Mijn M2400N haalt na 1,5 jaar gebruik nog ongeveer 4 a 4,5 uur tegenover ruim 6 uur toen ie nieuw was. Opzich vrij normaal, en verder heb ik er geen problemen mee gehad.sh4d0wman schreef op 06 september 2004 @ 11:32:
Sinds Mei 2003 heb ik de Asus M2400N. Recent lijkt echter de Accu defect. Bij het opladen geeft deze op den duur aan dat ie is opgeladen. Ga ik hierna echter over op batterijspanning dan geeft de batterij aan dat hij nog maar 48% capaciteit heeft. Vanuit de BIOS heb ik de batterij calibratie gedraait maar deze heeft ook geen effect. Het lijkt er dus op dat de accu defect is. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben (gehad) ???
Voor zover ik weet geldt er voor accu's meestal maar 3 maanden of uiterlijk een half jaar garantie ofzo. Dat vind ik ook wel begrijpelijk aangezien het voor een fabrikant niet te checken is of een accu met normaal gebruik kaduuk is gegaan of dat ie is verkrachtBinnekort zal ik even met Asus contact opnemen maar het valt denk ik al buiten de garantieMaar ik mag toch wel verwachten dat ik er vanuit mag gaan dat een accu langer meegaat. Iemand enig idee wat voor rechten ik heb?
Ik zou Asus even bellen en het geval uitleggen. Misschien dat ze je uit coulance tegemoet willen komen.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein