Het tweede pakket is net binnen gekomen en aangezien we al over de 1000 posts waren gaan we verder in deel II. Het vorige deel is hier te vinden.
Statussen van je lcd is op Laupro
te volgen.
Het soldeer-schema:

spok9 zou nog voor een makkelijk schema zorgen maar daar heeft hij nog geen tijd voor gehad.
Schiet eens op
Ik ben samen met wat andere mensen te vinden op irc.tweakers.net #lcd-ia en ook te bereiken via edo.vanbruggen[at]wanadoo.nl.
De status nu:
Van 29,6% is de bestelling al verzonden en 28,8% heeft de bestelling ontvangen. En de rest moet hem nog ontvangen.
De planning:
Ik denk dat het meerendeel voor de vakantie wel verzonden is dus dan kunnen jullie lekker knutselen.
Software:
Yarvieh heeft lcdstudio al compatible gemaakt met deze lcd. Helaas draait dit voorlopig nog alleen op Win2K en WinXP. Win9X ondersteuning is in de maak.
Creepy is bezig met LCDinf alleen is dit nog niet compatible met deze lcd. Deze zal gaan draaien op Windows 95/98/ME/NT/2000, Linux
Goed omdat het mss toch wel makkelijk is om alle componenten stuk voor stuk te beschouwen staan deze hier:
Te beginnen met het belangrijkste
Max232

Let vooral op de inkeping aan de linkerkant van de max232, voorderest kan je gewoon doornummer.
Polaire kondensators

Belangrijk is dat je hierbij op let waar de min is: die is richting de pijl. In dit geval links.
Er zijn daarvan 2 soorten de 10 uF welke op plek C2 komt in het schema,
en de 1uF welke op plek C3 C4 C5 en C6 komt.
0,1uF kondensator

Deze heeft geen plus of geen min en komt op plek van C1
Sub D connector

Spreekt voor zichzelf aangezien de nummers erbij staan.
Lcd
[img=320,240]]http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/lcd-achterkant.jpg[/img]
De bovenste is pin nummer 1 en we tellen daarna af naar beneden
Ik hoop dat ik zo het een en ander heb kunnen verduidelijken.
Met dank aan Dr.Roelski voor de pics
Statussen van je lcd is op Laupro
te volgen.
Het soldeer-schema:

spok9 zou nog voor een makkelijk schema zorgen maar daar heeft hij nog geen tijd voor gehad.
Schiet eens op
Ik ben samen met wat andere mensen te vinden op irc.tweakers.net #lcd-ia en ook te bereiken via edo.vanbruggen[at]wanadoo.nl.
De status nu:
Van 29,6% is de bestelling al verzonden en 28,8% heeft de bestelling ontvangen. En de rest moet hem nog ontvangen.
De planning:
Ik denk dat het meerendeel voor de vakantie wel verzonden is dus dan kunnen jullie lekker knutselen.
Software:
Yarvieh heeft lcdstudio al compatible gemaakt met deze lcd. Helaas draait dit voorlopig nog alleen op Win2K en WinXP. Win9X ondersteuning is in de maak.
Creepy is bezig met LCDinf alleen is dit nog niet compatible met deze lcd. Deze zal gaan draaien op Windows 95/98/ME/NT/2000, Linux
Goed omdat het mss toch wel makkelijk is om alle componenten stuk voor stuk te beschouwen staan deze hier:
Te beginnen met het belangrijkste
Max232

Let vooral op de inkeping aan de linkerkant van de max232, voorderest kan je gewoon doornummer.
Polaire kondensators

Belangrijk is dat je hierbij op let waar de min is: die is richting de pijl. In dit geval links.
Er zijn daarvan 2 soorten de 10 uF welke op plek C2 komt in het schema,
en de 1uF welke op plek C3 C4 C5 en C6 komt.
0,1uF kondensator

Deze heeft geen plus of geen min en komt op plek van C1
Sub D connector

Spreekt voor zichzelf aangezien de nummers erbij staan.
Lcd
[img=320,240]]http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/lcd-achterkant.jpg[/img]
De bovenste is pin nummer 1 en we tellen daarna af naar beneden
Ik hoop dat ik zo het een en ander heb kunnen verduidelijken.
Met dank aan Dr.Roelski voor de pics
[ Voor 63% gewijzigd door Eskimootje op 17-04-2003 01:44 ]