[EL]USB chip FT232 toepassing(en)

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al zegt, ben ik op zoek naar toepassingen voor de FT232AM/FT232BM USB chip. Fabrikant FTDI, datasheet

er zijn hier al wat topic's en inkoopacties over begonnen, maar ik wil graag eerst wat meer info.

ik heb 't volgende schema in elkaar gezet:
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~cappelle/got/ftdi1.gif

nu zijn mijn vragen:

1- als ik bovenstaande schakeling 2x maak, en ik installeer de virtual comport drivers van de fabrikant, dan zou ik dmv het aan elkaar knopen van de GND->GND, Txd->Rxd en Rxd ->Txd toch een null-modem netwerk verbinding moeten kunnen opstellen? (heeft iemand hier ervaring mee?)

2- die EEPROM die je erop aan kunt sluiten, waar dient deze voor, en is deze makkelijk te programmeren?

3- iemand nog andere (betere/leukere) toepassingen? (want mij lijkt 't wel leuk om met m'n USB poorten te knutselen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11-2005

Relix

Aerith Gainsborough - Cetra

yups, ik heb al wat ervaring met die chips idd. Het EEPRom is normaal makkelijk te programmeren, maar met mijn experiment-proggie gaat het niet zo goed. Het dient om de ProductID, VendorID, Manufacturer, ManufacturerID, Description, Serial Number, ... en ga zo maar door te programmeren, zodat windows het apparaat herkent aan die dingen (dus met PID en VID enzo dat je hebt geprogrammeerd).

Ik heb al gedacht aan een hardware MP3-decoder (of zelfs encoder) voor de PC, digital baybus, ...

Het is idd wel cool ja :p

If you come here... you'll find me... I promise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Roelski
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-09 21:02

Dr.Roelski

Walk on ....

Deze chip is niets meer dan een com poort via usb.
Bedenk maar iets wat je normaal via com poort doet, en je hebt je 'nieuwe' toepassing.
Ik heb de chips ook in huis, maar heb helaas nog geen tijd gehad om iets in elkaar te zetten.
Heb ook de ft245 (parrallel), welke mij eigenlijk veel interesanter lijkt. Alleen moet daar wat meer aan geprogrammeerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relix
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11-2005

Relix

Aerith Gainsborough - Cetra

ja voor de MP3-decoder zou je 245 moeten hebben, geen 232...

If you come here... you'll find me... I promise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

iemand al ervaringen met het gebruik van meerdere van deze chippies op dezelfde usb bus ?

IP Rocks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
redguy schreef op 30 November 2002 @ 20:55:
iemand al ervaringen met het gebruik van meerdere van deze chippies op dezelfde usb bus ?
dat zou wel moeten werken, je moet dan wel EEPROM's gebruiken

zie datasheet:
EEPROM is also required for applications where multiple
FT232BM’s are connected to a single PC as the drivers rely on a unique serial number for each device to bind
a unique virtual COM port to each individual device.
Pagina: 1