Cooler Master Aero 7 Led

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 706 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:56
die fan regelaar aan de achterkant kan ik nietgebruiken, daar zit bij mij alles al vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:09

Meneer aard

Porsche rulez!

als ik die verhalen nu hoor, is die aero 7 ook geschikt voor een amd thunderbird 1000mhz?
guppie15 schreef op 30 May 2003 @ 18:59:
die fan regelaar aan de achterkant kan ik nietgebruiken, daar zit bij mij alles al vol
dan mod je `m toch gewoon een leeg 5.25 inch bay. :+

[ Voor 59% gewijzigd door Meneer aard op 30-05-2003 22:09 ]

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

In mijn kast heb ik die knop aan de voorkant zitten. Ik heb een Antec WS835SX en het plaatje met de knop erop zit iets verder naar achteren dan mijn floppy drive, dat kon helaas niet anders. Die knop is ongeveer 1,5 cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:56
hehe, modden doe ik graag maar ik ga geen extra 5.25 inch bay modden, want die zijn ook op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
guppie15 schreef op 30 May 2003 @ 22:31:
hehe, modden doe ik graag maar ik ga geen extra 5.25 inch bay modden, want die zijn ook op :)
Wat heb jij allemaal in de case gepropt man :) Of heb je zo'n kleine case.

[ Voor 3% gewijzigd door Yokozuna op 30-05-2003 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
als ik die verhalen nu hoor, is die aero 7 ook geschikt voor een amd thunderbird 1000mhz?
Een Aero7 kan een 2.4GHz Athlon XP Thoroughbred-B onder de 60 graden houden, dus moet ook wel lukken met een 1GHz Thunderbird (ookal worden die warmer op gelijke snelheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Yokozuna schreef op 30 May 2003 @ 22:39:
[...]
Een Aero7 kan een 2.4GHz Athlon XP Thoroughbred-B onder de 60 graden houden, dus moet ook wel lukken met een 1GHz Thunderbird (ookal worden die warmer op gelijke snelheid).
maar ik hou m`n proc op 50 graden in de zomer idle en ongeveer 59 stressed op een spire whisperock 3. Maar ik vind dat de temps naar beneden moeten, dus opzoek naar een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als ik al die verhalen hier lees van die doorgefikte Aero 7's dan begin ik toch te twijfelen of ik de juiste keuze heb gemaakt van koeler. :? Ik heb ook zo'n besteld, krijg die dinsdag pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Meneer aard schreef op 01 June 2003 @ 11:51:
[...]

maar ik hou m`n proc op 50 graden in de zomer idle en ongeveer 59 stressed op een spire whisperock 3. Maar ik vind dat de temps naar beneden moeten, dus opzoek naar een nieuwe.
Met een betere fan scoren de Falconrock II (om maar bij Spire te blijven, kost maar 10 euro) een stuk beter dan met de standaard fan.

Ik zal even het stukje opzoeken. Bron: http://www.dansdata.com/coolercomp.htm
You can't expect much from very quiet coolers, even ones with 80mm fans. So I was surprised to see the FalconRock II score 0.63°C/W. That's as good as some much, much louder coolers, and if your case ventilation's OK, it's should be good enough to run any Socket A or Socket 370 CPU at stock speed.

I was interested to see how well this unusually effective heat sink worked with a more powerful fan on it. I gave it a 5.4 watt Sunon 80mm, which is about as loud as most people are likely to be able to tolerate, but not a real howler. Now, the FalconRock II scored a downright excellent 0.52°C/W. That's in serious overclocking territory, and it's what I'd expect to see from a run-of-the-mill all-copper heat sink with the same fan. This thing's more effective than it has any right to be.

Pursuing the holy doctrine of More Power, I slapped a Delta FFB0812EHE, with a 16.2 watt nominal power rating, onto the unsuspecting heat sink. Now, it scored an outstanding 0.46°C/W. Only someone with a severe auditory handicap would be able to live with any Delta EHE fan in their PC, mind you.

So what we have here is a solid performer from any fan power level. The FalconRock II is an excellent choice if you want a quiet PC, and if you stick a quite modest normal case fan on it instead of its metal-framed stocker, it transforms into a proper overclockers' cooler. Highly recommended.
Ik heb ook zo'n Aero7 besteld, krijg die dinsdag pas.
Toch niet bij mycom he? :)

[ Voor 86% gewijzigd door Yokozuna op 01-06-2003 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Yokozuna schreef op 01 June 2003 @ 12:21:
[...]
Met een betere fan scoren de Falconrock II (om maar bij Spire te blijven, kost maar 10 euro) een stuk beter dan met de standaard fan.

[...]

[...]
Toch niet bij mycom he? :)
Nope, das iet te ver van hier. Ik woon in België ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

connected

tja daarnet deed ie nog :P

ik heb nu de 7+ en zover ik kan zien is niet het blok groter maar de cooler en op het blok zit nu een "trechter" van 7 naar 8 cm.
k heb alleen een probleempje sinds ik de cooler erop heb klopt er niets van me temp want me msi k7n2g geeft nu 26 graden aan terwijl het hier toch echt warmer is dan dat. (de temp is op et laagste toerental en een 2200+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 20:12
Yokozuna schreef op 30 mei 2003 @ 22:39:
[...]
Mijn 7+ hield vorige week (nu met deze temps niet meer :+ ) op low (3500~3800RPM) mijn 2350Mhz AMD (1,75V) op 50C. Dat dat ding hem op 60C kan houden met waarschijnlijk nog een hoop takkeherrie erbij is niet zo mega imo :/.

Een 7+ is ook nog eens 5 euro goedkoper.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

ShotGun schreef op 01 June 2003 @ 22:54:
[...]

Mijn 7+ hield vorige week (nu met deze temps niet meer :+ ) op low (3500~3800RPM) mijn 2350Mhz AMD (1,75V) op 50C. Dat dat ding hem op 60C kan houden met waarschijnlijk nog een hoop takkeherrie erbij is niet zo mega imo :/.

Een Aero 7+ draait maximaal maar 3500 rmp!! Met de hoge temperaturen van afgelopen weekend (zo'n 28 graden in mijn huis!!) hield mijn Aero 7+ mijn niet overklokte Barton 2500+ op zo'n 47 graden, best netjes en dat met zo'n 2300 rpm. Het viel me overigens op dat als ik het toerental naar maximaal opschroef, dit voor de temperatuur weinig uitmaakt, misschien natuurlijk wel als je Prime 95 draait ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Jah, bij elke fan is het zo dat er tussen 1800->2800RPM (bijvoorbeeld) meer prestatieverschil zit, dan tussen de sprong 2800->3800RPM. Het scheelt behoorlijk in geluidsdruk, maar inderdaad minder in prestatie. Gulden middenweg kiezen, zoals de meesten volgens mij ook doen :)
Mijn 7+ hield vorige week (nu met deze temps niet meer) op low (3500~3800RPM) mijn 2350Mhz AMD (1,75V) op 50C. Dat dat ding hem op 60C kan houden met waarschijnlijk nog een hoop takkeherrie erbij is niet zo mega imo
Wake up 8)7

Op 50 graden houden op low (en low is volgens u max speed, huh), en met takkeherrie (dus wel max speed dan, maar dat was het al?) op 60 graden houden....

Huh??? :)

Bijna 2.4GHz op 50graden vind ik trouwens heel netjes. ^O^ Ik hoop alleen niet dat het op 3500RPM is, want volgens mij maakt dat al teveel geluid... Maar ik denk dat het heel pluis zit met de C/W waarde van de Aero 7+. Hebben jullie toevallig al reviews ervan gezien?
zo'n 28 graden in mijn huis!!
Kut he :)

Ik heb nu een hele grote intake, niet voor de kast maar voor de kamer!

Blowhole = raam
Intake = 40cm Bestron fan, op standaard (grote fans roelen :) )
Filter = hor

Doek alleen s' avonds en 's nachts, scheelt een hoop, en maakt bijna geen herrie (hele lage RPM natuurlijk). Overdag gordijnen dicht. Scheelt aanzienlijk! Kamertemperatuur is nog niet boven de 23 gekomen.

[ Voor 132% gewijzigd door Yokozuna op 02-06-2003 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Yokozuna schreef op 01 juni 2003 @ 12:21:
[...]

[...]

[...]
Toen ik deze kocht was ook net de falconrock 3 uit. Even later hoorde ik iedereen zeggen dat de 2 beter coolt, dus ik ga naar mijn pc boer met de vrag hebben jullie die? Nee die was al uit het assortiment gehaald voor de 3. Dus heb ik de whisperrock maar gekocht voor €16 en koelt goed.

Ik ben eigenlijk voor deze dingen opzoek naar een nieuwe cooler:
1. Moet een regelbaar toerental zijn (pc staat soms aan in de nacht en dan lig ik de helft van de tijd wakker).
2. Moet goed coolen.
3. Moet goede kwaliteit cooler zijn+fan die er niet mee uit scheit naar een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm. past die Cooler Master Aero 7 onder mijn video kaart?? ik vind hem wel über-vet!! alleen dan is het weer jammer dat ik al H2o heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Markuzi schreef op 30 mei 2003 @ 15:41:
Heb nu een Coolermaster HHC-L61

[afbeelding]
http://www.frostytech.com/articleview.cfm?articleID=1126

Vergeleken met de Aero7 is deze echt een stuk minder. Alhoewel het in mijn kamer nu natuurlijk ook een stuk warmer is. Waarschijnlijk ff de fan vervangen door een wat zwaarder exemplaar. Stil is hij iig wel.
zo een heb ik ook gehad. eens een keer een andere fan op gezet maar dat hielp niet veel tot niets...

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Heeft iemand al reviews gevonden van de Aero7+? Ben al aan 't zoeken, ahja Google kan geen ruk vinden, op staat met koeienletters Aero7+, maar alleen non "+" reviews :(

http://www.coolermaster.nl/asb-v73-u2.htm

Hehe:
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.nl/Products/CPUcoolers/aero478small.jpg
Coolermaster Aero Heatpipe. Volgens mij maakt die heatpipe echt weinig/geen verschil in prestaties, maar het ziet er wel grappig uit ;)

[ Voor 123% gewijzigd door Yokozuna op 04-06-2003 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op 04 juni 2003 @ 08:37:
Coolermaster Aero Heatpipe. Volgens mij maakt die heatpipe echt weinig/geen verschil in prestaties, maar het ziet er wel grappig uit ;)
Ik heb zo'n HCC-001 koeler (weer) nu mijn Aero kassie wijlen is, en ik moet zeggen dat het een goede koeler is.
Mijn barton weet hij zelfs nu koel te houden op 45°C, 20% oc'ed en met dit weer(!)
Dus ik mag aannemen en het wel een goed dingetje is :)

edit:

Wat ik dus bedoel is dat heatpipes goed werken :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik wil weten is of die AERO 7 uit de handel is gehaald, omdat er productie fouten zijn gemaakt en of die bij de AERO 7+ zijn opgelost. Ik heb wel oren naar zo'n AERO 7+, maar niet als mijn PC uitbrand of zelfs het hele huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 09:10:
Wat ik wil weten is of die AERO 7 uit de handel is gehaald, omdat er productie fouten zijn gemaakt en of die bij de AERO 7+ zijn opgelost. Ik heb wel oren naar zo'n AERO 7+, maar niet als mijn PC uitbrand of zelfs het hele huis...
Ik denk precies hetzelfde :) Alleen die productiefout zit dus blijkbaar bij een aantal Aero7's, vooral veel Aero7's van bijv. Mycom zijn ingebrand/doorgebrand... Anderen gebruiken de Aero7 al maanden.

Over fans gesproken, die Enermax casefans zijn ook enorm goed; vette CFM en erg laag geluidsniveau!
At full speed the fan is very quiet. It does not have any high pitched noise like Tornado. At 56.8 cfm and 35 dB it is even quieter than Sunon TB1 and Mechatronics.
Als ze daar nou zo'n Aero7 "waterrad" (kwam er net op) design van maken. En dan samen met een high end koelblok, brrr dat wil ik weleens zien :)

Wanneer komt er weer een nieuwe luchtkoel koning :)

[ Voor 3% gewijzigd door Yokozuna op 04-06-2003 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Laatst online: 14:51
Heeft iemand al reviews gevonden van de Aero7+? Ben al aan 't zoeken, ahja Google kan geen ruk vinden, op staat met koeienletters Aero7+, maar alleen non "+" reviews :(

Hehe:
[afbeelding]
Waar heb je dit plaatje/info vandaan? Lijkt me wel een killer combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Binnenkort komen er nieuwe Aero versies uit:

http://www.coolermaster.com/ rechts.

De fan zal binnenkort ook apart verkrijgbaar zijn, erg interessant om te zien hoe deze koeler presteert op high end heatsinks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of de Aero 7+ al ergens te verkrijgen is. Ik zie overal alleen de Aero 7 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik snap ook niet dat men het bij 1 zaak in Nederland al verkoopt en voor de rest nergens. Op internet zijn er ook nog geen reviews te vinden. Dit komt van de Magna site (gewoon de normale versie lijkt me):
"Coolermaster Aero 7, Retail Ext Speed Control, Upto XP3000: 32 Euro". http://www.magna.nl/Koelers.htm#ST11
Waar heb je dit plaatje/info vandaan? Lijkt me wel een killer combo
Check de link, gewoon van de Coolermaster site.

[ Voor 61% gewijzigd door Yokozuna op 11-06-2003 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:06

Maku

Derp

Hehe:
[afbeelding]
Dit is de Aero 7 zonder plus kan je ook zien want er staat geen V achter Aero op de cooler en er zitten P4 clips op en heatpipes RIGHT ;)

Goed ik heb dus de 7+ gekocht bij parts and bytes voor 38 euro in leiden ... houdt mijn xp 2500+ @ 3100 @1.7V nu op 47 Graden Max bij 3000 rpm ... prima ding alleen geeft speedfan bij mij 2x zo veel rpm aan ... 8)7 bij mij 6000 ( 3000 ) rpm is goed te doen kwa sound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:06

Maku

Derp

Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 09:04:
Alsjeblieft. >:)

[afbeelding]

(Er zitten zelfs 2 leds in O-) )
Maar even on-topic ... hoe heb je ze er in gebouwd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dit is de Aero 7 zonder plus kan je ook zien want er staat geen V achter Aero op de cooler en er zitten P4 clips op en heatpipes RIGHT
Dit model is nog niet uit, het wordt idd het P4 model van de Aero 7, blijkbaar met heatpipe...
Goed ik heb dus de 7+ gekocht bij parts and bytes voor 38 euro in leiden ... houdt mijn xp 2500+ @ 3100 @1.7V nu op 47 Graden Max bij 3000 rpm ...
Mooie temp! Met dit weer nog wel. Bwa, straks hebben we een SLK-900 killer :) Parts&bytes, precies hetzelfde als bij Magna. Op de site staat de Aero7 non-plus. Ook het plaatje is van de non-plus. Maar je hebt toch de plus, dan mail ik ze vanavond wel ff :)

http://www.partsandbytes.nl/product.asp?intProdID=599

[ Voor 76% gewijzigd door Yokozuna op 11-06-2003 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz deze aero 7+ is volgens mij bijna overal te koop.. Koelt wel lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
dubbelpost

[ Voor 95% gewijzigd door Yokozuna op 12-06-2003 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
De almachtige Aero7+ staat nu eindelijk officieel online te koop :) De eerste zaak die de eer krijgt is parts&bytes! www.partsandbytes.nl

"Coolermaster Aero 7+ retail. Fan speed control. T/m Athlon XP 3000+: 38 euro "

[ Voor 71% gewijzigd door Yokozuna op 12-06-2003 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is die al minstens een week te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11-2024

Bacosjaco

Under constuction

Mensen vandaag heb ik contact gehad met Coolermaster Europa ivm slecht werkende en stinkende Aero 7 (brandluchtje).
Komt bij Mycom vandaan 8)7 alleen hier kunnen ze de Aero 7+ niet leveren en ik wil geen nieuwe 7 (zonder+).
Dit voorgelegd aan coolermaster en zij bevestigde mij dat officieel de 7+ nog niet uitgeleverd is in Nederland dit gebeurd begin Juli.
Dus hoe Parts en bytes eraan komt :? import ???
Dus ik wacht nog even op de 7+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Gewoon bij die zaken op de site kijken die in de pricewatch staan met een "7" - meestal hebben ze de "7" uit het assortiment gegooid en vervangen voor de "7+":
pricewatch: Cooler Master Aero 7 (Socket 370/A)

Maar ontopic:
Er zijn blijkbaar dus niet veel mensen die verlichting hebben ingebouwd in hun Aero 7/7+ ?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eh ik heb echt een 7+, kun je hier gewoon kopen was gewoon op voorraad. Misschien hebben sommige pc shops leveranciers die het spul importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een site waar ie staat?
Hier bij ons in de buurt, kun je m gewoon bestellen 37,50 eurootjes (Aero 7+ !!!)
http: www.1st-aid.nl
Doet t goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Even een opsomming van winkels die hem verkopen maken dan, of toch maar een 10'e Aero topic maken :) Mitsumans, waar heb je hem gehaald?

www.1st-aid.nl
www.magna.nl
www.partsandbytes.nl

[ Voor 20% gewijzigd door Yokozuna op 12-06-2003 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

En ik heb die Aero 7+ al enkele weken !!!! Zie aantal posts hierboven!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katwijck1
  • Laatst online: 08-09 13:52

Katwijck1

So little time to spend

Ee collega van mij had bij Parts and Bytes ook de Aero 7+ van de week in gebruik genomen... maar die was ook in de fik gevlogen. Bleek dat de 4 draden van de fan in 1 gesmolten waren...

Exploring the island of Tsushima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik hem nu een paar dagen, net een outtake van 6cm vlakbij geplaatst en koel mijn XP1700+ (@normal speed) nu met 2300rpm (net ff aan gamen geweest) op 48 graden. Zonder die outtake 52.
Mijn outtake is een fan van een oude coolermaster welke ik met behulp van een verloop rechtstreeks op mijn voeding heb lopen.. zal dit kwaad kunnen? hij maakt wel takke herrie (die outtake, niet mijn CPU cooler)

Die outtake haalt wel mijn case van 40 graden naar 30 ongeveer.. de warmte van mijn cpu welke uit mijn aero7+ komt wordt direct de case uitgeblazen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Ik heb nu deze cooler gehaald zat dik te twijfelen tussen deze en de aero maar uiteindelijk toch maar een andere genomen deze is ook in te stellen kwa rpm.. hij is aardig goedkoop als je goed zoekt :)

Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/39173-small.jpg

De bevestiging is wel wat moeilijk omdat het zon grote cooler is.. heb zelf nog iets de klem bij moeten buigen anders raakte hij het geheugen ;)

model: xdream ofcourse
verkrijgbaar: zie pricewatch

[ Voor 8% gewijzigd door _MaLa_ op 13-06-2003 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Katwijck1 schreef op 12 June 2003 @ 23:28:
Ee collega van mij had bij Parts and Bytes ook de Aero 7+ van de week in gebruik genomen... maar die was ook in de fik gevlogen. Bleek dat de 4 draden van de fan in 1 gesmolten waren...
GVD, is dat nu ook al het geval bij de Aero7 PLUS :( Ik dacht dat het inmiddels wel opgelost was.
En ik heb die Aero 7+ al enkele weken !!!! Zie aantal posts hierboven!!
Als je nog winkels kent die hem op de site hebben staan graag toevoegen aan het lijstje :)
andere genomen deze is ook in te stellen kwa rpm..
De Aero7+ ook hoor :) Alleen koelt de Aero7+ beter. Kwa prestaties de beste cooler van Coolermaster.

[ Voor 34% gewijzigd door Yokozuna op 13-06-2003 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_MaLa_ schreef op 13 juni 2003 @ 12:46:
Ik heb nu deze cooler gehaald zat dik te twijfelen tussen deze en de aero maar uiteindelijk toch maar een andere genomen deze is ook in te stellen kwa rpm.. hij is aardig goedkoop als je goed zoekt :)

[afbeelding]

De bevestiging is wel wat moeilijk omdat het zon grote cooler is.. heb zelf nog iets de klem bij moeten buigen anders raakte hij het geheugen ;)
Als we goed zoeken??
Waar moeten we naar zoeken dan, je geeft geen naam erbij.. en als je gewoon de naam van de winkel geeft waar jij hem goedkoop haalde dan hoeven we niet zo hard te zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
je geeft geen naam erbij..
Dat is de Coolermaster X-dream. De Aero7 en Aero7+ koelen beter en hebben ook instelbaar aantal RPM. Snap niet waarom Mala niet voor de meesterlijke Aero7/7+ is gegaan :) De Aero7 scoort op max speed (te luid! 4500rpm) zelfs iets beter dan een SK-7 met een Delta EHE fan (nog luider 4000rpm geloof ik).

Er was echter een probleem, sommige Aero7's gingen branden (de draden fikten door). Ik lees hier weer een post, waarin zelfs de nieuwe Aero7+ is doorgefikt. Ik dacht dat Coolermaster het probleem wel had opgelost, blijkbaar zit er nog steeds troep tussen? :(

[ Voor 132% gewijzigd door Yokozuna op 13-06-2003 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh die xdream.. Ik heb die nooit gezien, waar ik mijn Aero kocht hadden ze alleen die XDreamSE en die heeft koper heatsink, is idd wel veel goedkoper (kost nog geen 15 euro..Aero kost 37,50...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Yokozuna schreef op 13 juni 2003 @ 17:33:
[...]
GVD, is dat nu ook al het geval bij de Aero7 PLUS :( Ik dacht dat het inmiddels wel opgelost was.

[...]
Als je nog winkels kent die hem op de site hebben staan graag toevoegen aan het lijstje :)

[...]
De Aero7+ ook hoor :) Alleen koelt de Aero7+ beter. Kwa prestaties de beste cooler van Coolermaster.
www.magna.nl, maar dat was hierboven al gemeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
XDreamSE en die heeft koper heatsink
Dan heb je het verkeerde plaatje gelinkt :) De versie met groene fan is de gewone Xdream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Er is al een review uit van de Aero7+. Conclusie, je kunt zelfs beter de normale Aero7 nemen. Bij dezelfde CFM waarden op medium snelheid is de Aero7 nog stiller:
Afbeeldingslocatie: http://www.amdmb.com/images/aero7+/g5.gif

Ongeveer gelijk op 11CFM

Aero7: 19CFM @ 38dB
Aero7+: 20CFM @ 46dB

Afbeeldingslocatie: http://www.amdmb.com/images/aero7+/Aero7+Graph.jpg Aero7med = Aero7+ high, kwa CFM.

[ Voor 15% gewijzigd door Yokozuna op 14-06-2003 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op 13 juni 2003 @ 21:04:
[...]
Dan heb je het verkeerde plaatje gelinkt :) De versie met groene fan is de gewone Xdream.
Plaatje was niet van mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Juist telefoontje ontvangen van mijn leverancier ivm met mijn Aero 7. Ik moet die terug brengen door die productiefout, krijg dan tijdelijk een andere koeler :( maar nadien wel een Aero 7+ >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
pisart schreef op 16 juni 2003 @ 21:55:
Juist telefoontje ontvangen van mijn leverancier ivm met mijn Aero 7. Ik moet die terug brengen door die productiefout, krijg dan tijdelijk een andere koeler :( maar nadien wel een Aero 7+ >:)
Dan krijg je een minder goede koeler terug :)

Ik snap er echt niets van, die Aero7+ in de review.

[ Voor 12% gewijzigd door Yokozuna op 16-06-2003 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
En de 2e review is alweer opgedoken van de Aero7+, have fun :)

http://www.ninjalane.com/display.aspx?docname=aero7

Hier snap ik heleMAAAL niets van:
Afbeeldingslocatie: http://www.ninjalane.com/display.aspx?docname=aero7&page=2 xDreamSE houdt een 2.0GHz JUIHB op 37 graden, MY ASS. Ze moeten hem ook vergelijken met de Aero7. Verder balle conclusies, slechte review.

[ Voor 55% gewijzigd door Yokozuna op 16-06-2003 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Shit, nu zie ik het ook. GVD hoe de Aero 7+ moest toch beter koelen als de non plus :(
ff googlen achter meer reviews :)

[ Voor 62% gewijzigd door pisart op 16-06-2003 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
;( Dit plaatje zei het eigenlijk al:

Afbeeldingslocatie: http://www.amdmb.com/images/aero7+/Aero7+Graph.jpg

En dan komt dit er nog bij:
Aero7: 19CFM @ 38dB
Aero7+: 20CFM @ 46dB

;(

[ Voor 29% gewijzigd door Yokozuna op 16-06-2003 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:08
Nu is het wel gevaarlijk om op een zo'n review af te gaan, maar ik denk dat ik toch maar een oude aero ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
xzoticate schreef op 17 June 2003 @ 09:59:
Nu is het wel gevaarlijk om op een zo'n review af te gaan, maar ik denk dat ik toch maar een oude aero ga kopen.
Ja, daarom wacht ik ook nog even af op enkele andere reviews... Maar ik denk ook dat het de normale Aero7 wordt, en dan niet een van Mycom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Ik heb hier nog een review gevonden. Spijtig maar alleen een vergelijking met de coolermaster HHC. :( http://www.modthebox.com/review199_1.shtml

Nog ene http://www.thetechlounge.com/review.php?REVIEWDIR=aero_7 maar nu in vergelijking met de vulcano 11

Nog eentje met de Aero 7+ en de Xdream http://www.hw-vault.com/articolo.php/18/index.html
Wel in het Italiaans maar je kan ook naar de prentjes kijken ;)

[ Voor 53% gewijzigd door pisart op 17-06-2003 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katwijck1

Katwijck1

So little time to spend

/fluister modus

Het schijnt dat Coolermaster met het idee gespeeld heeft om een call back order te plaatsen voor de Aero 7+...

Maar aangezien zo'n 10% van de geproduceerde Aero 7+ , kans heeft om in de flik te vliegen, hebben ze er vanaf gezien.

Het kan dus gebeuren dat ie in de fik vliegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
[nonsense mode] Als ik een cooler koop wil ik dat die koelt. Om te fikken koop ik wel een cd/dvd brander. Tenzij de Aero 7+ beide kan natuurlijk. [nonsense mode]

Ik snap alleen niet waarom ze er van afzien terwijl 10% kans heeft om als brander door het leven te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connected

connected

Katwijck1 schreef op 17 June 2003 @ 18:50:
/fluister modus

Het schijnt dat Coolermaster met het idee gespeeld heeft om een call back order te plaatsen voor de Aero 7+...

Maar aangezien zo'n 10% van de geproduceerde Aero 7+ , kans heeft om in de flik te vliegen, hebben ze er vanaf gezien.

Het kan dus gebeuren dat ie in de fik vliegt
das volgens mij de 7 niet de 7+ de 7+ is later gekomen en heeft ook een andere cooler waarvan et max toerental 1000 rpm lager is en hij is 8 cm groot ipv 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katwijck1

Katwijck1

So little time to spend

connected schreef op 17 June 2003 @ 20:32:
[...]

das volgens mij de 7 niet de 7+ de 7+ is later gekomen en heeft ook een andere cooler waarvan et max toerental 1000 rpm lager is en hij is 8 cm groot ipv 7
Ehm, ik hoorde dit gerucht, afgelopen vrijdag... het had wel degelijk te maken met de Aero 7+..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Lol, welk nut heeft dat dan als ik een Aero 7+ krijg die evengoed kan doorfikken ipv mijn non plus die beter koelt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katwijck1

Katwijck1

So little time to spend

pisart schreef op 17 juni 2003 @ 22:41:
Lol, welk nut heeft dat dan als ik een Aero 7+ krijg die evengoed kan doorfikken ipv mijn non plus die beter koelt. :?
Dat is een goede stelling.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
pisart schreef op 17 juni 2003 @ 12:31:
Ik heb hier nog een review gevonden. Spijtig maar alleen een vergelijking met de coolermaster HHC. :( http://www.modthebox.com/review199_1.shtml

Nog ene http://www.thetechlounge.com/review.php?REVIEWDIR=aero_7 maar nu in vergelijking met de vulcano 11

Nog eentje met de Aero 7+ en de Xdream http://www.hw-vault.com/articolo.php/18/index.html
Wel in het Italiaans maar je kan ook naar de prentjes kijken ;)
Tnx voor de reviews, de Aero7+ is beter dan de rest daar. Maar niet beter dan de Aero7, en daar gaat het eigenlijk om :)
Lol, welk nut heeft dat dan als ik een Aero 7+ krijg die evengoed kan doorfikken ipv mijn non plus die beter koelt.
Precies.

[ Voor 11% gewijzigd door Yokozuna op 18-06-2003 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connected

connected

misschien dat er toch iets verandert is aan die fan want hij word nog volop verkocht er zijn nu ook lite versies van de aero 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren de 7+ gehaald echt wereld apparaat, 2500+ @2210 en maar 40 c.
De leverancier zei dat de 7 terug was geroepen door de importeur want de spoel zou loslaten??? dus maar de 7+ gekocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Op welk voltage is dat die 2210mhz en op welk toerental zit de Aero7+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 01-09 11:48
Funprice Groningen zei mij gisteren dat ze hem niet meer wouden verkopen wegens dat doorbrandingsgevaar..

[ Voor 27% gewijzigd door DRvDijk op 20-06-2003 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
pisart schreef op 20 juni 2003 @ 15:27:
Op welk voltage is dat die 2210mhz en op welk toerental zit de Aero7+?
40 c??? Zelfs idle is dat wel erg heel erg goed :)
want de spoel zou loslaten???
Tja, blijkbaar zijn er ook alweer 7 PLUS modellen gekocht met hetzelfde probleem.

[ Voor 24% gewijzigd door Yokozuna op 20-06-2003 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een swiftech MCX462 + , is zeker ook een van de betere lucht coolers ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 22:23:
ik heb een swiftech MCX462 + , is zeker ook een van de betere lucht coolers ;p
Er zijn wel meer goede koelblokken, maar dit is het Aero 7 draadje :) Die kost 29 euro -> goede prijsprestatie verhouding.

Een high-end koelblok + fan kost al snel 55-60 euro. Das bijna het dubbele of meer, terwijl de dure combinaties maar iets beter presteren. Het gaat voor veel mensen niet alleen om prestatie, maar ook om prijs/prestatie.

[ Voor 18% gewijzigd door Yokozuna op 21-06-2003 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
OMG 70 euro, das nog duurder dan een SLK800 met goede fan (volgens mij)! Zijn ze helemaal van het watercloset gerukt!
Specificaties
Art.nr. 1210523
Minimaal te bestellen hoeveelheid 1
Hoeveelheidseenheid Stuks
Ja lekker verhelderend. Tis volgens mij gewoon een Aero7, alleen dan meer dan 2x duurder dan de Aero7 :) Zegmaar.... Valt me nog mee dat de Zalman 8000CU nog niet op hun site staat :+

[ Voor 66% gewijzigd door Yokozuna op 23-06-2003 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MattMax
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:53
Helaas is ook mijn (oude) Aero7 doorgebrand, gelukkig schakelde pc vanzelf uit. De fan zit helemaal los in de behuizing. Nu wilde ik graag een Aero7+ terug, maar dit raadden ze bij Salland zeer sterk af. Het blijkt dat er nog steeds doorgebrande exemplaren van de 7+ terugkomen. Als alternatief kan ik nu de Thermaltake Volcano 11 krijgen (incl. fan regelaar). Lijkt me een redelijk aanbod, maar zijn er nog mensen die de 7+ al geruime tijd gebruiken zonder problemen (minstens één maand)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11-2024

Bacosjaco

Under constuction

Bacosjaco schreef op 12 June 2003 @ 20:32:
Mensen vandaag heb ik contact gehad met Coolermaster Europa ivm slecht werkende en stinkende Aero 7 (brandluchtje).
Komt bij Mycom vandaan 8)7 alleen hier kunnen ze de Aero 7+ niet leveren en ik wil geen nieuwe 7 (zonder+).
Dit voorgelegd aan coolermaster en zij bevestigde mij dat officieel de 7+ nog niet uitgeleverd is in Nederland dit gebeurd begin Juli.
Dus hoe Parts en bytes eraan komt :? import ???
Dus ik wacht nog even op de 7+ O-)
Ik heb van Coolermaster zelf een nieuwe 7+ als een van de eerste officiële levering in Nederland ontvangen. Ik heb em eens bekeken en wat mij opvalt aan deze koeler is dat er in het hart van het rad waarachter de spoelen zitten van electromotor in dat hart van het rad zitten nu vier gaatjes van ongeveer 2mm.
Dit is waarschijnlijk gedaan om de spoelen te koelen,kunnen de medetweakers eens kijken of ze dat ook hebben in hun 7/7+.
Verder zie ik geen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whahahahaha, ja ik zag het ook laatst op de site van de regenboog... Waarschijnlijk gewoon een schele typfout... Of ze willen net doen alsof ze het nieuwste van het nieuwste hebben.

Dit topic is trouwens de reden waarom ik em niet ga kopen, ik wil geen enkel product dat spontaan in brand kan vliegen :( en dat ze die fout bij de 7+ versie niet verbeterd hebben is gewoon in 1 woord Kakkeh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Idd. In dat geval ga ik toch maar voor de Tt volcano 11. Prijs/kwaliteit verhouding wel ongeveer vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Meneer aard schreef op 01 June 2003 @ 11:51:
[...]

Nogal zinloos om daarvoor een nieuwe koeler te kopen, ga gewoon eens in de bios en zet de voltage lager in stapjes, als je de proc niet oc'ed is dat niet minder stabiel.
Je kan makkellijk 5 graden winnen door 0,2V minder core voltage te geven.
Daarbij maakt het geen ruk uit of je proc 60° of 40° warm wordt als je niet oc'ed.
Als laatste nog even zeggen dat de koeler die je gaat kopen duurder is dan de processor die je wil koelen |:(
Gebruik nu eens je hersenen ffs en geef je geld niet uit aan zinloze meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
xzoticate schreef op 27 June 2003 @ 13:39:
Idd. In dat geval ga ik toch maar voor de Tt volcano 11. Prijs/kwaliteit verhouding wel ongeveer vergelijkbaar.
Alleen de prestatie niet :)
Het blijkt dat er nog steeds doorgebrande exemplaren van de 7+ terugkomen.
Klote he, heb je nog sTEEDS geen zekerheid.

[ Voor 22% gewijzigd door Yokozuna op 29-06-2003 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRiMiNaL
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

de Earo 7 heeft als groot nadeel dat de electronica bij een bepaalde serie ERG warm word als je em lange tijd op hoogste snelheid draait, hierdoor zijn al verschillende fan's kapot gegaan en CPU's naar hun grootje....

edit:

8)7 even lezen dan zie je dat het al voorbij is gekomen ... net laaste page niet gelezen :(

[ Voor 25% gewijzigd door CRiMiNaL op 29-06-2003 12:37 ]

... MMORPG Addict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier :D een video review om een indruk te krijgen van de Aero7+ http://www.3dgameman.com/..._cooler/video_review.html

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Hehe, ik dacht even dat de tekst op die site ironisch bedoeld was en dat ze lieten zien hoe een Aero7+ doorfikt :)

Wel gaaf trouwens die video reviews. Resultaten zijn prima, 46C LOAD @ 2.1GHz Barton.@ 26 C casetemp @ 2700RPM (medium snelheid).
bepaalde serie
Serie? Als het een bepaalde serie was had Coolermaster die SERIE juist heel makkelijk uit de schappen kunnen halen omdat het bekend zou zijn WELKE coolers last van het fikprobleem hadden.

Dat is niet het geval :)

[ Voor 44% gewijzigd door Yokozuna op 29-06-2003 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
elviver schreef op 20 June 2003 @ 15:27:
Funprice Groningen zei mij gisteren dat ze hem niet meer wouden verkopen wegens dat doorbrandingsgevaar..
Ik vind dat wel raar, want een week geleden hadden ze bijna geen Aero's meer op voorraad en nu zijn ze volop te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Nouja, het is iig duidelijk dat beide versies, de Aero7 en de Aero7+, last kunnen hebben van doorbrandingsgevaar. Maargoed, heb je misschien toch nog wat aan de garantie ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Yokozuna op 04-07-2003 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Alleen garantie voor de cooler waarschijnlijk. Als je processor kapot is kun je die weer lekker zelf betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
xzoticate schreef op 04 July 2003 @ 15:54:
Alleen garantie voor de cooler waarschijnlijk. Als je processor kapot is kun je die weer lekker zelf betalen.
Das waar, maar schakelt je bios bij een te hoge CPU temp niet gewoon je systeem uit? Ik heb binnenkort pas nieuwe spullen, maar zoiets moet toch in te stellen zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door Yokozuna op 04-07-2003 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
Tuurlijk is dat in te stellen; bij heel veel redelijk recente mobo's van merken zoals ASUS, Gigabyte, Epox, Abit en MSI waarschijnlijk ook wel. Niettemin schijnt het toch bij mensen met bv. waterkoeling vaak te gebeuren dat als ze hun pomp vergeten in te schakelen of deze kapot is, de cpu overlijdt. Je kunt er iig niet 100% op vertrouwen dat je BIOS je cpu redt van oververhitting. Je kunt trouwens ook programma'tjes als MBM draaien, waarbij ook in te stellen is dat als de temp boven een bepaalde waarde komt of het toerental van een fan beneden een ingestelde waarde, de pc zichzelf uitschakelt.

Als je een goede koeler wilt (voor AMD), koop dan een Alpha PAL8045, zou ik zeggen. Kost wel 10/15 euro meer (30+15=45 >> bij Perfect Systems), en dan heb je er een zonder fan. Dan kun je meteen een goeie fan van YS-Tech of Papst oid erop zetten, die je eventueel met een potmeter op wat minder RPM kunt laten draaien. Het kost in totaal niet eens zoveel meer, en je hebt een echt goede heatsink én fan (als je tenminste een goeie uitkiest).
Anders is Zalman ook een goede keuze. Niet eens zo duur ook.

Ik zou nooit zo'n brakke Coolermaster heatsink kopen, maar goed, ik ga nu over op waterkoeling. :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door Aham brahmasmi op 04-07-2003 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Als je een goede koeler wilt (voor AMD), koop dan een Alpha PAL8045, zou ik zeggen. Kost wel 10/15 euro meer (30+15=45), en dan heb je er een zonder fan. Dan kun je meteen een goeie fan van YS-Tech of Papst oid erop zetten, die je eventueel met een potmeter op wat minder RPM kunt laten draaien. Het kost in totaal niet eens zoveel meer, en je hebt een echt goede heatsink én fan (als je tenminste een goeie uitkiest).
De Aero7 is dus gewoon 2x goedkoper en presteert op halve snelheid waarschijnlijk ongeveer gelijk. Geef mij dan maar een Aero7, dan maar wat dB's hoger.
Anders is Zalman ook een goede keuze. Niet eens zo duur ook.
Zalman is een SLECHTE keuze voor overclockers. Totdat de CU7000 voor AMD CPU's uitkomt, alleen dan betaal je ook weer 50 euro (ofzo), dan zit je ook bijna aan het dubbele.
Ik zou nooit zo'n brakke Coolermaster heatsink kopen, maar goed, ik ga nu over op waterkoeling.
Waar slaat dat op? De Aero7 presteert gewoon heel goed voor een goede prijs, blijkbaar valt het dus best mee met de heatsink.

[ Voor 70% gewijzigd door Yokozuna op 04-07-2003 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Omdat mijn Aero 7 nu bij de winkel ligt, totdat ik mijn Aero 7+ terugkrijg, heb ik voorlopig een Artic copper Silent oid (suckt hard :) tov Aero 7) deze kan dus mijn Barton op 2400mhz helemaal niet koelen. Bij 2350mhz of hoger valt mijn pc dus na paar minuutjes uit omdat deze te warm wordt. Dus de beveiliging dat ik in de bios heb ingesteld werkt dus degelijk. Vanaf 65° krijg ik een waarschuwing en 70° valt die uit. :)

Ik denk dat de beveiliging niet gaat werken als de heatsink helemaal afvalt omdat de tempsensor zo'n sterke stijging van de temp niet kan registreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Met de Aero7 kun je de uitval temp weer lager zetten ;) Zo laag, dat die temp nog wel te registreren valt... (ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Yokozuna schreef op 04 July 2003 @ 17:55:
De Aero7 is dus gewoon 2x goedkoper en presteert op halve snelheid waarschijnlijk ongeveer gelijk. Geef mij dan maar een Aero7, dan maar wat dB's hoger.
Die dB's moet je wel de rest van de tijd dat je je pc gebruikt aanhoren. :/ Die 15/20 euro extra hoef je maar 1x uit te geven. En die Aero7+ (iets beter vergelijkbaar met koelers van Zalman/Alpha e.d.) is trouwens 42 euro in de pricewatch, dus 2x zo duur is kletskoek.
Zalman is een SLECHTE keuze voor overclockers. Totdat de CU7000 voor AMD CPU's uitkomt, alleen dan betaal je ook weer 50 euro (ofzo), dan zit je ook bijna aan het dubbele.
Net alsof dit bij uitstek een OC-koeler is (neem dan een Volcano 7+). :| Bovendien presteren die Zalmans natuurlijk net zo goed als OC-koelers als je er gewoon wat betere actieve koeling implementeert.
Waar slaat dat op? De Aero7 presteert gewoon heel goed voor een goede prijs, blijkbaar valt het dus best mee met de heatsink.
Ik had het over Coolermaster heatsinks in het algemeen. En het feit dat vrij veel van deze Aero 7's spontaan affikkken is toch wel een teken van 'brakheid' zou ik zeggen. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Aham brahmasmi op 07-07-2003 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Aham brahmasmi schreef op 07 July 2003 @ 16:30:
[...]
Die dB's moet je wel de rest van de tijd dat je je pc gebruikt aanhoren. :/ Die 15/20 euro extra hoef je maar 1x uit te geven. En die Aero7+ (iets beter vergelijkbaar met koelers van Zalman/Alpha e.d.) is trouwens 42 euro in de pricewatch, dus 2x zo duur is kletskoek.

[...]
Net alsof dit bij uitstek een OC-koeler is (neem dan een Volcano 7+). :| Bovendien presteren die Zalmans natuurlijk net zo goed als OC-koelers als je er gewoon wat betere actieve koeling implementeert.

[...]
Ik had het over Coolermaster heatsinks in het algemeen. En het feit dat vrij veel van deze Aero 7's spontaan affikkken is toch wel een teken van 'brakheid' zou ik zeggen. ;)
Je hoeft de Aero 7 niet op volle snelheid laten werken om goeie resultaten te behalen, tss 3300 (aangenaam geluid) en 4500rpm (storende föhn geluid) zit maar een paar graadjes. :)
Bij de Volcano 7+ kan je alleen maar kiezen tss slechte koeling maar stil, iets beter maar al wat luider en goede koeling en storend geluid...

De fan opzich is mss brak omdat deze zomaar doorbrand maar de combinatie van de 2 niet zolang de fan wel niet doorbrand. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
dus 2x zo duur is kletskoek
De beter presterende Aero7 non plus, kost 29 euro. Dus 2x goedkoper.
Die dB's moet je wel de rest van de tijd dat je je pc gebruikt aanhoren
Op medium snelheid is de geluidsdruk gewoon acceptabel. Als je een erg stille PC wilt is de Aero7/7+ inderdaad geen goede keuze.
Ik had het over Coolermaster heatsinks in het algemeen
Goedkope heatsinks zijn meestal slechter he, lijkt me logisch. Het gaat hier om de Aero7/7+ heatsink, en blijkbaar is dat een prima heatsink, reviews genoeg.
Bovendien presteren die Zalmans natuurlijk net zo goed als OC-koelers als je er gewoon wat betere actieve koeling implementeert.
Met de Whisperrock IV heatsink is dat het geval ja, maar die presteert met stock fan al beter dan 2 a 3x duurdere 6000CU's, en is ook behoorlijk stil. Dat de Zalman waaiers net zo schaalbaar zijn staat nergens bewezen, tenzij je een review hebt?

2 zaken waarom geen Aero7/Aero7+ te nemen
-mogelijk doorbranden
-wat hogere geluidsdruk dan dure highend combinaties

Als je voor prijs/prestatie gaat: Aero7
En daar ga ik voor :)

[ Voor 121% gewijzigd door Yokozuna op 07-07-2003 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Mijn Aero 7+ doet het uitstekend, op 2500 rpm haal ik al prima resultaten en kan ik bijvoorbeeld zonder problemen meer dan een kwartier Prime95 draaien voordat mijn cpu (Barton 2500+) richting de 55 graden gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-09 13:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Aham brahmasmi schreef op 07 July 2003 @ 16:30:
[...]

[...]

[...]
Heb de zalman Cu7000 en hij werkt zeer lekker maar schat zelf dat hij inderdaad overclocken niet zo fijn gaat vinden.....

Zalman maakt voor stilte ( getuige de 92mm fans IN de 7000 ) ...voor overklokken blijven andere betere keuzes!

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
dubbelpost sorry

[ Voor 96% gewijzigd door Yokozuna op 08-07-2003 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Driedubbelpost, gare verbinding :(

[ Voor 94% gewijzigd door Yokozuna op 08-07-2003 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
MegaJurk schreef op 08 July 2003 @ 00:34:
Mijn Aero 7+ doet het uitstekend, op 2500 rpm haal ik al prima resultaten en kan ik bijvoorbeeld zonder problemen meer dan een kwartier Prime95 draaien voordat mijn cpu (Barton 2500+) richting de 55 graden gaat.
Vind je 55 graden uitstekend?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Je weet niet op welke voltage hij draait...
Ik was tevreden toen ik er 2v doorjaagde en hij maar 58° stressed was wel op max rpm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Yokozuna schreef op 07 July 2003 @ 19:34:
Goedkope heatsinks zijn meestal slechter he, lijkt me logisch. Het gaat hier om de Aero7/7+ heatsink, en blijkbaar is dat een prima heatsink, reviews genoeg.
Ik las het begin van dit topic met enige interesse (heatsink voor nieuwe pc van mijn broertje misschien), maar de berichten over affikkende fans vond ik nogal 'de-enthousiasmerend'. ;) Verder geloof ik wel dat deze heatsink best goed zal presteren (waarschijnlijk doordat er een radiaalfan is gebruikt die de hele heatsink bestrijkt), maar het hele geval deed mij denken aan die 70 mm fan die een ring om de fanbladen heeft en daar de magneten in, en daar ook door aangedreven wordt; die scheen ook bij veel mensen door te branden.

Alleen al om deze reden zou ik liever toch iets meer geld besteden aan de koeling van je cpu, wat toch een vitaal iets is in je pc. En 2x zoveel geld hoeft het niet per se te kosten (bv. de Coolermaster HHC-001 met heatpipe is bv. voor slechts 36 euro al te krijgen).
Pagina: 1 2 3 4 Laatste