[Ervaringen] Gigabyte nForce2 based borden

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 787 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Iemand al een Nforce 2 bordje van Gigabyte in zijn bezit? hoe draai het?

In de mailing van Simmplicity van deze week stond namelijk een Gigabyte Nforce 2 bordje. dit had ik nog nooit gezien. maar dit bericht bevestigd het:
http://www.xbitlabs.com/n...splay/20030430162656.html

Aangezien ze hem bij Simmplicity al in de mailing hebben staan zou je zeggen dat hij al leverbaar is. Ik zal morgen nog ff checken wat precies het model is en of er niet toevallig een * bij staat met 'leverbaar binnen een maand' ofzo.

Ik ben wel benieuwd. ben namelijk zowel amd als gigabyte fan. en van sis. maar ja daar doet gigabyte nog niks mee qua socket a. dus dan maar eens een nvidia testen.

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Als je goed leest, is het nog niet helemaal zeker, omdat GB official partner met Ati is, en ze bij Ati niet echt gediend zijn van nVidia.

Ik heb wel gezien op de site van shuttle dat ze ook een nieuwe nForce 2 Ultra 400 plank hebben uitgebracht. De SN35A of iets dergelijks. (Eigenlijk kunnen deze posts wel als nieuws op de FP ;) )

• smvs
  • Niet online
Als je goed leest, is het nog niet helemaal zeker, omdat GB official partner met Ati is, en ze bij Ati niet echt gediend zijn van nVidia.
het lijkt me wel zeker als ie al een naam heeft en bij simmplicity verkocht wordt.

het gaat om de 7nnxp (nforce 2 ultra) met raid, ie1394 en s-ata en hij is 168 euro ex btw inkoop bij simm. beetje aan de prijs dat wel.

• Stinger666
smvs schreef op 15 mei 2003 @ 10:16:
[...]

het lijkt me wel zeker als ie al een naam heeft en bij simmplicity verkocht wordt.

het gaat om de 7nnxp (nforce 2 ultra) met raid, ie1394 en s-ata en hij is 168 euro ex btw inkoop bij simm. beetje aan de prijs dat wel.
Kee Thnx, dat kon ik vannacht ff niet vinden ;)! (Het was al laat dus,....)

Ik ben benieuwd, maar een OC-wondertje zal het niet worden aangezien GB niet bekend staat om hoge voltages. Een goed, betaalbaar een stabiele plank verw8 ik wel van ze.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 15:57

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Damn, op de FP van www.gigabyte.com.tw geven ze wel vermelding van de 7NNXP, maar als je op de link klikt krijg je de melding dat de pagina niet bestaat door een of andere reorganisatie van de website.

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:07

The Third Man

The Third Jellyfish

Ze hadden me op 24 januari dit gemaild:
Dear Sir,

We are sorry that we didn't plan toi do so. but thank you for your suggestion,
We will forward the email to the related department for the reference.

Thank you again
Maar het kan natuurlijk dat ze zich ondertussen bedacht hebben (misschien doordat ze mijn email hebben doorgestuurd :) ).

EDIT
Ik zie nu gewoon een uitgebreid PDFje op de gigabyte site staan hoor:
http://tw.giga-byte.com/M...ist/News/news_7NNXP_e.pdf

Werkt gewoon.... Die Gigabyte-ATI alliantie heeft er dus niets mee te maken.

[ Voor 26% gewijzigd door The Third Man op 15-05-2003 13:42 ]

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
De laatste pagina van die pdf in interessant, er zijn 5 verschillende varianten van de Gigabyte nForce2 :9~

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-08 18:04

Piggen

Lekker bakkie

Zijn ze wel erg laat mee, moet ik zeggen.

• Stinger666
mpmad schreef op 15 May 2003 @ 15:19:
Zijn ze wel erg laat mee, moet ik zeggen.
Zou hoeven ze niet de fouten te maken die andere wel gemaakt hebben bij hun nForce2 bordjes,.... de plankjes met deze chipset zullen nog lang verkocht worden.

Verwijderd

ziet er goed uit ik mis alleen de gaten rond de socket :(

• Soen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Hij is nu ook opgedoken in de pricewatch: pricewatch: GigaByte GA-7NNXP, nForce2 (Sound, 2x LAN, ATA-RAID, SATA-RAID, 1394)

Dus hij is weldegelijk al op de prijsenlijsten te vinden!

Heeft iemand al wat verdere info ? Bijv. wat er allemaal voor een extra's bijzit , want de prijs is nogal hoog ?

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

ik had al het een en ander in de volgende draad gepost:
Het nForce2 Topic Deel 2

nieuw linkje: http://www.ocworkbench.co...gi?newsid1052993788,93923,
Gigabyte 7NNXP nForce2 mainboard

Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2003/gigabyte/7nnxp/Picture%201341%20copy.jpg

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• Shyne
  • Laatst online: 05-05 16:44
Spice schreef op 16 May 2003 @ 14:14:
ik had al het een en ander in de volgende draad gepost:
Het nForce2 Topic Deel 2

nieuw linkje: http://www.ocworkbench.co...gi?newsid1052993788,93923,
Gigabyte 7NNXP nForce2 mainboard

[afbeelding]
Waar is dat zwarte slot boven de cpu socket nou precies voor was toch voor stabiliteit :?

Verwijderd

Shyne schreef op 16 mei 2003 @ 14:25:
[...]

Waar is dat zwarte slot boven de cpu socket nou precies voor was toch voor stabiliteit :?
Die zwarte gleuf is voor de "DPS unit" Daarnaast is d'r ook nog een extra 12V aansluiting ook voor extra stabiliteit.

Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2003/gigabyte/7nnxp/Picture%201353%20copy.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2003 09:01 ]

Verwijderd

is allemaal in pdf te lezen........

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 16:34:
[...]

Voor de stabiliteit is er die extra 12V aansluiting boven de northbridge. Die zwarte gleuf is volgens het artikel voor de "DPS unit" :?
[afbeelding]
Idd, extra powercircuits voor meer stabiliteit voor zware belasting. Maar is optioneel (zit er sowieso bij maar hoeft er niet per sé op). Maar dit staat zoals Bas. al zei ook allemaal in de PDF....

• Stinger666
Lekkere plank hoor, zal me eens gaan verdiepen in de features en vooral belangrijk voor de OC'er,....de Voltages!

Maaruh deze plank is neem ik aan based op de nForce2 Ultra 400? (Domme vraag waarschijnlijk, maar ik ben ff lui, het is al half zes dus :? :P )

Verwijderd

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Wat een gaaf mobo. Ik hoop niet dat die 'DPS unit' de cpu koeler teveel hindert... Damn.. Dat zou wel es een mooie showstopper zijn :/

De url met de specs: http://tw.giga-byte.com/M...ist/News/news_7NNXP_e.pdf

specs

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Laszlo schreef op 17 May 2003 @ 14:45:
Wat een gaaf mobo. Ik hoop niet dat die 'DPS unit' de cpu koeler teveel hindert... Damn.. Dat zou wel es een mooie showstopper zijn :/

De url met de specs: http://tw.giga-byte.com/M...ist/News/news_7NNXP_e.pdf
Die link postte ik hier ook al: Lekkere Kwal in "Gigabyte Nforce2 based borden" :z

• Stinger666
Hee thnx. Wel vette planken, ik wacht op een goeie review. :),.....

Straks zijn de Voltages helemaal geweldig, wat ik niet verwacht, maar dan heb ik mijn Abit NF7-S wel ff te vroeg gekocht ;)

• Stinger666
Ik heb een leuke review gevonden:

http://babelfish.altavist...odarticle.asp%3Fid%3D1469

Wazige URL, maar heti s via Babelfish vertaald en vandaar de wazige link.

Het komt van NforceHQ ;)

• smvs
  • Niet online
dit is weer helemaal offtopic, maar ik kom nu opeens een gigabyte springdale bordje tegen. de IP900. op de site van groothandel astra-benelux staat dat hij in voorraad is.. vreemd want op de gigabyte site is nog niks te zien. Loopt de site van gigabyte nou gewoon achter of is Astra gek (zou best kunnen want er staat ook een pe800 ultra II. bestel je die, dan krijg je dus een ultra I.)

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

smvs schreef op 21 May 2003 @ 19:15:
dit is weer helemaal offtopic, maar ik kom nu opeens een gigabyte springdale bordje tegen. de IP900. op de site van groothandel astra-benelux staat dat hij in voorraad is.. vreemd want op de gigabyte site is nog niks te zien. Loopt de site van gigabyte nou gewoon achter of is Astra gek (zou best kunnen want er staat ook een pe800 ultra II. bestel je die, dan krijg je dus een ultra I.)
Hmm, 10 stokslagen + 2 weesgegroetjes i.v.m. met deze offtopic vraag. ;)

Maar ik neem aan dat je de GA-8PE800 Ultra bedoelt en de GA-8IP900 (wel zo duidelijk als het volledige typenummer vertelt)? In dat geval kan ik je er weinig over melden. Ik weet wel dat de Gigabyte site ook vaak upcoming mobo's erop heeft staan, dus zouden die 2 er ook bij moeten staan. Ik houd het erop dat Gigabyte alvast Astra op de hoogte heeft gesteld op 2 toekomstige mobo's maar dat Astra die alvast vrolijk op hun site hebben gezet (wel raar van de andere distributeurs die ik ken doen dit meestal niet).

• smvs
  • Niet online
Lekkere Kwal schreef op 21 mei 2003 @ 20:46:
[...]
Hmm, 10 stokslagen + 2 weesgegroetjes i.v.m. met deze offtopic vraag. ;)

Maar ik neem aan dat je de GA-8PE800 Ultra bedoelt en de GA-8IP900 (wel zo duidelijk als het volledige typenummer vertelt)? In dat geval kan ik je er weinig over melden. Ik weet wel dat de Gigabyte site ook vaak upcoming mobo's erop heeft staan, dus zouden die 2 er ook bij moeten staan. Ik houd het erop dat Gigabyte alvast Astra op de hoogte heeft gesteld op 2 toekomstige mobo's maar dat Astra die alvast vrolijk op hun site hebben gezet (wel raar van de andere distributeurs die ik ken doen dit meestal niet).
ecl doet dit juist heel vaak. die hadden de gigabyte sinxp al weken voor ie uitkwam er in staan.

maar goed, bij astra staat er over de ip900 echt dat ie in voorraad is. dat is wel een beetje vreemd.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

[...]

Voor de stabiliteit is er die extra 12V aansluiting boven de northbridge. Die zwarte gleuf is volgens het artikel voor de "DPS unit" :?
[afbeelding]
Heb gelzen wat ie doet in pdf file maar ehh........nou snap ik er nog niks van, hij is dus gewoon voor een betere/stabielere stroom toevoer :?

Beetje uit de kleren gegroeid stabilisatortje dan :D

INFO iemand :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

nero355 schreef op 21 May 2003 @ 20:57:
[...]

Heb gelzen wat ie doet in pdf file maar ehh........nou snap ik er nog niks van, hij is dus gewoon voor een betere/stabielere stroom toevoer :?

Tja, het is een extra set met voltageregulatoren, dus dat heeft wel wat PCB ruimte nodig. Ik zei eerder terug in dit topic al wat zijn functie was :)

• Stinger666
Heel veel nieuwe nForce planken hebben dit tegenwoordig, sterker nog, je ziet het op steeds meer AMD planken!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Stinger666 schreef op 21 May 2003 @ 23:36:
Heel veel nieuwe nForce planken hebben dit tegenwoordig, sterker nog, je ziet het op steeds meer AMD planken!
Huh? Op welke dan (dus niet van Gigabyte)?

• Stinger666
Lekkere Kwal schreef op 22 May 2003 @ 00:10:
[...]
Huh? Op welke dan (dus niet van Gigabyte)?
Ik heb het dus over die extra ATX connector. Bij de Abit NF7-S zit dit, op de Asus A7N8X Rev 2.0 zit dit (Ultra 400 Chip) en op de nodige Epox planken. Ik heb het op meer merken gezien. Meestal gebruikt voor de 5V stabiliteit op het mobo. Dit was bij de nForce niet altijd geweldig

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Stinger666 schreef op 22 mei 2003 @ 00:36:
[...]

Ik heb het dus over die extra ATX connector. Bij de Abit NF7-S zit dit, op de Asus A7N8X Rev 2.0 zit dit (Ultra 400 Chip) en op de nodige Epox planken. Ik heb het op meer merken gezien. Meestal gebruikt voor de 5V stabiliteit op het mobo. Dit was bij de nForce niet altijd geweldig
Ja, maar wij dus niet (kijk maar berichtjes terug, wij bedoelen het groene ISA-achtige slot naast de CPU socket). Daarbij vraag ik me af hoe die extra ATX connector kan bijdragen aan de 5V stabiliteit als er alleen 2 12V en 2 GND lijnen op zitten :?

• Stinger666
Lekkere Kwal schreef op 22 May 2003 @ 00:43:
[...]
Ja, maar wij dus niet (kijk maar berichtjes terug, wij bedoelen het groene ISA-achtige slot naast de CPU socket). Daarbij vraag ik me af hoe die extra ATX connector kan bijdragen aan de 5V stabiliteit als er alleen 2 12V en 2 GND lijnen op zitten :?
Het mobo zet deze om naar 5V. Een Mobo heeft bijv. ook een 3,3V lijn, welke afkomstig is van een 5V lijn. (Een voeding levert alleen 5V en 12V. Ik neem aan dat het ook is om het bord extra juice te geven voor de snellere en meer Watts slurpende AMD's. Bij de Epox 8RDA3+ is dit ook. Bij mijn oude 8RDA+ en bij die van iedereen was de 5V lijn te laag. Maar sinds het bijvoegen van deze aansluiting was het weer goed. (Wat soms ook aan de nForce2 te wijten was)

Maar het zal vooral ook idd om de extra juice gaan.

Maar sorry dat ik het niet goed had gelezen. Dat extra powerplantje wat Gigabyte hier gebruikt bevat enkele Mosfetjes (welke gekoeld door die flitse fan) en Condensators. Dit is puur om te zorgen voor een stabiel voltage. En is een Gigabyte only trucje

[ Voor 5% gewijzigd door Stinger666 op 22-05-2003 01:18 ]

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Stinger666 schreef op 22 May 2003 @ 01:17:
[...]

Het mobo zet deze om naar 5V. Een Mobo heeft bijv. ook een 3,3V lijn, welke afkomstig is van een 5V lijn. (Een voeding levert alleen 5V en 12V. Ik neem aan dat het ook is om het bord extra juice te geven voor de snellere en meer Watts slurpende AMD's. Bij de Epox 8RDA3+ is dit ook. Bij mijn oude 8RDA+ en bij die van iedereen was de 5V lijn te laag. Maar sinds het bijvoegen van deze aansluiting was het weer goed. (Wat soms ook aan de nForce2 te wijten was)

Maar het zal vooral ook idd om de extra juice gaan.

Maar sorry dat ik het niet goed had gelezen. Dat extra powerplantje wat Gigabyte hier gebruikt bevat enkele Mosfetjes (welke gekoeld door die flitse fan) en Condensators. Dit is puur om te zorgen voor een stabiel voltage. En is een Gigabyte only trucje
Hoezo zit er dan ook een 3.3 volt lijn op een ATX connector als de voeding die niet levert (oranje kabel)?

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 23:33

Exigence

dnkroz

[...]

[afbeelding]
DPS = Dual Power System :z

Verwijderd

nero355 schreef op 21 May 2003 @ 20:57:

Wat ik eruit begrijp is juist dat die DPS het spanningsnivo stabieler houdt, waaruit ik de conclusie trek, dat het alleen echt nodig zou kunnen hebben als je geen extra 12V aansluiting gebruikt en flinke stroomfluctuaties het spanningnivo kunnen meetrekken... En als zo'n stabilisator nota bene actieve koeling nodig heeft, gaat er wel een hoop energie verloren aan warmteafgifte in dat ding...

Lekker stom trouwens, want met een paar strategisch geplaatste extra condensators was dat ook op te lussen - bijvoorbeeld op de plek van het DPS slot ;) Met die DPS heb je in elk geval met geen mogelijkheid opeens meer stroom tot je beschikking, daarvoor heeft alleen zo'n extra 12V connector zin...

/me maar misschien lees ik het verkeerd :?
erik9287nl schreef op 22 May 2003 @ 18:18:
[...]

DPS = Dual Power System :z
offtopic:
Spuit 11!!! Moeten we voor jou onze posts elke keer veranderen als we al ergens achter zijn gekomen, of ga je voortaan eerst beter lezen :Z

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 23 mei 2003 @ 09:26:
[...]

Wat ik eruit begrijp is juist dat die DPS het spanningsnivo stabieler houdt, waaruit ik de conclusie trek, dat het alleen echt nodig zou kunnen hebben als je geen extra 12V aansluiting gebruikt en flinke stroomfluctuaties het spanningnivo kunnen meetrekken... En als zo'n stabilisator nota bene actieve koeling nodig heeft, gaat er wel een hoop energie verloren aan warmteafgifte in dat ding...

Lekker stom trouwens, want met een paar strategisch geplaatste extra condensators was dat ook op te lussen - bijvoorbeeld op de plek van het DPS slot ;) Met die DPS heb je in elk geval met geen mogelijkheid opeens meer stroom tot je beschikking, daarvoor heeft alleen zo'n extra 12V connector zin...

/me maar misschien lees ik het verkeerd :?

[...]
offtopic:
Spuit 11!!! Moeten we voor jou onze posts elke keer veranderen als we al ergens achter zijn gekomen, of ga je voortaan eerst beter lezen :Z
Een groepje extra elco's kan niet hetzelfde werk verrichten als een setje MOSFET's + aanhang. Het enige waar dat DPS voor bedoelt is, is de spanning zo constant mogelijk te houden, zodat ook extra invloeden zoals warmte, stroomvreters en lekstroompjes minder invloed hebben op het spanninsverloop op het mobo. Denk bijvoorbeeld aan de effecten van grote casefans die bij het aan- en uitgaan behoorlijke spanningspieken en/of -dalen kunnen veroorzaken die misschien geen effect hebben op een normaal systeem, maar dat wel kunnen hebben op een zwaar belast en/of overgeclocked systeem.

Meer stroom krijg je idd niet, maar je krijgt wel meer backup als het gaat om spanningsafvlakking.

Verwijderd

Lekkere Kwal schreef op 23 mei 2003 @ 12:06:
Meer stroom krijg je idd niet, maar je krijgt wel meer backup als het gaat om spanningsafvlakking.
...en i.v.m. het warmteverlies heb je zelfs minder stroom tot je beschikking en is de impedantie dus ook effectief (gemiddeld) hoger. Alleen worden snelle stroomveranderingen beter opgevangen, alhoewel de responsetijd enigszins toeneemt door het grotere aantal componenten. Een combinatie van condensatoren (niet alleen elco's: die zijn echt helemaal niet geschikt om hoogfrequente fluctuaties op te vangen) eventueel als insteekkaartje ;) zou hetzelfde kunnen volgens mij... Lijkt mij allemaal maar een marketing-truuk.

Die MOSFET's werken de geschakelde voeding tegen doordat de schakeltijd toeneemt en ze nemen zelf ook nog stroom op... Had gigabyte beter meteen een betere, duurdere geschakelde voedings-IC moeten kopen... Het lijkt me meer dat ze een aanbestedingsfout proberen goed te maken met zo'n DPS unit die ze standaard meeleveren... Vergelijk met de 7VRXP revisie 1.0 ...ehm revisie 1.1, o nee: revisie 2.0 |:(

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2003 22:16 ]

• Stinger666
Lekkere Kwal schreef op 23 May 2003 @ 12:06:
[...]
Een groepje extra elco's kan niet hetzelfde werk verrichten als een setje MOSFET's + aanhang. Het enige waar dat DPS voor bedoelt is, is de spanning zo constant mogelijk te houden, zodat ook extra invloeden zoals warmte, stroomvreters en lekstroompjes minder invloed hebben op het spanninsverloop op het mobo. Denk bijvoorbeeld aan de effecten van grote casefans die bij het aan- en uitgaan behoorlijke spanningspieken en/of -dalen kunnen veroorzaken die misschien geen effect hebben op een normaal systeem, maar dat wel kunnen hebben op een zwaar belast en/of overgeclocked systeem.

Wat zit er dan onder die koeler die erop zit. Volgens mij waren dat Mosfets. Die Elco's zijn puur voor de stabiliteit van de spanning en voor opvang van pieken.

BTW over die 3,3V. Die komt idd ook uit een voeding, maar ik weet zeker dat de 5V lijn er iets mee te maken heeft. ;)

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Stinger666 schreef op 24 mei 2003 @ 03:47:
[...]

Wat zit er dan onder die koeler die erop zit. Volgens mij waren dat Mosfets. Die Elco's zijn puur voor de stabiliteit van de spanning en voor opvang van pieken.

BTW over die 3,3V. Die komt idd ook uit een voeding, maar ik weet zeker dat de 5V lijn er iets mee te maken heeft. ;)
Ik zeg toch dat er MOSFET's op zitten? En MOSFET's kunnen een stuk meer stabileringswerk verrichten dan een groepje opgeschoten elco's hoor.

• Stinger666
Lekkere Kwal schreef op 24 May 2003 @ 11:18:
[...]
Ik zeg toch dat er MOSFET's op zitten? En MOSFET's kunnen een stuk meer stabileringswerk verrichten dan een groepje opgeschoten elco's hoor.
Sorry leesfout :P,.....check de time van de posting. Stinger post ook als tie wazig en moe thuiskomt ;)

Maar je hebt gelijk wat je hierboven zegt. MOSFETS zijn een soort versterkertjes die de spanning opbouwen. En de ELCO's houden de pieken en zorgen voor de continuiteit van de spanning.

• .NCK
  • Laatst online: 01:53
Zit hier ook de dolby surround out op?

[ Voor 74% gewijzigd door .NCK op 24-05-2003 13:16 ]

• Stinger666
nickvd schreef op 24 mei 2003 @ 12:46:
Zit hier ook de dolby surround out op?
Als een er MCP-T southbridge op zit: JaH! Dus check de specs op page 1 en als je MCP-T ziet staan, wat voor Soundstorm staat zit er ook DDS op ;)

• .NCK
  • Laatst online: 01:53
Stinger666 schreef op 25 May 2003 @ 04:29:
[...]

Als een er MCP-T southbridge op zit: JaH! Dus check de specs op page 1 en als je MCP-T ziet staan, wat voor Soundstorm staat zit er ook DDS op ;)
bedankt,

ik denk dat ik dit bordje echt wel in me nieuwe systeempie ga zetten.

• SlowikPL
  • Laatst online: 22-07 14:29
Heeft hem iemand all?? zijn er meer reviews te bekijken?
Jammer dat de voltages van de CPU enzv. zo weinig overklokt kunnen worden!!!!

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Vindt alleen jammer dat er geen gaten rondom de socket zitten. Moet ik dus ook een nieuwe koeler kopen :(
Volgens mij is dit verder het ultieme Nforce2 mobo totdat de Nforce3 + AMD 64 komt.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

maar dit is het eerste Nforce 2 bord met 4 geheugen banken of niet?

Ben erg benieuwd naar een vergelijk tussen dit bord een een KT600 van VIA :9

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• SlowikPL
Het gaat niet goed met Gigabyte + nVidia borden? Ik zie tot nu toe geen reviews van deze planken!

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

• SlowikPL
yooo, eerste review! http://www.techseekers.ne...dex&rop=showcontent&id=57

WOW! FSB 240 was geen probleem!

[ Voor 19% gewijzigd door SlowikPL op 08-06-2003 00:26 ]

• Friebo
  • Laatst online: 04-08-2025
Hier staat meer informatie inclusief een Chinese (!) 8)7 review
http://www.nforcershq.com...hp?name=News&new_topic=36

Zelf krijg ik als het goed is, zeer binnenkort de GigaByte 7n400 Pro, welke bijna identiek is.

Er zijn grenzen... En die moeten gesloten worden!

Verwijderd

lijkt me hele leuke plank! ....maar uhm weet iemand nog zoiets als dit maar dan met GATEN voor koelblok en ata100/133 raid?
edit (bedenkt zich) of kan ik me huidige raid (gevuld en al dus) met dongles gewoon op een s-ata raid proppen? (zoals bij asus met die dongles)

(mja is misschien wel search vraag maar uhm, ik word gek want me eigen mainboard is stuk)

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 15:48:
lijkt me hele leuke plank! ....maar uhm weet iemand nog zoiets als dit maar dan met GATEN voor koelblok en ata100/133 raid?
edit (bedenkt zich) of kan ik me huidige raid (gevuld en al dus) met dongles gewoon op een s-ata raid proppen? (zoals bij asus met die dongles)

(mja is misschien wel search vraag maar uhm, ik word gek want me eigen mainboard is stuk)
Dongles zijn dingen die zelf nix doen maar wel verplicht zijn om iets anders te laten werken. Wat jij bedoelt zijn converters, zij doen zelf wel wat (de data van seriëel naar parallel omzetten en vica versa). Overigens moet je gewoon zelf ff de megareviews van nforce2 borden afgaan (bijvoorbeeld op Toms Hardware) en dan zie je makkelijk genoeg welke wel of niet gaten hebben en/of PATA RAID.

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 11:58
Zelf heb ik eergister een GA-7N400 Pro besteld, als ik hem binnen heb dan zal ik kijken of ik er een review over kan maken in het NL.

• SlowikPL

• SlowikPL
Robthebest hoe bevalt de GA-7N400 Pro? OC-king?

• smvs
  • Niet online
wel bruut... de sis 748 is sneller in niet-3d applicaties. dan haal ik wel weer gewoon een asrockje als het me om de performance zou gaan.

gigabyte weet wel hoe ze borden moeten bouwen tegenwoordig zeg. ocworkbench is ook lang niet gek en die geven een 9,8.

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-08 11:58
SlowikPL schreef op 19 juni 2003 @ 13:42:
Robthebest hoe bevalt de GA-7N400 Pro? OC-king?
Ik heb het bord er nu twee dagen inzitten en ben nog bezig om het dual channel aan de gang te krijgen, volgens het boekje moet het werken maar ik heb niet het idee dat het werkt.

ik heb er nu een 2400+ (FSB133) op zitten en 2x 512 md ddr pc2700 van kingston (samsung geheugen) maar bij sisoft sandra blijkt dat hij net iets boven de 2000 MB/s zit en dat kan veel hoger, ik denk dat het aan de FSB ligt maar dat weer ik nog niet zeker, er zin iig wel meeer mensen die er problemen mee hebben.

EDIT: Ik heb net de FSB op 166 gezet en daarmee boote mijn pc dus helemaal niet meer, bios gereset en hij draait weer perfect, De geluidskaart van dit bord is een pluspunt!

[ Voor 12% gewijzigd door Robthebest op 19-06-2003 14:38 ]

• Dukey

Dukey

Bij een FSB van 133 kun je niet hoger dan 2100mb/s (theoretische waarde trouwens) halen. Das nou eenmaal AMD. AMD CPU's kunnen maar bij een FSB van 133 maximaal 2100mb/s verwerken terwijl de memory controller dik op het dubbele zit. Dit is trouwens geen berperking aangezien AMD nog steeds dezelfde performance kan halen als een Canterwood+ 800FSB combo.
Mijn Asus Nforce2 heeft samen met een 2400+ op 13,5x 166mhz een waarde van rond 2600mb/s.

• Friebo
  • Laatst online: 04-08-2025
Ik heb het bordje er nu een 3 dagen in zitten, samen met een 2700 processor 2x 256 mB Branded geheugen en nog wat ander prut.

Het eerste wat me opviel toen ik hem opstartte, is dat hij de processor als een 1500Xp herkende. Op de een of andere manier zette hij de FSB niet zelf op 166. Nadat dit handmatig was gedaan, waren er geen problemen mee.

Geen rare foutmeldingen tijden de windows setup, en tijdens windows zelf. Echter toen ik een cd wilde branden, kreeg ik opeens allemaal foutmeldingen. Het bleek dat hij alle IDE apparaten als SCSI zag. Na even wat zoeken hier, kwam ik erachter dat je in apparaat beheer zelf de drivers voor IDE/atapi controllers nog moest installeren. (stuurprogramma bijwerken). Na dit gedaan te hebben, werkte alles perfect! Goed en stabiel. _/-\o_

De nieuwe bios versie die op gigabte staat, zet niet zoveel zoden aan de dijk. Op de meest gekke momenten krijg ik daar een blauw scherm mee. (bijv. bij het klikken van een hyperlink o.i.d. -Geheugen helemaal getest.. geen problemen-)

Er zijn grenzen... En die moeten gesloten worden!

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik ga mijn Epox 8RDA+ wegdoen en er een Gigabyte bordje voor in de plaats zetten. Ik zag alleen dat die 7NNXP nogal duur was vergeleken bij de 7N400. Als ik ga kijken in de tabel op de eerste pagina van dit topic en op de website van Gigabyte dan zie ik alleen als verschil dat de 7NNXP AGP Pro heeft en een Intel NIC, waar de 7N400 een Realtik NIC heeft en geen AGP Pro.

Is dat het enige verschil? Want het prijsverschil is iets van 70 euro ofzo.

Nog iets anders, in de Pricewatch:

8 GigaByte 7N400PRO NForce2Ultra SATA € 131,-
6 GigaByte GA-7N400 PRO NForce2 € 103,-

Zijn dit niet dezelfde moederborden?! Zoals je ziet is het prijsverschil met deze:

14 GigaByte GA-7NNXP € 189,-

In ieder geval erg hoog. En wat is dit?

4 GigaByte 7N400 VL NForce2Ultra LAN € 121,-

Het type L1 staat wel op de Gigabyte site, maar de VL? :?

Dan nog een laatste vraag, die misschien voor jullie een beetje voor de hand ligt maar ik heb dat stukje info gemist denk ik, wat is het verschil tussen de nForce2 Ultra400 en de nForce2 IGP? De 400 Mhz ondersteuning?

[ Voor 10% gewijzigd door TripleM op 26-06-2003 23:49 ]

• Dukey

Dukey

Je zegt het bijna zelf... IGP is Integrated Graphic Processor..oftewel videokaart in de northbridge. Is geloof ik een geforce 4MX.

• M@rijn
  • Laatst online: 13-08 15:43
Jup de MX 420

• TripleM
Oh, nou die hoef ik niet, ik heb al een hele mooie videokaart hier liggen. Maar als de enige verschillen tussen de 7NNXP en de 7N400 Pro dat AGP Pro en de NIC is, dan weet ik toch wel welke ik neem..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb nu 2 daagjes de GA 7N400 pro.
Wat een geweldige plank is dat zeg.

De Handleiding:
De handleiding is geweldig duidelijk, alles staat er precies in (zelfs iedere pin staat in het boekje, ben ik niet vaker tegengekomen).
Er worden 3 handleidingen meegeleverd.
1. mobo handleiding
2. Raid handleiding
3. S-ATA handleiding.

Zeer netjes en compleet. Uiteraard ontbreekt een installatie poster ook niet (waar ze het wel hebben over een P4 cpu :?)

De bios
De bios is ook best uitgebreid en overzichtelijk. Je kunt zo;n beetje alles instellen wat je maar wilt, ook de FSB per mhz als je deze op expert zet (leuk voor de OC'ers :D)
Ook makkelijk is het flashen van de bios in windows. Normaliter heb ik hier een hekel aan (als je OS hangt is je bios corrupt) maar vanwege de dual bios op dit plankje maak ik me weinig zorgen).

Het mobo
Het moederbord is lekker compleet. Ik heb er 5 pci sloten op zitten waarvan ik er slechts 2 gebruik, terwijl ik op mijn aopen bord hiervoor vaak 5 sloten gebruikte. Het o.b. spul is goed. Heb er wel een extra geluidskaart bij gezet omdat ik niet van mijn Terratec af wil :D. De o.b. audio staat momenteel uit maar zodra ik een front audio module heb mag de o.b. de frontaudio gaan doen.
Moederbord wordt ook compleet geleverd. In de doos zitten naast de plank en de handleidingen een Firewire bracket, met 1 6pins en 1 4 pins connector, 1 USB 2.0bracket met 2 poorten (zodat je er gelijk 6 hebt). 1 audio bracket met hierop een RCA aansluiting, SPDIF, Rear L/R en Sub Center.
Eveneens worden er 2 S-ATA kabels bijgeleverd, 3 ATA66 kabels en 1 floppydrive kabel.

Het bord draait hier echt lekker en stabiel. Ik draai er windows 98 en windows 2000 op, en het draait echt geweldig lekker snel. Precies zoals ik gewend ben van Gigabyte (dit is mijn 7e Gigabyte plank alweer).

helaas 1 nadeel, mijn chipset fannetje doet het niet. Even wat gigabyte antwoord op mijn e-mailtje...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

TripleM schreef op 27 June 2003 @ 09:44:
Oh, nou die hoef ik niet, ik heb al een hele mooie videokaart hier liggen. Maar als de enige verschillen tussen de 7NNXP en de 7N400 Pro dat AGP Pro en de NIC is, dan weet ik toch wel welke ik neem..
De 7NNXP heeft wel DPS (toch?), de 7N400 pro heeft dat niet.

• TripleM
DPS?

-edit- Dual Power System, oh ja. Die heeft de 7N400 Pro ook niet. Hmm dat ziet er ook niet uit als iets dat onmisbaar is, ik neem de 7N400 Pro wel. Eindelijk weer eens een Gigabyte bordje! :)

[ Voor 97% gewijzigd door TripleM op 28-06-2003 19:07 ]

• Priet
  • Laatst online: 19:13

Priet

To boldly do what no one has..

TripleM schreef op 26 June 2003 @ 23:45:
Ik ga mijn Epox 8RDA+ wegdoen en er een Gigabyte bordje voor in de plaats zetten. Ik zag alleen dat die 7NNXP nogal duur was vergeleken bij de 7N400. Als ik ga kijken in de tabel op de eerste pagina van dit topic en op de website van Gigabyte dan zie ik alleen als verschil dat de 7NNXP AGP Pro heeft en een Intel NIC, waar de 7N400 een Realtik NIC heeft en geen AGP Pro.

Is dat het enige verschil? Want het prijsverschil is iets van 70 euro ofzo.

Nog iets anders, in de Pricewatch:

8 GigaByte 7N400PRO NForce2Ultra SATA € 131,-
6 GigaByte GA-7N400 PRO NForce2 € 103,-

Zijn dit niet dezelfde moederborden?! Zoals je ziet is het prijsverschil met deze:

14 GigaByte GA-7NNXP € 189,-

In ieder geval erg hoog. En wat is dit?

4 GigaByte 7N400 VL NForce2Ultra LAN € 121,-

Het type L1 staat wel op de Gigabyte site, maar de VL? :?
Ik heb hier ook een aantal vragen over:

1) waarom doe je je Epox 8RDA+ weg? Is die GigaByte dan zoveel beter?
2) Die verschillen tussen die mobo's voor €131,- en €103,- ben je daar al achter?
3) Die L1 en VL types was mij ook al opgevallen en vroeg me af wat het was. Ik kwam erachter dat de L1 vooral erg low-budget is (zonder de soundstorm bijv.) maar de VL kwam ik op de hele GigaByte site nergens tegen 8)7 Bij Wintelco.nl hebben ze ook de VL en de L1 en weet nu niet echt meer voor welke ik nou moet gaan :?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

TripleM schreef op 28 juni 2003 @ 18:53:
DPS?

-edit- Dual Power System, oh ja. Die heeft de 7N400 Pro ook niet. Hmm dat ziet er ook niet uit als iets dat onmisbaar is, ik neem de 7N400 Pro wel. Eindelijk weer eens een Gigabyte bordje! :)
Nope.
Hij gebruikt die P4 connector ook al zeg maar (voor de core voltage). Het is een leuke gadget maar niet onmisbaar. Mijn systeem met die 7n400 pro is zeker stabiel.

Je zult geen spijt krijgen van je aankoop :)

en wonder boven wonder doet mijn chipset fan het ineen keer weer wel :D

• Priet

Priet

Maakt die chipset fan geen herrie? Veel boards (zoals bijv. die van Asus) heeft een passieve koeling, lekker stil dus. Of maakt het niet veel verschil?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Priet schreef op 28 June 2003 @ 23:48:
Maakt die chipset fan geen herrie? Veel boards (zoals bijv. die van Asus) heeft een passieve koeling, lekker stil dus. Of maakt het niet veel verschil?
Vind het best mee vallen (op de 7n400 pro dan he).
Heb er dan ook nog wat andere koelers bijhangen (voeding @7, case @5, cpu@7 en vidkaart koelertje).
Systeem is behoorlijk stil moet ik zeggen.

• TripleM
Priet schreef op 28 juni 2003 @ 22:26:
1) waarom doe je je Epox 8RDA+ weg? Is die GigaByte dan zoveel beter?
Geen idee of ie beter is, maar ik heb sowieso altijd hele goede ervaringen gehad met Gigabyte boards. Mijn Epox is de eerste Epox die ik ooit kocht, en ik heb het idee dat er iets mis mee is. Ik heb hele vreemde (lees: slechte) IDE performance, kan soms een cd niet branden en de harde schijf doet raar. Hele vreemde klachten en niemand kan er iets mee.

Ik kan mijn board wel opsturen maar ik heb geen vervangend bordje. Dus koop ik een nieuwe (de Gigabyte) en als ik de Epox op heb gestuurd en eventueel terug heb gekregen verkoop ik em, omdat ik dan weer een bordje over heb.
2) Die verschillen tussen die mobo's voor €131,- en €103,- ben je daar al achter?
Dat zat em voornamelijk in foute prijzen, ik ben gaan kijken en heb hier en daar wat prijzen bijgewerkt omdat er niks van klopte.
3) Die L1 en VL types was mij ook al opgevallen en vroeg me af wat het was. Ik kwam erachter dat de L1 vooral erg low-budget is (zonder de soundstorm bijv.) maar de VL kwam ik op de hele GigaByte site nergens tegen 8)7 Bij Wintelco.nl hebben ze ook de VL en de L1 en weet nu niet echt meer voor welke ik nou moet gaan :?
Pak gewoon de Pro ;)

• smvs
  • Niet online
ik lees nu op ocworkbench een story over dit bord wat niet zo fijn is allemaal
code:
1
http://www.ocworkbench.com/ocwb/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=18;t=000998

problemen met de raid chip die als hij gebruikt wordt alle pci apparaten stoort, wat bij een soundkaart in een klik resulteert.

[ Voor 5% gewijzigd door smvs op 30-06-2003 14:42 ]

• Jukebox126
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-11-2023
Zou dit dan eigenlijk ook zo zijn met de 7N400, of alleen met die 7NNXP?

Weet iemand dit?

• Priet

Priet

Wat ik daaruit begrijp is dat als je gewoon de onboard sound gebruikt je nergens last van hebt?

• SlowikPL
Een nieuwe een meer uitgebreide review van de 7NNXP
http://www.short-media.co...rtid=66&topid=14&Itemid=3
In nabije toekomst moet een rev. 2.0 de heatsink holes en meer OC voltages bevatten :)

[ Voor 26% gewijzigd door SlowikPL op 03-07-2003 14:31 ]

• irmscher
  • Laatst online: 30-05-2025
ik heb nu een paar dagen de 7n400 pro, en er is een ding wat ik zeer vreemd vindt.
als ik easytune4 installeer en automatisch laat booten stopt mijn chipsetfan met draaien zodra easytune4 wordt geladen in windows.
ik moet dan de pc echt uit zetten en weer aan voor die gaat draaien.
ik heb nu easytune4 ingesteld dat ie niet boot, en de fan blijft draaien.
zijn er al meer lui met dat probleem ?

• Priet

Priet

Ik zou graag voor je willen kijken, maar mijn bestelde 7N400 Pro wil maar niet binnen komen :'(

Ik heb wel ergens gelezen dat dat EasyTune (nog) niet helemaal doet waar het bedoeld voor is, misschien een ander programma hiervoor proberen te gebruiken?

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

zijn er nog tweakers die met de 7n400 een beetje leuk hebben overgeklokt?
Dit bordje komt namelijk het meest in de richting van mijn ideale (nog aan te schaffen) mobo (veel IDE aansluitingen), maar volgens
http://www.overclockers.c...rce20gigabyte7n400pro0505
wil het met het overklokken niet zo lukken...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ahhh, dat chipset fannetje gaat na een paar dagen dus wel herrie veroorzaken.
Gelijk maar even een Zalman NB32J heatsink ervoor besteld.

De herrie is niet zozeer erg maar het ding maakt zeer hoge tonen en dat is WEL irritant.

In het begin deed hij dat nog niet.

Maar goed, ik wil mijn bak sowieso uberstil hebben, dus die chipset fan was toch gedoemd te verdwijnen >:)

• irmscher
ocen wil voor geen meter
1 fsb extra veroorzaakt al bsod's en shit
en jah, cpu is goed gekoeld en mem = corsair pc3500

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

irmscher schreef op 05 July 2003 @ 23:55:
ocen wil voor geen meter
1 fsb extra veroorzaakt al bsod's en shit
en jah, cpu is goed gekoeld en mem = corsair pc3500
Dat ben ik over het algemeen wel gewend van Gigabyte. OC is over het algemeen moelijker te doen dan met andere planken.
Ze zijn echter wel uberstabiel :D

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-08 21:46
Terw_Dan schreef op 05 July 2003 @ 22:10:
Ahhh, dat chipset fannetje gaat na een paar dagen dus wel herrie veroorzaken.
Gelijk maar even een Zalman NB32J heatsink ervoor besteld.

De herrie is niet zozeer erg maar het ding maakt zeer hoge tonen en dat is WEL irritant.

In het begin deed hij dat nog niet.

Maar goed, ik wil mijn bak sowieso uberstil hebben, dus die chipset fan was toch gedoemd te verdwijnen >:)
je kan dr ook gewoon ff met een hamer op slaan :P dan doet t fannetje het ook niet meer :+

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

MewBie schreef op 06 July 2003 @ 00:10:
[...]

je kan dr ook gewoon ff met een hamer op slaan :P dan doet t fannetje het ook niet meer :+
Of het fannetje lostrekken is nog makkelijker. Maar goed, als hij straks passief gekoeld is zal mijn systeem wel weer stil zijn (4x 80mm op 5 en 7 volt, dat maakt weinig geluid :D)

Even een zwaar offtopic vraag. Waarom asocieert iedereen mij met hamers?

[ Voor 18% gewijzigd door TERW_DAN op 06-07-2003 00:12 ]

• dion_b
  • Laatst online: 23:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Terw_Dan schreef op 06 July 2003 @ 00:11:
[...]

Nouja, tegenwoordig zouden dremels ook kunnen, maar iedereen die in HK I zat weet dondersgoed waarom (jijzelf ook dus :z )

Oslik blyat! Oslik!

• Priet

Priet

schaduw schreef op 05 July 2003 @ 21:42:
zijn er nog tweakers die met de 7n400 een beetje leuk hebben overgeklokt?
Dit bordje komt namelijk het meest in de richting van mijn ideale (nog aan te schaffen) mobo (veel IDE aansluitingen), maar volgens
http://www.overclockers.c...rce20gigabyte7n400pro0505
wil het met het overklokken niet zo lukken...
Maar bij andere reviews over dit board lukt het ze wel zonder moeite :?

• MewBie
Terw_Dan schreef op 06 July 2003 @ 00:11:
[...]

Of het fannetje lostrekken is nog makkelijker. Maar goed, als hij straks passief gekoeld is zal mijn systeem wel weer stil zijn (4x 80mm op 5 en 7 volt, dat maakt weinig geluid :D)

uit je ondertitel: Hamerverslaafde
zegt me genoeg lijkt mij, en ik ken je ouwe HK1 topics ;)

maar nu weer ff ontopic: weet iemand of de prijzen van de chipsets binnenkort gaan dalen? zit er zwaar over na te denken om nog ff voordat ik op vakantie ga een 7N400pro te kopen maar de prijzen zijn de laatste tijd heel erg stabiel.

[ Voor 21% gewijzigd door MewBie op 06-07-2003 12:23 ]

*beeeeep*

• TripleM
MewBie schreef op 06 July 2003 @ 12:21:
maar nu weer ff ontopic: weet iemand of de prijzen van de chipsets binnenkort gaan dalen? zit er zwaar over na te denken om nog ff voordat ik op vakantie ga een 7N400pro te kopen maar de prijzen zijn de laatste tijd heel erg stabiel.
Je wil er 1 kopen, MAAR de prijzen zijn heel erg stabiel. Wat is daar MAAR aan als ik vragen mag? Da's toch mooi? Dan weet je dat je aankoop niet ineens veel minder waard wordt.

• MewBie
TripleM schreef op 06 juli 2003 @ 16:55:
[...]

Je wil er 1 kopen, MAAR de prijzen zijn heel erg stabiel. Wat is daar MAAR aan als ik vragen mag? Da's toch mooi? Dan weet je dat je aankoop niet ineens veel minder waard wordt.
das waar, maar stabiel betekent ook dat ze niet goedkoper worden, op zich valt die 130 euro best wel mee, alleen de cpu mogen wel weer goedkoper :)

*beeeeep*

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

MewBie schreef op 06 July 2003 @ 17:04:
[...]

das waar, maar stabiel betekent ook dat ze niet goedkoper worden, op zich valt die 130 euro best wel mee, alleen de cpu mogen wel weer goedkoper :)
Tja, als je 3 jaar wacht kun je die bordjes voor een prikkie kopen. Je kunt natuurlijk altijd wel blijven wachten, maar dat schiet toch niet op.

Mijn Athlon die nu op dit plankje zit kostte me 1.5 jaar geleden ook 250€, erg veel geld (zeker als je je bedenkt dat je er nu 3 voor kunt krijgen). Maar gebruik hem al wel 1.5 jaar.

Dus imho moet je gewoon een keer wat geld uitgeven zodat je weer kunt genieten van je hardware. Als je maar blijft wachten wordt het nooit wat.

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

Priet schreef op 06 July 2003 @ 11:35:
[...]

Maar bij andere reviews over dit board lukt het ze wel zonder moeite :?
Bij welke andere reviews dan? Ik kan alleen maar reviews vinden van die 7nnxp (waar inderdaad het overklokken geen probleem is)

Zijn er nog anderen met ervaringen zoals (of juist tegenovergesteld van) die van Irmscher?

Edit;
De plankjes worden vaak goedkoper als er een beter produkt is, dat zal niet snel gebeuren, deze nforce2 is toch voorlopig de laatste versie? Hierna komt de nforce3 voor de AMD 64, tenzij ze nog met een nforce2 super ultra 433 ofzo komen. Maar dan wil je die weer (grote kans dat je zat na te denken over een 'oude' nforce2, die zijn nu ook goedkoper geworden door de Ultra versie...)

Aan de andere kant, als je op vakantie bent, zul je m toch niet gebruiken en heeel misschien heb je geluk en dalen de prijzen (alhoewel prijsstijgingen ook niet heel ongebruikelijk zijn in computerland)

[ Voor 43% gewijzigd door schaduw op 06-07-2003 22:42 ]

• BloodInBloodOut
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07-2021

BloodInBloodOut

Life is a BITCH

Ik heb geen enkel probleem met het overclocken

Mijn 1700 draait als een 2400.

Je moet wel een beetje geduld hebben want de eerste paar keer start hij niet op maar zins ik de nieuwe bios F9 erop heb zitten geen enkel probleem.

AMD 1700+ @ 2000, 512 MB DDR(2700), 2 x 80 GIG

• Priet

Priet

schaduw schreef op 06 July 2003 @ 22:37:
[...]

Bij welke andere reviews dan? Ik kan alleen maar reviews vinden van die 7nnxp (waar inderdaad het overklokken geen probleem is)
Ik zal ze binnenkort even opzoeken, meen me er toch wel iets over te herinneren.

Maar als die 7NNXP goed is over te klokken, dan moet z'n kleinere broertje dit toch ook kunnen? Want zoveel verschillen ze toch niet van elkaar op de extra's zoals DPS, dual LAN en dergelijke na :?

Verwijderd

heb vandaag mijn gigabytebord ga7n400 pro binnen alles aangesloten
er is alleen een probleem alle koeler blijfen draaien als ik systeem uitzet.

niet volle toeren maar ze blijven wel draaien beginnen al te draaien als ik er stroom op zet iemand een idee hoe dit kan komen.

• CyberTijn
  • Laatst online: 04-08 16:00
Nou voor de DPS module hoef je het niet te doen, die zorgt voor meer ellende als dat het op moet lossen. heb op m'n werk vandaag BIOS F11 gekregen van gigabyte, deze week eens kijken of dat de problemen kan fixen

• irmscher
ik krijg mijn bord niet stabiel met corsairgeheugen (xms ddr433) en een kameraad heeft ddr333 infineon, en die heeft het zelfde probleem.
bsod's enzo. errors in memtest86.
en op 133fsb (mem op 266) geen errors in memtest.
zijn er meer lui met dit probleem ?

• smvs
  • Niet online
irmscher schreef op 10 July 2003 @ 22:00:
ik krijg mijn bord niet stabiel met corsairgeheugen (xms ddr433) en een kameraad heeft ddr333 infineon, en die heeft het zelfde probleem.
bsod's enzo. errors in memtest86.
en op 133fsb (mem op 266) geen errors in memtest.
zijn er meer lui met dit probleem ?
ik heb zelf nog geen ervaring met de nforce borden van gigabyte, maar ik had wel de volgende ervaring:
dit gaat over de gigabyte 8ipe1000 (865):

ik heb het probleem dat een gigabyte bord geheugenfouten geeft in memtest als hij in dual channel modus werkt.
dit komt naar voren in test 9 (onderdeel van de extended tests)

dit valt als volgt op de lossen:

- in het bios doe ctrl-f1. je krijgt dan advanced chipset features te zien. (of bios features, weet ik veel, er komt er iig eentje bij)
- zet command per clock uit.

that's it. 1 fucking vinkje wat nog in de hidden sectie van het bios ook zit laat het hele systeem onstabiel lopen.
de overeenkomst is wellicht dat er bij dit bordje standaard ook wat dingen een beetje raar ingesteld staan.

• Priet

Priet

Pff dit gaat echt niet lekker, mobo wil maar niet binnen komen :'(

Toen ik de order daarom dus maar annuleerde en het probeerde bij Wintelco kreeg ik het bericht 'Het moederbord is momenteel niet leverbaar net als vele Nforce moederborden.'. Als ik jullie reacties heb gelezen zie ik dat er hier een hoop mensen zijn die nergens last van hebben gehad.

Is het over het algemeen dat nForce2 mobo's slecht leverbaar zijn of heb ik gewoon domme pech?

• schaduw
  • Niet online

schaduw

schaduw

ik heb m (7n400) juist geannuleerd bij wintelco vanwege de 'onbekende' levertijd...
Daarna besteld bij flexpro, er stond bij levertijd 1-2 dagen en nu staat opeens dattie in backorder is (ze zeiden nog 'eind van de week').
*grom*
Het schiet niet op zo!!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Priet schreef op 11 juli 2003 @ 18:58:
Pff dit gaat echt niet lekker, mobo wil maar niet binnen komen :'(

Toen ik de order daarom dus maar annuleerde en het probeerde bij Wintelco kreeg ik het bericht 'Het moederbord is momenteel niet leverbaar net als vele Nforce moederborden.'. Als ik jullie reacties heb gelezen zie ik dat er hier een hoop mensen zijn die nergens last van hebben gehad.

Is het over het algemeen dat nForce2 mobo's slecht leverbaar zijn of heb ik gewoon domme pech?
Ik had hem in 3 dagen binnen bij de winkel waar ik hem besteld had, leverancier had er voldoende op voorraad (was bij compuzone, geen idee welke leverancier).

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[b]TripleM schreef op 30 June 2003 @ 12:37
Mijn Epox is de eerste Epox die ik ooit kocht, en ik heb het idee dat er iets mis mee is. Ik heb hele vreemde (lees: slechte) IDE performance, kan soms een cd niet branden en de harde schijf doet raar. Hele vreemde klachten en niemand kan er iets mee.
Dat probleem heeft vrijwel iedereen die de IDE-SW driver installeerd die bij de nForce2 driverkit zit; die driver is known brak.

Is dus geen Epox maar een nVidia probleem ;)

• Priet

Priet

schaduw schreef op 11 July 2003 @ 19:58:
ik heb m (7n400) juist geannuleerd bij wintelco vanwege de 'onbekende' levertijd...
Daarna besteld bij flexpro, er stond bij levertijd 1-2 dagen en nu staat opeens dattie in backorder is (ze zeiden nog 'eind van de week').
*grom*
Het schiet niet op zo!!
Ik heb een mailtje naar pczaak gestuurd met de vraag hoelang hun levertijd is. Ik zal hun antwoord hier wel vermelden.

Ik kan alleen maar hopen dat ik m'n mobo na twee weken eindelijk eens kan verwachten :(

Pagina: 1 2 3 Laatste