Toon posts:

[Smartpar] Alle files corrupt?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Morguh,

ik gebruik Smartpar om mijn missende .rar files mee te vullen, echter heb ik nu ongeveer 12 verschillende applicaties van ieder 60 x 50mb gedownload, maar bij ongeveer 75% hiervan zegt smartpar dat de gedownloade files corrupt zijn.
Ik heb een nieuwe pc hiervoor gebruikt (P4, maxtor 80gb 7200 +XP) en mijn c: schijf is NTFS, mijn d: schijf is FAT32, ik download alles direct op D:, maar newsbin, staat op c: geinstalleerd, zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?
Ik had er op mijn oude systeem nooit last van, in exact dezelfde config.
Weet iemand hoe dit kan?
ik heb ook al getest met FSRAid, maar dat werkte ook niet .. andere smartpar versies werken ook niet.
Gekker nog: als ik meerdere malen achter elkaar de .par file dubbelklik, dan zal hij na ongeveer 15 x aangeven dat de file wél goed is! (nadat hij dus eerst zei .. dattie corrupt was)

Ow: voor de goeie orde .. in de search staat niks relevants ..

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 11:11 ]

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Klinkt als een typisch geval van kapot geheugen.
Download eens een memory tester (bijvoorbeeld memtest86.

• Slashdotter
  • Niet online
Het was iets met verkeerde bestandsnamen. Probeer fsraid ipv smartpar. Die kan verkeerde namen herkennen en oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Slashdotter schreef op 06 mei 2003 @ 03:42:
Het was iets met verkeerde bestandsnamen. Probeer fsraid ipv smartpar. Die kan verkeerde namen herkennen en oplossen.
zoals ik al in de openingspost zei, het werkt ook niet met FSraid, .. hij herkent ook geen foute namen etc.
Ik heb al ongeveer 40gb aan applicaties met dit probleem, en ik kom er maar niet achter wat het is ...
zou het te maken kunnen hebben met kapotte cluster op mijn hd?

• Slashdotter
  • Niet online
Ow, sorry, heb ik overheen gelezen :D

• QuarK
1 stap tegelijk... heb je je geheugen getest?
Kost je wel een paar uurtjes om een goede test te doen, maar dan weet je tenminste zeker dat het in orde is.

Verwijderd

Topicstarter
QuarK schreef op 08 mei 2003 @ 17:41:
Kost je wel een paar uurtjes om een goede test te doen, maar dan weet je tenminste zeker dat het in orde is.
geheugen test gedaan .. had daarna wel wat vreemde config wijzigingen maar niks bijzonders ..
en het probleem doet zich nog steeds voor ..
ik heb reeds alles verwijderd wat ik gedownload had .. en wat nieuws erop gezet .. maar exact hetzelfde resultaat .... aaaaaaaaaaaaaaaaa

Verwijderd

In de search staat niks relevants? Leer dan goed zoeken, want ik heb er hoogstpersoonlijk ooit een vrijwel identiek topic in gezet! :|

Steeds corrupte files .. alles gecheckt. Bleek achteraf dat m'n CPU nét te weinig voltage kreeg. Iets verhoogd en geen problemen meer.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 mei 2003 @ 19:22:
In de search staat niks relevants? Leer dan goed zoeken, want ik heb er hoogstpersoonlijk ooit een vrijwel identiek topic in gezet! :|

Steeds corrupte files .. alles gecheckt. Bleek achteraf dat m'n CPU nét te weinig voltage kreeg. Iets verhoogd en geen problemen meer.
Nou, dan mag je mij dat topic laten zien .. ik vind um dus echt niet ..
dan betwijfel ik nog es of het een soortgelijk/identiek topic is gezien de mindere replies.
Ik heb buitendat ook al gekeken naar mijn CPU/mem settings, lees in posts hierboven .. memtest test ook CPU, niet alleen geheugen.
Dus de oorzaak ligt ergens anders .. maar bedankt voor je reply, ik denk dat weinig mensen hier ooit achter zullen komen ....

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Je zegt dat je de geheugentest hebt gedaan, maar, hoe lang heb je die laten draaien? Alle tests, of heb je na een paar minuten gewoon weer gereboot om daarna vrolijk verder te gaan met je RAR's?

Verder levert een search op 'corrupt RAR' wel degelijk prima resultaten op. Kijk bijvoorbeeld eens hier, hier of hier. En zo zijn er nog veel meer topics over dit onderwerp te vinden.

offtopic:
HlpDsK doelde waarschijnlijk op deze draad, daar kan jij inderdaad nog niet bij.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
intoxicated schreef op 08 mei 2003 @ 20:26:
Je zegt dat je de geheugentest hebt gedaan, maar, hoe lang heb je die laten draaien? Alle tests, of heb je na een paar minuten gewoon weer gereboot om daarna vrolijk verder te gaan met je RAR's?

Verder levert een search op 'corrupt RAR' wel degelijk prima resultaten op. Kijk bijvoorbeeld eens hier, hier of hier. En zo zijn er nog veel meer topics over dit onderwerp te vinden.

offtopic:
HlpDsK doelde waarschijnlijk op deze draad, daar kan jij inderdaad nog niet bij.
het gaat er dus niet alleen om dat de .rar files corrupt zijn, ook de gedownloade .par files worden aangegeven als zijnde corrupt ... (stond in openingspost .. )

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
QuarK schreef op 08 mei 2003 @ 17:41:

--------------------------------------------------------------------------------

geheugen test gedaan .. had daarna wel wat vreemde config wijzigingen maar niks bijzonders ..
en het probleem doet zich nog steeds voor ..
ik heb reeds alles verwijderd wat ik gedownload had .. en wat nieuws erop gezet .. maar exact hetzelfde resultaat .... aaaaaaaaaaaaaaaaa /quote

maar goed, de geheugentest duurde dus wel een paar uur .. en geen enkel conflict ... ik heb daarna zelf geheugenbanken gewisseld(ook ander geheugen erin gedaan) .. ook geen resultaat ..
in de 3 topics die je aangeeft gaat het om 1 bad crc rar (dat heeft er zowiezo al niks mee te maken), om smartpar die alles correct aangeeft maar toch niet goed uitpakt (ook niet eens in de buurt van mijn probleem)
en het laatste slaat op 1 enkel bestand wat corrupt is, dat is dus nu ook niet aan de orde .. het gaat hier om meer dan 70% wat corrupt is ..

vat dit niet verkeerd op, maar als ik hier al 2 en half jaar rondloop weet ik ongeveer wel hoe ik de search moet gebruiken ...

anyway, ik denk dat ik morgen maar es een totaal andere HD ga proberen, misschien dat het daarmee te maken heeft .. (clustershitzooi etc.)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 20:37 ]

Verwijderd

Ik heb toen ook mijn geheugen getest. Een hele nacht laten draaien. Geen errors.
Toen een hele nacht m'n PC gebenched .. geen CPU errors.

En toch ging alles behalve grote files zoals RAR en PAR files downen goed. Core iets verhoogd .. probleem weg.

Verwijderd

Topicstarter
het vreemde is dus dat ik dit heb met maakt-niet-uit-wat-voor rar's en par's ..
ook al zijn ze 100kb, of 65mb per stuk .. het probleem blijft ..
veschillende versies winrar .. smartpar .. fsraid .. maakt allemaal niet uit .. zelfs complete format C: en re-install andere taal XP gedaan .. geen nut ..

Verwijderd

En je weet zeker dat het niet de RAR's zelf zijn die kapot zijn?

Als het legale zooi is kun je een linkje posten. Dan kunnen mensen controleren of de data zelf niet gewoon al corrupt is

• mno
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

mno

Probeer ook eens de torture test van Prime95. Als je CPU inderdaad rekenfouten maakt dan heeft dit proggie die snel gevonden. Zo kwam ik er, net als Hlpdsk, ook achter dat mijn voltage iets te laag stond waardoor mp3-tjes niet goed werden gecodeerd (2x dezelfde wav leverde niet 2x hetzelfde mp3-tje op).

http://www.mersenne.org/freesoft.htm

Gewoon rösti

Verwijderd

Topicstarter
ok thanks .. dat laat ik vanacht wel weer ff draaien .. ff kijken morgenochtend naar de resultaten ..

• QuarK
Ik heb ook ooit eens zoiets gehad, en het bleken toen brakke IDE drivers te zijn.
Ik heb een andere via 4in1 (nu hyperion) driver genomen en toen was het weg..
Misschien ook een ideetje om te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik heb de "torture test" gedaan, geen conflicten, gaf ook niks aan wat hiermee te maken kon hebben .. heb inmiddels ook de hyperion driver geinstalleerd, die herkende wel gelijk mijn USB 2.0 drivers, maar nog steeds geen oplossing verder ....
ik sta op het punt om harde schijven te verwisselen .. en daarna ff kijken hoe of wat ..

Verwijderd

Heb je niks overklokt?

Laad eens de setup defaults. De traagste settings voor je geheugen en dergelijke.

En kijk dan nog eens.

Verwijderd

Topicstarter
Goed ik ben er dus eindelijk achter gekomen wat het was.

Alvorens mensen gaan roepen waarom ik op een oud topic reply, het lijkt me namelijk wel handig dat de oplossing erin staat voor mensen met hetzelfde probleem.

Ik heb het moederbord vervangen, waarmee gelijk alles was opgelost, het bleek dat er een klein (maar kennelijk voldoende) voltagelek in zat wat er voor zorgde dat mijn geheugen allerlei "leaks" gaf waardoor berekeningen niet meer goed konden worden gemaakt.

Het oude mobo was een ASRock, en is vervangen door een ASUS P4TE-nog iets ;)
Pagina: 1