Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
http://prdownloads.source...32-oggvorbis.zip?download
downloaden, uitpakken
en plaatsen in C:\WINNT\system32\QuickTime ("System32\QuickTime" voor Windows NT/2000, "System\QuickTime" voor Windows 95/98/Millenium)
iTunes afsluiten/opstarten et voila.
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
mee eensBreepee schreef op 17 October 2003 @ 10:07:
Die winkel werkt ook wel geinig (hoewel ik er niets kan bestellen). Is erg handig als nummer opzoek prog
Bah, ogg support is nog wel érg brak in itunes...
[ Voor 12% gewijzigd door HunterPro op 17-10-2003 11:30 ]
Als ik thuis ben eens ff kijken
Iemand trouwens die kan bevestigen of dat met een NL CC toch werkt?
-Xbox Gamertag: Dbongers
Nee. Je kan geen Nederlands adress invoeren. Alleen maar een US. adress.philipnorth schreef op 17 October 2003 @ 11:37:
defintely interesting
Als ik thuis ben eens ff kijken
Iemand trouwens die kan bevestigen of dat met een NL CC toch werkt?
Verwijderd
Ja, maar hierboven staat dat als je deels nl en deels US doet dit wel werkt?Alpine schreef op 17 oktober 2003 @ 12:57:
[...]
Nee. Je kan geen Nederlands adress invoeren. Alleen maar een US. adress.
-Xbox Gamertag: Dbongers
dat wist ik nog niet.. handigJoin Tracks feature
Ever noticed how ripping some music tracks to MP3 format creates a small gap between songs that interrupts the flow of your music? That’s because many music CDs contain songs that blend into each other. iTunes 4 rips music seamlessly to AAC or MP3 format with a Join Tracks feature that allows you to meld two or more songs into one continuous, gap-free track — perfect for listening to classical music, concept rock albums and extended dance mixes.
Het enige wat ik me nog afvraag: Waar haal ik wat leuke (Windows) plug-ins?
De PC versie staat ook nog maar in de kinderschoenen, zal vast nog weleens een update komen waarin dat allemaal gefixed wordt.Shagura schreef op 17 October 2003 @ 16:04:
Bijv dat je iTunes naar tray kan minimizen want dat mis ik toch wel heeeel erg
Anti Aliased fonts zou ook mooi zijn, net als op de Mac.. maar ja, dat is gezeur om niks eigenlijk
Die kun je toch ook gewoon in windows xp aanzetten...Verwijderd schreef op 17 oktober 2003 @ 16:25:
[...]
De PC versie staat ook nog maar in de kinderschoenen, zal vast nog weleens een update komen waarin dat allemaal gefixed wordt.
Anti Aliased fonts zou ook mooi zijn, net als op de Mac.. maar ja, dat is gezeur om niks eigenlijk
Nou bij winamp doe ik als in een album wil luisteren gewoon ff add dir van het betreffende album, bij itunes staat alles lekker door elkaar, vind het gewoon onduidelijk. Ook als ik ff 1 liedje uit de kazaa folder ofzo wil luisteren gaat dat een stuk makkelijk met winamp -_-
Maar als dat allemaal teveel werk is kun je natuurlijk ook op "Browse" (Ctrl-B) klikken en dan het Genre, Artist en Album kiezen. Heb je ze ook in één keer. Geen gekloot meer met Add Dir.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Je hebt browsen nog niet ontdekt, of je gebruikt geen ID3 tags.Revision schreef op 17 October 2003 @ 17:06:
bij itunes staat alles lekker door elkaar, vind het gewoon onduidelijk.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Is dit mogelijk? Of de XML alleen bedoelt om je playlist te backuppen?
Ja, hier heb ik ook last van, en ik heb 768 MBVerwijderd schreef op 16 October 2003 @ 23:42:
Hebben er hier nog meer mensen problemen met het accessen van de Music Store via iTunes? Ik krijg een melding dat ik niet genoeg geheugen zou hebben en een vriend van me ook terwijl we toch allebei zat hebben lijkt mij (256 / 512)
Heeft iemand enig idee?
[ Voor 5% gewijzigd door k7of9 op 17-10-2003 17:50 ]
ik draai 2000 proShagura schreef op 17 October 2003 @ 16:56:
[...]
Die kun je toch ook gewoon in windows xp aanzetten...
u is geweldig (:
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 17:55 ]
Gebruik je norton personal firewal of internet security? ik zette die namelijk uit (en itunes stond al op permit all, maar was blijkbaar niet genoegk7of9 schreef op 17 October 2003 @ 17:49:
[...]
Ja, hier heb ik ook last van, en ik heb 768 MBIk dacht eerst dat het vanwege extreme drukte op die shop was vanwege de hype ofzo, maar vandaag lukt het nog steeds niet
Heb iTunes ook al opnieuw geinstalleerd en ben door de opties heen gegaan maar helaas
M'n firewall houd hem ook niet tegen ofzo.
Heeft iemand enig idee?
Human Bobby
Justice schreef op 17 oktober 2003 @ 18:02:
[...]
Gebruik je norton personal firewal of internet security? ik zette die namelijk uit (en itunes stond al op permit all, maar was blijkbaar niet genoeg) en toen werkte het, daarna kan je je firewall meteen weer aanzetten.
Muchos Gracias!

(ik krijg dit wel vaker bij progs/spellen.. maar nog steeds nie oplossing gevonden)
iemand idee?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
die melding hierboven ken ik niet, misschien dat iemand anders het weet
http://www.iomega.com/support/documents/10957.htmlKarreMania schreef op 17 October 2003 @ 18:24:
ik krijg error..![]()
[afbeelding]
(ik krijg dit wel vaker bij progs/spellen.. maar nog steeds nie oplossing gevonden)
iemand idee?![]()
of gewoon google: http://www.google.nl/sear...nstallDriver+instance&lr=
[ Voor 15% gewijzigd door Shagura op 17-10-2003 18:38 ]
Dat is inderdaad leuk ja, geeft toch weer ideetjesVerwijderd schreef op 17 October 2003 @ 18:34:
Die celebrity playlists in de musicstore zijn ook leuk, kun je zien en horen wat de favoriete nummers zijn van een tiental bekende artiesten (moby, stipe, corgan, brubeck o.a.)
Nog ff over het gedoe met Norton Firewall, na een tijdje blokkeert hij iTunes toch weer. Ik heb geprobeerd om de rechten voor iTunes opnieuw in te stellen maar dat helpt ook niet. Ik hoop dat dit snel verholpen wordt want ik heb niet zo'n zin om m'n firewall continu aan en uit te zetten voor de store.
manually configure internet access
add...
permit
connections to and from other computers
any computer
tcp and udp / all types of communications
next >>
next >>
en dan de oude regel deleten.
Het is nog steeds niet optimaal, (wanneer er dus een veiligheidslek ontdekt wordt ben je de pineut
je hebt nu trouwens ook geen problemen met het refreshen van playlists.
Human Bobby
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
![]() ![]() De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen. ![]() • Probeer het volgende: • Klik op de knop ![]() • Controleer of u het juiste adres hebt opgegeven, als u het adres van de pagina in de adresbalk hebt getypt. • Klik als u de verbindingsinstellingen wilt controleren op het menu Extra en vervolgens op Internet-opties. Ga naar het tabblad Verbindingen en klik op Instellingen. De instellingen dienen overeen te komen met de instellingen die uw LAN-beheerder of Internet-provider u heeft gegeven. • Microsoft Windows kan het netwerk onderzoeken en de netwerkverbindingsinstellingen automatisch bepalen, als uw netwerkbeheerder dat mogelijk heeft gemaakt. Als u wilt dat Windows de instellingen probeert te vinden, kunt u op ![]() • Voor sommige websites is 128-bits verbindingsbeveiliging noodzakelijk. Klik op het menu Help en vervolgens op Info om vast te stellen welk beveiligingsniveau bij u is geïnstalleerd. • Als u een beveiligde website probeert te bereiken, dient u ervoor te zorgen dat uw beveiligingsinstellingen dit ondersteunen. Klik op het menu Extra en vervolgens op Internet-opties. Ga op het tabblad Geavanceerd naar het groepsvak Beveiliging en schakel de opties SSL 2.0, SSL 3.0 en TLS 1.0 in. • Klik op de knop ![]() HTTP-fout 500 - Interne serverfout Internet Explorer |
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Vandaag een paar CD'tjes geimporteerd (omgezet naar AAC) naar m'n music library. Gaat verrekte simpel. Ook gooit iTunes direct de files in een logische structuur; per artiest een map, en per album een map.
Relaxed, bedanktJustice schreef op 17 oktober 2003 @ 18:50:
Norton Firewall (2003) -> configure -> program control -> itunes -> modify...
manually configure internet access
add...
permit
connections to and from other computers
any computer
tcp and udp / all types of communications
next >>
next >>
en dan de oude regel deleten.
Het is nog steeds niet optimaal, (wanneer er dus een veiligheidslek ontdekt wordt ben je de pineut) maar totdat apple even aangeeft welke poorten gebruikt worden werkt dit goed.
je hebt nu trouwens ook geen problemen met het refreshen van playlists.
jawel, maar dan nog vind ik het in winamp makkelijker, ik weet namelijk al waar alles op mn hdd staat, maar ik weet niet hoe het in itunes staat. btw ook feit dat ik me liedje niet meer in mirc kan tonen + dat de inferface me te groot is. Ook werkt de software niet goed met mn logitech toetsenbord(het werkt alleen wanneer itunes op de voorgrond staat)blackd schreef op 17 October 2003 @ 17:30:
[...]
Je hebt browsen nog niet ontdekt, of je gebruikt geen ID3 tags.
nee voor mij voorlopig nog winamp
Je hoeft niet gelijk alles in de iTunes dir te gooien, ik hou ook gewoon mijn eigen directory structuur en iTunes houdt er ook een gewoon een Database van bij...Revision schreef op 17 October 2003 @ 19:24:
[...]
jawel, maar dan nog vind ik het in winamp makkelijker, ik weet namelijk al waar alles op mn hdd staat, maar ik weet niet hoe het in itunes staat. btw ook feit dat ik me liedje niet meer in mirc kan tonen + dat de inferface me te groot is. Ook werkt de software niet goed met mn logitech toetsenbord(het werkt alleen wanneer itunes op de voorgrond staat)
nee voor mij voorlopig nog winamp
Dat blijft bij mij ook lekker in de huidige structuur staan.Revision schreef op 17 October 2003 @ 19:24:
ik weet namelijk al waar alles op mn hdd staat,
Daar is juist dat browsen voor. En ik ben dat browsen gewend bij mijn iPodmaar ik weet niet hoe het in itunes staat.
Daar kan ik persoonlijk niet wakker van liggenbtw ook feit dat ik me liedje niet meer in mirc kan tonen
Ik hou van overzicht, en je kan er een kleinere player van maken met de 'maximize' knop wanneer je 'm te groot vindt.+ dat de inferface me te groot is.
Mijn MS Natural Keyboard Pro werkt er perfect meeOok werkt de software niet goed met mn logitech toetsenbord(het werkt alleen wanneer itunes op de voorgrond staat)
Voor mij weg met winampnee voor mij voorlopig nog winamp
[ Voor 4% gewijzigd door blackd op 17-10-2003 19:32 ]
Ik zit alleen nog met 1 probleem, en dat is dat ik mijn cd's niet krijg geimporteerd. Er verschijnen wel mp3'tjes in mijn mp3-map, maar deze zijn allemaal 3kb. Vervolgens verschijnen ze ook niet in mijn library. Iemand een idee wat ik fout doe???
Revision schreef op 17 October 2003 @ 19:24:
+ dat de inferface me te groot is.

Hoe klein wil je 'm hebben dan
Obviously you're not a golfer
Ze hebben een Craig's Brother CD die nergens meer te krijgen is!
En ik zocht naar een andere artiest, maar daar hebben ze slechts een Partial Album van
Wat hebben ze daar aan? Er zijn toch niet veel mensen die maar 1 nummer van een album kopen willen?
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
^^ Ben ik érg benieuwd naarSwitch schreef op 17 October 2003 @ 17:32:
Met iTunes zit er bij het Export dingetje, Export playlist to XML. Nu weet ik dat je veel met XML kan. Is er ook een proggie wat alels in tabels zet ofzo? Of een script? De XML file wordt wel snel groot (1MB bij 6GB bijv.).
Is dit mogelijk? Of de XML alleen bedoelt om je playlist te backuppen?
Ook ík vindt het jammer dat de interface zo groot is
edit
Google is je vriend \o/
Kijken of het wat is, ga het nu uitproberen
[ Voor 13% gewijzigd door Switch op 18-10-2003 02:13 ]
Je kunt ook losse nummers kopen in de music store hoorOkyah schreef op 17 October 2003 @ 19:44:
Hail to the music store echt
Ze hebben een Craig's Brother CD die nergens meer te krijgen is!Die gaat * Okyah daar dus downen zodra dat hier mogelijk is!
En ik zocht naar een andere artiest, maar daar hebben ze slechts een Partial Album van
Wat hebben ze daar aan? Er zijn toch niet veel mensen die maar 1 nummer van een album kopen willen?
Verder is het enige wat ik minder vind dat itunes redelijk veel system resources vreet en dat is eigelijk de kracht van winamp dat je hem bij alles op de achtergrond kunt draaien. Dat moet je met itunes op langzamere computers niet proberen vrees ik
Is volledig aan te passen via een php file die met css werkt. Als iemand dat zou kunnen veranderen in mooie tables, zou ik het erg apprecieren
Ben hier tenminste al erg tevreden mee
Nog zoiets
[ Voor 13% gewijzigd door Switch op 17-10-2003 20:23 ]
Kan ik ook niet echt van wakkerliggen eigenlijk. Ik zie liever FLAC ondersteuning, ook in de osx versie. WMA == proprietary == slecht.dimitio schreef op 17 October 2003 @ 19:04:
Hm ik vind het toch wel een minpuntje dat WMA niet wordt ondersteund... hopelijk komt er nog een plugin of update met wma ondersteuning..
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Ik weet dat je ook wel losse nummers kan kopenShagura schreef op 17 October 2003 @ 20:01:
[...]
Je kunt ook losse nummers kopen in de music store hoor
Verder is het enige wat ik minder vind dat itunes redelijk veel system resources vreet en dat is eigelijk de kracht van winamp dat je hem bij alles op de achtergrond kunt draaien. Dat moet je met itunes op langzamere computers niet proberen vrees ik

Maar ik denk niet dat veel mensen maar 1 nummer van een album willen kopen eik, als de rest van het album ook de moeite waard is
Ik wil eik enkel een volledig album downen
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Maak iTunes eerst beeldvullend en sluit 'm dan af als je 'm nu weer opstart staat ie nog steeds full-screen. Om tussen klein en groot te switchen dubbelklik je gewoon op de titelbalk
valt reuze mee.. draait hier ook op een PII 350 met 384MB SD en het vertraagd de boel iig niet merkbaar.Je kunt ook losse nummers kopen in de music store hoor
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2003 21:22 ]
was vergeten te melden.. ik heb windows xp. die eerste link is windows 98 only
verder de google geeft alleen steeds oplossingen voor win98-ME of instellingen van je lan (???) -client voor windowsnetwerk installeren- oplossing... verder mij als user toevoegen bij de dcomcnfg config heeft dus ook nie geholpen.
denk dat het maar een eigen topic ervoor maak
dus nog nix
[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 17-10-2003 21:43 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Jammer was leuk geweest, nu "moet" ik me helaas maar weer tot "alternatieve" distributiekanalen wenden...
- OkselFris
- Registratie: Februari 2001
- Laatst online: 20-09 21:29
Rabarber, Rabarber, Rabarber
:strip_icc():strip_exif()/u/21248/crop5920a26115232_cropped.jpeg?f=community)
Mwa als dit alles is waar men zo'n tamtam over maakt.EN mensen, wat vinden jullie nou van iTunes? Fantastische app toch?
Mooi proggie, maar voor geen goud zou ik hiervoor MusicMatch in willen ruilen.
Damn blijft jammer dat de online shop van Itunes en Musicmatch niet beschikbaar is in Europa. Wat is daar nou allemaal de reden voor.
Al een tijdje geleden heb ik bij MusicMatch eens gevraagd wanneer Artist on Demand in NL beschikbaar zou komen. rechten kwestie zeiden ze.
Jammer, jammer maar wat mij betreft mochten ze wel eens er wat vaart achter zetten.
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
Wat wel handig zou zijn is een programma wat aan de hand van de itunes-db filenames en folderstructuren kan maken/veranderen... Verder top programma! Enige wat ik mis is winlirc compatibiliteit.
Voor MP3-tjes spelen -> bah.
- Ik mis de jump-to-file functie van WinAmp binnen 1 minuut.
- Het scrollen en dergelijke is duidelijk ingesteld op de Quartz engine op OSX want die gaat traag en schokkerig.
- Waar is de maximize button?
- Waarom moet het 12 MB geheugen en 5% CPU vreten terwijl WinAmp5 Beta1 slechts 2,5 MB en 0%-1% CPU gebruikt?
- Wat doet QuickTime erbij om de download onnodig te vergroten?
- iTunes doet helemaal niets met pathname en filename en het kost teveel moeite om daar informatie over te krijgen; geen extra kolom daarvoor.
- Het wil niet in m'n system tray.
- Ik kan de onderdelen niet van elkaar losmaken en apart op het scherm zetten
En over de library/enkele playlist in WinAmp; WinAmp3 kan met meerdere playlists overweg, en WinAmp 2.91 heeft een library die je kan weergeven door gewoon ff rechts te klikken op het hoofdscherm en dan 'Library' aan te vinken. Dat schijnen weinig mensen opgemerkt te hebben.
Best een leuk programma, maar past totaal niet bij de Windows interface/guidelines en is veel te zwaar.
[disclaimer]all imho natuurlijk[/disclaimer]
[ Voor 4% gewijzigd door MadEgg op 18-10-2003 01:25 ]
Tja
En het is gewoon een stuk uitgebreider op interface gebied, behalve dan dat het een paar opties mist, zoals maximaliseren etc.
[ Voor 3% gewijzigd door Sage op 18-10-2003 10:29 ]
Doe eens ctrl-RMadEgg schreef op 18 October 2003 @ 01:24:- iTunes doet helemaal niets met pathname en filename en het kost teveel moeite om daar informatie over te krijgen; geen extra kolom daarvoor.
Grotendeels ben ik het verder wel met je eens, alleen vind ik de library functie van winamp niet te vergelijken met die van itunes, want iTunes is er meer op gebaseerd en heeft veel meer functies in de vorm van zoeken, selecteren en playlists. Ik hoop alleen dat iTunes de kinderziektes eruit haalt en het programma wat minder system resources kan laten vreten.
- chem
- Registratie: Oktober 2000
- Laatst online: 19-09 22:18
Reist de wereld rond
:strip_exif()/u/13214/schanulleke.gif?f=community)
wat denk je dat dat searchvakje bovenin doet?MadEgg schreef op 18 October 2003 @ 01:24:
Voor iPod -> Heerlijk progje, werkt zoveel beter, overzichtelijker en sneller dan alle andere iPod progjes, vooral MusicMatch (bleeegegggh).
Voor MP3-tjes spelen -> bah.
- Ik mis de jump-to-file functie van WinAmp binnen 1 minuut.
met een GF2MX gaat het scrollen vloeiend bij mij- Het scrollen en dergelijke is duidelijk ingesteld op de Quartz engine op OSX want die gaat traag en schokkerig.
hmz, OS X apps kennen geen fullscreen, deze ter GUI consistentie zit die er niet in idd- Waar is de maximize button?
12 mb geheugen kan me persoonlijk niet boeien, maar continue CPU tijd is idd wel vreemd.- Waarom moet het 12 MB geheugen en 5% CPU vreten terwijl WinAmp5 Beta1 slechts 2,5 MB en 0%-1% CPU gebruikt?
QuickTime is de laag onder iTunes: die verzorgt de coderng/decodering- Wat doet QuickTime erbij om de download onnodig te vergroten?
Klopt. iTunes is een music-library-manager - vergeet die file names en paths, en gebruik ID3 tags; en laat die files lekker staan waar ze staan, je hoeft toch geen playlists te laden.- iTunes doet helemaal niets met pathname en filename en het kost teveel moeite om daar informatie over te krijgen; geen extra kolom daarvoor.
Dat miste ik idd ook wel, zie evt "fullscreen" verhaal- Het wil niet in m'n system tray.
- Ik kan de onderdelen niet van elkaar losmaken en apart op het scherm zetten[/]Welke onderdelen
Je weet dat je iTunes 3 venstermodussen kent? volledig, gedeeltelijk en minimaal (resp. alles, play/fwd/rwd/volume/current track en play/fwd/rwd/volume)
Ik denk niet dat je de 2 echt kan vergelijken wat betreft library functionaliteit: WinAmp 3 is dus nog steeds gericht rond .m3u files, terwijl iTunes dat hele concept overboord gooit.En over de library/enkele playlist in WinAmp; WinAmp3 kan met meerdere playlists overweg, en WinAmp 2.91 heeft een library die je kan weergeven door gewoon ff rechts te klikken op het hoofdscherm en dan 'Library' aan te vinken. Dat schijnen weinig mensen opgemerkt te hebben.
Ja, het is GUI afwijkend, maar voor mij als OS X gebruiker allemaal heel natuurlijkBest een leuk programma, maar past totaal niet bij de Windows interface/guidelines en is veel te zwaar.
[disclaimer]all imho natuurlijk[/disclaimer]
Bij mij rond de 2% CPU, op een AMD Tbird 1200. Alleen het wijzigen van ID3 tags bij grote files ( ~ 100/150 MB) duurt erg lang, en zorgt ervoor dat de muziek soms stopt.CyBeR schreef op 18 October 2003 @ 12:57:
Overigens gebruikt ie hier tijdens het spelen ergens tussen 0% en 1% cpu, dus ik weet niet wat voor brakke systemen jullie allemaal hebben..(P4-2.0 en P4-2.6)
Je weet toch dat tweakers 24 uur per dag in hun playlist scrollen!CyBeR schreef op 18 October 2003 @ 12:57:
Je kunt 'm wel in je systray krijgen, maar hij blijft ook gewoon als openstaande app staan. Dat is idd jammer. Overigens gebruikt ie hier tijdens het spelen ergens tussen 0% en 1% cpu, dus ik weet niet wat voor brakke systemen jullie allemaal hebben..(P4-2.0 en P4-2.6)
Ik heb het ook, 95% cpu als ik loop te scrollen, maar komop, wie scrollt er nou zovaak dat z'n systeem daarvan gaat overheaten. Bovendien gaat de CPU use niet hoger dan 20% bij mij als ik met de scrollwiel in de playlist scroll, dus mensen, voortaan maar je scrollwiel gebruiken

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Lekker hoor, als je hele mp3 verzameling zo vern##kt wordt.
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
Bij mij geminimailseerd zo´n 1 a 2 % (AMD Athlon XP2200+).CyBeR schreef op 18 oktober 2003 @ 12:57:
Je kunt 'm wel in je systray krijgen, maar hij blijft ook gewoon als openstaande app staan. Dat is idd jammer. Overigens gebruikt ie hier tijdens het spelen ergens tussen 0% en 1% cpu, dus ik weet niet wat voor brakke systemen jullie allemaal hebben..(P4-2.0 en P4-2.6)
Da's niet zo heel gek. ID3v2 tags veranderen betekent vaak dat je de hele file opnieuw moet schrijven.blackd schreef op 18 October 2003 @ 12:59:
[...]
Bij mij rond de 2% CPU, op een AMD Tbird 1200. Alleen het wijzigen van ID3 tags bij grote files ( ~ 100/150 MB) duurt erg lang, en zorgt ervoor dat de muziek soms stopt.
Hmmm... Tracknaam is waar... Maar dat gebeurd niet als je de 'Get Info' functie gebruikt.. En bestandsnaam aanpassen? Alle wijzigingen die je daar maakt zijn in de ID3 tags...Boss schreef op 18 October 2003 @ 13:03:
Hebben jullie ook het probleem dat als je in de lijst een trackname wil aanpassen, dat deze bij de eerste keer door iTunes wordt ingekort tot iets van 30 karakters? En dat dat niet ongedaan is te maken en ook meteen met de bestandsnaam wordt gedaan?
Lekker hoor, als je hele mp3 verzameling zo vern##kt wordt.
Persoonlijk:
+ punten
- Eindelijk kan ik m'n collectie normaal ordenen, snel alles van 1 artiest afspelen, alles is zeg maar geordend, omdat het niet vast staat, zeer relaxed! (Browser venster)
- iPod functionaliteit, ik wil nog een iPod kopen, en ik zag wel op tegen MusicMatch, gaat prog is dat zeg...
- Goeie kwaliteit geluid
- het volume van de nr's op elkaar aanpassen! Geweldige functie, kheb een paar nr's die veel harder/zachter zijn, nu geen last meer van
En vast nog veel meer, kheb et pas een uur
- punten
= Als ik bijvoorbeeld een nr van D-Groovy heb, dan staat er bij onder 'album' (in het browser venster) wel leuk 'Club Delicious' maar ik kan niet meteen naar dat hele album toe zeg maar (dus dat hij alle nr's van dat album tevoorschijn haald zonder het huidige nr te onderbreken)..
= Best zwaar programma, maar ach, als ik aan het surfen ben of aan et php'en heb ik echt geen 512mb geheugen nodig en m'n cpu trekt dat ook nog wel
= Loopt een btje vast (of ik heb geen geduld) als ik te grote mappen (met submappen) wil adden...
Misschien weet ik nog niet hoe ik et moet gebruiken @ dat album -puntje....
Maar overall, lekker programma!
Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.
Je kunt gewoon club delicious invoeren in dat search veld rechtsboven of je kunt de browse knop gebruiken en dan club delicous aanklikkenRoa schreef op 18 October 2003 @ 13:30:
[...]
= Als ik bijvoorbeeld een nr van D-Groovy heb, dan staat er bij onder 'album' (in het browser venster) wel leuk 'Club Delicious' maar ik kan niet meteen naar dat hele album toe zeg maar (dus dat hij alle nr's van dat album tevoorschijn haald zonder het huidige nr te onderbreken)..
Voorlopig maar ff ehpod gebruiken denk ik
Als je bij de info de tracknr's in orde hebt en bij album "Club Delicious" gebruikt (met allemaal dezelfde naam .. dus niet met extra spatie of kleine ipv hoofdletters) dan kun je bij "search" bovenin met de rechtermuisknop "albums" aanvinken en daarop zoeken zonder het nummer te onderbreken. Of bedoel je iets anders?= Als ik bijvoorbeeld een nr van D-Groovy heb, dan staat er bij onder 'album' (in het browser venster) wel leuk 'Club Delicious' maar ik kan niet meteen naar dat hele album toe zeg maar (dus dat hij alle nr's van dat album tevoorschijn haald zonder het huidige nr te onderbreken).
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 13:49 ]
Switch's Library (132KB HTML File)
Wat ik trouwens vervelend vindt: Als je een soundtrack/verzamelcd heb is het een beetje irritant. Nu heb ik bijv. mijn Matrix Reloaded soundtrack allemaal gerenamed naar het Artist 'Matrix: Reloaded'. Erg vervelend, nu weet ik niet wie de originele artiest is, maar heb wel m'n nummer bij elkaar. Ik kan het ook in een catgory zetten (OST: Matrix). Maar dat is veels te verwarrend, en ik weet niet of een iPod op die manier met catogorieeen werkt (Krijg ik volgende week binnen als het goed is).
[ Voor 61% gewijzigd door Switch op 18-10-2003 13:53 ]
Ik bedoel dus, als ik via de browse functie D-Groovy (in de lijst Artist) aanklik, dan staat ernaast (rechts) alle albums van D-Groovy (of waar die in voorkomt), in dit geval Club Delicious. Als ik dan op Club Delicious klik in het Album veld, dan speelt hij alleen D-Groovy af....Dan zou ik dus graag naar het album Club Delicious gaan...Shagura schreef op 18 October 2003 @ 13:36:
[...]
Je kunt gewoon club delicious invoeren in dat search veld rechtsboven of je kunt de browse knop gebruiken en dan club delicous aanklikken
Lees hierbovenVerwijderd schreef op 18 October 2003 @ 13:46:
[...]
Als je bij de info de tracknr's in orde hebt en bij album "Club Delicious" gebruikt (met allemaal dezelfde naam .. dus niet met extra spatie of kleine ipv hoofdletters) dan kun je bij "search" bovenin met de rechtermuisknop "albums" aanvinken en daarop zoeken zonder het nummer te onderbreken. Of bedoel je iets anders?
Tuurlijk kan ik dan zoeken op album zonder het nr te onderbreken, maar ik vind het jammer dat het niet met 1 klik kan...
Nog een minpuntje, als ik zoek op artiest, dan zou ik het leuk vinden als het artiest veld in de browse functie ook de resultaten zou tonen, dus welke artiesten overéénkomen met het gezochte..
Daar ben ik ook nog niet helemaal uit, wat is nu slimmer, CD naam als artist, en als title de title - artist, of toch maar gewoon de cd naam invoeren als Album...Switch schreef op 18 October 2003 @ 13:50:
Wat ik trouwens vervelend vindt: Als je een soundtrack/verzamelcd heb is het een beetje irritant. Nu heb ik bijv. mijn Matrix Reloaded soundtrack allemaal gerenamed naar het Artist 'Matrix: Reloaded'. Erg vervelend, nu weet ik niet wie de originele artiest is, maar heb wel m'n nummer bij elkaar. Ik kan het ook in een catgory zetten (OST: Matrix). Maar dat is veels te verwarrend, en ik weet niet of een iPod op die manier met catogorieeen werkt (Krijg ik volgende week binnen als het goed is).
En, idd, hoe gaat de iPod daarmee om?
[ Voor 31% gewijzigd door Roa op 18-10-2003 14:02 ]
Maar als je in de browser Genre - All > Artist > All -> Album: Club Delicous uitkiest krijg je wel alles wat er op dat album staat.Ik bedoel dus, als ik via de browse functie D-Groovy (in de lijst Artist) aanklik, dan staat ernaast (rechts) alle albums van D-Groovy (of waar die in voorkomt), in dit geval Club Delicious. Als ik dan op Club Delicious klik in het Album veld, dan speelt hij alleen D-Groovy af....Dan zou ik dus graag naar het album Club Delicious gaan...
Ik wil dat graag niet veranderd zien, want het lijkt me onlogisch als ik wil weten welke tracks van die artiest op een bepaald album staan dat ik meteen alle tracks van dat album in beeld krijg
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 14:43 ]
Ja, dat is wel zo...maar toch zou het leuk zijn om een (rechtermuisknop?) functie in te bouwen die de optie wel geeft, dus 'go to album' ofzo...Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 14:42:
[...]
Maar als je in de browser Genre - All > Artist > All -> Album: Club Delicous uitkiest krijg je wel alles wat er op dat album staat.
Ik wil dat graag niet veranderd zien, want het lijkt me onlogisch als ik wil weten welke tracks van die artiest op een bepaald album staan dat ik meteen alle tracks van dat album in beeld krijg
Ja, daar dacht ik ook al aan maar ik heb geen idee welke string ik in moet vullen.
De labels waar die artiesten bijzitten hebben zich vast nog niet aangesloten, Carl Cox zag ik er wel tussenstaan btw. Gewoon ff wachten tot de service naar Europa komt, dan zal het aanbod ook wel uitbreiden. Trance is naar mijn weten in Amerika ook geen zwaar populaire muziek, alleen Silence van Delerium heeft destijds de top 40 gehaald.m1ch3lb schreef op 18 October 2003 @ 14:49:
het valt me op dat als ik op artiesten als tiesto, ferry corsten maar ook paul van dyk zoek dat ik dan helemaal geen resultaten krijg, is dat bij jullie ook zo want deze dj's zijn toch best bekend in de USA.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 14:54 ]
Verwijderd
de plugin ALBUMLIST die je gratis kan downen voor Winamp houd bij wanneer de inhoud van een map veranderd
doet iTunes dit ook:?
voorbeeld:
map 1 genaamd Singles met 100 mp3 bestanden.
vervolgens heb plaats ik er 1mp3 bestand bij dus totaal word 101 bestanden
veranderd iTunes dit realtime in het prog of moet ik opnieuw de map toevoegen voordat ik het nieuw geplaatste mp3 bestand kan afspelen
sorry voor eventueel wazig getyp maar hoop dat idee duidelijk is
I don't drive fast, I only fly low!
ja hoor, ik zou het iig even een paar dagen proberen.. ik denk dat het je wel bevaltVerwijderd schreef op 18 October 2003 @ 15:04:
Is dit programma nou veel fijner dan bijvoorbeel winamp 2.91/winamp 5. Het uiterlijk intereseert me niet zo, maar het geluid en de library functie wel.... Is er een rede om van winamp 5 naar itunes te gaan?
Ik heb net de sound-enhancer gevonden onder preferences, als je die aanzet en de kwaliteit naar "high" schuift krijg je een beetje het radio effect. De muziek gaat er iig een stuk voller van klinken. Het is geen equalizer iig, want die zit er ook nog in maar wel gaaf.
Verwijderd
Laten we toch vooral niet gaan overdrijven. Qua mogelijkheden moet je juist niet bij de mac zijn (zie het feit dat je zelfs iTunes voor Windows hebt).Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 16:19:
voor mensen die nu eindelijk de eenvoud maar toch wijdse mogelijkheden van Apple spul ontdekt hebben meer info op http://www.computer-advies.nl
Voor The Matrix Reloaded OST heb ik gewoon als de Album naam The Matrix Reloaded genomen. Anders verlies je de informatie van de artiest. Met browse (of search, je kunt specifiek op album zoeken) krijg je dan alle nummer op die CD. De iPod werkt overigens op dezelfde manier als iTunes (qua Browsen).Roa schreef op 18 October 2003 @ 13:57:
Daar ben ik ook nog niet helemaal uit, wat is nu slimmer, CD naam als artist, en als title de title - artist, of toch maar gewoon de cd naam invoeren als Album...
En, idd, hoe gaat de iPod daarmee om?
Als je overigens iTunes zelf zijn muziek map laat organiseren (Edit -> Preferences -> Advanced -> Keep iTunes Music folder organized) maakt iTunes in zijn music directory een map aan met de naam van de artiest en dan alle albums van die artiest. Wat je dus krijgt bij The Matrix Reloaded OST is dat iTunes voor elke artiest een map aanmaakt met daarin een map met als naam The Matrix Reloaded en daarin dat ene nummer van die artiest.
...Maar daar hebben we het volgende op gevonden! We selecteren alle nummers van het album The Matrix Reloaded, doen Ctrl-I (of rechtklikken en dan Get Info). Zetten "Part Of A Compilation" op "Yes" en voila! iTunes plaats alle nummers netjes in de map Compilations\The Matrix Reloaded.
Hebben jullie overgens ook al gezien dat je album art bij je nummertjes kunt zetten
[ Voor 5% gewijzigd door Daedalus op 18-10-2003 16:59 ]
juist niet bij de MacBreepee schreef op 18 October 2003 @ 16:55:
[...]
Laten we toch vooral niet gaan overdrijven. Qua mogelijkheden moet je juist niet bij de mac zijn (zie het feit dat je zelfs iTunes voor Windows hebt).
nou ja, ik moet me hier ook eigenlijk niet in mengen..
Het software aanbod is nou niet bepaald divers, nee. Games bijvoorbeeld...
Ik eigenlijk ook niet, maar ik moest even antwoorden op die enigszins ondoordachte reactie. Maar je hebt gelijk, laten we het hier maar over iTunes houdenchem schreef op 18 oktober 2003 @ 16:58:
nou ja, ik moet me hier ook eigenlijk niet in mengen..
Ik heb nu het beste van Apple, de iPod + iTunes op windows draaien. Moet er echt niet aan denken dat ik altijd met een Apple moet werken. Pas nog met een airport en een nieuw breedbeeld powerbook zitten stoeien. Het is allemaal zeer mooi spul, maar ik kan er gewoon te weinig op, bovendien vond ik de preformance voor zo'n dure notebook (+2300 euro) wat tegenvallen.Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 16:19:
voor mensen die nu eindelijk de eenvoud maar toch wijdse mogelijkheden van Apple spul ontdekt hebben meer info op http://www.computer-advies.nl
[ Voor 3% gewijzigd door waslijn op 18-10-2003 17:09 ]
ghe, het is idd een rare reactie, en de site is vrij 'desperate'.Breepee schreef op 18 October 2003 @ 17:05:
[...]
[...]
Ik eigenlijk ook niet, maar ik moest even antwoorden op die enigszins ondoordachte reactie. Maar je hebt gelijk, laten we het hier maar over iTunes houdenWat ik een mooi programma vind
Oké, dat heb ik gedaan.. Maar nu staan alle artists van die soundtrack allemaal apart in een column.. En dat is juist níet de bedoelingmcDaedalus schreef op 18 October 2003 @ 16:58:
[...]
Voor The Matrix Reloaded OST heb ik gewoon als de Album naam The Matrix Reloaded genomen. Anders verlies je de informatie van de artiest. Met browse (of search, je kunt specifiek op album zoeken) krijg je dan alle nummer op die CD. De iPod werkt overigens op dezelfde manier als iTunes (qua Browsen).
Als je overigens iTunes zelf zijn muziek map laat organiseren (Edit -> Preferences -> Advanced -> Keep iTunes Music folder organized) maakt iTunes in zijn music directory een map aan met de naam van de artiest en dan alle albums van die artiest. Wat je dus krijgt bij The Matrix Reloaded OST is dat iTunes voor elke artiest een map aanmaakt met daarin een map met als naam The Matrix Reloaded en daarin dat ene nummer van die artiest.
...Maar daar hebben we het volgende op gevonden! We selecteren alle nummers van het album The Matrix Reloaded, doen Ctrl-I (of rechtklikken en dan Get Info). Zetten "Part Of A Compilation" op "Yes" en voila! iTunes plaats alle nummers netjes in de map Compilations\The Matrix Reloaded.
Hebben jullie overgens ook al gezien dat je album art bij je nummertjes kunt zetten

[ Voor 3% gewijzigd door Switch op 18-10-2003 17:54 ]
Ze zouden hier eigenlijk nog eens goed over na moeten denken bij Apple, want ik zit er nu al een tijd mee te prutsen.
[ Voor 25% gewijzigd door waslijn op 18-10-2003 18:02 ]
Bedoel je met column de kolom "artist" (tweede kolom als je op "browse" klikt)? Dan lijkt mij dat vrij logisch. Als je bijvoorbeeld alle nummers van 1 artiest hoort dat nummer van de soundtrack er ook bij. Als je alleen de nummers van het album The Matrix Reloaded wil hebben kies je als Genre "All" en als Artist "All" en dan in de kolom Album "The Matrix Reloaded". Daar hoef je in principe niet naar toe te scrollen. Je kunt, met de focus op de kolom album, een deel van naam intikken, dan springt iTunes automagische naar het eerste Album dat met die letters begint. In mijn geval moet ik dan "the m" intikken.Switch schreef op 18 October 2003 @ 17:52:
[...]
Oké, dat heb ik gedaan.. Maar nu staan alle artists van die soundtrack allemaal apart in een column.. En dat is juist níet de bedoeling. (Of juist wel?
)
Of wil je toch iets anders?
en de productieve software?Breepee schreef op 18 October 2003 @ 17:05:
[...]
[...]
Games vind ik zo'n nul-argument, om spellen te kunnen spelen moet je idd geen mac kopen.. en volgens sommigen ook geen PC. Maar om games nou tot de het "algemene" software-aanbod te rekenen gaat wel wat erg ver.
Maar goed, een reactie hierop kan nog maar ik zal er niet verder op ingaan anders gaan we erg offtopic. Wat PC vs Mac (en MacOS - Windows/Linux) betreft ben ik vrij neutraal.. dwz over beide systemen zeer tevreden.
juist (=Ik eigenlijk ook niet, maar ik moest even antwoorden op die enigszins ondoordachte reactie. Maar je hebt gelijk, laten we het hier maar over iTunes houdenWat ik een mooi programma vind
Zoeken op jaartal kan ook niet, is ook wel jammer. Je kunt natuurlijk een smart playlist aanmaken, maar het zou handig zijn als ze ook het jaartal en de andere evt. opties aan de search toevoegen.Waslijn schreef op 18 October 2003 @ 17:57:
Zelf doe ik nu het volgende bij compilaties: naast dat ik ze 'part' of een complilation maak zet ik ook 'VA -' voor de artiesten uit de complilatie. Deze komen dan mooi bij elkaar te staan. Anders wordt het echt een zooitje ook op mijn iPod.
Ze zouden hier eigenlijk nog eens goed over na moeten denken bij Apple, want ik zit er nu al een tijd mee te prutsen.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2003 18:50 ]
He who controls the Spice, controls the Universe.
Verwijderd
Vooralsnog niet nee, maar ben het met je eens dat dat wel handig zou zijn!Verwijderd schreef op 18 oktober 2003 @ 20:27:
Kan je instellen dat de geminimaliseerde iTunes (de compacte modus) altijd op de voorgrond blijft? Ik kan deze optie namelijk niet vinden?
Dit topic is gesloten.