One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
en hoe bevalt het gamen nu precies? Die onboard grafische kaart is vergelijkbaar met een geforce 2?athlonkmf schreef op 10 July 2003 @ 19:06:
de DVDwriter is idd lawaaierig. Geen opstijgend vliegtuig though, maar wel lawaaierigste van hele laptop.
Mijn 2400n is trouwens maar 45 graden warm.
dat is al zo vaak gezegd...DaMorpheus schreef op 10 July 2003 @ 19:13:
[...]
en hoe bevalt het gamen nu precies? Die onboard grafische kaart is vergelijkbaar met een geforce 2?
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
maar ik ben aan het twijfelen tussen die en de acer, ga vanavond bestellen
die vga-out, is die te gebruiken met een koppelstukje op de TV?
[ Voor 19% gewijzigd door Stewie! op 10-07-2003 19:21 ]
Als je vanavond gaat bestellen dan had je je beter wat eerder kunnen orienteren, vind je niet?DaMorpheus schreef op 10 July 2003 @ 19:18:
maar ik ben aan het twijfelen tussen die en de acer, ga vanavond bestellen
Search... Google...die vga-out, is die te gebruiken met een koppelstukje op de TV?
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
nee, ben twijfelaar, ben al 2 maanden aan het orienterenExirion schreef op 10 juli 2003 @ 19:42:
[...]
Als je vanavond gaat bestellen dan had je je beter wat eerder kunnen orienteren, vind je niet?
...
[ Voor 48% gewijzigd door Stewie! op 10-07-2003 20:07 ]
Zeker bevat de M3N een tweede slot! En wel onder het toetsenbord.Cap schreef op 10 July 2003 @ 00:18:
Vraagje! In de specs staat dat de M3N 2 SO-DIMM sloten heeft en geen on-board memory (zoals de M2400 dat wel had geloof ik):
[...]
Blabla over geheugen
Druk de Escape-toets en de F1 gelijktijdig in. Daaronder het strookje met de knopjes (waaronder de powerbutton) zie je een kleine ronding; steek daar een schroevendraaier in en wip het wat op zodat de linkerkant van dat strookje omhoog komt. Pak nu de linkerkant van dat strookje en trek het naar links. Het ligt nu los, op het kabeltje van de powerbutton na!
Je zit nu twee schroefjes aan het toetsenbord zitten. Draai deze los, en schuif het toetsenbord naar boven. Daarna kan je het omklappen. En voila, links in het midden zie je het tweede geheugenslot.
Dit is echt! Ik heb het zelf moeten doen terwijl ik aan de telefoon zat met een persoon van De Laptopper, toen mijn M3700N niet aan wilde. Lag misschien aan het geheugen, achteraf bleek dat het kabeltje van de powerbutton er gewoon niet in zat.
Succes!
Zo gezegd, zo gedaan.
Klinkt ingewikkeld, maar dat zei PCsnel ook tegen mij. Ze zeiden dat dat in handleiding staat uitgelegd. UIteraard nietreiker schreef op 10 July 2003 @ 21:32:
[...]
Zeker bevat de M3N een tweede slot! En wel onder het toetsenbord.
Druk de Escape-toets en de F1 gelijktijdig in. Daaronder het strookje met de knopjes (waaronder de powerbutton) zie je een kleine ronding; steek daar een schroevendraaier in en wip het wat op zodat de linkerkant van dat strookje omhoog komt. Pak nu de linkerkant van dat strookje en trek het naar links. Het ligt nu los, op het kabeltje van de powerbutton na!
Je zit nu twee schroefjes aan het toetsenbord zitten. Draai deze los, en schuif het toetsenbord naar boven. Daarna kan je het omklappen. En voila, links in het midden zie je het tweede geheugenslot.
Dit is echt! Ik heb het zelf moeten doen terwijl ik aan de telefoon zat met een persoon van De Laptopper, toen mijn M3700N niet aan wilde. Lag misschien aan het geheugen, achteraf bleek dat het kabeltje van de powerbutton er gewoon niet in zat.
Succes!
Kan je misschien een fotoreportage van deze handelingen maken? Zou wel handig zijn als referentie.
Enne... misschien is er dan toch plaats om een verlicht toetsenbord te maken. Even paar blauwe ledjes ergens plaatsen.
Wow dat is goed kijken, dit heeft ook iets van *slik*reiker schreef op 10 juli 2003 @ 21:32:
Zeker bevat de M3N een tweede slot! En wel onder het toetsenbord.
Had jij soms al een geheugenupgrade er in zitten? Toen ik mijn M3 kocht zat het geheugen namelijk in het slot bij de processor, en niet op deze verborgen plek.Dit is echt! Ik heb het zelf moeten doen terwijl ik aan de telefoon zat met een persoon van De Laptopper, toen mijn M3700N niet aan wilde.
En... inderdaad zoals athlonkmf al zei, het staat niet in de handleiding... lekker handig!

Wel toppie deze info trouwens, dank je! Ik dacht aan de reactie van de anderen te zien al dat ik op de ignore modus stond maar het blijkt mee te vallen
Volgens de figuur van De Laptopper zou ik niet mn garantie verliezen, daarom deed ik het dus maar. Helaas heb ik niet zo'n geweldige camera, dus fotoreportage wordt zeer waarschijnlijk niks. Uiteraard ben ik wel bereid met raad terzijde te staan, als het in de buurt wil ik zelfs wel langskomen. Makkelijk te zeggen, aangezien ik waarschijnlijk voor iedereen ver weg woon
Ik had bij aankoop inderdaad een geheugen upgrade besteld, 1*512mb ipv 2*256. Dit hadden ze dus op "de geheime plek" verstopt
Zo gezegd, zo gedaan.
Deze processor wordt gebakken op 0,9 micron en heeft maar liefst 2mb L2 cache
Goed nieuws voor degenen die nog niet een centrino hebben gekocht maar wel willen:
Thanks to falling component prices, it is expected that almost all the major notebook vendors worldwide will provide low-priced Centrino notebooks with retail prices between US$1,000 and US$1,100 after this August, according to Taiwanese notebook makers. (bron: Digitimes)
Tweakersmotto: Je moet nooit iets kopen zolang je het nog niet nodig hebt, en als je nog kan wachten, heb je het nog niet nodig.Mad_Manic schreef op 11 July 2003 @ 20:09:
Ik w8 nog ff met een centrino laptop kopen. In de diverse topics zie ik toch teveel users met vervelende kleine problemen met name die Acer gevallen. Vandaag is er op www.digitimes.com een artikel verschenen over de aankondiging van de Pentium M Donath processor voor het centrino platform.
Deze processor wordt gebakken op 0,9 micron en heeft maar liefst 2mb L2 cachegeheugen. Voor het volledige stuk http://www.digitimes.com/...003/07/11&pages=04&seq=18 .
Goed nieuws voor degenen die nog niet een centrino hebben gekocht maar wel willen:
Op het moment dat je het nodig hebt, zijn er betere opties beschikbaar.
Officieel ben je je garantie WEL kwijt als je zelf geheugen probeert in te proppen staat er in de handleiding. Altijd naar certified reseller gaan of zo voor upgrades. Maar PCsnel zei dat Asus daar meestal niet moeilijk over doen.reiker schreef op 11 July 2003 @ 17:30:
Hihi
Volgens de figuur van De Laptopper zou ik niet mn garantie verliezen, daarom deed ik het dus maar. Helaas heb ik niet zo'n geweldige camera, dus fotoreportage wordt zeer waarschijnlijk niks. Uiteraard ben ik wel bereid met raad terzijde te staan, als het in de buurt wil ik zelfs wel langskomen. Makkelijk te zeggen, aangezien ik waarschijnlijk voor iedereen ver weg woon
Ik had bij aankoop inderdaad een geheugen upgrade besteld, 1*512mb ipv 2*256. Dit hadden ze dus op "de geheime plek" verstopt
Maar ik heb absoluut geen behoefte aan extra geheugen. M'n 256 MB lijkt meer dan voldoende te zijn. Nog meer geheugen en ik moet 1: langer wachten voor hibernate en 2: meer stroom opofferen.
Zo gezegd, zo gedaan.
Ach ik vind de tijd van hibernate en daarvan wakker worden veel belangrijker dan die 5 minuten extra stroom. als je 512 MB hebt, moet je ook 2x zolang wachten voordat ie klaar is met hibernaten... maar het is wel slim wat je gedaan hebt. 1x 512 is altijd betere dan 2x256reiker schreef op 11 July 2003 @ 20:27:
Dat van dat stroomverbruik zit wat in inderdaad, maar mijn M3700N beschikte standaard over 2*256mb, ik heb dat laten vervangen voor 1*512 ivm uitbreiding enzo. Waarschijnlijk kom ik er nooit aan toe, maar tis het idee he
geluid wat er uitkomt is ook niet eens zo slecht
Zit nu lekker in de tuin met een perfect werkende WLAN
misschien dat er een convertor is van vga naar tvout?Mad_Manic schreef op 13 July 2003 @ 14:44:
Volgens de specs zit er geen tv-out op de Asus modellen. Is er een mogelijkheid om via verloopkabeltjes (en zo ja hoe en waarmee) om toch tv-out te hebben? Ik vind dit belangrijk om divx en dvd te kunnen kijken bijv op vakantie.
Anoniem: 87692
Ik vind het geluid idd ook veel te zacht. Maar qua kwaliteit doet het niet onder mijn oude Toshiba.Anoniem: 87692 schreef op 13 July 2003 @ 16:42:
Geluid wat er uit komt is niet eens zo slecht? Ik heb hem nu ook ongeveer een halve week en ik moet een hoop beaamen, maar het geluid wat eruit komt is echt gewoon slecht. Als ik externe boxen aansluit is het dik in orde, maar die standaard boxen ín de laptop vind ik niet om aan te horen! Ze klinken veel te hol en als je ze wat harder zet dan is er geen enkel bass-dreuntje met te horen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben echt verliefd op dit dingin hoeverre je verliefd kan worden op n pc natuurlijk
Ik mist wel een manier om de bass te regelen. Dat kon je altijd doen bij volume-properties, maar hier plotseling niet...
Met winamp kan je het wel wat beter maken, maar toch.
3d Effect van m'n laptop werkt wel beter dan die van desktop, dus vaak kijk ik snachts wel eens naar CSI of zoAnoniem: 87692 schreef op 13 July 2003 @ 17:36:
Nou dan denk ik dat er toch iets niet klopt in mijn systeem! Mn pa heeft een Compaq N1020 en het geluid wat daaruit komt is bijna beter dan uit gewone desktopboxen! Bij dat ding is het een genot om naar te luisteren! Ik durf niet eens mn geluid aan te zetten om naar een DVD te luisteren...
Onboard soundcard is wel goed, als ik gewone speakers aansluit klinkt het geluid aardig zuiver.. alleen moet ik de speakers dan niet te hard zetten
Anoniem: 88620
helaas heeft mijn touchpad het vanaf het begin niet gewerkt, ik heb de bios geupdate, touchpad software geinstalleerd, windows opnieuw geinstalleerd, maar dat werkte allemaal niet. toen dus met asus gebeld en pickup en return service in werking gesteld. M'n notebook ligt nu al ruim 2 weken op de reparatieafdeling bij Asus, gister even gebeld om te vragen wanneer ik 'm terug zou krijgen en toen kreeg ik allerlei smoesjes te horen over dat ze het zo druk hadden enzo. Maar goed, ze zouden het me nog laten weten wanneer ik 'm terug krijg, ik hoop zo snel mogelijk want het is verder een supermooi ding.
Anoniem: 50624

Dat is wel erg lang zeg.... Nou, hopen maar dat ik nooit aanspraak hoef te maken op garantie....
En also, buigt de spatiebalk van jullie tops ook een beetje door in midden. BIj mij verslijt ie al aan de rechterkant. (gebruik m'n rechterduim voor spatiebalk)
Nu al slijtage?? Het lijkt me eerder dat je huidvet een vlekje maaktathlonkmf schreef op 15 juli 2003 @ 21:40:
BIj mij verslijt ie al aan de rechterkant. (gebruik m'n rechterduim voor spatiebalk)
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik heb het maar wel gedaan, alleen werkte die site die op dat kaartje staat niet toen ik em wou reggen....athlonkmf schreef op 15 July 2003 @ 21:40:
Hebben jullie allemaal nog geregisseerd etc? Scheen dat dat nodig was voor die garantiedingen? Heb nog niet gedaan namelijk.
En also, buigt de spatiebalk van jullie tops ook een beetje door in midden. BIj mij verslijt ie al aan de rechterkant. (gebruik m'n rechterduim voor spatiebalk)
Ik heb hem zelf via http://www.asus.com.tw/su...chref/register/index.aspx geactiveerd.
Alleen het geluid is inderdaad slecht. Wanneer ik de verlichting van het lcd scherm aanzet, hoor ik een soort van brom geluid (via de laptop speakers en line out), wanneer de verlichting uitzet hoor je geen brom.
Dus ik neem aan dat de lcd verlichting het geluid een beetje stoort.
Wanneer je het contrast regeld (op de laptop zelf) kun het brom geluid in verschillende frequenties horen
Ik weet niet of jullie ook het zelfde hebben, het is misschien nauwelijks te horen (je moet het volume wel redelijk luid hebben).
Misschien ben ik een beetje een audiophile, maar zoŽn brom geluid begint op lange duur wel een beetje te irriteren (en ik heb Žm pas sinds gisteren
Ik heb geen last van een brommend geluid. Ook niet met max. verlichting en externe boxvolume op max (da's hard genoeg om een beker om te laten kieperen).
Met dit weer werk (
PS. ik wil graag van iemand een gebruiksduur test van de 3000n series horen. Ben benieuwd wat de 15" scherm voor invloed heeft op de gebruiksduur (Power4Gear max battery+ constante slideshow van plaatjes/10secondes)
[ Voor 21% gewijzigd door kmf op 16-07-2003 14:21 ]
Het voordeel is wel.. ze zitten in Emmen.. dus als je het te lang vind duren haal je hem gewoon zelf weer opAnoniem: 50624 schreef op 15 July 2003 @ 21:33:
4 wekenMeen je dat nou?
Dat is wel erg lang zeg.... Nou, hopen maar dat ik nooit aanspraak hoef te maken op garantie....
Uhm, de 3000n serie heeft een 14.1" scherm hoorathlonkmf schreef op 16 July 2003 @ 14:19:
PS. ik wil graag van iemand een gebruiksduur test van de 3000n series horen. Ben benieuwd wat de 15" scherm voor invloed heeft op de gebruiksduur (Power4Gear max battery+ constante slideshow van plaatjes/10secondes)

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 87692 op 17-07-2003 20:54 ]
Je hebt 4 stappen, 1500 is alleen mogelijk als hij aan het stopcontact hangt, hoogste waarde voor op batterij is 1200, daarna heb je nog 2 stappen van elk 600
Die waarden die Windows aangeeft kloppen niet hoor, bij mij gaf ie een keer 102Mhz aan ofzo
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 50624 op 17-07-2003 20:59 ]
Anoniem: 87349
Heb zelf nu ook de M3700N. Hebben jullie ook problemen met het programmatje Hcontrol.exe? Het programma loopt vast voordat het is opgestart.
Het programma moet de multimedia knoppen op de laptop aansturen. Ik weet niet of ik die ooit zal gebruiken maar ik stoor me er wel aan dat het niet werkt......
Ik heb er geen last van... en de knoppen werken ook perfect op de laptop.Anoniem: 87349 schreef op 17 July 2003 @ 21:28:
Bush, happy man,
Heb zelf nu ook de M3700N. Hebben jullie ook problemen met het programmatje Hcontrol.exe? Het programma loopt vast voordat het is opgestart.
Het programma moet de multimedia knoppen op de laptop aansturen. Ik weet niet of ik die ooit zal gebruiken maar ik stoor me er wel aan dat het niet werkt......
Toen ik besloot toch wel 512 mb in de 2400N te willen stoppen, bleek het prijsverschil zo klein om maar een 3700N aan te schaffen! Dan heb je ook gelijk 20 gig extra, een 1,5 ghz, en 512 mb geheugen. Morgen effe WiFi spullen uitproberen.
[/en weer on-topic naar M2400N
[ Voor 7% gewijzigd door Par_Martinos op 19-07-2003 06:54 . Reden: Aangepast naar M2400N ]
Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren
*kuch* M2400N *kuch*
Ja, ik verdiep me niet zo erg in producten die ik niet heb. Maar ik beloof het topic nu goed door te lezen omdat ik die wifi nog niet zo heel ontzettend best doorheb.
ben nu toch vroeg wakker

Jammer dat het nog zolang duurt tot de winkel op is, ik moet nog een wifi accespointmodem hebben. Is de Etech Router/Modem/Switch Adsl wat? Ik wil van m'n Alcatel USB-modem af, maar meestal proberen ze je dan twee producten aan te smeren, terwijl ik er maar 1 wil, waar alles in zit.
[ Voor 31% gewijzigd door Par_Martinos op 19-07-2003 07:33 ]
Anoniem: 82724
Ik werk zelf met en Draytek Vigor 2600We en een Asus M2400E en ben daar zeer goed over te spreken.Par_Martinos schreef op 19 July 2003 @ 06:55:
[...]
Ja, ik verdiep me niet zo erg in producten die ik niet heb. Maar ik beloof het topic nu goed door te lezen omdat ik die wifi nog niet zo heel ontzettend best doorheb.
ben nu toch vroeg wakker
Jammer dat het nog zolang duurt tot de winkel op is, ik moet nog een wifi accespointmodem hebben. Is de Etech Router/Modem/Switch Adsl wat? Ik wil van m'n Alcatel USB-modem af, maar meestal proberen ze je dan twee producten aan te smeren, terwijl ik er maar 1 wil, waar alles in zit.
Wie o wie helpt mij, liefst met concrete download links
M3700N dus
[ Voor 3% gewijzigd door reiker op 19-07-2003 22:33 ]
Zo gezegd, zo gedaan.
het gekke is dat het probleem zich niet vanaf het begin heeft voorgedaan, eerst wel, toen niet, en na een tijdje weer wel
Op je ASUS-cd'tje staat toch dat autoupdateprogje? Ik heb hem alles wat nieuw was laten installen, en de mijne doetet perfect.reiker schreef op 19 July 2003 @ 22:17:
Ik ben een beetje de draad kwijt over welke spullen ik nou moet updaten. Ik heb ook het probleem met de ProSet en hcontrol.exe. Kan iemand mij zeggen wat ik precies moet updaten, want op de asus site vind ik proset drivers, wireless proset drivers, drivers zonder beschrijving maar die wel prow7100.exe oid heten zodat het lijkt op wireless proset versie 7.1 enz enz...
Wie o wie helpt mij, liefst met concrete download links
M3700N dus
Nu de WiFi nog. Na 2 dagen zooien doetet nog niet meer dan alleen filesharing. Internet delen lukt me van geen kanten. Waarom ging het met dat kabeltje wel en via de lucht niet? Misschien de luchtvervuiling bij mij thuis
winxp:
ftp://www.asus.it/pub/ASUS/nb/M3N/ATK0100_XP.zip
win2000:
ftp://www.asus.it/pub/ASUS/nb/M3N/ATK0100_W2K.zip
winME:
ftp://www.asus.it/pub/ASUS/nb/M3N/ATK0100_ME.zip
Zo gezegd, zo gedaan.
Anoniem: 31355
1. Zit de brander ook in die dvdcombo? Of moet je zelf verwisselen?
2. Kan ik bijvoorbeeld NoLimits (rollercoastersimulatie) daarop spelen?
Alvast bedankt
3 keer raden waarom het 'combo' drive heetAnoniem: 31355 schreef op 24 juli 2003 @ 21:03:
1. Zit de brander ook in die dvdcombo? Of moet je zelf verwisselen?
Ik ken het spel niet, maar zelfs een spel als UT 2003 is aardig te spelen. Verwacht er niet teveel van, maar als een spel op een GF2 draait dan maak je met de 855GM een vrij aardige kans.2. Kan ik bijvoorbeeld NoLimits (rollercoastersimulatie) daarop spelen?
Andere games heb ik nog niet geprobeerd.
Atto diskbenchmark gedaan, helaas niet vergelijkbaar met de raid0 score van mijn pc: Write 25,811 mb/s, read 28,137 mb/s.
[ Voor 18% gewijzigd door Par_Martinos op 25-07-2003 10:28 ]

helaas draait Mafia niet helemaal lekker. de wat oudere spellen zullen het gewoon doen hoor
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Vice City knalt er steeds uit bij mij zodra het spel begint... (menu's enzow gaan wel)sh4d0wman schreef op 25 July 2003 @ 12:22:
GTA 3 gaat ook best goed, af en toe lichte texture corruptie
helaas draait Mafia niet helemaal lekker. de wat oudere spellen zullen het gewoon doen hoor
Warcraft 3 Frozen Throne werkt trouwens ook prima. Alleen zien de plaatjes er lang niet zo goed uit als op m'n desktop met geforce4
Look no further, Ecteinascidin.athlonkmf schreef op 26 juli 2003 @ 18:09:
Warcraft 3 Frozen Throne werkt trouwens ook prima. Alleen zien de plaatjes er lang niet zo goed uit als op m'n desktop met geforce4
Wel, deze week mijn salaris maar 's omzetten in een laptop.
* Delerium vraagt zich slechts 1 dingetje af.
Indien je een compact-flash-PCMCIA lezer + kaart erin propt en daar je belangrijke documenten opzet, dan zou bij het werken in de trein bv de HD niet constant hoeven op te spinnen voor de automatische reservekopie..... Ik vraag mij af in hoeverre dat de batterij-duur kan beinvloeden?
Indien ik deze week de 3700N heb, zal ik ook zo'n slide-show opzetten en eens de batterijdrain vergelijken.
Mijn pa zit voor deze laptop te kijken, het lijkt hem een prachtig ding, maar het 14 inch scherm lijkt hem wat klein, want voorheen heeft hij altijd met een dell inspiron 8000 gewerkt met 15" en dat beviel hem goed. Hij wordt nu ook al wat ouder en wil dus een goed scherm waar die alles goed op kan lezen, want hij heeft nu ook al een leesbril nodig. Dus mijn vraag is: Is dit scherm goed genoeg om op te lezen dit met name voor word en internet
Alvast bedankt
Dat zal je pa toch echt zelf moeten uitproberen. Het gros van de GoT'ers bestaat uit jonge mensen met meestal betere ogen, dus dat is geen geschikte normMister I schreef op 02 August 2003 @ 19:41:
Dus mijn vraag is: Is dit scherm goed genoeg om op te lezen dit met name voor word en internet
Alvast bedankt
Voor de mensen die pc probe gebruiken. Welke versie hebben jullie? Want bij mij geeft ie een foutmelding bij het instaleren dat hij een oude versie van het bios heeft. Terwijl ik hem net geflashed heb met de nieuwste versie!
Alvast bedankt!
Groeten
ps echt wel een supergave laptop!
Anoniem: 51061
Het staat voor Sony Philips digital nog wat
Volgens mij is het gewoon de uitgang die je nu gebruikt met een gewone stereo kabel, dat zou ook de coaxiale digitale uitgang moeten zijn.
Ook heb ik een Logitech toetsenbord aangesloten op mn laptop en sindsdien staat dat "fn" aan, zodat ik niet normaal kan typen. Heeft iemand enig idee hoe ik dat " fn" knopje uitkrijg? Alvast bedankt!
Anoniem: 33145
Weet iemand met zekerheid te zeggen welke batterijh er standaard bij de M2400N geleverd wordt?
http://www.asuscom.de/pro...M2000-N%20Series&langs=07Anoniem: 33145 schreef op 03 September 2003 @ 10:46:
Weet iemand met zekerheid te zeggen welke batterijh er standaard bij de M2400N geleverd wordt?
Moeilijk he, info zoeken
blijkbaar zitten touchpad en toetsenbord, en scherm te dicht op elkaar als het scherm dicht zit. dit leidt tot een smerige afdruk van het touchpad en de toetsen op het scherm die er moeilijk af te krijgen is
ik zit er ook aan te denken om een m3700n te kopen, maar dit vind ik toch wel iets minder mooi....hebben meer mensen dit probleem of heeft cosmo_roel gewoon smerige vette vingerscosmo_roel schreef op 03 September 2003 @ 21:25:
ik heb de m3700n nu een week of twee en hij bevalt me goed op een punt na:
blijkbaar zitten touchpad en toetsenbord, en scherm te dicht op elkaar als het scherm dicht zit. dit leidt tot een smerige afdruk van het touchpad en de toetsen op het scherm die er moeilijk af te krijgen is
MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp
zoiets als wanneer je over een lcd-scherm gaat gummen in de vorm van een touchpad (en toetsen).
Anoniem: 61613
Ik heb m'n m3700n nu alweer bijna 'n maand en ik heb er tot nu toe absoluut geen last van gehad. Lijkt me ook een beetje raar eigenlijk... dat 't touchpad afgeeft terwijl je 't niet eens gebruiktklown schreef op 04 September 2003 @ 13:33:
[...]
ik zit er ook aan te denken om een m3700n te kopen, maar dit vind ik toch wel iets minder mooi....hebben meer mensen dit probleem of heeft cosmo_roel gewoon smerige vette vingers
En mocht 't zo zijn, dan zou 't de mensen bij Asus waarschijnlijk ook wel opgevallen zijn, aangezien je bij elk gebruik tegen 't scherm aankijkt.
Dat is ook iets waar ik benieuwd naar ben ...Mad_Manic schreef op 19 September 2003 @ 12:56:
Heb even geinformeerd en wat blijkt??? De Asus M2400-N is end of life en nauwelijks nog leverbaar. De M3000 serie is nog volop leverbaar!! Ben benieuwd wat de "centrino" opvolger wordt want als die tv-out heeft en de prijs/kwaliteit is net zo gunstig als bij deze modellen dan is mijn keuze snel gemaakt.
Heb zelf niet echt meer gevolgd of Asus met nieuwere Centrino's komt die wel een tv-out hebben en een goede grafische kaart. (M9x00 serie of een van die GO kaarten).
Dan wordt een Centrino van Asus weer interessant voor mij.
| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |
Anoniem: 99414
ik heb de m3700n nu een week of twee en hij bevalt me goed op een punt na:cosmo_roel schreef op 03 september 2003 @ 21:25:
blijkbaar zitten touchpad en toetsenbord, en scherm te dicht op elkaar als het scherm dicht zit. dit leidt tot een smerige afdruk van het touchpad en de toetsen op het scherm die er moeilijk af te krijgen is[/quote]
Daar heb ik helemaal geen last van.. vreemd.Anoniem: 99414 schreef op 08 december 2003 @ 23:17:
[...]
Anoniem: 48573
Ja dat doe ik ook, maar ik heb hier toch echt geen last van..Anoniem: 48573 schreef op 09 december 2003 @ 21:58:
Ik heb er soms ook last van dat ik op het scherm, de randen van het touchpad zie. Misschien omdat ik hem in mijn normale rugzak meeneem, met alleen de beschermhoes van de tas erbij? Verder is het een prima laptop
Bush kan jij me vertellen waar je die GFX drivers gevonden hebt? Ik heb alle nieuwe drivers gedownload en alles geïnstalleerd, maar ik krijg er met geen mogelijkheid een resolutie van 1400 * 1050 uit!Anoniem: 50624 schreef op 18 juni 2003 @ 17:13:
Heb nu windows geïnstalleerd, en het is dus wel een SXGA scherm, want de reso kan ik niet hoger dan 1280*1024 instellen.
Edit: Het is dus wel een SXGA+ scherm, deze reso kan je echter pas kiezen na het installeren van de GFX driversZiet er goed uit hoor, mooi scherp scherm
Anoniem: 104056
edit: sorry, bij de laptopper verkopen ze de M2400n serie niet, maar deze is volgens mij redelijk vergelijkbaar met de inmiddels erg populaire M6000N serie, welke zowiezo leverbaar is met een azerty indeling
[ Voor 48% gewijzigd door jw op 30-01-2004 17:37 ]
Heb je een M2400 n of M3700n? Als je een M2400n hebt kan dat kloppen, deze heeft nl. een 1024*768 scherm, ik heb zelf de M3700n en deze heeft wel 1400*1050, dat zou geactiveerd moeten worden met de drivers van de CD.Anoniem: 87692 schreef op 29 januari 2004 @ 18:03:
[...]
Bush kan jij me vertellen waar je die GFX drivers gevonden hebt? Ik heb alle nieuwe drivers gedownload en alles geïnstalleerd, maar ik krijg er met geen mogelijkheid een resolutie van 1400 * 1050 uit!
Edit:
Echt ongelooflijk, ging even goed kijken op het briefje van Asus wat erbij zat. Hebben ze het scherm vervangen voor een 14,1 inch XGA scherm...
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 87692 op 31-01-2004 10:08 ]
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben (gehad) ??? Binnekort zal ik even met Asus contact opnemen maar het valt denk ik al buiten de garantie
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Mijn M2400N haalt na 1,5 jaar gebruik nog ongeveer 4 a 4,5 uur tegenover ruim 6 uur toen ie nieuw was. Opzich vrij normaal, en verder heb ik er geen problemen mee gehad.sh4d0wman schreef op 06 september 2004 @ 11:32:
Sinds Mei 2003 heb ik de Asus M2400N. Recent lijkt echter de Accu defect. Bij het opladen geeft deze op den duur aan dat ie is opgeladen. Ga ik hierna echter over op batterijspanning dan geeft de batterij aan dat hij nog maar 48% capaciteit heeft. Vanuit de BIOS heb ik de batterij calibratie gedraait maar deze heeft ook geen effect. Het lijkt er dus op dat de accu defect is. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben (gehad) ???
Voor zover ik weet geldt er voor accu's meestal maar 3 maanden of uiterlijk een half jaar garantie ofzo. Dat vind ik ook wel begrijpelijk aangezien het voor een fabrikant niet te checken is of een accu met normaal gebruik kaduuk is gegaan of dat ie is verkrachtBinnekort zal ik even met Asus contact opnemen maar het valt denk ik al buiten de garantieMaar ik mag toch wel verwachten dat ik er vanuit mag gaan dat een accu langer meegaat. Iemand enig idee wat voor rechten ik heb?
Ik zou Asus even bellen en het geval uitleggen. Misschien dat ze je uit coulance tegemoet willen komen.
Nou nee, want na SP I geinstalleerd te hebben zie ik nog steeds mn externe harddisk niet en geeft hij nog steeds aan met een lowspeed poort te maken te hebben. Alle nieuwste drivers van de site van Asus heb ik ook geinstalleerd maar ook dat mag niet baten. Iemand een beter idee?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 51061 op 10-09-2004 18:26 ]
Als je SP1 hebt moet je eerst de drivers van de CD installeren, als het goed is staat er een High Speed Port bij apparaat beheer (onder het gele vraagteken), deze moet je updaten.
Heb na veel speur werk eindelijk de 2e SODIMM gleuf gevonden, heb nu 1024MB

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 50624 op 10-09-2004 19:08 ]