-= Radeon Topic - Deel 66 =-

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 4.525 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:32
Dond3r schreef op 26 mei 2003 @ 11:16:
[...]

Dat is zeer nice!

Wat voor koeling heb je? Waterkoeling? En ook op je geheugen?
Hoeveel 3dmark2003 score haal je?
staat in de post ;) zalman 80hp passief (wel goede airflow in me kast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

TheLemon schreef op 28 May 2003 @ 22:51:
Hmmz, ik heb net mijn Club3D 9700 non pro geflashed met de getweakte bios van de site die ergens in een oud topic genoemd werd: http://home.mindspring.com/~warp11/ , om hem te kunnen overclocken.
Maar geen goed resultaat: hij wordt ineens als 9700 pro herkend, ik krijg problemen met mijn resoluties/frequenties, al met al het lijkt een redelijk brakke bios, ik heb de originele maar weer teruggezet.

Weet iemand wel een goede bios voor de Club3D 9700 non pro (met Infineon 3,3ns mem), waarin de freqs niet gelocked zijn?
Pleez help me out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhuSioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:32
TheLemon schreef op 30 mei 2003 @ 11:10:
[...]

Pleez help me out.
gebruik zelf een hercules 9700 pro rev. 3.0 bios. works like a charm ;) @ 411/337 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ja ok, maar ik wil liever eerst ff een non-pro bios gebruiken om te kijken hoever ik kan gaan. Ik heb er ook gewoon de standaard koeler op zitten en wil hem niet meteen braden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

TheLemon schreef op 30 May 2003 @ 11:10:
[...]

Pleez help me out.
Thuis heb ik een crucial Pro bios waarin niks gelocked is :)
Ik zal hem vanavond even uploaden.

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:52

Wildfire

Joy to the world!

Ik moet toch eens dat GPU-koelblok eraf proberen te peuteren. Ik kan met m'n Club3D R9700 Pro AIW iig al probleemloos tot core 310@375 en mem 310@350, maar verder kan ook nog wel vermoed ik. Maar dan wil ik wel eerst m'n core wat beter koelen dmv het vervangen van de koelprut. Zal nu wel standaard siliconenprut tussen zitten, maar dat wil ik door Arctic Silver III vervangen...

Maar dat shitding wil er dus met geen mogelijkheid af. Ik haat dat systeem waarmee het koelblok met van die pinnetjes vastklemt... :(

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op 30 May 2003 @ 14:30:
Ik moet toch eens dat GPU-koelblok eraf proberen te peuteren. Ik kan met m'n Club3D R9700 Pro AIW iig al probleemloos tot core 310@375 en mem 310@350, maar verder kan ook nog wel vermoed ik. Maar dan wil ik wel eerst m'n core wat beter koelen dmv het vervangen van de koelprut. Zal nu wel standaard siliconenprut tussen zitten, maar dat wil ik door Arctic Silver III vervangen...

Maar dat shitding wil er dus met geen mogelijkheid af. Ik haat dat systeem waarmee het koelblok met van die pinnetjes vastklemt... :(
Weet jij wat voor een geheugen je op die Club3D pro hebt? Ik vroeg me namelijk af of die pro versies van club3d ook nog gebruik maken van Infineon geheugen.

Heb je misschien ook al je bios geflasht en een backup gemaakt van je origineel? Ik ben namelijk al heeeel lang op zoek naar een PRO bios .... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 14:42:
[...]

Weet jij wat voor een geheugen je op die Club3D pro hebt? Ik vroeg me namelijk af of die pro versies van club3d ook nog gebruik maken van Infineon geheugen.

Heb je misschien ook al je bios geflasht en een backup gemaakt van je origineel? Ik ben namelijk al heeeel lang op zoek naar een PRO bios .... :/
Zoals ik al eerder in dit topic schreef: Samsung-chippies die gespec'd zijn op 350mhz... dus ze van 310 naar 350 zetten is nog geeneens overklokken eigenlijk, omdat ze voor 350mhz gebouwd zijn... :)

Heb nog niets met het BIOS gedaan, ook nog geen backup gemaakt. Ga ik vanavond wellicht nog doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Wildfire op 30-05-2003 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op 30 mei 2003 @ 15:02:
[...]

Zoals ik al eerder in dit topic schreef: Samsung-chippies die gespec'd zijn op 350mhz... dus ze van 310 naar 350 zetten is nog geeneens overklokken eigenlijk, omdat ze voor 350mhz gebouwd zijn... :)

Heb nog niets met het BIOS gedaan, ook nog geen backup gemaakt. Ga ik vanavond wellicht nog doen.
Oke, bedankt voor de snelle reply.

Had geen zin om het hele topic door te spitten dus wist niet dat je van die chippies erop had.

Als je een backup maakt zou je hem dan eventueel aan mij kunnen doorsturen, zit namelijk ook met mijn club3d 9500 te experimenteren met verschillende biossen })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 30 May 2003 @ 15:08:
[...]

Oke, bedankt voor de snelle reply.

Had geen zin om het hele topic door te spitten dus wist niet dat je van die chippies erop had.

Als je een backup maakt zou je hem dan eventueel aan mij kunnen doorsturen, zit namelijk ook met mijn club3d 9500 te experimenteren met verschillende biossen })
't Is dus wel een 9700 Pro All-in-Wonder BIOS, ik weet niet of dat wel werkt op een niet-AIW bordje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm.... sorry had ik even overeen gelezen :), wist niet dat club 3d ook AIW's maakte eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:36

Maxow

Hidden Sound System

ik ben van plan over een weekje een radeon9700 np te gaan halen. Nou vroeg ik me alleen af of er nog veel verschil zit in de Sapphire en de Club3d versie qua qualiteit en overclock performance. Iemand die mij meer kan vertellen hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal lukt het bij beide wel, check eens het grote 3dmark topic en kijk van elk merk hoe hoog ze zijn geklokt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ben net bezig met mijn Club3D non-pro. Mem wil niet echt (infineon 3.3ns), maar ik heb nog niks extra gekoeld, ik ga er nog ff wat op plakken denk ik (kan merken dat de temp me parten speelt, want hij begint goed).
Core gaat wel hoog, heb net al zonder probs de core op 352 gehad, meer dan 5000 3DMarks is het resultaat. Ik ga verder zodra ik mijn mem gekoeld heb en het wat minder heet is buiten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een vraag wee niet of deze al is beantwoord. Ik was van plan een radeon 9800 pro te halen maar ik vroeg me welk merk nou het beste was aangezien het nogal veel euro's kan schelen (100 euros soms) en ik wil die 100 euro dan liever aan iets anders besteden. Persoonlijke ervaringen met de kaarten zijn ook welkom.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 mei 2003 @ 01:00:
Ik had een vraag wee niet of deze al is beantwoord. Ik was van plan een radeon 9800 pro te halen maar ik vroeg me welk merk nou het beste was aangezien het nogal veel euro's kan schelen (100 euros soms) en ik wil die 100 euro dan liever aan iets anders besteden. Persoonlijke ervaringen met de kaarten zijn ook welkom.

Alvast bedankt
Club3d is zo ongeveer het goedkoopste merk. En omdat er altijd al veel over werd gepraat of het nu echt veel uitmaakt vond ik dit topic erg interessant:

Club3D werkelijk een slecht merk?

De conclusie is dat een merk wat 100 euro duurder is nauwelijks wat uitmaakt met goedkopere kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik kan nergens een fatsoenlijke non-pro bios vinden. Ik heb er al meerdere geprobeerd die non-pro heten, maar telkens herkent windows hem dan als een 9700 pro. Echt irritant. Ik zoek een non-pro bios die ge-unlocked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik denk dat dat komt omdat het BIOSsen zijn genomen van een 9700pro en men daarin de standaard instellingen van de 9700non pro in gezet. Dit omdat de 9700pro standaard wel unlocked is en dit dus eigenlijk de makkelijkste manier is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Aha, het nare is alleen dat telkens als ik ff een uurtje weg ben ofzo, ik terug kom en mijn pc gereboot is. Ik heb hier eerder geen last van gehad en het is sinds die bios flash (heb nog wel gewoon standaard 270/275 draaien), ik verdenk dus die gare biossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajoran
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04-2021

Bajoran

Waarom?

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede radeon 9700 pro. Er is een hoop kaf onder het koren, dat is in ieder geval duidelijk. Ik kreeg van iemand de volgende tip:

Als je een goede kaart wilt hebben dan kun je het beste gaan voor BBA (build by ati) vind ik op zich wel een logische zaak. Vraag ik hem dus "hoe herken je zo'n BBA kaart"

Zegt hij " de BBA kaarten hebben allemaal vinkjes op de elco's ATI is de enige die dat doet als zij de kaart bouwen"

Klopt dat :?

Kreeg en passant ook de opmerking dat de sapphire kaarten uit de powercolor fabrieken komen.

[ Voor 13% gewijzigd door Bajoran op 31-05-2003 16:18 ]

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampelman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb onlangs een nieuwe club3d 9700 non pro gekocht. Dat metalen plaatje aan de achterkant wordt tamelijk heet, met een opgeplakte sensor heb ik 42 graden gemeten, is dit normaal?
Ik heb (nog) niets overklokt of zoiets dergelijks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Bajoran schreef op 31 May 2003 @ 16:17:

Zegt hij " de BBA kaarten hebben allemaal vinkjes op de elco's ATI is de enige die dat doet als zij de kaart bouwen"
Tsja, mijn Club3D 9700 Pro AIW heeft idd vinkjes op de elco's staan. Toch raar dat iemand met een stift op elke elco een vinkje zet... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajoran

Bajoran

Waarom?

Wildfire schreef op 31 May 2003 @ 20:08:
[...]

Tsja, mijn Club3D 9700 Pro AIW heeft idd vinkjes op de elco's staan. Toch raar dat iemand met een stift op elke elco een vinkje zet... :P
Ja, zou jij dan een BBA hebben ? ik heb nog niet een bevestiging gekregen van iemand die er verstand van heeft. :P

ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hasib
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09-2024
Waar op je kaart kun je de revisie zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Bajoran schreef op 31 May 2003 @ 21:12:
[...]

Ja, zou jij dan een BBA hebben ? ik heb nog niet een bevestiging gekregen van iemand die er verstand van heeft. :P
Tsja. Op mijn kaart zitten ook nog twee ATI-stickers, een op de onderkant en eentje op de koeler zelf. Geen enkele Club3D identificatie te bekennen op m'n kaartje... :)

Vermoed dus dat dit idd een 'Built by ATI'-kaartje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

hoe goed doen de radeon 9700 pro (inc zalman hp80) kaarten het nu met dit warme weer?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Homedisc schreef op 31 mei 2003 @ 22:33:
hoe goed doen de radeon 9700 pro (inc zalman hp80) kaarten het nu met dit warme weer?
Mijn Club3D R9700 Pro AIW doet nog gewoon probleemloos core 325@375 en mem 310@350. Gewoon met de standaard cooler en RAMsinkjes op het geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampelman
  • Niet online
Wildfire schreef op 31 mei 2003 @ 22:36:
[...]

Mijn Club3D R9700 Pro AIW doet nog gewoon probleemloos core 325@375 en mem 310@350. Gewoon met de standaard cooler en RAMsinkjes op het geheugen.
Wordt dat metalen plaatje aan de achterkant niet enorm warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er misschien iemand wat het inhoudt als je de latency van je geheugen verandert...hoe kun je dit doen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bajoran

Bajoran

Waarom?

Wildfire schreef op 31 mei 2003 @ 21:52:
[...]

Tsja. Op mijn kaart zitten ook nog twee ATI-stickers, een op de onderkant en eentje op de koeler zelf. Geen enkele Club3D identificatie te bekennen op m'n kaartje... :)

Vermoed dus dat dit idd een 'Built by ATI'-kaartje is.
Al met al nog geen antwoord op mijn eerdere vraag.

Hoe herken je of een kaart BBA is of niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 10:28
Ik weet niet of iemand dit kan bevestigen, maar volgens mij hebben alleen de BBA kaartjes een ATI sticker op de koeler en een rode PCB.

Mijn BBA heeft dit namelijk ook, het is zeker een BBA omdat hij uit de eerste week is toen er alleen nog BBA was. En dat van die vinkjes zal ik morgen even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hampelman schreef op 31 May 2003 @ 22:45:
[...]

Wordt dat metalen plaatje aan de achterkant niet enorm warm?
Zit er niet op. Op mijn Hercules 3D Prophet 9700 Pro zat het wel, maar ik ben nu dus naar een AIW-variant van Club3D overgestapt. Wellicht hebben die AIW-kaartjes geen van allen zo'n plaatje.

[ Voor 5% gewijzigd door Wildfire op 01-06-2003 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 15:18

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Bajoran schreef op 31 May 2003 @ 23:24:
[...]

Al met al nog geen antwoord op mijn eerdere vraag.

Hoe herken je of een kaart BBA is of niet :?
Ik heb ook ATI RADEON 9800 PRO van het merk Yuan. Toen dag ik wat is dit voor een vaag merk. En toen ben ik met goolge gaan zoek en toen kwam ik hier uit op de site van ATI zelf 8)7 Identifying ATI and Partner Products Hier staat alle info die zoekt. Dit heb ik ge daan op de site BUILT BY ATI Product Part Number Search toen kwam er uit de test BUILT BY ATI _/-\o_

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampelman
  • Niet online
Wildfire schreef op 01 June 2003 @ 00:24:
[...]

Zit er niet op. Op mijn Hercules 3D Prophet 9700 Pro zat het wel, maar ik ben nu dus naar een AIW-variant van Club3D overgestapt. Wellicht hebben die AIW-kaartjes geen van allen zo'n plaatje.
De mijne is een club3d nonpro, dat zal wel het verschil zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:07
Ik heb hier nog een oude mirror van biossen: www.breepee.dts.nl

Ik heb een vraag over de radeon 9500 (nonpro, 128MB). Ik zie deze namelijk voor €139 staan en dat vind ik wel een mooie prijs, maar ik zie nergens benchmarks. Alles gaat over de 9500PRO, en ik wil juist wat over de 9500nonpro. Iemand?

En dan nog iets, het is [url=http://darkcrow.co.kr/News/Eng_News.asp?board_idx=1701]deze[url] Sapphire die ik op het oog heb. Begrijp ik het goed dat je daar ook geen 9500PRo dmv mod van kan maken, of kan dat wel?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Hier kun je inderdaad geen 9700 van maken, hiervoor moet je de mem chips rechts en boven de gpu hebben. Over de prestaties, kijk ff wat oudere tests op Tom's Hardware, daar staan wel benchmarks bij. (ik vind de prestaties tegenvallen als je hem ongemod laat, zeker voor die prijs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Wildfire schreef op 29 mei 2003 @ 22:45:
Vandaag m'n Club3D Radeon 9700 Pro AIW ingebouwd, ben nu een beetje met overklokken aan het experimenteren...

3DMark 2003: 5761 3DMarks met core 310@375 and mem 310@350. Gewoon met standaard luchtkoeling. Hoogste score in mijn categorie! >:)

--update--
Ook ff 3DMark 2001SE geprobeerd... 16543 3DMarks...
--update--

Maar ik ga 'm nog verder proberen te krijgen. Echter ik moet eerst nog wat RAM-sinks binnenkrijgen, nu is nog maar de helft van de geheugenchips gekoeld... :)

In de tussentijd kan ik de kaart ff op deze settings stress-testen. Kijken of 'ie het volhoudt... ;)
Wat bedoel je met "jou" categorie dan ?

Mijn CPU heb ik @ 2215 en ik da`s volgens mij bij jou categorie zòn beetje en ik haal 6114 puntjes dus eerst ben je nooit :?
Als je ut zo ziet ben je 34ste, ik ben 4de categorie 2200 mhz 2300 mhz met r9700 pro of ben ik nou scheel, gooi die core omhoog t`scheelt je super veel punten.
catlyst 3.4 erop en je hebt zo 6000 +

[ Voor 11% gewijzigd door caspergt op 01-06-2003 14:01 ]

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
TheLemon schreef op 01 June 2003 @ 13:37:
Hier kun je inderdaad geen 9700 van maken
nee, dat snap ik :) maar de vraag was ook of ik er nog een 9500pro van kon maken.

en als ik zeg nergens reviews van de 9500nonpro, dan geld dat ook voor thg (daar heb ik zelfs als eerste gekeken).

[ Voor 21% gewijzigd door Brent op 01-06-2003 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tests gezocht over de performance van de Radeon 9500 non pro?

Tip: De tests van firingsquad over de diverse Catalyst drivers. Daar wordt m.b.v. een heleboel Radeons vergeleken hoe de prestaties nu weer zijn met de laatste drivers. Zie b.v.

http://firingsquad.gamers...re/catalyst_3.4/page2.asp

En leuker, omdat zij het zelfde hardwareplatform (P4 2.8 GHz op i845PE) ook gebruiken voor hun gewone videokaarten tests en de test van de diverse nvidia detonators, kun je prima X-refs maken van de diverse testen. Vrolijk wordt je overigens niet van de performance van de R9500 non pro, hij doet het eigenlijk alleen goed in games/resoluties waar de CPU een bottleneck vormt en in 3Dmark2003, verder blijft hij duidelijk achter t.o.v. een TI4200, een 9600pro of een 9500pro. Dus als je hem foutloos kunt modden naar een 9500pro, gewoon DOEN!

Veel succes met je mod.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:34
Breepee schreef op 01 June 2003 @ 14:40:
[...]

nee, dat snap ik :) maar de vraag was ook of ik er nog een 9500pro van kon maken.

en als ik zeg nergens reviews van de 9500nonpro, dan geld dat ook voor thg (daar heb ik zelfs als eerste gekeken).
ja dat kan [heb ik ook gedaan] maar je hebt altijd kans op scheckers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Dank voor de link!

Nee, ik ben misschien bang dat de mod naar 9500pro niet gaat lukken, want in het 9500>9700 topic staat in de startpost dat je voor juist deze kaart moet oppassen omdat hij niet modbaar is. Of ze daar nou mee bedoelen dat het mem 128bit fixed is, ofdat de 4 extra pipelines niet inschakelbaar zijn (of allebei) weet ik niet precies, wordt me niet duidelijk uit dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Homedisc schreef op 31 May 2003 @ 22:33:
Geen problemen hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi. Heeft iemand toevallig een bios liggen voor de:
-Connect3D Radeon 9500 PRO 128MB Infeneon 3.0ns geheugen? Ik heb per ongeluk de floppy met mijn originele geformateerd :X
Iemand slimmer geweest om hem wel te bewaren ergens? :+

kan iemand hem hier posten of misschien mailen naar jaffa_sinas@msn.com? _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breepee schreef op 01 juni 2003 @ 15:18:
Dank voor de link!

Nee, ik ben misschien bang dat de mod naar 9500pro niet gaat lukken, want in het 9500>9700 topic staat in de startpost dat je voor juist deze kaart moet oppassen omdat hij niet modbaar is. Of ze daar nou mee bedoelen dat het mem 128bit fixed is, ofdat de 4 extra pipelines niet inschakelbaar zijn (of allebei) weet ik niet precies, wordt me niet duidelijk uit dat topic.
Maak je geen zorgen, er zijn twee soorten Radeon 9500 PCB's in omloop. De één is 128 bits (dit is de 'foute' versie) en de 256 bit versie.

Aangezien de 9500pro 8 pipelines gebruikt i.c.m. 128bit geheugenpad en de 9700 dezelfde 8 pipelines maar dan met een 256bit geheugenpad, betekent dit dat je een 9500NP met 128bit PCB niet verder kunt modden naar de 9500pro en de
9500NP met 256 bit PCB wel kunt modden naar een 9700.

De GPU zelf is altijd identiek, behalve dat ATI bij de '9500pro-' en '9700-versie' gecontroleerd heeft dat hij foutloos alle 8 pipelines kan gebruiken en bij de 'R9500NonPro-versie' slechts gecontroleerd heeft dat de eerste 4 piplines 100% in orde zijn. Vaak zijn de overige 4 piplines ook in orde, maar vaak ook niet en dan krijg je soms ''checkers'. Je kunt dus altijd modden, zelfs met de 'verkeerde' PCB. Zie hiervoor het aparte topic.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamer
  • Laatst online: 05:56

Gamer

mobile

nu vraag ik mij toch af waarom ze geen hardwaremonitoring erin gebouwd hebben...
9800 Pro that is.

4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds 2 dagen nu een Club3d Radeon 9700, maar wil hem eens een beetje overklokken :)

Wat kan ik hier nu het beste voor doen? Andere bios? In ieder geval wel Rage3d tweak of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren,

Welke zal ik kopen Hercules 9500Pro of Club 3d 9700 Non-Pro ?

Ik wil graag vandaag bestellen maar twijfel hier nog tussen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 16:50:
Heren,

Ik had dezelfde vraag ook ;) Na een kijkje in de faq v&b was het me snel duidelijk (qua snelheid etc) dat de Radeon 9700 boven de 9500 pro uit steekt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-

-=unicron=-

Gamer schreef op 01 juni 2003 @ 16:27:
nu vraag ik mij toch af waarom ze geen hardwaremonitoring erin gebouwd hebben...
9800 Pro that is.
Je moet dit maar eens lezen ATI Interview with Terry makedon part 2

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Breepee schreef op 01 June 2003 @ 14:40:
[...]
Ok, na niet erg lang zoeken, kwam ik deze review tegen. De bevindingen lijken me vrij duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje, misschien is ie al eerder langsgeweest, maar zulke grote topics doornemen is nogal lastig.

Ik heb nu al een paar maanden een Radeon 9700 en soms zie ik tijdens het booten van m'n PC allemaal rare blokken en artifacts op het scherm. Zodra hij daadwerkelijk in Windows komt is er echter niks meer aan de hand. Op zich niet zo storend (alles werkt en booten duurt toch niet langer dan een minuut), maar toch ben ik nieuwsgierig of hier een oplossing voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
TheLemon schreef op 01 June 2003 @ 20:56:
[...]

Ok, na niet erg lang zoeken, kwam ik deze review tegen. De bevindingen lijken me vrij duidelijk ;)
maar dat is wel de 64mb versie :) het zal wel niet veel verschillen, maar het is niet het type dat ik zocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:50

MicroWhale

The problem is choice

Echt een vet foute vraag waaruit blijkt dat ik geen echte tweaker ben:

Kan ik op de een of andere manier zelf bepalen op welke instellingen mijn spellen (bijv. HL1, GTA:VC, F1GPx) draaien qua anti-aliasing?

De resolutie kun je in deze spellen wel instellen, maar die aa enzo dus niet... hoe zit dat nou precies. Ik heb een Ati 9500pro met de Catalyst 3.4 drivers.

alvast dank

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Logos schreef op 02 June 2003 @ 10:00:
Echt een vet foute vraag waaruit blijkt dat ik geen echte tweaker ben:

Kan ik op de een of andere manier zelf bepalen op welke instellingen mijn spellen (bijv. HL1, GTA:VC, F1GPx) draaien qua anti-aliasing?

De resolutie kun je in deze spellen wel instellen, maar die aa enzo dus niet... hoe zit dat nou precies. Ik heb een Ati 9500pro met de Catalyst 3.4 drivers.

alvast dank
in control panel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 16:50:
Heren,

De Radeon 9700 NP is sneller dan de 9500 Pro en is maar ietsje duurder dus de 9700 NP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterFreak
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 13:18

MasterFreak

Zeker weten!

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 23:28:
Ik heb een vraagje, misschien is ie al eerder langsgeweest, maar zulke grote topics doornemen is nogal lastig.

Ik heb nu al een paar maanden een Radeon 9700 en soms zie ik tijdens het booten van m'n PC allemaal rare blokken en artifacts op het scherm. Zodra hij daadwerkelijk in Windows komt is er echter niks meer aan de hand. Op zich niet zo storend (alles werkt en booten duurt toch niet langer dan een minuut), maar toch ben ik nieuwsgierig of hier een oplossing voor is.
Dit heb ik ook (Club3D toevallig?) volgens mij niets ernstig hoor, ik heb het alleen bij het posten in de bios, het bootscherm van Windows is wel ok. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:50

MicroWhale

The problem is choice

:{

*schaam*

ik had er zelf op kunnen komen! Ik zweer het je...

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seven777
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03 12:58
Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 23:28:
Dat heb ik ook! Ik heb een sapphire radeon 9700 pro, en ik heb soms ook last van die checkers. Ik heb hem net 2 weken en heb de winkel al gemaild of zij er een oplossing voor weten, maar die zeggen alleen maar: stuur maar terug en we testen hem. Als ie dan nix vindt, mag ik 20 euro dokken, jaa doeii. Het gebeurt heel onregelmatig en zeer weinig, maar nu toch al wel 4 keer in die 2 weken. Ik heb daarna ook de fabrikant gemaild (tech support van sapphire), en die kwamen alleen maar met de opmerking 'have you checked it's not a heat-related problem?' Nou, daar heb ik inderdaad aan gedacht, maar met de cpu op 40 graden idle en kast op 30 graden idle, moet het geen probleem kunnen zijn.

In den beginne had ik dat checkers probleem ook in windows omgeving nadat ik het in mijn bios opstart scherm zag. Alleen de pc uitzetten en weer aan, verhielp dat probleem (dus niet alleen resetten). Nu heb ik de checkers alleen nog maar met het opstarten (en dus maar heel soms).

Ik gebruik de nieuwste drivers van nforce2, nieuwste drivers van ati, bios upgrade 1.4 voor abit moederbord (revisie 2). Het probleem leek erger toen ik nog de drivers van de door sapphire meegeleverde cd gebruikte.

Heeft iemand ook dit probleem en weet iemand hier nog meer over te vertellen? Komt dit alleen voor op het abit bord, want ik kreeg in het begin sterk de indruk dat het te maken had met de agp bus. Is er bijvoorbeeld een bekend probleem bij abit met de agp 8x modus?

Blijven lachen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MasterFreak schreef op 02 June 2003 @ 10:24:
[...]

Dit heb ik ook (Club3D toevallig?) volgens mij niets ernstig hoor, ik heb het alleen bij het posten in de bios, het bootscherm van Windows is wel ok. :)
Ja, ik heb ook een Club3D. Ik heb het ook soms tijdens het bootscherm van Windows (heb Windows 98, jij?).
Seven777 schreef op 02 June 2003 @ 10:53:
[...]

Dat heb ik ook! Ik heb een sapphire radeon 9700 pro, en ik heb soms ook last van die checkers. Ik heb hem net 2 weken en heb de winkel al gemaild of zij er een oplossing voor weten, maar die zeggen alleen maar: stuur maar terug en we testen hem. Als ie dan nix vindt, mag ik 20 euro dokken, jaa doeii. Het gebeurt heel onregelmatig en zeer weinig, maar nu toch al wel 4 keer in die 2 weken. Ik heb daarna ook de fabrikant gemaild (tech support van sapphire), en die kwamen alleen maar met de opmerking 'have you checked it's not a heat-related problem?' Nou, daar heb ik inderdaad aan gedacht, maar met de cpu op 40 graden idle en kast op 30 graden idle, moet het geen probleem kunnen zijn.

In den beginne had ik dat checkers probleem ook in windows omgeving nadat ik het in mijn bios opstart scherm zag. Alleen de pc uitzetten en weer aan, verhielp dat probleem (dus niet alleen resetten). Nu heb ik de checkers alleen nog maar met het opstarten (en dus maar heel soms).

Ik gebruik de nieuwste drivers van nforce2, nieuwste drivers van ati, bios upgrade 1.4 voor abit moederbord (revisie 2). Het probleem leek erger toen ik nog de drivers van de door sapphire meegeleverde cd gebruikte.

Heeft iemand ook dit probleem en weet iemand hier nog meer over te vertellen? Komt dit alleen voor op het abit bord, want ik kreeg in het begin sterk de indruk dat het te maken had met de agp bus. Is er bijvoorbeeld een bekend probleem bij abit met de agp 8x modus?
Zou dat uitmaken denk je, de drivers? Ik bedoel: tijdens het booten en het posten van de BIOS maakt ie daar toch (nog) geen gebruik van? Dat gebeurt toch pas als Windows is geladen (en daar heb ik er nog geen last van gehad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-08 19:45

evaarties

Powerball @ 12.582

Zijn er al mensen die de Radeon 9800 Pro 256MB hebben aangeschaft of die dit van plan zijn?

Ben zelf aan het beslissen of ik deze zal nemen of de 128MB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie wat minder geld wil uitgeven en daarom wil weten of hij straks beter een voordelige Radeon 9600pro kan kopen dan een FX-5600ultra, hier een leuke review waarin een FX5600 en de FX5600ultra vergeleken worden met de TI4200, Radeon 9500, Radeon 9500Pro en de Radeon 9600Pro. De test is officieel gewijd aan een eVGA FX5600ultra, voordat mensen gaan roepen dat zij nog nooit van dit merk gehoord hebben een citaat uit de test:

"The eVGA e-GeForce FX 5600 Ultra follows NVIDIA’s reference design board to the letter. In fact, we have a strong suspicion that this board was made directly by NVIDIA. eVGA then slaps their sticker on the heatsink and cooling fan and sells the final product directly to the consumer."

Ben benieuw of nvidia in navolging van ATI nu ook een 'BBN' logo gaat introduceren :)

http://firingsquad.gamers...fx_5600_ultra/default.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 11:35:
[...]

Ja, ik heb ook een Club3D. Ik heb het ook soms tijdens het bootscherm van Windows (heb Windows 98, jij?).

[...]

Zou dat uitmaken denk je, de drivers? Ik bedoel: tijdens het booten en het posten van de BIOS maakt ie daar toch (nog) geen gebruik van? Dat gebeurt toch pas als Windows is geladen (en daar heb ik er nog geen last van gehad).
Hey als het over checkers gaat tijdens het posten en in de BIOS, count me in ;)
Mijne heeft het ook. het is een connect3d 9500PRO. Dit was al zo vanaf de eerste dag. Dacht eerst dat het aan mijn mobo lag omdat het een beetje brak was. Toen ik deze week echter een nieuwe mobo kreeg verdween het dus niet ;(
In Windows heb ik echter geen problemen. MAar het blijft lastig als ik net iets moet veranderen in de BIOS; moet je weer rebooten en kijken als je dan niks hebt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er een Sapphire 9500 np gesoftmod naar 9700 pro 3.3 ns van infineon.

Softmod is gelukt, heatsinks geplaatst, nieuwe cooler op GPU. Bios geflashed en alles werkt op 371/303 max.

Graag zou ik de mem core boven de 303 krijgen zonder artifacts. nu weet ik
dat de 3.3ns hoort te draaien op 303 mhz, maar dit is standaard. Toch weet ik hem met goede (air)koeling niet erboven te krijgen. Het blijft rommelen met die 3.3ns van infineon.

http://service.futuremark.com/compare?2k1=6558036

Nu is het volgende:
A - Wie heeft dezelfde kaart en krijgt hem hoger?
B- Welke bios heb je gebruikt en wat voor koeling?
C- Wie heeft er een goed werkende bios voor de 3.3ns mem.

s.v.p. bios in link plaatsen of bios mailen naar Raymond_Gaasbeek@hotmail.com

Many thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Niet mailen dan pleez, ik wil ook die bios hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLemon schreef op 02 June 2003 @ 16:48:
Niet mailen dan pleez, ik wil ook die bios hebben :)
bedoel je de bios voor connect 3d 9500pro 128mb met 3.0ns infineon geheugen? want het kwam best onduidelijk over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij mag het iedere goed werkende bios zijn voor 3.3ns infineon geheugen.Dus 9500 pro en 9700 np/pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Voor mij 9700 np/pro (heb een 9700np namelijk met dat geheugen erop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

dooie boel ineens hier, beetje komkommertijd in Radeonland ;)

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:26

Pubbert

random gestoord

http://web.onetelnet.nl/~bpubben/9700npClub.bin

Dat is een bios voor een 9700, maar moet imo ook werken op een 9500

is voor de 3.3ns van infineon.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He vandaag mijn club3d 9700np binnen gekregen.

Ik heb nu een msi k7pro2a met duron 700 en gfddr1. Jep tijd voor update dus!

Ik heb mijn 2500+ en mobo etc nog niet binnen maar wil hem er toch graag inhangen.
Kan dit zonder problemen ivm voltages etc of mmoet ik zeer waarschijnlijk ook xp opnieuw installen? Dan wacht ik nml wel een paar dagen op de rest van de hw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 13:10:
He vandaag mijn club3d 9700np binnen gekregen.

Ik heb nu een msi k7pro2a met duron 700 en gfddr1. Jep tijd voor update dus!

Ik heb mijn 2500+ en mobo etc nog niet binnen maar wil hem er toch graag inhangen.
Kan dit zonder problemen ivm voltages etc of mmoet ik zeer waarschijnlijk ook xp opnieuw installen? Dan wacht ik nml wel een paar dagen op de rest van de hw :)
FF je nvidia driver eraf kiepen :) En dan de kaart eruit en je Radeon erin, opstarten, driven installen, rebooten en dan ff benchmarke :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hampelman
  • Niet online
Hampelman schreef op 31 mei 2003 @ 19:46:
Ik heb onlangs een nieuwe club3d 9700 non pro gekocht. Dat metalen plaatje aan de achterkant wordt tamelijk heet, met een opgeplakte sensor heb ik 42 graden gemeten, is dit normaal?
Ik heb (nog) niets overklokt of zoiets dergelijks....
Dooie boel? Wil hier nog steeds graag antwoord op.... Dus meten met die handel, vooral bij dit weer een interessante vraag, lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Hampelman schreef op 04 juni 2003 @ 13:44:
[...]

Dooie boel? Wil hier nog steeds graag antwoord op.... Dus meten met die handel, vooral bij dit weer een interessante vraag, lijkt me
Doe eens rustig ja ;)

Niet iedereen heeft een sensor thius

* Pubbert ook niet

maar bij mij word hij ook "warm" ik brand echter mn vinger nog niet.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Die checkers / artifacts heb ik ook soms als ik opstart...
Bij mij komt het doordat me Zalman ZM80A-HP dan nog ff op moet warmen denk ik, want vroeger toen die standaard koeler erop zat had ik geen last ervan.
Maar ja na een tijdje gaan ze vanzelf weg meestal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pff,
net mijn eerste Ati kaart binnen. Een club 3d 9700.

1.Hoe weet ik nu of dit een PBA of BBA is?
2. Het beste kan ik dus nu de catalyst 3.4 downloaden?
3. Bios flashen? Welke kan ik ondertussen het beste gebruiken?
4. Waarmee kan ik hem het beste ocen (tool)
5. Welke snelheden hebben jullie hem gezet?

Ok, het lijken een beetje search vragen, maar dit topic gaat zo hard dat het erg lastig leest en zoekt. Dus graag wat tips. Is daarna voor een volgend ook weer makkelijker zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 15:21:
pff,

Ok, het lijken een beetje search vragen, maar dit topic gaat zo hard dat het erg lastig leest en zoekt. Dus graag wat tips. Is daarna voor een volgend ook weer makkelijker zoeken!
1. Dat kan je zien aan de kaart. (pcb layout e.d.)
2. Ja (vergeet niet het control panel te downloaden.)
3. ATI Radeon 9500 rebuild --> 9700 (PRO) - Deel 5
4. Powerstrip is wel goed. Maar er zijn meer soortgelijke proggie's
5. Dat is gewoon een kwestie van uitproberen hoe ver jouw kaart kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_PyroPath schreef op 04 juni 2003 @ 11:29:
dooie boel ineens hier, beetje komkommertijd in Radeonland ;)
Zomer he. ;)
Hampelman schreef op 04 June 2003 @ 13:44:
[...]

Iedereen vindt het een dooie boel ineens, ;)
En dat van van dat plaatje, ja bij mij wordt die ook warm, maar de temp van 42 graden is wel goed hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn standaard settings zijn core 276 / mem 270 (540). clud3d9700
Is dat niet raar.

Moeten dat niet rondere waarden zijn. Box zegt 275/550 <- dus mijn geheugen is ondergeklokt!!

Met powerstrip kan ik echter gelijk al ocen zonder de bios geflashed te hebben? Dit hoort toch gelocked te zijn?

Heeft het zin om ze gelijk te synchroom te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben opzoek naar een 9800Pro met 256MB. In de pricewatch zie ik er geen staan.
Weet iemand of die er al zijn? 1 voorwaarde is wel dat ie van ATI moet zijn , geen flutmerk zoals Club3D of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 11:04
Verwijderd schreef op 04 juni 2003 @ 16:44:
Ik ben opzoek naar een 9800Pro met 256MB. In de pricewatch zie ik er geen staan.
Weet iemand of die er al zijn? 1 voorwaarde is wel dat ie van ATI moet zijn , geen flutmerk zoals Club3D of zo.
Club3D werkelijk een slecht merk?

er zijn voldoende mensen die je tegenspreken. Maar volgens mij zijn die radeon's er nog niet. anders ff zoeken op site's van de fabrikanten

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja van

3dmark03 128 -> 3572
cpu 864 -> 770 (8 multiplier doet het niet meer)
videokaart gfddr1 -> 9700 (275/275)

Bijna nieuwe cpu en mobo en geheugen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Check de ATI site, daar kun je ergens een 102- partnumber intypen, dan krijg je eruit of ie built by ATI is. (de mijne volgens mij niet, want er staat helemaal geen 102- nummer op, alleen een 109-nummer en dat kan ook een PBA zijn volgens die site).
chill_will schreef op 04 juni 2003 @ 16:44:
Dude, als jij er zoveel verstand van denkt te hebben dat je meent te weten dat Club3d een flutmerk is en je weet dan niet dat een 256 MB geen ene r*t zin heeft t.o.v. een 128MB (die sneller geheugen heeft en minder heet wordt), tenzij je op 2000*1500 ofzo draait met 16xFSAA, dan koop je toch lekker het duurste wat je kan vinden zonder er verder over na te denken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLemon schreef op 04 juni 2003 @ 17:02:
Check de ATI site, daar kun je ergens een 102- partnumber intypen, dan krijg je eruit of ie built by ATI is. (de mijne volgens mij niet, want er staat helemaal geen 102- nummer op, alleen een 109-nummer en dat kan ook een PBA zijn volgens die site).

[...]

Dude, als jij er zoveel verstand van denkt te hebben dat je meent te weten dat Club3d een flutmerk is en je weet dan niet dat een 256 MB geen ene r*t zin heeft t.o.v. een 128MB (die sneller geheugen heeft en minder heet wordt), tenzij je op 2000*1500 ofzo draait met 16xFSAA, dan koop je toch lekker het duurste wat je kan vinden zonder er verder over na te denken :?
Dude , ik koop niet elk jaar een nieuwe videokaart. Die aankoop die ik nu plan , is een upgrade van een Asus V8200 (GF3). Ik heb die gekocht toen ie net in de winkels lag , een flinke poos geleden dus weer.
De reden waarom ik graag de 256MB versie wil hebben is dat gewoon standaard is over een jaartje , daar kan je op wachten. Naar mijn mening is dat ook geen overbodige luxe bij de spellen die in de toekomst uitkomen. Denk aan Doom III.
2000*1500 daarintegen draai ik niet , maar ik game wel op 1280*1024 en met 16xFSAA is niets mis ;) eyecandy is fijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, nog een vraagje.

Ik heb mijn kaard club3d9700 net geflashed met een gemodde bios.
flashen heb ik gedaan vanaf c:\ati met atiflash -f -p 0 1.bin -s 0 2.bin dus geforced flashen van 0de kaart file heet 1.bin en saven bios van 0de kaart naar 2.bin.

Stond niet na het flashen succesvol maar wel iets van 65000k oid done.
Nu in windows zegt hij ook 9700PRO, dus het zal wel gelukt zijn.
Maar ik heb nergens een 2.bin????

Waar is het nu missgegaan en wie kan mij een originele club3d 9700nonpro bios mailen? beest1@hotmail.com

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

You got mail.
En ik dacht dat je moet doen: atiflash -f -p 0 2.bin 1.bin (-s weet ik ff niet meer wat dat was), maar niet meer die 0 ertussen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=unicron=-

-=unicron=-

Verwijderd schreef op 04 juni 2003 @ 15:21:
pff,

Ik heb ook ATI RADEON 9800 PRO van het merk Yuan. Toen dag ik wat is dit voor een vaag merk. En toen ben ik met goolge gaan zoek en toen kwam ik hier uit op de site van ATI zelf 8)7 Identifying ATI and Partner Products Hier staat alle info die zoekt. Dit heb ik ge daan op de site BUILT BY ATI Product Part Number Search toen kwam er uit de test BUILT BY ATI _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Jongens hoeveel keer moet ik het nog zeggen die 9700 NP met 3.3 ns infineon is niet slecht met OCen, die krijgt volgens mij gewoon veels te weinig power !

Dus Tip !!!

Flash hem met de Crucial Pro bios !
Doe er een Vmem en Vgpu mod op !
Wat passiefe koeling @ mem !

Et voila een overclocking machine !

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLemon schreef op 04 June 2003 @ 19:19:
You got mail.
En ik dacht dat je moet doen: atiflash -f -p 0 2.bin 1.bin (-s weet ik ff niet meer wat dat was), maar niet meer die 0 ertussen zetten.
:'( Was dat maar ook voor mij. Zit al een paar dagen te wachten op de bios van de Connect 3D 9500PRO. Heeft 128MB en 3.0ns Infineon gehuegen. Heeft niemand hem ook :'( ? En kan die zo lief zijn om het te posten en of mailen naar jaffa_sinas@msn.com _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Welke bios is nu goed voor een Club3D 9700NP want ik heb dus die bios voor een kaart met 3.6ns mem maar op die van mij zit 3.3ns.

en die crucial bios die is goed en waar te krijgen smokey ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

The Doctor schreef op 04 June 2003 @ 21:48:
Welke bios is nu goed voor een Club3D 9700NP want ik heb dus die bios voor een kaart met 3.6ns mem maar op die van mij zit 3.3ns.

en die crucial bios die is goed en waar te krijgen smokey ?
Even geupped naar me homepage hier is ie >:)

http://home.quicknet.nl/q...al_8.004_9700Pro_Bios.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de Catalyst 3.4 drivers van Omega...heeft iemand het ook gehad dat bij het installeren een paar keer een klein vierkant schermpje verschijnt met een rood kruisje in het midden?

Is dat normaal zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 21:47:
[...]

:'( Was dat maar ook voor mij. Zit al een paar dagen te wachten op de bios van de Connect 3D 9500PRO. Heeft 128MB en 3.0ns Infineon gehuegen. Heeft niemand hem ook :'( ? En kan die zo lief zijn om het te posten en of mailen naar jaffa_sinas@msn.com _/-\o_
Nou die bios die ik hem gemaild had geeft in Windows aan dat het een 9500 pro/9700 is, dus misschien kun je die proberen, (is voor 3.3ns Infineon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke bios kan ik gebruiken voor mijn hercules 9700 non pro die goed op pro speeds draait ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 00:22:
Welke bios kan ik gebruiken voor mijn hercules 9700 non pro die goed op pro speeds draait ???
Elke bios die voor de pro is kan je erop doen.
Zijn namelijk dezelfde kaarten :)

De Crucial is heel lekker daar had ik een paar posts terug een link voor neergezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 00:22:
Ik heb hier toevallig nog een BIOS staan van mijn oude Hercules 9700 Pro... hebben? Alles op eigen risico uiteraard!

[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 05-06-2003 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

kan het dat je kaart door een andere bios minder ver of juist verder overclocked ??

want ik heb nu de 9700np club3d bios van warp11 erop en hij oced ook wel en loopt goed maar ik krijg me mem met moeite op 300 (er zit 3.3ns infeon op).

Zou dit met een andere bios beter gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

The Doctor schreef op 05 juni 2003 @ 10:17:
kan het dat je kaart door een andere bios minder ver of juist verder overclocked ??

want ik heb nu de 9700np club3d bios van warp11 erop en hij oced ook wel en loopt goed maar ik krijg me mem met moeite op 300 (er zit 3.3ns infeon op).

Zou dit met een andere bios beter gaan ?
heatsinks erop of v-modden :)

Offtopic: 1800ste post 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Pubbert op 05-06-2003 10:41 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjaps
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Dond3r schreef op 05 June 2003 @ 10:36:
[...]

heatsinks erop of v-modden :)
Ja dat was ik toch al van plan maar mij vraag was dus:

Kan het door de bios komen dat ie minder ver oced ???

(uit jou antwoord maak ik op van niet maar ik heb nog nooit met radeons gewerkt dus vandaar.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

nee, je oc resultaten worden amper beter na een Bios flash. Alleen als hij eerst unlocked was :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens,

Beetje offtopic:

offtopic:
Ik ben al een tijdje op zoek naar wat mooie Radeon wallpapers, maar nergens te vinden?
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.