[WinXP]CRC failed in rar-bestanden

Pagina: 1
Acties:

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:18
sinds een tijd heb ik erg veel last van crc errors in rar archives, alleen degene die ik download van FTP's met LeechFTP, terwijl dit eerst nooit was, ik heb het verder helemaal niet, ook niet in MP3-tjes enzo, weet iemand of dit op te lossen is?

Verwijderd

CRC fouten komen alleen voor als er een fout zit in de rar file, dus is er iets mis gegaan tijdens het overpompen.

Kan voorkomen als bijvoorbeeld LeechFTP aan het overpompen is, waarbij op een gegeven moment de connectie down gaat, en dat'ie verder gaat als de connectie weer gemaakt wordt met waar'ie gebleven is. Ten minste dat zou je verwachten, maar dat doen'ie dan niet juist en is de Rar file corrupt :(

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-09 12:24

we_are_borg

You will Comply

Kijk of bij het gedownloade bestand een sfv file of een andere checksum file zit dan kan je kijken of het aan het downloaden lig of aan de rar file zelf.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• LiquidSmoke
meestal helpt het wel als ik de file opnieuw download, maar soms moet ik hem 2-3 keer downloaden :( tligt dus echt aan de overdracht lijkt me

• LAN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

LAN

Je kunt ook proberen of die rar files te repareren zijn (met de optie repair in winrar). Wil af en toe nog wel eens werken, scheelt in ieder geval weer downloaden.

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Opnieuw downloaden is de beste optie....
Gezien het feit dat de meeste bestanden die je download aardig groot zijn.

Start winrar op (run->typ 'winrar' enter)
highlight het bestand dat je wilt repareren.
druk in alt+r of ga naar commands en dan repair archive.

Tweakxp heeft een Zip reparatiefunctie.

• pilsjesman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 20:23

pilsjesman

GEEN icon !

Rar bestanden gemaakt met winrar 2.90 en 3.0 worden door leechftp gezien als corrupt, maar doen het gewoon wel.
Heb het al veel gehad de laatste tijd.

Zeg ken jij de pilsjesman, de pilsjesman, de pilsjesman ...

• Nocturno
  • Laatst online: 08-08 13:30
Winrar updaten naar 3.0 (beta?) .. bestanden die met 3.0 zijn ingepakt geven crc errors bij oude versies van winrar..

ff updaten dus.

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Volgens mij is dit een typisch Leech ftp foutje.
Ik heb precies hetzelfde gehad hier.
Ik gebruik nu gewoon flash fxp, en geen problemen meer.

• LiquidSmoke
dat maakt niet uit, winrar zelf zegt dat de files corrupt zijn, leechtFTP's bugje had ik al eerder gevonden.

Verwijderd

Overklokt? Voltage eens wat omhoog zetten.

• LiquidSmoke
:? wtf slaat dat op? kan het niet zo zijn dat er een buffer te groot (klein) is ofzo?

Verwijderd

Ik had dit ook met een aantal rars uit nieuwsgroepen in win2000 pakte winrar 2.90 (beiden) ze wel goed uit. Ik vond het al vaag.

(precies dezelfde bestanden gedownload in XP)

• Nocturno
ik Zeg het nog eens... updaten naar winrar 3.. hoop releasegroups zijn al over .. vandaar...

probeer het eens.. ligt niet aan je ftp..

Verwijderd

Op vrijdag 03 mei 2002 01:02 schreef gve het volgende:
Ik had dit ook met een aantal rars uit nieuwsgroepen in win2000 pakte winrar 2.90 (beiden) ze wel goed uit. Ik vond het al vaag.

(precies dezelfde bestanden gedownload in XP)
Hoe kan dit dan??

• LiquidSmoke
zal wel ff upgraden en dan kijken wat ie doet

• LiquidSmoke
doet nog niks :(

Verwijderd

Hlpdsk zal wel gelijk hebben aangezien ik me herinner dat hij een zelfde probleem had!

• Nocturno
heb je het sfv=tje gechecked?,

heb je wel binary transfer gedaan?
Pagina: 1