'Op het moment niet op voorraad bij de leverancier, geen levertijd bekend. sorry'
Damn
"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
Reactie van Yorcom (Om 9:00u 's ochtends!!):
'Dit moederbord hebben wij voldoende op voorraad op dit moment'
Zal ik 'm maar meteen daar bestellen of nog ff wachten op de reacties van de andere shops? Maar aan de andere kant, die hebben na één dag nog niet gereageerd, Yorcom was er na 5 minuten al bij...
Die andere winkels hebben waarschijnlijk geen zin om jouw bestelling af te handelen
was wel 140 euro, maar aangezien ik er niet al te ver vandaan woon is het nog steeds goedkoper als postorder. En geen wachttijd.
Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.
Met een Zalman NB32J gaat het tot nu toe best redelijk, hoewel deze heel erg warm wordt. Maar systeem blijft lekker stabiel lopen en alles
'Helaas is dit bord nog niet leverbaar voor ons.'
Reactie van Parts & Bytes:
'Morgen krijgen wij na twee weken te hebben gewacht weer een nieuwe zending 7N400Pro moederborden binnen. Ik hou op dit moment met aftrek van de reserveringen drie moederborden over.'
Reactie van Yorcom:
'Bedankt voor uw bestelling.'
Ik heb 'm dus bij Yorcom bestelt omdat ze gewoon als eerste een reactie gaven, en daar hou ik wel van
Iemand enig idee waar de gameport, firewire en frontaudio modules te verkrijgen zijn? ik kan ze tot nu toe nergens vinden voor dit bord.
Kingston ValueRAM DDR HyperX 512Mb
400MHz
Cas Latency 2
Latency settings :(2-3-2-6-1)
KHX3200A/512
Nu zag ik, dat er ook een versie bestaat, die met 434 mhz, i.p.v. 400.
KHX3500/512
DDR ValueRAM HyperX 512Mb 434MHz CL2 RTL
Kan deze gewoon op standaard waardes draaien, of verplicht dit geheugen je, om over te klokken.
De processor die erop komt, omdat ik die nu heb, is een Athlon XP 2600+
[ Voor 8% gewijzigd door Bollebout op 15-07-2003 23:57 ]
alles boven de 333mhz (pc2700) heeft alleen zin als je gaat overklokken, 333mhz is daarom als je niet overklokt voldoende. fsb is immers 333mhzBollebout schreef op 15 July 2003 @ 23:54:
Ik heb dit bord besteld, de GigaByte 7N400Pro, en wil er nog geheugen op zetten, b.v.
Kingston ValueRAM DDR HyperX 512Mb
400MHz
Cas Latency 2
Latency settings :(2-3-2-6-1)
KHX3200A/512
Nu zag ik, dat er ook een versie bestaat, die met 434 mhz, i.p.v. 400.
KHX3500/512
DDR ValueRAM HyperX 512Mb 434MHz CL2 RTL
Kan deze gewoon op standaard waardes draaien, of verplicht dit geheugen je, om over te klokken.
De processor die erop komt, omdat ik die nu heb, is een Athlon XP 2600+
Wil eerst de XP2600+ gaan overcklokken op het nieuwe bordje,
Wanneer het wat koeler is trouwens,,
[ Voor 34% gewijzigd door Bollebout op 16-07-2003 16:38 ]
Verwijderd
Maar dat wist ik al nadat een vriend van me deze proc bij computerland in Ehv had gekocht omdat deze niet bij ons op vooraad was (Trendtek Ehv) maarja ik ben zeer tevreden over dit bord
( al twee keer gedaan! dualboot)
Mn specs....
Gigabyte GA-7N400 Pro F8
AMD Athlon 2500+ (barton) (AXDA2500DKV4D, AQXEA 0324TPGW) @ 3200+ (200FSB)
2x 512MB ddr pc2700 samsung (brnd\brnd)
GF4ti 4200 128MB < te traag voor dit systeem?
en op mn proc zit een Thermaltake 7+ @ lowspeed
kan toch niet kloppen dat mn 2500+@3200+ maar 29 graden is tijdens 3dmarks???? en easytune geeft twee cpu's aan??? (HTT op een AMD? hahaha)
oh ja en op mn mem active cooling van thermaltake.
En dit allemaal in een coolermaster ATC210 allu kastje.
En zou PC400 wat uitmaken?
Ja, je hebt toch een bepaalde kloksnelheid verhoogt? Is dat niet de definitie van overklokkenVerwijderd schreef op 18 July 2003 @ 01:50:
Maar officieel heb ik niet overgeclocked toch? heb de fsb gewoon op 200 gezet!?
En zou PC400 wat uitmaken?
En wat bedoel je met PC400? DDR400 (PC3200) soms? Daar draai je nu toch al op ivm met de FSB 200? Zo niet, dan zou ik dat maar eens snel gaan doen (anders rijd je met de handrem nog aan).
Verwijderd
Nee ik heb nu 2x 512 DDR333 (pc2700) (samsung) ik ben van plan om 2 x 512 Corsair PC3200 te halen (XMS) maar pas over een maandje ofzow want die dingen kosten gvd 150,00 per stuk! is er een goedkopere oplossing? wil wel cas 2Lekkere Kwal schreef op 18 July 2003 @ 09:51:
[...]
En wat bedoel je met PC400? DDR400 (PC3200) soms? Daar draai je nu toch al op ivm met de FSB 200? Zo niet, dan zou ik dat maar eens snel gaan doen (anders rijd je met de handrem nog aan).
Heb alleen wat kleine probleempjes met het geluid: Ik heb vier speakers, 2 op de normale audio-out aansluiting en 2 op de line-in aansluiting achterop. Het geluid dat van de tv-kaart komt heb ik in de microfoon-aansluiting gestopt en dat blijkt te werken (al die in- en uitgangen op dat mobo word je knettergek van
Maar nu heb ik alleen dat geluid over de voorste speakers en niet over de achterste. Met m'n oude SB Live! zat er ergens een optie voor record die je moest instellen op 'What U Hear' ofzoiets en dan was dat geluid wél over vier speakers te horen. Moet er zoiets ook zijn voor de Soundstorm of zit ik in de verkeerde richting te denken?
Ik weet niet wat je met dat XMS bedoelt (edit: lama, wast nog niet wakker), maar in de pricewatch staan al Corsair PC3200 512 MB modules met cas2 al voor € 128,-, evenals de HyperX modules van Kingston voor dezelfde prijs. Ook staan er PC3000 modules van Corsair met heatpreader en CAS2 voor maar € 101, dus anders kan je die gebruiken en een tikkeltje overklokken naar PC3200 (scheelt maar 12,5 MHz).Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 09:28:
[...]
Nee ik heb nu 2x 512 DDR333 (pc2700) (samsung) ik ben van plan om 2 x 512 Corsair PC3200 te halen (XMS) maar pas over een maandje ofzow want die dingen kosten gvd 150,00 per stuk! is er een goedkopere oplossing? wil wel cas 2
[ Voor 3% gewijzigd door The Third Man op 19-07-2003 12:17 ]
Ik heb de fan nu anders aangesloten, maar dit schaadt toch een beetje het vertrouwen in dit bordje...
Ook moet ik nog ff tjekken welke drivers nou het beste zijn, ik heb nog geen zuchtje wind uit de soundstorm gehoord
En van de week heeft bovendien mijn kabelmodem t begeven, ik begin langzaam maar zeker steeds meer te wanhopen (inet met een gsm is behoorlijk traag, gelukkig heb ik nu een 56k6je)
Verwijderd
Das een webwinkel? ik haal mn zooi het liefst gewoon in een winkel in Eindhoven.Lekkere Kwal schreef op 19 July 2003 @ 12:15:
[...]
Ik weet niet wat je met dat XMS bedoelt (edit: lama, wast nog niet wakker), maar in de pricewatch staan al Corsair PC3200 512 MB modules met cas2 al voor € 128,-, evenals de HyperX modules van Kingston voor dezelfde prijs. Ook staan er PC3000 modules van Corsair met heatpreader en CAS2 voor maar € 101, dus anders kan je die gebruiken en een tikkeltje overklokken naar PC3200 (scheelt maar 12,5 MHz).
Computerland of Trendtek (werk ik zelf duss lekker goedkoop) maar ik zal nooit bij Mycom binnen lopen! bah bah slechte service!
Verwijderd
Heb verschilende merken mem getest (single en dual ch.) steeds het zelfde probleem ik denk dat het met de NVidia ata133 te maken heeft!? Drivers?
CPU is ook getest.
specs staan op www.MySam.tk > menu > info > specs
Over die BSOD's is een hoop in de search te vinden, vooral die van IRQ_enz. Verder heb je neem ik aan een schone install van XP en verschillende Nforce2 drivers geprobeerd?Verwijderd schreef op 20 July 2003 @ 00:41:
Ik heb wel vaak last van BSOD's een paar keer win32k.sys en best vaak IRQ_IS_LESS.....
Heb verschilende merken mem getest (single en dual ch.) steeds het zelfde probleem ik denk dat het met de NVidia ata133 te maken heeft!? Drivers?
CPU is ook getest.
specs staan op www.MySam.tk > menu > info > specs
Verwijderd
Ja ik weet het maar die IRQ_.. krijg je bijna bij elke BSOD dus search zal veels te veel zooi opleveren en is idd een clean install tweemaal zelfs om mem ff te testen, en ik mag er vanuit gaan dat als ik de nwste NVidia drivers gebruik dat het dan wel goed zit!? ik heb trouwens ook de drivers die bij het mobo zaten gebruikt. same shit!Lekkere Kwal schreef op 20 juli 2003 @ 01:02:
[...]
Over die BSOD's is een hoop in de search te vinden, vooral die van IRQ_enz. Verder heb je neem ik aan een schone install van XP en verschillende Nforce2 drivers geprobeerd?
Heeft iemand het programmaatje FaceWizard al geprobeerd? Het staat ook op die cd en 't is best grappig
Verwijderd
Idd gaaf man!Priet schreef op 20 juli 2003 @ 20:37:
Ik heb de drivers gebruikt die op de bijgeleverde cd bij het moederbord stonden. Welke versie is dat eigenlijk, want ik kan dat nergens vinden
Heeft iemand het programmaatje FaceWizard al geprobeerd? Het staat ook op die cd en 't is best grappigJe kan er je bootscreen mee aanpassen, je ziet het maar een paar seconden maar 't effect is wel leuk
mijn oude bootlogo, moet nog ff GOT logo erbij zetten en heb nu een andere cpu
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2003 23:42 ]
Hoe groot mag het plaatje eigenlijk zijn? Want ik kreeg af en toe een melding dat het niet paste...
Verwijderd
Ik weet dat zo ook niet, maar onderin het programma heb je een balkje met wat tekst (lopend) daar staan de specs in.Priet schreef op 21 July 2003 @ 11:08:
Ik zal die van mij zometeen ook es ff showen, maar die is niet zo mooi
Hoe groot mag het plaatje eigenlijk zijn? Want ik kreeg af en toe een melding dat het niet paste...
Verwijderd

Ennuh ik doe niet aan copyrights enzo dus ga jullie gang
Verwijderd
De plaatjes die je hierboven ziet pakt Facewizzard niet moet ze eerst ff converten, heb lang liggen klooien en uiteindelijk weet ik hoe, dit is wat ifran van de juiste plaatjes vindPriet schreef op 21 July 2003 @ 11:08:
Ik zal die van mij zometeen ook es ff showen, maar die is niet zo mooi

Volgens mij zit de limiet ongeveer bij 300kB maar dat weet ik (nog) niet helemaal zeker.
Dat EasyTune4 kan ik alleen gebruiken als monitor, want ik kan niks veranderen aan de waardes. Alle knopjes zijn locked en ik kan niet kiezen tussen Easy of Advanced (ofzoiets) mode. Meer mensen hier last van of hoort dit gewoon?
[ Voor 9% gewijzigd door Priet op 22-07-2003 18:35 ]
edit;
http://tw.giga-byte.com/M...s_Spec_GA-7N400%20Pro.htm
Other Features:
EasyTune™4 (support the function of hardware monitoring only)
Suspend to RAM (STR)
Supports USB KB / MS wake up from S3
[ Voor 52% gewijzigd door schaduw op 22-07-2003 18:39 ]
Mooi bordje, zou niet misstaan in een nachtclub voor kameleons on acid, Frank Goovers zou trots zijn.
Ben op zich wel tevreden over het bordje, alleen wat geheugen problemen (zie ook posts van irmscher).
Toen ik het bordje net had kreeg ik het ene bsod na het andere en zelfs opnieuw installeren van xp resulteerde in "page faults" en "irq not ..." meldingen, dit met 2x Infineon pc333 512mb in dual channel. Mem reepjes getest, 1 reepje omgeruild maar ook met dit reepje zelfde errors. Met 1 reepje geen enkel probleem en ook single channel geen probleem. Memtest geeft geen errors, zowel in dc als in sc.
Tot 3 dagen terug met geheugen in single channel gedraaid toen bios geflashed met beta bios van gigabyte nl (viavia). Mien bak draait nu weer dual channel en tot nog toe zonder problemen.
Enige andere nadeel vind ik het ontbreken van de 4 gaten moet nu een nieuw waterblokje maken.
Things just happen, what the hell
Verwijderd
Kan ik die bios van je krijgen?Didactylos schreef op 23 juli 2003 @ 04:27:
Mijn ervaring met GA-7N400 Pro:
Mooi bordje, zou niet misstaan in een nachtclub voor kameleons on acid, Frank Goovers zou trots zijn.
Ben op zich wel tevreden over het bordje, alleen wat geheugen problemen (zie ook posts van irmscher).
Toen ik het bordje net had kreeg ik het ene bsod na het andere en zelfs opnieuw installeren van xp resulteerde in "page faults" en "irq not ..." meldingen, dit met 2x Infineon pc333 512mb in dual channel. Mem reepjes getest, 1 reepje omgeruild maar ook met dit reepje zelfde errors. Met 1 reepje geen enkel probleem en ook single channel geen probleem. Memtest geeft geen errors, zowel in dc als in sc.
Tot 3 dagen terug met geheugen in single channel gedraaid toen bios geflashed met beta bios van gigabyte nl (viavia). Mien bak draait nu weer dual channel en tot nog toe zonder problemen.
Enige andere nadeel vind ik het ontbreken van de 4 gaten moet nu een nieuw waterblokje maken.
Verwijderd
Ik heb um al, thnx anywayDidactylos schreef op 23 July 2003 @ 21:35:
You've got mail
Ik heb de 10a, is wel fijn dat je nu ziet tijdens de post dat je in Dualchannel modus werkt
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
ik heb mn barton 2500 ff op 200Mhz fsb ipv 166 gezet (heb pc3200 geheugen), zonder aan de voltages e.d. te klooien;Priet schreef op 24 July 2003 @ 01:26:
Iemand al geprobeerd dit boardje over te clocken? Ik krijg maar steeds niks met die multiplier, als ik 'm op 11,5 zet is 't net of 'iets' het net zo hard weer terugzet
PC startte prima op, 3dMark (2001) draaide een tijdje ok, totdat het systeem crashte... (win xp - bsod)
Maar toch een prima resultaat, met hogere voltages voor de processor/northbridge moet het wel lukken. Maybe mn (regelbare enermax
Maar FSB overklokken lukt dus prima, met de multiplier heb ik t nog niet geprobeerd..
edit;
Op dit moederbord is een 200MHz fsb natuurlijk wel gewoon binnen de specificaties, dus eigenlijk is dit niet 'overklokken' vanuit het moederbord gezien... (en is mijn reactie ook off-topic
[ Voor 12% gewijzigd door schaduw op 24-07-2003 12:39 ]
Jep ik heb em ook passief gekoeldTerw_Dan schreef op 15 July 2003 @ 17:05:
Nog meer mensen die hun Nforce2 chipset trouwens passief hebben gekoeld ipv met het standaard fannetje?
Met een Zalman NB32J gaat het tot nu toe best redelijk, hoewel deze heel erg warm wordt. Maar systeem blijft lekker stabiel lopen en alles
Kenners weten waarom
ik heb die goedkoopste versie ff gezien nu, daar zit standaard geeneens een fannetje op. afgebeeld op de poster die er bij zit wel, maar op het werkelijke bordje niet.
maar het fannetje is idd wel t luidruchtigste van mn pc
(heb al wel n zalmannetje klaarliggen)
[ Voor 17% gewijzigd door schaduw op 24-07-2003 12:57 ]
ze kunnen toch niet zien dat je het fannetje er af hebt zitten schroeven. desnoods schroef je alleen de fan er af en hang je er een papst 80mm voor met tai-wraps ofzo.schaduw schreef op 24 juli 2003 @ 12:56:
ik wil voorlopig mijn garantie nog niet kwijt
maar het fannetje is idd wel t luidruchtigste van mn pc
(heb al wel n zalmannetje klaarliggen)
smvs schreef op 24 July 2003 @ 14:10:
[...]
ze kunnen toch niet zien dat je het fannetje er af hebt zitten schroeven. desnoods schroef je alleen de fan er af en hang je er een papst 80mm voor met tai-wraps ofzo.
Het is tie-wraps (to tie is vastbinden)!
Verwijderd
Jammer, ben zelf ook nogal gigabyte aanhanger!
Problemen:
-> Voltage naar de CPU koeler is nogal variable lijkt wel. De koeler hoor je
"up" & "down" spins maken qua toeren. Net een CD-ROM speler. Normaal nooit!
-> Northbridge koeler na 10 uur defect.
-> Computer loopt zeer instabiel en heeft allerlei vage fouten.
Ik heb zelf een PC winkel en heb dus alle onderdelen al vervangen (geheugen / processor / koeling / voeding etc.etc)
Het 2e gigabyte bord heeft dezelfde fouten!
Op de 5 gigabyte borden die geleverd zijn er 3 niet goed.
Zelf heb ik de 8IHXP werkt prima. (850e & ich4 - RAMBUS bord)
in- en uitschakelen kan in het BIOS (volgens mij staat t standaard aan), evt. [ctrl]+[f1] intoetsen om de geavanceerde opties te zien (weet niet uit het hoofd welke optie het is, maar hij staat bij één van de twee 'logische' schermen voor een dergelijke instelling, bij de fsb enzo).
De northbridge koeler heb ik weer aan de gang gekregen door gekloot met het (dual-)BIOS, ff heen en weer wisselen tussen main en backup, en hij deed t weer...
edit;
in het BIOS: [ctrl]+[f1]
dan "advanced chipset features"
en dan "cpu thermal throttling"
[ Voor 10% gewijzigd door schaduw op 24-07-2003 20:55 ]
[ Voor 100% gewijzigd door schaduw op 24-07-2003 20:56 . Reden: foutje, quote ipv edit ]
Mijn vraag is echter of deze bord goed gnoeg te oc`en is en/of er al in internet MOD`s voor de Vcore en Vchipset zijn?
IK zit te twijfelen tussen de Abit en de Gigabyte.
* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora
Sisoft sandra geeft aan dat hij iets van 2084 mb/s heef terwijl dit toch hoger moet zijn. Zelf denk ik dat de processor (2400+ 266 FSB) een beperkende factor is.
Mijn vraag is ook nu waar ik kan zien of kan aangeven dat ik in dual channel mode draai of gewoon in single mode
gedraaid op de 7N400-Pro nForce2???
heb zelf geen goede ervaringen met de onboard SIL3112a controller
op m'n GA-7VAXP-ultra,
de schijven worden niet herkend bij een "koude start"
oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-
Dit kan je dacht ik met een delay van de harde schijven in te stellen oplossenBadMotha schreef op 25 July 2003 @ 17:23:
heeft iemand al met 2 x S-ATA 120GB Maxtor Diamondmaxplus in RAID(0/1)
gedraaid op de 7N400-Pro nForce2???
heb zelf geen goede ervaringen met de onboard SIL3112a controller
op m'n GA-7VAXP-ultra,
de schijven worden niet herkend bij een "koude start"
weet je waar dit kan?Robthebest schreef op 25 July 2003 @ 18:03:
[...]
Dit kan je dacht ik met een delay van de harde schijven in te stellen oplossen
ik heb er tijdelijk een Promise S-ATA controller in, en dan heb ik dit probleem niet..
oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-
Als je de bios update naar F10a krijg je bij het opstarten "Dual Channel enabled" in beeld te zien (vlak voor de lijst met aangesloten HDD's e.d).Robthebest schreef op 25 juli 2003 @ 14:44:
Ik heb het moederbord al enige tijd en ben er zeer tevreden over, op 1 ding na. ik kan met geen modeglijkheid zien of aangeven dat ik in dual channel mode wil draaien, ik heb twee identieke geheugen banken (samsung chips) van 256 mb maar het schijnt niet te werken.
Sisoft sandra geeft aan dat hij iets van 2084 mb/s heef terwijl dit toch hoger moet zijn. Zelf denk ik dat de processor (2400+ 266 FSB) een beperkende factor is.
Mijn vraag is ook nu waar ik kan zien of kan aangeven dat ik in dual channel mode draai of gewoon in single mode
Sisoft geeft bij mij 2554 mb/s (2x 512 Infineon pc3200 (turbo instellingen in bios) en xp2700+).
Verwijderd
Heb net 15 uur 3Dmarks 2003 gedraaid in dual channel modus!
En 6 uur Sandra's burin test!!
Uberstabiel!!!!
Voor mensen met Sata/DualCh./ITE problemen........
==============================================
Well it seems like recent info about Raid Corruption in SATA
& Performance Problems With the iTE just keep pouring in
From users,But Bios Updates are NOT
SO..
I Have Updated The Bios Files For Each of These Boards in
My Page.
It includes Updates For Both The SATA & ITE Controllers
as well as CDROM Support For the iTE Chip.
Highlights:
Dual Channel Detection & Display.
Latest CDROM Support on Your ITE Controller.(Updated)
Latest Silicon Image Bios Added - Solves Data Corruption bug in Raid Mode according to Silicon image .
PLEASE Post your comments/Tips/Experiences
if you take the ride.
LINK:
http://www.pr3ach3rnf2.00freehost.com/
ook leuk......
http://www.amdforums.com/forumdisplay.php?forumid=11
http://www.nforcershq.com/forum/viewforum.php?f=48
Werkt bij iemand dat @BIOS? Mooi programma, in theorie... want als ik op de update knop klikt en hij gaat beschikbare servers ophalen dat blijft het veld met servers altijd leeg.
Ik heb de F8 bios, een oudje?
zal kijken of dit bord wel fatsoenlijk met S-ATA in RAID-0 overweg kan.
Verwijderd
1. Gebruk de 10a beta bios met da nwe SATA firmware. (lees dit eerst!!!)
10a met CDROM support op ITE
10a met RAID support op ITE
2. Niet de bijgeleverde SATA drivers gebruiken maar de nwste van de site van Silicon downloaden.
IDE & RAID ....Downloads > Drivers > SiI3x12 >...
3. Wat me opvalt is dat als je een SATA verloop stukje gebruikt voor de voeding dattie dan stabieler is!!??
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 00:37 . Reden: typo's ]
Verwijderd
Als je op (lees dit eerst) klikt kom je er ook.Didactylos schreef op 30 July 2003 @ 07:30:
HEb je ook een andere link voor de bovenste twee? Krijg nl. de melding dat er een "Hotlink error" is.
systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human
Verwijderd
Ik zal proberen asap de mijne op mn webserver te plaatsenJopioware schreef op 01 augustus 2003 @ 15:47:
staat er niet meer op, als ik het goed lees
Alleen nu heb ik 3 geheugenmodules: 1 van 512 MB RAM van Apacer/Infineon en 2 van 256 MB RAM van TwinMOS/TwinMOS.
Die TwinMOS slikt hij dus niet, het ene bluescreen na het andere, is dit een bekend probleem?
Want nu heb ik dus maar 512 MB ipv. 1024 MB.
Ik zie trouwens op de Giga-byte website ook een GA-7N400 pro 2 staan... Iemand enig idee wat het verschil is?
/edit
Nu werkt het weer wel. Het zat zo: Ik kon Windows niet installeren, want ik kreeg telkens random bluescreens, en dat hij bepaalde files niet kon vinden. Ook Knoppix 3.1 op CD werkte niet goed.
Nu heb ik Windows geinstalleerd met die 512 MB module, en daarna die 2 x 256 er bij gestopt, en nu werkt het wel volgens mij. Ze zitten er nu zo in:
Bank 1 : 512 MB Infineon
Bank 2: 256 MB TwinMOS
Bank 3: 256 MB TwinMOS
Ik weet niet of ze zo goed zitten, maar het BIOS 10.a geeft wel aan dat er met Dual Channel gewerkt word.
Is het trouwens niet mogelijk je geheugen timings in te stellen met dit board? Ik zie nml. daar geen opties voor in het BIOS.
/edit 2
200 FSB * 11 MP = 2200 mhz... Dat is dus echt niet slecht hé!
Met mijn vorige boardje, een MSI KT3 Ultra ARU kwam ik maar tot 180 * 12.5 maximaal... En dat niet eens stabiel.
Ik weet zeker dat ik de MP nog hoger kan zetten... En dan CPU voltage nog wat hoger en blazen maar.
[ Voor 77% gewijzigd door eX0duS op 03-08-2003 20:18 ]
echter wel een wazig probleem, dat plankje heeft dus dualbios (heb de GA7n400pro nog even voor de duidelijkheid). 1 bios staat op F6 en de andere bios is de F8 bios. Vaag is dat als de stroom van de bak is afgeweest dat hij dus een andere bios pakt
ik zat dus gisteren en vandaag op een lanparty, waar ik de eerste dag in de tuin vertoefd heb en ik die avond naar binnen ging. Toen ik dat gedaan had bootte hij niet langer van de F6 bios maar van de F8. opossing is ook redelijk simpel, tijdens de boot de stekker eruit raggen en dan pakt hij weer de andere bios.
Maar zoals ik het er ook al met iemand over had betekend dat dus dat er bij het flashen toch iets verkeerd moet zijn gegaan wat resulteert in een niet 100% stabiele bios (en hier ontging ons het nut van dualbios een beetje).
Zou het daar aan liggen?
Ik heb nu een super 1337 feature ontdekt, ik las het toevallig in zo'n review, ik weet niet of het al geweest is, maar als je in je main BIOS screen CTRL+F1 drukt, krijg je al die vette overclock features zoals mem timings etc. Echt geweldig!!
Ik heb het maar dikgedrukt getypt zodat niemand er overheen leest. Het is echt superhandig. Geweldig board dit gewoon.
/edit zoveel (mag niet nieuwe post maken
2.2 ghz @ 1.6v... Dat is toch echt niet slecht... Op mijn oude boardje ging dat echt niet.
[ Voor 92% gewijzigd door eX0duS op 03-08-2003 22:06 ]
Nu heb ik die voeding verwisseld met een Aopen 300 watt (xpower), en zit mijn +3.3v lijn op +3.2v. Maar mijn +5v zit maar op +4.14v.
Of dit klopt weet ik natuurlijk ook niet, de PC is verder stabiel geloof ik, maar het is wel krap aan natuurlijk.
Is het zo dat die nforce 2 moederborden ineens zo veel stroom gebruiken? Mijn MSI KT3 Ultra ARU had aan die 300 watt genoeg.
Hier twee screenies.

Motherboard Monitor 5

SiSoft Sandra 2003 Professional
/edit
24 uur nog niet voorbij, soz.
[ Voor 21% gewijzigd door eX0duS op 04-08-2003 11:35 ]
1. welk mobo heb je precies. Misschien is dat voor iedereen die hier een opmerking of vraag heeft wel makkelijk te vermelden omdat er een aantal gigabyte planken zijn en wie weet is ht bij de ene plank wel anderseX0duS schreef op 04 August 2003 @ 11:28:
Ik had trouwens nog een vraagje over de voeding. Ik heb nu een 300 watt voeding van Codegen, als ik naar de +3.3v lijn kijk, loopt die maar op +3.02v.
Nu heb ik die voeding verwisseld met een Aopen 300 watt (xpower), en zit mijn +3.3v lijn op +3.2v. Maar mijn +5v zit maar op +4.14v.
Of dit klopt weet ik natuurlijk ook niet, de PC is verder stabiel geloof ik, maar het is wel krap aan natuurlijk.
Is het zo dat die nforce 2 moederborden ineens zo veel stroom gebruiken? Mijn MSI KT3 Ultra ARU had aan die 300 watt genoeg.
Hier twee screenies.
[afbeelding]
Motherboard Monitor 5
[afbeelding]
SiSoft Sandra 2003 Professional
2. die sensoren van dat plankje vertrouw ik zo langzamerhand niet meer.
Ik heb het even met speedfan zitten bekijken en die beweert zelfs dat mijn 2000+ onder de 35C blijft (en het is een palomino core, want proc is al 1.5 jaar oud). We hebben het nagemeten met abbadons losse thermometer en die gaf veel logischere waarden aan.
ook de voltages kloppen hier niet. Ik trek 1.92volt op mijn 5V lijn. noway dat een bak dan stabiel blijft draaien
ik moet nog even nieuwe bios flashen, misschien is het dan wat beter.
[ Voor 4% gewijzigd door TERW_DAN op 04-08-2003 11:48 ]
Kan je aan een multimeter komen? Die zijn meestal een stuk betrouwbaarder. Overigens zeggen de voltages ook niet alles over het benodigde vermogen van de voeding. Misschien is alles wel ruim voldoende. Als je iig een voeding van goede kwaliteit gebruikt (dus Aopen zoals jij en ik of Zalman e.d.) van minstens 300 Watt zit je meestal wel goed. Als je wat meer troep in je pc gooit echter kan het echter wat krap worden (vooral nieuwere grafische kaarten en een snellere proc).
Er zit best veel stuff in mijn PC:
- Leadtek A250 LE TD Geforce 4TI 4200
3 geheugenmodules, 1 x 512, 2 x 256
3 harde schijven (dat waren er 5
1 x CD/RW, 1 x DVD
SB Live!
3com 10/100
2 x 120mm Enermax fans
1 x ThermalTake Volcano 7+
En ik heb mijn Tbred 1700+ nu geclocked naar 2200 mhz (200 x 11).
Nu valt het wel mee met de spulletjes, eerst had ik meer.
Ik zat er aan te denken de Chieftec 360 te halen.
Overigens doet mijn voeding nu maar bij +5v 14 ampére, terwijl die Aopen dan 28 doet.
Mag ik julie trouwens verblijden met 2 reviews:
http://www.overclockers.c...rce20gigabyte7n400pro0105 (Overclockers NZ)
http://www.abxzone.com/reviews.php?op=showcontent&id=12 (ABXZone)
[ Voor 32% gewijzigd door eX0duS op 04-08-2003 14:46 ]
en ben er zeeer over te spreken.
*nog geen IRQ_LESS_OR_EQUAL melding gehad (had ik bij vorige plank TE vaak (7VAXP-ultra)
* S-ATA RAID werkt super stabiel
* snelheid
alleen jammer dat de EasyTune functie niet 100% werkt.
ik heb naar mijn weten maar 1 CPU?:

oh ja, mijn 2800 draait op 3000.
[ Voor 21% gewijzigd door BadMotha op 05-08-2003 00:04 ]
Verwijderd
na een tijdje RTCW-Enemy Territory spelen, begint opeens het geluid te kraken,
krijg ik een blauw scherm (zonder meldingen)
en een re-boot. F9 er maar weer op dus....
Die IRQ_LESS_OR_EQUAL BSOD... Waar komt die precies vandaan? Ik heb hem nml. wel vaak gehad, ik dacht dat het aan mijn geheugen lag, maar blijkbaar is dat dus niet zo.
En hoe komt het dat Easytune 4 niet werkt bij mij? Is dat omdat ik Windows 2003 heb?
Priet schreef op 22 juli 2003 @ 18:34:
Dat EasyTune4 kan ik alleen gebruiken als monitor, want ik kan niks veranderen aan de waardes. Alle knopjes zijn locked en ik kan niet kiezen tussen Easy of Advanced (ofzoiets) mode. Meer mensen hier last van of hoort dit gewoon?
schaduw schreef op 22 July 2003 @ 18:38:
dat van easytune hoort zo, zo staat t namelijk uh... ik heb t ergens gelezen (handleiding/site? kan t niet meer vinden)
edit;
http://tw.giga-byte.com/M...s_Spec_GA-7N400%20Pro.htm
Other Features:
EasyTune™4 (support the function of hardware monitoring only)
Suspend to RAM (STR)
Supports USB KB / MS wake up from S3
[ Voor 14% gewijzigd door Priet op 06-08-2003 19:24 ]
Je moet gewoon los een BIOS downloaden (bijvoorbeeld de eerder genoemde BIOS F10a), en die dan flashen.
Werkt prima!
heb nu de F9 BIOS er al weer 2 dagen op staan, en de bovengenoemde problemen doen zich niet meer voor.BadMotha schreef op 05 augustus 2003 @ 09:57:
damn... heb die F10a BIOS eropgezet,
dus voor mij geen F10(a) BIOS.
Alleen ik snap er nog steeds geen r**t van waarom ik de multiplier niet kan verhogen! BadMotha, jij hebt toch ook een GA-7N400PRO? Waarom lukt het jou dan wel
http://www.tomshardware.com/motherboard/20030721/
[ Voor 16% gewijzigd door eX0duS op 08-08-2003 12:10 ]
Ik heb een Barton 2500+...eX0duS schreef op 08 August 2003 @ 10:52:
Misschien dat je CPU gelocked is, ik weet niet of je een Palomino core hebt of een T-bred? T-bred cores zijn nml. standaard unlocked.
Verwijderd
1. Add ITE8212 ATA mode support
2. Adjust CPU temperature monitoring tolerence (+15c!!!)
3. Add easytune4 support
4. En nog veel meer denk ik, veel stabieler!
Server 1
Server 2
Server 3
Het maklijkste is gewoon via deze links downloaden en uitpakken en via @Bios flashen! Want die kan bij nog steeds geen servers vinden!!
Verwijderd
[offtopic] reden? die gast heeft geen email adres opgegeven!BadMotha schreef op 05 augustus 2003 @ 09:57:
damn... heb die F10a BIOS eropgezet,
Yoo, ik zag dat je ET speelt? Wij zijn een clan aan het oprichten, mischien heb je zin om mee te doen? eisen? min 300XP per spel, da moet geen probleem zijn he? als je wil mail ff naar ssg@dse.nl (Sechste SS Gruppe). Mzls
[offtopic]
Dat is het betere werk! Ik ga 'm zo es ff uitproberen, heb vorige week net F9 erop gezet en die liep best goed. Flashen is ook een eitje met @BIOS.Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 00:22:
Nwe bios voor de 7N400 Pro V10 (offi.)
1. Add ITE8212 ATA mode support
2. Adjust CPU temperature monitoring tolerence (+15c!!!)
3. Add easytune4 support
4. En nog veel meer denk ik, veel stabieler!
Server 1
Server 2
Server 3
Het maklijkste is gewoon via deze links downloaden en uitpakken en via @Bios flashen! Want die kan bij nog steeds geen servers vinden!!
Wat wil punt 2 eigenlijk precies zeggen?
nu is het alleen zo dat de F6 bios niet meer te vinden is
flink balen, heb nu de F9 en F10 erop staan en die geven mij teveel problemen in windows.
Die info vond ik enige tijd geleden op amdforums.com, hier ff een quote:eX0duS schreef op 03 augustus 2003 @ 19:43:
Ik zie trouwens op de Giga-byte website ook een GA-7N400 pro 2 staan... Iemand enig idee wat het verschil is?
"1. comes with a new manual
2. comes with an ATX 12V cable packaged with it.
3. uses the nforce2 MCP chip instead of the MCP-T chip.
4. has no smart card reader connector.
5. uses Realtek 8110S Gigabit 10/100/1000 LAN instead of Realtek 8201 10/100 Lan.
6. uses TI TSB43AB23 for onboard firewire instead of MCP-T + Realtek 8801.
7. does not use Wake on LAN.
8. Does not support Easytune 4.
9. has a different motherboard layout. Mainly it uses a 4 layer instead of 6 layer PCB and the bioses are on the left of the PCI slots.
10. the IrDA connector cannot be used for CIR, only IR.
11. the clock ration can be controlled by DIP switches on the motherboard, and includes all normal multipliers including 11, 11.5, 12, 12.5, 13, 13.5
12. The rj-45 port is above the usb ports on the right hand side of the backpanel, instead of the left hand side.
13. has no onboard headers for COMA and COMB.
it doesn't seem better to me...it has only MCP (no soundstorm) and not MCP-T as pro version ..it has only 4 layer (not sure if it's worse or not)...multiplier can be controlled only by dip-switches (this is what they say...)...so how could this replace pro version?"
Dus je zou kunnen zeggen dat de Pro2 een uitgeklede versie is.
Dit is de URL waar dat vandaan komt:
http://www.amdforums.com/...05c2c2c08&threadid=245602
Verwijderd
Dat je temps nu in een keer 15 graden hoger zijn! je temps gaan eigenlijk niet omhoog maar worden nu juist weergegeven!Priet schreef op 14 August 2003 @ 08:57:
[...]
Dat is het betere werk! Ik ga 'm zo es ff uitproberen, heb vorige week net F9 erop gezet en die liep best goed. Flashen is ook een eitje met @BIOS.
Wat wil punt 2 eigenlijk precies zeggen?
AMD XP 2800+
2x 512MB DDR 370 PC 3000 Kingston HyperX CL2.0
2x Maxtor 120GB PLus-9 7200rpm ATA 133, Liquid 8MB cache
Gigabyte 7NNXP
En Enermax 460W voeding.
Koeling is waterkoeling via XXLCases.nl besteld (komt als het goed is volgende week binnen).
En dan zal ik ook ff een reviewtje van de 7NNXP doen hier (mits mijn casemod ook verder klaar is).
Kan nu al niet wachten eigelijk totdat ik mijn systeempje in elkaar kan zetten.
Bovenste gedeelte is opgehaald, het is nu wachten op de waterkoeling.
[ Voor 9% gewijzigd door Wolfje666 op 18-08-2003 07:54 ]
De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign
Oh ja, nu zie ik het. Maarre: dan zit ie idle al op 55 graden!Verwijderd schreef op 15 augustus 2003 @ 03:52:
[...]
Dat je temps nu in een keer 15 graden hoger zijn! je temps gaan eigenlijk niet omhoog maar worden nu juist weergegeven!
Zal 'm zo eens laten stressen, kijken hoeveel dat scheelt.
Overigens is mijn koeler een Spire WhisperRock IV.
/Edit: stressed is ie na een paar uurtjes C&C Generals spelen 64 graden en begon het geluid te kraken
[ Voor 12% gewijzigd door Priet op 15-08-2003 14:12 ]
AMD XP 2700+ (niet oc)
2x 512MB DDR 3200 Kingston (3-3-3)
160 gb Maxtor plus 9 7200 8mb
ati radeon 9700
Heb de nieuwe f12 bios erop gezet (was f9), omdat het geluid af en toe kraakte en mn maxtor schijf helemaal gek werd, bleef maar tikken das nu allemaal over.
Draait echt super.
Voor de 7NNXP is de F12 al uit, voor de 7N400 pro zitten we op F10 nueX0duS schreef op 15 August 2003 @ 20:07:
F12? Is die al uit dan? Volgens mij is F10 de nieuwste...
Na een flink potje C&C: Generals begint het geluid te kraken en hoor ik af een toe een piep van het bios (komt dat door de hoge temperatuur?). Als ik dan terug in Windows met EasyTune4 de temperatuur bekijk is ie 62-65 graden
Met de oude bios, en de tropische buitentemps van 30 graden en hoger had ik er geen last van. Hoe kan dat nou opeens?? Ik heb een WhisperRock IV en die zou dat toch goed moeten koelen, of zit 'ie er soms verkeerd op? Of is een extra casefan misschien een must?
in de laatste bios hebben ze die tempsensor uitlezing gefixed, wnat ddaar klopte geen ruk van namelijk (een ahtlon 2000+ palomino op 19C, sure).Priet schreef op 17 augustus 2003 @ 12:14:
Sinds ik voor de 7N400PRO die nieuwe F10 BIOS heb geïnstalleerd wordt m'n cpu veel te heet!
Na een flink potje C&C: Generals begint het geluid te kraken en hoor ik af een toe een piep van het bios (komt dat door de hoge temperatuur?). Als ik dan terug in Windows met EasyTune4 de temperatuur bekijk is ie 62-65 graden![]()
Met de oude bios, en de tropische buitentemps van 30 graden en hoger had ik er geen last van. Hoe kan dat nou opeens?? Ik heb een WhisperRock IV en die zou dat toch goed moeten koelen, of zit 'ie er soms verkeerd op? Of is een extra casefan misschien een must?
dus je bak wordt waarsch gewoon heet (desnoods even meten met een losse thermometer).
weet iemand trouwens of het mogelijk is om met een GA7N400pro een bootup password in te stellen op de bios?
in de manual staat dat je dan bij advanced bios settings het password type op System moet zetten ipv Setup, maar die optie heb ik helemaal niet.
Nu heb ik gisteren mijn GASG800 bord binnen gekregen (sis648 voor een intel) en die heeft die optie wel....
die ik op een GA-7n400 pro wil monteren.
maar... gaat dit wel passen?
heeft iemand deze cooler op een Gigabyte draaien??
Passen gaat dat echt wel hoor. Er is best veel ruimte om het socket. dus dat gaat makkelijk passen.BadMotha schreef op 20 augustus 2003 @ 10:53:
heb hier een Coolermaster Aero7+ voor me liggen,
die ik op een GA-7n400 pro wil monteren.
maar... gaat dit wel passen?
heeft iemand deze cooler op een Gigabyte draaien??
Zelf heb ik een min of meer zelf in elkaar geknutseld koelertje wat inmiddels ook lomp groot is
er zit namelijk 1 lastige condensator vlak bij de socket,
en die Aero 7 is HUGE!!!
die heatsink heeft een base van 71x71mmBadMotha schreef op 20 August 2003 @ 11:28:
heb er nu een Whisperrock IV opzitten, en die ging er ook met wat moeite op,
er zit namelijk 1 lastige condensator vlak bij de socket,
en die Aero 7 is HUGE!!!
dat zou wel moeten passen als ik het zo bekijk. Hij zit dan waarschijnlijk wel tegen de condensator aan.