hehe...sja het is niet mijn helemaal mijn stijl, maar identieke fotos van vergelijkbare locaties vind je met grote regelmaat in natuurgidsen, reisgidsen etc ...en daar stem ik sommige stijlen wat op af . Vind het zelf een goed gelukte foto in de zin dat hij gelijkt op die ik na probeerde te bootsen, maar mijn "eigen" stijl is beduidend anders. Dat is uiteindelijk waar je het natuurlijk (ik dus) voor doet, als je professionele fotografie wil gaan doen dan zal je ook "type" fotos moeten maken die algemeen geaccepteerd zijn door de bladen, anders kom je niet aan de bak met al je macro's en textuur plaatjesVerwijderd schreef op 02 May 2003 @ 23:37:
Weer mooie pics majic, alhoewel weer niet allemaal, deze bijvoorbeeld, vind ik dan weer een beetje tegenvallen (kritisch blijven), maar het kan nu eenmaal niet allemaal even geweldig zijn
Anyway, waar ik benieuwd naar ben: hoeveel procent van de foto's die je geschoten hebt voldoen aan je verwachtingen, en worden 'geaccepteerd'?
Ow en je vraag over hoeveel er gelukt zijn ...hmmm...
Ik denk dat met name in het begin ik veel fotos verneukt heb omdat ik niet gewend was om in heel fel zonlicht met erg lichte onderwerpen te werken (bunkers met fel grint er voor, fel gras, fel alles...arg en dan een paar donkere objecten er in) ...met als resultaat dat de exposure daar vaak naast was - helaas niet corrigeerbaar bij het gegeven licht, en de enige manier om die items beter op de foto te krijgen is t gebruik van een tripod, hoge F-stops, een polarizer, en vroege ochtend of late avond lichtsferen. En geduld.
Wat later in de vakantie ben ik eerst smiddags de weg gaan verkennen, dan savonds en sochtends op vooruit gekozen locaties de fotos knippen ...en dat ging veeeel beter.
Verders heb ik nog een stuk of 350 fotos op Dia film staan (Fuji Velvia 50, Fuji Provia 100F, enkele op Fuji Reala en Kodak Gold ter test (goedkope films die misschien wel aardig zijn) en vooral mn favoriet Kodak Elitechrome Extracolor 100 ...) ...eerst de belichting getest met mn digicam, dan uitwerken, en op mn film camera nabootsen....scheelt me HEEL veel verkeerd belichte film - en DIA is al zo gevoelig met de exposure.
iig all-in-all zijn er van de say 100 fotos waarvan ik verwacht had dat ze mooi zouden zijn iets van 15-20 echt mislukt ...dus dat ze niet goed genoeg zijn om aan jullie te laten zien, en ik er echt aan zou moeten soepen ze redelijk te maken.
De 35mm fotos die duren nog wel een paar weken, maar daar zit eigenlijk het gros van de mooie fotos bij...de digicam heb ik met name gebruikt voor "snapshots" en test-opnames...en telefotos...de 35mm voor wideangle .
[ Voor 39% gewijzigd door majic op 03-05-2003 00:46 ]