[IA] LCDs 8 * 24 *afhandeling* deel II

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 2.453 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:44
Dr.Roelski schreef op 11 June 2003 @ 16:13:
[...]

Staan hier foto's: http://www.home.zonnet.nl/dr.roelski/ft232bm/index.html
Op tweede foto kun je eeprom voetje zien en een extra transistor waarmee ik de spanning van het display schakel (bij opstarten USB mag schakeling niet meer dan 100mA trekken; deze wordt na initialisatie USB pas ingeschakeld).
Later is op lege stuk de negatieve voeding gekomen. Is beetje onduidelijk te zien op derde foto.

Poortje kan idd 500mA max leveren, maar dan heb je wel een eeprom nodig waarin je dat programmeerd. Zonder eeprom staat hij standaard op 100mA.
Mag ik je misschien vragen welk schema je hebt gebruikt voor de negatieve spanning?

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.Roelski schreef op 11 juni 2003 @ 16:13:
[...]

Staan hier foto's: http://www.home.zonnet.nl/dr.roelski/ft232bm/index.html
Op tweede foto kun je eeprom voetje zien en een extra transistor waarmee ik de spanning van het display schakel (bij opstarten USB mag schakeling niet meer dan 100mA trekken; deze wordt na initialisatie USB pas ingeschakeld).
Later is op lege stuk de negatieve voeding gekomen. Is beetje onduidelijk te zien op derde foto.
[n00b modus]

:? hmmm.. heb je toevallig ( /me is lastig ) een schema van je schakeling ?

[/n00b modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 20:35
Heey, dat wilde ik ook gaan maken, kheb alle onderdelen al thuis liggen, de tijd alleen nog niet :)

Voor mensen die een schema of iets ervan willen hebben:
http://www.ftdichip.com/FTPreview.htm
daar staat veel info over die smd chip en ook schema's

Ohja, en der_rudy.. Er zijn 3 chippies naar jou onderweg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 21:02

Dr.Roelski

Walk on ....

DustMan4u schreef op 11 June 2003 @ 18:39:
[...]

Mag ik je misschien vragen welk schema je hebt gebruikt voor de negatieve spanning?
Ik heb een schema uit de elektuur nagebouwd. Was een twee transistor schakelend voedinkje die -12V maakt.
Helaas mag ik het schema niet posten (al geprobeerd en elektuur toestemming gevraagd, beide negatief).
Nummer ben ik even kwijt, maar staat wel ergens in dit topic. Kun je misschien zelf even kopieren in de bibliotheek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 22:02
erhm, hoe selecteer je een andere font?
of is dat nog niet een optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 23:23:
jups, of anders download ook die plugin voor de 3 Die crossoverplugin http://www.winamp.com/com...jhtml;?componentId=122130
Juist geprobeerd met de 3 als je even de Winamp 2.x dan nog opstart en dan die plugin aanzet met de 3 werkt alleen de visualisatie
ReconLCD is alleen compatibel met Winamp 2.x en ik plan niet voorlopig om de 3.x te gaan ondersteunen alles werkt nu zoals het moet (aja ongeveer toch). Trouwens de laatste 2.x ondersteund ook Videobestanden als je die perse wilt afspelen met Winamp gebruik dan die en dan werkt ReconLCD ook voor jouw ;)
Hmz die truuk lijkt niet te werken voor LCDSTUDIO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniK0bo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-05-2024
voor de negatieve spanning heb ik de MAX680 besteld, die zet +5v om naar +10v en -10v. Je hebt er maar 4 elco's voor nodig... dus.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:16
Der_rudy, ik heb ook 2 prommetjes naar je opgestuurd, alleen mn nickname staat er niet bij, tis van Rick van Akkeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudy bedankt, :)
Chip met nieuwe firmware is binnen en up and running! :P :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bedoel natuurlijk Der_rudy _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:44
Dr.Roelski schreef op 11 juni 2003 @ 19:51:
[...]

Ik heb een schema uit de elektuur nagebouwd. Was een twee transistor schakelend voedinkje die -12V maakt.
Helaas mag ik het schema niet posten (al geprobeerd en elektuur toestemming gevraagd, beide negatief).
Nummer ben ik even kwijt, maar staat wel ergens in dit topic. Kun je misschien zelf even kopieren in de bibliotheek.
Naja 'k spit wel ff me cd's door en de afleveringen van 2003 (ben abonee erop duz :) )

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

DustMan4u schreef op 12 June 2003 @ 19:39:
[...]

Naja 'k spit wel ff me cd's door en de afleveringen van 2003 (ben abonee erop duz :) )
Ik heb het al gevonden:

Bij deze de verwijzing naar het artikel:
Elektuur januari 2003, sectie informatief "Kleine DC/DC-converters" vanaf pagina 32, figuur 10 (p. 35) waarbij onderste helft (+12) weggelaten kan worden.

Omschrijving: tweetransistor up-down (buck-boost) geschakelde voeding; van +5V naar -12V, max 30mA.
Totaal aantal onderdelen (zonder +12V): 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me misschien een beetje helpen met dit? Ik zie op de pagina met al die firmware commando's dit staan:
Transmit:
0x5C 0x4A <command> <state>
command = '0' control LED on front panel
command = '1' control pin 7 on CPU (use with care, may crash non-modified hardware)
command = '2' control pin 8 on CPU (use with care, may crash non-modified hardware)
state = '0' for inactive (electrical 5V)
state = '1' for active (electrical ground)
Dat van die LED dat krijg ik wel aan het werken, maar over command 1 en 2 wilde ik het volgende weten:
Heeft iemand dit al geprobeerd? En begrijp ik het goed dat je je LCD als een soort schakelaar kunt gebruiken, dat er +5V op poort 7 of 8 komt te staan, en als je die verbind met de massa, dat je iets anders kunt aansturen? Zoals een backlight? :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:40
Der_Rudy ermm weet jij waar mijn chippie is. Hi jwas onderweg naar jou vorige week vrijdag en mijn brievenbus is nog steeds leeg :/

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

Hallo allemaal,
Er zijn aardig was chippies binnen, mijn werk zorgt ervoor dat ik af en toe niet thuis kom....
maar ik ga zaterdag ochtend aan het bakken en post dan 1 lijstje met namen van wie de chippies weer op de bus zijn.....

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Zo de chippies van :

Venxir
Ralphy
Rick
Holycorn
MrUfip
en Hike

zijn net op de bus gegaan, succes met de hobby..

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
oke thnx Rudy :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Eskimootje jouw chippies zin ook binnen en weer verstuurd....ik denk maandag lichten en dinsdag in huis.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudy, Merci Beaucoup...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 juni 2003 @ 01:22:
Kan iemand me misschien een beetje helpen met dit? Ik zie op de pagina met al die firmware commando's dit staan:

[...]

Dat van die LED dat krijg ik wel aan het werken, maar over command 1 en 2 wilde ik het volgende weten:
Heeft iemand dit al geprobeerd? En begrijp ik het goed dat je je LCD als een soort schakelaar kunt gebruiken, dat er +5V op poort 7 of 8 komt te staan, en als je die verbind met de massa, dat je iets anders kunt aansturen? Zoals een backlight? :)
Ik zou zeggen hou er is een multimeter tegen aan.
Het is waarschijnlijk TTL level singiaal dus niet geschikt voor poweren van je backlight.

Je kan er wel een transistor mee schakelen die een grotere spanning aan kan.

ps. bij het pjrc bios crashde er hier igg niets.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 13:50:
[...]

Ik zou zeggen hou er is een multimeter tegen aan.
Het is waarschijnlijk TTL level singiaal dus niet geschikt voor poweren van je backlight.

Je kan er wel een transistor mee schakelen die een grotere spanning aan kan.

ps. bij het pjrc bios crashde er hier igg niets.
Ja, het aansturen bedoelde ik ook, dat moet zeker te doen zijn. Maar ik zag al dat je je LCD daarvoor moet aanpassen. Een aantal draadjes eraan solderen, en een printspoor doorsnijden (!).
Als ik het probeer dan houd ik jullie wel op de hoogte, maar eerst moet ik mijn backlight hebben :(

Even iets anders, weet iemand hoe ik in Linux (eigenlijk FreeSco) de baudrate van de com-poort kan aanpassen? Ik krijg geen beeld meer op m'n geflashte LCD.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 19:49 . Reden: Vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUfip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-08-2022
Rudy bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
Der_Rudy!! Bedankt jongen, ze zijn net in mn brievenbus beland :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:30
Der_Rudy schreef op 15 June 2003 @ 09:03:
Eskimootje jouw chippies zin ook binnen en weer verstuurd....ik denk maandag lichten en dinsdag in huis.......
Denk vandaag al binnen :), tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heej rudy ik heb hier nog 2 sjippies ligge, kan jij nog steeds flashen? waar kan ik ze dan naar toe sturen? en wa kost dat?
offtopic:
't zal vast wel ergens gestaan hebben in deze draad

uibeltjesnuibeltje@lycos.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyCorn
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb ze net gekregen Der_Rudy! Heel erg bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik dat FT232 chippie (goedkoop) kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

ik dacht dat je ook gewoon een oude bios-chip kon gebruiken, maar dat weet ik niet helemaal zeker

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralpy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 20:35
Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 12:17:
Weet iemand waar ik dat FT232 chippie (goedkoop) kan krijgen?
www.voti.nl

weet zo uit mijn hoofd niet wat ie daar kostte.. maar ze hebben heel goedkoop setje met die elko's.

edit:

ohnee, das een max232.. is dat niet dezelfde trouwens? 8)7
hij is daar in ieder geval maar € 1,67

[ Voor 18% gewijzigd door Ralpy op 17-06-2003 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
ik heb net de nieuwe FM van Rudy getest, maar zodra ik iets in de Designer toevoeg, gaat dat vrij snel verticaal over mn LCD scrollen. Zodra ik de designer afsluit, doettie het wel goed. Iemand een idee waar dit aan kan liggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

heb je wel de nieuwe driver?

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
DoD Cerberus schreef op 17 June 2003 @ 17:30:
heb je wel de nieuwe driver?
jupz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
FF de oude driver die er ws. nog bijstaat deleten. In lcdstudio dan he.

[ Voor 18% gewijzigd door Eskimootje op 17-06-2003 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
ik zag al wat er fout was, khad de nieuwe niet in de plugin-dir gezet...

en hoe kan ik zien welke custom chars ik allemaal kan gebruiken?

[ Voor 24% gewijzigd door Dirickteur op 17-06-2003 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirickteur schreef op 17 juni 2003 @ 20:12:
ik zag al wat er fout was, khad de nieuwe niet in de plugin-dir gezet...

en hoe kan ik zien welke custom chars ik allemaal kan gebruiken?
De custom chars worden voorlopig alleen in de vu meters gebruikt. later als 1.6 uit is gaat er mischien meer mogelijk worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Recon, je chippie is binnen hoor...

gaat zo weer de bus op dus wordt morgen gelicht, en is hij weer onderweg naar jou...

wat ik overigens nog wel even kwijt wil is dat velen het ic'tje er uit snokken (uitdrukking voor wild eruit trekken) in plaats van voorzichtig eruit wippen, eerst het ene kantje een klein stukje dan de andere en zo voort tot hij helemaal los is, ik blijf pootjes recht buigen (gebeurde in het begin wel dat hij niet wou bakken hier toen zaten er twee pootjes tegen elkaar.........)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey rudy hoeveel mensen heb je onderhand gechiped. En hoeveel waren er in totaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

nou _herman_ ik weet wel dat ik over e-mail meer aanvragen heb gehad dat daadwerkelijk geflashed zijn...... en de van jou en nog iemand 2 keer ;) ....

ik zal vanavond wel een telling maken........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miniK0bo
  • Laatst online: 11-05-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
  • Laatst online: 13-09 16:25
Heeft iemand al een linux versie geschreven?.....

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net mn lcd'tje ff gesoldeert maar nu heb ik het volgende probleem: Als ik er 5 volt op zet krijg ik allemaal zwarte blokken (dit is meestal zo bij lcd's als je er stroom op zet toch?) en het rode ledje gaat aan maar blijft dan ook aan :'( .
De schakeling heb k al een paar keer gechecked maar ik kan geen fout vinden :'(
Heeft iemand hetzelfde prob gehad?
E D I T
Ik heb mn prommetje ook al laten flashen, kan het daar aan liggen?

Der_Rudy heb je hem ook getest trouwens?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand die een schema kan posten om programmer te maken geschikt voor die EEPROM op het LCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUfip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-08-2022
Rudy nogmaals dank! Heb de nieuwe firmware erin en het werkt echt super! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 14:11

Leejow(saait)

Blater

ik wil zelf ook weer verder gaan met mijn LCD, maar hoe kan ik de draadjes het beste bevestigen in dat witte ding op de LCd. als ik ze bevestig door het klepje omhoog te doen en dan dicht te doen blijven ze niet stevig genoeg zitten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leejow(saait) schreef op 20 June 2003 @ 17:28:
ik wil zelf ook weer verder gaan met mijn LCD, maar hoe kan ik de draadjes het beste bevestigen in dat witte ding op de LCd. als ik ze bevestig door het klepje omhoog te doen en dan dicht te doen blijven ze niet stevig genoeg zitten :S
Ik heb de draadjes er gewoon ingedaan, zit perfect! misschien een iets dikker soort draad gebruiken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Leejow(saait) schreef op 20 June 2003 @ 17:28:
Gebruik een netwerk kabel...werkt perfect! Gewoon erin en vast...ideaal.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 14:11:
Net mn lcd'tje ff gesoldeert maar nu heb ik het volgende probleem: Als ik er 5 volt op zet krijg ik allemaal zwarte blokken (dit is meestal zo bij lcd's als je er stroom op zet toch?) en het rode ledje gaat aan maar blijft dan ook aan :'( .
De schakeling heb k al een paar keer gechecked maar ik kan geen fout vinden :'(
Heeft iemand hetzelfde prob gehad?
E D I T
Ik heb mn prommetje ook al laten flashen, kan het daar aan liggen?

Der_Rudy heb je hem ook getest trouwens?
Niemand een ID? (Jah k weet het, k ben ongeduldig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Contrast niet te hoog ????

ja ik heb ze allemaal getest ... lijkt ook bij alle anderen goed te gaan .... com poort is niet in gebruik door een ander stukkie software ??????

verder durf ik het op afstand niet te zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Der_Rudy schreef op 20 juni 2003 @ 20:28:
Contrast niet te hoog ????

ja ik heb ze allemaal getest ... lijkt ook bij alle anderen goed te gaan .... com poort is niet in gebruik door een ander stukkie software ??????

verder durf ik het op afstand niet te zeggen
Dat is denk ik wel de verklaring voor de blokken, maar als ik het contrast op gewoon zet (in het midden dus ongeveer) dan zie ik niks, geen cursor, niks :'( Want hij moet toch ook zonder dat ie is aangesloten op de PC al een knipperende cursor geven, en het ledje moet dan toch uitgaan?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
enigste wta in mij ogen niet klopt is het rode ledje, dus check je soldeerwerk(densoods met een loep) nog eens goed. En die nieuwe firmware heeft geen knipperende cursor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

heb je misschien die winamp plugin aan staan die voor deze firmware gebruikt kan worden ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet da k weet, maar heeft da wat te maken met het rode ledje dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook eerst een constant brandend ledje, en m'n max werd ontzettend heet (heb er een blaar aan overgehouden :?). Probleem bij mij was dat ik de + en de - verkeerd om had aangesloten |:(
Ik vond het zelf echt wel een stomme fout, dus liever geen reacties daarover :)
M'n LCD doet het nog steeds, en m'n max was ook nix mis mee, erg geluk gehad dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan zijn dat mijn max ook naar de knoppen is want ik had em dr eerst verkeerd om inzitten |:( . Ben ik gister dus naar de electroboer hier geweest, heeft die prutser niet eens een max232 !!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 21:05:
[...]
Dat is denk ik wel de verklaring voor de blokken, maar als ik het contrast op gewoon zet (in het midden dus ongeveer) dan zie ik niks, geen cursor, niks :'( Want hij moet toch ook zonder dat ie is aangesloten op de PC al een knipperende cursor geven, en het ledje moet dan toch uitgaan?
De cursor is in de nieuwe rom er uitgesloopt anoying ding :) Ledje moet idd uitgaan en bij de winamp plugin gaan knipperen om de 100 schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

spideramn, je chippie is binnen en weer onderweg, zal overmorgen wel binnen komen.

_herman_ ik bedoelde de plugin van Markus Zehnder (test ik alle chippies mee.....) daarbij blijft het ledje aan ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Der Rudy, ik heb je gemaild over m,ijn prommetjes, hopelijk lukt dat. TNX iig.

P.s. Ik heb als Nickname: Necormax.

P.s.s. Ik heb hier een defect asus a7v266 liggen, foute flash, alleen vast gesoldeerd op het mobo, is daar een oplossing voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

ja los solderen dan maar en opsturen ...... en dan weer vast solderen als je hem terug hebt... of een voetje op de print solderen, kan hij er later bij calamiteiten weer uit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Der_Rudy schreef op 23 June 2003 @ 19:13:
spideramn, je chippie is binnen en weer onderweg, zal overmorgen wel binnen komen.

_herman_ ik bedoelde de plugin van Markus Zehnder (test ik alle chippies mee.....) daarbij blijft het ledje aan ......
OVERLOPER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

HA HA HA heb je daar 3 dagen over na zitten denken ????

ik zal vanavond het uninstallen en de LCD studio gaan gebruiken .......

beter zo ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spideramn
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Rudy hij werkt, thnx!!!
Dat je al die tijd er in wil steken zeg hé...
Hoeveel heb je er nu gehad???

iig top _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Ik heb nog geen zin gehad ze te tellen maar het schiet lekker op zo, zijn er zeker meer dan 100 (waren er al 19 van mijzelf .... ;) )

Erik O, Hike en Hugo, jullie chippies zijn weer onder weg zullen maandag wel in de bus vallen.

_herman_ had jij al gekeken naar dat knoppies verhaal van dat pjrc project ????? kunnen jullie daar wat mee ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er nou verschil tussen een max232N, een max 232CPE en een max232CPL? De laatste was geloof ik n max233 toch 8)7
Maar is de max232CPE te gebruiken voor het lcd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Der_Rudy, alvast bedankt. :P Hopelijk maandag, en anders dinsdag de zaak aan de praat.

Offtopic: Heeft iemand een soldeerschema van de Crystal fonts 128x64 LCD?? Zat niet in mijn pakketje... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een idee hoe ik de baudrate kan veranderen van mijn COM-poort in Linux? Ik heb alleen de normale bash shell draaien. Ik heb al een ander LCD eraan gesloten die wel an geflashed is, en krijg allemaal rare tekens erop, omdat de baudrate standaard op 9600 staat. Wil mijn 2e display ook wel flashen, maar moet eerst weten of ik de rate ergens kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 13:13:
Heeft iemand een idee hoe ik de baudrate kan veranderen van mijn COM-poort in Linux? Ik heb alleen de normale bash shell draaien. Ik heb al een ander LCD eraan gesloten die wel an geflashed is, en krijg allemaal rare tekens erop, omdat de baudrate standaard op 9600 staat. Wil mijn 2e display ook wel flashen, maar moet eerst weten of ik de rate ergens kan veranderen.
Setserial oid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 08:58

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Of desnoods zelf een progje schrijven dat de baudrate aanpast.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Der Rudy, ze zijn binnen, TNX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whaaaaaaaaaaaaaaaa, ik heb mijn LCD met voeding van de USB poort, en communicatie via de COM aan de praat. Met een klote soldeerapp gesoldeerd, maar hij werkt perfect. :P Finally. Nu nog andere characters instellen, iemand een tip?? Ik krijg nu alleen maar -_ en #

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
uhm nieuwe driver downloaden @ lcdstudio.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
Dr.Roelski schreef op 11 June 2003 @ 19:51:
[...]

Toevallig deze:
http://elektuur.o4s.com/E...6d160040d4c1?OpenDocument

Elektuur Mei 2003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Nee, het gaat om een voeding, niet om het uitgewerkte prototype van FTDI chip.

Volgens mij is het deze:
http://elektuur.o4s.com/E...6c99004c376b?OpenDocument

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

ik heb geprobeert met de nieuwe driver voor de lcd maar het enigste wat ik krijg is tekens die over mijn beeld flitsen zonder dat ik er iets op heb gezet licht dit aan mij

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Dan moet je de baudrate veranderen en je eerste driver beter verwijderen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Eskimootje schreef op 02 July 2003 @ 02:29:
Dan moet je de baudrate veranderen en je eerste driver beter verwijderen geloof ik.
welke baudrate moet ik gebruiken ? en hoe kan ik die driver beter verwijderen ? het zijn 2 bestanden die ik heb weg gemieterd
moeten dit er meer zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Hij staat waarschijnlijk nog in je driverlijst in lcdstudio zelf. Tenminste daar had ik last van, en de baudrate die je moet gebruiken is 19200 of iets daar in de buurt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Eskimootje schreef op 02 July 2003 @ 12:52:
Hij staat waarschijnlijk nog in je driverlijst in lcdstudio zelf. Tenminste daar had ik last van, en de baudrate die je moet gebruiken is 19200 of iets daar in de buurt :P
op lcd studio lees ik dat ik de nieuwe bios moest hebben klopt dit of werkt de oude ook nog want zodra ik de oude aan zet slaat het lcd op hol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

-

[ Voor 154% gewijzigd door enriqueeeee op 02-07-2003 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11-09 19:36

msentinelb

Arghhhhh!

Ik ben nu al enige tijd bezig met dit lcdtje maar tot mijn grote frustratie krijg ik het niet aan de gang. als ik de 5 volt lijn aansluit op mijn voeding. Gaat soms het rode lampetje branden. en als het dan brand doet de lcd nog nix. er verschijnt gewoon nix op beeld

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

msentinelb schreef op 02 juli 2003 @ 22:04:
Ik ben nu al enige tijd bezig met dit lcdtje maar tot mijn grote frustratie krijg ik het niet aan de gang. als ik de 5 volt lijn aansluit op mijn voeding. Gaat soms het rode lampetje branden. en als het dan brand doet de lcd nog nix. er verschijnt gewoon nix op beeld
Welke firmware heb je erop zitten? De originele of die van Der_Rudy?
Wel ledje en geen beeld duidt meestal op het ontbreken van de negatieve spanning. Deze zorgt namelijk voor het contrast. Geen negatieve spanning-> geen contrast=geen beeld.
Controleer dus de spanning die op pen 6 van de max232 / pen 17 van het LCD!
Waarschijnlijk zit een van de condensators verkeerd aangesloten, of nog erger: verkeerd om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn LCD is Naar de klote (per ongeluk 12V op gekomen....)
Heeft iemand er nog 1 liggen? of 1 met alleen een kapot display?????

dan kan ik ff l33t gaan knutseleuh....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net mijn lcd gesoldeerd alleen wil het ding maar niet doen wat ik zeg. Wanneer ik hem opzet, gaat het ledje eventjes aan en daarna weer uit, normaal lijkt me. Als ik het contrast bijregel krijg ik op het scherm allemaal zwarte blokjes (dit was ook normaal dacht ik). Als ik het programma ReconLCD opstart, dan krijg ik alleen niet de tekst op mijn scherm. :'( De instellingen staat normaal allemaal goed. Heb de nieuwe firmware aangeduid (PRJC), juiste baud (19200), juist compoort, alleen wil het ding nog niets weergeven. Er worden ook geen chips warm ofzo.

Zou er hier een componentje kunnen kapot zijn van de lcd ofwel het printje? Max232N of een condenstator? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 12:26:
<knip>
Zou er hier een componentje kunnen kapot zijn van de lcd ofwel het printje? Max232N of een condenstator? :'(
et programma'tje werkte bij mij op mijn lcd, ik heb vervolgens de jouwe aangesloten maar het gaf niets op je scherm. De nieuwe firmware volgens ook getest door het flashchipje in mijn lcd te plaatsten. Dat laatste werkte. Dus aan het programmatje kan het niet liggen. Iemand ideeën ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 July 2003 @ 13:23:
[...]

et programma'tje werkte bij mij op mijn lcd, ik heb vervolgens de jouwe aangesloten maar het gaf niets op je scherm. De nieuwe firmware volgens ook getest door het flashchipje in mijn lcd te plaatsten. Dat laatste werkte. Dus aan het programmatje kan het niet liggen. Iemand ideeën ?
Is het LCD niet stuk? die van mij heeft hetzelfde...
als ik hem aan sluit krijg ik ook geen cursor te zien ..
Alle vakjes werken wel als ik het contrast verhoog.

volgens mij is m'n controller opgeblaze, maybee heb jij hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 juli 2003 @ 12:27:
[...]

K weet niet hoe het bij jullie zit maar als bij jullie het rode lede blijft branden, heb ik precies hetzelfde, gaat ie bij jullie wel uit, heb ik bijna hetzelfde ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 July 2003 @ 12:27:
[...]

Ik dacht dat je alleen maar een cursor kreeg met de originele firmware. Zelf heb ik de nieuwe, daar is het dus normaal dat ge geen cursor krijgt. Zou wel stom zijn als de controller zou stuk zijn. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Als ledje aan en weer uit gaat is dit de nieuwe firmware.
Het feit dat het ledje aangestuurd wordt betekend dat de controller werkt!
Hebben jullie Tx en Rx wel goed aangesloten?
Deed het LCD'tje het wel met de oude firmware?
Wel blokjes: negatieve spanning is goed: dat deel van de max232 werkt dus ook.
Kan alleen nog maar aansluiting zijn lijkt mij (of toch iets anders op de lcd print, maar niet de controller).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.Roelski schreef op 04 July 2003 @ 15:09:
Kan alleen nog maar aansluiting zijn lijkt mij (of toch iets anders op de lcd print, maar niet de controller).
Zou het kunnen zijn dat door heel ff die 12V mijn firmware Stoek gegeaan is????
Me print is zeker weten goed en het ledje gaat ook ff aan/uit bij het aansluiten.
Ook werken alle vakjes als ik het contrast hoog zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.Roelski schreef op 04 July 2003 @ 15:09:
Wat bedoel je met die bokjes, dat je ze al ziet als de contrastpotmeter in het midden staat of dat je ze ziet als ie helemaal aan het einde staat? Bij mij zie ik nl. alleen blokjes als ik de contrastschuif helemaal uitschuif ;( . En mijn ledje gaat wel aan maar niet uit, dit betekent dat de controller wel heel is waar de schakeling stuk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@NeaLs: Ik heb hier wel een half kapot display (3e regel is kapoet). Maar mijn printplaat ziet er niet meer uit. Ik heb namelijk de bovenkant (de ronding) eraf gedremeld en de twee stukken met draadjes weer verbonden. Dit omdat de printplaat net iets te groot was om in m'n Siemens multimediabox te bouwen.
Ik kan het je dus niet aandoen om je die printplaat te geven. Maar ik ben dus wel geinteresseerd in jouw display ;)
Of als iemand anders nog een kapotte printplaat heeft en mij misschien z'n display wil verkopen dan zou dat wel cool zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Verwijderd schreef op 04 juli 2003 @ 17:53:
[...]

Wat bedoel je met die bokjes, dat je ze al ziet als de contrastpotmeter in het midden staat of dat je ze ziet als ie helemaal aan het einde staat? Bij mij zie ik nl. alleen blokjes als ik de contrastschuif helemaal uitschuif ;( . En mijn ledje gaat wel aan maar niet uit, dit betekent dat de controller wel heel is waar de schakeling stuk :?
Wanneer je de blokjes ziet ligt aan de grootte van de negatieve spanning die de max232 opwekt. Dit kan per merk / fabrikant van de max232 iets afwijken.
Bij mij zie ik de blokjes het best als ik de schuif helemaal aan het einde zet.
Dit zegt dus alleen iets over de negatieve spanning. Voor zover ik weet heeft de processor hier niets mee te maken (correct me if I'm wrong).
De display controller heeft hier wel mee te maken, maar ik denk niet dat de blokjes alleen bewijs is dat deze goed werkt.

P.S.: waar blijven de pic's?!?!? :9 :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Laatst online: 09:20

MrDry

Desperados!

Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 10:53:
Ik heb namelijk de bovenkant (de ronding) eraf gedremeld en de twee stukken met draadjes weer verbonden. Dit omdat de printplaat net iets te groot was om in m'n Siemens multimediabox te bouwen.
Dapper!

Ik wilde de lCD ook in het Siemens kassie bouwen maar dat past inderdaad niet. Tis alleen niet gelukt begrijp ik?

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is uitstekend gelukt.... Alleen wordt een mens nogal slorig na een lange tijd prutsen. Op een gegeven moment oefende ik wat te veel kracht uit op het glazen display (wat helemaal niet nodig was) waardoor er een hoekje afbrokkelde. Hierdoor is de 3e regel niet meer bruikbaar. Het is nu dus een 7x24 LCD :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Verwijderd schreef op 05 juli 2003 @ 18:05:
Het is uitstekend gelukt.... Alleen wordt een mens nogal slorig na een lange tijd prutsen. Op een gegeven moment oefende ik wat te veel kracht uit op het glazen display (wat helemaal niet nodig was) waardoor er een hoekje afbrokkelde. Hierdoor is de 3e regel niet meer bruikbaar. Het is nu dus een 7x24 LCD :/
gelukig werkt ie nog :) een vriend van mij heeft 12v op zijn lcd gezet (eigendschuld) en nu is ie stuk :( dus jij hebt nog iets :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.Roelski schreef op 05 July 2003 @ 12:57:
[...]

Wanneer je de blokjes ziet ligt aan de grootte van de negatieve spanning die de max232 opwekt. Dit kan per merk / fabrikant van de max232 iets afwijken.
Bij mij zie ik de blokjes het best als ik de schuif helemaal aan het einde zet.
Dit zegt dus alleen iets over de negatieve spanning. Voor zover ik weet heeft de processor hier niets mee te maken (correct me if I'm wrong).
De display controller heeft hier wel mee te maken, maar ik denk niet dat de blokjes alleen bewijs is dat deze goed werkt.

P.S.: waar blijven de pic's?!?!? :9 :9 :9
Pics?

BTW, ik ga morgen (maandag) op een maandje vakantie, kijk du sniet raar op als ik op een reactie die morgen geplaatst wordt drie maanden l8ter reageer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 July 2003 @ 10:53:
@NeaLs: Ik heb hier wel een half kapot display (3e regel is kapoet). Maar mijn printplaat ziet er niet meer uit. Ik heb namelijk de bovenkant (de ronding) eraf gedremeld en de twee stukken met draadjes weer verbonden.
Hehhee LOL :) lekker dremelleuh, tja als niemand een goede printplaat heeft voor me dan kan jij beter mijn LCD gebruiken.
Heb jij effe geluk dat ik met me domme kop perongeluk de stekker omdraaide en er 12 Volt op zette :) (vet klote h00r want ik heb nu een gat in me case zitten)

Ik ben al op zoek naar een nieuw LCD (grafisch) krengen zijn wel duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enriqueeeee schreef op 06 July 2003 @ 14:26:
[...]
gelukig werkt ie nog :) een vriend van mij heeft 12v op zijn lcd gezet (eigendschuld) en nu is ie stuk :( dus jij hebt nog iets :D
Erik jij gaat dik gespankt worden @ LAN volgende week!!!!!!!!! :)

En oppassen anders zal ik jou LCD ook ff frituren!!!!!! })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 01:53:
[...]

Erik jij gaat dik gespankt worden @ LAN volgende week!!!!!!!!! :)

En oppassen anders zal ik jou LCD ook ff frituren!!!!!! })
werd je gister wakker van de telefoon en het licht dat aan en uit ging om 2 uur :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy

Der_Rudy

Thats me....

Heren waar blijven al die chippies nou ???? heb nog aardig wat mailtjes van mensen waar ik nog geen chippies van ontvangen heb....

_herman_ heb je al leuke dingen met de custom karakters voor mekaar gekregen ???? ben wel benieuw wat daar allemaal mogelijk mee is....

[ Voor 36% gewijzigd door Der_Rudy op 07-07-2003 17:39 ]

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.