webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Verwijderd
De foto van het wiel vind ik een geslaagd experiment (zonder fotosoep neem ik aan?).. kan alleen qua compositie nog beter.. ik vind de ton rechtsonderin een beetje afleiden.
De foto van het vuur vind ik ook wel leuk, omdat je er de beweging van de vlammen een beetje in kunt zien.
zo jij kan goed tellen dbzfan

[ Voor 22% gewijzigd door Josh op 17-05-2003 00:21 ]
de ton is idd geen fotoshop (gimp in mijn geval) alleen wat kleiner gemaakt.
Het is een foto genomen in sepia op iso400 en -0.7ev en scherpte op +2. Ik was dan ook zwaar verrast toen ik het resultaat bekeek op mijn pc, zoveel ruis had ik nl niet verwacht. (camera p71 van sony)
Die wagen staat idd in sixflag (vandaag geweest als afsluiting van een midweek centerparcs
Ik gebruik zelden de gimp om foto's te verbeteren alleen contrast en verkleinen indien nodig.
[ Voor 18% gewijzigd door Slaiter op 17-05-2003 00:37 ]
Deze foto's zijn alleen geresized... dus geen extra groen erin gestopt!

* Ze doen het weer!
[ Voor 34% gewijzigd door vormstreber op 17-05-2003 00:38 ]
Ik constateer hetzelfde, vormstreber.vormstreber schreef op 17 May 2003 @ 00:31:
Vandaag wat foto's gemaakt van het heerlijke lentegroen.
Deze foto's zijn alleen geresized... dus geen extra groen erin gestopt!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
(oeps... kan zijn dat ze niet te zien zijn)
Iemand heeft met de rechten van de server liggen te kooien... even een mailtje naar de helpdesk.

Heb de foto's maar op een andere lokatie geplaatst.
[ Voor 10% gewijzigd door vormstreber op 17-05-2003 00:39 ]
ja, als je niet weet wat actions zijn ben je een n00b. puntJazzper schreef op 17 mei 2003 @ 00:12:
hangloozz; je fotoos zijn konings en je vooroordelen ook, maar in dit geval verkeerd.
Als ik:
- macro/actions/whatever ken
- photoshop ken
- het principe ken
maar nog nooit een action gebruikt heb (lees shortcut-king) en ik het even vraag omdat mensen het hier gokte ik al dagelijks doen en ik even geen zin had om te k*tten, maakt me dat dan een n00b? Dus je neus klopt niet geheel.
Het uitleg gedeelte is dus niet aan mij besteed maar waar vind ik dat gebeuren? Ik zoek zelf ook trouwens wel even, zo lazy ben ik ook weer niet
Dat is ff hard maar met shortcuts alleen kom je er niet. Wil je je workflow stroomlijnen dan is voor een redelijk gevuld handelingenpakket een action ten alle tijden sneller.
En, je kunt um batchen; dan zit ik al op het terras terwijl jij nog je vingers zit te twisten op je shortcuts
Anyway, daar ging het niet om. Ik hield ff een algemeen praatje om iedereen die nu naar de winkel rent om een IXUS te scoren ff met 2 benen op aarde te brengen omdat ze misschien denken dat alle meesterwerkjes zo uit de cam komen..
Sorry als ik daarbij generaliseer maar daar moet je dan maar even overheen lezen
deel 2 van het Woudt:
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

En wederom schudt Hangloozz een rijtje prachtfoto's uit zijn mauw... waar haal je de tijd vandaan!Hangloozz schreef op 17 mei 2003 @ 01:02:
[...]
ja, als je niet weet wat actions zijn ben je een n00b. punt
Dat is ff hard maar met shortcuts alleen kom je er niet. Wil je je workflow stroomlijnen dan is voor een redelijk gevuld handelingenpakket een action ten alle tijden sneller.
En, je kunt um batchen; dan zit ik al op het terras terwijl jij nog je vingers zit te twisten op je shortcuts
Anyway, daar ging het niet om. Ik hield ff een algemeen praatje om iedereen die nu naar de winkel rent om een IXUS te scoren ff met 2 benen op aarde te brengen omdat ze misschien denken dat alle meesterwerkjes zo uit de cam komen..
Sorry als ik daarbij generaliseer maar daar moet je dan maar even overheen lezen
deel 2 van het Woudt:
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
6.
[afbeelding]
7.
[afbeelding]
8.
[afbeelding]
9.
[afbeelding]
1.

2.

3.

beetje vintage-look d'r aan gedraaid.
4.

Waar ik de tijd vandaan haal?
In ieder geval tijd voor maken maar de meeste foto's maak ik in weekeinden of 's avonds na een hapje eten.
De reeks van het Woudt heb ik donderdagmiddag gemaakt toen ik een middagje vrij was wegens administratieve bezigheden, en ben ik er om 5 uur ff op de fiets op uit gegaan.
Ongeveer 90 foto's geschoten die je grofweg in 3 kan delen voor het aantal onderwerpen omdat ik bijna bij alles een belichtingsttrap toepas. Totaal 1,5 uur op pad geweest
Ik ben even aan het druppelen geweest in een glas water... mooie foto's, maar deze is wel speciaal:

(detail)

Zijn net parels!
prachtig gezicht zeg, lijkt wel van dat Swarovski-kristal...
specs?
flits gebruikt neem ik aan..
leuk man, dat moet je ff gaan perfectioneren. (schone achtergrond, mooi glas, goed licht)
enne, nee, fotografie vinnik nix aan
@hanglooz:
>>ja, als je niet weet wat actions zijn ben je een n00b. punt
doh!! kuch bullshit kuch
anyways je fotoos zijn nog het genieten waard
[ Voor 5% gewijzigd door Jazzper op 17-05-2003 10:16 ]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
iso 50 - 1/125 - f8.0 - flits op 1/3 vermogen
Hier nog een foto uit die serie:

(detail)

Hanghoozz, ik ga dit wel even een keertje goed doen... ik vind het super!
[ Voor 69% gewijzigd door vormstreber op 17-05-2003 10:39 ]
Standaard:wolly_a schreef op 17 May 2003 @ 11:16:
HeehooNa een paar pics gepost te hebben en een veel van jullie bekeken te hebben, vraag ik me af wat jullie allemaal aan jullie pics doen met fotosjop. Dus niet het eventuele kadertje.
-Resizen
-Croppen
Voor sommige:
-Auto levels
-Auto contrast
-Grayscale / desaturate
Finishing touch:
-Color Balance
-Unsharp mask
Experts:
-Dubbele belichting
Beam me up scotty
Next topic.... Deeltje 17
In tegenstelling tot vormstreber ben ik niet zo'n voorstander van auto levels, colors, contrast enz. Ik had liever gehad dat de camera dat goed deed, helaas is dat niet altijd (optimaal) het geval. Soms wil ik m'n fotos nog wel eens 1 ~ 2 graden roteren omdat ze scheef zijn.wolly_a schreef op 17 May 2003 @ 11:16:
HeehooNa een paar pics gepost te hebben en een veel van jullie bekeken te hebben, vraag ik me af wat jullie allemaal aan jullie pics doen met fotosjop. Dus niet het eventuele kadertje.
Waarom deel 17? Deze is toch nog niet vol? Volgens mij kunnen er nog wel 1.000 replies bij mét fotos, commentaar of motivering natuurlijk
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Maakt mij niet uit.. gaan we toch lekker verder in deze topic????twixx schreef op 17 mei 2003 @ 13:25:
[...]
In tegenstelling tot vormstreber ben ik niet zo'n voorstander van auto levels, colors, contrast enz. Ik had liever gehad dat de camera dat goed deed, helaas is dat niet altijd (optimaal) het geval. Soms wil ik m'n fotos nog wel eens 1 ~ 2 graden roteren omdat ze scheef zijn.
Waarom deel 17? Deze is toch nog niet vol? Volgens mij kunnen er nog wel 1.000 replies bij mét fotos, commentaar of motivering natuurlijk
Dan heb ik even een algemeen vraagje over fotosoep:
want wat is nou het verschil tussen resizen en croppen???

Da's toch hetzelfde?
Verwijderd
Mee eens! Photoshop mag de foto's dan 'mooier' maken, maar het blijft nep wat mij betreft. Aanpassen doe ik nooit: dan had ik de foto maar beter moeten nemen.twixx schreef op 17 May 2003 @ 13:25:
[...]
In tegenstelling tot vormstreber ben ik niet zo'n voorstander van auto levels, colors, contrast enz. Ik had liever gehad dat de camera dat goed deed, helaas is dat niet altijd (optimaal) het geval. Soms wil ik m'n fotos nog wel eens 1 ~ 2 graden roteren omdat ze scheef zijn.
Misschien is het aardig als iedereen die hier foto's post aangeeft of deze orgineel of bewerkt zijn. Zo kun je onderscheid maken tussen mensen die goed met photoshop om kunnen gaan, mensen die mooie foto's kunnen maken en mensen die beide goed beheersen.
Sinds dit een topic is over Digitale camera fotos lijkt me dat de fotos zo onbewerkt mogelijk geplaatst worden? Anders hadden we het topic wel 'Èlite Photoshop Skills met jouw digitale fotos' kunnen noemenVerwijderd schreef op 17 May 2003 @ 13:51:
[...]
Zo kun je onderscheid maken tussen mensen die goed met photoshop om kunnen gaan, mensen die mooie foto's kunnen maken en mensen die beide goed beheersen.
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Verwijderd
ga dr maar van uit dat alle fotos die ik post niet bewerkt zijn...alleen geresized offcourse. Verder dan kadertjes eromheen bouwen kom ik momenteel nog nietVerwijderd schreef op 17 May 2003 @ 13:51:
[...]
Mee eens! Photoshop mag de foto's dan 'mooier' maken, maar het blijft nep wat mij betreft. Aanpassen doe ik nooit: dan had ik de foto maar beter moeten nemen.
Misschien is het aardig als iedereen die hier foto's post aangeeft of deze orgineel of bewerkt zijn. Zo kun je onderscheid maken tussen mensen die goed met photoshop om kunnen gaan, mensen die mooie foto's kunnen maken en mensen die beide goed beheersen.
Verwijderd
Hoe ver mag je volgens jou gaan dan? Een nieuwe lucht/wolkenpartij omdat de werkelijke lucht je niet aanstaat? Delen van professionele foto's verwerken in je eigen foto's?dbzfan schreef op 17 May 2003 @ 13:57:
Het voordeel van een digicam is juist dat je de foto's nog kunt opfleuren. Dus ik zie het probleem niet.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Dit topic is gesloten.