Asus M2400n Centrino M2000-series notebookreview

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.841 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Naar aanleiding van een aantal directe (ICQ) en indirecte vragen (in topics) naar mijn nieuwe laptop heb ik maar besloten om een korte review te schrijven over mijn aankoop.

Ik heb dit apparaat al enkele weken en ben er nog steeds uitermate tevreden over.

Specs
Processor
-Intel Pentium M Processor with 1MB On-Die L2 Cache
-Speeds at 1.3GHz.
-uFC-PGA package
BIOS
-AMI, 4Mb Flash EPROM, PMU, Plug & Play.
-Boot from IDE CD-ROM and USB FDD, Ai-flash II
Chipset
Intel 855 GM

Main Memory
-On board 256 MB DDR266 DRAM design
-1 x SODIMM socket for expansion up to 768MB (BTO option) on system bottom side

Display
14.1" XGA 1024x768 active matrix TFT, 64K colors max

Graphics & Video Module
Embedded 855 GM internal GFX

PC Cards Slot
-PCMCIA 2.1 supports one Type II/I
-32-bit PC CardBus 1.0 architecture
-Ricoh CardBay design to support SmartMedia, MMC/SD, Memory Stick, Smart Card

Hard Disk Drive
-2.5" 9.5mm IDE HDD /w Ultra DMA/100 / S.M.A.R.T. supported (schijnt IMB liquid bearing te zijn)
-Supported capacities of 40/60 GB and 4200RPM (BTO option)

Optical Storage Device
-Interchangeable 5.25" ATAPI 24/16/10/24X DVD+CDRW Combo module
Toshiba, burnproof
-Support module warm swap function

Connectivity
-USB1.1 Bluetooth dongle support
-MDC Modem support
-MiniPCI 802.11b module (BTO option)
-MiniPCI 802.11b/a dual-band module (BTO option)
-AC Link V. 2.1 Compliant and V.92 / K56flex support
-On board 10/100 Mbps RealTeK Fast Ethernet controller
-Full and Half duplex mode support for 10/100 Mbps
-MODEM supported V.92 and universal PPT ( CTR 21, JATE, FCC, A-tick, DGT)
-Wireless Certification System: TWN, CHN, FCC, European

Interface
-One EPP/ECP Parallel port/D-sub 25-pin
-One VGA port/Mini D-sub 15-pin for external monitor
-Two USB ports support USB 2.0
-Two Audio jacks: Audio-out / Mic-in
-One LAN RJ-45 and One Phone RJ-11 jack
-One 1394 B Type jack
-One Infrared port support IrDA
-PortBar III 68-pin connector

Audio
-Built-in AC'97 compliant audio chip, with 3D effect & full duplex
-Built-in speakers and mono microphone.

Power Management
-Full feature SMI power management, Stand-by, Suspend to Disk, and Suspend to RAM
-APM 1.2 and ACPI 2.0

Battery Pack & Life
-Main: Li-Ion 8cells, 3.7V, 4400mAh, 65.12W battery pack
-Built-in gauge IC
-Run-down life, 4 hrs (Approx.), with Power4Gear extend battery run-down life to 7.4 hrs
-Charging time, 2.5 hrs Quick charge (System off) / 4hrs (Power on)

AC adapter
-Output : 19V DC, 3.42A, 65W
-Input : 100~240V AC, 50/60Hz universal
-3pin power supply system

Dimensions/Weight
-306 x 246-253 x 22mm front (min) 36-37mm rear (max.)
-4.8 lbs / ~2.2 kg w/ traveler drawer

Shipment bundle S/W:
-Trend PC-cillin 2002
-Ahead Nero v5.0+
-Asus DVD software

it?s all about the looks

Deze laptop is de nieuwe Centrino-notebook van Asus dat voortborduurt op de M2-series. De M, staat waarschijnlijk voor Mobility, en dat komt dan ook duidelijk naar voren. Zoals je uit de specs kan uitmaken behoort dit notebook met een gewicht van 2.2kg tot de lichtere klasse.
De vorm is zodanig gemaakt (een wigvorm) dat het optisch veel dunner lijkt dan het dun is (306 x 246-253 x 22mm front (min) 36-37mm rear (max.)).

Hoewel dit apparaat een titaniumlook heeft, is enkel het beeldschermgedeelte van metaal. Helaas niet van titanium, maar een magnesiumlegering. Het toetsenbordgedeelte is van kunstof gemaakt, maar voelt zeer stevig aan.

De toesten zijn semi-transparant. Lijkt onzinnig, maar de echte tweaker kan wel wat verzinnen om dit te benutten (ik zat te denken om deze te verlichten met wat miniledjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/notebook/m2000n/m2nphoto.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/notebook/m2000n/Top-L-F.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/notebook/m2000n/Left-F-OPEN.gif

Bediening
Ik had hiervoor een Toshiba Tecra, waarvan de toetsen zeer soepel zijn in te drukken.
De toetsen van deze Asus voelden stevig en stug aan toen ik het net kocht, maar zijn na verloop van tijd heel soepel geworden. Tikt gewoon heerlijk.
Ik ben echter niet geheel te spreken over de indeling. Het is zodanig opgesteld dat wanneer je in het donker tikt, niet kan aanvoelen welke toets wat is. Vrijwel alle toestsen zijn van hetzelfde type ook. Niet echt handig voor nachtelijke codeersessies dus...
De entertoets is ook zeer klein. Heel vaak toets je de nabijliggende toetsen aan.
Kwestie van gewenning eigenlijk, maar dit had met een goede ontwerp natuurlijk voorkomen kunnen worden.

Boven het toetsenbord zijn vijftal ronde knoppen aanwezig. Twee grote aan beide uiteinden en vier in het midden.
De uiterste rechterste knop is de powerknop, de notebook kan dus ook alleen aan als de scherm opengeklapt is.
De meest linker is bedoeld om de Asus-applicatie PowerGear4 te bedienen. Deze dient voor powermanagement.
De middelste 4 kleine toetsen zijn voor het starten van applicaties.

De touchpad is zeer gevoelig in te stellen en werkt heel nauwkeurig. Zelfs met m?n dikke vingers is de bediening geen probleem. De bijgeleverde driver maakt het gebruik van de 4 touchpad toetsen overbodig naar mijn mening. Scrollen doe ik door de zijden van de pad te beroeren. Doubleclick en rechermuisknop zijn door mij aangewezen op de hoeken van de pad. Zelfs navigeren in m?n browser kan ik met de pad doen (back/forward).

Daarnaast krijg je nog een mooie Asus optische muis erbij, helemaal in passende titaniumlook. Van binnen is het een logitech OEM-muis, dus over hoe prettig deze werkt hoef ik niet meer te vertellen.

prestaties
Geen commentaar, hierbij een aantal Sandratesten, trek je conclusie.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/athlonkmf/laptop/Sandra1-maxperf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/athlonkmf/laptop/Sandra2-maxperf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/athlonkmf/laptop/Sandra3-maxperf.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/athlonkmf/laptop/Sandra4-maxperf.jpg

Gaming:
Ik heb geen 3D-mark in huis, dus exacte benchmarks kan ik je niet geven.
Enige wat ik kan zeggen is dat mijn workstation (Athlon XP2200+, 768MB, GeForce4 MX440) een 3d-spel 37 fps geeft.
Datzelfde spel onder mijn andere workstation (Athon 650, 768MB, Geforce 1) 17fps, maar op de notebook 21fps geeft.
Extreem slecht is het dus niet, maar supergaming is het ook niet. Voldoet voor mij iig.

Lawaai.
De Pentium M-processor is ontworpen om te presteren en toch z?n hoofd koel te houden. En dat doet ie dan ook goed. De DVD-rom en HDD worden nog warmer (naja, je voelt het wel) dan de CPU zelf.
De CPU-fan slaat bijna nooit aan, en zelfs als ie dat doet, hoor je het niet met normaal omgevingsgeluid (lees: zoemen van je workstation)

uitblinker
Ik had dit notebook gekocht met gebruiksduur op accu als hoogste prioriteit, en ik moet zeggen, deze heeft me zeker niet teleurgesteld.

In een onofficiele test, waarin ik een avond nonstop ging testen op mijn gemiddeld gebruik. 2 divx-films van 30 minuten, 15 minuten 3d-spel spelen, kwartiertje iets tikken en de rest van de tijd internetten/lezen (browsen van jpg) gaf me een werktijd van vijf en een half uur ongeveer.

Een andere test, waarbij ik een constante slideshow van jpg laat tonen met tussenpauzes van 15secs (jpg wordt geladen via LANnetwerk, UTP). Intel Speedstep op automatic performance, DVD-rom geplaatst en Power4Gear op maximum battery-stand, kwam ik uit op 6:37 uur werktijd. (gemeten met een tool genaamd BatteryMon)

En een derde test, wordt dezelfde slideshow getoond, maar dan plaatjes vanaf HDD. Speedstep op max. Battery, DVD-rom verwijderd, Power4Gear max-battery. En ik kreeg een ongelooflijke 7:28 uur eruit geperst voordat 1% accu overbleef en de notebook in hibernate ging!!!

Accesoires
Je krijgt niet al teveel accesoires bij deze notebook. Standaard zit er GEEN operating system op. Dus ook geen recovery cd. Scheelt weer paar 100 euro, dus een goede zaak lijkt mij.
Een floppydrive krijg je ook niet, mis ik ook niet. Gebruik al jaren geen floppies meer.
Wel krijg je een zeer luxeuze en stevige leren tas bij met een klein subtiel glimmende Asuslogo en natuurlijk de gevoelige Aus/logitech optische muis.

Conclusie
Ik had deze notebook gekocht voor de beloofde extra batterijlevensduur en ik ben absoluut niet ontevreden. Naja. 9 uur gebruiksduur lijkt me nog leuker, maar helaas...
De bijgeleverde accu heeft wel minder vermogen dan het vorig M2-model, misschien dat later een sterkere accu verkrijgbaar zal zijn en kan 9 uur gebruiksduur zeker gehaald worden.

De prestaties spreken al voor zich, ik ben er uitermate tevreden over. Aangezien ik geen gamer ben, heb ik niet zoveel flitsende gfx nodig. In fact, ik gebruik het niet vaak op maximum performance, maar kies ik meestal voor automatic-stand bij gebruik van het lichtnet. Energiebesparend he, beter milieu begint bij je portemonnee.

[ Voor 3% gewijzigd door kmf op 12-05-2003 17:17 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
De wifi heb ik nog niet kunnen testen omdat mijn bankrekening nog moet bijkomen van deze aankoop. Een wifi-accesspoint zit wel hoog in m'n verlanglijstje.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

mooie review :) voor mij is de batterij tijd erg belangrijk! dat ziet er in ieder geval goed uit. spellen speel ik al een tijdje niet meer wegens tijd gebrek.

voornaamste taken zijn :
- Office / proggen en security stuff (daarom is WIFI voor mij ook erg belangrijk)
- muziek / dvd (voor op reis)

ik kijk nog even verder, maar mocht ik deze kopen dan zal ik proberen om WIFI even te testen. (onder voorbehoud dus ;))

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Mooi, mooi, een zeer informatieve post. Ik ben van plan om mijn huidige Laptop te vervangen met de M2400N. :)

Zou je misschien nog enkele (highRes) foto's van je laptop willen posten? Zodat ik het nog een weekje vol hou. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art2d2
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-01 21:43

art2d2

art2d2

weet iemand of ie ook binnen kort uit komt met een 1.6GHz ? want daar ga ik dan voor met 512MB en 15" Svga

http://www.art2d2.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
art2d2 schreef op 12 mei 2003 @ 18:44:
weet iemand of ie ook binnen kort uit komt met een 1.6GHz ? want daar ga ik dan voor met 512MB en 15" Svga
Hoe kom je erbij dat de 1.6Ghz 512MB en 15" heeft :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
FMS schreef op 12 May 2003 @ 18:31:
Mooi, mooi, een zeer informatieve post. Ik ben van plan om mijn huidige Laptop te vervangen met de M2400N. :)

Zou je misschien nog enkele (highRes) foto's van je laptop willen posten? Zodat ik het nog een weekje vol hou. ;)
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/athlonkmf/laptop/TN_IMG_3025.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/athlonkmf/laptop/TN_IMG_3026.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/athlonkmf/laptop/TN_IMG_3027.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/athlonkmf/laptop/TN_IMG_3029.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/athlonkmf/laptop/TN_IMG_3030.JPG

[url=http://members.lycos.nl/athlonkmf/laptop/TN_IMG_3031.JPGAfbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/athlonkmf/laptop/TN_IMG_3031.JPG[/]

[ Voor 244% gewijzigd door kmf op 12-05-2003 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60129

Erg leuke foto,s

Ik zit er ook aan te denken deze te gaan aanschaffen,

zou je mischien ook wat fotos van de zijkant kunnen nemen? ik bedoel dat ie dunner lijkt dan ie is wil ik ook wel eens zelf zien. Ik heb in de omgeving utrecht nog geen shop gevonden om m uit te testen. :) :)

Ziet er cool uit

enneh speelt ie de dvds en divx een beetje mooi af, de videokaart is immers niet het sterkste staaltje van deze laptop.... :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Laatst online: 23-06 13:53

Beaves

Usque ad Finem

En wat ook redelijk belangrijk is, hoe is het beeldscherm, want dat is toch een van de meest belangrijke dingen, je kijkt er continue naar. De resolutie vind ik wat laag, Dell heeft bijvoorbeeld 14" schermen die 1400xnogiets halen, dat vind ik persoonlijk iets fijner.

Ik zit ook aan een Asus te denken, ik heb liever een Dell, maar die zijn veel duurder. Asus maakt erg mooie laptops die niet echt duur zijn en je kan ze op de hoek halen (Mycom bijvoorbeeld). Voor Dell moet je maar op de plaatjes op de site afgaan.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Anoniem: 60129 schreef op 13 May 2003 @ 01:16:
Erg leuke foto,s

Ik zit er ook aan te denken deze te gaan aanschaffen,

zou je mischien ook wat fotos van de zijkant kunnen nemen? ik bedoel dat ie dunner lijkt dan ie is wil ik ook wel eens zelf zien. Ik heb in de omgeving utrecht nog geen shop gevonden om m uit te testen. :) :)
zal ik morgen wel even doen
Ziet er cool uit

enneh speelt ie de dvds en divx een beetje mooi af, de videokaart is immers niet het sterkste staaltje van deze laptop.... :) :) :)
divx en dvds hebben natuurlijk niks met videokaart te maken. Deze maken gewoon gebruik van CPU-kracht. En daar heeft ie dus meer dan genoeg van. Op 25% CPU-kracht (max. powersavingstand) kan ie niet geheel vloeiend bepaalde divx5-filmpjes afspelen (geluid loopt asynchroon bij snelle scenes), maar dat is niet verwonderlijk, aangezien mijn Athlon650 deze al niet aankon.
CPU op 50% lostte het probleem uiteraard compleet op. (enhanced speedstep, kan in fasen van 25% vastgesteld worden)

Op 25% CPU-kracht draaien DVDs al prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Beaves schreef op 13 mei 2003 @ 01:26:
En wat ook redelijk belangrijk is, hoe is het beeldscherm, want dat is toch een van de meest belangrijke dingen, je kijkt er continue naar. De resolutie vind ik wat laag, Dell heeft bijvoorbeeld 14" schermen die 1400xnogiets halen, dat vind ik persoonlijk iets fijner.

Ik zit ook aan een Asus te denken, ik heb liever een Dell, maar die zijn veel duurder. Asus maakt erg mooie laptops die niet echt duur zijn en je kan ze op de hoek halen (Mycom bijvoorbeeld). Voor Dell moet je maar op de plaatjes op de site afgaan.
Het scherm is veel scherper en helderder dan mijn Toshiba Tecra, maar daar had ik dan ook maar 800x600 resolutie.
1024x800 werkt prima voor mij, ook al werk ik op mijn workstation op een resolutie van 1600x1200.
Ik vond het niet waard om zoveel geld uit te geven aan een scherm dat 1" groter is en (waarschijnlijk) ook alleen 1024 aan kan (alleen hele dure modellen kunnen een hogere reso aan). Een 15" vreet ook meer energie, wat natuurlijk tegen mijn #1 priority ingaat.

Een medetweaker, Exirion heeft dit model ook gehaald, en merkte op dat hij het beeldkwaliteit niet echt goed vind. Maar de volgende dag zei hij dat het beeld beter lijkt te zijn geworden. Misschien hebben die dingen een burn-in tijd nodig of zo :?

Ik merkte dit zelf ook wel. In het begin leek wit meer cremekleurig, maar nu is het helemaal wit. Kleurweergave is prima geworden.

(PS. Exirion schijnt een sub-deadpixel te hebben, een pixel kon geen groen weergeven OID, ik kan geen dead pixel spotten gelukkig :) )

Wat heel erg opvalt is dat het scherm heel fel kan zijn, op de hoogste stand doet het gewoon pijn aan de ogen. Gelukkig is de brightness makkelijk te regelen en in zeer veel trappen. Ik gebruik m'n laptop meestal in de 10-20% brightnesszone. 100% zou waarschijnlijk enkel op terrassen worden gebruikt.
Antireflectie coating zit er trouwens ook op. En werkt nog prima ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:14

reiker

dan jij!

Wat ik me nou afvraag is hoe deze laptop op grafisch gebied presteert in vergelijking met de Ati Mobile Radeon 9000 die in de Acer-versie met Centrino processor zit... Heeft iemand daar een antwoord op?

edit: athlonkmf, kan jij misschien wat meer vertellen over het grafische gedeelte van de Asus?

edit2: via de website van Intel ben ik er al achtergekomen dat de chipset (855GM) werkt met "Intel® Extreme Graphics 2 technology". nu nog iets vinden over het geheugen, shared/dedicated etc...

[ Voor 49% gewijzigd door reiker op 13-05-2003 12:46 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

toch nog 2 vraagjes, heb de site bekeken en jou post:

- zit er wireless in of moet je nog een kaartje kopen?
- er is geen tv out? (zie wel iets voor externe monitor)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Even een paar vragen beantwoorden.

Wifi zit er uiteraard standaard in, dat hoort bij het Centrino-platform. anders mochten ze niet eens die naam gebruiken.

Er zit geen TV-out op.

En het grafisch gedeelte. Is idd Intel Extr. GFX. Het schijnt 8MB shared te zijn, maar ik kan nergens de settings daarvan zien en het lijkt zelfs alsof m'n RAM gewoon 256 MB is.
Qua prestaties had ik al gezegd. Het is ietwat beter dan een Geforce1, maar heel wat slechter dan een Geforce4. Denk dat het ergens rond de Geforce 2-3 schommelt. Ik heb geen 3d-max...

En ik baal wel een beetje, want nu is de prijs van deze prachtlaptop al met 100 euro gedaald. Had ik twee weken gewacht, dan had ik nu ook een Wifi-AP kunnen kopen...
Maar ik heb wel twee weken eerder kunnen genieten.

[ Voor 14% gewijzigd door kmf op 14-05-2003 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48795

Zou je nog foto’s van de zijkant kunnen maken? :) Ik wil weten hoe dun hij oogt, want 3.7cm is toch behoorlijk dik.

Zou je misschien ook iets meer kunnen vertellen over de behuizing ervan of het stevig genoeg is etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Anoniem: 48795 schreef op 14 May 2003 @ 12:08:
Zou je nog foto’s van de zijkant kunnen maken? :) Ik wil weten hoe dun hij oogt, want 3.7cm is toch behoorlijk dik.

Zou je misschien ook iets meer kunnen vertellen over de behuizing ervan of het stevig genoeg is etc.
http://members.lycos.nl/athlonkmf/laptop/IMG_3032.JPG
http://members.lycos.nl/athlonkmf/laptop/IMG_3033.JPG

Als je een 19" monitor hebt, dan zijn ze op ware grootte.

Hoe sterk de behuizing is? Tja, ik zal er niet op zitten. Maar scherm is van metal, en main body is van kunstof.
Als je het aan een hoek optilt, gaat het niet eens kraken, dus stevig is die wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 10:35

Exirion

Gadgetfetisjist

athlonkmf schreef op 13 May 2003 @ 01:46:
(PS. Exirion schijnt een sub-deadpixel te hebben, een pixel kon geen groen weergeven OID, ik kan geen dead pixel spotten gelukkig :) )
Ik heb inmiddels toch een nieuw exemplaar zonder problemen :P
Overigens vind ik het display voor een notebook erg goed. Je moet 'm alleen niet naast m'n desktop 17" Hitachi TFT zien want dan valt het beeld echt enorm tegen ineens ;)
Anoniem: 48795 schreef op 14 mei 2003 @ 12:08:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Exirion/pics/DSCN1147_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Exirion/pics/DSCN1148_2.jpg

Lekker plat en slank. Het bovenpaneel is zoals athlonkmf al schreef van metaal (magnesium) en de zilverkleurige rand om het keyboard heen ook. De titaniumkleurige rand tussen keyboard en zilveren rand in is kunststof. Al met al voelt het geheel lekker licht en stevig aan. Ik las ergens dat de binnenkant van de notebook grotendeels magnesium is voor laag gewicht en hoge stijfheid van het frame.

En de accutijd: ik haal zoals athlonkmf ook meldde regelmatig ruim 6 uur op 1 acculading. Met gemiddeld gebruik is ruim 5 uur wel het minimum :)

Het enige minpuntje: bij zowel m'n vorige m2400n als de huidige vind ik het deel van het toetsenbord waar de cursortoetsen zitten een beetje klapperig aanvoelen. Er zit een klein beetje speling ergens waardoor ie soms wat klappert als je hard typt. Verder ben ik helemaal tevreden. Het ziet er gelikt uit, draait als een tiet en is nog stevig ook voor een leuke prijs.

Deze week koop ik nog wel een WLAN access point :P Ik heb wat matige verhalen over de Asus WL-300 gelezen maar ik denk dat ik die toch haal. Is vrij goedkoop en ziet er netjes uit voor in de woonkamer. Mocht ie erg tegenvallen dan breng ik 'm weer terug.

Overigens is de muis die er bij zit gewoon een optische Logitech OEM muis die in titanium kleur is gespoten. Lekker klein muisje dat prima werkt. Netjes dus.

[ Voor 5% gewijzigd door Exirion op 14-05-2003 14:08 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik blijf 't een enorm mooi notebook vinden. Wel erg jammer dat er geen TV-out op zit...

Maarre, wat zijn de 'concurrenten'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Update: Ik heb vanmiddag de Asus WL-300 access point gekocht en aan m'n Edimax router gehangen, en het werkt prima :) Het bereik valt me best mee en met 128-bit encriptie haal ik in de kamer hiernaast nog ruim 400KB/s. Voor internetten e.d. meer dan voldoende vind ik. Overigens blijkt Intel op redelijk korte termijn met een release van Linux drivers voor de WLAN 2100 chipset van de Centrino te komen. Lijkt me erg welkom :Y)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-06 22:35
Timmey schreef op 14 May 2003 @ 17:09:
Ik blijf 't een enorm mooi notebook vinden. Wel erg jammer dat er geen TV-out op zit...

Maarre, wat zijn de 'concurrenten'?
Ik zit zelf te twijfelen over deze Acer
http://www.de-laptopper.nl/products.php?prodID=9461
in dit topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/754499/6

en Asus zelf heeft een leuke nieuwe laptop uit:
http://www.de-laptopper.nl/products.php?prodID=11698

Intel® Centrino™ Mobile Technology
2-Spindle 14.1" XGA/SXGA+ TFT
Pentium® M processor 1.5+ GHz
Intel® 855 GM Chipset
Intel® PRO/Wireless 2100 Network Connection
Secondary battery available
PortBar III Support
Touchpad lock support

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Stiffener schreef op 16 mei 2003 @ 11:47:
[...]

Ik zit zelf te twijfelen over deze Acer
http://www.de-laptopper.nl/products.php?prodID=9461
in dit topic http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/754499/6

en Asus zelf heeft een leuke nieuwe laptop uit:
http://www.de-laptopper.nl/products.php?prodID=11698

Intel® Centrino™ Mobile Technology
2-Spindle 14.1" XGA/SXGA+ TFT
Pentium® M processor 1.5+ GHz
Intel® 855 GM Chipset
Intel® PRO/Wireless 2100 Network Connection
Secondary battery available
PortBar III Support
Touchpad lock support
Dat is de M3800n. Ik had die ook even bekeken. het is vrijwel identiek aan de 2400n, alleen is de 3800 niet in wigvorm gebouwd. Je levert flink wat in qua compactheid, maar wint wel de mogelijkheid om 2e accu in te proppen -> 10,5 uur gebruiksduur. Genoeg voor een lange vlucht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 11:52
Hmm klinkt erg goed in mn oren! :)
Ik bezit zelf de Asus L3400s.. accu-tijd 2 uur en 10 minuten :P
Jammer dat hij geen tv-out heeft wat voor mij toch wel zeker een must is..

Kan je misschien een 3dMark2001 test draaien? Of is 8 mb daar te weinig voor :?
Ben erg benieuwd naar de 3dprestaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

w00t, ik heb hem ook :D gister besteld, vandaag in huis. wat mij opviel is het gewicht, niet echt zwaar :) nu nog even rugzak kopen, moet namelijk af en toe mee op de fiets. de tas die er bij zit is wel makkelijk voor in de trein of auto.

nu nog even bezig met installatie van XP en 2K, dan kan ik eventueel nog wat specifieke benchmarken draaien mochten mensen interesse hebben.
hierna Linux (debian of slackware denk ik) erop en even kijken in hoeverre alles herkend word. will keep you all informed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

sh4d0wman schreef op 16 May 2003 @ 19:46:
hierna Linux (debian of slackware denk ik) erop en even kijken in hoeverre alles herkend word. will keep you all informed :P
Debian 3.0 en Knoppix draaien bij mij prima :) Even offtopic: Knoppix bevalt me zo goed dat ik op al m'n systemen nu Knoppix ipv Debian ben gaan draaien. Knoppix is ook gewoon Debian met vooral veel nieuwe software geinstaleerd.

Het grootste probleem: De standaard kernels ondersteunen ACPI niet/nauwelijks dus je zult de ACPI patches op Sourceforge moeten toepassen om echt zuinig te draaien. Bovendien zijn de Linux drivers voor de WLAN module van Centrino nog in de maak. In maart las ik dat ze binnen enkele maanden zouden komen maar ik geloof dat Intel er niet zo'n haast mee maakt. Linux moet ik dus gewoon met een draadje voor het netwerk doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-12-2024
Topic is al een tijdje verdwenen, maar toch. Wil ik nu de 3D-Prestaties weten van die Onboard Intel 855 GM :?

het enige wat ik hoef te weten is Unreal Tournament 2003 benchmark :) vergelijking met andere systemen is dan eenvoudiger (Quake III is verouderd daarvoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
AlPha.BeYoNdeR schreef op 30 May 2003 @ 13:24:
Topic is al een tijdje verdwenen, maar toch. Wil ik nu de 3D-Prestaties weten van die Onboard Intel 855 GM :?

het enige wat ik hoef te weten is Unreal Tournament 2003 benchmark :) vergelijking met andere systemen is dan eenvoudiger (Quake III is verouderd daarvoor)
is dat gratis legaal te krijgen? zoja, dan kan ik het wel even draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

AlPha.BeYoNdeR schreef op 30 mei 2003 @ 13:24:
Ik heb 'm een tijdje geleden getest met 3D Mark 2001 en haalde een schamele 2000 punten ;)
Grofweg komt het overeen met een GF2MX schat ik. Voor oudere games is het wel voldoende.
UT 2003 zou ik niet uitproberen :{ Ik zal de demo zo eens installeren en ben zeer benieuwd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

OK, ff gedraaid. Ik moet zeggen dat het me erg meeviel :D Op 1024x768 is het goed genoeg speelbaar om je tegenstanders de pan in te hakken. Ik had niet verwacht dat het fatsoenlijk zou draaien.

Enkele cijfers:

dm-antalus
0.912541 / 29.901924 / 104.846245 fps
Score = 29.913239

dm-antalus
0.907750 / 29.927835 / 119.571289 fps
Score = 29.939178

dm-asbestos
1.838555 / 58.499798 / 156.100220 fps
Score = 58.553829

ctf-citadel
14.872990 / 28.181131 / 101.005028 fps
Score = 28.204008

ctf-citadel
0.908169 / 27.823364 / 164.546341 fps
Score = 27.847034

De drie flyby benchmarks waarvan ik 2 stuks 2 maal heb gedraaid. Ik ben zelf geen fanatieke gamer en hou vol dat je deze notebook niet moet kopen als je veel wil gamen. Je kunt met de performance echter prima uit de voeten als je af en toe toch wat op je notebook wilt spelen, want ondanks dat het allemaal geen high-details en high-resolution is, is het speelbaar. Is voor mij voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Exirion schreef op 30 May 2003 @ 15:06:
OK, ff gedraaid. Ik moet zeggen dat het me erg meeviel :D Op 1024x768 is het goed genoeg speelbaar om je tegenstanders de pan in te hakken. Ik had niet verwacht dat het fatsoenlijk zou draaien.

Enkele cijfers:

dm-antalus
0.912541 / 29.901924 / 104.846245 fps
Score = 29.913239

dm-antalus
0.907750 / 29.927835 / 119.571289 fps
Score = 29.939178

dm-asbestos
1.838555 / 58.499798 / 156.100220 fps
Score = 58.553829

ctf-citadel
14.872990 / 28.181131 / 101.005028 fps
Score = 28.204008

ctf-citadel
0.908169 / 27.823364 / 164.546341 fps
Score = 27.847034

De drie flyby benchmarks waarvan ik 2 stuks 2 maal heb gedraaid. Ik ben zelf geen fanatieke gamer en hou vol dat je deze notebook niet moet kopen als je veel wil gamen. Je kunt met de performance echter prima uit de voeten als je af en toe toch wat op je notebook wilt spelen, want ondanks dat het allemaal geen high-details en high-resolution is, is het speelbaar. Is voor mij voldoende :)
Hoe heb je het draaiende gekregen? Ik kreeg steeds een path not found melding met die benchmark. Maar ik draai dan ook W2k...

Zelf ook even meegespeeld. Is gewoon software rendered of zo. kwaliteit viel heel erg tegen.. maar liep wel soepel, ware het niet ik binnen aantal sec doodga..

Oh, direct3d optie verschijnt pas later :) maar helaas heb ik DirectX9a geinstalleerd. dat vind ie niet zo prettig werken..

[ Voor 5% gewijzigd door kmf op 30-05-2003 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-01 16:09

xychix

FreeBSD Rules !

deze notebook is al een stuk mobieler dan de laptop's van aldi :P eigenlijk wil ik een dell met 12,1" scherm maar die zijn me toch ook wel te duur!

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

AlPha.BeYoNdeR schreef op 30 mei 2003 @ 13:24:

ik heb de Asus M2400e gehad met P4-1,8 mobile...ik heb deze verkocht, omdat ik toch liever een wat hogere resolutie gebruik... (heb nu de Acer 800LCi gekocht)

de onboard kaart van deze laptop (te vergelijken met die van de M2400n) is zelf met 64mb toegewezen geheugen nog erg traag, maar dat maakt niets uit, omdat je een Asus M niet koopt voor zijn grafische kracht, maar meer voor zijn uiterlijk en gewicht...en daarbij is het een prima office-laptop...

voorbeeldje: fifa2003 op 1024x768 op low detail liep al niet vloeiend...
(en dit met 640mb DDR... 128 onboard + 512mb extra)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

3D is niet echt optimaal, maar daar zou ik deze notebook ook niet voor kopen!
GTA 3 draait ie nog aardig soepel bij mij (mijn gf2mx wil heb niet draaien) alhoewel er af en toe wat textures corrupt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 17:54

FongWan

The Stormrider ...

Ok mensen sorry dat ik dit topic omhoog schop maar ik denk dat mijn vragen hier het beste passen.

Heeft iemand ervaring met de
Asus M3700N Centrino 1.5/ 512 MB/ 60GB/ Combo/ 14 inch TFT/ W-lan ???

Want ik zie die namelijk bij pcsnel staan voor 1605 euro en ik ben best bereid om dit te betalen. Verschil is 20GB grotere HD en 256MB meer ram voor 120 euro meer ten opzichte van de standaard uitvoering.

Alleen jammer dat Asus nog geen centrino's heeft met een ATI of NVIDIA kaart :'(

Want ik zou dat helemaal :9~ als die config een ATI of NVIDIA kaart erin had zitten. Zou dan ook meteen een stuk duurder zijn maar dan heb je ook wat.

Hoe zit het nou met de grafische ervaringen op het gebied van graphics design in Photoshop, Coreldraw, Paintshop pro, Flash etc.

Kan die Embedded 855 GM internal Gfx dat wel aan ???

Kan je die pentium-m proc eruit halen en eventueel een andere erin zetten ???

Zit nu heel erg te twijfelen of ik deze moet halen, een Acer 803CLI (vanwege zijn grafische mogelijkheden, echter ik vind het design niet zo mooi als die Asus) of moet wachten tot Q1 2004 wanneer de Dothan en 800.11g er zijn ....

Choices choices choices .... ik wordt er helemaal gek van ... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door FongWan op 11-06-2003 12:46 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

FongWan schreef op 11 June 2003 @ 12:44:
Hoe zit het nou met de grafische ervaringen op het gebied van graphics design in Photoshop, Coreldraw, Paintshop pro, Flash etc.

Kan die Embedded 855 GM internal Gfx dat wel aan ???
Da's allemaal 2D werk, dus daar is bij wijze van spreken een 8 jaar oude videokaart al prima voor. Voor desktop 3D werk is de DirectX en OpenGL performance ook ruim voldoende.
Kan je die pentium-m proc eruit halen en eventueel een andere erin zetten ???
Ja, dat kan.
Zit nu heel erg te twijfelen of ik deze moet halen, een Acer 803CLI (vanwege zijn grafische mogelijkheden, echter ik vind het design niet zo mooi als die Asus) of moet wachten tot Q1 2004 wanneer de Dothan en 800.11g er zijn ....
Persoonlijk zie ik het nut van 802.11g niet echt in. Wanneer heb je meer dan 500KB/s draadloos nodig? 802.11b voldoet prima. Over een paar jaar zien we wel weer verder.

En verder hangt het er vanaf of je veel wilt gamen. Daarvoor moet je geen Asus kopen maar beter de Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

hmmm das waar .... maar ik hoop toch dat Asus met een vergelijkbare centrino notebook uit gaat komen.

ATI of NVIDIA kaartje (liefst met 64MB)
tv-out

Dat zijn eigenlijk de 2 dingen die ik mis in de Asus notebook. :'(
Als ze dat nou ook erin kunnen proppen dan wordt het dus zeker wel een Asus.

hmmm wie weet wat er in de zomer nog gaat gebeuren ... ga denk ik eind augustus pas een nieuwe notebook kopen.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Laatst online: 08-06 17:42

WhiteDog

met zwarte hond

Heb hem ook besteld... hopelijk binnen de 2 weken in huis :)
Hoe werkt die PowerGear software eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 11:10

JT

VETAK y0

Misschien dat ik er ook 1 haal, ik wacht ff af of er 1 komt met een mobility Radeon 9600. Dan maar wat minder werktijd, maar 3,5-4 uur is voor mij ruim voldoende :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
WhiteDog schreef op 12 June 2003 @ 18:04:
Heb hem ook besteld... hopelijk binnen de 2 weken in huis :)
Hoe werkt die PowerGear software eigenlijk?
tja. gewoon elke stand is andere instelling. 4 standen, elke stand is 25% meer CPU kracht dan ander. Elke stand andere standby/brightness/hddsleepinstellingen, etc.

Werkt heel flexibel met intel speedstep techno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

JT schreef op 12 juni 2003 @ 18:50:
Misschien dat ik er ook 1 haal, ik wacht ff af of er 1 komt met een mobility Radeon 9600. Dan maar wat minder werktijd, maar 3,5-4 uur is voor mij ruim voldoende :)
hehe ben dus niet de enige die dat denk van die Asus notebooks.
Dat worden denk ik 3 lange maanden wachten en hopen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ik denk dat jullie wel lang kunnen wachten dan...
Asus heeft altijd voor de 2k/3k series gekozen voor mobiliteit (vandaar die M2...) en mobiliteit is gelijk aan gebruiksduur. Denk dat ze dan ook niet voor een sterke GPU gaan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

athlonkmf schreef op 12 June 2003 @ 20:25:
Asus heeft altijd voor de 2k/3k series gekozen voor mobiliteit (vandaar die M2...) en mobiliteit is gelijk aan gebruiksduur.
Helaas moeten de desktop replacement modellen zoals de L2 en L3 het ook met brakke onboard videochipsets doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50624

Als het goed is kan ik je begin volgende week mijn bevindingen met de M3700N delen :)

Ik heb hem nl. vorige week bij pcsnel besteld, alleen hebben ze hem op dit moment niet op voorraad, ik speel zelf geen games dus vandaar de keuze voor de Asus ipv de Acer, vergeet ook niet dat de Asus een 1.5Ghz. heeft, terwijl de Acer "maar" een 1.3Ghz. heeft, verder vind ik die Acer gewoon lelijk en heb ik niets met het merk :P

Alleen weet ik nou nog steeds niet of de M3700N een SXGA of een SXGA+ scherm heeft :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 11:10

JT

VETAK y0

athlonkmf schreef op 12 June 2003 @ 20:25:
Ik denk dat jullie wel lang kunnen wachten dan...
Asus heeft altijd voor de 2k/3k series gekozen voor mobiliteit (vandaar die M2...) en mobiliteit is gelijk aan gebruiksduur. Denk dat ze dan ook niet voor een sterke GPU gaan kiezen.
Hoef hem niet perse van Asus te hebben :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 50624 schreef op 12 June 2003 @ 20:49:
Alleen weet ik nou nog steeds niet of de M3700N een SXGA of een SXGA+ scherm heeft :/
De M3N heeft 14,1" met 1400x1050.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Anoniem: 50624 schreef op 12 June 2003 @ 20:49:
Als het goed is kan ik je begin volgende week mijn bevindingen met de M3700N delen :)

Ik heb hem nl. vorige week bij pcsnel besteld, alleen hebben ze hem op dit moment niet op voorraad, ik speel zelf geen games dus vandaar de keuze voor de Asus ipv de Acer, vergeet ook niet dat de Asus een 1.5Ghz. heeft, terwijl de Acer "maar" een 1.3Ghz. heeft, verder vind ik die Acer gewoon lelijk en heb ik niets met het merk :P

Ik heb hem dinsdag bij pcsnel.nl besteld.. kijken wie hem eerder heeft :P (mijn betaling hebben ze al binnen :) )
En ik heb 23,80 bij betaald voor 1 reepje 512MB geheugen ipv 2 reepjes 256MB

[ Voor 6% gewijzigd door Xof op 13-06-2003 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-06 18:48
Exirion schreef op 12 June 2003 @ 23:09:
[...]

De M3N heeft 14,1" met 1400x1050.
Weet je dat heel zeker? Want op de-laptopper en takeitnow staat 1280x1024. Daarintegen staat hij op pc-snel op 1400x1050.

Overigens ben ik ook geïnteresseerd in een M3700n. Gezien ik vooral programmeer- en internetwerk op een laptop doe, is een hogere resolutie voor mij belangrijker dan lagere prijs en kleiner volume. Ik kies niet voor de acer wegens vrij slechte ervaringen met dat merk. Met mijn prijs/kwaliteit-ideaal vallen namelijk alleen de genoemde 2 merken in de categorie.

Erg interessante thread & goede review trouwes. Ik volg 'm al een tijdje.

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xof schreef op 13 June 2003 @ 00:29:
[...]

Ik heb hem dinsdag bij pcsnel.nl besteld.. kijken wie hem eerder heeft :P (mijn betaling hebben ze al binnen :) )
En ik heb 23,80 bij betaald voor 1 reepje 512MB geheugen ipv 2 reepjes 256MB
We shall see :P

Ik ga hem BTW ophalen, laptop laat ik liever niet bezorgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Absoluut. Zoek maar eens een review waarin 3 Centrino modellen van Asus worden besproken. De S1, de M2 en de M3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Anoniem: 50624 schreef op 13 juni 2003 @ 06:51:
[...]

We shall see :P

Ik ga hem BTW ophalen, laptop laat ik liever niet bezorgen :P
Ja om nou naar Amsterdam te gaan.. nee is me te ver :D

http://usa.asus.com/prog/...M3000-N%20Series&langs=09
Als het goed is dus 1400x1050 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Xof schreef op 13 June 2003 @ 19:14:
[...]

Ja om nou naar Amsterdam te gaan.. nee is me te ver :D
Is wel aan te raden hoor. Je kan tenminste even checken of je geen hot/deadpixels hebt en andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat kan bij pcsnel? Ik test nl. ook liever op deadpixels, is me nl. al 2x eerder gebeurt, 2e keer kon ik hem gelukkig omruilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Anoniem: 50624 schreef op 13 juni 2003 @ 20:14:
Dat kan bij pcsnel? Ik test nl. ook liever op deadpixels, is me nl. al 2x eerder gebeurt, 2e keer kon ik hem gelukkig omruilen :)
Ja, wordt keurig voor je neus uitgepakt en je mag hem testen op alles (let op, eerste keer dat je scherm opent moet je wat kracht zetten. Zit namelijk heel stevig. Later wordt het soepeler).

Ik had even in bios gekeken, beetje checken of er geen dead pixels zijn. Eventueel kan je ook een knoppix cd meenemen en werking nog even checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

hoeveel dead pixels moet je hebben voor je een nieuw scherm krijgt? Kon niet meteen wat vinden hierover op de asus site....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

WhiteDog schreef op 13 June 2003 @ 22:57:
hoeveel dead pixels moet je hebben voor je een nieuw scherm krijgt? Kon niet meteen wat vinden hierover op de asus site....
3 hot/dead pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Maar het is toch zo dat je ALTIJD binnen 8 dagen hem om mag ruilen? Dus dan is die dead pixel garantie nog niet van toepassing lijkt mij? :)
hmm ja ik gok het er maar op.. heb ook geen tijd om hem op te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:22
Xof schreef op 14 June 2003 @ 00:58:
Maar het is toch zo dat je ALTIJD binnen 8 dagen hem om mag ruilen? Dus dan is die dead pixel garantie nog niet van toepassing lijkt mij? :)
hmm ja ik gok het er maar op.. heb ook geen tijd om hem op te halen
Wordt idd in dit soort gevallen vaak niet moeilijk gedaan :)

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

bobsnl schreef op 14 June 2003 @ 01:07:
[...]

Wordt idd in dit soort gevallen vaak niet moeilijk gedaan :)
Ja ok maar ik woon in België en heb hem in Nederland besteld... neem aan dat ze in die shop dan moeilijk gaan doen :) Of gelden die 8 dagen ook bij Asus zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:22
WhiteDog schreef op 14 June 2003 @ 01:12:
[...]
Ja ok maar ik woon in België en heb hem in Nederland besteld... neem aan dat ze in die shop dan moeilijk gaan doen :) Of gelden die 8 dagen ook bij Asus zelf?
8 dagen geldt voor aankopen in Nederland en niet voor aankopen door Nederlanders. Of je nu Belg, Amerikaan of Chinees bent, mag en zal daarbij niet uitmaken.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Zou iemand misschien een cpu-id test kunnen posten hier ???

Ik wil namelijk weten van wat voor soort socket de Pentium-M proc gebruik maakt zodat ik die info in de Pentium-M/Centrino topic kan verwerken.

[Laptops] Het Pentium-M/Centrino topic

(voordat mensen gaan posten dat ik het zelf moet doen, ik heb geen Centrino laptop }:O Ten minste ... nog niet maar ik wil graag een faq maken van de Centrino)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

FongWan schreef op 14 June 2003 @ 08:19:
Zou iemand misschien een cpu-id test kunnen posten hier ???

Ik wil namelijk weten van wat voor soort socket de Pentium-M proc gebruik maakt zodat ik die info in de Pentium-M/Centrino topic kan verwerken.

[Laptops] Het Pentium-M/Centrino topic

(voordat mensen gaan posten dat ik het zelf moet doen, ik heb geen Centrino laptop }:O Ten minste ... nog niet maar ik wil graag een faq maken van de Centrino)
Eerst hit met google:

http://www.cpuid.com/PentiumM/index.php

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Oh man .... 8)7 |:(

Wat ben ik toch lame ...
Sorry ... had helaas niet echt tijd om zelf goed te zoeken ...

Zal meteen de info verwerken als ik tijd heb vandaag ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok, dit kreeg ik net van Pcsnel (ze reageren wel snel op mail trouwens :))
Geachte heer ******,

Je mag de laptop op pixels controleren bij afhalen, daarna geldt een minimum van 3 pixels om voor garantie in aanmerking te komen. Eventueel kan je ook een maand pixelfree garantie kopen voor 50 EURO.

Met vriendelijke groet,

Joris Kroesee
Die maand pixelfree is natuurlijk wel een optie, mijn dell laptop had er in het begin geen 1, na een paar dagen al eentje, en weer een week later nog 1, toen was ie dus nog geen maand oud :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39393

Hoe zit het bij deze laptop met de warmte ontwikkeling?? en dan vooral als er een }:O op draait, en dit 24/7 (afgezien van transport).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Is er iemand die deze laptop gekocht heeft en dead pixels had / heeft ? Ik heb nog niet zoveel laptops / TFT"s in mijn handen gehad dus weet niet of dead pixels vaak voorkomen...

had ook computerpirates.com even gemaild hierover:
- worden de laptops door jullie gecheckt op dode pixels voor het
verzenden?
=> Nee

- is er een extra "1 maand pixelfree" garantie oid te verkrijgen?
=> Wij rekenen 7% van de waarde voor de eerste week zonder dode pixels

- wat als de laptop aankomt en er al meteen dode dode piwels zijn?
=> dan zult u contact moeten opnemen met Asus
Ik vind het nogal grof overkomen eigenlijk :/ ... afgezien van de goedkope prijs :) ... of zijn ze overal zo grof in Nederland :Y)

[ Voor 62% gewijzigd door WhiteDog op 16-06-2003 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Neuh, bij pcsnel zijn ze heel vriendelijk op dat punt :P

Ik zie trouwens dat er een prijsoorlog omtrend de M3700n gaande is, hij wordt bijna om de dag goedkoper :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Anoniem: 50624 schreef op 16 June 2003 @ 13:48:

Ik zie trouwens dat er een prijsoorlog omtrend de M3700n gaande is, hij wordt bijna om de dag goedkoper :P
Jah hij is nu goedkoper bij pcsnel, maar dan heb je geen extra geheugen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Anoniem: 50624 schreef op 16 juni 2003 @ 13:48:

Ja de meeste winkels worden pas onvriendelijk NA de aankoop :D verder boeit me dat zo niet, ik heb meestal binnen de 30 minuten antwoord op mijn vraag (ook al zijn de antwoorden nogal kort). Ik ga pas een oordeel vellen over een shop NA de levering :) Moet alleen wachten op een Azerty BE Keyboard anders had k hem nu al in huis grmbl :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom heb je eig gekozen voor de 2400n? de 3700n lijkt mij voordeliger als je kijkt naar het prijsverschil :) (is iets van €150, maar je krijgt dan wel een 1.5 ipv 1.3 en een 1450*1050 ipv 1024*768 scherm)

En voor garantie heb ik niets met die winkel te maken, dat handelt Asus zelf af, of één of ander door Asus ingehuurt bedrijf :)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 50624 op 16-06-2003 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Anoniem: 50624 schreef op 16 June 2003 @ 14:54:
Waarom heb je eig gekozen voor de 2400n? de 3700n lijkt mij voordeliger als je kijkt naar het prijsverschil :) (is iets van €150, maar je krijgt dan wel een 1.5 ipv 1.3 en een 1450*1050 ipv 1024*768 scherm)

En voor garantie heb ik niets met die winkel te maken, dat handelt Asus zelf af, of één of ander door Asus ingehuurt bedrijf :)
Ik zoek iets compact en licht... heb namelijk al een desktop pc met 2x 17" etc. Dit word dus een pc om wireless mee te chatten, surfen, filmpje kijken op de trein, ... overal meesleuren dus :) De 2400 spreekt me gewoon meer aan... persoonlijke voorkeur i guess...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
WhiteDog schreef op 16 June 2003 @ 01:21:
Is er iemand die deze laptop gekocht heeft en dead pixels had / heeft ? Ik heb nog niet zoveel laptops / TFT"s in mijn handen gehad dus weet niet of dead pixels vaak voorkomen...

had ook computerpirates.com even gemaild hierover:

[...]

Ik vind het nogal grof overkomen eigenlijk :/ ... afgezien van de goedkope prijs :) ... of zijn ze overal zo grof in Nederland :Y)
Ik had ook niet zulke prettige conversaties met computerpirates, daarom had ik maar bij pcsnel gekocht.
Anoniem: 39393 schreef op 16 June 2003 @ 00:58:
Hoe zit het bij deze laptop met de warmte ontwikkeling?? en dan vooral als er een }:O op draait, en dit 24/7 (afgezien van transport).
Als je een koe oid op laat dansen dan gaat ie wel blazen. Alleen is het geluid daarvan te verwaarlozen in vergelijking met een PC-voedingfan. Overdag hoor je niks, het gezoem van m'n monitor is luider ;)

Maar speedstep en power4gear werken natuurlijk niet zoals ze horen als je 100%CPU trekt..
nothing
Als het goed is heb ik morgen eindelijk m'n linksys wifirouter. Kan ik mooi testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

athlonkmf schreef op 16 June 2003 @ 15:37:
[...]

Als je een koe oid op laat dansen dan gaat ie wel blazen. Alleen is het geluid daarvan te verwaarlozen in vergelijking met een PC-voedingfan. Overdag hoor je niks, het gezoem van m'n monitor is luider ;)

Maar speedstep en power4gear werken natuurlijk niet zoals ze horen als je 100%CPU trekt..
[...]
Geluidsproductie vind ik niet belangerijk, wat ik wil weten is puur of deze laptop het aankan om 24/7 met een }:O te draaien.
aangezien mijn vaders Acer travelmate 260 vandaag opgestuurd wordt naar acer,
Dit omdat ie na 15 uur onafgebroken draaien, nu helemaal niets meer doet(op de CPU fan na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

athlonkmf schreef op 16 June 2003 @ 15:37:
[...]

Ik had ook niet zulke prettige conversaties met computerpirates, daarom had ik maar bij pcsnel gekocht.
pcsnel levert niet in België. Had ze ook gemaild om dit te vragen en nooit antwoord gehad... Verder geeft computerpirates ook aan dat je geen n00b-vragen moet stellen. Ik heb liever ninnen de 30 minuten een "ja" of een "nee" dan na 2 dagen een "nee, omdat...". Een goeie prijs heb ik meer aan dan iemand die vriendelijke mails stuurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Anoniem: 39393 schreef op 16 June 2003 @ 17:13:
[...]

Geluidsproductie vind ik niet belangerijk
weet je dat wel heel zeker?

niets is zo irritant als een koeler die continue blaast op 30cm. van je hoofd :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Mooooody schreef op 16 June 2003 @ 18:52:
[...]

niets is zo irritant als een koeler die continue blaast op 30cm. van je hoofd :)
Er draaien al 2 jaar 2 computers op ongeveer 2 meter van mijn bed. Ik kan zelfs niet meer slapen als men pc afstaat gewoon omdat het dan zo stil is :/ En mijn ouders zijn het nog steeds niet gewoon, die kunnen niet slapen als mijn deur open staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
WhiteDog schreef op 16 June 2003 @ 17:27:
[...]

pcsnel levert niet in België. Had ze ook gemaild om dit te vragen en nooit antwoord gehad... Verder geeft computerpirates ook aan dat je geen n00b-vragen moet stellen. Ik heb liever ninnen de 30 minuten een "ja" of een "nee" dan na 2 dagen een "nee, omdat...". Een goeie prijs heb ik meer aan dan iemand die vriendelijke mails stuurt :)
een klantvriendelijk webshop kenmerkt zich door klantvriendelijke meeltjes, als iemand bij navraag voor een koop al kortaf reageert, dan moet je maar hopen dat er na de koop iets gebeurt....

maar da's verder offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooooody schreef op 16 juni 2003 @ 18:52:
[...]

Stiller is wel fijner, maar aangezien er toch al 2 pc's en een 3com Superstack 2 en een 30CM kamerventilator 24/7 staan te draaien maakt dat kleine beetje meer niet uit
En ik heb geen zin om net zoals met mijn pa's acer te zien dat iets in de laptop doorbrandt bij zeer intensief gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

athlonkmf schreef op 16 June 2003 @ 19:32:
[...]

een klantvriendelijk webshop kenmerkt zich door klantvriendelijke meeltjes, als iemand bij navraag voor een koop al kortaf reageert, dan moet je maar hopen dat er na de koop iets gebeurt....

maar da's verder offtopic.
ik begrijp je wel hoor... maar tis niet omdat je antwoord kort is dat het daarom niet duidelijk is uiteraard... kan wel best begrijpen dat je als minder ervaren pc-gebruiker dan sneller een andere shop opzoekt... maar das inderdaad off-topic :) Als er wat aan de laptop is gaat hij bij mij naar asus :) Als belg had ik nu eenmaal niet zoveel keus waar ik hem kocht, hier is hij bijna 200 euro duurder :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

das behoorlijk wat...

Ik heb voor een paar dagen laptop van de aldi gehad, maar dat ding maakte echte een pokkeherrie.. dus ik ben maar voor de centrino gegaan.. want dat moeten toch wel de stilste laptops op het moment zijn (naar snelheid gekeken ook natuurlijk)
Misschien is een mobile p4 ook wel stil, maar ik kwam erachter dat een stille laptop toch wel belangrijk was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 39393 schreef op 16 June 2003 @ 19:47:
maakt dat kleine beetje meer niet uit
Ik weet niet of je wel eens met notebooks hebt gewerkt, maar als de koeling van een stroomvretende notebook begint te jagen dan gaat dat geluid door merg en been. Dat is niet een beetje extra geluid, maar een geluid dat vanalles overstemt. Geloof mij dat je er niet bij zou kunnen slapen, zeker niet als ie steeds aan en uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hem zojuist opgehaald, wat een schoonheid zeg :P

Nu maar ff de zooi installeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Laat me weten wat je bevindingen zijn. Want ik ben wel benieuwd naar de M3700N :9~ Heeft ie wel of geen S-VHS tv-out :?

En welke versie heb jij ??? Met 40GB of 60GB harddisk ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

FongWan schreef op 17 June 2003 @ 20:08:
Laat me weten wat je bevindingen zijn. Want ik ben wel benieuwd naar de M3700N :9~ Heeft ie wel of geen S-VHS tv-out :?
http://www.digit-life.com/articles2/asus-centrino/

Sim-pel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij heeft geen tv-out, ik heb de versie met 40GB.

Nog iets, hoe kom ik in de bios :? Kan het niet vinden in de handleiding, del en F1 zijn het iig niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

ehh nu moet ik ook ff nadenken ...

Probeer F2 of F10 eens ....
Of was het Esc ...

Weet het zelf ook niet meer, de laatste keer dat ik iets in een bios moest doen van een Asus lappie is bijna 6 maanden geleden voor mijn neef toen ik windows en al zijn crap moest installeren.

Suc6.

[ Voor 3% gewijzigd door FongWan op 17-06-2003 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Anoniem: 50624 schreef op 17 June 2003 @ 21:23:
Hij heeft geen tv-out, ik heb de versie met 40GB.

Nog iets, hoe kom ik in de bios :? Kan het niet vinden in de handleiding, del en F1 zijn het iig niet :)
geen dode pixels? Welk OS heb je erop? Hoe snel start ie op? :)
hey je bent niet meer pc-loos :D

[ Voor 6% gewijzigd door WhiteDog op 17-06-2003 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Ik kan je wel vertellen dat die Asus L3800C van mijn neef zo snel ging dat ik niet de kans kreeg om te lezen welke toets ik moest gebruiken om de bios in te komen,

Ik denk dat het met Centrino's ook wel lekker snel gaat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trouwens white dog, pcsnel levert wel nar België :), lees de shopsurvey maar eens, ze leveren aan de hele benelux, je betaald dan €25 excl.

Zal mijn ondertitel ff aanpassen jah :)

Over dode pixels, nee, die heb ik niet, samen met de verkoper gecontroleert met een witte en zwarte achtergrond.

Heb nog geen OS kunnen installeren, had gister nachtdienst, kom net thuis dus nu eerst :Z doen en dan ga ik hem vandaag ff installeren :)

[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 50624 op 18-06-2003 06:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb nu windows geïnstalleerd, en het is dus wel een SXGA scherm, want de reso kan ik niet hoger dan 1280*1024 instellen.

Edit: Het is dus wel een SXGA+ scherm, deze reso kan je echter pas kiezen na het installeren van de GFX drivers :P Ziet er goed uit hoor, mooi scherp scherm :)

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 50624 op 18-06-2003 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Ik schrok al.... eerst wat beter testen voordat je post ;)
En maakt die nog wat lawaai of is die echt uberstil? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij is echt heel stil, alleen als je heel dicht bij zit hoor je de cooler zachtjes draaien, maar lawaai maakt ie zeker niet :)

Zit trouwens ook een infrarood adapter ingebouwd, dat wist ik niet, dus een leuke extra, handig voor bij me T68i :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 50624 schreef op 18 June 2003 @ 19:01:
Hij is echt heel stil, alleen als je heel dicht bij zit hoor je de cooler zachtjes draaien, maar lawaai maakt ie zeker niet :)
Da's denk ik de harddisk die je bedoelt :) Als het systeem niet erg warm wordt dan slaat de koeling niet aan. En als dat wel gebeurt is het een heel zacht gebrom. Pas zodra het zaakje erg warm wordt gaat ie op volle toeren blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zou ook kunnen, het komt iig uit de laptop :P Nog even iets, de vid card heeft dus 8mb shared en dit kan niet worden aangepast.

Edit: Die registratie site van Asus kan ik ook nog steeds niet bereiken, heb je alleen wel nodig om de garantie te activeren :/

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 50624 op 18-06-2003 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 50624 schreef op 18 June 2003 @ 19:43:
Dat zou ook kunnen, het komt iig uit de laptop :P Nog even iets, de vid card heeft dus 8mb shared en dit kan niet worden aangepast.
Het is dynamisch. Als je games draait kan dit automatisch toenemen tot 64MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Bush hoe ben je nu in het BIOS geraakt :)
Ik heb hem met wat geluk eind volgende week :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ctrl+F2 is de juiste combo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

hehehe ik dacht al dat het iets met F2 was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren ook een Wifi-routertje gehaald. gaat prima voor internet/svcd-gedoe, helaas nog veel ste traag voor CD-branden. Heeft iemand de adapter switching aan de gang gekregen? Hoe werkt dat eigenlijk, moet je beide adapters zelfde IP-addressen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die review laat nog ff op zich wachten, ten eerste is het veel te warm om nu lang achter de pc te zitten, ten 2e wil ik wachten tot ik een wireless AP heb, 1.5u geleden gebeld met MyCom ceintuurbaan, krijg ik te horen dat ie op voorraad is, ik fiets er naar toe, "Nee meneer, die hebben we helaas niet op voorraad, wel eentje van SMC die €40 duurdern is..."

Ja daaaaaaag, beetje €40 meer gaan betalen, enigste verschil is dat ie ook 22mbit ondersteunt, maar gaan heb ik geen ene moer aan :P

Gelukkig hadden ze nog wel zo'n PCM Compact Flash reader, anders was ik voor niets gekomen :/

Nog even iets, in de winkel lag een folder met daarin de M3700n, die wordt daar echter aangeboden voor €1799, met een 14"SXGA en geen vermelding van een
TV-OUT.... Maar dan wel met 512 en 60Gb.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 50624 op 21-06-2003 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof

Xof

Anoniem: 50624 schreef op 21 juni 2003 @ 16:59:
Die review laat nog ff op zich wachten, ten eerste is het veel te warm om nu lang achter de pc te zitten, ten 2e wil ik wachten tot ik een wireless AP heb, 1.5u geleden gebeld met MyCom ceintuurbaan, krijg ik te horen dat ie op voorraad is, ik fiets er naar toe, "Nee meneer, die hebben we helaas niet op voorraad, wel eentje van SMC die €40 duurdern is..."

Ja daaaaaaag, beetje €40 meer gaan betalen, enigste verschil is dat ie ook 22mbit ondersteunt, maar gaan heb ik geen ene moer aan :P

Gelukkig hadden ze nog wel zo'n PCM Compact Flash reader, anders was ik voor niets gekomen :/

Nog even iets, in de winkel lag een folder met daarin de M3700n, die wordt daar echter aangeboden voor €1799, met een 14"SXGA en geen vermelding van een
TV-OUT.... Maar dan wel met 512 en 60Gb.
En dan moet je nu ff op de site van pcsnel kijken :P
€ 1.534 ,- incl. btw :)
Scheelt aardig wat geld :)

Edit: Omdat die van mij toch nog niet binnen is... ff gemailed of ik tegen bijbetaling die versie kan nemen.. heb ik toch weer extra 20 gig erbij :) (ik moet toch wachten :P)

[ Voor 10% gewijzigd door Xof op 21-06-2003 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan je ook doen, ik gebruik die 40gb al niet (de helft ofzo), dus vind het wel goed zo, scheelt weer €50 :p
Pagina: 1 2 3 4 Laatste