-= Radeon Topic - Deel 66 =-

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 4.518 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

9700 ofcourse :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:51
lijkt mij ook, ik heb die ook nu, gewoon een PRO van gemaakt dmv bios, gata perfect, in principe zou een 9500 dan ook slim zijn, alleen heb je dan geen 100% garantie dat het gaat werken ivm checkers, das wel jammer.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:42
Kan iemand mij iets meer vertellen over het bestaan van verschillende revisies van de ATi Radeon 9700, ik heb namelijk van de vorige week een Club 3D ATi Radeon 9700NP gekocht en dat was een rev 2.0, en nu las ik ergens in een van deze UBER GROTE Radeon Topics dat iemand een rev 3.0 had, wat is er anders aan deze revisie ?

Het systeem waar ik hem in heb zitten is:

Asus A7N8X non deluxe
AMD 2500+@3200+
2 x 256MB PC3200 CAS3

met 3Dmark2003 haal ik zo'n 4300 punten (is dat een beetje redelijk ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
hoe zie ik welke rev ik heb :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke mensen. Voordat ik m'n kaart opstuur heb ik de originele bios nodig. Ik heb connect 3d gemailed. Ik ben namelijk de mijne kwijt :(. Heeft iemand misschien deze bios voor me?
Het gaat dus om een:
- Connect 3D Radeon 9500PRO 128MB met Infineon 3.0ns geheugen ?
alvast bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Laatst online: 21:42
Maverick schreef op 23 June 2003 @ 16:36:
hoe zie ik welke rev ik heb :?
Door de PC open te maken en op het stickertje op de achterkant van je kaart te kijken :) (dat is ten minste het geval bij Club 3D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Maverick schreef op 19 June 2003 @ 16:31:
mijn radeon 9700 loopt nu op 320/600 en ik heb zojuist ff gebencht, en haalde 14464 3dmarks (2001SEb330). Op een verse install, das wat beter dan de 8000 die ik gister haalde :P
Waarom testen zoveel mensen alleen een Direct3D tool :? Een zo'n getalletje zegt niets over de overal-prestaties van je kaart... Diehards hier weten dat toch wel.
Het gaat mij natuurlijk geen bal aan hoeveel geld je wilt besteden aan je videokaart maar ik lees nog wel eens opmerkingen van 'ik geef nu 480 euro voor een Radeon 9800Pro 256 MB want die gaat dan ook 2 a 3 jaar mee'. Dit m.i. onzin, net zo min als de 1500 gulden dure Geforce 2 Ultra 64MB uit 2000/2001 zoveel langer mee ging dan de toen 600 gulden dure Geforce 2 GTS 32 MB, zal een 9800Pro 256MB weinig langer up-to-date blijven dan een 200 euro dure 9700 nonpro 128MB. Over anderhalf jaar koop je voor nog eens 200 euro een DirectX 10.1 kaart met 512 MB die qua snelheid de Radeon 9800Pro compleet wegblaast. Just my 2 Cents (uw 200 euro ?!)...
Dat is zeker zo, als je voor prijs/prestatie gaat, koop je voor minder dan 200 euro gewoon de Radeon 9700 nonpro.
pricewatch: Club3D Radeon 9700 128MB DDR (AGP)
http://www.tweakers.net/pricewatch/55588

[ Voor 65% gewijzigd door Yokozuna op 23-06-2003 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:47
Is er een veschil in build by ati en powerd by ati drivers?
Voordelen nadelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke de changelog is er al, het is nog even wachten op de drivers zelf.
Maar dit is alvast waar ze aan gesleuteld hebben.
Issues Resolved in CATALYST™ Version 3.5
The following section provides a summary of the issues that have been resolved in the latest release ofCATALYST™ 3.5. These include:

Resolved Game Issues
Resolved Benchmark Issues
Resolved Software Application issues
Resolved CATALYST™ Driver Issues
Resolved Game Issues
This section provides information on game issues that have been resolved in the latest release ofCATALYST™.

The system is not responding when playing Quake II with the OpenGL option set to default, and the video mode set to 1024x768 is now resolved
Setting the display resolution to 1027x768 and running the Unreal Tournament 2003 benchmark with Anti-Aliasing enabled, no longer results in the system rebooting
The system rebooting when attempting to start a new game of Ballistic Forces is now resolved
Enabling Direct3D as the rendering device and setting the display resolution to 1600x1200 in the game Descent 3 no longer results in the game failing to play
The shadow flickering beneath the car when choosing Quick Race in Nascar Racing 2003 is now resolved
Setting the display resolution to 1024x768 32bpp and enabling OpenGL no longer results in the ground being discolored in the game IL2 Forgotten Battles
Connecting a secondary display and enabling extended desktop, followed by running Soldier of Fortune 2 no longer results in a flickering display
The game Unreal Tournament 2003 no longer hangs when loading the CTF-December level
The game Unreal Tournament 2003 no longer displays corruption when Anti-Alasing is enabled
Setting the display options to 1600x1200 32bpp in the Hot Wheels Velocity X game no longer results in the menu screen not being displayed
Display corruption is no longer noticed when playing the game Earth 2150 and the game resolution is set to 1024x768
Playing the game Nascar Racing 2003 in OpenGL mode no longer results in the display going black
Exiting the game Age of Empire II no longer results in display not being restored properly
Playing the game Serious Sam 2 with the display resolution set to 1024x768 32bpp no longer results in the wrong OpenGL renderer being listed when setting the graphics to OpenGL
The game A Tale in the Desert no longer pauses during game play and no longer causes the system to randomly stop responding
Enabling Pixel Shaders in the game Asheron's Call 2 no longer results in display corruption appearing as the game is played
Playing the game Project IGI2: Covert Strike with aRADEON™ 9700 series card installed in the system results in the ground terrain disappearing and re-appearing as the character is moved.
Resolved Benchmark Issues
This section provides information on Benchmark issues that have been resolved in the latest release ofCATALYST™.

The system no longer stops responding when running 3ds max 2001
The 3DMark2003 shader optimizations found in previousCATALYST™ releases have been removed
Resolved Software Application issues
This section provides information on application issues that have been resolved in the latest release ofCATALYST™.

Increased CPU performance is now noticed when enabling the use accelerated post processing in the DivX player
Running Maya or SoftImage no longer results in the overly front and backbuffers not being cleared at allocation time
Dragging the WinDVD player to the extended desktop when playing a DVD no longer results in a system hang
Running certain OpenGL application under Windows XP with aRADEON™ 7200 series card installed no longer results in display corruption
Running the Windows Movie Maker program no longer results in the display corruption appearing on the preview screen
Resolved CATALYST™ Driver Issues
This section provides information onCATALSYT™ driver issues that have been resolved in the latest release ofCATALYST™.

Running the ATI Tranquility screen saver found at http://www.driverheaven.net, on an ATIRADEON™ 9000 series card, no longer results in the system not responding under Windows XP
When installing theEAZYLOOK™ TV upgrade the installer now upgrades the Watch TV scheduled event property in the registry correctly
Playing a DVD with TheaterMode enabled no longer results in the display not being maximized on the secondary LCD
Enabling or disabling the extended desktop when the Media player is running no longer results in the system not responding
Previewing the 3D Pipes screen saver with latest video driver installed no longer results in a slow start and exit of the screen saver
The monitor shutting down when booting to the Windows XP service pack 1 desktop when aRADEON™ 9000 Pro is installed in the system is now resolved
The display resolution is now correct on the first startup after the display driver install
Playing an AVI no longer results in a screen delay. This issue was known to occur under Windows 2000 with theRADEON™ 9600 series card installed
Enabling or disabling the extended desktop when the Media player is running no longer results in the system not responding
The OpenGL hardware overlay is now working correctly in panning mode
The memory size on theRADEON™ 9800 SE not being reported accurately is now resolved
Windows 2000 no longer detects the secondary CRT display adapter as the primary display adapter
The HDTV icon is no longer displayed when Disable Component Output Support is selected
The information tab found in the advanced display properties for the secondary monitor now provides information on the driver version installed
The Bios information is no longer listed incorrectly on the Adapter Information
Known Issues
The following section provides a brief description of known issues associated with the latest version ofCATALYST™.

When updating to futureCATALYST™ releases your current color control panel profiles will be lost. This will be fixed in an upcomingCATALYST™ release
Running the 3D Pipes screen saver for an extended period of time (24 hours or longer), produces an error message indicating that the virtual memory is not enough
Setting the Landscape details to Perfect in the game IL2 Stumovik Forgotten Battles results in the system not responding during the track playback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-05 12:57
Nog een link
http://www.warp2search.net/

En hier is al een review te vinden, op zijn duits maar toch: (cat 3.0 t/m 3.5)
http://www.amd-insight.de...iber_vergleich/index.html

conclusie: zowel opengl en Directx zijn zonder AA en AF iets langzamer dan 3.4 maar met AA en AF sneller :P

En in CS schijnt de ESC bug weer terug te zijn 8)7
bron: http://www.rage3d.com/boa...2&perpage=20&pagenumber=2

[ Voor 100% gewijzigd door Eindhoven657 op 23-06-2003 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40
Ik heb hier een ATI Radeon 9700 NP van CLUB 3D met 3.3 NS infeon. Ik heb de warp11 bios erop gezet. Mijn scores in 3dMark2001Se zijn met 200/300 omhoog gegaan nadat ik warp11 erop heb gezet. Mijn PC herkent mijn kaart nu als een 9700 PRO, maar hij draait nog gewoon op een Non pro snelheid (275/275). Nu kan je met RaEdit je clock verhogen maar ik snap niet precies hoe dat moet ?
Als ik het goed begrijp moet je het warp11 bios openen (met raedit) en dan daar de clock verhoging opgeven en daarna weer opnieuw flashen met die clock ?

Zijn er geen andere tweaktooltjes ? (Ik ga zo even zoeken hoor, maar ik vraag even welke het beste te gebruiken is)

btw mijn specs:

radeon 9700 club 3d
p4 HT 2.8 800 FSB
abit IC7
WD 80 BB

ik heb met 3dmark2001SE een score van 15016
en met 3dmark2003 (330) een score van 4419

Is dit een beetje redelijk of wat vinden jullie ervan :).
Ik ga nu ff 3.5 drivers installeren :D maar werken die ook met warp11 bios ook maakt het geen zak uit welke drivers je erop gooit omdat het toch in het bios is geinstalleerd ?
[edit]
cpu score = 649 in 3dM03

[ Voor 10% gewijzigd door STIMPPYYY op 23-06-2003 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Zijn er geen andere tweaktooltjes ? (Ik ga zo even zoeken hoor, maar ik vraag even welke het beste te gebruiken is)

Rage3d is een goeie, wordt in je drivertabs geinstalleerd.
http://www.rage3d.com/r3dtweak/

[ Voor 18% gewijzigd door Eindhoven657 op 23-06-2003 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
moet je als je nieuwe catalists download ook altijd een nieuw control panel installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Maverick schreef op 23 June 2003 @ 21:39:
moet je als je nieuwe catalists download ook altijd een nieuw control panel installeren?
Ik doe het altijd wel, vraag me niet waarom 8)7 weet nie vernieuw gewoon alles.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ik had mijn Radeon 9700 NP lopen op 326,6/310,5. Hij klapte bij de 2e test van 3dmark2001se al terug naar de destkop. Dus ff wat lager gezet. Op 315,6/306,6 kreeg ik bij nature op de helft van de test checkers en artifacts. Dus ik heb hem nu weer op normale speed staan, maar hij klokt wel lekker ! :D O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitshape
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

bitshape

japanse vechtvis

Net ff Catalyst v3.5 erop gezet:

-Na installatie van ATI Control Panel in XP allemaal streepjes op desktop in 16bit kleur-modus > 32bit geen problemen.

- OpenGL: SeriousSam en Unreal > beide superveel Texture/Render-fouten. :'(
- DirectX: C&C Generals > valt niet te spelen, ook superveel Texture/Render-fouten. :'(

Ik heb Catalyst v3.5 geinstalleerd zoals het hoort: Deinstalleer Controlpanel en Display-driver > reboot > installeer Display-driver v3.5 > reboot > installeer Controlpanel v3.5 > reboot.

Teruggegaan naar Catalyst v3.4 en weg zijn al deze problemen.

bitshape is benieuwd naar jullie ervaringen met de ATI Catalyst v3.5 B)

Specs:

-Sapphire Radeon 9800pro 256MB DDRII (Built by ATI)
-Asus P4T533 - P4 2.53GHz - 512MB PC4200 32Bit
-Enermax 433W
-Eizo L565 Black

[ Voor 5% gewijzigd door bitshape op 23-06-2003 23:06 . Reden: Edit Typo's ]

bit 2.0: i7-8700K - Z370 Apex - 32GB 3200c14 - Strix GTX1080 - Prime 850W - LSI 9207-8i - 22TB HDD - 5.5TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Maverick schreef op 23 June 2003 @ 21:39:
Nee hoeft niet, maar waarom zou je het niet doen?
STIMPPYYY schreef op 23 June 2003 @ 22:06:
Ik had mijn Radeon 9700 NP lopen op 326,6/310,5. Hij klapte bij de 2e test van 3dmark2001se al terug naar de destkop. Dus ff wat lager gezet. Op 315,6/306,6 kreeg ik bij nature op de helft van de test checkers en artifacts. Dus ik heb hem nu weer op normale speed staan, maar hij klokt wel lekker ! :D O-)
?? Overclocken levert dus rommel op je scherm op, maar hij klokt wel lekker :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ja. Hij draait opzich wel goed, maar ik krijg bij zware belasting van de videokaart (net zoals 3dmark) wel na een tijdje artifacts. De meeste games gebruiken ook CPU kracht ect.. dus dat zal niet helemaal afhangen van vid-kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
artifacts lijkt me niet op zich wel goed draaien. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een probleem ik ging de nieuwe driver van de ati site downloaden. de display driver voor windows 98se en mijn ati radeon 8500 pro.
ik start hem. gaat goed tot halverwege. halverwege geeft hij een display error aan. verscheidene foutmeldingen etc.
1. dus ik start in veilige modus en probeer de display driver de deleten, dat lukt niet.
2. dus ik druk op deze computer-> eigenschappen->beeldschermadapters en zie daar een kruisje bij me ati radeon 8500 pro staan dus ik delete hem daar en start hem opnieuw op.
dat doet hij goed en hij herkent hem gelijk en vroeg naar alle maal files van de ati cd. deze kon hij zelf niet vinden en dat moest je handmatig doen. dus ik ram op escape en start opnieuw op en doet het wel. maar de display driver niet. en elke keer als ik dat doe geeft ie dat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 07:52:
ik heb een probleem ik ging de nieuwe driver van de ati site downloaden. de display driver voor windows 98se en mijn ati radeon 8500 pro.
ik start hem. gaat goed tot halverwege. halverwege geeft hij een display error aan. verscheidene foutmeldingen etc.
1. dus ik start in veilige modus en probeer de display driver de deleten, dat lukt niet.
2. dus ik druk op deze computer-> eigenschappen->beeldschermadapters en zie daar een kruisje bij me ati radeon 8500 pro staan dus ik delete hem daar en start hem opnieuw op.
dat doet hij goed en hij herkent hem gelijk en vroeg naar alle maal files van de ati cd. deze kon hij zelf niet vinden en dat moest je handmatig doen. dus ik ram op escape en start opnieuw op en doet het wel. maar de display driver niet. en elke keer als ik dat doe geeft ie dat aan.
Je moet drivercleaner gebruiken, een heel handig progamma die je drivers helemaal cleant, ik gebruik hem zelf ook altijd, en altijd met succes.
Je moet hem in veilige modus gebruiken.
Hier is de link
Maverick schreef op 23 juni 2003 @ 21:39:
Kan je beter wel doen, want dat wordt op elkaar afgestemt, en soms(niet altijd) heeft de control panel nieuwe functies er in zitten, dus is het handiger dat je de nieuwe wel installeerd.
Ze zetten hem er niet voor niks bij, en de versie nummer is ook altijd anders dan de vorige control panel.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2003 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:25

Pubbert

random gestoord

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is zeker een leuke link, ik vindt toch dat ati echt goeie kwaliteit aflevert met zijn drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:32

Ridge

From the Bold & the Beauti

Wat ik me nou af vraag is of de nieuwe ati drivers vanaf cats 3.2 nog wel verbeteringen met zich mee brengt voor de 'oudere' Radeon zeg maar tot ATI 8500/9000/9100 en lager volgens mij zijn de nieuwere drivers vooral gericht op de nieuwe Radeons 95/6/7/800 kaarten.

www.tradealliance.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ridge schreef op 24 juni 2003 @ 09:10:
Wat ik me nou af vraag is of de nieuwe ati drivers vanaf cats 3.2 nog wel verbeteringen met zich mee brengt voor de 'oudere' Radeon zeg maar tot ATI 8500/9000/9100 en lager volgens mij zijn de nieuwere drivers vooral gericht op de nieuwe Radeons 95/6/7/800 kaarten.
Ja dat zat ik me ook eens af te vragen.
Ik zou voor de gein me oude 8500 van stal moeten halen om te testen (nu 9700pro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ridge schreef op 24 June 2003 @ 09:10:
of de nieuwe ati drivers vanaf cats 3.2 nog wel verbeteringen met zich mee brengt voor de 'oudere' Radeon zeg maar tot ATI 8500/9000/9100 en lager
Effe kijken bij de release notes van 3.5:
http://mirror.ati.com/sup...choice=agree&cmdNext=Next

x The monitor shutting down when booting to the Windows XP service pack 1 desktop when a RADEON™ 9000 Pro is installed in the system is now resolved
x Running certain OpenGL application under Windows XP with a RADEON™ 7200 series card installed no longer results in display corruption

Dus je moet voor de oude kaarten niet meer zozeer denken aan performance verbeteringnen, maar eerder aan stabiliteits verbeteringen. Uiteraard alleen instaleren als je problemen hebt. Nieuwe versie brengen(soms) ook nieuwe bugs. (ik geloof dat 3.2 in halflife/CS een probleem had met het teruggaan naar het menu)

[ Voor 3% gewijzigd door leuk_he op 24-06-2003 09:51 . Reden: spelfaut ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
hm, ik krijg errors bij het installeren..
laat 3.4 maar staan, nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Dat ligt er aan wat je onder verbeteringen verstaat. :7

Als je denkt aan snelheidsverbetering, dan denk ik dat de kans klein is dat bezitters van de 'oudere' Radeons daar op kunnen rekenen. De drivers zijn voor de R100, RV200, R200 en RV250 core toch zo'n beetje uitontwikkeld. Dit zie je ook bij nVidia, 'oudere kaarten' krijgen ook bijna geen snelheidswinst. Alhoewel bij de vorige drivers van ATi wel de vertexshader-snelheid omhoog is gegaan, dus zeg nooit nooit... af en toe kan er dus iets bij komen, maar je kan er beter van uit gaan dat dat niet snel zal gebeuren.

Waar de verbetering dan wel in zit? Nou, dit zal voornamelijk liggen bij de vermindering van het aantal bugs. Deed een spel vreemd met een oudere driver, dan kan het zijn dat-ie het wel goed doet met een nieuwere driver, ondanks dat er geen snelheidswinst is. Natuurlijk zijn er uitzonderingen die de regel bevestigen, waar de nieuwe driver zorgt voor het verneuken van een spel, terwijl de oudere het wel goed deed. Maar over het algemeen worden problemen met spellen (vooral ook nieuwere spellen) aangepakt in de drivers.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

CJ schreef op 24 juni 2003 @ 11:55:
Alhoewel bij de vorige drivers van ATi wel de vertexshader-snelheid omhoog is gegaan, dus zeg nooit nooit...
Je bedoeld game 4 van 3dmark3, de applicatie specifieke optimlisatie die ze er in CAT 3.5 weer uit hebben gehaald?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blakez
  • Laatst online: 08-09 16:28
Als ik nu een laptop koop waar een Radeon Mobility 9000 in zit (64MB), met welke Desktop Radeon kan ik deze videokaart dan vergelijken? Gewoon met de destop versie van de Radeon 9000 of ligt dat niet in dezelfde lijn der verhouding? Desktop en Mobile bedoel ik dan? :?

Wie heeft er trouwens game ervaring op de Radeon Mobility 9000 (64MB)? Spelen de nieuwste spellen daar goed op bij een resolutie van 1024x768 en 16x af + 4x aa bijv? :)

(Ik heb 't dus over de acer 800TM laptop.. ;))

[ Voor 9% gewijzigd door blakez op 24-06-2003 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
ik zie de bomen niet meer: is het nou wel of niet mogelijk een 9700np te overclocken. Ik lees her en der dat ze gelocked zijn? (in de zin van dat je wel de clocksnelheden kunt verhogen maar dat de prestaties niet verbeteren..)

Ik wil ook de bios updaten naar 9700pro of 9800. Wat kan ik nou het beste doen? Is dat de warp11 bios? Dan is dat lockverhaal zowieso weg toch?
Verwijderd schreef op 23 June 2003 @ 14:29:
download atiflash ergens +) en je bios maak een bootdisk en gooi atiflash en al met de bios die je wilt erop boot vanaf diskette

typ vervolgens atiflash -f -p 0 xxxxxx.xxx en dan gat die hem flashen :)

kzou wel een backup maken van je bios met atiflash -s 0 original.bin
ofzoiets
Een backup is wel handig :)

Verder heb ik gekeken op 3dchipset.com naar de warp11 bios, maar daar staat voor de 9700pro alleen een betaversie?

Ik heb voor de club3d 9700np (heb ik dus) wel daar deze gevonden:
To visit Warp11's Home Page:
http://home.mindspring.com/~warp11/

Release Notes:
This BIOS is for the Club 3D 9700 non-Pro video card
It has been left with PAL TV-Initialization
It is compliant with RadEdit 1.1.02
This BIOS will allow you to overclock your video card with a third-party overclocking utility
You may need to uninstall/reinstall your ATi Drivers and Control Panel
You will also need the ATi Flash Utility to update your BIOS on your video card
Die heb ik dus nodig om uberhaupt te kunnen overclocken, maar dan heb ik dus een overclockbare 9700np bios. Waar zijn die 9700pro/9800 biossen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op firingsquad.gamers.com onder "hardware" en "Video Cards" staan altijd leuke Catalyst driververgelijkingen met een heleboel Radeonkaarten. Zie b.v. deze test van Catalyst 3.4:

http://firingsquad.gamers.../catalyst_3.4/default.asp

Een oude kaarten als de Radeon 8500 heeft in games sinds Catalyst 2.5 geen performancewinst meer geboekt, alleen in 3Dmark2003 test 2 en 3 ging de 8500 met Catalyst 3.2 ineens met een sensationele 30% resp. 40% qua performance omhoog, terwijl de gameperformance gelijk bleef.

Zie: http://firingsquad.gamers...re/catalyst_3.2/page5.asp

Hun advies was dan ook dat mensen met een oude kaart als de 8500 die bij hun games geen problemen hadden, er goed aan deden hun oude versie te houden. Voor mensen die bij bepaalde spellen wel problemen hebben, die kunnen natuurlijk kijken of met de nieuwe drivers hun problemen verholpen zijn.

Ik verwacht dat firingsquad binnenkort hun test van Catalyst 3.5 zal publiceren, ik ben beniewd of de Radeon 8500 met deze versie weer 'ouderwets' scoort in 3Dmark2003, aangezien ATI had aangekondigt dat zij er bepaalde 'optimalisaties' uit zouden halen. Mochten deze performancewinst blijven bestaan, dan is dit vermoedelijk een teken dat de Radeon 8500 serie pas sinds Catalyst 3.2 gebruik kan maken van PS1.4, omdat de bovenstaande performancewinst aardig in de buurt komt van het voordeel dat deze test biedt bij het gebruik van PS1.4 t.o.v. PS1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
leuk_he schreef op 24 juni 2003 @ 12:42:
[...]

Je bedoeld game 4 van 3dmark3, de applicatie specifieke optimlisatie die ze er in CAT 3.5 weer uit hebben gehaald?
Nee, die niet. Ik bedoelde de Vertex Shader performance boost in Catalyst 3.2 op alle DX8.1 kaarten van ATi (dus de 8500, 9000, 9100 en 9200). In gametest 2 en 3 zorgde dit voor een boost van 15 tot 25 % op bv de Radeon9000 Pro.

Zie ook hier in de releasenotes van 3.2: http://pdownload.mii.inst...yst_32_Release_Notes.html

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

stefijn schreef op 24 juni 2003 @ 14:10:
ik zie de bomen niet meer: is het nou wel of niet mogelijk een 9700np te overclocken. Ik lees her en der dat ze gelocked zijn? (in de zin van dat je wel de clocksnelheden kunt verhogen maar dat de prestaties niet verbeteren..)

Ik wil ook de bios updaten naar 9700pro of 9800. Wat kan ik nou het beste doen? Is dat de warp11 bios? Dan is dat lockverhaal zowieso weg toch?
Alles is te overclocken ;)
De kaart die jij hebt is inderdaad gelocked en dat betekent dat je de frequenties niet kan veranderen, ze springen gewoon weer terug.
Verder heb ik gekeken op 3dchipset.com naar de warp11 bios, maar daar staat voor de 9700pro alleen een betaversie?

Ik heb voor de club3d 9700np (heb ik dus) wel daar deze gevonden:

[...]

Die heb ik dus nodig om uberhaupt te kunnen overclocken, maar dan heb ik dus een overclockbare 9700np bios. Waar zijn die 9700pro/9800 biossen dan?
Die zogenaamde 97np bios voor Club3D van warp11 is een pro bios. Hij draait alleen default op non-pro snelheid, zodat je veilig kan beginnen met overclocken. Die kun je dus gewoon gebruiken.
Maar ik zou zeggen: probeer het ook eens zelf uit, je kan altijd weer terug met een backup van je bios.
Als niemand hier iets zelf zou proberen, zou er niks ontdekt worden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLemon schreef op 24 June 2003 @ 15:17:
[...]
Als niemand hier iets zelf zou proberen, zou er niks ontdekt worden :p
[...]
dit mis ik de laatste tijd helaas een beetje hier op GoT :'(

waar zijn de die-hards die eerst doen en dan denken? De tweakert die alles uit zijn systeem pusht ongeacht of ze hier en daar een risicotje lopen....

't niveau daalt gewoon helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Jij bent ongetwijfeld zo stoer :)

Ik heb net 600 euro aan nieuwe zooi uitgegeven, 3 maanden geleden ook al, dus ik ben er een beetje zuinig mee. Het lijkt mij sterk dat diehards ook zonder kennis van zaken dingen maar een beetje aandoen (eerst doen dan denken), dat zijn geen tweakers, dat zijn prutsers imo

Anyway, effe een vraagje:
Ik heb net Rage3d geinstalleerd samen met C3.5, voor mijn Club3d Radeon9700 np. Volgens die warp11 bios en commentaar in diverse topics zou deze kaart zonder de warp11 (of andere) bios niet overgeclocked kunnen worden.
Waarom krijg ik dan artifacts, ik bedoel verneukt beeld, als ik met rage3d en de standaardbios het geheugen naar 310mhz pleur? (als een echte tweaker ;) )

Dat zou dan toch geen effect moeten hebben? Of zorgt die bios er voor dat je verder komt?

[ Voor 6% gewijzigd door Stefke op 24-06-2003 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 June 2003 @ 18:33:
[...]

dit mis ik de laatste tijd helaas een beetje hier op GoT :'(

waar zijn de die-hards die eerst doen en dan denken? De tweakert die alles uit zijn systeem pusht ongeacht of ze hier en daar een risicotje lopen....
Die kunnen niet meer op GoT want hun systemen zijn compleet gecrashed :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eindhoven657
Waarom krijg ik dan artifacts, ik bedoel verneukt beeld, als ik met rage3d en de standaardbios het geheugen naar 310mhz pleur? (als een echte tweaker ;) )

Dat zou dan toch geen effect moeten hebben? Of zorgt die bios er voor dat je verder komt?
Ligt er aan wat voor geheugen er op je kaart zit. Ik heb er zelf 3.3 ns infinion opzitten en die staan er om bekend dat ze voor geen meter overclocken. (zelf te berekenen door 1000 / ms = max snelheid in mijn geval dus 303 ) Als ik mijn geheugen op 310 zet heb ik ook artifacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ja, maar waar komt dit vandaan (zie paar posts hierboven):
De kaart die jij hebt is inderdaad gelocked en dat betekent dat je de frequenties niet kan veranderen, ze springen gewoon weer terug.
Dat is dus niet zo bij mijn kaart? Ik kan de freqs gewoon wijzigen en ik krijg dus ook problemen als ik te hoog ga, niet gelocked dus?

Ik heb m nu overclocked (zonder warpbios dus) naar 300/290 en ben 3dmark03 aan het draaien om te kijken of dat uberhaupt wel effect heeft.

edit: resultaat hetzelfde, en na 3dmark03 staan de sliders weer op default, toch gelocked dus :)
Dan moet de bios er maar op :)

[ Voor 49% gewijzigd door Stefke op 24-06-2003 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje (misschien wel heel er n00b, maar toch):

Ik heb net heel het forum afgezocht, maar kon eigenlijk geen goed antwoord vinden (wel van die halve overigens ;)), maar is het mogelijk om de catalyst drivers te installeren op een laptop met een Mobility Radeon 9000? Ik had ergens op het forum gelezen dat dat kon, maar met behulp van een proggie dat de inf files aanpaste. + dat proggie ging tot 3.2.

Dus weet misschien iemand of het mogelijk is om de catalyst drivers op een Mobility R9000 te installeren?

tnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
Wie gaat er straks ff een nieuw topic aan maken ;). Ben zelf laatste tijd niet veel meer op got. Niet echt tijd meer voor :). Heb een leuke tijd hier gehad, ga straks verhuizen en zal me niet meer echt met ict bezig houden..

see ya all :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

bitshape schreef op 23 June 2003 @ 22:33:

-Na installatie van ATI Control Panel in XP allemaal streepjes op desktop in 16bit kleur-modus > 32bit geen problemen.

- DirectX: C&C Generals > valt niet te spelen, ook superveel Texture/Render-fouten. :'(

Ik heb Catalyst v3.5 geinstalleerd zoals het hoort: Deinstalleer Controlpanel en Display-driver > reboot > installeer Display-driver v3.5 > reboot > installeer Controlpanel v3.5 > reboot.

Specs:

-Enermax 433W
-Eizo L565 Black
Na het verwijderen van de drivers/control-panel zoek ik atijd ff op ati, vind je altijd nog wat....

De installatie van de drivers & controlpanel doe ik altijd in 1 keer, dus op de eerste vraag zeg ik nee, niet opstarten. Werkt totnu toe altijd goed.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Ik heb ff tweepaar vraagjes :).

Wat is nou TRUFORM ik kan niks in de search vinden en op de site van Club3D staat er ook niks.

Welke koeler is verstandig om te kopen om je 9700 op een PRO te laten draaien ? (van mij geeft artifacts op PRO snelheid na een tijdje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27
Ik heb sinds gisteren een Connect 3d Radeon 9600 Non-pro in m'n systeem zitten. Installeren ging prima, en in Windows geeft 'ie perfect beeld.

Nu loopt m'n PC alleen vast bij 3d-spellen, na ongeveer 5 minuten. Als dat gebeurd is, is de kaart echt enorm heet. Heeft iemand hier meer last van? Ik vond het al zo vreemd dat er geen fan op zat, maar alleen maar passieve koeling.

Drivers upgraden helpt niet trouwens.

Overige specs:
- Asus a7m266
- AMD Athlon 1200
- GeForce 2 MX PCI (voor 2e monitor)
- 512 MB DDR geheugen

[ Voor 85% gewijzigd door RobbertC op 25-06-2003 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk dat er een fan op moet zitten zoals hier helemaal rechts. Post anders is een paar pics van je kaart. RMA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Volgens mij staan er op die site van Connect3D allemaal dezelfde foto's van een 9700, de link van dat plaatje wijst ook naar een 9700.
Hier zie je wel een foto van een ATI 9600, maar er zit inderdaad wel een fan op (wel een kleiner koellichaam dan de 9700).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de website van Connect 3D kloppen de foto's niet. Een voorbeeld: kijk naar de 9500PRO. Er staat een foto van een 9700! En die fan die erop zit is niet hetzelfde als degene die op mijn kaart zit. Die van mij heeft het ATI-logo. Ik denk dat het BBA is en nieut PBA zoals er staat.................

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 12-09 15:56
Afbeeldingslocatie: http://www.tech-report.com/reviews/2001q4/vidcards/truform.jpg

Links en rechts zie je exact dezelfde modellen, alleen rechts is Truform aangezet, en links niet. Truform maakt van enigszins blokkerige modellen dus mooie ronde vormen, zodat het er echter uit ziet (Truform=Echtvorm).

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
Verwijderd schreef op 25 juni 2003 @ 13:45:
ik denk dat er een fan op moet zitten zoals hier helemaal rechts. Post anders is een paar pics van je kaart. RMA?
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/7088/thumb.jpg
klikbaar

Dit is de bewuste kaart, let niet op de ietwat brakke foto ;)

Ik denk dat ik dadelijk eens ga proberen om m'n pc-kast open te laten en er een gewone kamerventilator bij te zetten. Werkt het dan wel, dan ligt het 100% zeker aan de warmte.

[ Voor 14% gewijzigd door RobbertC op 25-06-2003 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog steeds een probleem als ik de nieuwe display drivers wil installeren geeft hij een foutmelding sugreycreation failed. wat betekent dit.
ook heb ik al de ouwe gedeinstalleerd
vid kaart opnieuw laten decteren
niks heeft tot nu toe geholpen wat o wat helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Breepee schreef op 25 June 2003 @ 14:22:
[...]

[afbeelding]

Links en rechts zie je exact dezelfde modellen, alleen rechts is Truform aangezet, en links niet. Truform maakt van enigszins blokkerige modellen dus mooie ronde vormen, zodat het er echter uit ziet (Truform=Echtvorm).
Zetten jullie truform aan op applicatie afhankelijk of op standaard aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Vaag bij mij kan je alleen : Always off en Application preferences. Dus niet standaard aan

[ Voor 4% gewijzigd door STIMPPYYY op 25-06-2003 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
Update van mijn probleempje: de kast open laten + kamerventilator erbij heeft geen effect. Bij elk spel bevriesd het beeld.

Bij vrienden van me doet de kaart het perfect, dus het ligt ook niet aan de kaart zelf.

Ik denk dat het aan m'n kast ligt. Ik heb een minitower, met 1 dvd speler, 1 writer, diskette drive, 2 hardeschijven en in elk pci-slot zit iets. Ik denk dat ik maar eens een goede A-open kast + nieuwe cooler + rounded kabels aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik denk niet dat die rounded cables en een nieuwe cooler je gaan helpen :?
Ik zou even beginnen met alle andere randapparatuur eraf en dan een clean install met de nieuwste catalysts en nieuwste bios updates, dat kan je geld schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien kan je probere van een fan op die heatsink te laten blazen en zien of het dan wel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Lees ff zijn post hierboven aub voordat je antwoordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ne kamerventilator gaat veel helpen :? da is zoals ne casefan uwe cpu gaat koelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsian
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-08 17:58
Dat kan mischien gek klinken, maar bij mij werkte dat ook altijd goed toen ik nog een heethoofd (athlon 1400) had. Scheelde zo 8 graden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
Ik heb zowiezo een nieuwe kast nodig, en dan neem ik er meteen rounded kabels bij. Een nieuwe cooler heb ik gedaan omdat de huidige CPU cooler ook niet echt lekker meer ronddraait heb ik gemerkt.

Het kan helpen :) En uiteraard ga ik ook proberen om de andere kaarten uit de kast te halen, en om windows opnieuw te installeren, en nieuwe drivers :)

Geloof me, ik weet wat ik doe, en ik gooi geen geld weg ;)

[ Voor 9% gewijzigd door RobbertC op 25-06-2003 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
Ik heb net m'n Radeon 9700 pro een beetje lopen modden..
Tweakmonster BGA ramsinks erop gezet.
Spacer eraf gehaald
Oude koelprut verwijderd met wasbenzine en daarna er arctic silver 3 erop gedaan. En ik moet zeggen it's nice.
Geheugen is nog steeds heet, maar de heatsink van de kaart zelf is een stuk koeler erop geworden, hij is nu zelfs gewoon lauw.
Dus spacer verwijderen helpt wel redelijk en geheugen heatsinks, ach het is vooral mooi.

Dit alles in voorbereiding van V-Mods en Waterkoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heb jij je tweakmonstertjes er op gedaan , moet het namelijk binnenkort ook gaan doen.
Want je hoort namelijk de 1 doet het zo de andere weer zo .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Als je koelblok zelf kouder is en je hebt nog niks overgeclocked is dat een slecht teken, dat betekent dat hij minder hitte ontvangt van de GPU namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met een vriend een club-3d 9500 128mb (9700 PBC)
wat tot een leuk resultaat leide.

geocced naar 370 / 310

3DMark Score 16215 3D marks

Game 1 Car Chase - Low Detail 220.2 FPS

Game 1 Car Chase - High Detail 77.0 FPS

Game 2 Dragothic - Low Detail 301.6 FPS

Game 2 Dragothic - High Detail 165.5 FPS

Game 3 Lobby - Low Detail 203.8 FPS

Game 3 Lobby - High Detail 89.1 FPS

Game 4 Nature 116.3 FPS

nu wil ik dezelfde truuk nog een keer uithalen, maar zie ik op tweakers dat een club-3d kaart 122 euro kost en dat een connect-3d 170 euro kost.

Dit snap ik dus niet want beide kaarten hebben hetzelfde software paket en zijn op basis van de 9700 PBC. Ik geloof zelfs dat club-3d, powercolor en connect-3d een en hetzelfde bedrijf zijn.

laat je beide kaarten ongemod dan zitten ze beide binnen een marge van 1% prestatie wise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:29

MicroWhale

The problem is choice

Hoi,

Als ik mijn radeon drivers installeer (3.4 of 3.5 catalyst) dan krijg ik daarna niet het gewenste "advanced" menu onder de scherminstellingen waar je de AA en AF kan instellen, maar de gewone standaard windows driver dingetjes.

+ na het herstarten zou er een "test" volgen... die doet het dus ook niet.

:(

A7N8X2.0 2500+ 512mb met 9500pro en XPpro SP1

iemand suggesties?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Logos schreef op 25 June 2003 @ 23:44:
Hoi,

Als ik mijn radeon drivers installeer (3.4 of 3.5 catalyst) dan krijg ik daarna niet het gewenste "advanced" menu onder de scherminstellingen waar je de AA en AF kan instellen, maar de gewone standaard windows driver dingetjes.

+ na het herstarten zou er een "test" volgen... die doet het dus ook niet.

:(

A7N8X2.0 2500+ 512mb met 9500pro en XPpro SP1

iemand suggesties?
ja!, wat dacht je ervan om het control panel te installeren ;)

Dit is het nieuwste control panel: http://pdownload.mii.inst...-7-90-030605m-009438c.exe
Succes

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2003 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Laatst online: 11-09 15:29

MicroWhale

The problem is choice

Verwijderd schreef op 25 juni 2003 @ 23:53:
[...]

ja!, wat dacht je ervan om het control panel te installeren ;)

Dit is het nieuwste control panel: http://pdownload.mii.inst...-7-90-030605m-009438c.exe
Succes
dank

8)7 wat kan een mens zich toch roodschamen van het besef ....

vroeger!

vroeger hadden ze gewoon drivers waar het control panel er standaard in zat :+

tijden veranderen

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Niet online
TheLemon schreef op 25 June 2003 @ 22:06:
Als je koelblok zelf kouder is en je hebt nog niks overgeclocked is dat een slecht teken, dat betekent dat hij minder hitte ontvangt van de GPU namelijk.
Het kan ook betekenen dat hij de hitte beter afvoort. Sneller, dus dat het minder lang blijft hangen. Trust me, me core word bijna verpletter (Nieuwe veertje >:) ). En een stuk betere koelpasta (Arctic Silver 3 ipv die gele troep).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bitshape schreef op 23 juni 2003 @ 22:33:

Specs:

-Enermax 433W
-Eizo L565 Black
Ik heb een vergelijkbare configuratie met ook dezelfde Sapphire kaart. Voor mij zijn de Catalyst 3.5 drivers echt een ware hell!! Ik krijg BSOD's door die driver. Als de pc dan herstart is krijg ik de melding dat windows hersteld is van een ernstige fout, deze fout word veroorzaakt door de driver van de beeldscherm adapter Radeon 9800 Pro... en nog veel meer geblaat.

In BF1942 krijg ik rare haperingen en de fps is drastisch lager. Ook crasht WMP met die 3.5 drivers.

Vanavond ga ik m'n 3.4 drivers terug zetten, want dit gaat zo niet.

Verder nog mensen met de Sapphire kaart die ook problemen hebben met 3.5??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

RobbertC schreef op 25 June 2003 @ 17:01:
Update van mijn probleempje: de kast open laten + kamerventilator erbij heeft geen effect. Bij elk spel bevriesd het beeld.

Bij vrienden van me doet de kaart het perfect, dus het ligt ook niet aan de kaart zelf.

Ik denk dat het aan m'n kast ligt. Ik heb een minitower, met 1 dvd speler, 1 writer, diskette drive, 2 hardeschijven en in elk pci-slot zit iets. Ik denk dat ik maar eens een goede A-open kast + nieuwe cooler + rounded kabels aanschaf.
Ik denk eerlijk gezegd dat het aan je voeding ligt. Wat voor voeding zit er momenteel in?
En draai je toevallig een monitoring proggie zodat je je volt lijnen kunt nakijken op het moment van crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 13:12:
[...]

Ik heb een vergelijkbare configuratie met ook dezelfde Sapphire kaart. Voor mij zijn de Catalyst 3.5 drivers echt een ware hell!! Ik krijg BSOD's door die driver. Als de pc dan herstart is krijg ik de melding dat windows hersteld is van een ernstige fout, deze fout word veroorzaakt door de driver van de beeldscherm adapter Radeon 9800 Pro... en nog veel meer geblaat.

In BF1942 krijg ik rare haperingen en de fps is drastisch lager. Ook crasht WMP met die 3.5 drivers.

Wat geeft hij aan bij de BSOD???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Richie_ schreef op 26 June 2003 @ 14:02:
[...]

Wat geeft hij aan bij de BSOD???
Die flitst zo snel voorbij zodat ik geen tijd heb om het te kunnen lezen. Wel heb ik in de "windows is hersteld van een ernstige fout" een dll gezien. Ik zit op dit moment op m'n werk dus ik kan het niet ff reproduceren. Er crashed dus een of andere dll nogal hard. Ik zal vanavond ff kijken of ik kan vinden welke dll het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
  • Laatst online: 27-07 07:51
Zitten er verschillende geheugen chips op een club3d radeon 9700 NP?

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Laatst online: 17-04 14:07
net cat.3.5 geinstallereerd, alles werkte behalve openGL :( terug gestapt naar 3.5beta en alles werkt weer :) iemand zelfde probleem gehad?

ow, heb en ati9100

[ Voor 8% gewijzigd door Mister_X op 26-06-2003 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Verwijderd schreef op 26 June 2003 @ 13:12:
[...]

als je hem overclocked heb probeer dat dan eens terug te zetten en kijken of het dan wel naar behoren werkt(zowel cpu,ram als gpu en ram) en als hij het dan niet meer doet dat geBSOD weet je waar het aan lag, heb ik ook gehad met mn 8500. Eerst met voltmod perfect draairen op 298/298, na nieuwe drivers MOEST ikd e voltmod erafhalen anders kwam ik niet eens in windoos (ook als ik de snelheid lager zette dan standaart met de voltmod er nog op), dus ik zou zeggen geef hte eens een kansje

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem niet overgeclockt en ga hem zeker niet onderclocken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
DyStiC schreef op 26 June 2003 @ 13:21:
[...]

Ik denk eerlijk gezegd dat het aan je voeding ligt. Wat voor voeding zit er momenteel in?
En draai je toevallig een monitoring proggie zodat je je volt lijnen kunt nakijken op het moment van crashen.
Zou kunnen ja :) Maar is het dan niet raar dat hij het in windows wel goed doet?

In ieder geval zit er in m'n nieuwe kast wel goede voeding (300 watt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Nieuw systeem sinds vorige week:

- Athlon XP 3200+
- Sapphire Atlantis Radeon 9800 Pro 128MB + Catalyst 3.5
- 512MB Corsair CL2
- Abit NF7-S rev2

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/betapics/Hacku.TK/mijnsysteem/sys2/3dmark2001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/betapics/Hacku.TK/mijnsysteem/sys2/3dmark2003.jpg

Zijn dit goeie scores?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[b]Verwijderd schreef op 24 juni 2003 @ 14:26:
Op firingsquad.gamers.com onder "hardware" en "Video Cards" staan altijd leuke Catalyst driververgelijkingen met een heleboel Radeonkaarten. Zie b.v. deze test van Catalyst 3.4
Alleen testen ze (helaas) elke keer met een heel beperkt aantal games waar ik er geen van speel.

3DMark 03
Quake III: Arena version 1.17*
Serious Sam: The Second Encounter*
Unreal Tournament 2003
Splinter Cell
Comanche 4
Jedi Knight II*

Dit is de complete test-suite van FS. Erg beperkt dus en daarvan zijn er ook nog eens 3 op de QuakeIII engine gebaseerd |:(

De Catalyst 3.2 drivers (en hoger) geven b.v. nog een flinke performance boost in Dungeon Siege (en nog wat andere games, weet ze niet allemaal uit mijn hoofd) met 8500 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Mister_X schreef op 26 June 2003 @ 14:52:
net cat.3.5 geinstallereerd, alles werkte behalve openGL :( terug gestapt naar 3.5beta en alles werkt weer :) iemand zelfde probleem gehad?

ow, heb en ati9100
Is een bug :'(

De 8500/9100 serie wordt niet goed herkend waardoor het opengl gedeelte niet goed functioneerd. ATi probeert z.s.m. een patch beschikbaar te stellen. Meer info hier: http://www.rage3d.com/boa....php?s=&threadid=33694111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 21:24
Hacku schreef op 26 June 2003 @ 16:56:
Nieuw systeem sinds vorige week:

- Athlon XP 3200+
- Sapphire Atlantis Radeon 9800 Pro 128MB + Catalyst 3.5
- 512MB Corsair CL2
- Abit NF7-S rev2

[afbeelding]

[afbeelding]

Zijn dit goeie scores?
Yepz, hele mooie scores. Draai jij je Radeon op standaard snelheid of heb je hem overklokt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Vatt schreef op 26 juni 2003 @ 20:13:
[...]

Yepz, hele mooie scores. Draai jij je Radeon op standaard snelheid of heb je hem overklokt?
460 / 358

Als ik hoger ga wordt ie onstabiel.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Laatst online: 21:24
Hacku schreef op 26 juni 2003 @ 20:15:
460 / 358

Als ik hoger ga wordt ie onstabiel.
Had ik moeten weten natuurlijk, want mijn 9800 deed maar iets van 5200 ofzo ;) (standaard clock frequenties)

Je core is wel erg mooi, standaard heatsink/fan?
Je memory daarentegen is maar middelmatig... Mijn 9800 doet 455/371 alles standaard. En het mooie is dat het eigenlijk een 9800 non-pro is. Helemaal standaard liep die op 324/290 ;)

Ik heb ook even gedraaid nu: 6957 3dMark03

[ Voor 10% gewijzigd door MrDirect op 26-06-2003 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ja ik gebruik de standaard heatsink+fan van Sapphire.
Ik zal morgen nog eens proberen het geheugen hoger te clocken.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Beelzebub schreef op 26 June 2003 @ 14:41:
Zitten er verschillende geheugen chips op een club3d radeon 9700 NP?
zie tekst

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warp schreef op 26 June 2003 @ 17:13:
[...]
3DMark 03
Quake III: Arena version 1.17*
Serious Sam: The Second Encounter*
Unreal Tournament 2003
Splinter Cell
Comanche 4
Jedi Knight II*

Dit is de complete test-suite van FS. Erg beperkt dus en daarvan zijn er ook nog eens 3 op de QuakeIII engine gebaseerd |:(
welke 3 zijn da dan ik veronderstel quake 3 arena version 1.17, jedi knight 2, en den derde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 June 2003 @ 09:15:
welke 3 zijn da dan ik veronderstel quake 3 arena version 1.17, jedi knight 2, en den derde?
Serious Sam.. ik had er bij die 3 games toch ook een * bijgezet? ;)

[ Voor 10% gewijzigd door warp op 27-06-2003 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

warp schreef op 27 June 2003 @ 10:57:
[...]

Serious Sam.. ik had er bij die 3 games toch ook een * bijgezet? ;)
eh nee
serious sam is een spel met een geheel eigen engine. Die engine was eigenlijk gemaakt om te verkopen, ze hebben er een spel van gemaakt om te laten zien tot wat die engine in staat is. Dit spel(serious sam : first encounter) had zo'n succes dat ze er nog een vervolg op hebben gemaak(SS: secound encouter). Dit spel is dus zeker niet gebaseerd op de quake 3 engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcj
  • Laatst online: 12-09 19:26
Vraagje: Ik heb een Hercules Prophet 9500Pro, maar hierop wil ik een Zalman HP-80 passieve koeler zetten. Het probleem is dat op de achterkant van de chip ook een heel klein koellichaam zit. Deze zit dus nogal in de weg. Heeft iemand deze er al afgekregen zonder de kaart te beschadigen??

Disclaimer:
Ja, ik heb gezocht en niets gevonden
En 66x50 pagina's aan replies doorlezen was ook niet echt een optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
Ik zal mijn vraag anders stellen.
Zijn er verschillende 'versies' van de club3d 9700 NP die andere geheugen chips hebben?

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
Er zijn 3.3 en 3.6 ns infeon geheugens voor de Non Pro.

Mijn Club3D 9700NP heeft 3.3 ns :*).

Ik weet niet of dit bij dit bij elke 3d NP is. Maar ik dacht van niet.

[ Voor 8% gewijzigd door STIMPPYYY op 27-06-2003 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
  • Laatst online: 28-08 14:03
450/380 hardstikke retail.

Ati Radeon 9800 pro. Best netjes vind ik :P, zitten niet eens ramsinks op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• William/Ax3
  • Laatst online: 30-08 08:36

William/Ax3

We are Starstuff

ja ja kep ook een nieuwe kaart!

Club 3d 9700 pro @ 360/340 en wil nog wel hoger.
Moet eerst ff een andere voeding hebben want die trekt het niet meer zo. Wou eerst geneens in win komen (ging alles standby).

Paar coolers eraf geropt en pats werken dat ding.

Meer mensen met dit probleem? Voeding is a-open 300 watt.

|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Laatst online: 18-07-2023
ik krijg mn tv out niet meer aan de gang met 3.5 :? :{

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beelzebub
STIMPPYYY schreef op 27 juni 2003 @ 14:27:
Er zijn 3.3 en 3.6 ns infeon geheugens voor de Non Pro.

Mijn Club3D 9700NP heeft 3.3 ns :*).

Ik weet niet of dit bij dit bij elke 3d NP is. Maar ik dacht van niet.
Eindhoven schreef op 24 June 2003 @ 19:21:
Ligt er aan wat voor geheugen er op je kaart zit. Ik heb er zelf 3.3 ns infinion opzitten en die staan er om bekend dat ze voor geen meter overclocken. (zelf te berekenen door 1000 / ms = max snelheid in mijn geval dus 303 ) Als ik mijn geheugen op 310 zet heb ik ook artifacts.
uit zijn sig: sapphire 9700np @370*606

Wat kan ik nu het beste kopen? 3.3 ns of 3.6 ns? Ik wil hem graag wel willen overklokken.

www.hetbsg.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

William/Ax3 schreef op 27 June 2003 @ 20:36:
ja ja kep ook een nieuwe kaart!

Club 3d 9700 pro @ 360/350 en wil nog wel hoger.
Moet eerst ff een andere voeding hebben want die trekt het niet meer zo. Wou eerst geneens in win komen (ging alles standby).

Paar coolers eraf geropt en pats werken dat ding.

Meer mensen met dit probleem? Voeding is a-open 300 watt.
Damn.....daar kon ik ook nog wel eens last van krijgen. :X Mijne is ook een 300 Watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
Vatt schreef op 26 June 2003 @ 20:13:
Darm :) Standaard haal ik ongeveer 5700 op m'n P4 3GHz, denk dat ik m'n 9800 Pro dan ook maar 'es wat hoger ga klokken :D

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beelzebub schreef op 27 June 2003 @ 21:33:
[...]

[...]

uit zijn sig: sapphire 9700np @370*606

Wat kan ik nu het beste kopen? 3.3 ns of 3.6 ns? Ik wil hem graag wel willen overklokken.
best 3.3ns om te overklokken dan ff het berekeningetje 1000/3.3= 303Mhz
1000/3.6= 277Mhz (standaard). Hoewel ik dit raar vind dat 3.6ns geheugen op 277 kan lopen zonder artifacts want 3.3ns kan ook niet op 303mhz lopen zonder artifacts. Ik denk dus persoonlijk dat er versies zijn met 3.3ns geheugen en versies met 3.0 geheugen.( die 3.0 geheugen zit er bij mij op is wel een hercules 1000/3.0 = 333Mhz draait op 324 zonder artifacts.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Jullie gaan alweer erg hard ricting de 1000 posts in dit topic. Tijd voor een deel 67, wie maakt hem? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.