Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 27.701 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 14:58:
Moet je een rijke vriendin zoeken of eentje met een goede baan ;)
Heb nog wel 1 in de aanbieding..verdient veel en geeft mijn geld ook nog eens uit :(

Is very soon weer a free man 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Mad_Demon

Da's een mooi stel ;)
In de Syntheses zitten de P17WJ-00-08 en de D27TG-05-06. Ik ben er ook erg tevreden over. Zozeer zelfs dat ik de drivers al een keer vervangen heb en de oude, na reparatie, gebruikt heb voor een center: Centre speaker zelfbouw

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 14:58:
Moet je een rijke vriendin zoeken of eentje met een goede baan ;)
Working at it 8) :) Maar eeuuuhh, het oog wil ook wat :9 hahahaha

Goed back on topic

Kan iemand mij vertellen waarom een coax verbinding tussen je DVD en je preamp of reciever beter is dan een optical? (toslink, geloof ik dat het heet?)
Ik heb begrepen dat het te maken heeft met de D/A convertors?
Ik heb zoiets van, een coax is nogsteeds gebaseseerd op stroompjes die over een kabeltje gaan, deze zijn dus te beinvloeden door stroomkabels, etc. Een optical kabeltje daarintegen werkt met licht, das een stuk moeilijker te beinvloeden en dus is je weergave ook meer natuurgetrouw (daar bedoel ik mee, wat er op de dvd staat komt ook zo aan in preamp. bij coax is dat iets wat discutabeler)

Of is het zo dat de D/A covertor van een optical signaal minder nauwkeurig werkt dan die van coax signaal? Waardoor dus je weergave uiteindelijk minder natuurgetrouw is bij een optical t.o.v. een coax.

Zoals je merkt, ik heb de klok horen luiden ik weet alleen niet waar de klepel zit.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk niet dat je in een blinde test het verschil tussen Optisch of Coaxiaal kunt horen. Correctie ik weet het zeker. Brrrrr kabelfetish.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 June 2003 @ 15:51:
Ik denk niet dat je in een blinde test het verschil tussen Optisch of Coaxiaal kunt horen. Correctie ik weet het zeker. Brrrrr kabelfetish.....
Ja, misschien, misschien niet. Er zijn mensen die het niet met je eens zijn.
Persoonlijk heb ik het nog niet geprobeerd, maar ik geloof er ook niet zo in. Maar als je nu toch moet kiezen tussen of coax of optical, waarom dan niet degene die "wetenschappelijk" onderbouwd beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 14:42

Mad_Demon

de dokter

Verwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 15:11:
@Mad_Demon

Da's een mooi stel ;)
In de Syntheses zitten de P17WJ-00-08 en de D27TG-05-06. Ik ben er ook erg tevreden over. Zozeer zelfs dat ik de drivers al een keer vervangen heb en de oude, na reparatie, gebruikt heb voor een center: Centre speaker zelfbouw
Dank je, ik ben heel tevreden over het eindresultaat. Zelfs m'n ouders vinden ze mooi (die hebben het niet zo op grote speakers ;) ).
Ze staat nu tijdelijk in de woonkamer totdat ik mijn pc weer van waterkoeling heb voorzien (er komt een totaal nieuwe wc-setup in).
M'n moeder wil ze het liefst in de woonkamer hebben, ze klinken zo veel beter dan het Sony minisetje dat er nu staat :+
Over een weekje komen ze op hun eigen plekje in mijn kamer. Ik ben nog over een versterker aan het dubben. Of een Marantz SR-4300 of SR-5300 of een Harman Kardon 2550 of 3550 of een Denon AVR-1603 of een Onkyo SR-500E of een Yamaha RXV-430RDS :Y)

Gelukkig heb ik over een weekje vakantie en heb ik genoeg tijd om te gaan luisteren. :)
Nu nog een zaak vinden die ze allemaal heeft :+

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Coax en optisch maakt geen reet uit, maar als je erover wil discusseren:
wat is beter: optisch of coax?
Losse onderwerpen, losse topics :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ JvS
Thnx, ik lees dat topic wel ff door.
(Moet eerlijk toegeven, had nog geen zoekwerk gedaan of er al een topic over geopend was)

Nou ik heb het gelezen. Tegenstrijdigheid is daar de orde van de dag. Maar goed ik weet voldoende.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2003 16:38 . Reden: Effe mening erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-05 20:55

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Phusebox schreef op 30 May 2003 @ 18:02:
sommige mensen snap ik echt niet
geluidsapparatuur met een prijskaartje van hier tot tokio
maar een kamer zo klein als een hondenhok

wat heb je er dan aan?

ik bedoel, ik heb ook geen megakamer, en daarom houdt
ik 't ook qua geluid bescheiden... plus de financiele middelen
werken ook niet meer
maar goed, ik ben dus niet jaloers,
als je er hard voor werkt heb je t ook verdient

maar soms heb ik toch zoiets van; wel zonde die apparatuur
en dan in zo'n opstelling op zo'n kamertje

maar goed

het zal de hitte wel zijn
Beetje late reactie , maar toch.

Soms kan het zijn dat je gewoon tegen een te mooie aanbieding/kans aanloopt en denkt;"nu koop ik het alvast, voor mijn grote kamer later".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 00:19
Verwijderd schreef op 01 juni 2003 @ 21:15:
[...]

hier doen je avatar en je pics het gewoon hoor :?
Ja, na de nodige aanpassingen en reparaties wel weer. Op moment van schrijven was het down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danster schreef op 02 juni 2003 @ 15:09:
[...]

Heb nog wel 1 in de aanbieding..verdient veel en geeft mijn geld ook nog eens uit :(

Is very soon weer a free man 8)
Verkocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:33
Fotos van de binnenkant van mijn reciever ergens van internet geplukt,
Ga die van mij echt niet openschroeven :)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ekokrebbers/Internet/internals2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ekokrebbers/Internet/fan.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ekokrebbers/Internet/decoder.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Leuk :). Welke is het? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blue Eyes schreef op 01 June 2003 @ 16:16:
Bedankt voor de complimenten voor het rack allemaal. En de ruimte onderin passen precies twee rb1090's, goed gezien scarp
[stiekem]
Heb er nog een, als je interesse hebt of iemand anders: a2d4@hotmail.com
rotel dus
[/stiekem]

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:03
Ben niet zo rijk :( Maar toch hier mijn setje :D Ik ben er in ieder geval HEEL blij mee ;)

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bertil/img/1.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bertil/img/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bertil/img/3.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bertil/img/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bertil/img/5.jpgAfbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/bertil/img/6.jpg

Specs:

Speakers
Pioneer S-V310-QL Series
2x 100Watt Front, Center + Surround 3x 80Watt

Receiver
Pioneer VSX-D511
5x 80Watt
Allerlei mogelijkheden ;)

DVD-speler prutmerk, komt binnenkort nieuwe voor in de plaats :D

JVC-TV 55cm Flatscreen .. errug zuiver beeld!

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:33
Het is een NAD T752

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Griffin2k schreef op 04 June 2003 @ 14:48:

JVC-TV 55cm Flatscreen .. errug zuiver beeld!
Dat is inderdaad een mooi TV'tje.....mooi design, mooi beeld en een hele mooie prijs. Heb daar ook ooit over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
zimbab schreef op 04 juni 2003 @ 16:28:
[...]

Dat is inderdaad een mooi TV'tje.....mooi design, mooi beeld en een hele mooie prijs. Heb daar ook ooit over nagedacht.
Heb heb hem nu vanaf half febrauri , en nog geen moment spijt van gehad!!! Echt waar voor je geld!!!

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik heb me maar eens voorzichtig gewaagd aan het bouwen van een HT setje. Niets spannends tot nog toe, en ben nog niet helemaal uit de opstelling, maar de onderdelen heb ik al:

Afbeeldingslocatie: http://www.clone.demon.nl/tv.jpg
Mijn TV (Shuttle p4, 2.4ghz, 1gb mem, 120gb HD, leadtek TV kaartje, Iiyama 22" vision master pro 512)
Afbeeldingslocatie: http://www.clone.demon.nl/stereo.jpg
Het geluid van de shuttle gaat via een optische verbinding naar een Yamaha DSP AZ2, welke ook het geluid weergeeft van mijn Yamaha MDX-9 minidisc en CDX-9 cd speler. De versterker heb ik nu in het zwart, maar omdat dat voor geen meter kleurt heb ik een zilverkleurige besteld. :P :o
Afbeeldingslocatie: http://www.clone.demon.nl/front_rear.jpg
De front speakers zie je rechts op het plaatje, de mission 782. Als rear speakers heb ik de mission 780.
Afbeeldingslocatie: http://www.clone.demon.nl/center.jpg
En tot slot de center speaker, een mission 78C.

Al met al ben ik redelijk tevreden over de combinatie, maar graag zou ik toch een standalone DVD speler willen met VGA output ofzo :) . Ook een TV tuner met VGA output zou leuk zijn :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn 'nieuwe' rears
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/HomeTheater/APP/DSCN0209.JPG
en
de apperatuur is verplaatst naar vooraan.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/HomeTheater/APP/DSCN0216.JPG

Bij deze een vraagje : Wat is jullie idee over de plaatsing van de center en de dvdplayer?
De dvdplayer is bij deze toch goed verzwaard , wat trillingen in het loopwerk tegengaat.

De totaal nieuwe fronts zullen weldra toegevoegd worden.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/HomeTheater/APP/DSCN0228.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
ff off topic
Verkocht ;)
Heb het voorgesteld maar ze is een beetje te oud voor je..28 oude }:O dus .... })

okay ff weer on. Even over de kleine kamers het is inderdaad jammer op dit moment maar ik denk zodra de tweakerts wat ouder zijn en het ouderlijk nest verlaten hebben de meesten een leuke HT set om te beginnen. _/-\o_

Fisherman is nice nudie pic ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Danster op 06-06-2003 06:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou je center al zeker NIET op je DVD speler leggen ! DVD speler op de amp is toch minder slecht dan onder de center, maar je hebt niet veel ruimte met het scherm zo laag he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mijn bescheiden opstelling.

http://home.kabelfoon.nl/~bras/fotomap/tvopstelling.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 00:26:

[afbeelding]
De front speakers zie je rechts op het plaatje, de mission 782. Als rear speakers heb ik de mission 780.
[afbeelding]
En tot slot de center speaker, een mission 78C.
Dat zijn toch de opvolgers van de 750's (zo'n 250 euro/stuk voor de kleintjes). Dat vond ik ZULKE mooie speakers O+.
Al met al ben ik redelijk tevreden over de combinatie, maar graag zou ik toch een standalone DVD speler willen met VGA output ofzo :) . Ook een TV tuner met VGA output zou leuk zijn :) .
dat bestaat niet, ik denk dat je het bij dat apparaatje moet houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 06 June 2003 @ 09:21:
[...]
Dat zijn toch de opvolgers van de 750's (zo'n 250 euro/stuk voor de kleintjes). Dat vond ik ZULKE mooie speakers O+.
Afbeeldingslocatie: http://www.tnt-audio.com/gif/750.jpg
Dit is een 750. Ik weet niet of ze daarvan de opvolger zijn, maar qua prijs zit je een heel eind in de juiste richting, dus het zou best kunnen. Ik ben ongeveer 1.5 jaar terug begonnen met de 782's (na vergelijken van een heleboel merken: tannoy, jbl, b&w, chario). Pas recentelijk heb ik de set compleet gemaakt met de 780's als rear en de 78c center. Ze zien er erg mooi uit en klinken (vind ik) echt fantastisch...
dat bestaat niet, ik denk dat je het bij dat apparaatje moet houden :)
Dan maar een s-video input in mijn monitor solderen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

damn zijn jullie allemaal gasten van 30 jaar met een goed inkomen ofzo? ik zit me hier echt op te vreten! wat een mooi spul. daar is mijn yoko set echt niks bij volgens mij. ik heb zelf yoko subwoofer 100 watt en 2 x 80 watt tweeters... hoe betalen jullie die shit man? allemaal ondernemers hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 10:03:
damn zijn jullie allemaal gasten van 30 jaar met een goed inkomen ofzo? ik zit me hier echt op te vreten! wat een mooi spul. daar is mijn yoko set echt niks bij volgens mij. ik heb zelf yoko subwoofer 100 watt en 2 x 80 watt tweeters... hoe betalen jullie die shit man? allemaal ondernemers hier?
Nou sparen bijvoorbeeld. Weinig op stap. prioriteiten stellen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, maar ik moet ook sparen voor auto en huis, en ben best tevreden met wat ik heb kwa sound! heb een kamer van 3x4 dus... en mijn ccfl's knipperen lekker op de bass dus vind het wel best! hou me wel weer bezig met me comp, want hier kan ik niet aan tippen! kijk ook op mijn pc tv, heb niet eens een breedbeeld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 00:26:
Beter check je dit dan even uit : http://europe.hercules.com/showpage.php?p=67&b=1&f=1

Daarmee kun je allerlei video-bronnen op je monitor aansluiten, en er zit een tv-tuner op waarmee je tv kan kijken op je monitor (met afstandsbediening) zonder dat je computer aanstaat. Prijs is zo'n 150 euro geloof ik.

edit : spelfout

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harstikke bedankt, maar ik heb nu de welbekende pctvrave in mijn computer... ik heb daar een vhs video op aangesloten en zet dus mijn pctv op videokanaal zodat ik via de afstandsbediening van de video kan zappen! :)
ik heb ook een dvdrom in mijn computer, dus ben voorzien van alles... zit nu op een 17 inch te kijken, maar ben al aan het kijken voor een 21/22 inch beeldscherm.
mijn geluid gaat ook allemaal via de computer.
hij gaat van computer naar equalizer naar versterker naar subwoofer naar boxen :)
die equalizer werkt echt goed! hierdoor is mijn geluid echt vele malen beter! nou wil ik nog een mengpaneel er tussen doen, maar de laatste keer stoorde dit mengpaneel! dit is bij elk mengpaneel dat ik aansluit en ook bij een vriend van me stoord het mengpaneel. heeft iemand enig idee waar dat door komt?
aan de cd spelers (denon met pitchcontrol) kan het toch niet liggen? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
yoko yoko is niet alleen yoko, maar ook heel yoko :)

Ach, als iemand blij is met z'n setje dan is het mij best. Niet iedereen heeft er behoeft aan om kapitalen aan z'n set uit te geven.

2e hands is ook wel leuk spul te koop trouwens (er staat nu een tagmclaren av32 te koop op een site voor 1550 euro! Ding is nieuw 4000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Danster schreef op 06 June 2003 @ 10:36:
[...]

Nou sparen bijvoorbeeld. Weinig op stap. prioriteiten stellen dus.
Nou.....voor sommigen misschien, maar als ik zin heb om te stappen dan ga ik stappen en als ik zin heb om op vakantie te gaan dan ga ik op vakantie....dan duurt het soms iets langer voor ik iets kan kopen. Maar werken en een studiefinanciering die op max. staat helpt ook wel.....hehehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 10:56:
[...]

Beter check je dit dan even uit : http://europe.hercules.com/showpage.php?p=67&b=1&f=1

Daarmee kun je allerlei video-bronnen op je monitor aansluiten, en er zit een tv-tuner op waarmee je tv kan kijken op je monitor (met afstandsbediening) zonder dat je computer aanstaat. Prijs is zo'n 150 euro geloof ik.

edit : spelfout
Hmmm... dat komt een heel eind in de buurt van wat ik zou willen hebben ja! Ik ga me hier eens verder in verdiepen, bedankt voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Ja....zover ik me kan herinneren wel.......heb het de afgelopen aantal jaren echter niet meer gezien.....(ben ook niet meer in de kijkshop geweest)

Maar wat telt is of je er tevreden mee bent.....

[ Voor 16% gewijzigd door zimbab op 06-06-2003 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vroeger (toen ik 11 was) een YOKO radiootje gehad vor m'n verjaardag. Natuurlijk was ik daarmee dik tevreden. YOKO is meer een soort 'begin' merk, het meest goedkope wat je tegen zal komen. Daarna ga je naar meer verlangen en voor dat je het weet ben je compleet hooked aan hi-fi en HT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Laten we de "en hoe is dit merk, en dit merk dan?" maar even lekker rusten, hier kan je HT plaatsen en daarover discusseren. HT heb je al voor 1500 euro en dat is iets wat je zelfs met een krantenwijk in anderhalf jaar bij elkaar kan sparen terwijl je nog steeds leeft, komop zeg.

[ Voor 87% gewijzigd door JvS op 06-06-2003 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
zimbab schreef op 06 June 2003 @ 11:50:
[...]

Nou.....voor sommigen misschien, maar als ik zin heb om te stappen dan ga ik stappen en als ik zin heb om op vakantie te gaan dan ga ik op vakantie....dan duurt het soms iets langer voor ik iets kan kopen. Maar werken en een studiefinanciering die op max. staat helpt ook wel.....hehehe.
Toch prioriteitstellen dus. ;)
HT heb je al voor 1500 euro
Zelfs al voor de helft van het bedrag als je minder kritisch bent. Het lig er gewoon aan wat je wil en hoe graag je het wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Danster schreef op 06 juni 2003 @ 15:39:
[...]

Toch prioriteitstellen dus. ;)

[...]

Zelfs al voor de helft van het bedrag als je minder kritisch bent. Het lig er gewoon aan wat je wil en hoe graag je het wil.
nah, we nemen een marantz sr4300 voor 300 euro, een dvd spelertje voor 200 euro een leuk 5.1 speakersetje van 600 euro en een 63cm tv'tje van 400 :). Dan heb je wel HT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op 06 June 2003 @ 16:10:
[...]

nah, we nemen een marantz sr4300 voor 300 euro, een dvd spelertje voor 200 euro een leuk 5.1 speakersetje van 600 euro en een 63cm tv'tje van 400 :). Dan heb je wel HT
En mogelijkheid om er op door te bouwen als er eens meer geld beschikbaar komt. De speakers en TV zijn dan de eerste kandidaten om te worden geupgrade, daarna de versterker en/of dvd speler. Je HT set opbouwen uit losse componenten is natuurlijk altijd beter dan zo'n alles-in-een setje te kopen met dvd speler met ingebouwde versterker en 5 speelgoedboxjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Je oudere onderdelen verkoop je 2e hands voor een redelijke prijs, zodat je telkens met wat bijsparen erbij kan kopen. Na vele jaren zit je op een stel Martin Logans, een Lexicon MC12, etc :)
Goede meer high end apparatuur kan je ook vaak voor redelijke prijzen 2e hands kopen, dus het hoeft niet allemaal nieuw te zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Scarp op 06-06-2003 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Opbouwen is zowiezo de beste manier :) Ik ben begonnen met:
1992: Akai RX100 stereo set
1995: Speakers vervangen door 2e hands bose 301 8-)
1996: Receiver gekocht: Denon Dra 585, cd speler gekocht denon dcd 520 (oid) dag later geruild voor heersende technics slp 670 (geloof ik) omdat die snel en stil was :) (verschil tussen cd spelers geloofde ik niet zo heel erg in, qua geluid).
1997: Speakers vervangen door B&W DM602s1
1998-1999-2000: receiver en cd speler vervangen door sony Ta-va8 ES Prologic versterker en sdp-ep90ES AC3 decoder (werkte toen bij RAF en kon deze set voor 900 piek krijgen ofzo, was toen voor de kwaliteit ERG ERG ERG goedkoop :)) en een ingeruilde sony CDP-XE2 ES. 2e hands Denon DVD1000a (regiovrij) aangeschaft, die nog ingeruild tegen een pioneer DVD515 G.V. Centerspeaker geregeld (canton AV700), die later geruild voor een ingeruilde CC6 van B&W, dat was niets, later een chario syntar dialogue gekocht :P. Als rears heb ik nog een tijdje Kef model70a en daarna solid S100's gebruikt, die heb ik uiteindelijk in 2001/2002 vervangen door B&W dm303'tjes die we van stassen hadden gekregen na een review :). Als sub heb ik in dat jaar ook een Mirage BPS100i gefixt en een philips matchline 100hz 72cm tv (ook inruiler :P). Ook een rotel tunertje gefixt (was echt 100 jaar oud :P)

Vorig iaar de DVD speler vervangen door een philips DVD712, die switcht vanzelf van regio (want elke keer als ik een dvd in de speler deed, moest je handmatig wisselen en dankzij murphy stond de speler elke keer net op de verkeerde regio en hij had lip-sync issue's :() en ook een hifi meubeltje voor in m'n kamer getimmert en een denon tunertje overgenomen van 'mijn ouders :).

En dat is nu mijn set :):

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i/?UserID=3095&FotoID=156
van boven naar onder dus een denon tu235, een philips 712, een sony cdp-xe2ES, een sony SDP-EP90ES en een Sony TA-va8ES, ernaast een chario syntar dialogue en een mirage BPS100i sub (niet ideaal geplaatst, maar wel relaxt weggewerkt en het klinkt redelijk).

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i/?UserID=3095&FotoID=155
Het ziet er een beetje klinisch uit, dat is het normaal niet, m'n kamer is wel gezellig hoor :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Niet online
Mijn history :)
1999: JCV Dolby Prologic Receiver + 2 kleine infinity speakers. Beide heb ik nog.
2001: Yamaha 5 kanaal Dolby Digital/DTS receiver. + 4x JBL TLX43 + Bose center + Yamaha YST-SW90. Sub, reciever en 2 speakers verkocht. Rest staat hier nog.
Dec 2002: 2xB&W 604s3, 1xB&W LCR600s3, 2xB&W 601s3, 2xB&W 602.5, Onkyo TX-NR900e, Onkyo DV-SP800, B&W ASW650.
Jan 2003: 602.5 verkocht, 603 2e hands gekocht.
Feb 2003: Rotel RB1070 erbij
Maart 2003: Onkyo receiver ongeruild voor Rotel RSP1066 + RMB1075.
Mei 2003: 601's verkocht.
Juni 2003: RB1070 verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarp schreef op 06 June 2003 @ 16:41:
Je oudere onderdelen verkoop je 2e hands voor een redelijke prijs, zodat je telkens met wat bijsparen erbij kan kopen. Na vele jaren zit je op een stel Martin Logans, een Lexicon MC12, etc :)
Goede meer high end apparatuur kan je ook vaak voor redelijke prijzen 2e hands kopen, dus het hoeft niet allemaal nieuw te zijn.
Beter een paar jaar doorspraren , en direkt een lexicon kopen.
Want je moest eens tellen hoeveel verlies je doet , telkens je 2ehands dingen verkoopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 June 2003 @ 18:20:
[...]

Beter een paar jaar doorspraren , en direkt een lexicon kopen.
Want je moest eens tellen hoeveel verlies je doet , telkens je 2ehands dingen verkoopt
Een Lexicon koop je niet na een paar jaren sparen, als je een normaal levenspatroon hebt (dus ook normale uitgaven) en een modaal inkomen, lijkt me zo. Al zou je verlies maken, waar gaat het nu uiteindelijk om? Dat je thuis van films kan genieten of dat je thuis van films kan genieten met behulp van een lexicon? so what als je verlies maakt, je krijgt er een hoop plezier voor terug.

Je gaat toch ook niet tot je zestigste fietsen om dan een Ferrari te kunnen kopen als je met pensioen gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:d niemand met een redelijke (grote) tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, niet alles komt in 1 keer, ik ben nu al 15 bezig, en ook begonnen met een midi-setje. Van het een komt het ander, en 15 jaar later draai je met een setje Thiels en audio analogue cd-speler en versterker en siltech bekabeling. En door veel 2ehands te kopen bespaar je veel geld. Ik heb alleen altijd Cd-spelers nieuw gekocht, vanwege de mechanica die er in zit, toch wat teerder spul. Voor het eerst heb ik een versterker nieuw gekocht. Nu is de set zo goed als af, maar dat mag dan ook we na 15 jaar dacht ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
nah, we nemen een marantz sr4300 voor 300 euro, een dvd spelertje voor 200 euro een leuk 5.1 speakersetje van 600 euro en een 63cm tv'tje van 400 . Dan heb je wel HT
Dan heb je dus geen superset maar wel iets leuks..zei ik toch JvS ;)
Het ziet er een beetje klinisch uit, dat is het normaal niet, m'n kamer is wel gezellig hoor :P.
Heb je mijn huiskamer nog nooit gezien :Y)

is een grote fan van superstrak en minimalisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adonias
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 17:19

Adonias

Oe! Buttons :9

Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 19:54:
Voor het eerst heb ik een versterker nieuw gekocht. Nu is de set zo goed als af, maar dat mag dan ook we na 15 jaar dacht ik zo.
Ik geloof niet in een set die "af" is... het kan op het moment voldoen... maar dan hoor je weer iets beters op een beurs oid en ga je toch weer denken... heel vervelend is dat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeej! Hij is er! Mijn langverwachte Yamaha DSP-AZ2, maar nu niet in 't zwart maar zilverkleurig :P :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.clone.demon.nl/front2_sml.jpg
^- De voorkant...
Afbeeldingslocatie: http://www.clone.demon.nl/front1_sml.jpg
^- De voorkant met klepje open
Afbeeldingslocatie: http://www.clone.demon.nl/back_sml.jpg
^- De achterkant!

Plaatjes zijn clickable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Laatst online: 16-09 14:42

Mad_Demon

de dokter

Wow, mooi ding man :9~
Prijsindicatie? ;)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd erg mooie receiver, denk dat het niet echt moeilijk zal zijn om de prijs te vinden, vraag dat aub dan ook niet, niet iedereen vind die vraag even leuk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, ik vind 't niet erg als iemand vraagt wat zoiets nou kost. Als ik 't niet wil vertellen vertel ik 't gewoon niet :P . De 'prijsindicatie' van dit apparaat is zo rond de 1500 euro, valt dus nog wel mee...

Oh, en voor play, het is geen receiver. Voor al dat geld laten ze de radio er met plezier uit :) . Nu nog op zoek naar een niet te dure in zilverkleur leverbare tuner...

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2003 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 12:32
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=142699&size=256 Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=142762&size=200

Sony KV-32LS60 82cm breedbeeld 100Hz _/-\o_
Sony NS305 DVD Speler (+ een Cyberhome LD-528)
Technics SEHD501 stereo (goede receiver en speakers moeten nog)

Philips Beamer Hopper moet ik nog gaan ophangen (is lastig door zolderkamer)
projectiescherm wordt ook een probleem vanwege de schuine wanden

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=142687&size=256 Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=142756&size=256

meeste divx en xvid kijk ik op me linker scherm (19" piyama met labtec setje :P)

[ Voor 35% gewijzigd door KaMiKaZe op 07-06-2003 18:17 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
KamiKaze... wat een gave kast die rechter :D Welke is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Zou je aub die plaatjes kunnen verkleinen naar een acceptabel formaat, want dit is wel een beetje overdreven natuurlijk ;)

[img=w,h]url van afbeelding met afmetingen[/img]

[img=w,h,1]url van afbeelding met afmetingen + link naar afbeelding[/img]

staat allemaal in de FAQ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Griffin2k schreef op 07 juni 2003 @ 17:52:
KamiKaze... wat een gave kast die rechter :D Welke is dat?
Antec SLK3700AMB

Afbeeldingslocatie: http://www.antec-inc.com/images/400/SLK3700AMB.jpg

http://www.antec-inc.com/...closure.php?ProdID=93700#

ztis m'n servertje, er zitten 2 x 120mm fans in (lekker stil ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
Ow gaaf... ik wil namelijk een nieuwe kast en die ziet er errug mooi uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaMiKaZe
Lennieboy83 schreef op 07 juni 2003 @ 17:53:
Zou je aub die plaatjes kunnen verkleinen naar een acceptabel formaat, want dit is wel een beetje overdreven natuurlijk ;)

[[url= url van afbeelding met afmetingen ]afbeelding[/url]]

[[url= url van afbeelding met afmetingen + link naar afbeelding ]afbeelding[/url]]

staat allemaal in de FAQ ;)
ja hoor opgewonden standje ik was nog aan het klooien met de juiste pics *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
Yessssssssssssssssss heb gisteren de beamer binnengekregen :)
Moet hem nog wel ophangen en langere kabels kopen maar
De beamer nemen ze me niet meer af. :*)

Afbeeldingslocatie: http://www.buurtaanbod.nl/pics/products/555s.jpg

Hey blue eyes. Jij zit in Lelydorp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Qlone
Hele mooie eind-amp!
Mooi ook dat je de vermogen output ervan kan instellen.

Effe een klein vraagje: Bij je speaker outs zie ik een Front effect. Wat is dat? Kan je dan extra speakers in de buurt van je fronts zetten voor extra effect ofzo?
(Kon het zo gauw ff niet vinden op hun site)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
Ik wil een sub gaan kopen, voor bij mijn marantz sr4200 en mijn twee tannoy r-2's. Het hoeft niet audiofiel verantwoord te zijn als het maar "stampt" voor bij house/hardhouse dvd-ontploffingen en dergelijke. De ramen mogen er best van gaan trillen bij wijze van spreken en de buren mogen ook klagen :-)
Nu zit ik veel te lezen en te zoeken maar ik ga (nu nog) niet 300+ euro;s voor een sub betalen. Ik heb ergens wat opmerkingen gezien over de raveland subs. Kent iemand deze dingen en wat zijn de ervaringen? Ik ben geinteresseerd in deze:

Ravemaster FVX 21500 Subwoofer 2x 150 W RMS

Gaat dit ding voldoen aan wat ik verwacht/hoop of niet?

gevonden specs:

For everyone who needs more bass. Extremely deep bass with high sound pressure! Configuration: 358-mm woofer with double voice coil. 2 x 150/400 W, 2 x 4 W, 18-120 Hz, 97 dB, 480 x 680 x 430 mm.

[ Voor 28% gewijzigd door OcNewB op 08-06-2003 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vindt ik dat rampendingen, SQ is echt erg laag. Maar stampen zal het vast wel.

In mijn ogen kun je beter een Adire Shiva halen (€160) en die versterken met een 2e hands versterker. Dat in een bass-reflex bas kist geeft een ongekende bas die veel lager gaat als de Raveland en ook nog eens goed klinkt. Ongekend hard stampen is dan zeker mogelijk.

Maar dit zal duurder worden en je moet het wel zelf willen bouwen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:30

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op 08 juni 2003 @ 16:36:
@Qlone
Hele mooie eind-amp!
Mooi ook dat je de vermogen output ervan kan instellen.

Effe een klein vraagje: Bij je speaker outs zie ik een Front effect. Wat is dat? Kan je dan extra speakers in de buurt van je fronts zetten voor extra effect ofzo?
Eindamp? Is een receiver hoor. :P

Yamaha heeft idd nog een stel extra speaker aansluitingen, voor front effects.

Die kun je gebruiken in combinatie met Yamaha's eigen DSP programma's, om er zo desnoods 9.1 van te maken. :)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 16:36:
@Qlone
De front effect speakers worden gebruikt bij de ondersteuning van de ingebouwde accoustische instellingen. (Hall, theatre, etc...). Alle andere merken doen dit gewoon met de normale luidsprekers, en dat kan deze ook, maar mocht ik 't extra overtuigend willen dan zou ik hier nog speakers aan kunnen hangen. De effect kanalen hebben ook een minder krachtige eindtrap (45w@4ohm tegen 190w voor de normale aansluitingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GaMeOvEr schreef op 08 June 2003 @ 16:54:
Eindamp? Is een receiver hoor. :P
Het is *geen* receiver, maar puur een processor/versterker. In een receiver zit een radio, in dit apparaat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:30

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 19:35:
[...]

Het is *geen* receiver, maar puur een processor/versterker. In een receiver zit een radio, in dit apparaat dus niet.
Owhja, idd, dit is een AV Amp ja. :)

Hoe dan ook, alsnog verre van een eindtrap. ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 16:54:
Persoonlijk vindt ik dat rampendingen, SQ is echt erg laag. Maar stampen zal het vast wel.

In mijn ogen kun je beter een Adire Shiva halen (€160) en die versterken met een 2e hands versterker. Dat in een bass-reflex bas kist geeft een ongekende bas die veel lager gaat als de Raveland en ook nog eens goed klinkt. Ongekend hard stampen is dan zeker mogelijk.

Maar dit zal duurder worden en je moet het wel zelf willen bouwen. :)
Ja, ik ga hem zelf bouwen, ik heb wat diy subs doorgenomen en het moet allemaal wel lukken met wat formles en dergelijke. Begrijp alleen geen hol van die grafiekjes die ik af en toe voorbij zie komen maar goed, daar ga ik me dan maar eens in verdiepen. De vragen gaan wel komen :-) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met een budget van 300 euro. En het moet hard. dan moet je kijken naar de Adire Shiva (160euro )en een HS80 (180 euro) als dat te duur is bv een Mivoc AM120 (120 euro) . Dan steek je die adire in een BR kast. De bouwtekeningen kun je vinden op www.adireaudio.com Dan heb je een kwaliteitssub die hard en diep gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hieronder mijn twee fronts. Zijn op dit moment even de foto's die ik heb.

Afbeeldingslocatie: http://wouter.pocketpc-club.nl/Mijn_Hometheater/ht_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://wouter.pocketpc-club.nl/Mijn_Hometheater/ht_2.jpg

Speakers zijn de B&W603S3 als fronts. LCR60 komt als center maar moet ik nog even halen van de week. Als rears heb ik nu mijn twee sony's maar dat worden ook twee 603S3's waarschijnlijk (ook van de week ;)).
Heb een marantz SR5300 als AV Receiver.
Een Cyberhome DVD speler (leuk dingetje maar moet wel vervangen worden :)).
Als TV een Sony wega 100Hz TV (72cm). Stereo is een Sony met 3cd/md wisselaar en van alles en nog wat.

Moet nog het e.e.a. gebeuren aan deze HT zoals je merkt maar dat komt in de loop van de maanden wel (ben net verhuisd maar dit staat al! ;)).

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cyberjoy ik zou echt de LCR600 nemen ipv de LCR60, zeker als je 603's als fronts hebt. Misschien kun je die wel van iemand overkopen van dit forum, die, voor zover ik weet, de zijne gaat vervangen door een HTM1... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 09 juni 2003 @ 16:16:
cyberjoy ik zou echt de LCR600 nemen ipv de LCR60, zeker als je 603's als fronts hebt. Misschien kun je die wel van iemand overkopen van dit forum, die, voor zover ik weet, de zijne gaat vervangen door een HTM1... :)
kan het er niet meer dan mee eens zijn, koop liever 602's als achterspeakers en een lcr600 ipv 60, je center speaker hoor je ongeveer 65% van de film mee, de fronts 30% en de rears hooguit 5%. Het moet wel bij elkaar passen, maar je prioriteit zou imo bij de center liggen (zwaar bij de center zelfs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, had ik er misschien nog even bij moeten zetten. Ik ga nog luisteren naar de LCR600 en LCR60 en neem op dat moment mijn besluit. Het is dus nog niet zeker dat ik de LCR60 neem. Ook B&W raad met de 603S3's de LCR600 aan. Kortom: mijn keuze is nog niet gemaakt.

Ik moet ook nog luisteren naar die 602's maar aangezien de 602's + stands bijna even duur zijn als B&W603S3's leek het mij handig om gewoon die 603S3's te nemen. Maar dat raad jij dus af.. .?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor mij was de 603 geen optie, het was ofwel een 602 ofwel een 604 (qua specs lijkt de 603 ook meer op een 601 en de 604 op de 602, kijk maar eens op de B&W site). Omdat de 604 niet in mn budget paste ben ik voor de 602 gegaan en daar heb ik zeker geen spijt van.

Waar ik wel spijt van heb ik dat ik de LCR60 gekozen heb ipv de LCR600, zoals JvS al zegt is dat voor mij ook de belangrijkste speaker tijdens films. Ik zou dus zeker die fout niet maken als ik jou was :)

Een set 601's is iig al meer dan genoeg als surround speaker, tenzij je je natuurlijk een groot budget hebt en meer _wil_ uitgeven eraan.

Ivm het laag vind ik de speakers niet zo belangrijk, binnenkort heb ik toch een SVS 20-39 PCi staan en die neemt dan de bas netjes voor zn rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus toch de LCR600, advies prijs van die speaker ligt rond de.. 500 euro of zoiets? Hm, ben benieuwd wat ik er bij m'n dealer dan voor moet neerleggen. Is ff mailtje sturen...

Ik wil niet de 601's want die vond ik minder mooi klinken dan de 602's. Het worden OF de 602's met stands of de 603's als rears. Wat is de adviesprijs van die 602's met stands .. weet iemand dat?

Wouter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mn 602's 259 het stuk betaald, de stands 300 voor een paar (de FS-CMD zijn dat dus). En daar dan nog es 10% korting over, dat krijg je bij elke B&W dealer normaal gezien wel als je het goed aanpakt. Maar de Atacama Nexus stands bv. zijn stukken goedkoper en zeker zo goed (de nexus 10 heb ik voor mn rears aangezien B&W alleen 60cm heeft en geen 100cm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik post gewoon lekker mijn setje..ook al is het geen surround.. :X oeps.. eigenlijk wel..wan tmijn pc trust speakertjes dienen als fronts bij films..

hmz.. ok..hier mijn REAR setje dan maar :D

Afbeeldingslocatie: http://www.jordyhoutman.nl/myroom2.jpg

uiteraard vaak onder het genot van een goed kopje koffie

Afbeeldingslocatie: http://www.jordyhoutman.nl/profile.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door gitaarwerk op 09-06-2003 18:15 ]

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Melvin: Ok, dat is dan toch nog best wat geld en zijn 2 603S3's nog goedkoper dan die 602's met stands. Ik heb uiteraard niet de advies prijs betaald voor m'n 603's ;) vandaar dat het voor mij dan goedkoper is..

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

300 euro voor een set stands is dan ook wel erg duur, voor 150 euro heb je een prima stel stands die er mooi uitzien van target :). Maar ga eerst maar zelf die speakers beluisteren. Bedenk dat je nooit naar de 601's zal luisteren, maar dat ze ter ondersteuning van de fronts gaan werken. Je moet ook de centerspeaker niet gaan beoordelen op z'n muziekale kunnen in stereo opstelling. Bij de 601 mistte je waarschijnlijk een stuk warmte, die door het extra laag van een 603 wel aanwezig is. Dat is voor rear niet echt heel erg (5% v/h geluid).

Luister dus naar een surroundset met 603's als front en 601 of 603 als rear en de lcr60 of lcr600 als front. En kijk welke verschillen je groot vindt :).

Nog een voordeel 601 kan je ophangen :)

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 09-06-2003 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

je kan stands prima zelf bouwen toch?? ok..voor design betaald men wat meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JvS: kan je die 602's niet ophangen dan? .. overigens heb ik liever stands.. vind ik mooier. Daarnaast vind m'n vriendin dat waarschijnlijk ook beter dan twee van die speakers aan de muur ;). Heb je toevallig een URL'etje/Plaatje voor me waar ik ze kan bestellen die stands?

@Gitaarwerk: kan ook.. maar wil idd een beetje design. ;)

Wouter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Mooie centrespeaker Gitaarwerk! Oh nee, het is een poster.......hehehe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@melvin:
ik heb voor m';n 602's + originele stands 600 euro totaal betaald, de dealer dacht dat de stands 150 euro per paar waren + ik kreeg 10% korting,
ghehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

zimbab schreef op 09 June 2003 @ 18:52:
Mooie centrespeaker Gitaarwerk! Oh nee, het is een poster.......hehehe :+
en wat voor een! :D kleurbestendig op kunstof met een heel 1337 aluminium profiel :D

van de dealer erbij gehad (ik ken ze..dat scheelt he ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:39

w00Dy

Make soap, not war

* w00Dy ziet pink floyd, The police

goeie smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie een MMORE cd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo ziet mijn setje er tegenwoordig uit (klik voor grotere pic)

Speaker overzicht (beetje onscherp helaas)
Afbeeldingslocatie: http://melvin.narfum.be/pictures/.thumbnails/ht/a010d42e7e442237196f5052aaa580ec.jpg

B&W DM602 S3 als front (bi-wired met 4mm2 kabel)
B&W LCR60 S3 als center (bi-wired 4mm2 kabel)
B&W DM601 S3 als surround (4mm2 kabel)

Apparatuur:
Afbeeldingslocatie: http://melvin.narfum.be/pictures/.thumbnails/ht/acf524cf37f3283043bd44e47680fc8c.jpg

Links een MGE UPS om de schommelingen in het lichtnet op te vangen. Ik heb het probleem dat als ik het licht uit doe, of de koelkast springt aan, mn receiver zn decoding even onderbreekt en dat is echt heel erg irritant. Met die UPS ertussen is dat opgelost. Gaat in de toekomst wel vervangen worden door een APC Line-R, die UPS is een beetje overkill maar had ik gewoon nog staan hier.

Dan rechts de eigenlijk set:
- Philips 28PC9616 TV, die een beetje stuk is :/
- Marantz CC-4300 5disc CD speler
- Pioneer DVD-454-K DVD speler (met RGB output)
- Marantz SR6300 (6x 100watt @ 8Ohm)

De SVS 20-39 PCi subwoofer, is dit weekend besteld.

Hopelijk wordt dit ooit eens geupgrade naar een Rotel processor/amp + B&W Nautilus combinatie, maar dat zal nog wel enkele jaartjes duren :)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2003 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 18:34:
@JvS: kan je die 602's niet ophangen dan?
Alleen de DM600 komt standaard met ophangbeugels, de 601 en de 602 moet je zelf van een beugel voorzien. Maar dat is dus ofwel zo een dikke plank onder je speaker (lelijk), ofwel een plaatje in je speaker schrijven (aarrghhhhhh !!!)

Daarom ben ik voor 100cm stands gegaan, die meer dan hoog genoeg zijn om surrounds op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 00:19
Volgens mij was het dit topic dat men ook om kabel foto's vroeg, dus van de achterkant van je set, bij deze:

Gebruikte kabels:

Monster 850 (voor de sub)
MIT Terminator 2
MIT 330 Plus
Eichmann Six
Eichmann One
Eichmann bi-wire LS kabel
Eichmann single wire LS kabel
4mm2 standaard
Plus wat simpele voor de TV en radio, PS2

Ze zijn niet allemaal goed te zien, de foto is ook niet zo goed. Het is een warboel, kan ook weinig anders, het rack is 1,75 cm breed, en ik wilde van de voorkant eigelijk geen kabels zien..... Moeilijk dus, temeer je met de lengte van de interlinks zit.

Ter illustratie: alleen al op de voorversterker zitten al meer dan 19 interlinks (uit mijn hoofd)

Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/Audiorack/kabel.JPG

Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/Audiorack/kabeltjes.JPG

Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/Audiorack/kabels.JPG

Deze zitten er allemaal in, plus nog de LS kabels en de coax voor TV en radio.

[ Voor 4% gewijzigd door blue eyes op 09-06-2003 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Bij deze, de plaatjes van m'n HT in aanbouw.
Vifa zelfbouwspul met NAD T762 en T562.

Afbeeldingslocatie: http://www.meganerd.net/audio/DSCN2527.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.meganerd.net/audio/DSCN2530.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.meganerd.net/audio/DSCN2533.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.meganerd.net/audio/DSCN2535.JPG

Nog even doorverven en er komt nog geluid uit ook. :)

[ Voor 12% gewijzigd door rmels op 10-06-2003 01:05 ]

rmels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 09:25

JT

VETAK y0

rmels schreef op 10 June 2003 @ 00:25:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Heb je een grote pic van de bovenste met de lege kasten ?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmels

rmels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:42
Verwijderd schreef op 09 June 2003 @ 18:34:
@JvS: kan je die 602's niet ophangen dan? .. overigens heb ik liever stands.. vind ik mooier. Daarnaast vind m'n vriendin dat waarschijnlijk ook beter dan twee van die speakers aan de muur ;). Heb je toevallig een URL'etje/Plaatje voor me waar ik ze kan bestellen die stands?

@Gitaarwerk: kan ook.. maar wil idd een beetje design. ;)

Wouter.
kijk hier voor verschillende speaker stands http://www.audiovision-shop.de/Preise/preise.html

ik heb de nexus 7 bij speaker en co gekocht omdat die winkel dicht in de buurt zat en snel kon leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@rmels, Erg mooi wat je aan het maken bent, ik zie dat je de mdf naden juist accentueerd bij je Rears? De kleur is niet mijn smaak maar verder toppie hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rmels schreef op 10 juni 2003 @ 00:25:

[afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding] [afbeelding]

Ah, Speakerenco pakketten ;)

Erg mooie set, die zuil is zeker een Vivace, en de 2 rears Impulsen?

Zijn alle onwerpen uit het boekje of zijn er ook nog aanpassingen gedaan? Het zou mij niet geheel onlogisch lijken als bijvoorbeeld bepaalde units in elke box hetzelfde is voor een homogeen klankbeeld.

Ook erg mooi aanstuur gedeelte, super! Is dat trouwens een HT PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Laatst online: 06-08 11:23
bjorn schreef op 02 mei 2003 @ 10:41:
Eindelijk heb ik een digitale camera kunnen lenen en wat foto's kunnen schieten van mijn ht in wording. Valt nog niet mee, strakke foto's schieten! Niet alles is even scherp, 'k ben blijkbaar niet in staat mijn hand 2 sec. stil te houden ;)

anywayzz, wij zien:

[afbeelding]
Een marantz sr5200, een tweetal b&w 602's en de lcr60s3 center. Dat groene lampje tussen de center en de rechterspeaker is een magnat omega 380 sub. Verder staan er een cdispeler, playstation 2 en dreamcast stof te verzamelen.
Het doek is het befaamde thommydoek van htforum. Dit is, samen met de zwarte stof die ik tegen de muur en plafond gespammen heb wellicht de beste upgrade ooit geweest. Ik had even het idee dat ik een nieuwe projector had!

[afbeelding]
De projector (sony vph 1270qm) en de rest van m'n kamertje. De surround luidspreker is een b&w 601s3.

[afbeelding]
En natuurlijk de software...;)

Als speakerkabel gebruik ik nog de meest goedkope 3 mm speakerkabel die ik nog had liggen (volgende upgrade..)

en dan nog een paar screens van de projector in actie. Het ziet er niet zo goed uit als in het echt, maar het is nog herkenbaar ;)

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nice stuff mate ! CRT projectie blijft toch het mooiste, if only I had the room for it ;)

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
JvS schreef op 09 June 2003 @ 16:40:
[...]

kan het er niet meer dan mee eens zijn, koop liever 602's als achterspeakers en een lcr600 ipv 60, je center speaker hoor je ongeveer 65% van de film mee, de fronts 30% en de rears hooguit 5%. Het moet wel bij elkaar passen, maar je prioriteit zou imo bij de center liggen (zwaar bij de center zelfs).
Het enige wat ik kan zeggen is AMEN. En ik spreek uit ervaring. De LCR60 vond ik al een lekker centertje, maar de upgrade naar een LCR600 zorgde toch voor meer body en minder kastresonantie.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmels
Yep, allemaal spul van Speaker en Co. Verer gewoon de standaard componenten gebruikt, zag niet zoveel reden om te gaan schuiven. Het enige waar ik over twijfelde was de tweeters van de Vivace, maar na het luisteren zag ik weinig reden om te gaan wijzigen.

Volledige lijstje:

- 2* Vifa Vivace '94 front
- 2* Vifa Impuls rear
- 1* Vifa Carat Center
- Nexus 6 stands

4 mm speaker kabel ertussen, plus nog wat hoogwaardig spul tussen de componenten. En wat betreft de kleur, tsja, over smaak valt niet te twisten, misschien als je goed kijkt, zie je dat de hele woonkamer in die kleurstelling is.

De PC die ernaast staan is een Via Epia M10000 (oude core), leuk doosje voor MP3 en wat gepruts.

[ Voor 11% gewijzigd door rmels op 10-06-2003 11:42 ]

rmels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
Scarp schreef op 04 May 2003 @ 08:32:
Die sanyo PJ is wel een leuk ding. Alleen sinds ik bij een aantal mensen een CRT PJ heb gezien hoef ik geen LCD meer. LCD is scanlines ... CRT is geen scanlines maar gewoon superglad en strak beeld.
Ahum, scanlines ? Pixels bedoel je zeker ? CRT heeft juist sterk te maken met scanlines, tenminste als je hem gewoon een interlaced of een 480p signaal voert, of te wel, je moet met een HTPC of een hele prijzige scaler aan de gang. De HTPC heeft mijn voorkeur. Ik moet eerlijk toegeven dat het beeld van een CRT (mits goed afgeregeld) overtreft wat betreft contrast en zwartniveau. Maar onderschat de nadelen ook niet, CRT betekent een groot zwaar apparaat aan het het plafond, daar moet je wel tegenaan willen kijken en het is in de meeste ruimtes toch niet echt mogelijk ivm ruimte. Om het beeld van een CRT goed te kunnen zien moet je echt naar totale verduistering van je ruimte toe aangezien ze relatief weinig lichtopbrengst hebben en er niets van je contrast overeind blijft. De af en inregeling van een CRT is bovendien geen kattepis, dat kost je een eeuwigheid als je nieuw bent, bovendien ben je eigenlijk nooit klaar en loop je het risico alleen maar bezig te zijn met hoe het beeld eruit ziet, waardoor je amper meer naar films kijkt of ervan geniet. Of te wel, als je aan al deze voorwaarden kunt voldoen is CRT de methode die je het beste plaatje op gaat leveren, maar eenvoudig is het absoluut niet.

Even een opmerking over de Sanyo Z1, het is en blijft wat mij betreft een top apparaat voor zijn geld. Met goede verduistering een HTPC en de juiste afregeling geeft hij een plaatje waar je U tegen zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmels
Volledige spec's staan op http://www.speakerenco.nl , maar dat weten de meesten hier vast wel.

[ Voor 91% gewijzigd door rmels op 10-06-2003 11:04 ]

rmels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

tbusquet schreef op 10 June 2003 @ 10:47:

Even een opmerking over de Sanyo Z1, het is en blijft wat mij betreft een top apparaat voor zijn geld. Met goede verduistering een HTPC en de juiste afregeling geeft hij een plaatje waar je U tegen zegt.
Dat geloof ik, als ik die plaatjes van jouw PJ zie wel :). Ik ga tussen september en februari ook werken en ik ga dan sparen voor OF een rijbewijs OF een projector. Ik wil alleen wel eerst een DLP in actie zien (de overbekende X1) maar ik ben bang dat ik helemaal gek wordt van dat regenboogeffect. Jouw PJ is ook een optie, maar daar ben ik weer bang dat het te licht is allemaal. Dillemma's dillemma's dillemma's :P.

Post trouwens nog eens een keer de plaatjes van je set man! (ow en leuk dat je weer s post ;)).

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.