"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"
had met de Whisperrock stressed temps van rond de 50 graden. idle 44 of zo.Priet schreef op 20 augustus 2003 @ 19:12:
[...]
Ik vond die WhisperRock IV al gigantisch![]()
Mag ik vragen welke temperaturen jij hebt met deze koeler bij welke cpu?
De Aero 7+ van Coolermaster past op dit moederbord,
montage viel me eigenlijk wel mee, bij het monteren kwam hij wel tegen een condensator, maar nu zit hij helemaal vrij.
heb hem nu op 1875 rpm(bijna de laagste stand) is de cpu is 47 graden, en lekker stil!
voluit (3750 rpm)hoop herrie, en ..ff wachten... 42 graden.
maar ik draai hem weer lekker naar beneden, en laat hem lekker rond de 45 graden hangen, het gaat mij om de stilte.
(trouwens een loeizwaar ding, die Aero7+, hoop dat m'n socketvoet goed op het mobo vast zit....)
[ Voor 7% gewijzigd door BadMotha op 21-08-2003 00:43 ]
oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-
HARDM3NU is er zowel voor de 7N400pro als de 7NNXP.
Hier een paar screenshots:

Hier is de thread te lezen over dit stukje software op AMDforums.
En hier is zijn website. HARDM3NU is helaas nog niet te downloaden, maar zeer binnenkort wel.
Ziet er veelbelovend uit iig, ik kan niet wachten.
Tevens zijn er op zijn website een aantal zelf gemodde BIOSen te downloaden, waaronder de F11 voor de 4N400pro en de F13 voor de 7NNXP.
[ Voor 20% gewijzigd door eX0duS op 28-08-2003 11:34 ]
heb ook 2x256 mb geheugen in dual channel (1tje merkloos, oem
@ MaTr1x :
bij jou staat dat easytune niet word ondersteund, maar dit doet ie bij mij iig wel.
daarbij ook nog dat op mobo er alleen een jumper zit om te kiezen uit 100mhz fsb of auto (133,166 of 200) en op auto detecteerd ie gewoon de processor en bijbehorende fsb
verder kun je in de bios gewoon je fsb, mp en voltages aanpassen voor cpu, mem en gpu
verder is ie (vind ik) heel compleet met alle kabels die je je maar kunt verzinnen erbij.
er zit bij mij nu nog een xp1800+ in maar als de prijzen een beetje doordalen, word dat strax een xp3200+, en de eerst volgende stap nu word nieuw geheugen, alleen twijfel ik nog tussen GeIl golden dragon pc3500, of kingston hyperx pc3500.
word iig 2x512.
maar al met al vind ik een beter mobo dan de 7n400pro(1), maar dat is natuurlijk mijn mening
zijn er misschien al anderen die (recente) ervaring hebben met de 7n400 pro2?
en ik vroeg me ook af of de nieuwe bios (F2) verbeteringen biedt ten opzichte van de F1 versie? (ja de pro2 zit pas op bios f2, terwijl de pro1 bios f11 en de 7nnxp op bios f13 zit)
Bij mij doe Easytune het trouwens ook niet, ik kan iig niet de MP en de FSB instellen, wel voltage, maar wat heb ik daar nou aan?
[ Voor 36% gewijzigd door eX0duS op 28-08-2003 11:35 ]
Ik moet er wel bij zeggen dat ik de MP en de FSB in de BIOS al heb verandert, misschien komt het daar door? Ik kan ook niet kiezen tussen "easy mode" en "advanced mode".
/edit
Ik heb een oudere versie geinstalleerd, en daar kan ik helemaal niks mee, met de nieuwste versie kan ik alleen de voltages aanpassen.
[ Voor 66% gewijzigd door eX0duS op 29-08-2003 13:58 ]
als altijd: If it ain't broken, don't fix it
maar tot mn verbazing zie ik soms nog steeds f8 staan
ik heb de main bios goed geupdate , alles was ok volgens de update functie
Dat doet die van mij ook. boot van de F10 of van de F8.Trancentral schreef op 03 September 2003 @ 18:53:
nou ik heb mn bios geupdate van f8 naar die gemodde en alles werkte
maar tot mn verbazing zie ik soms nog steeds f8 staanen de volgende boot bijv wel weer f11
erg raar , heeft iemand een verklaring voor?
ik heb de main bios goed geupdate , alles was ok volgens de update functie
als ik gewoon herstart blijft hij bij dezelfde bios, reset ik hem tijdens het booten start hij op van de andere bios.
Erg vervelend af en toe (omdat de F8 bios niet stabiel loopt met mijn hardware).
ook het enige minpunt aan dit systeem.
[ Voor 55% gewijzigd door Trancentral op 03-09-2003 19:00 ]
maar het is wel een puzzel bordje vind ik.
de DPS unit gaf wat vreemde problemen.
ook is tie niet erg ver over te klokken,
terwijl ik met me 2400+ eerder op een fsb van 204 kwam met een mp van 11,5.
haal ik nu maar 166 * 12,5.
en na volledige instalatie kon ik pas de DPS unit er weer in zetten.
edit : DPS eruit gehaald, deze veroorzaakt problemen,
in plaats van stabiliteid
alweer een edit ja,
heb hem maar in 1 keer op 11,5 * 200 gezet.
en nu loopt tie als een trijntje, ook met DSP erin
[ Voor 27% gewijzigd door NakedOne_NL30 op 06-09-2003 11:26 ]
IdieAloth

http://pr3ach3r.overkillsystems.net/7N400PRO/HARDM3NU/HM.htm
Ik heb mijn BIOS geupdate, en het werkt prima, nu zijn al de overclock optie's gewoon binnen handbereik, de menu's zitten veel logischer in elkaar, en je hoeft ook niet meer op CTRL+F1 te duwen om de 1337 optie's te krijgen.
[ Voor 16% gewijzigd door eX0duS op 07-09-2003 01:42 ]
Wonderbaarlijk kan ik nu opeens wél de multiplier veranderen
Misschien dat ik de FSB dan ook wat op kan schroeven, eerder ging deze niet hoger dan 166 Mhz terwijl er wel gewoon 200 Mhz Samsung DDR geheugen inzit
Ik kan alleen de opties voor geheugentimings niet meer vinden, zitten deze er niet meer in?
Verwijderd
Ik heb nogal problemen gehad met de Gigabyte GA-7N400 Pro rev1.0 mobo maar de nieuwe versie is stukkkke beter
den.
Ik weet alleen nog niet te gaan voor de GA-7N400 Pro2 of de 7NNXP?
Welke lijkt de beste keus, kwa performense en betrouwbaarheid/stabiliteit.
Zou er van de 7NNXP ook al snel weer een nieuwe revisie komen en die dan dus beter is of zal dat niet zo snel van toepassing zijn, want anders mis verstandig om nog te wachten
Ik wil er 2x 120GB SATA in RAID0 op zetten en 2x 80GB IDE RAID1. (Dit kan geloof alleen op de 7NNXP, maar dat moet maar wijzigen als ik voor de 7N400 zou gaan)
Ook komt er een AMD XP 3200+ op laten draaien met 2x 512 pc3200 geheugen.
Zeer verstandigthe-spawn schreef op 10 september 2003 @ 16:24:
Ik ben van plan om een nieuw systeem aan te schaffen. Wil dan eigenlijk gaan voor een Gigabyte nForce2 bordje.
hmmm, op de GA7n400 pro zit ook IDE en S-ATA raid. (er zijn wat wijzigingen met de pro2, weet niet of dat ook op de RAID slaat).Ik weet alleen nog niet te gaan voor de GA-7N400 Pro2 of de 7NNXP?
Welke lijkt de beste keus, kwa performense en betrouwbaarheid/stabiliteit.
Zou er van de 7NNXP ook al snel weer een nieuwe revisie komen en die dan dus beter is of zal dat niet zo snel van toepassing zijn, want anders mis verstandig om nog te wachten
Ik wil er 2x 120GB SATA in RAID0 op zetten en 2x 80GB IDE RAID1. (Dit kan geloof alleen op de 7NNXP, maar dat moet maar wijzigen als ik voor de 7N400 zou gaan)
Ook komt er een AMD XP 3200+ op laten draaien met 2x 512 pc3200 geheugen.
zoals misschien wel bekend bij de lezers van dit topic heb ik zelf een gigabyte GA7n400 pro plank. De reden dat ik de Ga7NNXP niet gekocht heb was de prijs/prestatie verhouding. De 7nnxp had slechts enkele dingen extra, maar die vond ik geen 60€ waard. (ik geloof de DSP unit en een 2e lan connector).
betrouwbaarheid en stabiliteit moet je je niets van aantrekken. zoals we van gigabyte gewend zijn leveren ze pracht borden die allemaal superstabiel zijn (van de 8 gigabytes die ik had waren ze allemaal rockstable). de performance is ook mooi vind ik zelf en het zijn beide feature rijke planken.
Als ik nu weer de keuze zou moeten maken zou ik weer kiezen voor de 7N400 pro, omdat die paar extra's voor mij niet belangrijk zijn, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
Verwijderd
zit ook Gbit lan op (ipv 10/100 op de pro1)
mijn mening tot nog toe (heb de pro2 nu een maand) = Uberstabiel en snel
prijs/prestatie verhouding van de 7NNXP was voor mij ook de reden om te kiezen voor een pro2
*heb er wel gelijk een nieuwe voeding ingezet (q-tec 550w dual fan gold) zodat dat ook geen probleem meer zou worden (was eerst 250w noname) (voeding is ook superstabiel vind ik, maar das weer offtopic van mij)
de northbridge is niet hellemaal vlak,
hierdoor maakt het koelblok niet goed contact
ik vrees nu dat het omruilen word,
alleen heb ik een koelblokje op de southbridge gelijmd.
weet iemand als dat problemen geeft met garantie ?
IdieAloth
Kijk ik op de website van Gigabyte dan vind 'k het volgendeVerwijderd schreef op 10 september 2003 @ 20:13:
GA7N400 Pro2 heeft alles wat de GA7N400 Pro heeft maar dan met een betere layout van bord(sommige dingen beter geplaats) en stabieler naar mij zeggen
als je de Pro en de Pro2 naast elkaar houd:
Model GA-7N400 Pro : Chipset nForce 2 Ultra400/MCP-T
Model GA-7N400 Pro2 : Chipset nForce2 Ultra400/MCP
( Media and Communications Processor - Turbo (MCP-T) )
Dus de Pro2 versie zou zonder die "Turbo" worden geleverd ?
Ik meen toch dat die -T versie wel een belangrijke toevoeging had
Ook heeft de Pro2 de Realtek 8110S Gigabit LAN controller
ipv de Realtek 8201 Ethernet Controller op de Pro.
Verder zou ik nog wel willen weten wat nou echt de belangrijkste verschillen zijn van deze 2 bordjes ivm aanschaf binnenkort, veel wijzer wordt ik er niet uit
gewoon eraf halen en oude koeler terugzetten. Dat valt echt niet zo heel erg op lijkt me.NakedOne_NL30 schreef op 18 September 2003 @ 12:11:
ik heb ontdekt waarom bij mij soms wat problemen zijn.
de northbridge is niet hellemaal vlak,
hierdoor maakt het koelblok niet goed contact
ik vrees nu dat het omruilen word,
alleen heb ik een koelblokje op de southbridge gelijmd.
weet iemand als dat problemen geeft met garantie ?
Ik kreeg hem gepolijst enal terug, past nu toppie.
fsb kan ik nu zo op 233 mhz zetten zonder bsod's.
Prestaties van dit board zijn echt super.
ik sta nu zelfs nr1 in 3dmark03 over alle gf4 ti4600 kaarten.
IdieAloth
Iemand die hier het antwoord op heeftWestereinder schreef op 18 September 2003 @ 23:17:
[...]
Kijk ik op de website van Gigabyte dan vind 'k het volgende
als je de Pro en de Pro2 naast elkaar houd:
Model GA-7N400 Pro : Chipset nForce 2 Ultra400/MCP-T
Model GA-7N400 Pro2 : Chipset nForce2 Ultra400/MCP
( Media and Communications Processor - Turbo (MCP-T) )
Dus de Pro2 versie zou zonder die "Turbo" worden geleverd ?
Ik meen toch dat die -T versie wel een belangrijke toevoeging had
Ook heeft de Pro2 de Realtek 8110S Gigabit LAN controller
ipv de Realtek 8201 Ethernet Controller op de Pro.
Verder zou ik nog wel willen weten wat nou echt de belangrijkste verschillen zijn van deze 2 bordjes ivm aanschaf binnenkort, veel wijzer wordt ik er niet uit
kijk daar maar eens naar ofzo
Werkt 'ie nou ook op de Pro2?eX0duS schreef op 07 September 2003 @ 01:34:
HARDM3NU is uit!
[afbeelding]
http://pr3ach3r.overkillsystems.net/7N400PRO/HARDM3NU/HM.htm
Ik heb mijn BIOS geupdate, en het werkt prima, nu zijn al de overclock optie's gewoon binnen handbereik, de menu's zitten veel logischer in elkaar, en je hoeft ook niet meer op CTRL+F1 te duwen om de 1337 optie's te krijgen.
Nu heb ik een pro 2 gekregen, maar ik kan hier geen voltage regeling voor vinden.
Weet iemand of die er op zit?
Zo niet dan
Kan iemand me uitleggen wat die turbo (MCP) voor een performance voordeel geeft, daar het prijsverschil nogal erg veel is (40-50 euro)
Tevens ik heb een Chieftech kast met 340W voeding maar wil binnen kort tesamen met 1 van bovenstaande moederboarden ook 2* 120GB Maxtor SATA's kopen om deze dan ook op RAID 0 te plaatsen.
Wat dus voorlopig dan de setup gaat leveren: IDE RAID:
2*40GB (5400rpm 2MB) RAID0
2*80GB (7200rpm 2MB) RAID0
SATA RAID
2*120GB (7200rpm 8MB SATA) RAID0
Liteon DVD -rom speler
Liteon DVD 4speed +/- brander.
Ik hoop natuurlijk dat de voeding het houd, heb namelijk tot nu toe nooit problemen gehad.
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Heb daarom ook een Abit NF7-S gekocht.
Overigens heb ik die pro2 (helemaal nieuw dus) hier nog wel liggen, dus als iemand interesse heeft -> mail me maar.
Iemand ervaring met die Gigaraid ?
Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro
Bordje is retestabiel en ook snel, heb alleen jammergenoeg nog 2100 geheugen, ben aan het neuzen voor 3200 spul.
Alles werkt kant en klaar nog geen problemen gehad, heb hier trouwens een athlon 1700+ (palomino) draaien, ik kan alleen de multiplier niet wijzigen, hoe ik de jumpers ook instel, ze werken NIET...
Die preacher bios werkt NIET met de pro2, heb ik eigen handig getest, je ziet het bios wel enzo, maar alle nuttige toevoegingen werken feitelijk niet en ook de firewire wordt niet ondersteund, geeft een guid fout aan bij initializing dmi pool.
Gigaraid werkt ook best aardig heb ik van horen zeggen met de nieuwste bios (dat is de f5, waarin de ite 1.41 heeft itt 1.38 van de f3 die er bij mij standaard inzat.)
Zijn er verder nog mensen die misschien ervaringen willen delen over de PRO2?
Ik ben er heel tevreden over!
Alleen 1 dingetje: ik had er een 2400+ opzitten, en hij gaf maar 1800+ aan. Bleek zo'n dipswitchje op 100 Mhz te staan. Even op AUTO zetten dus
Dual channel kan ik nix over zeggen, heb er maar 1 reepje opzitten.
Ik heb het bord gehaald voor mn FTP server, vanwege de Gbit lan en extra IDE Raid, en Sata aansluitingen. Kep 2x120GB(maxxtors) op de GigaRaid zitten (raid0) en dat draait voortreffelijk.
binnenkort Sata schijfjes erbij
Ik heb het idee dat de Gbit lan een beetje erg veel CPU use gebruikt, maar ik heb m alleen nog maar op een kleine LAN-party getest, als strax de grote LANs komen kan hij echt zn spieren laten zien
hehe zelfde probleem had ik ook met mijn 2600+onok schreef op 30 november 2003 @ 18:33:
Ik heb op de HCC de GA-7N400 Pro2 gehaald. (voor 119 euri, computerland)
Ik ben er heel tevreden over!
Alleen 1 dingetje: ik had er een 2400+ opzitten, en hij gaf maar 1800+ aan. Bleek zo'n dipswitchje op 100 Mhz te staan. Even op AUTO zetten dus
Dual channel kan ik nix over zeggen, heb er maar 1 reepje opzitten.
Ben ook erg blij met mijn plankje. Heb er wel dual channel geheugen op zitten. Werkt allemaal perfekt.
Alleen is mijn cpu temp aan de hoge kant: 59 graden (Spire WhisperRock IV) Zal dus wat extra moeten gaan koelen.
Al met al een prima moederbord.
Money for nothin' and your chicks for free
Maar goed, verder een leuk plankje.
heb hem zojuist besteld! is voor me barton2500+ en vervanger voor me msi k7t266 pro2 ru.
Kan helaas op dit forum niks vinden over deze variant?
RAID is namelijk standaard op deze planken (evenals S-ATA)
Zoals je in dit topic kunt zien ben ik meer dan tevreden met dit geweldige plankje.
Gisteren wel de F12 bios erop moeten zetten om alle USB poorten goed te laten werken in 2k, maar heb nu nergens meer gezeik mee.
Verwijderd
Als ik het goed begrijp heeft ddr 400 alleen nut met een proc die een fsb heeft van 400MHz.
Ik heb ook verschijdene keren gelezen over een AMD Athlon XP 3000+ met 400MHz.
Nu zie ik in de pricewatch (http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/46/top) alleen maar de Athlon XP 3000+ staan en de Athlon XP 3200+ met 400MHz.
Ligt dit aan mij, of weet iemand waar je de Athlon XP 3000+ met 400MHz kan halen?
maar met een beetje mazzel wilt mijn barton wel op 200x11 ofzo draaien hoor!
Verwijderd
Er zit een iritand geluid in een ruis met spellen enzo wat kan dit zijn.
Om de heletijd naar zo`n iritante piep te luisteren die steeds hoger en lagere tonen geeft is best iritand.
Welke plank heb jij?Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 14:49:
Hallo ik heb sinds een tijdje last van mijn geluid.
Om de heletijd naar zo`n iritante piep te luisteren die steeds hoger en lagere tonen geeft is best iritand.
ik had het met de GA7n400pro ook, die is tijdje geleden teruggegaan en heb nu de GA7n400pro 2, die heeft daar geen last van. Als je kans ziet hem omruilen dus, de oude zijn er niet meer, dus je krijgt altijd de pro2.
is het niet gewoon een ingang die waarop je bijvoorbeeld je cdromspeler hebt aangesloten? mute bij de geluidsinstellingen ff een voor een alle optiesVerwijderd schreef op 10 april 2004 @ 14:49:
De NNXP kan je nu voor rond de 120e kopen, lijkt me nu wel interressanter tov. een Pro2.
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Verwijderd
Ik heb de pro2 alleen ik kan me bordje niet meer trug brengen.Terw_Dan schreef op 10 april 2004 @ 14:52:
[...]
Welke plank heb jij?
ik had het met de GA7n400pro ook, die is tijdje geleden teruggegaan en heb nu de GA7n400pro 2, die heeft daar geen last van. Als je kans ziet hem omruilen dus, de oude zijn er niet meer, dus je krijgt altijd de pro2.
Aangezien ik een zalman pasief koelertje op de northbridge heb gemaakt.
Maar zijn er nog meer mensen met dit probleem en hoe heb je het opgelost.
Zet je het originele blokje toch gewoon terug?Verwijderd schreef op 30 april 2004 @ 10:29:
[...]
Ik heb de pro2 alleen ik kan me bordje niet meer trug brengen.
Aangezien ik een zalman pasief koelertje op de northbridge heb gemaakt.
Maar zijn er nog meer mensen met dit probleem en hoe heb je het opgelost.
Als jij niets gesloopt hebt aan je northbridge is er niets aan de hand.
Verwijderd
en ik heb een nieuwe geklregen maar nu heb ik 2 vraagjes.
1 werkt de zogewilde bios pr3ach3r bios op die pro2 zoja waar kan ik hem downloaden.
en wat is het verschil tussen de rev.1.0 en de rev2.0 en waar kan je zien welk type je hebt.
Verwijderd
Had je al gezocht met google, want ik had geen enkele moeite omVerwijderd schreef op 30 april 2004 @ 15:53:
1 werkt de zogewilde bios pr3ach3r bios op die pro2 zoja waar kan ik hem downloaden.
de website van Pr3ach3r te vinden...
Daar staat een beta voor de Pro rev. 2 in de "Bios Testers Zone": PR3ACH3R GA-7N400 Pro2R2 FB - Basic Dual Bios Pack
Deze is nog maar amper getest, dus waag eens een kansje als je durft...
mvg
R.
Damn it's good 2b a Tweaker!
er is daar volgens mij een BIOS update voor (F6 als ik me niet vergis)Verwijderd schreef op 10 april 2004 @ 14:49:
Ik ben die northbridge fan inmiddels helemaal zat geworden, 't maakt mij teveel herrie en ik wil m'n pc helemaal stil hebben.
Daarom heb ik vandaag de fan op m'n videokaart vervangen door een zalman passieve VGA koeler (ZM80A-HP) en wil ik het koelsysteem op de northbridge vervangen door een passieve Zalman ZM-NB47J.
Maar ik krijg het koelblokje dat er nu op zit er niet af! Het lijkt echt muurvast te zitten. Aan de zijkanten zitten in de mounting holes van die witte klemmetjes, en die heb ik al wel uit het mobo gehaald. Dus daar zit het koelblokje niet meer aan vast. Maar nog steeds is er geen beweging in te krijgen...
Ik ben bang dat als ik als een gek aan dat ding ga zitten rukken ik straks de halve core meetrek met als resultaat een kapot motherboard.
Ik lees hier dat er al mensen zijn die dit wel voor elkaar hebben gekregen. Mag ik vragen hoe jullie dit gedaan hebben? Gewoon kracht zetten en hopen dat 't goed gaat
/Edit: jaaa eindelijk gelukt! Blijkt dat je gewoon ff subtiel flink kracht moet zetten
[ Voor 8% gewijzigd door Priet op 23-05-2004 19:39 ]