-= Radeon Topic - Deel 66 =-

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste
Acties:
  • 4.524 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Dond3r schreef op 05 June 2003 @ 10:48:
nee, je oc resultaten worden amper beter na een Bios flash. Alleen als hij eerst unlocked was :)
Ok bios heeft dus geen invloed op OC results.

naja vanmidag ff me WC ommoden maar radeon maten en dan ff een x voltmodden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

nog een paar vraagjes.

1.In mijn taakbalk wordt automatisch een ati progje geladen elke keer. Ik neem aan dat deze niet echt nodig is en alleen voor het sneller kunnen wisselen van settings. Kan ik deze gewoon uitzetten in mscofig? Hij staat hier als atiptaxx en in taskmanager staat deze er ook plus een ati2evxx.exe (geladen door system ipv user)?! Waar kan ik deze uitzetten en mag dit ook?

2.Rage3dTweak laadt ook elke keer een icoontje. Deze hoef ik ook niet te zien. Nu wordt er in msconfig stratup een RegTwk.exe en een GameUtil.exe geladen. Kan ik deze ook gewoon uitvinken? Wanneer ik mijn mem en core verander dan zet hij dit toch 'vast' in mijn register. De tool hoef ik dus niet meer te laden dan???

3. Mijn oude GF1DDR knipperde altijd in XP nog even als hij de snellere settings zet. Dat doet ATI niet, hebben jullie dit ook?

4. Mem wil tot 305, core nu nog op 315. Wat hebben jullie voor speeds en wil het mem verder na alleen koelblokjes en dus niet de voltmod?

5. Waarom heeft ATI geen tempmeters ingebouwd? Hoe weet ik of ik mijn kaart te warm wordt? Mijn GF1DDR ging tot 87C!! Maar ik wil mijn net nieuwe 9700 niet verklooien :)

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In msconfig moet je gewoon proberen die dingen uit te zetten, werkt het niet goed dan kun je het wel weer aanvinken.
En haal je wel hogere scores na de overklok? Dan doet hij het dus goed zonder het beeld even te verflitsen.
Om te kijken wat andere mensen halen kun je in het 3Dmark topic kijken of het Radeon topic.
Een tempmeter zit alleen in sommige merken, andere hebben dit simpel weg niet. Maar als je kaart stabiel is zonder artifacts word hij blijkbaar niet te heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 11:02:
Jongens,

Beetje offtopic:

offtopic:
Ik ben al een tijdje op zoek naar wat mooie Radeon wallpapers, maar nergens te vinden?
http://www.google.nl/imag...ype=&imgc=&as_sitesearch=

:Y)

http://hu.apokalyptik.com/radeon1612-EM_2001.jpg bijvoorbeeld

meer in bovenstaande links

[ Voor 40% gewijzigd door Pubbert op 05-06-2003 14:20 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Smokey wat zijn de speeds van die crucial bios ???

want ik zit hier met me radeon op 340/ ? maar ik dacht bij het testen dat ik had gezien dat me mem geen 310 (pro speed) trok.

dus ik wil die bios nog niet flashen. voordat ik weet dat het werkt (ik kan nu ff neit testen want me hele pc is gaar als ik em nieuwe HDD heb ga ik er verder mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

The Doctor schreef op 06 juni 2003 @ 14:16:
Smokey wat zijn de speeds van die crucial bios ???

want ik zit hier met me radeon op 340/ ? maar ik dacht bij het testen dat ik had gezien dat me mem geen 310 (pro speed) trok.

dus ik wil die bios nog niet flashen. voordat ik weet dat het werkt (ik kan nu ff neit testen want me hele pc is gaar als ik em nieuwe HDD heb ga ik er verder mee.
De speeds zijn 324/310
Moet ik hem ff lager zetten ???

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

ja ik wilde het ook proberen maat met RadEdit lukte het niet :(

Als jij t wel kan mag ie wel op 325/275 (dan weet ik zeker dat ie t goed doet de rest doe ik dan wel met een progie).

Ok de afstanden van de gaten heb ik al :)

Opermachtig die search :9

[ Voor 72% gewijzigd door Tjaps op 06-06-2003 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit een beetje te twijfelen,

Een club3d 9500 128 voor ong 170 euro of een club3d 9700 128 voor 220 voor zo`n 50 euro meer een 9700, beide kaarten naar een pro te clocken.

Maar zou ik met de 9700 niet meer framerates hebben? En ik heb dan natuurlijk minder risico bij het overclocken (schaakmat ect) en dr zit een fan op

Maar mijn mobo gaat echter maar tot 4x agp dus zouden de capiciteiten van de 9700 overbodiger zijn dan die van de 9500

Wat zouden jullie doen?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 20:06:

Een club3d 9500 128 voor ong 170 euro of een club3d 9700 128 voor 220 voor zo`n 50 euro meer een 9700, beide kaarten naar een pro te clocken.

Maar zou ik met de 9700 niet meer framerates hebben? En ik heb dan natuurlijk minder risico bij het overclocken (schaakmat ect) en dr zit een fan op

Maar mijn mobo gaat echter maar tot 4x agp dus zouden de capiciteiten van de 9700 overbodiger zijn dan die van de 9500

Wat zouden jullie doen?
Duidelijk,

Voor de 9700 gaan, met het oog op de toekomst gericht :)

Als je nl. de v&b faq bekijkt zie je dat de 9700 hoger staat (standaard) qua performance dan de 9500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 20:06:

Wat zouden jullie doen?
Zeker een 9700 kopen die 50 euro is bijna nix en je hebt zeker 8 goede pipelines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, de prestaties zijn idd een stuk hoger.

Maar ik wist niet zeker of het zinvol was om die kaart te kopen omdat mijn mobo maar tot agp 4x ging. Maar ik denk denk dat ik er nu wel uit ben.

thnx voor de reply`s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Vast een picje van mij koeling:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~vnrswk/Dscf0176.jpg

- klax blokje ga ik modden zodat het past met 9700 gaten.
- die grote bloken zijn van een gezaagde coolermaster heatsink (voor op me mem dus).
- en dat kleine blokje is voor me voltage regelaar (was een mem blokje iig zo werd het verkocht :P ).

Weet niet of smokey weer alle replys leest maar ik zou graag de bios op 325/275 willen hebben :)

[ Voor 16% gewijzigd door Tjaps op 06-06-2003 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Laatst online: 09:58

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 20:16:
Oke, de prestaties zijn idd een stuk hoger.

Maar ik wist niet zeker of het zinvol was om die kaart te kopen omdat mijn mobo maar tot agp 4x ging. Maar ik denk denk dat ik er nu wel uit ben.

thnx voor de reply`s
die 4x/8x agp, levert toch geen aanzienlijke prestatie winst op. Ik ga zelf voor een club3d rd9700 denk ik. Die pro versie is toch weer bijna 100 euro duurder volgens mij.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 18:42

Upke dupke

Oompa Loompa

Een radeon 9600 non pro gekocht, door connect 3D (PBA)

Werkte goed in het begin. We zijn toen gaan overclocken. Het is btw, samsung geheugen gerate tot 200 Mhz :|

Alles is getest met de pipedream demo.

C225-M200 (default) stabiel
C230-M210 stabiel
C225-M220 stabiel in de pipedream demo, we hebben hier na de Dawn demo geprobeert, daar ware artifacts te zien. Terug naar 200 gezet. Dawn demo, nog steeds artifacts. Pipedream demo, ook artifacts...

Nu hebben we overal artifacts, in verscheidene demo's en in windows (icoontjes, en animaties) We hebben hem nog niet herstart (ouders weg-password nodig, dus we weten niet of het blijvend is)

Wat denken jullie? Geheugen brak.... :'( Net nieuw, en na 20 Mhz (40 Mhz al brak)
Ik heb nog nooit meegemaakt dat het zo snel ging... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 12:11

MaxPayne

Supertweaker

Goede cooling?

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upke dupke schreef op 06 juni 2003 @ 22:04:
Een radeon 9600 non pro gekocht, door connect 3D (PBA)

Werkte goed in het begin. We zijn toen gaan overclocken. Het is btw, samsung geheugen gerate tot 200 Mhz :|

Alles is getest met de pipedream demo.

C225-M200 (default) stabiel
C230-M210 stabiel
C225-M220 stabiel in de pipedream demo, we hebben hier na de Dawn demo geprobeert, daar ware artifacts te zien. Terug naar 200 gezet. Dawn demo, nog steeds artifacts. Pipedream demo, ook artifacts...

Nu hebben we overal artifacts, in verscheidene demo's en in windows (icoontjes, en animaties) We hebben hem nog niet herstart (ouders weg-password nodig, dus we weten niet of het blijvend is)

Wat denken jullie? Geheugen brak.... :'( Net nieuw, en na 20 Mhz (40 Mhz al brak)
Ik heb nog nooit meegemaakt dat het zo snel ging... :|
Klok nu het geheugen en core elk 30 MHz terug en zet daarna je PC lekker uit. Start hem na één uur maar weer eens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ja, als je eenmaal artifacts hebt, moet je hem sowieso eerst rebooten (bij mij wel iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 18:42

Upke dupke

Oompa Loompa

Ok, we zullen het proberen, bedankt voor de tips. U hoort nog van me! :)

Werkte niet, we hebben hem vandaag geruild. Deze werkt wel ;)

Ik raad iedereen aan, als hij wil overclocken de prov versie te kopen! En als je toch non pro wilt hebben, koop er dan een BBA!

[ Voor 59% gewijzigd door Upke dupke op 07-06-2003 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Misschien is deze vraag al eerder langsgekomen, maar 66 topics doorspitten is me iets teveel van het goede ;)
Is er ergens een overzicht te vinden van de verschillende versies van de radeon?
Want met alle nieuwe versies, omnummeringen, etc. kom ik er echt niet meer uit. Voor zover ik nu heb kunnen uitvinden, zijn de volgende kaarten opvolgers van elkaar:
8500 - 9100
9000 - 9200
9500 - 9600
9700 - 9800
En dan zijn er ook nog pro-versies......

Soms zijn er wijzigingen aangebracht in de nieuwe versie, soms weer niet, alleen een ander nummer. Wie kan me op een goed overzicht van de verschillende kaarten wijzen? (Liefst met technische info zoals core- en memspeed, aantal pipelines etc.)
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 20:06:

Wat zouden jullie doen?
Net bij easybit een club3d 9700NP voor € 205 gekocht! Die nemen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 11:51:
Heren,

nog een paar vraagjes.

1.In mijn taakbalk wordt automatisch een ati progje geladen elke keer. Ik neem aan dat deze niet echt nodig is en alleen voor het sneller kunnen wisselen van settings. Kan ik deze gewoon uitzetten in mscofig? Hij staat hier als atiptaxx en in taskmanager staat deze er ook plus een ati2evxx.exe (geladen door system ipv user)?! Waar kan ik deze uitzetten en mag dit ook?

dit kan gewoon uitgezet worden in je Eigenschapen voor het beeldscher/instellingen/geavanceerd/opties . . .

2.Rage3dTweak laadt ook elke keer een icoontje. Deze hoef ik ook niet te zien. Nu wordt er in msconfig stratup een RegTwk.exe en een GameUtil.exe geladen. Kan ik deze ook gewoon uitvinken? Wanneer ik mijn mem en core verander dan zet hij dit toch 'vast' in mijn register. De tool hoef ik dus niet meer te laden dan???

probeer altijd ff in het betreffende app. zelf te vinden of je het incoontje kan/mag uitschakelen, Msconfig is hier in eerste instantie niet voor bedoeld

5. Waarom heeft ATI geen tempmeters ingebouwd? Hoe weet ik of ik mijn kaart te warm wordt? Mijn GF1DDR ging tot 87C!! Maar ik wil mijn net nieuwe 9700 niet verklooien :)

Volgens mij zijn die er wel. Met de Gigabyte ATi kaarten kan je iig wel de temps/fans/vcore uitlezen (V-tuner))

thx

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timrek
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-07 13:08

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

Ik heb hier een 9500 pro en die heb ik geflsched met die bios van warp11.
Ik haal nu met 3dmark 2001 een score van 9000 punten.

Mijn specs zijn: Xp 1700 op een Abit kt7a en 768 md sdram. Is deze score een beetje goed?
Mijn huisgenoot heeft naleijk een GF Ti 440 en hij heeft 2000 punten meer met deze benchmark, en dat terwijl volgens mij die radeon sneller moet zijn.

Is deze score een beetje goed?

[ Voor 5% gewijzigd door Timrek op 07-06-2003 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timrek schreef op 07 June 2003 @ 17:55:

Mijn specs zijn: Xp 1700 op een Abit kt7a en 768 md sdram. Is deze score een beetje goed?
Mijn huisgenoot heeft naleijk een GF Ti 440 en hij heeft 2000 punten meer met deze benchmark, en dat terwijl volgens mij die radeon sneller moet zijn.

Hij is wat aan de lage kant, maar niets om je zorgen over te maken. Heb je de nieuwste Catalyst al? En de VIA chipset drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

The Doctor schreef op 06 juni 2003 @ 20:22:
Vast een picje van mij koeling:

[afbeelding]

- klax blokje ga ik modden zodat het past met 9700 gaten.
- die grote bloken zijn van een gezaagde coolermaster heatsink (voor op me mem dus).
- en dat kleine blokje is voor me voltage regelaar (was een mem blokje iig zo werd het verkocht :P ).

Weet niet of smokey weer alle replys leest maar ik zou graag de bios op 325/275 willen hebben :)
Nou hier is ie hoor :)

325-275 + normale bios ! :)

http://home.quicknet.nl/q...al_8.004_9700Pro_Bios.rar

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

tnk u smokey :)

ik is nu blij en krijg dinsdag of woensdag me nieuwe HDD dus check dan ff wat voor score ik ga halen :) ik hoop 17500 te halen in 2001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

Ik heb net mijn nieuwe club 3d 9500 128 MB geprobeert maar ik kreeg schaakborden :(
Ik heb een mailtje gestuurd naar de leverancier.. kijken wat daar van komt

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WJP schreef op 07 June 2003 @ 22:53:
Ik heb net mijn nieuwe club 3d 9500 128 MB geprobeert maar ik kreeg schaakborden :(
Ik heb een mailtje gestuurd naar de leverancier.. kijken wat daar van komt
Zou haast zeggen dat maar 50% van je kaart stuk is :P

Heb je ook een halve 3dmark score ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timrek schreef op 07 June 2003 @ 17:55:

Cpu en geheugen zijn bottleneck
Clock die 1700 op (als 't een T-bred B is) en misschien tijd voor een upgrade qua mbord en geheugen
ik haal met mijn 9500pro club3d overclocked 325cpu 310mem op epox 8rda+ met een Xp 1700@2400 en 512ddr333 een 3dmark2001se score van 13302 net 300 puntjes onder de score van een 9700np :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat de score goed is voor 1700+ en sd-ram en 9500pro.
ik zit hier zelf met 1700+(palomino :( ) ddr-ram en ne 9700 en haal bijna 12000 punten zie sig
ja misscchien een ander mobo en geheugen kopen en een beetje overklokken en je zal al een heel pak hoger komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is momenteel de huidige budgetkaart van ATI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 10:31:
Wat is momenteel de huidige budgetkaart van ATI?
De 9100 is nu goed verkrijgbaar, het word straks de 9200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag deze week bij bij Alternate een 9500 64mb noname voor 89 euro (staat alleen niet meer op de website) misschien een belletje waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 06:43
Als mensen nog informatie willen over de specs van de verschillende videokaarten:

http://www.area3d.net/story.php?id=627

En als mensen nog aanvullingen hebben op de lijst en/of verbeteringen, kunnen jullie die ook daar op het forum kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:48
Even een tip voor mensen die bezig zijn met zijn/haar tv-out.
Ik kreeg wel beeld (kleur), maar het beeld was lang niet zo rustig dan als je hem op bijv. zwart wit zet.
SCherpte had ik op more staan en die flickering redux op max.
Toch kreeg ik geen goed beeld :X .

Na lang frutten is het gelukt, ik had namelijk mijn eigen kabel gebruikt voor de verbinding(s-video, zo'n uitgang zit er ook op).

Toen maar de bijgesloten kabels gebruiken, een verloop van s-video>composite en die naar mijn scart (ik had altijd geleerd (8> dat s-video beter was maarja toch maar proberen).
Naar mijn verbazing is het beeld nu stukken rustiger om naar te kijken :? .
Het gaat om een Club3D 9700.

Heb btw nog wel iets teveel groen in beeld wat ik maar niet kan verminderen, iemand een idee?

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 14:47
Ik vroeg me af in hoe grote maten de ati 9700 serie de mogelijkheden tot overclocken van je fsb belemmerd.
Ik draaide hiervoor een Asus Geforce3 Ti200 en kwam door die kaart niet verder dan een fsb van 140, Zijn er ervaringe met de 9700 reeks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Asprine schreef op 08 June 2003 @ 20:48:
Ik vroeg me af in hoe grote maten de ati 9700 serie de mogelijkheden tot overclocken van je fsb belemmerd.
Ik draaide hiervoor een Asus Geforce3 Ti200 en kwam door die kaart niet verder dan een fsb van 140, Zijn er ervaringe met de 9700 reeks?
Koop een moederbord die hogerre divideresr aankan of lock heeft (of zet je divider hoger).

denk dat bijna ieder mobo wel een divider van 2.5 en 3 voor agp heeft met 3 moet je 200 mhz kunnen halen met agp op 66 mhz dus zal wel lukken toch ? :)

[ Voor 19% gewijzigd door Tjaps op 08-06-2003 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een tijdje een hercules 8500 pro en wil nu eigenlijk wel eens wat anders.
Ik vroeg mij af of het verschil tussen een 9700 pro en een 9800 pro echt merkbaar is voor iemand die het eerst met een 8500 heeft moeten doen. Dit ivm het prijskaartje dat er aan beide kaarten hangt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Dudes, het valt mij op dat op mijn Radeon 9700 non-pro het metalen plaatje op de achterkant echt gruwelijk heet wordt, zelfs nu ik er al een klein koelribbetje opgelegd heb (met pasta ertussen). Wie weet wat dit is en of het verstandig is die wat verder te koelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
TheLemon schreef op 09 June 2003 @ 23:49:
Dudes, het valt mij op dat op mijn Radeon 9700 non-pro het metalen plaatje op de achterkant echt gruwelijk heet wordt, zelfs nu ik er al een klein koelribbetje opgelegd heb (met pasta ertussen). Wie weet wat dit is en of het verstandig is die wat verder te koelen?
Ja, daar zit je voltage'regelaars' achter (ken even niet op het juiste woord komen).
Als je wil overclocken en/of voltage omhoog gaat gooien dan zou ik het beter koelen.

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

Heb vandaag een ATI Radeon 9800pro aangeschaft maar ik zie dan in de Rage 3D Overclocker tool staan

Core Clock 378.00 Mhz en
Memory Clock 337.50 Mhz

Klopt dat eigenlijk wel, temeer omdat ik hier vaak gelezen heb dat de memory clock 2 keer zo hoog is (ongveer) ten opzichte van de Core clock.

Of ben ik nu gek :?

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bajoran schreef op 10 June 2003 @ 00:54:
Heb vandaag een ATI Radeon 9800pro aangeschaft maar ik zie dan in de Rage 3D Overclocker tool staan

Core Clock 378.00 Mhz en
Memory Clock 337.50 Mhz

Klopt dat eigenlijk wel, temeer omdat ik hier vaak gelezen heb dat de memory clock 2 keer zo hoog is (ongveer) ten opzichte van de Core clock.

Of ben ik nu gek :?
neej die getallen klopen... hij geeft de memory clock alleen weer in single rate en niet in double rate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajoran

Bajoran

Waarom?

Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 01:09:
[...]

neej die getallen klopen... hij geeft de memory clock alleen weer in single rate en niet in double rate :)
Maar wat zijn nu eigenlijk de werkelijke waarden, oftewel is dat een goede coresnelheid?

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Laatst online: 16-08 08:44
Bajoran schreef op 10 June 2003 @ 01:43:
[...]

Maar wat zijn nu eigenlijk de werkelijke waarden, oftewel is dat een goede coresnelheid?
Jah klopt, de core is 380 en mem 340 DDR (340x2=680) ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Intronic op 10-06-2003 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

nieuws: Mobility Radeon's sneller dan GeForce FX Go tegenhangers

Ook op mobile gebied gaat het goed met de ATi kaartjes :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:30

Dark

who tweaked the light?

Hi experts,

Ik heb hier een radeon 9700 pro all in wonder, kun je daar 2 monitors op aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Afbeeldingslocatie: http://www.nnm.ru/pict/ironz/9700p.jpg

ik zie geen 2de VGA/DVI aansluiting zitten..
Volgens mij gaat het dus níét.

[ Voor 1% gewijzigd door Pubbert op 10-06-2003 11:20 . Reden: ubb pruts0r ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:30

Dark

who tweaked the light?

Dond3r schreef op 10 June 2003 @ 11:20:
[afbeelding]

ik zie geen 2de VGA/DVI aansluiting zitten..
Volgens mij gaat het dus níét.
eh ja, tnx... dat er een dvi aansluiting zit zie ik ook wel ja... hoewel mijn kaartje er anders uitziet dan dat plaatje van jou hoor... (rode print, andere kabel aansluiting, iets andere layout v/d print...)
Afbeeldingslocatie: http://darkforce.dyndns.org/pics/atiaiw.jpg

Soms kan je op 1 dvi aansluiting dus wel 2 moni's aansluiten zoals bij de gf4 ti4600 ... maargoed, dat kabeltje (dvi -> 2x vga) werkt dus niet...

[ Voor 6% gewijzigd door Dark op 10-06-2003 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09 09:22

Francois

Dus...

Een kennis van mij wil een radeon 9500pro kopen.

Mijn vraag is of onderstaand systeem snel genoeg is voor een 9500pro:

Asus A7V (kt133)
Athlon (Thunderbird) 800MHz
512MB PC133

Hij heeft nu een GeForce 2 GTS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Ik sta op het punt een Radeon 9700 Pro te bestellen, alleen zie ik hier heel veel mensen die hun 9700 non-pro ook op dezelfde snelheid hebben lopen (of zelfs sneller) als een Pro.
Is dit nou dan ook het enige verschil tussen de twee kaarten? scheelt namelijk €100,-.
Of zit er op de pro beter geheugen, kan er niet echt wijs uit worden na het lezen van dit topic. Anders is het gewoon een kwestie van pro bios flashen en oc'en 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
Francois schreef op 10 June 2003 @ 11:46:
Een kennis van mij wil een radeon 9500pro kopen.

Mijn vraag is of onderstaand systeem snel genoeg is voor een 9500pro:

Asus A7V (kt133)
Athlon (Thunderbird) 800MHz
512MB PC133

Hij heeft nu een GeForce 2 GTS
mij werd aangeraden een 9100 (8500) te kopen ipv een 9500(pro) voor onderstaand systeem...

en nu ik m heb merk ik dat ie zelfs van deze kaart lang niet maximaal gebruik kan maken, (mensen met snellere cpu hebben zo 4000 3dmarks meer)
dus een 9500 is echt overkill denk ik voor dat systeem

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
ViperGTS schreef op 10 June 2003 @ 11:55:
[...]

mij werd aangeraden een 9100 (8500) te kopen ipv een 9500(pro) voor onderstaand systeem...

en nu ik m heb merk ik dat ie zelfs van deze kaart lang niet maximaal gebruik kan maken, (mensen met snellere cpu hebben zo 4000 3dmarks meer)
dus een 9500 is echt overkill denk ik voor dat systeem
Een 9500Pro kan overkill lijken voor een 800Mhz systeem, maar dat hoeft niet zo te zijn... Zet maar eens 4xAA en 16xAF aan... dan zul je zien dat een 9100 in elkaar zakt wat prestaties betreft, maar een 9500Pro dit een stuk beter aan zal kunnen... en misschien wel zelfs zonder performancedrop (maar dat weet ik niet helemaal zeker).

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

DyStiC schreef op 10 June 2003 @ 11:55:
Ik sta op het punt een Radeon 9700 Pro te bestellen, alleen zie ik hier heel veel mensen die hun 9700 non-pro ook op dezelfde snelheid hebben lopen (of zelfs sneller) als een Pro.
Is dit nou dan ook het enige verschil tussen de twee kaarten? scheelt namelijk €100,-.
Of zit er op de pro beter geheugen, kan er niet echt wijs uit worden na het lezen van dit topic. Anders is het gewoon een kwestie van pro bios flashen en oc'en 8)
Mijn Club3D R9700 Non pro komt op 319 bij 415. Standaard 270/276
Dat is wel met zelfgemaakt heatsinks en Zalman HP80A.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds februari een Radeon 9500PRO. Ik heb net als sommige mensen een schaakbordeffect tijdens het booten en/of posten. Dus ook in de bios. Dat vindt ik in principe niet erg, want in Windows heb je dat dus niet ;P.
Maar ik denk dat er toch iets mis is met mijn kaart. Als ik spelletjes speel, hangt de pc na een minuut of 15. Eerst dacht ik misschien dat het een hitte probleem was, maar ik heb de koeler eraf gehaald en as3 erop gesmeerd. Hielp nog steeds niet. Mijn casetemp bleef hetzelfde, ongeveer 29 graden. Nu heb ik gemerkt dat als ik de clockfrequentie verlaag (standaard is 275/270) naar 265/265 dat het perfect loopt! Ik kan uren achter elkaar gamen (record is 13 :p) zonder dat de pc hangt. Maar dat is heel leuk en wel, maar de kaart moet dus standaar 275/270 kunnen draaien :( en dat doet het dus niet. Zowel 3DMark 2001 als 2003 willen nooit helemaal benchmarken. Beide lopen vast op ongeveer de helft. Ik heb 2003 maar 1 keer helemaal gebenchmarkt en mijn score was 3303 op 265/265. Is deze kaart nou brak en wat moet ik eigenlijk doen?

*oh ja. tijdens 3dmark, als het stopt, dan hangt mijn pc helemaal. De videokaart valt uit of zo want de monitor slaat ook uit (of gaat op standby of zo). Ik moet een hard-reboot doen. ctrl-alt-del werkt niet :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 04:11

Kirpeknots

Wazzup!

Deze staat ook al in het geforce topic.
Ik heb een low profile kaart nodig.

Welke moet je nemen:
Geforce FX 5200 128
ATI 9100 64Mb/64bit Low profile (club3d)
ATI 9200 128Mb/64bit Low profile (club3d)

Ik speel vooral BF1942 en SOFII.

Met mijn oude Geforce3 kon ik deze spelen op 1600X1200. Ik heb die FX er nu in zitten en die haalt met moeite 1024X768. Ik kan deze FX kwijt. Ik ben benieuwd of die ATI's enige verbetering op zullen leveren.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampelman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
TheLemon schreef op 09 juni 2003 @ 23:49:
Bij mij ook. Wordt trouwens ongeveer 42 graden. Schijn geen probleem te zijn (zie ook hierboven). Maar ik ga er zelf wel nog wat koelribbetjes op plakken.....
Daarna en beetje overclocken, laat wel wat resultaten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:46

Q-bone

Dusss...

vraagje, zijn er al mensen met een 9600(pro) en tot hoever wil deze clocken want het zijn echt overclock monsters... en wat is het verschil tussen de 9600 en de 9600PRO, de pipelines? want dat is me niet helemaal duidelijk, en als het de pipelines zijn is het dan mogelijk om die software atig weer aan te zetten?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

Ik had hiervoor al gepost, en nu even een update hoe het gaat..

Als je hem voor het eerst opstart dan doet ie het goed, maar na 10 minuten dan geetft windows een foutmelding en dan ziet het er zo uit:
plus dan nog horizontale strepen door het beeld
afbeelding
met dus deze foutmelding:
microsoft windows detected and recovered from a device failure. Please save your work and reboot to restore full functionality.

En als ik um dan weer opnieuw opstart dan krijg ik flikkerende kleuren op m'n scherm en als hij in windows komt dan springt de monitor in standby :(

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Crucial heeft nu een 9800 pro voor 399 euro!

http://www.crucial.com/eu...800P128A28&cat=Video+Card

Met levenslange garantie...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajoran

Bajoran

Waarom?

Moartn schreef op 10 juni 2003 @ 23:16:
Crucial heeft nu een 9800 pro voor 399 euro!

http://www.crucial.com/eu...800P128A28&cat=Video+Card

Met levenslange garantie...
Hoe kan die nou een core speed van 400 MHz hebben, ik heb net een 9800pro aangeschaft maar die heeft een core speed van 378 Mhz

Ben ik genept ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Sommige fabrikanten leveren de Radeon9800Pro standaard hoger geklokt dan de reference kaart van ATi.

Kijk bijvoorbeeld naar Powercolor, die heeft een versie die draait op 400/380 met 2.0 ns (760Mhz effectief) geheugen. Theoretisch zou het geheugen tot 500 Mhz (effectief 1 Ghz) te klokken zijn, maar door de lagere voltages is dat niet mogelijk (tenzij je zelf gaat tweaken).

Hier kan je een recensie lezen waarin de Powercolor getest wordt: http://www.nordichardware...d/2003/Radeon9800Roundup/

De meeste Radeon9800Pro kaarten halen overigens met gemak 400Mhz op de core.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajoran

Bajoran

Waarom?

CJ schreef op 11 juni 2003 @ 02:05:
Sommige fabrikanten leveren de Radeon9800Pro standaard hoger geklokt dan de reference kaart van ATi.

Kijk bijvoorbeeld naar Powercolor, die heeft een versie die draait op 400/380 met 2.0 ns (760Mhz effectief) geheugen. Theoretisch zou het geheugen tot 500 Mhz (effectief 1 Ghz) te klokken zijn, maar door de lagere voltages is dat niet mogelijk (tenzij je zelf gaat tweaken).

Hier kan je een recensie lezen waarin de Powercolor getest wordt: http://www.nordichardware...d/2003/Radeon9800Roundup/

De meeste Radeon9800Pro kaarten halen overigens met gemak 400Mhz op de core.
Bedankt voor je bericht maar moet ik met mijn kaart terug gaan denk je ?

Ik vind het raar dat deze kaart niet eens de standaard core en mem snelheden heeft.

Core 378.00
mem 337.50

Dit terwijl de kaarten beloven dat ze op

Core 380.00
mem 340.00 zouden moeten draaien.

Ik raak hier van in de war (eerste ati kaart weer sinds de ATI mach 64)

:'( :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intronic
  • Laatst online: 16-08 08:44
Bajoran schreef op 11 juni 2003 @ 02:10:
[...]

Ik vind het raar dat deze kaart niet eens de standaard core en mem snelheden heeft.

Core 378.00
mem 337.50

Core 380.00

Pff, geen enkele kaart draait PRECIES op de snelheid die ze officieel aangeven, een amd 2400+ draait ook niet precies op 2000.00mhz hoor, en wat maken die paar mhzjes uit? nix.. daarom :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Bajoran schreef op 11 June 2003 @ 02:10:
[...]

Core 378.00
mem 337.50

Core 380.00

De snelheden die jij post zijn de correcte snelheden. Ze worden gewoon afgerond. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Kirpeknots schreef op 10 June 2003 @ 17:14:
Deze staat ook al in het geforce topic.
Ik heb een low profile kaart nodig.

Welke moet je nemen:
Geforce FX 5200 128
ATI 9100 64Mb/64bit Low profile (club3d)
ATI 9200 128Mb/64bit Low profile (club3d)

Ik speel vooral BF1942 en SOFII.

Met mijn oude Geforce3 kon ik deze spelen op 1600X1200. Ik heb die FX er nu in zitten en die haalt met moeite 1024X768. Ik kan deze FX kwijt. Ik ben benieuwd of die ATI's enige verbetering op zullen leveren.

Iemand?
De 9100 is de beste van deze 3, hoewel de 9200 niet ver achter zou lopen, heeft misschien in spellen op grote reso's met veel textures voordeel van het aanwezige 128mb, maar als ik jouw was zou ik voor de 9100 gaan.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:46

Q-bone

Dusss...

again....
zijn er al mensen met een 9600(pro) en tot hoever wil deze clocken want het zijn echt overclock monsters... en wat is het verschil tussen de 9600 en de 9600PRO, de pipelines? want dat is me niet helemaal duidelijk, en als het de pipelines zijn is het dan mogelijk om die software atig weer aan te zetten?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

de 9600 is vrij ver te overclocken (verder dan de 9500 Pro, in procenten dan), over de pipelines: dat is denk ik niet mogelijk. Het is een compleet ander design, ik gok dat ATi er nu wel rekening mee gehouden heeft.

[Changed Subject]

Ik zie de 9200 en 9200 Pro voor resp. 60 en 75 euro bij Mycom.

Duur? Ik vind maar 1 echte review met benchmarcks van de 9200, daarin is hij meestal trager dan een 9000 PRO. De 9200 Pro niet getest, maar deze heeft alleen 64MB meer volgens mij.

[ Voor 39% gewijzigd door Pubbert op 11-06-2003 11:22 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Dond3r schreef op 11 juni 2003 @ 11:15:
Duur? Ik vind maar 1 echte review met benchmarcks van de 9200, daarin is hij meestal trager dan een 9000 PRO. De 9200 Pro niet getest, maar deze heeft alleen 64MB meer volgens mij.
Naast 64MB extra heeft de 9200Pro ook nog eens hogere kloksnelheden. Ik heb berichten gelezen dat sommige fabrikanten 'm standaard op 300/300 willen laten lopen om zo toch sneller te zijn dan een 9100. :7

Was die review trouwens de Tom's Hardware review? :)

[ Voor 3% gewijzigd door CJ op 11-06-2003 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, kom net thuis met mijn Sapphire 9800 Pro. Mooi kaartje, en leuk dat er SoF2 en RtCW bij zit, maar het viel me toch op dat er op de voorkant van het cd-doosje bij het logootje van "Gray Matter" de R zeer duidelijk ontbreekt... Wat is dit voor humor van Sapphire? (Niet dat ik me aangesproken voel of zo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
Q-bone schreef op 11 June 2003 @ 10:43:
again....
zijn er al mensen met een 9600(pro) en tot hoever wil deze clocken want het zijn echt overclock monsters... en wat is het verschil tussen de 9600 en de 9600PRO, de pipelines? want dat is me niet helemaal duidelijk, en als het de pipelines zijn is het dan mogelijk om die software atig weer aan te zetten?
Nee ze zijn softwarematig NIET aan te zetten omdat ze er gewoonweg niet zijn. Het is een volledig andere chip en niet zoals bij de R300 een verkreupelde chip.

Als je kijkt op ons chipoverzicht http://www.area3d.net/story.php?id=627
zie je dat de Radeon 9600 een lager pixel/texel fillrate heeft. Daarnaast loopt zijn geheugen ook iets langzamer.

Zou de link met het overzicht misschien toegevoegd kunnen worden aan de openingspost? Of is dat niet nodig?

[ Voor 7% gewijzigd door hiostu op 11-06-2003 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

CJ schreef op 11 June 2003 @ 13:12:
[...]

Naast 64MB extra heeft de 9200Pro ook nog eens hogere kloksnelheden. Ik heb berichten gelezen dat sommige fabrikanten 'm standaard op 300/300 willen laten lopen om zo toch sneller te zijn dan een 9100. :7

Was die review trouwens de Tom's Hardware review? :)
Die review van Tom werd alleen gesproken over de 9200 (en 9600 en 9800) alleen geen benches van de 9200 (9600 ook niet) wel van de 9800 btw.

Of heb ik zo scheef gekeken.

Na wat nazoek werk zijn de 9200 pro en non pro hetzelfde kwa kloksnelheid (sapphire iig, die ze bij mycom hebben)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik weet zeker dat de 9200Pro hoger geklokt is dan de gewone 9200. :7

Het staat namelijk op de ATi site. Niet direct omschreven, maar de fillrate is hoger, namelijk 1.2 Gpixels/sec, terwijl de normale 1 Gpixels/sec haalt. Daaruit kan je opmaken dat de kloksnelheid hoger ligt...

http://www.ati.com/products/pc/radeon9200/compare.html

Ook wordt dit bevestigd op Rage3D waarin in meerdere threads wordt gezegd dat de 9200Pro hoger geklokt zal zijn dan de 9100.

Er is overigens ook een Radeon9200 met 256MB.

Afbeeldingslocatie: http://www.power-color.com/assets/images/R9200-256-box.jpg

En Powercolor verkoopt ook een Radeon9600Pro Ultra die loopt op 400Mhz core en 337Mhz mem, wat dus ongeveer gelijk staat aan die speciale Fireblade versie van Sapphire.

Afbeeldingslocatie: http://www.power-color.com/assets/images/R9600Pro-128-box.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
   Merk: Sapphire 
Type: RADEON 9200 
Chipset: ATi RADEON 9200 
Geheugen: 64 MB 
Type geheugen: DDR 
GPU snelheid: 275 MHz 
Geheugensnelheid: 550 Mhz.

Type: RADEON 9200 PRO 
Chipset: ATi RADEON 9200 Pro 
Geheugen: 128 MB 

Type: ATLANTIS 9000 PRO 
Chipset: ATi RADEON 9000 
Geheugen: 128 MB 
Geheugensnelheid: 500 Mhz.

Dit vind ik op de Mycom site in ieder geval :)

Op sapphire site geen info over de clockspeeds. Er staat wel dat er ook een non pro is met 128mb, dus er MOET wel meer verschil in zitten idd.

een 9200 met 256 -> OVERKILL >:)

[ Voor 88% gewijzigd door Pubbert op 11-06-2003 14:50 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik wil best geloven dat Sapphire ze onderklokt, maar de standaardkloksnelheid die ATi adviseert zou dus 1.2Gigapixels gedeeld door het aantal pipelines en het aantal TMUs = 1.2Gp : 4 : 1 = 300 Mhz voor de core

En de informatie die ATi op haar site heeft staan, neem ik als reference punt en niet de snelheden die fabrikanten gebruiken. Kijk naar Powercolor met hun golden edition van de 9800Pro op 400 Mhz core en 380 Mhz mem. Om dan meteen te zeggen dat alle 9800Pro's op die snelheid lopen is natuurlijk onzin. Het is een fabrikant die afwijkt van de referentiesnelheden. :7

Er zijn overigens ook al 9200Pro versies gesignaleerd op 325 Mhz core en 275 Mhz geheugen:
http://www.darkcrow.co.kr...ard_idx=143&contentpage=4

[ Voor 1% gewijzigd door CJ op 11-06-2003 14:54 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
Dan zou volgens de ATI site de snelheid van een 9200 np 250 mhz zijn (core)

Oh wacht dat hadden we ook al in de tabel staan :z

[ Voor 28% gewijzigd door hiostu op 11-06-2003 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Dit is ook vreemd:

code:
1
2
3
4
5
6
7

Naar mijn weten draait de gewone 9200 dus op 250 Mhz core (zoals Hiostu hierboven al zei) en 200 Mhz mem.

Zou het kunnen dat de site van Mycom gewoon de verkeerde informatie heeft gepost? Er staan namelijk nog meer foutjes op de Mycom site:

Sapphire 9600Pro op 400 Mhz core en 320 Mhz mem? Naar mijn weten heeft Sapphire alleen maar de 400/300 versie en de Fireblade versie die standaard ook op 400/300 werkt, maar waarbij ze een overklok tot 330Mhz op het geheugen garanderen.

Sapphire Radeon9800Pro 256
Core: 380 Mhz (= goed)
Mem: 680 Mhz (= fout, want dit moet natuurlijk 700 Mhz zijn).
Type geheugen: DDR (=fout, moet natuurlijk DDRII zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
CJ schreef op 11 juni 2003 @ 15:12:
Dit is ook vreemd:

code:
1
2
3
4
5
6
7

Naar mijn weten draait de gewone 9200 dus op 250 Mhz core (zoals Hiostu hierboven al zei) en 200 Mhz mem.
Mmm volgens onze informatie loopt het geheugen ook op 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

Ik ga vrijdag naar mycom, zal daarna mits er 1 meeneem de snelheden even posten :)

* Pubbert is vanaf vrijdag helemaal nvidia clear ATI Based :) (Rage128 @ server, Radeon 7500 in TV-bak, Radeon 9200 in Workstation, Radeon9700 in Gamebak) ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Pubbert op 11-06-2003 15:35 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:26

BramT

Rule #1

Hier is waarschijnlijk al een hele hoop over geouwehoerd, en heb al diverse dingen gelezen, maar ik heb nog steeds geen bevredigend antwoord kunnen vinden. Misschien dat er hier mensen rondlopen die hier wat van weten.

Ik sta op het punt om een nieuw systeempje te gaan halen (heb momenteel een P3-500 met een TNT2 Ultra -> Lig dus hopeloos achter en heb geen verstand van de diepere functies die de videoplanken tegenwoordig hebben). Nieuw systeem wordt een P4 3ghz, met 512 Twinx geheugen op P4C800 mobo.

Volgens de benchmarks verschillen beide kaarten niet veel in snelheid (9500 iets sneller, ok) en ook het verschil in prijs is eigenlijk niet noemenswaardig. Bovendien weet ik even niet hoe betrouwbaar de benchmarks zijn vanwege de div. cheats hier en daar.

Vraagjes zijn dus:
- Is er wel een significant snelheidsvershil? Ook met oog op komende 2 jaar.
- Hoe zit het met de stabiliteit. Ik hoor van beide kanten veel positiefs, iemand anders ervaring?
- Belangrijkst: beeldkwaliteit. Hoe goed is de FSAA, AF en gewoon ruw 3D EN 2D neerzet kwaliteit.

Ik heb GEEN reviews kunnen vinden die dit voldoende behandelen. Graag jouw ervaring of link naar review waar het wel in staat svp... (Bij google krijg je 100.000 results -> zoek die 'ene' goeie maar 's en de GoT searchfunctie heeft me nog vrijwel NOOIT kunnen helpen)

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 13:43:
Zo, kom net thuis met mijn Sapphire 9800 Pro. Mooi kaartje, en leuk dat er SoF2 en RtCW bij zit, maar het viel me toch op dat er op de voorkant van het cd-doosje bij het logootje van "Gray Matter" de R zeer duidelijk ontbreekt... Wat is dit voor humor van Sapphire? (Niet dat ik me aangesproken voel of zo)
Afkrabbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook leuk, een verkoper die de R er even af krabt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 04:11

Kirpeknots

Wazzup!

Vrijdag krijg ik die Low-profile 9200 (die overigens geheugen op 166Mhz heeft :( ).
Ik zal ff een verslagje geven of deze kaart nu kont schopt t.o.v. die fx5200 die ik nu heb.

Ik heb die FX 5200 vergeten terug te sturen (laks). Gelukkig kan ik die bij mijn broer lozen.
Ik ben benieuwd wat zo'n 9200 met traag geheugen gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:25
laat ff weten, ben wel benieuwd namelijk.

Scores van 3dmark etc.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff een vraagje.. als ik mijn Radeon 9500PRO wil RMA'en, moet hij de originele bios erop hebben? Ik vraag dit omdat ik steeds meer last krijg van mijn Radeon. Het is niet! overclocked, integendeel :( het is ondeclocked (265/265) . Normaal zou ie 275/270 moeten doen, maar hij loopt dan vast na een x aantal minuten gamen. Ook heb ik artifacts bij het booten en posten en 3DMark 2003 loopt alleen helemaal als de agp @ 4x is. Op 8x loopt ie vast. :(
Dus moet hij wel de originele bios erop hebben? Ik ben de mijne namelijk kwijt :'( en gebruik een gehackte bios voor radeon 9500PRO voor 3.0ns gehuegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
BramT schreef op 11 June 2003 @ 16:30:
Ik heb GEEN reviews kunnen vinden die dit voldoende behandelen. Graag jouw ervaring of link naar review waar het wel in staat svp... (Bij google krijg je 100.000 results -> zoek die 'ene' goeie maar 's en de GoT searchfunctie heeft me nog vrijwel NOOIT kunnen helpen)
De reviews op Beyon3D zitten goed in elkaar. Deze worden door mensen met kennis van zaken in elkaar gezet en ze hebben tevens goede banden met (vooral) ATi en nVidia. Tevens zitten er op het forum ook gamedevelopers die hun mening over de kaarten vaak duidelijk naar voren brengen, zodat de voors en tegens goed in kaart worden gebracht.

http://www.beyond3d.com/reviews/index.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ik een Radeon 9500 heb gekocht heb ik fps drops in CS en alle dingen in HL engine. Met mijn vorige kaart, een GF2 GTS 64 MB had ik bijna constant 100 fps. Nu met de 9500 dropt mijn fps wanneer ik andere players in beeld zie. Dit probleem is best bekend bij mensen, maar er is nog steeds geen oplossing.

Wat ik totnutoe geprobeerd heb:

Format C:
Win2k fresh install
WinXP upgrade
HL opnieuw installed etc.

Ik gebruik nu nieuwste catalyst drivers maar ik had fps drops al met de meegeleverde cd.

Specs:

P4 1,7
Asus P4T-E Mainboard
Sapphire 9500
Dmx X-fire 1024

Ik heb de console commands in HL geprobeerd
heb m'n chipsetdrivers geinstalled
heb dx 9.0
heb verschillende catalyst drivers geprobeerd

Deze kaart kan ik tot vrijdag nog inruilen bij mycom, dus ik hoop dit probleem hiervoor te fixen anders gaat hij terug. Het is wel jammer want ik heb precies een goede die ik kan modden naar 9700 dit werkt ook maar mijn fps drops gaan natuurlijk niet weg...

Mischien dat mensen een oplossing voor dit probleem weten of zelf HL/CS spelen en geen framedrops hebben die mij kunnen vertellen hoe ik deze fps drops kan voorkomen.

Bij voorbaat dank

-------

Afbeeldingslocatie: http://julian12.freeyellow.com/commando.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Als je zeker weet dat hij goed te modden is, zou ik hem niet terugbrengen, maar doorverkopen, er zijn zat mensen die een paar € extra over hebben voor de garantie dat ie modbaar is zonder checkers.
p.s.: dat plaatje onderaan is leuk, maar 56K-ers zullen het niet waarderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 20:42:
Sinds ik een Radeon 9500 heb gekocht heb ik fps drops in CS en alle dingen in HL engine. Met mijn vorige kaart, een GF2 GTS 64 MB had ik bijna constant 100 fps. Nu met de 9500 dropt mijn fps wanneer ik andere players in beeld zie. Dit probleem is best bekend bij mensen, maar er is nog steeds geen oplossing.
Zorg ervoor dat Truform uitstaat in CS. CS/HL heeft dit geloof ik standaard aanstaan. Echter de 9500 heeft geen hardwarematige ondersteunig voor truform en zal er dus extra hinder van ondervinden. Dat zou ook verklaren waarom het voorkomt als er spelers in beeld komen, aangezien deze juist getruformed worden.

Probeer het zowel in HL/CS uit te zetten (ik weet niet wat de commando's precies zijn) en zet truform op always off in je d3d/ogl instellingen van je vidkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat maar, het lag aan Rage3D-Tweak

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hiostu schreef op 11 June 2003 @ 21:43:
[...]

Zorg ervoor dat Truform uitstaat in CS. CS/HL heeft dit geloof ik standaard aanstaan. Echter de 9500 heeft geen hardwarematige ondersteunig voor truform en zal er dus extra hinder van ondervinden. Dat zou ook verklaren waarom het voorkomt als er spelers in beeld komen, aangezien deze juist getruformed worden.

Probeer het zowel in HL/CS uit te zetten (ik weet niet wat de commando's precies zijn) en zet truform op always off in je d3d/ogl instellingen van je vidkaart.
truform staat op allways off en dit zou ik ook merken aan te ronde textures als dit aan zou staan denk ik.

Als truform uitstaat in de drivers staat het toch ook automatisch uit in HL/CS ? Ik heb in iedergeval de console commands van ati_ al op 0 gezet. Ik denk dus dat het een andere oorzaak is.

-------

Afbeeldingslocatie: http://julian12.freeyellow.com/commando.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiostu
Geen AA/AF aanstaan? Pfff dan weet ik het ook niet zo 123. Misschien iemand anders.

Oh en wil je aub niet na iedere post dat plaatje posten. Dat is vrij irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Hallo ATI liefhebbers een vraagje :

Wat zouden jullie eerder kopen :

Een Sapphirre 9500 voor 139 € of een Sapphirre 9600 voor 133 € :?

Zelfde merk en Non-Pro :)

P.S. : Die 9500 is waarschijnlijk met enig geluk om te modden naar 9700 ;)
P.S. 2 : Kan zoiets ook met een 9600 :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

retry:

Zodra ik Rage-3D of Radeonator installeer beginnen mijn games + 3d mark 01\03 te haken.

Dit is erg goed te zien in scene 4 van 3d-mark 03

Score van 3d-mark 03 is gewoon prima (4448) maar hij haakt dus om ongeveer de seconde. Je ziet bijvoorbeeld die vlinder vliegen, haak, vlinder vliegt verder, haak, vlinder vliegt verder, haak, etc...

Ook in DirectX games keert dit terug.

LET OP!

het probleem doet zich voor NADAT ik dus Rage-3D tweak of Radeonator installeer. (om te kunnen overclocken + tweaken).

info:

Windows XP Pro (SP1)
DirectX 9.0a

rest van systeem: zie sig

iemand die hier ook last van heeft? (had)
iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techlek
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05-2021

Techlek

Full Throttle

Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 22:38:
retry:

Zodra ik Rage-3D of Radeonator installeer beginnen mijn games + 3d mark 01\03 te haken.

Dit is erg goed te zien in scene 4 van 3d-mark 03

Score van 3d-mark 03 is gewoon prima (4448) maar hij haakt dus om ongeveer de seconde. Je ziet bijvoorbeeld die vlinder vliegen, haak, vlinder vliegt verder, haak, vlinder vliegt verder, haak, etc...

Ook in DirectX games keert dit terug.

LET OP!

het probleem doet zich voor NADAT ik dus Rage-3D tweak of Radeonator installeer. (om te kunnen overclocken + tweaken).

info:

Windows XP Pro (SP1)
DirectX 9.0a

rest van systeem: zie sig

iemand die hier ook last van heeft? (had)
iemand een oplossing hiervoor?
Hardware acceleration in windows een tikje naar beneden zetten dan is het probleem verholpen.

Hoeveel geld maakt jou gelukkig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Techlek schreef op 11 June 2003 @ 22:43:
[...]

Hardware acceleration in windows een tikje naar beneden zetten dan is het probleem verholpen.
dude.. je bent mijn held!

heeft dit nou ook nog invloed op de performance van mijn kaart?
en weet je ook waarom dit probleem zich voor doet zodra hardware acceleration wel vol open staat?

ik bedoel, ik zal vast niet de enigste zijn met dit probleem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techlek
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05-2021

Techlek

Full Throttle

Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 22:49:
[...]

dude.. je bent mijn held!

heeft dit nou ook nog invloed op de performance van mijn kaart?
en weet je ook waarom dit probleem zich voor doet zodra hardware acceleration wel vol open staat?

ik bedoel, ik zal vast niet de enigste zijn met dit probleem....
Voor mijn gevoel ging alles iets langzamer, terwijl dit in werkelijkhied niet zo is. 8)7
De reden waarom dit probleem zich voordoet is mij ook volledig onbekend, maar ik had er zelf ook last van. Nu draai ik alleen nog het oc-progje van rage3dtweak en de cat. 3.4 drivers zonder problemen met de hardwareversnelling op maximaal. Dit alles op een Herc. 9700Pro
edit:
feitjes toegevoegd

[ Voor 25% gewijzigd door Techlek op 11-06-2003 22:57 ]

Hoeveel geld maakt jou gelukkig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hiostu schreef op 11 June 2003 @ 22:05:
Geen AA/AF aanstaan? Pfff dan weet ik het ook niet zo 123. Misschien iemand anders.

Oh en wil je aub niet na iedere post dat plaatje posten. Dat is vrij irritant.
sorry van mijn sig, AA en AF staan op application preference, dit gebruikt HL niet neem ik aan en wanneer ik deze van app preference afhaal zie ik dit duidelijk aan de letters van txt in HL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Ik heb nu een Club 3D 9700 np, maar het geheugen wil niet echt hoger, heeft het nut om heatsinkjes te plaatsen op de geheugenchips?

Mijn Videogeheugen is 3.3 ns Infineon... mijn max voor het geheugen zit op de 303 mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

het heeft wel een beetje zin. ik haalde eerst ook 303mhz, nu haal ik 319 :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Dond3r schreef op 12 June 2003 @ 07:37:
het heeft wel een beetje zin. ik haalde eerst ook 303mhz, nu haal ik 319 :)
Thanks, dan ga ik vandaag van die coolermaster ram sinkjes halen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Nu online

Pubbert

random gestoord

De Monster (vind je iig in de PW) schijnen ook goed te coolen :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.