Cooler Master Aero 7 Led

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 702 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 09:06
Hebb niet alles gelezen, maar zijn de prestaties van dit blokje beter met een andere 80mm fan er op? (een enermax bvb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Met een Delta SHE fan wel ja (niet echt te vergelijken met de Enermax >:) ) Maar die fan wil niemand. Ik ben benieuwd wanneer er betere versies van de Aero7 fan uitkomen, in de vorm van andere merken, of in de vorm van rifle bearing Aero's :)

Afbeeldingslocatie: http://www.amdmb.com/images/aero7+/Aero7+Graph.jpg

Als je goed naar de resultaten kijkt, kun je beter gewoon voor de normale Aero7 gaan.

[ Voor 255% gewijzigd door Yokozuna op 08-07-2003 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Yokozuna schreef op 08 July 2003 @ 09:37:
[...]

Vind je 55 graden uitstekend?!
Ja, dat vind ik ja. Idle is mijn temperatuur zo'n 42 graden en dat is ook heel netjes. Als ik het aantal rpm's van de Aero 7+ verhoog naar bijvoorbeeld 3000 rpm wordt mijn cpu stressed niet warmer dan zo'n 52 graden en ook dat vind ik netjes. Een cpu mag gerust 65 a 70 graden worden voordat er problemen ontstaan en met 2500 rpm hoor je mijn koeler nauwelijks dus beter kan toch niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:52
En voor een 1000Mhz Athlon (toch al geen koude jongen) die op 1310Mhz getrapt word vind ik dat ook helemaal geen slechte score. De 1333 en 1400Mhz Athlon's waren destijds echte heethoofden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaJurk
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

dominator schreef op 08 juli 2003 @ 21:48:
En voor een 1000Mhz Athlon (toch al geen koude jongen) die op 1310Mhz getrapt word vind ik dat ook helemaal geen slechte score. De 1333 en 1400Mhz Athlon's waren destijds echte heethoofden.....
Nee, sorry, dat klopt niet meer. Ik heb tegenwoordig een Barton XP2500+ die ik heb overgeklokt naar 2280 mhz met een vcore van 1,95 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Leuk dat je het even meld..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OgWok schreef op 24 April 2003 @ 23:48:
De beste, goedkoopste, stilste, mooiste, niet lichtste cooler is de Spire WhispeRock III.

Lage RPM en aluminium fan body !!
En kosten maar 15 pleuro's bij comland.nl :D Lekker naast de deur ook nog. Deze fan is echt fijn. Ik heb em ook erin geschroefd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
vcore van 1,95 volt
Oh 1.95V ok. Dan is 55 graden max op 2500RPM prima ja.
En kosten maar 15 pleuro's bij comland.nl
Nou goedkoop hoor, een Whisperrock IV (nog stiller) heb je al voor 11 euro. Maar het gaat hier over de Aero :)

Ze hebben iig wel een gigantisch slechte CFM/geluidsdruk ratio :) Ik snap niet waarom Coolermaster nog geen rifle bearings heeft gebruikt, gaan maar iets minder lang mee dan ball bearings, maar zijn stiller dan ball- of sleeve bearings. En een wat stillere Aero kunnen we wel gebruiken :)

[ Voor 78% gewijzigd door Yokozuna op 09-07-2003 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Yokozuna schreef op 04 July 2003 @ 17:55:
[...]
Zalman is een SLECHTE keuze voor overclockers. Totdat de CU7000 voor AMD CPU's uitkomt, alleen dan betaal je ook weer 50 euro (ofzo), dan zit je ook bijna aan het dubbele.
En het moment is zover. Zojuist heb ik de eerste lading gezien die ook voor socket462 geschikt is. CNPS-7000A-CU om precies te zijn..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Rifle bearings, daar lees ik nu voor het eerst over... Men zegt over die Coolermaster fans met deze bearings dat ze net zo lang meegaan als ball bearings (50.000 uur tgov 30.000 van sleeve bearing fans). Op zich interessant; ik had wel eerder van keramische lagers gehoord, die ook stiller zijn maar ook langer meegaan, maar niet van rifle bearings (wat dat precies is mijn nog duidelijk).
Echt gek vind ik het niet dat deze Aero 7(+) geen rifle bearings heeft; het is immers een afwijkende radiale fan (die al relatief stiller zou moeten zijn door dat feit). Maar van mij mogen ze al die ordinaire stalen kogeltjes vervangen door geavanceerdere lagers; zou wel mooi zijn als er een rifle bearing fan IA zou komen. :Y)
offtopic:
Een Barton 2500+@2280 MHz op 1,95 V. :D Kijk eens naar mijn sig. :) (Hebben die Bartons zoveel volt nodig?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Die Barton's hebben ongeveer evenveel als Thorourghbred-B DUT3C cores nodig zo te zien, redelijk veel volt dus. Maakt verder niet bijzonder veel uit, DLT3C cores (die minder spanning nodig hebben) worden ook erg warm, maar voor de belasting van je voeding maakt het wel veel uit.
wat dat precies is mijn nog duidelijk
Rifle bearings info heb ik op de vorige pagina gezet, een email van Coolermaster zelf naar een reviewer. Ze gaan iets minder lang mee dan ball bearings, maar zijn zelfs stiller dan sleeve bearings. Volgens mij heeft Coolermaster er pattent op, das wel jammer. Ik wil rifle bearing fans. Maar die ledjes op de Coolermaster rifle-bearing 80mm fans hoef ik niet, krijg straks toch een gesloten case (volgens mij precies zo'n Dragon kast als die van jou). Daarom wel jammer dat andere merken er nog niet mee mogen komen. Stel je voor Panaflo of Papst fans die nog stiller zijn :)

En de Aero7/7+ coolers zijn niet echt stil, absoluut niet voor de lucht die ze verplaatsen, de CFM/geluidsdruk verhouding is echt waardeloos. Rifle bearings zouden daar zeker van pas komen denk ik.
Kijk eens naar mijn sig.
In je sig staat iets anders, een XP1700+, en in je specs staat weer een andere, XP1800+ :)

[ Voor 37% gewijzigd door Yokozuna op 09-07-2003 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Yokozuna schreef op 09 July 2003 @ 23:20:
In je sig staat iets anders, een XP1700+, en in je specs staat weer een andere, XP1800+ :)
Och ja, die moet ik nog updaten! :) Daar staat m'n ouwe palletje (1800+) nog bij m'n specs. Inmiddels heb ik eindelijk een fatsoenlijke videokaart (ipv de Kyro II die ik van m'n broer had): Club-3D GF4 Ti4200 64 MB +DVI+TV-out voor 65 euro. :Y) Ik zag ook een R9700 (non-pro) voor 165 euro maar die waren al weg; en 200 euro vind ik toch niet iets te veel...

Edit: spex geüpdate.

[ Voor 21% gewijzigd door Aham brahmasmi op 10-07-2003 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Zojuist heb ik de eerste lading gezien die ook voor socket462 geschikt is. CNPS-7000A-CU om precies te zijn.....
Ben erg benieuwd, alleen ze zijn wel redelijk duur he, 55 euro ofzo. Daarvoor heb je bijna een Alpha 8045+Papst fan.

Edit: Ah, voor 41 euro heb je de P4 versie al, niet slecht. Staat de AMD versie al in de pricewatch? Kan hem nog niet vinden. Ben ook erg benieuwd naar reviews van deze "uber-orb" :)

[ Voor 29% gewijzigd door Yokozuna op 10-07-2003 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Hij is inmiddels ook in de pricewatch te vinden.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
dominator schreef op 10 July 2003 @ 16:51:
Hij is inmiddels ook in de pricewatch te vinden.... ;)
Hehe, CDROM land Breda. Die heeft hier volgens mij nog in Roosendaal gezeten, dat zo'n ballezaak hem als eerste heeft, vreemd :)
edit: Het is een voor P4 en Athlon 64, volgens mij is dat gewoon de normale 7000CU hoor. Hijs trouwens wel zwaar :)

[ Voor 19% gewijzigd door Yokozuna op 10-07-2003 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Yokozuna schreef op 10 July 2003 @ 17:26:
[...]

Hehe, CDROM land Breda. Die heeft hier volgens mij nog in Roosendaal gezeten, dat zo'n ballezaak hem als eerste heeft, vreemd :)
edit: Het is een voor P4 en Athlon 64, volgens mij is dat gewoon de normale 7000CU hoor. Hijs trouwens wel zwaar :)
Zeker al een tijdje niet meer geweest.... :P

En hij's echt OOK voor socket 462, staat gewoon keihard op de verpakking. Zal wel een ander soort clipje zijn bijgeleverd als bij de niet -A versie destijds....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Dit staat er bij CDROM land:

Zalman CNPS7000 Cu: Socket 478 (P4), Socket 754 (Athlon 64)

Als hij ook voor Socket 462 was zouden ze het er toch wel bijzetten? Er staat ook geen "-A" achter. Nahja,

[ Voor 11% gewijzigd door Yokozuna op 10-07-2003 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Gister pas binnengekomen. Nog geen tijd/zin gehad om site aan te passen, geloof het of niet. Your loss..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 09:54:
Dat ding koelt echt goed.
Ik heb hem gekregen en ik draai nu mijn ahlon-xp 1800+@2700+ met een vcore van 2volt
En hij word niet warmer dan 44graden bij mij.
En dat is ook nog met een kamer temp van 25 graden.
Dus ja hij koelt goed :)
wow :P echt goede koeler dan :9 ..... ik heb een Xdrea hac81 , die koelt ook redelijk goed maar dat is weer een stofzuiger :o en dat is minder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Wel in de pricewatch maar niet op de site :(

Ej post hier es :) Je hebt dezelfde voeding (HPC) alleen dan met andere sticker:
HPC-420 ( a.o. Chieftec 420W en meer) voeding ervaringen

[ Voor 78% gewijzigd door Yokozuna op 10-07-2003 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
  • Laatst online: 11:59

RumaNoV

Folding

Een week geleden heb ik ook mijn Aero7 moeten opsturen naar de verkoper. Vermits coolermaster een defect had vastgesteld dat het uitbranden van de cooler kon veroorzaken.

Vandaag heb ik de Aero7+ toegestuurd gekregen en gelijk geinstalleerd. Lekker groot ding moet ik zeggen :)

Maar kan ik nu gerust zijn? Is er nog uitbrandingsgevaar? Zijn er hier mensen die eenzelfde cooler hebben en al een tijdje gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en welke koelt nu beter ?
de aero7 of de 7+? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RumaNoV
  • Laatst online: 11:59

RumaNoV

Folding

Momenteel zit mijn 2600+ stressed op 48°c. Hij draait al een hele dag een }:O .

De fan draait momenteel op 2000Rpm, wat redelijk stil is. Ik hoor em niet boven mijn lawaaimakende chipsetkoeler.

Ik zou zowieso voor de Aero 7+ gaan mocht je em gaan kopen, koelblok is 80 op 80, wat zeer handig is om de fan te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Yokozuna schreef op 10 July 2003 @ 17:26:
[...]

offtopic:
Das al weer een jaartje of 3 geleden dat CDRomland hier in Roosendaal is gesloten..
Best jammer in Breda heben ze best een relaxed asortiment nu :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verwijderd schreef op 11 July 2003 @ 13:55:
en welke koelt nu beter ?
de aero7 of de 7+? :)
De Aero7. Bij de Aero7+ is er nog maar 1 geval opgetreden van doorbranden, dus wil je meer zekerheid -> Aero7+.
(1.) Momenteel zit mijn 2600+ stressed op 48°c. Hij draait al een hele dag een .
De fan draait momenteel op 2000Rpm, wat redelijk stil is. Ik hoor em niet boven mijn lawaaimakende chipsetkoeler.

(2. )Ik zou zowieso voor de Aero 7+ gaan mocht je em gaan kopen, koelblok is 80 op 80, wat zeer handig is om de fan te vervangen.
1. Netjes :)
2. De kracht van de Aero7/7+ is juist de fan, de enige manier om betere prestaties te krijgen met dat koelblok is een zware Delta fan (of ander monster) gebruiken, wat nog een stuk meer herrie maakt. Die wil je echt niet ;)

[ Voor 73% gewijzigd door Yokozuna op 12-07-2003 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil rifle bearing fans. Maar die ledjes op de Coolermaster rifle-bearing 80mm fans hoef ik niet, krijg straks toch een gesloten case (volgens mij precies zo'n Dragon kast als die van jou). Daarom wel jammer dat andere merken er nog niet mee mogen komen. Stel je voor Panaflo of Papst fans die nog stiller zijn
Die ledjes kan je eraf slopen / uitzetten en die fans zelf zijn niet veel duurder dan ball-bearing fans van coolermaster. :)
Heb er 3 in zitten, 1 onderin vooraan, 1 achteraan, en eentje in mijn voeding gebouwd (goedkope sleeve-fan eruit gehaalt :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu ook een aero7+
ik heb er nog nooit zo lang over gedaan om een koeler op een processor te krijgen :|
me temps zijn niet zo lief :(
44 IDLE! met max rpm met de standaard vcore

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2003 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Dan heb je hem verkeerd gemonteerd ofwel is je standaard vcore 1.9v :p Zo'n hoge temperatuur is onwaarschijnlijk met een goede casetemp en met een Aero 7/+ op max rpm met standaard vcore ;)
Wat is je casetemp en wat meer specs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pisart schreef op 12 July 2003 @ 23:47:
Dan heb je hem verkeerd gemonteerd ofwel is je standaard vcore 1.9v :p Zo'n hoge temperatuur is onwaarschijnlijk met een goede casetemp en met een Aero 7/+ op max rpm met standaard vcore ;)
Wat is je casetemp en wat meer specs :)
ik heb deze kast Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.nl/products/housing/images/hx45_b.jpg
de aopen hx45, ik heb de kap eraf liggen anders komt er weer 6 graden bij.
oh ja ik heb geen casefans! kan het daar aan liggen?
voor de rest
amd athlonxp 2100+ @ 2600+ 13x160 vcore 1,6
mobo ecs l7s7a2.
in de bios staat dat de kast 127 graden is :X

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 21:27
Dat ligt hoogstwaarschijnlijk aan je casefans ja :)
Als ik m'n casefans uitzet stijgt m'n temp aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vimana schreef op 13 July 2003 @ 14:02:
Dat ligt hoogstwaarschijnlijk aan je casefans ja :)
Als ik m'n casefans uitzet stijgt m'n temp aanzienlijk.
ik heb alleen geen casefans :P
mischien kan ik mijn oude koeler als casefan gebruiken?
of moet hij per c blazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimana
  • Laatst online: 11-09 21:27
Verwijderd schreef op 13 juli 2003 @ 14:07:
[...]

ik heb alleen geen casefans :P
mischien kan ik mijn oude koeler als casefan gebruiken?
of moet hij per c blazen?
Van de Aopen site:

Ventilation: Air Vents with Optional 2nd DC fan

Je kan er dus een 2e (waarschijnlijk 80mm) koeler ingooien.
Koop gewoon bij de lokale electro boer of PC zaak een casefan naar keuze.

Het meest ideale is als er achterin onder je voeding nog een fan bij kan. Als je een beetje handig bent met een Dremel heb je dat zo gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Virgil heb je geen dual-fan voeding? Een dual fan voeding is namelijk nog effectiever dan 1 of 2 outtakes achterin (zuigers). Als je die niet hebt absoluut minimaal 1 outtake gebruiken.
in de bios staat dat de kast 127 graden is
HIHIHI, das Fahrenheit (ofzo). Je hebt 2 waardes, temperatuur in graden C en graden F. Kijk naar graden C(elcius)!

[ Voor 33% gewijzigd door Yokozuna op 13-07-2003 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op 13 July 2003 @ 17:37:
Virgil heb je geen dual-fan voeding? Een dual fan voeding is namelijk nog effectiever dan 1 of 2 outtakes achterin (zuigers). Als je die niet hebt absoluut minimaal 1 outtake gebruiken.

[...]

HIHIHI, das Fahrenheit (ofzo). Je hebt 2 waardes, temperatuur in graden C en graden F. Kijk naar graden C(elcius)!
hihihi in de bios staat bij celcius 127 en bij fahrenheit 260 :P
maar volgens mij is die sensor een beetje kapot want die graden veranderen nooit

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Update je bios eens, mss lost het de foute uitlezing op van je casetemp.
Voel ook eens aan de heatsink zelf, want met die foute lezing van je casetemp zal mss de cputemp ook niet kloppen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pisart schreef op 13 July 2003 @ 23:03:
Update je bios eens, mss lost het de foute uitlezing op van je casetemp.
Voel ook eens aan de heatsink zelf, want met die foute lezing van je casetemp zal mss de cputemp ook niet kloppen ;)
kheb al de nieuwste bios erop alleen wel een cheepobios (betabios)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Hoe voelt de heatsink dan aan? Lauw, ijskoud, heet of iets tussenin :p
Er is al een nieuwe bios uit, maar dan een gewone en de changelog heeft me ook niets wijzer gemaakt. :/

[ Voor 47% gewijzigd door pisart op 13-07-2003 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pisart schreef op 13 July 2003 @ 23:18:
Hoe voelt de heatsink dan aan? Lauw, ijskoud, heet of iets tussenin :p
Er is al een nieuwe bios uit, maar dan een gewone en de changelog heeft me ook niets wijzer gemaakt. :/
lauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Verwijderd schreef op 12 juli 2003 @ 17:26:
[...]

Die ledjes van de fans kan je eraf slopen / uitzetten en die fans zelf zijn niet veel duurder dan ball-bearing fans van coolermaster.
Heb er 3 in zitten, 1 onderin vooraan, 1 achteraan, en eentje in mijn voeding gebouwd (goedkope sleeve-fan eruit gehaalt )
Zijn wel goeie casefans he :) Ze komen er in alle reviews die ik gelezen heb zeer positief ook, met name voor de geluidsproductie.
Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 19:08:
[...]

hihihi in de bios staat bij celcius 127 en bij fahrenheit 260
maar volgens mij is die sensor een beetje kapot want die graden veranderen nooit
Misschien is je kast ooit zo warm geworden (120C) dat de sensordraden zijn doorgesmolten! 8)7 Sinds dien blijft ie 120 aangeven 8)7

[ Voor 69% gewijzigd door Yokozuna op 14-07-2003 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
offtopic:
Yokozuna, waarom quote je niet met het gedeelte wat bold is ook niet? Het maakt het iets makkelijker lezen als men ook de context weet waarin de zin in de originele post stond ;)

Ontopic: Virgil, zet eens een thermometer in je case en kijk is de temp. Het zal niet heel juist zijn, maarja het is toch beter als de 127° wat die nu aangeeft :)

[ Voor 32% gewijzigd door pisart op 14-07-2003 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had de koelpasta verkeerd erop :(
nu issie 40 graden idle met een vcore van 1,65 ik weet dat het nog steeds niet goed is maar wel een stuk beter :P
maar mijn koeler zit er ook scheef op want anders past hij er niet op heeft dat effect op de tempratuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Hoe bedoel je "hij zit er scheef op"? Zit die er niet goed op? Dan kan het wel kloppen dat de temp wat oploopt :)
Je moet wel de klem om die vasttemaken naar boven gericht hebben. Dus eerst vanonder inhaken dan vanboven en vastduwen zodat hij erin zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
eh.... ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pisart schreef op 14 July 2003 @ 14:19:
Hoe bedoel je "hij zit er scheef op"? Zit die er niet goed op? Dan kan het wel kloppen dat de temp wat oploopt :)
Je moet wel de klem om die vasttemaken naar boven gericht hebben. Dus eerst vanonder inhaken dan vanboven en vastduwen zodat hij erin zit.
het koelblok staat een beetje naar links maar hij maakt wel gewoon GOED contact met de core

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hoe weet je dat zo zeker, probeer hem eens opnieuw erop te zetten want niets is erger dan een scheve CPU koeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 juli 2003 @ 14:35:
en hoe weet je dat zo zeker, probeer hem eens opnieuwe erop te zetten want niets is erger dan een scheve CPU koeler
ik heb hem er net weer anders op gezet ?
nu issie 7 graden koeler?
maar dit ding zit in de weg
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=201904

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
nu issie 7 graden koeler?
WA?!?!? 40-7 = 33 graden idle? :)

Maar gefeliciteerd nog met je koelpasta ^O^
ik had de koelpasta verkeerd erop
Toch wonderbaarlijk dat je CPU het dan uithield (met koelpasta verkeerd erop) op 120 graden Celcius :)

[ Voor 51% gewijzigd door Yokozuna op 14-07-2003 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op 14 juli 2003 @ 19:27:
[...]

WA?!?!? 40-7 = 33 graden idle? :)

Maar gefeliciteerd nog met je koelpasta ^O^
nee van 47 naar 40 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Prima temp op 1.6V

Wat is ie stressed, 47 ofzo?

[ Voor 17% gewijzigd door Yokozuna op 14-07-2003 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu nog casefans :(
met standaard vcore zit ik wel rond de 35 stressed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
1.6 is toch standaard?? Daar haal je 40 idle, en dan 35 stressed

8)7 Bedoel je niet 45? (wat nog steeds prima is)

[ Voor 109% gewijzigd door Yokozuna op 14-07-2003 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op 14 July 2003 @ 19:33:
1.6 is toch standaard?? Daar haal je 40 idle, en dan 35 stressed

8)7 Bedoel je niet 45? (wat nog steeds prima is)
als ik mijn voltage op normal zet op mijn ecs l7s7a2 staat de vcore op 1,57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:08
Hoe zit het nu met het brandgevaar van de Aero 7? Bij Funprice hebben ze weer behoorlijk op voorraad (volgens site). Dus je zou zeggen dat ze toch weer vertrouwen hebben in het produkt. Zijn de problemen opgelost? Het lijkt me een supercooler maar heb geen zin om de brandweer op mijn computerkamer te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Bij de Aero7+ is er nog maar 1 geval opgetreden van doorbranden, wat mij betreft zijn de dus doorbrand-proof. Bij de normale Aero7's van Mycom was geloof ik het merendeel doorgebrand. Je moet gewoon even mailen en vragen op ze nou de Aero7 of de Aero7+ verkopen, gezien de een hoop Aero7's uit de schappen zijn gehaald door het doorbrandgevaar:

Op de Funprice staat Aero7: 45 euro, afzetterij. PC Voordeel, Aero7: 31.50
http://www.pcvoordeel.nl/...cPath=25&products_id=1122

[ Voor 66% gewijzigd door Yokozuna op 15-07-2003 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ik heb een klein vraagje
ik heb dus de ear0 7+ net installed , natuurlijk met silver paste
op dit moment is het ongeveer 35 graden buiten
en me cpu word nu ongeveer 50 graden idle
en me kast is nu ongeveer 35 graden
wat kan ik doen om de temp als het buiten dus zo warm is omlaag te krijgen ?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Op welke snelheid draai je?
op dit moment is het ongeveer 35 graden buiten
Maar jij zit binnen, daar zal het vast maar 28 graden ofzo zijn? Heb je wel genoeg in en outtakes/ een dual fan voeding?

[ Voor 78% gewijzigd door Yokozuna op 15-07-2003 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Ik vind het wel erg warm. Heb zelf nog een Sprire whisperrock III en heb temps van 39 idle en 44 stressed (amd 2400+@2700+), terwijl het om de compukamer ook ontzettend warm wordt (zolderkamer). Maar heb wel 5 casefans.
Heb je niet teveel coolprut gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Yokozuna schreef op 15 July 2003 @ 16:12:
Op welke snelheid draai je?

[...]

Maar jij zit binnen, daar zal het vast maar 28 graden ofzo zijn? Heb je wel genoeg in en outtakes/ een dual fan voeding?
ik draai op 200x10.5 (2.1 ghz) (xp2600)
maar wat jij zegt klopt dus niet, mijn kamer is net een hok , en als het buiten dus zeg maar 20 graden is is het op mijn kamer dus 25 graden
ergo het was vandaag rond de 38/40 graden op me kamer
nu is het wat koeler en is ook me cpu meteen een stukie koeler nmlijk
nog steeds 45 graden maja

en jah me caseflow zuigt dat weet ik :P
komen nog betere fans in maja komt tijd komt geld eh :P

maja ik moet er ook bij zeggen dat me case/mobo 33 graden is ? :S

beetje errug veel eh ?

[ Voor 7% gewijzigd door CrankyGamerOG op 15-07-2003 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

xzoticate schreef op 15 July 2003 @ 16:43:
Ik vind het wel erg warm. Heb zelf nog een Sprire whisperrock III en heb temps van 39 idle en 44 stressed (amd 2400+@2700+), terwijl het om de compukamer ook ontzettend warm wordt (zolderkamer). Maar heb wel 5 casefans.
Heb je niet teveel coolprut gebruikt?
uhmm dat kan goed zijn LOL
hoeveel is te veel en kan ik gewoon een beetje weg halen ?

ik heb gewoon zoveel erop gedaan dat ie de hele chip bedekte en ongeveer dan 1/2 mm dik ?

is dit te veel ? :P lol

plz reply fast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

veel te veel, je moet er een beetje opdoen en dan terug afschrapen met een creditkaart ofzo zodat een flinterdun laagje overblijft.
Enkel de putjes in beide oppervlakken moet gevuld worden zodat de warmteoverdracht optimaal is.

M'n processor wordt niet overclocked 2 à 3 graden warmer dan de kamertemperatuur idle.
Wel met een SLK900 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
@ Fl1Pm0d3: Lees de gebruiksaanwijzing op de site van Arctic Silver; daar staat precies wat je het beste kunt doen (met foto's).

[ Voor 4% gewijzigd door Aham brahmasmi op 16-07-2003 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yokozuna schreef op 15 July 2003 @ 15:53:
Bij de Aero7+ is er nog maar 1 geval opgetreden van doorbranden, wat mij betreft zijn de dus doorbrand-proof. Bij de normale Aero7's van Mycom was geloof ik het merendeel doorgebrand. Je moet gewoon even mailen en vragen op ze nou de Aero7 of de Aero7+ verkopen, gezien de een hoop Aero7's uit de schappen zijn gehaald door het doorbrandgevaar:

Op de Funprice staat Aero7: 45 euro, afzetterij. PC Voordeel, Aero7: 31.50
http://www.pcvoordeel.nl/...cPath=25&products_id=1122
Ik was gister bij mycom om een betere koeler voor een maat te halen, dus maar gevraagd naar earo 7.
Ja er waren problemen mee, maar met de nieuwe versie (aero 7+) zou het opgelost moeten zijn.
Dus die maar genomen, vanmiddag de resultaten. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ik was gister bij mycom om een betere koeler voor een maat te halen, dus maar gevraagd naar earo 7.
Ja er waren problemen mee, maar met de nieuwe versie (aero 7+) zou het opgelost moeten zijn.
Klopt. Ik vind het alleen zo jammer dat de PLUS versie kwa geluidsproductie en koelprestaties gewoon slechter presteert dan de normale Aero7 :( Snapt Coolermaster niet wat ze doen?

Een Radeon9700 Pro is ook niet trager dan een Radeon9700.

[ Voor 38% gewijzigd door Yokozuna op 17-07-2003 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
[nonsense mode]
Ze kunnen de versies beter om draaien. Want de normale aero is:
+ stiller
+ koeler
+ brandbaarder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=209292

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Mijn Aero7 (had niet gedacht dat de normale nog verkocht werd) komt over enkele dagen binnen, samen met een Thoroughbred-B JUIHB core (weet nog niet welke) en een Abit NF7-S rev2.0. I'll keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 20:49
Ik zie dat de aero 8 ook al uit is:
http://www.regenboog.net/docs/pd-1244583219.htm
Vind hem wel nog wat prijzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 13:56

Canis Lupus

Vosbot

Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 12:06:
[...]

Dus die maar genomen, vanmiddag de resultaten. 8)
Dus bij de Mycom hebben ze de Aero 7+ versie? EN voor hoeveel verkopen ze die dan, ook 39€? Alvast bedankt voor de info.

En die Aero 8 van de Regenboog zal wel een 7+ zijn, want op de coolermaster website hebben ze nog niet eens een 8 :?

[ Voor 12% gewijzigd door Canis Lupus op 27-07-2003 18:46 ]

CD's&LP's - Last.fm - About me - PSN&Xbox: CanisLupusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
Canis Lupus schreef op 27 July 2003 @ 18:43:
[...]
Dus bij de Mycom hebben ze de Aero 7+ versie? EN voor hoeveel verkopen ze die dan, ook 39€? Alvast bedankt voor de info.

En die Aero 8 van de Regenboog zal wel een 7+ zijn, want op de coolermaster website hebben ze nog niet eens een 8 :?
Nee, heb de aero 8 ook al op andere sites zien staan, weet zo even niet meer waar. Kan iemand mij met zekerheid vertellen of ze bij mycom (eindhoven) de aero 7 plus verkopen? anders morgen maar ff naar mycom bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
bram1234 schreef op 27 July 2003 @ 17:56:
Ik zie dat de aero 8 ook al uit is:
http://www.regenboog.net/docs/pd-1244583219.htm
Vind hem wel nog wat prijzig
Dat is nep, die staat er al langer. Wat je daar ziet is gewoon een Aero7+ hoor.
anders morgen maar ff naar mycom bellen
Doe dat :) Lul ze maar ff uit, stomme fout op hun site.

De Aero8 zou er op zijn minst anders uit moeten zien, als je hem op andere sites hebt gezien graag links :)

[ Voor 46% gewijzigd door Yokozuna op 28-07-2003 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

Net by MyCom vandaan, en ze hebben inderdaad de 7+ daar, die staat nu bij mij thuis te wachten tot hij morgen op mijn Barton 2500+ mag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Wanneer komt er een Aero7 "rev 2" :) Uit een aantal reviews is al gebleken dat de Aero7 (normale) beter presteert dan de plus versie, dan mogen ze de Aero7 weles verbeteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre
  • Laatst online: 20-06 14:51

Macabre

Euhh...

Heb nu de Aero 7+ draaien.... ben niet echt tevreden.
Had eerst een Coolermaster HHC-L61 (low noise heatpipe) en die koelde net zo goed zonder geluid als deze op volle toeren.

Heb em nu op volle toeren draaien en me CPU wordt idle 52 graden met ASIII.
Heb verder (bijna) geen airflow: 1 outtake boven CPU, verder een Enermax PSU (2 fans) op lage toeren.
Mobo is nu dan ook 37 graden.

Ik ga nu weg en laat het ding op de laagste toeren draaien en kom over een uurtje of 2 terug en dan post ik de temps wel ff.

1 ding wat nu wel goed is: als ik em op lage toeren draai dan maakt ie minder geluid dan de HHC-L61 terwijl die al lekker stil was. (dus ik denk wel een goede koeler voor in de winter :P )

Update:

Op het allerlaagste toerental word ie 4 graden warmer....IDLE !
Dus met brakke airflow koelt ie gewoon niet goed...
Ga em strax nog ff stressen met Prime95 en kijken wat ie doet op vol en op laag toerental.. (wel met de PSU op laag toerental)

[ Voor 17% gewijzigd door Macabre op 08-08-2003 22:53 ]

..:: Specs ::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Aero 7+ op 2800rpm draaien, Juist niet te luid + 2 casefans; 1 8cm intake en 1 12cm outtake, bijden +- 9-10V men temp is nu met surfen en winamp en chatten 42°, 6° warmer dan men mobo, Het is hierbinnen 27° _/-\o_ Niet slecht dus. Stressed zal het iets van een 44° zijn mr dan zet ik alles ietsjes hoger, dan blijfty ie zeker onder de 44°. Ik heb een Xp2600+ om Vcore 1.625V (minimum) Ben dus best wel tevreden, In de winter word het dus zalig stil hier.... (Rubberen matten van pa zen werk helpen ook wel wat, beter dan noppenschuim }) Verder vind ik wel dat je voor het geld een beter afgewerkte boden mag verwachten, mr ja.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Macabre schreef op 08 August 2003 @ 18:35:
Heb nu de Aero 7+ draaien.... ben niet echt tevreden.
Had eerst een Coolermaster HHC-L61 (low noise heatpipe) en die koelde net zo goed zonder geluid als deze op volle toeren.
Vaag, de heatpipe van Coolermaster scoort overal toch duidelijk slechter dan de Aero7, alleen heb je de Aero7+, die is weer iets slechter dan de Aero7

Maartoch.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre

Macabre

Euhh...

Ja is ook vreemd....koelpasta goed erop gesmeerd, dun laagje op de core....
Verder heb ik niet eerst iets op het koelblok gedaan en uitgewreven, misschien moet ik dat ff doen.

Maar net als wat bakkie69 zegt, de onderkant is zeer slecht gelapped.

Hij draait nu trouwes @stofzuiger mode 48 graden op me 2400+ (vCore 1.75 166x12.5).
Achja is trek em er strax weer even af, en ga wel weer even met koelpasta spelen.

Update:

Heb op het koelblok ff wat ASIII gedaan en goed ingewreven.
Ding er weer op.....nu is ie op lage toeren nog steeds 52..(idle)

[ Voor 16% gewijzigd door Macabre op 09-08-2003 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
ASIII t.o.v. normale koelprut scheelt ook hooguit een graadje. En toch wil ik ASIII :)

Maarja, ligt er ook aan hoeveel je gebruikt natuurlijk :)

[ Voor 27% gewijzigd door Yokozuna op 10-08-2003 04:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmolon
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-03 20:39
hhmm, mijn Aero is dus ook doorgebrand, maar opsturen dan :/

Bij funprice hebben ze geen Aero+ zie ik al wel.

Dan maar de Volcano 11 bestellen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Ook zeker al de eerste week? Maaruh, je cpu is nog heel. Heb je een maximum cpu temp in je bios ingesteld? Das dus juist bij zulke gevallen erg handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macabre

Macabre

Euhh...

Ik neem alles terug, ding draait nu met normaal weer op lage toeren 41 idle en 49 stressed.
Heb er btw wel meer koelprut tussen gedaan en het scheelt gewoon wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Heeft iemand ook al een Aero 7(+) in combinatie met een Asus A7N8X ingebouwd in een chieftec kast?? Ik zat eens in mijn kast te kijken, maar ik heb het idee dat dat niet gaat passen (ivm bevestigingsclip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
xzoticate schreef op 19 August 2003 @ 10:07:
Heeft iemand ook al een Aero 7(+) in combinatie met een Asus A7N8X ingebouwd in een chieftec kast?? Ik zat eens in mijn kast te kijken, maar ik heb het idee dat dat niet gaat passen (ivm bevestigingsclip)
Ik heb net mijn nieuwe pc besteld, ook met aero 7+ en asus a7n8x (deluxe) en dan met een antec lanboy kast, weet ook niet zeker of het gaat passen, maar ik gok het er maar op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaXX99
  • Laatst online: 23-01 21:02
Op de Asus A7N8x Deluxe past hij in elk geval wel ! Ik heb net een PC in mekaar geflenst met een Aero 7 en hij werkt fantastisch ! ... Heel stil, héél goede temperaturen (stressed kom ik met een 2600+ niet hoger dan 37°).
Wel oppassen met het aanbrengen van de pasta ... Ik heb Shin Etsu gebruikt (smeert heel slecht), en had hem er eerst te dun op staan (idle temp van 45+°) ... na het goed aanbrengen van de pasta daalde de temp onmiddelijk met 20° ! ...

Coolermaster Stacker / OCZ Powerstream 520W / ASUS A8N-SLI / AMD 3200+ 0.09µ / Zalmax 7700Cu / 2x512Mb OCZ PC3200 EL Platinum Rev.2 / XFX 6600GT / Maxtor Diamondmax 10 300 Gb SATA / 2 x Dell 1905FP 19" / Epson R800 / Canon CanoScan 8400F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canis Lupus

Canis Lupus

Vosbot

xzoticate schreef op 19 August 2003 @ 10:07:
Ik heb precies wat jij beschrijft, en ik heb niet het idee dat het niet zou passen.
De Aero 7+ zit er bij mij nog niet op, omdat ik nog wacht op AS III (uit een IA).
NU zit nog mijn standaard boxed cooler erop, maar volgens mij moet het makkelijk passen hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Komt die clip dan niet in het gedrang met de plaat die net boven het moederbord zit?? Of sluit je het andersom aan (dus met de 'ingang' van de fan naar de bovenkant gericht)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xzoticate schreef op 19 augustus 2003 @ 10:07:
Jah op een Asus A7N8X past ie zeker maar die clip klemt wel een beetje tegen Chieftec kast (was een bigtower) . Met een beetje creativiteit is dat denk ik wel op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-04 11:21
Ik heb de Aero 4 Lite voor intel is wel vergelijkbaar denk ik en die koelt goed op 2500 rpm. 27 graden is mijn cpu en stressed is ie maar 34. Dus vind ik aardig ding, weet alleen niet of de aero 4 lite nou beter of slechter is.

• BadMotha
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

kan ik probleemloos het bovenste gedeelte van deze koeler omdraaien?
ik zit nu naar de achterkant (bevestiging draden/printje) van de koeler aan te kijken door m'n window,
en wil graag de voorkant zien (de kant waar Aero 7 op staat).
iemand al geprobeerd?

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• cilo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08-2022

cilo

V MAX, live life to the max

even nog over dat aero 8 verhaal

ik dus een mail gestuurd met de opmerking dat de 8 helemaal niet bestaat krijg ik het volgende antwoord:

Bij de Aero 8 gaat het om een zeer nieuw model, en het lijkt erop dat
Cooler Master hem nog niet op de site heeft staan. Het verschil met de
Aero 7 is dat er bij de Aero 8 gebruik word gemaakt van een zeer stille
fan.

Om even aan te geven dat de Aero 8 100% zeker bestaat heb ik een bijlage
toegevoegd, met daarin een foto van de doos.

Met vriendelijke groet,

Patrick ter Haar
Freezing Hardware

(ik weet niet hoe je een foto kunt plaatsen anders stond ie hier wel)
op de foto staat idd : Aero Eight - Silent 21 dBA

maarja heb nu net een 7 Lite gekocht (die overigens beter koelt dan de 7 en 7+ !!!)

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

Nou na mezelf al die tijd gelukkig geprezen te hebben....
Ik dacht even één van de weinigen te zijn die een goede versie had van de Aero7... ook hier zo'n anderhalf uur geleden ineens een brandlucht (ruik ik nu trouwens nog... ) icm een temperatuur en een fan-alarm (goh, toch nuttig..)
Meteen stekker eruit.... processor nog heel

Kom net bij de Mycom... paar mensen voor me... ik sta daar te wachten met mijn afgefikte (ok ok overdreven... hij stonk iig) Aero7... toen ik aan de beurt was, had medewerker nummer 2 de Aero7+ al klaar staan... aan de ene kant vond ik het wel grappig... aan de andere kant zet je dat ook aan het denken...

Maar hij beweerde (en ik moet hem dan maar op zijn woord geloven:??) dat hij nog geen Aero7+ terug had gehad.

Net installed XP2500+ @ default 42 graden stressed bij casetemp van 28 graden...
bij 2100 toeren (niet meer geluid dan mijn silent voeding..) goed zat voor hiero...

Trouwens, die temp die ik hier daarstraks las... pc uit, koeler eraf en polijsten dat ding. Vervolgens zorgen dat je maar hééél weinig prut gebruikt.

:) ik heb dat polijsten zelf nog niet gedaan, maar ik moest ff snel weer aan het werk.... had er al anderhalf uur uit gelegen door die brandlucht...

Ik las net ook er hier één met de heatpipe... kan je daar niet de Aero7+ op schroeven? zodat je het beste hebt uit 2 'werelden'?

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

• pisart
  • Niet online
cilo schreef op 21 August 2003 @ 21:37:
even nog over dat aero 8 verhaal

ik dus een mail gestuurd met de opmerking dat de 8 helemaal niet bestaat krijg ik het volgende antwoord:

Bij de Aero 8 gaat het om een zeer nieuw model, en het lijkt erop dat
Cooler Master hem nog niet op de site heeft staan. Het verschil met de
Aero 7 is dat er bij de Aero 8 gebruik word gemaakt van een zeer stille
fan.

Om even aan te geven dat de Aero 8 100% zeker bestaat heb ik een bijlage
toegevoegd, met daarin een foto van de doos.

Met vriendelijke groet,

Patrick ter Haar
Freezing Hardware

(ik weet niet hoe je een foto kunt plaatsen anders stond ie hier wel)
op de foto staat idd : Aero Eight - Silent 21 dBA

maarja heb nu net een 7 Lite gekocht (die overigens beter koelt dan de 7 en 7+ !!!)
Als het een foto is van 50kb of kleiner dan kan je die uploaden naar www.theforumisdown.com als die groter is mail die dan naar mij dan zet ik die wel online voor u ;) (adres staat in profiel )

Ben wel benieuwd naar een foto van een Aero 8 :)

Edit:

De foto van de Aero 8

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/pisart/Aero8.JPG

Spijtig dat men niet kan zien wat er op de sticker van de koeler zelf staat :(

[ Voor 8% gewijzigd door pisart op 21-08-2003 22:46 ]

• BadMotha
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

Die Aero 8 is waarschijnlijk gewoon een anders verpakte Aero 7+,
omdat de Aero 7 een slechte naam heeft gekregen door die brand-incidenten.

zou ik ook doen. als ik koelers fabriceerde. :)

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

• Macabre

Macabre

Euhh...

Over de Aero 8:

Dus de Aero 8 moet nog stiller zijn dan de Aero 7(+)...
Opzich wel vreemd ja dat er nog niets over bekend is op de CoolerMaster site zelf..

Heb een review gevonden van de Aero 8. ( en nog eentje )
Lijkt zo op het eerste oog hetzelfde als de Aero 7(+).
Verder moet de fan stiller zijn alleen word er in de reviews niets over gezegd.

Over de Aero 7 Lite:

Hier en Hier word de Aero 7+ vergeleken met de Aero 7 Lite en het schijnt idd dat de Lite een stuk beter koelt dan de 7+ door de grotere heatsink.

Vooral op lage toeren schijnt ie zeer goed te koelen en daar gaat het bij mij ook om omdat mijn systeem een beetje stil moet zijn. Dus ik ga mijn 7+ maar weer een schop geven.

Word misschien eens tijd voor een review met daarin de:
- Aero 7
- Aero 7+
- Aero 7 Lite
- Aero 8

[ Voor 97% gewijzigd door Macabre op 22-08-2003 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-08 18:58
Ik heb gisteren een Coolermaster Aera 7+ gehaald en ik moet zeggen dat de geluidsproductie nog wel mee valt, als je hem natuurlijk niet voluit zet. :P
Ik ga hem binnenkort inbouwen in een PC en dan zet ik de temps hier wel neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2bme
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04-2024

2bme

Oude Tweakers addict...

Macabre schreef op 21 August 2003 @ 23:00:
Over de Aero 8:

Dus de Aero 8 moet nog stiller zijn dan de Aero 7(+)...
Opzich wel vreemd ja dat er nog niets over bekend is op de CoolerMaster site zelf..

Heb een review gevonden van de Aero 8.
.............
- Aero 8
Uit je review:

Optisch gesehen kann man die Beiden nicht unterscheiden

XP1900+
1813 MHz:
idle: 45°C
burn: 48°C

Ten eerste: als je beide niet kunt onderscheiden, dan denk ik dat men hier toch echt een marketing truc heeft gebruikt om van die slechte naam af te komen.

Ten tweede: Damn wat een brakke temperaturen!!!
Zoals gezegd, gisteren mijn Aero7 afgefikt, nu een 7+ erin.
En stressed (XP2500+ @XP3200+) draait hij 43 graden met een kasttemp. van 28 graden op 2100/2200 toeren. En ik moet zelfs eerlijk gezegd bekennen dat dit met originele koelprut is (Ik krijg mijn ASIII vandaag weer terug).
*edit
Jank, jank... 8)7 ik zal ff mijn bek gaan houden.... toen ik nogmaals keek, stond mijn proc op XP2200+ op de één of andere manier dus ondergeklokt.. na weer op 3200+ te hebben gezet, na half uur stress 48 graden...
excuses voor mijn geblaat
Maar dan nog geld mijn commentaar op die reviews hieronder:
*/edit
Dan begin ik mezelf toch af te vragen hoe men reviewt... in een kast zonder flow? Met een prutlaag van een halve cm? Op 3V of zo? Of met een buitentemp. van 35 graden?

*edit: @ nexuz: herrie valt wel mee? Als je hem rond de 2100/2200 toeren houdt hoor je hem praktisch niet toch?

[ Voor 17% gewijzigd door 2bme op 23-08-2003 20:39 . Reden: had geblaat ]

I used to be schizofrenic, but we're oke now... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Niet online
Cilo heeft me een duidelijkere foto gestuurd van de Aero 8 en heb ik die ff online gezet :)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/pisart/Aero_8.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
Beetje raar dat de achterkant te zien is aan de voorkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cilo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08-2022

cilo

V MAX, live life to the max

dit topic is ooit begonnen met de vraag of er iemand al ledjes in z'n aero heeft zitten _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
ik ben tot op heden eigenlijk nog geen bericht tegengekomen dat er iemand dat heeft dus bij deze nogmaals de vraag
|:( |:(

ps. m'n aero 7 lite koelt als de beste temp nog niet boven de 40 graden geweest

[ Voor 16% gewijzigd door cilo op 26-08-2003 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
cilo schreef op 26 August 2003 @ 20:17:
dit topic is ooit begonnen met de vraag of er iemand al ledjes in z'n aero heeft zitten _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
ik ben tot op heden eigenlijk nog geen bericht tegengekomen dat er iemand dat heeft dus bij deze nogmaals de vraag
|:( |:(

ps. m'n aero 7 lite koelt als de beste temp nog niet boven de 40 graden geweest
Ja, maar misschien is het beter om ff de topictitel te laaten aanpassen? naar "Het grote coolermaster Aero 7 topic", of gewoon "coolermaster Aero 7".

ps. Ik krijg over enkele dagen de onderdelen voor mijn pc binnen, en het zal misschien niet heel lang duuren voordat ik de super heldere blauwe led uit mijn muis in mijn aero 7+ heb gezet

[ Voor 17% gewijzigd door Brammel op 26-08-2003 20:24 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste