Toon posts:

PC-Cooling / OC-Shop afhandeling IA

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.361 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik vind de houding van OC-shop heel netjes. Ik denk als ze dit goed spelen ze hier veel vaste klanten aan over kunnen houden. Ik heb zeker interesse om mijn bestelling (e300+)opnieuw te plaatsen (en groter). Maar dan meot het wel op korte termijn zijn anders ga ik toch weer luchtkoeling ipv WC.

IA-gewijs. Dat een organisator winst maakt vind ik niet zo`n ramp. Je doet primair mee om (veel) goedkoper uit te zijn dan via de normale weg. (of om exotische goederen te verkrijgen) Zolang de goederen niet gestolen zijn heb ik er verder geen problemen mee.

[ Voor 24% gewijzigd door bombadil op 17-04-2003 21:10 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
peter en apversteeg: mijn wel gemeende excuses voor mijn felle reacties
* delyver voelt zich erg stom :(

* delyver zal snel eens iets bestellen bij ocshop ter compensatie ;)

ik vind het echt belachelijk dat er uberhaupt winst moet worden gemaakt op een IA zelfs al is het 10 euro, een IA organiseren doe je voor je mede tweakers, niet voor je zelf...
k ben nu zelf een IA aan het doen voor Iskins (zie sig) en ik vind het werk dat er in zit, best meevallen.. al dat gezeik dat het zoveel werk is.. best overdreven vind ik...

mijn excuses apversteeg en perter!!!!!!!!!!!!!!!!

Audi A8 W12 6.0

• Achwel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-11-2022
Hulde aan DaBit en Fewture voor het zo lang mogelijk proberen om deze IA netjes te laten verlopen. Ik weet zeker dat wij alleen het topje van de ijsberg hebben gezien. Alletwee top dat jullie ondanks alles nog steeds goed en opbouwend blijven reageren!

Ook respect voor alle mensen die hun nek hebben uitgestoken om aan te geven dat hier dingen op zijn zachtst gezegd niet helemaal snor zaten.

Top ook van OC-shop om te proberen deze IA netjes af te ronden!

* Achwel wacht rustig op zijn centjes terwijl hij zijn schrootbuks aan het oppoetsen is...

[ Voor 8% gewijzigd door Achwel op 17-04-2003 22:03 ]

Verwijderd

delyver schreef op 17 April 2003 @ 21:45:
peter en apversteeg: mijn wel gemeende excuses voor mijn felle reacties
* delyver voelt zich erg stom :(

* delyver zal snel eens iets bestellen bij ocshop ter compensatie ;)

ik vind het echt belachelijk dat er uberhaupt winst moet worden gemaakt op een IA zelfs al is het 10 euro, een IA organiseren doe je voor je mede tweakers, niet voor je zelf...
k ben nu zelf een IA aan het doen voor Iskins (zie sig) en ik vind het werk dat er in zit, best meevallen.. al dat gezeik dat het zoveel werk is.. best overdreven vind ik...

mijn excuses apversteeg en perter!!!!!!!!!!!!!!!!
is goed ;) , er zit best wel veel werk in een ikoop aktie en daar mag best wel met zo`n grote IA als deze was wat voor terug komen. Maar niet zoveel alsof je een bedrijf bent die ook nog een belasting moet betalen. ;)
Deze mensen hadden een heeeeel erg hoge vergoeding voor zich zelf in gedachten. :r, en geloof me, zelfs nog toen de OC-Shop al het werk zou over nemen hadden ze een heeeel groot bedrag willen achterhouden.
Wanneer ze de aktie hadden laten doorgaan was dit later toch uit gekomen, om hun eigen gezicht te kunnen redden hebben ze de aktie onmogenlijk gemaakt en storten ze nu al het geld terug. Dit bedrag is in totaal veel hoger dan wat ze aan het bedrijf wilde geven die de aktie zou over nemen. :r

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 22:15 ]

Verwijderd

Nou ik wacht nou gewoon op het geld !!

Heb de spullen al weer ergens anders besteld , en heb volgende week alles binnen :)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 21:52
ik moet ook wachten op geld..
niet rijk genoeg om mn bestelling dubbel te plaatsen.
maar uh, 2 weken nodig om terug te storten (+ tijd om om je rekening te komen)
jullie hebben toch rebo telebankieren? dan is het 1 uurtje werk..

of heb je nog wat rente nodig?

TheS4ndm4n#1919

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

delyver schreef op 17 April 2003 @ 21:45:

Dat is evenredig met de omvang van de IA.. Jij houdt een mini-IA, logisch dat je weinig werk hebt. Maar om even terug te komen op mijn FrozenCPU.com IA, er zijn 155 deelnemers en 325 producten. Dat is 325 producten aanmaken, 325 beschrijvingen intikken, 325 foto-URL's kopiëren en 325 prijzen aanpassen (BTW toevoegen). Dan moet je ook erg veel vragen beantwoorden, prijzen aanpassen (voor producten die door grote bestelling goedkoper geworden zijn), betalingen bijhouden, om nog maar de zwijgen van de tientallen bestellingen die je moet inpakken, en de stapels dozen. Je kan je dus wel voorstellen dat er erg veel uurtjes vrije tijd in een IA kruipen. En ik vind het absoluut niet verkeerd dat je een kleine winstmarge voorziet, als je een IA hebt van meerdere duizenden euro's vind ik <150 euro winst absoluut niet verkeerd.

• delyver
Jupiler schreef op 17 april 2003 @ 22:30:
[...]

Dat is evenredig met de omvang van de IA.. Jij houdt een mini-IA, logisch dat je weinig werk hebt. Maar om even terug te komen op mijn FrozenCPU.com IA, er zijn 155 deelnemers en 325 producten. Dat is 325 producten aanmaken, 325 beschrijvingen intikken, 325 foto-URL's kopiëren en 325 prijzen aanpassen (BTW toevoegen). Dan moet je ook erg veel vragen beantwoorden, prijzen aanpassen (voor producten die door grote bestelling goedkoper geworden zijn), betalingen bijhouden, om nog maar de zwijgen van de tientallen bestellingen die je moet inpakken, en de stapels dozen. Je kan je dus wel voorstellen dat er erg veel uurtjes vrije tijd in een IA kruipen. En ik vind het absoluut niet verkeerd dat je een kleine winstmarge voorziet, als je een IA hebt van meerdere duizenden euro's vind ik <150 euro winst absoluut niet verkeerd.
waarom moet je daar geld voor hebben dan?
ok, je bent er lang mee bezig, maar op 10k is 100 euro ook nix,
schiet niet echt op.. of je maakt echt winst.. 1k ofzo, of niks.. niet zon
lullig bedragje van 100 euro.. je kan ja niks met 100 euro..

van te voren weet je dat je een IA gaat organiseren voor je mede tweakers, en dat dat eventueel erg veel tijd gaat kosten..

en btw, in een uurtje heb je echtwel al die producten ingevoerd..

Audi A8 W12 6.0

• Imhotep
  • Laatst online: 24-12-2025

Imhotep

The Dark Side

zonde dat toch alles nog in duigen is gevallen :'(

maar het is nu al 's avonds "laat" en nog geen uitleg van de ia-starters.
Voordat ik hier verder over ga oordelen wil ik toch eerst afwachten op die uitleg.

Verder ben ik meteen VOOR een ia (ofzo) via OC-shop en ik moet zeggen dat ze tot nu toe altijd alles op tijd geleverd hebben en met een goede service :)

Als laatste nog ff alle gasten bedanken die zich met deze ia hebben bemoeit om het toch nog te late slagen _/-\o_
En spijtig dat het in de andere topic zover was gekomen dat er een slotje op moest, zeker in het geval van peter en versteeg.
die hebben in dit topic toch een behoorlijke lading shit over zich heen gekregen.
(dnek dat dat door de *emoties* kwam :o )

Top jongens :7

Still King

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

delyver schreef op 17 April 2003 @ 23:18:
[...]

en btw, in een uurtje heb je echtwel al die producten ingevoerd..
Echt niet.. Elke keer een titel intypen, een beschrijving verzinnen (kopiëren gaat niet omdat FrozenCPU Engels is), URL kopiëren. Prijs omrekenen naar BTW. Als je dat op 60 minuten kan met 325 producten, dan doe je 3600/325 = 11 seconden over een product.. Niet dus.

En de vergoeding is voor het vele werk en de uren vrije tijd die je opoffert.

Maar nu weer ontopic :)

• nhimf
  • Laatst online: 29-01 16:26

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

hmmz, ik ben ff weg en er wordt ineens een topic volgelult ;)

Gelukkig is er na al die tijd duidelijkheid. Volgens het verhaal van dabit & oc-shop waren de organisatoren niet echt netjes (naja helemaal niet). Maar om ze nou te gaan lynchen?
Laat ze zich eerst verdedigen. Laat hen wat zeggen hierover, dat zijn ze wel verplicht.
Iedereen loopt elkaar op te fokken, en dat is helemaal niet nodig.

Tot zover ik weet heb ik niets verkeerds gezegt tegen oa a.p. versteeg, heb ik dat wel gedaan mijn oprechte excuses.
Het blijkt dus dat de oc-shop een leuke service heeft _/-\o_
Maar ik wilde nog wat onderdelen bij ze bestellen na deze ia, misschien toch wel alles hier bestellen ;) Dus als er via oc-shop een ia komt count me in!

Ok dat waren de dagelijke portie mededelingen.

Ik hoop alleen dat ik mijn geld wel op tijd terug ga krijgen, neem aan van wel, want het adres van iig mxstream is bekend, dus ik neem aan dat het er wel komt. Ik neem ook aan dat ze het wel gewoon netjes terug boeken. Beetje erg jammer dat het zo gelopen is en vooral dat het werd voorgedaan alsof het de schuld van pc-cooling was.
Maargoed dat is gebeurd en daar kunnen we niets meer aan doen.
Ik hoop alleen dat er 2 mensen zijn die wat nuttigs te melden hebben.
Als ze met een aannemelijk verhaal komen kan ik het ze heus wel vergeven, maargoed.
Ik wacht rustig af op 2 verhalen. (wacht toch al een tijd dus kan dit er nog wel bij)
En de vergoeding is voor het vele werk en de uren vrije tijd die je opoffert.
Als het klopt van die 10k+ dan is dat wel een hoop werk geweest ;)
ps Jupiler, die slangpilaren uit je ia doen het goed op mijn zelfbouw resevoirtje ;)

[ Voor 10% gewijzigd door nhimf op 17-04-2003 23:38 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-02 23:21
* Shyne Op reactie van IA organisatoren wacht

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:03

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Het begint zo tegen het einde van deze dag te lopen en ik wacht met smart op de organisatoren, die ik overigens voorheen bijna onvoorwaardelijk steunde. Auuuwww das een schop tegen mn eigen zere been!

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 17:40

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ik heb vorig jaar toch niet voor niks op Dabit gestemd als favo. modje. ;)
Het feit dat de IA-starters zich nog wel laten zien in deze thread laat voor mij wel zien dat ze nog een eer te verdedigen hebben. Als ik schuldig was en betrapt werd zou ik na zulke aantijgingen, beschuldigingen en bedreigingen mijn gezicht niet meer laten zien.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ik heb alles gelezen over deze IA...
Moet voor de mensen zeggen die er geld in hebben zitten (ik heb hier niets mee te maken)...

Jullie hebben erg veel geduld en vertrouwen ..
Voor de mensen die in een later stadium de boel overgenomen hebben

Geweldig !!!

En :)

Door mxstrAEm - Thursday 06 March 2003 22:43
"Ik wilde reageren voordat mensen gaan bellen. Want dat wil ik niet, ik woon bij mijn ouders dus mij zul je niet aan de lijn krijgen."

Hij was aan het sparen voor zijn uitzet :P

Verwijderd

Hmm, voel me toch wel enigzins genaaid. Niet zozeer qua geld (want uiteindelijk hadden we het TOCH goedkoper dan wanneer we individueel zouden bestellen), maar meer een gevoel van persoonlijk genaaid worden.

Je (tenminste, ik wel) gaat er van uit dat een dergelijke actie op touw wordt gezet om jezelf en anderen te helpen, en niet om een schandalige kleine 30.000 piek (hou nog steeds niet van de €) uit te kunnen trekken...

Jammer dat ze zelf niet eerder uit de kast gekomen zijn, nu maakt het ze wel erg min. Kijk, het is sowieso ernstig, maar gelegenheid maakt de dief, het spreekwoord luidt niet voor niets zo. Met zulke bedragen kan ik me ergens wel voorstellen dat winst trekken lucratief lijkt. Anderzijds zou een blind paard kunnen voorspellen dat wanneer het ook maar een BEETJE fout gaat (lees: bij de eerste reactie van Hammer/PcCooling), de rest ook ooit eens achter de waarheid gaat komen. Dan zeg ik: ben op dat moment ook een vent, en kom met je ware intenties voor de dag. Speel gelijk open kaart en probeer te redden wat er te redden valt. Ga niet als een schijnheilige maatennaaier de goedzak proberen uit te hangen...

Bij deze dus ook mijn welgemeende verontschu;ldigingen naar het adres van Peter van Dam en de rest die wel op tijd op het vinkentouw zaten...

Maar wat ik dan niet snap: waarom hebben Dabit en/of Fewture niet gelijk de stop eruit getrokken? Ik kan me nml voorstellen dat een dergelijke actie van de starters een onmiddelijke 'geen gelul, einde discussie' zou kunnen inhouden... Hulde ervoor dat ze het (voor ons) hebben willen redden hoor, daar niet van!

(Dit alles is een reactie op de gegeven informatie, en ervan uitgaande dat die informatie 100% waarheid is. NIet dat ik eraan twijfel btw, maar je weet hier blijkbaar maar nooit :p ;))

[edit]
Na het nogmaals doorgelezen te hebben zie ik dat de enige optie van Dabit/Fewture was om door te gaan ZONDER IA-starters (en bijbehorende 'voorwaarden', dus het stukkie over eerder de stop eruit trekken doet niet meer terzake... Ik vat hem nu :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 00:42 ]

Verwijderd

MEDEDELING

Deze post is door salT en mij (mxstrAEm) opgesteld ivm tijdgebrek voor een project dat loopt op ons werkcollege, "ik" personage is hierdoor wat 'verwarrend'.
zie de tijd waarop ik dit post :/

Misschien is het handig om ook onze kant van het verhaal te horen alvorens conclusies te gaan lopen trekken.

Van bovenstaande verhalen komt die van DaBit nog het meeste in de buurt (is ook de enige die objectief heeft willen oordelen) maar de rest schept wel een erg vertekend beeld.
mxstrAEm en ik hadden het wat beter uit willen leggen, maar nu de kaarten zo liggen zeg ik maar direct in eigen bewoordingen hoe het gelopen is. Ik hoop dat het te volgen is :-)

mxstrAEm is inderdaad begonnen met kortingsprijzen. Op een gegeven moment bleek dat ik via het werk kon inkopen (niets illegaals aan overigens, ik koop niet particulier in maar zakelijk; pc-cooling heeft me persoonlijk een account overhandigd).
Wat daar verder mee gebeurd is niet zo van belang.
De argumenten waarop pc-cooling uiteindelijk geweigerd heeft zijn nog wel in te zien en daar zal ik dus ook niet over gaan discussieren (probeer het ook niet, ik ga er niet op in).
Waar het nu om gaat is natuurlijk het financiele verhaal. Toen bleek dat de inkoop goedkoper kon hebben we een aantal prijzen bijgesteld. Echter, een groot aantal producten waren toen al besteld c.q. betaald en dus is een hoop blijven staan met de 'oude' hoge prijzen. Voorbeelden daarvan heeft petervandamned al zo vriendelijk aangedragen. Echter de hoogte van onze "winst" wordt hier afschuwlijk overdreven. Ik praat liever ook over een overschot, welke ik nader zal verklaren.
Overigens even tussendoor: we hebben destijds inderdaad niet de hele waarheid verteld omtrent onze prijzen, want pc-cooling had lucht gekregen van de zaak en dus konden we niet openhartig praten.

Ik ben bij het punt aangeland van oc-shop. Ze waren direct bereid in zee te gaan en de IA over te nemen. Dus wij mailen over de precieze inhoud daarvan.
Oc-shop heeft toen aangegeven de te maken kosten in rekening te willen brengen en de rest terug te storten aan de deelnemers. In het begin zagen we het niet zo zitten moet ik eerlijk gezegd, omdat het met oc-shop twee kanten op kan: of ze zijn 'nobel' en willen inderdaad gewoon helpen, of ze willen op deze manier wat winst pakken en gelijk een goede naam maken. Ze hebben ons echter weten te overtuigen van het eerste en daarna zijn we direct akkoord gegaan.
Oc-shop mag aanwijzen waar dit niet zo was !
Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 14:53:
De IA starters hebben stelselmatig geweigerd om inzage te geven in de marges/winsten die zij berekend hebben. Wij hebben vooropgesteld dat de eventuele winst ná aftrek van alle kosten van zowel de IA starters als de OC-Shop in zijn geheel zou moeten terugvloeien naar de deelnemers van de IA. Tot onze spijt was dit niet mogelijk in het contract dat de IA starters aan ons hebben voorgelegd.
Het contract wat we (in jullie belang) opgesteld hebben wees duidelijk uit: winst na aftrek van hun kosten zou terugvloeien naar jullie. Dit staat in het contract dat ik samen met salT heb opgesteld!!!

De reden waarom het uiteindelijk is misgegaan is als volgt.
Op een gegeven moment werd duidelijk dat OC-shop 3500 euro wilden gaan rekenen voor kosten (waarvan we nooit een begroting op papier hebben ontvangen), 3500 euro en nog exclusief verzendkosten ! Hier hadden we wat moeite mee omdat we duidelijk stelden dat het niet de bedoeling was om eraan te verdienen. Ondanks verscheidene verzoeken weigerde Oc-Shop echter inzicht te geven in deze kostenberekening. Deze begroting is nooit ontvangen.
Tevens wilden wij duidelijkheid hoe de overschotten op producten zouden worden teruggestort aan deelnemers.
Omdat wij nooit een overzicht hebben ontvangen van Pc-Cooling van de kosten voor de inkoop, wilden wij zwart op wit zien welke kosten Oc-Shop zou maken bij het kopen van de producten en tegen welke prijzen c.q. kortingen deze zouden worden ingekocht.
Op al deze zaken hebben wij geen bevredigend antwoord gehad. Wij kregen het gevoel dat Oc-Shop ons geen mm tegemoet kwam, terwijl wij moesten inwilligen op eisen van Oc-Shop en zelfs PC-cooling. (!!!)

Helemaal op het laatst, toen we al de zoveelste deadline hadden gegeven aan jullie, kwamen ze met het voorstel een persoonlijke afspraak te maken (uiteraard bij hun op kantoor, 4-5 uur reistijd voor ons |:( ) om een en ander even toe te lichten. Toen hadden we echter nog een paar dagen voor de deadline te gaan en in die tijd konden wij gewoon geen afspraak met hun realiseren. Heel terecht merkt DaBit op dat wij ook het nut niet zagen van een afspraak, want onze papieren konden wij heel goed opsturen en hetzelfde geldt voor hun. Dan had het alsnog geregeld kunnen worden, wij hebben duidelijk aangegeven dat wij hier geen tijd voor hadden, maar ook hier weer kwam Oc-Shop ons totaal niet tegemoet. Als je je bedenkt dat wij geen enkel inzicht hebben gekregen in de afhandeling door Oc-Shop. Geen enkel cijfer/feit/overzicht op papier.

Met jullie permissie hebben we er maar voor gekozen om het na drie maanden op te geven en het geld terug te geven.
Terugkomend op de 'hoge prijzen'; In het begin konden we hier nog niet veel doen omdat we niet wisten hoe groot de actie zou worden. Zo groot als hij nu geworden is heeft niemand kunnen verzinnen. Het probleem is dat er betalingen gedaan waren die wij anders terug moesten gaan boeken. Dus hebben we maar liever afgewacht tot we een beter beeld hadden van de omvang. Wellicht was er dan ook nog wat quantumkorting uit te slepen bij pc-cooling.
Het punt was gewoon dat de actie groeide. Ook zaten er wat dure producten bij (kasten e.d.) die de portokosten e.d. op kunnen drijven. Toen er echter alternatieven kwamen (iemand hier was nog zo vriendelijk een busje aan te bieden) wisten we wel dat het overschot hoog opliep en gewoon naar jullie terugmoest.
Maar verkijk je niet op de administratie: als we in ene keer prijzen gaan wijzigen zijn we dagen bezigen met rekenen. Dan liever aan het einde een leuke bonus voor iedereen (evenredig met de bestelling), dat was het makkelijkst. Dit was ook onze intentie en de moderators waren ook op de hoogte van de inkoop, 'valsspelen' op dit gebied konden wij niet en wilden wij ook niet doen. Maar wij hadden ook niet voorzien dat er voor zoveel zou worden besteld.

De 10k's vliegen me om de oren, ik wil de begroting voorleggen, trek dan je conclusie of het onze intentie is/was geweest om winst te maken (voor zover dit kon).
Ik lees hier een inkoopbedrag van 16-19k bij pc-cooling. Ten eerste was dit een stukje hoger, een echte offerte hebben we nooit gekregen van pc-cooling maar op basis van de normale inkoopprijzen kwamen we wel wat hoger uit. Oc-Shop heeft zelf aangegeven dat zij met quantum korting + prijsdalingen uitkwamen op een bedrag van 19500 euro. Dit bedrag is nog excl. btw. Inlcusief btw zit je al op ca. 23.000 kosten.
Toen wij de begroting hadden vastgesteld kwamen wij uit op een bedrag van 24500 euro inc btw. Dat vele prijzen na afloop van de IA zijn gedaald en dat vele producten niet meer leverbaar waren, konden wij niet verhelpen.
De 30.000 van jullie is in werkelijkheid eerder 27.800 euro. Als ik dan ook nog eens het cijfer geef van de portokosten, grofweg 1200 euro (inclusief belgische deelnemers). Wij werden bovendien ook nog eens geconfronteerd met producten die niet meer leverbaar waren via Pc-Cooling, maar die wel besteld waren. Deze wilde Oc-Shop niet afhandelen en geen alternatief voor bieden. Dit zouden wij dus 'eventjes' moeten naleveren, het heeft ons veel moeite gekost om dit te regelen, hiervoor zouden extra kosten voor gemaakt worden. Het precieze bedrag kan ik niet noemen, omdat we hier niet aan toegekomen zijn (ivm het totstandkoming van het akkoord met Oc-Shop).
Waarom we er nu mee komen? Begrijp goed dat informatie verstrekken in een eerder stadium heel moeilijk was. Pc-cooling leest overal mee, één woord teveel en we konden alles wel vergeten.
We moesten en zouden onze dealer login loshouden van de IA, dit was ook in overleg met moderators besloten.
Denk overigens ook aan de quote van DaBit: "Jullie zijn zo goed in elkaar opfokken, niet te geloven. Vandaar ook dat de IA-starters en ik niet zo scheutig waren met info".
Nogmaals, hoe hadden wij dit ooit verborgen kunnen houden voor jullie? Ik begrijp dat het er verdacht uit ziet nu het opeens boven tafel komt (aan de andere kant hebben we met oc-shop ook afgesproken het teveel betaalde deel terug te laten storten, dus als je nog niet overtuigd bent van onze goede bedoelingen heb je daar het bewijs lijkt me).

Ik hoop dat je begrijpt waarom wij de samenwerking met oc-shop niet hebben laten doorgaan. Jullie hadden alsnog de spullen gekregen en ongetwijfeld een goede service genoten, maar wij hebben niet de verantwoordelijkheid op ons willen nemen om met jullie geld te gaan lopen gokken. Financieel had het wel aardig geweest (alhoewel veel spullen nu al goedkoper te krijgen zijn), maar principieel konden we niet akkoord gaan. En op basis van jullie reakties verwacht ik eigenlijk dat je er hetzelfde over denkt.
Wij gaan de afweging niet meer maken, dus het geld komt zo snel mogelijk weer op jullie rekening terecht. Inclusief de vrijwillige bijdrages.

De enige die jullie kunnen bedanken zijn de Moderators hier op goT: Kaj/Dabit en Fewture.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 02:29 ]

• Paulus0013
  • Laatst online: 08-02 21:05

Paulus0013

pom pom

ik krijg het id, dat jullie nu oc-shop zwart lopen te maken en hen min of meer de schuld proberen te geven.
waarom doe je dat?
wees een vent wees eerlijk en maak geen gezichtsverlies, houd ook hun in ere.
je had bepaalde dingen ook op een andere manier kunnen brengen, nu lijkt het alsof zij de boeman zijn.
kom op zeg, op deze manier maak je geen vrienden met hen en met ons.
beetje respect voor mekaar kan geen kwaad.

het is niet dat ik jullie de schuld geef.

[ Voor 6% gewijzigd door Paulus0013 op 18-04-2003 02:17 ]

Verwijderd

Simpelweg komt het erop neer dat het IA systeem gewijzigd moet worden. Er moet pas betaald kunnen worden als de bestelfase is afgesloten. Dan kunnen de prijzen zonodig nog worden bijgesteld en dan had er nooit zoon grote marge kunnen ontstaan als nu het geval is.

Het lijkt erop dat de inkoopactie simpelweg uit zijn voegen is gescheurd waardoor deze door de organisatoren niet meer goed te beheersen was. Dit soort grote acties moeten wel mogelijk blijven, omdat iedereen er baat bij heeft. Maar om dit in goede banen te leiden moet de fasering beter, waardoor misverstanden als dit achterwege kunnen blijven. Het is gewoon zeer zeer betreurenswaardig dat zoveel mensen hier de dupe van worden.

Overigens niet zo netjes van verschillende partijen dat ze elkaar van dit en dat beschuldigen. Het is duidelijk dat er fouten zijn gemaakt, waarschijnlijk gebaseerd op misverstanden. Maar 30.000 euro geeft geen ruimte voor misvertanden. Laat het een les zijn voor iedereen die een (grote) inkoopactie start, wees op alles voorbereid.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 02:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 02:29:
Simpelweg komt het erop neer dat het IA systeem gewijzigd moet worden. Er moet pas betaald kunnen worden als de bestelfase is afgesloten. Dan kunnen de prijzen zonodig nog worden bijgesteld en dan had er nooit zoon grote marge kunnen ontstaan als nu het geval is.

Het lijkt erop dat de inkoopactie simpelweg uit zijn voegen is gescheurd waardoor deze door de organisatoren niet meer goed te beheersen was. Dit soort grote acties moeten wel mogelijk blijven, omdat iedereen er baat bij heeft. Maar om dit in goede banen te leiden moet de fasering beter, waardoor misverstanden als dit achterwege kunnen blijven.

Overigens niet zo netjes van verschillende partijen dat ze elkaar van dit en dat beschuldigen. Het is duidelijk dat er fouten zijn gemaakt, waarschijnlijk gebaseerd op misverstanden. Maar 30.000 euro geeft geen ruimte voor misvertanden. Laat het een les zijn voor iedereen die een (grote) inkoopactie start, wees op alles voorbereid.
Deze conclusie deel ik voor de 100% met je. Wij willen absoluut niet dat Oc-Shop wordt zwart gemaakt. Het is heel nobel van ze dat ze de IA wilden overnemen. Maar kijk voor niets gaat de zon op. Die indruk wil wel uit de wereld helpen.
Het is gegaan zoals het is gegaan, wij concentreren ons op de terugboekingen, het is voor ons ook een les om nooit meer een IA te organiseren :X
Er staat ons nog een hele klus te wachten :|

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 02:44 ]

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:20
Ik vindt het gewoon een vaag verhaal.
Waarom zou Oc-shop openlijk zeggen hoe het zit.
Als dan blijkt dat het anders is hebben ze gelijk hun naam verziekt.
Dat jullie geen 10k winst pakken geloof ik wel maar dat er meer zou blijven hangen als de bedoeling was staat ook als een paal boven water.
Nu zeggen dat jullie het met de deelnemers van de IA zullen regelen dmv korting is natuurlijk achteraf gelul.
Zo kan ik me ook overal wel uitlullen.
Ik heb uiteindelijk niks besteld, maar heb dit uiteraard allemaal gevolgt.
En nooit is er gezegt dat jullie de deelnemers geld gingen terugstorten omdat het goedkoper was.
Zeg nu toch gewoon eerlijk dat toen alles eenmaal op de rit was je een beetje dollar tekens zag en er probeerde wat beter van te worden.
Dan ben je en eerlijk en maak je niemand zwart.
Mensen kijken je een maandje boos aan en het is weer voorbij.

Verwijderd

Dat is dus wat ik hierboven ook al zei:
Met zulke bedragen kan ik me ergens wel voorstellen dat winst trekken lucratief lijkt. Anderzijds zou een blind paard kunnen voorspellen dat wanneer het ook maar een BEETJE fout gaat (lees: bij de eerste reactie van Hammer/PcCooling), de rest ook ooit eens achter de waarheid gaat komen. Dan zeg ik: ben op dat moment ook een vent, en kom met je ware intenties voor de dag. Speel gelijk open kaart en probeer te redden wat er te redden valt. Ga niet als een schijnheilige maatennaaier de goedzak proberen uit te hangen...
En ik moet dromer gelijk geven, ook ik heb nergens in het beginstadium gehoord: "Mocht het goedkoper uitvallen, dan komt er wat terug".

Het spijt me heren, ik sta absoluut open voor een weerwoord want zo hoort het, maar het verhaal wat jullie hier verkondigen vind ik persoonlijk niet echt plausibel...
mxstrAEm en ik hadden het wat beter uit willen leggen
Ik zou zeggen, kom er maar mee. Ik begrijp het hele verhaal wel, maar mn twijfels heb ik nog wel... Maar dat kan aan mij liggen.
mxstrAEm is inderdaad begonnen met kortingsprijzen. Op een gegeven moment bleek dat ik via het werk kon inkopen (niets illegaals aan overigens, ik koop niet particulier in maar zakelijk; pc-cooling heeft me persoonlijk een account overhandigd).
Waarom dan de samenvoeging van én kortingen én dealership prijzen? Doet mij sterk rieken naar de welbekende $$$ in eigen ogen...
De argumenten waarop pc-cooling uiteindelijk geweigerd heeft zijn nog wel in te zien en daar zal ik dus ook niet over gaan discussieren (probeer het ook niet, ik ga er niet op in).
Je hoeft er idd niet op in te gaan, maar ik denk dat hier een belangrijk deel informatie verloren gaat. Wederom een geval wat de credibilaty niet ten goede komt imo...
Overigens even tussendoor: we hebben destijds inderdaad niet de hele waarheid verteld omtrent onze prijzen, want pc-cooling had lucht gekregen van de zaak en dus konden we niet openhartig praten.
Hoezo? Jullie speelden toch een eerlijk spel? Of niet...

En zo zijn er nog wel een aantal hiaten in jullie verhaal te vinden welke ik graag opgehelderd zou zien. Met hetgeen jullie momenteel verklaard hebben krijg ik niet het gevoel dat jullie intenties voorbeeldig waren iig...

Verder is 75% van jullie post geschreven vanaf het moment dat OC-shop in de picture kwam. Het eigenlijke probleem lag uiteraard hiervoor al? En juist daar wordt geen informatie over verschaft, iig niet veel, en al helemaal geen compleet verhaal...

Naja, ik kijk wel ff aan wat anderen hier nog op te zeggen hebben. In mijn ogen klopt er niets van. Misschien klopt het allemaal wel, maar kom dan met het hele verhaal, en begin bij het begin. Geen verwijten, geen geklaag, geen zwarte pieten gooien; gewoon eerlijk voor de dag met alles...

Er komt een grote verantwoordelijkheid kijken bij de organisatie van een IA, en in mijn opinie geldt die verantwoordelijkheid nog steeds op het moment dat het gaat zoals het nu gaat. Deel van die verantwoordelijkheid is eerlijkheid, het is hier nondeju geen tweede kamer oid... :?

• SonyEricsson
  • Laatst online: 16-01 01:07
mijn bescheiden mening hoewel ik het wel heb gevolg , maar nooit wat heb besteld.

wat gebeurd is was gewoon een opeenloping van wantrouwen. Gedeeltelijk omdat de produkten levering en bestelling zo groot was en ook de inkoopbedrag aanzienlijk is.
Of de IA starters nu daadwerkelijk winst willen maken doet er dan nu ook niet meer toe. Alles is nu aan het licht gekomen en het lijkt mij dus gewoon verstandig van de IA starters om er NU zo veel mogelijk tijd in te steken om de terugboekingen te regelen. ( 2 avondjes hard werken moet te doen zijn) Dit zijn ze de kopers wel verplicht met wat ze hebben aangericht.

overigens is het misschien netjes van Dabit om de echte namen uit de post in het begin te verwijderen ? (om toekomstige problemen uit de weg te gaan ? )

Verwijderd

Voor mij een nieuw begrip de IA.....

Met verbazing lees ik dit allemaal en begrijp niet dat zo'n project zo knullig geregeld is. :?

Ik hoop dat niemand schade oploopt hierdoor. :(

Is het geen idee om dit soort acties door een bedrijf te laten doen en dat op voorhand afgesproken wordt wat de marge zal zijn voor het bedrijf in kwestie? (8>

Het bedrijf stelt in samenwerking met klanten een lijst op van mogelijk in te kopen zaken en hoe lang de actie loopt.

In de laatste week van de actie worden de definitieve prijzen bekend gemaakt en wordt er afgerekend door iedereen waarna het bedrijf de order plaatst en uitlevert.

Adminbreak: het is niet de bedoeling dat je hier nu voor jezelf een inkoopactie opzet: gebruik je eigen shop maar!

[ Voor 11% gewijzigd door Kaj. op 18-04-2003 09:14 ]

• Cow_tipping
  • Laatst online: 04-02 17:40

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Bij transacties van dit formaat is het altijd een kwestie van dat de partijen elkaar moeten vertrouwen. Bij deze IA heeft het vanaf het begin al last van gehad dat het vertrouwen al geschaad was. Dus mijns inziens zou dit een heel moelijk 'project' worden om af te handelen en ik kan me de de twijfel bij OCShop wel indenken als ze deze inkoop willen overnemen.
Ik wil gewoon toch alle partijen bedanken voor het werk, tijd en energie zie ze er ondanks alles hebben ingestoken en ik zie vrolijk mijn geld terug. Jammer, maar helaas.

Ik lees hier wel of OCShop nog iets wil beginnen qua stuntprijzen ;).

(Maxtweaker: bezoek laupro.nl eens)

[ Voor 7% gewijzigd door Cow_tipping op 18-04-2003 07:31 ]

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 15:19
ik wil nu toch wel een kleine vroeg in de ochtend reactie op alles geven.

Wie mij een klein beetje ken weet hoe ik tegenover de groep tweakers/gotters sta.

Ja tijdens de IA kreeg ik een vermoeden dat de heren er een slaatje uit wilde slaan. Op mijn eigen lompe prive manier heb ik dit getracht naar buiten te brengen.
Nu zou ik dit via een andere weg doen geleerd door de opmerkingen. Ik heb in der tijd enkel willen laten zien wat bij grote partijen de normale inkoop prijs is. Waarvoor ik trouwens excuses heb moeten maken bij PC-Cooling en de samenwerking tussen beide bedrijven op het spel heb gezet.

OC-Shop (ik werk hier ben geen eigenaar) en PC-Cooling wilde toen het spaak liep een oplossing bieden, niet voor de IA starters maar voor de deelnemers!

Ik heb de hele afwikkeling niet zelf gedaan maar dit is door topic starter gedaan, uiteraard heb ik wel van alles kopieen liggen, welke ik ook openbaar zal maken mocht daar behoefte aan zijn.

Natuurlijk moet een bedrijf de uren berekenen die er nodig zijn om het totale pakket op plaats van bestemming te krijgen. Ik meen 2400 producten die logistiek verwerkt moeten worden. Dat OC-Shop daar dan een 3500 euro voor berekend is van te voren naar de IA starters bekend gemaakt. Er zou dan zelfs nog wat overwaarde blijven die dan terug ging naar de deelnemers. Op basis van deze berekening kwamen de heren IA starters opeens met een lager bedrag (er was door hun ook een kostenpost berekend) dan welke ik via de Laupro site had bewaard. De hele email wisseling ging op een erg vervelende manier -mijns inziens geheel de schuld van de IA-starters- een wurgcontract van hun kant die hun dan van alle blaam kon zuiveren mocht er iets fout gaan.

Mijn collega heeft nog vrij netjes deze topic geopend, waarvoor hulde, want ik zou het totaal anders geformuleerd hebben.

Mijn slot conclusie:

Ik weet nu 100% zeker dat het bij de heren om de winst ging.
gezien het feit dat er van het geld al 3500 euro bij de OC-Shop kon worden verrekend voor hun kosten, gezien het feit van de verzendkosten die hun toch aardig hoger beraamde dan welke OC-Shop hanteerd, gezien de kosten de heren ook al verrekend hadden, gezien de opmerking van Dabit die alles vanaf uur 0 heeft begeleid, gezien het missende deel van het geld wat de heren niet aan OC-Shop over wilde maken.

Ik weet wat voor puist werk het is om zoveel orders te moeten verwerken, daarvoor hulde aan de andere IA starters die dan genoegen nemen met een vrijwillige bijdrage.

PS Dit is mijn persoonlijke mening!!!

PPS mijn nickname en @oc-shop.com hier kan je eventueel je ei kwijt

ppps Heren IA-starters dank voor het voorgoed beschadigen van vertrouwen :r
kom gerust langs tijdens onze oc-days maar stel jezelf nooit voor aan mij !! })

[ Voor 11% gewijzigd door petervandamned op 18-04-2003 08:47 ]

Verwijderd

Paulus0013 schreef op 18 april 2003 @ 02:16:
ik krijg het id, dat jullie nu oc-shop zwart lopen te maken en hen min of meer de schuld proberen te geven.
waarom doe je dat?
wees een vent wees eerlijk en maak geen gezichtsverlies, houd ook hun in ere.
je had bepaalde dingen ook op een andere manier kunnen brengen, nu lijkt het alsof zij de boeman zijn.
kom op zeg, op deze manier maak je geen vrienden met hen en met ons.
beetje respect voor mekaar kan geen kwaad.

het is niet dat ik jullie de schuld geef.
vind ik ook.

En als de OC-Shop een bedrag van 3500 euro in rekening kan brengen en dan toch nog geld kan terug storten zegt al genoeg over het bedrag wat bij jullie was blijven hangen wanneer de IA was door gegaan.
Ook het feit dat wanneer jullie een IA niet af kunnen maken en het over moeten geven aan een wel willend bedrijf wat alleen maar kan verliezen in zo`n beerput :r wat jullie er van gemaakt hebben,
niet al het geld van de deelnemers willen overmaken en een zeer aanzienlijk bedrag achterover willen drukken is gewoon missenlijk makend.

Red je gezicht en zeg alleen maar dat het je spijt en dit soort fouten nooit meer maakt. Dan denk ik dat er een hoop tweakers jullie alles zal vergeven want de verleiding van zo`n berg geld is groot voor iedereen.
Please hou op met anderen te beschadigen en geef gewoon toe aan ons en aan je zelf dat je een fout hebt gemaakt en maak jezelf nou ook niet nog eens een leugenaar in deze nasleep.

boek al het geld zo snel mogenlijk terug, en klaar en over met deze zaak. ;)
en dan gaan we weer met z`n allen verder met modden en TWEAKEN en vergeten we deze zaak en ben je gewoon weer een mede Tweaker. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 09:24 ]

• nhimf

nhimf

Wat ik wel wil weten is wat het ("wurg")contract is.
Wat de exacte waarheid is weet ik niet en ik ben bang dat we dat ook nooit zullen weten :(
Het enige juiste wat de ia-starters nu nog kunnen doen is alle terugboekingen asap regelen, dwz dat ze er tijd voor vrij maken en dat zondag de laatste overboeking de deur uitgaat. En op zich is dat te doen (zeker als ze internetbankieren hebben).
En voor 2500 producten 3500 euro kosten is niet zo extreem veel, aangezien dat minder dan 1,50 per product is. Zeker als je bedenkt dat we in principe onder de standaard verkoopprijs zaten.

Wat ik minder vond, is dat toen ik vorige week en deze week een mailtje stuurde naar de ia-starters over een update, ik gewoon helemaal geen antwoord kreeg. Ik kan me voorstellen dat ze niets konden openbaar maken, maar had iig iets terug gestuurd, dat zou het vertrouwen een hoop goed doen.

Maar ik verwacht dus uiterlijk maandag/dinsdag mijn geld terug.

• petervandamned
Verwijderd schreef op 18 april 2003 @ 05:52:
Voor mij een nieuw begrip de IA.....

Met verbazing lees ik dit allemaal en begrijp niet dat zo'n project zo knullig geregeld is. :?

Ik hoop dat niemand schade oploopt hierdoor. :(

Is het geen idee om dit soort acties door een bedrijf te laten doen en dat op voorhand afgesproken wordt wat de marge zal zijn voor het bedrijf in kwestie? (8>

Het bedrijf stelt in samenwerking met klanten een lijst op van mogelijk in te kopen zaken en hoe lang de actie loopt.

In de laatste week van de actie worden de definitieve prijzen bekend gemaakt en wordt er afgerekend door iedereen waarna het bedrijf de order plaatst en uitlevert.

Ik ben overigens best bereid hier aan mee te werken (www.urlnaardewebshopvanmaxtweaker.nl) ;) >:)
probeer jij nu ook al ???

[ Voor 3% gewijzigd door Kaj. op 18-04-2003 09:17 ]

• Kawa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:25
De IA is afgeblazen, ieder heeft z'n verhaal gedaan dus het lijkt me niet mee nodig om met stront te blijven gooien.
Alle partijen proberen uiteraard hun vege lijf nog een beetje te redden. Er is gewoon geen overeenkomst bereikt tussen de oc-shop en de IA starters. Gebeurt zo vaak tussen partijen (niet doelend op den haag maar op bedrijfsleven).

Ik geloof in het verhaal van de IA starters. Deze actie is gewoon te groot geworden en daardoor is met waarschijnlijk alle goede bedoelingen een grote fout gemaakt om te proberen de meeste korting eruit te slepen op een manier die "not done" is. Dit valt te verwijten aan de ervaring van IA starters maar zoals eerder gezegd was bij de start niet te zien dat het zo groot zou worden.

Wat ik niet begrijp is dat sommige personen waarvan ik verwacht dat ze op een redelijke zakelijke manier met de situatie zouden moeten omgaan op de man gaan spelen.

Dat wilde ik even kwijt.

• Mx-KAEY
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-12-2025

Mx-KAEY

Mx-KÆY

Ik volg dit allemaal een tijdje, maar ik zie toch ook dat Oc-Shop zelf ook een slaatje wil meeslaan. Constant die naam, Oc-Days erbij...
Wanneer wordt het spam??!:-(

-- Mx-Generætion --

Verwijderd

Mx-KAEY schreef op 18 april 2003 @ 09:23:
Ik volg dit allemaal een tijdje, maar ik zie toch ook dat Oc-Shop zelf ook een slaatje wil meeslaan. Constant die naam, Oc-Days erbij...
Wanneer wordt het spam??!:-(
dat ben ik en niet het bedrijf zelf, zij konden alleen maar verliezen in deze zaak.
Pas als je naderhand erbij komt als bedrijf en nu gaat zeggen ik wil het wel even goed regelen en dan ook nog een www.maxfout. link gaat plaatsen, is fout en uit op een slaatje ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 09:28 ]

• petervandamned
OC-days is voor de tweakers en staat buiten de zakelijke kant van de toko waar ik werkzaam ben.

dit gebeurd op MIJN voorstellen en ik regel de meeste zaken in mijn PRIVE tijd, dit betekend onder andere in mijn avond uren enz de afgelopen 3 oc-days was ik eigenlijk vrij en heb dus alle tijd prive opgenomen net zoals meerdere GOT bezoekers

er wordt in mijn show/workshop gedeelte dan ook geen handel gedreven !!!! toen niet en nu ook niet

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 24-11-2025
@Petervandamned, ik heb in het vorige topic niet zo correct op je posts gereageerd (well that's an understatement). Mijn excuses hiervoor, ik voelde me toen al ontzettend genaait en nu helemaal.

Wat ik nu het belangrijkste vind is m'n geld direct terug. Ben er spuugziek van om continu aan het lijntje te worden gehouden. Een aantal spulletjes zijn bij een andere IA besteld en de rest bestel ik alsnog bij PC-Cooling.
En ik bedenk me voortaan wel twintig keer voordat ik aan een IA meedoe.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• Mx-KAEY

Mx-KAEY

Mx-KÆY

Kawa schreef op 18 April 2003 @ 09:14:
De IA is afgeblazen, ieder heeft z'n verhaal gedaan dus het lijkt me niet mee nodig om met stront te blijven gooien.
Alle partijen proberen uiteraard hun vege lijf nog een beetje te redden. Er is gewoon geen overeenkomst bereikt tussen de oc-shop en de IA starters. Gebeurt zo vaak tussen partijen (WEL doelend op den haag maar op bedrijfsleven).

Ik geloof in het verhaal van de IA starters. Deze actie is gewoon te groot geworden en daardoor is met waarschijnlijk alle goede bedoelingen een grote fout gemaakt om te proberen de meeste korting eruit te slepen op een manier die "not done" is. Dit valt te verwijten aan de ervaring van IA starters maar zoals eerder gezegd was bij de start niet te zien dat het zo groot zou worden.

....

Dat wilde ik even kwijt.
met je eens....

en als het zo walgelijk is dat de ia-starters geld zouden krijgen dan vind ik het net zo walgelijk dat oc-shop 3500E zou krijgen want je wist van te voren hoeveel werk het zou gaan kosten dus doe het dan helemaal niet dan hadden de ia-deelnemers ook geen valse hoop gehad! ik denk dat oc-shop het toch nog wilde doen om een goede naam te krijgen (dat is ze toch wel gelukt al denk ik eigenlijk onterecht) en jah de ia-starters... ik altijd uit van het goede van de mens dus ik ben er ook zeker van overtuigd dat ze het geld wat over was op een eerlijke manier hadden teruggestort...

en al zouden ze geld achterhouden als is het een"groot" deel jullie zouden je spullen toch goedkoper krijgen! ik bedoel mensen hiero op got zeuren dat de ia-starters & OC-Flop dollar tekentjes zagen maar de deelnemers ook...

al met al jammer dat er zooooooooveel gewacht is en dan toch op nix uit komen...

ik zou zeggen dat geld dat je trug krijgt moet je niet aan een nieuwe shop geven maar aan de derde wereld landen laat die mod of cooling maar zitten :+

ps: ik ben van mening dat mensen gewoon niet genoeg kunnen krijgen... mensen kijken altijd een gegeven paard in de bek!

-- Mx-Generætion --

• delyver
Demon_Eyez schreef op 18 April 2003 @ 09:51:
@Petervandamned, ik heb in het vorige topic niet zo correct op je posts gereageerd (well that's an understatement). Mijn excuses hiervoor, ik voelde me toen al ontzettend genaait en nu helemaal.

Wat ik nu het belangrijkste vind is m'n geld direct terug. Ben er spuugziek van om continu aan het lijntje te worden gehouden. Een aantal spulletjes zijn bij een andere IA besteld en de rest bestel ik alsnog bij PC-Cooling.
En ik bedenk me voortaan wel twintig keer voordat ik aan een IA meedoe.
pcies :)

* delyver wil ook zsm zijn geld terug.. eingelijk wil ik dat gewoon volgende week hebben.. geen gezeik..

en anders moet ik maar eens een bezoekje brengen aan een van de jongens.. >:) ;)

misschien kunnen we de GoT knokploeg inschakelen >:) ;)

Audi A8 W12 6.0

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 24-11-2025
Wat nou gegeven paard, ik betaal er toch voor? Ik werk hard voor m'n centen ja, dan wens ik er ook iets voor terug als ik betaal.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• nhimf

nhimf

Demon_Eyez schreef op 18 april 2003 @ 10:11:
[...]
Wat nou gegeven paard, ik betaal er toch voor? Ik werk hard voor m'n centen ja, dan wens ik er ook iets voor terug als ik betaal.
Helemaal mee eens, ik werk er ook hard genoeg voor.

En mijn geld aan afrika geven. Dat doe ik dus niet. Waarom? Nou omdat mensen lui worden als je ze geld geeft. Je moet die mensen opleiden en zorgen dat ze zelf hun voedsel gaan verbouwen. Geld geven heeft geen nut. Voedsel geven heeft geen nut. Je moet die mensen aansporen om het zelf te doen.
Zou jij gaan werken wanneer je geld krijgt en voedsel? Denk het niet, weinig mensen zouden dat doen.
Maargoed, dat is weer lekker offtopic.
En de mensen hier moeten elkaar niet zo zwart maken.

Verwijderd

Mx-KAEY schreef op 18 April 2003 @ 09:59:
[...]

met je eens....

en als het zo walgelijk is dat de ia-starters geld zouden krijgen dan vind ik het net zo walgelijk dat oc-shop 3500E zou krijgen want je wist van te voren hoeveel werk het zou gaan kosten dus doe het dan helemaal niet dan hadden de ia-deelnemers ook geen valse hoop gehad! ik denk dat oc-shop het toch nog wilde doen om een goede naam te krijgen (dat is ze toch wel gelukt al denk ik eigenlijk onterecht) en jah de ia-starters... ik altijd uit van het goede van de mens dus ik ben er ook zeker van overtuigd dat ze het geld wat over was op een eerlijke manier hadden teruggestort...

en al zouden ze geld achterhouden als is het een"groot" deel jullie zouden je spullen toch goedkoper krijgen! ik bedoel mensen hiero op got zeuren dat de ia-starters & OC-Flop dollar tekentjes zagen maar de deelnemers ook...

al met al jammer dat er zooooooooveel gewacht is en dan toch op nix uit komen...

ik zou zeggen dat geld dat je trug krijgt moet je niet aan een nieuwe shop geven maar aan de derde wereld landen laat die mod of cooling maar zitten :+

ps: ik ben van mening dat mensen gewoon niet genoeg kunnen krijgen... mensen kijken altijd een gegeven paard in de bek!
ben je nog dronken of zo??
stuur al je geld die je hebt maar naar de derde wereld landen maar deze mensen in dit topic willen gewoon hun spullen of hun geld terug, meer niet.
De oc-shop kon ondanks dat het een bedrijf is die personeel en belasting moet betalen toch waarschijnlijk goedkoper leveren met de zelfde inkoop prijs,
al weer nuchter?? ;)

• Mx-KAEY

Mx-KAEY

Mx-KÆY

*voelt iets branden*

ehm lees mijn post beter....

ik denk dat het duidelijk is zo... waarom doe je nog moeilijk om me over te halen?
oc shop heeft gefaald... waarom? omdat ze " er een slaatje uit wilden slaan" en de ia-starters omdat die "koppig" waren... et heeft geen zin zoals eerder is gezegd stront naar elkaar toe te gooien... het is gewoon onzin! ik weet zeker dat je nu een mooie pr-stunt voor je bedrijfje hebt maar onthoud dat dat wel ten koste gaat van andere mensen!

ik wil de ia-starters niet bevooroordelen of wat dan ook... maar mensen op got zijn zo naief en goedgelovig eerst geloven ze dat dan dit enz. dan zeggen ze sorry tegen die en die blablabla!!!! zie het nou is onder ogen dat niemand hier onschuldig is (als er al een schuldige is!) (natuurlijk de modjes daar is nix mee aan de hand)

geld maakt niet gelukkig (het gebrek ervan wel ongelukkig maar dat is wat anders ;) )

anywayz... no offence

[ Voor 90% gewijzigd door Mx-KAEY op 18-04-2003 10:29 ]

-- Mx-Generætion --

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 00:40:
Maar wat ik dan niet snap: waarom hebben Dabit en/of Fewture niet gelijk de stop eruit getrokken? Ik kan me nml voorstellen dat een dergelijke actie van de starters een onmiddelijke 'geen gelul, einde discussie' zou kunnen inhouden... Hulde ervoor dat ze het (voor ons) hebben willen redden hoor, daar niet van!
Na het nogmaals doorgelezen te hebben zie ik dat de enige optie van Dabit/Fewture was om door te gaan ZONDER IA-starters (en bijbehorende 'voorwaarden', dus het stukkie over eerder de stop eruit trekken doet niet meer terzake... Ik vat hem nu :)
Dat allemaal nog niet eens. Toen ik eraan begon twijfelde ik niet aan de IA-starters. En ze hebben zeker de beste bedoelingen gehad met die IA.

Mijn eerste actie was een pissig mailtje naar Robert Michel dat ik niet zo gediend was van zijn onruststokerij, en of hij kon bewijzen dat hij inderdaad een werknemer van Pc-cooling.de was. Dat is per telefoon gebeurd, en sindsdien is het balletje gaan rollen, omdat ik ook het pc-cooling.de verhaal moest verifieren.
Verwijderd schreef op 18 april 2003 @ 02:29:
Simpelweg komt het erop neer dat het IA systeem gewijzigd moet worden.
Inderdaad, namelijk niet meer via GoT, als 't aan mij ligt.

• Brainwaste
  • Laatst online: 13-02 15:37
OKE, is er al een begin gemaakt met de terugboekingen ?
Dat is even alles wat ik wil weten at this time, heb geen zin om iemand iets te gaan verwijten, wil gewoon geld terug en dan hebben we het er wat mij betreft niet meer over.

• Freehumor
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-02 22:03

Freehumor

koekwous

@ OC-shop :
Ik lees nu van alle kanten dat OC-shop de IA wilde overnemen. Zoals ik heb gelezen ging dat niet door. Maar jullie zeggen wel dat jullie nu nog een IA op willen zetten (met hopelijke nu nog iets lagere prijzen ivm de inflatie ;-)).
- Zetten jullie nog een IA op?
- Wanneer zetten jullie de IA op?
- Op welke site komt de IA te staan (neem aan OC-shop)
- Is de levertijd dan nog maar 2 weken?

@ IA starters:
Ik weet niet wat ik moet geloven. Maar toch vind ik het vreemd dat het toen niet echt openbaar is gemaakt. (ja ik heb het goed gelezen ivm pc-cooling) Maar toch, misschien was het verstandig geweest om meteen met het probleem voor de dag te komen. Dan kwam je er misschien mbv OC-shop nog uit. Ik weet het niet, maar zo hebben jullie 3 maanden lang mensen laten wachten, om eigenlijk niks. Hopelijk leer je van je fouten en stuur je zo snel mogelijk het geld terug naar de deelnemers. Dit kan namelijk veel sneller dan twee weken.

• nhimf

nhimf

Brainwaste schreef op 18 April 2003 @ 10:25:
OKE, is er al een begin gemaakt met de terugboekingen ?
Dat is even alles wat ik wil weten at this time, heb geen zin om iemand iets te gaan verwijten, wil gewoon geld terug en dan hebben we het er wat mij betreft niet meer over.
Mee eens, dan stoppen we ook allemaal met de zwartmakerij en pleuren we er een paar ton zand over.
Als ik mijn geld netjes terug krijg dan hoor je mij er niet meer over.

• Kippenijzer
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Overigens zou ik het nog steeds kunnen waarderen als de IA gegevens op Laupro toch weer zichtbaar zouden worden...

Verwijderd

Mx-KAEY schreef op 18 april 2003 @ 10:53:
Mods bedankt (ook al was ik geen participiant)

[...]

:X
lees eerst, de mensen krijgen het voor dezelfde prijs bij de oc-shop als in deze IA.
En daar gaat het om, zo snel mogenlijk afhandelen en verder gaan met leven.

Jongens, bedank Dabit en Fewture voor hun eindeloze geduld,inzet en bemiddeling in deze zaak.
Wacht nog even op je geld en besluit of je de spullen weer overnieuw wil bestellen bij de OC-SHOP en laten we het gewoon vergeten.

Heel snel, en gewoon weer verder gaan met >:) TWEAKEN en MODDEN >:) .

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 11:06 ]

• Mx-KAEY

Mx-KAEY

Mx-KÆY

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 10:48:
.....
bestellen bij de OC-SHOP ....

.....

-- Mx-Generætion --

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Mx-KAEY schreef op 18 April 2003 @ 10:18:
*voelt iets branden*

ik wil de ia-starters niet bevooroordelen of wat dan ook... maar mensen op got zijn zo naief en goedgelovig eerst geloven ze dat dan dit enz. dan zeggen ze sorry tegen die en die blablabla!!!! zie het nou is onder ogen dat niemand hier onschuldig is (als er al een schuldige is!) (natuurlijk de modjes daar is nix mee aan de hand)

geld maakt niet gelukkig (het gebrek ervan wel ongelukkig maar dat is wat anders ;) )

anywayz... no offence
Pfff Nu kwamen er dingen naar boven die beargumenteerd zijn. Eerst baseerde ik mijn mening op goedgelovigheid (waar overigens nix mis mee is, wat moet ik dan iedereen maar wantrouwen? dan heb je geen leven)
Dus ik had een fout gemaakt en wil die enigsinds recht zetten door mijn excuses te maken. En nu ga jij mij vertellen dat ik maar naief ben?

Laat ik proberen een simpel iets te berekenen:
1 man uur KOST voor OC-shop €50 ongeveer
3500/50=70 uur= 9 werkdagen voor 1 man Om 2400 producten uit te pakken, te controleren, vervolgens in te pakken, adressen schrijven, verzenden. En dan de nazorg nog, mensen die mailen, bellen, met vragen, na zendingen, garantie, pakjes kwijt ect enz.

Denk dat je wel een heel einde aan die uren komt. En dr zullen vast nog wel meer kosten dan man uren aan zitten. (dacht zelf eerst ook hmmz 3500 das redelijk wat maar na berekingn herzag ik dat toch)
Maar miss kan OC-Shop wel de contracten, afspraken, mails posten. Dan kan iedereen zwart op wit alles zien.......

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Verwijderd

Mx-KAEY schreef op 18 April 2003 @ 10:53:

[...]

Wat nou? Mag de naam van het bedrijf dat de IA nog wilde redden niet genoemd worden? Reken zelf 's uit joh?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Take it or leave it misschien? Hoeveel winst de OC-Shop daarop maakt, is aan de OC-Shop om in te calculeren. Het is niet gebruikelijk dat een consument met een shop gaat onderhandelen over de marge van de winkel zelf bij een bestelling 8)7

Met (een deel van) het andere verhaal erbij blijft 't me nog steeds vrij vaag. Er wordt in ieder geval geen volledige informatie gegeven, zo lijkt 't en waarschijnlijk komt die informatie toch niet naar buiten. De suggestie om die tonnen zand aan te laten rukken lijkt mij dan ook het beste, ieder zijn geld terug en de mogelijkheid via de OC-Shop iets te regelen. Iedereen blij en alleen 2-3 maanden kwijt.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:18
Ik neem de organisatoren niets kwalijk, alles kan fout gaan.
De actie op laupro gaat binnenkort weer open zodat je na kunt kijken om
welk bedrag dit gaat.
Wil toch ff weten wanneer 't spul op Laupro weer toegankelijk is?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Wekkel schreef op 18 April 2003 @ 11:05:
Met (een deel van) het andere verhaal erbij blijft 't me nog steeds vrij vaag. Er wordt in ieder geval geen volledige informatie gegeven, zo lijkt 't
Inderdaad, (een aantal van) de details zijn weggelaten, en het met modder smijten ook. Maar da's niet belangrijk voor het verhaaltje, vind ik. Ik zou je data tot op de seconde nauwkeurig kunnen geven, etc. Typisch vinger-brand spul zoals exacte bedragen ga ik niet geven, want daar waren nog discussies over, en ik geloof niet bij voorbaat iemand als ik het niet zelf kan verifieren. En als ik het niet zelf kan verifieren sta ik er niet achter, en zeg ik er dus niets concreets over.

Wel is me opgevallen dat OC-shop tegenover mij nooit moeilijk heeft gedaan als ik info vroeg, en ik van de IA-starters nooit een volledig overzichtje heb mogen ontvangen over hoe de financiele vork in de steel stak. Dat is overigens hun goed recht; maar bij gebrek aan harde informatie moet ik aannames maken.
Gewoon een eenvoudig en duidelijk Excel-sheetje had zoveel goeds kunnen doen.

Welke info mis je nog dan?

Verwijderd

Mx-KAEY schreef op 18 April 2003 @ 10:18:
*voelt iets branden*

ehm lees mijn post beter....

ik denk dat het duidelijk is zo... waarom doe je nog moeilijk om me over te halen?
oc shop heeft gefaald... waarom? omdat ze " er een slaatje uit wilden slaan" en de ia-starters omdat die "koppig" waren... et heeft geen zin zoals eerder is gezegd stront naar elkaar toe te gooien... het is gewoon onzin! ik weet zeker dat je nu een mooie pr-stunt voor je bedrijfje hebt maar onthoud dat dat wel ten koste gaat van andere mensen!

anywayz... no offence
Dus je ziet helemaal niet in dat OC-Shop haar naam op het spel wilde zetten voor een paar tweakers die met een paar omgelooflijke PRUTSERS in zee waren gegaan? Ik vind het veel te ver gaan hoe jij hier de OC Shop probeerd onderuit te halen. Als zij er niet waren dan was er gewoon ff een paar honderd man vakkundig van hun poen af geholpen! Ok, het was geen stelen dat klopt..maar toch op zn minst als een slang te werk gaan, dat was het zeker! Gewoon dubbele prijzen hanteren...nasty..

En nog iets, als een shop iets doet voor tweakers, mogen ze dan die reputatie ook krijgen denk je? ;)

"Ze doen het alleen voor hun goede naam en om er een slaatje uit te slaan" Nou, dat slaatje was niet eens zo groot ;) En ze hadden ook niks kunnen doen..dat had wel goed geweest natuurlijk |:(

mxstrEAm:
Achteraf geld terug? LOL dat gelooft niemand man! :D Ongelooflijk hoe jullie hier een post neer zetten..lekker ontwijkend enzo. Gatver :r Om over het dubbelspel tegen PC-Cooling nog maar te zwijgen :X :X :X Niet zo gek dat ze geen zaken meer wilde doen. Je hebt het gewoon als een amateur aangepakt! En dat terwijl jij je presenteerde als diegene die alles wist en Blafhert maar een beetje aan de kant schoof alsof hij niet beter wist. Nu ga je zelf op je plaat..en hoe. Ik volg die draad al lang..ik weet het nog precies. Nu de soap zichtverder ontwikkelde heb ik me maar even geregt om te zeggen wat ik ervan vind:)
Je zegt ook dat je een bedrijf hebt, maar je kan voor jezelf niet helder krijgen wat nou je kosten waren. Nou..dat gelooft dus ook niemand. Hoe kan je ander een bedrijf runnen man! Je doet een beetje vaag over cijfers..als je hier duidelijk wil maken wat je gedaan hebt de afgelopen maanden dan moet je het maar ff voor rekenen :z

salT mxstrEAm: You fucked up, big time.

• B_FORCE
  • Niet online
mm, ik heb nu geen zin meer in al dit gedoe, en wil nu gewoon mijn geld terug, doe dus niet mee aan die IA van oc-shop

One World Concepts

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:37
voor mij was het mijn eerste IA, lekkere binnekomer, maar daardoor ook een test IA, om te kijken hoe het nou ging. Ik heb ondertussen door dat dit geen gewone IA is ;)

Daarom maar klein gehouden de bestelling, ben toch altijd nog achterdochtig. Hierna, vol goedemoed IA 2-de kans gegeven en die loopt wel goed, maar die hadden dan ook al 2 IA-tjes ervaring bij de gyro twister :D

Hello fellow humans

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik vind het wel goed van mxStream dat ze niet akkoord zijn gegaan met de deal van OC-shop, alleen om het feit dat er aan een inkoopactie niets of zo goed als niets verdiend mag worden. En in dit geval verdiende OC-shop er geld aan en een goede naam bij een groot deel van hun doelgroep; de tweakers. ("gewone" mensen kopen daar niet zo gauw hé).
Ik had me spulletjes dan wel gekregen, maar wel tegen mijn princiepes in, dan liever niet.

En OC-shop doet zich "nobeler" voor dan ze zijn, in hun openingspost hebben ze het niet over de 3.5K die ze ervoor moesten hebben.

Maar ik denk niet dat de ia starters zo'n dikke 10k aan overhielden, eerder een paar k's , nog veel en nog ontoelaatbaar ...
Misschien kwam het doordat het daar een administratief slecht georganiseerde boel was en daardoor het er een stuk goedkoper in ene uitkwam, of misschien hebben ze het zo met opzet gedaan ... dat weet ik niet.

De enige die geen blaam treft in deze ia is pc-cooling.de en de deelnemers.

Oh ja, ik heb deze ia vanaf het allereerste begin gevolgd, met blafhert die een ia wou doen voor mcx 462 koelblokjes ofzo, waar later meer produkten bij kwam onder het motto "waarom niet ?"

[ Voor 11% gewijzigd door Bartjuh op 18-04-2003 12:01 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 11:41:
[...]

Dus je ziet helemaal niet in dat OC-Shop haar naam op het spel wilde zetten voor een paar tweakers die met een paar omgelooflijke PRUTSERS in zee waren gegaan? Ik vind het veel te ver gaan hoe jij hier de OC Shop probeerd onderuit te halen. Als zij er niet waren dan was er gewoon ff een paar honderd man vakkundig van hun poen af geholpen! Ok, het was geen stelen dat klopt..maar toch op zn minst als een slang te werk gaan, dat was het zeker! Gewoon dubbele prijzen hanteren...nasty..

En nog iets, als een shop iets doet voor tweakers, mogen ze dan die reputatie ook krijgen denk je? ;)

"Ze doen het alleen voor hun goede naam en om er een slaatje uit te slaan" Nou, dat slaatje was niet eens zo groot ;) En ze hadden ook niks kunnen doen..dat had wel goed geweest natuurlijk |:(

mxstrEAm:
Achteraf geld terug? LOL dat gelooft niemand man! :D Ongelooflijk hoe jullie hier een post neer zetten..lekker ontwijkend enzo. Gatver :r Om over het dubbelspel tegen PC-Cooling nog maar te zwijgen :X :X :X Niet zo gek dat ze geen zaken meer wilde doen. Je hebt het gewoon als een amateur aangepakt! En dat terwijl jij je presenteerde als diegene die alles wist en Blafhert maar een beetje aan de kant schoof alsof hij niet beter wist. Nu ga je zelf op je plaat..en hoe. Ik volg die draad al lang..ik weet het nog precies. Nu de soap zichtverder ontwikkelde heb ik me maar even geregt om te zeggen wat ik ervan vind:)
Je zegt ook dat je een bedrijf hebt, maar je kan voor jezelf niet helder krijgen wat nou je kosten waren. Nou..dat gelooft dus ook niemand. Hoe kan je ander een bedrijf runnen man! Je doet een beetje vaag over cijfers..als je hier duidelijk wil maken wat je gedaan hebt de afgelopen maanden dan moet je het maar ff voor rekenen :z

salT mxstrEAm: You fucked up, big time.
helemaal mee eens.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Als je het aan mij vraagt?
  • Waarom werd er gezocht naar een extra korting bij de bestelling bij PC-cooling: zou die korting als IA starters-winst behandeld worden of moest deze extra besparing naar de IA deelnemers gaan?
  • Er wordt toegegeven dat het zoeken naar extra korting bij PC-cooling niet erg fris was. Waarom is dan toch gezocht naar een dergelijke extra korting en daarmee de IA actie op het spel gezet?
  • Waarom kon er niet openhartig gepraat worden toen PC-cooling de boel doorzag. Het spel met de extra inkoopkorting was toch al uit. Beter lijmen, dan zwijgen.
  • Als de IA starters direct akkoord gingen met OC-Shop over overname van de IA, waarom dan nog geemmer over en weer over onder andere het contract? Beide zijden geven nota bene precies dezelfde bedoeling voor de overname weer (nml aftrek kosten, overwinst naar IA deelnemers). Hoe kan een contract met deze regeling dan nog onaanvaardbaar zijn voor OC-Shop?
  • Waarom werd tegenover OC-Shop de non-profit basis volgehouden als eis? Het afspreken van prijzen met OC-Shop zou toch voldoende zijn geweest voor het behalen van het doel van de IA, nml producten tegen de met de IA deelnemers afgesproken prijzen? Een winkel non-profit opdringen zonder duidelijke reden klinkt als een vinger krijgen en dan de hele hand nemen
  • Hoe kan het dat beide partijen elkaar maar blijven beschuldigen van het verstrekken van te weinig dan wel geen informatie? Deden de faxen het niet?
  • Waarom is er zo karig informatie verstrekt door IA starters gedurende het proces, terwijl je op 30K zit van anderen. Dit wekt op zijn minst de schijn tegen je. Waarom was er geen link naar een begroting beschikbaar o.i.d.?
  • In het algemeen: waarom is er nog steeds geen openheid van zaken? Relevante inhoud wordt nog steeds achtergehouden. Een link naar een xls met daarin de geplande begroting is toch niet zo'n probleem. De IA starters zitten wel op geld van een ander, vrijwillig wel te verstaan. Dat de deal gevoelig zou liggen bij PC Cooling en dat daarom infoverstrekking karig was komt vreemd over als er opgemerkt wordt dat er eisen van PC-Cooling naast die van OC-Shop vervuld moesten worden in het onderhandelingstraject met OC-Shop. Als de IA naar OC-Shop was verhuisd, was het toch OC-Shop die maar met PC-Cooling in de clinch moest. Bovendien was PC-Cooling allang op de hoogte van een en ander gezien de mislukte extra korting actie van IA starters.
De IA starters blijven de schijn tegen zich houden, als ze geen open kaart spelen. Of IA starters die schijn tegen zich willen houden, moeten ze zelf maar beslissen ;)

Verwijderd

Als er voor ons zoveel winst uit te behalen was, waarom zouden wij dan alles willen terugboeken? Dit is zeer veel werk. Nu houden we er ook 0.0 cent aan overen dat hoeft voor ons ook niet, jammer dat er zo weinig mensen zijn die beseffen waarom we de IA niet hebben willen overdragen aan een (commercieel) bedrijf...
Nogmaals, toen Blafhert de IA had opgezet weet iedereen nog hoe boos ik was toen het niet doorging, maar nadat ik contact heb opgenomen met Blafhert heb ik respect voor hem voor de wijze waarop hij alles aanpakte. Voor outsiders ziet het knullig uit, maar dat is dan jullie goed recht om dat te denken. Voor mij is het belangerijker dat ik geen aanspraak wil maken op jullie geld en alles ga terugboeken inclusief bijdrages. Dat is het enige wat voor mij telt, niet hoe jullie denken over onze aanpak. Praatjes vullen geen gaatjes ;)

• Mx-KAEY

Mx-KAEY

Mx-KÆY

Bartjuh schreef op 18 April 2003 @ 11:54:
Ik vind het wel goed van mxStream dat ze niet akkoord zijn gegaan met de deal van OC-shop, alleen om het feit dat er aan een inkoopactie niets of zo goed als niets verdiend mag worden. En in dit geval verdiende OC-shop er geld aan en een goede naam bij een groot deel van hun doelgroep; de tweakers. ("gewone" mensen kopen daar niet zo gauw hé).
Ik had me spulletjes dan wel gekregen, maar wel tegen mijn princiepes in, dan liever niet.

En OC-shop doet zich "nobeler" voor dan ze zijn, in hun openingspost hebben ze het niet over de 3.5K die ze ervoor moesten hebben.

........
eindelijk iemand die niet zo naief is om het hele plaatje te kunnen zien!

-- Mx-Generætion --

• Kawa
  • Laatst online: 14:25
Sorry, maar wat wil je nou echt toevoegen behalve de boel nog ff te gaan opstoken?
:O wordt ik van dat oc-shop GOOD salt/mxstraem BAD geneuzel.

• Tweeke
  • Niet online
Bartjuh schreef op 18 april 2003 @ 11:54:

Maar ik denk niet dat de ia starters zo'n dikke 10k aan overhielden, eerder een paar k's , nog veel en nog ontoelaatbaar ...
Misschien kwam het doordat het daar een administratief slecht georganiseerde boel was en daardoor het er een stuk goedkoper in ene uitkwam, of misschien hebben ze het zo met opzet gedaan ... dat weet ik niet.

De enige die geen blaam treft in deze ia is pc-cooling.de en de deelnemers.

Oh ja, ik heb deze ia vanaf het allereerste begin gevolgd, met blafhert die een ia wou doen voor mcx 462 koelblokjes ofzo, waar later meer produkten bij kwam onder het motto "waarom niet ?"
Hè, eindelijk weer eens een echte zinvolle post over de mislukte IA. Ik sluit me volledig aan bij wat Bartjuh hier zegt!

Ik lees hier zoveel onzin, verkeerde interpretaties en 'dom op elkaar inhakken'....niet echt de manier om met elkaar om te gaan.

Hoewel ik verder niets met de IA te maken heb (gehad), wil hier toch nog even wat kwijt.

Een samenloop van omstandigheden heeft er waarschijnlijk voor gezorgd dat het fout ging:
- een onverwacht groot aantal deelnemers aan de IA
- de daarbijhorende berg aan administratief werk
- slechte communicatie tussen de verschillende partijen (IA-organisators, PC-cooling.de, OC-shop.
- onvolledige informatieverstrekking van de IA-organisatoren naar de deelnemers toe.

Het laatste punt leidde ertoe dat allerlei theorieën over oplichting, gesjoemel en hoge winstmarges de ronde gingen doen.
Achteraf gezien had alle bestaande informatie over bedragen, kortingen en eventuele winstmarges zo snel mogelijk aan de deelnemers moeten worden verstrekt.
Ook had al veel moeten worden gemeld dat het 'overschot' teruggegeven zou worden aan de deelnemers. Het pas veel later bekendmaken daarvan komt, mijns inziens, de geloofwaardigheid niet ten goede.

Verder ben ik het met Dabit eens dat GoT niet meer de plaats moet zijn om IA's te starten, bediscussiëren etc.

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 april 2003 @ 12:11:
Als er voor ons zoveel winst uit te behalen was, waarom zouden wij dan alles willen terugboeken? Dit is zeer veel werk. Nu houden we er ook 0.0 cent aan overen dat hoeft voor ons ook niet, jammer dat er zo weinig mensen zijn die beseffen waarom we de IA niet hebben willen overdragen aan een (commercieel) bedrijf...
Nogmaals, toen Blafhert de IA had opgezet weet iedereen nog hoe boos ik was toen het niet doorging, maar nadat ik contact heb opgenomen met Blafhert heb ik respect voor hem voor de wijze waarop hij alles aanpakte. Voor outsiders ziet het knullig uit, maar dat is dan jullie goed recht om dat te denken. Voor mij is het belangerijker dat ik geen aanspraak wil maken op jullie geld en alles ga terugboeken inclusief bijdrages. Dat is het enige wat voor mij telt, niet hoe jullie denken over onze aanpak. Praatjes vullen geen gaatjes ;)
hou op met dit, het terug boeken van al het geld was de enige oplossing om te kunnen verbloemen hoeveel geld jullie achter wilden houden van het totaal wat jullie naar de oc-shop wilde overmaken.
Als jullie een lijst sturen met alle spullen en al het geld zouden overmaken hadden de deelnemers nu al bijna hun lang verwachte spullen in huis gehad.
Jullie wilde niet al het geld overmaken naar de oc-shop, maar zij moesten dan wel even de puinhoop van jullie opruimen en hun naam op het spel zetten.

plaats even de eerste lijst van LAUPRO hier, en een totale datum reeks bankafschriften van hoeveel geld er is overgemaakt naar jullie, en neem de juiste datum dan kunnen mensen nog reageren als er van hun later geld nog op de rekening is gekomen.
Dit totale bedrag zal veel hoger zijn dan jullie naar de OC-Shop wilde overmaken om de boel te laten afhandelen.
DOEN en anders gauw mond dicht en beginnen met heel snel geld terug te boeken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 12:36 ]

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Bartjuh schreef op 18 April 2003 @ 11:54:
Ik vind het wel goed van mxStream dat ze niet akkoord zijn gegaan met de deal van OC-shop, alleen om het feit dat er aan een inkoopactie niets of zo goed als niets verdiend mag worden.
Denk je dat pc-cooling.de er ook niets aan verdiend zou hebben? Natuurlijk wel. De enige eis aan een IA is dat de starters er niet teveel aan verdienen.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• nhimf

nhimf

Juup schreef op 18 April 2003 @ 12:33:
[...]

Denk je dat pc-cooling.de er ook niets aan verdiend zou hebben? Natuurlijk wel. De enige eis aan een IA is dat de starters er niet teveel aan verdienen.
Juist!
Dat als oc-shop er aan zou verdienen, vind ik geen probleem. Zij maken kosten, die moeten vergoed worden. Tenzij zij ook erg veel _winst_ zouden maken.
Maar salt && mxstream behoren weinig hieraan te verdienen.
Dat ze het overschot zouden terugstorten (de ia-starters) was mij niet bekend.
Pas nu we horen dat ze eventueel erg veel over zouden houden (nu alles al in de soep is gelopen) krijgen we te horen dat er een overschot zou zijn en dat we geld terug zouden krijgen.
Dat ze dit overschot zouden hebben was bij hen al lang bekend. Dan hadden ze dit kunnen melden(zo van "er is zeer waarschijnlijk geld over, aangezien we het goedkoper krijgen, dit boeken we na de ia terug"), was er geen misverstand over bestaan. Nu lijkt het erop dat ze het nu zeggen om hun "goede" naam te behouden.
Maargoed deze ia is nu over, ik wacht op mijn geld en ik hoop dat ik alles terug krijg.

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Wanneer worden alles XLS'jes, faxen, en contracten gepost??!
Dan kunnen we allemaal aan het rekenen slaan en bekijken of de bouwfraude commisie per 18 april omgezet kan worden naar IA fraude commisie, en wie de Nina Brink van GoT is :)

Verwijderd

Wat een ontzettend geouwehoer over geld hier. :( Dutchess will gewoon asap zijn spullen hebben en doorgaan met tweaken. Dutchess heeft daarom zijn spullen besteld bij OC Shop, die sinds gisteren op hun site hebben staan dat zij samenwerken met PC Cooling !!?? :? Nou ja ik bestel gewoon en weet wat ik er voor betaal. Wie er later dan allemaal aan mij verdiend en hoeveel dat zal me werkelijk worst zijn, want anders had ik met de overeengekomen prijs niet accoord moeten gaan. 8)7

Verwijderd

Dat overboeken he, hoe gaat dat gebeuren?
Aan de hand van de namen van de deelnemers, of aan de hand van de hoogte van de bestelling?
Zo heb ik bdw 100 euro in de IA zitten, en die heb ik zéér dringend nodig, maar aangezien ik pas bij de R aan de beurt kom, kan ik nog heeel lang wachten dan :'(

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Als ik dan even vanuit een bedrijfspositie nog wat toe mag voegen. (dus NIET vanuit mijn positie als HGA)

Ik zie een heleboel mensen zeuren over het bedrag van de OC-shop wilde hebben om de hele zaak af te handelen.
Ik weet niet of die personen enig inzicht hebben in de kosten die een bedrijf maakt om een werknemer binnen het bedrijf rond te hebben lopen? Dat soort dingen (ook spul als gas/water/licht, bedrijfspand, verpakkingsmateriaal, boekhouding en dergelijke) worden allemaal berekend en maken deel uit van de prijs van een produkt. Maak eens een vergelijking met een winkel als de Aldi tegenover een Albert Heijn; omdat Aldi op B-lokaties zit, energiezuinig verlicht, lage plafonds heeft en zoveel mogelijk spullen op zo weinig mogelijk ruimte stouwt, kunnen zij aanzienlijk goedkoper zijn dan AH, die wel ruime winkels op A1-lokaties, mooie verlichting en ruime schappen heeft. Dergelijke calculaties zorgen ervoor dat een bedrijf weet wat ze bij de inkoopprijs van een product moeten drukken om de kosten te drukken en tegelijk winst te maken om de winkel ook in mindere tijden rendabel te kunnen houden.
Nou ben ik geen econoom, maar dat snap ik zelfs.

De IA-starters hoeven geen bedrijfspand te betalen, geen energierekeningen te betalen (dat doen hun ouders, gok ik) en in principe geen hoge winst te maken om de boel in mindere tijden rendabel te kunnen houden.
Zodoende zijn zij alleen geld en tijd kwijt aan het verpakken en opsturen, en neem van mij aan dat verpakkingsmateriaal en post/pakketzegels voor een XXX-aantal verzendingen aardig wat kost. Die verzendkosten zijn ook apart betaald neem ik aan, dus is de marge op de producten ongeveer gelijk aan de winst.

En als die winst een beetje in verhouding staat: waarom niet? GoT heeft ook in de nieuwe regels gezegd dat de hele handel in principe non-profit moet zijn. Is een ruim begrip, maar verhoudingsgewijs kun je het redelijk houden.

Wat stelde OC-shop voor; dezelfde of lagere prijzen en verzending tegen een bedrag wat net die kosten drukt die het verzenden inclusief manuren, verpakking, posten en andere ongein zou kosten. En reken het maar eens terug; 3500 euro is dan helemaal niet zoveel geld meer.
Als zij de inkoopactie nu zelf voortzetten, zullen die kosten wellicht anders liggen; ik werk niet voor OC-shop en heb daar dus verder geen inzage in.
Ik weet alleen wel dat heel veel mensen de zaken net even iets te makkelijk zien, en daarbij voor het gemak vergeten dat tijd ook geld kost.

En vergeet ook niet dat de IA's hier op GoT werden toegestaan omdat het een "voor elkaar"-karakter had.

• ReseTTim
  • Laatst online: 14-02 12:02

ReseTTim

Chocolate addicted

mxstrAEm zegt wel zo schijnheilig dat je bepaalde papier nooit hebt gezien of hebt aangehad maar ik denk ondanks de reistijd wat idd erg lang is het voor jullie beiden ik heb het dan over de ia starters en oc shop gewoon duidelijk was geweest. dan was het gewoon face to face en kan je meteen wat zeggen als er iets niet klopt of als je iets niet snapt.
kortom voor dit soort zaken is het dus wel nodig overleggen en kan het niet via de email omdat de 1 dan zegt van niet aangehad bijv. en zo zijn er nog wel dingen te bedenken.

ik denk iig dat de ia starters het gewoon weg eerst alle prijzen vast hadden moeten liggen voordat de deelnemers betalen. dat is denk ik ook 1 van de grootste fouten geweest.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Mx-KAEY

Mx-KAEY

Mx-KÆY

mxstrAEm zegt wel zo schijnheilig dat je bepaalde papier nooit hebt gezien of hebt aangehad maar ik denk ondanks de reistijd wat idd erg lang is het voor jullie beiden ik heb het dan over de ia starters en oc shop gewoon duidelijk was geweest. dan was het gewoon face to face en kan je meteen wat zeggen als er iets niet klopt of als je iets niet snapt.
kortom voor dit soort zaken is het dus wel nodig overleggen en kan het niet via de email omdat de 1 dan zegt van niet aangehad bijv. en zo zijn er nog wel dingen te bedenken.
daar heb je een telefoon dus voor :+

[ Voor 89% gewijzigd door Mx-KAEY op 18-04-2003 13:23 ]

-- Mx-Generætion --

Verwijderd

Kawa schreef op 18 April 2003 @ 12:16:
[...]

Sorry, maar wat wil je nou echt toevoegen behalve de boel nog ff te gaan opstoken?
:O wordt ik van dat oc-shop GOOD salt/mxstraem BAD geneuzel.
Nou het good bad verhaal is misschien wat overdreven. Maar ik blijf er wel bij dat salT en mxstrEAm het op zijn zachts gezegd dom aangepakt hebben :)
Bartjuh schreef op 18 april 2003 @ 11:54:

Ja..salT en mxstREAm moest immers 10K bijleggen omdat het anders niet uitkon zeker? omg.. OC-Shop wilde de verdiende centen van de starters (!!!!)teruggeven aan de deelnemers. Hoe kun je dan zeggen dat ze er op wilde verdienen?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 13:52 ]

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Voorlopig staan de brandende vragen nog steeds uit O-)

Verwijderd

Wekkel schreef op 18 April 2003 @ 12:05:
• Waarom werd er gezocht naar een extra korting bij de bestelling bij PC-cooling: zou die korting als IA starters-winst behandeld worden of moest deze extra besparing naar de IA deelnemers gaan?
Vraag voor SaLT/mxStraem.
• Er wordt toegegeven dat het zoeken naar extra korting bij PC-cooling niet erg fris was. Waarom is dan toch gezocht naar een dergelijke extra korting en daarmee de IA actie op het spel gezet?
Vraag voor SaLT/mxStraem. Mijn idee: extra financiele ruimte creeren voor de spullen die niet door PC-Cooling geleverd werden, en een extra appeltje voor de dorst.
• Waarom kon er niet openhartig gepraat worden toen PC-cooling de boel doorzag. Het spel met de extra inkoopkorting was toch al uit. Beter lijmen, dan zwijgen.
Toen PC-cooling.de de boel doorzag konden de IA-starters geen zaken meer met Pc-cooling doen. Ik vond het beter om niet te veel geruchten de wereld in te gooien omdat ik meende dan meer kans te maken om succesvol te bemiddelen. De relatie met PC-cooling.de was erg fragiel. Dat er niet gelijk openhartig gepraat werd komt door afspraken tussen de IA-starters en mij.
• Als de IA starters direct akkoord gingen met OC-Shop over overname van de IA, waarom dan nog geemmer over en weer over onder andere het contract? Beide zijden geven nota bene precies dezelfde bedoeling voor de overname weer (nml aftrek kosten, overwinst naar IA deelnemers). Hoe kan een contract met deze regeling dan nog onaanvaardbaar zijn voor OC-Shop?
Omdat het bedrag dat OC-shop van IA-starters zou krijgen niet te matchen viel met de inkomsten uit de betalingen aan de IA-starters. Het verschil viel niet goed te verklaren, en op basis van het onvoldoende verklaarde bedrag vond OC-shop het onverantwoord om het contract te tekenen. OC-shop heeft aangeboden om gewoon rondom tafel te gaan zitten met de heren, en op die manier elkaar inzicht te geven in de kosten en andere dingetjes. Dus zowel om inzicht te geven in de kosten van OC-shop als om inzicht te krijgen in de bedragen die de IA-starters uit moetsen geven om niet-PC-cooling spul te leveren.
• Waarom werd tegenover OC-Shop de non-profit basis volgehouden als eis? Het afspreken van prijzen met OC-Shop zou toch voldoende zijn geweest voor het behalen van het doel van de IA, nml producten tegen de met de IA deelnemers afgesproken prijzen? Een winkel non-profit opdringen zonder duidelijke reden klinkt als een vinger krijgen en dan de hele hand nemen
De non-profit basis was een idee van OC-shop meen ik (niet 100% zeker). En een aardig gebaar van OC-shop. Geen vereiste van de kant van PC-cooling.de
• Hoe kan het dat beide partijen elkaar maar blijven beschuldigen van het verstrekken van te weinig dan wel geen informatie? Deden de faxen het niet?
Tsja, iik vermoed dat er maar 1 keer per maand post komt in Dordrecht, want een aantal documenten die opgestuurd zouden worden naar OC-shop zijn niet gearriveerd.
• Waarom is er zo karig informatie verstrekt door IA starters gedurende het proces, terwijl je op 30K zit van anderen. Dit wekt op zijn minst de schijn tegen je. Waarom was er geen link naar een begroting beschikbaar o.i.d.?
Na de breuk met pc-cooling is dat een beslissing geweest van de IA-starters en mij. Voor de breuk: vraag het SaLT/MxStraem.
• In het algemeen: waarom is er nog steeds geen openheid van zaken? Relevante inhoud wordt nog steeds achtergehouden. Een link naar een xls met daarin de geplande begroting is toch niet zo'n probleem.
Jawel, dat is het wel, want dan worden de dealerprijzen van pc-cooling.de ook bekend bijvoorbeeld. Dat is niet de bedoeling (je hebt niet voor niets een login nodig), en we zullen alleen daarvan al geen toestemming krijgen om dat te publiceren.
De IA starters zitten wel op geld van een ander, vrijwillig wel te verstaan. Dat de deal gevoelig zou liggen bij PC Cooling en dat daarom infoverstrekking karig was komt vreemd over als er opgemerkt wordt dat er eisen van PC-Cooling naast die van OC-Shop vervuld moesten worden in het onderhandelingstraject met OC-Shop.
PC-cooling voelde zich belazerd door de IA-starters. Het is hun goed recht om extra leveringsvoorwaarden af te spreken voordat een deal gemaakt word. In dit geval: SaLT/MxStraem mochten er geen cent aan overhouden, en moesten zich terugtrekken. Let op: voordat ik een Pc-cooling.de mederwerker aan de telefoon had was het: 'wij leveren onder geen voorwaarde ook maar 1 artikel van deze IA'

PC-Cooling.de heeft schijnbaar ook een flink aantal klachten gehad van resellers die het niet eerlijk vonden dat een paar Nederlanders er met een gedeelte van hun omzet vandoor gingen.

Verwijderd

nou wanneer komt t geld terug en wat gaan jullie doen met de rente (ik stel voor om het aan een goed doel te schenken ofzo......)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 14:25:

quote:
----------------------------------------------------------------------

In het algemeen: waarom is er nog steeds geen openheid van zaken? Relevante inhoud wordt nog steeds achtergehouden. Een link naar een xls met daarin de geplande begroting is toch niet zo'n probleem.

----------------------------------------------------------------------

Jawel, dat is het wel, want dan worden de dealerprijzen van pc-cooling.de ook bekend bijvoorbeeld. Dat is niet de bedoeling (je hebt niet voor niets een login nodig), en we zullen alleen daarvan al geen toestemming krijgen om dat te publiceren.
Dit gaat natuurlijk maar ten dele op. Samengevoegde bedragen kunnen prima de prijzen van PC-Cooling verbergen en toch een aardig overzicht van de financiele planning geven. Jaarrekeningen zijn bijvoorbeeld niets anders dan samengevoegde bedragen in een tabel. Zeer nuttig voor crediteuren, maar details geven ze niet (is ook niet nodig).

[ Voor 3% gewijzigd door Wekkel op 18-04-2003 14:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 14:30:
nou wanneer komt t geld terug en wat gaan jullie doen met de rente (ik stel voor om het aan een goed doel te schenken ofzo......)
Die vraag is al lang beantwoord. Een beetje geduld graag :/ Het is idd veel werk voor salT en mxstrEAm. En ja, ze hebben hun geloofwaardigheid verspeeld, maar geef ze nu gewoon de ruimte om alles netjes af te handelen ok :) Dat geld komt heus wel ;)

Verwijderd

Wekkel schreef op 18 april 2003 @ 14:31:
Dit gaat natuurlijk maar ten dele op. Samengevoegde bedragen kunnen prima de prijzen van PC-Cooling verbergen en toch een aardig overzicht van de financiele planning geven. Jaarrekeningen zijn bijvoorbeeld niets anders dan samengevoegde bedragen in een tabel. Zeer nuttig voor crediteuren, maar details geven ze niet (is ook niet nodig).
Jawel, maar dan moet je wel exacte bedragen kunnen laten zien. Tot nu toe zijn de enige echt concrete bedragen het bedrag dat via LauPro binnen is gekomen, de OC-shop kostenpost van 3.5k euro voor handling/shipping/nasleep, en een offerte van PC-cooling.de

Buiten het feit dat ik vind dat een offertebedrag niet openbaar gemaakt hoeft te worden (kan alsnog pijnlijk zijn als je weet voor welke artikelen de offerte geld, want dan valt een eventuele marge van een dealer nog zo af te leiden), heb je aan deze getallen en bedragen nog niets, omdat ze niet met elkaar kloppen. De rekensom is dus niet compleet, en dat is de reden dat OC-shop de deal niet zomaar wilde sluiten.

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Ik vind dat we ondertussen teveel afdwalen over het verleden.
We weten nu allemaal de mening van:
- De organisatoren van de IA
- PC-cooling / OC-shop
- De mod(jes)
- De deelnemers.

De IA is gestaakt en de organisatoren boeken het geld terug. Iedereen bedankt voor de moeite en jammer dat het niet door kon gaan. Blijven praten over de hoeveel er precies als winst gemaakt had kunnen worden vind ik een beetje "trekken aan een dood paard". Dat zwarte pieten levert niets op! Wat schieten we er mee op om te weten dat als het wel doorgegaan was het nu om 1000 euro of 10000 euro ging. ??

Ik zou liever zien dat we naar de toekomst keken en het met name gaan hebben over:
Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 14:53:
Omdat we het voor jullie erg vervelend vinden dat het zo gelopen is, willen we -mits voldoende belangstelling- alsnog proberen om de zaak rond te krijgen. Dat betekent wel dat jullie dan direct zaken doen met de OC-Shop, zonder tussenkomst van derden.

[ Voor 8% gewijzigd door bombadil op 18-04-2003 15:32 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Over de geldvragen:

Verwacht sowieso niets voor (op zijn allervroegst) dinsdag. Met Pasen ligt het hele bankverkeer plat nml. Neem daarbij de grandioze samenwerking tussen Postbank en andere banken, en je hebt het tussen 5 en 12 dagen terug schat ik. Mits ze NU de overboekingen vast doen, dan worden ze dinsdag in behandeling genomen.

Voorstel: vraag de komende (minimaal 6) dagen niet naar je geld aub...

• ReseTTim
  • Laatst online: 14-02 12:02

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 14:30:
dat vind ik een hele mooie oplossing al hoewel de ia starters vast ook wel het een en ander aan kosten hebben moeten maken lijkt mij..

en ja ik weet dat die vraag al beantwoord is :)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

The sun is shining 8) lekker biertje nemen om te relaxen, 't komt allemaal goed!
Jammer genoeg niet de spulletjes, maar toch lekker je geld terug. Wie wat fout gedaan heeft is niet echt meer van belang, het valt toch niet meer te lijmen...
Voorstel:
Degenen die alsnog hun spullen willen nemen contact op met OC-shop en bestelt ze daar opnieuw, de rest wacht hun geld af en gaat lekker chillen in het zonnetje en bedenken wat ze met hun centjes gaan doen :)

Iedereen bedankt voor de moeite ( OOK de IA-starters!!) !
Prettig weekend ;)

[ Voor 4% gewijzigd door AaroN op 18-04-2003 17:03 ]

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 april 2003 @ 12:26:
[...]

hou op met dit, het terug boeken van al het geld was de enige oplossing om te kunnen verbloemen hoeveel geld jullie achter wilden houden van het totaal wat jullie naar de oc-shop wilde overmaken.
Als jullie een lijst sturen met alle spullen en al het geld zouden overmaken hadden de deelnemers nu al bijna hun lang verwachte spullen in huis gehad.
Jullie wilde niet al het geld overmaken naar de oc-shop, maar zij moesten dan wel even de puinhoop van jullie opruimen en hun naam op het spel zetten.

plaats even de eerste lijst van LAUPRO hier, en een totale datum reeks bankafschriften van hoeveel geld er is overgemaakt naar jullie, en neem de juiste datum dan kunnen mensen nog reageren als er van hun later geld nog op de rekening is gekomen.
Dit totale bedrag zal veel hoger zijn dan jullie naar de OC-Shop wilde overmaken om de boel te laten afhandelen.
DOEN en anders gauw mond dicht en beginnen met heel snel geld terug te boeken.
Het geld dat overgemaakt is heel simpel. Staat op laupro, die al in een vroeg stadium geript is, dus zo schijnheilig hoef je niet te doen.
Wij zouden akkoord gaan met de 3500 euro kosten die Oc-Shop zou maken, het enige dat wij wilden zien, is een specificatie van hoe deze was begroot op papier. Ik kan ook bedragen noemen, maar als deze niet te verantwoorden zijn stellen deze niets voor. Het is eerlijk oversteken, wij hebben diverse documenten gestuurd: waaronder, wat is besteld per deelnemer.
Bovendien zou al het geld wel degelijk worden overgemaakt aan Oc-Shop, immers geld zou retour komen aan de deelnemers. Staat in het contract dat ik met salT heb opgesteld (!!!). Dus die administratie zou sowieso open moeten gaan. Maar het is eerlijk oversteken, en wij gaan niet zomaar onze IA open en bloot geven aan elk willekeurig bedrijf voordat wij iets op papier terug hebben gekregen.
Nogmaals; ik vind het wel raar dat jij reageert terwijl je wel altijd ontkent voor Oc-Shop te werken. Ik vind je visie niet geheel objectief, het lijkt wel alsof je een woordvoerder bent. Of ben je dat ook :?

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

het blijf natuurlijk een zaak met een luchtje, hoe je het ook went of keert.
ik snap alleen niet dat mensen oc-shop zwart willen maken.
je moet er van uitgaan dat het voor JOU goedkoper uitkomt.
je moet niet zoals een van de modjes al zei, de winstmarge voor een winkel gaan bepalan.
als je ipv pc cooling die naam eens vervangt door oc-shop en net doet alsof we daar zouden inkopen, dan was je ook al blij als je iets onder de normale verkoopprijs zou uitkomen, waarom nu dan niet?

ik heb weliswaar niet meegedaan hieraan, maar ben wel het hele topic door gaan lezen.
aangezien ik niet meedeed, lijkt het mij dat ik een meer objectieve mening zal hebben dan iemand die boos is op de ia starters.

maar goed zoals mij al opgevallen is, kan je een hele hoop zaken van 2 kanten bekijken.
je kan hetgeen de ia starters zien als gelul, maar anderzijds, kan het ook best waar zijn wat ze zeggen.
aangezien het pas na afhandeling van de ia bepaald zou kunnen worden of ze nou wel of niet winst wilde maken, kan je er dus nu nix over zeggen.
en ja ik weet dat dit niet leuk gaat klinken, maar vergeet 1ding niet, je mag iemand pas veroordelen als het kwaad geschied is en niet van tevoren!!
dat jullie er alles aan doen om kwaad te voorkomen is helemaal top, je komt op voor je eigen belang en het belang van je mede-tweakers.
je laat zien dat je niet zomaar te 'naaien' bent.
een aantal zaken wijzen er btw wel op dat de ia starters niet helemaal eerlijk zijn geweest.
het excuus dat ze niet open genoeg zijn geweest gaat ik mijn ogen niet op.
als je op een achterbakse manier pc cooling probeert te tillen, want zo zie ik het, dan vraag je om problemen.
ik kan best begrijpen dat ze er voor ons meer korting uit probeerden te slepen, maar de manier waarop komt niet erg positief bij mij over.
waarom niet gewoon tevreden zijn met de korting die ze in 1e instantie kregen?
had een hoop gelazer voorkomen en het had ze ook geen slechte naam opgeleverd (zowel hier als bij pc cooling).
maar goed wij blijven hollanders, alles zo goedkoop mogelijk willen hebben.
het enige wat ik ze kwalijk zou kunnen nemen is het feit dat ze via de dealer login aan de gang zijn gegaan.
was dat niet gebeurd, dan was er mijns inziens verder nix aan de hand geweest en had alles denk ik verlopen zoals het zou moeten.
oftewel ze hebben het best wel voor zichzelf verpest en ja misschien hadden ze er wel goede bedoelingen mee, maar ze hadden het risico toch wat beter moeten inzien.

Verwijderd

Maar wie had kunnen vermoeden dat Pc-Cooling niet wilde leveren?
Wij begonnen met het verdraaien van de zaken (ontkennen dat wij iets te maken hadden met de IA) toen Pc-Cooling weigerde reaktie te geven op onze bestellijst. En de tijd drong! Bijna elke dag vroegen jullie om een status update. Een van de reden voor het feit wij dit niet konden geven (!!!). Tot dan toe zijn we gewoon eerlijk geweest en hebben we met onze legale dealer login die iedereen kan verkrijgen met een vat nummer de bestellijst samengesteld.
Wisten wij veel dat Pc-Cooling laupro kende :?

Het is allemaal achteraf praten. Tuurlijk hebben wij ook fouten gemaakt, maar je moet het verhaal van Oc-Shop ook met een korreltje zout nemen, men neme ons verhaal, mixt die 2 doorelkaar, doet daar Dabit's post doorheen, stevig roeren en je hebt de beste benadering voor de waarheid.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 17:40 ]

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Oftewel, uitbetalen maar en klaar is klara ;)

Verwijderd

Wekkel schreef op 18 April 2003 @ 17:40:
Oftewel, uitbetalen maar en klaar is klara ;)
Juist, dat staat nu bovenaan het lijstje :)
Men moet overigens geen kritiek hebben op onze 'twee weken', er staat
duidelijk dat het maximaal twee weken gaat duren (kwestie van wat marge inbouwen).
Natuurlijk gaan we het zo snel mogelijk in orde brengen en als de bank ook een beetje meewerkt duurt het heus niet zo lang.

• KneoK
  • Laatst online: 14:44

KneoK

Not in a million lightyears

Ik vind het wel grappig dat alles wat OC-Shop hier post KLAKKELOOS aangenomen wordt en ALLES wat de IA starters (overnemers ?) wordt verworpen...

Lekker kortzichtig van de meesten hier denk ik.

Nee, kortzichtig is niet het goede woord, ik denk dat iedereen de makkelijkste weg kiest, en dat is de IA starters de schuld geven...

Het is nu allemaal geregeld dat iedereen hier z'n geld terug krijgt. Zou het misschien EEN keertje mogelijk zijn hier op GoT dat IEDEREEN gewoon een keertje zegt: "Goed, het is allemaal in de soep gelopen, we lullen er gewoon niet meer over en we gaan er gewoon van uit dat alle partijen met de beste bedoelingen de dingen hebben geprobeerd te regelen" ?

Ik bedoel, iemand begint met een verhaaltje over winst van 10.000 Euro. Dat bedrag wordt door iedereen hier maar gewoon overgenomen en groeit al snel naar 14.000 ~ 16.000 Euro.
Als OC-Shop of de IA starters nog niet hadden gereageerd hier, dan denk ik dat mensen nu al over minimaal 20.000 Euro hadden geluld, want opnaaien en iets erger doen lijken dan het is zijn wel allemaal zo vreselijk goed in...

Ik snap dat het allemaal lullig is als je lang je geld kwijt bent, maar mijn mening is dat beide partijen gewoon fouten hebben gemaakt.

Ik heb overigens niet meegedaan met de actie, heb me er eigenlijk ook nooit zo mee bezig gehouden, maar na het lezen van een 2 tal topics erover dacht ik, ik reageer ook maar even.

[ Voor 11% gewijzigd door KneoK op 18-04-2003 18:01 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:01

JT

VETAK y0

BioWEB schreef op 18 April 2003 @ 17:57:
Ik vind het wel grappig dat alles wat OC-Shop hier post KLAKKELOOS aangenomen wordt en ALLES wat de IA starters (overnemers ?) wordt verworpen...

Lekker kortzichtig van de meesten hier denk ik.

Nee, kortzichtig is niet het goede woord, ik denk dat iedereen de makkelijkste weg kiest, en dat is de IA starters de schuld geven...

Het is nu allemaal geregeld dat iedereen hier z'n geld terug krijgt. Zou het misschien EEN keertje mogelijk zijn hier op GoT dat IEDEREEN gewoon een keertje zegt: "Goed, het is allemaal in de soep gelopen, we lullen er gewoon niet meer over en we gaan er gewoon van uit dat alle partijen met de beste bedoelingen de dingen hebben geprobeerd te regelen" ?

Ik bedoel, iemand begint met een verhaaltje over winst van 10.000 Euro. Dat bedrag wordt door iedereen hier maar gewoon overgenomen en groeit al snel naar 14.000 ~ 16.000 Euro.
Als OC-Shop of de IA starters nog niet hadden gereageerd hier, dan denk ik dat mensen nu al over minimaal 20.000 Euro hadden geluld, want opnaaien en iets erger doen lijken dan het is zijn wel allemaal zo vreselijk goed in...

Ik snap dat het allemaal lullig is als je lang je geld kwijt bent, maar mijn mening is dat beide partijen gewoon fouten hebben gemaakt.

Ik heb overigens niet meegedaan met de actie, heb me er eigenlijk ook nooit zo mee bezig gehouden, maar na het lezen van een 2 tal topics erover dacht ik, ik reageer ook maar even.
Mjah, dit is eigenlijk ook wel hoe ik erover denk...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Paulus0013

Paulus0013

pom pom

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 17:38:
Wij begonnen met het verdraaien van de zaken (ontkennen dat wij iets te maken hadden met de IA) toen Pc-Cooling weigerde reaktie te geven op onze bestellijst. En de tijd drong! Bijna elke dag vroegen jullie om een status update. Een van de reden voor het feit wij dit niet konden geven (!!!). Tot dan toe zijn we gewoon eerlijk geweest en hebben we met onze legale dealer login die iedereen kan verkrijgen met een vat nummer de bestellijst samengesteld.

Het is allemaal achteraf praten. Tuurlijk hebben wij ook fouten gemaakt, maar je moet het verhaal van Oc-Shop ook met een korreltje zout nemen, men neme ons verhaal, mixt die 2 doorelkaar, doet daar Dabit's post doorheen, stevig roeren en je hebt de beste benadering voor de waarheid.
meer dan logisch dat ze niet leveren he?
of houd je je nou gewoon dom?
wat zou jij in die situatie gedaan hebben?
je zegt zelf al dat je de zaak verdraaid en je hebt dus ook gewoon gelogen tegen hen. best een kwalijke zaak.
en dat jullie login legaal was twijfel ik ook niet aan.
maar hetgeen je ermee gedaan hebt vind ik persoonlijk minder legaal.
dit stukje vind ik dus wel gewoon bullshit!!
je had gewoon vanaf het begin open kaart moeten spelen met beide zaken,dan is er nix aan de hand.
en dat open kaart spelen is ook de meest logische manier lijkt mij.
of jij moet daar anders over denken.

• YscO
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-01 10:12
Wat ik nog steeds niet begrijp (en ik heb het hele topic door gelezen) is dat er werd gekozen voor een dealer login? (jullie kregen toch gewoon korting op de producten zonder dealer login en dat stond er op laupro) Graag zou ik hier antwoord op willen hebben van mx of salt :)
offtopic:
Verder ben ik neutraal in alles, aangezien ik het te complex allemaal vind :+, en haal die link uit jullie sig weg, die doet het al een tijdje niet namelijk ;)

[ Voor 14% gewijzigd door YscO op 18-04-2003 18:23 ]

Verwijderd

wanneer worden de pc cooling op laupro weer geopent ik wilt wel weten voor hoeveel ik in deze ia hebt besteed!!!

Verwijderd

Paulus0013 schreef op 18 April 2003 @ 18:10:
[...]

meer dan logisch dat ze niet leveren he?
of houd je je nou gewoon dom?
wat zou jij in die situatie gedaan hebben?
je zegt zelf al dat je de zaak verdraaid en je hebt dus ook gewoon gelogen tegen hen. best een kwalijke zaak.
en dat jullie login legaal was twijfel ik ook niet aan.
maar hetgeen je ermee gedaan hebt vind ik persoonlijk minder legaal.
dit stukje vind ik dus wel gewoon bullshit!!
je had gewoon vanaf het begin open kaart moeten spelen met beide zaken,dan is er nix aan de hand.
en dat open kaart spelen is ook de meest logische manier lijkt mij.
of jij moet daar anders over denken.
Volgens mij hadden we ook niet gezegd dat pc-cooling iets verkeerd heeft gedaan ;)
Verwijderd schreef op 18 april 2003 @ 01:56:
YscO schreef op 18 April 2003 @ 18:21:
Wat ik nog steeds niet begrijp (en ik heb het hele topic door gelezen) is dat er werd gekozen voor een dealer login? (jullie kregen toch gewoon korting op de producten zonder dealer login en dat stond er op laupro) Graag zou ik hier antwoord op willen hebben van mx of salt :)
Omdat meer korting altijd beter is, toch? Onze aanvraag voor de dealerlogin liep een beetje gelijk met het openen van de IA. Deze wilde we zsm open hebben omdat het initiatief van Blafhert mislukt was en we gelijk een oplossing wilden bieden. Achteraf hadden we beter kunnen wachten totdat de ene of andere optie vaststond.
YscO schreef op 18 April 2003 @ 18:21:
offtopic:
Verder ben ik neutraal in alles, aangezien ik het te complex allemaal vind :+, en haal die link uit jullie sig weg, die doet het al een tijdje niet namelijk ;)
Thnx, zeer scherp ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 18:32 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 april 2003 @ 17:38:

laten we er gewoon over op houden en zorg gewoon dat je vanaf nu de mensen zo goed mogenlijk op de hoogte houd hoe het met hun geld zit en wanneer het over maken begint en in welk stadium je zit.
Zand erover en reageer gewoon nu niet meer want je maakt het denk ik alleen maar erger.

PS. Ik vind je al heel wat beter nu je ook iets toe geeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 18:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 April 2003 @ 18:30:
[...]

laten we er gewoon over op houden en zorg gewoon dat je vanaf nu de mensen zo goed mogenlijk op de hoogte houd hoe het met hun geld zit en wanneer het over maken begint en in welk stadium je zit.
Zand erover en reageer gewoon nu niet meer want je maakt het denk ik alleen maar erger.

PS. Ik vind je al heel wat beter nu je ook iets toe geeft.
Natuurlijk, we zullen het zo goed mogelijk afronden.
Alleen, zolang er nog vragen zijn bij mensen willen we die beantwoorden.
Nu kan het eindelijk.

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Juup schreef op 18 April 2003 @ 12:33:
[...]

Euhm, misschien klinkt het jouw een beetje raar in de oren, maar bij elke ia verdiend de winkel natuurlijk iets, het is geen liefdadigheidsinstelling!
Beetje Super-DuH !

Ik vind dat de basis van een ia hier een beetje wordt vergeten, een inkoopactie heeft als basis; non-profit. (de ia-organisator mogen er wel een kleine/rationele vergoeding aan overhouden voor hun gedane verrichtingen. Dit moet uiteraard altijd vermeld worden bij een ia, open kaart spelen is heel belangrijk, zeker om geen kwade mensen later te krijgen.)

Rechtstreeks uit de faq:
"Handel drijven met de aangeboden goederen is niet toegestaan. Hanteer dus gewoon de laagst mogelijk prijzen, dan blijft het voor iedereen leuk."
Zo denk ik er dus over.

off-topic; @home is weer eens aan het kloten volgens mij, om het half uur kan ik een half uurtje op inet en dan krijg ik time-outs en kan geen nieuw ip verkrijgen via dhcp :(

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:18
Wanneer gaat 't spul op Laupro weer open? Ik wil graag ff de boel overschrijven van wat ik had besteld zodat ik verscheidene items ergens anders kan bestellen.
Ik denk dat nog wel meer mensen dat graag zouden willen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bartjuh schreef op 18 april 2003 @ 18:58:
[...]

Euhm, misschien klinkt het jouw een beetje raar in de oren, maar bij elke ia verdiend de winkel natuurlijk iets, het is geen liefdadigheidsinstelling!
Beetje Super-DuH !
Dat zegt 'ie in de post die je quote ook hoor...

Maar gaat pc-cooling.de zelf ook nog reageren, net zoals in de andere topic :? Dan hebben we alle partijen gehoord zeg maar.
Of heb ik daar overheen gelezen?

Verwijderd

Waar ik me in deze post aan erger zijn de mensen die niks besteld hebben en dan toch een mening moeten hebben over deze IA. Jij zit hier niet met een hoop geld in, dus je hebt makkelijk praten! Kan je je dan ook niet een klein beetje voorstellen dat iedereen zich hier behoorlijk op zijn pik getrapt voelt???
Verder snap ik ook niet waarom iedereen zo vreemd doet over OC-Shop. Zij probeerden de hele zaak te redden tegen een voor een winkel relatief klein bedrag. Natuurlijk is dit ook meteen goede promotie voor hun zaak, maar echt verdienen doen ze niet op de IA. Vergeet niet dat alles geregeld moet worden door mensen die daar hun brood mee moeten verdienen, netzoals wij allemaal hard moeten werken om aan al onze tweak spulletjes te komen. Daarom is het juist ook zo vervelend dat wij zo opgelicht zijn, want zo voelt het wel!
En dan nu zeggen, we waren altijd al van plan om al het geld terug te geven vind ik een heel erg zwak beargumenteerd excuus. Had dat dan vanaf de aanvraag van de dealer login al gezegd. Toen had pc-cooling notabene nog niet op dit forum gepost en wisten jullie al dat de prijzen veel lager uit zouden komen.
Verder vind ik het ook heel erg slecht dat er nooit op mijn mailtjes is gereageerd. Druk of niet, een mailtje beantwoorden kan iedereen in een halve minuut.
Anyways, ik hoop dat mijn geld zeer snel terug gestort zal worden, zodat ik mijn spullen bij een beter georganiseerde IA kan bestellen. Jupiler is bijvoorbeeld meteen al open over het bedrag wat overblijft na de IA (FrozenCPU IA). Kijk, daar kunnen veel mensen nog een voorbeeld aan nemen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 april 2003 @ 20:14:
(...)
En dan nu zeggen, we waren altijd al van plan om al het geld terug te geven vind ik een heel erg zwak beargumenteerd excuus. Had dat dan vanaf de aanvraag van de dealer login al gezegd. Toen had pc-cooling notabene nog niet op dit forum gepost en wisten jullie al dat de prijzen veel lager uit zouden komen.
Verder vind ik het ook heel erg slecht dat er nooit op mijn mailtjes is gereageerd. Druk of niet, een mailtje beantwoorden kan iedereen in een halve minuut.
(...)
Als je na al onze uitleg nog steeds niet begrijpt waarom we niet gelijk alle kaarten op tafel konden leggen, geef ik het verder op.

En als ik het goed heb is alleen één mail van jou niet beantwoord. Hierin vroeg je naar de status van de IA, en kort daarvoor is naar iedereen een mail verzonden met info. Blijkbaar heb je deze niet ontvangen. Nu komen er aardig wat mailtjes terug met delivery failures, maar het is onbegonnen werk om iedereen afzonderlijk te beantwoorden over de status. Direct hierna werd een topic geopend op GoT waarin nog eens het infomailtje gepost stond, dus acht(te) ik het verder niet nodig om je afzonderlijk te beantwoorden.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2003 20:38 ]

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste