Nieuwe iPod

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:
  • 1.822 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Wat is nu precies het verschil tussen de oude en de nieuwe? ik snap er nu weinig meer van.. En die oude zijn dus niet meer te koop, waar hebben ze die nieuwe? En de Dixons wist niet dat er nieuwe waren, hebben die dan nog de oude???

* .GoO confused

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees jij dit topic wel dan? :X
Alles wat je vraagt staat er zo'n beetje in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 16:06:
Lees jij dit topic wel dan? :X
Alles wat je vraagt staat er zo'n beetje in...
Ja maar 't topic is een zootje en er worden tegendraadse dingen gezegd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He he! die van mij is er eindelijk ook! nadat die kerel van de TNT een paar keer voor een dichte deur stond is het eindelijk voor mekaar!

Wat een mooi apparaatje zeg! hij is nog kleiner dan ik dacht!

Welke upload snelheid halen jullie eigenlijk? ik heb het idee dat die bij mij wat laag is! of is 5 á 6 mb/s normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind die nieuwe ipod ook veel mooier dan die oude. Sinds ik die link van de new en oude ipod heb gezien al helemaal. Een heel stuk dunner! En beter afgewerkt. (vind ik dan).
inmiddels heb ik em ook besteld 15 gig eergisteren. Lijkt mij dat ik nog moet wachten tot begin juni als ik zo de berichten zie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 20:09:
Welke upload snelheid halen jullie eigenlijk? ik heb het idee dat die bij mij wat laag is! of is 5 á 6 mb/s normaal?
Ik zit rond de 4 max. :)
Ik dacht ook dat het sneller zou gaan, maar ach gaat nog steeds aardig rap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-09 22:03
Verwijderd schreef op 23 May 2003 @ 20:51:
[...]

Ik zit rond de 4 max. :)
Ik dacht ook dat het sneller zou gaan, maar ach gaat nog steeds aardig rap.
4 mbit met firewire? Das wel verrekte weining als ik 13 gig op dat ding wil gaan pompen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 18:02

GUBO

Jij hier ?

Wie iemand nog een goede site met Ipod 2.0 reviews ?
Heb die site van Hardware info op T.net al gezien :)

[ Voor 3% gewijzigd door GUBO op 23-05-2003 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk hier maar eens! ;)

werd een paar dagen geleden gepost op ipodlounge. ook de moeite waard om zo nu en dan eens te checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500
  • Laatst online: 01-02 14:14

creative8500

freedom.

Ik overweeg ook om de iPod te kopen, alleen zit ik nog met een vraag: als ik 'on the go' een mp3-tje wil afspelen, hoe doe ik dat dan? Ik heb 3200 mp3'tjes met de perfecte ID3v2 tags. Kun je dan op artiest bladeren ofzow? En moet ik dan om bij 'The Red Hot Chili Peppers' te komen eerst honderd keer op 'knopje-naar-beneden' drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het scrollen gaat behoorlijk snel>:)

en je kan altijd zelf vooraf een playlist van die artiest maken zodat deze sneller te vinden is. On the go moet je ff zoeken. maar als je in je mp3 tag's bijvoorbeeld een apart genre inprogrammeerd voor die bepaalde artiest dan kan je deze ook heel snel benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment wordt er voor mij door een kennis een nieuwe ipod 10 gb in Houston gekocht voor het omgerekend vriendschappelijke prijsje van 255 euro. :) Ik verwacht hem binnen 2 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poiuyt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-01 21:00
Heb gisteren gebeld naar www.machouse.nl, en ze hadden de 10 Gb versie gewoon op voorraad liggen. Heb hem vandaag op gehaald in de winkel. Koste 379,61 Euro (Incl. BTW), omdat ze een aanbieding hebben lopen (t/m 31 mei). Zag er allemaal netjes uit daar, eigen technische dient die aan appletjes mag sleutelen en vriendelijke bediening die de tijd voor je neemt.

MusicMatch werkt inderdaad niet echt prettig. Ik ben nu met xPlay bezig, en dat werkt geloof ik aardig. Je kan aangeven waar je mp3'tjes en playlistjes (.m3u) staan op je HD en de iPod begint daarna te synchroniseren. (www.mediafour.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

Ik krijg het gevoel dat autosync niet werkt op Windows-bakken. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:51

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Twistedmark schreef op 23 May 2003 @ 20:56:
[...]

4 mbit met firewire? Das wel verrekte weining als ik 13 gig op dat ding wil gaan pompen.
Dan gaat er toch echt iets mis. Ik haal ~ 10 mb/sec met de iPod 5 gb, zie ook http://www.xlr8yourmac.co...sts/ipod_drive_tests.html

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op 24 mei 2003 @ 20:58:
Op dit moment wordt er voor mij door een kennis een nieuwe ipod 10 gb in Houston gekocht voor het omgerekend vriendschappelijke prijsje van 255 euro. :) Ik verwacht hem binnen 2 weken.
Hmm

Weet jij ook hoe je dat dan moet regelen met de garantie ed. ?

Ik ga binnenkort naar de VS en dacht erover om daar een dirt-cheap iPod te kopen maar wil als ik terug ben wel nog garantie hebben..

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZiegoM schreef op 25 mei 2003 @ 00:43:
[...]

Hmm

Weet jij ook hoe je dat dan moet regelen met de garantie ed. ?

Ik ga binnenkort naar de VS en dacht erover om daar een dirt-cheap iPod te kopen maar wil als ik terug ben wel nog garantie hebben..
Nee, weet ik niet. Maar ik waag de gok gewoon. Bovendien zijn er regelmatig mensen om mij heen die naar de VS gaan en heb ik er familie dus als er iets zou gebeuren zou ik hem mee kunnen geven of kunnen opsturen.

edit: volgens mij kan je WEL gewoon je garantie van een jaar behouden, zelfs als je in Nederland bent terwijl je het apparaat in de VS hebt gekocht: zie link

http://www.info.apple.com...ts/warranty/features.html

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2003 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07-2024

PommeFritz

...geen friet

devv05 schreef op 22 mei 2003 @ 00:17:
Iemand ervaring met machouse?

http://www.machouse.nl/htm/randapp/ipod.htm

Daar kost de nieuwe 15gb 'slechts' 410 euro :)
Da's dus idd excl. btw. Ik heb ruim 2 weken geleden daar die iPod gekocht voor €490,- Ze hadden alles gewoon op voorraad. Wel grappig: ik kom daar binnen met "hoi, ik wil een iPod kopen" zegt die verkoper "eh we verkopen ook computers hoor?" :? :P

Enfin ik gebruik ephpod om de mp3s erop te zetten. Helaas is ook Ephpod zelf niet bugvrij: hij "vergeet" soms de tags te updaten als ik die aanpas en hij crasht soms bij het afsluiten. Maar voor de rest werkt ie wel goed.

Weet iemand trouwens of je de "rating" die je zelf aan de liedjes kunt geven op de iPod (de sterretjes) op 1 of andere manier in Ephpod kan uitlezen?

FireFox - neem het web in eigen hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 22:23

shag-me

-n0n3-

Als je een Ipod besteld bij Apple, is ie dan gewoon klaar voor gebruik met windows? (ik bedoel de nieuwe ipod :P )

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shag-me schreef op 25 May 2003 @ 22:05:
Als je een Ipod besteld bij Apple, is ie dan gewoon klaar voor gebruik met windows? (ik bedoel de nieuwe ipod :P )
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creative8500

creative8500

freedom.

Is dat dan alleen firmware of ook de bijgeleverde software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PommeFritz
  • Laatst online: 20-07-2024

PommeFritz

...geen friet

De nieuwe iPod is zowel voor windows als voor Mac. staat ook op de doos. De software op CD is iTunes als je een Mac hebt, anders krijg je Musicmatch + ipod driver onder windows. Veel mensen prefereren echter het (gratis) Ephpod boven Musicmatch....

FireFox - neem het web in eigen hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ochoch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-10-2020
Binnenkort; Itunes voor Windows toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ochoch schreef op 26 mei 2003 @ 00:03:
Binnenkort; Itunes voor Windows toch?
ja maar of je die dan moet kopen of alsnog krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak[3G]
  • Laatst online: 06-11-2023
Is er iemand, die al geprobeerd heeft om zijn muziek op de IPOD via de drive in verkenner te kopieren naar een HD van een vriend bijvoorbeeld? Of kan dat niet ? Is er een mogelijkheid de muziek weer op je HD te krijgen als de nummers niet meer op je HD staan?

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat lukt gewoon. Heb ik net geprobeerd. Je moet alleen de bestanden renamen, want die krijgen een nummer als bestandsnaam. De tag blijft wel aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of je de iPod ook op kan laden met behulp van een laptop? Bij mijn PC laadt hij wel op via Firewire, maar bij mijn laptop niet. Ligt dit aan een instelling van de laptop of komt dit door het andere formaat Firewire-poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
DHL heeft vandaag een doosje gebracht waarin mijn Ipod wordt gestopt.

deze gaat retour aan Apple, ter reparatie,

hij was dus gewoon DOA, niet geheel DOA, maar er kan geen muziek op worden gezet, en terwijl dat toch een van de hoofdzaken is van de Ipod ;)
het is een headcrash geweest, ik heb em dus nu 7 dagen en ik heb er nog niets mee kunnen doen :(

er is hoop, en ik ben benieuwd wat apple gaat doen :)

*DOA = death on arival ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou hopen dat je een nieuwe krijgt. Ik hou er niet zo van als ze iets gaan reparen, terwijl je het product net nieuw is en het duidelijk hun fout dat hij het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak[3G]
Is er iemand die zijn Ipod WEL kan opladen aan een laptop (ook al zit de laptop op het stroomnet)?

Aldi PC PIII 1 GHZ, GF2 GTS, 396 MB SDRAM/ALDI PC PIV 1,8, GF3 TI200, 396 MB SDRAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 19:46
Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 11:58:
Weet iemand of je de iPod ook op kan laden met behulp van een laptop? Bij mijn PC laadt hij wel op via Firewire, maar bij mijn laptop niet. Ligt dit aan een instelling van de laptop of komt dit door het andere formaat Firewire-poort?
Komt door het formaat firewire aansluiting, deze levert geen stroom aan de randapparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 01:30:
[...]

Zou het niet helemaal gratis worden, ivm de ingebouwde iTunes Music Shop. Lijkt mij dat als ze muziek willen verkopen, iTunes gratis zullen leveren aan iedere PC gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 11:58:
Alleen een 6 pins firewire aansluiting kan de Ipod opladen,
de 4 pins variant kan dit niet, (staat in de handleiding ;) :P)

op laptops zit meestal de 4 pins variant :) dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dank je. Ik zit nu op mijn werk en had de handleiding niet bij me. Maar ik zal de volgende keer beter opletten!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:03
ik heb ook een IPOD besteld als het een beetje mee zit krijg ik hem maandag

:*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Sneak[3G] schreef op 26 May 2003 @ 09:15:
Is er iemand, die al geprobeerd heeft om zijn muziek op de IPOD via de drive in verkenner te kopieren naar een HD van een vriend bijvoorbeeld? Of kan dat niet ? Is er een mogelijkheid de muziek weer op je HD te krijgen als de nummers niet meer op je HD staan?
Het kan wel; maar aangezien de iPod van een interne database gebruik maakt om de muziek af te spelen zal de MP3 niet automatisch in je playlist verschijnen. Daar zul je een extern programma voor moeten gebruiken (ephPod ofzo :) )

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

mtenbos schreef op 26 May 2003 @ 20:45:
ik heb ook een IPOD besteld als het een beetje mee zit krijg ik hem maandag

:*) :*)
Welke heb je besteld?
Waar? Hoeveel enzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:03
de 30GIG
aantal 1
dingbats in enschede
O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is wel mogelijk om mp3's op de iPod via de verkenner naar een andere harddisk te kopiëren. het is alleen een beetje lastig.
Op de iPod staan de mp3's in een verborgen map. En in die map staan je mp3's ingedeeld in een groot aantal andere mappen met een nummer als naam. Je kan ze daar uit kopieren maar ze zijn willekeurig ondergebracht in die submappen, dus een beetje moeilijk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 01:30:
[...]

iTunes voor de mac is gratis.. en als ze die musicstore een beetje willen promoten zullen ze het ook wel voor de PC gratis moeten aanbieden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak[3G]
Verwijderd schreef op 21 mei 2003 @ 23:07:
[...]

Wat ik dacht dat er ook opzat is de wekker functie in combinatie met een mp3tje ...
Maar dat blijkt niet zo te zijn... Lijkt me erg tof als ze dat bij evt firmware updates nog maken.
Dat dacht ik ook! Ik zie wanneer ik mijn wekker ga in stellen wel alle playlists staan, maar ik kan hier niks selecteren. Weet iemand al een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, het werkt gewoon nog niet.
Heb ook al op het forum bij appel gekeken en we zijn niet de enige... ;)
Hoogstwaarschijnlijk komt dat met een firmware update.
maar da's niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Laatst online: 24-09 16:55

bebopper

I'm an absolute beginner...

Verwijderd schreef op 26 May 2003 @ 20:58:
het is wel mogelijk om mp3's op de iPod via de verkenner naar een andere harddisk te kopiëren. het is alleen een beetje lastig.
Op de iPod staan de mp3's in een verborgen map. En in die map staan je mp3's ingedeeld in een groot aantal andere mappen met een nummer als naam. Je kan ze daar uit kopieren maar ze zijn willekeurig ondergebracht in die submappen, dus een beetje moeilijk te vinden.
Als je je iPod gewoon als externe harde schijf gebruikt via verkenner moet het geen probleem zijn, je kunt dan echter de mp3's níet afspelen via je iPod. Dus dit is alleen handig voor het transporteren, je kunt op deze manier willekeurig welke bestanden transporteren.

edit:
Dan heb je dus gewoon de mappen en filenamen als op je PC nog en niet de nummers die iPod eraan geeft.

[ Voor 9% gewijzigd door bebopper op 28-05-2003 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

N00b-vraagje... Als ik goed ben dan is de nieuwe Ipod zowel Mac/pc compatible....?
Is het mogelijk om een vorige versie van de Ipod mac versie om te zetten naar pc? En vica versa?
just asking... scheld me ni uit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Ik ga dit weekend naar de UK.. Weet iemand of ie daar goedkoper te krijgen is? Ik wil 'm voor de tweede week van juli hebben. Dus als ie daar nu goedkoper is dan over een maand in NL, wil ik 'm daar best nu alvast kopen!

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:51

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Burat schreef op 27 May 2003 @ 22:22:
Ik ga dit weekend naar de UK.. Weet iemand of ie daar goedkoper te krijgen is? Ik wil 'm voor de tweede week van juli hebben. Dus als ie daar nu goedkoper is dan over een maand in NL, wil ik 'm daar best nu alvast kopen!
Ik vermoed van niet.

Maar het het hangt er ook vanaf waar je hem wil kopen... ? Via postorder, of bij een Harralds?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twistedmark
  • Laatst online: 24-09 22:03
Verwijderd schreef op 27 May 2003 @ 21:56:
N00b-vraagje... Als ik goed ben dan is de nieuwe Ipod zowel Mac/pc compatible....?
Is het mogelijk om een vorige versie van de Ipod mac versie om te zetten naar pc? En vica versa?
Ja dat is volgens mij mogelijk. Gloof met firmware maar weet nie zeker. Dat kan iemand anders vast wel uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

chem schreef op 27 May 2003 @ 22:26:
[...]

Ik vermoed van niet.

Maar het het hangt er ook vanaf waar je hem wil kopen... ? Via postorder, of bij een Harralds?
Direct ophalen bij een winkel ergens in Londen :). Bennertoch ;). Ik zie bij diverse 'pricerunners' de 15 GB nieuwe versie voor 299 pond, das ~420 euro. Inclusief VAT.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Burat schreef op 27 May 2003 @ 22:34:
[...]

Direct ophalen bij een winkel ergens in Londen :). Bennertoch ;). Ik zie bij diverse 'pricerunners' de 15 GB nieuwe versie voor 299 pond, das ~420 euro. Inclusief VAT.
Hm is ie voor dat bedrag niet ergens te bestellen dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Laatst online: 24-09 16:55

bebopper

I'm an absolute beginner...

Verwijderd schreef op 27 mei 2003 @ 21:56:
Ja, dit is zeker mogelijk, als je wilt weten hoe: kijk ff rond in de iPod topics hier op GoT want daar is het op meerdere plaatsen voorbijgekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak[3G]
jezus man dat ding is wel heel snel leeg als je een beetje van nummers wisselt en het licht aan hebt staan. Kom niet aan met : Dat moet je dus niet doen! Ik heb het idee dat de batterij uiteindelijk ook steeds korter meegaat. Ik heb gehoord dat er een Li-Ion accu in zit (Built-in rechargeable lithium ion battery (630 mAh)). Dit zijn accu's zonder "geheugen". dwz dat je ze niet steeds helemaal leeg hoeft te laten lopen en dan weer helemaal op te laden om hem fit te houden. Is het mogelijk om deze accu in de toekomst de vervangen? Bij de vorige Ipods hadden ze setjes dacht ik?

[ Voor 8% gewijzigd door Sneak[3G] op 28-05-2003 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

poe hee ,ik heb mn ipod 2 nou nog steeds niet ,zou eerst vorige week komen ,en toen deze week ,maar nou weer volgende week ofzow. Zijn er mensen die hem ergens anders hebben gekocht behalve bij scc-nl of bij apple.com. Liefst wel postorder. want k heb echt geen zin meer om te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, er zit een andere batterij in, eerst zat er een lipolymeer accu in, en nu een oudere li-ion accu. Erg zonde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de batterijduur valt mij ook een beetje tegen, vreemd is dat ie erg snel naar bloanco gaa t(batterij-indicator) en soms daarna weer 1 sptreepje. Het is wel zo dat ie op blanco bes nog wel even door kan spelen, maar toch voelt niet zo lang aan. Echt uren kan ik nog niet zeggen. (15gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sneak[3G] schreef op 26 May 2003 @ 12:29:
Is er iemand die zijn Ipod WEL kan opladen aan een laptop (ook al zit de laptop op het stroomnet)?
met mijn iBook lukt dat perfect :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de batterij duur een reden om em niet te kopen ? Ik kijk momenteel naar de 30gb versie (gaat die nog minder lang mee ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Laatst online: 24-09 20:19

NoTimeRemains

I know

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin me nu toch steeds meer te irriteren dat de batterij steeds minder lang meegaat. Ik heb hem nu zon 2 maanden. Word het weer beter als ik hem een aantal keer helemaal laat leeglopen en weer helemaal oplaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tak77
  • Laatst online: 13-06-2022
same here..ik moet mijn ipodje om de 3 dagen opladen, terwijl ik het toch niet constant aan heb staan. Iedere dag een uurtje in de trein :9. Ik heb ergens gelezen dat als je wil dat je ipod terwijl die niets te doen heeft geen stroom wil laten gebruiken, de hold van je afstandbediening en van je ipod moet activeren. Zo kan ie iets langer mee..

DUAL AMD XP 2200+ -> MP 2600+ :) (16x133) MSI K7D-L rev 1.0 bios 1.83b Cpu1: 61 C, Cpu2:65 C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn geval dan alleen de hold op de ipod, heb geen ab maar zal het eens testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneak[3G]
Via de iPod Dock Connector-naar-FireWire-USB 2.0-kabel* kunnen klanten met een Windows-pc een complete muziekbibliotheek naar de iPod kopiëren met een overdrachtssnelheid tot 480 Mbps. U kunt de batterij van de iPod opladen tijdens het synchroniseren door de FireWire-kabel op de iPod Power Adapter aan te sluiten. Alleen compatibel met de nieuwe iPod-modellen van 10, 15 en 30 GB met een dockconnector.

* Voor USB 2.0-ondersteuning is speciale software nodig, die vanaf juni kan worden gedownload.

Kan dit ook op een gewone USB poort? Hoe kan ik zien wat voor USB poort mijn comp heeft?

[ Voor 5% gewijzigd door Sneak[3G] op 30-05-2003 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het kijken naar zo'n nieuwe Ipod, de 10Gb versie.
Op www.apple.com kost-ie 299$ dat is zo'n 270€, maar op www.apple.nl kost-ie 399€! Vanwaar dit prijsverschil?

Zou ik de Ipod op www.apple.com kunnen kopen? Zo ja, hoe zit dat met belasting, verzendkosten en levertijd?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Heb de oude 5 GB met Musicmatch maar vind dat maar een kut programma :( Kan wel playlists enzo maken maar snap niks van albums etc toevoegen.. Is er een beter alternatief? Had wel zoiets gelezen maar kon t zo snel niet terugvinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ephpod werkt prima, zie ook http://www.ephpod.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag de ipod 2 binnen gekregen :) ,maar ook mijn middenhandsbeentje gebroken :( , dus later zal ik nog wel over dit dingetje terugkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
uhm hij ziet mijn ipod niet als aparte schijf in verkenner en dus werkt dat programma niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 May 2003 @ 00:31:
[...]

dat is 410 euro ex btw :'(

Dat wordt toch wel erg veel geld voor een mp3 spelertje.
Ik hoop dat ik wat kan regelen met een familielid in Amerika dan....
uhm
in Amerika is het toch 110 volt of vergis ik me hier ?
heeft dit geen gevolgen als je eens een netadapter wil aansluite of zo...
of de interne adapter die de stroom omzet...
is maar een bedenking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 May 2003 @ 19:15:
[...]

uhm
in Amerika is het toch 110 volt of vergis ik me hier ?
heeft dit geen gevolgen als je eens een netadapter wil aansluite of zo...
of de interne adapter die de stroom omzet...
is maar een bedenking
een verloopstukje is genoeg, hij kan 100 tot 240 volt aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verloopstukje ?
hoe waar ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 mei 2003 @ 23:38:
verloopstukje ?
hoe waar ? :)
er is er eentje te koop die speciaal voor de adapter gemaakt is (zie je wel in het boekje als je je ipod gekocht hebt). en verder kan je ook een gewoon verloopstukje kopen voor een euro in zo`n beetje iedere zaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok :) ik ben mee
ik dacht dat het magische verloopstukje ook een omzetting deed van 110 naar 240 volt :)
mijn fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 mei 2003 @ 12:24:
Ik ben aan het kijken naar zo'n nieuwe Ipod, de 10Gb versie.
Op www.apple.com kost-ie 299$ dat is zo'n 270€, maar op www.apple.nl kost-ie 399€! Vanwaar dit prijsverschil?

Zou ik de Ipod op www.apple.com kunnen kopen? Zo ja, hoe zit dat met belasting, verzendkosten en levertijd?

Alvast bedankt
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn iPOD 1 van 10 GB (pas 2 maanden oud ofzo) gaat zeker wel 10 á 12 uur mee. Prima batterij dus imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ulysse de dollar verliest terrein tov de euro
nu is 299$ = 250€
is el een serieus verschil
maar men moet dus iemand kennen in amerika die als "tussenschakel" wil werken
en het antwoord ven res4 stelt me niet echt gerust...
hoe kan een apparaat nu 100 tot 240 volt aan ? die interne adapter die de netstroom omzet is ofwel voor 220 volt ofwel 110 volt
ik wil niet mn ipod opblaze :)

en Ulysse ik denk niet dat er 150 euro verzendkoste komen hoor
als je iemand kent die het als een simpele dhl verpakking stuurt
moet men niet eens importrechte betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 juni 2003 @ 11:32:
nu is 299$ = 250€
hoe kan een apparaat nu 100 tot 240 volt aan ? die interne adapter die de netstroom omzet is ofwel voor 220 volt ofwel 110 volt
ik zeg dat het kan, dus kan het...

dit staat op die adapter:
apple Japan Input: AC 100-240 V
50-60 Hz 24-36 VA Output: 12 V --- 1.0 A

...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Laatst online: 04:37
... en het antwoord ven res4 stelt me niet echt gerust...
die adapter kan makkelijk een voltage van 100-240volt aan (en zelfs 50-60Hz). een adapter is gemaakt om het voltage (wisselstroom) om te vormen tot een ander voltage (vaak ook gelijkstroom). heb zelf ook een aantal transformatoren die zowel in europa als in de usa werken. bij die transformatoren is het alleen een kwestie van een andere stekker erinsteken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm das nieuw voor mij...
ik moest destijds altijd zo een bak meeslepen die het 110 volt signaal omzet naar 220

maar goed twee tegen 1
ik zal hier wel het onderspit delven :)

thx voor de nfo res & jpvk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga binnenkort een ipod kopen in de VS. Twijfel alleen nog erg tussen de oude 20 gig en de nieuwe 15 gig. De oude versie kan ik voor 295 dollar kopen terwijl de nieuwe 15 gig 370 dollar kost.

De oude heeft iets meer opslagruimte, betere battery life, het oude (imo mooiere) design en is natuurlijk een tikkie goedkoper

De nieuwe heeft echter een mooi dockje, on the go playlists, nog wat leuke firmware updates en is zelfs wat compacter dan de oude ipod. (zeker vergeleken met de 20 gig versie)

Aaahhhhh ik weet het echt niet meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 11:38:
[...]

ik zeg dat het kan, dus kan het...

dit staat op die adapter:
apple Japan Input: AC 100-240 V
50-60 Hz 24-36 VA Output: 12 V --- 1.0 A

...
bluffer ;)

maar heb je nou de nieuwe Ipod? Hoeveel heb je (nouja, jij niet :)) er voor gedokt?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op 01 June 2003 @ 12:42:
[...]

bluffer ;)

maar heb je nou de nieuwe Ipod? Hoeveel heb je (nouja, jij niet :)) er voor gedokt?
299 dollar....= rond de 255 euro

ik moet alleen nog wel ff een firewirekaartje kopen... dat doe ik morgen wel. Waar heb jij hem ookweer gekocht? en quanta coste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
paradigit te utrecht :) 19 eurootjes, dacht ik. Een sitecom, dus wel goed merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

armageddon_2k1 schreef op 01 June 2003 @ 12:58:
paradigit te utrecht :) 19 eurootjes, dacht ik. Een sitecom, dus wel goed merk.
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
Baal er echt van dat we in Europa altijd genaaid worden met die prijzen :r

Maar weet iemand waarom Ephpod nou niet werkt hier?? Kan alleen als de iPod als schijf gezien word ofzo, maar dat is hier niet het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05 09:41
Is het niet veel handiger om verder te gaan in Het grote (oude/nieuwe) IPod topic . Daar staat alle info die op dit moment hier word gevraagd. Er is een complete vergelijk tussen de oude en de nieuwe iPods en er is ook een behoorlijke FAQ.

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Bedankt furean :) ik heb best veel tijd in het topic gestoken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 11:32:
nu is 299$ = 250€

en Ulysse ik denk niet dat er 150 euro verzendkoste komen hoor
als je iemand kent die het als een simpele dhl verpakking stuurt
moet men niet eens importrechte betalen :)
Dus het kan alleen als ik iemand ken in de VS en hem als tussenpersoon gebruik?
Ik kan hem niet online bestellen ergens en hem op laten sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Zoals dus in het Het grote (oude/nieuwe) IPod topic staat, heeft apple.com, dus geen .nl, geen btw of iets dergelijks over de producten berekend. Daardoor lijkt het zo goedkoop, het scheelt je geloof ik 10,- om hem hiernaar toe te laten verschepen. 10,- duurder wel te verstaan. ;)

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 euro duurder ????
ik dacht dat het 12 euro tax was
255euro + 12% = 285euro
dus het kost 115 euro verzendkoste of zo :??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Wat denk je van 19% btw?

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
Verwijderd schreef op 01 juni 2003 @ 21:03:
10 euro duurder ????
ik dacht dat het 12 euro tax was
255euro + 12% = 285euro
dus het kost 115 euro verzendkoste of zo :??
Zoek eens of kijk eens op http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/internet.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm da is toch simpel te vermijden als je iemand kent in amerika ?
niet
het is natuurlijk wel veel meer moeite
maar als het goedkoper is... waarom niet
is wel meer risico misschien en geen tracking dienst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik heb even gerekend :)
ik sluit me aan bij uhm nja iedereen hier denkek :p
beter gewoon hier kope
zoveel scheelt het niet denk zelfs duurder als men het laat overkomen...
thx for the link waslijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
belastingdienst
Computer- elektronische DR 0 BTW 19
apparatuur zakagenda
Zeggen ze hier nou in deze tabel dat er geen invoerrechten zijn over handhelds, zoals de iPod? :?

[ Voor 16% gewijzigd door Sage op 03-06-2003 17:10 ]

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje voor ipod owners :
heb al via search gedaan want deze vraag is waarschijnlijk al gesteld:
als men een mix heeft maar met aparte tracks (op een cd lopen die vlot in elkaar)
hoort men dan een pauze tussen de verschillende tracks of niet ?
Bij mn vorige mp3speler was dit wel het geval wat wel tamelijk enerverend is :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Laatst online: 22-09 23:03
ik ben dus van plan binnen niet al te lange tijd (na CZ) een ipod te kopen.
maar nu zit ik dus te twijfelen ivm dat baterij gedoe.
de nieuwe gaat dus minder lang mee en vervalt sneller..
met andere woorden, met een oude ipod ben ik beter af?

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten
  • Niet online
Update op mijn probleem :)

Ik heb dus naar apple gebeld, omdat ie hier nou al 2 weken ligt
"ja hij wordt opgehaald hoeft u niets voor te doen"
"nog niet gedaan, zal dan wel komen"

maar goed hij wordt morgen eindelijk opgehaald door DHL

ik vind het HEEL erg tegen vallen van Apple, ik heb em nu 2 weken, het was een DOA, en ik heb er nog niets mee kunnen doen :{

voorlopig niet zo blij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duurt ookal lang zat voordat je hem in huis hebt vind ik... :X
maar ben nu tevreden hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sage
Verwijderd schreef op 03 juni 2003 @ 19:54:
vraagje voor ipod owners :
heb al via search gedaan want deze vraag is waarschijnlijk al gesteld:
als men een mix heeft maar met aparte tracks (op een cd lopen die vlot in elkaar)
hoort men dan een pauze tussen de verschillende tracks of niet ?
Bij mn vorige mp3speler was dit wel het geval wat wel tamelijk enerverend is :s
Bij de iPod is dit ook het geval, jammer genoeg. ;(

kleurbleur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mn iPod nu ongeveer 1,5 maand en ik kan niet anders zeggen dat ik mee dan tevreden ben. Ook met de accu.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Dit topic is gesloten.