[IA] LCDs 8 * 24 *afhandeling* deel II

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.448 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:29
Dr.Roelski schreef op 20 April 2003 @ 20:43:
[...]

De chippies komen dus uit deze IA: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/611546

Zodra ik iets gesoldeerd heb schiet ik wel ff wat plaatjes (als het lukt tenminste)

/lol modus on
En wie post er als tweede?
/lol modus off
Ikke, all1 heb ik die chips niet gekocht iemand die er eentje overheeft? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Dr.Roelski (en anderen die het schema exact volgens de foto's na gaan bouwen): het is niet verstandig om bij axiale elco's de plus-aansluiting van de elco op deze manier om te buigen en aan te sluiten.
De rest van de behuizing is namelijk van aluminium en is direct verbonden aan de min-aansluiting.
Mocht je wat fout doen (te heet solderen) waardoor de plus-aansluiting door de krimpkous die om de elco heenzit kan smelten, en je een kortsluiting krijgt. Sniegoet. :)
Het is natuurlijk een kans op een miljoen dat het daadwerkelijk gebeurt, maar op school zou je hier een onvoldoende voor gekregen hebben. (en het is sowieso beter om bij rechtopstaande montage gewoon radiale elco's te gebruiken. ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

kan ik uit kaj's verhaal opmaken dat de condensatoren beter liggend kunnen worden gesoldeerd op de print? of maak ik nu een hele grote fout?

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Ik heb net even een lichte status update gedaan, alle enveloppen zijn nu ingepakt, eens kijken wanneer ik langs de postkantoor kan. (* Eskimootje moet ook tape hebben die is op :| vandaar eerst de enveloppen :)

Ohw jaah check ff op GoT als je envelop heb besteld maar het is nog niet ingepakt doe ik dat meteen eventjes nl.

[ Voor 24% gewijzigd door Eskimootje op 20-04-2003 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 21:02

Dr.Roelski

Walk on ....

Ik gebruik een plastic behuizing, vandaar dat ik het zo gedaan heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 16:01
Wie kan er even een MAX233 schema maken?
De eerste die een werkende heeft krijgt van mij 2 MAX232ACPE's opgestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Kaj. schreef op 20 April 2003 @ 20:40:
Ik kan op de foto van [rml]CrazyPro in "[ IA] LCDs 8 * 24 met Intel 8032 controll"[/rml] niet goed zien of de pinafstand van de witte connector 0,1" of 0,05" is, maar ik gok het laatste.
Als het nou toch 0,1" is, kun je kijken of je jumper-bandkabel kunt gebruiken; Display heeft dat in het pakket, en het bestaat uit vertind litzedraad. En laat dat nou precies de goede dikte en stevigheid hebben voor dat soort connectoren. :)
Kaj., zou je dat nog een keer willen herhalen, maar dan op een iets andere manier? nu ben ik helemaal de kluts kwijt :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
G33rt gewoon nog 3 keer lezen dan is het best te volgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 17:22
Super__Nerd schreef op 20 April 2003 @ 21:19:
Wie kan er even een MAX233 schema maken?
De eerste die een werkende heeft krijgt van mij 2 MAX232ACPE's opgestuurd :)
Owkej dan, komtie

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jwnijenhuis/max233_lcd.PNG

Kom maar op met die chippies :P

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
DustMan4u schreef op 20 April 2003 @ 22:43:
[...]

Owkej dan, komtie

[afbeelding]

Bedankt!
Mail je adres maar naar janjaap AT treurniet DOT com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

DustMan4u schreef op 20 april 2003 @ 22:43:
[...]

Owkej dan, komtie

[afbeelding]

das een max 233 (8>

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Joh :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

G33rt schreef op 20 april 2003 @ 22:04:
[...]

Kaj., zou je dat nog een keer willen herhalen, maar dan op een iets andere manier? nu ben ik helemaal de kluts kwijt :>
Mja.. zou niet weten hoe ik het nog duidelijker uit zou kunnen leggen, maar hier is een poging.

Het zal je vast weleens opgevallen zijn dat onderdelen als IC's, displays en dergelijke een bepaald raster gebruiken, zodat je die in een universeel printje kunt drukken.
Connectoren kunnen datzelfde raster volgen om makkelijker prototypes te kunnen bouwen. Dat raster heeft een onderlinge afstand van 0,1" (inch).
Als nou die connector op de print datzelfde raster volgt, kun je de kabel gebruiken die ik aanraadde. :)
Alleen gebruiken sommige connectoren een kleiner raster omdat dat beter uitkomt, ruimte bespaart of gewoon makkelijker is. Normale bandkabel (die je ook in 40-polige ATA33-kabels tegenkomt), heeft een raster van 0,05", de jumperbandkabel waar ik het over had heeft een normaal raster van 0,1", dus dat wil zeggen dat er 0,1 inch hartafstand zit tussen twee draadjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Beetje vroeg, niet, voor zo'n uitleg? :)
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Mwoch...
Je moet toch wat als je eens niet kunt slapen... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
* Punksmurf komt net zijn bed uitstrompelen om op GoT te kijken en vraagt zich af voor Dr.Roelski en Kaj. teveel Jolt hebben gedronken 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Punksmurf op 21-04-2003 10:53 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-09 17:09
Ik heb ff een .htm gemaakt met de pics van Dr.Roelski erin: 8 * 24 LCD soldeerpics

Hij haalt dus gewoon de plaatjes van Dr.Roelski's space af omdat ik dacht dat de meeste mensen die toch al hadden, nu alleen dus als plaatjes in plaats van de bestandsnamen :) Mocht Dr.Roelski hier toch bezwaar tegen hebben haal ik het er natuurlijk gelijk weer af.

PS: de page is ook nog valid HTML 4.01 Transitional :P 8)7

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Laatst online: 13-09 17:19

Kr3Kr

Melpomene

Owk, ik krijg nogsteeds wel een cursor (knipperend), maar dat rode ledje gaat niet branden, en ik krijg ook geen text op het lcd. Iemand een id? zal ik m nog maar een keer nakijken?
Laat maar, heb het al gevonden. alles nog een keer doorgemeten, en vond 4 (!) fouten. Was laat toen ik aan het solderen was :D. nja, plaatjes van lcds met "woei!" erop hebben jullie al, dus die hoef ik niet meer te laten zien ;)
Nu nog even 3 in elkaar zetten... Danks Eskimootje

[ Voor 47% gewijzigd door Kr3Kr op 21-04-2003 12:46 ]

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 08:43
Chimera schreef op 21 April 2003 @ 11:31:
Ik heb ff een .htm gemaakt met de pics van Dr.Roelski erin: 8 * 24 LCD soldeerpics

Hij haalt dus gewoon de plaatjes van Dr.Roelski's space af omdat ik dacht dat de meeste mensen die toch al hadden, nu alleen dus als plaatjes in plaats van de bestandsnamen :) Mocht Dr.Roelski hier toch bezwaar tegen hebben haal ik het er natuurlijk gelijk weer af.

Heel netjes. In zo'n uitgebreid fotoverslag mis ik alleen toch de foto met de aansluiting op de SUB-D connector. Maar verder _/-\o_ hier heb ik denk ik wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, kan aan mij liggen, maar ik zie dat er totaal geen logische volgorde zit in het versturen van de lcd's. Ik dacht dat dit op de datum van de bevestiging van het bestellen wordt verzonden/ingepakt.

Maar nu zie ik dat er voor iemand die pas op 30 januari iets heeft besteld, al iets is ingepakt. Terwijl mijn status (26 januari) nog op "Betaling bevestigd" staat. Ik ga denk ik ook binnenkort een IA beginnen, wordt al flink miljonair, netzoals deze jongens, of deze: Wekkel in "PC-Cooling / OC-Shop afhandeling IA"

(heeft niets met Wekkel te maken, maar het gaat over de de IA-starters van die PC-Cooling / OC-Shop ...)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2003 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Lees dan het topic door :| dan zul je zien hoe logisch de volgorde is. Ik heb eerst alle enveloppen gedaan aangezien mn tape op was 8)7 maar goed jij snapt het begrip IA nog niet helemaal denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap het begrip IA heel duidelijk, een IA kan altijd een tijd duren, dat snap ik. En dat vind ik ook helemaal niet zo erg. Maar ik wilde alleen even duidelijkheid na 3 maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Ok dan heb ik nix gezegd, ik dacht dat ik toch een aardige poging deed op alles duidelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
illuware schreef op 21 April 2003 @ 12:51:
[...]

Heel netjes. In zo'n uitgebreid fotoverslag mis ik alleen toch de foto met de aansluiting op de SUB-D connector. Maar verder _/-\o_ hier heb ik denk ik wat aan.
Alle dank omtrent de foto's gaat uit naar Dr.Roelski _/-\o_ :)

[ Voor 4% gewijzigd door Chimera op 21-04-2003 14:48 ]

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Super__Nerd schreef op 20 April 2003 @ 22:53:
[...]

Bedankt!
Mail je adres maar naar janjaap AT treurniet DOT com
offtopic:
Heb jij een zus die Maaske heet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Laatst online: 12-09 11:02

Flotter

Pelipper!

Dat ik nog niet op 'Ingepakt' sta is een foutje neem ik aan? :P

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Ja flotter die van jouw pak ik vanavond nog ffies in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
offtopic:
Flotter, henk staat toch gewoon nog steeds bovenin? of vat ik t niet :/ (zie je sig)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Chimera schreef op 21 april 2003 @ 11:31:

Geen probleem!
Ik was toch niet van plan om die plaatjes op die server te laten staan en wilde al iemand vragen om ze ergens anders neer te zetten.

WOW, en nog wel in HTML 4.01 !
:Y)

Hier nog een plaatje van de sub d connector.
Let op: ik heb een verlengsnoer gebruikt en weet eigenlijk niet of de send en receive goedzit (kan omgedraaid zitten in mijn verlengsnoer)!
Kan iemand dit controleren?

Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/dr.roelski/rs232_lcd/sub_d9.jpg

P.S: nog een plaatje toegevoegd van m'n max232 chippie naast de USB chippie die ik nog moet solderen (maar kweet nog nie hoe)
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/dr.roelski/rs232_lcd/ft232bm_rs232.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg alleen maar zwarte blokjes op mijn LCD. Soldeer schema klopt helemaal. Iemand enig idee hoe dit kan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Dr.Roelski schreef op 21 april 2003 @ 16:12:
[...]

Geen probleem!
Ik was toch niet van plan om die plaatjes op die server te laten staan en wilde al iemand vragen om ze ergens anders neer te zetten.

WOW, en nog wel in HTML 4.01 !
:Y)

Hier nog een plaatje van de sub d connector.
Let op: ik heb een verlengsnoer gebruikt en weet eigenlijk niet of de send en receive goedzit (kan omgedraaid zitten in mijn verlengsnoer)!
Kan iemand dit controleren?

[afbeelding]

P.S: nog een plaatje toegevoegd van m'n max232 chippie naast de USB chippie die ik nog moet solderen (maar kweet nog nie hoe)
[afbeelding]
Mijn .htm haalt ze zoals gezegd van jouw webspace... Ik heb niet genoeg ruimte op mijn @Home account, maar ik maak wel ff een gratis account aan bij Tripod (die banner maakt niet zo heel veel uit...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Chimera schreef op 21 April 2003 @ 16:53:
[...]

Mijn .htm haalt ze zoals gezegd van jouw webspace... Ik heb niet genoeg ruimte op mijn @Home account, maar ik maak wel ff een gratis account aan bij Tripod (die banner maakt niet zo heel veel uit...)
Heeft geen haast, ik gebruik de webspace voorlopig toch nergens anders voor.

edit: hoofdpagina aangepast
http://www.home.zonnet.nl/dr.roelski/index.html

[ Voor 11% gewijzigd door Dr.Roelski op 21-04-2003 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
OK, heb ff een account aangevraagd, pics geupload en een .htm'metje gemaakt...

En hier is ie dan: [url=http://chimera_lcd.tripod.com/]LCD: 8*24 soldeerpics[/url]

De pics heb ik geupload naar Tripod dus Dr.Roelski: als je je ruimte nodig hebt kan je ze wat mij betreft verwijderen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
Dr.Roelski schreef op 21 April 2003 @ 16:12:
[afbeelding]
http://www.casejunkies.co....php?upn=030001&hl_id=217
Wel offtopic maar wel handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Mag ik misschien vragen of lading 2 lcds al binnen is Eskimootje? Ik hoopte em ergens in de meivakantie te ontvangen, maar voor zover ik kan zien zit dat er niet in. Jammer ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flotter
  • Laatst online: 12-09 11:02

Flotter

Pelipper!

Punksmurf schreef op 21 april 2003 @ 15:38:
offtopic:
Flotter, henk staat toch gewoon nog steeds bovenin? of vat ik t niet :/ (zie je sig)
offtopic:
Mja, 't is alweer een tijdje geleden dat ik m'n icon/sig veranderd heb. Toen ik het erin zette werd Henk 'Tweaky' genoemd.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chimera schreef op 21 april 2003 @ 18:11:
OK, heb ff een account aangevraagd, pics geupload en een .htm'metje gemaakt...

En hier is ie dan: [url=http://chimera_lcd.tripod.com/]LCD: 8*24 soldeerpics[/url]

De pics heb ik geupload naar Tripod dus Dr.Roelski: als je je ruimte nodig hebt kan je ze wat mij betreft verwijderen... :)
Die doet het nu dus al niet meer omdat je te veel verkeer hebt gehad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
offtopic:
toen was ik hier zeker nog niet of ik heb t niet meegekregen... maar uh, henk rulez tweaky!!!! :P

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Jaap
Pizzaman schreef op 21 April 2003 @ 14:50:
[...]

Heb jij een zus die Maaske heet :?
offtopic:
Ja, ken je haar :?

Dustman4u, je chippies liggen op mn stapel uitgaande post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Verwijderd schreef op 21 April 2003 @ 18:59:
[...]

Die doet het nu dus al niet meer omdat je te veel verkeer hebt gehad :D
Wow, hoeveel keer is 't gedownload dan?
Of is die limiet zo laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.Roelski schreef op 21 April 2003 @ 20:03:
[...]

Wow, hoeveel keer is 't gedownload dan?
Of is die limiet zo laag?
Riiiggggghhhhttt....... :? Nu doet ie het dus weer, maar ik zweer dat er net stond toen ik keek dat je de limieten al had overgeschreven ofzo. Maar hij doet het :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
dat wordt dan ook per 2 uur berekend..dus na max 2 uur gaatie weer online :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera
Heb ff gekeken: had 68,3MB verkeer, de hele site is 2.8MB (volgens hun berekeningen, op mijn HD is ie 2.961.449 :P), dus: 68,3 / 2.8 => 24 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij http://www.roth-elektronik.com/ hebben ze adapterprintjes naar DIP voor dat soort spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[img]=http://sales.goldmine-elec.com/Images/Products/G1317CL.jpg[/img]

he wat hebben jullie nou nog moeten dokken voor dat display hier staat ie voor

4,94 dollar

http://sales.goldmine-elec.com/prodinfo.asp?prodid=3438

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 7 euri betaald, maar die van 4,94 zal wel vanuit de US zijn en dus wel veel meer verzendkosten er bovenop krijgen. Boeiend eigenlijk. Zoveel is 7 euro voor een lcd al niet :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Verwijderd schreef op 21 april 2003 @ 21:52:
[...]

Bij http://www.roth-elektronik.com/ hebben ze adapterprintjes naar DIP voor dat soort spul.
Bij nieuwe printen staat ie niet, en voor online katalogus moet je inloggen :(
Enig idee of dat ergens in Nederland te koop is?
Ik heb overigens al een inkoopaktie lopen voor een printje met FT232, maar heb nog adapterprintje nodig voor de FT245

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enig idee of dat ergens in Nederland te koop is?
Conrad heeft wat maar niet alles.

Zal morgen op m'n werk wel even bij roth kijken, heb nl een account daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezocht beta testers voor de lcdstudio vt100 driver.( die driver voor je display dus)

mochten er mensen zijn die met de oude versie stabiliteits problemen haden gelieve zich te melden op
luister hier voor email :)

of kijk is in mn profiel natuurlijk :)
Ik heb van yarv wat spul gekregen en aangezien ik zelf zo'n display heb draaien kon ik iets makkelijker dingen uit proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DoD Cerberus schreef op 20 April 2003 @ 21:12:
kan ik uit kaj's verhaal opmaken dat de condensatoren beter liggend kunnen worden gesoldeerd op de print? of maak ik nu een hele grote fout?
Dat heb je gedeeltelijk fout: Axiale Condensatoren zijn ervoor bedoeld om op de printplaat te liggen. Die moet je dan ook liggend vastsolderen. Radiale condensatoren (met 2 pootjes aan 1 kant) zijn ervoor bedoeld om te staan. Die kun je dus gewoon staant vast solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Voor degene die hierin nog geinteresseerd zijn: er is een beginnetje gemaakt met het solderen aan een plcc chippie.
Oef! Dat valt niet mee! (8>

Hier de link: http://www.home.zonnet.nl/dr.roelski/ft232bm/index.html

Of maar gelijk het plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/dr.roelski/ft232bm/ft232bm_v1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft hier iemand nog een hint om de cursor naar (0,0) te krijgen. getest in kermit.. een hyperterm achtig ding. ctrl-l reset normaal naar 0,0 maar je kan met ctrl-b en ctrl-v het reset punt verplaatsten.
Weet er iemand een manier om dit terug te zetten.

ps of andere nuttige codes zoals cursor uit ed. de aanwezige documentatie is namelijk niet correct.
vr.gt. herman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Iemand had toch de source code zoals die nu geprogrammeerd is op het display?
Daar moet het uit te halen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heej roelski oplette dat de pootjes van je usb ic niet afbreken ;).
is er ergens meer info te vinden over dit ic? is er al software voor? en waar kan het gekocht worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Info over welk ic? De FT232BM?

http://www.ftdichip.com/FTProduct.htm

Software? Dit is gewoon een com poort op USB.

Meer topics hier over:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/611546
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/495295
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/659703

Geen idee waar en of hij nog te koop is. Soms staan ze nog op laupro.

P.S: het is echt een crime om een plcc chip zwevend te solderen, dus een print is een must om hieraan te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 21:49

DoD Cerberus

blabla!

Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 00:30:
[...]

Dat heb je gedeeltelijk fout: Axiale Condensatoren zijn ervoor bedoeld om op de printplaat te liggen. Die moet je dan ook liggend vastsolderen. Radiale condensatoren (met 2 pootjes aan 1 kant) zijn ervoor bedoeld om te staan. Die kun je dus gewoon staant vast solderen.
dat had ik al bedacht, degene die je bij de ia krijgt zijn toch axiaal?

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr.Roelski schreef op 22 April 2003 @ 02:27:
Iemand had toch de source code zoals die nu geprogrammeerd is op het display?
Daar moet het uit te halen zijn.
Ja dat wel maar mijn binair is niet zo goed :) En er zijn maar 10 mensen die dat snappen eh :)

Maar als er nog mensen zijn die dat schermpje aan lcdstudio hebben hangen.. en een drivertje kunnen testen.. gaarne :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RE 460 EP

Afbeeldingslocatie: http://vanleusden.xs4all.nl/images/re460zo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Nope, hij zit er niet tussen.
Ik heb 8 bij 8 nodig (plcc-32)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:10

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Dr.Roelski schreef op 22 April 2003 @ 12:36:
[...]

Nope, hij zit er niet tussen.
Ik heb 8 bij 8 nodig (plcc-32)
Hij zit er WEL tussen. Rechtsboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 11:18:
[...]

Ja dat wel maar mijn binair is niet zo goed :) En er zijn maar 10 mensen die dat snappen eh :)

Maar als er nog mensen zijn die dat schermpje aan lcdstudio hebben hangen.. en een drivertje kunnen testen.. gaarne :)
jouw binary is idd niet zo goed :P er zijn 10 soorten mensen, zij die binary kennen en zij die dat niet kennen (k neem aan dat je die bedoelde :P)

enneh die source enzo, tenminste k d8 dat die ertussen zat in c en/of basic:

[rml]ispierings in "[ IA] LCDs 8 * 24 met Intel 8032 controll"[/rml]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

sebastius schreef op 22 April 2003 @ 12:44:
[...]

Hij zit er WEL tussen. Rechtsboven.
Owja!!!
Ik zat naar de buitenste ring te kijken. Is dus verloop voor 2 type ic's!

Enig idee wat dat moet kosten en of ze ook aan particulieren leveren?
Misschien is het makkelijker om het zelf te (laten)maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De RE 460 EP kost iets van 26 Euro excl btw, ik weet niet of de modules ook los verkopen.
Roth verkoopt niet aan particulieren direct, je zal dan een van hun dealers moeten bellen.
Zelf maken zal niet meevallen, futurlec kan dit ook niet maken, ik spreek uit ervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Hmm.. toch maar zelf maken dus. Prijs is veel te hoog.
Heb lichtbak in kelder staan (nog nooit gebruikt), en printen heb ik ook liggen, alleen het doen is het probleem.
Ets en ontwikkelspullen moet ik overigens ook nog kopen.
Komt binnenkort wel een keertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 08:01

El_Quedro

Pininfarina

Weet iemand trouwens of het mogelijk is om er een infrarood ontvanger/verzender op aan te sluiten en de lcd met een batterij of iets dergelijks aan te sluiten? zodat je er zegmaar een hele coole (wel grote :+ ) afstandbediening van zou kunnen bouwen?

Ik ben echt een elektronika n00b maarja... je weet maar nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
uhm je kan die microcontroller programmeren en er zijn nog aansluitingen over...
dus ipc moet t kunnen...

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

El_Quedro schreef op 22 April 2003 @ 15:50:
Weet iemand trouwens of het mogelijk is om er een infrarood ontvanger/verzender op aan te sluiten en de lcd met een batterij of iets dergelijks aan te sluiten? zodat je er zegmaar een hele coole (wel grote :+ ) afstandbediening van zou kunnen bouwen?

Ik ben echt een elektronika n00b maarja... je weet maar nooit :)
// Sarcasme modus aan
En ik wil m'n ford escord 350 km/h laten rijden.
Ik ben een auto-n00b.. maar je weet maar nooit :)
// Sarcasme modus off
Maar idd, als je de controller zelf gaat programmeren, en als je het voor elkaar krijgt het signaal van de afstandsbediening na te bootsen (daar zijn voorbeeldprogramma's voor), en als je er een toetsenbordje op weet te krijgen, en als..... 8)7

Je kan natuurlijk ook een bestaande afstandsbediening eronder plakken met duct-tape, en het display uit de 9V battery voeden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
nja dr.roelski, het KAN wel... alleen t lijkt me niet dan een electronica n00b dat voor elkaar krijgt 8)7 :P

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Als hij een electronica n00b is EN een programmeer GOD kan hij het wel voor elkaar krijgen :)

Maar wat wil je eigenlijk op het display weergeven?
"u heeft zojuist nederland 3 gedrukt"? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
LOL ja mss wel :P

maar je zou een soort universele ab kunnen maken, er zijn er wel meer met displays. dan wisselt de functie van de knoppen (bijvoorbeeld als je naar een ander apparaat schakelt) en die functies staan dan op t display...

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Quedro
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-08 08:01

El_Quedro

Pininfarina

Dr.Roelski schreef op 22 april 2003 @ 16:44:
Als hij een electronica n00b is EN een programmeer GOD kan hij het wel voor elkaar krijgen :)

Maar wat wil je eigenlijk op het display weergeven?
"u heeft zojuist nederland 3 gedrukt"? :(
Niet perse.. maar misschien welk kanaal ben je aan het kijken, tijd, als je muziek aan het luisteren ben, mp3 progress, naam liedje... weer, you name it ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eskimootje;

Een paar dagen geleden heb ik je via Mirc gevraagd of je me terug zou toevoegen aan Laupro zodat ik ook op de hoogte kon blijven v/d status v/d IA. Aangezien ik je al betaald heb, zou ik dit erg op prijs stellen mocht je dit weldra doen.

thx :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
timdeh: je pakketje is ingepakt en zal ik met de rest op de post sturen het is helaas niet mogelijk om je weer toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eskimootje schreef op 22 April 2003 @ 17:06:
timdeh: je pakketje is ingepakt en zal ik met de rest op de post sturen het is helaas niet mogelijk om je weer toe te voegen.
Thx :)

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Laatst online: 13-09 17:19

Kr3Kr

Melpomene

Ja, en nu weer even over de lcds 8)7
Weet iemand waar ik de benodigde winamp visual kan krijgen voor lcdstudio?

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

staat in je lcd studio mapje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 17:29
moet bij deze lcd eiglijk de controler zo dichtmogelijk bij de lcd zitten of mag er ook een metertje kabel tussen zitten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski

Dr.Roelski

Walk on ....

Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 00:22:
Gezocht beta testers voor de lcdstudio vt100 driver.( die driver voor je display dus)

mochten er mensen zijn die met de oude versie stabiliteits problemen haden gelieve zich te melden op
luister hier voor email :)

of kijk is in mn profiel natuurlijk :)
Ik heb van yarv wat spul gekregen en aangezien ik zelf zo'n display heb draaien kon ik iets makkelijker dingen uit proberen.
Die griet kan ik niet verstaan, en in je profiel staat geen e-mail adres.
Nog beta testers nodig?!? :Y)
moet bij deze lcd eiglijk de controler zo dichtmogelijk bij de lcd zitten of mag er ook een metertje kabel tussen zitten??
Metertje zal wel gaan denk ik, in feite gaan er alleen TTL rs232 signalen overheen met 9600 baud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
Dr.Roelski, je hebt me op een idee gebracht, ik heb nog twee FT232BM chippies liggen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeze-o
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-12-2022

Freeze-o

Een D00D Avatar

Is er nou al een sim-pel schema voor de n00bs?
ik zag dat getekende ding wel maar das ook niet Uberduidelijk :X

Dell Precision Rack 7910

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn nu dacht ik 3 schema's gepost. Zit daar niets tussen wat duidelijk genoeg is?? En als je eventjes wat langer kijkt naar zown plaatje en gewoon alle lijntjes volgt, dan kan zelfs een n00b uit zown schema komen. Een beetje je best doen kan geen kwaadt toch?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2003 22:15 . Reden: spelfout(en) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 17:29
wat is er nou in godsnaam zo moeilijk aan een schema.
niet dat ik pro ben maar het is gewoon een kwestie van lijntjes volgen en er de tijd voor nemen. als je het rustig doet is er niks aan! kind kan de was doen.

print het schema desnoods uit en zet een streep door elk lijntje dat je verbonden hebt.
dan moet het zeker goed komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:31
Ik heb er anderhalve meter kabel tussen zitten, staat nu heel mooi in een behuizinkje naast me monitor :D thnx to Eskimootje en Yarvieh en alle anderen natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Dirickteur schreef op 22 April 2003 @ 21:56:
Ik heb er anderhalve meter kabel tussen zitten, staat nu heel mooi in een behuizinkje naast me monitor :D thnx to Eskimootje en Yarvieh en alle anderen natuurlijk
Pics! ;) Wat voor behuizing heb je gemaakt? Ik d8 zelf aan plexi eiglijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou Mijn dank ik Groot Eskimootje , Het LCD-tje draait alleen is de software van LCDstudio een beetje instabiel, maar daar wordt aan gewerkt heb ik gelezen.. (we wachten af)

Verder zoek ik eigenlijk de link hoe je het lcd schermpie kon omtoveren, zodat je een backlight hebt. maar kan het niet vinden ;-( dus als iemand het weet .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Eskimootje kan je dit uitleggen:
G33rt € 35,12 18 Betaling bevestigd 30-01-2003 14:45
radix € 33,50 5 Betaling bevestigd 30-01-2003 18:40
Leejow € 17,86 5 Ingepakt 30-01-2003 19:31
rataplan € 18,76 14 Ingepakt 30-01-2003 22:14
waarom hebben sommige mensen later dan mij de lcd al ingepakt gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Omdat jij een pakketje heb en hun een envelop. Heb ik geloof ik al vermeld in dit topic, was omdat mn tape op is, je lcd komt heus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
heb je al tape trws eskimootje?

en je had toch ook nog examens ofzow of is dat al gedaan (soz als ik daar overheen heb gelezen..)?

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er waren wat mensen waaronder mijzelf die wat stabiliteits problemen hadden met de vt100 driver.

Ik heb daarom een midagje zitten debugen met yarv. Echer het is enorm lastig uit te legen wat er nou precies mis gaat :)

Daarom heeft yarv in zijn oneindige wijsheid mij maar laten klooien met de driver en zie hier..

http://www.xs4all.nl/~poo...weakers.net/vt100_hp1.zip

De volmaakte VT100 driver. Deze is gegarandeerd goed .. ( door eskimootje getest )

bug reports, systeem crashes, omwaaiende bomen aub melden op herman@lcdstudio.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 22:50:
Ik heb daarom een midagje zitten debugen met yarv. Echer het is enorm lastig uit te legen wat er nou precies mis gaat :)
Kort door de bocht is 't een timig probleem, ding kan geen constante datastroom op 9600 baud hebben, sommige operaties duren wat langer op de cpu en laat ie wat steekjes van z'n inkomende datastroom vallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
Pics komen eraan, nokia7650 ligt nogal dwars :S ik heb de mijne gemaakt net als die van Rebels, zie het bovenste plaatje op vanakkeren.xs4all.nl/~lcd De bovenste is dus hoe mijn behuizinkje er ongeveer uitziet (had ik maar zo'n gave LCD), de rest zijn brakke plaatje van mijn werkende LCD :D

Behuizing gemaakt van 3mm plexiglas, aan elkaar gelijmd met hoekprofieltjes aan de binnenkant en een omgebogen ijzeren haakje voor het 'schuine' stuk en daarover klevend traanplaat zegmaar. Alles is te koop bij de Gamma.

Pics komen asap

Edit - server down voorlopig :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Dirickteur op 05-05-2003 01:16 . Reden: verkeerde link :s ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
Huhm gegarandeerd goed :) dat zou mooi zijn :D maar tot nu toe nog geen omvallende bomen hiero :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat is ook maaris wat plaatjes doen dan ;)

Deze is te vinden in de vt100 driver ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~poorterm/lcdstudio/tweakers.net/pics/credits.jpg
beetje ascii art.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~poorterm/lcdstudio/tweakers.net/pics/eekhorn.jpg
de rest kan je vinden op

http://www.xs4all.nl/~poorterm/lcdstudio/tweakers.net/pics/

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2003 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
hey Yarvieh, ik krijg opeens deze error bij LCD-studio bij het opstarten:

Microsoft Visual C++ Runtime Library
Runtime Error!

Program: C:\Programs\LcdStudio\Designer.exe

This application has requested the Runtime to terminate it in a unusual way.
Please contact the application's support team for more information.

En dan nokt ie ermee, opnieuw starten, zelfde error, reboot geen zin.
Er staat nog wel Welcome to LcdStudio op mn display.

=Edit= opeens krijg ik nu wel mn schermpjes, maar er staat geen icoontje in mn tray en kan nog steeds geen Designer starten...

=Edit2= verwijderd en opnieuw geinstalleerd en hij doet het weer gelukkig 8) 8) 8)

[ Voor 32% gewijzigd door Dirickteur op 23-04-2003 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het nog is hebt.. probeer het procces "Lcdstudio2.exe " in je taskmanager is te killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
Dat had ik al geprobeerd, maar still doesn't work. Dus alles eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd, draait weer als een zonnetje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gokzmaar dat je een rotte plugin geinstaleerd had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Eskimootje schreef op 22 april 2003 @ 22:27:
Omdat jij een pakketje heb en hun een envelop. Heb ik geloof ik al vermeld in dit topic, was omdat mn tape op is, je lcd komt heus wel.
ah, bedankt. had ik denk ik gemist, per ongeluk pagina overgeslagen denk ik B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-07 09:37

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

waar staat de verzend volgorde ik kan hem namelijk nie vinden :(

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.