Thnxmaca schreef op 15 mei 2003 @ 17:10:
[...]
wat een gave foto ik dacht eerst dat het een groot beeld in het oerwoud was
als je nog eens zo'n foto kan maken met zo'n sfeer probeer dan om die rand linksboven (raamkozijn?) en die planten pot enigzins uit beeld te houden.. (zet er anders nog een plant bij..
Dan krijg je een echt oerwoud sfeertje![]()
echt een mooie foto zeg!
huh, bewegingsonscherpteAham brahmasmi schreef op 15 mei 2003 @ 16:47:
Wel grappig trouwens, dat idee om een driedubbele belichting te maken om een groter contrastbereik in je digitale foto's te krijgen. Het is alleen uit de hand niet zo makkelijk te doen (bewegingsonscherpte).
je hoeft toch niet wild heen en weer te rennen tijdens het nemen van 2 foto's?
De voorbeeldjes van mij zijn allen van uit de hand geschoten 'belichtingstrapjes'.. het kan dus wel degelijk zolang je sluitertijd maar niet onder je brandpuntsafstand komt (of je moet van beton zijn
Voor de vragende gezichten: Dat wil dus zeggen dat wanneer je een BPA van 50mm hebt je niet lager dan 1/60s, maximaal 1/45s moet gaan om bewegingsonscherpte te voorkomen.
@majic: portretten zeggen mij meestal niet zo veel, zo ook nu, maar die van Tanit is wél erg goed; spontaan en met een verrassende DOF.. leuk
En leuk om de man achter de cam eens te zien
[ Voor 13% gewijzigd door Hangloozz op 15-05-2003 22:55 ]
Ehhh... Hangloozz ... volgens mij klopt je verhaal niet.. want er staat steeds weer een F-stop van 6.7Hangloozz schreef op 15 May 2003 @ 22:45:
[...]
met bracketing ga je het niet redden... de tekortkoming van het dynamisch bereik overspant een groter aantal stops dan je met brackting omvat.
Ik mijn getoonde voorbeeld heb ik de volgende waardes gebruikt:
- onderzijde: F6.7 , 1/60s
- bovenzijde: F6.7 , 1/250s.
De oplettende lezer heeft waarschijnlijk al uitgerekent dat daar alleen al 3 stops tusen zitten...

En jij veranderde alleen je shuttertime... toch???
Wat zit je nou vaag te doen??? Sluitertijd heeft niets te maken met je brandpuntsafstand hoorHangloozz schreef op 15 May 2003 @ 22:50:
[...]
huh, bewegingsonscherpte
je hoeft toch niet wild heen en weer te rennen tijdens het nemen van 2 foto's?
De voorbeeldjes van mij zijn allen van uit de hand geschoten 'belichtingstrapjes'.. het kan dus wel degelijk zolang je sluitertijd maar niet onder je brandpuntsafstand komt (of je moet van beton zijn)
Voor de vragende gezichten: Dat wil dus zeggen dat wanneer je een BPA van 50mm hebt je niet lager dan 1/60s, maximaal 1/45s moet gaan om bewegingsonscherpte te voorkomen.

Volgens mij heb je zojuist een hersenschudding gehad... want je bent echt heel vaag bezig en het lijkt net of je alles door elkaar gooit...
(Het is al laat.. hoeveel bier heb je al achterover gedrukt???
[ Voor 45% gewijzigd door FireArrow op 15-05-2003 22:55 ]
Tijd voor wat basis lesjes fotografie firearrow...;-) Of heel heeeel snel editten...dan haal ik om je te matsen mijn quote van jouw posting ook weg ;...snel dan he...en braaf hanglooz zn voetjes kussen en ondertussen 500x op het bord schrijven "hangloozz is een ouwe rukker in het vak en die weet het wel ik ben een noobje"FireArrow schreef op 15 May 2003 @ 22:51:
[...]
Ehhh... Hangloozz ... volgens mij klopt je verhaal niet.. want er staat steeds weer een F-stop van 6.7![]()
En jij veranderde alleen je shuttertime... toch???
[...]
Wat zit je nou vaag te doen??? Sluitertijd heeft niets te maken met je brandpuntsafstand hoor
Volgens mij heb je zojuist een hersenschudding gehad... want je bent echt heel vaag bezig en het lijkt net of je alles door elkaar gooit...
(Het is al laat.. hoeveel bier heb je al achterover gedrukt???)
misschien dat ik je deze posting DAN heeeel misschien vergeef.
heel.
heeeel misschien.
* majic knuffelt hanglooz.
oh, doe _ik_ vaag? 
probeer me eens uit te leggen waar je in m'n verhaal ontspoort...
(en pak in de tussentijd je boek met foto-terminologie er eens bij
)
[edit:] oeps, majic springt er al tussen
(en pak in de tussentijd je boek met foto-terminologie er eens bij
[edit:] oeps, majic springt er al tussen
[ Voor 15% gewijzigd door Hangloozz op 15-05-2003 23:01 ]
majic schreef op 15 May 2003 @ 22:57:
[...]
Tijd voor wat basis lesjes fotografie firearrow...;-) Of heel heeeel snel editten...dan haal ik om je te matsen mijn quote van jouw posting ook weg ;...snel dan he...en braaf hanglooz zn voetjes kussen en ondertussen 500x op het bord schrijven "hangloozz is een ouwe rukker in het vak en die weet het wel ik ben een noobje"
misschien dat ik je deze posting DAN heeeel misschien vergeef.
heel.
heeeel misschien.
* majic knuffelt hanglooz.
Je zei toch dat je een basiscursusje ging geven???
Kom maar op... want duidelijk begrijp ik er dan niets van...
(en no tnx... ik hoef de voetjes van hangloozz niet te kussen... bah!)

Ik ontspoor al als jij zegt dat je een F van 6.7 ofzo gebruikt bij 2 foto'sHangloozz schreef op 15 May 2003 @ 22:59:
oh, doe _ik_ vaag?
(en pak in de tussentijd je boek met foto-terminologie er eens bij)
De mix dus... Dan zeg je dat je 2 verschillende sluitertijden hebt gebruikt.. (weet ff niet welke... vorige page)
En dan wil jij zeggen dat er 3 stops tussen zitten???
Wat zijn stops dan... stappen???
En de volgende post zit je te vertellen over sluitertijd en brandpuntsafstand.. leg eens uit wat dat met elkaar te maken heeft dan???
Ik wil wel meer leren... haha! en hier hebben we dan alweer een onderwerpje
oeh, ik heb maatje 45, dan ben je nog wel ff aan het kussenFireArrow schreef op 15 May 2003 @ 23:00:
[...]
![]()
Je zei toch dat je een basiscursusje ging geven???![]()
Kom maar op... want duidelijk begrijp ik er dan niets van...
(en no tnx... ik hoef de voetjes van hangloozz niet te kussen... bah!)

Jah maar waar blijft die basis cursus nou???
Verwijderd
Niet dat ik jullie discussie wil storen, maar hier komen er twee uit Amsterdam.
1

2

De eerste komt uit zuid-oost, op de tweede kun je een stuk van de spoorbrug (Schiphol-Utrecht) in aanbouw zien.
1

2

De eerste komt uit zuid-oost, op de tweede kun je een stuk van de spoorbrug (Schiphol-Utrecht) in aanbouw zien.
Neej hoor je stoort niet... Wij zijn gewoon gestoordVerwijderd schreef op 15 May 2003 @ 23:08:
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]

Die eerste!!! (kuz Harry_Hammer z'n voeten.... ) MOOI Man!
http://www.mir.com.my/rb/.../apershutter/exposure.htmFireArrow schreef op 15 mei 2003 @ 23:05:
Jah maar waar blijft die basis cursus nou???
http://www.photo.net/making-photographs/
http://home.hetnet.nl/~heuker2000/basis3/basis3.htm
okee, komt ie:
je kunt je belichtingsduur en intensiteit op een aantal wijzen regelen.
1. vast diafragma (lensopening) met variablee sluitertijd (belichtingsduur)
2. vaste sluitertijd en variabele lensopening
3. de filmgevoeligheid verhogen of verlagen met vaste lensopening en sluitertijd.
De eerste 2 zijn het meest logisch en bij analoge fotografie zelfs alleen maar mogelijk (theoretisch)
Stops zijn, inderdaad, belichtingsstappen volgens een vastgelegd stramien.
Dat stramien bestaat uit combinaties die met 1 unit verhoogt of verlaagd worden om tot de gewenste belichting te komen.
Hetzij diafragma: van F4 naar F5.6 is een hele stop.
maar van 1/60s naar 1/90s ook.
In mijn voorbeeld heb ik dus gekozen om een vast diafragma te nemen van F6.7 en de belichtingsintensiteit te regelen door de belichtingsduur te verkorten: van 1/60s naar 1/250s.
Aangezien sluitertijden vastgestelt zijn:
1/30
1/45
1/60
1/90 (flitssynchronisatie(vroeger
))
1/125
1/180
1/250
van 1/60 naar 1/250 is dus 4 stappen (=stops=belichtingseenheden(?)))
wordt het iets duidelijker zo?
je kunt je belichtingsduur en intensiteit op een aantal wijzen regelen.
1. vast diafragma (lensopening) met variablee sluitertijd (belichtingsduur)
2. vaste sluitertijd en variabele lensopening
3. de filmgevoeligheid verhogen of verlagen met vaste lensopening en sluitertijd.
De eerste 2 zijn het meest logisch en bij analoge fotografie zelfs alleen maar mogelijk (theoretisch)
Stops zijn, inderdaad, belichtingsstappen volgens een vastgelegd stramien.
Dat stramien bestaat uit combinaties die met 1 unit verhoogt of verlaagd worden om tot de gewenste belichting te komen.
Hetzij diafragma: van F4 naar F5.6 is een hele stop.
maar van 1/60s naar 1/90s ook.
In mijn voorbeeld heb ik dus gekozen om een vast diafragma te nemen van F6.7 en de belichtingsintensiteit te regelen door de belichtingsduur te verkorten: van 1/60s naar 1/250s.
Aangezien sluitertijden vastgestelt zijn:
1/30
1/45
1/60
1/90 (flitssynchronisatie(vroeger
1/125
1/180
1/250
van 1/60 naar 1/250 is dus 4 stappen (=stops=belichtingseenheden(?)))
wordt het iets duidelijker zo?
Verwijderd
Wie gaat er vannacht nog meer uit bed om foto's van de totale maansverduistering te maken? Ik wel
Hopelijk blijft het een beetje helder 
edit: De verduistering begint om 4:03 u en is volledig om 5:40. Om 5:53 gaat de maan onder...
edit: De verduistering begint om 4:03 u en is volledig om 5:40. Om 5:53 gaat de maan onder...
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 23:19 ]
laat me raden je bent naar de media markt gegaanVerwijderd schreef op 15 May 2003 @ 23:08:
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
Canon EOS 80D En wat glaswerk
ehmmmm 5.45 is de zon op...Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 23:18:
Wie gaat er vannacht nog meer uit bed om foto's van de totale maansverduistering te maken? Ik welHopelijk blijft het een beetje helder
Na 05.14 is de totaal, maar is de schemering begonnen
Bron: EOS (Wetenschap en Technologie voor Mens en Maatschappij)
[ Voor 21% gewijzigd door FireArrow op 15-05-2003 23:22 ]
hopen dat het lukt voor jeVerwijderd schreef op 15 May 2003 @ 23:18:
Wie gaat er vannacht nog meer uit bed om foto's van de totale maansverduistering te maken? Ik welHopelijk blijft het een beetje helder
[ Voor 14% gewijzigd door Firecow op 15-05-2003 23:22 ]
Canon EOS 80D En wat glaswerk
yep en dat is het over zo'n 40 minuten 
(tis dus vanacht)
(tis dus vanacht)
Zijn er trouwens nog andere sites (nederlands) die goed diep op de onderwerpen ingaan zoals sluitertijden en de aperture (F-stops). Of misschien kunnen jullie me een goed fotografisch blad aanraden???
Nog een plaatje van mezelf...el-wierdo natuurlijk....bril geleend ;-)
enne..commenten op mn vorige reeks mag best hoor..positief of negatief ..*hint hint*
enne..commenten op mn vorige reeks mag best hoor..positief of negatief ..*hint hint*

HAHA!!!! ROTFLMAOmajic schreef op 15 May 2003 @ 23:32:
Nog een plaatje van mezelf...el-wierdo natuurlijk....bril geleend ;-)
[afbeelding]
COOL
(van je vorige reeks nummertje 5.. vind ik ook wel lachen)
[ Voor 51% gewijzigd door FireArrow op 15-05-2003 23:38 ]
grrr * majic removed alles weer .... pietjebell streken van firearrow;)FireArrow schreef op 15 mei 2003 @ 23:33:
[...]
HAHA!!!! ROTFLMAO
COOL
(van je vorige reeks nummertje 5.. vind ik ook wel lachen)
[ Voor 26% gewijzigd door majic op 15-05-2003 23:43 ]
stond er iets over oogafwijking??majic schreef op 15 May 2003 @ 23:38:
[...]
heheh..weet niet wie je bedoeld van de zooi fotos maar niemand heeft een oogafwijking...ik hoogstens een steekje los ..vandaar de blik
ik zie niets hoor
* majic heeft verkeerd gelezen Hahaha!
Zijn er hier trouwens mensen die in het vak Fotograaf zitten ofzo???
Of zijn wij hier allen bijeen als "fun"photographers??
(Vraagje wat ik al tijden wou vragen eigenlijk... )
Willen julllie bij jullie volgende posts zeggen waar je vandaan komt en hoe oud je bent??? Niet verpicht
Ik woon in amstelveen en ben 19 jaar
[ Voor 66% gewijzigd door FireArrow op 15-05-2003 23:53 ]
Hee daar woon ik ook, middenhovenFireArrow schreef op 15 May 2003 @ 23:40:
[...]
stond er iets over oogafwijking??![]()
ik zie niets hoor
* majic heeft verkeerd gelezen Hahaha!
Zijn er hier trouwens mensen die in het vak Fotograaf zitten ofzo???
Of zijn wij hier allen bijeen als "fun"photographers??
(Vraagje wat ik al tijden wou vragen eigenlijk... )
Willen julllie bij jullie volgende posts zeggen waar je vandaan komt en hoe oud je bent??? Niet verpicht![]()
Ik woon in amstelveen en ben 19 jaar
[ Voor 6% gewijzigd door vacuumcleaner op 16-05-2003 00:25 ]
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
edit/ onzin
[ Voor 103% gewijzigd door vacuumcleaner op 16-05-2003 00:24 ]
[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Ik ben Hangloozz en ik doe Woody Woodpecker na: meep,meep, vroeeemmm.. 
Hele oude mensen weten dan waar ik het over heb..
Dat brengt mij op het volgende:
* Hangloozz komt uit het Westland en is 32 jaar...is webdeveloper van beroep, doet fotografie voor fun, al zo'n jaar of 17...
Dat brengt mij op het volgende:
* Hangloozz komt uit het Westland en is 32 jaar...is webdeveloper van beroep, doet fotografie voor fun, al zo'n jaar of 17...
Komt Hangloozz uit 't Westland???
Trekker rijden, bier zuipen, shag roken en kut roepuhhhh!!!11
Niet eens gezien

@majic:
Van die portretfoto's is de 4e echt bagger in vergelijking met de rest. En toen ik de figuur van plaatje 5 zag, vroeg ik me af wat zijn naam is. Heb namelijk bij iemand in de klas gezeten die er exact zo uitzag...
Knap werk verder, portretten.
purcies; shag aan 't lip, stuk in je reet; helemaal gooouud!willem169 schreef op 16 May 2003 @ 00:33:
Komt Hangloozz uit 't Westland???
vanmiddag nog even de polder in geweest (nee willem; niet op de trekker
1e deel...
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

Verwijderd
Die maansverduistering vanmorgen was niet zo'n succes.. het was al veel te licht...
Maar.. ik was natuurlijk ruim op tijd voor de zonsopkomst en heb dus toch een paar leuke plaatjes kunnen maken
Vooral de nevel boven het water vind ik mooi
1:

2:

edit: deze wil ik jullie ook niet onthouden.. heeft wel wat mysterieus..
3:

Reacties zijn altijd welkom
Maar.. ik was natuurlijk ruim op tijd voor de zonsopkomst en heb dus toch een paar leuke plaatjes kunnen maken
1:

2:

3:

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 07:32 ]
Dat is RoadrunnerHangloozz schreef op 16 mei 2003 @ 00:13:
Ik ben Hangloozz en ik doe Woody Woodpecker na: meep,meep, vroeeemmm..
Ik heb gemerkt dat zonnetjes op digitale plaatjes verworden tot een wazige lichtvlek. Als ze ooit scherp zijn - dus een mooie ronde schijf is te zien - dan is de omgeving onderbelicht. Is dit met de eerder beschreven 'bracketing' te verhelpen?
Ik heb zelf geen camera, kan het dus niet uitproberen maar wil het wel graag weten..
(bb) || !(bb)
ik weet niet hoor maar volgens mij heb je met een analoge cam hhetzelfde als je de zon fotografeerd..
Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z
mja, ik refereerde naar Wordt Vervolgd; een programma wat jaren geleden op TV was welke strips e.d. besprak en daar konden kinderen tijdens een '15 minutes of fame' zich voorstellen en dan hun favoriete stripheld nadoen. En dan waren er weleens kindertjes die hun stripheld verwarde met een ander_VpS_ schreef op 16 mei 2003 @ 07:35:
[...]
Dat is RoadrunnerWoodpecker maakt een hinderlijk *hehehheeeeehehe* geluid
Ik heb gemerkt dat zonnetjes op digitale plaatjes verworden tot een wazige lichtvlek. Als ze ooit scherp zijn - dus een mooie ronde schijf is te zien - dan is de omgeving onderbelicht. Is dit met de eerder beschreven 'bracketing' te verhelpen?
Ik heb zelf geen camera, kan het dus niet uitproberen maar wil het wel graag weten..
Jaja...Han Peekel...de striprollade
Wat betreft die vlek rond felle lichtbronnen: dat is dus weer zo'n voorbeeld van de tekortkomingen van het dynamische bereik van de CCD.
Voor mer infoverwijs ik je een aantal replies terug...komt regelmatig voorbij namelijk
Mooie diepte shot
En de kleuren... lekker warm
waar is dat eigenlijk??? begin wel nieuwschierig te worden...
[ Voor 12% gewijzigd door FireArrow op 16-05-2003 10:39 ]
Verwijderd
thnx firearrow, tis in den-haag in een één of ander overdekte winkelstraat:

en nog 't één en ander uit den-haag:

Mooie foto's... Is je avondje wakker blijven toch niet voor niets geweest.Verwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 07:24:
Die maansverduistering vanmorgen was niet zo'n succes.. het was al veel te licht...
Maar.. ik was natuurlijk ruim op tijd voor de zonsopkomst en heb dus toch een paar leuke plaatjes kunnen makenVooral de nevel boven het water vind ik mooi
![]()
1:
[afbeelding]
2:
[afbeelding]
3:
[afbeelding]
Again NICEVerwijderd schreef op 16 May 2003 @ 10:46:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vooral die eerste werkt tegen je gevoel in... door de hoek waaronder je 'm hebt genomen... (ik denk dat andere mensen hier ook wel last van zullen hebben)
De rest is ook erg mooi
tazz, man, dat zijn weer dikke platen.
Tis trouwens 'De Passage' in Den Haag.
Moet zeggen dat je die van z'n mooiste zijde hebt vastgelegd, hulde.
Topper is inderdaad die clown: 10 met een griffel
Tis trouwens 'De Passage' in Den Haag.
Moet zeggen dat je die van z'n mooiste zijde hebt vastgelegd, hulde.
Topper is inderdaad die clown: 10 met een griffel
Verwijderd
één of andere overdekte winkelstraat???Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 10:46:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De pas(s)age noemen we dat hier ja
Die met die clown is werkelijk geniaal!!!! Écht superrrr
Verwijderd
thnx voor het commentaar van iedereen
noemen ze dat 'de passage'? zo'n luxe mooi straatje en dan noem je het 'de passage'?
Je zou toch eerder denken aan "une beau passage pitoresque" of euh "une grande collosale boulevard du Lux avec une couple in du plafond"
(euh juist ja frans-1 hè
... maar you get my angle
)
noemen ze dat 'de passage'? zo'n luxe mooi straatje en dan noem je het 'de passage'?
Dank je Phreak..en ik kan je vertellen dat ik het lekkerst nog voor het laatst bewaard heb 
Timyo: de 2e is leuk: ze zitten echt op een eilandje
nette compo's en kleuren, hoewel de 2e wat grauw aan doet, maar daar zijn de omringende kleuren wel naar..
Timyo: de 2e is leuk: ze zitten echt op een eilandje
nette compo's en kleuren, hoewel de 2e wat grauw aan doet, maar daar zijn de omringende kleuren wel naar..
[ Voor 48% gewijzigd door Hangloozz op 16-05-2003 12:59 ]
vind de 2e wat te 'gemaakt' de 3e is kewl, lekker surrealistisch, waarom weet ik niet, maar het heeft een heel onwerkelijke sfeer
Zeer fraaie foto. De rest van de serie ook overigens
[niet zin om te zoeken]Ongetwijfeld dat het al een keer is gevraagd, maar maak je voor de witter rand van speciale software of "gewoon" een tekenpakket en meer freubelen ?? [/niet zin om te zoeken, excusues]
PSN: TDBtje
Hee firearrow, wij moeten ook maar eens foto's van ons Plein 60 maken aangezien Amstelveen de best woonbare plaats is in nederland en dat ons plein het mooist versiert was tijdens kerstFireArrow schreef op 16 mei 2003 @ 10:55:
[...]
Again NICE![]()
Vooral die eerste werkt tegen je gevoel in... door de hoek waaronder je 'm hebt genomen... (ik denk dat andere mensen hier ook wel last van zullen hebben)
De rest is ook erg mooi
de donkere partijen hadden iets lichter mogen zijn zoals het jasje van de clown waar nauwelijks detail in te onderscheiden valt.
Nu ik um ff een paar keer teruggezien heb weet ik het zeker:
dat is gewoon de mooiste en beste foto van alle 16 topics die ik voorbij heb zien komen
dat is gewoon de mooiste en beste foto van alle 16 topics die ik voorbij heb zien komen

Jahhhhh!!! Goed idee!!!!vacuumcleaner schreef op 16 mei 2003 @ 14:30:
[...]
Hee firearrow, wij moeten ook maar eens foto's van ons Plein 60 maken aangezien Amstelveen de best woonbare plaats is in nederland en dat ons plein het mooist versiert was tijdens kerst
Geef je MSN ff....
volledig mee eensHangloozz schreef op 16 May 2003 @ 14:33:
de donkere partijen hadden iets lichter mogen zijn zoals het jasje van de clown waar nauwelijks detail in te onderscheiden valt.
dat is gewoon de mooiste en beste foto van alle 16 topics die ik voorbij heb zien komen [afbeelding]
btw, wel zonde van die chromatische abbrevadinges (
heb je naast je border nog enige nabewerking gedaan? Contrast verhoogd, dingen gesmudged, whatever?
En, after all: wat voor cam heb je hiervoor toegepast
zet eens de datum van je cam goed man
* HunterPro wil graag alles weten
[ Voor 8% gewijzigd door HunterPro op 16-05-2003 16:55 ]
Oeh... ik vind vooral die nachtfoto's errug gaaf. Dat wil ik ook wel, alleen ik woon hier in een zwaar achterlopend gebied (Achterhoek) alweer geen stoere stadsbeelden te schieten zijn
Ik moet het toch maar bij de natuur houden. Ben bovendien bang dat nachtfoto's absoluut bagger worden op mijn Kodak CX4200. Dit weekend toch maar weer eens kijken wat ik allemaal nog kan vastleggen
Heb voor nu nog drie plaatjes die ik vandaag heb gemaakt.

Fijn weekend aan een ieder

Fijn weekend aan een ieder
Woei wat een hoop foto's zeg... Je zou bijna denken dat er geen tweaker zonder digicam is, als je ziet hoe snel dit topic groeit 
Er staan weer erg mooie foto's tussen btw.
Er staan weer erg mooie foto's tussen btw.
Verwijderd
#7 en #10Hangloozz schreef op 16 mei 2003 @ 00:57:
[...]
purcies; shag aan 't lip, stuk in je reet; helemaal gooouud!
vanmiddag nog even de polder in geweest (nee willem; niet op de trekker):
1e deel...
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
6.
[afbeelding]
7.
[afbeelding]
8.
[afbeelding]
9.
[afbeelding]
10.
[afbeelding]
Verwijderd
Een Koei, een koei, zou ik wel aan mijn muur willen. Ik heb alleen nog geen muur....die koei nummer 10 is echt een van de vetste fotos die ik hier in een maand heb gezien.....Hangloozz schreef op 16 May 2003 @ 00:57:
[...]
purcies; shag aan 't lip, stuk in je reet; helemaal gooouud!
vanmiddag nog even de polder in geweest (nee willem; niet op de trekker):
1e deel...
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
6.
[afbeelding]
7.
[afbeelding]
8.
[afbeelding]
9.
[afbeelding]
10.
[afbeelding]
schiedam, 25 jaar (ixus v2)
dakloos???Verwijderd schreef op 16 mei 2003 @ 17:46:
idd geen khatten voor mij.....
in al die kattenposts zit af en toe gewoon ook een hoop khattensentiment en liefde.... doe mij dan maar zo´n wes´loander melkspuitert over mijn vloer...... ik heb alleen nog geen vloer(en ook geen muur)
aan dat idee zat ik ook al een te denken. Er zijn best wel aardige zaken daar rond onze ' huiskamer' van amstelveenvacuumcleaner schreef op 16 May 2003 @ 14:30:
[...]
Hee firearrow, wij moeten ook maar eens foto's van ons Plein 60 maken aangezien Amstelveen de best woonbare plaats is in nederland en dat ons plein het mooist versiert was tijdens kerst
here ya go: larsvdberg@planet.nl
Ook een a'veener?aan dat idee zat ik ook al een te denken. Er zijn best wel aardige zaken daar rond onze ' huiskamer' van amstelveen
[ Voor 29% gewijzigd door vacuumcleaner op 16-05-2003 18:31 ]
Katten? Dakloos? Bij mij niet hoor.

Met dank aan de buuv voor het lenen van de kat.
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Verwijderd
Ieuw .. niet schrikken .. maar ik ben wat aan het expirimenteren ..
so be kind

volgende keer neem ik een vrouw als model ok !
so be kind

Verwijderd
Petje af tazz... Vooral die foto van de clown vind ik briljant!
oeps.. btje laat met die reactie..
fyi: Heerenveen, 27 jaar (Fuji S602z).
oeps.. btje laat met die reactie..
fyi: Heerenveen, 27 jaar (Fuji S602z).
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 18:46 ]
Verwijderd
Ja, doe dat inderdaad maarVerwijderd schreef op 16 May 2003 @ 18:40:
so be kind
[afbeelding]
[afbeelding]
Die 1e

Ik denk denk je hier dezelfde reacties krijgt als op UF, iets subtieler misschien, maar de buik blijft smerig.
lekker boeiend, gaat het om de buik of de foto? Dadelijk worden artistiek naakt-foto's ook nog weggehoond als 'porno' of zo? Weet je wel enigszins wat experimenteren met fotografie inhoudt?dbzfan schreef op 16 May 2003 @ 19:19:
Ik denk denk je hier dezelfde reacties krijgt als op UF, iets subtieler misschien, maar de buik blijft smerig.
En, btw, wees blij dat IK m'n buik niet post
[ Voor 4% gewijzigd door HunterPro op 16-05-2003 19:23 ]
tazzzmaniac, wat een mooie kleuren en niet te vergeten een mooi object. Die 2 maken je Den Haag winkelstraat fotos meer dan de moeite waard!
Hangloozz, leuke fotos 1, 7 en 8! Heb je voor de laatste foto de andere koeien gevraagd even uit beeld te stappen?
Nog wat beeldmateriaal van woensdag, 'vervoer'. Ik had wel wat meer zon willen hebben.

Exif info nog in de file
Hangloozz, leuke fotos 1, 7 en 8! Heb je voor de laatste foto de andere koeien gevraagd even uit beeld te stappen?
Nog wat beeldmateriaal van woensdag, 'vervoer'. Ik had wel wat meer zon willen hebben.

Exif info nog in de file
[ Voor 9% gewijzigd door twixx op 16-05-2003 19:37 ]
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Foto's moeten aangenaam zijn om naar te kijken. Dat vind ik niet het geval. imoHunterPro schreef op 16 mei 2003 @ 19:23:
[...]
lekker boeiend, gaat het om de buik of de foto? Dadelijk worden artistiek naakt-foto's ook nog weggehoond als 'porno' of zo? Weet je wel enigszins wat experimenteren met fotografie inhoudt?
En, btw, wees blij dat IK m'n buik niet post![]()
Couldn't agree more. Ik vindt de fotos ook eigenlijk niets. Nofi, 't is het onderwerp.Foto's moeten aangenaam zijn om naar te kijken. Dat vind ik niet het geval. imo
9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º
Ik ben een soort van a'veener, woon in amsterdam buitenveldert, dus vlak bij de grens. Tegenover cafe 1890 zeg maar. En ik ben 23 en doe donald duck na (daar hoe je niet zooo oud voor te zijn hoor)
* vacuumcleaner stemt voor een eigen digicam in amstelveen topic
Verwijderd
3 tal fotos gemaakt met een behoorlijke goedkope digicam.
Maar wilde ze toch delen
het ijselmeer.

Huizen in aanbouw.

mooi stukje weiland

commentaar?
Maar wilde ze toch delen
het ijselmeer.

Huizen in aanbouw.

mooi stukje weiland

commentaar?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 20:57 ]
het goeie voorbeeld?
[niet zeiken maar harde mening]
IMHO zijn dit 2 erg suffe fotoos van hondjes waar je zelf waarschijnlijk een goede band mee hebt, maar voor mij overkomen als 'even testen of de camera het doet'.
[/end]
als die kluwen honden kadervullend zou zijn.. misschien nog.. hehe
[niet zeiken maar harde mening]
IMHO zijn dit 2 erg suffe fotoos van hondjes waar je zelf waarschijnlijk een goede band mee hebt, maar voor mij overkomen als 'even testen of de camera het doet'.
[/end]
als die kluwen honden kadervullend zou zijn.. misschien nog.. hehe
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
@dapo: normaal ben ik niet zo van de mannen asses
maar technisch gezien heeft die 2e foto wel potentie. Je zou hier een crossover van moeten maken dan wordt ie heel cool!
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Verwijderd
om nog iets zinnigs neer te zetten: zonder flits is beter, geeft een stuk minder contrast tussen voorgrond en achtergond
[ Voor 187% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 21:16 ]
Over portretten gesproken, welke vinden jullie mooier? Met flits of zonder flits? Ik neig naar die zonder, met flits vind ik het er zo gesoept uitzien; net alsof het nep is.

(F2.8, 1/60s met)

(F2.8, 1/40s zonder)
Oh en deze twee vond ik ook nog die ik gewoon wel aardig vind. Commentaar?

(F2.8, 0.3s)

(F2.8, 1/320s)

(F2.8, 1/60s met)

(F2.8, 1/40s zonder)

(F2.8, 0.3s)

(F2.8, 1/320s)
[ Voor 7% gewijzigd door Zoijar op 16-05-2003 20:57 ]
Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 20:48:
...maar voor mij overkomen als 'even testen of de camera het doet'.
Zo komen ze niet alleen over, dat zijn ze ook!
[edit]
zoijar: wat vind je van deze belichting:

* HunterPro is trouwens 18 en woont in Den Haag (samen met zijn Nikon Coolpix E5000
[ Voor 19% gewijzigd door HunterPro op 16-05-2003 21:05 ]
Verwijderd
Foto's uit Diergaarde Blijdorp:
http://www.mkiewiet.com
Comentaar is welkom.
Gemaakt met een Canon Powershot S40.
http://www.mkiewiet.com
Comentaar is welkom.
Gemaakt met een Canon Powershot S40.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 21:14 ]
Niet zo heel erg mooi eerlijk gezegd. Ik zou het zo doen denk ik als ik de foto bewerkHunterPro schreef op 16 May 2003 @ 21:00:
zoijar: wat vind je van deze belichting:

Maar het ging om de originelen.
Verwijderd
ik heb nog even gewoon voor de lol naar deze foto lopen staren, en wil nog één keer benadrukken hoe ongelooflijk ik em vind. Vooral omdat ik daar wekelijks langs loop, en die clown altijd zo'n vreselijk verlaten trieste indruk maakt, en jij hebt iets bijzonders van em gemaakt. Petje af!! En dan de kleuren.....en ik vind het ook bijzonder dat zowel de koepel niet overbelicht is, als de clown onderbelicht. Goed staaltje fotografie.
thnx
thnxVerwijderd schreef op 16 May 2003 @ 17:44:
[...]
Een Koei, een koei, zou ik wel aan mijn muur willen. Ik heb alleen nog geen muur....die koei nummer 10 is echt een van de vetste fotos die ik hier in een maand heb gezien.....
schiedam, 25 jaar (ixus v2)
+5 humor-Stef- schreef op 16 mei 2003 @ 18:38:
[...]
Katten? Dakloos? Bij mij niet hoor.
[afbeelding]
Met dank aan de buuv voor het lenen van de kat.
-5 horrorVerwijderd schreef op 16 May 2003 @ 18:40:
so be kind
[afbeelding]
[afbeelding]

Neuh, koeien liepen precies allemaal richting stal terwijl zij nog ff de lekkerste sprietjes wegkaapte die de andere achterlietentwixx schreef op 16 May 2003 @ 19:27:
1e foto is leuk dat je 2 soorten transport en hun ondergrond hebt vast weten te leggen.
3e is een leuk standpunt maar jammer dattie scheef is.
nou, jij schiet anders ook aardig op met je 23Zoijar schreef op 16 mei 2003 @ 19:58:
Ik ben een soort van a'veener, woon in amsterdam buitenveldert, dus vlak bij de grens. Tegenover cafe 1890 zeg maar. En ik ben 23 en doe donald duck na (daar hoe je niet zooo oud voor te zijn hoor)
Niets overgehouden van het kijken naar Han?
de 3e is niet ok; het lijkt of ze ziek is, maakt een ongelukige indruk.Zoijar schreef op 16 mei 2003 @ 20:50:
Over portretten gesproken, welke vinden jullie mooier? Met flits of zonder flits? Ik neig naar die zonder, met flits vind ik het er zo gesoept uitzien; net alsof het nep is.
[afbeelding]
(F2.8, 0.3s)
De belichting is goed, tikje hard misschien, en de achtergrond is rommelig.
Van de 4 wel de meest interessante. (of zou dat komen doordat het een vrouw in bed is
Aero: blij dat je er ook achter komt
Tis echt een meesterwerkje... en dan doe ik um nog te kort.
Tazz, ik denk dat je die clown de dag van z'n leven bezorgt als je um zo, inclusief passe-partout met text, op 30x40 laat afdrukken en aan hem schenkt
hee.. ik vroeg me af of er al opgemerkt was dat die clown werkelijk geweldig is!
)
ben je er voor op de grond gaan liggen trouwens?
Nog een vraag: hoe maken jullie die kadertjes? (ja ik snap wel hoe maar batchen jullie die of elke keer manueel?)
ben je er voor op de grond gaan liggen trouwens?
Nog een vraag: hoe maken jullie die kadertjes? (ja ik snap wel hoe maar batchen jullie die of elke keer manueel?)
ff een action bij elkaar klikken in Photoshop en die laat ik elke keer op m'n platen los 
Foto opknappen en gelijk ff op play drukken; foto gesaved met 'save for web' in een apart foldertje..
Foto opknappen en gelijk ff op play drukken; foto gesaved met 'save for web' in een apart foldertje..
Kadertjes ben ik persoonlijk niet zo dol op. PS-en evenmin maar ik denk dat de clown van Tazzzmaniac momenteel de beste shot is dit ik hier gezien heb. Mooi gedaan Taz!
[ Voor 3% gewijzigd door -Stef- op 16-05-2003 22:41 ]
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Verwijderd
Jeri,
Kun je dat hondje niet terugzetten? Vond hem leuk, zeker na al die poezen plaatjes
Jazzper is schijnbaar niet zo'n subtiel type.
De foto's van Ricardo, tazzzmaniac (bruut!), wolly_a, dapo1981 (gewaagd), Hangloozz (zoals gewoonlijk) kon ik zeer waarderen.
Kun je dat hondje niet terugzetten? Vond hem leuk, zeker na al die poezen plaatjes
De foto's van Ricardo, tazzzmaniac (bruut!), wolly_a, dapo1981 (gewaagd), Hangloozz (zoals gewoonlijk) kon ik zeer waarderen.
Is dit wat, of kan ik beter een kortere sluitertijd gebruiken?

iso 200
1/50 sec.
f 2.8

iso 200
1/50 sec.
f 2.8
Met een kortere sluitertijd wordt de foto alleen maar donkerder. Zo is het een goede foto.Azrael schreef op 16 May 2003 @ 23:08:
Is dit wat, of kan ik beter een kortere sluitertijd gebruiken?
[afbeelding]
iso 200
1/50 sec.
f 2.8
mooi
mooie kleuren en goede compo. Toch lijkt er iets te missen..maar weet niet wat.
al met al een fraaie plaat.
btw: blad op z'n engels is leaf
@Azrael:
heb je nog geprobeerd een langere sluitertijd te nemen?
lijkt me namelijk nog mooier en meer dynamiek in de foto brengen.
iets van F8 en 1sec ofzo.
Wat ik nu niet mooi vind is dat de beweging zo minimaal is dat het bewegingsonscherpte van de cameraman lijkt.
De omgeving is in ieder geval wel mooi uitgelicht.
Ziet er trouwens super sfeervol uit; waar is het?
kun je dit motiveren?-Stef- schreef op 16 mei 2003 @ 22:40:
Kadertjes ben ik persoonlijk niet zo dol op. PS-en evenmin
ik snap niet zo goed wat er mis is aan nabewerking, zeg maar wat de ontwikkelcentrale voor jou doet maar wat je nooit ziet
Kadertjes, ala, da's een persoonlijke smaak maar vroeger vond ik dat al zoveel meerwaarde hebben: die vergeelde foto's van opa op mat papier met zo'n wit randje erom
[ Voor 25% gewijzigd door Hangloozz op 16-05-2003 23:49 ]
@azrael: zie ik daar de kermis waar al die ommelanders momenteel lopen?
@ Jeri: Dat was ook weer niet mijn bedoeling... het is mijn mening he, net of ik almachtig ben (gmfff gelukkig niet), dus hup terugplaatsen, misschien hebben anderen er een andere mening over! hangloozz, ehm.. is dat exportable dat scriptje? als in hebbe hebbe? Of kan ik zelf zon macro recorden ergens?
@ Jeri: Dat was ook weer niet mijn bedoeling... het is mijn mening he, net of ik almachtig ben (gmfff gelukkig niet), dus hup terugplaatsen, misschien hebben anderen er een andere mening over! hangloozz, ehm.. is dat exportable dat scriptje? als in hebbe hebbe? Of kan ik zelf zon macro recorden ergens?
Paar fototjes geschoten deze week 
en voor de laatste foto een beetje met instellingen lopen rotzooinen om een oud uiterlijk te krijgen incl ruis.

iemand tips omtrent mijn foto's of ander commentaar
en voor de laatste foto een beetje met instellingen lopen rotzooinen om een oud uiterlijk te krijgen incl ruis.

iemand tips omtrent mijn foto's of ander commentaar
voor mensen weer foto's weghalen (*grin*): "IMHO he", denk erom!
vuur: mag van mij scherper
lucht: lucht ben niet weg van
auto: die vind ik dan wel weer supercool, compositie, jaren 60 blauw vs (achter)grond! top
wagenwiel: goed op weg maar vooral het grain doet hem erg fotosoeperig aan.
zoiets?
vuur: mag van mij scherper
lucht: lucht ben niet weg van
auto: die vind ik dan wel weer supercool, compositie, jaren 60 blauw vs (achter)grond! top
wagenwiel: goed op weg maar vooral het grain doet hem erg fotosoeperig aan.
zoiets?
Verwijderd
Best strakke pic's slaiter. Maar wat bedoel je met 'met de instellingen lopen klooien'? Als je het mij vraagt heb je de compression rate gewoon flink hoog staan...
hehe, ik ruik een hoop Photoshop-n00bs die nodig eens een korte cursus moeten gaan volgen
Photoshop/PaintShopPro is onmisbaar als je echt je foto's goed wilt gaan verzorgen.
Soms zijn compleet mislukt gewaande foto's nog redelijk op te halen met wat schuiven en prutsen.
Tijdens het leerproces kom je ook de term 'actions' tegen: een soort cassetterecorder voor handelingen.
Als je zeker weet dat je een behandeling van een foto vaker nodig gat hebben is het raadzaam om zo'n action aan te maken.
Je start simpelweg voor het editten de bandrecorder, doet je ding, en stopt hem weer.
Later kun je gewoon op de play-button drukken als je dezelfde handelingen weer wilt gebruiken voor een andere foto.
Heb je een hele map foto's die je wilt aanpakken dan creeer je een batch, een geautomatiseerd proces waarbij een bepaalde handeling op elke foto in die map losgelaten wordt en opnieuw opgeslagen (op een andere plaats).
Stel nou dat je altijd dezelfde kleur/contrastafwijking van je G3 corrigeert dan kun je daarvan een action maken en die over elke serie foto's batchen die je maakt.
Resultaat: je kunt GoT of DPZ uitchecken met een bruine pretpaal terwijl op de achtergrond je foto's gecorrigeerd worden, voorzien worden van een kader en op je vaste locatie gezet worden..
proost
Photoshop/PaintShopPro is onmisbaar als je echt je foto's goed wilt gaan verzorgen.
Soms zijn compleet mislukt gewaande foto's nog redelijk op te halen met wat schuiven en prutsen.
Tijdens het leerproces kom je ook de term 'actions' tegen: een soort cassetterecorder voor handelingen.
Als je zeker weet dat je een behandeling van een foto vaker nodig gat hebben is het raadzaam om zo'n action aan te maken.
Je start simpelweg voor het editten de bandrecorder, doet je ding, en stopt hem weer.
Later kun je gewoon op de play-button drukken als je dezelfde handelingen weer wilt gebruiken voor een andere foto.
Heb je een hele map foto's die je wilt aanpakken dan creeer je een batch, een geautomatiseerd proces waarbij een bepaalde handeling op elke foto in die map losgelaten wordt en opnieuw opgeslagen (op een andere plaats).
Stel nou dat je altijd dezelfde kleur/contrastafwijking van je G3 corrigeert dan kun je daarvan een action maken en die over elke serie foto's batchen die je maakt.
Resultaat: je kunt GoT of DPZ uitchecken met een bruine pretpaal terwijl op de achtergrond je foto's gecorrigeerd worden, voorzien worden van een kader en op je vaste locatie gezet worden..
proost
Dit topic is gesloten.