Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 24.535 views sinds 30-01-2008

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Anoniem: 52815 schreef op 12 June 2003 @ 18:37:
[...]

Dat zei je de vorige keer ook ;)
Maarja er komt altijd wel een einde aan :) 804's moet ik ook nog eens luisteren. 805 is erg mooi, 803 ook, maar de meerprijs niet echt waard. Bovendien moet je een aardig grote luisterruimte voor de 803 hebben. De 804 valt er mooi tussenin ... maar voorlopig geen geld voor nieuwe speakers :P
Nu echt, want het geld is op!

Maar inderdaad, de 803's hebben wel een goede ruimte nodig om lekker te spelen. Dat is 1 van de redenen waarom ook ik voor de 804's kies (daar kan Boekster over meepraten denk ik :)).

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:55
Iemand noemde kort hiervoor dat ik de Ti-K2 maar als rear moest nemen, welnu dat was ook het plan, alleen op langere termijn. Maar ja, als iemand mij een mailtje stuurt met daarin een aanbieding, inclusief de originele stands, tja, dan ben je zo maar de eigenaar van onderstaande:

http://download.blue-eyes.nu/forum/tik2left.jpg

• Scarp
  • Niet online
mooie speakers blauw-ogen :)

• blue eyes
hellhound en w00dy: jullie hebben mail.

Anoniem: 24317

Zo ik zie dat jullie al behoorlijk wat hebben gepost de laatste tijd, leuk, erg leuk!Ik ben sinds maandag ook begonnen met een home-cinema in de vorm van het aanschaffen van een Marantz SR-4300. Ik heb nu inmiddels een Marantz SR4300 en Magnat Project 4 front speakers die nog uitstekend voldoen. NU wil ik echter op zoek naar een centerspeaker en eventueel twee rearspeakers (staan er nu twee van een midisetje). Ik heb niet zo veel te besteden en heb ook niet echt verstadn van centers. Welke modellen kunnen jullie me aanraden in de prijsklasse tot ongeveer 175 euro? Ik zag de Quadral QLX BASE 2 staan voor een schappelijke prijs. Is dit wat? Alle tips zijn welkom!

Daarnaast wil ik z.s.m een DVD-speler aanschaffen. Nu is daarvoor ook niet zo heel veel voor beschikbaar natuurlijk en ik zat zelf te denken aan een Lenco DVD-17 DVD speler die ik voor 89 euro kan kopen. Is dit wat of ligt dat ding na 2 maanden al in de vuilnisbak?Misschien weet iemand (wederom ;)) een goede aanbieding in midden nederland? Staffhorst heeft iig niet zo bar veel in de aanbieding! Ik ga daar zaterdag nog maar is langs. Alle tips zijn welkom.

En dan de laatste vraag, kan ik zelf makkelijk een coaxkabel maken? Ik heb nog een hele rol coax kabel liggen maar wat voor plugjes moeten hierop en hoe soldeer je zoiets? Ik moet namelijk nog een nieuwe geluidskaart hebben die een 5.1 signaal van mijn aan te schaffen 5.1 geluidskaart (Terreatec, Philips of Soundblaster?) gelijk naar mijn versterker naar de coax in stuurt.

Ik hoop dat ik binnenkort ook kan genieten en zal dan ook z.s.m wat foto's online plaatsen!

• Doogie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ik heb zelf ook de SR-4300 maar dan samen met de DV-4300. Ziet er gelikt uit en speelt ook zere goed. Al geef ik toe dat ik niet weet of goedkopere DVD spelers het net zo goed doen (niet geluisterd). De DV-4300 kan iig gelukkig wel DVD+r afspelen :)

Voor is mij is die DV iig een ideaal apparaat

Anoniem: 24317

Maar voor mij wat duur, dan betaal ik even veeel voor versterker als voor dvd speler, en dat lijkt me geen goede verhouding. iig bedankt voor je tip!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 16:03

BaRF

bijna kerst

ik zie net op de t.net fp (nieuws: Front-projectors worden lichter en goedkoper) dat de beamers flink goedkoper worden :) Maar wat zijn nu de specs die je minstens moet hebben om gewoon lekker films te kijken? Min. aantal lumen enzo?

Gloednieuwe SSX-303 te koop

Anoniem: 23519

@Bluet-eyes

Wat heb je allemaal voor equipment staan daar? Afgezien van de speakers...

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:38
Tip: zorg iig er voor dat de kabels die je koopt, voldoende lengte hebben. Als je stapeld is een meter gauw genoeg. Ik wilde nu dat ik kabels van 2 mtr had, die kun je tenminste fatsoenlijk wegwerken. Vaak zijn langere kabels nauwelijks duurder, maar in het geval dat je een ander rack gaat krijgen heb je niet de beperking van te korte kabels.
Kan ik beamen. Zelf heb ik een Ikea TV-meubel. Best mooi, en zeer solide, maar onhandig bij het stoeien met kabels en plaatsen van apparatuur. Ik moest de locatie van mijn AV amp en stereo amp aanpassen aan elkaar om mijn reeds gekocht interlink passend te maken. Als het zit geen probleem, maar krijg dat maar eens voor elkaar.

Speakerkabels heb ik ook op de groei gekocht, 2.5 meter waar ik met 1,5 klaar kon zijn. Maar je weet nooit hoe je volgende huis eruit ziet (ben nog niet klaar om te settlen :) ), en om meteen nieuwe kabels te kopen alleen omdat ze te kort zijn...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• blue eyes
Anoniem: 23519 schreef op 12 juni 2003 @ 22:28:
@Bluet-eyes

Wat heb je allemaal voor equipment staan daar? Afgezien van de speakers...
Rotel RSP 1066 (VV)
Rotel RB 985 MKII (5 kanaals EV, de RB1075 van nu)
Rotel RB 1070 (2 kanaals EV)
Rotel RCD 991AE (cd speler)
Rotel RDV 1080 (dvd speler)
Rotel RT 1080 (tuner)

• blue eyes
Scarp schreef op 12 June 2003 @ 19:37:
mooie speakers blauw-ogen :)
Wanneer ga JIJ nu eens echte speakers kopen Scarp?

:D :D :D :D :D lol

p.s. Als we naar de BBQ gaan (HTforum) dan kan je wel even langswippen voor een kort vergelijk, ik woon toch in de buurt van Frank.

• gitaarwerk
  • Niet online
HEY!!! wanneer komt er ene BBQ van de AV hier?? :( :( ( :9~ :9~ )

Ontwikkelaar van Gleamy

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:14
Iemand noemde kort hiervoor dat ik de Ti-K2 maar als rear moest nemen, welnu dat was ook het plan, alleen op langere termijn. Maar ja, als iemand mij een mailtje stuurt met daarin een aanbieding, inclusief de originele stands, tja, dan ben je zo maar de eigenaar van onderstaande:
Mooie rears maar persoonlijk vindt ik de stands wat minder. :)
Zag trouwens dat je je "oude" set aanbood op Hear.

• blue eyes
Ja, die moet ik toch kwijt he ;)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 00:46
Gitaarwerk schreef op 12 June 2003 @ 16:05:
[...]

hahaha.. ..is een multikabel niets voor jou dan? kan weleens handig zijn

@qlone,
tja.. echt opruimen doe je neit alleen voor de foto ;) haha..
Multi :s omg.. moet dan wel een hele dikke worden ;) Je moet niet vergeten dat mijn set gebasseerd is op 6.1 (eigenlijk 6.2, 2 subjes :P ) Je wilt niet weten wat een zooi kabels er achter mijn rack hangt.. heel irritant.. maarja.. anders werkt het zo slecht ;)
Maar ik denk idd dat bij mijn volgende DIY rack er een buis of een holle ruimte komt voor de kabels, het oog wil ook wat.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• gitaarwerk
  • Niet online
inderdaad :D haha.. misschien 3 multikabels ;) haha
nou success ermee..:)

offtopic:
Ik had nooit meer een mailtje terug gehad op die videclip eigenlijk..
niet dat dat perse moest,.. maar ben toch wel benieuwd... je bent ook een tijdje weggeweest hier

Ontwikkelaar van Gleamy

• tbusquet
BaRF schreef op 12 June 2003 @ 22:28:
ik zie net op de t.net fp (nieuws: Front-projectors worden lichter en goedkoper) dat de beamers flink goedkoper worden :) Maar wat zijn nu de specs die je minstens moet hebben om gewoon lekker films te kijken? Min. aantal lumen enzo?
Daar heb ik een poos geleden een stukje over geschreven, moet je maar eens naar kijken.

Enige uitleg voor mensen die een projector willen kopen !

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Apothor
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-02 20:51
Van welk merk is de apparatuur in het Naim Audio Frame van Gitaarwerk op pagina 33 alweer? Ik heb t weleens eerder gezien en vind t bloedmooi, maar kan me de naam niet meer herrineren. Enne tussen wat voor quotes plaats ik een plaatje?

Btw note aan mezelf: herrineren schrijft men als volgt: herinneren!

[Voor 14% gewijzigd door Apothor op 13-06-2003 19:51]

Systeem Specs - ApoNet - DSTV Trinity

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Chupa Chup schreef op 13 June 2003 @ 17:02:
Van welk merk is de apparatuur in het Naim Audio Frame van Gitaarwerk op pagina 33 alweer? Ik heb t weleens eerder gezien en vind t bloedmooi, maar kan me de naam niet meer herrineren. Enne tussen wat voor quotes plaats ik een plaatje?
Van NAIM Audio.....kortweg NAIM.

Ennuh... [img]url van plaatje[/img]

[Voor 5% gewijzigd door zimbab op 13-06-2003 17:22]

• BaRF

BaRF

bijna kerst

tbusquet schreef op 13 juni 2003 @ 10:57:
[...]

Daar heb ik een poos geleden een stukje over geschreven, moet je maar eens naar kijken.

Enige uitleg voor mensen die een projector willen kopen !
merci :)

* BaRF gaat lezen

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:03
Ok, ik lees met veel plezier dit soort topics omdat ik zelf ook ooit graag een mooie home-cinema zou willen hebben. Nu ben ik nog student en heb ik weinig geld voor mooie spullen. Toch wil ik graag mijn bijdrage leveren:

http://home.planet.nl/~estor003/foto/av1.jpg

Al mijn spullen moeten op 1 kamer passen dus ik moest mijn ruimte zo efficient mogelijk gebruiken. Op de plek waar vroeger een gaskachel stond heb ik dan ook een kast gebouwd om mijn TV en video in te plaatsen. Receiver en cd speler er bovenop. Mijn speakers (2 stuks) staan nu nog op de grond naast de kast. Wellicht dat ik ze binnenkort met beugels aan de muur bevestig, op luisterhoogte...

http://home.planet.nl/~estor003/foto/av2.jpg

TV is een 55cm. Sony, 4:3 formaat. Receiver is een Sony STR-DE325. Hij heeft Dolby Prologic mogelijkheden, maar die gebruik ik niet, gewoon standaard stereo voor mij... Cd speler is een Marantz CD5000, vroeger moest ik mijn muziek cd'tjes altijd in de PC stouwen, dit is veel relaxter. (en zal vast beter klinken :) ) Speakers zijn 2-web Technics boekenplank-modellen.

Kortom, mijn set stelt niet veel voor, maar het werkt uitstekend! Ik kan lekker op de bank naar mijn dvd's en divx'jes kijken via de TV-Out van mijn pc...

Edit: Waarom die 2 blokjes op de voorkant van die kast? Mijn super-zelfbouw-uitklapbare eettafel wordt hieraan bevestigd, wanneer ik gasten over de vloer heb...

[Voor 7% gewijzigd door estorino op 14-06-2003 20:03]

https://www.strava.com/athletes/10490675

Anoniem: 62484

Dat is pas echt DIY ;) Als het goed is staat er over twee weken een marantz SR7200 in huis. Ter vervanging van mijn Sansui AU7900 die nu echt een beetje te oud wordt (+/- 30 jaar)

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 16:48
Mijn home cinema specs:
Onkyo TX-DS 676
Panasonic dvd a-160
JVC XL-M 316 7 cd wisselaar
JVC TD-V 562 3 koppen cassettedeck
Magnat vifa7 frontspeakers (wordt vervangen)
B&W centerspeaker (wordt vervangen)
Hepta Ace surround
Solid 20 cm active sub(=B&W) (wordt vervangen door hepta sub)
Aristona 28" 100hz breedbeeld

Ik heb helaas geen foto's(geen dig cam,komt er ooit nog wel)maar dit zij de frontspeakers die ik wil hebben : http://www.hepta.nl/producten/frontier_klein.jpg
de center die ik ook wil hebben: http://www.hepta.nl/producten/supercenter_klein.jpg
en dan hebben ze binnenkort ook nog een 30cm active sub.
Dit zijn de rears die ik al heb : http://www.hepta.nl/producten/ace_klein.jpg

Het mooie van dit merk speakers is dat ze behalve vaak als zeer goed en referentie modellen uit testen komen,dat ze ook in alle ral kleuren te leveren zijn,ofwel iets van 160 kleuren!Ikzelf wil de zwarte hoogglans hebben,zijn bekleed met laminaat.

En dan hoop ik binnenkort eindelijk s klaar te zijn,gaat nu wel heel veel geld inzitten :P .

[Voor 17% gewijzigd door Corona op 14-06-2003 23:00]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-10-2022
GoldieLox schreef op 14 June 2003 @ 20:01:
Kortom, mijn set stelt niet veel voor, maar het werkt uitstekend! Ik kan lekker op de bank naar mijn dvd's en divx'jes kijken via de TV-Out van mijn pc...

Edit: Waarom die 2 blokjes op de voorkant van die kast? Mijn super-zelfbouw-uitklapbare eettafel wordt hieraan bevestigd, wanneer ik gasten over de vloer heb...
Je cd-speler stelt wel wat voor! :p

[Voor 11% gewijzigd door duncanvdlinden op 15-06-2003 00:27]

WS: i7 K3770, Asus Maximus V Gene, 2x4GB Corsair PC1600CL9 1.5v, Saphire HD6770, Crucial M4 128GB, Dell 2005FPW 20,1", Lian-Li V1200B | Server: Intel D510MO, 2x WD Green 3TB | Laptop: MacBook Air 2012 13,1", 8GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:43

Pelle

🚴‍♂️

Sinds Pelle in "Post hier foto's en specs van je home-ci" maar eens wat uitbreidingen gedaan; ik begon me enigszins te ergeren aan de DVD-speler in die Philips-set en dus heb ik dat hele zwikkie maar verkocht en allemaal los spul neergezet :)

* Marantz SR4300 receiver
* Sony DVP-NS330 dvd speler
* Infinity Reference 81 MK-II front speakers
* Infinity Reference 31 MK-II surround speakers
* JBL LX2000 center speaker
* Philips 28PW8506 72cm / 100Hz breedbeeld

Die Marantz produceert een schitterend geluid; strakke bassen en heldere hoge tonen. Een subwoofer mis ik (nog?) niet in ieder geval :)

http://www.tweakers.net/ext/f/6713/full.jpg

http://www.tweakers.net/ext/f/6719/full.jpg

http://www.tweakers.net/ext/f/6720/full.jpg

http://www.tweakers.net/ext/f/6714/full.jpg

http://www.tweakers.net/ext/f/6715/full.jpg

http://www.tweakers.net/ext/f/6716/full.jpg

http://www.tweakers.net/ext/f/6717/full.jpg

http://www.tweakers.net/ext/f/6718/full.jpg

Moet alleen nog wel terug met die receiver :'(
Bij switchen tussen surroundmode of input of mute, klinkt er een bizarre knal door m'n linker frontspeaker... bij het uitschakelen van de speakers gaat er dus iets mis, misschien dat er een relais ofzo kapot is :?
Het is een beetje hetzelfde geluid als wanneer je hard je muziek aanzet en opeens een jackplug inplugt ofzo. Nah goed, er zit 24 maanden garantie op dat ding, dus dat is mooi :)

* Pelle is verder heel tevreden :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 26274

Ziet er goed uit Pelle, mooie pics ook van je speakers ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Moet alleen nog wel terug met die receiver
Bij switchen tussen surroundmode of input of mute, klinkt er een bizarre knal door m'n linker frontspeaker... bij het uitschakelen van de speakers gaat er dus iets mis, misschien dat er een relais ofzo kapot is
Het is een beetje hetzelfde geluid als wanneer je hard je muziek aanzet en opeens een jackplug inplugt ofzo. Nah goed, er zit 24 maanden garantie op dat ding, dus dat is mooi
Dat heb ik ook, is een bekend probleem met de SRx200 serie van Marantz... treurig te horen dat het ook bij de 4300 voorkomt. Laat je niet met een kluitje in het riet sturen, mijn 4200 kwam terug van reparatie met de mededeling dat er niks mis was...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Hebben alle receivers uit deze serie dit, of zijn het incidentele gevallen?
Ik was van plan om 'm gewoon in te gaan ruilen voor een andere namelijk... maar als die het ook heeft, dan schiet het niet echt op natuurlijk :/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 17:25

JT

VETAK y0

Ik zie vaak dat mensen hun rear speakers zo dicht bij hun hoofd hebben staan, vinden dat jullie niet ongelooflijk irri dat zo een ding op een halve meter afstand in je oor tettert ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 50944

Pelle, op eerdere foto's had je ze wat verder van de muur staan. Gezien de plaats van de baspoort ook een logische keuze. Vind je de bas nu beter nu ze zo dicht tegen de muur staan?

Ik heb ook een steje uit de Reference serie, en met het front erop ergerde ik me mateloos aan die horizontale plastic vebindingen, die heb ik er ook tussen uit gezaagd en nu ziet het er best sjiek uit, het front is best wel transparant dus de drivers zie je nog steeds. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 21:41
Pelle schreef op 15 June 2003 @ 17:59:
Ik was van plan om 'm gewoon in te gaan ruilen voor een andere namelijk... maar als die het ook heeft, dan schiet het niet echt op natuurlijk :/
Heb ook die 4300, maar mijne doet het prima, geen rare tikken, geplop of whatever met overgangen. Denk dus dat er gewoon aantal rotte appels zijn ofzo.

fotoblog

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blue eyes
JT schreef op 15 juni 2003 @ 18:07:
Ik zie vaak dat mensen hun rear speakers zo dicht bij hun hoofd hebben staan, vinden dat jullie niet ongelooflijk irri dat zo een ding op een halve meter afstand in je oor tettert ?
Kwestie van goed afstellen met bij voorkeur een DB meter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 22-01-2021
offtopic:
Verrot zeg, dat huis ken ik :P

Ben benieuwd naar hoe 't klinkt straks;
En of je ook van die "ruis" af bent die je met die Philips set hoorde...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Die irritante tik van de dvd speler is er uit iig :)

• JT
  • Laatst online: 25-05 17:25

JT

VETAK y0

Blue Eyes schreef op 15 June 2003 @ 20:49:
[...]

Kwestie van goed afstellen met bij voorkeur een DB meter.
Dat bedoel ik niet zozeer, maar tis toch veel lekkerder om op een afstandje te zitten ? Dan de speakers maar iets harder. Maar is o.a. veel minder positioneel.

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Hmja, bij mij heb ik gewoon geen keus... kleine woonkamer, en dus die surroundspeakers maar wat dichterbij dan eigenlijk zou moeten :)

En met een goeie amp kun je de distance en level customizen, en dat heb ik dus ook gedaan :)

Anoniem: 82357

Erg Mooi Pelle,
Maar je mag wel serieus iets doen aan die kabelbende ;)
Verder niks dan lof :*)

• blue eyes
JT schreef op 16 juni 2003 @ 00:38:
[...]

Dat bedoel ik niet zozeer, maar tis toch veel lekkerder om op een afstandje te zitten ? Dan de speakers maar iets harder. Maar is o.a. veel minder positioneel.
Ik begrijp wat je bedoelt. Maar als je gelijkwaardige speakers hebt, dus uit de zelfde serie, of bij voorkeur identieke speakers met daarnaast een hele goede afstelling, zal je merken dat het geluid gelijkmatiger is, zelfs zo dat je een speaker niet meer kan plaatsen.

Maar om je wat tegemoet te komen ( :D ) ze staan wel erg dicht bij ;)

• Lurge
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Lurge

ActueleWind

Pelle schreef op 15 June 2003 @ 17:59:
Hier heb ik de SR4300 gold en die werkt ook prima, nog geen tik tak klak of boem gehoord ;)

ActueleWind

• OcNewB
  • Laatst online: 30-04 08:52
Ik heb een sr4200 en die geeft als ik bijvoorbeeld een dvd in de dvd speler duw, een soort van harde TAK over de speakers, op het moment dat de receiver (die op auto staat) van stereo naar dd springt.
Bedoel je dat?
Zo ja, en als niet idereen daar last van heeft, ga ik mooi terug met dat ding

edit, tevens heb ik een keer gehad, dat ik een film aan het kijken was maar dat de linkerspekaer irritant zat te tikken. Op de display van de receiver stond gewoon dolby digital. Ik dacht eerst dat het probleem in de speaker zat, dus even kabels opnieuw gemonteerd. Echter probleem was er nog steeds. Totdat ik naar de rceievr liep en toen ik aan de knop draaide om een andere stand te kiezen, merkte ik dat de knop halverwege tussen twee standen intsond. Toen ik hem naar de goede stand draaide was het getik weg. Maar het is wel raar dat de display aangeeft dat het goed is, terwijl het helemaal niet goed was (geluid dan)

[Voor 52% gewijzigd door OcNewB op 16-06-2003 11:20]

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Net met Correct gebeld, en ik mag 'm om komen ruilen voor een nieuwe :)

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:20
goeie zaak he, dat Correct :)

• Scarp
  • Niet online
hehe... marco :)

• Doogie
  • Niet online
toch is het inderdaad wel een fijne zaak, morgen komen ze een een nieuwe DV-4300 brengen omdat 1 ledje het niet deed en dat vind ik toch wel erg prettig :)

edit: hij speelt trouwens ook vlekkeloos DVD+R af, dat scheelt :)

[Voor 19% gewijzigd door Doogie op 16-06-2003 20:06]

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

MarcoZ20 schreef op 16 juni 2003 @ 19:34:
Hmja, dat valt nog te bezien... korting kon er niet vanaf (nee, dit zijn echt bodemprijzen, terwijl ik die JBL LX2000 voor 30 euro goedkoper bij de concurrent had zien staan, en die dvdspeler voor 40 euro goedkoper :X).
Zelfs een scartkabeltje kon er niet vanaf :/

En verder zei de verkoper dat er een kabeltje bijzat om de dvd speler aan de receiver te verbinden.. mooi niet dus. Dikke lul, maar ik ga daar niet weg donderdag voor ik mijn gratis kabeltje heb.

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Pelle schreef op 16 June 2003 @ 23:40:
[...]

Hmja, dat valt nog te bezien... korting kon er niet vanaf (nee, dit zijn echt bodemprijzen, terwijl ik die JBL LX2000 voor 30 euro goedkoper bij de concurrent had zien staan, en die dvdspeler voor 40 euro goedkoper :X).
Zelfs een scartkabeltje kon er niet vanaf :/

En verder zei de verkoper dat er een kabeltje bijzat om de dvd speler aan de receiver te verbinden.. mooi niet dus. Dikke lul, maar ik ga daar niet weg donderdag voor ik mijn gratis kabeltje heb.
zo ist! laat ze maar zweten daar >:)

• MarcoZ20
Pelle, bij Correct geldt laagste prijsgarantie, dus als jij kan aantonen dat die spullen bij de concurrent (Media-markt zeker??) goedkoper zijn, dan krijg je ze voor dezelfde prijs. (mits zelfde leveringsvoorwaarden, op voorraad dus en binnen hun rayon).
Verder van dat kabeltje, vaak halen ze verschillende soorten door elkaar. Heb ook al eens meegemaakt dat er een optische kabel bij een set werd verkocht, terwijl die ook in de doos zat. Maar ff aan de klant gemeldt toen.
Het lukt je wel om dat kabeltje gratis mee te krijgen hoor. Gewoon zeggen dat je fout bent voor gelicht.
Succes in ieder geval

edit:
ff foto van mijn laatste uitbreiding van mijn set, met dank aan Scarp _/-\o_ . Betere foto's volgen nog.
http://members.rott.chello.nl/shzoutewelle1/DSCF0006.JPG

Specs:
front: B&W DM604
center: B&W LCR600
sub: B&W ASW650
rear: JVC 80w speakers

Reciever: Marantz SR-4300
DVD: Medion speler (aldi ding) komt nog een Marantz voor in de plaats
TV: Philips 32PW6006

[Voor 26% gewijzigd door MarcoZ20 op 17-06-2003 00:51]

• Dr. Strangelove
Dan krijg je zo'n mooi stukje dropveter met twee gele tulpen aan de uiteinden, die je ook bij een Club 3D Radeon 7000 van 3 tientjes krijgt. Jij blij :)

Anoniem: 74112

hoeveel kosten een paar B&W DM604 speakers?
de gemiddelde prijs die je zoal vindt.
en heb je daar een sub bij NODIG indien ik voorlopig alleen stereo ga?

thx

• Anthrax|IA
  • Niet online

Anthrax|IA

electronica op mijn site

Anoniem: 74112 schreef op 17 juni 2003 @ 01:29:
hoeveel kosten een paar B&W DM604 speakers?
de gemiddelde prijs die je zoal vindt.
en heb je daar een sub bij NODIG indien ik voorlopig alleen stereo ga?

thx
officieel 1300 per paar

Mijn HT- site !

• Anthrax|IA
  • Niet online

Anthrax|IA

electronica op mijn site

MarcoZ20 schreef op 17 June 2003 @ 00:34:
Pelle, bij Correct geldt laagste prijsgarantie, dus als jij kan aantonen dat die spullen bij de concurrent (Media-markt zeker??) goedkoper zijn, dan krijg je ze voor dezelfde prijs. (mits zelfde leveringsvoorwaarden, op voorraad dus en binnen hun rayon).
Verder van dat kabeltje, vaak halen ze verschillende soorten door elkaar. Heb ook al eens meegemaakt dat er een optische kabel bij een set werd verkocht, terwijl die ook in de doos zat. Maar ff aan de klant gemeldt toen.
Het lukt je wel om dat kabeltje gratis mee te krijgen hoor. Gewoon zeggen dat je fout bent voor gelicht.
Succes in ieder geval

edit:
ff foto van mijn laatste uitbreiding van mijn set, met dank aan Scarp _/-\o_ . Betere foto's volgen nog.
[afbeelding]

Specs:
front: B&W DM604
center: B&W LCR600
sub: B&W ASW650
rear: JVC 80w speakers

Reciever: Marantz SR-4300
DVD: Medion speler (aldi ding) komt nog een Marantz voor in de plaats
TV: Philips 32PW6006
Daar zit de gelukkige !

Mijn HT- site !

• MarcoZ20
@Judge80:
Voor stereo heb je niet echt een sub nodig. Ik zelf gebruik hem bij stereo niet, en had van Scarp begrepen dat hij dat ook bijna nooit deed.

@Anthrax:
Inderdaad de gelukkige :). Ben blij dat ik er vroeg bij was, waren beetje veel mensen die ook die spullen wilde hebben

Anoniem: 37864

MarcoZ20 schreef op 16 June 2003 @ 19:34:
Een klein beetje offtopic wel, maar ik heb tot nog toe (in tegenstelling tot pelle) alleen goede ervaringen met de correct. Mijn versterker komt daar vandaan. Misschien heb ik gewoon geluk gehad, maar ik ben daar goed geadviseerd en heb een apparaat gekocht waar ik uiteindelijk erg blij mee ben. (Yamaha DSP AZ2)

Toen ik het apparaat ging kopen was er alleen nog het showmodel leverbaar, in het zwart. Ik wil altijd een nieuw apparaat hebben, en ik wilde het zilverkleurig. De verkoper kon me echter niet vertellen wat de levertijd van de zilverkleurige zou zijn en bood me aan het showmodel mee te nemen en later, als de zilverkleurige binnen was het om te ruilen. Leek mij wel een goeie deal :) . Ze zijn misschien niet de goedkoopste, maar hebben wel een aardig assortiment en tot nog toe een aardige service. Beter dan de iets goedkopere mediamarkt, waar de verkoper me vertelde maar de briefjes bij de apparaten te lezen als ik wilde weten wat een apparaat wel en niet kon :+ .

Het is ook maar net wat voor eisen je aan een winkel stelt. Als ik iets koop heb ik al zo belachelijk veel vooronderzoek gedaan en dan wil echt geen verkopers (die natuurlijk altijd een lichte persoonlijke voorkeur hebben) die me wat anders willen aansmeren. Gewoon nette service voor een redelijke prijs. De gebruikelijke service dus, meeste is toch vastgelegd bij consumenten organisaties waar ze zich gewoon aan moeten houden.

Marco, erg vette speakers heb je overgenomen. Betekend dat ook dat we hier heel snel een paar foto'van Scarp z'n 804's kunnen bewonderen? ;)

Voor muziek heeft die 604 echt wel genoeg punch, iig voor mij oren.

Anoniem: 50944 schreef op 17 June 2003 @ 09:49:
Als ik iets koop heb ik al zo belachelijk veel vooronderzoek gedaan en dan wil echt geen verkopers (die natuurlijk altijd een lichte persoonlijke voorkeur hebben) die me wat anders willen aansmeren.
Hmm... nee, niet helemaal mijn werkwijze. Natuurlijk doe ik vooronderzoek, maar je kunt nooit alle alternatieven 'vooronderzoeken', dus wat me in een winkel verteld wordt neem ik gewoon mee bij mijn keuze. Als ik niet overtuigd ben een goede keuze te doen doe ik die op dat moment gewoon niet en kom ik later nog wel eens terug (of niet natuurlijk).

De mission speakers die ik heb waren ook niet mijn eerste keus. In eerste instantie vond ik een stel B&W's en Tannoy modellen interessant. Echter toen ik de verkoper (niet bij correct overigens, mijn speakers komen uit een winkel in utrecht) vertelde waar ik naar op zoek was raadde hij mij de missions die ik nu heb aan. Ik heb toen een luisterafspraak gemaakt en ben mijn keuzes en de missions en nog een aantal andere modellen die mogelijk interessant zouden zijn uitgebreid wezen beluisteren. In dit geval heb ik dus toch gekozen voor iets heel anders als waar mijn vooronderzoekje me toe had geleid.

Comclusie: Vooronderzoek is goed, maar blijf toch open staan voor alternatieven die je wellicht niet overwogen had; het kan je iets opleveren waar je uiteindelijk meer plezier van hebt.

Het is maar net hoe grondig je vooronderzoek is he? Tuurlijk wat suggesties van een verkoper is best handig. Maar stel dat ik nu een stel speakers zou kopen zou ik al die suggesties zelf al beluisterd hebben. Ja ben een ijverigmannetje als het daar op aan komt ;)

• Anoniem: 13426
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Daar zijn scarp zn spullen dus naartoe :)

Die 604's schreeuwen wel om meer amp power !

• piems
  • Laatst online: 17-03 14:21

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

Ik ben ook zon ventje wat vooronderzoek gedaan heeft en dan ben jij bij correct niet aan het juiste adres. Ben er 3x voor jan lul heengereden
eerst om te luisteren, was mega druk dus weinig kunnen luisteren.(eigen schuld)
2x ook wel geluisterd en had een 4tal speakers in me hoofd die ze ook hadden staan. Uiteindelijk gekozen waren ze niet meer leverbaar, problemen met de import ofzo iets, maar zag wel verkopers mensen naar die speakers lullen. dan hek het gelijk al gehad.
3x geluisterd en uiteindelijk dan maar voor andere speakers gegaan, en je raad het al, niet meer op voorraad terwijl ik ze gebelt had met die vraag of ze ze nog hadden!
kon de speakers in de luisterruimte ook niet kopen want dan hadden ze niets meer staan.
fijne zaak dat correct, hebben veel, je kan luisteren maar kopen ho maar.
das mijn ervaring met correct.

effe ontopic:
budget was 1000 euro

uiteindelijk gekocht:
Pioneer vsx511
pioneer dv 350
2x Mordaunt short 912
1x mordaunt short 905 center
130 euro kabels.
uiteindelijk gekocht op inet en bij een speciaalzaakje in den haag, de speakers dan
binnen een week binnen, vond ik netjes, en de aanbieding van correct gewoon overgenomen (149 euro voor de 912, normaal 189)
ik moet zeggen niet gek :) voor een beginnende ht'er is dit prima
fijne sound in de speakers en zit zat laag in.
speakers worden alleen maar beter.
binnenkort effe een digicammetje lenen om wat pics te maken, daar geilt iedereen toch uiteindelijk het meest op :+

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Anoniem: 50944 schreef op 17 June 2003 @ 10:38:
Het is maar net hoe grondig je vooronderzoek is he? Tuurlijk wat suggesties van een verkoper is best handig. Maar stel dat ik nu een stel speakers zou kopen zou ik al die suggesties zelf al beluisterd hebben. Ja ben een ijverigmannetje als het daar op aan komt ;)
Natuurlijk heb je dan ook merken waar je nog nooit van gehoord hebt tijdens je vooronderzoek uitgebreid met je eigen muziek en eigen versterker in een rustige luisterruimte beluisterd onder het genot van verse koffie en een persoonlijk slaafje die de apparatuur voor je aansluit in plaats van te werken met een gammel switchkastje in een rumoerige winkel... :P

Piems: Jouw verhaal is een van de redenen dat ik voor speakers enzo naar een echte speciaalzaak ga, meestal op afspraak, om daar rustig te kunnen rondkijken en vergelijken. Nadeel daarvan is wel dat er zelden iets uit voorraad leverbaar is en bestellen al snel 2 weken kost...

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 37864 op 17-06-2003 11:04]

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 13426 schreef op 17 June 2003 @ 10:48:
Daar zijn scarp zn spullen dus naartoe :)

Die 604's schreeuwen wel om meer amp power !
die 4300 stuurt ze prima aan hoor :). Power is niet waar ze om schreeuwen, wel kan je een betere kwaliteit krijgen door een betere versterker te gebruiken, maar dat kan ook net zo goed een 50watt versterker zijn (net als die 4300).

Ik zou zo zeggen: Prima combinatie! Speakers hoor je veel meer verschil tussen dan tussen versterkers, dus als je begint gewoon zoveel mogelijk in de speakers steken en langzaam uitbouwen (ooit zal ik een nautilus aan mijn Sony ES versterker hebben hangen wat veel beter klinkt dan een goedkopere speaker aan een wat mooiere versterker, die altijd later nog kan komen :)).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Niet online
Wel JvS wat jij hierboven schrijft heb ik dus op 1 regel samengevat :P

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-07-2022

Majestic

Neerlandici.

Piems -> bij welke webshop heb je die MS speakers kunnen bestellen?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

piems in "aanschaf dvd+reciever"

Nee dat is niet de Webshop :P

[Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 17-06-2003 13:43]

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 26-07-2022

Majestic

Neerlandici.

Nee idd, dat is Diga4U. Die verkopen geen MS Speakers.

Olie en Olie heet die winkel.
Geen webshop.

[Voor 31% gewijzigd door Majestic op 17-06-2003 14:01]

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Anoniem: 52815

die 4300 stuurt ze prima aan hoor :). Power is niet waar ze om schreeuwen, wel kan je een betere kwaliteit krijgen door een betere versterker te gebruiken, maar dat kan ook net zo goed een 50watt versterker zijn (net als die 4300).
Ik weet niet hoe het zit met de S3-serie, maar de 604 S2 kan behoorlijk dippen, nog onder de 2 Ohm. Dus een stabiele versterker die genoeg stroom kan leveren is wel aan te raden, echter niet noodzakelijk.

• MarcoZ20
Ik ben nog wel van plan om een keer een eindversterker erbij te kopen, maar moet eerst ff sparen voor zo'n versterker

• Dr. Strangelove
Zeker aan te raden, ik vind een 4300 echt te weinig voor een 604.

• piems
  • Laatst online: 17-03 14:21

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

kon de ms speakers bij geen enkele nl inet shop vinden.
misschien wel buitenland maar daar heb ik niet gezocht.
dus daarom besteld bij olie en olie in den haag.
sowieso vrij moeilijk te vinden op inet ook qua reviews, tisdat een maat van me de 902's heeft. wilde die ook eerst hebben maar vond ze niet mooi klinken bij correct
had me zinnen gezet op de missions maar die waren dus niet leverbaar :(
vandaar iets hoger budget gekeken en uiteindelijk toch MS gescoord _/-\o_

maar der staat ook op inet EN bij een speciaalzaakje :+

sorry voor de overlast en zeer binnekort piccies van deze super mooie speakers :)

Qlone: Ook speciaalzaakies zijn wel eens abuis, zo ook olie&olie :P
ook gebeld of ik kon komen luisteren, doordeweekse dag gekozen, geen probleem
gevraagd naar speakers die ik wilde, ook allemaal geen probleem.
Toch die MS speakers niet aanwezig. Dan baal je best hoor.
al 3 weken loop je dan met geld in je zak en nog ken je niks kopen, frustraties ten top. uiteindelijk goedgemaakt door korting op kabels :)

[Voor 26% gewijzigd door piems op 17-06-2003 15:19]

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

• Scarp
  • Niet online
Oe... leuk om m'n "oude" speakertjes te zien. Dat is de 3e met voormalige spullen van mij. Twopack met m'n vorige yamaha sub, marcoz20 met m'n 604/lcr600/asw650 en gekkehekke met m'n oehlbach xxl optical en stands... (nee, voorlopig zal je hier niemand zien met m'n "oude" 804's :P)

Iemand nog belangstelling voor een setje 603's? Nah... die hoeven niet perse weg... ik heb ff geen geld voor een set 805's, dus dat moet een poosje wachten.

Anyway, zaterdag haal ik de 804's en HTM1 op :) Foto's volgen ongetwijfeld later op de dag.

[Voor 10% gewijzigd door Scarp op 17-06-2003 17:43]

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dr. Strangelove schreef op 17 June 2003 @ 15:08:
Zeker aan te raden, ik vind een 4300 echt te weinig voor een 604.
dat vind ik zo'n onzin he... Het werkt toch prima en het klinkt toch goed? Zolang het niet vervormt, de versterker niet clipt of in beveiliging springt, maar gewoon goed om kan gaan met de speakers en wat dynamische reserve heeft (wat die 4300 wel heeft), is het toch prima?

Dat je veel vermogen nodig hebt voor grotere speakers is echt een fabeltje. Grotere speakers hebben vaak zelfs een hoger rendement waardoor je met minder vermogen af kan. Dat is echt zo'n "urban legend"...

Het KAN wel beter, maar dat heeft niets met "te weinig" qua vermogen te maken, maar alleen maar met kwaliteit van de apparatuur. Een losse arcam 50watt eindversterker klinkt een stuk beter, maar dat komt niet omdat-ie betere watts heeft ofzo en al helemaal niet omdat-ie meer watts heeft, hoogtui omdat het gewoon een wat beter klinkende is (maar die verschillen zijn lang niet zo extreem als de verschillen tussen speakers).

Ik vind het altijd wel cool als mensen nuchter blijven denken en gewoon veel duurdere speakers kopen, laat de rest maar lullen, jij hebt je geld gestoken in het onderdeel dat voor 90% het geluid bepaalt >:)

[Voor 25% gewijzigd door JvS op 17-06-2003 18:21]

• Dr. Strangelove
Ik ben het voor 95% met je eens.

Maar als je hifi zo belangrijk vindt dat je 604s koopt, dan is het misschien ook wel een goed idee om daar apparatuur aan te hangen die die dingen tot hun recht laat komen. En dan vind ik een 4300 gewoon wat licht. 603 ja, 604 nee.

• MarcoZ20
Het blijven persoonlijke keuzes natuurlijk. Zoals ik al zei komt er waarschijnlijk nog wel een eindversterker bij, maar als het me zo goed bevalt dan moet ik daar nog sterk over nadenken.

• Scarp
  • Niet online
Marco, luister het eerst eens een poos aan. Mis je iets qua geluid dan kan je altijd nog gaan kijken naar een andere amp.

• MarcoZ20
Ja dat was ook mijn bedoeling. En ik kan met mijn werk ook wel regelen dat ik een versterker mee kan nemen om alleen te testen of ik het de moeite waard vind. Maar ik ga eerst ff tijdje gewoon zo luisteren

• NuKeFaCe
  • Laatst online: 21-05 17:46
Flint123 schreef op 28 april 2003 @ 23:18:
Owkee, eerder geposte HT's mogen nogmaals voorbij komen, hier komt ie :D

Specs vind je op de site, zie signature

Foto Update

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit gaat weer een leuk topic worden :9~
Damn... zie dit topic nu pas ....
maar dit is best een asocale instalatie zeg >:) wat heeft dat wel niet gekost ???

• Niet online
Scarp schreef op 17 June 2003 @ 18:47:
Marco, luister het eerst eens een poos aan. Mis je iets qua geluid dan kan je altijd nog gaan kijken naar een andere amp.
Je hoort alleen dat je iets mis als je naar duurder spul gaat luisteren :)

• Scarp
  • Niet online
Melvin, je kan ook wel horen dat je iets mist zonder duurder spul te beluisteren. Met m'n vorige onkyo was het geluid toch niet wat ik wilde en miste ik toch controle in de speakers. Dat terwijl ik niet echt duurder spul had geluisterd.

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 13426 schreef op 17 juni 2003 @ 19:14:
[...]

Je hoort alleen dat je iets mis als je naar duurder spul gaat luisteren :)
Klopt, ik heb vanalles veel en vaak beluisterd tot de 5000 gulden /apparaat klasse (ik heb anderhalf jaar die audio verkocht) en de verschillen tussen de speakers extreem en die tussen versterkers wel aanwezig maar niet zo extreem.

Ik heb daar ook cheape verrsterkers met dure speakers vergeleken met duurdere versterkers en en iets goedkopere / 'in balans' speakers en mijn conclusie is duidelijk: Ga voor die cheape versterker (zeg 400 euro, NAD C320 of rotel 971 of desnoods een marantz 5300 als het 5.1 moet zijn) en steek zoveel mogelijk geld in front (en center) luidsprekers, dat loont veel en veel en veel meer. Dat gezwam over "kan niet aansturen"... Een sony 2x40watt versterker van 180 euro speelt zelfs prima met een B&W n804 zolang je het maar niet gruwelijk hard zet 8)7 (dan gaat-ie uitvallen, omdat zo'n apparaat niet tegen lage impendaties kan >:) maar daar heeft een degelijke rotel of NAD echt totaal geen last van).

Hmmz, heel verhaal getikt ... even op 'back' drukken en weer 'forward' en foetsie 8)7
Dat gezwam over "kan niet aansturen"...
Kijk, 'kan niet aansturen' is iets anders dan 'eruit halen wat erin zit'.

Voorbeeldje: De HD600 hoofdtelefoon van Sennheiser. Topmodel open hoofdtelefoon uit de 600 serie van Sennheiser. Je doet deze hoofdtelefoon duidelijk tekort als je hem direct op de line-out van je geluidskaart aansluit. Dan haal je (lang) niet het maximale uit de hoofdtelefoon. Een losse hoofdtelefoonversterker is eigenlijk een pre hier.

Zo vind ik het precies hetzelfde bij speakers (ja, een hoofdtelefoon is in principe ook een speaker, of 2 ;) )
De 604's doen het 'goed' en klinken misschien 'goed' met je versterker, maar zeer waarschijnlijk wordt niet het 'maximale' (relatief) eruit gehaald wat erin zit. Met een losse eindversterker (een fatsoenlijk type B) ) kan je een flinke verbetering halen.
Maar ik zou het zo eerst eens een tijdje aanluisteren. Zo ervaar je zelf eventuele irritaties bij het luisteren (bv. onrustig geluid, wollig, wat dan ook). Hier kan je dan goed rekening mee houden als je gaat luisteren naar een andere amp. Maar misschien vind je het wel goed genoeg (hoewel ik denk dat je wel wil upgraden :P )

Zoals ik al zei: "wel aan te raden, echter niet noodzakelijk."

• Scarp
  • Niet online
Ik weet wel, een Rotel RB1090 is duidelijk teveel voor een setje 604's ... die kunnen gewoon weinig met de power die eruit kan komen. Vol opendraaien wil je hem ook niet.

Het is allemaal maar een kwestie van wat je wil en wat je ervoor over hebt.

Overigens ben ik het met JvS eens, dat speakers het meest hoorbare deel van een set is. Daarna komen versterker en bronnen, daarna alle overige dingen.

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Anoniem: 52815 schreef op 17 juni 2003 @ 20:59:

Zo vind ik het precies hetzelfde bij speakers (ja, een hoofdtelefoon is in principe ook een speaker, of 2 ;) )
alleen is een hoofdtelefoon al een stuk beter met een willekeurige nette versterker en is de prijsklasse totaal niet vergelijkbaar, maar dit is eigenlijk een compleet offtopic discussie.

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 00:15
Je hebt gelijk JvS maar ik wil hier toch nog iets aan toe voegen:
Ik heb de H/K AVR2550 met de Infinity Primus 300 + Primus Center & Primus 200 voor achter (achterspeakers komen binnenkort) en ik vind dat de versterker eigenlijk precies goed is voor deze speakers, t blijft altijd goed klinken zonder dat er extra hoog er doorheen komt op hogere volumes en ik haal dus denk ik wel t maximale uit mn versterker + speakers, maar dat kan voor iedereen weer anders zijn ;)

Ik heb t dus nog niet over mn Infinity HPS-250 sub ;) die loopt ook goed bij voor mn bass needs ik doe het volume altijd iets hoger dan de audiofiel, simpel omdat ik dreunen wel mooi vind maar niet belachelijk hoog zodat deze toch nog gelijk blijft lopen met de rest (ik weet dat de woofer meer kan).

Maar de versterker + eerst genoemde speakers zijn prima op elkaar afgestemd denk ik.

Anoniem: 62484

Ik hoor net zo duidelijk verschillen in versterkers als in speakers. Alleen vind ik dat je bij speakers het punt van het "perfecte" geluid (financieel) minder snel haalt. Ik denk dat de kamer waar de speakers (& amp) ook een grote factor speelt in het geluid. Je kunt heel veel experimenteren met plaatsing, tapijtje, gordijntje. Hiermee kun je heel goedkoop je geluid 'verbeteren'.

• twopack
  • Laatst online: 24-05 14:24
Scarp schreef op 17 June 2003 @ 17:29:
Oe... leuk om m'n "oude" speakertjes te zien. Dat is de 3e met voormalige spullen van mij. Twopack met m'n vorige yamaha sub, marcoz20 met m'n 604/lcr600/asw650 en gekkehekke met m'n oehlbach xxl optical en stands... (nee, voorlopig zal je hier niemand zien met m'n "oude" 804's :P)

Iemand nog belangstelling voor een setje 603's? Nah... die hoeven niet perse weg... ik heb ff geen geld voor een set 805's, dus dat moet een poosje wachten.

Anyway, zaterdag haal ik de 804's en HTM1 op :) Foto's volgen ongetwijfeld later op de dag.
Die sub bevalt nog prima hoor Scarp, heeft nog meer dan genoeg power voor mijn kleine studentenkamer.

Jij gaat trouwens wel erg hard, nog geen half jaar terug toen ik die sub kwam halen was je nog helemaal blij met je Onkyo amp en je 604's. Wordt een erg mooie set, al vind ik bij zo'n set een beamer niet misstaan eigenlijk.

Dan nog maar even mijn foto's ik geloof dat ik ze in dit topic nog niet gepost heb.

Linkerfront, Center en brakke TV (Mission 701 en Mission 73C)

DVD speler: Finlux DVD 510
VCR: Sony ...

CD-speler: Denon DCD-435
Receiver (DD ready): Denon AVR-1100

rechterfront en sub (Mission 701 en Yamaha YST-SW90

Sub Yamaha YST-SW90

rears: Mission 700

[Voor 10% gewijzigd door twopack op 18-06-2003 00:27]

specs

• Anthrax|IA
  • Niet online

Anthrax|IA

electronica op mijn site

Scarp schreef op 17 juni 2003 @ 21:03:
Ik weet wel, een Rotel RB1090 is duidelijk teveel voor een setje 604's ... die kunnen gewoon weinig met de power die eruit kan komen. Vol opendraaien wil je hem ook niet.

Het is allemaal maar een kwestie van wat je wil en wat je ervoor over hebt.

Overigens ben ik het met JvS eens, dat speakers het meest hoorbare deel van een set is. Daarna komen versterker en bronnen, daarna alle overige dingen.
raken de 604's overstuurd?
Zijn nogthans geen onaardige speakers

Mijn HT- site !

• Scarp
  • Niet online
Anthrax schreef op 18 June 2003 @ 02:16:
[...]
raken de 604's overstuurd?
Zijn nogthans geen onaardige speakers
Niet overstuurd, maar ze beperken de 1090 gewoon.

Anoniem: 48051

Scarp schreef op 18 June 2003 @ 07:51:
[...]

Niet overstuurd, maar ze beperken de 1090 gewoon.
Dus mijn Sony STR DB 1070QS amp zou geen gekke combinatie vormen met de 604's ?

Dit staat nl al een half jaar op mn verlanglijstje, maar ik krijg het geld maar niet bij elkaar. :D

• BaRF

BaRF

bijna kerst

twopack schreef op 18 June 2003 @ 00:25:
[...]

http://vulploeg.oli.tudelft.nl/wouter/images/12.jpg
offtopic:
die poster heb ik ook en het is een eeuwige classic _O_

http://people.zeelandnet.nl/barf/pics/ccfl.jpg

• tbusquet
Ik vind die blauwe neon nog het mooiste :P ;)

• Scarp
  • Niet online
Anoniem: 48051 schreef op 18 juni 2003 @ 08:28:
[...]

Dus mijn Sony STR DB 1070QS amp zou geen gekke combinatie vormen met de 604's ?

Dit staat nl al een half jaar op mn verlanglijstje, maar ik krijg het geld maar niet bij elkaar. :D
Geen idee ... ik ken die Sony niet.

• BaRF

BaRF

bijna kerst

tbusquet schreef op 18 June 2003 @ 09:43:
[...]

Ik vind die blauwe neon nog het mooiste :P ;)
hehe, ja dat fototje is gemaakt voor die neon, dus die post ik hier niet om te showne hoor :+

maar wel cool ding he, da's mijn complete HT hehe.
offtopic:
(was gratis trouwens, hij *was* stuk, maar ik heb hem gefixed met mn 1337 skillz)

Anoniem: 48051

Scarp schreef op 18 juni 2003 @ 09:55:
[...]
Geen idee ... ik ken die Sony niet.
Een plaatje en een linkje dan maar :)
Ik heb de 1070 maar deze is vrij wel gelijk aan die van mij.
http://www.mediacheckpoint.de/isroot/mediacheckpoint/Produktbilder/01strdb1080b.jpg
Linkje

• Niet online
Voor het geld van die Sony STR DB 1070QS koop je beter een Marantz, Denon of HK. Ik heb een tijdje zitten afwegen tussen die Sony en een Marantz 6300 en ben uiteindelijk voor de Marantz gegaan, heb ik zeker geen spijt van gehad.

En volgens JvS kan die amp die 604's dus perfect aansturen :)

Anoniem: 85217

eey blue eyes ik zag die front speakers van jou in duitsland. 1tje koste daar 2299 euro

Anoniem: 13426 schreef op 18 juni 2003 @ 10:39:
Voor het geld van die Sony STR DB 1070QS koop je beter een Marantz, Denon of HK. Ik heb een tijdje zitten afwegen tussen die Sony en een Marantz 6300 en ben uiteindelijk voor de Marantz gegaan, heb ik zeker geen spijt van gehad.

En volgens JvS kan die amp die 604's dus perfect aansturen :)
Het gaat hier echter nog steeds over smaak. Beter is niet echt een goede benaming lijkt mij.

Ik ben misschien wel een van de enigste die hier rondloopt die echt niet te spreken is over het geluid van de Marantzen. Ik heb een SR-6200 gehoord met dezelfde fronts als ik heb en het mid en hoog waren wel wat beter. Idd het warme geluid wat iedereen beschrijft, maar het laag was erg onduidelijk en bijna niet te definieren. Vergeleken met een simpele Sony DPL receiver was het echt een terugslag. Het zou bijvoorbeeld best kunnen dat die Sony veel meer naar iemands smaak is als een Marantz.

• Niet online
Je verwijt me dat ik meteen een oordeel vel over die Sony, terwijl je zelf net hetzelfde doet over de Marantz ?

Alles wat iedereen hier post is intrinsiek hun 'eigen mening' en dus ook hun 'eigen smaak' over iets, discussies daarover voeren is gewoon zinloos. En het begint al bij zijn vraag of de Sony bij zn 604's past of niet. Technisch kun je volgens onze lieftallige mod JvS toch alles met alles aansluiten en klinkt het altijd goed genoeg (naar je eigen definitie van 'goed genoeg' wel te verstaan) dus een discussie is zelfs niet nodig daarover :P

Anoniem: 86606

Ik ook, is en blijft altijd prachtig :)

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Technisch kun je volgens onze lieftallige mod JvS toch alles met alles aansluiten en klinkt het altijd goed genoeg (naar je eigen definitie van 'goed genoeg' wel te verstaan) dus een discussie is zelfs niet nodig daarover
Dat zeg ik helemaal niet :{. Ik zeg dat het allemaal prima met elkaar werkt en dat je met je eigen oren moet beslissen of het goed klinkt of niet en niet naar verhalen van anderen moet luisteren die aan komen zetten met "jeetje wat zonde dat moet met een veeeeel betere versterker". DAT is onzindvies (en daar is dit topic ook niet voor, dus laten we deze verkapte "wat moet ik kopen" discussie verder maar achterwege.

en niet naar verhalen van anderen moet luisteren die aan komen zetten met "jeetje wat zonde dat moet met een veeeeel betere versterker".
Dat is niet gezegd :) Ik zei alleen dat het aan te raden was ... niet noodzakelijk. Dr. Strangelove heeft het ook niet over een veeeeel betere versterker :)
DAT is onzindvies (en daar is dit topic ook niet voor, dus laten we deze verkapte "wat moet ik kopen" discussie verder maar achterwege.
Valt wel mee met onzinfactor .... :)
Maar goed ... ik stop er maar mee, want wij hebben duidelijk een andere visie hierop :)
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee