www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS
send me the chips..........
ik heb de andere firmware werkend (proggen vanaf adres 10000h.....

inclusief blok spectrum analyser (super gaaf op zo'n display...)
thanks Yarvieh voor de info

[ Voor 31% gewijzigd door Der_Rudy op 26-05-2003 16:24 ]
www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS
Netjes, maar heeft dit nog gevolgen voor andere software? (ReconLCD b.v.)Der_Rudy schreef op 26 mei 2003 @ 16:09:
JIPPIE het is gelukt....
ik heb de andere firmware werkend (proggen vanaf adres 10000h.....)
![]()
[afbeelding]
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Ik moet eerst nog wat onderdeeltjes halen bij de Conrad/ Dil. Toch deze week maar eens doen.
(ik moet zeggen vindt het hier erg gaaf....... jammer dat het rode ledje aanblijft (zijknippertje.....???))
[ Voor 4% gewijzigd door Der_Rudy op 26-05-2003 17:27 ]
Beter!!! Toch m'n chippie maar eens opsturen danDer_Rudy schreef op 26 mei 2003 @ 17:27:
dit heeft zeker gevolgen voor ReconLCD en dergelijken maar ik ben er van overtuigd dat de heren programmeurs meer waarde hechten aan de nieuwe functies dan aan het werk om het om te proggen ...... correct me if i'm wrong
(ik moet zeggen vindt het hier erg gaaf....... jammer dat het rode ledje aanblijft (zijknippertje.....???))
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Dus wat ik kan doen is een Checkbox toevoegen bij de instellingen, die toelaat de nieuwe firmware aan te sturen.
Ik kan dan nog eventueel dan wat tags toevoegen voor bv. het wijzigen van karakterset. Ook zal ik eens zien hoe ik zo'n spectrum analyser kan maken. En eventueel een editor voor Custom Chars.
Je ziet maar wat jullie doen
Als dan iemand de software kan uittesten of hij het doet zou ook wel handig zijn. Evt. ben ik ook wel geïnterseert voor de nieuwe firmware. Maar dan zou ik het liefst een andere Chip hebben voor die firmware. (Welke ?)
Ik neem aan dat er heel wat mensen zijn die deze firmware willen hebben. Ga je dit centraal ergens regelen?Der_Rudy schreef op 26 mei 2003 @ 16:09:
JIPPIE het is gelukt....
<knip>
Verwijderd
Weet je al of deze firmware ook in die intel chipjes gaat passen of moet je dit eerst nog testen? Ik wil de mijne wel als test exemplaar opsturen maar als ze het niet doen, kan je dan oook weer de oude firmware terug zetten, anders heb ik natuurlijk niets meer. En welke chipjes kan je anders het beste aanschaffen om te zorgen dat het wel werkt?
Verwijderd
en in de andere een AMD 28F020
der zijn dus een hoop verschillende ictjes gebruikt
no worry....
ik kan hier alles bakken wat er maar is.... dus .. ik ga ieder chippie testen voor het hier weer de deur uit gaat dus.......
uiteraard blijft mijn aanbieding staan zoals hij stond....
Voor iedereen op tweakers bak ik gratis het eprommetje om, mocht het onverhoopt zo zijn dat het niet wil met jouw prommetje zorg ik dat de oude software er weer in komt of dat ik in overleg alleen voor die gevallen een nieuw prommetje lever tegen een scherpe prijs.
gewoon even contact opnemen via mail en dan krijg je mijn adres waar je het prommetje heen stuurt met een gefrankeerder en geadresseerde retour enveloppe en dan heb je hem snel weer terug, mensen in de buurt van Alkmaar mogen ook langskomen ... klaar terwijl u wacht ;-)
Wat kost zon "prommetje" los?Der_Rudy schreef op 27 May 2003 @ 00:05:
Heren heren,
no worry....
ik kan hier alles bakken wat er maar is.... dus .. ik ga ieder chippie testen voor het hier weer de deur uit gaat dus.......
uiteraard blijft mijn aanbieding staan zoals hij stond....
Voor iedereen op tweakers bak ik gratis het eprommetje om, mocht het onverhoopt zo zijn dat het niet wil met jouw prommetje zorg ik dat de oude software er weer in komt of dat ik in overleg alleen voor die gevallen een nieuw prommetje lever tegen een scherpe prijs.
gewoon even contact opnemen via mail en dan krijg je mijn adres waar je het prommetje heen stuurt met een gefrankeerder en geadresseerde retour enveloppe en dan heb je hem snel weer terug, mensen in de buurt van Alkmaar mogen ook langskomen ... klaar terwijl u wacht ;-)
* Gutteguttegut wil er wel 1 origineel en 1 geflashed hebben
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Gutteguttegut moet je even via mail contact opnemen dan kan ik nog even het een en ander uitzoeken en het is niet de bedoeling dat het hier een IA gaat worden......
mrUfip firmware is te vinden op / via www.pjrc.com
[ Voor 11% gewijzigd door Der_Rudy op 27-05-2003 11:16 ]
wat wel?msentinelb schreef op 25 May 2003 @ 20:26:
Ik meet geen -9 volt op pin 6.
met een hamer past alles
Zijn deze gegevens bekend? Ik wil het LCD aansturen vanuit visual basic. Dus als iemand deze gegevens heeft. Graag !Verwijderd schreef op 26 mei 2003 @ 17:53:
Ik zal er wel ondersteuning voor kunnen gevenma dan wil ik wel weten welke commando's dat het LCD ondersteund. Dus bv. Hoe maak ik het scherm leeg? Hoe ga ik een plaats naar boven en of naar links? Hoe verander ik van karakter set?
Quod licet lovi, non licet bovi
Heb je toegevoegd aan icq. Ik woon trouwens niet zo heel erg ver van Alkmaar, en kom er dus wel eensDer_Rudy schreef op 27 May 2003 @ 11:14:
Gutteguttegut moet je even via mail contact opnemen dan kan ik nog even het een en ander uitzoeken en het is niet de bedoeling dat het hier een IA gaat worden......
Volgens mij is het al eens genoemd, maar hier de links op een rijtje:MrDry schreef op 27 mei 2003 @ 11:43:
[...]
Zijn deze gegevens bekend? Ik wil het LCD aansturen vanuit visual basic. Dus als iemand deze gegevens heeft. Graag !
Firmware: http://www.davidgillham.com/tech/pjrc/
Commando's: http://www.pjrc.com/tech/mp3/lcd_protocol.html
Optionele buttons: http://www.pjrc.com/tech/mp3/pushbutton_info.html
Mag ik uit het plaatje concluderen dat er ook al een werkende plugin is voor lcdstudio?Der_Rudy schreef op 26 May 2003 @ 16:09:
JIPPIE het is gelukt....
![]()
[afbeelding]
Zijn er nog betatesters nodig die dit uitvoerig moeten bestuderen?

Ziet er in ieder geval zeer cool uit!!!
Verwijderd
http://www.voti.nl/docs/lcd-4.pdf
(op die site zijn dezelfde displays te koop maar dan met die nieuwe firmware voor € 25,- dus wij hebben ze echt een stuk goedkoper)
Als ik dat had geweten had ik nog wat bij de prijs gedaanRalpy schreef op 27 May 2003 @ 15:03:
hier staat ook nog info over dat display en hoe aan te sturen, niet dat er iets nieuws staat, maar een beetje overzichtelijker.
http://www.voti.nl/docs/lcd-4.pdf
(op die site zijn dezelfde displays te koop maar dan met die nieuwe firmware voor € 25,- dus wij hebben ze echt een stuk goedkoper)

Verwijderd
En dan had ik em net zo goed daar kunnen halenEskimootje schreef op 27 May 2003 @ 16:40:
[...]
Als ik dat had geweten had ik nog wat bij de prijs gedaan![]()
Verwijderd
maare waar komen die dingen eigenlijk vandaan?
overschotje ofzo? Waar zijn ze voor gemaakt?
Thanx...ga ik eens lekker mee klooien in vb !Dr.Roelski schreef op 27 mei 2003 @ 11:57:
[...]
Volgens mij is het al eens genoemd, maar hier de links op een rijtje:
Firmware: http://www.davidgillham.com/tech/pjrc/
Commando's: http://www.pjrc.com/tech/mp3/lcd_protocol.html
Optionele buttons: http://www.pjrc.com/tech/mp3/pushbutton_info.html
Verwijderd
Neem maar een kijkje bij mijn code als je iets niet weet
Voor de rest er is een kleine verbetering gebeurd aan ReconLCD
Nieuwe tags (winamp bitrate, sample rate, stereo/mono) en een bugfix
->> www.reconlcd.tk
Ik denk ook dat de bestaande software blijft werken omdat de nieuwe firmware een uitbreiding is op de huidige qua functies en ook VT100-commando's begrijpt
IK ga er vanavond maar eens mee spelen. Het ontgaat mij nog even hoe ik de de cursorpositie moet instellen.Verwijderd schreef op 28 mei 2003 @ 03:53:
[...]
Neem maar een kijkje bij mijn code als je iets niet weet't Is wel Delphi 5 Geen VB
1
2
3
4
5
6
7
8
| Position Cursor Set the cursor to an absolute position. The row and column positions are zero based. For example, to set the cursor to the fourth character on the second row of the display, 0x5C 0x42 0x23 0x21 would be sent. Transmit: 0x5C 0x42 <column+32> <row+32> Receive: nothing |
Hoe stuur je die ASCII codes naar je COM poort? Gewoon als string, dus met ASC("0x5C") ASC("0x42") ??? Volgens mij wordt dat nix.
[ Voor 4% gewijzigd door MrDry op 28-05-2003 12:00 ]
Verwijderd
http://www.btinternet.com...ics_character_definer.htm
\D00 4<4.*/!!
[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2003 13:18 ]
init:
5C hex = 92 dec
42 hex = 66 dec
column + 32 (in dit voorbeeld moet dat dus 3 + 32 = 35 zijn)
23 hex = 35 dec
row + 32 (in dit voorbeeld moet dat dus 1 + 32 = 33 zijn)
21 hex = 33 dec
je print dus achter elkaar naar je compoort: chr(0x5C), chr(0x42), chr(0x23), chr(0x21)..
vb:
1
| MSComm1.Output = chr(&h5C) + chr(&h42) + chr(&h23) + chr(&h21) |
met een hamer past alles
\D01) * $.$1.Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 13:16:
\D00 4<4.*/!!
[ Voor 19% gewijzigd door Punksmurf op 28-05-2003 15:03 ]
met een hamer past alles
je hebt zeg maar 3 delen: lcd / gesoldeerde schakeling / com-aansluiting.
nu wilde ik het volgende doen, schakeling zo dicht mogelijk bij compoort en dan wat draad naar lcd, maakt dit uit?
Niet dat het opeens te lang duurt (reactietijd of zo) en dat ik de schakeling beter dichtbij lcd kan zetten en dan draad naar compoort
ok dan, weet ik weer genoeg en ga ik weer lekker verder prutsen
[ Voor 12% gewijzigd door Niek_ op 28-05-2003 16:50 ]
En als ie dan op bij LCD \B#! zet dan klopt datPunksmurf schreef op 28 May 2003 @ 14:53:
vb:
Visual Basic:
1 MSComm1.Output = chr(&h5C) + chr(&h42) + chr(&h23) + chr(&h21)
Ik kan me nog herinneren dat ik vroeger ook altijd zo liep te kloten met die escape codes voor de printer.
Kan iemand mij vertellen waarom het lcd niet reageerd op de codes maar ze afdrukt? Probleem met omzetting Hex naar Dec?
Je hebt al wel de aangepaste firmware voor het LCD (die Der Rudy dus op z'n LCD heeft staan) ? * Creepy gokt van niet namelijk..MrDry schreef op 28 May 2003 @ 18:24:
[...]
En als ie dan op bij LCD \B#! zet dan klopt dat
Ik kan me nog herinneren dat ik vroeger ook altijd zo liep te kloten met die escape codes voor de printer.
Kan iemand mij vertellen waarom het lcd niet reageerd op de codes maar ze afdrukt? Probleem met omzetting Hex naar Dec?
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Uh....nee dus. Veranderd dat de zaak dan? Dan kan ik die codes niet gebruiken? Welke heb ik dan nodig?Creepy schreef op 28 mei 2003 @ 18:26:
[...]
Je hebt al wel de aangepaste firmware voor het LCD (die Der Rudy dus op z'n LCD heeft staan) ? * Creepy gokt van niet namelijk..
Ik kan toch niet zomaar ff me eprom flashen? (zoals bios)
[ Voor 11% gewijzigd door MrDry op 28-05-2003 18:33 ]
Verwijderd
Download die eens
Onder de map /lcd/Help/ LCD User's guide.doc
Pagina 5
verder heb ik nog niets binnen gekregen....
PS sayang001 nog bedankt voor de candybar..... lekker hoor (is niet nodig hoor heb al een slecht figuur ;-) )
* Creepy meld maar even tussen neus en lippen door dat dit misschien best wel eens te vinden was geweest als je het topic een beetje doorgelezen had... misschien hoor...MrDry schreef op 28 May 2003 @ 18:31:
[...]
Uh....nee dus. Veranderd dat de zaak dan? Dan kan ik die codes niet gebruiken? Welke heb ik dan nodig?
Ik kan toch niet zomaar ff me eprom flashen? (zoals bios)
Verwijderd
Is er een layout van zo'n flashboard (geschikt voor het LCD) beschikbaar? Misschien kan ik het flashen zelf doen.
Ik heb hier zelf de ALLWRITER van System General staan deze kan meer dan 8000 verschillende componenten bakkendus ook inclusief alle flashroms zoals in de displays gebruikt.
Ik bied in dit topic dan ook gratis aan om voor iedereen die een display heeft gekocht in dit topic of die hem toevallig heeft liggen, de flashrom te bakken. het enige wat je hoeft te doen is de rom op te sturen samen met een voldoende gefrankeerde en geadresseerde retour enveloppe.
als je (of iemand anders) gebruik wil maken van deze service hoef je alleen maar even een verzoekje te doen via e-mail voor mijn adres. En als je in de buurt van Alkmaar woont kunnen we ook een afspraak maken dat je even langs komt.
_herman_ en Yarvieh hebben jullie al vorderingen met de ideeën over de aansturing in de "nieuwe" firmware ?????????
en willen jullie dat met ons delen ?
Verwijderd
* er komt een showoff test ap.
* vu meters en hbars worden ondersteund
later komt er mischien de mogelijkheid om BMP plaatjes te uploaden deze zijn niet mixed mode. ( geen text over gfx )
Met een resolutie van 120X64
Dit alles zal tot stand gebracht worden door een font te overschrijven met 8*24 custom chars ( total 192 ) een font is 255 chars dus dat moet gaan lukken
Mocht het een en ander gaan flikkeren dan zal gebruik gemaakt gaan worden van de bufferd write feature.
Er gaat gebruik gemaakt worden van mixed font ( meerdere fondsets doorelkaarheen )
* noot de lijntjes tussen de chars zullen wel hinderlijk zijn bij bmp's
_herman_ chippies al binnen ???????
Verwijderd
[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 13:52 ]
morgen binnen dus....
Gister werden ze niet geleegd.Der_Rudy schreef op 30 May 2003 @ 16:10:
mmm ik weet niet of de postbussen gister wel gelicht zijn.... de woensdag lichting was al gedaan dus is hij of donderdag of vandaag verwerkt...
morgen binnen dus....
En heb je mijn chippies al binnen?
ok dan is het nu zeker... _herman_ ze komen morgen......
You've GoT mail.Der_Rudy schreef op 30 May 2003 @ 11:15:
daar ben ik ook wel bang voor hoor, gezien wat er nu al mogelijk is met LCD studio dankzij Yarvieh en _herman_ .....
_herman_ chippies al binnen ???????
* Gutteguttegut was vandaag in Alkmaar......helemaal vergeten om aan Der_Rudy te denken....

staat ook bier koud dus das ook geen probleem ;-)
Nu heb ik er helemaal spijt van...misschien dat ik volgende week weer ff naar Alkmaar ga (om een Radeon 9500 bij Mycom te halen).Der_Rudy schreef op 30 May 2003 @ 20:49:
Das niet zo handig Gutteguttegut, was de hele dag thuis .......
staat ook bier koud dus das ook geen probleem ;-)
Huh?
Mijn postbus was nog steeds leeg?
Wheeeehhh
_herman_ das mooi en werkt je software ;-)
Verwijderd
Vu meters werken inmiddels. ( en Horizontal bar )
Front led controll werkt.
Bufferd write werkt.
Ik haal ongeveer 10 FPS momenteel.
staat nog niet in de plugin sectie .... ;-)
Ok....dat wordt tenminste wat. Het besturen van de cursor gaat goed.Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 19:23:
http://home.att.net/~rfequip/lcd.zip
Download die eens
Onder de map /lcd/Help/ LCD User's guide.doc
Pagina 5
En _herman_ weet je al hoe je de cursor weer op 0,0 krijgt? Ik krijg het nog niet voor elkaar?! Hier moet toch een control code voor zijn? Nu werkt alleen de stoom eraf.....Verwijderd schreef op 22 april 2003 @ 01:20:
Heeft hier iemand nog een hint om de cursor naar (0,0) te krijgen. getest in kermit.. een hyperterm achtig ding. ctrl-l reset normaal naar 0,0 maar je kan met ctrl-b en ctrl-v het reset punt verplaatsten.
Weet er iemand een manier om dit terug te zetten.
[ Voor 48% gewijzigd door MrDry op 01-06-2003 10:17 ]
lcdClearAll()
This function clears all display information from the LCD screen and sets the cursor position to the origin. To do this, both display segment drivers are cleared and set to their respective origins. The left segment driver is specified to be the active driver.
ik probeer alleen te helpen, heb er zelf weinig verstand van
If it aint broke, fix it till it is!
Waar heb je dit gevonden? Google vind nix.....Venxir schreef op 01 June 2003 @ 10:22:
heeft het toevallig iets met dit te maken?
lcdClearAll()
This function clears all display information from the LCD screen and sets the cursor position to the origin. To do this, both display segment drivers are cleared and set to their respective origins. The left segment driver is specified to be the active driver.
ik probeer alleen te helpen, heb er zelf weinig verstand van
Ik gooi mijn chippies vandaag nog op de bus.
Done
[ Voor 7% gewijzigd door Croccifixio op 01-06-2003 11:52 ]
Komt er een 2e IA ? of kan ik deze display's zelf elders halen?
[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Verwijderd
hier even wat pics:
Frontled controll:

Customchars

Vu meters:

via bufferd write kan er heel soepeltjes naar het scherm geschreven worden. Alles wordt eerst naar een buffer geschreven en dan in een klap uit rom naar het scherm.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2003 13:34 ]
nice going en die custum chars kun je die zelf (niet jullie maar wij als eindgebruiker) ook maken ????
Daar kan vast wel weer een plugin voor gemaakt wordenDer_Rudy schreef op 01 June 2003 @ 14:38:
oewie _herman_ dat ziet er super uit zeg hubba hubba
nice going en die custum chars kun je die zelf (niet jullie maar wij als eindgebruiker) ook maken ????
goed werk hoor _herman_
even dit door gespit http://home.att.net/~rfequip/lcd.zip
Volgens mij hebben die functies te maken met de bijgevoegde C-Source...helaas is mijn kennis van C++ Nul.... heeft iemand anders een idee hoe je de cursor softwarematig naar 0,0 krijgt? (dus het display reset)Venxir schreef op 01 juni 2003 @ 16:46:
[...]
even dit door gespit http://home.att.net/~rfequip/lcd.zip
zodra ik m'n pc opstart brand het lampje naast het lcd, dit blijft branden..
als ik connect met hyperterminal geeft ie aan dat ie een verbinding heeft...
weet iemand wat dit kan zijn??
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Thanx, Der Rudy!
Snap alleen niet dat ik ze pas op zondag krijg ?!?!
Extra bezorgdag?
// edit:
Uhmm.. ik krijg hem niet meer aan de praat met lcdstudio.
Staat op 19k2 en kan met hyperterminal een font-preview voor elkaar toveren, maar met lcdstudio en originele vt100 driver heb ik alleen zeer snel scrollende rommel op m'n scherm.
Moet ik eerst een default font instellen door dit links boven in scherm als stuur karakters te plaatsen ofzo???
Zelfde verhaal met dat andere lcd programma'tje overigens.
[ Voor 68% gewijzigd door Dr.Roelski op 01-06-2003 20:36 ]
De meeste progjes sturen dat ding nog aan met een snelheid van 9600 i.p.v. 19k2. En ik gok dat Yarvieh z'n LCD studio driver nog niet heeft aangepast aangezien Herman daar mee bezig isDr.Roelski schreef op 01 juni 2003 @ 20:10:
Jippieeee!!! heb eeprom's binnen.
Thanx, Der Rudy!
Snap alleen niet dat ik ze pas op zondag krijg ?!?!
Extra bezorgdag?
// edit:
Uhmm.. ik krijg hem niet meer aan de praat met lcdstudio.
Staat op 19k2 en kan met hyperterminal een font-preview voor elkaar toveren, maar met lcdstudio en originele vt100 driver heb ik alleen zeer snel scrollende rommel op m'n scherm.
Moet ik eerst een default font instellen door dit links boven in scherm als stuur karakters te plaatsen ofzo???
Zelfde verhaal met dat andere lcd programma'tje overigens.
hebben jullie daar nog een postbode op een koe of zo ......
maar herman is druk bezig dus lcd studio krijg je binnenkort weer werkend....
Verwijderd
http://systemoperator.xs4all.nl/~herman/winpc/zooi/vt100.zip
Die gaat als het een beetje meezit werken.
ok, ondertussen dus een foutje uit m'n schakeling gehaald, kheb nu een scherm waarbij de characters wel actief worden zeg maar, dus ik zie ze aanspringen, hierbij is de linkerhelft normaal, de rechterhelft is vreemd geblokt, het ledje rechts brand nog steeds constant..DoD Cerberus schreef op 01 June 2003 @ 19:47:
ok, heb m zojuist gesoldeerd en alles nagekeken, maar t werkt toch niet...
zodra ik m'n pc opstart brand het lampje naast het lcd, dit blijft branden..
als ik connect met hyperterminal geeft ie aan dat ie een verbinding heeft...
weet iemand wat dit kan zijn??
tekst sturen enz. kan nog steeds niet, iemand?
ben er natuurlijk even mee gaan testen/kloten, en opeens staat er dit op mijn scherm:Verwijderd schreef op 01 June 2003 @ 21:27:
probeer:

en het beeld flikkert ook constant en \I8\I: komt de heel tijdo ver het beeld scrollen.Maar bij laden van winamp vis vertoond het enige regelmaat, ook al kunnen we der niks mee.
Werkt perfect!Verwijderd schreef op 01 juni 2003 @ 21:27:
probeer:
Ik had met recon lcd wel probleem: Vanaf tweede regel starte alles op karakter 18.
Thanx, _herman_
Verwijderd
via hyperterminal kan ik netjes tekst en alles typen en zien op het LCD, nu komt het volgende probleem...
met lcdstudio krijg ik wel de tekst op het scherm, alleen deze scrollt heel snel over het scherm waarbij de tekst telkens een regel naar beneden zakt... niet te lezen dus...
Verwijderd
Chip opsturen naar rudie en nieuwe driver gebruiken, of oude vt100 software gebruiken. en aardes controleren.DoD Cerberus schreef op 01 June 2003 @ 23:58:
ok, heb nu na een hoop nakijken het lcd werkend
via hyperterminal kan ik netjes tekst en alles typen en zien op het LCD, nu komt het volgende probleem...
met lcdstudio krijg ik wel de tekst op het scherm, alleen deze scrollt heel snel over het scherm waarbij de tekst telkens een regel naar beneden zakt... niet te lezen dus...
Zitten hier nog Linux users? Ik ben (al veel te lang
Ik heb nu alles met plugins opgezet (beetje ala lcdstudio). Config filetje word een XML bestand, of een config bestand in /etc/. Als dat allemaal loopt, dan maak ik er ook nog een grafische (GTK) frontend voor (ook weer ala lcd studio, sleur en pleur..) om zo een juiste config te kunnen maken (maar voor de machines zonder X kan je natuurlijk ook de config file met de hand aanpassen). Schermen zijn geheel naar eigen smaak in te delen (dus niet zoals lcdproc, maar weer ala lcdstudio
Er komt een algemene script plugin op basis van stdin/out, zodat in elke willekeurige script taal plugins zijn te maken. In het begin nog geen TCP/IP gebeuren (zoals lcdproc), dus remote je LCD aansturen zal in het begin niet kunnen.. maar natuurlijk kan daar weer een plugin voor gemaakt worden.
klinkt goed, ik zou het tof vinden als er een filebrowser beschikbaar zou zijn, en wellicht verschillende plug-ins bereikbaar via een menu (je kiest bv. een mp3 file in de filebrowser, en zodra ie aan het spelen is kun je visualization bekijken, en ID3-info).Creepy schreef op 02 juni 2003 @ 12:39:
Ff een vraagje tussendoor..
Zitten hier nog Linux users? Ik ben (al veel te lang) bezig aan een nieuwe versie van LCDInf (gaat LCDIng heten.. maar goed). Wat voor features zouden jullie daar in willen zien??
Ik heb nu alles met plugins opgezet (beetje ala lcdstudio). Config filetje word een XML bestand, of een config bestand in /etc/. Als dat allemaal loopt, dan maak ik er ook nog een grafische (GTK) frontend voor (ook weer ala lcd studio, sleur en pleur..) om zo een juiste config te kunnen maken (maar voor de machines zonder X kan je natuurlijk ook de config file met de hand aanpassen). Schermen zijn geheel naar eigen smaak in te delen (dus niet zoals lcdproc, maar weer ala lcdstudio).
Er komt een algemene script plugin op basis van stdin/out, zodat in elke willekeurige script taal plugins zijn te maken. In het begin nog geen TCP/IP gebeuren (zoals lcdproc), dus remote je LCD aansturen zal in het begin niet kunnen.. maar natuurlijk kan daar weer een plugin voor gemaakt worden.
is t ook mogelijk om de output van php op het display te laten zien? weet niet of daar uberhaupt zo'n progje als LCDing voor nodig is, maar wellicht dat dat ook als plugin mogelijk is?
TCP/IP besturing zou ook erg handig zijn...
It sounds like it could be either bad hardware or software
Verwijderd
staat een update voor de PJRC enabled lcdstudio display driver.
de escape seq is \ en als dat op het display terecht kwam gebeurde er "BAD THING"
Woei, het werktVerwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 14:22:
Op http://systemoperator.xs4all.nl/~herman/winpc/zooi/vt100.zip
staat een update voor de PJRC enabled lcdstudio display driver.
de escape seq is \ en als dat op het display terecht kwam gebeurde er "BAD THING"
Thanks to _herman_ en Der_Rudy
voorwaarden staan elders in dit draadje.... nou ja draad ondertussen.....
t was dus de driver niet goed was, na een reinstall alles goedVerwijderd schreef op 02 juni 2003 @ 00:25:
[...]
Chip opsturen naar rudie en nieuwe driver gebruiken, of oude vt100 software gebruiken. en aardes controleren.
heb nu dus ook een werkend lcd
Kijk dat zal masaal door de GOT-ers gewaardeerd worden. THnxDer_Rudy schreef op 02 June 2003 @ 18:42:
Venxir je kan je prommetje naar mij opsturen en dan flash ik hem gratis voor alle GoTers
voorwaarden staan elders in dit draadje.... nou ja draad ondertussen.....
Dit topic is gesloten.