Ok, ik heb problemen met een XP2100+ AIUHB 0250 op een A7N8X.
Probleem: Ik kan niet goed overclocken met hogere FSB want mijn MP staat te hoog voor luchtkoeling met mijn Volcano 7+. En sinds kort wil de MP niet lager dan de standaard 13x (alleen hoger zoals 13,5 of 14x).
Wat er allemaal veranderd is: Maandje geleden blies ik met mijn systeem een goedkope Codegen (P4) 300W voeding op. Gaf al sinds dat ik hem had 13v op de 12v lijn en hoe meer OC hoe meer volts. Totdat hij opeens opgeblazen werd voorbij de 13,5v. Op garantie een nieuwe el cheapo Codegen 300W gekregen. Toen deed ie het weer. Tot 3 dagen terug alweer het ding eruit vloog. Nu met bijbetaling een 420W ToPower.
Mijn FSB wou dus niet hoger dan 170MHz en dus verwisselde ik mijn 256MB Twinmos/Samsung PC2700 met 2x256MB Twinmos/Winbond PC3200.
Geen verbetering.
Toen viel mij voor het eerst op (had een tijdje daarvoor met Astennu nog wat gespeeld met proc en Twinmos/Samsung spul: MP kon toen nog lager) dat mijn PC niet poste met een lagere MP dan 13x (de laatste keer dat het wel werkte: was iig voor de eerste opgeblazen voeding)
Ondertussen bios geflashed: niets
Apparatuur verwijderd: niets
MP wil niet meer lager
Wat is er aan de hand?
Mobo kapot? CPU deels doorgebrand? Ik heb op 166MHz FSB geen probs ook niet met timings 3-2-2-2
Vertel mij alles wat jullie te binnen schiet en post dat anders in:
Problemen DDR400 op A7N8X
Het DDR400 op A7N8X problemen topic!
Ik dank jullie alvast!