De regen heeft ook wel wat:

Een aantal van jullie welbekend:

Een aantal van jullie welbekend:

Nee, sepia-instelling van m'n cameraThanatos schreef op 30 April 2003 @ 15:16:
[...]
Die bovenste vind ik wel leuk, heb je daar een filter oid bij gebruikt?
)
tnx
The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!
Verwijderd
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 17:46 ]
SNIETUS!!! Is verse regen!LoneGunman schreef op 30 april 2003 @ 17:02:
[...]
Hé, jatter!Zelfde soort foto, alleen twee jaar geleden:
[afbeelding]
Alweer een leuke poes! Wat een grappig toetje!CompuFAT schreef op 30 April 2003 @ 17:32:
Ik zal mijn kat dan ook maar even posten ...
[afbeelding]
Verwijderd
ik was idd in adam vandaagFireArrow schreef op 30 April 2003 @ 17:47:
Nu weer het regentopic???
@ CompuFat: Mooie foto! snoezig...
Trouwens... heeft er een GoTer door Amsterdam gelopen vandaag???? Zag iemand met een brandweerauto bezig...
Whaha! lekker weer he???
Verwijderd
hehe nee, ik en me vriendin vonden het een beetje erg... eermm... natFireArrow schreef op 30 April 2003 @ 18:24:
[...]
Whaha! lekker weer he???![]()
ben je bij het waterlooplein geweest dan?
Verwijderd
Mooie compositie, alleen jammer dat ie niet scherp lijkt...Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 20:24:
K was net even op me oudste bootje en heb wat fotos gemaakt en deze vond ik best aardig..
[afbeelding]
Iemand?
[ Voor 22% gewijzigd door FireArrow op 30-04-2003 22:44 ]
Verwijderd
Neeeh! Nou ben ik bang!!!Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 22:54:
Achjah kzie zowveel poesjes hier voorbij komen....ik plaats daarom ook maar eens een oude foto van mijn evil konijn![]()
[afbeelding]
Verwijderd
Achjah probeer je handen er maar eens bij te stoppen danNeeeh! Nou ben ik bang!!!
[ Voor 1% gewijzigd door Mr.David op 30-04-2003 23:16 . Reden: spelfout ]
Canon EOS 80D En wat glaswerk
dit vind ik een erg leuke foto, het geeft doordat t water wat onscherp is een bewegelijk gevoel, en dat klopt ook helemaal omdat je eenmaal aan het varen bentVerwijderd schreef op 30 April 2003 @ 20:24:
K was net even op me oudste bootje en heb wat fotos gemaakt en deze vond ik best aardig..
[afbeelding]
Iemand?
[ Voor 8% gewijzigd door Cartman! op 01-05-2003 00:26 ]
goed lezenFireArrow schreef op 01 May 2003 @ 00:12:
@ Mr.David welke camera heb je??
[ Voor 100% gewijzigd door _VpS_ op 01-05-2003 00:43 ]
(bb) || !(bb)
Erg leuk, ik krijg ook een nieuwe kat, dit is nu ongeveer 2,5 week oud en blijft bij het huidige baasje tot ie 8 weken is.Mr.David schreef op 30 april 2003 @ 14:36:
[...]
Ja ze zijn vandaag precies 6 weken oud geworden. Op een foto die ik eerder heb gepost zie je dat ze toen nog ontzettende blauwe ogen hadden en sinds vorige week beginnen ze groener te worden. Wel jammer dat blauwe is echt heel mooi.
Hier een groepsfoto van het hele nest.
[afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door Gman op 04-05-2003 23:34 ]
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Devster op 01-05-2003 11:00 ]
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Verwijderd
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 10:02 . Reden: bandbreedte besparing :) ]
Verwijderd
Hmmm, opzich wel een leuk idee hoor, maar ben beter van je gewend...FireArrow schreef op 01 mei 2003 @ 15:21:
Hier nog iets van net...
[afbeelding]
Nu... deze is ietsje anders geworden dan dat ik d8...![]()
Maar hij's cool
[afbeelding]
Leuk toch???
[ Voor 35% gewijzigd door Graaf op 01-05-2003 20:29 . Reden: toevoegingen.. ]
waarom 2 filters op elkaar ?vanDaal schreef op 01 mei 2003 @ 20:32:
Parkfoto's van vanmiddag:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Canon G2 icm UV+Polarizer
Mooie foto's!!Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 20:57:
Een uur naar een hevige stort bui.
[afbeelding]
Maas overstroming in Venlo.
[afbeelding]
Verwijderd
vanDaal schreef op 01 May 2003 @ 20:32:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ehm, vanmiddag in Rotterdam moest je van goede huize komen om te kunnen blijven staan op de Coolhaven; was dat plaatselijk en stormde het verder in Nederland nietvanDaal schreef op 01 mei 2003 @ 20:32:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
UV zit er altijd op als lensbescherming. En bij shots als deze schroef ik daarvoor nog een polarizer erop.Firecow schreef op 01 May 2003 @ 20:45:
waarom 2 filters op elkaar ?uv filter zit er toch voor lucht...
Het verschil is niet heel groot, kijk maar:is die eerste orgineel kwa kleuren ?? lijkt me niet namenlijkheb je ze een beetje opgepept met soep ?? zonee dan vind ik die kleuren van canon wel erg strak
Wie?Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 21:19:
JEZUS wat een mooie pcis daar kan ton kasterman van de gooi en eemlander niet tegenop!
Haha..Hangloozz schreef op 01 mei 2003 @ 21:30:
ehm, vanmiddag in Rotterdam moest je van goede huize komen om te kunnen blijven staan op de Coolhaven; was dat plaatselijk en stormde het verder in Nederland niet![]()
Verwijderd
Daar kom ik regelmatig langs als ik vanuit Almere buiten naar Almere stad toe gaVerwijderd schreef op 01 mei 2003 @ 22:04:
Ik kom zeer regelmatig kijken in dit topic en dacht: nu wordt het tijd voor een bijdrage: een van mijn eerste pics van mijn nieuwe Canon A70. Hij is om 9 uur s'morgens gemaakt op station Parkwijk (Almere) gemaakt. De middelste ruit is kapot geslagen en daarom wit. F/2,8, ET 1/640, alleen geresized.
[afbeelding]
Verwijderd
Hm, deze is tevens erg goed. Alleen jammer dat het voorste puntje niet helemaal scherp is, en de rest wel... Das erg zonde..graaf schreef op 01 May 2003 @ 19:20:
Nogmaals de puntenslijper, overnieuw genomen vannuit andere hoek.
(& andere belichting)
[afbeelding]
welke is nou beter....
Verwijderd
Almere is okVerwijderd schreef op 01 May 2003 @ 22:15:
[...]
Daar kom ik regelmatig langs als ik vanuit Almere buiten naar Almere stad toe ga(Woon in buiten
)
Fotos zijn er niet alleen voor nu, voor "GOT 640 480" postings, maar wil je over 5, 10, 20, misschien wel 30 jaar een van je fotos op a3 formaat of groter aan de muur hangen, dan krijg je spijt van je gammele lensje. Alles wat er nu op de markt is ziet er met wat photoshoppen acceptabel tot goed uit op 640 480, en daar bedoel ik ook een 1.3 mpixel digicammetje voor 100 euro mee bij de ALDI (kheb er fotos van gezien;-) ...Hangloozz schreef op 27 april 2003 @ 14:33:
ik moet het weer ff kwijt nu ik ook hier een lenzen-discussie zie ontstaan.
rechtstreeks copy/paste van een DPZ-topic:
[...]
Oftewel: ik fotografeer op m'n D60 met een 'ranzige' Tamron en een even ranzig Canon consumer lensje maar het deert me nix, als ik maar lol heb en tevreden ben met het resultaat
Just my 2 lensjes...
Blij om te zien dat in mijn afwezigheid afgelopen maand er iemand nog zn voeten op aarde heeft staan en wat alom bekende zaken aan het licht brengt voor allen die het nog niet wisten ....scheelt mij weer hoop werk, moet al zoveel bladeren nu :-)jeroen schreef op 27 april 2003 @ 22:32:
[...]
Mja dat is natuurlijk ook een methode; hoewel je ook zou kunnen redeneren dat je uiteindelijk meer geld uitgeeft als je begint met consumer grade lenzen en later nog eens een betere set koopt. Consumer grade lenzen brengen ook vaak erg weinig op 2nd hand. Maar goed, als je kijkt naar hetgene waar jij je foto's voor gebruikt dan zijn dure lenzen idd een beetje overbodig misschien. En misschien die D60 ook wel
[...]
De kwaliteit van een consumer grade lens kan inderdaad meer dan goed genoeg zijn voor een 20x30 print, maar dan moet je vaak wel met een vrij klein diafragma geschoten hebben om de lensfouten niet al te duidelijk naar voren te laten komen. En schieten met een klein diafragma wil je natuurlijk niet altijd. Ik bewandel trouwens een beetje een tussenweg, ik heb een consumer grade zoom voor het gemak, en daarnaast een 20, een 50 en hopelijk binnenkort een 100mm macro prime die allen zeer scherp zijn maar nog niet te duur. Nadeel is natuurlijk weer lens wisselen, maar elke zichzelf respecterende fotograaf loopt toch al te zeulen met een hoop zut w.o. statief, dus dan kunnen die paar lensjes er ook nog wel bij
Zeg.....stelletje copycatsLoneGunman schreef op 30 April 2003 @ 17:02:
[...]
Hé, jatter!Zelfde soort foto, alleen twee jaar geleden:
[afbeelding]
dan kan ik het je nog sterker vertellen: ik héb er geen geld voor...majic schreef op 01 mei 2003 @ 23:32:
[...]
Fotos zijn er niet alleen voor nu, voor "GOT 640 480" postings, maar wil je over 5, 10, 20, misschien wel 30 jaar een van je fotos op a3 formaat of groter aan de muur hangen, dan krijg je spijt van je gammele lensje. Alles wat er nu op de markt is ziet er met wat photoshoppen acceptabel tot goed uit op 640 480, en daar bedoel ik ook een 1.3 mpixel digicammetje voor 100 euro mee bij de ALDI (kheb er fotos van gezien;-) ...
Er zijn overigens ook een aantal (erg) goedkope lenzen die toch scherpe plaatjes neerzetten......alleen is er hier geen felix meurders die een vergelijkingstest voor je doet maar moet je zelf spitten op 't internet en op www.photodo.com wat voor rating lenzen hebben etc.
- majic
wat een ongelooflijk zelfingenomen kwallerig antwoordmajic schreef op 01 May 2003 @ 23:37:
[...]
Blij om te zien dat in mijn afwezigheid afgelopen maand er iemand nog zn voeten op aarde heeft staan en wat alom bekende zaken aan het licht brengt voor allen die het nog niet wisten ....scheelt mij weer hoop werk, moet al zoveel bladeren nu :-)
hulde aan jeroen.
- maj
Verwijderd
Leuke foto's, Hanglooz. Maar bij een aantal mag je wel een sharpen filtertje erover heen gooien, want sommige zijn wel echt HEEL onscherp...Hangloozz schreef op 02 May 2003 @ 00:18:
....knip....
Maak ik gelijk van de gelegenheid gebruik om m'n 2e serie met de verse D60 te posten die ik ook al op DPZ gedumpt had
De chemie met de camera mist nog wat en met veel post-processing ben ik tot deze resultaten gekomen.
Gisterenavond genomen bij ons lokale stiltegebied (Het Wen).
Het zijn er veel, maar ik wil er maar vanaf zijn
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
6.
[afbeelding]
7.
[afbeelding]
8.
[afbeelding]
9.
[afbeelding]
10.
[afbeelding]
11.
[afbeelding]
12.
[afbeelding]
13.
[afbeelding]
14.
[afbeelding]
15.
[afbeelding]
je vat het sportief op; dat kan ik dan ook wel weer waarderenmajic schreef op 02 May 2003 @ 01:06:
hehe hanglooz : (zelfingenomen etc;) ...grote smile op mn gezicht ...je weet dat ik van een beetje cynischme hou en na 3 weken frankrijk zijn mn streken er niet minder op ....:-)
Die eerstemajic schreef op 02 mei 2003 @ 01:06:
Iig hier een paar pics
[img]=http://members.home.nl/riedstra/raam.jpg[/img] | |
Camera: | Canon Digital Ixus 400 |
Cameramodus: | Geen idee |
ISO: | 50 |
Diafragma: | Geen idee |
Sluitertijd: | Geen idee |
Focuslengte: | 30 cm? |
Flitser: | Nee |
Opmerkingen: | Eerste foto met mijn camera |
[img]=http://members.home.nl/riedstra/istanbul.jpg[/img] | |
Camera: | Olympus C2500 |
Cameramodus: | Geen idee |
ISO: | 50 |
Diafragma: | Geen idee |
Sluitertijd: | Geen idee |
Focuslengte: | 30 cm? |
Flitser: | Ja |
Opmerkingen: | Door het raam genomen |
Verwijderd
Ik ben op omaha beach geweest, erg appart om daar te zijn...majic schreef op 02 mei 2003 @ 02:16:
Kijkt uit over de zee (Gold Beach)
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is op Point du Hoc (kijkt uit over Omaha beach, zwaarbevochten rots)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Een prachtig schouwspel in de kerk bij ST Maire Eglise (waar de parachutist aan de kerk hing...ww2 , je weet wel;-) (more pics to come)
[afbeelding]
Een aangespoelde fles op Omaha Beach
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit is een paar mm grote (eh..kliene) zandvlo
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door majic op 02-05-2003 11:57 ]
Verwijderd
[ Voor 18% gewijzigd door Hangloozz op 02-05-2003 12:41 ]
Verwijderd
Nummer 3 en nummer 14 zijn het ergst...Hangloozz schreef op 02 May 2003 @ 00:46:
Da's dan een typisch resize probleempje dunkt me...
welke bedoel je met name?
Oh my God, blood sucking hell, wat mooiVerwijderd schreef op 02 May 2003 @ 15:40:
Een aantal weken eruit geweest. Afgelopen week naar rome, florence, en pisa geweest.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
de 2e : ISO 100, F-2.0, Sluiter 1/40 secHangloozz schreef op 02 May 2003 @ 16:00:
[...]
Heb je wat specs mbt belichting van die 2e, 4e en 5e...
Hangloozz schreef op 02 mei 2003 @ 16:00:
[...]
Oh my God, blood sucking hell, wat mooi![]()
![]()
Die basiliek heb ik ook nog getracht op film vast te leggen maar 't was iets te druk voor zulke rustige platen..lucky you dat je zo vroeg in het seizoen bent gegaan..
Heb je wat specs mbt belichting van die 2e, 4e en 5e...
Man wat roeleren die shots...kippevel..
oh, eh de rest is zeer zeker ook erg mooi
"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.
Verwijderd
thnx allen. Dev, weet jij waar de fotobeoordeelsites gebleven zijn?Devster schreef op 02 May 2003 @ 16:34:
[...]
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten.... 2, 4 en 5 zijn
Droomfoto's!!!!!!
zooo waz! dat zijn nog es fraaie fotos....je bent erg goed met "Drukke" architectuur bij deze serie, zie ik. K' zou t niet kunnen, ben daar nooit zo'n held mee ....maar, kan het daarom wel des te meer waarderen als er een paar perfecte voorbeelden van worden geshowcased...de toren laatste 3-4 zijn wat minder, maar binnen-architectuur, contrasten, en lichtstralen...mooi!Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 15:40:
een serie zeer mooie fotos
[ Voor 17% gewijzigd door majic op 02-05-2003 20:51 . Reden: mont st michel, niet iets anders :( ]
Hiero: [rml][ Foto's] Fotobeoordeelsites deel 2[/rml]Verwijderd schreef op 02 May 2003 @ 16:45:
[...]
thnx allen. Dev, weet jij waar de fotobeoordeelsites gebleven zijn?
ik heb hem nl op sig gezet maar zie het topic niet meer?
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=899876
[ Voor 4% gewijzigd door Devster op 02-05-2003 17:04 ]
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Fotos met tegenlicht.REDFISH schreef op 02 May 2003 @ 18:25:
Ik zat gister op me kamer en toen dacht ik: hey wat een mooie lucht en die mooie groene boom erbij zou leuk zijn. Zoals ik het waarnam zag het er mooi uit. Maar het bleek een onmogelijke opgave. Ofwel een overbelichte lucht en de rest zwart of andersom, lucht 1 ding grijs en groene boom. Kheb zowat alles geprobeerd, exposure correction, handmatige instelling van belichtingstijd, f waarden, van alles, maar het mocht niet baten.
Weet iemand hoe je zo'n foto met tegenlicht kunt maken?
[afbeelding]
[afbeelding]
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
[ Voor 37% gewijzigd door Aham brahmasmi op 02-05-2003 18:37 ]
Mja, ik dacht al dat t niet de goeie was ...iig spreeuwen maken normaalgesproken idd een kwetterend geluid wat niet zo heel bijzonder was, maar deze gaf hele concerten! heel laag geroffel, maar dan harmonisch terwijl ik dat normaal nooit zo gehoord heb...erg mooimajic schreef op 02 May 2003 @ 16:57:
[...]
Een doodgewone merel die, diep in 't hart van ST Malo, op de vroege ochtend, ongekend mooie fluitconcerten liet horen
[afbeelding]Hahada's een spreeuw!
Die zingen niet zo bijzonder trouwens (meer een soort gekwetter) itt tot merels. Bij merels zijn de mannetjes helemaal zwart met een geel-oranje snavel en poten, en de vrouwtjes donkerbruin met soms een licht gevlekte bef (vrouwtjes hebben een bruine snavel). Ze zingen idd prachtig. Spreeuwen zijn ook erg mooi, zeker in de winter als de zon hun zilvergouden spikkels verlicht.
Ze hebben vaak ook een groene/enigszins rode glans.
Erg mooie serie trouwens, Majic.
[ Voor 14% gewijzigd door majic op 02-05-2003 18:59 ]
K' ben bang dat je het grote probleem van eigenlijk de gehele digitale en analoge fotografie in een keer op zn kop slaat - een waarvoor ik zelfs ten einde raad de eerste stappen heb genomen met een bevriende fotograaf die afstudeerd in engeland, microprocessor design, om de basis te leggen voor een CCD (op papier) die meer dan de 5 tot 6 stops aan helderheid in 1x kan vastleggen.REDFISH schreef op 02 May 2003 @ 18:25:
Ik zat gister op me kamer en toen dacht ik: hey wat een mooie lucht en die mooie groene boom erbij zou leuk zijn. Zoals ik het waarnam zag het er mooi uit. Maar het bleek een onmogelijke opgave. Ofwel een overbelichte lucht en de rest zwart of andersom, lucht 1 ding grijs en groene boom. Kheb zowat alles geprobeerd, exposure correction, handmatige instelling van belichtingstijd, f waarden, van alles, maar het mocht niet baten.
Weet iemand hoe je zo'n foto met tegenlicht kunt maken?
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooie foto's hoorVerwijderd schreef op 02 May 2003 @ 15:40:
Een aantal weken eruit geweest. Afgelopen week naar rome, florence, en pisa geweest.
[afbeelding]
[ Voor 11% gewijzigd door Azrael op 02-05-2003 19:06 ]
Wow
Lekkere kleurtjes!In ST Malo
[afbeelding]
En een afsluiting van de dag bij ST Malo
[afbeelding]
Das de Mont Saint Michel. Ligt een klein eindje van St Malo. Zie ook hier.vanDaal schreef op 02 May 2003 @ 20:03:
[...]
Wow![]()
Welk sprookjesboek ben jij ingedoken? En waar ligt dat sprookjesboek ergens?
(overigens zou ik wel iets minder lucht links(boven) doen)
Zucht daar was ik dus al bang voor...zo heb ik nog 30 plaatjes waar ik geweest ben en ik de naam niet meer van weet, alleen een ruwe locatie (gebaseerd op de route tussen punten/plaatsen die ik WEL weet, en dan met de routeplanner gokken/beredeneren welke plek het zou moeten zijn)Splatter schreef op 02 mei 2003 @ 20:13:
[...]
Das de Mont Saint Michel. Ligt een klein eindje van St Malo. Zie ook hier.
[ Voor 64% gewijzigd door majic op 02-05-2003 21:26 . Reden: toch es leren meer in 1 post te frotten ]
[ Voor 17% gewijzigd door Graaf op 02-05-2003 23:08 ]
Ik vraag me toch altijd af hoe je zo'n fel belichte foto maakt.
Verwijderd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2003 23:38 ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq