Toon posts:

Demi-water + waterwetter <-> Transformator-olie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een docent op mijn school vertelde dat hij ook een WC in zijn pc'tje steken heeft...
Momenteel gebruikt hij gedemineraliseerd water + waterwetter erin... Maar hij overweegt om transformator-olie te nemen...

Wat weten jullie hierover? Is dit goed? En moet je dat dan bij in het water gieten? Of gewoon enkel gebruiken?

Graag wat meer info...

Verwijderd

Gewoon water gebruiken is het devies, kraanwater voldoet echt in de meeste gevallen. Koper roest niet en met ieder additief loop je op den duur toch weer tegen de lamp.

/me wilt bijvoorbeeld bacteriegroei tegengaan met Cyaankali.
Zul je zien dat ik over 6 maanden het water met de mond moet uitblazen.

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

olie in een WC systeem? erug vaag
maaar beste SRS misschien is het verstandig om dit soort vragen voortaan hiet te posten: [WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel III :)

Gabriël AM5

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Olie zal, omdat het dikker is dan water, een hogere wrijving ondervinden in de pomp en de leidingen. Er zal met dezelfde pomp minder liter/uur bereikt worden. Ook treedt turbulentie minder snel op. We willen juist turbulentie, zodat een zo goed mogelijke warmteoverdacht van metaal op water ontstaat.

Olie is vooral handig als er absoluut geen electriciteit geleid mag worden (trafo's), of als het te koelen object heel heet is. Olie draagt daarnaast vaak bij aan de smering, naast koeling.

Al deze voordelen van olie heb je niet in een pc. Ik Zou gewoon water nemen.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Nee, het roest niet, om de simpele reden dat de benaming 'roesten' enkel voor ijzer geldt. Maar koper kan net zo goed oxideren hoor.. Koper(II)oxide (CuO) ziet er groenkleurig uit, koper(I)oxide (Cu2O) weet ik niet.

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-02 18:23
Waarom wil Mikado bacteriegroei tegengaan met cyaankali?

Als je een gesloten systeem maakt, gaan de bacterien vanzelf dood!

mcb1

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

en hoe komen er dan algen in een systeem ?

Gabriël AM5

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-02 18:23
Neem aan dat je het tegen mij hebt met je algen?

Produceren algen zuurstof? Dan zouden bacterien misschien ook aanwezig kunnen zijn.

Zorgen dat er geen llicht bij het water komt?

mcb1

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 16:27
Bacterien hebben echt niet allemaal zuurstof nodig als je dat soms denkt. Bacterien waren als eerste hier op aarde en zullen als laatste weggaan. Of er nu wel of geen zuurstof is. Ooit weleens gehoord van anaerobe dissimilatie. Dat is energie halen uit stoffen zonder daarbij zuurstof te verbruiken en dus is er geen verbranding. In je lichaam gebeurt dit wanneer je intensief aan het sporten bent en je spieren komen met zuurstoftekort te zitten => verzuring.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• collission
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

collission

I'm back! :P

mcb1 schreef op 15 May 2003 @ 20:25:
Neem aan dat je het tegen mij hebt met je algen?

Produceren algen zuurstof? Dan zouden bacterien misschien ook aanwezig kunnen zijn.

Zorgen dat er geen llicht bij het water komt?
zorgen dat er geen licht bij komt! wat een dijenkletser!
en je CCFL'etjes dan die achter je raampje hangen?

dacht ik al :O

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het grote voordeel van transformator olie is dat het geen stroom geleidt. Het is absoluut niet geschikt voor in je WC setje, maar je kunt er wel je mobo in onderdompelen :P

🖥️ | 🚗

Pagina: 1