Cooler Master Aero 7 Led

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 703 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:06

Maku

Derp

je kan ook de fan uit een ledfan trekken en dan de overblijfselen tussen de aero cooler doen en de heatsink .. hij koelt er niet minder om .. is mooier en is STILLER ... dat hoge fohn geluid gaat er dan van af en je hoort op volle toeren meer een hard geblaas ipv echt teeringherrie zoals normaal ... zeer aan te raden ik heb het met een akasa ledfan gedaan en daar dan UV leds in gezet ... :)

[ Voor 3% gewijzigd door Maku op 26-08-2003 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 20:49
Maku schreef op 26 August 2003 @ 20:31:
je kan ook de fan uit een ledfan trekken en dan de overblijfselen tussen de aero cooler doen en de heatsink .. hij koelt er niet minder om .. is mooier en is STILLER ... dat hoge fohn geluid gaat er dan van af en je hoort op volle toeren meer een hard geblaas ipv echt teeringherrie zoals normaal ... zeer aan te raden ik heb het met een akasa ledfan gedaan en daar dan UV leds in gezet ... :)
Heb je daar foto's van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

Nee sorry mijn zusje heeft de digicam bij dr ... ik kan er wel een foto van maken als me plexi kast binnen is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 18:58
Ik heb nu mijn Coolermaster Aero 7+ installed en hij hangt op een AMD 1800+ Tbred die nu in plaats van 1533 mhz 1800 mhz loopt en dat op een Vcore van 1.75 Volt.

De temps zijn als volgt:
Idle: 42 C
Stressed: 46 C

En dit allemaal in een kast met twee casefans, dus dat is best redelijk denk ik of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die presteerd idd niet slecht, is het vanwege het design of doodgewoon dat het dood punt van de fan nu nimmer is ?

Verwijderd

De 7 lite wordt nu voor 20,= aangeboden bij de pc-boer om de hoek zie ik in een foldertje.

Zijn er bij de lite ook binnenbrandjes opgetreden?

• victenn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:51
Of er binnenbrandjes zijn opgetreden weet ik niet maar ik heb wel in een review gelezen dat de lite versie beter koelt er de gewone.

Ik ben zelf ook van plan om een aero 7 lite te kopen.

Last FM

Verwijderd

Al iemand die z'n Zalman 6000 heeft vervangen door een aero 7 (lite)?

Die laatste heb ik zelf en doet het wel redelijk: 32° idle (Vcool) en 52° stressed

De CNPS 7000A-CU lijkt me ook geweldig maar is een beetje prijzig.

De lite zou met z'n intake precies voor het gat aan de achterkant van m'n behuizing komen zodat er dus koele buitenlucht aangezogen kan worden.

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:14

BioHazard

*\o/*

WOW CHECK DE COOLERMASTER SITE!! Sorry about caps maar dit is kicke! De Jet cooler! :P Based op de Aero!

Verwijderd

Ik heb de koeler zelf ook en ik vind hem echt tegek!! Echt een goede, stille koeler! :)

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

• victenn
Zo die ziet er vet uit, hopelijk komt er ook een AMD versie van de jet cooler.

Last FM

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Whoa, die ziet er kick ass uit :D Ik hoop idd dat ie binnenkort ook voor AMD uitkomt want dan heb ik nog iets moois voor in me kast voordat ik naar OverLAN ga })

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Staat de term jet voor het geluid dat ie produceert? :)

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-06 14:51

Macabre

Euhh...

De Jet 7 voor AMD CPU's

- En een review van THG
- Nog eentje van R&B Mods

BTW. De naam Jet is afgeleid van de vorm van de cooler (lijkt op een vliegtuigmotor :P )

[ Voor 67% gewijzigd door Macabre op 25-09-2003 09:41 ]

..:: Specs ::..

Verwijderd

Wanneer is deze in Nederland te koop? :P

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Hehe. :D Dit ding ziet er echt grappig uit!
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com/product_common_images/83ab7418d6ba0562114d7f7eb429446b.jpg

Er blijven maar koeler uitkomen voor socket-A... ik vraag mij af hoe dat met de nieuwe Athlon 64 (FX) sockets zal gaan.

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Enig idee waar of wanneer deze in Nederland te verkrijgen is? :S

Verwijderd

Ik kan me niet voorstellen dat ie echt stil is (kleine luchtinlaat dus meer geluid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzems
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08-2024
ONgeloofelijk kitcherig premod BAH ding die jet :x
Kan me neit voorstellen dat zo'n ding mooi staat in je case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Hier nog een review van de Jet, staat ook een foto bij als ie in een kast zit:
Metku coolermaster Jet review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-06 14:51

Macabre

Euhh...

Presteert bagger btw......ziet er wel cool uit...

Ik denk dat coolermaster deze draad heeft gelezen en er zelf maar iets aan heeft gedaan aangezien hier niemand het nog voor elkaar heeft gekregen.

Zou ik ook doen :P

..:: Specs ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem wel mooi, met dat blauw en rood, maar ik hou het wel lekker bij mijn coolertje :| Hij is mooier, maar ik denk niet dat hij echt beter is. Hij is wel een lust voor het oog :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Dan vind ik de Aero 7/+ toch mooier, eventueel met een blauw ledje of zo. Dan licht da zo helemaal op met die half doorzichtige plexiglas rond de fan zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
pisart schreef op 26 september 2003 @ 23:07:
Dan vind ik de Aero 7/+ toch mooier, eventueel met een blauw ledje of zo. Dan licht da zo helemaal op met die half doorzichtige plexiglas rond de fan zelf.
Ja, ik heb dat dus ff geprobeerd, maar hoe kan je die led er het beste in doen? een gaatje boren in dat plastic? of gewoon de kabeltjes tussen de heatsink en de blower proppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Ik denk dat het beste is als je de fan vanboven ff afhaalt en open doet. Dan de kabel met de led zo tss de fan en de omhulsel naar het hoogste punt trekken en daar de led vastmaken (met plakband of zo dan kan je het nog makkelijk afhalen als het moet.) Een gat boren vind ik beetje onnuttig als het ook op een andere manier gaat :)

• Brammel
pisart schreef op 26 September 2003 @ 23:55:
Ik denk dat het beste is als je de fan vanboven ff afhaalt en open doet. Dan de kabel met de led zo tss de fan en de omhulsel naar het hoogste punt trekken en daar de led vastmaken (met plakband of zo dan kan je het nog makkelijk afhalen als het moet.) Een gat boren vind ik beetje onnuttig als het ook op een andere manier gaat :)
En de kabels dan tussen de heatsink en het "doorzichtige" omhulsel van de blower doen? (hierdoor kan je namelijk de schroefjes niet helemaal meer aan draaien

• pisart
  • Niet online
Ja, ofwel tussen de vinnen (die rechtopstaande dingen voor de warmte weg te leiden) en dan kan je die omhulsel wel vastdraaien, maar mss is da slecht voor de draad (kan smelte of zo :?)
Zou dat slecht zijn als je de omhulsel niet meer helemaal kunt vastschroeven? :? Mss kan je een langere schroef neme zodat je toch zkr bent dat die vastzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Sorry voor deze trap :)

Alleen ik heb wat vragen over de aero 7+ lite:

Waarom koelt deze beter dan de gewone versie van de aero 7+? Terwijl ik uit de site van coolermaster haal dat de 7+ het koelblok geheel uit koper bestaat en bij de lite alleen een deel in het midden koper is die de core raakt?

Is het raadzaam om bij zo`n gewicht (426 gram) een Koper spacer tussen te plaatsen :? Of gaat dit ten koste van de koel eigenschappen?

En is er ook een versie met een zwart 3.5 inch plaatje :? Of wordt dit modden?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-09 21:10
Ik heb coolermaster jet 7 , @ ful speed issie nog steeds stil en coolt goed ( 2600+@ 37Graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:08
Kan die Jet beter coolen dan de Aero7 (+) ?

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Sluuut schreef op 30 december 2003 @ 14:57:
Kan die Jet beter coolen dan de Aero7 (+) ?
Nee, koelt zelfs slechter, omdat ie niet compleet van koper is (oa)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik vind die koelen niet relaxt, koelt niet lekker, maakt veel lawaai als je hem hoger zet. Daarom stap ik over op WC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de aero7+ en hij koelt echt geweldig. Alleen zuigt hij bij mij enorm veel stof aan en dat blijft nu allemaal in die behuizing zitten, hoe kan ik dit eruithalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 16:04:
ik heb de aero7+ en hij koelt echt geweldig. Alleen zuigt hij bij mij enorm veel stof aan en dat blijft nu allemaal in die behuizing zitten, hoe kan ik dit eruithalen?
Met een busje perslucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Verwijderd schreef op 30 december 2003 @ 16:04:
Of je zet gewoon stoffilters achter je intake fans.

Ik heb de Jet7 gekocht en hij maakt echt een takke herrie als hij volop draait.. maarja dat zei de naam "Jet" natuurlijk ook al ;)

Anyway, ik draaide eerste zonder de fan, toen werd hij 80 graden... toch maar fan aangezet :+
Nu draait mijn AMD 2800+ op 2400MHz. Idle 32 graden, stressed 50.

Overigens bij MyCom voor 39 eurotjes gekocht, ze hadden de Aero7+ niet meer...

Ik heb wat pics gemaakt, filmpje van 3mb staat ook onderaan die url!

[ Voor 29% gewijzigd door Sluuut op 30-12-2003 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Ik geef dit topic maar eens ff een trap :)

Ik ben van plan de aero 7+ lite te kopen, is deze een goede cooler (en moet goed coolen @ low rpm anders ik niet ken :Z ) Want ik heb nu een whisperrock III van meneer spire maar wordt nog kei en kei heet 50 graden idle en 57 graden stressed. Is dit een goede cooler voor een amd athlon 1000 mhz :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
Je haalt volgens mij 2 coolers door elkaar ;), je hebt 3 versies:
- de lite
- de gewone
- de + versie (deze is volgens mij een vervanger voor de gewone omdat die wel eens uitfikte)

Ik heb ook de Coolermaster aero 7 lite. Hij draait op mijn AMD 2500+ (stock speed) en de temperaturen: idle 34, stessed 39. De cooler staat op 2500 toeren 3500 is maximaal en dan maakt hij echt een takke herrie. Nu staat ie op een geluidniveau ongeveer gelijk aan mijn voeding.

Let wel op ik heb geen casefans en ook geen koelprut op mijn cooler :X gewoon dat standaard plakkertje. Als je dat wel doet zal de temperatuur wel lager worden.

edit: De temperaturen klopten niet, dus heb ik die aangepast. Die er stonden waren van toen ie nog was overgeklokt (instabiel dus terug op standaard settings)

[ Voor 34% gewijzigd door victenn op 20-01-2004 22:24 ]

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee, Ik heb ook Aero 7,
Goede koeler alleen op 3500rpm idd een pokke herrie maar er zitten daar tussen ook nog genoeg standen die niet zo veel lawaai maken, 1900rpm is wel lekker zacht :D

Ik hou me AMD Duron zo beetje op 35 graden idle en zo 42/43 stressed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

victenn schreef op 20 januari 2004 @ 00:22:
Je haalt volgens mij 2 coolers door elkaar ;), je hebt 3 versies:
- de lite
- de gewone
- de + versie (deze is volgens mij een vervanger voor de gewone omdat die wel eens uitfikte)

Ik heb ook de Coolermaster aero 7 lite. Hij draait op mijn AMD 2500+ (stock speed) en de temperaturen: idle 39, stessed 45. De cooler staat op 2500 toeren 3500 is maximaal en dan maakt hij echt een takke herrie. Nu staat ie op een geluidniveau ongeveer gelijk aan mijn voeding.

Let wel op ik heb geen casefans en ook geen koelprut op mijn cooler :X gewoon dat standaard plakkertje. Als je dat wel doet zal de temperatuur wel lager worden.
Een pot nat allemaal, maar ik heb begrepen dat de lite beter koelt dan de 7 of + variant :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Meneer aard schreef op 20 januari 2004 @ 17:35:
[...]

Een pot nat allemaal, maar ik heb begrepen dat de lite beter koelt dan de 7 of + variant :?
Dat lijkt me eigenlijk sterk? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Bi0Hazard schreef op 20 januari 2004 @ 17:37:
[...]

Dat heb ik hier en daar gehoord, staat ook in dit topic 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Bi0Hazard schreef op 20 januari 2004 @ 17:37:
[...]

Ik wou net zeggen, pak een grote bak koffie en lees het topic ff, dan kom je erachter dat de lite beter koelt :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victenn
De derde hit bij google: http://www.google.nl/sear...lermaster+aero+7+lite&lr=

Daar staat deze review: http://www.datafuse.net/aerolite.php

Waarin te lezen valt dat ie beter is. Daarom heb ik ook de Lite (ipv de +) gekocht voor maar 19 euro bij de mycom :*)

edit: Los gekocht en moest dus bij een winkel in de buurt omdat de verzendkosten anders in verhouding duurder waren.

[ Voor 19% gewijzigd door victenn op 20-01-2004 21:20 ]

Last FM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

victenn schreef op 20 januari 2004 @ 20:18:
De derde hit bij google: http://www.google.nl/sear...lermaster+aero+7+lite&lr=

Daar staat deze review: http://www.datafuse.net/aerolite.php

Waarin te lezen valt dat ie beter is. Daarom heb ik ook de Lite (ipv de +) gekocht voor maar 19 euro bij de mycom :*)
Das duur :o Bij perfect systems waar ik `m ga bestellen met een hoop andere zooi maar 17.91 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

NOg ff een kick :)

Ik zit echt nu met het handen in het haar qua betreft deze cooler.

Ik haal in de zomer temps 50 idle en 57 stressed met een eerder aangegeven cooler; spire whisperrock III met een airflow van 38 cfm.

Zullen deze temps lager worden als ik een aero 7 lite op zet :? Want volgens de site van coolermaster en de video review van 3dgameman.com zeggen het volgende: Coolermaster zegt @ site dat deze direct naar beneden blaast en direct de middelste van de heatsink raakt waar de core zit, is dit de reden van een laag cfm gehalte :? Namelijk 10-20 CFM. In tegenstelling tot een tradionele cooler+fan die de fan naar de zijkant blaast ipv naar de midden van de sink waar de core zit.

Gaan deze temps nu ook echt omlaag bij dit soort type fan, de blower versie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een Aero 7+, die lijkt echt op te stijgen als je hem vol aan zet, maar op een lager toerental komt ie niet boven de rest van mn systeem uit. Ik vind idd ook dattie een beetje weinig lucht verplaatst, heb alleen geen goede 80mm fan bij de hand om te testen of die beter werkt. Dat wil ik nog wel een keertje doen, en dan bijvoorbeeld met temp.sensortje zodat niet meer lawaai wordt geproduceerd dan nodig :+

De temps die ik haal verschillen nogal eens, maar nonstop stressen brengt hem nooit tot boven de 52 graden (op acceptabel geluidsniveau). Op het moment dat ik dit tik issie 36,50 graad (interne processor temp. sensor uitgelezen met winbond hardware doctor op een NF7-S), en dat ook met 100% stress.

[antzfuck]
Wat ik trouwens bij de reviews altijd vervelend vindt is dat ze daar het mobo gewoon open bloot hebben liggen, dus in een gesloten case zijn de temperaturen altijd wel hoger, het lukt natuurlijk niet om in je case écht op kamertemp. te zitten, je zit altijd wel iets hoger
[/antzfuck]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 08:32:
Ik heb hier een Aero 7+, die lijkt echt op te stijgen als je hem vol aan zet, maar op een lager toerental komt ie niet boven de rest van mn systeem uit. Ik vind idd ook dattie een beetje weinig lucht verplaatst, heb alleen geen goede 80mm fan bij de hand om te testen of die beter werkt. Dat wil ik nog wel een keertje doen, en dan bijvoorbeeld met temp.sensortje zodat niet meer lawaai wordt geproduceerd dan nodig :+

De temps die ik haal verschillen nogal eens, maar nonstop stressen brengt hem nooit tot boven de 52 graden (op acceptabel geluidsniveau). Op het moment dat ik dit tik issie 36,50 graad (interne processor temp. sensor uitgelezen met winbond hardware doctor op een NF7-S), en dat ook met 100% stress.

[antzfuck]
Wat ik trouwens bij de reviews altijd vervelend vindt is dat ze daar het mobo gewoon open bloot hebben liggen, dus in een gesloten case zijn de temperaturen altijd wel hoger, het lukt natuurlijk niet om in je case écht op kamertemp. te zitten, je zit altijd wel iets hoger
[/antzfuck]
Ik neem aan dat je voor deze cooler een normaal design ding had :? Wat zijn jouw bevindingen van de aero ten opzichte van een normaal cooler :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:20

Bjk

Ik sta op het punt een Aero 7 Lite te halen. Ik heb een AMD Athlon 2200+ XP. Met mijn huidige cooler word hij Idle zon 52 graden en stressed 58. Dat vind ik niet echt goede temps. (Op het moment heb ik: Zalman CNPS3000-Cu) Geluidsoverlast maakt me niet zo uit, ik heb toch altijd muziek aan :). Iemand een idee of dit een goede cooler is? En wat voor temps kan verwachten op max rpm en normaal? Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Ik haal met een 7+ stressed op 1.5v zo'n 50° op laagste rpm, als ik het voltage verhoog tot standaard dan 53° ofzo en op max rpm een verschil van 4-5°, maar dat vin ik niet de moeite waard om zoveel lawaai aan te horen voor zo'n kleine winst.
Ik heb nog 4 x 80mm en 1x 92mm (2 inttake en 3 outtake) fans, allemaal op 5v. Dus de temps vallen wel mee.

[ Voor 3% gewijzigd door pisart op 24-01-2004 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:20

Bjk

Ik heb zelf 2x80mm fans en een voeding met 2 fans. Hopelijk is dat voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
De 7 lite moet zelfs beter koelen dan de 7+, dus daar zal je niet zoveel problemen mee hebben. Mijn casetemp is idle zo'n 28° op 1.5v en stressed 30° na 18u prime95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Nu online

Meneer aard

Porsche rulez!

pisart schreef op 24 januari 2004 @ 16:57:
De 7 lite moet zelfs beter koelen dan de 7+, dus daar zal je niet zoveel problemen mee hebben. Mijn casetemp is idle zo'n 28° op 1.5v en stressed 30° na 18u prime95.
Das een lekkere temp :P

Maar zal deze een 1000 mhz dondervogel koel houden @ 30 graden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Koel denk ik niet echt :p, maar je temps zullen normaal niet de 60° overschrijden op laagste rpm (zo'n 1900rpm, vanaf 2400rpm komt deze boven de casefans uit), ik denk een stukje daaronder, zolang je niet gaat overklokken.

[ Voor 21% gewijzigd door pisart op 25-01-2004 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 januari 2004 @ 08:32:

[antzfuck]
[/antzfuck]
zeg kerel , ik zie dat jij zogenaamt de interne sensor van de cpu uitleest. Hoe heb je die gedaan. De temp die alle proggie's normaal weergeven is gewoon sockettemp dus heb je hier een update voor ofzo ?? of zit je ons nu gewoon voor de gek te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

tip 1 pak en oude 80mm fan rag de fan er uit en stop de huls tussen de koelblok en de blower ... geen hogereof lagere temps wel het hoge toontje van de koeler er af ( pak een ledfan is cool gezicht )

tip 2 houd de aero schoon .. als er stof in de kleine schoepen komt koelt ie al snel voor geen meter meer

tip 3 arctic silver doet wonderen

Tip 4 laat de aero fan er op hij blaast als een motherfucker op 12v als je m van het koelblok af hebt ... lijkt me echt bullshit dat het 20 cfm is .. daar komt bij dat een 80 mm normale fan slechter presteerd dan die fan die er op zit ( i know .. geprobeert met een 80mm enermax @ 12v )

tip 5 mijn aero begon na +- 8 maanden herrie te maken .. motortje zal wel gaar zijn .. das wel @ 24/7 aan staan .. motortje olien zal wel helpen.

tot zoverre mijn tips en ervaringen met de aero 7+..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb nu ook al enkele maanden een aero 7+ op een 2200+ ! De temps zijn op 12v idle 31.5°, en stressed 35-36°. :) Zet ik em zo dat hij niet meer boven de andere fans van m'n systeem uitkomt van lawaai, dan koelt ie nog steeds zeer goed: idle 36°, stressed 39-40° !! 8)

Een aero 7+ tezamen met arctic silver 3 doen wonderen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 22:03:

Een aero 7+ tezamen met arctic silver 3 doen wonderen :Y)
Dat zeg ik gamma :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meneer aard schreef op 22 januari 2004 @ 15:15:
[...]

Ik neem aan dat je voor deze cooler een normaal design ding had :? Wat zijn jouw bevindingen van de aero ten opzichte van een normaal cooler :?
Ik hep mijn 2500+ nooit zonder de Aero 7+ gedraaid, die had ik er al vanaf het begin bij. De boxed cooler draait nu zijn rondjes in de pc van me zus (Duron 1300).
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 20:53:
[...]

zeg kerel , ik zie dat jij zogenaamt de interne sensor van de cpu uitleest. Hoe heb je die gedaan. De temp die alle proggie's normaal weergeven is gewoon sockettemp dus heb je hier een update voor ofzo ?? of zit je ons nu gewoon voor de gek te houden ;)
Neem me niet kwalijk in dat geval, ik meende argens op de site van Abit tegen te komen dat de NF7-S de diodetemp uitleest... als dat niet het geval is tja.. mijn fout dan 8)7

BTW: Kep gisteren nog even een zoektochtje gehouden op de Abit-site maar kon het toch niet weer terugvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
heej

ik heb ook een CoolerMaster aero7 en vraag me af of ik hier ook voordeel mee doe als ik er een gewonen 80x80 fan op richt, die koude lucht naar de cooler blaast, en nog een vraag ziet die cooler er alleen maar mooi uit of presteerd ie ook echt goed?!?!?!? :)

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 08:21
Ik heb een Aero7+ op mijn 2600+ en dit word zown 56 gradden stressed.
Ik heb casefan's zat toch wel aardig koelertje niet gek duur, alleen wel veel herrie als je hem voluit zet maar vind ook dat er zo goed als geen temp verschil is tussen voluit of op de halve snelheid. Voor specs check me sig. Owjah me koelpasta is artic silver 5 :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Xiqum op 27-01-2004 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren ook maar een Aero 7 plus opgehaald

Mijn temps op een XP2600+ @ 2.15ghz

1900 toeren: 56 graden stressed
3500 toeren: 47 graden stressed

Idle doe ik niet aan, ik draai een koe ;)

ben er wel tevreden over, alleen jammer dat de front bay niet past bij mijn kast, ik heb een H600B en dan steekt ie niet ver genoeg uit

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2004 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 11:54:
Gisteren ook maar een Aero 7 plus opgehaald

Mijn temps op een XP2600+ @ 2.15ghz

1900 toeren: 56 graden stressed
3500 toeren: 47 graden stressed

Idle doe ik niet aan, ik draai een koe ;)

ben er wel tevreden over, alleen jammer dat de front bay niet past bij mijn kast, ik heb een H600B en dan steekt ie niet ver genoeg uit
Bij mij past die front bay ook niet ivm een deurtje. Heb daarom ff baybus gemaakt, en ben nog op zoek naar een knop voor over die potmeter die minder ver uitsteekt dan diegene die er bij wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Laatst online: 26-08 20:39
Ik heb ook de coolermaster aero 7+ gekocht
nu heb ik ook een coolermaster aerogate II. Ik zou dus graag deze gebruiken om de snelheid van de fan te regelen zonder de bijgeleverde potmeter.

Hoe moet dit juist?

Aan de aero 7+ zijn deze aansluitingen
een 4pins molex (voor de stroom)
een 3 pins plugje voor moederbord met enkel gele kabel aangesloten
de snelheidsregelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
'k Weet niet of 't al gezegd is, want ik heb geen zin om 15 pagina's door te lezen :)
Maar is het al opgevallen dat een normale proc fan naar de processor toe blaast terwijl deze juist van de processor af zuigt. Iemand weet waarom opeens zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Ummm volgens mij scooped ie toch echt lucht op de proc? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizmoke
  • Laatst online: 26-08 20:39
Het gaat dus niet werken om de fan te regelen via de coolermaster aerogate II. Raar een cooler van coolermaster die niet op coolermaster past.

Nu vraag ik me wel af voor wat het bruine verbinding is voor bv op het moederbord met enkel de gele kabel?

Voor ik em er ga insteken.

Hoe haal ik het best de oude koelpasta eraf van de processor? (wc papiertje?)

Ik heb ook een tubeje artic silver 5 meegebracht, dat is toch gewoon een klein druppeltje enkel op de core doen en wat uitwrijven. Tis een amd xp 2500

[ Voor 35% gewijzigd door Gizmoke op 17-02-2004 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Gizmoke schreef op 17 februari 2004 @ 20:22:
Het gaat dus niet werken om de fan te regelen via de coolermaster aerogate II. Raar een cooler van coolermaster die niet op coolermaster past.

Nu vraag ik me wel af voor wat het bruine verbinding is voor bv op het moederbord met enkel de gele kabel?

Voor ik em er ga insteken.

Hoe haal ik het best de oude koelpasta eraf van de processor? (wc papiertje?)

Ik heb ook een tubeje artic silver 5 meegebracht, dat is toch gewoon een klein druppeltje enkel op de core doen en wat uitwrijven. Tis een amd xp 2500
Met een beetje nagellakremover (aceton) of zoiet met een papieren doekje ofzo. Klein druppelke in het midden van de core, nie teveel en goed uitsmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08 21:35
Bi0Hazard schreef op 17 februari 2004 @ 19:42:
Ummm volgens mij scooped ie toch echt lucht op de proc? :?
Aan de vorm van de bladen te zijn doet het mij denken dat ie met de klok mee draait hoor! En dan zuigt ie naar mijn mening B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Euhm, hij blaast wel degelijk lucht door de heatsink hoor, zou anders toch niet zo goed werken...
Kijk maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Heb dan een Aero4 maar ok 50-50 :P
Hij scooped lucht erop aan de ene kant en zuigt af aan de andere 8)7 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Bi0Hazard schreef op 18 februari 2004 @ 10:21:
Heb dan een Aero4 maar ok 50-50 :P
Hij scooped lucht erop aan de ene kant en zuigt af aan de andere 8)7 :/
Ik volg je niet helemaal hoor, misschien als je al eens zou beginnen met wat duidelijkere zinsbouw... (bvb. scoopen, wtf is dat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben al geruime tijd dik tevreden over mijn Aero 7+.. dingetje houd mijn 2600+ (standaard speed en Vcore) heerlijk stil op 33 graden, en op full load 36-37 :o

ben alleen een beetje bezorgd over die horror verhalen van ontploffende fans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
De doorbrannende fans was alleen voor de Aero 7, daarom heeft coolermaster de +-versie uitgebracht :) Dus je hoeft je geen zorgen te maken en het was dacht ik alleen als je hoge rpm's draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Ontploffende fans? Hoezo? Nog niets van gehoord, ik ben ook heel tevreden over men Aero7+, superkoeler voor een lage prijs! (zolang hij niet ontploft!?)

edit:
Oef...

[ Voor 8% gewijzigd door Ranzy op 20-02-2004 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe dan ook, als je dat soort dingen hoord.. begin je te twijevelen.. Maar goed, ben tot zover wel tevreden met mijn fan. hoop ook dat dat langere tijd duurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramoonus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 15:59

Ramoonus

Banaan

ik vind het maar een erg lelijk ding
bah

888 voor ondertiteling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ranzy

Ranzy

Live 'till You Die

Tsja, zolang hij maar koelt, en dat doet hij goed!
Pagina: 1 2 3 4 Laatste