deekoe lievNvE schreef op 21 May 2003 @ 00:52:
Hoe spreken jullie dan deku leaf uit. Ik zei altijd doekoelief... Vriend van mij deequ lief
Verwijderd
Deeku liefNvE schreef op 21 May 2003 @ 00:52:
Hoe spreken jullie dan deku leaf uit. Ik zei altijd doekoelief... Vriend van mij deequ lief
deku leaf?
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Hoe spreek je Samus Aran dan uit??
Sjamus èran??
Sjamus èran??
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Verwijderd
Groot verschil tussen een fan en een fanboy. fanboys zijn kortzichtig, voornamelijk omdat ze onzeker zijn het naar hun idee het beste systeem niet bezitten. Omdat ze die niet hebben proberen ze op luidruchtige wijze (door middel van domme nergens op gebasseerde reactie uitlokkende uitspraken (zoiets i nde trant van antieke stomme ps2 ofzo)) zichzelf (en andere mensen) ervan te overtuigen dat ze toch de beste hebben. Tevergeefs..Dan even een paar cent in de lopende discussie. Ik durf met een gerust hard te zeggen dat bijna iedereen in dit topic (zeker de frequent visitors) een Nintendo fanboy is.
EDIT: op zn engels moet je samus aran uitspreken, kan even niet zo snel bedenken hoe ik dat fonetisch moet opschrijven. Zelfde voor ikaruga, die moet je ook heel raar uitspreken.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 11:17 ]
uhh.. de playstation is gewoon een oud antiek ding (2 jaar oud ofzo)Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 11:15:
[...]
Groot verschil tussen een fan en een fanboy. fanboys zijn kortzichtig, voornamelijk omdat ze onzeker zijn het naar hun idee het beste systeem niet bezitten. Omdat ze die niet hebben proberen ze op luidruchtige wijze (door middel van domme nergens op gebasseerde reactie uitlokkende uitspraken (zoiets i nde trant van antieke stomme ps2 ofzo)) zichzelf (en andere mensen) ervan te overtuigen dat ze toch de beste hebben. Tevergeefs..
EDIT: op zn engels moet je samus aran uitspreken, kan even niet zo snel bedenken hoe ik dat fonetisch moet opschrijven. Zelfde voor ikaruga, die moet je ook heel raar uitspreken.
En dat is heel wat voor een console die dan dezelfde games moet draaien als 1 jaar nieuwere games moet draaien.
Ik probeer andere mensen helemaal nergens van te overtuigen.. ik zeg gewoon dat ik het een K*tding vind omdat het voor mij een aantal leuke spellen verpest (programmeren word begrensd door de mogelijkheden van het ding)
This space is occupied
Verwijderd
Ik vind dit een beetje onzin discussie.... evilcuber jij vind de PS2 sucken. De rest vind em wel ok/goed. Klaar. Kunnen we verder?TheEvilCuber schreef op 21 mei 2003 @ 11:21:
[...]
uhh.. de playstation is gewoon een oud antiek ding (2 jaar oud ofzo)
En dat is heel wat voor een console die dan dezelfde games moet draaien als 1 jaar nieuwere games moet draaien.
Ik probeer andere mensen helemaal nergens van te overtuigen.. ik zeg gewoon dat ik het een K*tding vind omdat het voor mij een aantal leuke spellen verpest (programmeren word begrensd door de mogelijkheden van het ding)
Btw het is deeku leaf, sam-us eran en een "gat" voor mario
btw zelda gister eindelijk uitgespeeld.. beetje teleurgesteld in het eind maar zekers
Verwijderd
Nee het ligt altijd aan de developers of ze bereid zijn tijd en geld stoppen om een game te optimaliseren voor elk platform. Zijn de dat niet zoals met ETM is dat de schuld van de developer. Ik juich het toe dat sommige developers even wat meer de tijd nemen om uit te zoeken wat de sterke kanten van een platform zijn en die te implementeren in een game. Dat de playstation 2 de minste console is met specificaties is een feit, maar dat wil nog niet gelijk zeggen dat het door de playstation 2 komt dat sommige games niet zijn wat ze hadden kunnen zijn op de Gamecube/Xbox.TheEvilCuber schreef op 21 May 2003 @ 11:21:ik zeg gewoon dat ik het een K*tding vind omdat het voor mij een aantal leuke spellen verpest (programmeren word begrensd door de mogelijkheden van het ding)
Stel dat het aan de playstation 2 ligt, ligt het volgens mij eerder aan Nintendo zelf, ze waren te laat met releasen van de Gamecube en hebben oa daardoor een te kleine userbase om het voor developers aantrekkelijk te maken om extra tijd in games te stoppen.
deekoe lief / seamus (op zijn iers/schots
/ ie-kaa-roe-gah =)
sjeesj
en weer verder slapen =)
sjeesj
en weer verder slapen =)
[ the server is down, life after student-dorm sucks ]
damn het zal mij een worst wezen wie er het meest verantwoordelijk is..Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 11:40:
[...]
Nee het ligt altijd aan de developers of ze bereid zijn tijd en geld stoppen om een game te optimaliseren voor elk platform. Zijn de dat niet zoals met ETM is dat de schuld van de developer. Ik juich het toe dat sommige developers even wat meer de tijd nemen om uit te zoeken wat de sterke kanten van een platform zijn en die te implementeren in een game. Dat de playstation 2 de minste console is met specificaties is een feit, maar dat wil nog niet gelijk zeggen dat het door de playstation 2 komt dat sommige games niet zijn wat ze hadden kunnen zijn op de Gamecube/Xbox.
Stel dat het aan de playstation 2 ligt, ligt het volgens mij eerder aan Nintendo zelf, ze waren te laat met releasen van de Gamecube en hebben oa daardoor een te kleine userbase om het voor developers aantrekkelijk te maken om extra tijd in games te stoppen.
voor mij is het simpel:
-PS2 is oud
-veel cube spellen moeten ook de de ps2 draaien daardoor krijg mindere games.
laat mij nou mar lekker kortzichtig blaten dat het allemaal de PS2 zijn schuld is
klaar
zullen we nou weer lief doen
This space is occupied
seemoes erren
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Verwijderd
Zo... morgen eens zelda spelen hoor ik veel over
maar wat ik ook hoor is dat die redelijk makkelijk is
.. is dat waar?
In de MP wordt het uitgesproken als Semus Erren (zoals Phuse zei)
In mijn hoofd spreek ik het altijd uit als Semoes aaraan (wel letten op het engels accent)
En het is Metroid en niet Mietroid
In mijn hoofd spreek ik het altijd uit als Semoes aaraan (wel letten op het engels accent)
En het is Metroid en niet Mietroid
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
hehe ja mietroid is echt triest als ze dat zeggen...
Me - als in schapengeblaat - troid
Me - als in schapengeblaat - troid
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Fonetisch Nederlands > Dé-koe-liief, Mèt-troijdh, sámùs èhràn, Lìnk (
)
Ik ga morgen denk ik gewoon ETM kopen, lijkt me erg vet en als ik het niet leuk vindt ruil ik het toch gewoon
Ik ga 'm waarschijnlijk vanmiddag ook halen.. Ik koop 't spel dus ook gewoon omdat ik die extra uur film footage wil zien en omdat ik gewoon alles over de matrix te weten wil komen!Switch schreef op 21 mei 2003 @ 14:33:
Ik ga morgen denk ik gewoon ETM kopen, lijkt me erg vet en als ik het niet leuk vindt ruil ik het toch gewoon![]()
* blakez is helemaal into the matrix op het moment..
offtopic:
x KeN x, ik kijk net eens goed naar je naam en dacht al dat het met straight edge te maken had.. en na het zien van je ondertitel "-->> sXe <<--" wist ik het zeker..
Wel cool, ben zelf ook 2 of 3 jaar straight edge geweest, maar nu niet meer.. Ik zie dat je ook in een band speelt.. heb ff die mp3's beluisterd en ze klinken lekker hoor!
Jammer dat er nog geen video's en pics op de site staan..
x KeN x, ik kijk net eens goed naar je naam en dacht al dat het met straight edge te maken had.. en na het zien van je ondertitel "-->> sXe <<--" wist ik het zeker..
[ Voor 23% gewijzigd door blakez op 21-05-2003 14:50 ]
Maar is het nou wat? die matrix game?
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
niet goed gelezen
[ Voor 83% gewijzigd door NvE op 21-05-2003 15:45 ]
Ja doe maar.
Mijn oordeel over EtM is dat het voor de fans nog best een koele game is. Ik heb hem ook puur gekocht vanwege het uur extra verhaal (is erg koel) en als de game super zou zijn was dat mooi meegenomen.blakez schreef op 21 May 2003 @ 14:47:
[...]
Ik ga 'm waarschijnlijk vanmiddag ook halen.. Ik koop 't spel dus ook gewoon omdat ik die extra uur film footage wil zien en omdat ik gewoon alles over de matrix te weten wil komen!
Als je een fan bent is de game nog heel goed te doen. Je moet er nl. wel je best voor doen. Hiermee bedoel ik dat je wel moet willen om de leuke dingen te gebruiken (je kan nl. best makkelijk zo door de game heen rennen).
Ik speel het elke dag iig.
EtM koop ik nog wel es, niet nu, heb geen geld, moet straks nog Pokémon gaan kopen. 
Lijkt me wel vette game, Matrix is cool. (ben er fan van, dan is het toch koele game voor me?
)
Lijkt me wel vette game, Matrix is cool. (ben er fan van, dan is het toch koele game voor me?
Verwijderd
Nintendo site ligt plat...
fuk, zalige demodisc:
fuk, zalige demodisc:

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 16:53 ]
Verwijderd
Ja ik heb de recentie ook al gelezen bij IGN man ik zou goed geld voor zo'n demo disc over hebben.Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 16:44:
fuk, zalige demodisc:
[afbeelding]
In amerika verkopen sommige game shops hem voor $10, maar nintendo wil ze alleen nog maar bij Cube pakketen gaan doen wat toch wel erg dom is.
Ik denk dat er erg veel mensen zouden zijn die best 10-15 euro voor die disc willen dokken, verdient nintendo er ook lekker aan.
Yam, wilt vast wel het volgende filmpje van IGN met de mede tweakers delen 

De spellen op de gamecube worden steeds vreemder :

Enter the Matrix @ IGN review
Viewtiful Joe E3 Demo -- Part 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

De spellen op de gamecube worden steeds vreemder :

Enter the Matrix @ IGN review
Presentation 8.0 You can't get much better than having the Wachowski Brothers filming your cutscenes. We would have liked to play as Neo, though. Graphics 6.0 While the character models look good, and the bullet-time effects are neat-o, the camera and background textures are rather weak. Sound 9.0 Kudos to the sound team for bringing the movie audio to life in the game. Excellent sound design, and a great score. Gameplay 7.0 Hand-to-hand combat looks and feels cool, and the acrobatic moves you can do with or without a gun are amazing. The car stuff is a yawn, though, and a bad camera hampers the action throughout. Lasting Appeal 7.0 There are two full games in one here, and there are plenty of unlockables. However, doing the same things twice might get old if you're not a super-fan. OVERALL SCORE (not an average) 7.2 |
Viewtiful Joe E3 Demo -- Part 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Rechter muis > save as en ze doen hetlinks werken niet
Krijg een Error 403 - Forbidden foutmelding
This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.
had al gekeken toen die uit was, maar vind 500mb iets teveel voor een suffe press conference =)
Fuk, en je moet er iets van 15 euro voor gaan neerleggenVerwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 16:44:
fuk, zalige demodisc:
[afbeelding]
Verwijderd
Het artikel gaat er net over dat dit niet mag van NintendoHidde schreef op 21 mei 2003 @ 17:36:
[...]
Fuk, en je moet er iets van 15 euro voor gaan neerleggen

Ik zou er zeker 15€ voor willen betalen hoor
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 17:47 ]
Kan iemand de Nieuwe ETM filmpjes online zetten? En als het kan ook nog Niobe Fight #1 of Ghost Fight, misschien ook handig voor de rest die een iets betere impressie willen krijgen van ETM, aangezien dat voor mij erg onduidelijk is/was.
(Yam?
)
(Yam?
[ Voor 3% gewijzigd door Switch op 21-05-2003 17:56 ]
M'n vriendin zei gisteren: "Morgen heb ik een verrassing voor je ! :)"
Komt ze vandaag thuis met een ZELDA PACK !!!
Nu kunnen we allebei tegelijk onze Zelda avonturen beleven
Check...

(linker beeld ben ik en rechter is m'n vriendin)
JeeeeeeeeJ !!

Komt ze vandaag thuis met een ZELDA PACK !!!
Check...

JeeeeeeeeJ !!
offtopic:
Ennuh thanx voor de comment over Bowling Alone blakez
Zag je entry in ons guestbook.. kewl..
Hoelang was je sXe... wacht.. heb je MSN anders ? anders gaat 't wel heeeel offtopic hier hehe.. ik = reliance_rhc[at]hotmail.com of UIN = 32114497
Hoelang was je sXe... wacht.. heb je MSN anders ? anders gaat 't wel heeeel offtopic hier hehe.. ik = reliance_rhc[at]hotmail.com of UIN = 32114497
OMFG een droomvriendin, ze koopt een console om samen zelda te kunen spelen
.
laat haar hie rook eens op GOT, kan ze meelullen of het nou een doekoe of een deekoe lief is
laat haar hie rook eens op GOT, kan ze meelullen of het nou een doekoe of een deekoe lief is
This space is occupied
Shit dat is cool
m'n vriendin vind het cool om mee te kijken met de games, ze heeft Starfox / Metroid Prime en Zelda al helemaal mee gekeken
maar zelf spelen zit er niet echt in. misschien komt dat nog wel 
wel vet aso die 2 cubes
ga je d'r 1 wegdoen of nie?
wel vet aso die 2 cubes
Stooer zo'n tv met 2x Zelda erop. 
Wat een vriendin, wees er maar trots. op.
Wat een vriendin, wees er maar trots. op.
Welk artikel?Het artikel gaat er net over dat dit niet mag van Nintendo Mss eerst eens lezen voor je erover begint
Ik zou er zeker 15€ voor willen betalen hoor
Verwijderd
Haha mijn vriendin heeft ook al meer dan een jaar een cube! Altijd als ik naar haar ga neem ik altijd een memorycard mee zodat we samen Zelda verder kunnen spelen en natuurlijk andersom.
Verwijderd
x KeN x schreef op 21 mei 2003 @ 18:56:
M'n vriendin zei gisteren: "Morgen heb ik een verrassing voor je ! :)"
Komt ze vandaag thuis met een ZELDA PACK !!!![]()
![]()
![]()
Check...
[afbeelding]
[afbeelding]
JeeeeeeeeJ !!![]()
offtopic:
Ik wil ook zo'n vriendin
En hoe doe je dat met die 2 beelden op 1 tv als ik vragen mag?
Ligt aan je tv... 't is bij mijn tv thuis ook een optie ... handig als je 2 kinderen hebt die verschillende programma's willen kijkenVerwijderd schreef op 21 May 2003 @ 20:05:
[...]
![]()
![]()
Ik wil ook zo'n vriendin
En hoe doe je dat met die 2 beelden op 1 tv als ik vragen mag?
Idd ben ik ook zeer benieuwt naar.
Ah zo dacht al.
[ Voor 21% gewijzigd door schnumi op 21-05-2003 20:06 ]
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Verwijderd
Damn wou dat mijn tv zo'n optie had om het beeld te splitsen.
Zou erg handig zijn kan ik cuben en de rest kan lekker tv kijken als ze willen.
Zou erg handig zijn kan ik cuben en de rest kan lekker tv kijken als ze willen.
Verwijderd
Jah damn, ik wil idd ook zo'n optie 
Welke tv's hebben zo'n optie dan, en hoe valt dit te activeren? Moet maar eens gaan kijken voor een nieuwe tv
edit:
Maar hoe wordt het dan met het geluid gedaan
Welke tv's hebben zo'n optie dan, en hoe valt dit te activeren? Moet maar eens gaan kijken voor een nieuwe tv
edit:
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 20:21 ]
Binnenkort kunnen we waarschijnlijk de Gameboy player in de sterren catalogus verwachten!! Stukje gequote van cubezone:
Het volledige bericht is hier te lezen..Vandaag werd officieel bekend dat de GameBoy Player voor 60 euro los verkocht gaat worden. Bij een GameCube pakket van 199 euro wordt de GameBoy Player gratis geleverd. Maar misschien wel de leukste manier om aan een GameBoy Player te komen: iedereen die lid is van Nintendo.nl of Nintendo.be en genoeg sterren heeft verzameld (exacte bedrag nog niet bekend), kan de GameBoy Player kosteloos via de site bestellen! Wanneer deze site-actie start is nog niet bekend, maar we houden je erover op de hoogte. 20 juni ligt de GameBoy Player in ieder geval in de winkels!
Verwijderd
Zoiets dacht ik alVerwijderd schreef op 21 May 2003 @ 20:22:
Een helft gaat via koptelefoon!
Verwijderd
Dat is erg fijn nieuws! Een wavebird controller is nu €47.95 en was verkrijgbaar voor geloof ik 4500 sterren. Ik denk dat de GBA player wel rond de 6000 sterren gaat kosten en daar moet ik nog even voor sparen.
Hopen dat ik het mis heb en nintendo de waarde van de sterren heeft laten stijgen!
Verwijderd
Dat zou lekker zijnVerwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 20:30:
Dat is erg fijn nieuws! Een wavebird controller is nu €47.95 en was verkrijgbaar voor geloof ik 4500 sterren. Ik denk dat de GBA player wel rond de 6000 sterren gaat kosten en daar moet ik nog even voor sparen.Hopen dat ik het mis heb en nintendo de waarde van de sterren heeft laten stijgen!
Maar ik betwijfel het, ik heb er nu 5115... Kan ik ook niet betalen dus
Jah hehe ben er ook erg blij meeTheEvilCuber schreef op 21 mei 2003 @ 19:05:
OMFG een droomvriendin, ze koopt een console om samen zelda te kunen spelen.
Ze komt hier binnenkort ook ff posten..
idd 1 via boxen en 1 via koptelefoon (of 1 via de stereo, maar da's weer zo'n chaos meteen hèVerwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 20:21:
Jah damn, ik wil idd ook zo'n optie
edit:
De TV hebben we samen gekocht == Sony die je ziet met een fijne splitscreen functie.
We zaten ff te dubben of we nou 1 Cube op deze TV zouden doen en de andere op een klein TVtje, maar dit is toch wel de leukste/gezelligste optie hehe met z'n 2en naast elkaar spelen
Precies.. Gewoon ff aanmoedigen en dan volgt de rest vanzelf welRSP schreef op 21 mei 2003 @ 19:08:
Shit dat is coolm'n vriendin vind het cool om mee te kijken met de games, ze heeft Starfox / Metroid Prime en Zelda al helemaal mee gekeken
maar zelf spelen zit er niet echt in. misschien komt dat nog wel
wel vet aso die 2 cubesga je d'r 1 wegdoen of nie?
Ennuh HELL NO hehe deze twee blijven hier gezellig staan
Voor in de toekomst met LAN spellen en nu dus tegelijk Zelda en als we tegelijkertijd allebei willen Cuben.
Anders moesten we elke keer op elkaar wachten en dan niet kijken om zo min mogelijk spoilermateriaal te zien hehe.
Verwijderd
Dan vragen ze gewoon mensen die komen ook tv's mee te pakken eHidde schreef op 21 May 2003 @ 21:03:
ah, inderdaad, een LAN op 1 TV.
Das wel vet, 8 van die kleine schermpjes op je breedbeeld.

Verwijderd
Als je nu samen bezig bent op een tv ga je denk ik ook snel roepen van "nee kijk nu echt goed, wat is er nou raar aan die steen?".x KeN x schreef op 21 May 2003 @ 20:52:
Anders moesten we elke keer op elkaar wachten en dan niet kijken om zo min mogelijk spoilermateriaal te zien hehe.
Verwijderd
x KeN x schreef op 21 May 2003 @ 18:56:
offtopic:
offtopic:
wat is sXe?
wat is sXe?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2003 21:47 ]
Verwijderd
hier ben ik danTheEvilCuber schreef op 21 May 2003 @ 19:05:
nou dat viel mij wel op, dat je totaal niet afgeleid raakt van het beeld naast je. Omdat je zo in je eigen game zit, hoef je helemaal niet naast je te kijken.Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 21:10:
[...]
Als je nu samen bezig bent op een tv ga je denk ik ook snel roepen van "nee kijk nu echt goed, wat is er nou raar aan die steen?".
maar eh.. ik ga maar weer eens verder.. ik moet KeN nog inhalen..
Verwijderd
Je loopt wel achter jaVerwijderd schreef op 21 May 2003 @ 21:44:
[...]
hier ben ik dan!!! Jah een nieuwe cube.. hij is zooo moooi!!!!! We zitten nu gezellig naast elkaar te cuben..
[...]
nou dat viel mij wel op, dat je totaal niet afgeleid raakt van het beeld naast je. Omdat je zo in je eigen game zit, hoef je helemaal niet naast je te kijken.
Als je hem ingehaald hebt, gewoon achter m aan spelen, kan hij lekker alle puzzels oplossen, en dan doe jij m gewoon na
Het is natuurlijk deekoe lief...NvE schreef op 21 mei 2003 @ 21:49:
En wat zegt de (eerste?) vrouw in HGGCT, is het doekoe of deekoe lief
We gaan toch niet praten zoals die malle Def Rhymes???
EersteNvE schreef op 21 May 2003 @ 21:49:
Deku Liev (met een lange ie uiteraard)
Samus Aran (Saamus Aaran). Ik spreek altijd Engelse namen in het Nederlands uit. Behalve als ze echt Engels zijn. FF7 noem ik dus Final Fantasy zeven en niet seven. RPG is gewoon RPG en NIET Ar-Pie-Dsjie zoals anderen dat hier doen
Verder wel een goede zaak van die GameBoy player dat hij voor sterren te halen is. Maar wordt hij nu ook standaard gebundeld in GC Packs
[ Voor 50% gewijzigd door GZ op 21-05-2003 22:00 ]
PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Verwijderd
Iedereen houdt van DekuStarTAC schreef op 21 May 2003 @ 21:52:
[...]
We gaan toch niet praten zoals die malle Def Rhymes???
Iedereen houdt van Rupees
Maar Rupees maakt niet gelukkig
Maar mijn vriend Link wel
Verwijderd
Ja shit dat heb ik nu dus ook, want we hebben laatst op haar memory card verder gespeeld en nu moet ik alles nog inhalen thuis, alleen.Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 21:44:
[...]
Verwijderd
hahaha het is echt leuk om iedereen te zien posten met een andere uitspraak.NvE schreef op 21 May 2003 @ 21:49:
d"ee"koe lief.. -> dan ga je het denk ik te lang uitspreken, zo: deeekoe.. ietsje korter denk ik. Leaf is wel duidelijk lijkt me.
nu ga ik echt verder.. door die vraag ben ik de hele topic gaan doorploeteren.
Lol, hoe kom je erop.Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 21:58:
[...]
Iedereen houdt van Deku
Iedereen houdt van Rupees
Maar Rupees maakt niet gelukkig
Maar mijn vriend Link wel
Verwijderd
Zelda zingt dit natuurlijk, ik niet!Verwijderd schreef op 21 May 2003 @ 22:29:
maar mijn vriendin Zelda wel
Hmmm... Lollig, ik zie het zojuist pas staan. "Omniscient's borrelpraatje" stelde iemand voor. Eens kijken wat er vandaag in het vat zit dan! Het spijt me dat je zodadelijk over dit hele verhaal heen moet scrollen; als het te irritant is dan kan ik er ook weer *.doc van makenGoudstof schreef op 21 May 2003 @ 01:17:
[...]
Zeg Omniscient, kun je misschien meer met dit soort posts komen. Erg vermakelijk.
Dan noemen we het Omniscients' uurtje of de kolumn van...
Elke dag, rond borreltijd bijvoorbeeld, je dagelijkse portie game humor/literatuur.
Echt hilarisch!!!
De Legende van de broodnodige Spelen
Het was een druilerige woensdagmiddag, in een universum hier ver vandaan en op een niet nader te duiden tijdstip. Ik neem aan dat ze het daar dan ook niet "woensdag" noemen - eerder "Grangargh trylpuf" ofzo -, maar het gevoel blijft hetzelfde: je zit op 1/3 van je leven, midden in een week die zich op zijn beurt weer aan het einde van je actieve periode van het jaar bevindt.
Wanneer het halverwege mei is, beginnen de vakantieplanningen uit de boekenkasten voorbij te dwarrelen en de scheuren echtelijke breuken als ware het onheilige hosties uit elkaar: de vakantie nadert, de weg van het werken verwijdert zich van je vervloekte lotsbestemming en zal zich de komende weken, maanden niet meer durven te laten zien - om eind augustus, begin september genadeloos hard toe te slaan.
In het eerdergenoemde universum was het voor 99% van de bewoonde wereld niet anders, echter: een klein clubje masochisten moest tegen wil en dank uitzien naar een geheel met werk volgestouwde periode juni-september. Deze geestelijk gemartelde figuren werden door sommigen als "de Waren" betitelt, maar de meesten kwamen niet verder dan "Hey gek! Kijk eens uit waar je loopt!".
Hoe deze mensen in de bovenstaande situatie terechtkwamen, zal ik u vertellen.
We praten over 10 aardse om-de-zon-wentelingen geleden. Het was de 3e woensdag van de 5e secundaire zonsomwenteling geweest, een dag die traditioneel gevierd werd met brood en spelen. Aan het hoofd van iedere tafel zat een kloon van de Koning; op elk tafellaken moesten zeven zware zilveren pilaren verhinderen, dat de genodigde burgers er met het voer danwel eetgerei vandoor zouden gaan. De legende van het "gestolen-goed" leefde nog in menig geheugen voort: vele jaren terug was het namelijk eerder regel dan uitzondering dat men naar een andere planeet vertrok, om daar de overweldigende recepten van eerder die dag naar de onwetenden te brengen.
Echter, toen de Koning aan de macht kwam, was dit alles in een klap en een zucht voorbij. Hij verbood zijn getrouwen om naar andermans inspiratie te kijken, en om 's mans eigen opwellingen van emotie met anderen te delen. Al degenen die zich op deze planeet bevonden, dienden daar te blijven.
De Koning had natuurlijk al enige mate van probleembeheerstechniek aangeleerd gekregen (zonder HBO kom je ook nergens meer tegenwoordig), en bood in ruil voor de beperkingen de eerdergnoemde jaarlijkse Spelen aan, waarbij het hele volk zich vol mocht vreten, onderwijl de meest laveloze praktijken uithalende: de Koning had namelijk belooft dat elk goed spelconcept beloond zou worden met een stel "extra levens". Hoe gekker of innovatiever je idee was, hoe meer levens, continues of passwords je ervoor in ruil kreeg.
Mensen sprongen in het water, bouwden robots en lieten deze vervolgens op hol slaan, waarna ze met een MegaBurster van wolkje naar platform sprongen en af en toe de onpeilbare diepte insprongen; het kon niet deren, zij die een misstap begingen werden een stukje teruggeplaatst of - in het ergste geval - ge-reset. Om de Koning van voldoende financien te kunnen verzekeren, moest dan een nieuw kaartje voor de Spelen worden gekocht; zo werkt dat nu eenmaal met top-franchises, je weet waar je aan begint.
Dit ging enkele jaren goed, en de Koning werd rijker en rijker en zijn Spelen werden steeds omvangrijker van aard. Gestimuleerd door zijn succes haalde de Koning enkele duizenden knappe koppen naar zijn kasteel met de opdracht "het Spelterrein te verbreden".
De opzet slaagde wonderwel: de Spelen werden mooier dan voorheen, omdat de knappe koppen hun vette premiecheques uit pure interesse hadden gebruikt, om elke druppel uit de inspiratie-handdoek van het volk te wringen.
Wat overbleef, was een dolgelukkig volk, dat in mooiere virtuele werelden dan voor mogelijk werd gehouden haar oude kunstjes herhaalde. Het volk was gelukkig en de Koning tevreden. De knappe koppen werd een privilege verleend, dat ongekend was en ongenoemd moest blijven: zij mochten een bezoek brengen aan de zusterplaneet.
En hoewel de Koning de knappe koppen enige mate van zelfbeschikking had verschaft, diende er ook aan hun vakantie een einde te komen rond de maand september. Maar hoe men ook tuurde naar de lucht, er kwamen geen gevleugelde geleerden naar beneden gestort. Het wachten duurde voort tot drie maanden later, toen opeens - als een donderslag bij heldere hemel - er een stuk metaal uit de slijkgroene lucht naar de grond toe werd getrokken, om vervolgens met een doffe klap in de rode aarde neer te storten.
Het bleek het ruimtevaartuig van de geleerden te zijn. Drie versufte jongemannen stapten uit en ploften neer. Met hen kwamen drie mooie vrouwen naar buiten gekropen, verbaas om zich heen kijkende alvorens flauw te vallen onder begeleiding van een flauw maanlicht.
Toen ze de dag erna gevonden werden, was de Koning de eerste om hen aan de tand te voelen over het het "hoe en waarom" van het ontbreken der andere knappe koppen.
"Sire, staat u mij toe te spreken," stamelde de jongste terwijl hij onzichtbaar langzaam dichterbij slofte, alvorens hij zijn relaas vervolgde:
"Wij hebben een planeet vol innovatie aangetroffen! Kunt u zich voorstellen dat uw Spelen in geheel 3D zouden plaatshebben? Dat wij niet meer beperkt zijn in ons ruimtelijk inzicht, opdat wij ware angst onder ogen kunnen zien - en dientengevolge de waarheid van het spel niet meer kunnen scheiden?"
De Koning wuifde deze opmerking lachend weg. "Beste man, ga toch heen! Hoe kan een derde dimensie nu iets toevoegen aan mijn Spel-ervaring? Het zijn toch de Spelen die het voer van het volk vormen? Het draait toch juist om de illusie *achter* het spel, en niet om de visuele verhulling ervan?"
De geleerde knikte instemmend, alvorens zijn hoofd zachtjes naar rechts te bewegen. Daar stond een van de 3 bloedmooie vreemde-planeet-vrouwen.
"Sire," zei de knaap, "op onze zusterplaneten stikt het van deze onwerkelijke schoonheid. Wanneer ons volk erachter komt, dat deze schoonheid gewoon voor elke burger in de goegemeente beschikbaar kan zijn, dan zullen ze niet meer anders willen. Ziet u, mijn Koning: deze vrouw is niet echt."
De geleerde zette zijn woorden kracht bij en haalde zijn hand door de bloedmooie vrouw heen, en er galmde een grijpbare stilte door de Koninklijke troonzaal: de vrouw was inderdaad slechts een verschijning van geestelijke aard te zijn.
"Dat moet ik ook hebben!" schreeuwde de Koning uit.
Zo gezegd, zo gedaan. De Spelen werden dit jaar uitbundiger dan ooit gevierd, en het volk keek haar ogen uit.
De Koning was echter bang geworden voor al die plotsklapse revolutionaire technieken, en hij smeet zijn geleerden in de cel nadat hij tevens een algemeen reisverbod had ingesteld. Iedereen zou voortaan altijd in "het Spel" of "de Spelen" moeten blijven bivakkeren; zij die er nog niet in waren, konden zichzelf een goedkoop toegangsbewijs toe eigenen, op voorwaarde dat men niet uit de Spelen terug zou keren.
Het bleef jaren rustig - wat wil je, als een complete planeet Spelletjes aan het spelen is - maar op een kwade maandagmorgen stapte er een armzalig geklede, bibberende man van het Spelterrein af.
De Koning, zelf net lekker bezig met een potje F-Zero 64, ontstak in een woede die ongekend was: "Wat doe jij hier, boerengepeupel? Is het nog niet goed genoeg? Heb je aan het oneindige leven dan nog niet voldoende? Zijn die drie dimensies, spraakherkenning en geurgestuurde gevoels-interpretators dan nog niet naar je zin?"
"Nee Sire, ik heb het wel zo'n beetje gehad met die Spelen van u" sprak de andere. Hij had deze woorden nog maar net uitgestoten, of hij ontplofte in duizenden stukken en zijn witgetinte ziel ontsprong aan zijn stoffelijke verschijning - en vloog vervolgens met onvoorstelbare snelheid naar de zusterplaneet.
Steeds vaker kwam dit soort incidenten voor: mensen waren het zat om de wereld voorgelegd te krijgen; ze wilden weer terug naar hun eigen invulling ervan, naar de tweeschalig ingekleurde onwerkelijkheid van weleer, naar het vakantiegevoel van een Spel spelen en de optie om het Spel uit te zetten als het ging vervelen.
Op het eind van het verhaal bleef de Koning moederziel alleen achter. Zijn enig bezit was een Spel zonder einde en zonder spelers, en drie geleerden in een cel.
Deze geleerden werden bevrijd, op straffe van een zware opdracht: zij moesten naar de zusterplaneet afreizen, en de oplossing voor de ontvolking van hun moederplaneet met zich mee naar huis torsen.
Elk van deze geleerden kreeg een unieke codesleutel mee. Hun opdracht gaat dag in, dag uit door en zij zullen geen vrijheid krijgen alvorens hun taak erop zit: de ultieme Spelen in de ultieme Speelomgeving zien te krijgen.
Het eerste project - "GameCube" genaamd - is reeds in uitvoering getreden. Hoewel alles redelijk succesvol verlopen is, zal het niet onwerkelijk geacht moeten worden, dat de tweede geleerde over een jaar of 2 aan diens taak dient te beginnen. Zo gaat dat nu eenmaal met gevoelstechnische zaken: zo ben je gelanceerd, en zo stort je neer terwijl je jouw opvolger aan de horizon ziet verdwijnen.
Het schijnt dat de zusterplaneet een dergelijk probleem niet heeft kunnen ondervangen. Hoewel er vele malen vaker Spelen worden georganiseerd, schijnt de innovatie van de Koningsplaneet veelal in deze Spelen te ontbreken. Veel is niet altijd beter.
Naar later bleek, kwamen de drie bloedmooie vrouwen uit dit verhaal van weer een andere planeet, X-Doos genaamd (vrouwen heten daar dus X-Dozen, lijkt me vrij logisch). Ook deze omgeving was niet van problematiek gespeend gebleven: hoewel alles wat er gecreeerd was en werd van een bloedmooie origine was, ontbrak het de Spelen van deze planeet aan invulling en numerieke meerderheden.
In totaal zijn er nu 9 geleerden aangesteld, die elke dag van elke week - dus ook op een druilerige woensdagmiddag als die van vandaag, en zodadelijk zelfs in September - aan het werk zijn om de ultieme eenheid te vinden. Hoewel de planeten momenteel op "crashcourse" met elkaar liggen, lijkt er van een fusie geen sprake te zijn en is het wachten op de "Big Bang"...
...en is het te hopen dat dan alles weer opnieuw begint.
Moraal van het verhaal: koop een console, allemaal. Onze lotsbestemming is reeds bepaald.
Hmmm. is EtM wellicht op dit verhaal ge-inspireerd?
[ Voor 3% gewijzigd door the_Omniscient op 21-05-2003 23:08 ]
Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig
DAAAAAMN typ je dit omdat je je verveelt ofzo..the_Omniscient schreef op 21 May 2003 @ 22:51:
[...]
Moraal van het verhaal: koop een console, allemaal. Onze lotsbestemming is reeds bepaald.
Wat een humor (X-dozen
Als dit verhaal geinsprireerd is door The Matrix Reloaded is de GameCube The One, en de Xdoos Agent Smith.
This space is occupied
Vandaag m'n Ikaruga binnengekregen! Tering, dat is toch wel een knap lastig spel moet ik zeggen, ik ben er ook nog niet helemaal uit wat ik nu 't lekkerste vind spelen: met het analoge pookje of met de d-pad (je kunt beiden tegelijk gebruiken). In principe zou je met de d-pad wat preciezer in dit spel moeten kunnen spelen, alleen is dat ding op de Cube controller nou niet echt fijn...
Waar ik trouwens al wel bang voor was: een breedbeeld tv is voor dit spel niet echt ideaal. Sowieso heb je op een breedbeeld tv altijd al een beetje een probleem met niet-breedbeeld beelden, maar als 't spel dan ook nog eens zo verticaal georiënteerd is als Ikaruga, hou je eigenlijk helemaal weinig speelveld over. Da's wel minder, maar verder is 't toch wel een lekker heftig oldskool spel.
Waar ik trouwens al wel bang voor was: een breedbeeld tv is voor dit spel niet echt ideaal. Sowieso heb je op een breedbeeld tv altijd al een beetje een probleem met niet-breedbeeld beelden, maar als 't spel dan ook nog eens zo verticaal georiënteerd is als Ikaruga, hou je eigenlijk helemaal weinig speelveld over. Da's wel minder, maar verder is 't toch wel een lekker heftig oldskool spel.
erm teevee op zijn zijkant zetten? Is vaak een optie om het beeld dan in het spel te draaien zodat je het speelt 'just like in the arcade'. Aan de andere kant ik ken helemaal niemand die zijn tv draaid voor een game
10 second ninja DONE
Lolbroek... een 82 cm breedbeeld tv ff op z'n zijkant zettenSagat schreef op 21 May 2003 @ 23:49:
erm teevee op zijn zijkant zetten? Is vaak een optie om het beeld dan in het spel te draaien zodat je het speelt 'just like in the arcade'. Aan de andere kant ik ken helemaal niemand die zijn tv draaid voor een game

Je kunt 't spel inderdaad ook gekanteld spelen, met daarbij de optie om de besturing ook te roteren (zodat 't als 't ware een side-scroller wordt) of de besturing zo te laten dat je echt je tv op z'n kant moet zetten. Maar ja, da's dus bij mij niet echt een optie.. En die 'side-scroller' stand speelt niet echt lekker, 't spel is niet bedoeld om van rechts naar links te scrollen en dat merk je ook (de Hud staat dan trouwens ook op z'n kant en da's ook niet echt wat..).
Verwijderd
Ik heb Ikaruga maandag gekocht, echt geweldig spel. Gisteren al een avond lang de tv op zn kant gehad en met 2 players gespeeld. Hoever ben je al gekomen? Het begin van level 4 ben ik een keer gesneuveld op easy. Je kan trouwens ook de HUD veranderen geloof ik, misschien kan je die ook op zn kant krijgen dan.
Verwijderd
Tof dat er nog een ikaruga'er is, zet de beeld mode gewoon op vertical 3 (heb je toch nog best wat beeld) voor de rest erger ik me er niet zo aan. Probeer de eerste keren gewoon te overleven en ga daarna stuk voor stuk proberen te chainen. Vooral het gevoel dat je krijgt als je door een heel veld chained is erg tofLolbroek... een 82 cm breedbeeld tv ff op z'n zijkant zetten ...
Je kunt 't spel inderdaad ook gekanteld spelen, met daarbij de optie om de besturing ook te roteren (zodat 't als 't ware een side-scroller wordt) of de besturing zo te laten dat je echt je tv op z'n kant moet zetten. Maar ja, da's dus bij mij niet echt een optie.. En die 'side-scroller' stand speelt niet echt lekker, 't spel is niet bedoeld om van rechts naar links te scrollen en dat merk je ook (de Hud staat dan trouwens ook op z'n kant en da's ook niet echt wat..).
TV op je zijkant is niet raar, het spel is van nature vertikaal georienteerd. Je kan het ook op horizontaal zetten, dan heb je wel groot beeld maar de controls blijven hetzelfde. Dus moet je je tv op de kant zetten om normale controls te hebben
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 01:37 ]
omg.......twee tv kantelaarsVerwijderd schreef op 22 May 2003 @ 01:35:
[...]
Tof dat er nog een ikaruga'er is, zet de beeld mode gewoon op vertical 3 (heb je toch nog best wat beeld) voor de rest erger ik me er niet zo aan. Probeer de eerste keren gewoon te overleven en ga daarna stuk voor stuk proberen te chainen. Vooral het gevoel dat je krijgt als je door een heel veld chained is erg tof(rewarding is er een mooi woord voor). Ik heb vandaag de 5 miljoen gebroken met 1 continue (a+ op het eerste veld en b+ op de tweede). Hoop van lamsh en jasjenl binnenkort ook scores te zien
TV op je zijkant is niet raar, het spel is van nature vertikaal georienteerd. Je kan het ook op horizontaal zetten, dan heb je wel groot beeld maar de controls blijven hetzelfde. Dus moet je je tv op de kant zetten om normale controls te hebben
Met een grote (breedbeeld) tv is het volgens mij inderdaad niet te doen. Maar mijn 50cm bakkie moet kunnen denk ik. Allleen als je iets anders wilt spelen of *gasp* gewoon tv wil kijken moet je weer aan het werk.....heh oh well die hard gamer zijn gaat niet over rozen (ofzo)
10 second ninja DONE
dreamcast versie 2 dagen gespeeld tijdje terug, toen tv (natuurlijk) ook gekanteld, speelt veel beter, ikaruga is erg cool multiplayer spel, misschien morgen maar ff halen, moet vlieg toch kunnen verslaan ;P
met zijn magere a+
met zijn magere a+
Het is werkelijk geniaal, hoe verzin je het.the_Omniscient schreef op 21 mei 2003 @ 22:51:
[...]
De Legende van de broodnodige Spelen

Schrijf je verhaaltjes voor de kost ofzo?!
Verwijderd
Is een arcadespel dat je op een smalle monitor speelde. Kan je op de tv met zwarte balken links en rechts spelen op met je tv op zn kantNvE schreef op 22 mei 2003 @ 01:28:
Hoe komt het dat je voor dit spel je tv op zijn kant moet leggen![]()
Beetje (erg) raar...
Is leuk om te doen, maakt het spel nog spannender
Edit: Alle potentiele kantelaars opgelet
Eerst stekker uit je tv halen, 10 minuten laten ontladen, dan kantelen en stekker er weer in. Zelfde geldt voor terugkantelen. Anders krijg je rare kleurvlekken
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2003 02:30 ]
Kijk dat wist ik nietVerwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 02:27:
[...]
Is een arcadespel dat je op een smalle monitor speelde. Kan je op de tv met zwarte balken links en rechts spelen op met je tv op zn kant
Is leuk om te doen, maakt het spel nog spannender
Edit: Alle potentiele kantelaars opgelet
Eerst stekker uit je tv halen, 10 minuten laten ontladen, dan kantelen en stekker er weer in. Zelfde geldt voor terugkantelen. Anders krijg je rare kleurvlekken
Ik weet niks over dat hele spel

Ja doe maar.
Verwijderd
Ik zeg Dekjoe Liev. Of gewoon "je moet met je blaadje wapperen". En Tjoetjoe Dzjellie. Of gewoon "die glibberbeesten" 
Heb net in OOT een paar kippen gevangen. De veren vlogen in het rond. Beesten helemaal in paniek. Geweldig
Heb net in OOT een paar kippen gevangen. De veren vlogen in het rond. Beesten helemaal in paniek. Geweldig
[imgmode]By IGN.com
Hands-on Tak and the Power of Juju
THQ's prehistoric platformer plays like a champ at E3.
May 21, 2003 - It's been nearly four months since we last checked-in on THQ's upcoming platforming hopeful, Tak. Since that time, it looks like THQ and development studio Avalanche have been hard at work putting more spit, polish, banana peels, and even Juju itself into a game that had already caught our eye as a potential sleeper hit for 2003. If you missed him the first go around, then be sure to get up to speed in our first look at the title, where we unearthed the basics: Tak is a tribal native who is sent on a quest to save his village by calling upon the mighty powers of Juju -- that's magic to you. Tak's adventure will take him through over 25 diverse levels ranging from colorful outdoor forests to the dark depths of lava caverns, and the one's we've played here at E3 are looking much improved in many ways.
Tak's technical engine was already quite good, with an impressive draw distance and detailed texture work bringing Tak's world to life. All of this has stayed the same, with even more subtle details now painted into the surroundings in that same colorful yet subdued tone. You'll see cracks and foliage weaved seamlessly along floors quite nicely -- it's hard to deny their on-screen beauty. The framerate has also been smoothed out a tad since our last visit, and the game looks to be on track for a solid graphical performance when it releases later this fall.
But what truly stands out the most in this latest version are Tak's improved and newly added character animations. The Avalanche team has already evoked a great sense of life with its abundant and cartoony swinging, flopping, and tromping, but now we're seeing more great touches of animation. As Tak runs through the jungle, his hair tosses and flops up and down surprisingly well. When picking up an object like a fat, wooly sheep, Tak doesn't just lift it above his head -- he squats down, thrusts, lunges it high into the air, and then catches it on his back. Even as he carries it, Tak's walking animation switches to a sped-up, tippy-toe style that looks just as hilarious as it is cool.
Speaking of sheep, creative manager Stephen Jarrett was on hand to give us a demonstration of Tak's newly implemented, creative, and humorous platforming puzzle elements. We've already been treated to a playtest with the palm-tree-orangutan-catapults, and now we see them in action in a new light. Apparently, the big hairy chimps have a fetish for white fluffy sheep, so whenever Tak wanders close with one on his back, the primate will snag it, yank down the palm tree, and catapult it far into the distance. While at first it seems at first that your hard-earned sheep is now gone, circulating sheep through the level actually works to Tak's advantage. Later on, Tak will encounter a small wooden treadmill that's perfectly sized for your average sheep. One good whack to the backside with his rattle and that sheep will start trotting, thus causing the nearby cave door to lift and granting Tak access to an all-new area. That's just a sampling of Tak's creative puzzles that are intertwined fluidly within the levels.
We've also learned a few other new gameplay tidbits to keep our cravings for Tak in check. Gameplay will be centered around a hub world, from where Tak can choose to visit a variety of worlds such as "Tree Village" or "Chicken Temple." Avalanche has packed the levels full of more animals and ways to interact with them and their surroundings. Along the way, he'll still square off against plenty of gremlin baddies -- now renamed to "Nerbils." There are even new "boss levels," such as Chicken Island, where Tak must hit the disco dance floor and keep his funky moves in beat to defeat the resident overlord. The game is even slated to feature a snowboarding level where Tak cruises down a wintry slope with wooden planks strapped to his feet. As you can see, there's nothing about Tak that makes this game a straightforward collection of platforming stereotypes, and so far, it looks promising.
We were also now treated to a sneak-peek at the line-up of Juju personalities to star in the final version of the game, and the list of characters looks to be right on par with Tak's own goofy stylings. You'll enlist the help of guys like the diminutive and moody Dinky Juju or the obnoxiously ignorant Two-Headed Juju buffoon. You'll even meet the lonely and insecure Dead Juju who just tries so hard to be liked, but really, he's quite the nerd. The character art and models are pretty sharp and fitting of Tak's cartoony universe in a sort of Conker way but without the excessive vulgarity. Each powerful Juju will grant Tak new abilities to solve puzzles and fight crime as he journeys on his quest -- despite their smelly insecurities, you will come to appreciate them all.
There's no denying the kid-friendly charm driving Tak and his Nickelodeon license, but we're betting that this game's comic appeal and quality polish will hook a broader reach of platform gamers than even THQ itself realizes. The play mechanics are still very comfortable and feature a decent range of abilities, such as a blowgun that doubles as a pole vault and now a helicopter float as Tak spins it wildly above his head. Every time we get our hands on this game, THQ and Avalanche find a few new ways to convince us that we might actually have fun playing this creative little platforming puzzler. Tak doesn't ship to stores until later this year, so there's still a little more time to see how much more finesse the team can squeeze into the code. But in the meantime, check out these brand-new images and direct-feed Tak-a-licious flicks in our media section below!

Chickin' Stu'

Bye Bye sjaapie
[/imgmode]
Ziet er best kewl uit man. Kiddy grwon up games rule
[imgmode]By IGN.com
Nintendo's Preview Disc
We've got it -- plenty of pics, details, and movies inside.
May 20, 2003 - It was just over one month ago today that IGNcube reported details of a playable GameCube demo disc to be officially produced and shipped to stores courtesy of Nintendo -- a first for the traditionally conservative company. Today, we've scored a few copies of our own demo discs, and here's a full look at what you can expect when and if you should ever be fortunate enough to track one down for yourself.
The disc boots with a standard GameCube intro and then kicks into the flashy Cube slashing logo that was used at various trade shows throughout the years (including E3 2002). Next, a menu screen pops up with a scrolling list of selections on the right side of the screen accompanied by logos and images on the left. The entire production feels, looks, and sounds very similar to the various in-store playable demos that you've no doubt already seen in stores. Click the image below to see a quick video clip of the Preview Disc interface.
The disc comes with playable demos of the following GameCube titles:
-Viewtiful Joe (Capcom)
By now, you know all about our boy Joe. Capcom's super-stylish superhero action title is now the talk of the town, and the very same demo version that we just got done playing at E3 2003 is right here waiting for you on this disc. You'll start as regular street-clothes Joe, learn your dodge, punch, and kick techniques, and then face the grand master to unlock your true superhero potential and learn the fine art of slow-motion and ass kicking. There's an entire first level playable after that with a very cool final boss awaiting, and the entire experience takes about 15 minutes to play through. VJ fans won't be disappointed, as this game alone makes the entire disc worth owning.
-Billy Hatcher and the Giant Egg (Sega)
Sega's brand-new and GameCube-exclusive platformer hero goes by the name of "Billy" -- a goofy little chicken boy that rolls around giant eggs, feeds them, and saves the world. There's only a single playable level/mission on the disc, and it's also the exact same version that we played through on the E3 show floor. It's a fun and goofy little demo, so check it out.
-Splinter Cell (Ubi Soft)
You know it -- you love it. Players take control of Sam in one of the final missions: the Chinese Embassy. Sam's equipped with a ton of gear and weapons, and it makes for a fun and lengthy demo. You can even plug in your GBAs and take advantage of the connectivity map feature just like the full retail version, so that's another fun tinker toy for those who don't already own this excellent game.
-Sonic Adventure DX Director's Cut (Sega)
Though still a technically imperfect port, Sega's Dreamcast classic is playable on the disc and allows players to choose to select either Sonic, Tails, Knuckles, Amy, or Big the Cat. Each character is featured in a different environment -- Sonic speeds through the opening level (complete with Shamu-bridge scene), while Big the Cat grabs his fat rod and fishes for his froggy friend. It's a very nice and diverse treat for Sonic fans.
-Soul Calibur II (Namco)
It's the fighting game to end all fighting games on the Cube, and it's playable on the demo disc. But sadly (and to be expected), there are only two selectable characters, and Link is not one of them. Players can choose between Cassandra and Nightmare, and alternate costumes for both have been included. The demo takes players through a four-stage fight that always includes the following opponents in the following order: Siegfried, Asteroth, Taki, and Voldo. There's also a real-time rendered clip of Link doing his weapons demonstration when the title screen is left idle -- Namco really knows how to tease us Nintendo fans, eh?
Gamers who own a GCN-GBA link cable can also plug in their portable systems to download a couple of sweet, playable, handheld games:
-Wario Ware, Inc.: Mega Microgame$ (Nintendo)
-Dr. Mario (Nintendo)
(Check out sister-site IGN Pocket in the very near future for a preview glimpse of these downloadable Preview Disc GBA titles.)
But wait -- that's not all. The disc is also packed with a smattering of video clips, including many of the playable GCN games above. Other non-playable titles featured on video include:
-F-Zero GX (Nintendo)
-Star Wars: Rogue Squadron III: Rebel Strike (LucasArts)
-Madden NFL 2004 (Electronic Arts)
-NCAA Football 2004 (Electronic Arts)
-The Legend of Zelda: The Wind Waker (Nintendo)
While the disc is currently being sold at some retail outlets as early as today for approximately $10 U.S., we're learning that such means of distribution may not be according to Nintendo's official plans. (Notice the little "NOT FOR RESALE" doozy in the images below.) Don't be surprised to find this previewable treat strictly as part of a GCN console bundle promotion in the very near future. It's a shame, too, because we certainly know that Nintendo fans across the country would be willing to shell out 10 bucks to get their hands on these great playable demos (and we'd love to get other sweet playable games like F-Zero, 1080, Crystal Chronicles, and Mario Kart, too)!
But for now, check out these images of the disc in the gallery below (and click to the media section for larger versions), and good luck in your quest to score your own copy!

Front

Het schijfje zelf

Back
[/imgmode]
Reden genoeg om een Freeloader aan te schaffen?
Ik hoop iig dat de disc hier ook uit komt.
Lijkt me een goede zet van the Big N om elk kwartaal een officiele demo disc te verkopen/weg geven...
Ik heb nu zo veel goede reacties gehoord over het spel dat ik zeker ga kopen. Alleen even kijken wanneer (en hoeIkaruga
Toch lijkt me BurnOut II ook goed...
[ Voor 8% gewijzigd door NoTimeRemains op 22-05-2003 08:51 ]
This is the Way.
Ik heb gisteren even WE6 van Simonsscj kunnen lenen. Maar wat is dat toch een heerlijke game. Option file meteen aan de praat gekregen en de menu's worden best snel duidelijk.
Qua gameplay is het natuurlijk helemaal feest. Alleen zou ik wel graag een vertaling van de handleiding hebben, want het schieten valt me toch vies tegen.
Nu maar hopen dat vandaag mijn eigen WE6 op de mat ligt en niet (zoals ik begin te vrezen) bij de douane...
Qua gameplay is het natuurlijk helemaal feest. Alleen zou ik wel graag een vertaling van de handleiding hebben, want het schieten valt me toch vies tegen.
Nu maar hopen dat vandaag mijn eigen WE6 op de mat ligt en niet (zoals ik begin te vrezen) bij de douane...
Verwijderd
Neeeee. Kipjes zijn lief. Nooit kipjes slaan...Thunder schreef op 22 May 2003 @ 08:36:
Probeer die kippen is een stuk of wat keer te slaan met je zwaardje is ook leuk.
(mijn nick betekent Kip in het Spaans - komt van El Pollo Diablo uit Monkey Island - een gigantische evil maneating chicken en een erg pikante kipschotel
Het is niet te vergelijken met een gta3, maar het kippen geweld in zelda moet je gewoon mee gemaakt hebben. Hebben jullie trouwens ook wel is wat gejat in zelda? Ik zelf heb het alleen voor elkaar gekregen in de orginele gameboy (non color) zelda, ook humor 
ff wat anders, gister heb ik de pc demo van bloodrayne gedowned en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van dit spel. Volgens de site zou de ook voor de cube moeten uitkomen, weet iemand hier meer over? Oh en ik vraag me af wat er met splinter cell gebeurt is. Nadat ie bij gammo was gerecenseerd had ik verwacht dat hij wel op korte termijn in de winkel te vinden zou zijn hier, maar ik heb hem nog nergens gezien.
ff wat anders, gister heb ik de pc demo van bloodrayne gedowned en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van dit spel. Volgens de site zou de ook voor de cube moeten uitkomen, weet iemand hier meer over? Oh en ik vraag me af wat er met splinter cell gebeurt is. Nadat ie bij gammo was gerecenseerd had ik verwacht dat hij wel op korte termijn in de winkel te vinden zou zijn hier, maar ik heb hem nog nergens gezien.
10 second ninja DONE
Verwijderd
Tom Clancy's Splinter Cell (Ubisoft) 5 juniSagat schreef op 22 mei 2003 @ 10:18:Oh en ik vraag me af wat er met splinter cell gebeurt is. Nadat ie bij gammo was gerecenseerd had ik verwacht dat hij wel op korte termijn in de winkel te vinden zou zijn hier, maar ik heb hem nog nergens gezien.
Verwijderd
Haha ik heb mijzelf een keer betrapt op het gebruik van het woord blazen, "blaas snel daar tegen aan met je uitrekbare blaadje!".Verwijderd schreef op 22 mei 2003 @ 10:24:
Ik noem het meestal ook met het blaadje wapperen en anders deku leef of zoiets.
teveel hack&slash 4 mijSagat schreef op 22 May 2003 @ 10:18:
Het is niet te vergelijken met een gta3, maar het kippen geweld in zelda moet je gewoon mee gemaakt hebben. Hebben jullie trouwens ook wel is wat gejat in zelda? Ik zelf heb het alleen voor elkaar gekregen in de orginele gameboy (non color) zelda, ook humor
te snel saai
This is the Way.
Verwijderd
lolVerwijderd schreef op 22 May 2003 @ 10:35:
[...]
Haha ik heb mijzelf een keer betrapt op het gebruik van het woord blazen, "blaas snel daar tegen aan met je uitrekbare blaadje!".
Maar pollo spreekt het tenminste goed uit
Kan iemand misschien een paar screens van Ikaruga posten??
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
On it...

[img]600,400]http://cubemedia.ign.com/cube/image/ikaruga_040903_gcn_r03lg.jpg[/img]

[img]600,400]http://cubemedia.ign.com/cube/image/ikaruga_040903_gcn_r03lg.jpg[/img]

[ Voor 113% gewijzigd door NoTimeRemains op 22-05-2003 12:49 ]
This is the Way.
wauw!
wat een heerlijke chaos
wat een heerlijke chaos
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Deel 1 is nog niet uit of...
News: Splinter Cell Sequel
May 21st 2003 22:36 by Paolo
Called Splinter Cell: Pandora Tomorrow, it will feature a multiplayer online mode. Maybe.
Ubi Soft today announced that a sequel of the highly successful Splinter Cell is now in development, with a planned release date of Q1 2004.
The game, that will be released on all the major platforms, will be called Splinter Cell: Pandora Tomorrow and it will feature its trademark stealth action gameplay with some new action sequences and more detailed environment, as well as a brand new online multiplayer mode.
This online multiplayer modality will be a first for a stealth game, but it’s unknown if it will be included in the Gamecube version, given Nintendo’s cold attitude towards online gaming.
Jaja M$ heeft een hit in handen met SC en dat moeten ze gewoon even uitmelken ...
This is the Way.
LOL
ik wil denk ik niet eens weten hoe de heftige screens eruit zien.
ik wil denk ik niet eens weten hoe de heftige screens eruit zien.
Dit topic is gesloten.