[IA] LCDs 8 * 24 *afhandeling* deel II

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.458 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 17:53

MrDry

Desperados!

Thanx....dat deed de truc....

Als ik nog ff door mag gaan met vragen O-)

Hoe krijg ik de cursor weer op 0,0 zonder het scherm leeg te maken. Ik kan natuurlijk in de software bijhouden op welke positie ik sta maar dat lijkt me een beetje omslachtig. Ben tegengekomen dat ESC H = Cursor to home maar die doet het niet.

[ Voor 52% gewijzigd door MrDry op 02-06-2003 21:29 . Reden: typo ]

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Der_Rudy hardstikke bedankt voor het flashen van die rommetejs (dom van me om m'n nick niet er bij te zetten. Natuurlijk ook grote dank aan _herman_, Yarvieh en natuurlijk de organistator van de inkoop Eskimootje (en de laatste drie had ik natuurlijk best al eerder mogen bedanken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is weer een kleine update: www.reconlcd.tk Het nieuwe is dat hij misschien, lees ik-kan-het-niet-testen, ook de nieuwe firmware ondersteund. Kan me iemand helpen hierbij ?
edit:

Hij werkt niet althans voorlopig :) Thanks ^herman^ ;)

-----
Der_Rudy, is het nog steeds mogelijk om flashchips op te sturen naar jou voor een nieuwe firmware ?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2003 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recon sure.. ik mail je wel ff voor MSN/ICQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

ok dan zelfs dat hoef ik zelf niet te regelen .... tnx _herman_
dus recon mail me maar....

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[noob mode]
als ik het goed begrijp kan ik gewoon mijn prommetje late flashen en dan die nieuwe VT100 driver gebruiken. dan heb ik dus een mooie VU en een betere scroll?
[/noob mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 21:02

Dr.Roelski

Walk on ....

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 00:34:
Er is weer een kleine update: www.reconlcd.tk Het nieuwe is dat hij misschien, lees ik-kan-het-niet-testen, ook de nieuwe firmware ondersteund. Kan me iemand helpen hierbij ?
edit:

-----
Der_Rudy, is het nog steeds mogelijk om flashchips op te sturen naar jou voor een nieuwe firmware ?
Laat maar.... site werkt ineens weer (hier stond dat ik er niet op kon komen).....

Edit 2: Ik kom weer niet op die site!
En het werkt ook niet: de tweede en volgende regels geven problemen, en alles scrolled als een gek.
Alleen als ik \@ 0 erin gooi werkt het een beetje.
Raar probleem: bij minder dan 20 karakters wordt de tweede regel op eerste regel vanaf karakter 21 weergegeven.
Zeker weten dat ie ingesteld is als 8x24, en niet als 8x20?!?

Edit 3: werkt weer even: downloadlokatie klopt niet. Ik kan ook niet zien welke versie ik van lcd.exe heb.

[ Voor 44% gewijzigd door Dr.Roelski op 03-06-2003 19:13 . Reden: site weer berijkbaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je met deze FW dus ook de knoppen gebruiken? en implementeren in de software, dit zou wel heel cool zijn nml :P
kan lcd studio of reconlcd dinges ook compatlble gemaakt worden hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 00:34:
edit:

-----
Ai! De source bevat virus (http://users.skynet.be/bs978662/lcd/os/os.htm!!!!
Namelijk: http://www.trendmicro.com...lt5.asp?VName=PE_Parite.A
Het bestand: winamp\Project1.exe in de .zip is geinfecteerd.

Wel jammer, want dit proggie gebruikte ik (voor firmwareupdate) onder win 98
(altijd goed om een dualboot te hebben).

Edit 2: Het zojuist (blijkbbaar net) geuploade lcd.exe is ook geinfecteerd!!!!

[ Voor 8% gewijzigd door Dr.Roelski op 03-06-2003 19:44 . Reden: lcd.exe onvindbaar?!? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:25
oei dit is gevaarlijk, haal hem snel van de site!

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.Roelski schreef op 03 June 2003 @ 19:42:
[...]

Ai! De source bevat virus (http://users.skynet.be/bs978662/lcd/os/os.htm!!!!
Namelijk: http://www.trendmicro.com...lt5.asp?VName=PE_Parite.A
Het bestand: winamp\Project1.exe in de .zip is geinfecteerd.

Wel jammer, want dit proggie gebruikte ik (voor firmwareupdate) onder win 98
(altijd goed om een dualboot te hebben).

Edit 2: Het zojuist (blijkbbaar net) geuploade lcd.exe is ook geinfecteerd!!!!
OPEN SOURCE SECTIE - Recon LCD
heeft deze pagina en of het prog met virus iets met onze grote vriend van recon lcd te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 22:04:
[...]

[...]
heeft deze pagina en of het prog met virus iets met onze grote vriend van recon lcd te maken?
Hoe bedoel je?
Vorige versie werkte. Ik denk gewoon dat hij per ongeluk geinfecteerd geraakt is.
Kijk maar eens op de pagina waarin de verpreiding van 't virus staat: laatste 24 uur staat dit virus in Nederland en Belgie op nummer 1.
Ik hoop dat hij z'n pc clean krijgt en dat lcd.exe er weer snel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JA IK HEB GODVERDOMME EEN VIRUS OP MIJN COMPUTER :(
Ja sorry voor dit probleem ik ga meteen moeten formateren
Nogmaals sorry Dit is niet mijn fout maar de fout van zo'n stomme nerd die niets beters had te doen
Ik compileer dan wel opnieuw en dan zullen je een goede versie hebben
't Is de eerste keer dat me dit overkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Verwijderd schreef op 03 June 2003 @ 23:07:
Nogmaals sorry Dit is niet mijn fout maar de fout van zo'n stomme nerd die niets beters had te doen
Het kan zelfs de beste overkomen. Zo zie je maar weer O-)
Helpt virusscanner niet meer? Er zijn ook online scanners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://users.skynet.be/bs978662/lcd/os/lcds.zip Daar zou die in moeten zitten ?

Net ff gechecked. Als die er in zat issie er nu uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 juni 2003 @ 23:07:
bij trendmicro de fix flop downloaden (gratis) en booten van flop. pc cleanen en your good to go. Formateren is wel erg drastisch tis geen eens een destructief virus :)

PS. stuur ff n sample op. altijd leuk om wilde virusen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank u voor de tips, maar ik was toch al een tijd om nog eens te formateren, was al weer van november geleden :)
Nu nog een hoop software installeren en i'm good to go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 01:13:
[...]

bij trendmicro de fix flop downloaden (gratis) en booten van flop. pc cleanen en your good to go. Formateren is wel erg drastisch tis geen eens een destructief virus :)

PS. stuur ff n sample op. altijd leuk om wilde virusen te hebben.
boot flop?
En als ie nou ntfs heeft?
Kan die flop dat ook aan?

Heb virus zelf helaas niet meer: die wordt onmiddelijk onschadelijk gemaakt door virusscanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K heb m al van recon uit zn "quarentine dir" boring virus trouwens :)

't enige wat 't doet is zichzelf copieeren. en er zit matige poliformiteit in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

_herman_ de virus vanger van GoT.....

Croccifixio en Dr Nizeguy jullie chippies zijn binnen en gaan zo op de bus (ja ja tis al ochtend maar was erg laat terug van mijn werk vandaar)

Ik weet niet of ik Joachim al bedankt had voor het lekkere biertje, maar dan bij deze. Wordt zeer gewaardeerd.

Ik wil nog wel benadrukken dat het niet nodig is deze service is gratis.

[ Voor 35% gewijzigd door Der_Rudy op 04-06-2003 05:34 ]

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04 12:36
Der_Rudy schreef op 04 juni 2003 @ 05:08:

Croccifixio en Dr Nizeguy jullie chippies zijn binnen en gaan zo op de bus (ja ja tis al ochtend maar was erg laat terug van mijn werk vandaar)

Ik weet niet of ik Joachim al bedankt had voor het lekkere biertje, maar dan bij deze. Wordt zeer gewaardeerd.

Roger that!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 16:13
_Herman_ kan je ff de preciese url geven waar je dat boot floppy kan "ophalen". Kan hemniet echt vinden op hun site. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Der_Rudy schreef op 04 June 2003 @ 05:08:

als het goed is ontvang je die van mij ook vandaag of morgen... ik hep m gistere op de post gedaan dus als meneer tpg een beetje opschiet..... :)
k hep t zonder biertje ;) maar met _/-\o_
Nogmaals bedankt en k ziet me chippie wel weer verschijnen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Beste Rubbie,

Ik heb idd jouw chippie binnen gekregen en geflasht en hij gaat zo al weer op de bus dus met een beetje massel heb je hem morgen weer terug.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.Roelski schreef op 03 juni 2003 @ 22:54:
[...]

Hoe bedoel je?
Vorige versie werkte. Ik denk gewoon dat hij per ongeluk geinfecteerd geraakt is.
Kijk maar eens op de pagina waarin de verpreiding van 't virus staat: laatste 24 uur staat dit virus in Nederland en Belgie op nummer 1.
Ik hoop dat hij z'n pc clean krijgt en dat lcd.exe er weer snel staat.
Ah zo! Ik d8 al zit iemand ons lkkr mooi te maken voor een programma, wij allemaal downloaden, wij allemaal besmet... enz enz. Ik d8 al dat het zoiets was ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2003 14:55 . Reden: Paar typo's verwijdert ivm zonnesteek ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

das jammer, ik hoor net dat de laatste LCD's verkocht zijn .......

nou ik zit nog niet op de driehonderd zoveel prommetjes flashen.... nou misschien komt het gros nog....

Eskimootje top IA'tje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omeaart
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-09-2024
mmm, als ik dus virussen heb moet ik ze naar _herman_ mailen? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Ha ha ha ha ja das een goeie kan _herman_ een virus database maken en een ftp site met alle virussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Heren heren,

Ik heb hier een beetje water naar beneden gehad :( (4 cm hagel en een associale bak water) mijn dakterras is volgelopen en het is zo over de rand boven mijn keukenplafond gelopen :( het eerste kwam het boven de keukentafel naar beneden waar ik net aan het spelen was met mijn eprom brander :( deze stond uit maar heeft wel flink zwemles gekregen :( en ik gaat hem zo demonteren om te reinigen, ik post later nog of de service kan blijven maar als hij stuk is heb ik toch een probleem. ;(
mijn knutsel pc ernaast is gespaard gebleven (werk ik nu nog op) overigens schijnt een spil proof keyboard goed tegen een regenbui te kunnen.. :+

maar goed ik laat jullie nog weten of alles nog werkt in een latere post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Der_Rudy schreef op 04 juni 2003 @ 18:16:
Heren heren,

Ik heb hier een beetje water naar beneden gehad :( (4 cm hagel en een associale bak water) mijn dakterras is volgelopen en het is zo over de rand boven mijn keukenplafond gelopen :( het eerste kwam het boven de keukentafel naar beneden waar ik net aan het spelen was met mijn eprom brander :( deze stond uit maar heeft wel flink zwemles gekregen :( en ik gaat hem zo demonteren om te reinigen, ik post later nog of de service kan blijven maar als hij stuk is heb ik toch een probleem. ;(
mijn knutsel pc ernaast is gespaard gebleven (werk ik nu nog op) overigens schijnt een spil proof keyboard goed tegen een regenbui te kunnen.. :+

Da's zwaar kl*te, maar wel goed dat ie uit stond!
Ik hoop dat je niet al te veel waterschade hebt. Keukenplafond is nog wel te witten, maar als je vloerbedekking ofzo hebt (vast niet in keuken).......

Programmer in ieder geval zeeeeeeeeeeer goed laten drogen, schietgebedje doen, en met je vingers in je oren aanzetten B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Der_Rudy schreef op 04 juni 2003 @ 14:37:
Beste Rubbie,

Ik heb idd jouw chippie binnen gekregen en geflasht en hij gaat zo al weer op de bus dus met een beetje massel heb je hem morgen weer terug.....
das mooi :) nog voor de regenbui :P
harstikkene bedankt :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Der_Rudy schreef op 04 June 2003 @ 18:16:
Heren heren,

Wat ook nog welles wil helpen is schoonmaken met steriel water, maar een regenbui is meestal wel behoorlijk schoon maar je kan het toch proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Nou Dr.Roelski en Cyberwouter ik heb hem open gehad effe met doekies (anti statisch) aan de gang geweest effe föhn erop gehad en hij zit nu net weer dicht... (hij is nu wel weer helemaal stofvrij) en heb net een prommetje gebakken en hij doet het nog ..... JIPPIE.... ik zag al effe 3500 piekies wegvliegen zeg..... maar heb ze weten te vangen... druppen in de keuken is ook weer gestopt en de vloer ook weer droog (laminaat dus hopen dat het hdf niet te gek gaat doen.....) en de tafel gaat zo weer op zijn plek.... moeder de vrouw is eten aan het maken dus was een korte maar zeer hevige ervaring...

dus de chippies mogen nog steeds op de bus.. .

[ Voor 3% gewijzigd door Der_Rudy op 04-06-2003 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk een grote update voor ReconLCD
Hij werkt nu met de nieuwe firmware, thanks ^herman^ _/-\o_ :)
En hij heeft nu een 24 kanaals spectrum analyser voor Winamp :)
Meer informatie op www.reconlcd.tk
En ja ik heb de bestanden gescand met de Norton Antivirus 2003 met laatste updates ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 05:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 08:43
Net mijn LCDtje gesoldeert, rode ledje gaat even aan en weer uit, krijg netjes een knipperende cursor, maar als ik met HyperTerm of wat dan ook probeer iets op het scherm te krijgen gebeurt er niets... Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

illuware schreef op 05 juni 2003 @ 00:36:
Net mijn LCDtje gesoldeert, rode ledje gaat even aan en weer uit, krijg netjes een knipperende cursor, maar als ik met HyperTerm of wat dan ook probeer iets op het scherm te krijgen gebeurt er niets... Iemand suggesties?
Send en receive omgedraaid?
9600 baud ingesteld?
Verder zou ik het ook niet weten. Hardware is in ieder geval goed, hooguit aansluiting naar de pc die fout kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 17-09 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

illuware schreef op 05 June 2003 @ 00:36:
Probeer reconlcd (of een ander proggie) even...misschien gaat er iets fout met HT...

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReconLCD ondersteunt nu de nieuwe firmware, thanks ^herman^ _/-\o_ :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 05:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten
Gutteguttegut schreef op 05 juni 2003 @ 01:35:
[...]
Probeer reconlcd (of een ander proggie) even...misschien gaat er iets fout met HT...
Proggies geprobeerd:
• HyperTerminal
• TerraTerm
• LCDStudio
• ReconLCD

En als ik met Serial Monitor check dan zie ik wel dat alles goed naar de com wordt weggeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zit er denk ik toch ergens nog 'n klein foutje in je schakeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten
Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 10:11:
Dan zit er denk ik toch ergens nog 'n klein foutje in je schakeling?
Idd, had pin 1, 2, 3, 4, 6, 12, 15 en 17 aangesloten waar het 1, 3, 6, 12, 14, 15, 16 en 17 moeten zijn. |:( dat zal me leren om tegen twaalven hier nog mee bezig te gaan... :) Omdat de spanningen (gelukkig) wel min of meer goed waren aangesloten (dwz een van de + en een van de GND was goed, en gelukkig nergens sluiting...) en de -9V lijn ook goed zat kreeg ik wel een cursor... :P en ik maar denken van wat gek, hij doet het toch.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nou dat hij werkt snel je chip er uit rossen en opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten
Verwijderd schreef op 05 June 2003 @ 13:05:
En nou dat hij werkt snel je chip er uit rossen en opsturen.
Kun je dat ding in een gewone envlop stoppen of moet je dr nog iets speciaals mee doen? Ik wou hem in een doosje voor nietjes opgevult met bubbelplastic stoppen en die in een gewone envelop versturen (en met een retourenvelop natuurlijk). Is dat goed?

En hoe ros je zo'n ding eruit btw?

[ Voor 5% gewijzigd door Marten op 05-06-2003 14:47 . Reden: snap niet hoe dat ding eruit moet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 17:10
yeah mn chipie is weer terug (Thnx Der_Rudy).

ik snel die chip erin geplaatst, sluit em aan... hmm het lampje brand niet.. doet helemaal niets..
start lcd studio: krijg wel "hele mooie" tekens te zien maar het dat hoort niet. recon lcd: zelfde verhaal.
Hyper terminal: als ik wat type komen daar niet de letters maar de "hele mooie" tekens tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Laatst online: 06-01-2024
Dr.Roelski schreef op 04 June 2003 @ 18:26:
[...]en met je vingers in je oren aanzetten B)
en dan met je neus op t knoppie drukken :+

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten
DrNizeGuy schreef op 05 June 2003 @ 14:01:
yeah mn chipie is weer terug (Thnx Der_Rudy).

ik snel die chip erin geplaatst, sluit em aan... hmm het lampje brand niet.. doet helemaal niets..
start lcd studio: krijg wel "hele mooie" tekens te zien maar het dat hoort niet. recon lcd: zelfde verhaal.
Hyper terminal: als ik wat type komen daar niet de letters maar de "hele mooie" tekens tevoorschijn.
Juiste driver gebruikt in LCDStudio en ReconLCD?

[ Voor 3% gewijzigd door Marten op 05-06-2003 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
illuware schreef op 05 juni 2003 @ 14:41:
[...]

Juiste driver gebruikt in LCDStudio en ReconLCD?
ik heb de nieuwste gedownload dus dat zal wel goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je een camshot online zetten ? of n fototje. Ik wil die helemooie chars wel is zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

mmm heb je niet nog iets van de service van LCDstudio draaien ??? die draait op de achtergrond en staat lekker naar je display te sturen.... is nu wel 19k2 he ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

MMM helaas wat nieuwe bevindingen gedaan hier... (7 euro nog iets naar de maan)
het display kan dus NIET tegen 12 Volt als iemand weet welk onderdeel er nu stuk is er stinkt niks en er ziet niet er vreemd uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Laatst online: 08:29
Zoalng je scherm heel is kun je altijd kijken of er iemand is die mss nog zijn pcb kwijt wil en een kapot scherm heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten
Kan iemand even reply-en op mijn bericht een zooi postings naar boven? [rml]illuware in "[ IA] LCDs 8 * 24 *afhandeling* deel II"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

zit wat in wie bied een print aan ........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

tuurlijk illuware

je pakt een heel klein schroeven draaiertje en wipt eerst de ene kant een stukje omhoog en dan de andere kant tot hij eruit is en dan in een antistatisch zakje niet in papier (les 1 in statische elektriciteit) en dan naar mij opsturen

[ Voor 3% gewijzigd door Der_Rudy op 05-06-2003 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten
Der_Rudy schreef op 05 June 2003 @ 19:25:
tuurlijk illuware

je pakt een heel klein schroeven draaiertje en wipt eerst de ene kant een stukje omhoog en dan de andere kant tot hij eruit is en dan in een antistatisch zakje niet in papier (les 1 in statische elektriciteit) en dan naar mij opsturen
K thnx. Gaat ie morgen op de post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

ik ziet hem wel verschijnen zorg alleen effe met een plakbandje dat het zakje met rommetje niet achter de postzegel komt dan is hij plat als hij aankomt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croccifixio
  • Laatst online: 01-04 12:36
Der_Rudy schreef op 05 June 2003 @ 19:30:
ik ziet hem wel verschijnen zorg alleen effe met een plakbandje dat het zakje met rommetje niet achter de postzegel komt dan is hij plat als hij aankomt....
Ik heb de mijne weer binnen, bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep
  • Laatst online: 17-08-2020

Retep

Inspirator #1

Der-Rudy waar heb je die 12Volt opgezet. Waar normaal 5V opstaat?.
Zo ja, dan is waarschijnlijk je max232 verrot waardoor je dus ook geen beeld meer krijg.

Heb ik hier ook helaas gehad. Niet opletten en in het verkeerde gaatje van je molex stoppen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Super__Nerd je chippie is binnen (moest effe zoeken naar je Nick) en hij is op de bus dus zal met de lichting van morgen mee gaan dan heb je hem zaterdag in huis....

ik heb idd 12 volt op de hele schakeling gezet en de max doet het nog ..... display lijkt alleen niet te communiceren lijkt namelijk wel een eigen init te doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep

Retep

Inspirator #1

Ai da's vervelend. Dan heb ik toch maar geluk gehad dat het alleen het max232'tje was.
Bij mij zag en rook je trouwens ook niks.

iig. Zal me nou nooit meer vergissen in de rode en de gele draad :+

[ Voor 5% gewijzigd door Retep op 05-06-2003 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 05:10:
ReconLCD ondersteunt nu de nieuwe firmware, thanks ^herman^ _/-\o_ :)
Ja, nu werkt hij perfect (getest onder XP, ga zo testen onder '98)
Enige punje van (opbouwende) kritiek, is dat voor een 'vol' hokje, nog het # teken wordt gebruikt.
Ohja: de verversingsfrequentie voor display is tevens scrollsnelheid. Maar (standaard) 70ms rollende mp3 titel is helaas niet meer te lezen :)
Overigens wel perfecte snelheid voor cpu load / up / downloadsnelheid.

Verder: Applause! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt mazel dat je niet "CPU load \ UP \ DOWN" gedaan hebt :) dan gaat 't hele scherm naar links schollen namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
Verwijderd schreef op 05 juni 2003 @ 15:28:
Kan je een camshot online zetten ? of n fototje. Ik wil die helemooie chars wel is zien.
tadaa

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~nerdje/lcd.jpg

mooi overbelicht he, maar you get the point.

ik heb alle kabeltjes 3x gechecked en alles zit nog goed, dus wat t verder kan zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

DrNizeGuy schreef op 06 juni 2003 @ 01:13:
[...]

tadaa

[afbeelding]

mooi overbelicht he, maar you get the point.

ik heb alle kabeltjes 3x gechecked en alles zit nog goed, dus wat t verder kan zijn :?
Zoiets krijg ik in reconlcd ook, als ik hem met de nieuwe firmware op 9600 baud zet.
Ik weet niet meer precies of je de nieuwe firmware hebt (d8t het wel), maar check je baudrate eens: bij oude firmware moet het 9600 baud zijn, bij nieuwe firmware (PRJC) is het 19600 19200 baud.

[ Voor 2% gewijzigd door Dr.Roelski op 06-06-2003 10:54 . Reden: boutreet faud ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.Roelski schreef op 05 June 2003 @ 23:17:
[...]

Ja, nu werkt hij perfect (getest onder XP, ga zo testen onder '98)
Enige punje van (opbouwende) kritiek, is dat voor een 'vol' hokje, nog het # teken wordt gebruikt.
Ohja: de verversingsfrequentie voor display is tevens scrollsnelheid. Maar (standaard) 70ms rollende mp3 titel is helaas niet meer te lezen :)
Overigens wel perfecte snelheid voor cpu load / up / downloadsnelheid.

Verder: Applause! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Dat van die volle hokjes of niet is puur afhankelijk van de nieuwe firmware, maar ik ga het inbouwen als ik die firmware ook heb ;)
En ivm met die mp3 titel die te snel scrolt , heb een nieuwe optie toegevoegd aan configuratie, kan je em trager laten scrollen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

mmm Dr.Roelski was toch 19k2 in plaats van 19k6 ?????? of zit ik er naast....

verder denk ik gezien het beeld ook wel dat het met de communicatie te maken heeft heb je geen ander drivertje die die com poort aanstuurt ???? en sneller als 9600 baud moet hij 100% zeker

firmware ziet er goed uit... zijn tekens uit 1 van de nieuwe fonts ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Der_Rudy op 06-06-2003 06:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
aha!
dat helpt idd als je die baudrate hoger zet.
ziet er een stuk beter uit zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Der_Rudy schreef op 06 June 2003 @ 06:25:
mmm Dr.Roelski was toch 19k2 in plaats van 19k6 ?????? of zit ik er naast....

verder denk ik gezien het beeld ook wel dat het met de communicatie te maken heeft heb je geen ander drivertje die die com poort aanstuurt ???? en sneller als 9600 baud moet hij 100% zeker

firmware ziet er goed uit... zijn tekens uit 1 van de nieuwe fonts ;)
Klopt! Gelijk even aangepast. Rare waarde's ook met die boutreet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt met fontset 2 ziet het er namelijk Afbeeldingslocatie: http://systemoperator.xs4all.nl/~herman/winpc/recon.jpgzo uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ey bedankt Der_rudy k hep vandaag ook mijn chippie weer binnengekregen :)
maar ik heb er nu in gezet.. en als k met de niewste lcd studio + speciale vt100 driver het scherm aanstuur bginen er allerlei dingen over me scherm te vliegen.. dit alleen op 19200 bij de anderen staat het stil... en zodra k dan iets in lcdstudio naar het virtuele scherm schuif dan gaat t allemaal nog sneller vliegen van onder naar boven :'( k zou niet weten wat het is, en met reconlcd krijg k hem ook niet aan de praat :'(
iemand misschien een oplossing?

edit:
laat maar k zit ff wat met de draatjes te prutsen en hij doet t goet :? :) dus heel erg bedankt voor het flashen der_rudy :)

edit:
woei wat is die spectrum analyser coowl :p

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2003 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry maar ik heb geen zin al die pagina's te doorzoeken, dus hier mijn vraag:

Verkoopt iemand die dingen "kant en klaar"?
Zo ja, wie en hoe duur?

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Der_Rudy flasht ze gratis ooo verrek dat ben ik... en verkopen doe ik niet omdat ik geen tijd heb een ia te regelen ........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Zo Der_Rudy is ook weer thuis gearriveerd, en de postbode is gister ook weer langs geweest:

Dark-Lord beijde rommetjes zijn binnen en gaan vanmiddag geflasht worden kunnen ze vanavond op de bus....

a4tje ook jouw chippie is binnen en ondergaat het zelfde lot ......

en als laatste heb ik de enveloppe van Starsoft open gemaakt dus die gaat er vanavond ook weer uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:33
Der_Rudy schreef op 05 juni 2003 @ 20:37:
Super__Nerd je chippie is binnen (moest effe zoeken naar je Nick) en hij is op de bus dus zal met de lichting van morgen mee gaan dan heb je hem zaterdag in huis....

ik heb idd 12 volt op de hele schakeling gezet en de max doet het nog ..... display lijkt alleen niet te communiceren lijkt namelijk wel een eigen init te doen....
Mijn chippie? Die heb ik vorige week al teruggehad hoor.
Waarschijnlijk is deze van een ander, bij mij stond nick ook onder t briefje geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

MMMM

nou ja maar goed dat jullie zelf de retour enveloppen schrijven komen ze in ieder geval goed aan (alleen het Nick erbij zoeken gaat wat moeizaam dus.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
mijn chip is onderweg met mijn nick+postzegel+bedankbriefke ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omeaart
hoe start je in winamp die plugin voor reconlcd??
ik kan het nergens vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

ik neem aan gewoon in de plugin dir kwakken en dan zal hij hem zelf wel vinden (das teminste gangbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omeaart
of werkt het alleen met winamp 2 ofzo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jups, of anders download ook die plugin voor de 3 Die crossoverplugin http://www.winamp.com/com...jhtml;?componentId=122130
Juist geprobeerd met de 3 als je even de Winamp 2.x dan nog opstart en dan die plugin aanzet met de 3 werkt alleen de visualisatie
ReconLCD is alleen compatibel met Winamp 2.x en ik plan niet voorlopig om de 3.x te gaan ondersteunen alles werkt nu zoals het moet (aja ongeveer toch). Trouwens de laatste 2.x ondersteund ook Videobestanden als je die perse wilt afspelen met Winamp gebruik dan die en dan werkt ReconLCD ook voor jouw ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Der_Rudy schreef op 08 June 2003 @ 10:09:
Zo Der_Rudy is ook weer thuis gearriveerd, en de postbode is gister ook weer langs geweest:

Dark-Lord beijde rommetjes zijn binnen en gaan vanmiddag geflasht worden kunnen ze vanavond op de bus....

a4tje ook jouw chippie is binnen en ondergaat het zelfde lot ......

en als laatste heb ik de enveloppe van Starsoft open gemaakt dus die gaat er vanavond ook weer uit...
o ja bij deze nog even een bevestiging van verzending heb ik bij de andere ook gedaan en dus bij jullie ook.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Laatst online: 17-09 17:53

MrDry

Desperados!

Met de nieuwe firmware is het LCD toch aan te sturen op 19K2 ipv 9600 Baud? Betekend dit dat de tekst het LCD ook sneller geupdate kan worden.

Ben nu bezig sofware voor het LCD te schrijven maar ik vind dat de besturing van het LCD nogal traag is....scheelt dit bij de nieuwe firmware?

Zo ja dan is mijn chippie vanmiddag al onderweg naar Der_Rudy :)

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 15:36

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

MrDry schreef op 10 juni 2003 @ 11:18:
Met de nieuwe firmware is het LCD toch aan te sturen op 19K2 ipv 9600 Baud? Betekend dit dat de tekst het LCD ook sneller geupdate kan worden.

Ben nu bezig sofware voor het LCD te schrijven maar ik vind dat de besturing van het LCD nogal traag is....scheelt dit bij de nieuwe firmware?

Tuurlijk is de aansturing sneller. Ook zorgt de firmware update ervoor dat je custom chars kan maken en een fatsoenlijke karakterset waar al ondersteuning voor mooie horizontale en verticale balken in zit. Alleen maar voordelen dus :)

* Creepy moet vanavond ook ff z'n chippie eruit slopen en gaan opsturen......

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 17-09 09:34

Gutteguttegut

CEO of TFD

MrDry schreef op 10 juni 2003 @ 11:18:
Dan mag die van mij in jouw envelopje mee reizen ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUfip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-08-2022
Mijn chippie (2stuks) zijn onderweg naar Der_Rudy! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
hmm heb mijn chippie vrijdag gestuurd is die nog niet binnen rudy?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fanatic_FS
  • Laatst online: 08:03

Fanatic_FS

Rated T for Troll™

kan iemand mij de vt100 versie 1.0 driver geven? ik vind dat ding nergens en met die nieuwe werkt mijn lcd niet

[specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

gewoon ff de laatste paar pagina's uit dit topic doorlezen

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 16:13
Maarre als ik het dus goed begrijp dan werkt het programma wat je op reconlcd.tk kan downloaden alleen goed als je je chip heb laten flashen, klopt dit? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.Roelski schreef op 07 mei 2003 @ 02:23:
Eerst maar weer eens wat plaatjes op dit vroege uur!

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Helaas niet zo mooi recht gevijld als ik zou willen, maar ik had haast :+
Schuifje bovenin (niet te zien) is beetje lelijk uitgevijld en opening is niet mooi rechthoekig, maar ach: het werkt!

Nu nog wachten op de backlightkit!

[...]

Sorry voor de late reactie, maar ik moest eerst mijn behuizinkie afmaken.

Maar goed:
Derde elco van boven zit in jouw schema tussen pen 10 en pen 7. Dit moet zijn tussen pen 10 en pen 6!!!!
Heb je van de USB aansturing misschien ook een schema :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniK0bo
  • Laatst online: 11-05-2024
voor de FT232AM kan je dit gebruiken als voorbeeld:
http://www.ftdichip.com/Files/usb-232a.zip

en voor de FT232BM
http://www.ftdichip.com/Files/232sch20.zip

het is slecht een kwestie van de usb schema bouwen en dan 3 draadjes naar je LCD verbinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retep

Retep

Inspirator #1

Der-Rudy nogmaals bedankt voor het flashen. Ze zijn inmiddels aangekomen.

Helaas werkte het geflashde bios-prommetje niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

miniK0bo schreef op 11 June 2003 @ 12:06:
het is slecht een kwestie van de usb schema bouwen en dan 3 draadjes naar je LCD verbinden
:? gebruik je na de usb serieel omzetting ook nog de max 232 schakeling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:25
Nopez, het lcd heeft rs232 signaal op ttl niveau nodig en dat is precies wat dat chippie (en ook duz de max232) levert...

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Verwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 14:23:
[...]

:? gebruik je na de usb serieel omzetting ook nog de max 232 schakeling ?
Nee, dat hoeft dan niet meer.
De max232 is er voor om rs232 signalen naar TTL signalen om te zetten.
De ft232 is voor USB naar TTL signalen.

Wat je wel als probleem krijgt: je hebt geen negatieve spanning meer voor het contrast van het display en je kan maximaal 100mA trekken (als je geen eeprom gebruikt). Kan lastig zijn als je nog back-light wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.Roelski: Zou jij voor mij een foto kunnen maken van jou usb unit ? ( intern dan )
Maakt het allemaal een stuk makkelijker
/me is geen elektronica expert ;)

edit:
USB poortje kan toch 500mA leveren :?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Verwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 15:38:
Dr.Roelski: Zou jij voor mij een foto kunnen maken van jou usb unit ? ( intern dan )
Maakt het allemaal een stuk makkelijker
/me is geen elektronica expert ;)

edit:
USB poortje kan toch 500mA leveren :?
Staan hier foto's: http://www.home.zonnet.nl/dr.roelski/ft232bm/index.html
Op tweede foto kun je eeprom voetje zien en een extra transistor waarmee ik de spanning van het display schakel (bij opstarten USB mag schakeling niet meer dan 100mA trekken; deze wordt na initialisatie USB pas ingeschakeld).
Later is op lege stuk de negatieve voeding gekomen. Is beetje onduidelijk te zien op derde foto.

Poortje kan idd 500mA max leveren, maar dan heb je wel een eeprom nodig waarin je dat programmeerd. Zonder eeprom staat hij standaard op 100mA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniK0bo
  • Laatst online: 11-05-2024
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.chim/map/usb_b.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.chim/map/usb_f.jpg

mijn usb schemaatje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jemig wat n gepriegel dat SMD!!