanten opbellen om te vragen of de mod succesvol was... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:40
Nou, ik heb vanmiddag dus ook die 9500 np gehaald (modbare versie van club3d)).

Ik net alles geinstalleerd, cat 3.5 erop en dan die software hack.
Alles leek goed te gaan, glinfo zag em als een 9700, die ati demo's gingen zonder schaakborden of whatsoever.
Dus ik start 3dmark 2003 op, alle tests tot aan de 3 toe gingen goed.

Bij test 3 (trols liar) sloeg opeens mn beeld vast en allemaal rare artifacts. dus ik denk jammer. Start ik mn pc opnieuw op, gelijk een vet wazig beeld bij mn bios en allemaal artifacts.

Afijn, ik denk ff de oude drivers terug en klaar is kees. Niet dus! :(

Heb nu de normale cat 3.5 er weer op staan, maar mn beeld blijft fuck*d op man! :(

Wtf is dit? Ik dacht dat je met die software hack gewoon je oude drivers weer terug kon zetten en dat alles dan weer ok is.

heb toch niet die kaart gesloopt? :'(

Hoe krijg ik weer normaal beeld?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Qosmic schreef op 08 July 2003 @ 20:46:
Nou, ik heb vanmiddag dus ook die 9500 np gehaald (modbare versie).

Ik net alles geinstalleerd, cat 3.5 erop en dan die software hack.
Alles leek goed te gaan, glinfo zag em als een 9700, die ati demo's gingen zonder schaakborden of whatsoever.
Dus ik start 3dmark 2003 op, alle tests tot aan de 3 toe gingen goed.

Bij test 3 (trols liar) sloeg opeens mn beeld vast en allemaal rare artifacts. dus ik denk jammer. Start ik mn pc opnieuw op, gelijk een vet wazig beeld bij mn bios en allemaal artifacts.

Afijn, ik denk ff de oude drivers terug en klaar is kees. Niet dus! :(

Heb nu de normale cat 3.5 er weer op staan, maar mn beeld blijft fuck*d op man! :(

Wtf is dit? Ik dacht dat je met die software hack gewoon je oude drivers weer terug kon zetten en dat alles dan weer ok is.

heb toch niet die kaart gesloopt? :'(

Hoe krijg ik weer normaal beeld?
Die kaart is nooit goed geweest, gewoon terug brengen.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
ohja, heeft buiten Qosmic om verder iemand problemen met 3dmark 2003 met zijn saphire?
bij mij knalde 3dmark2003 er altijd uit met de melding van:
fsound_volume, invalid parameter passed to function....
2001se loopt overigens zonder probs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weird geval hoor, die "nieuwe" Sapphire-kaart. Zit er een OC-tool bijgeleverd, maar de BIOS is gelockt ??!! :? Maar goed, na bios-flash loopt 'ie wel prachtig. Heb hem nu al op 375/320 lopen zonder problemen! (standaardkoeling).

Overigens geeft hij bij de mod met 3DMark2001 al rare witte puntjes na de mod, dus helaas :'( Is al de 4e kaart die het niet doet. Licht het wellicht aan mijn mobo of zoiets dergelijks, dat daarom bij mij geen enkele kaart zal werken met de mod???

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 88124 op 09-07-2003 07:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
Anoniem: 88124 schreef op 09 July 2003 @ 07:20:
weird geval hoor, die "nieuwe" Sapphire-kaart. Zit er een OC-tool bijgeleverd, maar de BIOS is gelockt ??!! :? Maar goed, na bios-flash loopt 'ie wel prachtig. Heb hem nu al op 375/320 lopen zonder problemen! (standaardkoeling).

Overigens geeft hij bij de mod met 3DMark2001 al rare witte puntjes na de mod, dus helaas :'( Is al de 4e kaart die het niet doet. Licht het wellicht aan mijn mobo of zoiets dergelijks, dat daarom bij mij geen enkele kaart zal werken met de mod???
Heb je alle FSAA levels al geprobeerd, dit werkt vaak tegen die witte puntjes over het hele scherm B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertolli
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-04-2022
Jammer, maar helaas.
Gisteren was eindelijk mijn Club 3D radeon 9500 bga binnengekomen. Ik alles gedaan wat er gedaan moest worden en ik _/-\o_ naar God voor een goede afloop.
Maar zoals je ziet superveel checkers en ook lichte artifacts in rendering with natural lights:

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/rjbrethouwer/AtiSushi00.jpg

Maar ne deed ik dezelfde demo nog een keer alleen een paar minuten later en toen zag ie er ineens zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/rjbrethouwer/AtiSushi01.jpg

Maar toen ik de laatste Ati demo deed zag ik dat het helaas helemaal mis was, echt superveel checkers:

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/rjbrethouwer/AtiSushi02.jpg

het was te proberen.
heeft iemand tips om dit lichtelijk te verhelpen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
Tering hee! zoveel checkers heb ik nog nooit gezien _/-\o_. Duidelijk een afgeschreven 9700 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:31
Damn, jij hebt et echt niet getroffen :P
Tips om het te verhelpen staan geloof ik in de openingspost..
FSAA op 8x zetten fzow.. misschien helpt et :P

Gelukkig kan ik mijn zwarte spikkeltjes makkelijk verhelpen met 4X FSAA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83420

Van de Club-3d 9500 zijn twee versies in omloop met 3.3 en de standaard 3.6n/s geheugen van infenion. Via ICl de importeur kun je d'r achter komen waar welke kaarten terecht zijn gekomen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
zit naar die checker boards te kijken en oppeens realiseer ik me waar dat vandaan komt, althans een theorie van mijn kant.
als je bv 2 voodoo kaarten SLI had draaien dan werd de ene helft van het scherm door kaart 1 opgebouwd en de andere helft door kaart 2.

wat ik denk dat de radeon doet is een per set pipelines een blok van pak em beet 32 pixels renderen.
dat zou verklaeren dat je checkerboards ziet omdat de blokken die door de niet kapotte pipelines worden gerenderd er goed uit zien en de slechte blokken door de kapotte piplines worden gerendered er wel brak uit zien en dat om en om....

het zou zo kunnen zijn dat als er van de 2e set van 4 pipelines 1 kapot is dat datt resulteerd in lichte checkers onder bepaalde omstandigheden maar sommige boards zijn er zelfs 2 lines van de 4 van de 2e set kapot wat resulteerd in veel heftigere checkers

of zeg ik nu iets wat allang bekend was of absolute onzin is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
Met mijn kaart heb ik dat ook.

Lees paar posts hierboven. Ik heb nu allemaal artifacts en blokjes in m'n bios.
Ook vet veel in windows, maar soms kom ik windows in en dan is de linkerhelft gewoon normaal beeld en de rechter helft is helemaal vern*ukt. Het is ook precies op de helft.

Maar die rechter kant zit dan dus vol met checkers en artifacts.

Probeem is alleen dat ik deze kaart niet meer goed aan de praat krijg. Ook niet als ik weer de "standaard" drivers erop zet.
Mn hele beeld blijft gaar. Dit is dus ook zo in m'n bios, windows xp bootscherm etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Ik heb vandaag mijn Club 3D Radeon 9500 ontvangev van Yorcom \o/ ..
Ben natuurlijk gelijk gaan kijken of ik hem kon modden, en het werkt _/-\o_ ...ik heb het met alle ATI filmpjes/demo's getest, en geen checker te zien...ook bij opengl info staat er Radeon 9700, goed nieuws dus allemaal :) ...
Maar nou kom ik bij het volgende...ik heb de 3.5 catalyst drivers van deze site gehaald(waar de softmod staat) alleen heb ik geen advanced ATI menu bij mijn beeldeigenschappen :( ...ik kan dus geen FSAA, Direct 3D, Opengl en clock settings enzo veranderen...ligt dit aan de driver, of heb ik daar een bepaalde ATI tool voor nodig?

Verder ga ik er vanmiddag nog mem-blokjes opzetten, en dan maar eens kijken of hij ook nog een stukje kan overklokken >:) ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
je moet ook nog het catalyst 3.5 control panel erbij downen en installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
  • Laatst online: 03-06 17:23
Doen de winkels er niet moeilijk over als je de kaart wilt omruilen omdat je hem niet kan modden? Want dat lijkt me best raar als je de kaart wilt omruilen omdat je hem niet goed kan overklokken. Wat geven jullie als reden?

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beelzebub schreef op 09 July 2003 @ 17:23:
Doen de winkels er niet moeilijk over als je de kaart wilt omruilen omdat je hem niet kan modden? Want dat lijkt me best raar als je de kaart wilt omruilen omdat je hem niet goed kan overklokken. Wat geven jullie als reden?
als je online besteld hoef je geen reden op te geven (wet koop op afstand)

en veel anderen kopen hun kaart bij MyCom waar je ook zonder problemen een product mag ruilen als hij niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beelzebub schreef op 09 July 2003 @ 17:23:
Precies wat limited al zegt, ik koop mijn kaarten ook steeds bij MyCom, omdat je daar de eerste 8 dagen na aankoop een inruilgarantie hebt. Dus je mag altijd omruilen of geld terug vragen voor een artikel, zonder opgaaf van reden! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86904

Vandaag heb ik er eentje gehaald bij mycom, en de softmod werkt perfect! Eerst had ik een geforce 3 en vooral 2d is echt veel beter op de radeon. Qua 3d vind ik het wel mee vallen eerst speelde ik alles in 1024x768 op mn gf3, en nu kan ik dus alles in 1600x1200 met fsaa en die andere zooi spelen met een goede framerate maar ik vind het er echt niet zo veel mooier uit zien. Alles is wel wat scherper en er zijn minder karteltjes bij randen enzo, maar ik vind het niet zo indrukwekkend als ik gedacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb gewoon eerlijk gezegt tegen die gast van mycom wat ik wilde en daarna toen kaart 1 problemen gaf wat er aan de hand was.. hij vond het erg lullig voor me en zei dat ik maar snel naar de winkel moest komen voor een andere. die was ook vol checkers en die heb ik dus ook weer teruggegeven voor een 3de kaart die het wel deed.
die jongens bij mycom snappen het gewoon hoe het moet, daar ben ik al een tijdje achter, want mijn volgende aankopen geschieden ook weer bij mycom.
en ik denk dat ak die positive berichten hier op GoT priceless zijn als reclame.
bij mij kunnen ze niet meer stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86904

Ja precies toen ik er vanmiddag kwam en vroeg naar de sapphire met rood pcb, zei die vent: " meneer surft zeker vaak naar tweakers.net ". Ik kon hem altijd omruilen, maar gelukkig hoeft het niet want deze doet het al perfekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81993

Joepie heb ook een 9500 np meteen goed zonder checkers naar 9700 3D Mark 2001 14700 zonder enige riva tuner of andere settings. Mijn gef ti 4200 met max mod gaf 13500 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joepla!

en hij werkt nu al een nacht lang zonder problemen op 380 / 320 !! Leuke OC-resultaten met deze kaart zeg. Nu heb ik wel een probleempje want het progje dat ik hiervoor gebruik wil de core niet verder overklokken (powerstrip) |:(

Iemand een tip voor andere OC-tools?
Twijfel nu wel wat ik moet doen. De kaart geeft artifacts bij de softmod, maar dus wel enorme OC-resultaten. 3DMark201 is nu 12134 (hiervoor haalde ik 4430 met mijn GeForce2) ... what to do what to do?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLuX
Anoniem: 88124 schreef op 10 July 2003 @ 07:30:
Joepla!

en hij werkt nu al een nacht lang zonder problemen op 380 / 320 !! Leuke OC-resultaten met deze kaart zeg. Nu heb ik wel een probleempje want het progje dat ik hiervoor gebruik wil de core niet verder overklokken (powerstrip) |:(

Twijfel nu wel wat ik moet doen. De kaart geeft artifacts bij de softmod, maar dus wel enorme OC-resultaten. 3DMark201 is nu 12134 (hiervoor haalde ik 4430 met mijn GeForce2) ... what to do what to do?
je had een artifact free kaartje he?
nou, het beste wat je in deze situatie kan doen is em ff naar mij opsturen,
dan zal ik kijken of er nog wat aan getweaked kan worden en dan stuur ik em na het weekend wel weer terug (althans, eentje die er veel op lijkt) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88124 schreef op 10 July 2003 @ 07:30:
Joepla!

als ie artifact geeft gewoon omruilen:

ik had eerst een 9500 die voor geen meter modde maar wel heerlijk overklokte (400mHz). 1950 3dMarks
Nu heb ik een nieuwe kaart die wel mod zonder checkers en nu scoor ik (standaard clockspeeds) 3550 punten

het verschil tussen wel en geen mod is dus veel groter dan dat van wel/niet OC'en

over OC'tools: radeonator al geprobeerd, rivatuner, er zijn er zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Na een nachtje modden, tweaken en benchmarken, kwam ik het volgende tegen...het gloeiend stukje hete aluminium op de kaart, in de hoek:

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/ad.schuring/Home/GoT/giga-r9500-scan-back2.JPG

Dat roze plaatje dus. Wat zit daar onder?(ik dacht misschien de ramdac ofzo?)
En zou het ook schelen die te coolen...hij wordt namelijk warmer dan mijn geheugen chips en mijn gpu....hij is eigenlijk gewoon te warm om m'n vingers tegen aan te houden....

Btw, mijn mod is ook gelukt :) , Radeon 9500@9700, gpu: 350 Mhz, mem: 275 Mhz :( (met heatsinkjes erop)....
Heb alleen wel last van artifacts zodra ik met AA ga klooien :( ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
weet iemand misschien een link naar een bios van een 9700 Pro voor mijn Club3D 9500 kaartje met Infineon 3.6 geheugen, t klokt tot nu toe erg slecht en ik wil wel iets hoger komen? Heb gehoord over crucial en mufu bios, deze moeten erg goed zijn, maar kan deze nergens vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
je moet toch sowieso je bios flashen als je wilt overclocken?

ik heb ook een 9500 128 mb np, maar als ik deze overclock met die rage3dtweak, dan blijven mn oc-speeds wel staan bij een restart van windows?

Maar zijn dan sommige kaarten al te overklokken of moét je perse je bios flashen om te oc-en?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
Qosmic schreef op 10 July 2003 @ 16:00:
je moet toch sowieso je bios flashen als je wilt overclocken?

ik heb ook een 9500 128 mb np, maar als ik deze overclock met die rage3dtweak, dan blijven mn oc-speeds wel staan bij een restart van windows?

Maar zijn dan sommige kaarten al te overklokken of moét je perse je bios flashen om te oc-en?
Ik heb er wel een andere bios op geflashed van warp11 om te kunnen oc-en, maar nu zoek ik dus een pro bios van mufu of crucial 9700 pro om nog verder te kunnen komen met m'n geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noreaga
Heb net die mufu bios geprobeerd, maar kom nog steeds geen stap verder? Is er veel prestatieverschil tussen CAS1 en CAS2. CAS3 heb ik geprobeerd maar toen wilde ie bij het booten al geen fatsoenlijk beeld meer geven.

Ook vraag ik me af of door mem heatsinks en een andere gpu koeler (veel) betere oc is te halen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

noreaga schreef op 10 July 2003 @ 21:33:
Heb net die mufu bios geprobeerd, maar kom nog steeds geen stap verder? Is er veel prestatieverschil tussen CAS1 en CAS2. CAS3 heb ik geprobeerd maar toen wilde ie bij het booten al geen fatsoenlijk beeld meer geven.

Ook vraag ik me af of door mem heatsinks en een andere gpu koeler (veel) betere oc is te halen???
je geeft zelf al aan dat je 3.6 ns geheugen chips hebt. Deze lopen dus op de normale specificatie op 277 MHz (1000 \ 3.6 ).

Als je een beetje geluk had gehad had je 3.3 ns geheugen, wat veel beter te overclocken is. Dit loopt namelijk op de normale specifcatie op 303 MHz (1000 \ 3.3 ).

3.3 ns geheugen is dus niet echt overclockbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26543 schreef op 10 July 2003 @ 22:46:
[...]
3.3 ns geheugen is dus niet echt overclockbaar.
3.6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Alweer bijna 1000 posts, iemand zin om een deel 6 te starten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83420

Any mirror for the latest 9500->9700 patch available?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Weet iemand of de 9700 pro van Gigabyte ook naar 9800 te krijgen is? En zo ja hoe?

Sign of my Time

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.