Toon posts:

PC-Cooling / OC-Shop afhandeling IA

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.361 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van de grote problemen rond de levering van de artikelen van PC-Cooling het volgende :

Na de reactie van PC-Cooling in het topic hebben wij als OC-Shop op verzoek van PC-Cooling aangeboden om hierin te bemiddelen. Aangezien PC-Cooling weigerde te leveren aan particulieren die op onrechtmatige wijze in het bezit zijn gekomen van dealerinformatie. PC-Cooling heeft aangegeven onder geen enkele voorwaarde zaken te leveren anders dan via haar dealers. Daarom is toen door ons aangeboden om de IA over te nemen. Dit op een aantal voorwaarden, de belangrijkste daarvan :
- volledige openheid van de IA starters inzake de boekhouding
- een lijst met bestelde artikelen en de prijs die mensen daarvoor betaald hebben, of zouden moeten betalen.

Nadat wij na veel aandringen de lijst met bestellingen van de IA starters kregen, en we deze hebben vergeleken met de lijst van Laupro viel het ons op dat er een groot verschil zat in het totaal te ontvangen bedrag en het totaal gestorte bedrag. Enig inzicht in de boekhouding is ons tot op heden geweigerd hieromtrent.

De IA starters hebben stelselmatig geweigerd om inzage te geven in de marges/winsten die zij berekend hebben. Wij hebben vooropgesteld dat de eventuele winst ná aftrek van alle kosten van zowel de IA starters als de OC-Shop in zijn geheel zou moeten terugvloeien naar de deelnemers van de IA. Tot onze spijt was dit niet mogelijk in het contract dat de IA starters aan ons hebben voorgelegd.

Talloze malen hebben we geprobeerd om een afspraak met de IA starters te maken om in persoon de zaak uit te spreken en ervoor te zorgen dat de deelnemers hun langverwachte producten zouden kunnen krijgen. Helaas is dit tot op heden afgehouden door de IA starters wegens drukke werkzaamheden.

Concluderend is er aan de kant van de OC-Shop zeker geen sprake geweest van onwil of tegenwerking, we hebben er alles aan gedaan om de zaak rond te krijgen. Omdat we het voor jullie erg vervelend vinden dat het zo gelopen is, willen we -mits voldoende belangstelling- alsnog proberen om de zaak rond te krijgen. Dat betekent wel dat jullie dan direct zaken doen met de OC-Shop, zonder tussenkomst van derden.

Alle relevante correspondentie over deze zaak zullen wij op verzoek -en indien noodzakelijk- openbaar maken.

Hopend jullie volledig ingelicht te hebben,

De Directie van de OC-Shop.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:37

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hm.. is dit geen reply op PC Cooling.de IA afgelopen ?

Ik snap het niet helemaal, maar het wordt me wel een stukje duidelijker!

Verwijderd

mijn reactie komt nog, maar is nog wat tikwerk.

Verwijderd

wat willen ze nu? willen ze zaken doen? dus inlaats van pccooling zou het via oc-shop gaan?
snap niet alles maar ..... hou ook niet van zo'n lange verhaaltjes ( kom dan gelijk ter zaken)

Verwijderd

Ik word nu wel heel erg nieuwsgierig naar de reply van de IA starters en DaBit...

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Zo te zien hebben sommige personen wat (zakelijke) mot met elkaar gehad. Enfin, de andere kant van het verhaal zal zo wel komen. Hopelijk is de administratie nu weer op orde, voor zover deze niet op orde was, kan er geld teruggeboekt worden en de OC Shop blij met vele nieuwe klanten :7

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 15:03:
wat willen ze nu? willen ze zaken doen? dus inlaats van pccooling zou het via oc-shop gaan?
snap niet alles maar ..... hou ook niet van zo'n lange verhaaltjes ( kom dan gelijk ter zaken)
De IA is afgeblazen.. Het geld wordt tussen nu en 2 weken teruggeboekt.

Verwijderd

Of je leest het gewoon nog een keer :z Zo ingewikkeld is het niet ;)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

nee, de OC-shop wilde eventueel de hele zaak overnemen en ervoor zorgen dat de IA wel doorging (OC shop ipv IA starters), alleen dat ging dus niet door. Nu is de zaak blijkbaar afgeblazen en krijgen de deelnemers hun geld terug.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dus de oorspronkelijk organisatoren zouden er winst op maken? Of is dat een te vroege/verkeerde conclusie?

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Aikon schreef op 17 April 2003 @ 15:22:
Dus de oorspronkelijk organisatoren zouden er winst op maken? Of is dat een te vroege/verkeerde conclusie?
Dat is wel wat ik begrijp van het verhaal van Blaze|IA. Als het echt zo is vind ik het jammer... erg jammer...

• hootie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-10-2025
Ik ben nu eigenlijk wel zeer benieuwd hoe groot het verschil was tussen het Laupro bedrag en ontvangen bedrag. Ik begrijp dat dus dus geen non-profit actie meer was....

Jammer, erg jammer. Er waren denk ik toch nog wel veel mensen die, net zoals mij, op wat spulletjes zaten te wachten.

Al met al waren de IA prijzen redelijk tot goedkoop te noemen

Specs

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

De billetjes gaan blijkbaar bloot nu. Het is even afwachten op het hele verhaal van beide kanten. Nu al teveel gaan suggereren is niet sportief :7 Wellicht waren er afspraken gemaakt over de kosten/vergoedingen en gaan we nu te snel op een paard wedden.

Verwijderd

Goed, komt-ie. Let wel, dit is mijn persoonlijke visie, gebaseerd op info die ik gehad heb van de diverse partijen.

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Aangezien PC-Cooling weigerde te leveren aan particulieren die op onrechtmatige wijze in het bezit zijn gekomen van dealerinformatie. PC-Cooling heeft aangegeven onder geen enkele voorwaarde zaken te leveren anders dan via haar dealers.
Waarom wou pc-cooling dit niet? Ik kan me niet voorstellen dat ze een omzet van 30.000 laten liggen omdat de info onrechtmatig is verkregen (wat zou hen dat uit maken?)

Voor de rest ben ik wel tevreden over gang van zaken. Ik denk dat we wel moeten oppassen dat oc-shop dit topic niet te veel gaat gebruiken als een promotie-topic (nofi)

edit:
beetje onzinnige vraag als je kijk naar de posts van dabit om me heen, maar dat wist ik toen nog niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Herr Muller op 17-04-2003 15:48 ]

Verwijderd

Zoals beloofd: mijn persoonlijke visie op de afhandeling van de PC-cooling.de IA.

Het begon allemaal met de vraag van SaLT of hij toestemming kon krijgen om de mislukte PC-cooling.de IA van Blafhert over te nemen/over te doen. In deze eerste E-mail werd geschreven: 'Mijn bedoeling is om via het bedrijf van mij en mijn zakenpartner een officiele aankoop te doen, t.z.t. kan altijd nog een extra
korting (bovenop de resellerprijzen) gegeven worden, mocht de aktie een succes worden'
. Wij hebben destijds de toestemming gegeven.

De inkoop voor de IA zelf zou via het bedrijf van SaLT lopen. SaLT heeft een dealer-login aangevraagd, om de spullen goedkoper te kunnen krijgen. Deze dealer-login is altijd losgekoppeld geweest van de IA, dus er is PC-cooling.de niet verteld dat de bestellingen van de IA via dit account zouden lopen.

Los van SaLT heet PC-cooling.de Mxstraem een aanbod gedaan van 5-8% korting op de normale prijzen, plus taxfree shipment naar een bedrijf met BTW nummer. Dit zijn ook de prijzen geweest waarop de IA-prijzen gebaseerd zijn. Blafhert & Mxstraem hebben geen reseller-prijzen gekregen omdat ze dat simpelweg niet zijn. Op het moment dat PC-cooling.de het rekensommetje deed en de bestelling via SaLT's bedrijf vergeleek met de bestelling @ Laupro, ging er een bel rinkelen, en
werden ze kwaad. Deze post van PC-cooling.de was onder andere het resultaat. PC-cooling voelde zich belazerd door deze aanpak, en vond dat jullie, de IA-deelnemers belazerd werden, gezien het feit dat jullie prijzen betaalden gebaseerd op een 5-8% korting, terwijl SaLT/Mxstraem tegen dealerprijzigen inkochten. Voor degenen die alles gevolgd hebben: Peter van Dam van OC-shop heeft daar ook al eens een opmerking over geplaatst (wat 'm niet in dank afgenomen werd).

Dit gevoel van PC-cooling.de word ook nog eens versterkt door het feit dat SaLT niet toegegeven heeft dat hij iets met de IA van doen had (kwoot uit E-mail van SaLT naar Pc-cooling: This 'Einkaufsgemeinschaft' you tell me of doesn't have any relationship with our activities, we would like to assure you of this.)

Hierop heeft PC-cooling.de besloten het contact met SaLT/Mxstraem te beeindigen, en geen zaken meer met ze te doen. Ik heb contact opgenomen met PC-cooling.de om te proberen te bemiddelen omdat ik een rel verwachtte @ GoT, en omdat ik vond dat ik tenminste kon proberen om er wat uit te slepen. Hoewel GoT er niets mee te maken had/heeft, vond ik dat ik dit als service aan jullie moest doen. Modjes gooien niet alleen maar slotjes.

Al snel was duidelijk dat het contact tussen de IA-starters en PC-cooling.de absoluut niet gelijmd kon worden. Als reactie daarop heb ik eens voorzichtig gepolst of er een andere mogelijkheid was om toch de spullen naar NL te krijgen, eventueel via een andere dealer. Na veel wikken en wegen was dit mogelijk, op voorwaarde dat SaLT/Mxstraem zich helemaal terug zouden trekken uit de IA. De door PC-cooling.de uitgekozen dealer was OC-shop. Ik heb de IA-starters een mail gestuurd waarin ik de deal voorstelde: *al* het geld naar OC-shop, en OC-shop
handelt het af. Uiteraard een _heel_ koude douche voor de IA-starters, maar er was m.i. geen andere mogelijkheid. En als er geld teruggestort zou moeten worden, was de winst ook nul. Hierna ben ik tijdelijk uit de onderhandelingen gestapt, en heb het aan OC-shop en de IA-starters overgelaten.

OC-shop wilde een soortgelijke regeling als de regeling die ik voorgesteld had. Dus: geld naar OC-shop, OC-shop handelt het af. De overwaarde, ontstaan door dalende inkoopprijzen en de inmiddels erg hoge marge van de IA-starters zou via creditfacturen teruggegeven worden aan de deelnemers van de IA. Er zou geen geld naar de IA-starters gaan, omdat dat een duidelijke eis was van PC-cooling.de (kwoot van PC-cooling: To say straight trough: we will not ship out if Mr. Erkan or Mr. Lachner have anything to do with this IA)

De IA-starters waren het hier niet mee eens, en wilden toch een (aanzienlijk) deel van de koek hebben, wat niet mogelijk was. Besloten werd om een gedeelte van de producten door de IA-starters te laten leveren (niet alles zou van PC-cooling.de komen), zodat er nog enige beloning en kostendekking zou zijn voor het door de IA-starters verrichte werk. Ook dit komt niet van de grond omdat de IA-starters bedragen noemen die ze niet nader specificeren (iets waar ik ook al last van had toen ik vroeg hoe het nu zat: een verschil tussen ~EUR 30k betaald aan de IA-starters, en een rekening van PC-cooling.de van EUR 16k-19k, is best buiten proporties), en omdat OC-shop kosten noemt die ze niet nader specificeren.

Als laatste poging kwam er vanuit OC-shop de vraag om een fact-to-face meeting @ OC-shop te houden, met de Ia-starters, OC-shop, en eventueel Fewture/ik.
Daarbij zou alles open op tafel gegooid worden. (kwoot van OC-shop: 'Wij laten dan alles zien qua inkoop, kosten en afhandeling en jullie laten het overige deel zien waar de rest van het geld zit. Als we dan op 100% duidelijke financiën uitkomen dan is het een GO.')

Hier zijn de IA-starters niet mee akoord gegaan, wegens gebrek aan tijd. Tevens waren ze van mening dat het niet veel meerwaarde zou hebben omdat alle officiele documenten heen en weer gefaxt/maild konden worden. Ook hierover werden OC-shop en de IA-starters het niet eens. OC-shop wilde perse een afspraak met alle documenten open op tafel, de IA-deelnemers wilden geen afspraak wegens tijdgebrek.

De deadline liep af, en besloten werd om geld terug te storten.

And so the story ends....

Mijn mening heel kort samengevat: De IA-starters zijn niet al te netjes bezig geweest, en PC-cooling.de en OC-shop valt weinig te verwijten.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:40

momania

iPhone 30! Bam!

Herr Muller schreef op 17 April 2003 @ 15:37:
[...]
Waarom wou pc-cooling dit niet? Ik kan me niet voorstellen dat ze een omzet van 30.000 laten liggen omdat de info onrechtmatig is verkregen (wat zou hen dat uit maken?)
Omdat je met dealerprijzen niet op een totaal van 30k uitkomt, maar veel minder.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-02 20:33

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Nadat wij na veel aandringen de lijst met bestellingen van de IA starters kregen, en we deze hebben vergeleken met de lijst van Laupro viel het ons op dat er een groot verschil zat in het totaal te ontvangen bedrag en het totaal gestorte bedrag. Enig inzicht in de boekhouding is ons tot op heden geweigerd hieromtrent.

De IA starters hebben stelselmatig geweigerd om inzage te geven in de marges/winsten die zij berekend hebben. Wij hebben vooropgesteld dat de eventuele winst ná aftrek van alle kosten van zowel de IA starters als de OC-Shop in zijn geheel zou moeten terugvloeien naar de deelnemers van de IA. Tot onze spijt was dit niet mogelijk in het contract dat de IA starters aan ons hebben voorgelegd.
Kan dit gezien worden als de officiele bekent making dat er getracht is winst te maken??!!

Zo ja, wil ik mijn oprecht excuses aan bieden aan Dhr Versteeg voor het wantrouwen in hem. Blijk je toch gelijk te hebben ;)
Bij deze.

Al is het feit opzich natuurlijk erg betreurend :(

[ Voor 1% gewijzigd door Raymond op 17-04-2003 16:15 . Reden: kwootje goed gezet :) ]

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

• Aikon
  • Niet online
Fewture schreef op 17 April 2003 @ 15:43:
[...]

Ja, maar PC Cooling heeft dus aardig wat laten liggen voor ons! De deelnemers! (ja ik doe ook mee ;) ). Ze zagen het verschil en haakten af. Ze haakten dus niet af om plaatjes op Laupro he ;)
hehe, dat werd er eerst wel gezegd toch? :+

Tot nu toe lijkt het er dus op dat de organisatoren alles hebben verkloot door winst te willen maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 15:50 ]

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 17 april 2003 @ 15:38:
.. een heel lang verhaal (wel interresant natuurlijk ;) )...
Goed, het is nu wel duidelijk hoe alles gelopen is. Niet helemaal tof dus.

Wel vind ik dat we als tweakers iets moeten doen voor DaBit en OC-shop.

Die hebben er inmiddels zoveel tijd in gestoken om voor ons alles goed af te laten lopen (ondanks dat het niet gelukt is), dat is wel iets waard denk ik.

For now: ik wacht rustig op m'n geld en hulde aan DaBit en OC-shop _/-\o_

[edit]
Ik zat te denken aan het volgende:
Mocht OC-shop een nieuwe actie op gaan zetten, zouden eigenlijk alle tweakers die aan deze IA hebben meegedaan even moeten wachten met spullen kopen als ze hun geld terug hebben. Als de actie van OC-shop gaat starten, zouden we daar dus massaal aan mee moeten doen zodat wij evengoed nog korting kunnen krijgen en de OC-shop toch ineens wat extra centjes kan verdienen voor de moeite die ze voor ons gedaan hebben.

Voor DaBit weet ik nog niet echt wat, maar daar moet ook wat voor geregeld worden.

[ Voor 34% gewijzigd door momania op 17-04-2003 15:56 ]

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Nou, dat is me dus een mooi partijtje koehandel geweest :) Het is dus blijkbaar fout gegaan bij de bestelling zelf. In plaats van houden aan de afspraken met IA leden en aan de andere kant de .de leverancier, moest er blijkbaar nog een extra marge uitgesleept worden. Ik weet niet of dit een poging is geweest de IA actie nog goedkoper te maken, winst te maken of gewoon een probeersel was, maar het is blijkbaar slecht uitgepakt. Kan op zich gebeuren, al is het natuurlijk wel wat knullig. Vervelender is dat een lijmpoging zo te zien doelbewust is getorpedeerd door de oorspronkelijke IA starters. Dat is moedwillig de boel opblazen, wat niet echt netjes is. De dank van de IA deelnemers zal vast groot zijn ;) Het doet in ieder geval vermoeden dat er gesjoemeld is in den beginne. Een administratie met margeberekeningen moet natuurlijk 'on-demand' beschikbaar zijn in dit soort zaken. Zodra je financiele informatie achter gaat houden, krijgt ieder normaal persoon argwaan, terecht of niet.

Gelukkig bestaat er nog een mogelijkheid tot weerwoord :D

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 19:24

Shuriken

Life is all about priorities

Ik denk dat ik gewoon mijn geld teruggestort wil hebben en dan koop ik de zaken wel bij de locale shops. Ik had niet van die heel exotische spullen besteld.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• Herr Muller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-12-2023
Ik heb zo'n vermoeden dat mxstream en salt hun gezicht hier nooit meer laten zien (althans niet op dezelfde account).
* Herr Muller vind het wel ironisch dat ze ooit een grap maakten over hun reis naar hawaii

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

mm, het is toch helemaal niet toegstaan om winst te maken op een IA? Ik herriner me iets in de richting van " volledig NON-Profit" :?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Herr Muller schreef op 17 April 2003 @ 15:53:
Ik heb zo'n vermoeden dat mxstream en salt hun gezicht hier nooit meer laten zien (althans niet op dezelfde account).
* Herr Muller vind het wel ironisch dat ze ooit een grap maakten over hun reis naar hawaii
Ik denk ook niet dat het nog op prijs gesteld wordt dat ze hier nog langs komen... Dit is echt een diep, diep trieste zaak! Hoe kan je je medetweakers zo af proberen te zetten. Dit gaat niet meer over het dekken van onkosten, dit is heel veel pure winst proberen te maken!
Ik hoop dat SalT en MXStream zo slim zijn geweest om al het geld op hun bankrekening te laten staan, zodat alles alsnog netjes terug betaald kan worden aan alle tweakertjes hier die hard voor die centen hebben moeten werken!
Voor Dabit en OCShop: _/-\o_ Bedankt voor al jullie moeite!!!

• stlgamer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:11
Grr ik heb er niet zon probleem mee dat salt en maxstream er aan zouden verdienen maar dit is overdreven veel en meld het dan. Stel ze maakte 1 procent winst (300 euro vrij veel toch) ok maar dus 11.000-14.000 euro winst!?!?! Dat is bijna oplichterij. Of less ik nu helemaal verkeerd?

En a.p.versteeg mijn excuses. Je had gelijk. In het vervolg zal ik zeker beter luisteren naar dat soort uitingen.

[ Voor 19% gewijzigd door stlgamer op 17-04-2003 16:14 ]

Verwijderd

Aikon schreef op 17 April 2003 @ 15:22:
Nee, dit heb je ontzettend goed gezien.
Een reis naar Hawai waar de IA starters het over hadden met een grapje had voor het winst bedrag ruim mogenlijk geweest. ;)

• AaroN
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Iedereen bedankt, toch rot dat de IA starters op een niet eerlijke manier veeel geld wilden verdienen door PC-cooling en ons te bedonderen.
Dank: Dabit/Fewture, Peter van Dam, OCSHOP en PC-cooling.de

Ik vind het rot dat het Peter van Dam hoewel hij gelijk had, niet in dank werd afgenomen. Dit kwam waarschijnlijk door de roes waarin een ieder verkeerde (ook ik :S ).

* AaroN hoopt dat zijn 500 euros snel terugkomen :/

[ Voor 7% gewijzigd door AaroN op 17-04-2003 16:16 ]

JayGTeam (213177)

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hoe lang hebben IA starters wel niet lekker rente kunnen trekken over 30k?

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb het verder niet meegemaakt, maar met wat ik lees hier *kuch* ben ik van mening dat de IA-starters echt naaiers zijn, en de PC-Cooling.de niks te verwijten is, en OC-Shop echt een pluim verdiend om alles toch nog voor elkaar te krijgen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Cartman! op 17-04-2003 16:21 ]

Verwijderd

[quote]DaMightyWackO schreef op 17 April 2003 @ 15:39:

[\quote]

Kan dit gezien worden als de officiele bekent making dat er getracht is winst te maken??!!

Zo ja, wil ik mijn oprecht excuses aan bieden aan Dhr Versteeg voor het wantrouwen in hem. Blijk je toch gelijk te hebben ;)
Bij deze.

Al is het feit opzich natuurlijk erg betreurend :(
geeft niet, als ik iets zeg weet ik dat ik het over me heen krijg van mensen die wel in de eerlijkheid van de IA starters geloofde, wat normaal is.
Als ik iets zeg is dit omdat ik net als jij plezier wil hebben aan modden en tweaken, en ik het heel erg vind als mensen zich voor doen als goeie jongens ten koste van tweakers die er heeeeeel hard voor moeten werken. ;)

Top dat je als eerste hier zo post, friends. ;)
Wekkel schreef op 17 April 2003 @ 16:27:
Toch al gauw een groffe 150 EUR verdiend met stilzitten, uitgaande van 30k en een rente van 3% op jaarbasis over 2 maanden :7
dit is bijna alleen al de rente van de winst die ze maakten ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 16:34 ]

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

dual-zip schreef op 17 April 2003 @ 16:00:
mm, het is toch helemaal niet toegstaan om winst te maken op een IA? Ik herriner me iets in de richting van " volledig NON-Profit" :?
Volledig non-profit is niet helemaal zo; er moet alleen wel een redelijke verhouding zijn tussen het werk wat er verzet gaat worden en de beloning daarvoor.

En het lijkt me duidelijk dat die in dit geval enigzins buiten proportie was. :)
Wekkel schreef op 17 April 2003 @ 16:17:
Hoe lang hebben IA starters wel niet lekker rente kunnen trekken over 30k?
Ervanuitgaande dat er betaald is vanaf de eerste post in de afhandelingsdraad; ik gok een maand of twee/drie.
[rml][ IA] PC-Cooling 325+ producten *Betalen*[/rml]

Verwijderd

ah . zo .. oplichters dus........... ik weet genoeg.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Toch al gauw een groffe 150 EUR verdiend met stilzitten, uitgaande van 30k en een rente van 3% op jaarbasis over 2 maanden :7

[ Voor 7% gewijzigd door Wekkel op 17-04-2003 16:28 ]

• 418O2
  • Nu online
Jammer dat dit zo heeft moeten gaan ;( door deze (en nog een paar) IA's mag het nou niet meer, terwijl er hele goede IA's zijn geweest. IA starters, ja voel je maar aangesproken !

Verwijderd

iig dabit en pc cooling bedankt voor de moeite....

ik wil dus nu wel binnen enkele dagen graag mn geld terugzien, zodat ik naar 2 en een halfve maand wachten toch nog eens de pc van me broertje kan gaan koelen...

[walgmodus] :r :r wat een stelletje stakkers die ia starters zeg...echt min.. :( :( [/walgmodus]

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 16:36 ]

• Shyne
  • Laatst online: 14-02 23:21
Jammer dat het zo gelopen is ;(
Ik had vetrouwen in de IA starters :|

Verwijderd

Ik ben als ia-organisator heel bezorgd over deze ontwikkelingen zeg, niet normaal, had het totaal ook niet verwacht.
Ik heb in mijn laatste ia 15k te verwerken gehad, en nog geeneens 100 euro winst omdat ik alles zo goed uitreken. Wat ik niet snap, hoe kan het zo zijn dat we dit niet in een eerder stadium doorhadden? (en dan bedoel ik voordat PC-Cooling hier dus een bericht achter liet?)

Zie ook mijn post in LA destijds...

Verwijderd in "IA's zijn voortaan verboden?"

hier dus...

Ik hoor graag jullie mening over deze feiten...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 17:02 ]

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:41
Blij dat er eindelijk duidelijkheid is omtrent de gang van zaken met betrekking tot deze inkoopactie.
Volgens de verklaringen in dit draadje moge het duidelijk zijn dat een aantal mensen zich niet helemaal netjes opgesteld hebben en een aantal mensen juist wel. Jammer is dat de laatste groep in het begin allerlei verwensingen naar de kop toe geslingerd hebben gekregen.
Overigens wacht ik ook nog op een verhaal van de inkooporganisatoren, ik ben van mening dat ook zij hun kant het verhaal moeten laten horen, voordat iedereen zijn of haar conclusie trekt.
Ik hoop nu wel dat er met de afhandeling (lees terugstorten van de overgemaakte bedragen) goed omgegaan wordt, anders zouden er wel eens vervelende situaties kunnen ontstaan waar niemand op zit te wachten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 april 2003 @ 15:38:

[...]

een verschil tussen ~EUR 30k betaald aan de IA-starters, en een rekening van PC-cooling.de van EUR 16k-19k

[...]
Sjeees :/

Ik heb dan gelukkig wel niet meegedaan, maar ik kan me zeer goed in denken dat sommige mensen die hebben deelgenomen zich goed genaaid voelen...

Ik vind het gwoon schandalig dat mensen een IA starten met de gedachte erachter om dik winst te maken. Ok 500 euro'tjes op 30k... Dat zou ik nog wel ok vinden aangezien er zoveel werk ingestoken moet worden.... Maar 11000 tot 14000 euro... Waar ben je mee beezig?

Ik vind dat gwoon diep triest en de IA starters zouden zich diep moeten schamen. Persoonlijk vind ik dat ze beide ban mogen krijgen hier op GoT... (is dat trouwes gebeurt?

Ik vind het ook erg jammer dat het oc-shop en dabit en peter (en de ook de mensen die ik nu niet noem) er zoveel werk hebben ingestoken om de IA toch te laten slagen en dat dat dus allemaal voor nix is geweest terwijl bijna iedereen in de IA starters geloofde dat ze geen winst maakten... Als ik dit lees heb ik echt zowiets van:

/me RaZoRbLaDe grabs a big piece of wood and hits the IA-starters on the head

Kortom: Zeer trieste actie van de IA starters en ik hoop dat jullie allemaal jullie geld terug krijgen

Suc6 en uh keep it real he ;)

Verwijderd

trouwes 3 maanden rentje op 30000 is ook al 225 euro...ik vind dat ze dat geld wel aan dabit moge geven....en zeker vind ik niet dat ze t recht hebben dit geld zelf te houden

• Freehumor
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-02 22:03

Freehumor

koekwous

Oh zo zit het dus.

Dus de IA starters wilden dikke winst maken, in mijn ogen veelste veel winst. Maar goed, is gebeurd en we weten nu wat er gaande is. Hopelijk storten ze het geld nu snel terug.

De mensen van OC-shop, Dabit en Fewture ook bedankt voor het zoeken naar een oplossing.

Nou vraag ik mij iets af. Wat misschien best gunstig kan zijn voor de deelnemers en OC-shop.

OC-shop heeft (kan aan) een dealerlogin (komen). Dus zij kunnen nadat het geld door de IA starters is teruggestord, een nieuwe IA beginnen. Aangezien ze hier een dikke winstmarge op kunnen maken, kunnen ze de prijzen nu ook iets omlaag doen. Lijkt me logisch, want er zijn drie maanden voorbij gegaan, dus de prijzen zijn ook omlaag gegaan. En OC-shop kan hier winst op maken en misschien zelf een goede service bieden ivm garantie ed.

@ OC-shop: misschien kunnen/willen jullie wel een IA op gang brengen.

[ Voor 7% gewijzigd door Freehumor op 17-04-2003 16:49 ]

• Shyne
Worden de IA starters nu geband :?

• Freehumor

Freehumor

koekwous

Shyne schreef op 17 april 2003 @ 16:50:
Lijkt me niet verstandig, want hoe kunnen zij dan reacties hierop geven. Wij willen ook ons geld terug.

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Shyne schreef op 17 April 2003 @ 16:50:
De starters worden vooralsnog niet gebanned, aangezien zij anders geen uitleg kunnen geven over deze zaak.

• Ducksy88
  • Laatst online: 27-12-2025

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

Hoe snel denken ze de €€€ terug te hebben gestort??
Als we ze terug krijgen, want ik heb niet alle vertrouwe meer...

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 24-11-2025
Hopelijk storten ze het geld snel? Ze doen hun best maar om het binnen twee weken max te storten. Het zaakje begint namelijk behoorlijk te stinken intussen.
Anders wordt het toch echt een retourtje Hoofddorp.

[ Voor 16% gewijzigd door Demon_Eyez op 17-04-2003 16:58 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• Freehumor

Freehumor

koekwous

In hun mailtje wat er toen rond ging, stond dat het ongeveer twee weken duurde:
Beste deelnemer,

In onze laatste mail hebben je geinformeerd over de voortgang en de
deadline op vandaag gesteld.
Helaas moeten we toch melden dat het ons niet gelukt is om de actie rond
te krijgen.
Over het hoe en wat zullen we binnenkort alle informatie mailen en op
tweakers zetten, zodra we hieraan toekomen gaat het topic (tijdelijk?)
weer open.
Voor het moment is het voor jullie belangrijk om te weten hoe het verdere
verloop is.

We hebben besloten niet langer te onderhandelen aangezien er, ten eerste,
weinig hoop is op succes.
Daarnaast duurt de actie al erg lang en beseffen we dat we niet langer
kunnen uitstellen.
Mede daarom hebben we een harde deadline gesteld. Jullie geduld is onzes
inziens lang genoeg op de proef gesteld.

Daarom gaan we zo snel mogelijk beginnen met het terugstorten van ieders
geld.
We hebben wel eens vernomen dat (in elk geval) sommigen van jullie de
vrijwillige bijdrage aan ons willen laten.
Alhoewel we dit een heel aardig gebaar vinden en het ontzettend leuk
vinden dat jullie zo aan ons denken,
zullen we alle bijdrages toch terugstorten. Dit is vooral omdat we anders
voor iedereen moeten uitzoeken/bijhouden
wie de bijdrages terugwillen en wie niet - er zijn immers ook mensen die
(begrijpelijk) gewoon het hele bedrag terug zullen willen.

Om eerlijk te zijn heeft de inkoopactie ons al meer werk gekost dan ons
lief is, en alhoewel we het er wel voor over gehad hebben,
en achteraf ook geen spijt hebben van het werk, zitten we toch niet te
wachten op nog meer werk. Daarom is het voor ons makkelijker
om de bedragen terug te storten, gewoon conform het bedrag dat op laupro
stond.
De actie op laupro gaat binnenkort weer open zodat je na kunt kijken om
welk bedrag dit gaat.

Zoals gezegd houden we ons aan het bedrag dat op laupro staat (we zullen
wel checken of deze kloppen natuurlijk).
Als je meer hebt overgemaakt dan daar staat (bijvoorbeeld door afronden
van bedragen), en je wilt dat extra bedrag graag terug
(het gaat vaak om halve of maximaal enkele euro's) mail dit dan even. Dan
zoeken we op wat je precies hebt overgeboekt en
storten dit terug.

Het spijt ons erg dat de actie niet door heeft kunnen gaan. Er zijn
gedurende het verloop wat kritiekpunten richting ons als organisatoren
geweest,
toch zijn we van mening dat we gedaan hebben wat in ons vermogen ligt en
dat de verantwoordelijkheid van het uiteindelijke mislukken niet aan onze
kant ligt.
Nogmaals, de precieze in's en out's zullen we in een uitgebreid verhaal
uit de doeken doen. We hopen dat je toch geen vervelend gevoel hiervan
hebt overgehouden.

Voor het moment wil ik het hierbij laten. Het terugboeken van de bedragen
gaan we zo snel mogelijk uitvoeren. Hopelijk hebben we dit spoedig, doch
uiterlijk binnen twee weken, rond.
Hou er tevens even rekening mee dat het
nog enkele dagen kan duren voordat het op je rekening staat, net zolang
als het duurde voordat het eerst op onze rekening stond.
Indien je vragen hebt over de financiele afhandeling van het verhaal, mail
ons dan even per omgaande !

Met vriendelijke groet,
mxstrAEm
salT

• Shyne
Freehumor schreef op 17 April 2003 @ 16:54:
[...]

Lijkt me niet verstandig, want hoe kunnen zij dan reacties hierop geven. Wij willen ook ons geld terug.
Dat is waar
hoop dat ik me geld wel terug krijg :|

• Ducksy88

Ducksy88

Freehumor schreef op 17 april 2003 @ 16:58:
In hun mailtje wat er toen rond ging, stond dat het ongeveer twee weken duurde:

[...]
Okay, thnx. K had beter moeten lezen |:( |:(

• Kawa
  • Laatst online: 14:25
Doe ik ook een keer mee... krijg je dit :/

Ook ik heb in een paar posts mijn irritatie afgereageerd op een aantal mensen met goede bedoelingen... sorry :>

Graag hoor ik ook een reactie van de IA starters want ik heb een behoorlijk "fuck I dropped the soap" gevoel :|

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

Hmmm,
* Kr3Kr 's mening over de IA starters daalt...
als we ze nou eens zo ver krijgen dat ze gewoon netjes het geld terug storten, en dat we alles dan nog een keer opnieuw proberen?
Dus nieuwe IA starters (evt oc-shop), dit keer wel netjes afhandelen en gewoon openheid van zaken.
Of heeft PC-Cooling.de geen zin meer in IA's?
Die "nieuwe starter(s)" moeten er dan wel rekening mee houden dat ze veel vrijetijd hebben, en daar ook zeker van zijn. evt, als we kunnen wachten tot de zomervakantie, zou ik het wel willen organiseren. heb namelijk de hele vak. nix te doen
Voorwaarde vind ik wel dat we nog een keer GoT mogen gebruiken om te praten over de IA, alleen van huishoudelijke aard. Reden hiervoor is dat ik die forums op laupro niet echt vertrouw en handig vind... (no offence, Laurens :) )
Mocht het zo zijn dat de policy zo 'zeikerig' is over IA's hier @ GoT, kan ik misschien wel even snel een ander forum opzetten... (alleen voor de IA)

Nog even een vraag: zijn er meer mensen die evt meewillen helpen als ik een nieuwe IA ga organiseren, of in het algemeen gewoon tweakers die in de buurt wonen van Harderwijk / Nunspeet? (die zijn schaars nl.)

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

stlgamer schreef op 17 april 2003 @ 16:06:
Grr ik heb er niet zon probleem mee dat salt en maxstream er aan zouden verdienen maar dit is overdreven veel en meld het dan. Stel ze maakte 1 procent winst (300 euro vrij veel toch) ok maar dus 11.000-14.000 euro winst!?!?! Dat is bijna oplichterij. Of less ik nu helemaal verkeerd?

En a.p.versteeg mijn excuses. Je had gelijk. In het vervolg zal ik zeker beter luisteren naar dat soort uitingen.
friends ;) ik ben ook helemaal gek van modden en tweaken, maar ik heb inmiddels de mazzel dat ik inderdaad niet persee in een IA moet kopen omdat ik net aan dat geld bij elkaar heb gespaard.
Daarom vond ik het toen ook nodig om te reageren, ik ben wel gek(op modden) maar kan nog heel goed rekenen. ;)

Nogmaals, ik neem het niemand kwalijk om dat hij iemand vertrouwd dus ik wist toen ik die waarschuwing gaf dat jullie normaal geloofden in de eerlijkheid van de IA starters en dus eigenlijk niet op mijn waarschuwingen zaten te wachten. ;)

Tweakers onder elkaar maken nooit lang ruzie, die TWEAKEN veel liever. ;)

Verwijderd

Kr3Kr schreef op 17 april 2003 @ 17:02:
Hmmm,
* Kr3Kr 's mening over de IA starters daalt...
als we ze nou eens zo ver krijgen dat ze gewoon netjes het geld terug storten, en dat we alles dan nog een keer opnieuw proberen?
Ik weet niet of dat een oplossing is. maar ik stel mijn ia ervaringen als organisator graag ter beschikking, zodat er iig iemand die vertrouwen heeft bij veel mensen mee helpt, want anders word een nieuwe aktie ook niet zinvol...

• Ducksy88

Ducksy88

idd, als dezelfde IA organisatoren, de zelfde IA opnieuw beginngen, denk ik dat het een flop wordt...

• Freehumor

Freehumor

koekwous

Ducksy88 schreef op 17 April 2003 @ 17:07:
idd, als dezelfde IA organisatoren, de zelfde IA opnieuw beginngen, denk ik dat het een flop wordt...
Ja dat denk ik dus ook. Daarom hoop ik dat misschien OC-shop de IA straks opnieuw wil opzetten.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 21:52
hmm, maar was er niet, al vroeg in de IA (paar maanden terug) dat er iemand poste dat de IA organisatoren >10k winst maakte en de boel aan het oplichten waren.
die post zorgde voor onrust, maar werd door DaBit afgedaan als onzin...
Dabit, wist je het toen nog niet, of probeerde je een linchpartij te voorkomen??

TheS4ndm4n#1919

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Sommige mensen lezen maar half:
Blaze|IA schreef in zijn startpost:
Omdat we het voor jullie erg vervelend vinden dat het zo gelopen is, willen we -mits voldoende belangstelling- alsnog proberen om de zaak rond te krijgen. Dat betekent wel dat jullie dan direct zaken doen met de OC-Shop, zonder tussenkomst van derden.

Verwijderd

Beste mensen, we hadden graag direct willen reageren maar helaas ben ik net pas terug van de uni en lees dit nu. Zou er graag even tijd voor vrijmaken om een uitleg te geven, maar we moeten zodirect naar twee andere studiegenoten om een project af te maken (jep, overal deadlines :P).
Ik neem jullie oordeel niet kwalijk, zou er precies zo over denken, maar heb alsjeblieft nog even geduld tot vanavond. Kan laat worden, maar we komen in elk geval met een uitleg.

• Shyne
Verwijderd schreef op 17 april 2003 @ 17:12:
Beste mensen, we hadden graag direct willen reageren maar helaas ben ik net pas terug van de uni en lees dit nu. Zou er graag even tijd voor vrijmaken om een uitleg te geven, maar we moeten zodirect naar twee andere studiegenoten om een project af te maken (jep, overal deadlines :P).
Ik neem jullie oordeel niet kwalijk, zou er precies zo over denken, maar heb alsjeblieft nog even geduld tot vanavond. Kan laat worden, maar we komen in elk geval met een uitleg.
Ja uitleg :O

• RocketKoen
jammer salt, andere manier zoeken om je studie te betalen :+

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

RocketKoen schreef op 17 April 2003 @ 17:14:
jammer salt, andere manier zoeken om je studie te betalen :+
Jaja velly funny ;)
Lezen is op geheel vrijwillige basis hoor :>
ransbal schreef op 17 April 2003 @ 16:36:
Overigens wacht ik ook nog op een verhaal van de inkooporganisatoren, ik ben van mening dat ook zij hun kant het verhaal moeten laten horen, voordat iedereen zijn of haar conclusie trekt.
Ik hoop nu wel dat er met de afhandeling (lees terugstorten van de overgemaakte bedragen) goed omgegaan wordt, anders zouden er wel eens vervelende situaties kunnen ontstaan waar niemand op zit te wachten.
Prettig dat er ook nog mensen zijn die zich volledig willen informeren alvorens te concluderen.

I'm out, tot vanavond.

Verwijderd

quote:ok maar dus 11.000-14.000 euro winst!?!?! Dat is bijna oplichterij...da's dus blijkbaar de marge die handelaren opstijken..niet misselijk die marge....

• Freehumor

Freehumor

koekwous

Kaj. schreef op 17 April 2003 @ 17:11:
Sommige mensen lezen maar half:
[...]
Ik weet niet op wie deze reactie bedoeld is. Maar als die reactie aan mij gericht is, dan kom hier een uitleg.

Ik had het wel gelezen, maar er moest wel genoeg responds zijn van de deelnemers, dus daarom heb ik het nog een keer laten zien. Misschien had ik het beter kunnen quoten.

Edit:
Op de site van OC-shop staat ook:
Samenwerking met PC-Cooling
Wij zijn een samenwerking aangegaan met onze Duitse partners van PC-COOLING, en kunnen dus alle producten leveren (mits voorradig).

Tot wij onze website veranderd hebben kunt U de bestelling plaatsen via order@oc-shop.com. Gebaseerd op onze samenwerking kunnen wij dan deze voor hetzelfde bedrag aanbieden als op de pc-cooling website.

Onze orders worden op dinsdag geplaatst bij pc-cooling en worden dan een week later bij ons afgeleverd waarna wij alles kunnen verschepen.

Komende periode zullen steeds meer producten van PC-Cooling op onze site verschijnen. Zie u dus iets op de site van PC-Cooling en niet op onze site dan kunnen wij het wel leveren.

Meer info op order@oc-shop.com

[ Voor 52% gewijzigd door Freehumor op 17-04-2003 17:31 ]

Verwijderd

ja Salt heel leuk . als dit achter de rug is verdien je het toch om gebanned te worden. ( niet dan dat je gelijk weer opnieuw registreed onder een andere naam en weer opnieuwe gaat beginnen)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Het enige waar ik op dit moment om geef is ; PRONTO ME GELD TERUG !!!

En op welke rekening en bij wie is dat geld nu ??

• Ducksy88

Ducksy88

dat hebben we allemaal denk..

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Laten we nou even afwachten wat de uitleg van de 'andere' kant brengt. Suggereren is tot daar aan toe, maar hou wel voor ogen dat het verhaal nog niet volledig verteld is. Concluderen gaat nu nog wat te ver.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

Zielig hoe iedereen nu op de IA-organisators in gaat hakken. Eerst was PC-cooling de zondebok, dan OC-shop, en nu ineens de IA-organisators. Geef hen toch eens de kans om hun versie van het verhaal te geven. Uitspraken als "SaLT verdient het om gebanned te worden" slaan op dit moment echt nergens op.

Maar moest het waar zijn is het inderdaad geen mooie zaak. Ik organiseer nu zelf de FrozenCPU.com IA die toch 10.000K zwaar zal zijn, maar daarvan is ongeveer 100 euro voor mij en m'n organisator-rechterhand. Gewoon bij elke deelnemer een euro extra zetten, kost de deelnemers weinig en wij worden beloond voor de vele uren die we in de IA stoppen. Maar als de winstbedragen van deze IA die ik van een aantal mensen hoor, kloppen en als de volledige som dus naar de organisators zou gaan, is het best ziek.

Maar ga dus ajb nog niet concluderen op basis van speculaties en laat de IA-organisators hun recht van antwoord gebruiken. Dank.

Verwijderd

Mag ik even iedereen er aan herinneren dat het netjes moet blijven :) Iedereen kan op zn klompen aanvoelen dat dit topic de potentie heeft om zeer "nasty" te worden. DaBit en ik hebben alle begrip voor frustraties dat ten eerste. Ten tweede: blijf aub kalm en tel even tot 10 voor je de verzendknop een mep geeft ;)

Dit even preventief aan de uitleg die gaat komen van salt. Tnx :)

Verwijderd

Jupiler schreef op 17 april 2003 @ 17:36:
Zielig hoe iedereen nu op de IA-organisators in gaat hakken. Eerst was PC-cooling de zondebok, dan OC-shop, en nu ineens de IA-organisators. Geef hen toch eens de kans om hun versie van het verhaal te geven. Uitspraken als "SaLT verdient het om gebanned te worden" slaan op dit moment echt nergens op.

Maar moest het waar zijn is het inderdaad geen mooie zaak. Ik organiseer nu zelf de FrozenCPU.com IA die toch 10.000K zwaar zal zijn, maar daarvan is ongeveer 100 euro voor mij en m'n organisator-rechterhand. Gewoon bij elke deelnemer een euro extra zetten, kost de deelnemers weinig en wij worden beloond voor de vele uren die we in de IA stoppen. Maar als de winstbedragen van deze IA die ik van een aantal mensen hoor, kloppen en als de volledige som dus naar de organisators zou gaan, is het best ziek.

Maar ga dus ajb nog niet concluderen op basis van speculaties en laat de IA-organisators hun recht van antwoord gebruiken. Dank.
offtopic:
wanneer kunnen we bestellen bij de IA

Verwijderd

Wekkel schreef op 17 april 2003 @ 17:32:
Laten we nou even afwachten wat de uitleg van de 'andere' kant brengt. Suggereren is tot daar aan toe, maar hou wel voor ogen dat het verhaal nog niet volledig verteld is. Concluderen gaat nu nog wat te ver.
En dan zeker zeggen dat het de bedoeling was dat al het geld wat over zou zijn terug gegeven zou worden aan iedereen die meedeed aan de IA :?
Beetje te laat zou ik zo zeggen... Als er vanaf het begin eerlijk was verteld hoe en wat had ik dat nog geloofd, maar deze cijfers spreken voor zich en ik ben toch langzaam mijn vertrouwen in de IA starters verloren....

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Dat begrijp ik wel, maar concluderen op onvolledige basis geeft het topic al snel de alure van IA starter bashen. Dat lijkt mij weinig zinvol. Als je na de uitleg van de IA starters meent iets te moeten concluderen, kan dat altijd nog. Ook ik als buitenstaander vind dat ze de schijn tegen hebben en in ieder geval knullig hebben geopereerd. Echter, wellicht hebben ze daar een goede verklaring voor, die je dan ook eerst even af moet wachten voordat je om een collectieve ban-actie gaat vragen etc.

Verwijderd

RocketKoen schreef op 17 April 2003 @ 17:10:
hmm, maar was er niet, al vroeg in de IA (paar maanden terug) dat er iemand poste dat de IA organisatoren >10k winst maakte en de boel aan het oplichten waren.
die post zorgde voor onrust, maar werd door DaBit afgedaan als onzin...
Dabit, wist je het toen nog niet, of probeerde je een linchpartij te voorkomen??
Ik wist het waarschijnlijk nog niet, maar een lynchpartij had/heb ik ook geen zin in. Jullie zijn zo goed in elkaar opfokken, niet te geloven. Vandaar ook dat de IA-starters en ik niet zo scheutig waren met info.

Overigens is 10k winst waarschijnlijk overdreven. Niet alles zou n.l. bij PC-cooling vandaan gehaald worden.

En ook niet vergeten: wat ik geschreven heb is *mijn* versie van het verhaaltje. En dat is dus net zoveel waard als de versie van OC-shop en van de IA-starters. Lees dus gewoon alle posts, ook die van de IA-starters, en vorm dan een mening.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 17:48 ]

Verwijderd

Jupiler schreef op 17 April 2003 @ 17:36:

we hebben het hier wel over een beetje oplichterij he . en dat mag niet. het zou non-profit zijn. we zijn er zelf niet achter gekomen omdat we ze vertrouwde

Verwijderd

Wat ik niet snap is waarom die salT een inkoop actie op zich heeft genomen, terwijl hij nu ineens geen tijd blijkt te hebben voor normaal overleg. Een verklaring is al teveel gevraagd en wordt uitgesteld tot 's avonds. Een inkoop actie is toch veel werk?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Een moeilijke verklaring is nog veel moeilijker dan een IA ;) Misschien dat de administratie achterliep :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 17:52:
Wat ik niet snap is waarom die salT een inkoop actie op zich heeft genomen, terwijl hij nu ineens geen tijd blijkt te hebben voor normaal overleg. Een verklaring is al teveel gevraagd en wordt uitgesteld tot 's avonds. Een inkoop actie is toch veel werk?
Ik denk dat iedere starter zich verkijkt op de hoeveelheid werk.. Ik kan me de pics van een bepaalde actie nog voor me halen.. Dozen, dozen en nog eens dozen! mijn god zeg.. :D

• Kippenijzer
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik vind het nogmaals jammer dat alles zo gelopen is. De zaken die nu naar boven komen wijzen inderdaad in de richting van de IA starters, maar ik wacht rustig op hun weerwoord. Dat je als tweaker, net als ik makkelijk aan een IA als deze meedoet is omdat ook veel andere (grote) IA's prima zijn verlopen, en je als tweaker gewoon elkaar probeert te vertrouwen. Gezien DaBit positief over de IA starters was tijdens zijn lijmpoging probeer ik nog steeds een niet te negatieve idruk van hen te hebben, tot ik ook hen verhaal gelezen heb. Ik denk dat er ook vooral wel een rekenfout is de bedragen die genoemd worden zal zitten, ivm btw, dus gok ik voorlopiug iig effe op een 20% minder winst.
Op het moment wacht ik vooral op mijn geld, en ik vind het geen probleem als dat de volle 2 weken + 4 dagen adminstratie van de bank duurt. 30K terugstorten is niet niks, al zal het maar zijn om op "verzenden" te drukken als je als totaalbedrag 30K ziet staan :P
Een eventuele "herstart" van de IA door OC-Shop zou natuurlijk hen aanzien onder de tweakers enorm vergroten en denk ik door velen van de deelnemers meer dan gewaardeerd worden. Maar laten we eerst de volledige afwikkeling van deze (mislukte) IA afwachten. Vloeken op de IA starters kan ik me voorstellen, maar dat je dit doet voor je hun verhaal hebt gehoord, of afgewacht hebt tot je je geld ook inderdaad terug hebt zegt ook wel iets over jezelf...
Wacht nou eerst maar af tot iedereen zijn/haar geld terugheeft, ik kan me iig nu goed voorstellen als de IA starters alsnog van het geld naar Hawai gaan, daar hebben ze vast andere IP's :+

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 17:52:
wat nog veel vervelender is, is dat jij blijkbaar niet kan begrijpen dat je soms echt geen tijd hebt (school, werk, afspraak gaat vaak gewoon voor). Dit is niet met SalT afgesproken om te posten, dus hij wist niet dat hij hier NU op moest antwoorden.

Wellicht wil hij nog het eea op een rijtje zetten en een duidelijke reactie neerzetten. Hou alsjeblieft op met zulke uitspraken die nergens op gebaseerd zijn. Dan kan je wel overal kritiek op hebben zeg :{

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Hij mag het dan druk hebben, 2 weken om het geld terug te storten vind ik ook zwaar overdreven. Zorg nou maar dat het geld snel terug is waar het hoort want Graan voor Vis is niet echt moeilijk te vinden. 15 minuten schat ik in ;).

• ReseT
  • Niet online
Wanneer gaat de IA @ laupro open?

ID4.1M Honey Yellow. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

• Crash
  • Laatst online: 11:18
momania schreef op 17 april 2003 @ 15:47:
[...]

[edit]
Ik zat te denken aan het volgende:
Mocht OC-shop een nieuwe actie op gaan zetten, zouden eigenlijk alle tweakers die aan deze IA hebben meegedaan even moeten wachten met spullen kopen als ze hun geld terug hebben. Als de actie van OC-shop gaat starten, zouden we daar dus massaal aan mee moeten doen zodat wij evengoed nog korting kunnen krijgen en de OC-shop toch ineens wat extra centjes kan verdienen voor de moeite die ze voor ons gedaan hebben.

Voor DaBit weet ik nog niet echt wat, maar daar moet ook wat voor geregeld worden.
d0h, ik ben weer eens te snel geweest :( |:(
* Crash Crash heeft inmiddels zelf al besteld bij pc-cooling :{

verder:
nogal een vervelend iets dit alles
ben benieuwd naar de uitleg van de IA starters

ik vind het iig zeer netjes wat DaBit en OC-Shop geprobeerd en gedaan hebben :)

[ Voor 18% gewijzigd door Crash op 17-04-2003 19:21 ]

Verwijderd

wat is het voordeel van pc-cooling-spullen kopen via oc-shop ipv direct bij pc-cooling?....

• RocketKoen
dat ze binnen 1,5 week aankomen

TheS4ndm4n#1919

• Shyne
RocketKoen schreef op 17 April 2003 @ 19:26:
dat ze binnen 1,5 week aankomen
Groot voordeel dus :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 17:55:
[...]

Ik denk dat iedere starter zich verkijkt op de hoeveelheid werk.. Ik kan me de pics van een bepaalde actie nog voor me halen.. Dozen, dozen en nog eens dozen! mijn god zeg.. :D
welke bedoel je . die van Nitraat :9 ?. dat was mijn eerste en een heele goeie . pics en al .

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 19:24:
wat is het voordeel van pc-cooling-spullen kopen via oc-shop ipv direct bij pc-cooling?....
Dat de oc-shop wel tegen de dealerprijzen kan inkopen bij pc-cooling en goedkoop kunnen doorleveren als we het in een IA jasje gooien. Voordeel daarbij is én voor tweakers (prijzen) én voor oc-shop als dank voor de moeite die ze in deze IA hebben gestoken om 'm te redden (zij maken er evengoed wel winst op).

Verwijderd

heb dus nu al besteld bij die ia van frozencpu...en t is nog goedkoper ook.....uv fans voor 4 euro.....doe er maar 10 :P

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 19:24:
Zij hebben een dealer-login, en kunnen dus tegen inkoopsprijzen inkopen. omdat ze reseller waren.
SaLT en MXstraem deden dit ook, maar dat vertelden ze ons en pc-cooling niet.
edit:
damn you people are fast :P

[ Voor 7% gewijzigd door Kr3Kr op 17-04-2003 19:45 . Reden: damn you people are fast :P ]

Gregor van Egdom Krekr

• RocketKoen
oc-shop in gewoon geintresseerd in 10k winst (zou ik ook zijn :P )

TheS4ndm4n#1919

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

RocketKoen schreef op 17 April 2003 @ 19:44:
volgens mij ging OC-Shop het wel (gedeeltelijk) non-profit doen...
dus niet zo'n belachelijke marge...

ga vanavond nog maar eens kijken en nog een keer een mening vormen

Gregor van Egdom Krekr

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Tevens goed voor hun naam bij vele Tweakertjes.. ;)

Verwijderd

Kr3Kr schreef op 17 April 2003 @ 19:44:
[...]

Zij hebben een dealer-login, en kunnen dus tegen inkoopsprijzen inkopen. omdat ze reseller waren.
SaLT en MXstraem deden dit ook, maar dat vertelden ze ons en pc-cooling niet.
edit:
damn you people are fast :P
als ik zo het bericht van de oc-shop zie leveren zij gewoon voor de zelfde prijzen als dat wij zelf bij pc-cooling kopen ..nix voordeliger voor ons dus....

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 17 April 2003 @ 19:50:
[...]

als ik zo het bericht van de oc-shop zie leveren zij gewoon voor de zelfde prijzen als dat wij zelf bij pc-cooling kopen ..nix voordeliger voor ons dus....
Maar misschien niet als we massaal inkopen.
En dan nog... oc-shop heeft zo z'n best gedaan, dat mocht de prijs geen verschil maken, bestel ik het toch bij oc-shop zodat hun die winst kunnen pakken... kleine moeite..

[edit]
vergeet niet dat wanneer het wel door was gegaan, oc-shop ons de spullen had geleverd op bijna non-profit basis en dat je dan de spullen ook tegen inkoopprijzen had gehad. dat vind ik toch wel een heel groot gebaar.

[ Voor 20% gewijzigd door momania op 17-04-2003 19:58 ]

• caspergt
  • Laatst online: 21-04-2025
Kunnen andere mensen die hun geld nog niet hebben gestort ook meedoen ?

Alvast bedankt,

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Verwijderd

RocketKoen schreef op 17 april 2003 @ 19:44:
lees eerst voordat je iets roept, of een posting scoort.

dit schreef de OC-Shop:

momania schreef op 17 april 2003 @ 19:53:
[...]

Maar misschien niet als we massaal inkopen.
En dan nog... oc-shop heeft zo z'n best gedaan, dat mocht de prijs geen verschil maken, bestel ik het toch bij oc-shop zodat hun die winst kunnen pakken... kleine moeite..

[edit]
vergeet niet dat wanneer het wel door was gegaan, oc-shop ons de spullen had geleverd op bijna non-profit basis en dat je dan de spullen ook tegen inkoopprijzen had gehad. dat vind ik toch wel een heel groot gebaar.
heel goed gelezen. ;) en een mooie gedachte om dan toch bij de OC-Shop te bestellen.
En geloof me, daar krijg je service van Peter v Dam en feest op de OC-DAYS@ OC-SHOP ;)

[ Voor 139% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2003 20:17 ]

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik kan me de post van Peter nog herinneren. De reacties die hij daarna kreeg was niet echt netjes. Ik vind dat die mensen hun excusses moeten aanbieden :)

Ik ben het met Versteeg eens: Oc-shop=prima service :)

[ Voor 5% gewijzigd door ken op 17-04-2003 20:24 ]

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Verwijderd

ken schreef op 17 april 2003 @ 20:22:
Ik kan me de post van Peter nog herinneren. De reacties die hij daarna kreeg was niet echt netjes. Ik vind dat die mensen hun excusses moeten aanbieden :)

juist, je betaald misschien wat meer als met een inkoop aktie maar je weet wel wanneer je het en wat je er voor krijgt ,bij problemen is de service van Peter super en we krijgen van dat bedrijf ook nog eens de OC-DAYS ;) .

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

ken schreef op 17 April 2003 @ 20:22:
Vind ik ook, en ik weet niet meer of ik toen iets naars gezegd heb. If so, alsnog excuses daarvoor :)
btw: OC-Shop == idd prima service, maar OC-Shop == ook beetje duur :D

vind het ook erg jammer dat ik toen niet @ oc-days was...

[ Voor 9% gewijzigd door Kr3Kr op 17-04-2003 21:06 ]

Gregor van Egdom Krekr

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste