Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 27.689 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal even mijn subwoofer posten.

Bose Extreem Sub:

Afbeeldingslocatie: http://steve.tweakdsl.nl/21779.jpg

Bose systeem
Extreem sub 3.5 meter lang
Doorsnede pijp 30cm
500Watt
Is normaal voor in gebruik bij bioscopen.
Ik ben nu in verbouwing thuis bezig met thuisbioscoop en ga hem achter een ingebouwde zithoek inbouwen met daarboven het projectiescherm. Foto's volgen als het allemaal klaar is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

w00Dy schreef op 09 June 2003 @ 19:39:
* w00Dy ziet pink floyd, The police

goeie smaak :)
tnx :)
daar zit nix in nu :Y) (officieel "Steve Lukather")
Blue Eyes schreef op 09 June 2003 @ 21:48:

Monster 850 (voor de sub)
MIT Terminator 2
MIT 330 Plus
Eichmann Six
Eichmann One
Eichmann bi-wire LS kabel
Eichmann single wire LS kabel
4mm2 standaard
Plus wat simpele voor de TV en radio, PS2
eichmann vind ik vet,.. die MIT kabels.. cind ik niets.. het haalt teveel weg uit et geluid. Maar goed..er zijn velen meningen over deze kabel

ok..mijn achterkantje :)
Afbeeldingslocatie: http://www.jordyhoutman.nl/kabels.jpg

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 12:03:

Bose Extreem Sub:

[afbeelding]

Bose systeem
Doorsnede pijp 30cm
500Watt
Is normaal voor in gebruik bij bioscopen.
Ik ben nu in verbouwing thuis bezig met thuisbioscoop en ga hem achter een ingebouwde zithoek inbouwen met daarboven het projectiescherm. Foto's volgen als het allemaal klaar is :P
isobaric systeem? niet dat ik zo weg ben van bose, maar toch lijkt me het wle een bruut ding! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 19:32:
[...]

De front effect speakers worden gebruikt bij de ondersteuning van de ingebouwde accoustische instellingen. (Hall, theatre, etc...). Alle andere merken doen dit gewoon met de normale luidsprekers, en dat kan deze ook, maar mocht ik 't extra overtuigend willen dan zou ik hier nog speakers aan kunnen hangen. De effect kanalen hebben ook een minder krachtige eindtrap (45w@4ohm tegen 190w voor de normale aansluitingen).
Thnx, tis duidelijk. Heb je het wel eens gebruikt? Zo ja, voegt het wat toe aan het geluid of merk je er eigenlijk niet zo veel van? Anyway, erg mooi apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
Dioot schreef op 07 May 2003 @ 19:04:
[...]

Dat lijkt me meer dan genoeg voor een leuke tweedehandse beamer.
Dat apparaat van mij heeft maar 200 euro gekost >:) en het beeld is beter dan dat van veel goedkope lcd beamers.
Oeiii, maar wel een CRT met een analoog chassis, dat wens ik niemand toe :P Moet je bereid zijn om bijna ieder keer als je gaat kijken ca. 45min in het opnieuw convergeren te steken. En je moet wel een hele goede temeratuur constante ruimte hebben ;) Een verschil van 10 graden is een drama voor je convergentie.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
JvS schreef op 10 juni 2003 @ 11:55:
[...]

Dat geloof ik, als ik die plaatjes van jouw PJ zie wel :). Ik ga tussen september en februari ook werken en ik ga dan sparen voor OF een rijbewijs OF een projector. Ik wil alleen wel eerst een DLP in actie zien (de overbekende X1) maar ik ben bang dat ik helemaal gek wordt van dat regenboogeffect. Jouw PJ is ook een optie, maar daar ben ik weer bang dat het te licht is allemaal. Dillemma's dillemma's dillemma's :P.

Post trouwens nog eens een keer de plaatjes van je set man! (ow en leuk dat je weer s post ;)).
Is alweer lang geleden idd dat ik beetje op GoT aan het kijken ben, maar HT blijft altijd leuk onderwerp. Ik ben wel helemaal gestopt met geld in mijn HT te pompen, ben eigenlijk voor het eerst echt tevreden. En de extra uitgaven voor relatief weinig winst zou ik niet meer tegenover mezelf kunnen verantwoorden ;)

De Infocus X1 is ook zeker een mooi apparaat. Heb ik ook nog over na zitten denken. Wat ik alleen het grote nadeel vind is dat hij een 4:3 aspect DMD chip heeft van 800x600 pixels, dus als je voornamelijk 1.77:1, 1.85:1 en 2.35:1 materiaal bekijkt kom je erg bedrogen uit kwa resolutie en zit je altijd te klooien met masking van de niet gebruikte pixels en het is eigenlijk onmogelijk om 100% van het licht wat je niet wilt zien te absorberen al ben ik heel ver gekomen met pikzwarte fleezestof aangezien ik variabele verticale masking gebruik voor 2.35:1 materiaal. Tevens blijkt ondanks de hoge contrast rating van de X1 het resultaat toch een beetje tegen te vallen kwa contrast en zwart niveau. De Infocus maakt mij ook te veel herrie waar je wel snel aan went moet ik zeggen (heb projectoren gehad die je echt het gevoel gaven dat je in een windtunnel zat). Maar het heeft toch mijn voorkeur om niet te veel fannoise te horen bij rustige dialogen of mooie muziek. Of je last hebt van het regenboog effect, dat is zo persoonlijk, ik zag ze persoonlijk wel bij de DLP die ik had, maar echt storend vond ik het niet, je went eraan. Wel vond ik het vrij vermoeiend om er lang naar te kijken. En er zijn een heleboel mensen die serieus erg misselijk en hoofdpijn ondervinden na en tijdens het kijken naar een DLP projector. Kwestie van een paar uur er achter gaan zitten en kijken of je er last hebt dus. Als je de Z1 leuk vindt kan je natuurlijk altijd eens ff bij me langs komen ;)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 12:41:
[...]

Thnx, tis duidelijk. Heb je het wel eens gebruikt? Zo ja, voegt het wat toe aan het geluid of merk je er eigenlijk niet zo veel van? Anyway, erg mooi apparaat!
Ik heb er nog nooit speakers aan gehangen omdat ik er niet zo veel heb :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

tbusquet schreef op 10 June 2003 @ 13:15:
[...]

Is alweer lang geleden idd dat ik beetje op GoT aan het kijken ben, maar HT blijft altijd leuk onderwerp. Ik ben wel helemaal gestopt met geld in mijn HT te pompen, ben eigenlijk voor het eerst echt tevreden. En de extra uitgaven voor relatief weinig winst zou ik niet meer tegenover mezelf kunnen verantwoorden ;)

De Infocus X1 is ook zeker een mooi apparaat. Heb ik ook nog over na zitten denken. Wat ik alleen het grote nadeel vind is dat hij een 4:3 aspect DMD chip heeft van 800x600 pixels, dus als je voornamelijk 1.77:1, 1.85:1 en 2.35:1 materiaal bekijkt kom je erg bedrogen uit kwa resolutie en zit je altijd te klooien met masking van de niet gebruikte pixels en het is eigenlijk onmogelijk om 100% van het licht wat je niet wilt zien te absorberen al ben ik heel ver gekomen met pikzwarte fleezestof aangezien ik variabele verticale masking gebruik voor 2.35:1 materiaal. Tevens blijkt ondanks de hoge contrast rating van de X1 het resultaat toch een beetje tegen te vallen kwa contrast en zwart niveau. De Infocus maakt mij ook te veel herrie waar je wel snel aan went moet ik zeggen (heb projectoren gehad die je echt het gevoel gaven dat je in een windtunnel zat). Maar het heeft toch mijn voorkeur om niet te veel fannoise te horen bij rustige dialogen of mooie muziek. Of je last hebt van het regenboog effect, dat is zo persoonlijk, ik zag ze persoonlijk wel bij de DLP die ik had, maar echt storend vond ik het niet, je went eraan. Wel vond ik het vrij vermoeiend om er lang naar te kijken. En er zijn een heleboel mensen die serieus erg misselijk en hoofdpijn ondervinden na en tijdens het kijken naar een DLP projector. Kwestie van een paar uur er achter gaan zitten en kijken of je er last hebt dus. Als je de Z1 leuk vindt kan je natuurlijk altijd eens ff bij me langs komen ;)
Hehehe....ik ben nu ook een beetje aan het kijken en heb (had) een aantal opties, de X1, de PTAE100, PTAE200 en de PLV-Z1. Eerste valt af, vanwege voornamelijk de 4:3 zoals je zelf ook al zegt en bovendien ben ik gewoon te bang dat ik 1 van die mensen ben die 'gevoelig' is voor het rainbow-effect. Laat hem uit Duitsland komen en wil dan niet met een zitten waar ik me aan stoor. Hij moet ook dicht bij het scherm staan. Klein puntje nog...hij's niet mooi. :P Nummer twee valt ook af. Ging er eerst voor vanwege de prijs, maar het scheelt niet zoveel en dan kan je het beter goed doen (hoewel ie natuurlijk niet slecht is, maar het scheelt qua prijs te weinig). Blijven dus nummer 3 en 4 over. Mijn hart ligt bij 3 vanwege het design, maar gelukkig heb ik een sterkere ratio en ik ben dus eens gaan kijken. De Panasonic is een ietsiepietsie duurder en heeft een lagere reso (de Sanyo 1/4 HD). Ik lees wel vaak dat ze qua beeldkwaliteit aan elkaar gewaagd zijn. Mijn vraag is nu eigenlijk hoe lang de lamp van de Z1 meegaat? Weet je dat? Ik heb ergens (geloof ik) 3.000 uur gelezen, maar andere sites zeggen dat Sanyo er niks over vermeldt. Op de site van Sanyo vind ik ook niks en op de specsheet ook niet. Weet jij toevallig iets meer? Is het namelijk die 3.000 uur dan is de keuze was makkelijker, want dan is ie iets goedkoper en gaat de lamp langer mee en heeft ie de betere HDTV verhouding (of we het ooit gaan gebruiken op deze projector is een tweede). En lelijk is ie ook niet.....

[ Voor 6% gewijzigd door zimbab op 10-06-2003 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit voor een ht te twijfelen om als fronts de b&w 602 of de 603 te nemen. Ik ben zelf namelijk een beetje bang dat die zuilen een beetje overkill is in mijn kamertje van 3 bij 5 meter of heb ik dit mis en kan er makkelijk een zuil in. Dit zie ik trouwens wel bij andere mensen dus misschien dat die het kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
zimbab schreef op 10 June 2003 @ 14:18:
[...]

Hehehe....ik ben nu ook een beetje aan het kijken en heb (had) een aantal opties, de X1, de PTAE100, PTAE200 en de PLV-Z1. Eerste valt af, vanwege voornamelijk de 4:3 zoals je zelf ook al zegt en bovendien ben ik gewoon te bang dat ik 1 van die mensen ben die 'gevoelig' is voor het rainbow-effect. Laat hem uit Duitsland komen en wil dan niet met een zitten waar ik me aan stoor. Hij moet ook dicht bij het scherm staan. Klein puntje nog...hij's niet mooi. :P Nummer twee valt ook af. Ging er eerst voor vanwege de prijs, maar het scheelt niet zoveel en dan kan je het beter goed doen (hoewel ie natuurlijk niet slecht is, maar het scheelt qua prijs te weinig). Blijven dus nummer 3 en 4 over. Mijn hart ligt bij 3 vanwege het design, maar gelukkig heb ik een sterkere ratio en ik ben dus eens gaan kijken. De Panasonic is een ietsiepietsie duurder en heeft een lagere reso (de Sanyo 1/4 HD). Ik lees wel vaak dat ze qua beeldkwaliteit aan elkaar gewaagd zijn. Mijn vraag is nu eigenlijk hoe lang de lamp van de Z1 meegaat? Weet je dat? Ik heb ergens (geloof ik) 3.000 uur gelezen, maar andere sites zeggen dat Sanyo er niks over vermeldt. Op de site van Sanyo vind ik ook niks en op de specsheet ook niet. Weet jij toevallig iets meer? Is het namelijk die 3.000 uur dan is de keuze was makkelijker, want dan is ie iets goedkoper en gaat de lamp langer mee en heeft ie de betere HDTV verhouding (of we het ooit gaan gebruiken op deze projector is een tweede). En lelijk is ie ook niet.....
Sanyo doet geen uitspraken over de levensduur van de lamp. Wel geven ze 3 jaar garantie op de projector zelf. 3000 uur is inderdaad een realistische levensduur als je hem in "cinema-mode" gebruikt, wat zowiezo aan te raden is omdat het geluidsniveau drastisch vermindert, en het contrast en zwartniveau aanzienlijk beter worden. De AE200 en de Z1 zijn geen directe concurenten wat mij betreft. De AE300 en de Z1 wel trouwens. Deze zijn technisch gezien bijna hetzelfde. Panasonic gebruikt in de AE200 en de AE300 alleen een optische correctie die screendoor aanzienlijk zouden moeten verminderen, het nadeel hiervan is wel dat je beeld onscherper wordt en er zijn berichten dat het rare artifacts oplevert. Wel is het zo dat Panasonic met zijn geschatte levensduur van ca. 5000 uur de kroon spant met de lampen. Instinker is wel dat je maar tot 2000 uur garantie op de lamp krijgt ;)

Het voordeel van de Z1 tegenover de AE300 vind ik ook de lens, deze heeft een heel groot bereik en heeft dus weinig afstand tot het scherm nodig om een behoorlijk groot beeld neer te zetten, tevens beschikt de Z1 over de zgn "lensshift" waarmee de lens fysiek horizontaal en verticaal verschoven kan worden. Ik vind dit persoonlijk echt ideaal omdat je geen keystone problemen krijgt en je je projector niet precies recht voor het scherm hoeft te plaatsen.

En ander probleem met de AE300 is dat icm. een HTPC je geen 1:1 pixelmapping kunt krijgen. Dit is een bekend probleem en in de VS zijn ze er al sinds hij op de markt is mee bezig om een oplossing te vinden, tot dusver is dit dus nog niet gelukt. Wat als consequentie heeft dat je altijd via de scaler van de AE300 moet gaan wat verslechtering van het beeld geeft.

Zoals je begrijpt hebben al deze voor en nadelen toch uiteindelijk mijn keuze op de Z1 laten vallen, en ik moet eerlijk zeggen dat ik er geen moment spijt van heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 18:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

die speakers verschillen wel een klein beetje van karakter, de 602 is vrij clean en de 603 een stukje warmer met wat meer midlaag (en wat dieper doorlopend laag, maar daar hoor je niet echt veel van, het is met name wat meer). Met 15m2 kan je makkelijk zuiltjes kwijt, zeker als je ze 'in de lengte' laat spelen.

btw tbus: Ben je er dan eindelijk uit welke resolutie 'native' is dan?

[ Voor 11% gewijzigd door JvS op 10-06-2003 14:51 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de breedte is mooier zeker als je de bank wat dichter bij de muur kan zetten. Krijg je nog een beetje extra bas(boundarygain) en de speakers hebben meer ruimte. Is altijd goed voor de ruimtelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Je bent weer een bron van informatie! De reden trouwens dat Panasonic 'maar' 2.000 uur garantie geeft op de lamp is omdat de 5.000 uur is indien men de spaarmodus gebruikt. Zou je hem continu 'normaal' gebruiken dan heeft de lamp een levensduur van 2.000 uur. De Philips Garbo heeft trouwens 6.000 uur en er was er nog een die dit had geloof ik.....weet Garmt wel, want stond in zijn test van de Marantz DLP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
JvS schreef op 10 juni 2003 @ 14:49:
die speakers verschillen wel een klein beetje van karakter, de 602 is vrij clean en de 603 een stukje warmer met wat meer midlaag (en wat dieper doorlopend laag, maar daar hoor je niet echt veel van, het is met name wat meer). Met 15m2 kan je makkelijk zuiltjes kwijt, zeker als je ze 'in de lengte' laat spelen.

btw tbus: Ben je er dan eindelijk uit welke resolutie 'native' is dan?
Hoe bedoel je ? De native resolutie van de Z1 en de AE300 is 960x540, 16:9 verhouding en er is gekozen voor deze resolutie omdat het een kwart van de full HD resolutie is, te weten, 1920x1080. De AE100 en AE200 zitten op 16:9 SVGA, wat als ik het goed zeg 840x480 is. Ik moet eerlijkheidshalve erbij zeggen dat met een scherm van ca. 2.20 breed en een kijkafstand van zo'n 3,5 meter ik absoluut geen last heb van screendoor. Dat is voor dus een non-issue. Je kunt wel bijv. aan de ondertitels zien dat ze uit "blokjes" dus pixels opgebouwd zijn, maar het neemt voor mij echt niets van de beleving weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
zimbab schreef op 10 June 2003 @ 15:11:
[...]

Je bent weer een bron van informatie! De reden trouwens dat Panasonic 'maar' 2.000 uur garantie geeft op de lamp is omdat de 5.000 uur is indien men de spaarmodus gebruikt. Zou je hem continu 'normaal' gebruiken dan heeft de lamp een levensduur van 2.000 uur. De Philips Garbo heeft trouwens 6.000 uur en er was er nog een die dit had geloof ik.....weet Garmt wel, want stond in zijn test van de Marantz DLP.
Ja, datzelfde geldt voor de Sanyo wel een beetje. Op normale modus zou de lamp ca. 2000 uur mee moeten gaan. Op low-powermode (wat weinig scheelt wbt. lichtopbrengst) zou je er ca. 3000 uur uit moeten kunnen halen. En van de Garbo zou ik persoonlijk een heel eind wegblijven. Prijs/prestatie ligt naar mijn mening te ver onder de projectoren van Sanyo en Panasonic. De Marantz DLP projectoren zijn echte toppers, vergelijkbaar met de Sharp Z10000 en de Sony HT12. Maar dan heb je het wel meteen over een hele ander prijs klasse. Ik vind persoonlijk ruim 5000 euro toch wel heel erg veel geld voor een projector. Nog een opmerking, die op bijna alle digitale projectoren wel van toepassing is, neem een grijsscherm, ik vind het persoonlijk echt een enorm verschil, het zwartniveau is en blijft een hekel punt bij iedere digitale projector, maar ik vind dat een grijs scherm toch wel een behoorlijke verbetering met zich mee brengt. Goede masking en het liefst alle muren en andere objecten in een zo donker mogelijke kleur schilderen doet ook ontzettend veel met je beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ergens (geloof ik) 3.000 uur gelezen, maar andere sites zeggen dat Sanyo er niks over vermeldt. Op de site van Sanyo vind ik ook niks en op de specsheet ook niet.
In de Low-Power mode zou je 3000 uur moeten kunnen halen, maar je krijgt meestal maar garantie voor 1000 uur (of 1 jaar).

De Z1 is trouwens wel een stuk goedkoper in Duitsland dan de AE300 (uitgaande van de prijzen die guenstiger.de geeft). Ik heb de Z1 zelf ook in actie gezien (aangestuurd interlaced via S-video, dus totaal niet ideaal), maar dit zag er al best goed uit. Op native resolutie aansturen met de HTPC heeft toch de voorkeur (interne scalervan de Z1 bypassen), maar een Stand alone PS dvdspeler (bv. Philips DVD963SA, Harman Kardon DV25, Marantz 4300) zou ook een goede mogelijkheid zijn, maar dan krijg je dus wel te maken met de interne scaler.

Ik raad je aan om eens gewoon wat projectoren in het echt te gaan bekijken (in goede omstandigheden) en zeker niet ongezien een projector te kopen, omdat je denkt dat je het regenboogeffect je dermate irritereert, etc. Het KAN natuurlijk prima zo zijn dat jij er last van hebt, maar goed ... vergelijken is nooit weg :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Danster schreef op 06 juni 2003 @ 10:36:
[...]

Nou sparen bijvoorbeeld. Weinig op stap. prioriteiten stellen dus.
(oftewel no social life.............)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
JvS schreef op 06 June 2003 @ 09:21:
[...]
Dat zijn toch de opvolgers van de 750's (zo'n 250 euro/stuk voor de kleintjes). Dat vond ik ZULKE mooie speakers O+.

[...]

dat bestaat niet, ik denk dat je het bij dat apparaatje moet houden :)
Het spijt het te moeten zeggen, maar beide bestaan ;) Een aantal progressive scan DVD spelers zijn uitgerust met een HD15 (VGA) connector waar 480P uitkomt.

En de Dixons :s ja die ja.. verkoopt tegenwoordig een losse demodulator (tuner) met s-video en compositie input en VGA output, incl. AB en de hele rambam, zijn niet eens onbetaalbaar (ca. 135 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-02-2023
Wàt nou het gaat slecht met de economie!! Jézus wat hebben sommige luitjes hier een krankzinnige home cinema... Echt geweldig! Ik keek m'n oogjes uit. Ik voel me hier al bijna 'n sloeber, vooral als ik m'n 'Home Cinema' hier post. Toch maar effe doen :) Mijn 'bioscoop' is opgebouwd onder het motto 'Hoe krijg ik kwaliteit voor weinig geld'. Allereerst door als bank mijn bed te gebruiken, met als leuning 'n matras voor de logé's die we toch nooit hebben. Mijn bed heeft de capaciteit voor maximaal 4 man, mits 'r dan genoeg vrouwelijk schoon bij zit, indien alleen mannen maximaal 3 personen :) Plaatje van m'n bed lijkt me niet noodzakelijk. Maar als ik 'm dan toch aan het verkopen ben... Het betreft 'n heus Auping bed met een stug spiraal met de lengte van 2 meter 20, maar belangrijker, in verband met het zitconfort kent dit bed geen vervelende randjes en voldoet dus prima als bank. Dan de TV. Die mocht natuurlijk niet teveel kosten en omdat ik toch 100 hz wou werd het een panasonic met super digital scan en écht 'n mooi beeldje voor weinig :) (niet zeuren over die bolle buis!!) in guldens 1700,- (toen goedkoop, het ding staat nu geloof ik bij de gemiddelde audio/videoboer voor € 650).

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~es000477/hc3.jpg

Als we 't rijtje afgaan... treffen we daaronder een hoge kwaliteitsvideo (haha) van toen ooit € 149 euro's (770 tv + 150 video = tussenstand = 920 euro) en daaronder een heuse panasonic dvd speler. Ook dat ding was natuurlijk niet te duur en ik heb 'r toen geloof ik nog 250 euro voor betaald (770 + 150 + 250). Dan komen we bij de JVC kwaliteitstuner mét 8 voorkeurszenders(!) die ik op de rommelmarkt gekocht heb voor het astronimische bedrag van 2,25 (was in guldens 5 gulden) Daaronder treffen we 'n stereo versterker aan. Het voordeel van stereo ten opzichte van dolby what the fuck is dat 't euhh.. goedkoop is :) het is 'n yamaha en ik ben hierover serieus erg te spreken. Hij was dan ook 700 gulden. (laten we 't op 320 euro houden, 770 + 150 + 250 + 2,25 + 320) en dan de boxjes, tijd voor 'n nieuw plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~es000477/hc2.jpg

Ook deze boxen brengen mij niets dan plezier. Voor het luttele bedrag van 550 (in guldens zeg maar 1200 gulden) euri een paar jaar geleden in 'n nette audiozaak op de kop getikt, met garantie en alles erop en eraan, alleen 'gebruikt'. Was maar goed ook, die garantie, want ze waren natuurlijk stuk. Dat wil zeggen, bij een exemplaar zat de midranger verkeerd op het filter aangesloten waardoor hij het volle basskanaal kreeg, en dan klappert met hoog rendament op hogere volumen. Even repareren en daarna werkte ze het prima.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~es000477/hc1.jpg

Hier het zaakje nogmaals vanaf de ene kant compleet bekeken, (spot dat bed!)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~es000477/hc4.jpg

en hier vanaf de andere kant :) Kortom.. een pauper zooitje voor weinig geld, en mijn tevredenheid kent geen grenzen... Even optellen brengt mij op 'n totaal bedrag van 770 + 150 + 250 + 2,25 + 320 + 550 + 30 (bekabeling enzo) = 2072,25 euro :) Het meubel heb ik gratis van 'n vriend gehad, ik heb de wieltjes er zelf onder gezet, en die heb ik van z'n vader gehad.

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 22:37
@zeepoog:

ok, mijn set zal wel duurder zijn, maar ik ben mischien ouder, laat er misschien meer voor, etc. .

Maar iig ben ik met minder als jou begonnen. Dus gewoon lekker je eigen set blijven posten, wordt vanzelf beter. Vraag maar aan de anderen. Er zijn maar weinig die daar in enen mee beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
@gitaarwerk:

henno appel kabeltje ;)

In een rechtstreekse test was de Eichmann Six (topmodel van Eichmann) duidelijk minder, met name minder ruimtelijk. Dit verklaarden al de 4 luisteraars. Pas natijd vertelden we welke kabel wat was. De vergelijking was de MIT terminator 2 - Eichmann Six.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-09 07:58

JT

VETAK y0

Thanx, hoe werk jij ze af ? Ziet er erg goed uit :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
Maar iig ben ik met minder als jou begonnen. Dus gewoon lekker je eigen set blijven posten, wordt vanzelf beter. Vraag maar aan de anderen. Er zijn maar weinig die daar in enen mee beginnen.
Gebeurd dat bij jou vanzelf? Dan pak je het slimmer aan dan ik, mij kost het geld ;)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 15:15

w00Dy

Make soap, not war

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 12:03:

Bose Extreem Sub:

[afbeelding]

Bose systeem
Doorsnede pijp 30cm
500Watt
Op Diyaudio loopt een topic van een kerel die zo'n buis wil nabouwen. Bose zegt me ook heel weinig, maar ze zijn krak in P.A., zie ook de 803 serie.
Ben trouwens de trotse eigenaar van zo'n systeempje :) Nu nog de sub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Eerst MDF grondverf, en daarna zijdeglans lak erop, gewoon met het rolletje. Resultaat is netjes en het is goedkoop :-)
Net weer even verf, 4 mm kabel en een RCA kabeltje gehaald, je blijft aan de gang met al dat spul.

rmels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ff wijziging, een Rotel RB1090 (2x380w !) erbij ... 38 kg schoon aan de speakerkabel:
Achterkant zonder kabels (alleen front speaker kabels zitten er al):
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/IM000227.JPG

Woohoo ... met kabels.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/IM000229.JPG

Front met alles aangesloten:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/IM000233.JPG

Kabouter perspectief (naar idee van Blue-eyes zo'n speaker foto):
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/r.o.janssen/HT/IM000234.JPG

[ Voor 43% gewijzigd door Scarp op 10-06-2003 19:37 . Reden: foto's gewijzigd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeepoog
  • Laatst online: 01-02-2023
Blue Eyes schreef op 10 June 2003 @ 18:06:
@zeepoog:

ok, mijn set zal wel duurder zijn, maar ik ben mischien ouder, laat er misschien meer voor, etc. .

jouw boxen ken ik trouwens :) Die staan bij ons in de showroom en ze klinken echt gruwelijk lekker.

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeepoog schreef op 10 June 2003 @ 17:22:
[afbeelding]

Hier het zaakje nogmaals vanaf de ene kant compleet bekeken, (spot dat bed!)

[afbeelding]
Mooie set hoor, je hoeft je nergens voor te schamen, alleen hoor je alles nog wel goed? Wel een voordeel van je opstelling is dat je geen afstandsbediening nodig hebt tijdens het filmkijken, daar kan je met je kleine teen nog wel bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Blue Eyes schreef op 10 juni 2003 @ 18:09:
@gitaarwerk:

henno appel kabeltje ;)

In een rechtstreekse test was de Eichmann Six (topmodel van Eichmann) duidelijk minder, met name minder ruimtelijk. Dit verklaarden al de 4 luisteraars. Pas natijd vertelden we welke kabel wat was. De vergelijking was de MIT terminator 2 - Eichmann Six.
Mijn Eichmann Six ligt ook op een tafel niets te doen, nagenoeg alles is nu met MIT T2's aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Blue Eyes schreef op 10 June 2003 @ 18:09:
@gitaarwerk:

henno appel kabeltje ;)

Klopt.. De beste in zijn prijscatogery :D hahha.. beter dan de mit, dat is unaniem besloten (zie hifi voor kabelluisterdag)

nagenoeg is deze kabel nog niet met het nieuwe logo (wat mede mogelijk gemaakt is door... tada!! :9~ lol )

Tja.. ik heb ze wel beluisterd.. ook met een aantal andere audiofielen :P (met name speedy andre) maar wil je beter.. moet je nog dieper in de buidel tasten.. of je kiest for henno's spul :D

zelf ga ik voor de 8TC over een tijdje (biwired) met een constructie die ik zelf maak van die kabels.. die krijg je ngo weleens hier te zien als ik em ooit af krijg :D

anyway...de grootste verbetering is een stukje betere kabel dan een simpele kabel die je bij modern haalt ofzow :D

@scarp... mooie wbt terminals. .ik vind ze er altijd geweldig mooi uitzien :9~

verder zie rotel er ook supermooi uit..

ps.. die 1090, dat is toch klasse B ? of was het nou klasse AB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dioot
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 21:08
tbusquet schreef op 10 juni 2003 @ 13:05:
Oeiii, maar wel een CRT met een analoog chassis, dat wens ik niemand toe :P Moet je bereid zijn om bijna ieder keer als je gaat kijken ca. 45min in het opnieuw convergeren te steken. En je moet wel een hele goede temeratuur constante ruimte hebben ;) Een verschil van 10 graden is een drama voor je convergentie.
Je hebt gelijk dat de convergentie erg temperatuur afhankelijk is, maar zo erg is het nou ook weer niet. Het grootste probleem is dat de projector goed opgewarmd moet zijn, voordat de convergentie goed is. Maar als hij eenmaal warm is, is de convergentie heel goed en dan maakt een paar graden temperatuur verschil nauwelijks uit. Opnieuw convergeren voor ik een film kijk doe ik in ieder geval nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Scarp schreef op 10 June 2003 @ 18:38:
ff wijziging, een Rotel RB1090 (2x380w !) erbij ... 38 kg schoon aan de speakerkabel:
Achterkant zonder kabels (alleen front speaker kabels zitten er al):
[afbeelding]

Woohoo ... met kabels.
[afbeelding]

Front met alles aangesloten:
[afbeelding]

Kabouter perspectief (naar idee van Blue-eyes zo'n speaker foto):
[afbeelding]
Jesus Scarp, jij hebt echt proffesionele hulp nodig onderhand ;) :P

Vind je het niet een beetje zonde om een 1090 aan te schaffen voor die 604's ? En wanneer denk je dat het genoeg zal zijn ? ;)

Ik kan me bijna niet voorstellen dat je verschil hoort tussen de 1070 en de 1090. Of vind jij van wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Hij heeft de 1090 alvast gekocht voor zijn nog te komen Nautilussen 803.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:29
tbusquet schreef op 10 juni 2003 @ 20:11:
[...]

Jesus Scarp, jij hebt echt proffesionele hulp nodig onderhand ;) :P

Vind je het niet een beetje zonde om een 1090 aan te schaffen voor die 604's ? En wanneer denk je dat het genoeg zal zijn ? ;)

Ik kan me bijna niet voorstellen dat je verschil hoort tussen de 1070 en de 1090. Of vind jij van wel ?
Ik weet wel zeker van wel....die 1090 is van binnen totaal anders dan de 1070, echt een klasse beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Ja, zit wel verschil tussen. Hij moet nog de nodige tijd een beetje inspelen, maar zelfs nu al op de 604's hoor je verschil. Bas is nog een tik strakker, nog wat meer rust in het geheel.
Echter kan ie veel meer dan de 604's hem toelaten, die houden de amp eigenlijk een beetje tegen.

Er komt een set 804's aan (geen 803's). Waarom 804's en geen 803's? 803 is te duur, te lastig te plaatsen, te groot (toekomstige WAF), klinken gewoon anders en niet echt supergeschikt voor mijn soorten muziek. 804 is gewoon de makkelijkste van het stel Nautilussen.

@gitaarwerk: de huidige Rotel amps zijn erg netjes afgewerkt van achter. Nette speaker terminals zitten erop. Mijn nog geen half jaar oude 1070 was heel anders. De 1090 is nog beter, met dubbele speaker aansluiting voor simpele bo-wiring en zowel balanced als unbalanced ingangen (m'n Rotel pre-amp heeft alleen unbalanced).

Professionele hulp voor het sjouwen jah ... damn wat is dat ding zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Ik moet er twee van hebben die 1090's.......... (bi ampen op Ti-k10).

Dat wordt een lang, lang traject van sparen ;) . Heeeeeel lang sparen!

@zeepoog: Yep klinken als een beest, voor veel minder geld, echt veel minder, een kwaliteit die zich verhoud ergens tussen de B&W 802/803. En dan dichter bij de 802 dan de 803.

@DrStrangelove: Ik was vergeten nog een factor te noemen: ik heb mijn school afgemaakt :D :D :D :D :D :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Blue Eyes schreef op 10 June 2003 @ 22:21:

@zeepoog: Yep klinken als een beest, voor veel minder geld, echt veel minder, een kwaliteit die zich verhoud ergens tussen de B&W 802/803. En dan dichter bij de 802 dan de 803.
Dat lijkt me iets al te enthousiast gedacht......ze zijn zo'n 1000 euro duurder dan de 803 en 3000 goedkoper dan de 802.....en het is ondertussen wel bekend dat de 802 een erg goede kwaliteits/prijsverhouding heeft. De 'AUDIO' waardeert ze als even goed als de 803, de 'Stereoplay' waardeert ze als iets minder goed dan de 803 en de 'STEREO' waardeert de Ti6K als minder goed dan de 804. (de Ti10K hebben zij niet getest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimbab schreef op 10 juni 2003 @ 22:36:
[...]

Dat lijkt me iets al te enthousiast gedacht......ze zijn zo'n 1000 euro duurder dan de 803 en 3000 goedkoper dan de 802.....en het is ondertussen wel bekend dat de 802 een erg goede kwaliteits/prijsverhouding heeft. De 'AUDIO' waardeert ze als even goed als de 803, de 'Stereoplay' waardeert ze als iets minder goed dan de 803 en de 'STEREO' waardeert de Ti6K als minder goed dan de 804. (de Ti10K hebben zij niet getest)
Wat is goed als je het niet hoort? ;)

Ik zou maar zo zeggen --> smaken verschillen.

Ik vind persoonlijk dat bleu-eyes echt schitterende speakers heeft. En daarbij komt nog dat hij er ook een heel andere prijs voor heeft betaald dan dat de B&W's kosten. Hij heeft dik! onderbetaald voor wat ze presteren en waard zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 22:56:
[...]

Wat is goed als je het niet hoort? ;)

Ik zou maar zo zeggen --> smaken verschillen.

Ik vind persoonlijk dat bleu-eyes echt schitterende speakers heeft. En daarbij komt nog dat hij er ook een heel andere prijs voor heeft betaald dan dat de B&W's kosten. Hij heeft dik! onderbetaald voor wat ze presteren en waard zijn :D
Dat zeer zeker, maar hij stelt botweg dat ze kwalitatief (geluidskwaliteit mag je aannemen) dichter bij de 802 liggen dan de 803. Dat lijkt me niet zo waarschijnlijk en die Duitse tijdschriften passen redelijk goede testmethodes toe in de zin van meerdere mensen die er naar luisteren en de beschikking over veel 'referentie-apparatuur' in alle prijsklassen. Als ze dan alle 3 stellen dat ie niet boven het niveau van de Nautilus presteert dan ga ik toch eerder uit van hun stelling. Het was wat anders geweest als hij had gezegd: "Ik vind ze beter dan de 803 klinken en zelfs in de richting van de 802".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Ik stel, dat zou je kunnen zeggen, maar dat heb ik zelf niet ondervonden, maar dit zijn de bevindingen van een aantal mensen op HIFI.NL, die zeggen dit. Deze mensen hebben hebben zowel de Ti-k10 als de 802 en de 803 getest. En niet een persoon, maar meerdere. Duidelijk was dat de 802 de betere speaker was, maar niet zoveel beter dan het prijsverschil aangeeft. Op prijskwaliteit won de TIK ruim. De 802 is fors duurder, maar miniem beter was de conclusie van een aantal hifi.nl'ers.

Over de Ti-K6: Deze is beduidend minder dan de Tik10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Nou OK...dan geven we het het voordeel van de twijfel, maar het lijkt mij persoonlijk wel sterk, hoewel ik wel vaker lees/hoor dat de N803 niet zo best is....... Maar de verschillen zijn in die klassen ook niet altijd even duidelijk aanwezig. Anywayz.....het zijn natuurlijk mooie speakers als je er van houd en voor dat geld zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Ranglijsten van duitse bladen zeggen ook niet alles. Vaak zit er jaren/maanden tussen de reviews. A/B vergelijkingen doen ze dus niet altijd. Dus die lijsten zijn een indicatie maar niet heilig. Ook is geluid gewoon persoonlijk, dus voor de ene kan een speaker goed klinken, voor een ander niet. Maar nagenoeg alle speakers in zulke prijsklasses zijn kwalitatief goed gebouwd en daarnaast moet je het geluid aanstaan of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Precies ! Als een ieder maar blij is met zijn of haar speakers.

Een ding moet ik nog wel even kwijt, ik vind het jammer dat er een vooroordeel over JBL bestaat. Jammere daaraan is dat JBL daar zelf aan meewerkt (de goedkopere series bevestigen idd het vooroordeel). De Tik series zijn integendeel tot de andere series wel extreem goed

p.s. niet zo goed als de 802 :D :D :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Scarp schreef op 10 juni 2003 @ 21:12:
Er komt een set 804's aan (geen 803's). Waarom 804's en geen 803's? 803 is te duur, te lastig te plaatsen, te groot (toekomstige WAF), klinken gewoon anders en niet echt supergeschikt voor mijn soorten muziek. 804 is gewoon de makkelijkste van het stel Nautilussen.
Neem dan een 801 :Y) hehehe..
of misschien nog een 801 matrix??? (s3, die vond ik best wel mooi klinken)
@gitaarwerk: de huidige Rotel amps zijn erg netjes afgewerkt van achter. Nette speaker terminals zitten erop. Mijn nog geen half jaar oude 1070 was heel anders. De 1090 is nog beter, met dubbele speaker aansluiting voor simpele bo-wiring en zowel balanced als unbalanced ingangen (m'n Rotel pre-amp heeft alleen unbalanced).
Inderdaad.. :) Rotels vind ik over het algemeen redelijk mooi opgebouwd ...en dat voor hun prijs zeker. Het is dat ik een hele mooie andere kon krijgen / en dat ook gedaan :9 hehe.. maar anders zou het ook wel een rotelletje worden :D

btw.. ik vind dat rack nog steeds erg mooi, en ook weer niet :X ik ben er nog niet over uit :) misschien net als "Ralph_w" op hifi.nl een zelf maken binnenkort. Mijn setje "lijkt' degelijk te zijn, maar het is maar een kunstof slap bijzettafeltje van de leen bakker ooit geweest..niet echt audiofiel verantwoord :D hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
git@@rwerk: dat rack van mij is ook zelfbouw. Misschien kan je daar wat ideeen van gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Scarp schreef op 10 juni 2003 @ 21:12:
Ja, zit wel verschil tussen. Hij moet nog de nodige tijd een beetje inspelen, maar zelfs nu al op de 604's hoor je verschil. Bas is nog een tik strakker, nog wat meer rust in het geheel.
Echter kan ie veel meer dan de 604's hem toelaten, die houden de amp eigenlijk een beetje tegen.

Professionele hulp voor het sjouwen jah ... damn wat is dat ding zwaar.
Ik ga mijn mening maar niet al te duidelijk ventileren ;) Maar je hebt het mooi voor elkaar hoor ! Erg netjes allemaal. Ik blijf er alleen bij dat ik de 1090 een beetje erg overkill apparaat vind. Maar eerlijk is eerlijk, het is een prachtige machine, erg mooi voedingsgedeelte, zeer veel vermogen, en hele hoge dempingsfactor (verklaart het "strakker" worden van je laag). Enige wat ik je wil zeggen (al is het niet mijn plaats) pas alsjeblieft op in financiele zin, je verliest met deze hobby (in dit segment) zo ontzettend snel de "waarde" van geld. Niets lijkt op een gegeven moment meer duur. Heel erg veel plezier iig van je mooie nieuwe spulletjes, maar ik weet zeker dat dat wel goed gaat komen ;)

Welke center ga je trouwens kiezen bij de 804's ? CDM NT1 is wel erg mooie center, heb ik nog erg over staan twijfelen toen ik de LCR600 aan ging schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
tbus, maak je over mijn financiele situatie geen zorgen. Je hebt uiteraard wel gelijk, het moet wel leuk blijven. De Rotel heb ik tegen een leuke prijs kunnen kopen. Is ook de laatste amp die ik voorlopig koop :)

Ik wil er een HTM1 bijkopen. Samen met 804's geeft dan een mooie balans. Een HTM1 is min of meer een 804, maar dan also center (zelfde drivers, etc).

Qua rears hou ik de 603's voorlopig denk ik. Ik zie af om er ook nog eens 804's neer te zetten, dit vind ik te duur voor het minimale gebruik ervan. Misschien nog eens wachten tot er een leuk setje 805's ofzo langs komt 2e hands. Echter voorlopig ga ik er niet naar op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Ik weet nog wel een 2ehands 1090 voor 1800 euro..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
'k heb 'm nieuw voor maar een beetje meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
zo! tegen de tijd dat ik ze ga kopen, zoek ik je wel even op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 18:13

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die HTM1 is dat die 805 "op z'n kant"? Die heb ik nog nooit gehoord eigenlijk. Lijkt me wel een mooie center (aangezien ik een 805 fenomeabel vind :P).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
@DrStrangelove: Ik was vergeten nog een factor te noemen: ik heb mijn school afgemaakt
Dat wil idd wel helpen :) Toen ik nog studeerde kon ik alleen maar dromen van wat ik nu heb staan, maar ik vind het knap dat mensen die nog op school zitten als zulke mooie dingen hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 11 June 2003 @ 11:38:
Die HTM1 is dat die 805 "op z'n kant"? Die heb ik nog nooit gehoord eigenlijk. Lijkt me wel een mooie center (aangezien ik een 805 fenomeabel vind :P).
De 805 op z'n kant is de HTM-2. De 804 'op z'n kant' is de HTM-1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Inderdaad Pizzaboer. Bekijk de specs maar eens, klopt precies.
Wat er bij de Nautilus serie mist is een groter type center die beter bij 803 en hoger past.
Hmm... een 800 op z'n kant op je TV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Nou vooruit, dan gooi ik de foto's van mijn bescheiden HTtje ook maar weer even in de strijd.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/604-01.jpg

Hier zie je het scherm van 2 meter breed en 1,12 meter hoog. Het scherm heeft variabele masking zodat ik hem aan kan passen aan het aspect van het materiaal.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/thuisbios/htn001.jpg

Het scherm wat duidelijker. Spotjes aan het plafond zijn te dimmen op iedere gewenste stand. Plafond is grijs geschilderd, zodat er geen hinderlijk licht terug kaatst op het scherm wat slecht voor het contrast zou zijn.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/604-05.jpg

Hier een leuke macrofoto van de LCR600 centerspeaker

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/thuisbios/htn003.jpg

Hier zie je de linker-surround en center-back speaker, B&W 601 als center-back, en uiteraard weer 602 als linker-surround. Daarboven zie mijn Sanyo PLV-Z1 16:9 LCD projector.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/thuisbios/htn004.jpg

De centerback en de Sanyo PLV-Z1 wat closer.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/htup001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/htup006.jpg

Hier zie je mijn zelfgemaakte audiomeubel, met van boven naar beneden, de Rotel RSP1066 7.1 DTS-ES, DD-EX processor en voorversterker. Daaronder de RB990BX 2 kanaals poweramp voor mijn 2 subs.Daar onder; Pioneer DV535 regiovrije dvdspeler en Sony VL-60 videorecorder, ja ik kijk afentoe nog steeds vhs ! :D En daar weer onder 2 maal de Rotel RB976MK2 6 kanaals eindversterker gebrugged. Bovenop heb ik een status monitor staan die de menu's van de Rotel voorversterker laat zien.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/thuisbios/ht009.jpg

De status-monitor.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/htup003.jpg

Hier zie je een wat closer shot van de Peerless XLS10 en de linker-front.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/604-06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/htup002.jpg

En dan tot slot nog wat screenshots.

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/thuisbios/ht001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/thuisbios/ht002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/thuisbios/ht003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/tbusquet/thuisbios/ht004.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Laatst online: 05-09 12:59
Afbeeldingslocatie: http://renkers.com/harm/receiver1.jpg
Vanmorgen gekocht :)
Marantz sr-4300.
Super dingetje :)
Speakers moeten nog komen...
Maja het is voor een "arme" student niet allemaal even betaalbaar :o

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Laatst online: 23-08 23:30

Mad_Demon

de dokter

Was het niet handiger geweest om eerst de speakers te kopen en die tijdelijk aan te sluiten op een oud versterkertje en daarna pas de versterker? :P

Wel een heel mooi ding hoor :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mad_Demon op 11-06-2003 13:34 ]

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
iig een goede start.
ik ben als student begonnen met de speakers, daarna sr-4200.
achteraf spijt van als ik die sr-4300 daar zo van je ziet staan.
ik heb 399 voor die sr4200 betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Laatst online: 05-08 20:22
tbusquet schreef op 11 juni 2003 @ 12:53:
Nou vooruit, dan gooi ik de foto's van mijn bescheiden HTtje ook maar weer even in de strijd.

knip
mag ik vragen hoe jij dat scherm hebt gemaakt ?. Je kan zelf de aspect ratio aanpassen zodat je geen witte delen ziet bij een film :? je moet dus met een aantal delen kunnen schuiven ?

[ Voor 4% gewijzigd door KaMiKaZe op 11-06-2003 13:43 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Tbusquet:

wat kan ik zeggen? Er zit Rotel bij, dan moet het wel goed zijn :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 13:14

Pubbert

random gestoord

tbusquet schreef op 11 June 2003 @ 12:53:

[afbeelding]

Hier zie je het scherm van 2 meter breed en 1,12 meter hoog. Het scherm heeft variabele masking zodat ik hem aan kan passen aan het aspect van het materiaal.

[afbeelding]

Het scherm wat duidelijker. Spotjes aan het plafond zijn te dimmen op iedere gewenste stand. Plafond is grijs geschilderd, zodat er geen hinderlijk licht terug kaatst op het scherm wat slecht voor het contrast zou zijn.

[afbeelding]

Hier een leuke macrofoto van de LCR600 centerspeaker

[afbeelding]

Hier zie je de linker-surround en center-back speaker, B&W 601 als center-back, en uiteraard weer 602 als linker-surround. Daarboven zie mijn Sanyo PLV-Z1 16:9 LCD projector.

[afbeelding]

De centerback en de Sanyo PLV-Z1 wat closer.

[afbeelding]

[afbeelding]

Hier zie je mijn zelfgemaakte audiomeubel, met van boven naar beneden, de Rotel RSP1066 7.1 DTS-ES, DD-EX processor en voorversterker. Daaronder de RB990BX 2 kanaals poweramp voor mijn 2 subs.Daar onder; Pioneer DV535 regiovrije dvdspeler en Sony VL-60 videorecorder, ja ik kijk afentoe nog steeds vhs ! :D En daar weer onder 2 maal de Rotel RB976MK2 6 kanaals eindversterker gebrugged. Bovenop heb ik een status monitor staan die de menu's van de Rotel voorversterker laat zien.

[afbeelding]

De status-monitor.

[afbeelding]

Hier zie je een wat closer shot van de Peerless XLS10 en de linker-front.

[afbeelding]

[afbeelding]

En dan tot slot nog wat screenshots.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er erg relax uit! Je moet werkelijk meesters geluid hebben, ook alles zo goed opgesteld! _O_

En ik zit dan met mn 19" TVtje en 2 stereospeakers ;(

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Laatst online: 01-09 17:41
*edit* foutje

[ Voor 97% gewijzigd door OcNewB op 11-06-2003 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarp schreef op 11 juni 2003 @ 10:32:
Qua rears hou ik de 603's voorlopig denk ik. Ik zie af om er ook nog eens 804's neer te zetten, dit vind ik te duur voor het minimale gebruik ervan. Misschien nog eens wachten tot er een leuk setje 805's ofzo langs komt 2e hands. Echter voorlopig ga ik er niet naar op zoek.
Waarom hou je je 604's niet als rears? En ik zag op je site dat je ook nog een nieuwe sub wilt. Welke heb je in gedachten? Misschien kun je nog een 650 bijnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Dond3r schreef op 11 juni 2003 @ 14:21:
[...]

Ziet er erg relax uit! Je moet werkelijk meesters geluid hebben, ook alles zo goed opgesteld! _O_

En ik zit dan met mn 19" TVtje en 2 stereospeakers ;(
Ben in het geheel niet ontevreden nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 15:25:
[...]
Waarom hou je je 604's niet als rears? En ik zag op je site dat je ook nog een nieuwe sub wilt. Welke heb je in gedachten? Misschien kun je nog een 650 bijnemen.
Met name omdat ik voor de 604's meer geld terugkrijg, zodat ik dat geld voor andere doeleinden kan gebruiken. De 603's staan daar prima en zullen nog ff een poosje als rears fungeren. Op termijn moeten daar 805's of iets dergelijks komen te staan. Ik zou de 604's er wel neer kunnen zetten, maar die vind ik eigenlijk te fors om er neer te zetten.

De subwoofer die er komt is een SVS Pc Plus 20-39:
Afbeeldingslocatie: http://www.svsubwoofers.com/images/subs_2039_lr.jpg
(klik op foto voor grotere versie)

In principe zijn trouwens vandaag m'n 604's, center en subwoofer verkocht. Met een beetje geluk zie je die binnenkort bij iemand anders van dit forum staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
En dat ben ik niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-09 11:40
offtopic:
Yo Blue Eyes , ik heb je rack gezien en moet zeggen , ziet er goed uit :) . Ik ben zelf al een tijdje bezig met verschillende ontwerpen maken (in een 3d appje) voor een audio rack (gewoon single rack , niet zoals die van jou). Ik zou willen weten hoe je die buizen hebt bevestigd (ik denk schroefdraad aan het uiteinde en aan het begin die ruimte om de onderste schroefdraad weer in te draaien ) , en verder heb je dat zelf gedaan of laten doen , of kan je dat ergens kopen? (kost dat?). Ik zat ook aan draadstang te denken , maar vind dat een stuk minder mooi.
Zit zelf te denken aan buis van 3cm doorsnee met 1 cm schroefdraad doorsnee en zo'n 6 cm lang dat schroefdraad. Ik wil het rack compleet modulair hebben zodat ik later zo een nieuwe laag met buizen en plank erop kan monteren.

so info please :)

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Laatst online: 01-09 17:41
tevens offtopic, als iemand nog een mooie aanbieding van tannoy's ziet (center van r serie of center van m serie) en/of rearspeakers. Please lemme know :-) ALs ut allemaal af is komt er van mij ook een paar leuke setupshots :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Hellhound,

als je op deze link klikt kan je alles zien, met een betere omschrijving.

Als voorproefje een foto van de RVS onderdelen:

Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/Audiorack/rvs.JPG

De totale kosten voor het RVS waren voor mij (inclusief alle bewerkingen) 275 euro. De overige onderdelen kosten me 150 euro.

275 Euro voor het RVS is veel geld, maar werkelijk een koopje! Bij een reguliere smederij, ijzerbewerker, etc. betaal je alleen al voor het onbewerkte rvs (exclusief BTW) al meer dan 300 euro! Mocht je wat willen, dan kan ik je wel een email adres geven van iemand.

Let wel, 275 euro heb ik betaald, maar ik heb dan ook heel veel onderdelen. Voor een kleiner rack zal de prijs beduidend lager zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Scarp schreef op 11 June 2003 @ 17:17:
[...]
De subwoofer die er komt is een SVS Pc Plus 20-39:
[afbeelding]
(klik op foto voor grotere versie)
The precious _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Nee, m'n nieuwe boiler :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

Blue Eyes schreef op 11 June 2003 @ 19:17:
Hellhound,

als je op deze link klikt kan je alles zien, met een betere omschrijving.

Als voorproefje een foto van de RVS onderdelen:

[afbeelding]

De totale kosten voor het RVS waren voor mij (inclusief alle bewerkingen) 275 euro. De overige onderdelen kosten me 150 euro.

275 Euro voor het RVS is veel geld, maar werkelijk een koopje! Bij een reguliere smederij, ijzerbewerker, etc. betaal je alleen al voor het onbewerkte rvs (exclusief BTW) al meer dan 300 euro! Mocht je wat willen, dan kan ik je wel een email adres geven van iemand.

Let wel, 275 euro heb ik betaald, maar ik heb dan ook heel veel onderdelen. Voor een kleiner rack zal de prijs beduidend lager zijn.
zijn die tussenstukken schroefbaar ?

Ik zou al toekomen met 3 zo'n stokjes. Ik durf het bijna niet voorstellen maar dit zou nog een leuk GoT project zijn, een inkoopactie van die RVS steunen en iedereen aan het rack-bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Leuke foto's krijgen we dan hier.....iedereen dezelfde B&W's en iedereen hetzelfde rack........

No flame intended trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

zimbab schreef op 11 juni 2003 @ 21:37:
Leuke foto's krijgen we dan hier.....iedereen dezelfde B&W's en iedereen hetzelfde rack........

No flame intended trouwens.
haha..

het is wel een heel mooi rek hoor!!

ik zit zelf te asen om deze te maken als het vakantie is
Afbeeldingslocatie: http://www.naim-audio.com/img/products/fraim_lg_4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.naim-audio.com/img/products/fraim_lg_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Gitaarwerk schreef op 11 June 2003 @ 21:56:
[...]

haha..

Ja inderdaad....ik zeg het ook alleen maar omdat ik die best mooi vind en ik zelf net een duur rack besteld heb. :'( Hehehe.....nee, ik ben perfect tevreden met mijn keus en zou het niet anders doen. Geef je ook maar 1 keer in de zoveel jaar geld aan uit, dussss.....
[afbeelding]
[afbeelding]
Naim Audio Frame......mag je er waarschijnlijk meteen 1 voor Boekster maken als ie een beetje lijkt. Is wel redelijk arbeidsintensief als je het zo dicht mogelijk bij het origineel wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
o ja, Naim rack, ik kon niet op het merknaampje komen..... ;)

@woody:
De tussenstukken zijn massief, met daarin schroefdraad getapt. Als je dus een gat boort in de plaat kan je twee van de tussenstukken aan elkaar verbinden door er een stukje draadeind tussen te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-09 11:40
Ha Blue Eyes , bedankt voor de info. Ik wil mn rack uit 4 plateaux laten bestaan (2x15 cm en 2x18 cm tussenruimte) , kun je mij het email van die kennis geven ?, dan kan ik eens kijken hoe duur zoiets gaat worden.

hoop wel dat het wat goedkoper wordt want vind het toch best een bedrag, maar zeker TOP.

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Lijkt me inderdaad arbeidsintensief.. maar goed.. dan heb je ook wat natuurlijk.. uiteraard maag ik mijn eigen aanpassingen wel..
ik wil waarsdschijnlijk de planken vullen met zand.. dus die worden dik.. dan komt er nog een 1 cm dikke granieten plaat bovenop te liggen.. en een 3-hoeks stand is niet het meest makkelijkste met die zooi stijve kabels die ik heb :D (met die slappe is het geen probleem :P )

en daarvoor trek ik lekker de zomer ervoor uit.. paar plankies hout..wat "real wood veneer" halen.. dat is toch wel erg mooi..
ik vraag bij een kennis (die is meubelmaker geweest) of hij mij kan helpen met het in vorm zagen van alle 4 de planken

btw, we lopen wel erg offtopic nu :D

[ Voor 4% gewijzigd door gitaarwerk op 12-06-2003 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
@hellhound:

als ik vanavond thuis ben, mail ik wel even. Overigens, als je de link die ik gegeven heb volg, staat er een zekere Raymen tussen, dat is hem. In het betreffende forum kan je zijn gegevens wel vinden. Geef even in een mail aan bij hem dat je via mij bij hem bent gekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy

w00Dy

Make soap, not war

@blue eyes

je mag mij die email ook door sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gitaarwerk schreef op 12 June 2003 @ 09:06:
btw, we lopen wel erg offtopic nu :D
Waren julie al :D Maar maakt mij niet uit.. zou alleen wel wat meer foto's willen zien? Iemand? Foto's? Hallo... hmmm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Gitaarwerk schreef op 11 June 2003 @ 21:56:
[...]

haha..

[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er strak uit, met wat MDF en de juiste gereedschappen + handigheid moet dat wel te doen zijn. Ik zou ook graag weer een nieuw rack maken, wat ik alleen altijd zo irritant vind is dat "open" racks vaak veel mooier en beter zijn (ivm warmte) maar hoe zorg je er in vredesnaam voor dat je geen kabelbende krijgt :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

tbusquet schreef op 12 June 2003 @ 14:41:
[...]

Ziet er strak uit, met wat MDF en de juiste gereedschappen + handigheid moet dat wel te doen zijn. Ik zou ook graag weer een nieuw rack maken, wat ik alleen altijd zo irritant vind is dat "open" racks vaak veel mooier en beter zijn (ivm warmte) maar hoe zorg je er in vredesnaam voor dat je geen kabelbende krijgt :s
Misschien dat je de in het voorbeeld van die Naim de achterste balk hol zou kunnen maken (wel dikwandig voor de stevigheid) zodat je de kabels er door kunt voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

tbusquet schreef op 12 June 2003 @ 14:41:
[...]

Als je je niet stoort aan eventuele minieme storingen onderling kan je natuurlijk altijd een kabelgoot nemen/maken.

Zoals hier (twee aan de achterkant):

Afbeeldingslocatie: http://www.creaktiv.cc/images/reference1.jpg

Ik koop er ook 1 bij mijn rack, maar dan een zwarte want dat vind ik mooier. De poten van mijn rack zijn ook zwart, vandaar (is niet dit rack overigens). Is 80cm lang en je kan hem inkorten en je kan losse schakels er voor kopen. Aangezien ik wel hifi-wappie ben doe ik de kabels van mijn hifi er niet in, maar wel de coax van mijn tv, dvd -> tv, dvd -> amp, comp. -> amp, comp. -> tv en de netsnoeren van de tv en dvd. Moet het wel allemaal passen........ Je kan ook een ovale krijgen trouwens met 2 kanalen erin.

[ Voor 37% gewijzigd door zimbab op 12-06-2003 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt wel saai hier, zo zonder foto's. Ik ben er inmiddels uit hoe ik mijn setje op wil stellen, en heb er natuurlijk een fotootje van gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.clone.demon.nl/stereo_new.jpg
De specs zijn nog hetzelfde als vorige keer, alleen is de Yamaha DSP-AZ2 nu zilverkleurig in plaats van zwart :) . Het kastje met de 'TV' er op is eigenlijk iets te diep nog, dus misschien moet ik nu maar gaan sparen voor een plasma of lcd TV, of een beamer :) .

Op de luidsprekerkabels en het netsnoer na is er in de hele opstelling geen enkele analoge kabel te vinden. De CD en de MD zitten optisch aangesloten. De shuttle (TV/DVD) zit aangesloten met een lange optische kabel en mijn computer hangt aan een 10 meter digitale COAX kabel. Zelfs mijn discman zit optisch aangesloten 8)7 .

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 14:38:
[...]
Waren julie al :D Maar maakt mij niet uit.. zou alleen wel wat meer foto's willen zien? Iemand? Foto's? Hallo... hmmm :)
Zaterdag over een week (21 juni dus) komen er foto's van m'n nieuwe 804's en HTM1 :) ff geduld hebben dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Scarp schreef op 12 June 2003 @ 15:24:
[...]

Zaterdag over een week (21 juni dus) komen er foto's van m'n nieuwe 804's en HTM1 :) ff geduld hebben dus :D
Heb je ze al binnen dan ? Of komen ze die dag binnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 15:14:
Het wordt wel saai hier, zo zonder foto's. Ik ben er inmiddels uit hoe ik mijn setje op wil stellen, en heb er natuurlijk een fotootje van gemaakt:
[afbeelding]
De specs zijn nog hetzelfde als vorige keer, alleen is de Yamaha DSP-AZ2 nu zilverkleurig in plaats van zwart :) . Het kastje met de 'TV' er op is eigenlijk iets te diep nog, dus misschien moet ik nu maar gaan sparen voor een plasma of lcd TV, of een beamer :) .

Op de luidsprekerkabels en het netsnoer na is er in de hele opstelling geen enkele analoge kabel te vinden. De CD en de MD zitten optisch aangesloten. De shuttle (TV/DVD) zit aangesloten met een lange optische kabel en mijn computer hangt aan een 10 meter digitale COAX kabel. Zelfs mijn discman zit optisch aangesloten 8)7 .
Zulke toch wel redelijk dure/mooie apparatuur .. en dan een monitor om naar te kijken ?! .. :/
Wanneer ga je hier een kleine upgrade van doen (of heb ik het een paar posts geleden gemist ?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

tbusquet schreef op 12 juni 2003 @ 14:41:
[...]

tja.. jij hebt wat meer apparatuur toch?
Ik heb allemaal redelijk stijve kabels.. blijven prima zitten en wordt niet echt een zootje (zoals je op vorige bladzijde kon zien)
om een stijve kabel te kopen.. was ik me namelijk hier al bewust van ;)
Ik denk er altijd wel over na..
uhmz.. als je bijvoorbeeld de poten wat dikker maakt (wellicht gewoon van hout) en daar in d ehoek achter zodat je het niet zit zitten, daar de kabels door laat lopen (aangezien jij dacht ik toch geen kabelfreak ben :+ ) dan kan je ze mooi wegwerken ik zal vanavond als ik er erg in heb even een fotosoep dingetje maken wat ik precies bedoel.. lijkt mij prima te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Blizard schreef op 12 juni 2003 @ 15:45:
[...]

Zulke toch wel redelijk dure/mooie apparatuur .. en dan een monitor om naar te kijken ?! .. :/
Wanneer ga je hier een kleine upgrade van doen (of heb ik het een paar posts geleden gemist ?!)
tis ook een beetje rommelig daar :X maar ik moet toegeven datik opgeruimd heb voor mijn foto (behalve die van die kabels dan :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Gitaarwerk schreef op 12 June 2003 @ 15:45:
[...]

tja.. jij hebt wat meer apparatuur toch?
Ik heb allemaal redelijk stijve kabels.. blijven prima zitten en wordt niet echt een zootje (zoals je op vorige bladzijde kon zien)
om een stijve kabel te kopen.. was ik me namelijk hier al bewust van ;)
Ik denk er altijd wel over na..
uhmz.. als je bijvoorbeeld de poten wat dikker maakt (wellicht gewoon van hout) en daar in d ehoek achter zodat je het niet zit zitten, daar de kabels door laat lopen (aangezien jij dacht ik toch geen kabelfreak ben :+ ) dan kan je ze mooi wegwerken ik zal vanavond als ik er erg in heb even een fotosoep dingetje maken wat ik precies bedoel.. lijkt mij prima te doen
Mwoah, valt wel mee hoor de hoeveelheid.. al hoewel.. 1 pre, 3 einbakken, een vcr, md en dvdspeler.. hmm is idd wel aardig wat :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gitaarwerk schreef op 12 juni 2003 @ 15:46:
[...]

tis ook een beetje rommelig daar :X maar ik moet toegeven datik opgeruimd heb voor mijn foto (behalve die van die kabels dan :p )
Het lijkt rommeliger dan dat het is, maar opruimen voor een foto vind ik weer te ver gaan :P . De foto is het uitzicht zoals ik dat vanaf mijn bureau heb (vandaar de PDA in de voorgrond).
Zulke toch wel redelijk dure/mooie apparatuur .. en dan een monitor om naar te kijken ?! ..
Die monitor geeft wel uitstekend beeld, alleen is het aan de kleine kant. Ik ben langzaamaan rond aan 't kijken of ik een betaalbare plasma TV kan vinden, of misschien een projector. Erg veel ruimte heb ik ook weer niet daar, dus misschien stel ik dat ook wel uit tot ik verhuis naar iets groters...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

tbusquet schreef op 12 June 2003 @ 15:47:
[...]
Mwoah, valt wel mee hoor de hoeveelheid.. al hoewel.. 1 pre, 3 einbakken, een vcr, md en dvdspeler.. hmm is idd wel aardig wat :s
hahaha.. ..is een multikabel niets voor jou dan? kan weleens handig zijn

@qlone,
tja.. echt opruimen doe je neit alleen voor de foto ;) haha..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
tbusquet schreef op 12 juni 2003 @ 15:44:
[...]
Heb je ze al binnen dan ? Of komen ze die dag binnen ?
Ze zijn wel eerder binnen, maar op die dag ga ik ze ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn setupje, is dan ook maar een slaapkamer

niet echt veel, 21" scherm
de speakers maken veel goed, HB 10 (hans baan) voor en achter JAMO power 150. het rubber van de woofers van de jamo speakers is vergaan, ik heb er nu 2 nieuwe woofers van US blaster in zitten.
Versterker speakers voor Velleman 600W MOSFET (efficient Class A, met 4 extra condensatoren), speakers achter Dynaco 416 (met C-100 unit, energy storage system)

http://theflusher.homestead.com/files/PICT1249.JPG http://theflusher.homestead.com/files/PICT1247.JPG
http://theflusher.homestead.com/files/PICT1245.jpg
http://theflusher.homestead.com/files/PICT1250.JPG
De Velleman versterker is zelf gemaakt (bouwpaket, toch totaal 12 uur aan bezig), en ik ben er beretrots op. mijn vader wou er ook direct 1 hebben (hij is ook enorm geintresseerd in muziek)

http://theflusher.homestead.com/files/PICT1298.JPG http://theflusher.homestead.com/files/PICT1301.JPG

dynaco 416, hele ouwe, maar zeker niet de minste

http://home.indy.net/~gre...omponents/ST416/ST416.jpg
http://home.indy.net/~gre...components/ST416/c100.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Zaterdag over een week (21 juni dus) komen er foto's van m'n nieuwe 804's en HTM1 ff geduld hebben dus
Jij hebt echt teveel geld :) Je had die 600 serie set toch nog geen 6 maanden? En da's nog afgezien van die electronica die je allemaal gepost hebt de afgelopen maanden. Niet normaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
mjah ... d'r komt ook snel een einde hieraan hoor. Met deze laatste speaker verandering is het wel hoe ik het voorlopig wil houden. De 600's zijn van december vorig jaar, inderdaad niet zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarp schreef op 12 June 2003 @ 18:20:
mjah ... d'r komt ook snel een einde hieraan hoor.
Dat zei je de vorige keer ook ;)
Maarja er komt altijd wel een einde aan :) 804's moet ik ook nog eens luisteren. 805 is erg mooi, 803 ook, maar de meerprijs niet echt waard. Bovendien moet je een aardig grote luisterruimte voor de 803 hebben. De 804 valt er mooi tussenin ... maar voorlopig geen geld voor nieuwe speakers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Over de kabelbende, ik heb het zo opgelost:

Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/Audiorack/kabeltjes.JPG

En zo ziet er van voren uit:
Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/Audiorack/totaal.JPG

En zo zonder de dichte achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/Audiorack/nu.JPG

Tip: zorg iig er voor dat de kabels die je koopt, voldoende lengte hebben. Als je stapeld is een meter gauw genoeg. Ik wilde nu dat ik kabels van 2 mtr had, die kun je tenminste fatsoenlijk wegwerken. Vaak zijn langere kabels nauwelijks duurder, maar in het geval dat je een ander rack gaat krijgen heb je niet de beperking van te korte kabels.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.